Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wijsheid komt nog steeds uit het oosten

Toen was geluk nog heel gewoon...Mijn geliefde SP-kamerlid Fenna Vergeer is boos. Boos op het verouderde onderwijs in dit land. Maar liefst 400.000 kinderen leren nog aardrijkskunde uit boekjes waarin de Sovjet-Unie nog bestaat. Nou en? Wat is daar in hemelsnaam mis mee? De Sovjet-Unie en de DDR waren (en zijn) nou eenmaal de bakens in de duistere wereld der kapitalisten. En ga nou niet lopen mekkeren dat het communisme achterhaald is. De Chinese economie groeit als kool, terwijl wij zitten opgescheept met een draak van een Europese unie en een veel te dure munt. En kom ook niet aan met het feit dat onder het Sovjet-regime de burgert geen flikker had te vertellen, want dat hebben we in Nederland ook niet. Kinderen kunnen daar niet vroeg genoeg van worden doordrongen. Ook al moet dat dan aan de hand van verouderde atlassen. Jan, zeg er wat van!

Reaguursels

Inloggen

Blijf niet steken in het verleden lucas.

rodehond | 18-06-05 | 23:20

Als je boekjes maakt waarin je afdrukt wie de Amerikaanse president is, is het boekje al gauw achterhaald. En wat is er mis met leren rekenen in guldens ? Met euri rekenen is rekenkundig gezien niet veel anders.

Storm, water, glas

Speedy-G | 13-06-05 | 09:29

Mag ik Lucasje er even op wijzen dat China economisch een KAPITALISTISCH beleid voert met een vrije markt econmie en HEEL VEEL ondernemersvrijheid(vooral voor westerse bedrijven)

PanzerFaust | 12-06-05 | 13:25

Ik heb geen zin om op de openingspost serieus in te gaan..... maar ik doe het toch...
-
Het is misschien al eerder gezegd maare.... Lucas, sinds Mao dood is, is China niet meer communistisch, maar eerder conservatief (weinig persoonlijke vrijheid, veel economische vrijheid.) Het is maar goed ook dat ze dat hebben gedaan, want onder Mao zijn minstens 20 miljoen chinezen van de hongerdood omgekomen.
-
De DDR en de Sovjet Unie bleven wel trouw aan het communisme... daarom zijn ze dan ook 10 jaar geleden opgehouden met bestaan.

Qantrix | 12-06-05 | 13:14

Links is passé, maar wat Lucas uitbraakt is beyond passé. Dit kunnen we toch niet serieus nemen? Op dit puberale wereldbeeld ga ik niet meer reageren. Slaap lekker Lucas.

Onbevlekt blazoen | 12-06-05 | 11:57

Kolchozen in Maastricht? Groningen is handiger, daar zijn ze al.

Lucasdelinkselul | 12-06-05 | 09:21

De eerste Kolchozen worden binnenkort in de buurt van Maastricht geopend. Friesland wordt het Tibet van Nederland (endelijk!) en Groningen het Noord-Korea van Europa. Geert W. begint Groep CPN. Houzee! Waar ligt mijn Rode Boekje?

Klukkluk | 12-06-05 | 09:02

@ lucas

ja maar in china mag je dit niet schrijven tog.
vrijheid is tog fijn

BigFatGerben | 12-06-05 | 08:19

CCCP, DDR, Noord-Korea, Cuba, China...
-
Beste Lucasdelinkselul,
Hoe zie jij de daadwerkelijke, tastbare, gestolde Staatsvorm "Communisme" het liefst?
-
Ben jij van mening dat er zoiets als leef- en aanvaardbaar "Nationaal-Communisme" kan bestaan, of moet de gehele aardkloot dan diepdonkerrood geschilderd worden?
-
Dat menige (zelfbenoemde) "communist" ideologieen als die van Marx ea. claimt overigens maakt dergelijke opvattingen nog niet tot exclusief bezit van rooie rakkers... Wat vind je van Tinbergen trouwens?
-
Mvg.
witvoet

witvoet | 12-06-05 | 04:24

Jaja, in China zijn miljoenen mensen bereid om voor een paar euro per dag te werken terwijl we hier elke dag een hamburger willen. Of een vegaburger voor de sandalen. En je hebt hier wel de vrijheid om te stemmen voor een parlement dat doet wat het moet doen. Dat de meeste halve zolen in Nederland dan gaan stemmen op mongolen dat valt alleen maar 'het volk' zelf te verwijten.

Hatseflatse | 12-06-05 | 03:48

Iedereen naar Noord-Korea. Wat een mooi land is dat.

raggers | 12-06-05 | 03:42

Wat zou mevrouw Vergeer dan wel niet vinden van al dat lesmateriaal (pakketbreed!) dat foutieve spellingen bevat?
Zeker nu er de laatste jaren zo intensief gehamerd wordt op het correct spreken en schrijven van "het Nederlands" is het toch op z'n zachtst gezegd opmerkelijk dat zelfs reeds basisschoolleerlingen met tal van tegenstrijdige schrijfwijzen geconfronteerd worden.
-
"Wat klopt er niet aan de stelling dat wanneer twaalf liter Noordbrabantse bessesap eerlijk over negen flessen verdeeld wordt dan elke fles anderhalve liter bevat?"
-
"Noordbrabantse moet Noord-Brabantse en bessesap moet bessensap zijn juf..."

witvoet | 12-06-05 | 02:57

Dit alles is de ophef niet waard. Een beetje fatsoenlijk kind heeft snel genoeg door dat de DDR en SU niet meer bestaan. Hij kijkt een filmpje, ziet een progje bij publieke omroep en das genoeg info. De boeken hoeven heus niet alla minuut vernieuwd te worden. Dat kan ook bij de volgende geplande schoolboek vernieuwing. Totaal niet boeiend en zeker geen tweede kamer ophef waard, er zijn belangrijkere zaken die aandacht vragen.

kloneo | 12-06-05 | 02:22

Nou nou nou!

Pannie | 12-06-05 | 02:21

Uhh, pardon, Lucas natuurlijk. Er is helemaal niets mis met Joris. M'n excuses

De verbeterde versie:

Lucas, ga jij eens dood

Prins | 12-06-05 | 01:58

Joris, ga jij ook eens fijn dood

Prins | 12-06-05 | 01:57

IJzersterk stuk weer, zelfs zonder chinees eten! Door Lucas voelt deze democraat zich linkser dan Jan 'tomatengooier' Marijnissen, en ik zeg: knappe linkse jongen die dat voor elkaar krijgt.

Marcules | 12-06-05 | 01:53

Communisten en economie blijft een lastige combinatie.
Zelfs Lucas had kunnen opzoeken dat de groei uit China volledig voor rekening komt van belastingvrije zones waar de overheid niets te vertellen heeft. Puur kapitalisme inclusief kinderarbeid dus.

In Nederland gaat daarentegen nog steeds meer dan 50% van de geldstromen door handen van de overheid.

Gelukkig mogen de Lucassen hier wel één grote klaagzang houden op hoe het beter moet.

Maar misschien moeten we het eens hebben over de ongeveer 150 miljoen Chinezen die officieel niet bestaan, de werkomstandigheden of de 1-kind politiek?

Lucas boek eens een lange vakantie naar Noord-Korea.

Jerolimo | 12-06-05 | 00:26

ja goed dat communisme, levert ons weer mooie kerncentrale's ala Tsjernobyl op. Goed staaltje techniek hebben die rode rakkers.

Rommie | 11-06-05 | 23:14

Laat dat Pannie,
Lucas nu niet storen, ligt nu op z'n knietjes voor de buis.
Zijn Grote Man openbaart zich.

vander F | 11-06-05 | 22:38

Lukas je bent toch GVD niet aan het trekken?

Pannie | 11-06-05 | 22:36

Ik zit 'Dit was het nieuws' te kijken. Geert Wilders is te gast. Ned 2.

Lucasdelinkselul | 11-06-05 | 22:26

@Pannie "naar Mekka" ah een familie bezoekje. Scheveningen schijnt wat gevoelig te liggen, iets met een internationaal-arrestatiebevel, maar nog altijd beter dan guantanomo bay.

Kenny013 | 11-06-05 | 22:11

Wolf Abel die's toch het hoekie om?

Pannie | 11-06-05 | 22:08

@kenny Misschien wil der Bin wel naar Mekka komen, in Scheveningen? De naam zal hem zeker aanstaan!
Of zit der Bin al in Edinburough?

Pannie | 11-06-05 | 22:06

Kaïn & Abel kun je ook wel even langs sturen, of wat dacht je van Davids legermacht?

Wolf17 | 11-06-05 | 22:04

@Pannie Als kane nu eens een concertje in afghanistan gaat geven. Waarschuw ik "Den Bin" even.

Kenny013 | 11-06-05 | 22:02

@Kenny 74% van de Nederlanders vindt Kane niet tof???

Pannie | 11-06-05 | 22:00

@Wolf17: Duizendmaal dank!!

barbapapa | 11-06-05 | 21:59

@.Barbapapa:
nee ik ben Rooms-katholiek.
Ik laat mij niet in met protjes.
en ik hoor ook niet meer tot de doelgroep, helaas.
.
Maar ik wil het wel eens zeggen hoor
I♥THE LORD - ajb

Wolf17 | 11-06-05 | 21:57

@Pannie Kane schijnt ook erg populair te zijn en Bono is ook heel erg populair ??????

Kenny013 | 11-06-05 | 21:56

Ben in Noord Korea geweest, het is net een communistische Disneyland. Alles wordt weken van te voren gepland, niets mag - alles moet. Maar de straten zijn wel schoon en iedereen is goed gekleed: zodat je de magere botjes niet ziet.
Op het platteland is het nog erger: creperen die handel: kanonnenvlees. Kinderen krijgen om ze op te leiden tot kanonnenvlees. Nix geen Breezermeisjes, maar geharde kaders die ipv dat jij ze neuqt jou even lekker de keel doorsnijden. Er is maar een wereld in NK en die wereld is de beste, eigenlijk worden de kindertjes op de scholen nix anders geleerd. USA en Europa zijn duivels en levensgevaarlijk.
.
Waar zijn die verioderde atlassen dan en waaro kan er niets aan gebeuren? Rekenen die kinder ook nog met guldens? Leven zij in vrijheid?
.
Erger vind ik de situatie in gezinnen die geen zak hebben om rond te komen en afhankelijk worden van de voedselbank. Wereldatlassen waar hebben we het over?
Het alternatief heb ik al gegeven dus alle papa's printen - knippen en plakken:
probleem opgelost, nu een bordje eten voor iedereen: dat is pas links LLL!
.
of weet je niet wat de VCN is?

Wolf17 | 11-06-05 | 21:55

@ Pannie
Tuurlijk is het een wat geforceerde vergelijking, maar toch.

King of controversy | 11-06-05 | 21:54

Hitler was populairder dan Marijnissen ooit zal zijn ???

Pannie | 11-06-05 | 21:53

@King de vergelijking Seyss Inquart-Balkenende ga ik maar niet op in....

Pannie | 11-06-05 | 21:49

@Wolf17: Jij was vast op de EO-jongerendag vandaag? Lekker gepraised met z'n allen?

barbapapa | 11-06-05 | 21:47

Ik heb in zo'n directe democratie situatie gezeten.
Met maximaal zes man. Dat heette een band.
Iedereen die ooit in z'n leven in een band heeft gezeten lacht om het idee van een directe democratie!
Waarschijnlijk de meeste mensen met een partner al, en dan hebben we het over slechts 2 personen die elkaar vrijwillig uitgekozen hebben!

Pannie | 11-06-05 | 21:46

@Wolf17 "communisme is zeker niet alles - Noord-Korea" Laat me niet lachen Noord-Korea is niet communistisch, ze noemen zich communistisch. Het is gewoon een dictatuur.

Kenny013 | 11-06-05 | 21:46

Ik geloof dan weer niet in de HEER!

Lucasdelinkselul | 11-06-05 | 21:44

@ Pannie 21:37
Ik kan heel overtuigend liegen, dus dat wijsmaken zal het probleem niet zijn. Het probleem is dat een kabinet altijd wel wat vertrouwen over moet houden. Maar als Seyss Inquart populairder is geweest dan Balkenende dan mag je toch verwachten dat Balkie zichzelf een paar vraagjes gaat stellen. Toch?

King of controversy | 11-06-05 | 21:44

Ach, de gedachte van het communisme is oke, jammer dat er steeds dictators waren/zijn die de leiding hebben

Apollo | 11-06-05 | 21:44

targent Chinezen zijn dol op schoothondjesvlees bedoel je?

Pannie | 11-06-05 | 21:42

Wat lees ik nu in de biografie van de tweede kamer tomaatje:
In 1999 beet zij zich vast in de Ceteco-affaire, waarbij GS in het geheim voor bankier speelde en met ...
Is GS dan daardoor zo groot geworden: wereldheerscappij!
Nu verkrijgbaar door geld, geld, geld en geld. Als het er even niet is kun je natuurlijk ook een sigaar uit eigen doos presenteren zoals de G8 vandaag heeft gedaan.
.
Een of ander Browny heeft daar namens de kapitalistisch wereldmacht een plan gepresenteerd waar eem gemiddelde VMBO'er een dag over doet. Brown heeft er tien jaar over gedaan.
.
Nu zijn die schulden allang afbetaald, alleen een restrente staat nog open.
De atlassen zijn inmiddels ook al wel betaald, dus die kunnen weer jaren mee - plakken ze toch gewoon een plaatje van de nieuwe atlas erover heen, wel verkrijgbaar op het internet:
-> worldatlas.com/webimage/countrys/eu.ht...
.
Echt waar het internet is de schoolklas!
weet je niet genoeg of juist te veel ga dan naar www.wikipedia.nl
.
@LLL: het communisme is zeker niet alles. In tegendeel het is eenzelfde kwaad als het pure kapitalisme: verdorven. Mocht je daarop willen reageren houd er dan wel rekening mee dat ik in mijn jeugd een kaderlid ben geweest van het VCN en CJB. Ik weet dus waar ik het over heb, een jeugdfoutje zeg maar. Noord-Korea heeft echter mijn ogen geopen: hier is alles behalve vrijheid - bah bah bah. Ik stem nog eerder voor de grondwet.
.
Nu het woord aan de vrijheid en de verouderde atlassen, mooi voor de lessen geschiedenis trouwens, dus niet weggooien hoor!
.
Ik geloof in de HEER!

Wolf17 | 11-06-05 | 21:42

Mijn ouders hebben een NSB-verleden.

Lucasdelinkselul | 11-06-05 | 21:41

Lukas no worries een kind is niet verantwoordelijk voor de acties van z'n ouders (behalve Maxima?)

Pannie | 11-06-05 | 21:40

@Kenny013 11-06-05 @ 21:34,
mijn excuses, dat is inderdaad een betere definitie.

emporio | 11-06-05 | 21:40

@KOC
Nee gelukkig niet. Zoals de Gucht al zei: wij zijn een onvoorspelbaar volkje. Het ene moment vinden we iets geweldig en zodra we merken dat het ons geld gaat kosten dan moet het weer over boord. Als je een land heb waarbij ECHT het volk bepaald wat er gebeurd dan komt er nooit wat terecht. Daarom is ons politieke stelsel dus bedacht. Zijn er uberhaupt wel directe democratien in de wereld? Met 16 mln inwoners?

ZI | 11-06-05 | 21:39

ps: ik woon samen met een chinees en geloof me over 50 jaar heeft het geen zin om het schoothondje van vs te zijn.!

targent | 11-06-05 | 21:39

King je maakt mij niet wijs dat er een vorm van democratie bestaat waarin niet 'sommigen' nadeel zouden ondervinden.
Welke plek op deze planeet heeft een betere vorm van democratie in uitvoering?
En waarom dan niet?

Pannie | 11-06-05 | 21:37

Nee, Pannie mag alles van me weten, zelfs mn pincode, ik help hem/haar alleen ff uit de droom.

Lucasdelinkselul | 11-06-05 | 21:37

@lucasdelinkseluk: Uit je opmerking richting Pannie blijkt een zekere ongerustheid? Heb je een verborgen VVD-verleden? Haha!

By the way! Leuke verrassing voor Oom Agent:

www.totallycrap.com/media/indexpolices...

barbapapa | 11-06-05 | 21:36

@emporio 11-06-05 @ 21:29 Meer vanuit de staat gecontroleerd kappitalsme.

Kenny013 | 11-06-05 | 21:34

Pannie: Barbapappa kent mij alleen van gezicht/naam, niet van familie.

Lucasdelinkselul | 11-06-05 | 21:34

@ Barba, doe mijn best

Apollo | 11-06-05 | 21:33

@ Pannie 21:05 &ZI 21:08
Toch kun je niet zeggen dat we in Nederland een directe democratie hebben, waar alleen het volk de macht heeft. In Nederland hebben we een representatieve democratie, en een nadeel daarvan ondervinden sommigen van ons momenteel.

King of controversy | 11-06-05 | 21:32

Sluw misschien is de vergelijking met nazi Duitsland een betere voor je?

Pannie | 11-06-05 | 21:30

@. King of controversy,
het lijkt erop dat china het communisme inruilt voor het kapitalisme, het laat beetje bij beetje haar communistische
ideologie vallen en het platteland loopt gewoon ietwat achter.

emporio | 11-06-05 | 21:29

@Apollo: gebruik je Windows 95 + Internet Explorer 1.0?

barbapapa | 11-06-05 | 21:29

Apoolo jij loopt toch niet GS te hacken?

Pannie | 11-06-05 | 21:28


Goeie verglijking Sovjet-Unie en EU
Hier hebbe we idd ook geen fuck te vertelle en de gezondheidszorg begint kwalitatief ook nog es erg op die van de Sovjets-Unie te lijke.

sluw maar stijlloos | 11-06-05 | 21:28

Communisme in China? Ik kan mij een artikel herinneren over Audi-, Ferrari-en Lamborghini-garages in Peking.

barbapapa | 11-06-05 | 21:28

@Apollo
Ik zie niks?

ZI | 11-06-05 | 21:28

In China heb je helemaal niks geen communisme meer. Ze respecteren prive bezit (helaas is dat ook alles wat ze van het individu respecteren). China zou je het best kunnen omschrijven als staats gecontroleerd kapitalisme.

Contractkoelie | 11-06-05 | 21:26

offtopic : schijnt dat op het woord "van"" een link gemaakt wordt ?

Apollo | 11-06-05 | 21:25

@ redactie, er staat een link in mijn post van 21:20, geen idee hoe dat daar komt maar kan die weggehaald worden, het is een non-link

Apollo | 11-06-05 | 21:24

@Kenny013
Lucas kan geen oplossingen aandragen. Hij is een SP-ert en die staan erom bekend dat ze alleen kunnen kankeren en lucht verplaatsen.

ZI | 11-06-05 | 21:24

Opzich jammer dat Sovjet-Unie weg is, het had anders kunnen lopen net als in china,groeiende economie ,geen democracie maar wel verstandige vrijheid, veiligheid dus ook geen moslim terroristen , die worden gelijk afgemaakt maar ze worden in Europa opgevangen als onderdrukkte asiel zoekers,China geeft langzaam vrijheid terug aan haar volk, laten we eerlijk zijn wat hebben we nou aan tientallen suffe partijen zoals D66 en PVDA en SP de rest van de shit.socialisme moet met de tijd mee net als andere dingen.

push | 11-06-05 | 21:24

Barbiebaby komt'ie nou echt uit zo'n VVD familie? ;)

Pannie | 11-06-05 | 21:23

@allemaal! Even offtopic, maar zijn er hier reaguurders die DVD's van 'Muntz en Van de Wint' hebben?

barbapapa | 11-06-05 | 21:23

@lucasdelinkselul: Niks bijzonders hoor. Ik ken jou, maar jij kent mij niet. Kleine faculteit, veel bekende gezichten zeg maar. Ik moet bekennen dat je 'artikelen' op Geenstijl wel erg prikkelend geschreven zijn.

barbapapa | 11-06-05 | 21:21

Is het niet zo dat China begint te draaien nu het buitenlandse investeerders toelaat en langzaam maar zeker naar het kapitalisme neigt ( met de nadruk op heeeeel langzaam )?

Trouwens, vraag eens aan de eerste de beste Tibetaan wat ie van China vind, het land wat golden retrievers op sateprikkers serveert

Apollo | 11-06-05 | 21:20

@LucasDeLinksel*l
Zo Lucas de oproerkraaier met je tendensieuse, populistische non stukjes.
"de burgert geen flikker had te vertellen, want dat hebben we in Nederland ook niet" Oh nee? Wat let je om een politieke partij op te richten of een vereniging, zodat je jezelf kunt laten horen in democratische zin. Nee, eerst een stuk over revolutie neer pleuren en jezelf dan terug trekken, ja dat helpt.
Als iedereen maar wat roept creert het alleen sfeer, één waar we niet op zittten te wachten.
Dus als je echt wat te zeggen hebt begin eens constructief door de vinger eens op de zere plek te leggen en met wat alternatieven te komen.

Kenny013 | 11-06-05 | 21:20

. Pannie

dan heb je een verouderde versie van de koran!!!

targent | 11-06-05 | 21:17

@Pannie: LOL! Nee het was in de tijd dat Lucas zijn allereerste ecologisch verantwoorde paar geitewollensokken kreeg!

barbapapa | 11-06-05 | 21:16

Volgens de Koran is de aarde zowiezo plat, en draait de zon om de aarde...

Pannie | 11-06-05 | 21:15

Wat is er mis met een klein beetje gedateerde atlas? Ik heb ook alleen maar een kleine bosatlas waar de Sovjet Unie gewoon nog in staat. Maar ja, ik heb internet. Dat dan weer wel.

Barbapoeppa | 11-06-05 | 21:14

wat maakt het uit????
ddr, duisland,rusland,stalin,hitler. het echte indoctrinatie begint als ze groot zijn.

targent | 11-06-05 | 21:12

Barbababy dat was ten tijde dat Lucas nog in dat kraakpand woonde, samen met die asielzoekers?

Pannie | 11-06-05 | 21:12

@Mezelf
Jezus leer tiepen. Teveel bier op de EO jongerendag denk ik. Dat 'mens' is 'met' natuurlijk. Pfff

ZI | 11-06-05 | 21:11

@Lucasdelinkselul: Pardon me. Wij waren ooit studiegenoten.

barbapapa | 11-06-05 | 21:10

@KOC
Als het kut gaat mens de economie en het kabinet besluit om iets anders te doen dan een lege schatkist uit te gooien boven de zielige mensen in dit land dan is het al snel niet goedmeer. Het volgende kabinet en het kabinet daarop zal ook niet gewild zijn. Totdat de economie weer goed draait en de PvdA ons geld uitgeeft. ZO gaat het altijd en zo zal het altijd blijven gaan.

ZI | 11-06-05 | 21:08

Haha, lekker uitdagend geschreven Lucas, maar ik sla deze even over

Apollo | 11-06-05 | 21:06

@kuttje
Ben je wel lekker? Wat wij hebben te vertellen in de democratie Nederland? Dat is vrij duidelijk. Elke 4 jaar kunnen wij stemmen, nog geen 3 weken terug mochten we stemmen over een belangrijk besluit, en ons 'advies' is nog overgenomen ook. Sjonge jonge, wat een dictator is Balkenende toch!

ZI | 11-06-05 | 21:06

King een kabinet treed nou eenmaal niet af op elk willekeurig moment dat 'het volk' er genoeg van heeft natuurlijk, lijkt me vrij logisch!

Pannie | 11-06-05 | 21:05

@.King of controversy
Het volk wil het volgende kabinet ook niet.

ventus_aqualis | 11-06-05 | 21:03

@ Pannie
74% van de bevolking wil dit kabinet niet.
Toch blijven ze zitten, democratie?

King of controversy | 11-06-05 | 21:02

Namaak democratie?
Jij hebt blijkbaar niet veel rondgekeken kuttje!
90% van de wereld wil zo met ons ruilen jij lapzwans!

Pannie | 11-06-05 | 21:00

@.tony m @.ZI
Of de houweel of de naald van de naaimachine krom was was onbelangrijk. Sinds het alleen maar gaat over rechten komt een deel als werkschuw tuig op het museumplein.

ventus_aqualis | 11-06-05 | 20:58

@LucasDeLinksel*l Waarom is het " Sovjet-Unie" en "Europese unie" en niet "Europese-unie" ? Of is het "Sovjet Unie".

Kenny013 | 11-06-05 | 20:58

@ emporio
Dat valt volgens mij reuze mee. Alleen een strook land langs de kust is opengesteld voor buitenlandse bedrijven. Het platteland is nog aardig communistisch.

King of controversy | 11-06-05 | 20:58

Lucas heeft een heel duidelijk standpunt in zn relaas waar mi heel snel aan voorbij wordt gelopen door de reaguurders....
Wat hebben wij te vertellen in deze namaak democratie die NL heet?
Ik vraag me af hoe linksdielulvanLucas eigenlijk wel is...
Goed punt Lucas!

Kuttje | 11-06-05 | 20:58

@ King of controversy
Allemaal naar het hogere onderwijs...

da wizard | 11-06-05 | 20:57

@ filo, dat is waar.
China is alleen nog in naam communistisch, maar voor de rest zijn het net zulke graaiers als wij hier in de EU.

emporio | 11-06-05 | 20:56

Ik snap dit nou echt niet. Er is recentelijk nog 250 miljoen euro in het onderwijs gepompt, bovenop de vele investeringen onder Paars. Waar is al dat geld toch gebleven? Het zal wel weer naar managers zijn gegaan, naar fusie kosten, nieuwe gebouwen enzovoort. Daar zou eigenlijk eens een parlementaire enquete over gehouden moeten worden. Ondertussen lijkt het mij een goed idee om openbare scholen gewoon weer onder het directe gezag te brengen van een (semi) overheid. Gewoon alle leerlingen dezelfde boeken, materiaal en methode. Als we dan toch bezig zijn ook maar meteen artikel 23 afschaffen en over een aantal jaren ziet dat onderwijs er weer perfect uit.

King of controversy | 11-06-05 | 20:54

@tony m
En uiteindelijk kwamen ze als werkschuw tuig op het museumplein terecht. Over verwende 'kinderen' gesproken

ZI | 11-06-05 | 20:51

die kiddos worden dalijk weer hartstikke verwend, in mijn tijd leerden ze de jongens hoe je een houweel gebruikt en de meisjes hoe een naaimachine werkt

tony m | 11-06-05 | 20:43

Ik heb degelijk geschidenis/aardrijkskunde onderwijs op school (h)

tuurlijk zijn er oude kaarten... dat hoort bij geschiedenis.
maar voor AK heb je standaardt een nieuwe atlas verplicht moeten kopen (soms zelfs wel 2x in je schoolcarriëre!)

juuspluus.

NeoRetro | 11-06-05 | 20:36

@Barbapapa, sinds wanneer zijn wij studiegenoten?

Lucasdelinkselul | 11-06-05 | 20:29

Ik had begrepen dat men zich ergerde aan sommetjes waar de gulden nog in genoemd wordt.
Je bent van dat realiteitsprobleem af als je in de nieuwe druk sommetjes maakt over het aantal door de buurman/vrouw gemaakte nummertjes.

ventus_aqualis | 11-06-05 | 20:28

@Pannie
Nee vast niet, wel een roze grafkist...

da wizard | 11-06-05 | 20:25

Als ze op m'n dak landen krijg ik dan een tshirt?

Pannie | 11-06-05 | 20:24

Al die landen zoals Kirgizie, Azerbeidjan, Turkmenistan, Kazachstan enz kan een kind toch nooit onthouden. Vroeger was alles een stuk duidelijker. Je had goed en slecht, zwart en wit. Tegenwoordig hebben we last van vergrijzing.

Gavrilo | 11-06-05 | 20:23

@Pannie
kijk maar uit voor je het weet ben je een six-pack red bull waard.

Henkiemaardannietgek | 11-06-05 | 20:23

Offtopic tsjeesus die stuntvliegerts zijn voor m'n deur aan het oefenen...

Pannie | 11-06-05 | 20:18

@ Filo,

Inderdaad communisme in China? een hele zwakke vorm daarvan misschien..

Honda360 | 11-06-05 | 20:17

Wat zeurt ze nou over verouderd lesmateriaal.

ik (28 jaar) heb nog leren lezen met de leesplank (aap, noot, mies, wim, zus, jet, teun, vuur, gijs, lam, kees, bok , wei-de, does, hok, duif, scha-pen.

Het enige nadeel was dat je daarmee geen hoofdletters gebruikte voor de namen, maar het werkte prima, evenals de boekjes van Pim en Mien, Ot en Sien etc. Je moest alleen wel voorzichtig de gele bladzijdes omslaan, oftewel het respect voor oude dingen zat er al vroeg in :)

Gijsie | 11-06-05 | 20:15

Ja, de Chinese economie groeit als kool-sinds ze gestopt zijn met communisme.

Filo | 11-06-05 | 20:15

Het was in ieder geval een stuk overzichtelijker met die ouwe atlassen. Gewoon sovjetunie ipv turkenistan, tastikistan, arzerbedjan en al die andere ellende

Big Willem | 11-06-05 | 20:14

Idd, de SU had ook voordelen, zoals een Goelag-archipel, waar zeikerds als LdLL heen werden gestuurd....

shevek | 11-06-05 | 20:13

Guttegut... Lucas is nog steeds een hoax... een erg kortzichtig relaas van mijn waarde studiegenoot.

barbapapa | 11-06-05 | 20:11

@KOC
Stalin?

Sorry, ik kon het niet laten. Maar goed, idd VWO afgerond. Tweede Fase dus ook, zuigt enorm, maar goed.
Maar oke, hoe het op het VMBO allemaal zit weet ik ook niet. Ik zou er niet gek van opkijken als het Geschiedenisonderwijs er kudt zou zijn.

ZI | 11-06-05 | 20:00

Da's leuk voor die kids, kunnen ze nog meemaken dat de muur gaat vallen, dat polen een vrijland word, dat de regio arm word en er democratie uitbreekt in al die omringende landen en dat er dan een oorlog komt in Tjettjenieje (of je het ook schrijft).
Maar persoonlijk kreeg ik altijd de kriebels van landen waar geen info van naar buiten kwam, net als nu in Noord Korea.
Lucas, misschien een leuk plaatsje voor je nieuwe vakantiehuisje...

da wizard | 11-06-05 | 20:00

trouwens ik zit die foto's van die executie nog eens te bekijken van twee chinezen,......wel fout dat die arts geen handschoenen draagt bij het controleren van mogelijke organen die hij kan meenemen.

pronto | 11-06-05 | 19:57

Gaap. Dit is zoooooo jaren tachtig.....

shevek | 11-06-05 | 19:57

Dat er nog steeds rusland in die atlassen staat, zal wel komen omdat ze daar de draad inmiddels ook kwijt zijn. Elk klein dorpje wil zich daar afscheiden geloof ik...

HenryHill | 11-06-05 | 19:57

@ Pannie
Vandaar dat iedere keer als ik in China ben ik op die verrekte grond moet zitten als ik eindelijk wat te vreten krijg...

djemme | 11-06-05 | 19:57

Mucky welvaart wordt volgens mij niet verdeeld...?

Pannie | 11-06-05 | 19:56

@ ZI
Jij hebt de tweede fase gedaan, zeg je. Dan ben ik zo vrij om aan te nemen dat je Havo/VWO hebt afgerond? Daarmee behoor je dus tot het intelligentere gedeelte van de bevolking. 60% gaat echter naar het VMBO. Stalin is daar even onbekend als in 1905.

King of controversy | 11-06-05 | 19:56

Chinezen doen meer dingen anders dan wij hier. In china is het normaal dat misdadigers geëxecuteerd worden, en dat er daarna gelijk een arts bij komt om eventuele bruikbare organen met zich mee te nemen. Terwijl wij hier gebukt gaan onder illegale organenhandel. (bron A + K = tueel 8 tot en met 14 juni,...kosten 2 euro)

Tis bij ons niet anders dan in die oostblok troep. Alleen hier doen ze ons voor dat wij zelf kunnen stemmen, worden we op het verkeerde been gezet door leugenachtige campagnes,....

Meerendeel van Nederland heeft nee gestemd tegen die europese grondwet, omdat het vertrouwen er niet meer is.

pronto | 11-06-05 | 19:55

@Provocateur Oost-Europese wannabee EU landen, dat is nou iets waar ik persoonlijk graag me geld aan uitgeef!

Pannie | 11-06-05 | 19:55

@preacher
Jij bent duidelijk geen goede kapitalist. Weet je wat zo'n bosatlas kost? Om de twee jaar een nieuwe kopen, tel uit je winst!

ZI | 11-06-05 | 19:55

@Pannie, Welvaart is eenmaal oneerlijk verdeeld...

Mucky | 11-06-05 | 19:53

Misschien kunnen ze atlassen voortaan maar beter in ringbanden gaan verkopen. Ik zie nog wel het een en ander veranderen in de toekomst en een blad vervangen is goedkoper dan een hele atlas.

preacher | 11-06-05 | 19:53

@KOC
Nou ja, toen ik 7 jaar geleden in de brugklas kwam en 4 jaar daarna het geschiedenisdeel in de tweede fase had afgerond heb ik 6x de tweede wereldoorlog, 2x Sovjet Unie en t communisme en 3 keer de eerste wereld oorlog gehad. Oh ja, en dan worden die grieken en romeinen in de eerste er n og even snel ingeramt.

Op zich zit het qua geschiedenis onderwijs niveau wel aardig. Maar het kan veel beter.

ZI | 11-06-05 | 19:51

Djemme welke stoel? *Burps*

Pannie | 11-06-05 | 19:51

Als ze nou eindelijk es wat leren op school, moet het wel het juiste zijn

tijsje | 11-06-05 | 19:51

Ik heb hier nog zo'n oude bosatlas liggen. Vanuit de tijd dat de muur nog bestond en we ons niet blauw betaalden aan al die Oost-Europese wannebee EU-landen.

Provocateur | 11-06-05 | 19:50

@ Pannie
En de stoelen dan?

djemme | 11-06-05 | 19:49

Ik heb begrepen dat een Chinees alles eet wat vier of meer poten heeft behalve de tafel.

Pannie | 11-06-05 | 19:48

@ ZI
Daarbij ga je ervan uit dat er nog zoiets bestaat als geschiedenis onderwijs.

King of controversy | 11-06-05 | 19:47

Wat een gelul weer Lucas. Waarom hebben wij in Nederland niets te vertellen? Wou je soms zeggen dat wij niet diegenen zijn geweest die die mafkezen daar in Den Haag heeft gekozen? Daarnaast is het communisme wel degelijk achterhaald en een mislukt systeem. En ja, dat heeft oa te maken met die miljoenen doden onder Stalin.

Verder is het idioot om les te krijgen uit verouderde atlassen. De Sovjet Unie krijg je al 600 keer bij geschiedenis, bij aardrijkskund heb jemeer aan de hoofdstad van Wit Rusland.

ZI | 11-06-05 | 19:46

Mucky maar niet met z'n veerigen in een vrachtwagen omdat ze zo'n honger hebben...

Pannie | 11-06-05 | 19:45

Damn, ben ik het chinese eten vergeten te vermelden.

Lucasdelinkselul | 11-06-05 | 19:45

Moeten kinderen dan de Voormalige SU leren? Dat heeft weinig zin want er is niemand die kinderen leert wat de SU was.
Gewoon lekker zo houden wat mij betreft.

King of controversy | 11-06-05 | 19:44

@Pannie, Je wilt niet weten hoeveel Nederlanders hun geluk beproeven in China

Mucky | 11-06-05 | 19:44

Burgert nx te zeggen? Ach, ik vind 't al een hele meevaller dat ze niet alsnog die grondwet door onze strot proberen te douwen

ackZsel | 11-06-05 | 19:42

Ik heb hier geen klachten, jij wel?
Voorlopig komen de Chinezen nog hier heen en niet andersom!

Pannie | 11-06-05 | 19:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl