Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lol. 'Verbod op vulgair dansen Zomercarnaval is koloniaal, racistisch en niet-inclusief'

Jerry Afriyie wil droogneuken! 

Hoppa, daar is de deksel op de neus. Het Rotterdamse Zomercarnaval wil graag het braafste jongetje van de dansklas zijn en graaft daarmee zijn eigen correctheidsgraf. In dit land vol chronische slachtoffers en tere zieltjes is er tenslotte altijd iemand gekwetst. Zijn het niet de passerende bakfietsmoeders die vinden dat hun Zilver en Storm enorme seksuele trauma's oplopen door de aanblik van ietwat suggestief dansende blootbillen, dan zijn het wel racismeroepers die iedere gelegenheid aangrijpen om hun favoriete kaart te spelen. In dit geval de subsidieclubjes Zwart Manifest en Stichting Nederland Wordt Beter (twee groepen onder leiding van dezelfde Jerry Afriyie) die het droogneukverbod omschrijven als "koloniaal, racistisch en niet-inclusief" en een oproep doen om boze berichten te sturen naar zowel de organisatie van het Zomercarnaval als burgemeester Aboutaleb. Plots bevindt de carnavalscommissie zich in een vulgaire spagaat tussen klaagmoeders en racismekrijsers, waarbij compleet nietszeggende statements niemand blij maken. Nu zijn dit twee groepen die u sowieso niet op uw feestje wilt hebben, maar tegenwoordig moet echt iedereen tevreden gehouden worden, dus dit zal wel weer het begin van het einde zijn. Jammer weer.

Antropoloog in opstand

Social

Reaguursels

Inloggen

Ja, maar van veel van die blije meiden staat de kont meer dan half open, moet je dat willen, zulke dikke billen ?

Doe mij maar twee ! | 28-07-23 | 02:11 | 1

Wat me opvalt is dat de billen, de laatste jaren teveel aandacht krijgen, ze zijn geen erogene zone, evenals de navel dat niet is en die gelukkig reeds is uitgespeeld.

Doe mij maar twee ! | 28-07-23 | 02:16

En zo keert de democratie zich tegen zichzelf.
En door onze tolerantie tegenover intolerantie
vergiftigen we onze samenleving.

laurentius | 28-07-23 | 01:48

De salafistische fantasieën van de burgermeester en een groot deel van de Rotterdammers zal ongetwijfeld ook een grote rol hebben gespeeld bij de plotselinge puriteinse aandrang.

Blauwpetje | 28-07-23 | 00:12

'Vul gair' lijkt mij een of ander dialect voor "veel graag". Als die mensen dan veel en graag dansen wat is daar dan mis mee?

pa_niek | 27-07-23 | 23:32 | 1

Lijkt meer op 'Veel .. Geld'!

Tikkie Terug | 27-07-23 | 23:40
-weggejorist-
SIogra | 27-07-23 | 23:04

Stel dat ik vulgair dansen vulgair zou vinden, wat ik dus niet vind. Maar als ik het zou vinden, dan zou ik gewoon ff de andere kant op kijken en doorgaan met m’n niet-vulgaire leven. Soms het is het zo makkelijk…

KritischeKrikker | 27-07-23 | 22:34

Vanzelfsprekend mag alles, al denk ik dat als je de wens uit als blanke ertussen te lopen dat dat niet kan

pantera | 27-07-23 | 22:14

Gedrag tonen die aanstoot geeft aan anderen...hmm...Men kan gewoon wegblijven van zulks gelegenheden...probleem opgelost. Maar....weerstand tegen deze uitingen bestempelen als "koloniaal"? Dan heb je de maatschappij niet helemaal begrepen. Uitingen van ongenoegen tegen zwarte Piet (nationaal volklore) op militante, dreigende, ontwrichtende en dwingende wijze is ok, maar ongenoegen tegen zwart "vulgair" gedrag (binnen het zelfde grondgebied) is....koloniaal???. Flikker op, pijpzeikers, voordat je er met kop en staart uitgesodemieterd wordt!

Nederlanddraaitdoor | 27-07-23 | 22:13

Dat "nietszeggende statement" zit vol opdrachten aan de burger. (Site ligt er ineens uit.) De Burger heeft dergelijke opdrachten niet. Ik moet helemaal niets Samen met culturen doen voor Rotterdam wanneer ik de stad zou bezoeken. Ik heb geen multiculti islamowoke verplichtingen aan autochtone Nederlanders met hun islamowoke vrienden in het bestuur. Geen Antilliaan die conservatieve ouderparen in Rotterdam tevreden moet houden. Het wetboek telt en verder niets. Lijflijkheid hoort bij zomercarnaval. Ik heb liever wat vrijwillig gewrijf van feestkledingstukken teveel, dan te weinig vrijheid en tolerantie van sommige andere kledingstukken.

zeurmachine | 27-07-23 | 21:53

Hier in Rio, winter, knetterrrr heet, strand, reedtfeeterss... nog meer nodig?
Geprobeerd dit cancel-carnaval een paar keer uit te leggen, want iedereen kwam nie meer bij van rolf...
Conclusie hier in Rio: Nederland viert carnaval op de maan.
Niet op Venus, niet op Mars ;)p

V.Puffellen | 27-07-23 | 21:44 | 1

Zal wel flink puffelen zijn voor u tijdens de carnaval. Wel leuk, zoveel zwetende vrouwen op een hoop.

Zeebonkus | 27-07-23 | 23:26

Verbod op vulgair dansen is ... racistisch ...
Laat dat zinnetje even op je inwerken.
Bij die woke klagers zit echt een steekje los.
.
Maar goed, ik vind dat verbod ook stom.
Dus kom maar op met die schuddende billen en borsten in alle kleuren.

hotmint | 27-07-23 | 21:14

Het gewone carnaval is ook al slachtoffer van beperkende maatregelen, dus hier kon je op wachten. Alles waar (sommige) mensen plezier aan beleven moet kapot. Van de 3e helft via Zwarte Piet naar paasvuren en kroegen. Altijd zeikt er wel iemand en moet het stuk.

vladimirows | 27-07-23 | 20:56

Alles is racisme! Aldus de minst tolerante groep actievoerders in NL.

Idioten.

donkieshot | 27-07-23 | 20:42 | 1

Inderdaad, want iedereen en alles is anders en daarom zijn legoblokjes ook racistisch en de blaastumor van mijn buurman ook, alsmede de stoeptegel waar ik op stapte en de wolken die regenen.
En idioten zijn ook racistisch en ik ben ook racist van mezelf en dus ik biedt me voortdurend excuses aan want ik krenk me voortdurend met ieder verschil wat ik bemerk bij mezelf. En ik zeg ook: godsallemachtig wat ben ik vulgair en plat en hoogmoedig en al het foute en zondige wat maar op aarde te verzinnen valt. Wat een racist dat je bent. En ik heb ook zoveel tijd om dit allemaal te verzinnen in mijn grenzeloze zelfintolerantie, en dit allemaal te melden op het oorlogskanaal Twitter.
En dat komt allemaal doordat mijn voorouders door de voorouders van de huidige Afrikaanse bevolking zijn weggejaagd.
Ik wil excuses en veel geld. Heel veel geld
Zo. vulgair-banale idioot dat je bent...
En nu een mooi samba dansje van Tom Jobim:
youtu.be/5LfaYKdqfnY

nobodiesunmighty | 27-07-23 | 21:30

Misschien burka's in regenboogkleuren? Iedereen tevreden.

meneer Q | 27-07-23 | 20:35 | 1

Die regenboogkleuren gaat te ver.

Kattie | 27-07-23 | 20:52

De jaren '50 vallen vroeg deze eeuw

Dampende_aardappel | 27-07-23 | 20:23

Droogneuken. Komt er zeker poeder uit den puddingbuks. Soort instant sperma.

Kaal-dik-en-lelijk | 27-07-23 | 20:18 | 1

Beetje water toevoegen en opdrinken. Instant zwanger.

Zalwelweer | 27-07-23 | 20:23

Zit die kroket uit de airfryer niet bij Halsema tussen haar beschimmelde brood ?

patrick023 | 27-07-23 | 20:09

Over een paar jaar: vrolijk gekleurde carnaval-burka.
Niet verplicht hoor, is helemaal vrije keuze.

Zeurders | 27-07-23 | 20:02

Ik dacht al toen ik het vorige Zomercarnaval topic las: hier komt herrie van. Je kunt het uittekenen.

thanseeuwen | 27-07-23 | 19:52

De oorspronkelijke Nederlander moest zich decennialang in allerlei gummie bochten wringen om de boel bij elkaar te houden. Daar is hij heel handig in geworden: incasseren en wat mopperen. Nu krijgen we een fitte tussen zwoele Zuid Amerikaanse feestvierders, pride feestvierders en conservatieve Moslims. Enfin, laten ze elkaar maar de tent uitvechten, ik vind het helemaal best.

Die Jerry Afriyie (Gana) zuigt trouwens als ’n baggerpomp met z’n ‘koloniaal, racistisch en niet-inclusief’ troefkaart. Richt zijn pijlen blind op de verkeerde blanke (dhr. Aboutaleb). Kortom: wat voor iedereen een feest had moeten zijn wordt door tribaliteiten weer afgebroken. Graag verneem ik van links hoe ze het door henzelf gecreëerde multiculturele probleem gaan oplossen.

Ik wacht geduldig af… voorts team: youtu.be/gofJrNfBSbo

Unsinkable-Sam | 27-07-23 | 19:49

Die gozer moet met al zijn stichtingen wel een rijk mens zijn. Ik heb geen idee hoeveel stichtingen hij heeft, maar kennelijk minimaal twee. een deel van die gratis poen kan je gebruiken om jezelf van een salaris te voorzien. Gewoon, een normaal salaris. Dan wat hulpvolk en de rest moet je verplicht kapotgooien, anders volgende keer een kleinere zak geld. Maar wat is een normaal salaris? Is dat 20k of misschien 80k p/j. Die mevrouw van stichting Vluchteling zit op de beruchte Balkenendenorm. En die vliegt heel de wereld rond om ramptouriste uit te hangen. Ergens is dat heel schunnig, wanneer een deel van je eigen volk afhankelijk is geworden van de voedselbank en morgen misschien de gaarkeuken.

Xaphan | 27-07-23 | 19:42 | 2

Het schijnt dat hij huisjesmelker is, naast de stichting-schnabbels.

Zeurders | 27-07-23 | 20:04

„ Handelsregister (Kamer van Koophandel) inzien
Wilt u meer informatie over een bedrijf of een organisatie? Bijvoorbeeld wie de directeur is of wat het adres is? Dan kunt u dat opzoeken in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK). Ieder bedrijf en rechtspersoon (bijvoorbeeld een stichting) in Nederland moet zich inschrijven in het Handelsregister.“

Die stichtingen waar deze edelGhanees zijn salaris uit trekt staan in het Handelsregister. Dat is openbaar.
Of zijn we dan aan het doxen?

theo-is-dood | 27-07-23 | 23:06

Feestjes verneuken , daar is juist Airfryer toch groot mee geworden ?

Castor12 | 27-07-23 | 19:40 | 1

Neukfeestjes en verneukfeestjes Jeffrey kan het beide..

Geilbaard | 27-07-23 | 19:50

Sta in dezen aan de kant van dat purgeermiddel Airfryer voor zover het het wulpse dansen betreft. Een soort monsterverbond, zeg maar. Degenen, die moeite hebben met die vorm van danscultuur moeten hun heil tijdens het Zomercarnaval maar even in een ander deel van Rotterdam zoeken. Het is een grote stad tenslotte, plek zat elders.

Lubbberrtt | 27-07-23 | 19:36

Dus Afriyie bepaalt wat wel en niet aanstootgevend is? Hmmmm zo ken ik er nog wel een.

Sinterbikske | 27-07-23 | 19:30 | 3

Bij het zomercarnaval gaan staan in een geenstijlroze shirt met opdruk : ‘zomercarnaval is seksisme’.
Kijken wat er gebeurt.

Ambiorix | 27-07-23 | 19:34

@Ambiorix | 27-07-23 | 19:34: De ene traditie is de andere niet zullen we maar zeggen, terwijl het in beide gevallen ( Sinterklaas en zomercarnaval) gebaseerd is op dezelfde religie en sprookjesfiguren.

Sinterbikske | 27-07-23 | 19:42

Is gewoon zodat hij in de zomer ook iets te zeuren heeft, anders is het weer zo lang wachten op Zwarte Piet.

Zeurders | 27-07-23 | 20:05

Leuk feest! Ben met een vrijgezellenfeest met een aantal vriendinnen op de wagen van Congo beland. Keigezellige tijd gehad!

MeppieRocks | 27-07-23 | 19:26 | 2

O ja, werden wel al door de politie aangesproken omdat we blikken bier op straat dronken. Gelukkig mocht je op de wagen gewoon drinken.

MeppieRocks | 27-07-23 | 19:28

Kloppen die verhalen over het schuren niet?

Après toi | 27-07-23 | 20:14

En een potje vuistneuken op een 'pride'bootje is wel normaal? Schiet mij maar lek..

Willy | 27-07-23 | 19:26 | 3

Kijk jongeman, er is een groot verschil tussen een LGBTQ+je dat de ander (afgeschermd?) fistfuckt op een bootje en een troep zweterige hoempapa's dat elkaar in groep zo ongeveer ligt plat te bonken in het midden op de straat. Dat verschil snapt je zoontje zelfs, homofoob!

Roepschelp | 27-07-23 | 20:05

Die hele zweterige 'pride' wordt ons al weken door de strot geduwd. Tolerante it, but don't cerebrale it. Begrijp ook niet dat mensen hun kinderen meenemen naar die promescuene vaartocht. Niks afgedekt, ja elkaar...

Willy | 27-07-23 | 20:13

@Willy | 27-07-23 | 20:13: Jong geleerd, oud gedaan he... Wie is er nu niet groot geworden met een rondje knucklepumping? Ze kunnen er maar beter op tijd mee leren omgaan, dat bespaart een hoop gesodemieter in de brugklas en vooral daarna.

Roepschelp | 27-07-23 | 20:15

Toch inderdaad wel een beetje Afriyie die het lid op de neus krijgt qua Sinterklaas-viering...

konjodebonjo | 27-07-23 | 19:24

Beetje gelijk heeft Airfryer toch wel. Als die homo's in Amsterdam bijna in hun blote hol met een hondenkop mogen lopen, dan moet dit ook kunnen. Anders is het wel erg heterofoob.

Grumpy_Old_Ed | 27-07-23 | 19:23 | 1

En dat schaamteloos een maand lang. Als je er van vind ben je 'homofoob'

Willy | 27-07-23 | 20:31

Laten we in plaats hiervan dan een grote verjaardag organiseren. Iemand zet gewoon allemaal stoelen in een kring...

konjodebonjo | 27-07-23 | 19:23

Maar Schoffie Airfryer dat kunnen wij dus ook: "Sinterklaas is een van oorsprong Nederlands feest waar veel traditionele en cultureel belangrijke dansvormen voorkomen – tradities en cultuur die door de organisatie van Kick out Zwarte piet als ‘racistisch’ en ‘ongewenst’ worden bestempeld".

Rebellis | 27-07-23 | 19:18

Grappig, de directrice van de organisatie is een blanke vrouw.

Okami | 27-07-23 | 19:17

Ik zie tante Bep nog op en neer twerkend tegen ome Jos z'n dij op de gouden bruiloft van mijn grootouders zaliger. Het was 1983, 1983 for f*cks sake!!! Ze was haar tijd ver vooruit. Ome Jos had een paardenstaart en Bep altijd een plooilederen knierok. Tijden... Wat ik je brom... Ze komen nooit meer terug... :-(

Roepschelp | 27-07-23 | 19:16 | 8

En ook nog roken in huis. Grrr.

Kattie | 27-07-23 | 20:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Toch liever zomercarnaval met alle vunzigheden dan de bleke boerenmeiden die in Februari over zichzelf kotsen vanwege de goedkope Jagermeister.

Pinkel_Paulino | 27-07-23 | 19:15 | 4

Die bleke dames worden dan na 3 dagen wel weer wakker met een man naast zich.

Bootvisser | 27-07-23 | 19:36

Pinkel_Paulino, zoiets zou ik ook zeggen als ik zo lelijk als de nacht was en er geen meid naar mij omkeek. Dan ligt het onrecht altijd aan de ander.

Unsinkable-Sam | 27-07-23 | 19:54

@Unsinkable-Sam | 27-07-23 | 19:54: Ik zie dat mijn eigen follow-up is weggejorist (volledig terecht natuurlijk). Wat destijds normaal was ligt blijkbaar tegenwoordig toch gevoeliger!

Pinkel_Paulino | 27-07-23 | 20:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ach wat kan mij het schelen, het regent toch pijpenstelen bij 17 graden als ze de gezellige carnavals-vibe willen overbrengen.

De Treinende Rechter | 27-07-23 | 19:12

Deze zin van dat stuk van airfryer is ook interessant trouwens:
"Carnaval is een van oorsprong Caribisch feest waar veel traditionele en cultureel belangrijke dansvormen voorkomen – tradities en cultuur die door de organisatie van het Zomercarnaval als ‘vulgair’ en ‘ordinair’ worden bestempeld"

Sinds wanneer is carnaval van oorsprong een Caribisch feest?

Quantum Suicide | 27-07-23 | 19:07 | 5

En al was dat wel zo (wat niet zo is) hij is een afrikaan. Een afstammeling van slavenjagers en handelaren. Laat hij gewoon zijn bek houden en zich in een hoekje gaan zitten schamen.

Jafco | 27-07-23 | 19:19

Heeft Cortez meegenomen

Grumpy_Old_Ed | 27-07-23 | 19:25

Slaven handel is een van oorsprong Afrikaans feest. Dat dan weer wel.

vladimirows | 27-07-23 | 21:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het een korrelige foto, of is dat echt een stroopwafelpatroon?

GOEM | 27-07-23 | 19:04

Blubber, vettig en ook nog eens verkleed. Dit lijkt Pride Amsterdam wel, succes Rotterdam, zelfs met obscene dansjes is dit niet om aan te gluren.

Rebellis | 27-07-23 | 19:02

Wat vindt de weledelgeleerde heer Crul van deze kwestie?
"Het draait er volgens Crul om dat mensen die verschillend zijn op een plezierige manier met elkaar moeten leren samenleven." zo stond er in Trouw te lezen. De autochtonen zouden al te weinig bereidheid tonen om te 'integreren' in een buurt die niet meer de hunne is. Maar hier gaat het om Antillianen die tijdens chet zomercarnaval willen droogneuken, en anderen die daar niet van gediend zijn en zijn gaan klagen. Wie zijn die anderen? We weten nu dat onder hen zich de Antilliaanse Shashi Roopram bevindt, niet bepaald behorende tot de groepen die Crul op de korrel had, maar juist tot die met een migratieachtergrond, dezelfde achtergrond als de droogneukers. Maar wie waren de andere klagers? Allemaal deugdzame Antillianen? Denk van niet. Allemaal autochtone Nederlanders? Denk het niet. Nee, waarschijnlijk mensen met een andere migratieachtergrond dan die antropoloog.
Wie integreert hier niet? Wie moet hier integreren. Wie dient zich aan te passen aan de ander? Wie mag van de ander vragen zich aan te passen? Nou, Crul, zeg eens iets verstandigs? Wat is nou het probleem? Wat is het wespennest waar jij je met je onderzoek in begeeft?

Schoorsteenveger | 27-07-23 | 19:01 | 5

Ik weet zeker dat de Taliban hier problemen mee heeft.

Grifverkeerd | 27-07-23 | 19:16

@LD69 | 27-07-23 | 19:10:
Oeps, een vergissing. Ik liet me even in verwarring brengen door zijn "Nee, niet elke Surinamer en/of Antilliaan vindt dit normaal!!!" Hij heeft, begrijp ik, Surinaams-Hindoestaanse roots. zoals hij dat zelf omschrijft, en in het artikel waarnaar jij linkt wordt hij omschreven als "migrantenkind". Je mag hem natuurlijk"gewoon een Nedelander" noemen, en ik zou dat in normaal sociaal verkeer ook doen waarschijnlijk, maar binnen het kader van het onderzoek van Crul behoort hij toch tot een van de vele groepen die niet tot de onderzoeksgroep van autochtonen-die-maar-niet-willen-integreren behoort. Dus mijn argument blijft verder wel overeind, dat hier een fittie is ontstaan door groeperingen waar Crul met een grote boog omheen loopt.

Schoorsteenveger | 27-07-23 | 20:06

Waarom zou ik met mensen moeten intregeren die hier niet vandaan komen? Andersom is best. Ben ik bijvoorbeeld in de VS doe ik ook mee met lokale gebruiken, dan ben ik de gast die zich aanpast aan de lokale bevolking. Dat is normaal. Maar anders om no way. Niet normaal maken wat niet normaal is zei iemand ooit.

Zalwelweer | 27-07-23 | 20:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Tjonge, die Airfryer weet wel hoe hij de subsidies moet binnenharken, dat mag gezegd worden.

Der Schnitzeljäger | 27-07-23 | 19:01

Ok het was leuk toen het goed ging, maar nu graag iedereen weer terug naar zijn eigen cultuur. We proberen het over tien jaar nog een keer.

BobDobalina | 27-07-23 | 19:00 | 1

Doe maar over 60 jaar. Dan ben ik er iig niet meer.

Ride_On | 27-07-23 | 19:19

Ik vind dit soort implosieve discussies over het verschil tussen twerken en daggeren en of die meetlat (of limbolat) hanteren als schaal van vulgariteit vervolgens racisctisch en koloniaal is echt prachtig om te zien gebeuren. Laat de popcorn maar komen.

Quantum Suicide | 27-07-23 | 19:00

Waarom bemoeit iederen zich tegenwoordig met elkaar worden mensen niet scheitziek van zichzelf

van de kraats | 27-07-23 | 18:59

Vulgair betekent in mijn beleving des volks. Het is die afkeer van de Stichting van die mevrouw die ik niet goed kan plaatsen.

Een Latijns-Amerikaans feest aan deze zijde van ons Koninkrijk is niet Volks genoeg?

Hetkanverkeren | 27-07-23 | 18:59 | 1

‘Vulgair’ staat naar hedentendage voor ‘platvloers’, zo ook hier. En wordt door de puriteinen, die ‘vulgair dansen’ tijdens het (huidige equivalent van het) Zomercarnaval willen verbieden ook in die betekenis gebruikt.

Lubbberrtt | 27-07-23 | 19:27

Als je niks met dat carnaval hebt, dan zap je toch door?
Je gaat dan ook niet kijken en je blijft weg, je hoeft er helemaal niks mee te maken te hebben, als je dat niet wil.

snapal | 27-07-23 | 18:59 | 1

Precies. Daarom mag mevr. Van de Vegt ook opbokken met dr puriteinse geleuter.

Lubbberrtt | 27-07-23 | 19:28

Wie bepaalt dat dan?

Jacktheflipper | 27-07-23 | 18:57

Zwarte Piet verboten dan ook Zomercarnaval verboten!

At_Dawn_They_Sleep | 27-07-23 | 18:57

Ik vind het een verwerpelijk en wanstaltigig seksistisch evenement.
Vrouwen/ mensen met een baarmoeder van kleur die gereduceerd worden tot lustobjecten.
Slechts gekleed in strakzittende miniscule broekjes en bovenstukjes.
Alleen maar om de institutioneel racistische witte man te behagen.
En wat doet Aboutaleb hiertegen? Niets!1!!

leo de pejo | 27-07-23 | 18:56 | 4

Dit dus. Maar ik vermoed dat dan alleen witten mannen gewoon wordt verboden te kijken.

redanx | 27-07-23 | 19:40
▼ 1 antwoord verborgen

Stomme dominees..

Colin.Fart | 27-07-23 | 18:56

We zitten nu wel heel erg in de eindfase van een beschaving. Welk jaar zouden we zitten als we in het Romeinse tijd hadden geleefd? Rond 300? Nog 100 tot 150 te gaan en dan klaar.

Wiezewalakristalix | 27-07-23 | 18:55 | 1

Het Oost-Romeinse hield het vol tot in de 15e eeuw.
We zitten nu in de tweede helft van de middeleeuwen, wat wordt verhuld door technologische ontwikkelingen.

Harry.Langezwaal | 27-07-23 | 19:03

Ik vind het niet fijntjes.

Graaf_Slis | 27-07-23 | 18:52 | 2

Fijn is gereformeerd.

Mr_Natural | 27-07-23 | 18:54

@Mr_Natural | 27-07-23 | 18:54: Daar zijn meerdere stromingen in, dus dik kans dat een groep zich door jou buitengesloten voelt en daarmee gekwetst is

Kopieerapparaat | 27-07-23 | 18:56

Ze hadden het ook Braziliaans zomercarnaval moeten noemen.

Harry.Langezwaal | 27-07-23 | 18:51 | 1

Zuid-Amerikaans, anders krijg je weer gezeik met de andere Zuid-Amerikaanse landen.

Mr_Natural | 27-07-23 | 18:53

Niet mijn feestje. Vroeger niet, nu niet en nooit.
Zie het als Amsterdammers die naar het carnaval in Den Bosch gaan. Niet welkom.
If you can’t stand the heat from the naked body, don’t come to the carnaval.

RGV42 | 27-07-23 | 18:51

Keti Koti dan ook verbieden lutser!

Johan1235 | 27-07-23 | 18:50 | 1

Is zoiets racistisch dan legaal in Nederland?

Veepert | 27-07-23 | 20:52

Hoe zou dat zijn, in de polonaise tussen twee van die dames?

Mr_Natural | 27-07-23 | 18:50 | 2

De vraag stellen, is hem ook beantwoorden. Oprecht veel plezier gewenst en stuur wat foto’s!

Ren je rot | 27-07-23 | 19:17

Lekker hoor, Latinaborsten en bipsjes. Heerlijk. Mooie kleur, welgevormd, helemaal niks mis mee.

Graaisnaaiert | 27-07-23 | 20:23

Nou ja, dit wordt nog een gezellige boel. Deugers worden in elkaar getrapt door hun eigen soort en Prem Rakettissue tegenkandidaat van Timmerfrans. Leuker gaat het niet worden. Genieten dit.

Kopieerapparaat | 27-07-23 | 18:50

Als het niet vulgair is, is het geen carnaval. Tientallen jaren geleden zong men al: als de euromast in de tunnel past, ja dan is het carnaval.

Sieg Hein | 27-07-23 | 18:49

Mag je het ook gewoon geil vinden in plaats van racistisch?
Ik vraag dit voor een vriend.

Nonik Neem | 27-07-23 | 18:48 | 1

Nee! Verboten

Kopieerapparaat | 27-07-23 | 18:50

Maar het mag inderdaad wel wat minder suggestief, wij zijn geen Suriname.

Normpje | 27-07-23 | 18:47 | 3

Suriname is geen argument.
Wij zijn wel Suriname.
En nog 200 andere landen.

snapal | 27-07-23 | 18:53

Doen er te weinig Witte Wieven mee?

Après toi | 27-07-23 | 19:16

@Après toi | 27-07-23 | 19:16: Iedere witte is er één teveel, het is een ‘donker’ feestje.

Normpje | 27-07-23 | 19:27

#Allesisracisme! Mooi dat dat blijkbaar alle kanten op werkt tegenwoordig. Haha Woke gaat aan zichzelf ten onder.

Proud Infidel | 27-07-23 | 18:47

Ik zal wel een ouwe l*l zijn.

Het is ook wel het minst opwindend en mood killer heel dat twirken. Daarnaast vindt ik wel het vernederenste wat een vrouw doet of denk te moeten doen om bij een man in de smaak te vallen.

Maar goed, ieder zijn ding.

Rotterdammert1965 | 27-07-23 | 18:46 | 2

Maar u zijt dan ook een Rotterdammer

Kopieerapparaat | 27-07-23 | 18:52
-weggejorist-
Rotterdammert1965 | 27-07-23 | 19:02

Jeetje we gaan echt Amerika achterna

van de kraats | 27-07-23 | 18:45

Hét deksel! Niet de. Man man.

Normpje | 27-07-23 | 18:45 | 9

Die deksel. Je weet tog?

Zalwelweer | 27-07-23 | 20:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Vroeger was alles beter.
Ik eis tuttie fruttie moet terug !!!1!!
En Afriyie ook :-)

Piet-Kietelaar | 27-07-23 | 18:42

het mooiste wat er is : wanneer de vingerwijzers elkaar gaan bevechten

Thies | 27-07-23 | 18:35

Onze generatie krijgt meer porno te zien dan al onze voorouders samen. Wel schattig dat mensen denken dat je zoiets kunt afschermen.

Straks even wat klassieke beelden en schilderijen bekijken. en.wikipedia.org/wiki/David_(Michelan... Deze internetamoebe van cultuur houdt wel van wat functioneel naakt.

Feynman | 27-07-23 | 18:35

Ik wil mijn land terug.

Veepert | 27-07-23 | 18:30 | 5

Excuus 'gaaf land'

jeweettochniet | 27-07-23 | 18:35

Das war einmal
Kommt nicht wieder

Z-E-U-S | 27-07-23 | 19:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat wordt een gevecht tussen de Ghanees en de Antilliaan?

Schoorsteenveger | 27-07-23 | 18:30 | 2

Was een blanke Antilliaan, ben ik bang.

Après toi | 27-07-23 | 18:31

Op ieder sambaballenbal is het knal.

Mr_Natural | 27-07-23 | 18:46

Kon ik maar zo lekker met mijn verder prima derriere schudden. Zo gaat dat dan. Waar is de Luftwaffe als je ze echt nodig hebt: www.youtube.com/watch?v=bGPwmRyyYGg Vulgair, want alcohol.

De Staat. Die discussie.

Hetkanverkeren | 27-07-23 | 18:28

Uh gaypride?

Kwastenbederver | 27-07-23 | 18:28 | 1

Als je je baan kwijt wil moet je daar tegen ageren

jeweettochniet | 27-07-23 | 18:30

Altijd genoten van de optocht, een dagje proeven van andermans cultuur zonder 10 uur te hoeven vliegen en de dag erna iedereen weer terug in z'n hok. Ik heb het Zomercarnaval al jaren geleden ter sprake gesteld toen Zwarte Pieten met hun hoofd op het blok werden gelegd. Onze cultuur bevalt je niet? Dan wil ik ook niks meer van de jouwe zien. Onderhandelen, dat doen we hier, dit had meteen op tafel gemoeten: Piet weg? Dan ook meteen jullie vrouwonvriendelijke feestje weg.

Sneerpoets | 27-07-23 | 18:28

Ik zie deze parade liever dan een parade dure auto's tuterend door de straat.
De airfryer meet ook met 2 maten.
Wat nou de echte beweegreden van aboetalep is, maar de verboden mag hij ook op zijn eigen landgenoten, loslaten.
Daar schort het nog wel eens aan.
Kom op meiden, al dan niet schaars gekleed, dansen met die billen.

Zitvlak | 27-07-23 | 18:27

Samen op weg naar een Alcohol- en Vulgair vrije generatie.

Reebensteeltje | 27-07-23 | 18:26 | 2

Volgende stap is de gedachtenpolitie wat aanscherpen. Dat merk je zelfs op geenstijl al. Alles wat buiten de kaders van de overheid valt of de zo geprezen huidige staat van de wetenschap moet gecanceld worden

jeweettochniet | 27-07-23 | 18:28

En inshallah zal deze generatie scanderen.

I.P standing up | 27-07-23 | 18:29

Als na m'n geliefde zwarte piet ook m'n geliefde dansende vrouwen worden afgepakt vertrek ik en neem ik m'n talenten ergens anders heen

jeweettochniet | 27-07-23 | 18:25

Sorry ik heb niet goed gelezen. Ik was afgeleid door de bips van de linkerdame.

MunneMees | 27-07-23 | 18:25 | 2

Ribbels?

Muxje | 27-07-23 | 18:25

Waar oh waar is het toch mis gegaan? We waren een halve eeuw geleden zo'n relaxed en tolerant landje.Maar misschien was dat juist wel het begin van het einde.

Kowalski11 | 27-07-23 | 18:24 | 5

Nederland is in 40 jaar afgegleden van een fijn en tolerant land een land vol vervelios. Er wordt veel te veel geluisterd naar allerlei marginale groepjes en de hardkrijsers. Van een land met stranden vol met topless dames naar een land met stranden met boerkini's.
Ik mis het land van toen.

Randall3.0 | 27-07-23 | 18:43

@Randall3.0 | 27-07-23 | 18:43: kan kloppen maar het is een westerse beweging. Niet per se iets van Nederland. Het lijkt voor een groot deel ook gepusht vanuit commercie

jeweettochniet | 27-07-23 | 18:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja het "kleine kinderen" argument. Die kleine kinderen kunnen daar echt wel tegen trouwens. De ouders daarentegen...

Muxje | 27-07-23 | 18:24

Dit is nu vrije expressie. Als de danseressen en sommige bezoekers graag suggestief willen dansen dan is dat toch prima? Zomercarnaval is geen kinderfeest dus het argument dat de kindertjes hier niet tegen kunnen is slap. Zolang er niet echt geneukt wordt in de straten zal het mij bommen hoe men uitdrukking wil geven aan zijn gevoelens. Laat die billen lekker trillen en de tieten zwiepen!

Toos Bevergeil | 27-07-23 | 18:22

Dat verbieden is niet echt multi-culti.
Zomaar andermans cultuur afwijzen omdat het een beetje anders is.
Kwetsend is het.

AdvocatusDiaboli | 27-07-23 | 18:19

Het zijn altijd dezelfde groepen en personen die klagen. En met een gezichtsuitdrukking van geconcentreerde kwaadaardigheid, grove zelfzucht en dierlijke achterdocht. Laat gaan die feestvierders en bemoei je er niet mee.

Pontipost | 27-07-23 | 18:19

Zeik Airfryer Wijf. Laar maar komen hoor. De wal zal het schip keren.

Zwizalletju | 27-07-23 | 18:17

Ik lees net ks over moslims in dit verhaal. Racisme!

Hadena | 27-07-23 | 18:17 | 1

Net ks = " niks".

Hadena | 27-07-23 | 18:18

Shashi is een Nette Hindoestaan, die trekt dat 'vulgaire gedrag' van die Surinaamse Creolen niet.

Après toi | 27-07-23 | 18:17

Doe Sylvana ook mee?

Om het cultuurbehoud een hart onder de riem te steken..
Of is cultuurbehoud uit de Antillen koloniaal, racistisch en niet-inclusief.

We snappen het hier niet meer.

AdvocatusDiaboli | 27-07-23 | 18:16 | 1

Nee ze doet niet mee
Eerst wachtgeld en dan nieuwe bron van inkomsten zoeken
Zomer carnaval draait op subsidie gaat hem niet worden voor haar

Z-E-U-S | 27-07-23 | 19:25

Wat moet het dan worden, boerkarnaval?

Mr_Natural | 27-07-23 | 18:15

Lekker vulgair, kent u die uitdrukking?

J.P.Drapeau | 27-07-23 | 18:15

Geef die aandachtshoer niet nog meer aandacht. Straks gaat hij hier ook nog een cursus over beginnen.

Rico Tampeloerus | 27-07-23 | 18:15

Dus dat wordt weer ouderwets rondjes sloffen met de klompen aan en dan proberen tegelijk in je handen te klappen en dan de andere kant op sloffen.
We blijven wel thuis.

AdvocatusDiaboli | 27-07-23 | 18:14

Alle oorspronkelijke Nederlanders. Land uit! (Wilders help ons)

Crematorium-de-Asbak | 27-07-23 | 18:14

Welk feest houdt de witte minority nog over

jeweettochniet | 27-07-23 | 18:14

Is het zomercarnaval ook niet toxisch ? Ook zo'n woord tegenwoordig.

Dirrek | 27-07-23 | 18:14

Zomercarnaval? Het is hier 16 graden en het regent horizontaal. Zullen weinig stringetjes te zien zijn vrees ik. Je kunt er beter koek en zopie gaan verkopen.

Crankhead | 27-07-23 | 18:13 | 1

Maar maar maar... Teletekst p. 127 meldt zojuist: Na juni ook recordhitte in juli. Als het hier niet te heet is, is het ergens anders wel weer te heet. Wie angst wil zaaien moet creatief zijn...

J.P.Drapeau | 27-07-23 | 18:18

Dus een traditie uit andere contreien moeten accepteren ook al is tegen onze zedelijke gewoonten. Maar eigen traditie moet dood (zwarte piet). Meten met 2 maten?

Zuma | 27-07-23 | 18:13 | 1

Zeer zeker.

Après toi | 27-07-23 | 18:19

Ik ga naar het Zomercarnaval, wat zal ik eens uittrekken?

Mr_Natural | 27-07-23 | 18:13

Vorig jaar deed Grupo Sende voor het eerst mee en die hebben zo lopen schuren dat het in Rabat en Ankara donderde.

Après toi | 27-07-23 | 18:12

Maar is het haram of niet? Daar gaat het Abu om. Wat zegt zijn imam. Ik vermoed dat het verafgoden van vreemde goden niet mag van ome Mo. Dus zal het snel verboden worden, insjallah.

BoerKoekoek | 27-07-23 | 18:12 | 3

Dit soort dingen mogen wel, als de vrouw van Abou het maar niet ziet.

Après toi | 27-07-23 | 18:13

Je hoeft niet te gaan kijken.

AdvocatusDiaboli | 27-07-23 | 18:17

Vreemde goden mag zolang je maar de juiste profeet volgt.

hero_of_heaven | 27-07-23 | 18:26

koloniaal, racistisch en niet-inclusief?

Ja hallo, wie hebben deze feestjes bedacht.
Niet de bleekscheten met hun vastgeroeste heupen.
Die zijn inderdaad niet inclusief want die kunnen niet dansen.

AdvocatusDiaboli | 27-07-23 | 18:12

Ik haat kernevel!

eerstneukendanpraten | 27-07-23 | 18:12

En wat dan te doen met die boten tijdens gay pride

jeweettochniet | 27-07-23 | 18:11 | 1

Die krijgen allemaal een bev aan boord.

BoerKoekoek | 27-07-23 | 18:12

Die trillende billen in Rotterdam zullen me aan de derrière oxideren.

matatwork | 27-07-23 | 18:11 | 1

"Met roesten wordt specifiek het oxideren van ijzer of staal bedoeld, wat een vorm van corrosie is". Wat u zegt klopt dus niet tenzij u de man van staal bent.

Schriever | 27-07-23 | 18:19

Worstjes op borstjes en karbonades en salades op billen mogen toch nog wel?

Mr_Natural | 27-07-23 | 18:10 | 1

Alleen als je Ria heet.
De rest moet het doen met bloedworst en kouseband.

hero_of_heaven | 27-07-23 | 18:24

Carnaval zelf heeft een koloniale oorsprong. Laten we het 'zomerfeest' noemen.

sjef-van-iekel | 27-07-23 | 18:10

Weinig zomer deze carnaval. Betere naam is regen carnaval. Allemaal de schuld van Timmerfrans.

polletjepiekhaar | 27-07-23 | 18:09 | 1

De bedoeld natuurlijk Timmer frans.

aflaatverkoper | 27-07-23 | 18:36

Welke zomer??
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een Republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 27-07-23 | 18:09 | 2

Nee. Frans Timmermans zou zomaar president kunnen worden. Of Akwasi.

sjef-van-iekel | 27-07-23 | 18:11

De republiek Der Zeven Verenigde Nederlanden, Ik ben voor!

Flightless bird | 27-07-23 | 18:15

Tere zieltjes en ik lees zere tietjes.
(Dan zou ik er nog begrip voor hebben)
Voor de rest kut, de dance parade is ook al jaren geleden overleden.
En wat is er nou leuker dan uitheemse vulgaire meiden .

hero_of_heaven | 27-07-23 | 18:09

Is een mode trend. Over een aantal jaar is het weer helemaal hip om je koloniaal door de straten te begeven

jeweettochniet | 27-07-23 | 18:08

Zelfcancel is helemaal hip

RickTheDick | 27-07-23 | 18:04 | 6

@Flightless bird | 27-07-23 | 18:17:
Het is geen mens, het is geen bees...

Mr_Natural | 27-07-23 | 18:21

@Après toi | 27-07-23 | 18:18: Nep Hagenaar.

Zalwelweer | 27-07-23 | 19:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier zat ik op te wachten! Heerlijk en eigenlijk klopt het wel. Beetje als de westerse missionarissen die blote vrouwenborsten in landen wilden verbieden waar dat als niet storend werd gezien.

Nuuk | 27-07-23 | 18:04 | 1

Ik denk dat het meer Oosterse missionarissen zijn geweest. Teveel bloot bij vrouwen is niet normaal in de cultuur.

klaas24 | 27-07-23 | 18:55

Het is juist inclusief Jerry, want inclusief voor de religie van de vrede. Wen er maar aan.

Zuurteregelaar | 27-07-23 | 18:03

Het deug circus
De ondergang van het Westen

likmegaties | 27-07-23 | 18:02 | 1

In je blote tampeloeris lopen met een pride feestje is geen enkel probleem, maar "vulgair dansen" met een carnavalsoptocht mag niet.

Ananas Skaiwokker | 27-07-23 | 22:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland