Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Betalen is voor mietjes!

Je moe nie huil nieMaak kennis met de 19-jarige Lenoy Kroes. Beroep? Straatrover. Woonplaats Almere. Meneer mag graag zwartrijden, want fuck de maatschappij. Betalen is voor mietjes! Op 5 februari van dit jaar loopt hij tegen de lamp. Net iemand bestolen en staat er plotseling zo’n kaartjesknipper voor je neus. Wat doe je dan Lenoy? "Ik ging hier wegrennen, hebben ze mij gehaald, was ik op de grond gevallen. Hebben ze mijn beide benen vast gepakt, mijn arm vastgepakt. Ik probeerde los te komen, want ik had veel pijn." Enfin om een lang huilverhaal kort te maken: Lenoy was even helemaal weg. Gelukkig hebben we nog het heldhaftige Openbaar Ministerie. In al haar wijsheid heeft justitie besloten de controleur te gaan vervolgen. Ze zijn er alleen nog niet helemaal uit of ze hem opknopen voor poging tot zware mishandeling, dan wel poging tot doodslag. Gelukkig maar voor Lenoy...

Reaguursels

Inloggen

Baantjes laten trekken in een bad van salpeterzuur die parasiet. Mocht dat niet lukken: tweeloop, afzagen en... Fire in the hole!

Rots_in_de_Branding | 09-06-05 | 14:23

als de slachtoffer dit leest (de conducteur dus) ga zo door hulde en sla de volgende keer zo hard dat ie niet meer kan zielig loipen doen op zijn misnt zo bewusteloos dat ie zich niet meer herinert maar dood zou beter zijn en idd dat geld ook als het een blanke was ..... maar het onzerzoek wijst alweer erop dat die kans min. 2x zo klein is

superman8718 | 09-06-05 | 13:53

hulde voor de conducteur

Executive | 09-06-05 | 12:12


Pfffft het OM, pestbureau voor blanken. Waarom pakken ze toch zo graag hardwerkende nederlanders aan?

Multikuli | 09-06-05 | 10:58

Welkom in Nederland. Steeds meer zwakbegaafde agressieve mongolen op straat zonder enig idee van normen en waarden, maar pas op als je zo'n lowlife piece of shit een keer een (well deserved) pak slaag geeft, dan ben je de lul.

Kutland!

exhxv666 | 09-06-05 | 10:13

Het OM is de nagel aan onze democratische rechtstaat,teveel medelijden met crimineeltjes,levenslang opsluiten die veelplegers!
Criminele die telkemale weer in herhaling vallen hebben geen recht in onze vrije democratie rond te wandelen,ze zijn een gevaar voor de democratie oplossing:voorgoed verbannen naar de oerwouden van Suriname!

nummertje | 09-06-05 | 08:22

Als die idioot zich niet had verzet was er niet zoveel geweld nodig geweest om mneeer de driftkikker vast te houden. Eigen stomme schuld.
Het OM moet eens die klootzakjes goed aanpakken ipv ze altijd een hand boven het criminele koppie te houden.

Return of the Beasjt | 09-06-05 | 07:50

Het moet niet gekker worden. Met z'n allen naar de rechtbank en laten horen wat Nederland hiervan vindt...

witchdoctor | 09-06-05 | 07:47

Doorknijpen had beter geweest want dan is zitten nog de moeite waard.

rowdy | 09-06-05 | 02:04

Net weer 30 pleuros voor 10Km te hard,
eeen syrier die bij de vierdaagse 6 dagen
heeft vastgezeten 10.000 pleuros schadevergoeding, en deze zwartrijder zal er ook wel weer met een leuke vergoeding van af komen.
OM: ONNOZELE MONGOOOLEN!!!!!!

K1100 | 09-06-05 | 00:10

ja dat kan alleen hier een zwart rijder mishandelen als ik controleur was had ik hem er al rijdend uit gebling blingt
daar is de nood uitgang toch voor
en ongeacht wat voor kleur of geloof
hulde aan de controleur!!!!
behang hem met goud voor zijn daad ipv veroordelen bah wat een ziek land !!!

YupHub | 08-06-05 | 23:46

"Nederland oh Nederland.." Jesus dit kan ook echt alleen in dit kutland he? Weer gevalletje als handtasjesaffaire. En weer zinken we een stukje.

Dsigner | 08-06-05 | 23:32

Laar die meneer van dat ene topic dat maar regelen........

killermiller | 08-06-05 | 23:13

laat 1 ding duidelijk zijn als ik rechter was had gewled wel het laatste woord wat een kutland en het om lijkt wel standaard voor die kutnegert te zijn ze moesten hem juist uitzetten inplaats van het voor hem opnemen
ik zou zeggen herken je deze negert steek een mes in zijn rug en ren hard weg stomme straatrovende honden zijn het

superman8718 | 08-06-05 | 22:59

dus eerst geen kaartje kopen, ook niet zeggen dat je wil dokken als de controleurt in je nek hijgt, dan wegrennen en pas in een fatsoenlijke wurggreep alsnog aanbieden te betalen.. en dan in je stoere negert outfit gaan huilen dat je zo zielig bent terwijl je geen krasje hebt!
geynig

henkmul | 08-06-05 | 22:50

Goh... wat vervelend die controleurs

quickshare | 08-06-05 | 20:48

*newsflash* In Almere is een OV-controleur aangetroffen met een mes in zijn rug. De altijd alerte pliesie heeft de man terstond aangehouden, wegens ongeoorloofd wapenbezit.

vraagstaart | 08-06-05 | 20:48

Het wordt tijd het OM te vervolgen.

oxo | 08-06-05 | 20:16

goed we voegen nog ff toe aan de vervolging van de controleur:
- Rascisme
- Samenscholing
- Onproportioneel geweldgebruik
- Straat vervuiling (neerhalen L.)
- Snelheidsovertreding (achtervolgen L.)

Iemand nog meer ideeen?

Stephan | 08-06-05 | 20:07

Hypocriet kudtland!

Aussie | 08-06-05 | 20:02

@de man:
het OM is niet VERPLICHT te vervolgen. Ze zijn hooguit verplicht te onderzoeken! De Officier v. Justitie kan op basis van het onderzoek besluiten of vervolging nodig/wenselijk is!
Dus als het OM een beetje slim is, ziet ze af van vervolging. Tenzij die Lenoy hierop naar de rechter stapt om vervolging af te dwingen (daar heeft die flapdrol dan nl. recht op!)

jip81 | 08-06-05 | 19:47

@ Flapdrol: Seponeren? Seponeren?
Ehr... Wel eens gehoord van het opportuniteitsbeginsel? Da's toch effies wat anders...

Apotheker | 08-06-05 | 19:29

Controleurs in het openbaar vervoer worden door de overheid beschouwd als Bijzondere Opsporings Ambtenaren. BOA's zogezegd. En wat doen BOA's? Wurgen dus.
Toch maar niet meer zwartrijden.

dawg | 08-06-05 | 19:27

Ik verdenk het OM er trouwens stiekum van met opzet zulke zaken te starten in een poging de publieke opinie dusdanig te beïnvloeden dat we bij de volgende verkiezingen massaal stemmen op de eerste de beste idioot die iedere vorm van rechtsbescherming overboord zet en politie en/of justitie uitrust met bevoegdheden waar een doorgewinterde Waffen-SSer van zou schrikken... Waarmee ik overigens prima zou kunnen leven.

Apotheker | 08-06-05 | 19:24

de man> heel juist.

Apotheker | 08-06-05 | 19:20

Beetje storm in een glas water dit. Het OM gaat die conducteur vervolgen omdat ze daartoe verplicht zijn. Later pas krijgen we te horen of dat tot echte straf leidt of slechts bij een waarschuwing blijft. Ik verwacht het tweede. Begin dus niet te kankeren op het Nederlandse rechtssysteem voordat er überhaupt uitspraak gedaan is.

de man | 08-06-05 | 18:47

kutland

fuckface | 08-06-05 | 18:15

afgelopen week stond iets van een of andere half zwarte negert, die een mislukte aanslag pleegde 10.000 euro schaden vergoeding hier voor kreeg.

tja..
ik heb gelukkig nog genoeg schoensmeer in huis

teringtubbie | 08-06-05 | 18:07

Kunnen we de naam van onze held even bekend maken, zodat we hem allemaal een hart onder de riem mailtje kunnen sturen?

10SC-star | 08-06-05 | 17:30

Geen tijd en zin om alle comments door te lezen, maar het roemruchte N-woord zal wel vaak gevallen zijn.

Is het OM niet verplicht te kijken naar de omstandigheden in elke zaak? Zo'n kudt-antilliaan die totaal geen ene reet fatsoen in zijn donder heeft en aan de andere kant een zwaar gefrustreerde controleur waarvan de werkgever het verdomt om een bevoegdheidsexamen af te laten leggen. Wat ga je dan als OM doen?

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat 'buitengewoon minderwaardige mensen' als Lenoy zonder schaamte voortdurend lopen te etteren, stelen, treiteren en bedreigen, en als er dan wat tegengas gegeven wordt gaan janken en meteen een aanklacht indienen. Het OM zou dan wat meer achtergrondinfo moeten verzamelen, en zich eens onder de samenleving moeten begeven.

zum kotzen | 08-06-05 | 17:23

Levenslange opsluiting in de isoleer naast Bubba voor deze kaartjesknipper, daar zal het met "ons" systeem wel weer op uit draaien. (worst case scenario, uiteraard)
Donner... ga DOOD!

~Pyro~ | 08-06-05 | 16:53

@[email protected]
Prima idee. Camera er bij en Erik O. de uitreikingen laten doen. Iets voor Talpa? Maken we er een wekelijks programma van met sms-en en zo. Aan het eind van het jaar de verkiezing van de grootste GS-held met fantastische prijzen, plus de jaarlijkse uitreiking van de GS-zwatelaar aan het OM. O ja, de rechten liggen bij mij.

Eecom | 08-06-05 | 16:35

Tsja,het = me wat.
Nederland heeft last van TOPROT!

Jozo | 08-06-05 | 16:31

Tsja,het = me wat.
Nederland heeft last van TOPROT!

Jozo | 08-06-05 | 16:29

Tsja,het = me wat.
Nederland heeft last van TOPROT!

Jozo | 08-06-05 | 16:28

de conducteurs moeten een vieze hond meenemen in de trein, ik vraag me af hoe het om die wil gaan vervolgen ;)

boggel | 08-06-05 | 16:16

Al dat gelul over dat je geen eigen rechter mag spelen! Als je het mij vraagt schrikt het die kudtcrimineeltjes flink af als je het risico loopt in het ziekenhuis te belanden (i.p.v. de gevangenis/hogeschool voor criminelen).
We kunnen misschien wel beter het risico nemen dat zo nu en dan een onschuldig iemand in elkaar getimmerd wordt dan dat teveel schuldigen ongehinderd weglopen! Zolang de verhouding niet scheefloopt natuurlijk!

jip81 | 08-06-05 | 16:12

Onsympathieke rotkop

bondje33 | 08-06-05 | 16:05

Alsjeblieft geen tasers, ze hadden die gast gewoon moeten knuppelen Rodney King style. Dan was er nu niks aan de hand.

Pittybrad | 08-06-05 | 15:45

Daar gaan we weer...
Ik zal mijzelf ook maar vast gaan aangeven bij het OM. Niet vanwege een straatroof, moord of een ranzige pedofiele daad, maar voor de grofste misdaad die je in Nederland kunt begaan:
Het hinderen van een crimineel bij het uitoefenen van zijn nobele vak.

Chiant | 08-06-05 | 15:42

@pannie
wil je dat wel? Krijg weer dat gegil zoals dat mens van dat filmpje van gisteren.

de bier | 08-06-05 | 15:20

Referendumpje: Mag je nou wel of niet als conducteur los gaan op zwartrijdert?
Ik schat dat zeker 63% VOOR is!

jip81 | 08-06-05 | 15:16

@ John: Ja de volgednde verkiezingen zijn alleen raadgevend ;-)

piemol | 08-06-05 | 15:15

Nog ff en de bevolking mag niet meer stemmen :D

John | 08-06-05 | 15:08

Toevallig Lenoy op tv gezien. Kreeg bijna tranen in mijn ogen! Wat zielig als je zo hard wordt aangepakt, hè? Sukkel: dat-ie met z'n porum in beeld durft! Kan dat plan van Lubbers weer boven tafel worden gehaald: in een werkkamp heropvoeden en graag met harde hand! Of opzouten naar je land van herkomst!

redelijk toch | 08-06-05 | 14:57

Geef die mannen een taser!

Pannie | 08-06-05 | 14:50

Die boa zet een verwurging in.
Prima toch, bij judo of elke andere vechtsport weet je dan als "looser" stilhouden en afkloppen [=opgeven], als de verwurging goed is ingezet.Als je je verzet en spartelt,kruip je zelf dieper de fuik in.
Dus straatrovert is niet alleen schuldig aan: 1 roof, 2 zwartrijden, maar ook 3 een openbare poging tot [zelf]moord.
Dat is toch al snel pakweg 110 uur taakstraf.

vmbodropoudt | 08-06-05 | 14:50

Ach gut, die arme Lenoy. Ik heb echt met hem te doen. Zo te horen is het allemaal erg traumatisch geweest. Ik wil graag iedere gezagdrager willen verzoeken in het vervolg niet meer met zoveel enthousiasme het werk te doen, want, zoals nu wel blijkt, hebben criminelen ook gevoelens! Beter is het in zo'n geval de crimineel te vragen hoe het met hem gaat, hem een schouderklopje te geven en hem geld geven voor een taxi!

jip81 | 08-06-05 | 14:42

Kan GS geen GS-Lintje in het leven roepen voor alle controleurs, Eric O's en andere helden?

Wel geestig, die " Nederland wordt steeds schoner" mupi die onze kleine arme mishandelde lieveling toelacht tijdens de "schokkende" reportage.

superjan | 08-06-05 | 14:36

@Broolio> of een carnavalswagen.

superjan | 08-06-05 | 14:31

Het wordt tijd voor een nieuwe 'Star Chamber'. Vrijwilligers?

TheRealShowstopper | 08-06-05 | 14:30

Ik voel een nieuw referendum aankomen.

gijs12345 | 08-06-05 | 14:30

Begint U ook steeds meer te verlangen naar knokploegjes kaalkoppen die de straten schoonvegen?

Broolio | 08-06-05 | 14:25

Oja,

De inspectie, mag straks niet meer inspecteren. nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/06/o...

Als het onur air niet lukt, zal het OM nog wel kans zien iemand van de inspectie veroordeeld te krijgen.

Klynos | 08-06-05 | 14:10

@Abuneenee 08-06-05 @ 14:07
dat is dus nu juist mijn punt.
maar het is voor een dader makkelijker duidelijk te maken dan voor een slachtoffer. als de dader inneens volgens ons zogenaamde goede rechtssysteem het slachtoffer word.
gewoonweg belachelijk.

e-one2day | 08-06-05 | 14:09

Je vraagt je af wat er in Ned. aan de hand is:

Militairen mogen niet schieten.
Politie mag niet hard rijden.
En nu:
Een controleur mag de situatie niet controleren....

Klynos | 08-06-05 | 14:06

@Abuneenee 08-06-05 @ 13:50
daarmee zeg je dus eigenlijk dat de mate waarin een persoon zich bedreigd voelt, bepaald word door het Om en niet door de persoon zelf.
en er staat inderdaad niet bij hoe deze meneer zich verzet heeft tegen zijn aanhouding/staandehouding.
waarin de BOA, zoals ik al aangaf in dat punt, aan het korstste eind trekt.

e-one2day | 08-06-05 | 14:00

@fweddy>scherp. Maar helaas. Ik ben alleen maar Superjan.
@rzer0>Ik woonde in een riante woning in Amsterdam Zuid.

superjan | 08-06-05 | 13:55

AAAAAHHHH waar gaat dit heen?!?!?
geld verdienen in ditland lijkt erg makkelijk: 1. Overval AH. of 2. ga zwart rijden.
Dan (beetje opvallend) weg rennen (niet te snel)beetje tegen stribbelen (probeer klappen te krijgen) óf laat je ongelukkig vallen (succes verzekerd). Dan klaag de de AH medewerker/ controleur aan en klaar ben je. Heb je in iedergeval geld voor komend jaar rond te komen.. OF je ziekte kosten te betalen >Eerste Kamer akkoord met hoofdlijnen zorgstelsel<

piemol | 08-06-05 | 13:53

Het heerlijke is ook het commentaar van die knakker: "Ja ik zei nog: wil wil wel betalen!"

Ja dat gaat dus niet, mafkees! Als je iets steelt uit de winkel en je wordt gepakt, dan zeg je toch ook niet: "Ik betaal wel hoor meneerrrrr!".

Ik kan hier zo boos om worden.

MaStEr[D] | 08-06-05 | 13:47

Dat wij hier de discussie hebben of de vervolging van die BOA terecht is bewijst al dat we totaal op de verkeerde weg zitten.
Er zijn landen waar de discussie zich toespits of je in je huis of op je eigen terrein wel of niet een inbreker in zijn of haar rug mag schieten.

capo | 08-06-05 | 13:45

@rzer0 en/of superjan
.
"rzer0> je gelooft het niet. Maar ik woonde toen eveneens anti kraak.
.superjan"
.... heb je 'Fight Club' wel eens gezien? Gaat ook over 2 gewelddadige personen, die aan het eind één en dezelfde persoon blijken te zijn... enige overeenkomst met jou/jullie?

fweddy | 08-06-05 | 13:45

ach pedofielen die weer na schuldig te zijn bevonden en hun straf erop hebben zitten mogen ook gewoon weer in hun oude woonplaats gaan wonen...
is ook al zo'n voorbeeld!

e-one2day | 08-06-05 | 13:42

Idd van Geenstijls politieke apsiraties hoor je niet veel meer.

En superjan, hoe groot was jou pand?
Ik had een overdekt voetbalveld aan loods.
Voor de limburgers; Fortwillemweg 40, Maastricht. Voormalig Randwyck Household Glass.

rzer0 | 08-06-05 | 13:42

@rzer0>Zwerfkei geloof ik dat het heette
@e-one> Reveaulutie??? Ik ben dr bij!
We horen veel te weinig van de GS partij.

superjan | 08-06-05 | 13:39

Dat de junk vrij uit gaat is niet de insteek van deze cursus, trouwens wat is vrij uit gaan als je met een ijzer 7 een flinke schedelbreuk opgelopen hebt? De cursus is bedoeld om te zorgen dat de burger niet door het OM genaaid wordt, dat stelende, geweldplegende figuren hier of mee weg komen of twee weken voor je deur aan het papierprikken zijn is een bekend feit.

capo | 08-06-05 | 13:37

@pannie>misschien wordt het tijd om een internet wanted pagina te beginnen met al die rotzakken die een fractie van de straf krijgen die ze horen te krijgen.

De reaguurders kunnen dan middels stemming, de reeele straf bepalen.

superjan | 08-06-05 | 13:37

@superjan;

Ik voor stichting Ad Hoc. Jij?

rzer0 | 08-06-05 | 13:36

[off topic]
oh ennuhhhhhhhh hoe zit het met de revolutie???
of vind iedereen het hier alleen maar leuk om overal een mening over te hebben en zijn we weer overgegaan tot de orde van de dag....

e-one2day | 08-06-05 | 13:36

@rzer0> je gelooft het niet. Maar ik woonde toen eveneens anti kraak.

superjan | 08-06-05 | 13:34

In Rotterdam is zojuist 18 maanden cel geeist tegen een 16 jarige jongen die een 15 jarige doodstak. Hij wordt ook nog verdacht van een groepsverkrachting...
18 maanden!

Pannie | 08-06-05 | 13:34

@ capo 08-06-05 @ 13:20
toch is het een goede kennis van mij op die manier overkomen,de junk ging vrijuit...

e-one2day | 08-06-05 | 13:33

@superjan;

Ik woonde toen anti-kraak in een loods/kantoorpand in Maastricht. Een bijl naast mijn bed leek me wel verstandig.
Ik had gelijk.

rzer0 | 08-06-05 | 13:33

@superjan
Uit dezelfde cursus :
Al slaapwandelend was ik op weg naar het toilet toen ik plotseling op de trap tegen een onbekend voorwerp botste, na enigzins tot mijn positieven te zijn gekomen zag ik het bewusteloze lichaam van een voor mij onbekend persoon onder aan de trap liggen.

capo | 08-06-05 | 13:33

@rzer0> ik ging ook niet bewust op hem af, maar liep hem om half 2 pardoes tegen het lijf. Dan krijg je een adrenaline rush, daar kan geen bolletje wit tegenop.

superjan | 08-06-05 | 13:32

Zo heb ik een eens een drugsverslaafde die om 3 uur snachts helemaal de tering in getrapt...
Meneertje zat met zijn rug tegen het deurbellen paneel van de flat. BEL BEL
De hele buurt wakker, ouwe mensjes bang etc..
Ik ben toen maar even naar beneden gelopen en hem een hernia getrapt. Daarna ook zo vriendelijk om het te escorteren naar de plaatselijke vijfer waar hij verplicht zwemles kreeg.

Charles Bronson eat my heart out!!

Zeemo | 08-06-05 | 13:32

deed=zou doen.

rzer0 | 08-06-05 | 13:31

@rzer0> Een bijl? LOL.

superjan | 08-06-05 | 13:31

@superjan;

Ken ik. Vorige zomer zelf een breker weggejaagd. Ik had wel een bijl in mijn handen dus dat verklaard de moed enigzins.

Ongewapend erop af gaan? Ik weet niet of ik dat deed.

rzer0 | 08-06-05 | 13:28

@huug
Ik noem buitengewoon sporadisch (te) hardhandig optreden van rechtshandhavers tov op heterdaad betrapte wetovertreders nog geen rechtsstaat.
Het tegenovergestelde is nu meer realiteit: Een anarchie waarin iedereen ongestraft zijn gang kan gaan en waarin kordaat optreden daartegen met een strafblad wordt beloont.
Als je een echte rechtstaat wil voorkomen, roei dan de wetteloosheid uit die NL heerst. Waar is Nederland meer mee gediend: Een zwartrijder die KO raakt als er eindelijk eens 1 gepakt wordt of die ene controleur aanpakken die niet bang is om te worden neergestoken.

Moi Aussie | 08-06-05 | 13:27

@rzer0>klinkt gek, maar het gaat vanzelf. Autopilot.

superjan | 08-06-05 | 13:27

@superjan;

Hulde!

rzer0 | 08-06-05 | 13:26

@capo> ik heb een keer 'n inbrekert (negert van 2 meter) van de trap af geflikkert.

Als je ineens zo'n gabber tegenkomt in je bloedeigenhuis krijg je toch een soort oerkracht.

Hij zei nog "ik moet hier niet zijn ik moet hier niet zijn". Toen zei ik nog" gelijk heb je". en toen heb ik em een zet gegeven.
Achteraf gezien blij dat die vrucht gewoon weg is gehinkeld, ander had superjan ook strafblad gehad.

superjan | 08-06-05 | 13:24

Geef die lui van Conexxion maar handboeien kunnen ze alle zwartrijders aan bushalte paaltes koppelen en daarna met bezemwagen oppikken en inrekenen.

Pietje Bel | 08-06-05 | 13:24

Deze tip was afkomstig uit de cursus "Hoe voorkom ik als eerzaam burger dat ik niet door de politieke agenda van het OM genaaid wordt".

capo | 08-06-05 | 13:23

Check de vet eerlijk betaalde blingbling van de gast!

Pietje Bel | 08-06-05 | 13:22

Ome Geert weet hier wel raad mee.

rzer0 | 08-06-05 | 13:21

@e-one2day
Dus sla je die junk zijn schedel in met een
knuppel of voor de iets meer elitaire mensen onder ons met een ijzer 7, daarna haal je het mes van deze inbreker opervlakkig over je arm heen en plaatst het mes terug in de hand van de inbreker.
Dan bel je de lokale bromsnor, als het voorval zich tenminste tussen 09.00 tot 17.00 heeft plaatsgevonden, en wacht tot er een bromsnor zich heeft weten vrij te maken van dat oh zo belangrijke lasergunnen.

capo | 08-06-05 | 13:20

@abuneenee

het ligt er maar aan met welk buitenland je het vergelijkt, bovendien met je de pakkans meenemen in de vergelijking, en last but not least: dat wij het niet beter zouden doen dan het buitenland is geen reden om het roer niet om te gooien: iemand moet de eerste zijn.
Waar blijven de werkkampen?

TheRealShowstopper | 08-06-05 | 13:17

Allemaal gelul er is maar een oorzaak geen kaartje. Als deze eikel gewoon een kaartje had was er toch niks aan de hand.
Waar hebben we het over??? En waar loopt die boa dan voor!

Proost

Veldwebel | 08-06-05 | 13:17

Is de DDOS kabouter weer vrij? Wat is GS traag vandaag zeg.

superjan | 08-06-05 | 13:16

Kappen nou,

Mietiex | 08-06-05 | 13:15

@ huug 08-06-05 @ 13:05
ben ik maar gedeeltelijk met je eens.
dat dit soort dingen goed moeten worden onderzocht is 1,maar een rechtsstaat kun je het naar mijn idee niet meer noemen.

e-one2day | 08-06-05 | 13:12

Kees R. is wel de ideale testkees.

Triviale feitjes | 08-06-05 | 13:12

@mallebabbe
Dank voor het compliment. Af en toe verbaas ik mezelf. Theoretisch casusje: als je iemand wurgt omdat-ie volgens jou knap lastig is, maar de etter weigert dood te gaan, hoe denk je dan dat de aanklacht luidt? Ervan uitgaande dat we hier niet te maken hebben met noodweer of noodweer exces.

sellafield | 08-06-05 | 13:11

Godgloeiende en verzin het maar welk scheldwoord deze rover en het openbaar ministerie moet krijgen.
Tijd voor een Brein/Doritos/Echt geenstijl actie tegen het openbaar ministerie.
Hadden we die grondwet niet aan kunnen passen dat je geen rechten meer hebt als stelende,draaideurende , schijt aan andere hebben bloedmongool

Weeraanmelden | 08-06-05 | 13:06

Je kan wel zeggen: 'hard optreden tegen zwartrijders is goed!', maar dan wordt 't steeds harder en sneller en op een gegeven moment worden er mensen onterecht in elkaar gebeukt. Het is juist goed dat elk vormpje van geweld goed onderzocht wordt! Dat houdt onze rechtsstaat staande!

huug | 08-06-05 | 13:05

Man zwartrijders mogen ze van mij gelijk in elkaar slaan, was dit nou voor zielige gedoe. Hij is zwart en heeft geen vervoersbewijs, das dan zwartrijder in het kwadraat...............
Nee effe zonder geintjes. Het is tog te gek voor woorden dat je niet eens een beetje hardhandig mag optreden als iemand probeert weg te vluchten en bovendien moeten mensen die zwartrijden niet zeuren want meestal hebben ze ook andere dingen op hun kerfstok staan

HeiligBoontje | 08-06-05 | 13:01

Echt weer een knap staaltje politieke onzin. Dat doen ze in Amerika beter, krijg je er gewoon van langs met een tazer als je na 2 waarschuwingen doorpraat aan je telefoon. Ik denk dat die controleur er nu spijt van heeft dat hij Lenoy niet daadwerkelijk zwaar mishandeld heeft.
.
Kunnen we niet een maatschappelijk protest beginnen om die controleur vrij te krijgen? Merkt dat schijtjong (Lenoy) ook dat hij de volgende keer echt geen gelijk krijgt.

Framoes | 08-06-05 | 13:00

al staat er iedere dag een junk in je voortuin naar binnen te gluren en je belt de plietsie dan zeggen ze bij de 3e keer,sorry maar wij hebben niet genoeg mensen om weer te komen en aangezien hij nog niets heeft gedaan kunnen en mogen wij ook niets doen.
als dan de week erop dezelfde junk in je huiskamer staat en hij bedreigd je met een mes,en jij slaat em daarna de tent uit met een honkbalknuppel dan ben JIJ<-- fout.
je mag namelijk alleen handelen met geweld en/pf wapen naar de mate van bedreiging.
dit betekent dus dat je ook een mes had mogen pakken,maar.... dan moet je je eerst laten<-- steken om zelfverdediging aan te kunnen voeren.
daarbij komt ook nog eens het excuus van de plietsie die altijd reageren met:dit hebben wij nooit aan zien komen! en wij konden en mochten niets ondernemen,want hij had nog niets gedaan...
dat is het Nederlandse rechtssysteem!!

e-one2day | 08-06-05 | 13:00

@Abuneenee,

Wat fijn dat er reaguurders zijn die meer te melden hebben dan nekschoten en water en brood... Ik ben geen jurist maar planoloog met een beetje juridische kennis. Strafrechts is mij dus vreemd althans de terminologie. De term is dus voorwaardelijke opzet. Maar dan blijft is een nekkklem van een boa bij aanhouding van een om zich heen slaande en schoppende man voorwaardelijke opzet? En is dat dan meer opzet dan een washand een knevel, ondervoeden en maanden lang schoppen en slaan van je kind? Een ernstig verwakt kind een washand en knevel omdoen is toch veel meer voorwaardelijke opzet dan het gepaste geweld van de boa?

spooky | 08-06-05 | 12:56

Korte samenvatting
Shit happens en binnenkort geen hond die meer controleur wil zijn.

style.councillor | 08-06-05 | 12:55

@ Eecom
*Wat belachelijk is, is dat je mensen met een geweldsbevoegdheid de straat op stuurt zonder het juiste gereedschapen (en?)opleiding*

Dat was ook mij punt! Plus dat ik uit het verhaal heb opgemaakt dat de kaartjeknipperts alleen geweld mogen gebruiken als ze daadwerkelijk gecertificeerd zijn á la Cup a Soup. Die formele bevoegdheid geldt naar mijn idee dus nu niet.

van Geel | 08-06-05 | 12:55

Dat NOVA zich verlaagd tot het uitzenden hiervan...

Van de andere kant wordt alleen maar duidelijker hoe krom de boel hier is !

Voor de gene die zich vervelen:
www.virtueelvaderland.nl

John | 08-06-05 | 12:55

Flapdrol, je bent een enge procedurefreak & regelneef. Stukje software met nooit bijgewerkte parameters bepaalt wat ze al dat niet seponeren bij het OM, en daar moeten ze zich aan houden "om problemen te voorkomen"? Waar jij vervolgens alle begrip voor hebt? Flikker toch op.

Iovanni | 08-06-05 | 12:54

Wat een hypocriet gelul weer.
Ook al is die sjonnie een (halfslachtige)BOA, hij dient zich ook aan de wet te houden, of mogen dit soort lieden bij het minste of geringste buiten proportioneel geweld gebruiken?
Misschien zeldzaam maar in dit geval heeft het OM gewoon juist gehandeld. Wij allemaal dienen ons aan de wet te houden.
Die gefrusteerde lul moet gewoon hangen!!!! Punt uit.

MAXIMO | 08-06-05 | 12:53

@Abuneenee 08-06-05 @ 12:39
waarom bestaat het strafrecht???? juistump, ter bescherming van...

fweddy | 08-06-05 | 12:47

Om je dood te lachen! Typisch iets voor Nederland. Als die gozer gewoon een kaartje had gekocht dan was er niks aan de hand geweest. Ze hadden gewoon zijn poten moeten breken! Handjes laten verbrijzelen dan jat hij nooit meer!

Kris | 08-06-05 | 12:45

Overigens is die Lenoy schaamteloos brutaal. Mensen beroven, zwartrijden en dan nog de brutaliteit hebben om een huilverhaal op te hangen bij NOVA...

brutus68 | 08-06-05 | 12:45

@muxje: dat zal moeten blijken. Ik gok zomaar dat ze idd niet met hoge eisen zullen komen. Ze kunnen zich immers geen tweede Erik O veroorloven. Gewoon veroordelen op basis van feiten. Meneer heeft iets te hard geknepen. Hij kon vanuit zn vak ook weten wat het betekent als je je laat gaan, en even te hard knijpt. Het zal wel een taakstraf worden. Gewoon gerechtigheid!

Kijk. Ik ben het niet oneens met wat de rest hier roept over onderbuik, willekeur en van dat alles. Maar je moet dingen wel duidelijk onderscheiden. Deze meneer ging te ver en hoort daarvoor vervolgd te worden. Dat het OM andere dingen al dan niet vervolgt staat er los van.

bwahaha | 08-06-05 | 12:44

SF heeft groot gelijk het is de wereld op zijn kop en als de wet moet veranderen om de wereld weer recht te krijgen dan moet dat maar.

Lucifer | 08-06-05 | 12:42

@bwahaha

oeps ik bedoelde doodSLAG.... erg domme fout!

Waarom wordt er in dit land altijd van die slappe excussen aangevoerd zoals slechte jeugd, moeilijk gezin, geestelijke vermogens, etc.

Stoppen met die excuss cultuur,

Geldt dit ook voor onze regering? Mogen die ook blijven zitten vanwege beperkte verstandelijke vermogens?

hard_toget | 08-06-05 | 12:40

Bah, alleen die stem en die kop van die kerel krijg ik al zin om zn oogballen wat verder in zijn schedel te trappen. Beetje onschuldig proberen te doen, wat moet die controleur anders? Die weet dondersgoed dat hij klappen krijgt als hij zo'n kerel niet stil houdt. Omgedraaide wereld zeg, en #%[email protected](* OM daar mogen ook een groot aantal mensen vreselijke ziektes krijgen.
Bah kan hier zo boos om worden.

Hedgehog | 08-06-05 | 12:40

Die controleur mag nog blij zijn dat lieve Lenoy geen pipa of een snijmes bij zich had. Want als je als controleur zulks probeert af te pakken, bezorg je natuurlijk al snel die arme verdachte een snee of een blauwe plek.

superjan | 08-06-05 | 12:39

@[email protected]: zozo. Doodstraf? Hebben we dat weer in NL :) ?

bwahaha | 08-06-05 | 12:39

@Flapdrol, Burp201 en van Geel
Helaas zitten jullie op verschillende punten er flink naast, met name Flapdrol. De controleurs in dit geval zijn inderdaad BOA's, die ook nog eens speciaal door de minister zijn gecertificeerd om geweld te mogen gebruiken. Dat zij alle vereiste cursussen misschien nog niet hebben gevolgd doet niet af aan hun formele bevoegdheid. Ook is het niet zo dat het OM verplicht is te vervolgen. Het OM heeft een eigen verantwoordelijkheid en kan dat zelf beslissen. Het geweld was hoe dan ook legitiem, alleen de mate dient te worden onderzocht. Wat belachelijk is, is dat je mensen met een geweldsbevoegdheid de straat op stuurt zonder het juiste gereedschapen opleiding. Zouden ze bijvoorbeeld handboeien bij zich hebben gehad, dan zou dit helemaal niet zijn gebeurd. Begrijp me goed, met die negert heb ik geen medelijden, wel met de betreffende ambtenaar, die een geruime tijd heeft vastgezeten. Zo wordt een pliesiepersoon ook niet behandeld, als die zwaarder geweld heeft moeten gebruiken. De rijksrecherche ondezoekt de zaak dan en de agent in kwestie wordt in eerste instantie als getuige gezien en behandeld. Zo zou het in deze zaak ook hebben moeten gaan. Echter bij het OM zit te veel uitschot, dat dit soort zaken gebruikt om te kunnen scoren en carrierepunten te kunnen laten aantekenen. Waarheidsvinding is bij het OM ondergeschikt aan het eigenbelang. Het wordt eens tijd dat de arbeidsrechtelijke bescherming van ambtenaren op sommige punten eens wordt aangepast of opgeheven en we naar een situatie gaan, waarin falende en incompetente justitiemedewerkers snel ontslagen kunnen en zullen worden. En in de krant ermee, zodat wij het kunnen controleren.

Eecom | 08-06-05 | 12:38

Echt te erg voor woorden!!
De rollen zijn gewoon omgedraaid! Arg hier kan ik echt boos om worden...!

Als Leroy gewoon een kaartje had, had die conducteur niet in hoeven te grijpen! Straffen dus die Leroy...! En die conducteur een lintje geven! Hulde!

Sla hem volgnde keer maar dood!

Ga eens dood Leroy!

Unexist | 08-06-05 | 12:38

Had die controleur zelf wel een kaartje?

Generaal Pardon | 08-06-05 | 12:35

@Spooky 12:14
De rechter in de zaak Savannah twijfelt erg aan het oordeel van het OM dat er geen doodstraf ten laste gelegd kon worden. Het is mijn inziens dan ook een zwakke beargumentering van het OM dat Sonja en Mario redelijkerwijs niet konden weten dat hun mishandelingen de dood tot gevolg konden hebben.
Persoonlijk vind ik het ook jammer dat het OM tot vervolging van de controleur is overgegaan, ze hadden best een oogje dicht mogen knijpen. Het is juridisch wel juist, maar jammer genoeg niet consequent. Ik hoop dat de controleur er met hooguit een berisping vanaf komt en verder niets.

Voor alle duidelijkheid, Leroy is ook vervolgd voor het zwartrijden en de straatroof, wat het oordeel van de rechter was weet ik niet. Het zal niet zwaar zijn geweest anders stond ie niet bij nova te zeuren.

Gavrilo | 08-06-05 | 12:35

@Muxje;
In mijn ogen zijn het OM en de rechtbanken al jaren het spoor volledig bijster, en dus de weg al helemaal kwijt.

Commisaris T-Rex | 08-06-05 | 12:35

@flapdrol, 08-06-05 @ 11:38
.
Het klopt dat alleen de politie geweld mag gebruiken tegen burgers.
.
De vraag of de controleur 'geweld' heeft gebruikt lijkt me eenvoudig te beantwoorden, ja dus!
Is dat excessief geweest? Mogelijk, maar dat is en blijft een heel subjectief begrip.
Het OM moet dat beoordelen, en daar naar handelen.
.
MAAR: Daar moet naar mijn mening ook in meewegen of dat de aanhouding wezenlijk anders zou zijn verlopen wanneer deze in plaats van door een controleur, door een 'echt bevoegd' persoon (zoals een agent in burger) zou zijn verricht.
Als het geweld terecht gepleegd zou zijn door een bevoegd persoon, dan mag het voor een onbevoegd persoon hooguit een boete opleveren.
.
Vanuit 'ons' beperkte perspectief zou je geneigd zijn om de controleur een lintje te geven, en Lenoy zou wat 'ons' betreft mogen stoppen met roken... Dat is zéér subjectief, maar daar moet het OM ook wat mee doen. -> Daarmee bedoel ik dat, indien de publieke opinie aangeeft dat het hier niet gaat om een (ernstig) misdrijf, het OM dat zwaar moet meewegen in het besluit tot vervolging of niet.
.
Last but not least: In meerdere strafzaken die de laatste tijd in het nieuws komen wordt er geklaagd over te lichte of te zware straffen. Ik (en ja... wie ben ik) ben van mening dat men best eens wat meer naar de slachtoffers mag kijken bij het bepalen van de strafmaat. Het OM (én rechters) die voetbalrellers, voor het in de ziektewet trappen van agenten, met papierprikken naar huis laat gaan, OF de 'ouders' van Savanna, voor het leven van een kind, met een jaartje of twee kliniek weg laat komen, verliezen het hoofddoel uit het zicht: Het slachtoffer.
Een agent die een jaar noodgedwongen niet kan werken, of een kind van wie (zeg voor het gemak) 65 jaar van het leven beroofd is.
De dader mag een mooi excuus hebben, het veranderd niets aan het leed wat ze hebben veroorzaakt.

fweddy | 08-06-05 | 12:34

De willekeur van het OM moet een halt toegeroepen worden. Dit kan alleen als men het hele OM doorlicht en maatregelen neemt tegen de politieke benoemingen die het OM nu op grote schaal parten spelen. Dit gaat tijd kosten dus om in de tussentijd die hele vieze kliek niet de kans te geven om op dezelfde voet door te gaan moet er in de wet geregeld worden dat letsel of zelfs de dood van criminelen welke alleen veroorzaakt zijn door criminele handelingen van dezelfde crimineel geen grond tot rechtsvervolging geven.

capo | 08-06-05 | 12:33

@Bwahaha: ik geef die Amerikaanse agenten die dat vrouwke gezapt hebben dan ook volkomen gelijk. Kunnen wij geen inzamelingsactie houden om de controleurs en conducteurs in het OV van tasers te voorzien? Heh...
Maar ergens heeft FlapDrol wel gelijk. Het OM zou kunnen seponeren, maar in dit geval zie ik wel in waarom ze tot vervolging overgaan, ook vanwege de aangifte. De vraag is alleen hoe het OM dit in gaat zetten: brengen ze de zaak voor "omdat we dat nou eenmaal moeten", en stellen ze een milde strafeis? Of gooien ze de beuk erin met keiharde strafeisen, veel publiciteit en zinnen als "we moeten een voorbeeld stellen" en "we willen geen eigenrichting", om van deze controleur een soort 2e Erik O. te maken? Als ze het op de laatste optie gooien, dan heeft SF gelijk en is het OM inderdaad (weer eens voor de zoveelste keer) volkomen de weg kwijt.

Muxje | 08-06-05 | 12:31

@burnie:
Inderdaad, discriminasie!!

Commisaris T-Rex | 08-06-05 | 12:30

Tja. Lenoy had de goede huidskleur en de controleur waarschijnlijk de foute (=blank). Dán hang je in nederland....

burnie | 08-06-05 | 12:29

Zo'n Boa constrictor mag proportioneel geweld gebruiken en dat leroy's handjes slap werden en een beetje out ging is wel een teken dat er iets te hard geknepen werd. Maar dan moet dat ventje ook niet wegrennen.
De aanklacht is wel bizar, precies hetzelfde als die van Sonja de dochtersrover. En die controleur is volledig toerekenings vatbaar. Gewoon een testcase, kijken of het o.m. voor maatschappelijke onrust kan zorgen.

Gavrilo | 08-06-05 | 12:27

Controleur veroordelen -> Lenoy gaat fijn weer zwart rijden -> geen controleurs meer omdat die te bang worden -> onveilig openbaar vervoer -> iedereen weer in de auto.....

OK, kan het OM ons vertellen wat hieraan nou zo goed is?

En wij betalen met onze belastingen het werk van de OM!!

venz | 08-06-05 | 12:27

Maar goed, het OM is wat het geworden is dankzij de aartsproleet Joan de Wijkerslooth...

Rabarberke | 08-06-05 | 12:27

Vervolgen ze niet de foute persoon ?

zeveroare | 08-06-05 | 12:26

@Flapdrol: je doet je naam eer aan! Man, het OM HOEFT niet te vervolgen, dat bedenken ze toch echt allemaal zelf hoor!

Breinstein | 08-06-05 | 12:22

@TheRealShowstopper:
Precies wat ik zeg. Maar als je dan als "echte" uitkeringsgerechtigde (lees: iemand die het écht nodig heeft met alle legitieme redenen van dien en alle motivatie om het goed te doen) ineens een fraude-inspecteur op je dak krijgt omdat je beste vriend toevallig bij jou thuis op kantoor werkt, moet je maar toegeven dat je een gezamelijke huishouding hebt en dus fraudeert, met alle juridische gevolgen van dien.
.
En als ze het dan fout blijken te hebben, geen excuses, hoor... Letterlijk is gezegd: "Ik ga voor dat soort mensen niet door het stof kruipen..."
.
Ik weet het, heeft weinig te maken met het échte onderwerp, maar ik wil alleen duidelijk maken dat de burger die het écht alleen maar goed bedoelt, altijd, maar dan ook altijd de lul is.

Commisaris T-Rex | 08-06-05 | 12:22

@Flapdrol Jij lult al net zo wereldvreemd en theoretisch als die Donner. Theoretisch dan ook geen speld tussen te krijgen. Feit blijft dat het OM haar prioriteiten bepaalt en over al of niet vervolgen gaat. De willekeur is er dus al. Zo is er een trend om ingewikkelde zedenzaken die veel moeite en inspanning kosten bij voorbaat te seponeren. Daar weet het parket Amsterdam alles van. Koos Spee verdient veel geld voor de overheid en krijgt dus alle ruimte. Zo kan ik wel doorgaan.

Starf*cker | 08-06-05 | 12:22

FLAPDROL = koning!

huug | 08-06-05 | 12:21

@sellafield
ten eerste wat ben jij slim zeg

ps. wie bepaalt de aanklacht?? juist ja.. het OM

mallebabbe | 08-06-05 | 12:21

gemaskerde man???

TheCleaner | 08-06-05 | 12:20

Gisteren bij NOVA was het verhaal vrij duidelijk. Die contoleurs worden getraind door Conexxion, zowel fysiek als mentaal. Iedereen die Almere een beetje kent, weet dat die plaats vol zit met randjongeren, zowel wit als gekleurd. De druk op de werknemers in het OV daar is immens, kijk alleen al maar naar de ellende op de Flevo-lijn. Zo'n figuur als Lenoy en vele van z'n vriendjes halen continue het bloed onder nagels vandaan van die werknemers, door zwart te rijden, de boel te slopen, normale passagiers lastig te vallen etc. etc. Eerlijk gezegd kan ik me dan een wat onbesuisde reactie van zo'n contoleur best wel voorstellen. Dat het OM dit wel uitzoeken is wat voor te zeggen, maar om meteen tot vervolging over te gaan is een brug te ver, want wie begon er eerst de wet te overtreden? Juist, onze vriend Lenoy...

brutus68 | 08-06-05 | 12:20

Nekschot voor Lenoy?

C:/SanMiguel | 08-06-05 | 12:20

Waarom leggen ze niet het heel openbaar vervoer plat totdat de aanklacht tegen de medewerker wordt geseponeerd.
En voor alle zwartrijders nooit meer toegang op alle stations op een boete van 10.000 euro of een dwangwerk van 1 jaar per 1 overtreding op station te verschijnen SUPERHARD AANPAKKEN !!!! Die zwartrijders

Sinners | 08-06-05 | 12:19

@spooky
Nice one!

van Geel | 08-06-05 | 12:18

Ik ben oprecht bang dat de neerwaartse spiraal binnen het hustitiele apparaat waarin ons land verkeert niet meer om te keren is. We vervolgen lijkt het aleen nog de verkeerde mensen met alle middelen die justitie ter beschikking heeft en de echt criminelen, leegtrekkers, klaplopers, moordenaars e.d. kennen de wet beter als geen ander en glippen er al the f***g tijd tussendoor. Het word eens tijd voor een sterke leider en niet een , zoals de Vlaamse minister De Gugcht (o.i.d), het zo mooi omsvchreef een slappe hap zoals balkenende

Phew dat is eruit

Fijne dag nog, en pas op voor justitie

dan-nie.nl | 08-06-05 | 12:18

@Rabarbeke
DAt wilde ik nu ook net zeggen, de aanklacht moet dan wel in overeenstemming zijn met de feiten. Dat het OM onderzoek doet, ok, en dat ze een rechtszaak voorbrengen, ook ok, maar voor doodslag of zware mishandeling? <br>
Zucht.

Crimson | 08-06-05 | 12:18

@Commisaris T-Rex

Op inbraak schijnt 3 maanden te staan. Geen enkele inbreker (vaak ook uitkeringstrekkers) ligt daar wakker van, zeker niet gezien de geringe pakkans. Het wordt tijd voor een drastische koerswijziging: het roer moet om.

TheRealShowstopper | 08-06-05 | 12:17

@Flapdrol

Blijkbaar ben jij hier de expert op juridisch vlak. Leg mij dan eens uit waarom de ouders van Savanna niet doodslag maar zware mishandeling als aanklacht hebben van het OM en de controleur wellicht wel voor poging tot doodslag vervolgd wordt. Het argument van het OM bij Savanna was dat dood nooit het doel van de verdachte was en daarom dus mishandeling en geen doodslag. Schrijnend gezien het gedrag van de ouders maar opzich juridisch juist denk ik dan. Maar dan heb ik de vraag had die controleur meer dan de ouders van Savanna het doel te doden. Is ondervoeding slaan schoppen en vernederen tot het kind 10 kilo weegt en lichamelijk en geestelijk gebroken is, en nu dus dood, minder met het doel tot... dan een controleur die als BOA zijn taak doet? Mijn pleiddooi is dus dat het OM geen slaaf is van het systeem maar wel degelijk keuzes maakt die ik als burger onbegrijpelijk vind.

spooky | 08-06-05 | 12:14

OW wacht ik weet het al.. hij was waarschijnlijk bang voor het mooie Nike schoeisel van de jongen..

Timmy2k | 08-06-05 | 12:14

... En TheRealShowstopper (08-06-05 @ 12:11) geeft mij hier zeker een punt extra.
.
Dit bericht heb ik net ook gelezen en ik denk er het mijne over.

Commisaris T-Rex | 08-06-05 | 12:14

Blij dat ik in Brazlië woon. Hier mag ik gewoon met mijn auto over Lenoy heenrijden, net zoals in de VS en vele andere landen die haar eigen "normale" bewoners serieus nemen.

Ik kijk nu al al naar het bericht dat Balkende in elkaar wordt geramd en dat niemand iets doet omdat het strafbaar is een crimineel in zijn dagelijkse bezigheden te storen.

Of een Donner die die wordt afgetuigd onder toeziend oog van 30.000 Nederlanders die trouw aan de wet niet ingrijpen.

Nederland het lachertje in de wereld. Nog steeds niemand die niet door heeft dat de "ja-campagne" vanuit Duitsland werd gefinancieerd, om het tegenovergestelde te bewerkstelligen?????

WhYnotDanWel | 08-06-05 | 12:13

Waar is het bewijs dat die jongen wat zou hebben gestolen?
Bronvermelding graag!!!!??
Anders kun je wel van alles opschrijven.....
Verders vind ik dat die aso van een controlleur gewoon moet hangen, en Connexxion beter hun personeel moet screenen.

MAXIMO | 08-06-05 | 12:11

De politie en het OM nog steeds onze beste vrienden. Lynch party voor Leroy.

lord wanhoop | 08-06-05 | 12:11

Het is werkelijk ongelofeloos met dat OM! Kunnen ze die linkse kerk (met die de Wijckersloot voorop) er bij dat OM niet gewoon uitflikkeren, zonder wachtgeld? Die k.ttekoppen horen namens de samenleving aan te klagen! 90% van de samenleving snapt van dit soort omgekeerde-wereld-aanpak echter totaal NIETS! De overige 10% IS crimineel en die lachen zich in Nederland werkelijk de penis uit de pantalon...

Breinstein | 08-06-05 | 12:11

@Flapdrol:
Ik denk niet dat ze met de huidige rechtsspraak problemen voorkomen, integendeel. Ik heb juist het gevoel dat er helemaal geen voorbeeld wordt gesteld in onze samenleving (zie de voorbeelden van mallebabbe 08-06-05 @ 12:07).
.
Wij hebben hier al vaker discussies gehad over de impact van uitspraken in grote en kleine zaken door onze Nederlandse rechtbanken, en ook daarin voelen we niet dat er een duidelijke boodschap overkomt als het gaat om de ontoelaatbaarheid van misdaden.

Commisaris T-Rex | 08-06-05 | 12:10

@flapdrol
Het OM moet helemaal niet vervolgen. Ze kunnen besluiten niet te vervolgen. Daar zijn ze vrij in. Als ze besluiten niet te vervolgen, kan lenoy een klacht in dienen. Dat is zoals het gaat. Het OM heeft besloten wel te vervolgen. Dan geeft het pas om het ten laste gelegde enigszins binnnen proporties te houden. En doodslag is m.i. wat te zwaar aangezet. Er is zelfs geen sprake van zware mishandeling omdat er geen permanente schade is. Dus mishandeling is het enige wat je ten laste zou kunnen leggen. Het enige dat m.i. ook bewezen kan worden.

Rabarberke | 08-06-05 | 12:10

@Van Geel:
Ja, het incident is inderdaad vreemd. En gevoelsmatig zeg ik ook dat die klote Lenoy de bak in moet en de controleur vrijuit moet. Maarja, het OM zal echt liever deze man niet vervolgen. Mensen bij het OM hebben ook dezelfde rechtvaardigheids gevoelens die wij allemaal hebben. Het zal ze ook wel steken dat dit moet.

Flapdrol | 08-06-05 | 12:10

De politie en het OM nog steeds onze beste vrienden. Lynch party voor Leroy.

lord wanhoop | 08-06-05 | 12:09

Als ti nou eens langzaam doodvalt.
joopata

joopata | 08-06-05 | 12:09

BOA? daarbij is verwurging toch een natuurlijke reactie? een straf zou dan "tegennatuurlijk" zijn, enige mogelijke conclusie; vrijspraak!

kolonel klootoog | 08-06-05 | 12:09

@starfucker: nee, daar ging het niet om. FB's post ging duidelijk over dat het OM eigen maar een oogje had moeten dichtknijpen voor de controlleur. Ik zie niets over prioriteiten. Want ook ik ben de prioriteiten van het OM beu. Maar dat betekent niet dat ik vind dat je een zwartrijder buiten westen moet helpen.

Met precies dezelfde logica praat je de Amerikaanse agent goed die een mevrouw lekker ging taseren omdat ze niet haar telefoon wou neerleggen en de belgische maresschausee die een paar jaar terug een uitgeprocedeerde asielzoeker in een vliegtuig zo lang een kussen tegen het gezicht hield, tot ze stieff. (Ja, ze was wel stil daarna!)

bwahaha | 08-06-05 | 12:09

Val er net in: allemaal een 10 voor de maatschappijkritische noten, maar een vette paal voor staatskunde voor sommigen. Flapdrol c.s. heeft het allemaal al duidelijk uitgelegd, maar dan hier nog eens voor hen die lijden aan cerebrale fantoompijn:
OM niet wet maken, OM uitvoeren. Nederlandse volk wet maken via democratisch (zoek op in woordenboek) bestuur en kiesstelsel.
Zelfs als een Peterr met tig zetels wint dan zal hij eerste de wet moeten veranderen, niet het OM, als hij wil dat dingen anders lopen in de rechtszaal. Tenzij hij een pliesiestaat sticht.

sellafield | 08-06-05 | 12:08

Ow ow ow huilen!! En waarom vroeg de interviewer niet even iets over de straatroven van de jongen.. ?

Timmy2k | 08-06-05 | 12:08

@mallebabbe: Ik geloof niet dat het OM strafmaat bepaalt. Dat doet de rechter.

Flapdrol | 08-06-05 | 12:08

Als het OM dergelijke acties onderneemt blijken ze daar achteraf meestal een verdomd goede reden voor te hebben.
Let overigens op de het OM niet de wetten en het beleid maakt. Daarvoor moet je bij het kabinet, de 2e kamer en Donner zijn. Het OM doet gewoon z'n werk en pakt ook debielen aan die denken dat je andere debielen volledig in elkaar mag rossen zonder het te hoeven verantwoorden.

the_Tzar | 08-06-05 | 12:07

@flapdrol 11.38; hear hear, klopt zijn er maar twee dei wat te verwijten valt, als eerst die gozer en als tweede connection die verdomd om meer bevoegdheden te regelen voor hun mensen

Thygros | 08-06-05 | 12:07

Wat ik me nu afvraag is hoe het met Lenoy zou gaan, hij had vreselijk veel pijn man, weetje.

DeMan | 08-06-05 | 12:07

@basje: Ja, maar niet onbeargumenteerd. ZOals ik al eerder zei. En als ze de argumenten niet sluitend krijgen voor seponeren, hoe graag ze ook willen, moeten ze vervolgen om problemen later te voorkomen.

Flapdrol | 08-06-05 | 12:07

@flapdrol
het gaat hier juist niet om de rolverdeling die nederland tot een geciviliseerde samenleving moet maken, maar om realiteitszin die compleet ontbreekt binnen het OM. Blunder op blunder... Die marinier tot 2 keer toe vervolgen wegens poging tot moord in een oorlogsgebied , de feyenoord hooligans 2 maanden voorwaardelijk geven, ouders die hun dochter vermoorden 2 jaar cel geven .. ga zo maar door.....

mallebabbe | 08-06-05 | 12:07

rechtsstaat???
eerder verdorden tot een kromstaat...

e-one2day | 08-06-05 | 12:07

@Flapdrol: het OM heeft een disretionaire bevoegdheid. Die hoeven niet te vervolgen, ze kunnen ook seponeren.

basje | 08-06-05 | 12:06

Was Lenoy geen onbedoelde bijvangst?

Lekker Belangrijk© | 08-06-05 | 12:06

@abuneenee: Ja, ze kiezen op basis van ernst van de wetsovertreding en de hoeveelheid bewijs aanwezig. Ze kunnen niet willekeurig kiezen. Ze moeten het niet vervolgen héél goed juridisch beargumenteren. Anders kan in geval van gelijksoortig delict een advocaat seponeren van de zaak eisen, omdat er een precedent is geschept door eerder niet te vervolgen.

Flapdrol | 08-06-05 | 12:05

Boa? is dat niet een wurgslang

Toine Rorije | 08-06-05 | 12:05

Ik begin toch echt het vermoeden te krijgen dat het Nederlands Openbaar Ministerie helemaal niet wil dat Nederland veilig wordt... werkverschaffing?, corruptie?

In veel andere landen krijgt de controleur hier een lintje voor.

Surtsj | 08-06-05 | 12:04

het OM vervolgt niet alleen omdat het tot haar plicht hoort, maar oordeelt ook over de zwaarte van het vergrijp in relatie tot de omstandigheden, en in dat laatste punt zit vaak het probleem.

TheRealShowstopper | 08-06-05 | 12:04

@hoerensloep:
Ik weet niet of de media-berichtgeving een eerlijk beeld geeft. Maar het is misschien inderdaad wel eens tijd dat een commissie gaat doorlichten of de performance van het OM wel goed is. Of ze wel de juiste zaken selecteren. Want er zijn teveel om allemaal voor de rechter te brengen. Dus zullen ze een selectiesysteem hebben waarbij de ernst van aanklacht en de hoeveelheid bewijs bepalen of er vervolgd zal worden.

Flapdrol | 08-06-05 | 12:03

Let op hoor, binnenkort gaat blijken dat de controleur nog een zwaardere straf krijgt dan de ouders van Savannah. Dus je kunt beter een klein kind mishandelen tot de dood er op volgt dan een straatrovert tijdelijk demobiliseren. Kroesje zal wel bodemprocedure starten om smartegeld te eisen zodat ie weer een half jaartje op de bank kan blijven liggen blowen. En Savannah, wie gaat voor haar het smartegeld eisen? Dit land is verrot, echt verrot.

ErachterKijkerd | 08-06-05 | 12:02

@ Flapdrol. Wat lul je nou man? welke overtreding? Die controleur heeft een negerrijder vastgehouden tot de kit m kwam halen. En dat ie toen buiten westen was, dat komt omdat de Kit weer s veel te laat kwam. Dusssssss: klacht indienen tegen de kit, verder niet ouwehoeren

Marcules | 08-06-05 | 12:02

Bespaar jezelf een berg irritatie en kijk en huiver hoe het systeem werkt.
cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/rvu/...
@Flapdrol
Dat is nou precies wat er wel gebeurt binnen het OM, een paar wereldvreemde politiek gedreven imbecielen maakt uit of het een zaak wordt of dat er geseponeerd wordt.

capo | 08-06-05 | 12:02

Lenoy, geniet er nog maar 1 1/2 jaar van. Daarna... het eerste kabinet Wilders. Dag Lenoy!

superjan | 08-06-05 | 12:01

@Van Geel:
Die klootzak van een straatrover heeft aangifte gedaan. Er zijn waarschijnlijk getuigen gehoord die hebben laten weten dat het er 'wel hard aan toe ging' Dan kan het OM niet anders dan met dat verhaal naar de rechtbank te gaan. Dan wordt door de rechter getoetst of de zaak van het OM ontvankelijk is.

Flapdrol | 08-06-05 | 12:01

Flapdrol heeft officieel gelijk: het OM moet alle wetsovertredingen vervolgen. Maar waarom gebeurt dat dan niet??? Dat is wat een eenvoudige lezer van dit bericht niet begrijpt, zoals ik. In verschillende posts wordt al aangegeven dat dat OM met meerdere maten meet. En dat is ook zichtbaar in het nieuws van alledag. Erg verklaarbaar zijn de reacties dus wel: neqscheauten, betonnen voetjes, veaur den trem ermee.

HoerenSloep | 08-06-05 | 12:01

@mallebabbe:
Nee, ik heb nooit voor Tonino gewerkt. Maar het is toch simpel dat het OM niet de keuze heeft. Dat is toch logisch? Het kan toch ook niet anders dan dat het OM simpelweg de juridische vervolging doet van elke aanhangig gemaakte zaak waarin sprake lijkt van wetsovertreding? Vervolgens kan blijken dat er geen overtreding bewezen kan worden of dat er verzachtende omstandigheden zijn. Maar dat is aan de rechter om te bepalen.

In deze zaken is er een duidelijke, strakke rolverdeling. En dat is nodig om te waarborgen dat onschuldigen vrijuit gaan en criminelen gestraft worden. Als dat systeem niet goed werkt moeten OM en rechters dit signaleren naar de wetgever die dan het systeem middels wetgeving moet aanpassen.

Anders gaan we af op willekeur, waar het humeur van de OM directeur, of de publieke opinie, gaan uitmaken wie er vervolgd wordt en wie niet.

Flapdrol | 08-06-05 | 11:59

en bij belastingfraude krijg je een baan als burgemeester...

e-one2day | 08-06-05 | 11:59

@ flapdrol
blijft de vraag of hier overtreding van de wet heeft plaatsgevonden, en door wie die overtreding gemaakt is.....

van Geel | 08-06-05 | 11:58

Dit vraagt om de gemaskerde man.

capo | 08-06-05 | 11:58

Zijn ze godverdomme helemaal van de pot gerukt! En maar raar vinden dat extreem recht hier steeds meer opkomt... Per filmpje krijgt Geertje er weer een paar zetels bij.....

Phéthur R. de Fries | 08-06-05 | 11:58

Ter plekke kapotschieten die gast! En een standbeeld voor die controleur! Jammer dat bernhard al dood is....

Sjors zonder Sjimmie | 08-06-05 | 11:57

@Starf*cker
Kinderporno levert je een goed betaalde baan als stafmedewerker op. Het bezit ervan is dus eigelijk ter voorbereidng op een (nieuwe) functie in de maaschapij en moet als zodanig gesubsidieerd worden bij reintegratie- en reclasseringstrajecten e.d.

style.councillor | 08-06-05 | 11:57

@Flapdrol Het gaat om de letter en de gest. Om prioriyeisstelling, want het OM beslist ook wat het al of niet seponeert. Daar zit de crux. Hardrijdende Nederlanders een poot uitdraaien is eenvoudiger dan een kindermoordenaar vervolgen. Die zaak met die controleur hadden ze ook kunnen seponeren of desnoods met een transactie kunnen afdoen. Wereldvreemde kneuzen zijn het. Een club waar snel en hardhandig de bezem doormoet.

Starf*cker | 08-06-05 | 11:56

enkeltje aruba geven die rukkert, of waar dat bananenpluktype - ik heb geen zin om me vmbo af te maken, dus jat het geld gewoon van mensen die wel werken - ook vandaan mag komen. Waarom mag je je kind net zolang mishandelen tot ze stopt met ademen, en krijg je alleen twee jaar centerparcs aan je broek, en kun je straks voor 10 jaar in de Bijlmer gaan wonen, omdat je een keer iemand flink aanpakt die systematisch schijt heeft aan de wet.

prestodegekste | 08-06-05 | 11:56

@lucifer: Nou. Als het zover komt ga ik emigreren. Ik heb liever niet dat iedere mongool op straat mag bepalen wie er al dan niet dood moet.

Flapdrol | 08-06-05 | 11:56

@flapdrol
was tonino je baas vroeger?

mallebabbe | 08-06-05 | 11:55

Flapdrol er is niks mis met jouw oren

Lucifer | 08-06-05 | 11:54

Ik geef Justitie groot gelijk! Ik zie geen aanleiding tot seponeren. Waarom de fuck moesten ze die jongen dan bewustenloos krijgen? Ik geloof echt dat dit niet kan.

bwahaha | 08-06-05 | 11:54

Blijkt hij dadelijk ook nog te kunnnen voetballen. Zal een prima goaltjesdief zijn.

Op z'n 17e in Ajax1, op z'n 18e in een BMW van een vriend iemand doodrijden om vervolgens op z'n 21 leen ekker een wijf neucqen met vrienden, terwijl vriendin ligt te bevallen...

style.councillor | 08-06-05 | 11:53

Tja, zeker de zelfde Officier die de moordenaars van dat meisje uit Alphen aan de Rijn zo ongeveer vrij gelaten hebben. Je kan inderdaad beter de lasergun-maffia de weg opsturen en onschuldige automobilisten een poot uittrekken. Nog een paar van dit soort berichten en Peter R. stoomt op richting 30 zetels. En: iemand ooit nog iets gehoord van een vervolging van mr. Tonino vanwege het bezit van kinderporno? Natuurlijk niet. Het OM in Nederland is terminaal ziek.

Starf*cker | 08-06-05 | 11:53

BOA betekend Buitengewoon Opsporings Ambtenaar, is alleen bevoegd wat betreft zijn taak, in dit geval de wet personenvervoer artikelen 31t/m 34 WpV

Burp201 | 08-06-05 | 11:53

Ik weet toch zeker dat ik "nee" heb gestemd... wanneer treedt het kabinet af?

klauwhamer | 08-06-05 | 11:52

En dat alles staat Leroy uit te leggen naast een overheidsreklame met de tekst "Kijk, Nederland wordt steeds schoner!".

zucht.

Meneer | 08-06-05 | 11:52

@Van Geel: Blijft een feit dan dat het OM-bashing hier belachelijk is. Het OM moet ELKE zaak in behandeling nemen waar een overtreding van de wet heeft plaatsgehad. Het OM mág niet kiezen wie het vervolgd. Want dan zou het OM mogen bepalen wat wel of niet strafbaar is. En dat is nou juist aan de wetgever de taak.

Flapdrol | 08-06-05 | 11:52

geef die gozert een paar betonnen schoenen en flikker 'm van een brug af. Twee meter diep water lijkt mij precies goed.
Beetje de stoere bink uithangen en als je dan een keer goed aangepakt wordt een beetje gaan lopen zielig doen. Mietje.

Lazarous | 08-06-05 | 11:50

Ik hoor het al, we willen hier blijkbaar het amerikaanse systeem. Het liefst zoals in die ene staat, waar je iemand mag neerschieten als je je bedreigd voelt. ALs iemand dan een bedreigend lelijk hoofd heeft mag je hem gewoon doodschieten op straat.

Flapdrol | 08-06-05 | 11:50

totaal belachelijk, pure kansloosheid van OM. Als ik daar de baas was had ik mijn kansloze werknemer die ook maar op het idee kwam de conducteur te vervolgen eigenhandig de laan uit geflikkerd. Zal ook wel niet mogen maar waar een wil is is een weg.

kloneo | 08-06-05 | 11:49

Mzzz..

Ken dat gozertje wel, eersteklas kolere joch

De wereld op zijn kop als je het mij vraagt, maja, ik begin eraan te wennen.

shapey | 08-06-05 | 11:49

KNETTERHARD aanpakken die leroy`s, dit is net zoiets als de gevangenen die gaan zeiken omdat het te "saai" is in de gevangenis.. uhm HALLO!!!..

ze gaat de fout in.. worden ze voor (op)gepakt en dan beginnen ze te zeiken over het 1 en ander :S echt zo zielig

Wooter | 08-06-05 | 11:48

@Flapdrol

Deze controleurs waren BOA's (bevoegd opsporings ambtenaar oid). Zij zouden in principe iemand mogen arresteren. Doordat de werkgevers echter het examen voor een benodigd certificaat nog steeds niet aanbieden komt het nu gewoon neer op een burgerarrest. De werkgever lijkt hier dus de boosdoener.

van Geel | 08-06-05 | 11:47

triestheid ten top van justitie

marteltor | 08-06-05 | 11:45

@brutus Humor hoor, zwartrijder, geniaal, even bijkomen.

Gavrilo | 08-06-05 | 11:45

BAH BAH BAH

Wordt letterlijk met de dag gekker in Nederland. Tijd om het zelf op te gaan lossen lijkt het...

Ziek.

John | 08-06-05 | 11:45

Welkom in de wereld van Joost Tonino.

style.councillor | 08-06-05 | 11:44

Waaah.. snikker snot.. enne hij was geeneens echt aan het zwarte rijden, enneh toen deden die boze meneren zomaar gemeen tegen Lenoy (Lat. voor kansloze Beroepsloser met staatsbescherming) Hulde voor de controleur, meer jongens en meiden zoals hij!
Volgende week wordt er weer een controleur neergestoken / beschoten of wat dan ook, en wat is dan de reactie (naast die standaard stompzinnige stille tocht) "Ah.. maar ze hebben het ook wel moeilijk hoor" en weer verder met de knuffel&excuus cultuur.
Yak!
db

DenBolle | 08-06-05 | 11:43

Wtf moeten we nou toch nog met zo'm OM, het enige dat ze kunnen is onschuldige vervolgen. Wordt er eens een zwartrijder gepakt is het weer niet goed!! Demotivatie voor de meneren kaartknippers.
Het is wat, nu worden de kaartknippers al gedemotiveerd, niet zolang nadat de meneren polities het demotiverende vonnis hoorde uitspreken tegen die relschoppers.. aaahrg.
Hoelang is er nog politie in NL, en hoelang blijft het vak kaartknippert nog bestaan in NL? Als ze beide toch geen enkel nut dienen.

joggum | 08-06-05 | 11:42

@lode en niet te vergeten dat die zielige Leroy ook nog eens voor zwartrijder wordt uitgemaakt.

StyleTTo | 08-06-05 | 11:42

Waar zijn de achteruit rijdende auto's wanneer je ze nodig hebt..

Brusselmans | 08-06-05 | 11:42

Overhandigen aan Verdonk, die vreet dit soort lui voor ontbijt.

Huh..? | 08-06-05 | 11:41

Foei meneer de kaartjesknipper!
Je had alleen 'BOE' mogen roepen van opa Donner. Foei!

Met al die Donnertjes op het OM die politiek en maatschappelijk correct willen scoren bij deWijkersloot en ander wereldvreemde clowns, wordt het natuurlijk niks meer in Nederland.
K

777bas777 | 08-06-05 | 11:40

Ik weet nu waar de term "zwartrijder" vandaan komt. Die negert heeft er zelf om gevraagd, zag hem gisteren bij NOVA, en ik kan me de reactie van die contoleurs goed voorstellen. Het OM wil de controleur in kwestie vervolgen, omdat ie niet bevoegd zou zijn om "preventief" geweld te gebruiken. Het is weer eens de omgedraaide wereld... En wat Lenoy betreft, hij kan van mij een kaartje krijgen, een enkele reis wel te verstaan, terug naar de Antillen...

brutus68 | 08-06-05 | 11:39

Zo kan het ook :http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/06/zwaargewonde_ti_1.html

woodrow | 08-06-05 | 11:38

@TRS JA

Lucifer | 08-06-05 | 11:38

Ja jongens, het is misschien moeilijk te begrijpen, maar het OM moet wel onderzoek instellen. Als ik namelijk op straat iemand een fiets zie stelen kan ik op verschillende manieren ingrijpen. Ik kan de dief toe roepen dat ie met zijn poten van de fiets moet afblijven, waarbij hij waarschijnlijk vlucht. Ik kan natuurlijk ook een stuk hout oppakken en de dief eens een flinke ram verkopen. Of een middenweg waarbij wat minder geweld van toepassing is.

Het OM moet in dergelijk burgerarrest volgens de wet altijd nagaan of de burger niet te gewelddadig heeft opgetreden. Zeker als de gepakte crimineel aangifte doet.

Kun je heel moeilijk over doen, maar het staat in de wet. Alléén politie mag geweld gebruiken tegen burgers. Het leger mag alleen in militair conflict geweld gebruiken volgens geldende geweldsinstructies voor het specifieke conflict. Iemand anders die geweld gebruikt is per definitie strafbaar. Eventuele verzachtende omstandigheden, zoals zelfverdediging of toepassen van burgerarrest, kan leiden tot 'strafvermindering' waarbij slechts een verbale vermaning kan worden gegeven.

Maar het OM móet volgens nederlandse wetgeving vervolgen. Als je het daar niet mee eens bent, moet je gaan zeiken in Den Haag, waar ze wat aan de wetgeving kunnen doen. Niet bij het OM wat gewoon haar taak uitvoert.

Flapdrol | 08-06-05 | 11:38

Jep, na gisteravond Jeroen Pauw-wau-wau-jippie-jo-jippie-jee mocht je er van uit gaan dat dit een GS topic zou worden. *en terecht overigens*

van Geel | 08-06-05 | 11:38

Het wordt de hoogste tijd dat er bij het OM een aantal ontslagen gaan vallen.
Het zoveelste geval van minkeutelig gedrag.

Joey | 08-06-05 | 11:37

Nieuwe poll: "Het OM is bevolkt met wereldvreemde idioten en helpt nederland naar de kloten"

roept u maarrrr....

TheRealShowstopper | 08-06-05 | 11:36

Molensteen om de beentjes van Lenoy
en dan dumpen in het Ijsselmeer.

Agamemnon_NL | 08-06-05 | 11:36

@lode,
Daar zeg je wat, bij een negert komt het natuurlijk veel harder aan dan normaal!

Nitro Azurro | 08-06-05 | 11:36

Beter voortaan gewoon afbeuken en wegrennen. Eerlijkheid duurt het kortst hier in NL. Crimineel 4 life.

Vlijmscherp | 08-06-05 | 11:35

Doe er anders ook nog een aanklacht wegens racisme bij, zomaar even een neger slaan!

lode | 08-06-05 | 11:35

licht het aan mij of word nederland steeds schoner als we vaker dit soort steelnichten de nek proberen om te draien BETALEN ZAL JE RAT.(Mooi reclameboord)misschien moet de conducteur maar eens gaan praten met Erik O ;)

Bravo02 | 08-06-05 | 11:34

waarom gaat Lenoy niet helemaal gratis voor de tram liggen?

En ik begin mij af te vragen of we het OM niet collectief naar de psychiater moeten sturen.

TheRealShowstopper | 08-06-05 | 11:34

sorry, vineden = vinden uiteraard
*heeft inmiddels rood hoofd*

JBD | 08-06-05 | 11:34

OMyg0t, ze zijn daar nog steeds niet aan het verbeteren. Hoe kan het toch dat er zo'n grote drempel tussen de burger en het hele overheidsapparaat..?

Nitro Azurro | 08-06-05 | 11:34

en opeens heb je het, je word controleur!

kolonel klootoog | 08-06-05 | 11:34

dIT KAN ALLEEN maar in Nederland, moet je eens kijken hoe de belgen dit aanpakken, die jongens ehbben pepperspray en handboeien.
Dar kan het dus wel en wij maar denken dat die belgen gek zijn.

Burp201 | 08-06-05 | 11:34

En dan vineden ze het gek dat er veel zwartrijders zijn?

JBD | 08-06-05 | 11:33

De ouders van Savannah hebben nog wel een goede opvoeding voor hem klaarstaan.
Stuur hem daar maar naartoe.
.
Trouwens, die conducteur verdient wat mij betreft een lintje.

Commisaris T-Rex | 08-06-05 | 11:33

Nee toch! Ik vraag mij niet langer af waarom het bergafwaarts gaat.

lurch | 08-06-05 | 11:32

Ongelovelijk. Triest.

MrJ | 08-06-05 | 11:31

Waarom sterft Lenoy niet gewoon ff?

Yzord | 08-06-05 | 11:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken