Eindelijk! Een energieleverancier die wel helpt
Een moderne tragedie
Man heeft een vraag aan z'n energieleverancier
Nee natuurlijk is dit geen kwade wil van zo'n social media-medewerker. Sterker nog, zo iemand ziet tussen die dagelijkse stortvloed aan technische vragen met veel cijfers ineens gewoon een simpele vraag voorbij komen, van mens tot mens. En was vervolgens de beroerdste niet. Oh en als er überhaupt niet was gereageerd was het zeker ook weer niet goed!
Leverancier is de beroerdste niet en zoekt even mee
Ze hebben z'n gegevens.
Reaguursels
InloggenIk vraag me soms wel af waar die mensen zoveel gas voor gebruiken. Het ene huis is het andere blijkbaar niet.
Heeft ie een prive crematorium of zo iets?
Lullo Postma, als je domme vragen stelt, krijg je dito antwoorden. Flauwe reactie Greenchoice.
Poeh. Ik kom goed weg, ik was in 2020 klaar met elk jaar weer uitzoeken, dus heb mijn contract met vast tarief voor 5 jaar vastgezet. Ik kan mooi afwachten of het in 2025 weer een beetje normaal is. Maar een maandbedrag van 600 tot 1500 euro is gewoon niet te betalen. Hier moet de politiek ingrijpen, en omdat de EU en belangrijke rol speelt in het ontstaan van deze oorlog, mag de EU die rekening betalen. Gewoon korten op de afdracht. Wij hebben per referendum gestemd tegen associatie met Oekraïne en tegen escaleren met Rusland. Maar de eu moet zo nodig uitbreiden. Oh ja, en Ursula op de brandstapel aub
Greenchoice is toch die club waar drie directeuren miljoenen weggemoffeld hadden en daar een paar jaar voor moesten brommen ? Verder goede grap.
Meneer scrooge is gewoon uit de dood op gestaan. Het wordt tijd dat ie door de geesten weer terug begeleid wordt naar een liefdevol leven.
Hoe arm ben je als je er maar liefst 4200 kWh aan stroom doorheen jakkert. En dan ook nog een aardige hoeveelheid gas.
Maar misschien heeft meneer een gezin met meer dan 4 kinderen oid.
A++++ All electric woning: 10.000kWh jaarverbruik.
Daar staat wel 12.000 teruglevering tegenover, dat dan wel (zolang we nog kunnen salderen...)
@boerk | 15-09-22 | 17:16: U gaat de staat straks flink opleveren. voor 0,09 cent je stroom verkopen en het voor 0,90 cent terugkopen. Dat gezegd, tegen die tijd is het dik rendabel om een flinke stroomopslag thuis te hebben die je huis van 2-3 dagen stroom kan voorzien.
Webcare komt bij veel bedrijven niet veel verder dan schijtlollige opmerkingen maken of een antwoord op de vraag omzeilen. En wie kritisch is; die negeer je.
Waarom een touw nodig? Je kunt ook een potlood in je oren rammen.
Tenminste, zo doe ik het altijd.
Werkt bij de meeste reaguurders niet, ze worden misschien aan één kant doof maar de hersenen zul je echt niet raken.
Die liggen ergens onderin de schedel.
Sterk touw heb je niks aan: alle bomen zijn opgestookt door Timmerfrans.
Ik mag niet linken, maar op kunsthal punt ennel staat een passende tekening van Yrrah
Ik heb hem opgezocht, goed gevonden!
ik zit op 89 euro. ik heb nergens last van. ik woon ook niet een kast van villa. klein flatje.
(*doet 89 euro uit beurs halen, op grond leg en er op gaan zitten).
Klopt inderdaad. Nergens last van. Beurs is lichter. Goed idee!
Gefeliciteerd! Minder bijtelling WOZ, maar wel meer kans op Bofbelasting.
Huis 1800m3 (warmtepomp met aardebron) 400 euro per maand.
(2 vaatwassers, 3 ovens, wijnkoelkast, 2 grote koelkasten, 4 tv’s, wasmachine, droogtrommel, droogkast, 2 jura’s)
@MargauxGrandCru | 15-09-22 | 15:37: 2 Juras haha dat zijn de details van het goede leven..;) Hier draait naast de volautomaat ook nog een Jura Subito een vintage oldtimer die zorgvuldig onderhouden wordt.. machtig mooi de allereerste met een handbediende zetgroep erin , en zo ontworpen dat hij lijkt op een koffie molen www.youtube.com/watch?v=aq38OhXkRlE
De man mag zich dan wel willen verhangen, maar beter vraagt hij zijn 28 kinderen om niet de hele dag te youtuben achter elk hun eigen pc, of om eens wat korter dan 3 uur per dagdeel te douchen...
Dat jij nou in een poppenhuis woont...
2250 m3 gas is 2x het gemiddeld jaarlijks gas verbruik per huishouden. Misschien toch ff dat kapotte enkel glas in je woonkamer vervangen en de thermostaat naar een acceptabele 21 graden.
Chatbots gonna chatbot
De man gaat toch minder betalen? Snap het probleem niet. Het is ook nooit goed
Ik denk dat de man gaat stoppen met betalen.
Soms is het echt maar net hoe iets op dat moment bij je binnenkomt. Ik moest zowel om Postma als om de medewerker van Greenchoice lachen. En dan nog hard lachen ook. Soms maakt men vanuit benarde omstandigheden de hardste en beste grappen. (Postma heeft het ook over een BETAALBAAR stuk touw, en daarom...). Dan lees ik de andere reaguursels en denk, oké... Die grap van die medewerker gaat misschien wel te ver. Sorry maar moest toch in eerste instantie lachen, terwijl ik me enorm veel zorgen maak om armere gezinnen.
Nee hij heeft het over een redelijke prijs zie ik nu, maar komt op hetzelfde neer.
Ik moest ook lachen hoor.
Van deze schrijnende situatie waar onze overheid voor de zoveelste keer 'vooruitzien is regeren' niet heeft toegepast, is dit in mijn optiek een van de weinige manieren die over is gebleven om niet constant tranen in mijn ogen te voelen met een negatief gevoel.
Traantje wegpinken met een positief gevoel is een zeldzaamheid deze dagen.
Prima grap, jammer dat GreenChoice weer gelijk excuses moet maken.
Maar ja, tegenwoordig is iedereen gekwetst om het minste of geringste.
Nou ja zeg... je laat je toch niet ompraten door een paar tere zieltjes? Ik moest ook hard lachen. De eerste reactie is de beste.
Ik las vandaag ergens een vergelijking tussen oom Adi en Mark Rytte. Oom Adi kwam er deze keer genadig vanaf in die vergelijking.
Ik hoop dat ze hem nog bereiken voordat het touw geleverd is
Precies, als je geen elektra meer hebt, valt er weinig meer te communiceren.
Aan de foto te zien is het wel het juiste touw voor het werk.
Maar dan moet je wel de juiste knoop kunnen leggen.
Het wordt deze winter lekker druk in buurthuizen en bibliotheken. De kinderen blijven na de les lekker op school om hun huiswerk in de kantine te maken en daarna gaan ze 's avonds heerlijk zwemmen in het gemeentebad, terwijl hun ouders woonkamerpoolen met de buren.
Wie weet ontstaat er sociaal gezien iets moois.
Never waste a good crisis.
Die zijn er dus alleen in steden. In de dorpen zijn die al wegbezuinigd
In Amsterdam wou men er al een stokje voor steken door sportscholen te verplichten de warme douches af te sluiten. Hier gaat men ook wel wat voor bedenken.
@Snap_het_ook_niet | 15-09-22 | 13:46: in de steden ook voor een groot deel wegbezuinigd.
Hij gaat mooi geld bezuinigingen volgens de schatting. Denk dat deze Fries het touw nodig heeft om het Torentje in Den Haag omver te trekken.
Ik vind de vraag uitermate aanstootgevend.
Met het antwoord is niks mis.
Mensen doen net alsof het alleen maar een beetje te duur is geworden.
Dit zijn gewoon rare tijden.
Mensen met weinig geld laten zich afsluiten. Het wordt te duur.
Een warm behaaglijk huis is voor de elite.
Wilhelmina was in de oorlog solidair.
Eigenlijk moet de koning dat ook zijn.
Koud douchen, verwarming uit in die enorme huizen.
Wilhelmina was solidair, hahaha. Wellicht is gas in Engeland nog wel te betalen ;)
@ongemakkelijkzeg | 15-09-22 | 13:37:
Of het echt zo was, maakt niet uit. Dat is het beeld nu eenmaal. Dus in tijden van nood etc.
Is toch gewoon een antwoord op een vraag?
Rare vragen, vragen om dito antwoorden.
Ik vond het een klantvriendelijke reactie.
Wat had ie dan moeten doen? Verwijzen naar 113 zelfmoordpreventie? Was óók niet goed geweest.
Ik zie het probleem niet.
Op zo'n vraag is dit ook gewoon het beste antwoord.
Anders hou je dat gedrag.
best grappig, eerlijk gezegd
Meneer Postma heeft al veertig jaar geen onderhoud op zijn woning laten doen?
Je moet flink stoken om het haardhout te laten drogen.
Huurhuis wellicht.
Bij Greenchoice geven ze autisten ook een kans op een baan bij de servicedesk.
Beetje lompe reactie, maar die Postma vraagt er ook wel een beetje om.
@* Il Principe * | 15-09-22 | 13:20:
Autisten nemen dit soort vragen soms ook letterlijk.
Het kan zijn dat het een autist is die de vraag niet snapt en dat de boosheid of angst bij de klant hem ontgaat.
Ofwel bij Greenchoice zijn ze niet zo zorgvuldig met het aannemen van service desk personeel.
Nog even los van het Service desk personeel dat producten probeert aan te smeren, die zijn er ook nog.
Autisten weten tenminste hoe om te gaan met drama queens.
@AdvocatusDiaboli | 15-09-22 | 13:32:
Ja, heb wel wat ervaring met autisten. De kans dat het een extreme autist is die deze reactie plaatste., lijkt me klein. Kan me wel voorstellen dat je zo reageert na een lange dag van reageren op agressieve reacties.
Ahmed van de klantenservice sloeg aan op de verwijzing naar Wilders in de tweet en handelde instinctief.
Wat wel een een komisch bewijs is dat mensen niet in beweging te krijgen zijn, behalve als het centjes gaat kosten. Alleen geld maakt dat men iets gaat veranderen, aan de consumptie van fossiele energie in dit geval, maar feitelijk is het met alles zo. Dus wil je gedrag veranderen, dan via de portemonnee. Werkt fantastisch.
Ja, dat is het goede eraan, ineens is gedragsverandering mogelijk. Niettemin, het is voor maar voor sommige mensen moeilijk hiermee om te gaan. Als je een warm huis niet kunt betalen doordat je het niet kunt aanpassen, dan wordt het voor die mensen wel wat zuur.
Nou, stop alle uitkeringen dan ook gelijk alsjeblieft.
Als alleen geld maakt dat men gaat werken...
Dus asielzoekers niet meer toelaten. Stopt die crisi vanzelf en scheelt miljarden. Gewoon de natuur haar gang laten gaan zodat de heidevelden weerbots worden zoals toen er nog echt natuur was. Voor de industriële revolutie en Amsterdam palen nodig had. Scheelt miljarden en kerncentrales.
Je weet zeker niet wat een huis verduurzamen kost? Om nog maar te zwijgen over het vinden van een goede aannemer. 99% van de aannemers die de komende 2 jaar nog een gaatje vrij hebben in hun agenda, zijn prutsers die meegraaien in de hype. De goede vakman zit volgeboekt tot 2025.
En mensen verhuizen ook nog wel eens.
Als je geen geld hebt, wat wil jij dan veranderen? Lid van D66 zeker?
@Papa Jones | 15-09-22 | 13:38:
Precies ja
Sorry, vanaf nu is een warm behaaglijk huis is alleen voor mensen met geld.
De rest gaat maar met z'n tienen in een kamer zitten stinken omdat niemand meer kan douchen en de was kan doen.
Dit lijkt serieus wel op de crisisjaren van 1930.
Het huishouden van Sjakie. Die van die chocoladefabriek.
Ok, het valt nog mee met de schade. Gewoon de draaiknoppen van je CV slopen, zodat de dames niet met klamme handjes 's nachts jouw rekening de hoogte in laten schieten. En alleen douchen op zon- en feestdagen:
Dit is jouw Energierapport van augustus 2022. Het laat zien hoeveel stroom en gas je de afgelopen maand hebt verbruikt. De grafieken op de volgende pagina en de bijlage.
Jouw historisch verbruik geven inzicht in jouw energieverbruik en de bijbehorende kosten.
Dit rapport is geen factuur. Het is een overzicht van je verbruik en wat dat kost. De kosten zijn niet gelijk aan je termijnbedrag. Ze zijn bedoeld om inzicht te geven in het werkelijke verbruik.
Jouw stroomverbruik:
Augustus 2022: 206 kWh / € 32,17
Je hebt in augustus dit jaar 206 kWh aan stroom verbruikt.
Dat is minder dan vorig jaar.
Jouw stroomverbruik vergeleken met andere huishoudens.
1 persoons huishouden: 136 kWh
Jouw verbruik: 206 kWh
Jouw gasverbruik:
Augustus 2022: 9 m³ / € ?34,04
Jouw verwachte jaarverbruik gas: 755 m³.
Je hebt in augustus dit jaar 9 m³ aan gas verbruikt.
Dat is minder dan vorig jaar.
Hieronder ziet u het verwachte standaard jaarverbruik volgens uw netbeheerder en uw termijnbedrag.
E. Normaal (kWh) 412
E. Dal (kWh) 418
Gas (m3) 290
Huidig termijnbedrag: € 20,- (en dat is nog teveel, want er komt ook nog cashback). Als mijn energierekening vervijfvoudigd word ik nog steeds niet warm of koud. Letterlijk en figuurlijk.
@guldenmiddenweg | 15-09-22 | 13:24: Ja, maar jij hebt geen gezin. Waarschijnlijk.
@King of the Oneliner | 15-09-22 | 13:54: Gewoon een gezinswoning aan de Middenweg.
@guldenmiddenweg | 15-09-22 | 14:00: Zo, heel knap. Om zo zuinig te zijn.
Mijn gegevens zijn toch wel iets anders, met thuiswonende kinderen van 22 en 28 die geen (huur)huis kunnen vinden of betalen.
@King of the Oneliner | 15-09-22 | 14:11: Als u nog iets op uw gas zou kunnen besparen hoeft u ook minder netbeheerkosten af te tikken. Onder de 500m3. Maar goed dat scheelt maar €60 in het jaar ofzo.
Weinig stoken, veel weg, wel een airco en meestal alleen in huis idd.
Als ik laat thuis kom in de winter pak ik wel een elektrische warmtedeken ipv de kachel nog voor een uurtje op te stoken.
@guldenmiddenweg | 15-09-22 | 14:19: Dat wist ik niet, dat van onder de 500 m3, thanx.
@TonAlias | 15-09-22 | 14:18: Ja, logisch, tv, pc, douchen, koken, koelkast, gewoon alles meer. Het is echt een schande dat kinderen niet kunnen uitvliegen, want je durft het misschien niet openlijk te zeggen: fly baby, fly, strech your wings!
@King of the Oneliner | 15-09-22 | 15:06: Ze blijven altijd welkom thuis, maar ze willen eigenlijk zelf op zichzelf wonen, maar het kan gewoon niet.
@guldenmiddenweg | 15-09-22 | 14:19: Stoov kussens en deken ook draadloos te gebruiken..!
Volgens mij is de vrolijke reply met de tip waar je goed touw kunt krijgen het gevolg van prille artificiële intelligentie, de chatbot kan de vraag niet als cynisch of sarcastisch interpreteren. Je kan zeggen die i van de a is niet zo i, maar dat is relatief, kijk eens naar de ophef die het veroorzaakt, die natural i is ook niet zo i zo te lezen.
-De gekwetsen zijn vaak niet zuiver op de graat-
ds. Gremdaat, 2015
In dit geval had ik graad ook goed gevonden gevonden
Met zo'n verbruik hoef je geen medelijden te hebben.
Weet jij met hoeveel ze in dat huis wonen?
De 'ophef' snap ik niet. De vragensteller krijgt toch gewoon antwoord op de door hem gestelde vraag? Nou dan!
Alle berichten ten spijt: blijkbaar gaat de burgert pas wat doen als het erg duur is. Al decennia wordt isoleren, thermostaatkranen etc. aangeraden. Kijk voor de grap ook eens hoeveel mensen snachts stoken (debiele gewoonte). Met isoleren bent u aan de late kant maar niet verbruiken = minder kosten.
Wat een onzin, veel mensen en voornamelijk huurders hebben daar geen geld voor en zijn afhankelijk van hun verhuurder die niets doen.
Ik lees niks over het feit waarom wij in Nederland meer dan 3 euro voor het gas betalen en in Belgie maar €1,60 .
Aha het is onzin om minder te stoken. 177 per maand, vrijstaande woning. Er is natuurlijk altijd een rotsmoes mogelijk om je kont er uit te draaien maar zoals je ziet kan het wel. Ook als je huurder bent kun je wat doen maar niets doen is wel lekker makkelijk. Geen geld hebben om de thermostaat naar 15 graden te draaien, ja ja.
@NLgaatnaardeklote | 15-09-22 | 13:08:
Geen geld voor radiatorfolie of radiatorventilatoren? Je krijgt er zelfs subsidie voor.
2256 kuub gas per jaar. Sodeknetter, het kon niet op toen het allemaal niks koste.
Dat is niet veel voor een groter, zeer goed geisoleerd huis huis.
Niet iedereen woont op een zolderkamer.
@Nuchternederland | 15-09-22 | 12:52: Nou, ik woon hier midden in de polder in een vrijstaand huis van 220 m2 en ik gebruik al 15 jaar nooit meer dan 1100 kuub gas.
@Nuchternederland | 15-09-22 | 12:52: Als je altijd alles elk moment van de dag tijdens elk jaargetijde op comforttemperatuur hebt misschien. Maar het is gewoon veel. De Groningers mogen best een beetje boos op hem/haar/x zijn en hem/haar/x aanprakelijk stellen voor een deel van hun schade.
2000 m3 gas is voor een redelijk groot huis waar een gezin woont niet overdreven.
4500 kwh stroom daarentegen is vrij veel.
Het was leuker geweest als hij had gemeld dat een stuk YMVK kabel net zo goed werkt.
Wat een duurzaam tot ziens (permanent) cadeau!
Loopt je contract af bij Greenchoice dan betaal je 80 eurocent per KWh en 3,50 euro per m³ gas. Ik begrijp dan wel dat je om een stuk touw vraagt. Klanten bij Vattenfall betalen per 1 oktober 2 euro per m³. Dat verbaast me zo'n groot verschil in prijs. Waarom keurt de consumentenautoriteit de ACM een gastarief van 3,50 euro goed? Ik dacht dat zij er was om consumenten tegen excessen in de markt te beschermen.
Die 3,50 is alleen bij nieuwe klanten, toch?
Voor de asielzoekers dus ook, hahaha.
Als je contract verloopt ben je al klant.
Hoop ik.
@Papa Jones | 15-09-22 | 12:46:
Daar heb jij nu eens helemaal gelijk in. Dan zie je maar weer dat in tijden van "excessen" het gewoon op jezelf aankomt
Ik heb een extragratis tip. Geen energie/gas afnemen bij greenchoice maar naar Vattenfall gaan.
@Papa Jones | 15-09-22 | 12:46: Nee, dat tarief van 3,50 euro geldt ook voor bestaande klanten. Het verschil in tarief bij leveranciers tussen bestaande en nieuwe klanten is inderdaad asociaal groot. De overheid had leveranciers hier allang op moeten aanspreken maar ook hier mist zij urgentie.
@BBRDWR | 15-09-22 | 12:48: Vattenfall is nog veel duurder. Werk je daar of zo?
@Droop | 15-09-22 | 12:52: Nou jááá zeg. Ik betaal 1,89 bij Essent, voor het variabele tarief.
Als ik kijk bij Vattenfal betaal je daar geen 2,- maar 4,18 euro per m3?
@BBRDWR | 15-09-22 | 12:48: Als nieuwe klant bij Vattenfall betaal je een veel hoger tarief dan 2 euro. 4,19 euro per m³. Bizar asociaal. Je zou maar door een nieuw huis te kopen overgeleverd zijn aan dit soort tarieven.
@PowNerd | 15-09-22 | 12:55: Ja klopt dat geldt voor nieuwe klanten. per 1 oktober gaat het variabel tarief voor bestaande klanten bij Vattenfall naar 2 euro per m³.
@Droop | 15-09-22 | 12:57: Heb je als starter eindelijk een stekkie weten te bemachtigen...
@Droop | 15-09-22 | 12:57: Eur3,77 volgens gaslicht.com. Afgezien daarvan, energieleveranciers mogen toch vragen wat ze willen. Deed Sywert ook. Het gaat er om wat de afnemer wenst te betalen.
Ik begrijp dat Postma hier in de panelen nogal wat kennissen heeft die zijn persoonlijke situatie kennen. Ik dacht dat het een hele zuinige warme bakker was en die tarieven nogal meevielen. Ik vergis me blijkbaar.
En dan gelijk meester Geert erbij halen.. pff.
Communicatiemanager bij Greenchoice, mooie nieuwe functie voor Dick Benschop.
We vinden het heel vervelend! (Maar vooral om ons imago en verder gaan we gewoon door met maximaal geld maken van onze wind-/ zonne-energie jou voor de maximaal haalbare prijs door de strot te duwen)
Het is "onze door u, belastingbetaler, gesubsidieerde wind-/ zonn-energie". Verde klopt de tegel helemaal!
Misschien had de beste man de afgelopen jaren even moeten investeren in isolatie. Of woont meneer in een legertent?
????? Jij vind het normaal kwa prijsstijging??? Wel planeet kom jij af ???
@Bello de Hond | 15-09-22 | 12:41: Dat zijn dan toch mooi elf vraagtekens.
@Bello de Hond | 15-09-22 | 12:41: de prijsstijging is uiteraard waardeloos. Maar dat gasverbruik is ook enorm. Maargoed wellicht woont ie in een kasteel. Wie duur wilt wonen, krijgt daar dan ook de bijbehorende rekening van. Mijn auto loopt ook 1 op 8, dan kan ik gaan janken over de benzineprijs, of zuiniger gaan rijden toch?
@Korrel_zout | 15-09-22 | 12:44: Die van mij deed 1 op 9. Weg ermee. Ze hebben m gesloopt ondanks apk en alles. Economisch niet meer te verkopen.
@Korrel_zout | 15-09-22 | 12:44: Tuurlijk, gewoon even je grote huis isoleren voor 50.000, of gewoon even een klein huis kopen. Gewoon.
@Korrel_zout | 15-09-22 | 12:44: dit is gewoon het verbruik van een gezin van 4, misschien iets royaal op het gas maar met douchende pubers lastig te voorkomen. Wij bungelen Europees onderaan als het gaat om het verbruik per inwoner.
@Korrel_zout | 15-09-22 | 12:44: Het valt nog wel mee hoor, met dat gasverbruik. Enkele cijfers van Essent (gemiddeld jaargebruik gas per type woning):
Appartement: 900 m3
Tussenwoning: 1.350 m3
Hoekwoning: 1.600 m3
2 onder 1 kap: 1.650 m3
Vrijstaande woning: 2.200 m3
@Ad_Hoc | 15-09-22 | 12:54: Als je dan lekker vrijstaand wilt wonen, dat is natuurlijk je eigen keuze. Maar goedkoop is het niet. Lekker op je tandvlees je hypotheek kunnen betalen en je overige vaste lasten. Dan ben je het haasje als de rekening ineens duurder wordt.
@Korrel_zout | 15-09-22 | 12:58: Ja, klopt helemaal, eigen keuzes, eigen verantwoordelijkheid. Als eigenaar kun je uiteraard wel veel zelf doen, isoleren, zuinig stoken. Momenteel sturen we aan ver onder de 1500 kuub, in een vrijstaand huis. Maar met een strenge winter wordt het lastig. Een uitdaging, zeg maar.
@Korrel_zout | 15-09-22 | 12:58: 'ineens duurder' Tja, als je al op 3 a 400% energiekostenstijging binnen een jaar moet anticiperen in een 'welvarend land'...
@naglfar | 15-09-22 | 13:10: nog even en er komt helemaal geen gas meer uit de kraan. Dan is het ook huilen.
Ik vind het geintje van GreenChoice best wel leuk. Leuker dan hun salderingstarief, daarom ben ik er hard hollend weggelopen toen mijn contract afliep.
Waar is het beter, anders dan bij innova, en hoeveel scheelt het?
Misschien was die Postma gewoon op zoek naar een touwtje om uit zijn brievenbus te hangen.
"Dat vraag ik u af, meneer Sonneberg, waar is de humor gebleven vandaag de dag?"
Lachgas is onbetaalbaar, op heden.
Ik heb net een petroleumkachel gekocht
Koolstofmonoxidevergiftiging gaat deze winter nog heel groot worden.
@Spring Bruissteen | 15-09-22 | 12:44: Ik heb ook een melder plus er zit beveiliging op dat ding.
@Spring Bruissteen | 15-09-22 | 12:44: Een verplicht per 1 juli een brandmelder. Ze hadden dit allemaal al voorzien.
Met 2256m3 kun je een sporthal verwarmen. Misschien radiatoren dicht zetten in ruimtes waar je niet bent? Met 4560kWh kun je je huis verwarmen met straalkachels. Misschien eens wat apparaten uitzetten? Veel mensen hebben ook een elektrische vloerverwarming (in de badkamer). Zet die maar eens uit en leg een badkamerkleedje. Is net zo warm aan je voeten.
Postma woont gewoon in een echt huis.
Niet in een ananas.
Prima daar heb je gelijk in maar de prijsstijging vind jij normale gang van zaken ???
@Bello de Hond | 15-09-22 | 12:42: Nee, daar hebben we de minister voor. Gebruik kun je zelf beïnvloeden.
Mijn huis is super geïsoleerd, maar wat groter. Mijn verbruik was circa 2100-2200 kuub gas per jaar gemiddeld over de afgelopen 10 jaar. Vergelijkbaar dus.
Ik kan niets meer doen om het verbruik te verminderen, behalve dan de houtkachel die ik vorig jaar aangeschaft heb.
@Nuchternederland | 15-09-22 | 12:50: HEB het gas uit gezet, en het is nu al koud, paar kuub eiken voor de open haard is onderweg.
LOL, ik zit ook bij Greenchoice.
Da's mazzel. U heeft dus al gratis touw in huis.
Ik kan hier geen pijl aan vastknopen
Of een touw op trekken zeker.
Daar valt de aap door de mand!
2700 KWH en 300 M3 gas per jaar. Voorheen 90 per maand. En Essent geeft me aan te verlagen omdat ik geld terug krijg? Flexibel contract, geen zonnepanelen of id. Hier gaat iets mis toch?
Klopt. Maandtarief zou rond de 250 euro moeten liggen.
Sorry wanneer ik jouw dag nu verpest.
@Bogoris-le-Grincheux | 15-09-22 | 12:37: Hoe reken jij dat uit? Niet via hun site doen he, dat is het tarief voor nieuwe klanten.
De reactie van Greenchoice doet mij denken aan die van de NS. Die doen namelijk ook echt alles om jou als klant maar weggejorist en opgerot te krijgen.
Vergeet Bol com ook niet. Sinds hun Zwarte Piet gerelateerde communicatie staan die bij mij op de zwarte lijst
@Dr.Utker | 15-09-22 | 12:39: Plus dat ze geen 2 e hands boeken meer verkopen dat liep als een trein, nieuw boek kopen dat onder de aandacht was, snel uitlezen en binnen een uur via Bol verkocht.
Ik kan hier geen touw aan vastknopen.
Postma ook niet. Te lui om even zelf bij de Gamma te gaan kijken blijkbaar.
Is inderdaad rafelig verhaal.
Hij wordt aan het lijntje gehouden.
Was het trouwens niet gewoon een behulpzame chatbot?
Weinig chat.
Veel bot.
Blaas je loon maar door de schoorsteen en de staat en de energiebedrijven maar lekker cashen.
Greenchoice... Greenchoice... mwah. Is Greenboyz niet een betere naam? Kekke flitskoeriertjes erbij. Nieuw snel logo.
Sorry dat ik afgelopen nacht te laat was om je te antwoorden. Hier heb ik nog een link:
scientias.nl/energietransitie-duur-we...
dat de energie transitie juist goedkoper is.
Maar misschien beter later nog eens posten dan hier in een antwoord dat alleen jij nog ziet, als we geluk hebben.
Greenchoice de wokeste energieboer van Nederland heeft heel veel moeite met normale fatsoenlijke communicatie. Verbaast me helemaal niks dit.
Twee onder één kap hier. We zitten ook aan die 2000 kuub. Muren niet geïsoleerd, dak met kijkgaatjes. Gaat veranderen. Had volgende maand gekund, maar dakdekkers zitten vol tot volgend jaar.
Mensen die lopen uitdagen met zelfmoord willen gewoon aandacht en zielig gevonden worden.
extragratis tip : na de verhanging is het milieuvriendelijkst om te resomeren.
Prima oplossing!
Ieder geval ook minder duur dan cremeren vandaag de dag.
Misschien woont Postma wel in net zo'n friese boerderij als Ed Nijpels met zo'n energieverbruik?
Nee ik denk dat het een hoekwoning is en net als hier, jaren 30, nog niet alles geïsoleerd want ja de gewone burger mag gaat allemaal uit eigen zak betalen. Wij hebben met zo'n verbruik, hopelijk vanaf dit jaar minder met spouwmuurisolatie en hr++ glas op de eerste verdieping. Dat hadden we gelukkig afgelopen jaar uit laten voeren.
Ach het wordt al sinds de tachtiger jaren aangeraden dus u had de tijd.
@Drembil | 15-09-22 | 12:47: wat een bullshitopmerking weer. Ik woon hier amper vijf jaar. Maar goed ik zie het al een Zwitsal... Uw kortzichtigheid is u vergeven
@Linke Soep | 15-09-22 | 12:56: toch heeft drembil wel een punt en de 5 jaar zegt ook niet alles. Met de koop had u er rekening mee kunnen houden en met een bouwdepot had u destijds gelijk kunnen beginnen met isoleren. Ongeacht de huidige extreem hoge prijzen is isoleren altijd slim ook 5 jaar terug.
@bots! | 15-09-22 | 13:15: het klopt dat dat mogelijk was, ik geef alleen geen geld uit wat ik niet heb, een bouwdepot bij een bank vragen zal ik ook nooit doen, ik heb daar voor gespaard, daarnaast waren er genoeg andere zaken om te verbouwen. Ik moet immers ook kunnen komen en douchen. Zoals ik al zeg, en jaren dertig woning, het heeft karakter maar ook werk. Ik heb de isolatie toch op tijd op orde, gelukkig maar... Toch blijf ik er bij dat mensen zoals drembil en ook u kortzichtig zijn en uw oordeel al klaar hebben zouden de kennis van de situatie of de situatie van de persoon te hebben.
@Linke Soep | 15-09-22 | 13:25: Blijft een lastig verhaal. Wij hebben 3 jaar geleden bewust naar een A-label rijtjeshuis gezocht ook al heeft dat minder karakter. Groot deel van het woningaanbod is simpelweg label C tm F.
Ik zit toch te overwegen mijn eindafrekening dit jaar eens te gaan bekijken. Ik heb werkelijk geen flauw benul van mijn verbruik. Kreeg ook van Rattenval de nieuwe tarieven. Er staan meer dan 40 getallen in die brief, maar geen van ze is het nieuwe of geschatte maandbedrag. Wtf moet ik daarmee dan?
Ik kan inloggen en dan houdt het op bij Rattemval. Spinnen maar!
Ze geven toch een advies over het termijnbedrag?
Is natuurlijk ook maar een standaardbrief die ze versturen. Aan de hand van je eindafrekening kun je het vrij makkelijk zelf bepalen.
Rob Jetten een bijbaantje bij Greenchoice te pakken zo te zien!
You got what you asked for?
Ik betaal 26 Euro per maand bij Greenchoice tot September 2023
En nu?
Wil je gebruik maken van m’n trappengat?
Dat mag.
Touw moet je zelf meenemen.
Verstandig. De rest kun je beter zelf sparen. Bij een faillissement van Greenchoice (met zo'n "klantenservice" kan dat nooit lang meer goed gaan) ben je het kwijt.
@Bogoris-le-Grincheux | 15-09-22 | 12:26: Ik heb Greenchoice al een margin call gestuurd.
Blijkbaar is uw gas- en stroomverbruik 0 en betaalt u alleen de vaste kosten.
Postma maakt een grap, de twitter stagiair maakt een grap. Leuk, zou je denken. Maar nee, morele verontwaardiging
Dat. Maar ik heb wel gelachen.
Ik heb laatst voor de winter nog een paar kleine kinderen gekocht. Die zitten altijd vol energie.
Gekocht? Lopen vrij rond buiten.
Heeft er eens een medewerker klantenservice humor, is het weer niet goed..
hihihihihihihihi
Ha.
Mister Ed is in da house!
@Kapitein Sjaak Mus | 15-09-22 | 12:24:
Wilburrrrrr!
Redelijk van prijs of een redelijke prijs moet het zijn toch?
Twijfel je?
Ach green choice. De wokies onder de energie leveranciers. Dan kan je het kabjnet standpunt als antwoord verwachten dat oljangem het beste is voor het klimaat.
Adverteren met groene energie terwijl op geen enkele manier is te controleren of het echt groen is. Je moet ze maar op hun groene ogen geloven.
Te huur gevraagt, een venster op de zesde verdieping. Ik betaal in vooruit en heb het maar vijf minuten nodig.Briefen aan huis van onbehuisde in Zwolle.
Uw tegel doet pijn aan de ogen.
@JJMS | 15-09-22 | 12:30:
Absoluut. Een joris waardig.
Niet zo vlauw jommens..
Jan is hcsitcelsyD
Friezen en gevoel voor humor...
Nog geen 900m3 gas hier vorig jaar. Twee onder een kap met 2 volwassenen en 2 (kleine) kinderen
Je krijgt een sticker hoor.
Dat enkel voor warm water is knetterveel.
@Papa Jones | 15-09-22 | 12:21: En ook een lolly erbij..
@Bello de Hond | 15-09-22 | 12:43: Ik breng hem graag in. Doet eens bukken ansjovis?
Met zijn allen in een bed? Met zijn allen tegelijk onder de douche?
Greenchoice medewerker ziet depopulatie als de meest groene duurzame weg vooruit.
Dat is het feitelijk ook.
@Spring Bruissteen | 15-09-22 | 12:21: bedankt meneer Jetten!
Maar wat doet Wilders met energie? Is hij een nevenhandeltje begonnen?
Die heeft uiteraard weer allerlei doemscenario's geschetst om in zijn eigen voordeel te gebruiken.
Wilders hamert al jaren op isolatie van oude huizen.
Rare man.
Waarschijnlijk. Het nichtenhandeltje was al bij Jetten ondergebracht
Social media is nu asocial media en hartstikke dood.
Is dit de Postma van de voorbind? Die wil toch juist in z'n reet genomen worden?
Met een touw?
@Glasgow Argus | 15-09-22 | 12:20: even hard maken met wat lijm en je kan aan de slag
@ansjovis | 15-09-22 | 12:23: U is ervaringsdeskundige. Waar kan de liefhebber u volgen voor meer tips? Voor de reaguurders die nog in een kast wonen.
Toch wel humor van die GreenChoice.
Wie de bal kaatst…
Wie zegt dat Postma dat touw voor zichzelf wilde gebruiken?
Ik moest wel lachen om het antwoord van de leverancier. Maar ik begrijp dat die grappige medewerker nu gecanceld wordt.
Mijn god wat een verbruik. Ik zit op een kwart hiervan met een gezin in een rijtjeshuis van eind jaren zeventig. Die doucht tien keer per dag en heeft de verwarming 365 dagen aanstaan denk ik
Rijtjeshuis, daar ga je al.
Heb het nog even nagevraagd bij mijn pa. In 1980 zaten we op 4000 kuub, zonder isolatie, in een flink hoekhuis (huur). Hij heeft toen een kolenkacheltje gekocht voor in de woonkamer, en heeft de binnenkant van de buitenmuur toen geïsoleerd. Uiteindelijk zaten we op 2500 kuub.
M.a.w. zo gek is het verbruik van Postma niet.
@Papa Jones | 15-09-22 | 12:25:
Aha. Dan blijf ik lekker zitten waar ik zit
@Papa Jones | 15-09-22 | 12:25: Ik vind zo jammer dat we zijn verbruik bekritiseren en niet de prijsstijging...
@Papa Jones | 15-09-22 | 12:25: Klopt helemaal, in 2003 kocht ik een oud jaren 60 huis, vrijstaand. Eerste winter: meer dan 4000 kuub. Na nieuwe kozijnen, muurisolatie, vloerisolatie, houtkacheltje en zolderisolatie, zakte dat onder de 1500 kuub.
Wat een onzinnige conclusie; het is maar net wat je referentiekader is. Ik zit op iets meer dan het dubbele aantal kuub.
@Papa Jones | 15-09-22 | 12:25:
Als ik niet gek doe 2000 kuub, 's nachts op 15. Komt door 2 waakvlammen die nu nog continue branden bij gasgeiser/CV. Haal ik de 500 kuub die ze jaarlijks verbruiken eraf dan blijft er nog steeds 1500 kuub over en dan is het 20 hooguit 20,5 als ik er ben.
@Wattman | 15-09-22 | 14:48: Ja, doe ik ook.
's Nachts op 15, overdag op 20. Ik zit op 1700 kuub voor een hoekwoning.
Temp is nu 23, ben benieuwd wanneer de cv gaat aanslaan. Maar ik ga experimenteren met een wifi kacheltje in de woonkamer.
Waarom ga je dit soort vragen op f*cking Twitter stellen ??? Iedereen zit mee te kijken. .... Neem contact op via email of een of andere chat of bel gewoon.
Hij wil aandacht voor zijn probleem, niet een of ander lulverhaal van de afdeling communicatie. Hij heeft nu aandacht gekregen.
Ik probeer al een week in contact te komen met Eneco.
Wachttijden van een uur.... moet ook nog werken.
@PolBot | 15-09-22 | 12:17:
Stop contact!
Gewoon online regelen.
@PolBot | 15-09-22 | 12:17: Probeer ook Twitter zou ik zeggen.
@Duwbak_Linda | 15-09-22 | 12:13: ik heb het niet specifiek over dit geval , maar ook over de rest
Helemaal mee eens. En dan ook nog sturen aan Geert Wilders. Alsof die de energiemaatschappij voor je gaat bellen uit naam van een kiezer ofzo. Godskolere
Postma wil ook weleen trending topic viral op GS. File hours of fame
Postma woont boven z'n stand
Dat geldt voor velen, gewone consumenten die hun leven hebben ingericht op de situatie zoals hij is en die nu worden geconfronteerd met een prijsschok van een primaire levensbehoefte. Met Postma nog een paar honderd miljoen Europeanen, die nu merken wat de kosten zijn van de groene transitie.
@Glasgow Argus | 15-09-22 | 12:19: Een groene transitie die Niet zonder fossiele brandstoffen kan de komende decennia.
Oh, u kent hem? Is het een ondernemer? Of gewoon een vriend?
@Glasgow Argus | 15-09-22 | 12:19: En vergeet niet dat er wekelijks ongeveer 1000 bijkomen die op hetzelfde salaris moeten teren.
4560 kWh en 2256 m3.
Wietprijzen gaan dus ook flink omhoog, zie ik.
Wiettelers gebruiken officieel geen stroom.
@NLgaatnaardeklote | 15-09-22 | 12:20: Gebruiken wel, betalen niet.
Valt wel mee. Beetje teler heeft allang geïnvesteerd in led. Hoorde ik ook ooit van de buurman van een vriend.
Da's voor de meter getapt en genomen !
Een 'nutsbedrijf' dat haar klanten aanspreekt met 'je' en 'jou' zou ik toch al niet serieus nemen. Wat een armoe, dat vind ik eigenlijk nog erger dan de reactie zelf.
Het nieuwe normaal is dat.
ING Zakelijk past die infantiliserende quasi informaliteit ook toe bij de UBO-verplichting die nu aan de betaalrekeningen gekoppeld wordt, en als je deze totalitaire bemoeienis niet invult dan blokkeren ze je rekening gewoon. Uiteindelijk blijven ze 'goeddenkers' en dat willen ze je laten weten: een fragment uit de begeleidende tekst van deze Big Brother-UBO-formulieren: "Het formulier wordt dan snel verwerkt en het scheelt weer een envelop en is beter voor het milieu. (...) Opsturen per post kan, maar liever niet. Op www.ing.nl/zakelijk/uboverklaringen vindt je ons speciale antwoordnummer." Met gratis een taalfout erbij, maar dat is dan ook het enige, wat ze gratis leveren.
"Groene keuzes. Wij maken ze iedere dag, in alles wat we doen!"
Samen. Positief. Duurzaam. Doen.
Heb jij de stallen van je boerderij ook verwarmd met gas, of gebruik je zo'n ultramoderne warmtepomp?
#met_elkaar
@Après toi | 15-09-22 | 12:16: Deze herfst en winter ga ik helemaal GroenLinks. Warmte met de groeten van Frans Timmermans.
@Lorejas | 15-09-22 | 12:20: #Verbondenheid
Oooow, nu heb je me.
#warmgevoel
@Lorejas | 15-09-22 | 12:33: Bij1. Ow wacht...
holy crap! Dat is wel erg sinister.... jammer dat klanten van Greenchoice niet kunnen overstappen (want dan betaal je extreem veel) anders hadden we wel een mooie actie kunnen beginnen.
Dit wordt de winter van de energie zelfmoorden... ik houd mijn hart vast.
Daarintegen, 4500 kWh en 2500 m3 is wel het dubbele van wat we gemiddeld voor 4 personen in een rijtjeshuis verstoken dus er wordt mogelijk 2-3x per dag gedouched bij een comfortabele 23 graden kamertemperatuur....
Die conclusie is wel kort door de bocht. Hoekhuizen? Vrijstaande woningen? Die genieten niet (deels) van warme muren van de buren.
@Leptob | 15-09-22 | 12:12: ik stook in mijn jaren 60 hoekhuis 900 kuub gas waarvan ongeveer ⅓ aan douchen. Is niet bijzonder goed geïsoleerd, doch wel enigszins (vloer, spouw, dak). Stroom is rond 3k kWh met 2 personen, maar dat komt voornamelijk door thuiswerken.
@Mean Dean | 15-09-22 | 12:19: overigens staat mijn thermostaat gewoon op 19,5 dus niet al te warm.
Heyheyhey, hou jij er ff buiten. Mind.you.
*mij
Waarom je excuses aanbieden voor een leuk geintje?
Begrijp mij niet verkeerd, sommige mensen zitten echt in de penarie maar die schrikreflex van Greenchoice is bullshit.
Daar ben ik het zo niet mee eens! Er zullen echt wel mensen een touw gaan opzoeken deze winter omdat ze simpelweg niet meer inzien hoe ze alles kunnen gaan betalen of grote schulden gemaakt hebben. Als leverancier waar je ff nog slapend en lachend vele vele miljoenen binnenharkt over de rug van de mensen die dat touw zullen gebruiken dan dit grapje maken is echt wel heel schandalig...
Inderdaad. Doorgeschoten rubberentegeltjescultuur.
@Als_je_me_nou | 15-09-22 | 12:12: Laten we even bij het begin beginnen. Meneer denkt gevat te moeten zijn door te vragen waar hij een touw kan kopen. Dan mag je ook een gevat antwoord terug verwachten. In plaats van meteen het drama uit de kast trekken, zoals u hier doet.
Als je ergens op de social media een reactie achterlaat moet je vooral ook voorbereid zijn op elk mogelijke antwoord/reactie. Als je écht helemaal naar de kloten zit, zoek je op een directere manier contact.
Helemaal mee eens ouwe rukker.
Help me herinneren.
Vanavond "It's not easy being green" in het stamcafé linken.
eurotje per KWH en 2 euries per kuub?
Er is zo'n grap over bestelsuggesties bij Amazon. Mensen die een rol touw bestellen, bestellen ook vaak een krukje.
Termijnbedrag van €965 naar €860
Win win
Bijdehand lopen doen, ja dan krijg je wel eens een botte reactie. Dat vind ik nou juist zo mooi aan Nederland.
Helemaal mee eens. Ik zie 'het probleem' niet.
Alles met "green" of "groen" in de naam moet je wantrouwen. Die gasten denken uiteindelijk toch: dat is maar een boze witte man.
Iedereen denkt dit bij dit soort impliciete verwijten waar geen antwoord op mogelijk is, maar als je met klanten werkt is het niet je rol om het ook in te koppen.
Vind hem wel grappig
hier idem. Corporaal mag ook niets meer
Het is wel een beetje galgenhumor.
@matatwork | 15-09-22 | 12:08:
Lol
Domme vraag, dom antwoord!
Eens!
Hahaha
Humor, maar dan op het verkeerde moment.
Is 2.256 m³ een hoog gasverbruik? Kan iemand dat duiden voor me?
Gemiddeld. Hangt af van het type huis en het aantal bewoners.
Voor een kasteel is het heel laag. Voor een flat is het enorm hoog.
Het is een gemiddeld verbruik voor een vrijstaande woning, goed geïsoleerd, bewoond door vijf personen.
appartement van 65m2 met 3 personen. Verbruik vorig jaar was 960m3.
dan moet je op z'n minst 2 onder 1 kap wonen, of je doet iets verkeerd
Hoekwoning hier en 480 kuub. Niet eens goed geïsoleerd.
Volgens mij niet. Lijkt me vrij normaal voor een woning.
Hoekwoning 3 jaar oud hier, rond de 1000 kuub per jaar.
Dit verbruik van energie is ver boven een gemiddeld huishouden van 5.
Snap ik inderdaad ook niet. 800m³ per jaar in gezins tussenwoning (uit de jaren 30)
Beetje naisoleren van spouwmuren betaalt zich blijkbaar heel makkelijk terug
Voor een huishouden wel, voor een energiecentrale niet.
REAGEER OOK