Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stivoro-directeur is ingewerkt!

Ik rook 3 pakjes per dag, maar ik sport niet!Wij van GeenStijl hebben ooit een klein akkefietje gehad met het anti-rokersclubje Stivoro. Maar sinds Pinokkio Prins het veld heeft moeten ruimen, was het eigenlijk bijzonder rustig rondom deze subsidiespons. Was inderdaad, want blijkbaar is de nieuwe directeur ingewerkt. En dus beginnen we weer van vooraf aan met dat priemende vingertje. Zo onderzoekt Stivoro-directeur Grieto Zeeman (onthou die naam) of het juridisch mogelijk is roken op de tribunes te verbieden tijdens het WK voetbal tot 20 jaar, dat over tien dagen in ons land van start gaat. Niks geen blikje bier in combinatie met een blowtje, Spa Blauw kun je krijgen en geniet maar van de geur van een pas gemaaid gazon. De brandbrief is inmiddels door de KNVB terzijde geschoven en dus probeert Stivoro het nu met een gang naar de rechter. Zeeman: "We gaan nu kijken welke wettelijke mogelijkheden er zijn om het roken te verbieden, wellicht op basis van wetgeving rond arbeidsomstandigheden." Alsof we hier met een stel zaalvoetballers te maken hebben. Maar goed, Zeeman staat op de kaart en dat nog wel op Wereld-niet-roken-dag...

Reaguursels

Inloggen

Geachte meneer Zeeman,

Bij deze wens ik U
van harte
longkanker.

Apotheker | 01-06-05 | 10:53

@amazza.
Waarom zou jij wel een echt leven hebben en ik niet?
Of behoor jij tot die (gelukkig) kleine groep mensen die iedereen die in een rolstoel zit zielig vinden?
Nou, even voor jou informatie, ik ben beslist geen zielige verwendicapte.
En hoezo hypocriet, ik heb nog nooit gezegd of geschreven dat roken gezond zou zijn en dat is het grote verschil met die bewuste niet rokers.
Die maken een hoop ophef over roken terwijl ze zelf net zo goed bezig zijn met het vervuilen van de lucht die anderen ook weer in ademen, dat noem ik hypocriet.
Dus ik meet niet met twee maten, nee ik leg de feiten naast elkaar.
En die laatste opmerking van jou zegt alles over jou en helemaal niets over mij :)
Maar zo als je al aan gaf, einde discussie.

Lilith | 01-06-05 | 09:40

@lillith; misschien heb ik wel een echt leven.... ga a.u.b. ergens anders hypocriet en zielig doen. Je meet met twee enorme maten, maar ik wil er verder geen woorden meer aan vuil maken. Had je sop opstaan?
Kook er maar in gaar...

amazza | 31-05-05 | 20:16

@ikky
Misschien leuk om de discussie over de EU aan te wakkeren : ´chocoladesigaretten´ zijn door de EU VERBODEN om kinderen niet aan te zetten tot roken.

K1100 | 31-05-05 | 19:16

@lilith Ja nu komt de hete aardappel uit de mouw. Beetje hoog van de toren blazen en als ik je erop wijs dat je de zaken omdraait moet je opeens de keuken in.
"Of wordt het nou erg moeilijk voor je"

Gavrilo | 31-05-05 | 18:08

ja, wie kaatst kan de bal terug verwachten (oeps weer een oud nederlands gezegde).
Jij zei in een eerdere post dat je geen tekortkomingen had in deze, vandaar.
Maar omdat ik niet alleen "moeilijke"woorden kan gebruiken en ik ook huisvrouw ben moet ik me uit deze discussie terug trekken om de doodeenvoudige reden dat ik ervoor moet zorgen dat er eten op tafel komt.
Het was me een genoegen.

Lilith | 31-05-05 | 17:57

@Lilith Nee, lees je post van 16.39 maar.

Gavrilo | 31-05-05 | 17:50

Ach, jij neemt dus alleen iemand serieus die "moeilijke" woorden kan gebruiken?
Als iemand bewijst dat hij/zij een "gepromoveerd individu" is?
Beetje bekrompen vind je niet?

Lilith | 31-05-05 | 17:46

Goed zo groenstroom, je bent werkelijk begaan met je omgeving. Maar dat van die uitlaat gassen geloof ik niet zo. Btw ik ben ook een rokende stokert. En fijn dat je het woord denigrerend gebruikt, je komt al een stuk intelligenter over.

Gavrilo | 31-05-05 | 17:40

Dit is in verschillende landen al heel normaal.

JBM | 31-05-05 | 17:35

@bogie <br/>
"wat een sukkel, uit betrouwbare bron weet ik dat een aantal stadions dit allang onderzocht hebben en het is dus niet mogelijk om dit per wet te verbieden aangezien de wet niets over stadions vermeld anders dan dat roken in open lucht binnen stadions is toegestaan, zelfs in de ArenA" <br/>

De wet verbied roken in iedere overdekte openbare ruimte, behalve als deze is ingericht als rokersruimte. Dit leidt tot rookzuilen op tochtige perrons, rookverboden in busabri's en onder de luifel van het gemeentehuis. Ook geldt er een rookverbod op en in sportinrichtingen. (Mits de sport als zodanig 'erkent' is door het internationaal olympisch commitee. Darten is geen sport, stijldansen -demonstratie sport- wel.)
De bug-out maakt deel uit van de faciliteiten voor sporters. Er mag dus niet gerookt worden. (Dit is inmiddels voor iedereen duidelijk)
Tribunes bij een sportgelegenheid gelden als openbare ruimte als de eigenaar een openbaar lichaam (gemeente) betreft. Op het sportveld mag niet gerookt worden en onder een overkapping ook niet, tenzij er een technishe installatie is die voldoende luchtverplaatsing biedt (NS-rookzuil). Bij stadions is er -bij volle bezetting- voor het publiek niet voldoende gelegenheid om de rokersvoorziening te bezoeken. En dient er een rokersvoorziening per plaats aan geschaft te worden. <br/>
De ArenA is geen overheidseigendom en heeft -tactisch- een horecavergunning.
<br/> <br/>
PS. in Ierland is de standaardboete 3000,- euri. Dit is voor de ierse janmodaal het vrij besteedbare deel van een jaarloon.

MadDieu | 31-05-05 | 17:35

Nee hoor, als je je een beetje op de hoogte houdt weet je dat dat inmiddels achterhaald is, en mijn rolli heeft een accu die opgeladen wordt met groene stroom.
Maar je bewijst op deze manier weer wel mijn theorie van een eerdere post; als niet-rokers het niet kunnen winnen in een discussie worden ze denigrerend of je krijgt allerlei ziektes toegewenst.

Lilith | 31-05-05 | 17:21

Ah, het is wetenschappelijk bewezen. Je hebt toch niet over dat rapport over fijnstof. En je rolstoel werkt zeker op een boterham met kaas.

Gavrilo | 31-05-05 | 17:13

@ Gavrilo. Ook toen ik mijn medicinale sigaret nog niet nodig had heb ik me verzet tegen alle rookverboden.
Ik gebruik mijn rolli alleen voor vervoer van a naar b, ik doe niet zielig over uitlaat gassen, beng alleen even onder de aandacht dat er wetenschappelijk is bewezen dat uitlaat gassen een groter risico vormen dan sigaretten.
En wat nou "oudvolledamse wijsheid", gewoon een nederlands gezegde hoor.

Lilith | 31-05-05 | 17:08

@Lilith Nee, ik heb het over heel wat anders. Ik krijg het beeld dat jij je rollie gebruikt om je zin door te drijven. Pijnbestrijding heeft er eigenlijk geen zak mee te maken. Je rookt waar je wilt en je laat het niet voor niemand. Vervolgens ga even zielig lopen doen over uitlaatgassen en roep je dat de rest blert en zich aanstelt. En dan kom je ook nog aanzetten met je oudvolledamse wijsheid. Dom lullen kun je goed.

Gavrilo | 31-05-05 | 16:59

@Onbevlekt blazoen.
Ik geloof dat je het niet helemaal snapt, niet-rokers vallen ons, rokers, aan.
Het is dan toch echt de normaalste zaak van de wereld dat er een discussie op gang komt waar beide partijen hun woordje doen.
Is niet altijd even leuk misschien, maar het kan dan voor komen dat je ook aangevallen wordt en dan moet je niet meteen valse conclusies trekken.
Wij rokers hebben echt, net zo goed als jullie, het recht om ons zelf te verdedigen.

Lilith | 31-05-05 | 16:48

Alle rokers rijden op een onbespoten, linksdraaiende fiets naar hun werk bij Natuurmonumenten.
Alle niet-rokers rollen in een Hummer naar hun walmende fabrieken (zonder dodehoekspiegel die Liliths leven kan sparen).
Dus: niet-rokers hebben geen recht om iets van rokers te zeggen.
Vat ik jullie goed samen, Lilith en Sjors?

Onbevlekt blazoen | 31-05-05 | 16:41

Als je naar de medewerkerslijst van Stivoro kijkt zie dat de ook deze list weer is bedacht door een theekransje van gefrustreerde ggggristelijke ruitenrokjes die lekker mee vergaderen onder het mom van de wereld verbeteren omdat ze thuis helemaal niets hebben in te brengen bij hun SGP-familie. Stop daarbij nog twee dames komd uit de minderheden en wat heaumeaux om in aanmerking te komen voor overheids/europese subsidie en je weet hoe het boeltje in elkaar steekt.

Laten ze het roken bij het lange baan petanque in Franeker aanpakken, maar blijf even van het voetbal af ja !

Delios | 31-05-05 | 16:40

@ Gavrilo. Tuurlijk heb ik ook tekortkomingen, je kent het gezegde toch wel "wie niet in staat is een fout te maken is nergens toe in staat", of wordt het nou erg moeilijk voor je?
Maar we hebben het nu over het rookverbod.

Lilith | 31-05-05 | 16:39

@lilith

Zekers wel, Sjimmie is momenteel op vakantie naar het oostblok. Kan hij meteen goedkoop sigaretten meenemen!

Sjors zonder Sjimmie | 31-05-05 | 16:34

@lilith Onze tekortkomming, die van je eigen bedoel je.

Gavrilo | 31-05-05 | 16:31

Wie TM zijn cigarette niet gunt, mag wat hem betreft de volgende dag zijn Hummer of SUV in puin rijden. Als TM zelf nu eens ophield, dan kon hij binnen afzienbare tijd zelf zo'n heldenwagen kopen. Ik gun hem die cigarette overigens. Ik gun hem die cigarette met name, omdat ik eigenlijk door de omstandigheden gedwongen was af te kicken. Ik zit zo vaak op plekken waar het rookverbod door de health fascists (mooie term uit Engeland!) wordt afgedwongen en gehandhaafd, dat mij een leven van onthoudingsverschijnselen wachtte. In ieder geval tot mijn pensionering en die verdwijnt ook steeds verder achter de horizon (zolang ik die baan houdm, krijg jij hem niet, gemiddelde & jeugdige Geen Stijl lezer, ongezien de... nee, laat ik bij de taal van mijn generatie blijven). Goed, waar had ik het ook weer over? O ja, ik kon die onthoudingsverschijnselen niet gebruiken en daarom ben ik onder protest gestopt. Ik heb het afgelopen anderhalf jaar geleerd, dat je de niet-rokers ook zonder tabak ernstig kunt stressen. Dat hielp geweldig om de verslaving te overwinnen en er zijn nog mensen zenuwachtig.
Je merkt, het is rustig op de zaak.

Han | 31-05-05 | 16:29

@ Sjors zonder Sjimmi.
Is altijd zo joh, een hoop geblér maar op het moment dat je ze gaat wijzen op hun eigen tekortkomingen zijn ze stil.

Off-topic: waar is Sjimmie, sigaretje roken?

Lilith | 31-05-05 | 16:22

@lilith

En toen was het stil....

Sjors zonder Sjimmie | 31-05-05 | 16:12

En omdat ik op dezelfde hoogte zit als kinderen kun je nagaan wat al die onschuldige kindertjes "ongevraagd" iedere dag naar binnen krijgen.

Lilith | 31-05-05 | 16:09

bv brommobieltjes maken die op hydro rijden
als 2e auto, voor de boodschappies van moeder de vrouw...
maar goed dat soort dingen zijn er wel maar dan zijn we voor jan met de korte achternaam Irak binnengevallen natuurlijk!

e-one2day | 31-05-05 | 16:08

@amazza. Er al eens bij nagedacht wat er gebeurd als jij met je auto mij voorbij rijdt als ik in mijn rolstoeltje over het fietspad rij?
Juist, krijg ik, ongevraagd, de uitlaatgassen van jouw auto in mijn gezicht geblazen.

Lilith | 31-05-05 | 16:00

Mag je nog wel kijken op de tribune?

labarbe | 31-05-05 | 15:53

De appels en peren vliegen weer lekker in het rond hier. Net wat die tering-Stivoro wil dat er gebeurt.

Iedereen die het mij niet gunt, mij niet de vrijheid geeft om in de buitenlucht een cigaret op te steken mag wat mij betreft de volgende dag zijn fucking Hummmer or SUV in puin rijden, en zichzelf erbij graag.

De antirookpolitie, nog erger dan de Amsterdamse ParkeerNazis. Val even heel snel dood met je bemoeienis.

TM | 31-05-05 | 15:51

harddrugs gebruiken is op bepaalde plaatsen toegestaan.
ivm de veiligheid daarom hebben we nu ook NO GO area's.
en Methadon bussen...
als we het over het milieu gaan hebben ken ik er ook nog wel een paar!
wel zeer verslavende stoffen toelaten,jaren geleden in de tabaksindustrie en dan alles uit het ziekenfonds halen om er af te komen!
dan ook nog eens de milieuheffingen omhoog doen,maar ons wel gescheiden afval laten inzamelen ivm het milieu.
terwijl alles bij de verbranding weer bij elkaar geflikkerd word omdat anders de verbrandingsovens uit elkaar klappen!
omdat we maar 1 verbrandings oven hebben die alleen GRIJS afval kan verbranden en de rest nog steeds afgekoeld moet worden met GROEN afval!

e-one2day | 31-05-05 | 15:42

@Lilith Ik gebruik al medicinale wiet voor mijn astma en verder rol ik liever alleen mijn sjekkies.

Gavrilo | 31-05-05 | 15:41

@ Onbevlekt Blazoen. In mijn "goeie tijd" ging ik ook altijd van a naar b maar dan met de fiets :)

Lilith | 31-05-05 | 15:32

@Onbevlekt bargoen
-
Roken is op sommige plekken verboden omdat het slecht is voor de gezondheid.
Jezelf zo opwinden over de medemens die rookt is slecht voor je gezondheid.
Mensen die zich daarover opwinden zouden op sommige momenten moeten worden verboden.
-
Ongezien de tyfus voor je mileubewust transport van A naar B antirookgelul.

Frids | 31-05-05 | 15:30

@ Gavrilo. Ruilen?

Lilith | 31-05-05 | 15:29

Roken is gezond!

Deepnez | 31-05-05 | 15:18

Die houden we erin: Ik rook om de pijn de baas te blijven. Shag moet terug in het ziekenfondspakket.

Gavrilo | 31-05-05 | 15:03

Dit stond net op het ANP-net, spreekt voor zich:
MILAAN (ANP/SID) &#8211; De stress verlichten door een sigaretje te roken is komend seizoen onmogelijk bij
thuiswedstrijden van AC Milan en Internazionale. In het San Siro-stadion is namelijk per 1 juni een rookverbod van
kracht.
De gemeenteraad ging deze week akkoord met het voorstel om het roken in het San Siro-stadion (waar bijna 80.000
toeschouwers kunnen plaatsnemen) te verbieden. In Italië zijn per 1 januari 2005 al zeer strenge regels ingevoerd om
het roken tegen te gaan. Een peukje paffen is niet meer toegestaan in restaurants, cafés, discotheken en op het
werk.

Onbevlekt blazoen | 31-05-05 | 15:02


als dat erdoor komt moet je niet meer naar een stadion toe gaan !!

wat zullen ze bij feyenoord en ajax en al die andere cluppies tekeer gaan als er geen rokersvolk meer komt.

loewende koe | 31-05-05 | 14:51

*zucht en vermant zich*
@lilith: Autorijden dient een doel (transport van A naar B), roken geen enkel. Of ja, verslaving in stand houden. Nu je toch zo milieubewust bezig bent: wist je dat om tabaksbladeren te drogen hele oerbossen worden gekapt en opgestookt?

Onbevlekt blazoen | 31-05-05 | 14:48

@amazza. Daar hebben we het probleem he, ik kan niet zomaar ergens anders gaan staan, alleen met hulp.
En het is ook echt niet zo dat ik met niemand geen rekening houd, doe ik echt wel, maar ik word door die "niet rokers"
ook sterk geremd in mijn welzijn.
Ik rook nl. om de pijn de baas te blijven maar als ik dat niet meer mag moet ik aan de morfine pomp (mooie oplossing zullen sommige nu zeggen) maar ik wil dat ook niet dus wie staat er nu wie zijn welzijn in de weg?

Lilith | 31-05-05 | 14:44

@lillith; wat moet ik winnen dan? ik ga toch ook niet met mijn auto copzettelijk in iemands gezicht blazen. ik vind het typische rokersbullshit om jezelf met zon auto-smoes schoon te lullen. ik zal je netjes vragen of je ergens anders kunt gaan staan roken en zoniet krijg je een schop...

amazza | 31-05-05 | 14:38

@Lilith dat soort egoisme (ik rook waar ik wil roken) is alleen voorbestemd voor de immer risicobeperkende antiroker.
-
Ik hoop dat ze allemaal sterven aan de linksdraaiende zuurdesemkanker.

Frids | 31-05-05 | 14:34

@amazza. Dit vind ik nou typisch een geval van dom niet rokers gel*l.
Als ze het niet kunnen winnen gaan ze dreigen.
Mag van mij hoor, ben ik niet gevoelig voor.
Maar zolang al die brullende niet rokers nog steeds in hun auto stappen om vervolgens een hele hoop rotzooi de lucht in te blazen zijn ze voor mij beslist niet geloofwaardig.

Lilith | 31-05-05 | 14:32

@lillith; we zullen er nooit achter komen denk ik... kan nu wel weer een of ander testosteron-gevuld praatje ertegen aan gooien maar dat schiet ook niet op.maar mocht je ooit een mt44 in je anus voelen, dan weet je dat ik t ben... tot dan!

amazza | 31-05-05 | 14:26

Nee blazoen, zo'n type ben ik niet, kan helemaal niet roken in de auto, heb nl. mijn beide handen nodig om auto te rijden :).
En ik rook gewoon in de sporthal hoor en ben nog nooit naar buiten gedragen, sterker nog, de asbakken zijn weer terug, koste de uitbater teveel omzet dat niet roken.

Lilith | 31-05-05 | 14:26

@amazza. Mag je proberen maar ik zeg je al bijvoorbaat dat je dat niet gaat lukken :)

Lilith | 31-05-05 | 14:22

Nee lilith, jij rookt helemaal niet waar en wanneer je dat wilt. Als je in een sporthal een sigaret opsteekt wordt je naar buiten gedragen, als je op mijn werkplek (een redactie van een dagblad) rookt wordt je ontslagen, trein, kinderdagverblijf, enzovoorts. Ben jij zo'n type dat met kinderen achterin de auto (meestal een roestige Golf) een zware Van Nelle opsteekt?

Onbevlekt blazoen | 31-05-05 | 14:21

@lillith: heel sociaal van je... jij drukt t weer ontspannen de andere kant door... moet je eens naast mij komen staan... schop ik je wel een eindje verder...

amazza | 31-05-05 | 14:20

Nee ik vind ook dat het nou maar es afgelopen moet zijn met al die dingen waar mensen van genieten. Je kan toch ook lol maken met chocomel en een krentenbol?

Oprotten met die hele Stivoro kortom.

Incommunicado | 31-05-05 | 14:14

@onbevlekt Blazoen.
uhhhh... van welke planeet kom jij?
Nee daar is inderdaad geen discussie over mogelijk.
Ik rook waar en wanneer ik dat wil!
En als mensen daar problemen mee hebben gaan ze maar een eindje verder staan.

Lilith | 31-05-05 | 14:12

@peebee
Ik denk dat deze meneer in de publiciteit wilt komen. En wat is nu een betere manier om bekend te worden door stupide ideeen te spuien en dat deze ideeen nog serieus genomen worden is eigenlijk helemaal bizar. Iedereen wil 15 minuten beroemd zijn en met zijn kop op TV, dus deze idioot ook.

hoeheterhoepeter | 31-05-05 | 14:08

@onbevlekt blazoen:nee ik heb nog nooit in de Arena naast een roker gezeten, zaag nog liever mn been af met een roestig mes. Lekker uit die parkeergarage wegblijven. ik ben ook tegen roken in het algemeen maar je kan ook overdrijven...

amazza | 31-05-05 | 14:07

Hmm, klein gokje: Grieto Zeeman wil onder staatsbescherming leven.

Ik denk dat als Zeeman wil doorzetten ook bij de competities, we binnen afzienbare tijd Opsporing Verzocht met rellende supporters en aanhang op een aparte zender kunnen gaan uitzenden. Op 11, wel toepasselijk zou ik zeggen.

Wat is dat toch met dit soort mensen. Leven die echt buiten de werkelijkheid? Zijn ze zo vervreemd dat ze elke vorm van logica verliezen.

peebee | 31-05-05 | 14:02

NOUHOU, HET IS MAAR STOM!

wannegek | 31-05-05 | 13:54

@Gavrilo: Van die teer uit die sigaretten, natuurlijk.

HoerenSloep | 31-05-05 | 13:52

Wat een stelletje conservatievelingen hier. Roken op plekken waar mensen dat tegen hun wil moeten inademen moeten we uitbannen, daar is toch geen discussie over mogelijk? Op het werk, in scholen, straks ook in stadions, jazeker. Weleens in de Arena naast een sigarenroker gezeten? Hoogst onsmakelijk, terwijl het voetbal dit seizoen ook al niet denderend is.

Onbevlekt blazoen | 31-05-05 | 13:52

wanneer stopt die zeeman eigenlijk met roken?

amazza | 31-05-05 | 13:50

Not Found
The requested URL /mt/archieven/images/nietrokeninstadion.html was not found on this server.

Apache/1.3.33 Server at www.geenstijl.nl Port 80

BlackMagic® | 31-05-05 | 13:48

enkel chocolade cigaretten toestaan voor het wk tot 20 jaar.
Kan men geen wetgeving tegen kinderarbeid toepassen?

ikky | 31-05-05 | 13:33

en maakte rustig zijn kistje cubaanse directeurssigaren open en stak em zelfvergenoegdzaam op!
want een goede sigaar inhaleer je niet...

e-one2day | 31-05-05 | 13:19

En hoe denkt meneer Zeeman dat de snelwegen worden aangelegd, gaat zeker vanzelf? Vuile parasiterende meeroker.

Gavrilo | 31-05-05 | 13:17

Grieto, alleen die naam al, the load his mother should have swallowed.

Lekker Belangrijk© | 31-05-05 | 13:13

Geeft niks, roken we die peuken toch rustig met zijn allen weg bij Zeeman in de straat?

sillycrazyme | 31-05-05 | 13:11

Zie het al voor me. Komt die kerel in z'n 3-delig pakkie de tribune op en zegt ie tegen 300 strakstaande kaalkopjes dat ze hun sigaretje uit moeten doen.... Denk dat ie dan een paar daagjes later zelf wordt opgerookt in het crematorium.... Dream on and get a life

prestodegekste | 31-05-05 | 13:06

@LucasDLL
Ik heb ook nog wel ergens een aangebroken baaltje Javaanse Jongens voor je liggen denk ik. Beetje droog geworden, maar dan brandt het beter.

Ganglion | 31-05-05 | 13:05

Toch wordt het tijd dat ze een procentje van hun subsidies in een degelijke website steken.

SamF | 31-05-05 | 13:03

KUCH! Dus als ik het goed begrijp mag je met je vervuilende 3de hands dieselbak naar het stadion rijden (al dan niet rokend)waar aldaar het roken wordt verboden.

Zolang fijnstof/ roetdeeltjes meer (long)kanker en ademhalingsproblemen veroorzaakt dan het roken van tabak zou ik als ik Stiforo was me maar gaan richten op de 'wat' grotere vervuilers.

Toch ook wel weer mooi om te weten dat de smerigste straat in Holland, in Den Haag ligt (qua.... luchtvervuiling) en dat het wonen in deze straat vergelijkbaar is met het roken van 17 sigaretten per dag. Misschien een leuke straat voor het partij kantoor van Stivoro.

de Japanner | 31-05-05 | 13:02

Mijn verslaving is momenteel niet zozeer roken, alswel EU-Grondwet. Komt er vandaag nog een fijn GS item op dat vlak?

Ganglion | 31-05-05 | 13:01

Zoals ik altijd zeg:
-
GA - EENS - DOOD !!

Zet | 31-05-05 | 12:57

Typisch gevalletje van een nekschot voor Grieto Zeeman!!! en die wereldnietrookdag vandaag..... das niet gelukt, want het eerste pakje met mijn kankerstokjes zijn er vandaag alweer doorheen! sorry!

Roberto Sachinni | 31-05-05 | 12:50

Het is toch achterlijk.
Altijd maar zeggen hoe vrij dit land wel niet is. Je mag hier blowen op straat en 9 van de 10 agenten zeggen er niks van.
Je mag drinken vanaf je 16e, en als je 's nachts lam over straat gaat, is er weinig kans op een boete.
Er zijn meer drugsdealers dan kroegen, en meer junks dan agenten.
Maar roken?! NEEEEE!!!! Gejank om niks, als mensen er last van hebben, kunnen ze het zeggen, en dan zal ik een metertje verderop gaan staan.

Framoes | 31-05-05 | 12:48

Creepo Zeeman, die onthouden we wel. Dus.

Steel | 31-05-05 | 12:48

@lucas Ik ga een inzamelingsactie voor je houden. Er liggen in mijn huis nog wel een paar ouwe zakjes Van nelle. 't Is allemaal gruis en gort droog maar dan nog.

Gavrilo | 31-05-05 | 12:43

Hypocryte klootzak is die vent, en waarschijnlijk wel gewoon auto rijden en daar mijn longen mee verkankeren. Drieto Zeeman ik wens jou en je hele familie de longkanker toe!

HardCorDenHaag | 31-05-05 | 12:42

@Gavrillo: ook bij windkracht 11!

Lucasdelinkselul | 31-05-05 | 12:40

@Lucas Met een naar verbrande lijken geurende schaamhaarvlechtje in je bek hoor je d'r weer helemaal bij.

Gavrilo | 31-05-05 | 12:39

Zeeman rijdt een auto. Als Zeeman zijn gaspedaal eenmaal indrukt, brengt hij 1000 keer zoveel kankerverwekkende rotzooi de atmosfeer in, en versterkt ook nog eens het broeikaseffect. Ik vind dat raar, iemand die mij en mijn milieu bewist vergiftigd, met tienduizenden doden per jaar als gevolg, dat dan even vergeet, en over wat verbrand gras gaat zitten lullen. Dan ben je een uberhypocriet.

Henk Hunk | 31-05-05 | 12:37

JAKOBS!

Lucasdelinkselul | 31-05-05 | 12:36

Goh, leuk weer een discussie over wel of niet roken... Ongestoord roken is er niet meer bij. Maar wel vreemd dat in elke uitgaansgelegenheid iedereen lekker staat te dampen... Volgens de cijfers van Stivoro zijn er allang veel minder rokers dan vroeger maar ja....
Vroeger als je in de klas zat dan rookte de meester ook gewoon in de klas, niks aan de hand. Iedereen is er groot mee geworden, maar nu gaan al die geitewollensokkenfiguren uit die tijd zogenaamd staan te verkondigen dat het allemaal zo slecht. Nou dat zal dan wel! Maar mag ik alsjeblieft zelf bepalen of ik rook of niet... Gisteren zei een klein jochie bij mij in de buurt nog tegen mijn opa : "Wilt u alstublieft uw pijp weer aansteken want hij ruikt zo lekker naar toffee?"....
Ik ga nu roken puur voor het genot....

CordonBleu | 31-05-05 | 12:35

maar wat weer even vergeten word,is dat jaren geleden de regering met medeweten van,heeft toegestaan om stoffen te gebruiken in sigaretten en shag om mensen nog verslavender te maken aan het roken.
stoffen waarbij het vele malen moeilijker word [en is]om er van af te komen.
dan worden alle hulpmiddelen OM VAN het roken af te komen uit het ziekenfonds gehaald gaat de belasting ook omhoog[milieu] en vervolgens moet inneens iedereen van het roken af,worden er miljoenen in antirook campagnes gestopt.
en raken rokers door dit soort bepalingen
hun gelijkheid als mens kwijt,in mijn ogen.
maar een junk geven we gratis methadon..

e-one2day | 31-05-05 | 12:31

@lucas Nep-socialist of Jakobs-shag roker?

Gavrilo | 31-05-05 | 12:31

@zapper

Niet waar, in Zweden is een enquete gehouden, zie ook link bij mijn post van 12:04

Wel gloeiende, dat spa-tje blauw wat niet meer mee mag op de tribune is tot daaraan toe, maar een jointje roken is toch juist goed en kalmerend voor 'relzoekende' supporters?

Nitro Azurro | 31-05-05 | 12:27

Grmbl!
Wat bezielt die mensen toch???
Hebben die soms allemaal een trauma? Allemaal een aan longkanker overleden vader of moeder?
Hoe ver kan en mag je gaan? Is de volgende stap misschien het 'uitschakelen' van beroemde rokers? is Theo van Gogh soms het slachtoffer van Stivoro?
Krijgen we straks soms demonstraties van mensen met gasmaskers bij de rookpalen op de stations?
Bomaanslagen op sigarettenwinkels?

Stivoro, mag ik jullie iets zeer ernstigs toewensen? (Ik zeg niet wat, vul dat zelf maar in.)

Lucasdelinkselul | 31-05-05 | 12:26

In Zwitsersland willen ze het de inwoners verbieden om in hun eigen huis te roken.

..zapper | 31-05-05 | 12:25

Ws wordt GS niet voorgedragen voor de infameuze Gerbera Award!

Wat een naam... Wordt je begraven, gaan ze in je grafsteen bikken dat je dat ding hebt gekregen, ooit. Zou je toch ook zombie van worden, steen wegpleuren en opnieuw beginnen met roken?

Phoib | 31-05-05 | 12:25

@k3
Dat bedoel ik nou juist. Ik pas niet in een links of rechts hokje, maar de politiek is voor het grootste deel wel daarin opgedeeld. Inderdaad, van mij mag alle drugs gelegaliseerd worden (uit principe) en dat wordt wel door linkse en niet door rechtse partijen gedragen. Helaas moet ik in de package deal accepteren dat Links ook staat voor superioriteitsgedrag en regelzucht (vooral verbieden). Ik ben voor VRIJHEID. Dan moet je dus niet bij Links of Rechts zijn. het kabinet JPB is ronduit AFSCHUWELIJK.
-
Overigens is het duidelijk dat alle gevestigde partijen, zowel Links als Rechts, de grondwet willen. Het is gunstig voor de GEVESTIGDE partijen, omdat zij onder elkaar de invloed en baantjes verdelen.

DenkZelfstandig | 31-05-05 | 12:22

Alle uitspraken van onze democratische vrienden nog even op een rijtje en je kunt stemmen op de leukst. Daarzaktjebroektochvanaf.nl

paradoxxx | 31-05-05 | 12:21

Soms ben je erg grappig, fuckje.

Iovanni | 31-05-05 | 12:19

Zwakzinnig....

KABAAL | 31-05-05 | 12:17

ik hoop dat die zich verslikt in zijn rook-vrije biologisch appel... die anti-rook acties slaan door.

zeemeeuw | 31-05-05 | 12:17

Meneer Zeeman gaat Prinsje overtreffen. Tenminste, daar lijkt het nu al op.

Framoes | 31-05-05 | 12:15

Ik steek er eentje op.

ViPER | 31-05-05 | 12:12

misschien ook leuk om thuisblijvers die naar het wk kijken te verbieden te roken.
uit solidariteit, bijvoorbeeld

;-)

k3 | 31-05-05 | 12:12

Ga naar de site van Stivoro en doe de COPD-test. COPD is een nieuw verzonnen ziekte en je hebt het bijna altijd. Goed: dan moeten ze maar hebben wat er bij staat. Iedereen COPD. Iedereen 100% afgekeurd en de WAO in. Wie niet horen wil, Hoogervorst, moet voelen.

Han | 31-05-05 | 12:10

@ Fuckje 11:48 : Applaus.

Aan de dames en heren van Stivoro zou ik gaarne het volgende willen toevoegen : Krijg even heel snel de vliegende vinkentering stelletje gefrustreerde kut-nazis!

Dank u.

TM | 31-05-05 | 12:10

En hoe willen ze het dan daar doen met mensen die roken op medisch advies?
(jaja, die zijn er ook, ik bijv., er zit wel iets meer in dan alleen tabak maar dat maakt niets uit, het gaat om het principe)

Lilith | 31-05-05 | 12:09

Ik vind het een goed idee, voetbal supporter iets verbieden. Stenen gooien mag niet, ME-ers van hun paard trekken mag niet, vuurwerk in het staion mag niet, met aanstekers en telefoons gooien mag niet. Elkaar doodslaan mag niet. En dat gebeurd dan ook niet.
Hulde voor Stivoro voor hun realistische kijk op de wereld.

hoeheterhoepeter | 31-05-05 | 12:09

Ik vind het eigenlijk wel prima om iedereen een rookverbod te geven !!!
Maar vooruit, verhoog die accijns nog wat, dan profiteer ik ten minste nog wat van die overlast die de rokers veroorzaken.

hAl | 31-05-05 | 12:07

Wat ook leuk is, is het woordje roken vervangen door bv. neuken. Hier een search&replace artikeltje van Stivoro:

Tot verbazing van veel betrokkenen heeft de neuker zich sinds begin vorig jaar geruisloos laten verbannen uit trein en kantoor. De inrichting van neukruimten groeide uit tot lucratieve branche waar nu een richtingenstrijd woedt: dicht of open?

... Ook van neuktafels met parapluvormige afzuigsystemen en ingenieuze neukcabines met voor zichzelf sprekende namen als ... ... Fuck-For-Free-Systems zijn er duizenden verkocht. ...

... Twee zakenmannen (van wie één astmatisch) en een ingenieur uit Zweden ? waar strengere neukwetgeving ruim tien jaar eerder werd ingevoerd ? noemen zich de uitvinder van de neukcabine. Met hun bedrijf Fuck-For-Free-Systems ontwikkelden zij in de jaren negentig de neukkamer, de voorloper van de cabine waarvan er nu in Nederland ruim duizend staan: gemakkelijk in te bouwen installaties met drie wanden en een plafond, een tafel met een asbak in het midden, voorzien van een ingenieus luchtfiltersysteem dat de gezuiverde lucht schoner maakt dan die voor de komst van de neuker was, zo wordt beloofd. Het originele ontwerp is inmiddels door andere firma's vakkundig gekopieerd.

Nu woedt er een richtingenstrijd in de branche van de neukcabines. De originele neukcabine is aan een zijde open. De Voedsel-en Waren Autoriteit is onverbiddelijk: 'Neukcabines dienen volledig afgesloten te zijn.' De positie als marktleider van Fuck-For-Free-Systems is in het geding, beweren de concurrenten om het hardst, omdat het bedrijf blijft geloven in zijn driewandige model. Laat ze maar roepen, luidt het antwoord van het Zweedse bedrijf ? tot dusver is 'geen van onze klanten beboet'.

Fuck-For-Free-Systems heeft zelfs de Zweedse diplomatie ingezet in de lobby voor acceptatie van de cabine die aan een zijde geopend is en in bijna alle landen met strenge neukwetgeving wél wordt geaccepteerd. Het is voor het bedrijf een principezaak. 'De VWA hamert op een gesloten model, maar heeft die organisatie er wel eens over nagedacht wat dat betekent voor de gezondheid van neukers?', vraagt manager Maurits de Romph van Fuck-For-Free-Systems zich af. Maar voor de zekerheid biedt het bedrijf de klanten sinds kort de mogelijkheid een afsluitende wand in te bouwen. Geen van de klanten heeft er tot nog toe om gevraagd.

.... Ook andere bedrijven maken zich geen zorgen over de toekomst, nu steeds meer landen zich bekeren tot een strenger neukbeleid. De Romph van Fuck-For-Free-Systems: 'We zaten al in België, en het afgelopen jaar hebben we vestigingen geopend in Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk.'

Conan de Rabarber | 31-05-05 | 12:07

@Denkzelf
Dat hokjes gedoe is inderdaad stierenpoep.

Maar als je voor zelf denken bent, moet je niet schreeuwen "LINKSE REGELZUCHT". Dit soort dingen verbieden ligt meer bij het fascisme (rechts dus ;)

Voor legalisering is trouwens over het algemeen linkser...

k3 | 31-05-05 | 12:04

kunnen we die zeeman niet gewoon een communiceer-verbod geven

meyaah | 31-05-05 | 12:04

Ik vind dat eigenlijk wel een goed plan om mensen onder de 20 een rookverbod te geven op tribunes.

Zippy | 31-05-05 | 12:00

Ik loop iedere dag in de smog, fabrieken stoten van alles en nog wat uit, ik betaal allerlei milieubelastingen, ik scheid mijn afval, laat mij nou lekker een peuk roken tijdens het voetbal

Apollo | 31-05-05 | 11:59

Wanneer komt nou eindelijk de Stichting Bestrijding Akoestische Milieuvervuiling in actie tegen al dat gejuich in de stadions?

Marieke | 31-05-05 | 11:59

De rookvrije-cabine-mafia zal er ook wel achter zitten, volgens Griet Zeeman is er ook een gunstig effect op de economie doordat die omgebouwde mobiele schijthuizen nu goud geld opleveren als "rookvrije" ruimte.

Conan de Rabarber | 31-05-05 | 11:58

Ik zie het al voor me. Niet meer Ajax-Feyenoord, maar wel lekker ontspannen roken in de binnenstad.

fuckje | 31-05-05 | 11:58

@k3
Als je vóór legalisering van drugs bent, ben je dan meer links of meer rechts?
-
Ik vrees dat de hokjes L/R niet meer zo strak opgaan. Je hebt ook mensen die ZELF nadenken.

DenkZelfstandig | 31-05-05 | 11:58

Ik zie het al voor me. Niet roken tijdens Ajax-Feyenoord. Hoeveel doden wil je dat er gaan vallen? :P

Armageddon | 31-05-05 | 11:56

@Denkzelfstandig
Rechts gelul...

Wat maakt het ook uit. Liever roken dan voetbal kijken...

k3 | 31-05-05 | 11:55

Wanneer wordt ingevoerd dat je op de tribune geen vleesproducten meer mag eten om vegetariërs niet voor het hoofd te stoten?

DenkZelfstandig | 31-05-05 | 11:54

wat een sukkel, uit betrouwbare bron weet ik dat een aantal stadions dit allang onderzocht hebben en het is dus niet mogelijk om dit per wet te verbieden aangezien de wet niets over stadions vermeld anders dan dat roken in open lucht binnen stadions is toegestaan, zelfs in de ArenA

bogie | 31-05-05 | 11:54

LINKSE REGELZUCHT!
-
bah!

DenkZelfstandig | 31-05-05 | 11:53

Ja! BRANDBRIEVEN! ;-)

Armageddon | 31-05-05 | 11:53

Och nee hè? Daar gaan we weer. Krijg de tiefus Zeeman! *steekt peuk op*

Armageddon | 31-05-05 | 11:51

Ik krijg bijna zin om met mn 5 en 8 jarige kinderen naar Ajax te gaan en ze te verplichten tot het roken van een pak shag.
Voor de rust.

Grieno Neeman.

rosie | 31-05-05 | 11:50

pinokkio prins... gepetto grieto! wat een zuuuuuurneus

benage | 31-05-05 | 11:46

Wereld niet roken dag?, nou ik ga er zo nog eentje opsteken.

weirdo69 | 31-05-05 | 11:44

Waar moet het heen ? Kan het nog gekker allemaal Heb zin om een dikke Havana in zijn gebleekte aars te rammen

Apollo | 31-05-05 | 11:44

Ik ben voor een algeheel voetbalverbod in de open lucht, kunnen we rustig roken zonder bang te zijn dat we een bal tegen onze harses krijgen.

fuckje | 31-05-05 | 11:44

Zit een vent bij Ajax-Fijenoord z'n eigen af te rukken op de tribune, komt klaar, veegt zijn handen af aan de roodwitte sjaal voor hem, en steekt een sigaretje op.
Iedereen kijkt'm vol verbazing aan.
WAT!? WAT MOTTEN JULLIE!!?... schreeuwt de rukkert, "mag je hier soms niet roken??"

Conan de Rabarber | 31-05-05 | 11:44

Roken in de open lucht mag zelfs niet achter het amsterdamse cs!!!
Alleen bij de buitengeplaatste rookzuil!!!

Dr.D | 31-05-05 | 11:41

Wat willen ze doen. 12000 man in een stadion een boete geven wegens roken in de open lucht?
Veel succes Grieto....

Nieuwbe | 31-05-05 | 11:39

Succes met het controleren van al die supporters bij elke wedstrijd..

Meurby | 31-05-05 | 11:39

Gooi die Pinokkio Prins toch in zee man!

Struickreauver | 31-05-05 | 11:38

Wat zal ie populair worden.

braadlap | 31-05-05 | 11:38

En er zijn wel 500 advocaten die het er mee eens zijn! Of nee, wel 2500!!

Montoja | 31-05-05 | 11:37

aanpakken die 'meneer' Zeeman!! net zoals Pinokkio Prins....

seabird | 31-05-05 | 11:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken