Moslima met hoofddoek: 'Bikini is ook een soort hoofddoek'
Onderwerping.
Theo van Gogh stierf voor niks. Ayaan Hirsi Ali werd voor niks onthoofd. Lale Gül schreef haar boek voor niks. Alles van Erdal Balci, Ebru Umar, Paul Cliteur, Martin Bosma, Geert Wilders, ja, zelfs alle door Martin de Haan zo uitstekend in het Nederlands vertaalde romans van Michel Houellebecq, alles, alles, alles voor niks geschreven. Wenen, de poorten geopend. Muren gevallen, Jericho verloren. Rampspoed geboren. Niet ongezien, opgemerkt, 't mocht niet baten. De offers, talloos en zinloos, allen deden hun plicht. Tot aan het bittere einde, toen doofde het licht.
Reaguursels
InloggenHeel eerlijk, veel vrouwen zie ik liever in burkah dan in bikini. Ik stel dan ook voor op warme dagen selectief te stenigen op het strand.
Hoofddoek is onderdrukking, daar lul je je in een bikini geeneens uit.
De hoofddoek is omdat de mannen van de hoofddoekjescultuur zich anders niet kunnen beheersen.
Daarom zien zij ons vrouwen in Europa ook als losbandig loslopend wild, het is voor hen hier een luilekkerland.
Meisjes in die landen die nog geen hoofddoek hoeven dragen worden vaak slachtoffer van hun driften en als dankjewel worden deze meisjes gestenigd omdat ZIJ die mannen zouden hebben uitgedaagd.
Goedkopere smoes kan je niet bedenken als man als je, je niet kan beheersen.
Mens, als je naar de moskee gaat mag je niet eens door de voordeur. Dat is zeker ook vrijwillig. Als je überhaupt al naar binnen mag.
Dat deze dames "vrijwillig" sinds 2 jaar een hoofddoekndragen toont alleen maar aan hoe geradicaliseerd de islam in Nederland is. Misschien moet ze op studiereis naar Jemen of Iran. Vragen of de feministen daat ook zo vrijwillig een doekje dragen.
Grappig dat het hebt over de voordeur. Wij bezochten op vakantie een stavkerkje in Noorwegen. Blijken vrouwen al eeuwen door een zijdeur naar binnen te gaan.
Deze dame zegt in eerste instantie niet iets heel geks in mijn ogen. Zij heeft namelijk zelf de keuze gemaakt om wel een hoofddoek te dragen en dat is prima vind ik. Het probleem zit in de kwestie dat er vrouwen zijn die er 1 van hun omgeving MOETEN dragen en niet de vrije keus hebben. Deze vrouw suggereert daarover dat dat weinig het geval is. Terwijl mijn inschatting is dat het juist in veel gevallen onvrijwillig is.
Eens, volgens mij heeft de Brussen vooral naar de titel van het Volkskrantartikel gekeken.
De hoofddoek is niks anders dan een instrument voor vrouwenonderdrukking door de islam. Dat een vrouw bedekt moet worden om beschermd te worden tegen de man is de wereld op zijn kop. De man moet zich zonder bekekte vrouw gewoon kunnen beheersen en gedragen. Maar de linkse kerk in NL die altijd voorraan staat om te klagen over ongelijkheid kijkt weg want onder het mom van islam geloof is het goed. Laf volk.
De hoofddoek is anders dan een instrument voor vrouwenonderdrukking door de islam.
Bij een vrouw in bikini (= tweedelig badpak, tussen boxershort met grote BH en en in tweeen geknipte stropdas die tepels en gleuf bedekt) is bij mij nog nooit het idee ontstaan dat iemand dat gedwongen draagt.
Uit solidariteit met mensen die, al dan niet gehersenspoeld, gedwongen worden iets te dragen, zou niemand dat vrijwillig moeten dragen.
Door haar haren en lijf volledig te bedekken seksualeert ze zichzelf juist heel erg.
En in landen waar vrouwen helemaal bedekt móeten zijn, kunnen ze niet eens de straat op. Zelfs met volledige gezichtsbedekking worden ze lastig gevallen. Want ze hebben nou eenmaal een vagina.
Een hoofddoek heeft niets met zelfrespect te maken. Integendeel.
Het bedekken van tieten is het gevolg van het seksualiseren van die kwabjes. Feministen willen van dat seksuele af. Islam, moslims en ook moslima's blijkbaar seksualiseren de hele vrouw. Een moslima haar hoofd is een soort geile tiet. Sommige al van peuter af aan. Heel apart.
" gluren naar vrouwen in bikini " Moslim gezeik maakt alles vies als dat nou eens tussen de hoofddoek oortjes door dringt, om misselijk van te worden, het is nondeju 2022.
Alles draait om beestachtig seksuele mannen. Want o wee dat die kerels zich een beetje leren inhouden.
Yasmine Bouazzati ("Kijk mij eens islamitisch zijn"): "In bikini of met hoofddoek, wie zit er nu gevangen in de ketenen van het patriarchaat?"
Deze domme muts begrijpt niet dat de islam synoniem is met Het Patriarchaat.
Ze begrijpt ook al niet wat feminisme is.
De hoofddoek is islamitische clubkleding.
Sterker: het is meedoen aan de islamitische vlaggenparade.
Al die "zelfbewuste", zogenaamd "geëmancipeerde" meiden die erbij lopen als een kuise Maria-in-'t-zuur, of als de vrouwelijke versie van Darth Vader, met een chronisch tekort aan vitamine D wegens gebrek aan zonlicht & frisse lucht,
realiseren zich niet dat ze stuk voor stuk lijden aan het Stockholm-syndroom.
Ik zie er vaak een paar zitten, van die ingepakte Fatima's, bij mij om de hoek, in het gras bij de fontein van het Van Heutz - sorry, het 'Monument Indië-Nederland". Buiten is het dertig graden, iedereen, inclusief hun echtgenoten/broers/ooms/neven/zonen, loopt rond in korte broek, t-shirt en teenslippers, maar die absoluut niet onderdrukte vrouwen lopen rond in zwarte rouwlakens, drie lagen over elkaar, en kijken naar die vervloekte, ongelovige westerse wereld door een soort brievenbus.
Hoe je zóiets kunt verdedigen, hoe je zó iets kroms kunt recht lullen, is mij al jarenlang een raadsel.
En dat krijgt dan nog een podium ook, in de "kwaliteitspers". Het ergste is nog, dat kranten het lef hebben zichzelf met die omschrijving te afficheren.
Plus een heleboel heel scherp.
De moslim mannen hebben dat er stevig in laten wortelen.
Jij doet wat ik je zeg en je kleed hoe ik dat wil.
Dat ik er op los neuk met andere vrouwen gaat jou geen flikker aan want ik mag dat volgens mijn geloof.
Dus koppie bedekt en verzin maar wat zodat je nog een beetje eer overhoudt
Mag ik er tegen in gooien dat ik vermoed dat je met een hoofddoekje in NL sneller goed door een sollicitatie heen komt dan in een bikini. Maar die miep loopt weer op de 1 of ander manier te miepen want ze word vreemd bekeken omdat ze een outfit draagt die niet thuis hoort op de locatie waar ze vertoeft.
Het is heel simpel eigenlijk. Een vrouw in bikini zegt 'ik voel me goed en heb plezier en ben een vrouw'. Een vrouw met hoofddoek zegt 'ik heb mijn partij uniform aan. Ik ben lid van de partij van Mohammed. Respecteer mij, want zonder dat doekje krijg ik thuis geen respect. Maar ik doe dit echt uit vrije Wil, want ik ben zo een sterke vrouw'.
Nou, dan doet ze vanaf morgen toch gewoon een bikini aan in plaats van een hoofddoek? Zit ook veel fijner met dit weer. Lijkt me.
Één ding weet ik zeker, de omslag van een tamelijk onbezorgde omgang met naaktheid in onze cultuur waarin het normaal was om samen te douchen na het sporten op school, waarin topless zonnen niet raar was of aanstootgevend, waarin niet elke vorm van bloot werd omgeven met schaamte, naar een situatie waarbij het douchen na sport al helemaal is verdwenen, na een periode van moeilijk doen met handdoekjes en onderbroeken en waarin geen vrouw er ook maar aan denkt topless te zonnen omdat je daar geheid last mee krijgt op het strand of in het zwembad, is begonnen met de toenemende invloed van de schaamte cultuur in ons land, door, uiteraard, moslims. Dat is een feit, dat is een verlies van onbevangenheid en van vrijheid. En dan bezingt zo'n moslima daar nog even de deugden van ook nog. En bedankt.
Ben het niet altijd met u eens, maar nu zeer zeker wél.
@B_L, aah, u bent wakker geworden. Welkom in de realistische wereld, weliswaar mede door uw soort tot stand gebracht.
Een beetje hier, een beetje daar; wat we nodig hebben zijn die vega-lgbtqdfgert++ grachtengordel "activisten"...
Preuts zijn wordt als oude wijn in nieuwe zakken wederom gezien als een deugd. Waren vrouwen net bevrijd van deze onderdrukking en zijn zij in staat hun eigen seksualiteit vorm te geven op de manier waarop ze dat zelf willen, wordt geen weer eens in de schoenen geschoven dat zijn eigenlijk misleide schapen zijn die slechts de man willen behagen en zich daarmee onderdanig maken. Wat een belachelijke omkering van het verhaal, de hoofddoek als instrument van vrijwillige vrijheid. Wat een ongelofelijke lulkoek. Deze dame praat zichzelf overduidelijk een gezochte reden aan om haar culturele verplichtingen na te kunnen komen en toch feministe te zijn. Maar eigen zeggen dan.
Met het overlijden van J.L. Heldring is de onderwerping van NRC ingeluid. God hebbe zijn ziel.
Bouazzatti immigreren naar een Arabische land. Daar heeft iedereen een hoofddoek. Kortom, nix aan de hand. Maar goed, ze fit nu op de Nederlanders. Dat is een schande.
Ok, BL en TG, leg mij dit eens uit. In elke discussie tussen links- en rechts georiënteerden zie je het volgende terug. Links is anti conservatief.
Zie de duiding 'boze witte mannen' en oude mensen die zich vast houden aan 'oude' gewoonten of tradities en zich niet willen aanpassen.
Neem bijvoorbeeld de ZP discussie die op deze manier is beslecht ( laten we reëel zijn wat dit laatste betreft ).
Hoe kan dit dan enkel gelden voor de 'eigen parochie'? Vanwaar hier niet de grens voor een ieder gelijk trekken?
Waarom geldt dit voor de links georiënteerden niet ook voor onze 'nieuwkomers', waar je toch moeilijk kunt ontkennen dat zich een nog veel groter probleem voordoet?
Vanwaar altijd teruggrijpen op: maar zie de ' zwarte kousen'? Zoiets als een kind die bij straf aangeeft dat een vriendje dat wel mocht van zijn moeder.
Neem een stelling en houdt die voor een ieder gelijk. Discriminatie is discriminatie. Dus ook als dochterlief op voorhand wordt verboden om verlieft te worden op een ander, om wat voor idiote reden dan ook. Ongelijkheid is ongelijkheid, geloof mag hier niet als excuus gelden, toch?
Maar eh, grijp ik terug op de zwarte kousen? Ik vind dit een mooi voorbeeld van een vrouw die voor zichzelf goedpraat waarom de hoofddoek toch niet het symbool van onderdrukking zou zijn. Dat het juist vrijheid betekent, de vrijheid om niet bekeken te hoeven worden door mannen. Blijkbaar is dat namelijk bijzonder slecht voor een vrouw, dat zij door een man gezien wordt. Heeft dit overeenkomsten met zwarte kousen? Ja dat ook wel weer. Dezelfde onzin redenaties vind je in die kringen ook. Preutsheid is een deugd. Wat onzin is. Van gelovigen lees je altijd gezochte argumenten maar die zijn totaal irrelevant, het gaat immers altijd om dat heilige boek. Wat daar in staat. Die argumenten zijn erbij gezocht. Altijd. Daarom win je een discussie met een gelovige ook niet. Omdat ze niet vatbaar zijn voor argumenten, die zijn bijzaak, dienen altijd alleen ter rechtvaardiging van dat heilige boek. Nooit zullen gelovigen zich door een argument laten overtuigen. Vergeet dat maar.
Ben gelovig en argumenteer als een van de beste.
En ben wars van ‘zwarte kousen’. Vrouwen in bikini prima. Mannen moeten daar gewoon mee om kunnen gaan. Je hebt jezelf in de hand of niet.
"Maar wanneer iedere man naar jouw onbedekte lichaam kan gluren zonder daar jouw toestemming voor te vragen..."
Hier maakt ze de fout door iedere man te noemen terwijl zij het heeft over moslims. Ja, die mannen van haar eigen cultuur.
Het einde van de monokini was ook het begin van de strandbezoekjes van "haar" mannen, de rest van de mannen interesseerde het niet want die waren er inmiddels aan gewend.
Excuus, dubbelpost.
Na een paar regels lees ik dat ze het over " Erica Meiland" heeft.
Heb meteen niet verder gelezen.
Ze bedoelt denk ik Erica Renkema.
Als je zo dom bent dat je de naam niet weet van iemand die van invloed is geweest op je besluit , en de journalist corrigeert dit niet eens in het artikel, dan is het een kudt artikel.
#Teamericarenkema
Ik snap niet dat deze mevrouw zo'n platform in een krant krijgt voor haar zieke gedachten dat een bikini wordt gedragen uit het oogpunt van sexy zijn. Wat een domheid.
Ze kan dit schrijven in een niet-islamitisch land. Ze kan ook het tegenovergestelde schrijven in dat land. Daar moet ze eens over nadenken. Die hoofddoek is niet relevant.
Een condoom is ook een soort hoofddoek.
Teeuwen kom er eens in.
De gemiddelde hoofddoekdrager zit wel met d’r hele smoel onder de make up. En “waarom” vraag ik mij dan af. Toch niet om jezelf aantrekkelijk te maken voor de mannen? Nee toch?
Dat inderdaad. Het is allemaal zo hypocriet als de neten natuurlijk. Alleen de meest foeilelijke monsters prijzen de hoofddoek en de afwezigheid van opsmuk als een deugd, omdat ze sowieso beter uitkomen als niemand iets van ze ziet.
Ik ben tegen iedere vorm van bedekking, gewoon zonder het strand op
Ik krijg een steeds grotere hekel aan deze religie en zijn aanhangers.
Oh heerlijk, verlost zijn van de ketenen van het patriarchaat. Die heerlijkheid heb ik aan het strand mogen ervaren deze zomer. Vrouwen van top-tot-teen in een zwarte swim-quaab en met een hoofddoek om. Alleen de voetjes en het gezicht ontbloot. Heerlijk vrij in de zon bij 40C+. Natuurlijk vergezeld van een man, volledig gekleed in een iets te kleine boxershort met bijpassende badslippers. Wat zal die man geleden moeten hebben van al die seksistische blikken van de vrouwen en wat waren die vrouwen bevrijd!
Wat voelde ik mij ouderwets en achtergesteld.
Oh, oh, oh... wat een bevrijding
In bikini is alleen ten bate van de man? Hoe gestoord is dat mens? De hoofddoek en weet ik het wat meer dies zij is er om de man niet de gelegenheid te brengen. Dan ben je toch compleet van de realiteit losgezongen?
Waarom rot zo iemand niet ein-de-lijk eens op naar een land als Afghanistan? Eens kijken of ze daar nog een mening mag hebben.
Hopeloos conservatieve kwebbeltaal.
Maar gelukkig is ze niet woke.
Dus als je gaat solliciteren met een bikini en wordt afgewezen dan is dat net zoiets als afgewezen worden vanwege een hoofddoek. Logisch.
“Maar wanneer iedere man naar jouw onbedekte lichaam kan gluren zonder daar jouw toestemming voor te vragen, ben je dan echt verlost van de ketenen van het patriarchaat?”
Ah, mevrouw Bouazzati draagt de hoofddoek omdat de man zich niet kan beheersen. Maw, Yasmine Bouazzati, je past je aan, aan de man, ipv dat je intrinsiek doet waar je goed bij voelt. Immers zonder hoofddoek, begluren mannen je ongevraagd, of erger verkrachten je. Dat lok je immers uit als je te verleidelijk kleed.
Dat is nou niet bepaald emanciperen en dus niet feministisch.
Mevrouw Bouazatti voegt zich keurig naar de mores van de islam. Bedekt zich zodat de man kan zien dat mevrouw Bouazatti een zedige vrouw is en de man niet per ongeluk verleid zich te verlekkeren (of erger) aan de vrouw.
Uiteraard hoeven mannen zich geen zorgen te maken of zij de vrouw per ongeluk verleiden tot ‘vieze’ gedachten of erger.
Zo ongelijk zijn mannen en vrouwen dan ook wel weer. Echt een keurige moslima die binnen de lijntjes van de islam kleurt deze ‘powervrouw’, zoals er 13 in een dozijn zitten.
Precies dit. Zou toch wat zijn als het NRC ook eens een column met dit soort logica plaatst. Er staan meer reaguursels waar men uit kan putten.
Exact, wij kleden ons mooi opdat schoonheid getoond mag worden. Ja, ook voor mannen.
En zij kleden zich zo dat schoonheid niet getoond wordt. Staat allebei in het teken van het (natuurlijke) spel tussen man en vrouw.
Dat zij het één boven het ander stelt, en zich eigenlijk daarmee moreel superieur opstelt, vind ik erg aanmatigend. Gezien het feit dat in haar cultuur zoveel vrouwen lijden onder de dwang die van islam uitgaat.
Vraag maar eens aan schoolmaatschappelijk werkers.
Precies, zij seksualiseert het vrouwenlichaam alsof we een eeuw terug de tijd in zijn gegaan .
Het zegt iets over hoe zij mannen ziet of hoe de mannen in haar cultuur zijn. Blijkbaar hebben ze zichzelf niet in de hand.
En wat een verkeerde aanname dat een vrouw een bikini aan zou doen om sexy te zijn.
Dus een lagere school meisje dat borsten krijgt zou het doen om sexy te zijn? Wat een zieke geest.
Inderdaad, helemaal mee eens. Het heeft niets met feminisme te maken, alles met aanpassing aan de islamitische mores. Daarom trapt ook niemand in haar lulverhaal.
Ik zag tot nu weinig moslima met een hoofddoek én een bikini aan op het strand.
Misschien ziet dat er onwijs geyl uit.
@sjef-van-iekel | 10-08-22 | 22:03: Stom...
Ik ben voor!
Verkleedpartijtjes zijn inderdaad geyl Sjef.
Misschien hebben ze een bikini aan ónder hun 3 dubbele ondergoed.
@Ride_On | 10-08-22 | 22:07: Stiekem zijn willen alle moslima een bikini onder hun driedubbele ondergoed.
Ik zie ze wel steeds vaker op strand en zwembad, van die ingepakte vrouwen.
En ook dikke gastjes met een longsleeve om hun tietjes te bedekken. En dat zijn ook vaak streepjesmensen.
Dus dat inpakken is niet iets specifiek voor vrouwen. Maar het is on-Nederlands. Ik ben er gewoon niet zo van om dat te normaliseren.
Begonnen bij accepteren van douchen met een onderbroekje aan na voetbal. De verenigingen hebben hun oortjes laten hangen naar woestijnculturen. Religie is het gif van de samenleving, vind ik.
Te gemakkelijk Bert, dat kun jij beter.
En de reaguurders ook.
Dit is een culture clash en die vraagt niet om kort door de bocht gratuit dedain.
Dit vraagt om haarkloven op het scherpst van de snede, op de nuance.
De projectie van dit ‘zelfde als’ gaat immers mank.
Maar ook niet. I
In die gevoelige margimaliteit ligt een gutsend fundamenteel verschil.
Het raakt én botst.
Is de bikini er om de man?
Of om de vrouw die lonkt naar de man?
Linkt zij omwille van de man of zichzelf?
Dat is wel degelijk een valide vraag, om te verdiepen.
Maar nu de bedekkende kleding? Twee kanten van de zelfde medaille?
Ik wil dus ik draag?
Hij wil dus ik draag?
Daar zit een wereld onder, waarbij bij het aansnijden ervan de parameters verschuiven en voor en tegen over elkaar buitelen.
Immers is vrouw en man aan elkaar verbonden in het los zijn, want biologie, voortplanting, hormonen, moraal… iedereen heeft ‘een moraal’.
Dus welke stuurt welke omwille van wie?
Hierin verzinkt de vrije discussie naar de vermenging met doctrine.
‘Geil neuken’ is net zo min ‘de waarheid’ als ‘voorzichtig want principes’.
Daar zit niet 1 waarheid.
Preutsheid en koket zijn loopt door alle moraliteiten heen.
Iets mogen versus iets willen én omwille van wie of wat, dat vraagt om verdieping op filosofisch en psychologisch niveau.
Die laat je hier helaas liggen.
Mand.
Als het niet zo warrig in mijn hoofd was, had ik deze tegel geschreven kunnen hebben...
Ik vind dit een geklets in de ruimte van heb ik U daar. een amechtige poging als de opperfilosoof over te komen verzandt in nietszeggende holle frases. Er wordt geen kans gemist, want er wordt geen kans geboden. De in een kopvod verzuipende moslima doet een amechtige poging haar Stockholm- gedrag recht te praten vanuit een primitieve en door mannen uitgevonden- en opgelegde invalshoek, die botst met alles waar Nederland (ooit) voor stond. Daar hoeft geen gesprek over te worden gevoerd, want die primitieve hoek wil niet praten: die wil drammendrammendrammen en zich wentelen in de slachtofferrol. Laten ze lekker in Afghanistan gaan wonen, want daar zijn ze dól op dit soort feministen.
De vraag op zich is zeker niet onaardig.
Echter de maatschappelijke context waarin deze mevrouw de vraag stelt vind ik hypocriet.
@vladimirows | 10-08-22 | 21:58:
Met deze kunnen de reaguursels hier verder afgesloten worden.
Je snapt het punt niet.
Ik ben ook van mening dat bikini prima is en religieuze bedekking man-gedreven is.
Maar met Bert’s insteek kom je niet verder erin. Te plat, kort door de bocht.
De op doctrine gebaseerde hoofddoek (nikab, burka, etc) hebben in de basis een ‘leer’ die door mannen is beslecht.
‘Draag dit want anders…’.
De in 2010 uitgekomen film (IFFR) ‘678’ geeft een goed beeld van die ‘want anders’; vrouwen worden, oa in het OV, in Egypte, continu aangerand of verkracht door ‘mannen van die leer’. Ondanks de hoofddoek.
Er is geen goede regulering op hun gedrag.
Cultureel is het een geile graaiboel en is de vrouw uiteindelijk machteloos, niet gehoord.
Zodra de man het in z’n kop krijgt lijkt de test weg.
En dus is de hoofddoek een niet werkend middel om dat ‘het hoofd’ (sic) te bieden.
Bij de bikini niet. Op een minderheid van zeden-delinquenten na kan een vrouw hier dat prima dragen en zal bij opengebarsten gedrag er eerder hulp zijn van anderen.
Als zo’n vrouw in een rij staat oid en een man raakt haar aan, is de kans groot dat jij wordtvasngesoroken of gecorrigeerd.
Op die lijn is de groepsdynamica hier heel anders, de norm, het kader.
Op die lijn had ik ik dit stuk verwacht.
Ik zie er Marokkaans uit, en ben al vaak minachtend bekeken door 'mede Marokkanen' (v) omdat ik geen hoofddoek draag. Ik voel de sociale druk terwijl ik niet eens één van hen ben.
Ik kan me niet herinneren dat één van mijn familieleden, laat staan mijn vrienden en vriendinnen, mij minachtend hebben bekeken omdat ik geen bikini aan zou hebben, niet topless zou zonnen of geen sexy foto's zou maken.
Er valt nog een hele grote slag te slaan binnen je eigen cultuur, en in alle moslimlanden, kom daarna maar met kritiek op de onze.
Wie zijn de onze in deze, Wiens cultuurEn welke grote slag?
@onbekend | 10-08-22 | 21:54:
Onze; de westerse cultuur. Zij, als feminist, zou zich dan ook moeten uitspreken over de dwang die van de islam uitgaat, en waar veel meisjes onder gebukt gaan.
@onbekend | 10-08-22 | 21:54: ik maak eruit op dat het over de NRC mevrouw gaat die even naar de eigen cultuur in moslimlanden. Duidelijke tegel.
Maar dat de NRC mevrouw er bikinis bij haalt om een punt te maken laat al zien dat ze niks wil schikken van haar kant en dat ook niet als een probleem ziet.
@onbekend | 10-08-22 | 21:54: Pardon...ik weet het weer...
@sjef-van-iekel | 10-08-22 | 22:01:
Ja, zo bedoel ik het.
Dogmatische geloofsdwang leidt tot armoede in vele opzichten. Maar goed ze zijn er trots op. Als maatschappij wil je er iig zo min mogelijk van hebben.
@zokanhetookja | 10-08-22 | 23:00: behalve als je van de NPO bent dan vind je het een verrijking.
Het AD had destijds voor korte tijd een bedoekte columniste. Haar eerste column ging, o hoe tekenend, over haar hoofddoek. Ze zei dat ze die droeg om jou en mij te zeggen "Hallo, ik ben moslim. Dat je het weet."
Ik vond dat een heel duidelijke boodschap van mevrouw de moslima. Die hoofddoek was bedoeld, zo moesten wij begrijpen, als een vlag, een teken. Nog vóórdat er sprake kan zijn van een ontmoeting, van een gesprekk, moeten jij en ik weten dat zij moslim is. Kennelijk dienen wij tevoren gewaarschuwd te worden of op z'n minst ingelicht omtrent de vraag tot welke groep mevrouw behoort, zodat wij ons daarop a priori in kunnen stellen.
Dus, als wij kijken naar dat bedekte lichaam, dan moet die typische bedekking ons iets vertellen, zonder dat wij daarnaar gevraagd hebben. De ontmoeting wordt voorgestructureerd.
De bedekking heeft weinig te maken met het onttrekken van het zicht op het vrouwelijk lichaam, maar alles met het vlaggen van een compleet moraalsysteem dat als een dikke muur van nauwkeurig omschreven taboes fungeert.
Dat dus, echt eens...
Jemig wat goed verwoord! (Nog steeds fan hier)
En toch heeft ze ergens echt wel een punt...
We zijn allemaal beïnvloed door onze cultuur, en in het westen is het soms allemaal iets té. Dat hoort ook bij vrijheid. Ze mag dat best benoemen, maar het is nogal kinderachtig en simpel dat moslima's dit elke keer aandragen.
Terwijl de islam voor veel vrouwen een ontzettend beklemmende cultuur is. Veel vrouwen en meisjes zijn helemaal niet vrij om zich te kleden zoals ze willen. Hoe ze het ook went of keert (men wil meedoen aan heersende normen); Sociale of verborgen dwang is van een heel andere orde als je de culturen goed met elkaar vergelijkt.
alleen het deel over die WAP.
Ik ga als man niet pretenderen dat ik vrouwen begrijp, op dit stukje ben ik het eens met de intersectionaliteit.
Maar dat ze 40 jaar geleden protesteerden als mannen zeiden dat ze inferieur waren, dat snapte ik wel.
Nu lezen moslima's met hoofddoekje de feministen de les en de queer ideologen beweren dat er niet eens zoiets bestaat als een vrouw, zelfs de zwarte kandidate voor de " US supreme court" durfde "woman" niet te definieren. En de vrouwen knikken braaf en gaan in stilte op een genderneutraal toilet zitten menstrueren.
Dat snap ik dan weer niet.
Wat was er toch mis aan Adam en Eva...
En mijn paarse Speedo dan? Dat is ook eigenlijk een soort hoofddoek dan? Hmm, het idee van een hoofddoek, met inhoud, zo bovenop mijn kruis, hoe krijg ik dat nu weer uit mijn kop?
Wellicht door je kruis uit je hoofd te halen....
Bepaalde mensen die genoeg hebben van de witte man en daar tegen aan schoppen met zo een doek, moet lekker naar Iran vertrekken: zo genezen.
Ironisch. Maar denk niet dat je het zelf doorhebt.
precies. de vrijheid te gaan wonen in een land waar iedereen hetzelfde denkt. Ga daar maar tegen het patriarchaat schoppen. Een waarschuwing vooraf: daar wordt teruggeschopt. En een stuk harder dan hier. Dom wicht is het. mentaal labiel, want anders was ze niet pas 2 jaar geleden begonnen met hoofddoekrellen.
Kortom, de bevrijding v.d. Islm vrouw van het patriarchaat doe je met een hoofdoek. Begrijp ik het zo goed?
Nee
"Geen haar, geen verleiding" youtu.be/_m1ixhp6Zu0 - Alex Agnew
Het bekende geklaag van een moslima. En een onzinnige vergelijking van hoofddoek met bikini. Ja, zij heeft twee jaar geleden besloten om een hoofddoek te gaan dragen, maar vele meisjes en vrouwen worden min of meer gedwongen dat te doen, of doen het maar vanwege de sociale controle.
Deze Yasmine Bouazzati kan het nog zo mooi verpakken, een hoofddoek 'staat' voor onderdrukking van de vrouw, en etaleert in de openbare ruimte de islam: het is propaganda maken voor een achterlijk, middeleeuws, intolerant, agressief kutgeloof.
En dit dan:
"het patriarchaat heeft jou zodanig beïnvloed, dat jij denkt dat je alleen geëmancipeerd bent wanneer je met een bikini (en vooral: zonder hoofddoek) het strand op kan. Maar wanneer iedere man naar jouw onbedekte lichaam kan gluren zonder daar jouw toestemming voor te vragen, ben je dan echt verlost van de ketenen van het patriarchaat?''
Ik kan het Yasmine Bouazzati nog sterker vertellen: vroegah, in de jaren 70 en 80, zonden de dames hier op Scheveningen 'topless'. Dat was heel normaal, niemand nam daar aanstoot aan, en ja, er zal best wel eens naar de dames gekeken zijn als ze aantrekkelijk waren, maar dat gebeurt ook als ze normaal door een winkelstraat lopen.
Tegenwoordig, zeg maar de 2 decennia van de 21e eeuw, maar misschien is het al ergens in de jaren 90 begonnen, zie je niemand meer topless op Scheveningen. Dat komt omdat met de komst van alle land- en geloofsgenoten van Yasmine Bouazzati, het 'gluren' naar dames op het strand een enorme vlucht heeft genomen, de dames ook regelmatig van alles werd toegevoegd door deze lieden, en de dames zich bijgevolg niet meer 'veilig' en 'vrij' waanden om topless te zonnen.
Dus bok lekker een end op met je patriarchaatsgelul, Yasmine.
Dit is wel wat er aan de hand is, ja.
@Theodorus.Goldbach | 10-08-22 | 21:36:
O, maar ik laat die mensen ook, hoor. Nergens pleit ik voor een verbod van de hoofddoek (wel voor gezichtsbedekkende ''kleding'' overigens: er moet wat mij betreft een totaaverbod komen voor de boerka/nikaab).
Maar ondanks dat ik die mensen 'laat', mag ik er niet tegen zijn? En die zwarte kousen van je, dat is een handjevol refo's op een diagonaal van Zeeland naar de Veluwe. Vind ik ook geen frisse mensen, maar goed, die zijn wel hier in de loop van de geschiedenis ontstaan. Is iets anders dan een massa-immigratie van moslims, die in ca 50 jaar heeft geleid tot 1,2 miljoen moslims in Nederland (and counting).
Maak ik me toch iets meer zorgen over dan die paar SGP stemmers. Jij niet?
@Theodorus.Goldbach | 10-08-22 | 21:36: die hebben we nauwelijks meer. Het aantal christenen neemt gestaag af. Verder zijn die al in de vorige eeuw in een hoek getreiterd. Ik wacht nog steeds op de eerste linkse cabaretier die met de dood wordt bedreigd vanwege gristengrappen. Probeer eens op tv een booslim-grap. Of cartoon. Krijg je een permanente politiepost voor je huis.
@Theodorus.Goldbach | 10-08-22 | 21:36:
Heej, een jij-bak gevolgd door een hoop gescheld. Dat beloofd wat voor het Stamcafé.
Klopt helemaal. Zie vooral ook dit nog niet zo heel oude topic: www.geenstijl.nl/5165549/en-wie-zn-mo... Ging prima zo. Ik zie ook niemand besprongen of lastig gevallen worden. Het is er niet veel beter op geworden helaas..
Heb jij wel eens een grote groep oud-gereformeerden op het strand vrouwen horen naroepen/nasissen? Of aan zien randen? Ik lees je tegels met enige regelmaat en soms zit er wel wat in, maar met deze sla je de plank zo enorm mis.
Bovenstaande tekst was voor Dhr. Goldbach
Beste Theo, Deze mensen hebben een Nazistische ideologie. Niet zo naïef zijn.
Mevrouw seksualiseert vrouwen in bikini en dat vind ik heel eng. Het bevestigt dat die mannen dus zo kijken en denken.
Dus meisjes van 9 of dames van 90... Ze impliceert dat het vrouwenlichaam een lustobject is.
En dát is een behoorlijk anti feministische opvatting. Eng.
MET zo'n burka-light isoleer je je in dit land.
"Niet normaal maken wat -hier- niet normaal is". (Toch? Wim Lex?)
Mevrouw Bouazzati begrijpt het niet helemaal.
De Nederlandse vrouwen hebben in het verleden gestreden om uit hun achtergestelde positie te geraken. Dit resulteerde in toekenning van gelijke rechten, en dus ook in het vervallen van o.a. sociale en morele en godsdienstige beperkingen.
Zolang mevrouw Bouazatti niet dezelfde rechten heeft als een islamitische man, is en blijft ze gewoon een onderdrukte vrouw. Met hoofddoek en zonder hoofddoek ook. Ze kan zoveel drogredenen oplepelen als ze wil maar zolang vrouwen als zij blijven doordobberen in hun zelfgecreëerde, gecultiveerde islambubbel, wordt het nooit wat met de moslima's.
ik verbaas me al een tijd over de oorverdovende stilte in de feministische hoek voor wat betreft vrouwen-vrijheden in de wereld in het algemeen, de moslimwereld in het bijzonder. Waar zijn alle Dolle Mina's gebleven? Waarom staat niemand in die groep op tegen de straatterreur in de grote steden?
@Dr.Utker | 10-08-22 | 21:53: degene die dat daadwerkelijk gedaan hebben, leven onder beveiliging door politie in verband met ernstige bedreigingen vanuit islamitische en links-progressieve hoek. Dat geldt werkelijk voor iedere vrouw die de moed heeft om er tegenin te gaan.
Ach vrouwen dwingen om een bikini te dragen is vrouwenhaat, vrouwen dwingen om geen bikini te dragen is vrouwenhaat, vrouwen dwingen om een hoofddoekje te dragen is vrouwenhaat, vrouwen dwingen om geen hoofdoekje te dragen is vrouwenhaat.
Echte liberalen stellen gewoon "oh je wil een tichel dragen". OK
en.wikipedia.org/wiki/Head_covering_f...
Wil je een hoofdoekje dragen want je bent orthodox. OK
www.rbth.com/lifestyle/331402-women-r...
Ghoonghat? Je bent hindoe? OK.
en.wikipedia.org/wiki/Ghoonghat
Je wil topless zonnen? OK.
images.app.goo.gl/6zYFSZa1nnebvGh47
Alleen zielige kniesoren maken zich daar druk over. Laat die meiden lekker doen wat ze willen. Is het onder dwang? Spoiler alert, mag niet.
Maak dat de imam maar eens wijs. Spoiler alert: Lukt je niet.
Dit staat gelijk aan betogen dat de gevangene vrij is en de wereld er buiten gevangen zit. Want die rest zitten tussen die 4 muren. Loop maar eens vanaf die muur rechtuit. Uiteindelijk komt u uit bij de tegenovergestelde muur, en dat gaat voor al die 4 muren op, dusssss…………
Laten we het eens hebben over vrijheid van je keuzes. Een vrouw die in bikini moet, ja die is gelijk aan de talrijke moslims meisjes en vrouwen die niet zonder hoofddoek mogen. Dat is echter een nauwelijks realistisch te noemen.
'Bikini is ook een soort hoofddoek'
Klopt. Een bikini is ook een kledingstuk bedoeld om een gedeelte van je lichaam te bedekken, uit sociale verplichting.
Ik houd daar niet van en ga wanneer mogelijk naar een naaktstrand.
Ze blazen hoog van de toren met "moslima's zonder hoofddoek worden vaker aangenomen dan moslima's met hoofddoek." Hallo integratie, leest u even mee?
In het land van herkomst werkt dat precies andersom. Daar ook al geprotesteerd?
Houdt geloof lekker in het huis en in het geloofshuis. Ik spuug op dat multiculti gedoe op de werkvloer .
Wat een muts.... eh .. sorry, wat een hoofddoek !
De realiteit is gewoon dat veel (kleine) bedrijven zich helemaal niet kunnen permitteren om alle problemen die samengaan met de islam binnen te halen.
Je lunch is ineens haram, je mag extra vakantiedagen gaan uitgeven, iedereen moet op zijn tenen gaan lopen om maar niet te kwetsen, eigen nationale feestdagen mogen niet meer gevierd worden want fout.
En als de moslima niet snel promotie maakt komen de actievoerders verhaal halen. Met een beetje pech maakt nieuwsuur een item hoe jouw 50 jaar bestaand bedrijf eigenlijk kneiter racistisch is.
Misschien toch handiger om die sollicitatiebrief weg te leggen.
Wat jij zegt. Zeikvolk haal ik niet binnen. Klaar!
Islamitische vrouwen maken altijd dezelfde denkfout als ze hun hoofddoek verdedigen (en normaliseren).
Nederlandse vrouwen hebben zich geëmancipeerd ten opzichte van Nederlandse mannen.
Deze moslima, en eigenlijk doen ze dat allemaal maakt er een groep Nederlandse vrouwen tegen een groep islamitische vrouwen van.
Dat is niet wat feminisme is en was. Feminisne en emancipatie gaan om de verhouding van de man tov de vrouw en vice versa.
Wil ze iets over moslima's en patriarchaat zeggen, dan moet ze de groep islamitische mannen daarbij nemen.
Waar islamitische vrouwen ingepakt en met hoofddoek rondlopen, lopen islamitische vrouwen in een korte broek en met een shirt met korte mouwen. Lekker geëmancipeerd hoor, die hoofddoek.
Ik snap echt niet dat die moslima's dit pikken. Echt niet. Die mannen kunnen en mogen alles. En zij lopen daar flink ongezond en dik ingepakt. En dat noemt ze emancipatie. Lol. Die is gek.
Weer een heerlijk tenenkrommend stukje.
En zo doen ze dat. Dit is hoe islamisering werkt. Omdraaien. Daar is heel die doctrine op gebouwd, lees de geschriften (en dan alledrie hè, niet alleen de Koran). Omdraaien. We kunnen daar alleen op reageren door er radicaal tegenin te gaan. Dat is namelijk de enige taal die zij verstaan. Dus: Kutwijf.
artikel van deze vrouw rammelt aan alle kanten.
Dr Clare Ellis: www.bol.com/nl/nl/p/the-blackening-of...
Ik lees het niet eens omdat ik mijn bloeddruk graag op een normaal niveau wil houden. Dus ongezien de typhus voor die domme domme domme neerbuigende onderworpen knettergekke gesubsidieerde (neem ik voetstoots aan) domme muts
Het heeft intussen wel iets schattigs, een vrouw met een hoofddoek die komt uitleggen wat feminisme is, hahaha.
Verder wel goeie clickbait.
O dear, my earmuffs have slipped - Blackadder II.
www.youtube.com/watch?v=k62tmO6I5fw
Probleem met het hele hoofddoek gebeuren is dat het een nutteloos symbool is, het straalt volgens de draagsters uit: “ik ben een gelovige en kuise vrouw, en ben zo vrij om een hoofddoek te mogen dragen”,
maar men vergeet dat er toch en altijd een roedel neven en broers in de buurt zijn die deze kuisheid en ‘vrijheid’ actief bewaken. Ondanks het doekje.
Hypocriet? Zeker, omdat het altijd de vrouw zou zijn die aanleiding zou geven tot verkrachting, nooit de man die zijn lul in zijn kan houden.
Voor het partriachaat is het heel handig als vrouwen zich bezig houden met dergelijke symboolpolitiek, kunnen de mannen lekker doen waar ze zin en lust in hebben, verantwoordelijk ligt primair bij de vrouw immers.
Geloof het of niet, maar ik ben ook feminist. Ik ging me dus bij zo'n clubje aanmelden (echte diehards) en toen bleek ik niet welkom omdat bij nadere controle bleek dat ik een lul had.
Gingen ze verdomme een beetje moeilijk over doen. Ik ging totaal gebroken naar huis. Nou ja, eerst nog even langs de hoeren, dat dan wel.
Verstandige keuze van je.
Ik hou van zelfstandige vrouwen die hun eigen broek op kunnen houden.
Dus sekswerksters +1!
Maar in bed wil ik gewoon een man, niet dat ik discrimineer of zo, als man interesseren borsten en gleuven me gewoon niet.
@Analia von Solmsch | 10-08-22 | 20:53: Uhh, mss ben ik wat onnozel (dat wordt me vaak verweten), maar ik begrijp je reactie, laatste zin, niet.
Nou ja, als je hosmo hebt wordt het mij iets duidelijker. Care to explain, als je mijn reactie niet te onnozel vindt?
Een vrouw in bikini is op zoek naar haar marktwaarde.
Een vrouw in nikab is op zoek naar haar afvalwaarde.
Ik kan dat solliciteren en afgewezen worden uit eigen ervaring beamen. Wij zijn een jaar geleden vanuit Volendam verhuisd naar Turkeye. Ik solliciteer me suf maar wordt voortdurend afgewezen. Ik voel die blikken al als ik in de wachtkamer zit met mn visserskostuum en klompen. Weet dan al; dit wordt weer niks.
Ach, het doekenvolk heeft ook weer wat aandacht nodig.
Een moslima met een mening? Gewoon negeren zolang ze geen bomgordel dragen. Next.
Haha, vind je doorgaans een lul met vingers, maar hier moest ik echt hartelijk om lachen.
Een tijdje geleden was er een documentaire op tv over de opkomst van de mannelijke strippers in NL (Chippendales en zo), waarin die muts van een Kroonenberg (alles went...) met droge ogen durfde te beweren dat vrouwen het eigenlijk niet zo veel bijzonders vonden, maar dat het ze min of meer werd 'opgedrongen'... Nou ik ben nooit bij zo'n optreden geweest, maar heb genoeg beelden gezien van shows waarin de dames echt he-le-maal uit hun dak gaan, zich met beide handen moeten vasthouden om niet van hun stoel te glijden. Feministische tunnelvisie.
Ja er word altijd beweert dat mannen de smeerkezen zijn en vrouwen niet, Patries en Katja spreken dat tegen en in de parenclub is toch echt de helft vrouw volgens mij.
@miko | 10-08-22 | 20:46:
Precies, ik was laatst op het naaqtstrand zit daar een vrouw met een op afstandbestuurbare brommer in haar voorheuvel te webcammen, gewoon voor de likes en de pecunia.
Nog wat gebabbeld met haar vriend die er naast zat, en weer door, ze was toch bezig en dan ga je niet storen. Toch leuk dat je gewoon lekker jezelf kunt zijn tegenwoordig.
Je had mijn schoonzusje in de auto moeten mee maken na zo'n uitje,.....
totaal met de kut op de loop.
Hoofddoek op, verstand weg.
De hersenen worden verstikt door zo'n ding.
"het patriarchaat heeft jou zodanig beïnvloed, dat jij denkt dat je alleen geëmancipeerd bent wanneer je met een bikini (en vooral: zonder hoofddoek) het strand op kan."
<geluid van een zoemer> Fout. Wat. Een. Onzin.
En dat weet je heus wel, Yasmine Bouazzati.
Maar leg eens uit waarom je dat denkt. Waarom doe je dat niet in je artikel?
"Maar wanneer iedere man naar jouw onbedekte lichaam kan gluren zonder daar jouw toestemming voor te vragen, ben je dan echt verlost van de ketenen van het patriarchaat?"
Als het jouw keuze is dat mannen dat mogen, ben je inderdaad verlost van het patriarchaat.
En trouwens, waarom zouden mannen (en 4% van de vrouwen) niet mogen kijken? Wat is daar mis mee? Waarom ook 'gluren' en niet 'het uitzicht waarderen'. Leg dat dan eerst even uit, Yasmine Bouazzati. Voel je je onveilig in bepaalde kringen?
Er zitten allerhande aannames in de redenering van Yasmine Bouazzati die ze blijkbaar niet kan of wil toelichten.
Verder is meer naakt niet altijd opwindender.
In dit soort pseudo-wetenschap gaat het niet om feiten maar om het narratief.
Wat ik me dan afvraag.. Zou mevrouw Bouazatti van achter die gleufjes ook naar de ontblote mannenlijven gluren, en heeft ze daar ook de drang om er toestemming voor te vragen, of vind ze dat eigenlijk wel een beetje spannend?
Of zou ze liefst willen dat de mannen ook in bedekkende kleding gehuld gaan? Een soort van Barbapappa-maatschappij zeg maar.
Zo'n 16 jaar geleden op een locatie in het centrum van Den Haag samen met 2 collega's een heleboel sollicitatiegesprekken gedaan voor een nieuwe winkel die daar kwam.
Soort van lopende band werk. Op enig moment kwam er een nikab op mij af (alleen de ogen kon ik zien). Iets klopte niet. Wat erin zat liep als een man. Toen de inhoud van de nikab mij een hand gaf (droeg zwarte handschoentjes) en zich voorstelde hoorde ik een mannenstem. We hebben gepraat. Ik ben alles vergeten wat we hebben besproken. Het enige wat ik tijdens het gesprek dacht was steeds:
Ralph Inbar is dood.
Ralph Inbar is dood.
Ralph Inbar is echt dood.
Ralph Inbar IS DoOoOoOoD!
Ik was maar gewoon een Twentenaar die wat in de Randstad ging doen en werd meteen voor de pinguins gegooid. Gemeen.
Als mannen in zo een ding lopen is het om wapens en bommen te vervoeren. Je bent goed weg gekomen!! ;-)
Zo gekleed lopen ze al op Haagse ministeries. Zo ver is het met Nederland gekomen
Kijk aan, een gratis bericht van het NRC, moet wel belangrijk zijn dan.....
"Maar wanneer iedere man naar jouw onbedekte lichaam kan gluren zonder daar jouw toestemming voor te vragen, ben je dan echt verlost van de ketenen van het patriarchaat?"
Hier gaat mevrouw dus compleet onderuit. Een man die naar het onbedekte lichaam van een vrouw kijkt is voor haar bij definitie iemand die 'gluurt', iemand die iets doet wat niet mag. En waarom mag dat volgens mevrouw niet. kijken naar het onbedekte lichaam van een vrouw? Omdat, zo schrijft zij, er geen toestemming voor is gevraagd. Zonder toestemming van de vrouw, zo is haar positie, mag een man niet naar haar onbedekte lichaam kijken.
Welnu, laat ik u, mevrouw iets vertellen. De vrouwen die in bikini over het strand lopen vragen er helemaal niet om dat een man haar eerst toestemming vraagt voordat hij haar gaat bekijken. Sterker nog, het kijken gaat noodzakelijkerwijs vooraf aan het eventuele vragen om toestemming. Die vrouwen in bikini vinden het helemaal geen punt om bekeken te worden, bekeken door mannen, door vrouwen, door kinderen. Nee, die vrouwen hebben enkel last van diegenen die niet gewoon lijken maar gluren, gewoon omdat ze het niet gewend zijn om naar vrouwen met een onbedekt lichaam te kijken, omdat hen geleerd wordt dat dat niet mag. Snapt u?
Knap verwoord!
Kop, spijker!
Vraag eens aan Lale Gul wat ze hier van vindt, een dame met verstand van zaken.
Het bekende narratief van moslim feministen, vrouwen kleden zich niet sexy uit vrije wil, maar door de wil van de man. Pas de vrouw met hoofddoek is echt vrij en feministisch. En gij geleuft dat? Alsof ik bepaal wat Samantha draagt. Samantha bepaalt het zelf. Maar als Lale geen zin heeft een hoofddoek te dragen, is de beer los, mevrouw de progressieve moslimfeminist.
Waarom zou ik me druk maken over een hoofddoek? Ik maak me ook niet druk over tatoeages, piercings, stomme petjes en fietshelmen. En al die dingen zijn in mijn ogen allemaal spuuglelijk.
Gezellig als je in de winkelstraat loopt waar iedereen een helm op heeft
@Nietdanjatoch | 10-08-22 | 20:32: ja, in de gemiddelde koopgoot zie ik erg veel spuuglelijke figuren.
Ik loop liever in de koopgoot met lelijke w*ven dan met gesluierde vrouwen.
Eh, wat weet een moslima van een bikini? Is het een bekeerling (de ergsten) wat is de overeenkomst tussen een hoofddoek (kuisheid) met de bikini (vrijheid blijheid, lekker vitamine D opnemen).
Wat is de overeenkomst tussen een hoofddoek en een bikini? Ben erg benieuwd
Tenzij zij meent dat de bikini ook MOET. En nee, dame.
Het enige wat MOET is dat Nederlandse werkgevers, Nederlandse horecagelegenheden en Nederlandse overheidsorganisaties die hoofddoeken MOETEN accepteren.
@theo-is-dood | 10-08-22 | 20:48:
Nope
@theo-is-dood | 10-08-22 | 20:48: Nope. Een zelfstandig ondernemer, horecagelegenheid etc. bepaalt zelf wie aangenomen wordt. En dat hoeft helemaal niet iemand met een hoofddoek te zijn.
De hoofdoek van nu is de hanekam uit de tachtiger jaren.
Je wilt je afzetten tegen de maatschappij maar er niet al te veel voor doen.
Die hanekammen kwamen tot het inzicht dat het onzin was.
Die hoofddoeken...
Tuurlijk meid, een moslima heeft zoveel vrijheid, vandaar dat 80% van de blijf van mijn lijfhuizen vol zitten met meiden die graag onder die wurggreep vandaan willen. Blijf die kop maar in het zand..... eh ... vod houden.
Recht lullen wat krom is. Ze heeft een beetje gelijk als ze stelt dat we het product zijn van onze opvoeding en cultuur. Alleen jammer dat ze in haar eigen cultuur denkt. Alle mannen zijn geil en als ze een vrouw in bikini zien dan worden ze geil en willen ze haar bespringen. Tja, de vrouwelijke vormen hebben mijn aandacht maar meteen iedereen bespringen dan komt mijn dagelijkse to do lijstje niet af. Vrouwen in zo´n vormeloze vuilniszak is toch zonde. Je wilt er toch goed uit zien voor de ander. Mannen en vrouwen gluren naar elkaar dat is eenmaal de natuur. Uiteraard zijn er ook mannen die naar mannen gluren en vrouwen die naar vrouwen gluren ook dat is de natuur.
Alle Islam mannen zijn geil en als ze een vrouw in bikini zien dan worden ze geil en willen ze haar bespringen. Het verschil zit in een woordje, als ze dit bedoelt dan heeft ze gelijk omdat de mannelijke slam dwepers niets gewend zijn. Het begint in het extreemste geval al met de baby gescheiden van de moeder door de Boerka. Gestoord menselijk, nee onmenselijk gedrag.
Niet erg sterk als je je eigen hoofddoek positie wilt verdedigen door h@eren op onlyfans aan te halen als alternatief. Naar mijn weten hebben de meeste vrouwen die af en toe een bikini dragen geen account op onlyfans. Maar goed, ik kan het mis hebben.
Zij benaderd het geheel vanuit haar eigen cultuur. Iedere vrouw zonder hoofddoek is een hoer.
Emilio, ja, zo denken veel van onze 2e generatie immigranten jongeren erover.
@EmilioEsteves | 10-08-22 | 20:30:
Precies, daar moest ik ook aan denken.
Er wordt wat bedekt. Verstopt. Niet openbaar. Verborgen.
Dom dat vrouwen dat niet willen zien.
Ik heb hier een klein patriarchaat altaar met o.a. een foto van Louis Réard erop. Jammer dat nu iemand ons succesvolle complot om zeep helpt. Eerdaags maar weer op de Männerbergconferentie kijken hoe we een nieuwe gimmick kunnen realiseren.
Wat ik bijzonder vindt is dat de dames een hoofddoek dragen om mannen de lust tot hen te ontnemen. Maar hun gezicht wordt beschilderd alsof ze een indiaan op oorlogspad zijn ("als een dame van lichte zeden" vindt ik weer te plat uitgedrukt).
Wordt altijd opgewonden als ik zo'n semi religieus type zie. Kan toch niet de bedoeling zijn.
De geilheid druipt door de kiertjes?
Ik heb dat een beetje met SGP dames…
Wist u dat daar een heel eigen afdeling voor is op de betere natuurfilmkanaaltjes?
Stukje bij beetje spuiten ze hun gif in. Ik haat dit gedachtegoed met de passie van een duizend zonnen.
Wat zou deze Yasmine eigenlijk vinden van een bikini met hoofddoek. Ze vindt overal wat van. Ben heel benieuwd. Waarschijnlijk wordt dat kortsluiting daarboven. Onder het hoofddoekje.
@Graaisnaaiert | 10-08-22 | 20:29:
Lijkt me een interessante testcase. Het ergste is nog wel dat misplaatste superioriteitsgevoel, alsof westerse vrouwen aan stockholmsyndroom lijden in plaats van zijzelf.
Moge de geur van duizend zomerbloemen het verblijf in je tuin veraangenamen.
@funda | 10-08-22 | 20:45:
Mijn dank is zo diep en groot als de zee.
Ja en de volgende vergelijking wil ik graag erbij pakken: n-1(moslims + hoofddoek)² ^ (topless zonners - bikinidragers)² = > 0
"Ik draag een hoofddoek en heb er een mening over. Met name over de mening van anderen".
Ok.
Dus...
Ik draag geen hoofddoek en het interesseert me totaal niet wat jij draagt en wat jij vindt van wat anderen daar weer van vinden.
Oftewel, de column die niet geschreven had hoeven worden.
Als je het nou nog vanuit een inflatoire invalshoek had beschreven, of vanuit het kopje "hoofddoek en waterschaarste", "Zaporizja en een hoofddoek" of "de Taiwancrisis bezien vanuit een hoofddoek", kijk, dan konden we er wellicht nog wat mee. Maar dit is gewoon zaniken om het zaniken. Prima hoor, zaniik lekker verder maar dan zonder mij. Zonder hoofddoek.
Niet elke vrouw is lust opwekkend. Die mogen van mij wel wat meer stof om het lijf hebben.
Niet elke vrouw is een hoer. Voor mij hoeven ze niet veel stof te dragen hoor.
@R. Skickr | 10-08-22 | 20:26: Je hebt hoer en hoerrrr, daar zit een verschil.
Alle moslima's voortaan dan met bikini over straat en los die harem.. uh haren.
Op Balci na som je inderdaad een rijtje op waar met name ondermaatse bagger uit voort is gekomen.
Dat laatste slaat meer op uw eigen opmerking, denk ik.
Vindt zelf haar keuze een hoofddoek te dragen feminisme, maar geeft dames die voor bikini kiezen een trap na.
Draagt zelf sinds twee jaar een hoofddoek, daarvoor kennelijk niet, dus kun je dat ook opvatten als een soort provocatie, recalcitrant gedrag.
Moet ze zelf weten hoor, maar laat dames op Insta of op het strand dan ook zelf hun keuze maken.
Dát is feminisme.
Om het gevangenschap te noemen en “ten bate van de man” geeft aan dat ze in twee jaar totaal om is en zichzelf heeft verkocht.
Niks feminisme, gewoon gehuil van een moslima.
Hier heb je iig de keuze een boerka of bikini, in Iran en Afghanistan heeft de feministe die keuze niet.
"provocatie" was ook het eerste waar ik aan dacht.
Ik neem een abonnement op de nrc.
Wat een goed artikel.
Domme muts.: "Toen ik zo’n twee jaar geleden besloot een hoofddoek te gaan dragen, waren sommigen van mijn vrienden behoorlijk onthutst. In onze vriendengroep stond ik bekend als de uitgesproken feministe"
nou dan kan een moslima gewoon in bikini lopen toch
Veel dames dragen alleen een bikini en geen hoofddoek. Het staat haar vrij om alleen een hoofddoek te dragen en geen bikini. Ben benieuwd hoe haar 'broers' daarop reageren.
Wel erg gemakkelijk van dit onderdrukt mens om de uitwassen van 'blank' te zoeken op tiktok en andere verzamelplaatsen van aandachtshoeren.
Fatsoenlijke en zelfdenkende mensen etaleren zich niet op internet en laten zich ook niet sluieren voor een eeuwenoud geloof.
Als nrc lid betaal ik dus ook nog mee aan deze crap content. Jammer.
Goed dat ik de NRC al begin van het jaar heb opgezegd. Hoef ik het nu niet meer te doen.
Welkom bij de club.
ik ben trots op je zuurtjeregen dat je het na mijn stop 15 jaar geleden het nog zolang hebt volgehouden, moet je nog nazorg?
Yasmine moet nog één stapje verder gaan. Onzichtbaar worden voor mannen. De ultieme nederlaag van het patriarchaat
Er zijn veel vrouwen die niet in bikini wil zien, maar die dat toch doen. Zo zijn er ook veel vrouwen die ik helemaal niet wil zien, zo ook deze opdringerige zich feminist noemende mevrouw met middeleeuwse denkbeelden omtrent godjes en bijbehorende opgelegde gedragingen.
De langzame zelfmoord van tolerantie, vooral van toepassing op flexibele landjes als Nederland. De enigen die overleven zijn intolerant. Dus, waar is de Partij van de Intoleranten?
Geen aandacht besteden aan zoveel domheid.
Zo denk ik er ook over.
"... vooral mannen baat hebben bij deze vorm van emancipatie?" Alsof vrouwen niet van seks genieten! Spreek voor jezelf Bouazzati!
Ik ben wel heel benieuwd welke van haar "favoriete influencers" ze allemaal volgt op OnlyFans.
Ja ja, badibladibla, maar in het NRC staat weer dit.
GS: houeensop met de obssesie met de dode boom voor wat ouderen. Levert niets op, want zij komen niet op de interwebs, en denken dat juist is, wat in de krant staat.
Ze heeft in één opzicht gelijk: hoe minder burka's en bikini's hoe beter.
Hoe minder bikini's hoe beter?
Wat is fout met een bikini ffs?
Bikini's schijnen bij afwezigheid.
Back to the dark ages.
In zekere zin is het arbitrair waar jezelf, of de maatschappij de grens legt. Bij ons kunnen mannen met ontbloot bovenlijf de straat op. Vrouwen niet echt. Wat mij betreft is dat beperkend voor vrouwen. In moslimmaatschappijen leggen ze die grens ergens anders, waar ik het al helemaal niet mee eens ben. Maar het is misschien in wezen niet veel anders dan wat wij doen.
Is het ook niet, en het is niet eens zo lang geleden dat veel vrouwen hier in het openbaar ook een hoofddoek droegen (niet om per se al het haar te bedekken, maar hoofddeksels waren nu eenmaal de norm, en alle mannen droegen een hoed of pet).
Ik ben dan ook niet tegen hoofddoekjes. Waar ik wel tegen ben is het importeren van de moslimmores in dit land. Waar vrouwen min of meer gedwongen worden zo'n ding te dragen, en waar werkgevers en overheden gedwongen worden ze te tolereren.
@Muxje | 10-08-22 | 20:25:
Klederdracht is niet voor niets folklore.
Ze ZEGT het verkeerd... maar bedoeld het goed. Idd, een bikini is ook een soort hoofddoek, net zoals een vuilniszak.... of een emmer (niet doorzichtig) of een grote plantenpot of een lijkwade. Als jet maar goed (strak) om je hele hoofd bindt
En een muts is een onderbroek voor je hoofd?
Citaat: “ Feminisme Een feminist schrijft anderen geen kleding voor, stelt Yasmine Bouazzati. Maar vrijwillig kiezen voor ‘sexy’, dat baat alleen de man.”
Dag mevrouw Bouazzati, ik vind het helemaal prima dat u een hoofddoek draagt. Die vrijheid heeft u.
Maar waar is mijn vrijheid om tegen u te zeggen dat ik in mijn supermarkt géén caissières met een hoofddoek wil? Waarom gaat die vrijheid maar één kant op?
Het is aan die kassières om te besluiten om zo'n ding te dragen (als de baas het goed vindt). Hun vrijheid. Het draait om die goedkeuring van de baas, want... de hoofddoek is wel degelijk meer dan een bikini, het is geen neutraal kledingstuk maar een politiek-religieus statement.
Als je trouwens stelt dat sexy kleding alleen de man baat, dan matig je je nogal een toon aan wat betreft de keuzevrijheid van andere vrouwen.
Onze allochtoonse medemensch van islamitische bloede bljiven de boel maar verdraaien om te laten lijken dat een stoffen hoofdlap vrije keuze is.
Volgens imams is het gewoon je religieuze plicht.
(Ook al staat daar volgens Koran kenners niets over in de Koran. Maar dat is weer een ander verhaal.)
En het gedrocht van een column eindigt in stijl: In de slachtofferrol.
Het is een column voor de NRC dus dan moeten er wel wat dure woorden in.
Zoals het archaïsche 'patriarchaat'.
"De islam behoort van oudsher bij Nederland"
Die zucht om geschiedenis te herschrijven blijkt al uit de vele aanpassingen die hun plagierende boek des levens heeft ondergaan, en nog gaat ondergaan.
De redenering in het stuk is weer tenenkrommend, maar wel typerend voor de hoek waar het vandaan kwam.
Hoeven we verder geen seconde van wakker te liggen.
Dat willen "we" hier toch ?
Ik niet !
Religie zit tussen de oren, de rest is klederdracht.
Maar ook deze Dame gaat weer eens voorledig voorbij aan het feit dat heel veel meisjes en vrouwen GEEN keuze hebben en dat als ze hem niet opdoen dat kopvod ze een probleem hebben met Man, pa oom broer,.. terwijl een meisje dat niet met een minirok loopt hetzelfde lot ondergaat omdat man,pa,broer oom ze de typhus slaat want niet sexy genoeg.
*volledig
Pats boem, spijker op z'n kop en hele artikel in 1 zin onderuit gehaald. Dank u.
Exact. En in tegenstelling tot Yasmine hebben veel meisjes in de leeftijd van 7-12jr die keuze niet zelf gemaakt.
Het interesseert mij geen ene donder hoeveel lappen stof vrouwen om en aan zich hebben hangen. Gewoon lekker doen. Maar het gaat vaak gepaard met bijzondere opvattingen (die soms pas na het in dienst nemen worden uitgesproken) en gekut met barbecuen op bedrijfsfeest enzo. Het is zo simpel allemaal.
Mevrouw wil geen paprika op de BBQ?
@Met_baard | 10-08-22 | 20:10: Als ze uit vrije wil een lekkere vleeskomkommer wil dan moet dat kunnen.
Giro 555
Bikinislachtoffers
Geef gul
Meisje met een hoofddoek minder kans bij een sollicitatie,...
Nog een reden om de doek niet op te doen. als ik met een hoody een sollicitatie aanga of een pet op houd denk ik ook dat ik minder kans zou maken.
@miko
Probeer het eens in bikini zou ik zeggen.
haha, vroegah 1994 op de middelbareschool waren er 2 moslimas met uiteraard de bijbehorende klederdracht incl. een hoofddoek. Destijds had ik nog haar, en droeg vaak een cap/ pet om het haar uit mijn ogen te houden. Edoch, dus ook op in de klas. Waarop de leraar direct riep dat die pet af moest. (op zich mee eens, vanuit het perspectief dat je geen hoofddeksel op hoort te hebben binnen) Enfin je voelt hem al aankomen, ja maar, die dames hebben ook iets op hun hoofd. Dus, of allemaal de hoofddeksels af of op. De repliek van de docent was, ja maar dat is hun religie en cultuur. Jaja zei ik maar dit is een openbare school waar religie geen plek heeft en mijn pet is ook cultuur. namelijk skaters/jeugd cultuur. als ik deze moet afzetten en de desbetreffende dames de doeken op mogen houden discrimineert u mij. Kon me dus melden bij de directeur. Waar ik dit fijn nog een keer mocht uitleggen. Direct een schorsing erop omdat ik niet luisterde en er zou wel even met mijn ouders gesproken worden. Nou daar kwam de.beste man/ directeur van een koude kermis thuis.
@Briver | 10-08-22 | 20:22:
Kijk. Dat bedoel ik dus. De tolerantie werkt slechts één kant op.
Sexy ben je, dat dringt niemand op.
Maar dat zal voor haar onbegrijpelijk zijn.
Ach ja, draaien, verdraaien, zeuren.
Ik vind ordinair ook niet leuk, maar dat is totaal iets anders, zeurderd.
Je doet maar, zolang je hem maar niet opdringt aan anderen (je kleuter dochters bijvoorbeeld), vind ik het best.
Ik wil gewoon je gezicht en je haar zien kudt. Niet omdat ik een of andere geilneef ben, maar gewoon, omdat dat normaal is.
top reaguursel WasHetMaar vriend!
Jamaar de mannen die zij kent zijn wel allemaal geilneven, snap dat dan. Alle mannen.
Maar het staat zo raar, een bikini op je hoofd
REAGEER OOK