Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video - Benedicte Ficq onthoofdt @Ayaan Hirsi Ali

Bij DWDD (Vara) zijn ze uit pure armoede weer eens lijstjes aan het samenstellen. Dit keer van 'Bepalende Personen' (v) die wel of niet op een trein naar Het Morele Westen moeten worden gezet. Advocate Benedicte Ficq - bekend van Badr Hari - stopte vanavond heel verschillig Ayaan Hirsi Ali in een gat in de grond, om vervolgens met betonblokken te gooien en daarna het karwei keurig met een kromzwaard af te maken. Fatsoenlijk hoor. Met zulke zusters heb je geen zeikhoeren meer nodig...

Reaguursels

Inloggen

"Misschien als Wilders hier aan tafel komt *hihi*", met die "ik voel me moreel beter dan die zwarte islambasher", en dan nog durven zeggen "Ayaan had een gevoel van superioriteit"?? Hoe durft ze! :X Wauw. Zo'n figuur zou je bijna op d'r bek willen timmeren, met dat lachje van d'r. Maarja... Geweld lost nooit iets op. Je komt wel erg in de verleiding, maar nut heeft het niet.

Dus een vrouw die bedreigd wordt, waardoor eigenlijk d'r punt bevestigd wordt, moet eruit want "geen positieve bijdrage"? Jezus wat een compleet gestoorde snol. Dit soort mensen zijn de landverraders die we nooit en te nimmer serieus moeten nemen, gadverdamme! Walgelijke vertoning dit.

Die lijstjes van DWDD interesseren me geen hol, maar ik hoop zeker dat iemand haar er terug inzet. Bizar dit.

Liroy | 02-04-16 | 01:10

Wat een misselijk mens!

Ik stel voor om de schaamlippen en clitoris van Benedicte Ficq zonder verdoving met een vuil mes te verwijderen, net zoals bij Ayaan Hirshi is gedaan. En dan vragen we Ficq of ze Ayaan nog steeds polariserend vind.

Methylfenidaat | 02-04-16 | 00:59

Tja, met dit fragment heb ik mijn portie kromme tenen TV wel weer gehad. Als er ooit een aanslag komt in Nederland, hoop ik dat dat bij DWDD gebeurt. Aan tafel. En dan die Ficq, waarom is zij zelf geen moslima en draagt ze zelf geen hoofddoekje? Zo te horen adoreert ze de islam en is iedereen die daar kritiek op heeft "polariserend" bezig, zelfs het grootste en bekendste islamslachtoffer, Ayaan Hirsi Ali, die zich notabene zelf van dit gruwel geloof heeft los weten te bevrijden. Ze zou juist diep respect voor Hirsi moeten hebben i.p.v. haar zo af te branden. Wat een achterlijke stomme doos die Ficq, daar krijg je nou letterlijk KROMME TENEN van!

Ikdachthetniet | 02-04-16 | 00:14

Fliq is veel dikker dan Groenteman, misschien heeft Hanneke dieet tips voor die dikke gothic.

Onderbuik2 | 01-04-16 | 22:48

Realiteitsondermijnende televisie.
Bram van Ojik | 31-03-16 | 19:58

Inderdaad dat is wat het is DWDD: realiteitsondermijnende televisie.

Paljas | 01-04-16 | 22:34

Heeft die Benenogwates tijdens haar TBS een rechtenstudie gedaan of z?. Die is HELEMAAL van het pad af. En die misselijkmakende goedkeurende blikken, bahhh.

Ayaan heeft meer lef dan die hele zaal gehersenspoelde wegkijkers en wel om o.a. de volgende redenen:

- Zij had het lef om de werkelijkheid te vertellen en niet onverbloemd. Zelfs zeer intieme zaken. Dit zonder waardeloze studie maar uit ervaring en haar eigen intellect;
- Zij kan en mag niet afgeschilderd worden als 'polariserend'. In tegendeel, ze meld gewoon hoe het is. Dat dat niet overeenkomt met je eigen verwrongen werkelijkheid en het je daarom niet bevalt betekent nog niet dat de ander polariserend is. Dat ben je dan zelf!!!;
Kan zo nog wel even doorgaan.

Als jij een lijstje maakt, stel je jezelf als beoordelaar boven de anderen. Als je dan zelf zo'n goedmens bent, ga dan een keer over naar daden
Goedmensen zoals daar aan tafel die precies weten hoe het zit kunnen ze goed gebruiken in alle Arabische landen. Ga daar eens naar toe en bevrijd de vrouwen!! Doe eens wat met gave als halfgod/goedmens!!

Slecht dan kun je iets vinden van Ayaan.
Nu mag je als mens niet eens in haar schaduw staan laat staan zo smerig oordelen en haar afschilderen, bahhh

Ayaan, snap dat je bent gevlucht uit een land dat is betovert door goedmensen die meer kwaad dan goed doen en zelf niets maar dan ook niets hebben gepresteerd en dat ook nooit zullen doen. Enkel in hun eigen kringetje.
Grootste prestatie Bengaverdinges, de onnozele uithangen als Badr geen tornooi heeft. Zo wordt je herinnerd!

Uitsmijter om te kotsen, ze begint met zichzelf te bevredigen als goedmens door te stellen dat er meer donkere mensen in moeten. Dat is nou de definitie van discriminatie, iemand in jouw lijstje plaatsen op basis van afkomst!
In het lijstje snelle vrouwen past NellY (trouwens wel een leuk mens) omdat ze hard kan rennen niet op basis van haar afkomst!!

bananabanana | 01-04-16 | 22:10

Het is al weer een aantal jaren geleden, dat Ayaan naar de U.S.A. ging, omdat het hier voor haar niet uit te houden was met naargeestige buren en vier en twintig uur bewaking vanwege de religie van de vrede.
Blijkbaar heeft ze met haar actie voor vrijheid en recht, zodanige sporen getrokken in het politieke landschap hier, dat linkse woordvoerders van mindere garnituur nu nog menen, de gedachte aan haar te moeten besmeuren met hun malafide opinies.
Die, zoals gewoonlijk, ruim baan krijgen bij de VARA.

j.m.de graaff | 01-04-16 | 20:25

Circle jerk.

bambi1970 | 01-04-16 | 19:05

Wilders is de nieuwe Godwin.

philia | 01-04-16 | 17:31

Benedicte Ficq

Wat een schandalige minderwaardige vrouw die afgunstig is en iedereen afserveert die niet in haar straatje past. Mooi voorbeeld van onze heden tendaagse advocatuur. Arrogant en boven iedereen proberen te staan met gigantische linkse waanideeën.

F1802 | 01-04-16 | 14:53

Die constante neerbuigende houding t.o.v. Ayaan blijf ik walgelijk vinden. Ze is de enige immigrant die ooit dit land is uitgetrapt omdat ze loog over haar leeftijd, en oh oh, bij PUUR TOEVAL, was ze toevallig die ene rechtse ex-moslim.

Links houdt er niet van als hun huisnegertjes opeens zelfstandig na gaan denken. Dan moet de zweep er over. En dan loopt zo'n zelfhatende stofkut als Ficq nog van die trappen na te geven. Ik hoop dat de lieverdjes waar dat wijf constant mee associeert haar eens de les lezen wanneer ze vergeet zich onderdanig genoeg op te stellen. Al zou het me niets verbazen dat ze de vuist in haar gezicht nog weg-redeneert als de schuld van Wilders.

Piet van het Padje | 01-04-16 | 12:31

Ayaan Hirsi-Ali heeft ‘polariserende opvattingen over de islam’, zo Bénédicte Ficq. Volgens mij is er tegenwoordig met al die islamitisch geïnstigeerde terreur, niets zo polariserend dan juist de islam. Ook zou ik tegenwoordig geen beter voorbeeld kunnen bedenken van een gewelddadig intolerante en voor kritiek onaanspreekbare ideologie dan juist de islam. In een moderne open samenleving moet het dan mogelijk zijn om een dergelijke ideologie kritisch te belichten, zoals bijvoorbeeld Ayaan Hirsi-Ali doet. Maar de moderne open samenleving wordt al lange tijd geteisterd door een forse intolerantie jegens mensen die in kritische zin spreken over de islam. En eigenaardig genoeg betreft dat ook mensen die zich met gevaar voor eigen leven hebben vrijgedacht uit de islam. Die linkse compassie met een ideologie van stenigen van verkrachte vrouwen en onthoofden van andersdenkenden, enzovoort, heeft iets pathologisch, als van een waan, een gekte, een psychose.

notamused | 01-04-16 | 12:19

Tsja, en nu? | 31-03-16 | 23:21
Hilarisch, niet? Ik ben geen fan van de narcistische Beelen, maar hier scoorde hij wat mij betreft een hele hoop punten: Anouk moest volgens de hysterica in de lijst omdat ze het aandurfde een duidelijk standpunt in te nemen in de Zwarte Pieten-discussie, Ayaan mocht niét in de lijst omdat ze het aandurfde een duidelijk standpunt in te nemen in de islam-discussie. "Want dan moet ik mij steeds verdedigen". Ja, en degenen die Sinterklaas met Zwarte Piet vieren dan? Moeten die zich dan niét steeds verdedigen?

Zenzeo | 01-04-16 | 10:08

Anouk is er weer ingezet door een hysterische Marokaanse dame die zegt grappenmaakster van beroep te zijn (?), het enige wat ze kon was hysterisch krijsen, daarbij zichzelf vast lullend toen Giel haar er fijntjes op wees dat wat ze over Anouk zei ook van toepassing was op Ayaan, toen viel ze met haar bek wijd open stil.
Zelden zo'n dom wijf op tv gezien, en er zijn er al heel wat gepasseerd.

Tsja, en nu? | 31-03-16 | 23:21

Als je niet zou weten dat dit DWDD is zou je denken dat je naar een programma uit 1996 zit te kijken.

Admiraal Balthasar | 31-03-16 | 20:34

sko | 31-03-16 | 19:25
En binnenkort er weer uit misschien. Ayaan blijft een 'punt van discussie' en dat is misschien zelfs waar de VARA op uit is. Via slechte gefundeerde argumenten de indruk wekken alsof er toch wat aan te merken is op de stelling dat 'de moslims' an sich een probleem vormen. De massa is makkelijk aan het twijfelen te brengen, dus die houdt z'n bek wel en stemt toch maar niet op Wilders na het zien van dit soort realiteitsondermijnende televisie.

Bram van Ojik | 31-03-16 | 19:58

.. En ze zit er weer in, mooi!

sko | 31-03-16 | 19:25

Vroeger toen ik nog kind was gingen we wel eens fikkie steken. Iedere keer als deze onvoorstelbaar onelegante dame op tv verschijnt moet ik daar weer aan denken.

jacobh | 31-03-16 | 18:25

DWDD, De Wijven Draaien Deurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Groenteman schuift aan en strijkt wekelijks als tafelh.... r 2500 eurotjes op voor drie kwartier slinks en links meesmuilende naar haar goeroe zijn bek tepraten met haar lelijke loenzende wijdopengesperde verbaasde ogen. De heks ontvangt als PvdA salonsocialtisten maar liefst 90.000 euro per jaar voor haar nutteloze bijzit. Pursang verspilling van geld dat is opgebracht, door de belastingbetaler. Evenzo toepasselijk voor haar evenknie de kwee Marie huppeldepup die elke vrijdag vast aanschuift bij dit misselijk en zogenaamd spraakmakende VARA programma, met afgrijselijke muziekfragmenten en boeken verkoop promotie.

Goedverdoemme | 31-03-16 | 18:03

Wat ben ik toch blij dat ik nooit naar dat programma kijk. Dat geeft zo'n gevoel van vrijheid, dat is niet te beschrijven.

bft | 31-03-16 | 17:11

Wat heeft Anne Frank ooit gedaan voor de vrouwen emancipatie, behalve het schrijven van een dagboek (waarschijnlijk niet eens voor publicatie bedoeld)?

LostSandWich | 31-03-16 | 17:05

Hey Pritt,
stiekum Peter Breedveld een sneer geven hè,
ondeugd.

Ik dacht dat je niet meer zou reageren op Breedveld.

vander F | 31-03-16 | 16:49

En ze zijn ook altijd zo foeilelijk, die zure linkse wijven, gatverdamme. Lost daarvan, moet de zwartepietenhuilclub niet protesteren wegens racisme? Want zomaar een zwarte vrouw aanvallen, ho even. Links is diep van binnen het meest racistisch van iedereen, dat weet iedereen, daarom doen ze naar buiten toe altijd zo extreem multiculti, maar ik vind het hier toch echt wel tijd voor voorbedrukte aangiftes wegens racisme door ficq. Joehoe, zwartepiethuilclub, doe es opletten!
Overigens is Ayaan natuurlijk een topvrouw, een vrouw met meer moed en inzicht dan de hele linkse elitaire dictatorclub bij elkaar.

lekker wijf | 31-03-16 | 16:43

Twee zure wijven, die hun inlegkruisjes laten drogen om er een geurige kop thee van te zetten bij voorkeur gebruiken zij hiervoor het huismerk van Etos.
Neemt extra vocht op, het aangewende maandverband zover van toepassing gebruiken zijn beide om de groeven en rimpels puisten temaskeren in hun nagemaakte linkse rooie PvdA koppen met de gele en groen uitgeslagen gebitten van de alcohol en hoogstwaarschijnlijk bittere pruimtabak.

Goedverdoemme | 31-03-16 | 15:53

Een lijst waar Anouk en Wilhelmina in staan was voor mij al aanleiding om het niet serieus te nemen, blijkbaar vonden 2 gasten dat ook want te zijn er, meer dan terecht, alweer uitgehaald.

Tsja, en nu? | 31-03-16 | 15:48

Ficq is een voorbeeld van iemand die goed artikeltjes kan opzoeken in een wetboek (en hoe moeilijk is dat) maar verder geen enkele intellectuele ontwikkeling heeft doorgemaakt. Zo'n verwend dommig gansje dat werkelijk helemaal niets te vertellen heeft wat de moeite waard is. Vandaar dat zij in linkse praatprogramma's een welkome gast is.

lekker wijf | 31-03-16 | 15:29

Wat is die Benedite toch, een opgedroogde tofu-vretende ideologische verzuurde zeurkut.

ren2782 | 31-03-16 | 14:36

Wat zal Sam Harris hier van denken ?

ren2782 | 31-03-16 | 14:34

Wat een Godsgruwelijke hekel heb ik aan dat pleuris wijf.

blauwe zander | 31-03-16 | 14:33

"omdat ze vanuit een soort superieuriteitsgevoel bijna, haar opvattingen leek te poleren."

De zin uitspreken, is 'm op jezelf van toepassing verklaren.

Hoe kunnen die figuren het over polariseren hebben, ayaan zo wegzetten omdat ze niet zou 'verbinden'. Verbindt mevrouw Ficq dan zelf wel met de Islamcritici? Weet ze niet dat polariseren betekend: het versterken van tegenstellingen tussen partijen. Wat doet ze zelf in deze rant?

Kompel | 31-03-16 | 14:13

Sorry, maar als haar moslim medemens ervoor heeft gezorgd dat ze haar clitoris kwijt is geraakt heeft ze alle recht om haar meningen te geven over de islam.

andywatt | 31-03-16 | 13:25

sonja barend erin dat ik pas een gotspe

dolffie | 31-03-16 | 13:18

Wat een abject en infaam persoon! Om op te schijten !

Bea_Bilderberg | 31-03-16 | 12:00

Advocate Benedicte Ficq is niet alleen de weg kwijt maar is keihard uit de bocht gevlogen.

Toch als ik een advocaat nodig heb jegens Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) staat zij wel op de nominatielijst om door mij te worden gekozen. Zo eerlijk moet ik wel zijn.

ProAsfalt | 31-03-16 | 11:53

Die laatste opmerking "misschien als Wilders hier aan tafel zit" is verre van verbindend. Als er één persoon daar aan tafel zat die polariseert, dan is het Benedicte Ficq wel. Iedereen die het lef heeft om Hirsi Ali weer op de lijst te krijgen wordt door Ficq a priori gezien als persoon die er dezelfde ideeën op nahoudt als Wilders, en het dedain, het neerbuigende toontje moest ons duidelijk maken dat mevrouw Ficq die ideeën abject vindt.
En het ergste is nog dat geen van de anderen dit lijkt waar te nemen. Wilders verguizen, en in het verlengde daarvan Hirsi Ali verguizen, en in het verlengde daarvan eenieder die de bijdragen van Hirsi Ali aan het Islamdebat positief waardeert verguizen, dat is kennelijk bon ton, positief, en verbindend, zo maalt het in al die koppen.

Schoorsteenveger | 31-03-16 | 11:44

Die Thijs toch, of is het Mattie? Een hele tafel vol flopkippen bij de Vara-ra. Ach, daar kraait geen haan meer naar.

h.a.k. blok | 31-03-16 | 11:42

Is zij niet een soort fascist?

Rest In Privacy | 31-03-16 | 11:33

Ik zou hier een goed beargumenteerde mening kunnen geven, maar aangezien zij dat ook niet doet hou het maar gewoon bij kuthoer.

80 | 31-03-16 | 11:30

@TB2318 | 31-03-16 | 10:15

En Geert Wilders heeft groot gelijk dat hij dat niet doet, want dit soort links getormenteerd volk sleept hem al voor een ander volksgericht. Waarom zou hij dus?

h.a.k. blok | 31-03-16 | 11:28

TB2318 | 31-03-16 | 10:15

Jij beschrijft de regels van het spelletje. Dat Hirsi Ali (even) uit het lijstje moest is niet het probleem.
Het gaat om de argumentatie van Ficq: Ayaan Hirsi Ali zou hebben bijgedragen aan de huidige problemen met de Religie van de Vrede. Terwijl ik niet denk dat de jongens die de concertbezoekers in Bataclan overhoop schoten of de reizigers in Brussel opbliezen dat deden met Ayaan in het achterhoofd.

Peyronie | 31-03-16 | 11:17

Brr, haatoma Groenteman mocht ook weer aanzitten bij Goeroe Mathijs. Toch een beetje de Weduwe Rost van Tonningen van de Heilige Linkse Kerk. Met dien verstande dat de Neo-NSB nog steeds springlevend is met een solide grip op de macht.

Ales | 31-03-16 | 11:17

Nou dames en heren. Zo ziet racisme er in 2016 dus uit.

Evil Philantropist | 31-03-16 | 11:14

*Vroeg zich al af wie de eerste volksheld na Michiel Adriaensz: de Ruyter zou worden*

Moet kennelijk een allochtoon voor afgekraakt worden...

cekars | 31-03-16 | 11:13

Zie nu eigenlijk pas dat ze van het niet mannelijk geslacht is. Van dit type vrouwen moet ook maar snel een lijstje komen!

Tjemig | 31-03-16 | 10:54

Bénédicte Ficq toch weer advocaat Badr Hari.

Dat zal wel haar bizarre uitspraken verklaren, waarschijnlijk wat hersenschade opgelopen nadat Badr er wat op gekickboksed heeft.

Nutter | 31-03-16 | 10:34

Wat een gezeur hier.
Er worden "de vrouwen 17" gepresenteerd.
Een vrouw kiest vrouw nr 8. Iemand anders zou vrouw nr 7 kiezen. 't Is wat, als je niet allemaal dezelfde voorkeur hebt. Wordt er ook zo'n stennis gemaakt als ik bij de fruitkraam een zak appels bestel. En iemand achter mij heeft kritiek, want het had een zak peren moeten zijn. Die mevrouw is uitgenodigd en geeft haar voorkeur. En Matthijs van Nieuwkerk heeft gelijk als hij zegt dat Geert Wilders niet langs wil komen.

TB2318 | 31-03-16 | 10:15

En tussen de regels door horen wij: 'ze is zwart, maar desondanks een onwenselijk element in de samenleving'.
-
Dat achterwandje met die foto's is trouwens één grote linkse hagiografie - over wég zetten en verdelen van de samenleving gesproken (van uw en mijn belastingcenten, dat dan weer wel)

bisbisbis | 31-03-16 | 10:06

Deze Fik is in navolging van Moskofiets verslaafd geworden aan de publiciteit. Directe omgang met criminelen blijkt het grote publiek te boeien en dan gaan deze BN-er-types zelf ook denken dat hun mening voor ons van groot belang is. Ook over zaken niet hun crimineel betreffende.

J.Slavink | 31-03-16 | 09:58

Hanneke Groenteman (Links)wordt betaald voor haar mimiek zij hoeft niets te zeggen: goedkeurend dan valt het binnen de Vara- ideologie, pikant kijkend - dan wordt er iets gezegd wat eigenlijk niet varalinks is - maar nog net mag, superieur is het ons-kent-on ( wij deugen) grimas.
Dan kunnen ook de niet zo ingevoerde kijkers of diegenen met een beperking onze Mathijs goed volgen en blijven goed in de leer.
Zet er volgende keer een ongeoefende bij met de verkeerde grimas op het verkeerde moment en de zaak dondert in elkaar.

J.Slavink | 31-03-16 | 09:48

Het grote wensdenken van de linkse kliek in nederland, uitgesproken door dit stuk stront.

De Laureaat | 31-03-16 | 09:47

Alleen mensen die niet meer hebben dan een kliko kijken naar dit soort programma's,verder is zowel mevrouw Ali als mevrouw Ficq niet belangrijk genoeg om iets van te vinden.Van beide hoef ik geen lik,van onderen.

kzegje | 31-03-16 | 09:28

Dat wijf heeft gewoon niet door dat de pvv en meer van die groepen er nooit waren geweest als er geen problemen waren met sommige bevolkings delen.

pedro300 | 31-03-16 | 09:17

-weggejorist-

Bezorgde Muts | 31-03-16 | 09:14

"Multiculturele discussie"...
Pfff..

marcoplarco | 31-03-16 | 08:52

En om haar politieke correctheid te onderstrepen: "Ik weet of Wilders hier een andere mening over heeft". Nou beste advocaatje: "Je hoort bij de top 10 politiek correcten, die mogen aanschuiven om een geënceneerde mening te verkondigen". En veel plezier er mee, zolang het nog kan. Groetjes aan Bedr H.

Kamervraag | 31-03-16 | 08:52

@mokummer 08:15
In haar laatste boek draagt Hirshi Ali de hervorming van de islam aan als oplossing. www.nieuwwij.nl/opinie/recensie-van-ke...

Wilders draagt het de-islamiseren van Nederland aan als oplossing en stelt daar talloze maatregelen voor voor.

Daar kun je van vinden wat je vindt, maar het zijn wel oplossingen die ze aandragen.

tipo | 31-03-16 | 08:32

De meeste Nederlanders hebben het intellectuele nivo van een 12-jarige. Deze mevrouw maakt daar dankbaar gebruik van.

Dr.Dushkind | 31-03-16 | 08:30

Arrogantie ten top. Wanneer je anders denkt ben je polariserend, racist, populist... walgelijke linksen...

Agmetdebalzak | 31-03-16 | 08:28

En als Ficq nu naar zichzelf in de spiegel kijkt, wat zou zij dan zien?
Baronwater | 31-03-16 | 04:53
.
Niets...! Benédicte heeft geen spiegelbeeld... logisch toch? Want Benédicte heeft haar ziel verkocht toen ze keuze maakte om advocaat te worden. Benédicte vond dat geen probleem.... Benédicte zag dat het goed was! 😈

Sarcastisch varken | 31-03-16 | 08:16

Ik vind het ook not done van Ficke,maar wat heeft Ayaan dan bijgedragen aan het debat behalve ons dingen te vertellen die we al wisten.
Ze heeft net als wilders geen enkele oplossing aangedragen,ik denk dat het Ficke daar om gaat,en daar kan je van vinden wat je wil.

mokummer | 31-03-16 | 08:15

Dezelfde Ficq die Badr zo goeie jongen vind die Ficq zal wel zwaar aan de drank en coke hebben gezeten tijdens de maaltijd vooraf of ze is vroeg aan het dementeren mag deze dame ook geschrapt worden beter voor onze samenleving de heks

Petroselinum crispum | 31-03-16 | 08:12

het is toch vrouwenverkiezing?
maar fick zei dat wilders ook kon meedoen.dat klopt niet.

jopie1 | 31-03-16 | 07:56

Benedicte heeft een ongekende fascinatie voor de nobele wilde. Die zijn ethisch altijd zuiver en staan dichter bij de natuur dan de geciviliseerde mensen. De nobele wilde is nog lekker puur en rauw. Voor Benedicte zijn moslims een soort huisdiertjes die ze koestert met al hun eigenaardige dingetjes en zo.

Bovendien heeft Benedicte een kwaadaardige drankzucht.

tipo | 31-03-16 | 07:40

t.zeefje | 31-03-16 | 07:08
Hoe is het nu met je monitor?

lillendvleesch | 31-03-16 | 07:29

Wat is die Ficq grof zeg! Als Wilders aan tafel zit mag Ayan misschien wel terug. Niet te geloven! Zowel Wilders als Ayan worden zwaar bewaakt wegens dreiging, haar vriend Theo met wie ze een film maakte is vermoord, maar ze is niet genoeg van de "binding". Gelukkig had ik niet gekeken, want anders was er weer een TV door het raam gegaan.

t.zeefje | 31-03-16 | 07:08

DWDD is een verschimmeld programma met extreem verschimmelde mensen. Je ziet ook dat die lange/kromme presentator zich schaamt, typisch die cultuur.

succesvol | 31-03-16 | 06:52

Zowee, Die ziet eruit alsof ze iedere ochtend 2 grapefruits en een glaasje citroen sap achterover slaat.

stenenbeen | 31-03-16 | 06:43

Aardig trosje elitair links getormenteerde, met rudimentaire plassertjes behepte fossiele frustraten, daar aan tafel bij Thijsje.

It stinks because it's missing links.

Dat weet je- zie je en ruik je bij wijze van spreken, daarvoor hoef je ze niet eens aan te horen, want dat zijn ze per definitie niet.

@ Baronwater:
En als Ficq nu naar zichzelf in de spiegel kijkt, wat zou zij dan zien?


BARSTEN mijn waarde.

Fijne dag allemaal, met vriendelijke groet,
The Dying Dutchman

h.a.k. blok | 31-03-16 | 06:30

Tijdens het zappen zag ik Hanneke Groentevrouw, kon gelukkig nog snel verder drukken voor ik moest overgeven. Gelukkig helpt een stevig glas Remy Martin tegen dit soort oprispingen.

bergsbeklimmer | 31-03-16 | 06:22

Inderdaad, vijgen haal je bij de groenteman!

StandPuntHoofd | 31-03-16 | 05:12

En als Ficq nu naar zichzelf in de spiegel kijkt, wat zou zij dan zien?

Baronwater | 31-03-16 | 04:53

Watching the Wheels | 31-03-16 | 02:59
Mja, zo'n 100.000 individuele views schat ik (videolink) tegen een miljoenenpubliek die deze prak zonder probleem naar binnen schuiven. En de VARA junta zelf geeft ook zero fucks om boe-geroep buiten de elite-bubbel. Anders zou de ether allang verschoond zijn van hun Kots Op Nederland.
.
Sarcastisch varken | 31-03-16 | 02:17
Zijn gespeelde verbazing ook, alsof hij niets weet van voorgesprekken met de gast en wars is van de VARA signatuur. Elke dag weer. Maar ja daarom presenteert hij dat circus ook. Hij doet het nog zo geloofwaardig dat je toch soms even medelijden met hem denkt te moeten hebben tussen al die linksche horken.

Bram van Ojik | 31-03-16 | 03:59

@nee_toch? | 31-03-16 | 02:08
"Wat een drankhoofd heeft eerstgenoemde trouwens."

Dat is meer een hoofd van een vrouw die te weinig buiten komt in de echte werled en zich uiterlijk volledig verwaarloosd.
Hoewel ze meer op een vent lijkt, is het wijvenvenijn haar niet vreemd.

Rest In Privacy | 31-03-16 | 03:44

Deze discussie is ook ijzersterk met Wierd Duk en Stella Bergsma: "de enige vrouw van kleur en dan halen ze haar eruit", "Dan heb je het als gekleurde vrouw wel heel bont gemaakt :)", "dan heb je ECHT niet hetzelfde gedacht als de andere andersdenkenden!", ""Alleen voor gelijkdenkende andersdenkenden" twitter.com/wierdduk/status/715312984...
.
Ze staan voor joker bij DWDD.

Watching the Wheels | 31-03-16 | 02:59

Wierd Duk en Roderick Veelo op Twitter gelezen en mee eens.
.
Je denkt: "wow, dat is kwaadaardig" en dan komt die link met Wilders er nog overheen: twitter.com/wierdduk/status/715266232...
.
"Dat zij voor straf er een beetje uit zou moeten". Het probleem van NL in 1 zin: twitter.com/wierdduk/status/715309364...
.
Roderick Veelo tweet "Als niemand zich schaamt voor dit gesprek, doe ik het: DWDD Bénédicte Ficq HAAT Hirsi Ali" twitter.com/RVeelo/status/71528727848...

Watching the Wheels | 31-03-16 | 02:47

Mathijs van Nieuwkerk is inderdaad echt een ontzettende onzinkraaiende windfaan zeg... driewerf *kots!

Sarcastisch varken | 31-03-16 | 02:17

Ben het er ook mee eens dat Ayaan Hirsi Ali een mooie, beschaafde en intelligente vrouw is die veel ellende (oorzaak: islam... what else?) heeft overleeft. Dat we haar kwijt zijn, ervaar ik dan voor Nederland als een groot intellectueel en politiek verlies!
.
Ficq, Groenteman en van Nieuwkerk zou ik alvast willen waarschuwen: als je dit hoort, ben je de sjaak:
.
“You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you in a court of law. You have the right to an attorney. If you cannot afford an attorney, one will be provided for you. Do you understand the rights I have just read to you?”

Sarcastisch varken | 31-03-16 | 02:12

Wat een minderwaardig mens! Hirshi die tegen haar wil besneden is en opkomt voor de (Islamitische) vrouw en laat zien hoe bedorven de islamitische gebruiken zijn, om juist háár zo te beschimpen, is uitermate wálgelijk! En dan nota bene Wilders er bij halen. En die laffe 6 ton per jaar van Nieuwkerk die er niets meedoet; werkelijk stuitend. Wat een drankhoofd heeft eerstgenoemde trouwens.

nee_toch? | 31-03-16 | 02:08

beren = veren... excuus!

Sarcastisch varken | 31-03-16 | 01:57

@lillendvleesch | 31-03-16 | 21:21
.
Halverwege de jaren 40 was ze waarschijnlijk kaalgeschoren over straat gesleept. Misselijk mens die Ficq.
.
Ik denk dat we het uiteindelijk misschien vanzelf wel gaan meemaken, na een verbeten strijd, dat er verraderlijke linkschmenschen (waaronder veel bekende mediaratten van nu) worden kaalgeschoren en overgoten met pek en beren op de Dam. Wat er daarna met ze gebeurt, kan mij de reet roesten...
.
Gelukkig begint mijn vader, na veel (eindeloos) geargumenteer mijnerzijds en aanvoer van harde bewijsvoering (via verschillende persbronnen en vele videofragmenten) eindelijk de goede kant op te kantelen... kostte erg veel moeite om dit linkschmensch het licht te laten zien pff

Sarcastisch varken | 31-03-16 | 01:56

In alle openheid en daardoor verborgen: Darwin, eitjes en sperma-nijd. Twee fossiele linkse rimpelvellen met reumatische poes tegenover een gracieuze exotische schone met stijl en een levendige poes.

Het vrouwmens intellect wordt dan vooraleerst gebruikt om de basale emoties van jaloezie en afgunst te kanaliseren en te rationaliseren. De logica komt dan te laat aan bod wat blijkt uit het warrig verhaal.

Bezorgde_Burger | 31-03-16 | 01:34

wat een ENG groepje daar aan tafel,Nederland gaat naar de klote.

bertc100 | 31-03-16 | 01:26

Donkersloot | 31-03-16 | 01:13
Natuurlijk is er tegen die argumenten weinig in te brengen. Andere argumenten zouden alleen maar tot polariserende debatten leiden. Nu is de zaak in één keer benoemd en klaar.

Graaf van Egmont | 31-03-16 | 01:25

De beste manier om iemand heilig te laten verklaren is ze ''aan te laten vallen'' door een zogenaamde "Wegkijker". Dan krijg je hier kwaliteitsreacties als "Mevrouw Fucq is denk ik gewoon een IS-hoer.". Tjonge, tegen dat soort argumenten is inderdaad verdomd weinig in te brengen.

Donkersloot | 31-03-16 | 01:13

Ze zei het zelf dus : Ficq je bent een lelijke heks

Petroselinum crispum | 31-03-16 | 01:08

@ Matisomantis Ayaan was de grootste en verstandigste vrouw die ooit uit de PVDA is gestapt.
---
Iedereen die uit de PVDA stapt is per definitie verstandig. En Ayaan was voor Nederland te groot.
Wat de achterlijke kleinzieligheid van Benedicte F te onbelangrijk maakt om het er over te hebben. Ware het niet dat ze een exponent is van de achterlijke elitaire klasse die zonder enige kennis van zaken hoogmoedige iets verdedigd wat niet te verdedigen is. ISLAM. Het slechtste wat mensen ooit hebben uitgevonden en wat van het begin af aan verboden had moeten worden wegens ultieme wreedheid en waanzin.... tegen de gehele mensheid en vooral vrouwen, ongelovigen anders geaarden en speciaal kinderen wiens jonge ontvankelijke hersens volgestouwd worden met dit menselijk afval waardoor ze in plaats van kennis, en liefde met haat overgoten zijn zonder toekomst.
Een wereld zonder islam graag. vandaag nog.

dijkbewaker | 31-03-16 | 01:07

DWDD, spreekbuis van Bolsjewiek NL

12pints | 31-03-16 | 00:43

Tuurlijk Fucq, ze is de enige donkere vrouw, (haar eerste argument) die moet er uit.

de honden blaffen... | 31-03-16 | 00:40

Zelfs Groenteman keek ongemakkelijk bij het aanhoren van deze haarspeech van Ficq.

kommabijmebinnen | 31-03-16 | 00:31

-weggejorist-

franck7020 | 31-03-16 | 00:24

-weggejorist-

franck7020 | 31-03-16 | 00:23

Ik zou haar geen hand schudden!!!

franck7020 | 31-03-16 | 00:23

Die mevrouw moet maar eens de volgende jaarwissel bij kop en kont beetgepakt en tussen de verbindende elendigementen op het Keulse plein in Keulen gedropt dan komt ze met beetje geluk als door een metamorfose getroffen daags erna vast tot bezinning.

Koeienflat | 31-03-16 | 00:23

We hebben nog ongeveer 5 jaar om het tij te doen keren. Zodra de islam richting de 20% gaat, dan kan je geen moslims beperkende maatregelen meer nemen, zonder burgeroorlog te krijgen. Mensen grijp aub nu in.

Tirade | 31-03-16 | 00:23

ficq off please!!!

de broeder | 31-03-16 | 00:10

Altijd dat linkse dogma; als je geen oplossingen hebt mag je ook geen problemen aankaarten.
Het huis staat in de fik, geen brand roepen tenzij je een brandblusser hebt.

nStilgar | 31-03-16 | 00:03

Ik stoorde me vooral aan haar tieten. Die leveren ook geen positieve bijdrage, zijn polariserend en zijn van inferieure kwaliteit. Doe ze maar weg.

Petskast | 31-03-16 | 00:01

Ayaan was de grootste en verstandigste vrouw die ooit uit de PVDA is gestapt.

Mantisomantis | 30-03-16 | 23:57

A.S. Perien | 30-03-16 | 23:50
Hoe apart moet ze genomen worden? Als een schaap?

Graaf van Egmont | 30-03-16 | 23:54

Deze mevrouw dient even door een Imam apart genomen te worden.

A.S. Perien | 30-03-16 | 23:50

Dit lijstje kan alleen maar leiden naar een serie van 17 linkse vrouwen die er toe deden. Zit me af te vragen wie het aandurft om Anne Frank te jorissen.

Graaf van Egmont | 30-03-16 | 23:48

Duidelijk, als je een probleem aan de kaak stelt dient men gestraft te worden volgens de advokate. Wat klopt er niet?

ikdenkwat | 30-03-16 | 23:45

Ayaan Hirsi Ali heeft in levende lijve de achterlijkheid van de Islam meegemaakt, maar zo'n maffiamaatje als Benedicte Ficq denkt het allemaal weer beter te weten.

freelux | 30-03-16 | 23:42

Ficq is strafpleiter en op zoek naar clienten. Dit is dan ook gewoon een marketingpraatje van haar om haar doelgroep criminele psychopate mocro's naar haar toe te lokken. Dit horen ze graag. En inderdaad volgende keer is Anne Frank aan de beurt.

Holein1 | 30-03-16 | 23:41

Wat een ziek mens zeg. Echt, zij belichaamt hier even heel mooi wat er mis is met Nederland.

peterdh | 30-03-16 | 23:38

Bo endien is F*cq medeplichtig aan de moord op Everdink.
...
Oh, wacht..

Hemmenaar7 | 30-03-16 | 23:37

Het verbinden van mensen: verbindt B-F*cqt maar met de eerstvolgend ploflim

Hemmenaar7 | 30-03-16 | 23:35

Ach ja, ook Benedicte probeert zich bij de politiek correcte NPO omhoog te likken.

Benedicte lik!

Bena | 30-03-16 | 23:35

wanneer stopt dat ons kent ons en ons geeft geld nu eens?

prutserstentop | 30-03-16 | 23:35

sallandstrots | 30-03-16 | 20:35

Ik zag hem ook beginnen te kwijlen en herhaaldelijk zijn lippen aflikken.

metzonderzijwieltjes | 30-03-16 | 23:35

Deze mevrouw, die beroepsmatig criminelen verdedigt, w.o. aftuigmocro Badr, spreekt Ayaan aan op polariseren.

Wel GVD! Leest u svp nog eens aandachtig haar boek mevrouw Ficq en wijs niet het polarisatievingertje als je alleen met Wilders komt om Ayaan weer op de lijst te zetten. Iets met 1 vinger die wijst naar de ander, dan wijzen er 3 naar jezelf...

metzonderzijwieltjes | 30-03-16 | 23:33

Deze gedrochten braken nog meer diaree uit dat bekrompen brein van ze dan de gemiddelde gierkar in het voorjaar.

Rest In Privacy | 30-03-16 | 23:33

"Belgische imams weigeren te bidden voor niet-moslim slachtoffers van de islamitische terroristische aanslag in Brussel verleden week. Volgens de in de Verenigde Arabische Emiraten gevestigde tv-zender Al-Ghad Al-Arabi verwierp de Raad voor Belgische imams een initiatief om voor de niet-islamitische slachtoffers te bidden die in Brussel stierven. Omdat dit in strijd is met de islamitische sharia wetgeving."

--- Tja ...

Prairiehond | 30-03-16 | 23:27

Was ook iets met lesbische menstruatiesex in de jaren 50.

beerboeloe | 30-03-16 | 23:21

En waarom staat Els Borst in de lijst? De vrouw die meer doden op haar naam heeft dan Bin Laden? Onvoorstelbaar. Zeker clementie omdat ze aan stukken gesneden is door Van U.?

Murk Ratte | 30-03-16 | 23:18

Mina Drucker was ook heel polariserend zeker als het om vrouwenrechten ging....

Rest In Privacy | 30-03-16 | 23:18

Mevrouw Fucq is denk ik gewoon een IS-hoer.

Murk Ratte | 30-03-16 | 23:16

donkere vrouw
polariserend
voor straf eruit
irritatie
superieuriteitsgevoel
wilders

mr. slettenhaar | 30-03-16 | 23:15

blijkt dat Matje alleen maar presentator is.
een journalist zou vragen stellen bij Fik's opmerkingen.
en dat lijstje,geen sonja barend en mies bouwman ,want die hebben niks anders gedaan dan presenteren en er goed voor betaald krijgen.
wie er wel op die lijst moet?
geen flauw idee,NL vrouwen die boven het maaiveld uitsteken,noem eens namen.

pejoar | 30-03-16 | 23:15

Zwak verhaal van die advocate, dat zeker. Maar Ayaan in deze lijst was natuurlijk ook grote onzin.

Grapevine | 30-03-16 | 23:11

Wat een zelfingenomen azijnpissende zeikkut is dat.

pigman | 30-03-16 | 23:06

Matthijs van N. kijkt wat sip bij dat gereutel van Ficq. Hij spreekt volgens mij in bedekte termen de hoop uit dat Ayaan weer terug op de lijst komt.

Paljas | 30-03-16 | 23:04

Ik ben geen fan van Ayaan maar van die geborneerde zelfingenomen en nu openlijk fascistische mevrouw Ficq nog veel minder

batvoca2 | 30-03-16 | 23:03

Als je een andere mening hebt dan Ficq dan mag je niet in een DWDD lijstje staan. Marcel van Dam was eerlijker dan Ficq.

i-Wonder | 30-03-16 | 23:02

Gewoon boycotten dat KUT programma (letterlijk)... NU!

beerboeloe | 30-03-16 | 23:02

En wij maar denken dat incest per definitie alleen seksueel kan zijn. Moreel is het dus ook mogelijk.

Nelis SplitBloes | 30-03-16 | 23:02

Deze dame is Nb naar mijn inziens ook niet geschikt op het tableau voor advocaten, gezien het feit zij niet langer met zo een uitgesproken politieke mening iedere Nederlander neutraal kan verdedigen voor de rechtbank.

bhaal | 30-03-16 | 23:00

En dan die mevrouw met die beeldbuisbril. Stond er ook niet van te kijken dat ze Wilhelmina een trap na gaf.
En die Groenteboer kan ik ook niet meer zien. Oh wat is ze toch weldenkend. Inderdaad geen denker of filosofe, maar geluig is Marc Marie dat wel...

joost3001 | 30-03-16 | 22:56

@agram: perfect commentaar. I rest my case

Steven Avery | 30-03-16 | 22:49

Ayaan beschrijft de onverkwikkelijke realiteit/ontmaskert de uitwassen binnen de Islam. Dat is niet hetzelfde als polariseren, maar waarnemen en beschrijven wat is. Wat een onzinnig verwijt van Ficq om dat als polariserend te bestempelen. Nogal bekrompen bovendien.

Paljas | 30-03-16 | 22:48

dat soort mensen bestaan dus echt. haar argumenten komen niet verder dan dat ze Ayaan Hirshi Ali niet kan uitstaan, en zij haar daarom niet kan uitstaan.
kan me ook niet voorstellen dat Badr Hari zich heeft laten bijstaan door een vrouw met ongewassen haar. jakkes.

Zuidwest6 | 30-03-16 | 22:48

Tja, als je zo lang in het riool met ratten omgaat....

Dinand | 30-03-16 | 22:47

compleet van de pot gerukt en ontzettend onbenullig. kampioene wegkijken. hier moet een award voor uitgevonden worden m.i.

horsteknots | 30-03-16 | 22:44

Wát een zure ouwe wijven. Brrrrrr!

bisbisbis | 30-03-16 | 22:38

Móet dit nou echt van ons belastinggeld? Beroepsverdediger van criminele Marokkanen van de ergste soort, een glunderende Hanneke Groenteman die het slechts met moeite lukt om een daverend applaus te onderdrukken, en 'uniek talent' Matthijs van N., die inderdaad het unieke talent bezit om mij binnen viereneenhalve nanoseconde extreme kotsneigingen te bezorgen. Steeds. maar. weer.

OT: wat een rat van een vrouwmens zeg, die Ficq. Een buitengewoon minderwaardig mens, zoals Marcel van Dam het zou zeggen. Natuurlijk, VVMU, maar niet van mijn belastinggeld svp.

Professor Superhirn | 30-03-16 | 22:36

DWDD = VARA = PVDA... Niet objectief en plaatst dingen in perspectief. Hebben veel mensen niet door....

Nekkie | 30-03-16 | 22:34

Ik kijk al een jaar niet meer naar de wdd. Altijd dezelfde figuren die elkaar de bal toe spelen. Als het aan die salonsocialisten ligt dan moeten wij alles maar accepteren en alles waar we voor gewerkt hebben weggeven. Kortom misselijke figuren.

johnelec | 30-03-16 | 22:33

En als het oorlog wordt, niet op van Nieuwkerk rekenen hoor. Die verraad je, zoekt onmiddelijk de nieuwe machthebber op en sluit zich bij hem aan. Gatverdamme pruikmans, wat ben je een lafbek.

Rest In Privacy | 30-03-16 | 22:33

@pluk-87 | 30-03-16 | 22:19
Luyendijk heeft het niveau wel, maar zijn naam is niet voor niks ooit in de tijd van Napoleon zo gekozen ;). Hij is een beetje luiig soms, levensgenieter, het moet een beetje vanzelf komen, zo nu een dan een boek na jaren interviewen met een drankje, het gezellige werk. Hij lijkt dat filosofische gepraat ook zonde van de tijd te vinden, wat het natuurlijk niet altijd is. Geen kwaaie gast, dat blijf ik vinden. Later!

Watching the Wheels | 30-03-16 | 22:30

Irritatie? Superioriteit? 't gaat niet over haarzelf toevallig? Moet ze niet blij zijn met een beetje polarisatie? Dat is toch het standaardexcuus voor verval in criminaliteit of extremisme? Volgens mij vreet ze daar goed van... Anyway, al veel te veel woorden besteed aan deze eh... tja... hoe zeg ik dat... mmm... Weet je wat? Ik zeg het gewoon niet. Teveel eer.

Tom Hagen | 30-03-16 | 22:28

-weggejorist en opgerot-

Laatvogeltje | 30-03-16 | 22:28

Ik kan het filmpje niet zien en ken de debateerders. Maar ongelooflijk, ongelooflijk, ongelooflijk!
Het is Zeldzaam dat onderdrukte moslim vrouw zo openbaar oorlog aan islam verkaard.
Er leven miljarden vrouwen onderdrukt,mishandeld als ratten behandeld in islam wereld.
Dan komt er 1 om dat te vertellen, riskeert met haar leven wordt verbannen en op de dodelijlijst gekomen..
Onze tijdlijn in het westen heeft elkaar gekruisd en ik heb haar strijd niet meegemaakt, jaren later heb ik voor mezelf gekozen dat ik nooit over verschrikkelijke gezicht van islam en in welke onmenselijke dwang een moslim vrouw ook in uw buurt ga liegen.
Juist vandaag, toevallig, dacht ik over misdaad tegen Ayaan Hirsi.
En dan hoor ik u, mevrouw.. U zegt dat als Ayaan niets had gezegd wij geen terreur in Brussel, Parijs geen Charlee Hebdoo hadden gekend. Dat is dus de schuld van Ayaan omdat ze de waarheid niet had mogen zeggen...
U zeg dat u het goedvindt dat ze gestraft is, wel ik heb dan spijt dat er geen postnatale abortussen op wezens als u bestaan. IK heb spijt dat je ooit je voormoeder voor jouw rechten heeft gestreden, dat je vandaag je bek kan komen opendoen. Ik zeg deze woorden uit mijn schreeuwende pijn die ontstaan is doordat islam mij heeft aangedaan, en steeds probeert te doen.
GA KOKEN VROUW!

Laatvogeltje | 30-03-16 | 22:28

@Slogra | 30-03-16 | 22:11
Beauty is in the eye of the beholder (en cruelty ook). Terrorisme is "een bestand" van het huidige neoliberale leven. Ze willen dat we er aan wennen en voor sommigen is het mooi en voor anderen vreselijk. Wel een enorm gel*l trouwens over die Heidegger :) . Het gaat dus om het zetten van standaarden en voor wat betreft die mosliminvasie en Oekraïne beslissen we nu hoe de toekomst van Nederland eruit ziet. En we zijn in feite al veel te laat als we het oude sfeertje, de oude standaarden, de cultuur, de eigen identiteit een beetje willen beschermen tegen teveel verlies van identiteit. Good night allen!

Watching the Wheels | 30-03-16 | 22:25

Nou, der vader zal zich nu wel omdraaien. Deze vrouw zet iemand buiten spel die ze totaal niet kent en wel ervaring heeft met de Islam omdat de houding en mening van betreffende haar niet aanstaat. Ach ja, weten we nu ook wat het nivo van een strafpleiter is. Niet veel hoger dan dat van een tokkie. Lol

NLseSlaaf | 30-03-16 | 22:24

-weggejorist-

petgerrit53 | 30-03-16 | 22:21

zucht... ik word hier zo moe van.... zit ik elke avond naar Netflix te kijken, word ik via mijn favoriete website alsnog door DWDD lastiggevallen.....

Heisenberg74 | 30-03-16 | 22:19

@Watching the Wheels | 30-03-16 | 22:12
We zijn in dit topic allemaal lekker eensgezind, dat mag ook wel eens ;)
@Slogra | 30-03-16 | 22:11
Ik heb het gezien inderdaad, daar zit een niveauverschilletje.

pluk-87 | 30-03-16 | 22:19

Er zaten weer veel wegkijkers aan tafel.
De oma-opper-wegkijker, wat een griezelig mens is dat.
Mocro-vriendje Ficq. Meer, meer mocro's.
Peter vanderMeersch: Molenbeekse ploffers kregen geen stageplek.
En slijmbal Matthijs, probleemontkenner maar fietst toch harder als hij mocro's ziet.

Jan Dribbel | 30-03-16 | 22:19

Bram van Ojik | 30-03-16 | 22:04
Ik heb dan ook niet gezegd dat het sterke argumenten waren

Alpha Runner | 30-03-16 | 22:19

Ik vond Ayaan ook altijd enorm overschat: ze zei vooral wat die nette VVD-ers niet zelf durfden zeggen. En eigenlijk is een overstap van de PvdA naar de VVD ook niet echt geloofwaardig.

Simon_GS | 30-03-16 | 22:18

Een hoop Godwins in deze thread. Op zich terecht als je de islam ziet voor wat het is: een perverse ideologie die de vernietiging nastreeft van niet moslims, joden voorop. En je moet anno 2016 wel blind zijn om dit niet te zien.

Vanuit dat perspectief is elke vergelijking van Ficq met Nsb'ers te begrijpen.

Joris Klam | 30-03-16 | 22:18

Zou op haar leeftijd ongesteldheid nog een verzachtende factor van enige betekenis kunnen zijn ?

ja,diedus! | 30-03-16 | 22:18

Deze allochtonen knuffelende haatmevrouw laat zien dat links een beetje wanhopig begint te worden nu hun multiculturele luchtkasteel steeds verder begint af te brokkelen. Dus gaat ze een beetje blind om zich heen slaan. Best een triest gezicht eigenlijk.
Met elke aanslag zal ze wanhopiger worden en gaan krijsen dat het allemaal de schuld van Wilders is.

Kelvin-Helmholtz | 30-03-16 | 22:17

Nazi familie, Nazi genen, Nazi hoer.

Hans Gruber | 30-03-16 | 22:16

Ficq heeft wel heel makkelijk praten. Zij heeft zelf vast nog nooit in een safehouse moeten zitten vanwege haar mening. Zij heeft nog nooit op een fatwalijst gestaan, haar naam stond niet in het briefje dat op Theo's borst was geprikt en zij is niet kaltgestellt. Ook heeft Ficq zelf nooit islamitisch geweld aan den lijve hoeven voelen. Ik ben blij voor Ayaan dat ze uit krabbenmand Nederland is ontsnapt. En stel zij zou inderdaad een arrogante trut zijn. So what? Niks maakt uit als je gelijk hebt.

Daisy Cutter | 30-03-16 | 22:16

Dat twee intellectuele lichtgewichten als Sonja Barend en Mies Bouwman geniale genieën worden genoemd in een top 17, is wel een teken aan de wand dat het peil van Nederlandse vrouwen blijkbaar niet hoog is. Het wachten is op de nominatie van Erica Terpstra. Een genante vertoning.

Pirata piraticus | 30-03-16 | 22:15

pluk-87 | 30-03-16 | 21:59
Eigenlijk zei jij dat ook al, sorry.

Watching the Wheels | 30-03-16 | 22:12

Veel fouter bestaan ze niet, nou ja misschien onder haar cliëntjes. Mooie analyses ook hierboven, dat ze er niet tegen kan dat zwarte dame niet zielig wil zijn en niet door gutmenschen tot slachtoffer geknuffeld wil worden. BF is dus de ware racist.
Repsect voor Hirschi, de islam openlijk afvallen is geen eitje.

Bopje | 30-03-16 | 22:12

Bram van Ojik | 30-03-16 | 22:04
mensen die zich door 'de toon' laten leiden luisteren per definitie teveel naar de 'onderbuik', precies datgene waarvan ze zelf zeggen dat ze er boven staan.
Hypocrieter kan haast niet.

Wutbürger_ | 30-03-16 | 22:11

@pluk-87 | 30-03-16 | 21:48
Luyendijk snapt Heidegger niet. Daar ga je al. Kijkers van Zomergasten waren hem al snel zat.

www.youtube.com/watch?v=8IlHtEu-JxA

Slogra | 30-03-16 | 22:11

@pluk-87 | 30-03-16 | 21:59
Dat is een beetje zijn houding als hij zich probeert te concentreren. Andrea Bocelli heeft dat ook een beetje, het gaat mij om wat iemand zegt of zingt. Waarom zou je geen "gematigde Duitser" kunnen zeggen :)? Ze zijn de laatste tijd immers allemaal wat gematigder. Denk dat het een slecht voorbeeld van hem was. Wat Luyendijk waarschijnlijk bedoelt is dat "Duitser" iets neutraal is en alleen aangeeft waar iemand vandaan komt. Moslim is als woord natuurlijk iets anders, namelijk een niet locatie gebonden eigenschap. Moslim ben je omdat je iets inhoudelijk aanhangt. Duitser ben je omdat je ergens geboren bent. Het is net niet hetzelfde.

Watching the Wheels | 30-03-16 | 22:10

Wel, lager kan het niveau niet zinken van De Vuilspuiters Draaien Door. Ik kijk al jaren niet meer naar dat programma, dit fragment herinnert mij er weer aan waarom. Lelijke linksen, en niet alleen aan de buitenkant., hun innerlijk is puur lelijk en vervuld met gif. Figuren als die Ficq zijn gevaarlijk, de waanzin nabij. Mijn waardering voor Ayaan Hirsi Ali is omgekeerd evenredig aan mijn walging voor Benedik Fik.

appelvink | 30-03-16 | 22:09

Benedicte Ficq, de Gezegende van Goirle (1957), is kennelijk dol op islam, ja dol op islam.
*liedje aan voelt komen*

Lewis Lewinsky | 30-03-16 | 22:09

Foute heks !!!

louis6227 | 30-03-16 | 22:08

Wow.. Just.. wow..

Wat een ongelooflijk tukwijf.

fukallahalhollandi | 30-03-16 | 22:08

Na de Duitse inval in Nederland waren er ook mensen die polariseren en verdeeldheid afwezen en een positieve bijdrage verlangde richting de vijand. Dat waren dus de landverraders en de NSB aanhangers die zo later bleek er faliekant naast zaten. Benedicte Ficq , u kunt dit Ayaan Hirsi Ali met de kennis van nu dit toch met geen mogelijkheid verwijten ?

ja,diedus! | 30-03-16 | 22:05

Wat is nu sneuer en vermakelijker om te zien hoe een een sterke, moedige, intelligente jonge zwarte vrouw die zich ontworstelt heeft van de ketens van een radicaal geloof door een stel soppende zelfverheerlijkende en venijnige oude wijven bij de VARA onder leiding van een meeprater wordt gedemoniseerd op de brandstapel van het goedvolk. Satire op z'n best.

agram | 30-03-16 | 22:04

Alpha Runner | 30-03-16 | 21:27
Ik hoor geen argumenten waarom Hirsi Ali 'niet positief' bijdraagt. Enkel dat haar 'toon' niet fijn is. En zelfs daar dan niet een voorbeeld van, voor demense. Heel slecht van een advocaat. Maar zeker het DWDD publiek laat zich gewillig voeren met linksche monologen, dus whofuckincares. Een voorgesprek en instemmende Horror Groenteman plusbonus andere femen-heks (over wandelende clichés gesproken) ernaast plempen, und Der VARA zieht das et gut is.

Bram van Ojik | 30-03-16 | 22:04

Raar zinnetje in Wikipedia: *Ze heeft samen met haar partner, de journaliste en historica Dorine Hermans, twee kinderen*.
Dat kan dus biologisch niet voor twee lesbo's, samen kinderen hebben.
nl.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9n%C3%A9d...

Lewis Lewinsky | 30-03-16 | 22:03

@ Harry Turtle: over welke inhoud heb je het??

kinky winky | 30-03-16 | 22:03

pluk-87 | 30-03-16 | 21:59
luyendijk is opgeleid als antropoloog. door hun "veldonderzoek" gaan ze meestal ook native. stockholmsyndroom in vrijwilligheid.

Glasgow Argus | 30-03-16 | 22:01

@ Brutus 68;

uitstekende analyse!

dysdiadochokinese | 30-03-16 | 22:01

@Piet Karbiet | 30-03-16 | 21:54
Geen idee wat je bedoelt, waarde stadgenoot. En ik snap ook niet wat de Gezegende Fiek in de islam ziet. Zal allemaal aan mij liggen.

Lewis Lewinsky | 30-03-16 | 22:01

Mij bekruipt altijd een enorme irritatie als ik dat mens hoor en zie.

BlowingBubbles | 30-03-16 | 22:00

@Watching the Wheels | 30-03-16 | 21:52
Die Luyendijk zei over de term 'gematigde moslim' dat het een gekke term is, want je zegt ook geen 'gematigde Duitser' wanneer het geen nazi betreft.
Een doodscultus aanhangen (moslim zijn) is volgens onze Joris dus net zoiets als een nationaliteit hebben.
Het is echt ontzettend dom wat hij daar zei, maar zijn houding was er niet minder pedant om.

pluk-87 | 30-03-16 | 21:59

@Joris
-weggejorist-

Uw Verzekeringsadvis | 30-03-16 | 20:56
FF schrikken, zijnde de keurigste reaguurder ooit, begrijp het eigenlijk wel.

Uw Verzekeringsadvis | 30-03-16 | 21:57

Mij bekruipt altijd een irritatie als ik Benefuckte Dick zie....

Nuchternederland | 30-03-16 | 21:57

@Lupuslupus | 30-03-16 | 21:51
Thx. Dus het *multiculturele debat* wordt daar louter door gelijkgestemden gevoerd? Zijn ze nog comateuzer dan ik dacht.

Lewis Lewinsky | 30-03-16 | 21:56

@pluk-87 | 30-03-16 | 21:48
Luyendijk is geen kwaaie gast. Een beetje goedgelovig en de goedmens die we in Nederland in de kern eigenlijk allemaal van huis uit zijn. Ik ben blij dat hij als enige nog iets gedaan heeft om die bankiers wat weerstand te bieden (al is het natuurlijk allemaal nog steeds veel te aardig met de conclusie dat er in 2008 niemand in de cockpit zat).

Watching the Wheels | 30-03-16 | 21:56

Piet Karbiet | 30-03-16 | 21:40

Geef die mevrouw Ficq dan maar een glaasje olie te drinken.. Ze heeft wel wat smeermiddel nodig, klinkt net een schoor schrootmotor van de sloop die droog staat en niet wil starten.

Dr. Frambozenjam | 30-03-16 | 21:55

@Lewis Lewinsky | 30-03-16 | 21:47
.
(Toch stiekum gekeken:) Ook mijn vraag. Ze denken denk ik al roestende na, hoeveel woordwaarde het woord 'uitreiziger' hen oplevert. Of uitreizigster.

Piet Karbiet | 30-03-16 | 21:54

Ook na de oorlog kun je dus fout zijn.

ja,diedus! | 30-03-16 | 21:53

live op tv ;)

Watching the Wheels | 30-03-16 | 21:53

@Slogra | 30-03-16 | 21:39
Het was niet zo'n goed interview van Hans Jansen (ik heb het toen ook live gezien destijds), maar aan het eind maakte Jansen toch nog wel een punt: "Belachelijk natuurlijk om op kosten van de gemeenschap (deelgemeente) allerlei imams in te vliegen om met jongeren te komen praten, dat doe je met gereformeerde dominees ook niet (scheiding kerk en staat)." Het zijn lastige gesprekken, omdat iedereen aan tafel bezig is om de islamcriticus te pakken op een woordje in plaats van inhoudelijk debat te voeren. Ook valt op dat er niemand aan tafel zit die inhoudelijk weerwoord kan bieden. Zet er dan iemand tegenover die er ook inhoudelijk iets van vindt.

Watching the Wheels | 30-03-16 | 21:52

Ik vermoed dat de Ayaanhaters campagne gevoerd hebben.

Kor Anders | 30-03-16 | 21:52

Jammer dat niemand van de hersendode comateuse slaapkoppen aan tafel haar dat gevraagd heeft.
Lewis Lewinsky | 30-03-16 | 21:47
.
Er worden daar over het algemeen alleen maar gelijkgestemden uitgenodigd. En soms iemand met een andere mening om eens - met zn allen natuurlijk - goed op los te gaan. Tenminste, dat was jaren geleden het geval, toen ik nog t.v. keek.

Lupuslupus | 30-03-16 | 21:51

De enige manier waarop ik met DWDD in contact kom, is door GeenStijl te volgen. En zelfs dan word ik er misselijk van. Wat een ontiegelijke idiote droge kutten TV is dit toch

Jules de Korte | 30-03-16 | 21:50

Als de nieuwe tijd inhoudt dat linkse vrouwen andere vrouwen in het publiek gaan afmaken dan ga ik wat anders doen. Ik heb er fotokes van gemaakt. Hoe krijg je een rijp voor de sloop versleten oude grasmaaier van 20 euro weer aan het werk als nieuw. Kijk maar hier eens flic.kr/s/aHskevhqwf

VolgendjaarkrygikAOW | 30-03-16 | 21:50

Jezelf druk maken om het gezever van een nobody.
We kijken toch allemaal geen DWDD, en nu ineens verontwaardigd zijn. Tsja.

Ongeblustekalk | 30-03-16 | 21:49

@Slogra | 30-03-16 | 21:39
Interessant dat je precies hem aanhaalt, dat vind ik namelijk ook een heel naar mannetje. Nog nooit een greintje warmte of menselijkheid bij hem kunnen ontdekken.

pluk-87 | 30-03-16 | 21:48

Zo maar een gedachte. Eigenlijk vind ik Benedicte wel wat weg hebben van Volkert, zo kijkend naar de gezichtsbouw en zo, en qua denkbeelden. Wat een verschrikkelijk lelijke vrouw, van buiten en -veel belangrijker- ook van binnen.

LaatmaarLu? | 30-03-16 | 21:48

Ik zit me nou toch af te vragen wat dat Ficq-vrouwtje nou zo geweldig aan de islam vindt. Jammer dat niemand van de hersendode comateuse slaapkoppen aan tafel haar dat gevraagd heeft.

Lewis Lewinsky | 30-03-16 | 21:47

-weggejorist-

Mr_Robot | 30-03-16 | 21:45

Dus de blanke advocaat verwijt een donkere Afrikaanse vrouw die besneden is en aan den lijve de islam gevoeld heeft superioriteit uitstralen omdat ze iets van de islam vindt.

Nog een objectief oordeel hoe we links dan wel rechts van het politieke spectrum de mening en het karakter van de blanke vrouwelijke advocaat vinden die zich zo uit?
Ik doe een suggestie:

Zelden iemand gezien die zich zo ten aanzien van iedereen met een beetje hersencapaciteit te kijk zet als een volslagen idioot met pretenties.
En daarmee kan mevrouw Benedicte Ficq het doen voor de rest van haar armzalig bekrompen leventje.
Wat een tijdloze afgang.

dijkbewaker | 30-03-16 | 21:45

Wanneer wordt de NPO nou eens afgeschaft ?

Mo het varken | 30-03-16 | 21:43

Tobi | 30-03-16 | 21:38

Precies. Het zou een discussie moeten zijn, maar dat is het niet.

Alpha Runner | 30-03-16 | 21:42

@Jonkheer Wttewaall | 30-03-16 | 21:26

Yep... Bram Moszkowicz had zijn financiën niet op een rijtje..... maar als het mij vraagt heeft deze griezel iets veel ernstiger niet op een rijtje.

von Strumpfhausen | 30-03-16 | 21:41

@Dr. Frambozenjam | 30-03-16 | 21:20
.
Reden: Olie en de islam.

Piet Karbiet | 30-03-16 | 21:40

@pluk-87 | 30-03-16 | 21:14
De passief-agressieve lichaamstaal van Joris Luyendijk is pas echt erg. Zie je wel vaker bij mensen die inhoudelijk weinig in te brengen hebben. Wat een dweil.

youtu.be/2kcKb7yglIM?t=6m

Slogra | 30-03-16 | 21:39

@ Alpha Runner / 21:27
Lees tussen de regels door
Ficq noemt 'argumenten' zoals een 'niet positieve bijdage [van Ayaan] aan het muliticulturele debat'
maar Ficq kan niet tegen andere meningen dus over wat voor een debat hebben we het dan
Ficq's versie van een debat, waar iedereen zoals Ficq en haar sLinkse broeders denkt, is natuurlijk geen debat
maar een monoloog want geen enkele tegenspraak
iedereen die daar niet aan voldoet moet volgens Ficq weggejorist worden

Tobi | 30-03-16 | 21:38

Dat kan korter, Ficq. Wat je zegt is dit: *islamkritiek is verboten*.

Lewis Lewinsky | 30-03-16 | 21:37

En er dan bij zeggen dat Ayaan Hirsi Ali hooghartig zou zijn, terwijl die Ficqie toch ook wel iets neus in de lucht achtigs over zich heeft wat we haar toch ook gunnen. Waarom altijd iets negatiefs melden over mensen die waarschuwen voor de islam, terwijl er toch duidelijk in opdracht van de islam terrorisme heerst. En waarom die timing precies nu in DWDD na de aanslagen in Brussel en dan nog even toevoegen dat Wilders Hirshi Ali misschien terug zal brengen in de TOP-15, maar weer aan benadrukken dat hij niet komt. Ik begin steeds beter de begrijpen dat Wilders niet komt. Ze zijn niet fair, geen eerlijke gelijke kansen.

Watching the Wheels | 30-03-16 | 21:36

Die Mathijs van Nieuwkerk is de schaamte onderhand ook voorbij. Op gezag van zijn Varabazen laat hij zich kennelijk al die linkse goedpraters opdringen, en is hij vervolgens zo kritiekloos als je maar zijn kunt. Wat een wanprestatie van deze "interviewer". En dan dat vreselijk overdreven gedoe als Freek Vonk er een college houdt over zijn beesten, wat een theatrale minkukel wordt die man zeg! Zit hij voor de uitzending aan de coke ofzo?

Ruud5 | 30-03-16 | 21:36

Ongelooflijk, echt, dit is echt het dieptepunt. Stomverbaasd.

La Bailaora | 30-03-16 | 21:36

Het mooie van al deze rottigheid is, dat ze hebben zelf niet door hoe krankzinnig dit overkomt en hoe ze Wilders zo alleen maar in de kaart spelen.

Robertski | 30-03-16 | 21:35

en mij bekruipt altijd een enorme irritatie als ik deze mevr. Ficq zie en nog meer als ze aan het woord is.

Henria | 30-03-16 | 21:33

Ja, nu denk ik ook dat Ficq Ayaan niet moet omdat ze geen slachtoffer speelt die door Ficq bijgestaan en gered moet worden. Ayaan is inderdaad sterk, weet waar ze het over heeft en verwacht geen medelijden. De linkse Ficq wil als zoveel anderen dat donkere vrouwen en moslims slachtoffer blijven want daar hebben zij al een decennium lang hun demoniseringscampagne en hun hele imago van goedmens op gebouwd. En daar heeft Ayaan als Afrikaanse ex-moslim niet aan meegewerkt, integendeel. Die had die hypocrisie niet nodig. Ze raken daardoor hun identiteit kwijt.

agram | 30-03-16 | 21:33

En niemand neemt het op voor onze Linda en onze Wendy ?

exkoppijn | 30-03-16 | 21:32

Kalkoenhals vind ik een mooie benaming voor deze mevrouw. Ze is voor verbinden en tegen polariseren. Maar wat zij en haar vriendelijke kantoorgenoot Meijerink allemaal namens hun fraaie clientele roepen over het OM en Eberhard vd Laan (Meijerink) heeft weinig met verbinden en niet-polariseren te maken. Het is een naargeestig stel en wat ze over Hirsi Ali allemaal zegt slaat helemaal nergens op. Het zal wel ordinaire jalouzie zijn op zo'n knappe donkere vrouw van deze bleke oude heks. Wat een qutwijf zeg!

Ruud5 | 30-03-16 | 21:31

Flauw spul. Maar anderzijds, waar maken we ons druk om. 15 plaatjes in een PraatvdA-programma met een presentator die tonnen binnenharkt uit de pot publiek geld wegens "niemand van de socialisten (of liberalen) wil dat voor een ton of twee doen", eliteklets.

Watching the Wheels | 30-03-16 | 21:31

Wat een geschift mokkel

Mich2007 | 30-03-16 | 21:30

@miko | 30-03-16 | 21:12
nou nou

God Zelf | 30-03-16 | 21:29

@demdem | 30-03-16 | 21:21
De totale zwakte in haar onderbouwing is inderdaad opvallend. Ze is oprecht overtuigd van haar eigen gelijk. Weet je wie dat ook waren?

Joris Klam | 30-03-16 | 21:29

Mark_D_NL | 30-03-16 | 21:23

Die kunnen dan gezien de gevorderde leeftijd van de dames als voorwerp bij "Tussen Kunst en Kitsch" worden aangeboden.

eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 21:28

Ficq geeft haar mening en ze beargumenteert haar mening. Ik ben het niet met haar eens, maar het is haar goed recht. Wat me veel meer stoort is dat dit een intellectuele discussie zou moeten zijn, maar niemand weerspreekt haar, ook Van Nieuwkerk niet. Niet op haar ronduit racistische opmerking over Ayaans huidskleur (ze suggereert dat Ayaan hooguit in dit lijstje zou mogen staan vanwege haar donkere huidskleur), niet op inhoudelijke gronden waarom Ayaan enorm belangrijk is geweest en nog steeds is, niets. Want je zou toch maar als verkapte PVV'er te boek komen te staan....

Alpha Runner | 30-03-16 | 21:27

Het is algemeen bekend dat advocaten geen geweten hebben, maar om dat dan zo zelfgenoegzaam te etaleren is waarschijnlijk zelfs voor een ijdeltuit als Bram Moszkowicz een stap te ver.

Jonkheer Wttewaall | 30-03-16 | 21:26

Iemand zou de clitoris van mevrouw Ficq onverdoofd met een staalborstel moeten weg vijlen onder het gezang van enige duivelsverzen. En laat haar dan pas praten over de Islam.

Lafayette | 30-03-16 | 21:26

Hmm, dat deleten van delen tekst zit me vanavond niet echt mee
excuses voor de ontstane janboel

Tobi | 30-03-16 | 21:25

Ik vind die Ficq een behoorlijk vieze vent. Maar eerlijk is eerlijk, "het" hoort aan die tafel. En moet je dat mormel van Groenteman zien kijken als Ficq iets negatiefs over Hirschi zegt... zo zien 5 m² VARA/PVDA rimpels uit als het over iets gaat dat niet des PVDA's is. Walgelijke TV, zoals enkel de VARA het kan. Ik hou het bij bovenstaand filmpje op mijn laptopje want mijn 4K trekt dit soort horror niet.

Rest In Privacy | 30-03-16 | 21:25

Juist, zie hier de totale ondergang van Links. 30 jaar terug was iemand als HA nog een pionierende vrouw op de barricades. Nu is het een lastig sujet.
Van progressief naar oerconservatief.

Stortkoker | 30-03-16 | 21:25

Wat een spul bij elkaar. Ik zal het niet vergeten als bijltjesdag is gekomen.

Normpje | 30-03-16 | 21:25

Wat een vreselijk figuur. Zij verwijt Hirsi Ali dat ze uit de hoogte is? De wereld op zn kop. Ben geen fan van Hirsi Ali, maar als er één vrouw recht van spreken heeft is zij het wel. Dan moet mevrouw Ficqkckqkq haar muil dichthouden. Grappig ook dat ze niet doorheeft dat ze zelf net zo hard polariseert. Maar voor types zoals zij is alles behalve haar eigen opvatting polariserend.

ikzalhandhaven | 30-03-16 | 21:25

-weggejorist-

AlsoSprachZarathusra | 30-03-16 | 21:23

@eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 21:11
En vergeten tampons...

Mark_D_NL | 30-03-16 | 21:23

@Harry Turtle | 30-03-16 | 21:03
MvN is geen interviewer maar een presentator. Leest het script, leert wat text, gebruikt een autocue en draait zijn riedeltje af. Altijd de meest voor de hand liggende vragen en vooral niet porren waar het pijn doet. Het moet immeRs gezellig blijven.

Mark_D_NL | 30-03-16 | 21:22

Vroeger hadden ze hallucinerende figuren als Benedicte Ficq in een inrichting laten opnemengestopt
vroegah, toen alles nog beter was

Tobi | 30-03-16 | 21:21

Het lijkt mij dat ons land beter af is als personen zoals B.F. hun smoel zouden houden. Hun mening resp. houding is mede oorzaak, zo zou mogelijk kunnen worden gesteld, van heel veel leed en ellende hier en in de rest van de wereld.

langzullenweleven | 30-03-16 | 21:21

Halverwege de jaren 40 was ze waarschijnlijk kaalgeschoren over straat gesleept. Misselijk mens die Ficq.

lillendvleesch | 30-03-16 | 21:21

Mijn god, zo'n zwakke argumentatie heb ik nog nooit gehoord en dat nog wel van een advocaat! Ayaan had de vloer aangeveegd met deze zure pruim. Als iemand terug mag komen is het Ayaan wel, wat een sterk mens is dat zeg, een voorbeeld voor velen (lees Mijn Vrijheid eens Fikkie). Maar nee, deze advocate heeft al haar potentiële cliënten onder licht getint en islamitisch Nederland zitten. Pure marketing dus.
Echt om te kotsen dit. En weer dat 'politieke islam' erbij halen. noem de meest smerige indoctrinatie gewoon bij z'n naam: islam
En verder wat mr. spekkeboon | 30-03-16 | 21:01 heeft gezegd.

demdem | 30-03-16 | 21:21

Benedicte Ficq, dat was toch de advocaat die een juweliersvrouw die de euvele moed had gehad zich te verweren tegen een gewelddadige overvaller, helemaal kapot probeerde te procederen? Dit uit naam van de nabestaanden van die lieve mocrojongen?
De ultieme advocaat van kwade zaken, die Ficq. Dus is ze de grote heldin van de VARA, de apologeet van alles wat moslim en crimineel is.

MAD1950 | 30-03-16 | 21:21

... ik wist niet wat ik hoorde...
Echt ongelofelijk. Ayaan, de zoveelste vrouw die uit eigen ervaring vertelt hoe het echt zit en dan de arrogantie,.. Ik heb er geen woorden voor.
Wat doe je nou als de waarheid polariserend is?
Nou: ontkennen!
Want polariseren en verdeeldheid moeten we niet willen met z'n allen. Nee, liever vrouwen die proberen de 21e eeuw in te komen als volwaardige mensen demoniseren.
Word ik nou gek? Draait de wereld echt door?

Samui07 | 30-03-16 | 21:21

Ik kan er nog steeds niet bij waarom Ayaan destijds binnen 24 uur ge-denaturaliseerd is.. En Syrië-gangers nu deradicaliseringcursus krijgen/vrij mogen bewegen.

Wat Ficq betreft en het verschil met Ayaan is dat Ayaan het contrast/ervaring zag wtb vrij open westerse samenleving ten opzichte van de islamitische werelddeel. Daar waarschuwt zij voor.

Dr. Frambozenjam | 30-03-16 | 21:20

nukkie | 30-03-16 | 21:14
volgens mij bijt ze bijna haar kunstgebit kapot.
Ze heeft inmiddels (veels te laat) wel door wie de echte vijanden van de joden zijn.

Wutbürger_ | 30-03-16 | 21:19

Er is maar één gelijk en dat is de hare? Als partner van haar word je standaard opgewacht met een zweep.

Mr_Pikibelly | 30-03-16 | 21:19

Het mag wel een neger zijn, maar niet deze...

Joris Klam | 30-03-16 | 21:19

TV heb ik niet, en ik ben geeneens gereformeerd. Er is alleen maar onzin op dat ding. Als ik wat wil zien doe ik dat via internet en compoeter.

EmilioEsteves | 30-03-16 | 21:18

TV heb ik niet, en ik ben geeneens gereformeerd. Er is alleen maar onzin op dat ding. Als ik wat wil zien doe ik dat via internet en compoeter.

EmilioEsteves | 30-03-16 | 21:18

Dat dit kritiekloos op prime time TV kan.. wat een vreselijke pedante, arrogante foute vrouw die Benedicte Ficq. Rot op naar de grachtengordel en ga je diep, diep schamen voor deze politiek correcte, non-polariserende, laffe bull-shit! Idd Hanneke Groentetrut; idem dito!

myxomatosis | 30-03-16 | 21:18

Ga je schamen, mevrouw Benedictus Indefik IV

T0matenplukker | 30-03-16 | 21:18

Nederland, wij zullen u opheffen. Tot zover, tot morgen!

Bram van Ojik | 30-03-16 | 21:18

@Piet Karbiet | 30-03-16 | 20:57
Kijken kan nog wel, maar luisteren . . .

Mark_D_NL | 30-03-16 | 21:17

@nukkie | 30-03-16 | 21:14
Dat gemene zelfgenoegzame grinniken inderdaad, ik zou bijna een Godwin maken want dat sadistische rancuneuze hoofd doet me ergens aan denken.

pluk-87 | 30-03-16 | 21:17

@Datkanjenietmenen | 30-03-16 | 20:54
Je bent aan het linken naar andere websites maw je maakt reclame. Dit heeft niets met vvmu te maken. Je lult compleet langs de wereld heen.

Mark_D_NL | 30-03-16 | 21:16

Ok denk dat Benedict ficq klaar is gekomen van haar correcte moraliteit.

nukkie | 30-03-16 | 21:15

Die pot komt ooit nog wel tot inkeer.

nostre dame | 30-03-16 | 21:15

Wat een niveau...... die gniffelende hanneke. Wat een niveau....

nukkie | 30-03-16 | 21:14

Heeft die lelijke toverheks geen geld voor een fatsoenlijke kapper ofzo?

tjeemig | 30-03-16 | 21:14

Ik voel een felle haat als ik Hanneke Groenteman zie en hoor. Ze is een van de weinige mensen die ik echt haat, met Asscher in haar kielzog. Met hun doorgeschoten anti-nationalistische tunnelvisie reflex richten zij Nederland ten gronde.

Groenteman gaat niet milder worden, want deze naargeestige houding is haar levensader geworden, want de Vara vindt dit mooi. Elke blik, elk lachje en elk nuanceverschil in haar stem vind ik om te kotsen.
Zo, dat lucht op.

pluk-87 | 30-03-16 | 21:14

@Harry Turtle | 30-03-16 | 21:03
Welke inhoud?

miko | 30-03-16 | 21:13

-weggejorist-

nukkie | 30-03-16 | 21:13

Verbaasd mij niets die linkse correcte sekte. Zou zij al besneden zijn. Of mogelijk jaloers op knappe hirsi Ali?

nukkie | 30-03-16 | 21:13

Gaat u maar rustig slapen zei Colijn. Over Utopia dromend linksvolk sliep daar op als de figuurlijke roos. Tot die stoute meneer H. Polen binnenviel. Maar toen was het al te laat. Deze aanklacht herhaal ik voor de huidige wegkijkers. Open uw ogen voor het te laat is!

padbuffel | 30-03-16 | 21:13

Het absolute hoogtepunt van je carrière als moffenhoer; een optreden bij DWDD.

compitaal | 30-03-16 | 21:12

Waarom Ficq Ayaan er uit wil? logisch, Ayaan is een neger, vrouw, exmoslim die voor zich zelf opkwam! Zelfs in een door mannen en geloof verrotte maatschappij hield zich staande en koos haar weg. Ook in een witte maatschappij zonder excuus neger te zijn. Was slimmer dan menig persoon en stond voor een sterke, slimme donkere vrouw die geen medelijden kreeg noch vroeg.
Daarom word ze door deze Ficq gehaat. negers, moslims en alles wat ook maar enigszins allochtone roots heeft moet zielig zijn gediscrimineerd worden en dat ook voelen.
Fikkie is zo blij met de Sylvana's en de Koewiensies dat ze de mentale ketenen zou blijven poetsen en likken.
En omdat Ayaan vele malen mooier is dan deze grijze dakduif met haar urinelucht. Blijven vrouwen seksistisch tot op het bot.

miko | 30-03-16 | 21:12

De term polariseren wordt altijd maar als fout gezien, net zoals Wilders constant wordt verweten dat hij voor een tweedeling in de maatschappij zou zorgen. Moslims zorgen voor de tweedeling, Wilders en Hirsi Ali benoemen dat. Dat is niet verbindend misschien zelfs wel polariserend. Maar is dat erg? Natuurlijk niet, zij zeggen wat op de lange termijn iedereen gaat zien.

Wij Nederlanders maken zich vooral druk om onze eigen reactie. We vinden het al snel ongepast of discriminerend. Familie horen zeggen tijdens pasen: "het allerergste zou toch wel zijn als Wilders aan de macht komt". Of: "het loopt echt uit de hand als een tokkie Feyenoord hooligan reageert op aanslagen en iets doms doet". Op beide scenario's zit ik niet direct te wachten, maar dat is niet het punt. Dat is dat we geen aanslagen willen en ook geen islamisering.

KapiteinClaus | 30-03-16 | 21:12

extreem links stinkwijf .. en idd domme islamitische maffia hoer is nog te vriendelijk.

(c)ZWITSUL | 30-03-16 | 21:12


2_amazing | 30-03-16 | 21:05

Groenteman en Fick in één topic, de natte droom voor de liefhebbers van de geur van goedkope sherry, narokende mentholsigaretten en te lang gedragen inlegkruisjes.

eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 21:11

Besnijden die trut.

geeftnix | 30-03-16 | 20:50

Daarmee zou je haar alleen maar van een brandend schimmelprobleem afhelpen.

down | 30-03-16 | 21:09

Voor ieder die nog niet heeft gekeken: Jan Roos met Wim van Rooy www.youtube.com/watch?v=9B4otYn63C8
Ik wil zo erg weg uit NL en de EU. WE ARE DOOMED!

God Zelf | 30-03-16 | 21:08

ik verdom het om nog 1 seconde dwdd te kijken

Bert Konterman | 30-03-16 | 21:08

'domme maffiahoer' is nog een te vriendelijke benaming voor dat geval. Maar wel knap dat ze zichzelf zo belachelijk weet te maken bij de vara.

Wutbürger_ | 30-03-16 | 21:07

Politieke islam = islam!

Voor de rest een useful idiot eerste rang.

Ik heb respect voor advocaten die ook de grootste misdadigers willen verdedigen omwille van de rechtstaat. Maar bij haar wantrouw ik haar motieven. She is one of them.

Joris Klam | 30-03-16 | 21:06

@ solcama | 30-03-16 | 20:34
Precies dat, ja. Precíés dat.

Lewis | 30-03-16 | 21:06

Ergens kan ik het wel begrijpen, zonder multiculturele heilstaat kun je 75% van haar klandizie afschrijven. Mensen die dat willen afschaffen plegen bij haar gewoon broodroof.

down | 30-03-16 | 21:05

Geweldig!; deze superieure Fik, Groentevrouw en Mathijs (20x modaal) zijn zo dom dat ze er geen idee van hebben, bezig te zijn, de linkse kerk met een gigantische sloophamer in elkaar te rammen; PVDA straks 0 zetels, hulde! Maar die dames en heer,toch echt walgelijk, vinden vanuit uit de onderbuik, vooral Kobus en..........

mevr.Kribo | 30-03-16 | 21:05

Deze advocate zou zichzelf zomaar als client kunnen hebben.

nemeton | 30-03-16 | 21:04

Ficq is gewoon jaloers op Ayaan. Ayaan is een mooie sterke vrouw met hersens. Ik gun geen vrouw een burka, maar de overgelopen Ficq kan er beter wel een over haar verfromfraaide hoofd trekken. Doet het ook vast goed bij haar doelgroep.

miss error | 30-03-16 | 21:03

Oja, en dat notabene een top strafpleiter met zo'n gatenkaas pleidooi komt zegt toch wel iets over de inhoud van haar verhaal.
Een beetje interviewer had haar alle hoeken van de kamer laten zien.
Dat Matthijs dat niet doet zegt iets over de inhoud van Matthijs.

Harry Turtle | 30-03-16 | 21:03

Kleur bekennen, heet dat. Het lijstje wordt langer.

Wanneer houdt links op de mensen die al jaren op de grond liggen te trappen? Zelf een kickboxstrap tegen de slaap gehad?

Slogra | 30-03-16 | 21:03

Ficq is totaal beroeps gedeformeerd, geradicaliseerd en gedegenereerd door het bijstaan van het haatreligietuig. Als je met plezier een fragment van Sonja met een praatgrage piemelzuigende kinderverkrachter uitzoekt, terwijl je Hirsi Ali aan de schandpaal nagelt, komt het niet meer goed met je. En dan is dat losse vel en die kalkoenenek inderdaad het laatste waar ze zich zorgen om moet maken.

agram | 30-03-16 | 21:03

@aight.. | 30-03-16 | 20:47
need say more? no.

God Zelf | 30-03-16 | 21:02

Wat een domme extremistische heks die Ficq. Ayaan betichten van polarisatie in het multiculturele debat, en daarom moet zij 'er voor straf uit'
De haat druipt er van af als ze het zegt. Bijna polariserend zou ik zeggen.
Ayaan is ondanks haar besnijdenis een wijf met enorme ballen waarbij Ficq niet eens in de schaduw kan staan.

marlin5215 | 30-03-16 | 21:02

@poast
Met of op.

compitaal | 30-03-16 | 21:01

Dit is wat mij betreft al het meest opmerkelijke tv-moment van het jaar. Hoe slecht ben je als mens, als je een vrouw die zo erg heeft geleden, in angst heeft gezeten maar de kloten heeft gehad om door te gaan, zo weg te zetten als 'polariserend'. Die kalkoenhals van dat wijf interesseert me geen reet, wat ze uitkraamt is in- en inslecht. Misschien maak ik me veel te druk om zo'n marginaal (gejat) tv-itempje, maar mevrouw Ficq geeft ons een niet zo fraai kijkje in haar misselijke geest.

mr. spekkeboon | 30-03-16 | 21:01

Datkanjenietmenen | 30-03-16 | 20:54

En waarom doet jouw mening ertoe?

LJBrinkhorst | 30-03-16 | 21:01

@yamahaha | 30-03-16 | 20:35


Ja ja. Want ze moet juist "verbindend" zijn. Als je oplet op wat dit leeghoofd zegt hoor je al gauw dat ze alleen maar vertelt dat ze Ayaan vervelend vindt omdat die niet haar mening verkondigd. Ze geeft geen echte argumenten, ze klaagt.

omanders | 30-03-16 | 21:00

-weggejorist en opgerot-

Mr_Robot | 30-03-16 | 21:00

Ayaan was echt een paar maatjes te groot voor Nederland.
De schellen vallen van je ogen als je anno 2016 de lelijke linkse tanende cultuur elite aan het werk ziet: Nog altijd boos als iemand hun multiculturele luchtkasteel bekritiseert, de oprukkende islam door prikt, de waarheid verkondigen, polariseren noemen
Hirsi Ali wegsturen em badr harri verdedigen: dat zegt genoeg over je.

Rest In Privacy | 30-03-16 | 20:59

Ayaan, zo'n beetje de enige Somaliër die wel een positieve bijdrage aan onze samenleving gaf en juist die hebben we het land uitgejaagd. En dan zo'n nietszeggend vrouwtje die iets met foute mannen doet heeft er een mening over. Het meest trieste is wel dat er zoveel sneuneuzen zijn die dwdd een tof programma vinden.

Pierke Smulders | 30-03-16 | 20:58

Als deze mevrouw zo graag een verbinde rol wilt hebben in deze samenleving mag ze na de eerst volgende aanslag met de ambulances mee.
Dan kan ze verbinden tot ze scheel ziet...

paost712 | 30-03-16 | 20:58

Polariseren is alleen goed als het de ene kant op gaat niet de andere kant op gaat, want logica. Hashtagstommedoos.

Aarsnugget | 30-03-16 | 20:58

Hahaha, Mevrouw FicQ gooit Ajaan eruit, omdat ze niet verbindend over moslims spreekt.
Gek he, als je vrouwelijkheid is gejorist, door diezelfde islam. Als je je leven niet zeker bent door diezelfde kut islam.
Maar als je er iets van zegt, dan word je gejorist door Gutmensen als Bendicte Ficq, goedkeurend ingestemd door Hanneke Groenteman.
Mensen die vanuit hun ivoren grachtengordel torel nog nooit een kut marokkaan van dichtbij hebben gezien, maar voor wie Fatima Elastiek het lichtend voorbeeld is, en falafel het toppunt van integratie.

Oh ja, en Je suis Charlie niet meer of minder was, dan laten zien hoe goed ze zijn. Hoe verbindend ook.
Imagine all the people! Kuthoeren.

Dick Luyenlomp | 30-03-16 | 20:58

Niet veel aandacht aan besteden: DWDD=VARA=links=gutmensch=politiek correct=Ayaan exit=voorspelbaar=het failliet van dit soort lijstjes.
Dit is niet de eerste keer dat Ficq zichzelf diskwalificeert.
Advocaat van foute menschen zal zelf dan ook geen helder beeld hebben.

Guust Kadaver | 30-03-16 | 20:58

@yamahaha | 30-03-16 | 20:35
Jazeker, want daar tegenover staat de islam die totaal niet polariseert en juist naar verbinding zoekt.

God Zelf | 30-03-16 | 20:58

Kokhalsreflexstrelend.

Kokhalsreflex | 30-03-16 | 20:57

Ik durf niet te kijkon.

Piet Karbiet | 30-03-16 | 20:57

Typisch geval van Shoot The Messenger.
Ze zegt het notabene zelf dat Ayaan een aantal belangrijke zaken op de agenda heeft gezet. Dat die boodschap een inconvenient truth is voor wensdenkers als Ficqt verklaart volledig de irritatie die ze bij haar opwekt.
Volkomen warrige verklaring, die onbedoeld een prachtig inkijkje biedt in het kortgesloten hoofd van een hedendaags 'progressief' verhevene.

Harry Turtle | 30-03-16 | 20:57

Dat deze rasverraadster het nog durft te hebben over het vermeende superioriteitsgevoel van Ayaan, terwijl ze niets anders doet dan haar eigen meninkje de maat der dingen te maken.


Bah. Wat een vies wijf.

omanders | 30-03-16 | 20:56

/Dat Hirsi Ali als klein meisje besneden is en daar wat van zegt, daar bekruipt mij ook een soort irritatie van./ Oh nee dat maakt haar juist een van mij helden. En je spoort voor geen meter als je haar zo afzeikt, wat een heks die Ficq. Het is dat ze sowieso al asexueel is, anders voor straf besnijden.

En wie nog een keer polariseren als argument gebruikt: denk eens na of het benoemen van een groot polariserend gevaar (de islam), misschien juist wel verstandig is. Kuzu/Osturk en Rutte hebben er ook een handje van. De boodschapper aanvallen, vooral niet iets met de boodschap zelf doen.

Doper | 30-03-16 | 20:56

-weggejorist-

Uw Verzekeringsadvis | 30-03-16 | 20:56

Ze heeft het over een lijst. Weet je wie het ook over lijsten had? Juist.

HMCuiteraard | 30-03-16 | 20:56

wat zal benefuqte dicq inmiddels vinden van iemand als oud labour leider tony blair? deze glibber heeft in de sunday times een interview gegeven en daar de onverenigbaarheid van de muzzles besproken. blair is weliswaar de hoofdschuldige van de multiculturele hel die in de engelse binnensteden is opgericht, maar hij lijkt nu gauw de andere kant te kiezen. kille opportunist als hij is.
benefuqte is meer van het type magda goebbels, die haar eigen kinderen slachtte met het idee dat de uiterste leider dat wel tof zou vinden. zoal zij nog blij zijn wanneer ze in haar burqa van de westertoren wordt geflikkerd door haar voormalige klanten. die weten wel weg met iemand zonder werkend geweten wanneer ze geen waarde meer heeft.

Glasgow Argus | 30-03-16 | 20:56

-weggejorist-

Datkanjenietmenen | 30-03-16 | 20:53

The Badr Bontkraag is strong in this one.

Ramsesz | 30-03-16 | 20:52

In de VS wordt Hirsi Ali wel door alle toonaangevende nieuwszenders gevraagd om haar ervaringen en mening (zoals na aanslagen). Zeer verhelderend en het levert een stuk kwalitatiever debat op!
In Nederland leven we liever in een schijnwereld en stemmen we mensen weg die problemen aankaarten.
Ach, het verrast me niet eens meer in Nederland...

Koos8173 | 30-03-16 | 20:52

-weggejorist-

Datkanjenietmenen | 30-03-16 | 20:51

Stiekem toch ook wel weer lekker? Anaal genomen worden dankzij uw eigenste belastingafdracht. Sander Dekker keek om zich heen en zag dat het goed was. Hij heeft veel bereikt. Hij wel, dankzij u! Applaus voor onszelf.

padbuffel | 30-03-16 | 20:51

Zelfs necrosis zou haar niet doen. Of toch?

Flightless bird | 30-03-16 | 20:51

Besnijden die trut.

geeftnix | 30-03-16 | 20:50

Wat een ongelofelijk hufter. En zij heeft het over het "superioriteitsgevoel" van Ayaan. Nee, dat heeft zij niet. Not

stafpilot | 30-03-16 | 20:49

De 'samen'-maatschappij van Benedicte Ficq gaat het afleggen tegen de 'wij zijn met meer'-samenleving van Rutte.

Mevrouw vindt polariseren negatief. Zij heeft echter geen argumenten, alleen loze beschuldigingen en goedkope holle woorden.

Ayaan durft die bipolariteit wel te benoemen maar voor advocate Benedicte Ficq geldt nog steeds het adagium: wiens brood men eet diens woord men spreekt.

Basic Dimension | 30-03-16 | 20:49

Sorry, HAAT, liet me meeslepen en dan vergeet je spelling.

compitaal | 30-03-16 | 20:48

Waarom mag de oplossing slechts in "verbinding" worden gezocht en nooit in polarisatie? De geschiedenisboeken staan vol met polariserende oplossingen voor grote problemen. Stomme correctmensen allemaal.

Gen. Maximus | 30-03-16 | 20:48

Ayaan heeft intellectuele diepgang wat Ficq niet zou herkennen als ze er door afgetuigd werd.

bijna_raak | 30-03-16 | 20:48

hirsi ali was ooit lid van de pvda. en daar hebben ze het niet zo op afvalligen.

sennholz | 30-03-16 | 20:48

Ach, links Nederland voelt de grond onder zich wegzakken. De macht die ze hadden via politiek, media, rechterlijke macht en ambtenarij is aan het tanen. Stuiptrekkingen zijn het. Niet meer of minder. Niet dat we er wat aan hebben. Ze hebben het land al lang ten gronde gericht.

Ofzo2 | 30-03-16 | 20:48

-weggejorist en opgerot-

belegenkaaskop | 30-03-16 | 20:47

maar wie van die drie heeft matthijs daarna de macht van zijn lans laten voelen?

Glasgow Argus | 30-03-16 | 20:47

ik heb me net boos zitten maken omdat er bij ons in huis naar dwdd wordt gekeken (ja ik ben een watje dat niks te zeggen heeft over de afstandsbediening). ayaan hirsi ali is gewoon tussen dr benen kapotgesneden, geïndoctrineerd in de islam, naar nederland gevlucht omdat ze niet aan familie uitgehuwelijkt wilde worden, moet voor haar leven vrezen omdat ze aandacht wilde voor de positie van islamitische vrouwen.

en wat zegt mevrouw ficq? dat ayaan in het publieke debat "te polariserend" was, en daarom geen inspirerende vrouw is. ik wil ayaan terug, waar we dan ficq heen moeten sturen maakt me niet uit. misschien kan ze de mensen in somalië vertellen dat het allemaal niks met de islam te maken heeft en dat alle religies en culturen gelijk zijn.

aight.. | 30-03-16 | 20:47

Iemand die het zonder enige gewetenswroeging opneemt voor de meest gewelddadige criminelen en psychopaten dient zich verre te houden van dit soort onderwerpen. Juist zij zou moeten weten wanneer je je smoel moet houden. Maar goed: qua gewetensfunctie is ze geen haar beter dan haar klanten. Zielloze vrouw, slechts belust op geld en status.

brutus68 | 30-03-16 | 20:47

Nee, dat onbekende wijf met die enorme bril dan. Hoe krijg je zo'n tafel bij elkaar gezocht. Over polariseren gesproken.

genoegisgenoeg | 30-03-16 | 20:46

"superioriteitsgevoel" (als foute eigenschap) en dan zelf woorden bezigen als "voor straf" .. zoveel hypocrisie in slechts 10 seconden, ik val van de ene verbazing in de andere.
Wat DaRealSwag | 30-03-16 | 20:32 schreef.
Alsof polariseren niet meer zou mogen.
Mw. Ficq, op basis van dat uitgangspunt is elke discussie of meningsverschil niet langer mogelijk.
"Kalt stellen" proberen van een nieuwe definitie te voorzien, is dat.

CynicalBastard | 30-03-16 | 20:45

Moest toch wel glimlachen toen ze op zelfvoldane, hautaine toon Hirshi Ali van praten met een superioriteitsgevoel beschuldigde.

mr. coffee | 30-03-16 | 20:45

Blanke communist haat superieure neger.

compitaal | 30-03-16 | 20:45

hmm weggejorist ? voor een column?

Datkanjenietmenen | 30-03-16 | 20:45

Kunnen we haar niet naar Syrie sturen ?

despecialist | 30-03-16 | 20:44

Ayaan veegt de vloer aan met Ficq.
--
Advocate van en voor Duivels, meer is Ficq niet.

Mark_D_NL | 30-03-16 | 20:44

Vrouwen dingen?

SyntaxError | 30-03-16 | 20:43

Wow.. Dus zo ziet de val van beschaving eruit.

trenthopper | 30-03-16 | 20:43

" dat Ajaan vanuit een soort superioriteitsgevoel", "een niet positieve bijdrage aan het multiculturele debat". Gewoon kaltgestelt wegens een andere visie dus. En Hanneke Groenteman zag dat het goed was met d'r superieure minachting in haar blik. Wat is dat toch met de zogenaamde progressieven en hun alleenrecht op het morele gelijk?

basbadjas | 30-03-16 | 20:43

Wat een griezel die Fiqc. Echt zo'n van haat doortrokken hoofd.

zeertegendradig | 30-03-16 | 20:43

wat een stelletje finnfuckers weer aan die tafel daar. dat is de personificatie van de ondergang van de hollanders.

jan den hollander | 30-03-16 | 20:42

Lol, twee van die echte linkse heksen aan tafel, de linksheid druipt er vanaf en is van verre af al te herkennen.

Van die mensen die zichzelf superieur vinden, want sociaal verheven boven de anderen.

Op zich niet vreemd dat die Ayaan Hirshi Ali uit dat lijstje wilt, maar buitengewoon lachwekkend dat ze zich dan boos maakt over het zogenaamd superieur denken. Het hele bestaansrecht van links heeft zijn fundamenten in het superieur denken. Of dulden ze geen concurrentie en moet ik het zo zien?

DerUnterMensch | 30-03-16 | 20:42

Jezelf outen als links weldenkend kudtwijf terwijl je door het verdedigen van vuilakken bakken met commissie naar binnen harkt.
Je moet het maar durven, zo op de valreep van de grote wending die ongetwijfeld komen gaat.

CynicalBastard | 30-03-16 | 20:42

Ach, ze loopt vast vooruit op de definitieve islamisering van Nederland en speelt alvast de advocaat van de duivel. Dat zal haar echter niet helpen als de sharia wordt ingevoerd.

Nelis SplitBloes | 30-03-16 | 20:41

Ayaan for President!

ali komijnekaas | 30-03-16 | 20:41

Je kan natuurlijk ook een gewelddadige mocro met een hele grote bek vertegenwoordigen. Omdat je in wezen wel genomen zou willen worden door zo'n 'nobele' wilde. Maar ja, je moet het doen met je positie als boven ons gestelde.
Ayaan Hirshi Ali was een een roepende in de woestijn, net als Theo, net als Pim, net als Wilders nu. Oh ja, ik vergeet Ebru te prijzen. Geen vriendin van Ayaan maar wel ook een beetje dapper en meer Nederlander dan die Herr Flick

LJBrinkhorst | 30-03-16 | 20:41

Hautaine kut. Wat mij betreft mag daar best een vrachtwagen overheen rijden. Zal er geen traan om laten.

Onkel Bratwurstbude | 30-03-16 | 20:40

Deze blinde koe onderstreept maar weer eens dat je geen tokkie hoeft te zijn om tuig van de richel te wezen.

De Vrijlansier | 30-03-16 | 20:40

Prof. D.A.H. Vintik | 30-03-16 | 20:38
U heeft mensenkennis.

oranjerood | 30-03-16 | 20:40

Lekker lachen aan de tafel van DWDD met Benedict Ficq die een kostelijk fragment van Sonja Barend te berde bracht met een pedofiele kinderverkrachter die voor een lachend publiek vertelt hoe hij een klein stijf piemeltje in zijn mond had. Fantastisch! Enig! De toeschouwers waren verrukt, want zo'n historische scene heeft een enorme diepgang en brengt de mensen zoveel dichter bij elkaar dan die arrogante Hirsi Ali die alleen maar de vrouwenemancipatie en politiek islam op de kaart heeft gezet met gevaar voor eigen leven. Eraf moet ze, misschien dat die racist Wilders deze tweesplijter weer in het rijtje terug kan duwen. Het was weer zo'n onthullende aflevering van DWDD die een mens laat beseffen waar het allemaal werkelijk omdraait in het leven. Wat een interessante en intelligente vrouw die Ficq!

agram | 30-03-16 | 20:40

Groezelig nepadvocaatje wilde bijna een 'vanwege haar huidskleur zou ik twijfelen' zeggen. Hanneke Groentehoer gniffelt instemmend.

Ranzige teevee, jonges.

Driewerf Hoezee | 30-03-16 | 20:40

De pot verwijt Ayaan Hirsi Ali dat ze zwart ziet. Ficq verwijt Hirsi Ali dat ze dingen vanuit een bepaald superioriteitsgevoel zegt. Ha.

Voorts verwijt ze Hirsi Ali dat ze niet denkt in oplossingen en het verbinden van mensen. En daarmee doet ze alsof het verbinden van mensen het enige juiste - en moreel superieure - is wat we kunnen en moeten doen. In de volksmond en onderbuik ook wel pappen en nathouden genoemd.

De clash of cultures tussen west en midden-oost is dat west graag de schuld bij zichzelf zoekt, en midden-oost graag de schuld bij een ander.

Een paard | 30-03-16 | 20:40

nou bedankt. ik heb mijn horrormomentje du jour weer gehad hoor.
Dubbel zelfs. B en H tegelijk. ugh.

carenza | 30-03-16 | 20:39

Net als een Benedict Arnold dus, een verrader.

maluku twist | 30-03-16 | 20:39

Ik vind aanslagen polariserend.

Harry Turtle | 30-03-16 | 20:38

Ficq botviert de haat die ze heeft voor Wilders op Ayaan, op die manier hoopt ze tevens de ook door haar verfoeide reaguurders te treffen. Alsof die het ene bal kan schelen wie er in een of ander lijstje van DWDD staan.

Maar zet jezelf vooral flink voor schut 'lelijke heks', het zal je ongetwijfeld nog populairder maken bij je bontkraag-cliëntele.

Prof. D.A.H. Vintik | 30-03-16 | 20:38

In de utopische samenleving waarin Fiqc gleuft zou ik subiet plofpolderaar worden.

padbuffel | 30-03-16 | 20:37

benedicte ficq is wel de allerlaatste die een oordeel zou mogen vellen over " verbinden " na haar rol als advocaat in kwade zaken met de mocromaffiabaas badr hari.
wel een mooie verzameling aan tafel, met de haatoma hanneke groenteman en matthijs van de nieuwskerk (20 keer modaal).

Glasgow Argus | 30-03-16 | 20:37

Alsof Ficq er met dit commentaar niet 'polariserend in staat'.
Ben helemaal geen fan van Hirsi Ali, maar zolang zijn nog prominent op de dodenlijst van AlQaeda staat is het een gotspe om haar juist uit deze lijst te schrappen.
Ficqwijf...

Jon Snow | 30-03-16 | 20:37

-weggejorist-

oh nee he | 30-03-16 | 20:37

benedict fukc mag wel op de trein - naar het oosten - wat een struisvogel is dat zeg

oh nee he | 30-03-16 | 20:37

Viel me al mee dat ze erin zat. K*t programma sowieso.

Robertski | 30-03-16 | 20:36

"iemand die er polariserend instaat"

yamahaha | 30-03-16 | 20:35

Zoals de Amerikaanse filosoof Rorty het eens verwoordde: "We've become so open minded that our brains tubled out."

VanWoerden | 30-03-16 | 20:35

... en Mathijs van Nieuwkerk strijkt in die 2 minuten 150,- op door schaapachtig en ja-knikkend deze walgelijke uitlatingen te aanhoren. Hoe fout kun je als linkse kerk zijn!

sallandstrots | 30-03-16 | 20:35

Met pek en veren door de straat jagen, vuile rasverraadster.

Progue | 30-03-16 | 20:35

Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Ficq doet gewoon wat aan klantenbinding. Die horen dit soort dingen graag.

brutus68 | 30-03-16 | 20:35

Ayaan heeft meer kloten dan menig man daar in die rode VARA-zaal.
Over kloten gesproken, welke vrouw heeft ballen genoeg om Anne Frank uit de lijst te verwijderen?

leo de pejo | 30-03-16 | 20:35

Je mag alleen een "positieve bijdrage" aan het debat leveren, anders bek houden. Oftewel meer meer meer islam.

solcama | 30-03-16 | 20:34

te erg voor woorden dit

VanWoerden | 30-03-16 | 20:33

Benedicte Ficq is wat mis is met Nederland.

DaRealSwag | 30-03-16 | 20:32

-weggejorist-

Datkanjenietmenen | 30-03-16 | 20:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl