Oekraïne neemt 102 Russen krijgsgevangen in regio Kursk, grootste groep sinds begin oorlog
Ok en nu?
Wat is het allemaal nog waard in die godde- en eerloze Slavische HEL waar honderden, duizenden, tienduizenden, honderdduizenden als straathonden langs de kant van stoffige wegen liggen weg te rotten, dood, zonder kopjes thee van Nadia en borsjtsj van Svetlana, als compost voor vergiftigde grond. Maar toch: Oekraïne meldt / claimt 102 Russen krijgsgevangen te hebben genomen in die strijd in Kursk, op Russische bodem. Onder de gevangenen Kadyrovs sloofjes van de Akhmat Divisie en leden van de 488th Motor Rifle Regiment, die aan het begin van de oorlog betrokken waren bij de aanval op Kharkiv. Het zou sinds de start van de ellende de grootste groep gepakte Russische krijgsgevangenen in één keer zijn. En nu? En nu niks: deze gasten worden straks omgeruild voor Oekraïners en even later schieten ze elkaar nog steeds voor de kloten. Ellende.
Info + kaart
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Liveblog oorlog. 'Vanochtend Israëlische aanvallen op Hezbollah ondanks wapenstilstand', Witkoff en Kushner naar Zwitserland voor 'eerste nucleaire onderhandeling'
Het gaat echt even vallen of staan in Libanon in Liveblog 159. Liveblog 158 las u hier
LIveblog oorlog. 'Voorwaardelijke, gefaseerde investering in Iran van $300 miljard door Golfstaatcoalitie wel in deal'
De prijsbepaling van vrede in Liveblog 156. Liveblog 155 las u hier
Liveblog oorlog. Deal getekend, Trump noemde Netanyahu een "very difficult guy, has no f**king judgement" na aanval op Hezbollah in Beiroet
Wereldvrede uitgebroken in Liveblog 154? Het tekenen van de deal zag u gisternacht ontvouwen in Liveblog 153
Liveblog oorlog. Trump zegt dat deal vandaag 'elektronisch' getekend wordt, Iran ontkent
Wereldvrede uitgebroken per autopen in Liveblog 152? Liveblog 151 las u hier
