Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Je gaat toch niet zwemmen zonder zwemvest?'

Voor iedereen en z'n Hugo die de stupide rijbewijsvergelijking maakt

Analogieën. Het hele coronatoegangsbewijsdebat zit er vol mee. Van alle galgen op de Dam (sjalalalie, blablablabla) tot de ergernigswekkende rijbewijsvergelijking die nergens op slaat omdat gevaccineerd worden in tegenstelling tot autorijden geen vaardigheid is die je moet aanleren en er nooit iemand naar je rijbewijs vraagt voordat je in een auto stapt laat staan dat je in dit land bij het binnenrijden van een bebouwde kom, parkeergarage of McDrive je rijbewijs moet tonen MAAR GOED. Als we het spelletje zo gaan spelen, hebben wij er ook eentje gevonden: de ZWEMVESTVERGELIJKING. De beste grappen zaten al in de YT-comments dus die hoeven we zelf niet meer te maken. Het filmpje vertelt de rest. Veel zwemplezier verder.

Reaguursels

Inloggen

En dan die reclame van bloodsugar breaktrough erachteraan. Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte, maar nee, het is niet ironisch bedoeld. Hij probeert echt het vaccin onderuit te schoffelen en daarna die wonderpillen aan de man te brengen. Nou succes ermee wapsters, hopelijk helpt het om je "brain fog" te reduceren.

pili-pili | 04-10-21 | 21:22

JP, vaker hele leuke filmpjes

nerugaer | 04-10-21 | 19:42

Wanneer ik jongeren en de jonge Mart mag geloven zwemmen ze hier in Leiden in Bacardi Lemon en niet in zwemvest. Hoor in elk geval niet anders vanaf die smartphones.

Jan, Leiden | 04-10-21 | 17:43 | 1

Leuk filmpje trouwens! :D

Jan, Leiden | 04-10-21 | 17:49

U krijgt een auto wordt er de weg me opgestuurd , de weggever van de auto is erg vaag over de veiligheid zit u dan nog steeds lekker in het verkeer? Keuren mag niet.
Hij geeft u tevens een formulier dat hij niet aansprakelijk is voor problemen en dan zit u nog steeds lekker in de auto.

Banenenrepubliek | 04-10-21 | 16:07 | 1

Uw vergelijking gaat mank, u gaat er vanuit dat vaccinatie gratis is...

Air van Boven Dorens | 04-10-21 | 17:29

Vaccinatie is een goed idee, de QR maatregelen hebben echter slechts een marginale invloed op de volksgezondheid nu al 85% is gevaccineerd.
Het wantrouwen tegen de overheid en de werkelijke agenda achter deze maatregelen kan ik dus wel begrip voor opbrengen.

Zeurders | 04-10-21 | 15:37

Die Covid (wel of niet vaccinatie) komt voor velen als geroepen in hun grauwe eentonige bestaan. Eindelijk hebben ze een beetje afleiding en hebben ze het gevoel " ergens over te gaan" namelijk wel of niet vaccineren. Wel gevacineerd voor mazelen, pokken en difterie etc... maar nee die covid vaccinatie dat gaat toch wel een stapje te ver.. haha... nou geniet er nog maar even van deze afleiding in uw troosteloze grauwe bestaan..

johnyl | 04-10-21 | 15:31 | 3

Dat zie je verkeerd, het meeste verzet is tegen de QR code. Het gaat erom dat ze dit virus misbruiken om een *nieuw normaal* te installeren. Er zijn heel veel volledig gevaccineerde die ook de QR niet gebruiken uit protest. 90% is dan ook gevaccineerd, dus die hele QR is bullshit.

keistad | 04-10-21 | 15:39

Dit inderdaad, maar dan precies andersom.
Deze """pandemie""" faciliteert veel mensen om eindelijk eens hun troosteloze bestaan op te fleuren met vooral heel veel deugen en lekker oordelen op anderen.

You-On-A-Gin | 04-10-21 | 16:05

Het lijkt erop dat omdat dit middel nog niet is geprobeerd in nl itt de overgrote meerderheid van Europa, dit er voor de vorm doorheen wordt gedrukt. Net als de avondklok en de mondkapjes..

superb_de_lux | 04-10-21 | 16:57

Bewijsdrang blijft toch echt een mannending.

hetgingperongeluk | 04-10-21 | 14:54

Zo gauw er meer mensen zonder rijbewijs gaan rijden krijgen we de controles vast weer terug :D :D

DJTomos | 04-10-21 | 14:43

Ik zal wel weer helemaal wappie-waus zijn, want ik zwem dus gewoon zonder zwemvest. Met zonder armbandjes. Ook nog. Dus wat is de kans dat ik verdrink als ik niet naar Jaap van Dissel luister? Misschien kunnen wij na 'excellent' onderzoek mij dan ook meteen de toegang tot buitenmeertjes ontzeggen, want ik zou weleens een gevaar voor mensen kunnen zijn die wél hun zwemdiploma hebben gehaald. Of zoiets. Stel je voor dat ik de vlinderslag doe terwijl ik voor de borstcrawl had moeten kiezen!

VBO_B_Niveau | 04-10-21 | 14:01

Rijbewijzen, vaarbewijzen, paspoorten, golfvaardigheidsbewijzen allemaal pure tirannie.
De hele samenleving moet gewoon opt-in zijn en de belasting moet naar beneden en de uitkeringen omhoog.

Bald_Gefkens | 04-10-21 | 14:00

Hoe zit het eigenlijk met de C02 uitstoot van het QR systeem, de handhavers en de individuelle QR drager in het bijzonder?

MistaRazista | 04-10-21 | 13:47 | 1

Die databanks met al die QR registraties draaien niet op lucht inderdaad.

zwenkwieltje | 04-10-21 | 18:53

Het is de vraag wanneer die QR-code verdwijnt. Wanneer de medische noodzaak er niet meer is of wanneer eindelijk aan die toegezegde verdienmodellen rondom die QR-code is voldaan.
Sinds de stunt van Hugo met dat gele boekje ben ik er niet meer van overtuigd dat het bestrijden en een halt toe roepen van dat virus het voornaamste speerpunt van dit kabinet is. Integendeel, ik heb de indruk dat er nu nog even heel stevig gemolken moet worden.

Graaisnaaiert | 04-10-21 | 12:59 | 5

Die medische reden is er niet. Vlgs het ‘stappenplan’ van de overheid (remember?) zijn we nu waakzaam en zou er geen sprake zijn van een coronatoegangsbewijs.
Toch moet het.
Hoezo doelpalen weer eens verplaatst?
Fokking wankers

Onkel Bratwurstbude | 04-10-21 | 13:54

Bij de overheid is niets zo blijvend als iets tijdelijks.

Santtulainen | 04-10-21 | 14:24

@Grijskijkert | 04-10-21 | 13:52:
Dan niks, een klein feestje misschien zeker als er verder niets voor in de plaats komt dan zou dat mooi zijn. Weer normaal, einde aan de benepen toestand.

Misschien dat een enkele hypochonder dan in een mentaal wak dondert. Maar dat zal het wel zijn denk ik.

ratelaar | 04-10-21 | 14:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik had hem inderdaad al gezien, sowieso een aanrader om hem te volgen. Hij heeft vaker van dit soort rake filmpjes, zeker als je de amerikaanse politiek ook een beetje volgt.

DerUnterMensch | 04-10-21 | 12:54

En in de toekomst gaan we nieuwe ontwikkelingen weer vergelijken met de coronapas. Situaties die we nog niet kennen, vinden we altijd erg moeilijk om te doorzien. We zijn beter in herkennen.

Ramsesz | 04-10-21 | 12:41

JP hits frequently the nail on the head... ook hier weer

Arietjuh | 04-10-21 | 12:39
-weggejorist-
poppelepee | 04-10-21 | 12:36

Briljant. Die ad voor bloedpillen is serieus ik dacht eerst dat het een goeie grap erbij was.

HijgentHert | 04-10-21 | 12:25

If people say there is no God, why do people say "oh my God" ?

steekmug | 04-10-21 | 12:14 | 2

Bcause people R stupid!

Mokum Kosher | 04-10-21 | 12:37

Because the can

Bello de Hond | 04-10-21 | 15:25

Ach ja analogieën..
Stel je loopt in de MediaMarkt om een tv te kopen en het enige model op voorraad is er eentje zonder garantie.
Bijkomend probleem is dat de tv in 5% van de gevallen niet eens werkt en er een aantal zijn met acuut brandgevaar. De tv gaat sws al niet heel lang mee en er zijn geen kinderprogramma's op te kijken.
Zou u die tv kopen en zou u er ook eentje op de kamer van uw kind ophangen?
En als het kopen van een tv dan verplicht wordt, zou u dan niet liever wachten op een model met garantie en zonder brandgevaar?

EEGlivesagain | 04-10-21 | 12:14 | 3

Wat als ......

Graaier | 04-10-21 | 12:31

Als dat een analogie met het vaccin moet voorstellen is het een hele slechte.

Tapu | 04-10-21 | 12:53

Nog een ander voorbeeld: stel je koopt een auto met de zelf rijdende functie, maar je moet wel (volgens nieuw ingebouwd systeem) elke 30 seconden het stuur aanraken. Maar stoer tegen je vrienden vertelt dat ie vanzelf stopt wanneer er auto's voor een rood stoplicht staan te wachten. Vertrouw jij dan op deze volledig relatief nieuwe techniek terwijl als het mis gaat jij 100% verantwoordelijk bent...?

Overrijp | 04-10-21 | 13:56

Aaah awaken with JP, altijd lachen!

rifraf | 04-10-21 | 12:10 | 1

Dubbel hier, wat een lol

Canis.bonus.es | 04-10-21 | 12:59

De oplossing lijkt mij heel simpel. Gooi alles open. Niet gevaccineerd en toch besmet? Zoek het zelf maar uit. Elke medische handeling zelf betalen zonder voorrang. Achteraan aansluiten zelfs als het levensbedreigend is. Wel gevaccineerd en toch besmet, Alle hulp die nodig is voor genezing. Uiteraard om medische redenen niet gevaccineerde vallen onder de gevaccineerde groep.

Chrezusjistus | 04-10-21 | 11:54 | 8

@Baski | 04-10-21 | 12:48: Meebetalen aan lekkende siliconentieten? Botox uitschieters.
Heeft u vaak met een pfas pan gekookt?
Dit sujet reedt 107, leg maar voor het ziekenhuis.
Het prinsje ging off piste.. de stekker eruit.
Groepssporten.. verdubbelen zorgverzekeringpremie.
Snorfiets, ebike? Eigen schuld.
Etcetera.
Hellend vlak

geen koning | 04-10-21 | 14:29

@geen koning | 04-10-21 | 14:29: Precies!

Baski | 04-10-21 | 15:51

Wel weer grappig dat ChrezusJistus hier dan niet op reageert.

Jet 777 | 04-10-21 | 20:50
▼ 5 antwoorden verborgen

1 ding wat de overheid en al het gedonder (en dat is niet alleen vaccins en QR) goed doet; ze passen het "verdeel en heers" heel goed toe. Iedereen is druk met wel/niet vaccineren. En ondertussen worden politici geloofd.. terwijl dat ook geen medische experts zijn en ze vooral bezig zijn met hun kont op een bepaalde stoel houden. Hoekstra is nu weer negatief in het nieuws. Vorige maand Kaag. En VVD is nu in de peiling weer helemaal alleen de grootste.

1 ding snap ik wel; ze houden u allemaal aan het lijntje. En u laat zich weer helemaal perfect voor hun karretje spannen. Zij laten zich niet afzetten. De oppositie staat voor paal. En wij als burgers hebben wel door dat we door de regering genaaid worden. Alleen wij maken ons nu vooral heel druk HOE we genaaid worden. En gaan ons dáár druk over maken. Onderwijl naait de regering ons gewoon nog steeds. En dat stopt niet. Niet vanzelf. Tenzij u dat toch eigenlijk best lekker vindt.

Libertarianism | 04-10-21 | 11:51 | 1

Nee niet lekker, niet eerst een kusje gehad namelijk. Er zijn momenteel maar twee richtingen, u bent voor de overheid of ertegen, de rest doet er niet zoveel toe

Canis.bonus.es | 04-10-21 | 13:01

Het is niet eens 1 zwemvestje.
Bij mij ligt in de la de volgende uitnodigingen:
2 coronaprikken
1 pneumokokkenprik
1 griepprik
1 onderzoek darmkanker
Pure liefde, toch?

MistaRazista | 04-10-21 | 11:48

JP is fokking briljant!!

Messerschmitt | 04-10-21 | 11:44

U wilt vergelijkingen? Prima.
Waar waren al die wappies toen de sleepwet werd ingevoerd???
www.bitsoffreedom.nl/tag/sleepnet/
Met je privacy...

* Il Principe * | 04-10-21 | 11:40 | 6

Ook fel tegen, maar ja, ‘de criminelen aanpakken’ is een mantra dat zijn weerga niet kent

Canis.bonus.es | 04-10-21 | 13:02

^ bijvoorbeeld, zwartwerkers noem maar op

Canis.bonus.es | 04-10-21 | 13:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben wel gevaccineerd en daar trots op. Dat die lui die vinden dat wij ons moeten laten besmetten nou gewoon eens optiefen. Laat die QR zien!

Patatter | 04-10-21 | 11:39 | 7

Ow ja.. gevaccineerde kunnen elkaar niet besmetten ¿ QR code laten zien en we zijn allemaal veilig toch ?

Aap van Eva | 04-10-21 | 12:41

Maar jij bent toch veilig met vaccin, wat zeur je dan als iemand anders dat nou niet wil.

clockandhammergame | 04-10-21 | 15:02

Oh jee, wie gaat het hen vertellen? Met vaccin ben je nog steeds besmettelijk!

Ben_Hur | 04-10-21 | 20:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Zonder rijbewijs heb je a) nog een leven en vorm je b) ook daadwerkelijk een gevaar (op de weg).

klimaatsloper | 04-10-21 | 11:38 | 1

Zonder rijbewijs kan je gwoon op de Nederlandse wegen auto rijden.
Er is daar toch geen controle.

Ing. eslapen | 04-10-21 | 12:16

Niet grappig. Zal wel aan mij liggen.

_pacman_ | 04-10-21 | 11:37 | 3

Yep.

Graaier | 04-10-21 | 11:38

Als jij dit niet grappig vind,,,,,,,,,dan hoor jij bij die andere. Denk daar maar eens over na. Snertjong heeft gesproken.

Snertjong | 04-10-21 | 11:49

Satire is moeilijk te herkennen voor sommigen...

Baski | 04-10-21 | 12:51

Heerlijk filmpje. Meer van dit soort gezond verstand humor tegen al het dramgedeug in de wereld.

Graaier | 04-10-21 | 11:32

Op twitter is er iemand die een tijd een guillotine toonde met een verbasterd Frans motto. Duaal moraal is blijkbaar iets dat bij deze crisis hoort. Als verheven guillotine man naast een sloeberige galg man staan, daar moet je toch niet aan denken.

INTP | 04-10-21 | 11:30
-weggejorist-
Zeebonkus | 04-10-21 | 11:22 | 3

Ik raad iedereen aan Karen Straughan op YouTube op te zoeken. Het is een tijd geleden dat ze iets relevants heeft geuploadt, maar dat maakt haar werk niet minder interessant.

Battery!!! | 04-10-21 | 11:19 | 1

Die geeft zwemles op Youtube?

Lorejas | 04-10-21 | 11:28

-Zo zo meneertje, wat was u van plan?
-Een kroket kopen meneer.
-Aha, mag ik uw code zien om te kunnen controleren of u hier een kroket mag kopen?
-Die heb ik niet meneer.
-Dat is niet best. Weet u wat, meneertje, verderop kunt u een test laten afnemen en wanneer een negatief testresultaat wordt geconstateerd bent u bij ons van harte welkom om uw kroket te komen kopen.

Dr. Blechtrummel | 04-10-21 | 11:18 | 4

Of een verplicht SOA test voor studenten.

Neuken? Eerst een groen vinkje!

VanBukkem | 04-10-21 | 12:06

Hebben de asielzoekers allemaal een QR code ?
Ik snap het niet .

Aap van Eva | 04-10-21 | 12:44

@Aap van Eva | 04-10-21 | 12:44: Erger nog, ook ieder toerist uit Engeland, Amerika, China etc. heeft ook geen QR-code.... Dus als een Engelsman een weekendje naar Amsterdam komt, dan geen café/restaurant etc. Dan snap je wel dat het toerisme nu achterblijft....

dick3701 | 04-10-21 | 13:42
▼ 1 antwoord verborgen

Die QR-code is zo'n beetje als het CE-keurmerk op een product. Het suggereert veiligheid, het suggereert dat we de boel op orde en onder controle hebben. Da's ook een beetje de vloek van deze tijd, dat welhaast onwankelbare geloof dat als iets gedigitaliseerd is, als iets zich in het digitale domein bevindt, er werkelijk ook "verwerkt" is en ook nog eens op een goede, doeltreffende wijze.
Veel ambtenaren, en dus ook vele bestuurders, geilen bij het zien van een QR-code. Die presenteert zich als een geheel van hiëroglyfen, als een evenwichtig totaal dat een diepere wijsheid uitbeeldt. Scan de QR-code, en er worden schakelaars overgehaald, relais getriggerd, en gaan machine's instarten, en voor je het weet loopt alles gesmeerd, zoals het moet, zoals het bedoeld is.
Binnenkort lopen we met tien QR-codes rond, en niet veel later met honderd. En dan komt er een meta-code waarin al die QR-codes zijn opgenomen. Dan kan er in één beweging worden gezien of we aan alle eisen voldoen om, ik noem maar wat, een brood te mogen kopen.
We zijn op weg naar de code-samenleving. Het is te verleidelijk.

Schoorsteenveger | 04-10-21 | 11:06 | 10

@4HoogAantWater | 04-10-21 | 11:39: zo is dat.
In duitsland hadden ze wel genoeg bedden en daar hebben ze niet van die rare maatregelen, toch?

roenie | 04-10-21 | 11:52

.

ratelaar | 04-10-21 | 12:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik ben deze zwemvest-analogie eerder tegengekomen, maar dan zoiets:

Op een schip zijn 100 passagiers en 100 zwemvesten. Het schip zinkt en de kapitein roept dat iedereen een zwemvest aan moet voordat ze in het water springen. Maar 2 doen het niet omdat ze vinden dat ze heel goed kunnen zwemmen. Dan kunnen die zich in nood nog vastklampen aan de mensen met zwemvest. Maar als 30, 50 of 70 mensen zichzelf overschatten en geen zwemvest aandoen, gaan er mensen verdrinken.

Geweldige analogie natuurlijk, toch is mijn conclusie: werkelijk iedere vergelijking gaat op een of andere manier mank: rijbewijs, jodensterren, dictatuur, alcohol kopen, zwemvesten.

Selassie | 04-10-21 | 11:06 | 5

Dat effect zal zeker bestaan - tegelijk heb je ook dit effect: behalve mensen die zullen zinken als een baksteen is er ook een olympisch zwemteam aan boord. Als de kapitein gaat roepen dat alle 100 absoluut een zwemvest nodig hebben, moet je niet verbaasd zijn als sommige bakstenen het gebrek aan logica zien en juist daarom gaan twijfelen.

raamambtenaar | 04-10-21 | 11:53

Weet je, ga jij maar zoeken na de zwemvesten, die er niet zijn. Ik neem de reddingsboot.

MistaRazista | 04-10-21 | 12:06

Welk zinkend schip? Die 0,02%?

Ben_Hur | 04-10-21 | 20:21
▼ 2 antwoorden verborgen

De YouTube met de comments:
youtu.be/GukIoZ8d3Ew
En views zijn leuk voor de content creator.

zegmaarwij | 04-10-21 | 11:05 | 5

@zegmaarwij | 04-10-21 | 11:19: Reclame voor een voertuigenverhuurder is iets anders dan reclame voor pillenpotjes van kruidenvrouwtjes. In het laatste geval gaat de reclameleverancier per direct terzijde.

Van Urk | 04-10-21 | 11:45

@Van Urk | 04-10-21 | 11:11: Ach ach van Urk.
Duidelijk op de teentje getrapt en tevens niet bekend met het werk van deze creator?
Youtube content wordt ook wel een betaald door sponsors.
Laat dat nu precies hier het geval zijn.
Dus waarom totale malloot? Graag onderbouwing.

Baski | 04-10-21 | 12:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar komen zulke viezeriken nou weer vandaan daar ga je nunca naar kijken voor niks en een gratis consumpsie erbij nog ni.

Cocorico | 04-10-21 | 11:03 | 1

Wut?

4HoogAantWater | 04-10-21 | 11:18

De volgende stap gaat zijn dat een horeca verbod wel heel makkelijk te communiceren is met de qr code.
Minder kans op vechtpartijen en onrust. En wie wil dat nou niet?
Stapje voor stapje, tot het internet

General Dripple | 04-10-21 | 11:03 | 2

tot het internet qr bewijs met het kinderporno argument. Want wie wil dat nu niet tegenhouden?

General Dripple | 04-10-21 | 11:04

En het mooie van het systeem voor de overheid is dat de burgers elkaar onderling gaan controleren. De ober die voor politieagent moet spelen enzovoort.
Dat is één van de belangrijkste pijlers van een dictatuur.

sinar2 | 04-10-21 | 11:07
-weggejorist-
Tierelier | 04-10-21 | 11:03 | 1

Die zwemvestvergelijking gaat al net zo mank als die rijbewijsvergelijking. Beide zien de lichamelijke integriteit over het hoofd. Een zwemvest en een rijbewijs kun je na afloop wegleggen, maar een vaccin gaat er nooit meer uit.

Ivoren Toren | 04-10-21 | 11:01

kan je met zwemmen ook iemand ziek maken?

andere hans | 04-10-21 | 10:58 | 4

Als ze er niet genoeg bleek ingooien wel ja..

nutsniet | 04-10-21 | 11:00

Als je met meerdere mensen in het water aanwezig bent, ja. Is het niet met een ziekte, dan is het wel met de aanblik ...

SmurfenSlurfje | 04-10-21 | 11:02

Ja.

Maytheforcebewithyou | 04-10-21 | 11:06
▼ 1 antwoord verborgen

Die coronapas, dat QR gebeuren, daar komen we nooit meer vanaf. Dat blijft. Is ideaal om alles, maar dan ook werkelijk alles aan te koppelen. Je strafblad, belastingen, inkomen, werk, uitkering.

swapper | 04-10-21 | 10:56 | 1

Dit dus, zie je meteen waarom ze met alle geweld iedereen aan die pas willen hebben.

sinar2 | 04-10-21 | 11:03

Je hoort wel eens verhalen van mensen die 30-40 jaar zonder rijbewijs rijden en dan na zoveel jaar een keer gepakt worden bij een controle.
Zal je dat ook met corona hebben? Dat je zegmaar 30-40 jaar rond loopt met corona en bij een QR controle na zoveel jaar keer gevonden word?

nutsniet | 04-10-21 | 10:56 | 3

Er is gewoon geregistreerd of je wel of geen vaccinatie hebt gehad. Ze gaan echt geen 30-40 jaar wachten dat je tegen de lamp loopt. Binnen 3 jaar marcheren de laarzen door je straat en komen ze je gewoon halen en onder dwang een prikje geven.

-PR- | 04-10-21 | 11:14

@-PR- | 04-10-21 | 11:14: Als dat gebeurt is het namens linkse burgemeesters die zelf eerst jarenlang als tweedekamerhystericus riepen dat "we moeten oppassen voor extreemrechts want zo ontzettend gevaarlijk!"...
Zeg maar het type Sharon Dijksma; jarenlang als LSVB-voorzittendscholiertje bléren over rechts dit en extreemrechts dat, en nu als burrie de laarzen richting Waku Waku laten marcheren.

En ondertussen moeten we vooral op rechts blijven letten, want daar gebeuren al die vreselijke democratie bedreigende dingen.
Yeah, right...

Tierelier | 04-10-21 | 11:27

Ik vraag me af hoe mensen dat doen, 30 tot 40 haar rijden zonder rijbewijs. Die zijn nooit gefuikt bij een alcoholcontrole of aangehouden omdat ze te hard reden? Niks zo makkelijk trouwens als je rijbewijs als legitimatiebewijs bij je. Hoef je dat onhandig grote paspoort ook niet mee te slepen en hoef je ook geen dubbele kosten te maken om een identiteitskaartje te halen waar je geen vliegtuig mee inkomt.

Graaisnaaiert | 04-10-21 | 11:53

Rijbewijzen zijn overigens veel te tyfus duur en het CBR heeft wachttijden van hier tot Tokyo. Ik vind er wat van.

superduperadmin | 04-10-21 | 10:55

Mensen lopen in demonstraties voorop.
Mensen protesteren omdat een restaurant gesloten wordt.
Maar je hoort dezelfde mensen niet over Restaurant Waku Waku te Utrecht dat 2 ton heeft opgehaald met een crowdfunding door de volksgezondheid te bedreigen en mentaal zwakkeren geld uit de zak te kloppen. Dit terwijl zij eenzelfde bedrag van ons belastinggeld hebben ontvangen om door de crisis te komen.

MK27 | 04-10-21 | 10:54 | 3

Briljant, jij moet bij het ministerie van schoenen gaan werken. De mogelijkheden zijn legio.
Een uitkering? Eerst een prikje halen. enz. etc.

fokkewoelf | 04-10-21 | 11:19

Sommige mensen denken zo: Er is geen prijs te hoog voor de vrijheid.

MistaRazista | 04-10-21 | 12:21

@fokkewoelf | 04-10-21 | 11:19:
Kijk dat er TOZO is uitgekeerd keur ik niet af.
Maar dat er bij de definitieve berekening bij WakuWaku effe ruim 2 ton buiten schot (giften zijn niet aangemerkt als inkomen bij profit-organisaties) blijft is bloedirritant: voor de belastingbetaler én voor conculeega's van WakuWaku die zich het snot voor hun ogen werken en, door de maatregelen uit te voeren, hun omzet waarborgen.
Dus lul niet zo dom over "uitkering voor een prikje".

MK27 | 04-10-21 | 12:31
-weggejorist-
van heinde en verre | 04-10-21 | 10:53 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Tegenstanders draaien de boel om en roepen,

“jullie gevaccineerden moeten maar wegblijven want je kunt ons besmetten!”

De wereld, of in elk geval een groot deel van de bewoners, zijn gek geworden!

Marvin_NL | 04-10-21 | 10:53 | 4

Euh... is dat dan niet zo als je het even feitelijk bekijkt?

DeAapUitDeMouw | 04-10-21 | 11:13

@DeAapUitDeMouw | 04-10-21 | 11:13: Ja, dat is NIET zo! Mensen zijn gewoon gezond! En bij symptomen (kans daarop is 2 a 3%) blijf je thuis, net zo als een gevaccineerde dat nog steeds moet.

Ben_Hur | 04-10-21 | 20:24
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal ingegeven door prikangst.
Dan de angst dat de overheid je in de gaten houdt met je QR code.
Daar heeft de overheid heel die QR code niet voor nodig. Of dacht je dat je veilig was achter je VPNnetje?

JanVergoor | 04-10-21 | 10:52 | 3

Prikangst, die kun je ook om omdraaien. Er zijn ook gevaccineerden die zo’n QR code zinloos vinden. Het is een soort swastika, of een hamer en een sikkel, een symbool om aan te geven dat je bij de ‘juiste’ groep hoort.

En dan afsluiten met: Je hebt toch al geen privacy meer, geef dan maar gelijk alles op elk individueel recht dat je hebt.

ratelaar | 04-10-21 | 11:05

Het is niet controleren als in 'in de gate houden' maar als in 'beperken wat je kan doen'
Zonder VPN kan ik ook internetten, zonder QR kan ik niet naar de kroeg.

klaasjanhenk | 04-10-21 | 11:25

Bank, ziekenfonds, digID allemaal met QR code. E.z.v
Straks zijn alleen je slippers nog zonder. Oh, wacht de jouwe niet.

MistaRazista | 04-10-21 | 12:32

Wateractiviteiten genoeg waarbij een zwemvest verplicht is. Of je nu kan zwemmen of niet. Ga eens raften bijvoorbeeld.

Psycho Daddy | 04-10-21 | 10:52 | 2

Buiten dat is bij de meeste andere watersporten dan zwemmen een zwemvest ook gewoon verstandig. Maar goed, op de spits drijven en focussen op cherry picked argumenten is een kunst zullen we maar zeggen.

Mean Dean | 04-10-21 | 11:01

Of een fietshelm, alsof mensen-hersenen de moeite van het beschermen waard zijn. Kunt u niet fietsen, ga dan lopen -knipoogt-

Canis.bonus.es | 04-10-21 | 13:11

Als ongevaccineerden gister lekker uit eten geweest bij van der Valk,

"In alle horecazaken is een QR-code verplicht als je naar binnen wilt, maar wegrestaurants vormen daar een uitzondering op. Het gaat om wegrestaurants die liggen bij verzorgingsplaatsen langs het hoofdwegennet, laat een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid weten. Na een telefoontje met Rijkswaterstaat blijkt dat het om de snelwegen en een aantal N-wegen gaat. De motivatie van het ministerie dat deze restaurants zonder scan van de QR-code gasten mogen toelaten, is dat het voor internationale beroepschauffeurs altijd mogelijk moet zijn om te eten en drinken."
bron: GLD punt nl

Bibop | 04-10-21 | 10:49 | 5

@JanVergoor | 04-10-21 | 10:53:
Je kan heel snobistisch zeggen dat je alleen in een Michelin-sterrenrestaurant lekker kan eten maar bij vd Valk hebben ze een redelijke hap voor niet al te veel geld.
Alleen laat de bediening te wensen over maar als je dat op de koop toe neemt is er weinig mis mee.

sinar2 | 04-10-21 | 10:56

Ik heb vorige week ook prima geluncht bij Van der Valk. Is echt niet meer zo als vroeger. Kan een gemiddelde lunchroom zelfs een voorbeeld aan nemen!

Roos | 04-10-21 | 11:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Het rijbewijsargument van degenen die allemaal zonder autogordel rijden (De Jonge, Kaag, Hoekstra) is sowieso tamelijk potsierlijk.

Sqbar | 04-10-21 | 10:48

Verzuipen is niet besmettelijk...

Ad Hominem Tu Quoque | 04-10-21 | 10:46 | 6

Nee, autorijden is wel besmettelijk zeker.

Saboteerik | 04-10-21 | 10:56

@DerStefan | 04-10-21 | 10:50: met reddend zwemmen geleerd eerst de drenkeling op zijn plaat te meppen. Worden ze rustig.

horsteknots | 04-10-21 | 10:56

Corona is / wordt endemisch. Er is geen tijd ná corona. We gaan leven met corona. Corona uitbannen door groepsimmuniteit gaat niet werken. Corona zal altijd weer in een of andere gedaante (hopelijk een steeds mildere) gedaante opduiken.

Het gaat er dan niet in de eerste plaats om de besmettingsketens te stoppen, maar om of je voldoende beschermd bent, je komt er immers hoe dan ook mee in aanraking. Zorg dat je fit en/of geprikt bent. Voor een jonge knul of meid blijkt natuurlijke immuniteit het meest duurzaam te zijn.

Van Urk | 04-10-21 | 11:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Tegenstanders van het vaccin argumenteren dat sterven bij het leven hoort. Dat klopt. Maar door zich niet te laten vaccineren kiezen ze (onbewust) ook voor lijden omdat de zorg een groot aantal ernstig zieken op hetzelfde moment niet aankan. Ik zou al hun argumenten voor waar aannemen als ze maar beloven om af te zien van enige zorg in het geval dat ze onverhoopt toch ernstig ziek worden door covid.

Pater.Koekkoek | 04-10-21 | 10:45 | 11

@VBO_B_Niveau | 04-10-21 | 10:54:Zeker heb je recht op zorg maar vergeet niet: er zijn sowieso gevolgen in de zorg.

Zelf sta ik bijvoorbeeld op een wachtlijst. Heb eerst 3 maanden moeten wachten op een intake, nu moet ik 3 à 4 maanden wachten op de ingreep.

Dit als gevolg van vertragingen door Covid werd mij gemeld. Overigens met excuus.

Roos | 04-10-21 | 11:07

Waarom kan de overheid wel geld vrijmaken om een test en controlemaatschappij op te tuigen maar zij weigeren geld vrij te maken om meer personeel aan te trekken ? Of meer IC's in te richten ?

loser | 04-10-21 | 11:43

@Roos | 04-10-21 | 11:07: Vervelend dat je op een wachtlijst staat. Maar werd ons niet beloofd destijds door de politiek door het invoeren van het huidige zorgsysteem, dat de wachtlijsten zullen verdwijnen ? Dus waarom zou ik moeten geloven in de effectiviteit van de maatregelen die de overheid ons voorhoudt ?! De overheid heeft helaas een hele slechte reputatie qua betrouwbaarheid. Er is altijd een andere alternatief maar die ruimte wordt niet gegund door de overheid.

loser | 04-10-21 | 11:46
▼ 8 antwoorden verborgen

Typisch. Lekker “wakker” zeiken over zwemvesten en rechten van he lichaam.. intussen is er wel iemand verdronken die zichzelf niet kon redden.

Kokkie_Balneger | 04-10-21 | 10:45 | 3

Wellicht is u de verwijzing naar Ivermectine ontgaan, heer Balneger

beetje.jammer.dit | 04-10-21 | 11:10

Ivermectine zou in vroege fase weldegelijk kunnen helpen, de studie waar Omanders zich op baseert is ingetrokken omdat de placebo groep per abuis ook ivermectine heeft gehad, de studie is dus niet ingetrokken omdat ivermectine niet werkt. India heeft inmiddels de WHO aangeklaagd ivm het niet opnemen van ivermectine in de vroeg fase behandelprotocol van Covid

Canis.bonus.es | 04-10-21 | 13:18

maar wat willen al die tegenstanders van het coronabewijs eigenlijk? Dat we zonder enkele controle lekker met elkaar in een bioscoop of restaurant gaan zitten? Nou sorry hoor, zo krijgen we het virus natuurlijk nooit onder controle.

yeps | 04-10-21 | 10:43 | 16

Je krijgt de corona virus nooit onder controle.
Muteert te snel. Dit in tegenstelling met de Poliovirus.
Hecht zich behalve aan mensen
ook aan dieren en planten.
Daarom is hij ook zo verleidelijk als bio-wapen.
Dus pas maar op met popcorn in de bios.
Dacht je veilig te zijn. Boom!

MistaRazista | 04-10-21 | 13:03

@loser | 04-10-21 | 11:49: Goeie vraag! Ik wil ook zeker dingen, maar die koop ik dan gewoon.

Kokkie_Balneger | 04-10-21 | 15:51

@Baski | 04-10-21 | 12:58: Bijzonder dat jij denkt dat jij mij de oren hebt gewassen. Ik ben nog eens door dat topic heen gegaan en behalve dat jij mij moraal ridder noemt en heel hard "wat je zegt ben jezelf" roept vind ik het een hoop geblaat en domme leuzen "schaam je kapot, Schaam je schaam je bla bla..". Wat jij op je eigen terrein allemaal uitspookt moet je lekker zelf weten, vaccineer lekker niet. In het publiek domein heb je gewoon met elkaar te maken. lang leven de democratie en lang leven de wetenschap.

Kokkie_Balneger | 04-10-21 | 15:58
▼ 13 antwoorden verborgen

Ik hoor niemand over die corona poIsbandjes in de horeca in sommige steden

Piet Karbiet | 04-10-21 | 10:41 | 5

Ik ben niet zo'n kroegtijger maar mij lijkt het een praktische en efficiënte oplossing.

Red shirt | 04-10-21 | 10:48

Als het beperkt zou zijn tot 1 kroeg oid, ivm buiten roken en zo, dan zou ik het wel begrijpen. Maar je hoort nu al gevallen van gemeentes die een heel gebied gaan afsluiten, meet een soort check-points.

Dat betekend dat je zonder QR daar niet meer mag komen, dus ook niet voor een wandeling of voor het terras. Dat lijkt me niet de juiste weg.

BRAAP | 04-10-21 | 10:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel eens geprobeerd te zwemmen met een zwemvest maar dat is (beetje afhankelijk van de zwemtechniek) nog lastiger dan zonder.

D-Fens_1963 | 04-10-21 | 10:40

Corona is net als fietsen. Je bepaalt zelf of je een helm op doet. Je doet het voor jezelf.

ik.zou.haar.doen | 04-10-21 | 10:39 | 7

Ik vond corona net als de griep. Een weekje in de lappenmand en weer door.
Ik ga er dan ook op dezelfde manier mee om.

klaasjanhenk | 04-10-21 | 11:37

@Duwbak_Linda | 04-10-21 | 11:01: Goeie vraag! nee om de zorg te beschermen tegen een stormvloed aan onnodige slachtoffers die de reguliere zorg in gevaar brengen.

Kokkie_Balneger | 04-10-21 | 16:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Je moet toch echt een rijbewijs tonen om een auto op naam te krijgen, of eentje te huren...

Oh en mocht iemand een auto hebben die je zonder rijbewijs kan lenen, ik heb nogal wat vrienden die rijlessen nogal duur vinden...

Feynman | 04-10-21 | 10:39 | 3

Dus de Feynman vindt de rijbewijsvergelijking opgaan? Man man man, doe uw computer uit, ga wandelen en kom tot zinnen.

Van Urk | 04-10-21 | 10:44

Onzin, een auto op naam zetten kan ook met ID-kaart of paspoort.

General Dripple | 04-10-21 | 10:44

Serieus ? dus jij wordt iedere keer als jij gaat rijden staande gehouden om je rijbewijs te laten zien. Anders mag je niet vertrekken ? En bij elke verlenging moet jij een rijtest afnemen om te bewijzen dat je kan rijden ? Zo ja, dan heb je gelijk. Zo nee, dan snap je er echt niets van.

loser | 04-10-21 | 11:52

Als je hier de humor niet van inziet neem je dingen veel te serieus. Dat geld overigens voor beide kampen.

Andersdenkend | 04-10-21 | 10:38

Bij de weg, wie neemt Hugeau (of welke CdA'er dan ook) nog serieus? Volgende aub.

dathoujetoch | 04-10-21 | 10:38

De politiek. Vergelijkingen maken. En ondertussen geld wegsluizen naar belastingparadijzen. Het is door en door verrot. En deze klup van idioten heeft het voor elkaar dat
Ze nog eens 4 jaar -200 dagen, hetzelfde kunnen blijven doen. Hoekstra mowt per direct uit zijn ambt worden gezet. Punt.

Naall | 04-10-21 | 10:37 | 1

Klaag en Gabberhouse hebben ook gebruik gemaakt van de landsadvocaat om hun geld op de cayman eilanden te stallen.

4HoogAantWater | 04-10-21 | 10:41

Laten we stoppen met de vergelijking met het rijbewijs

Laten we stoppen met de vergelijking met de Jodenster of Davidster!

Roos | 04-10-21 | 10:34 | 4

Laten we het vergelijken met belasting onderduiken.

Kokkie_Balneger | 04-10-21 | 10:59

Al die goedkope WO2 vergelijkingen zijn totaal afgekloofd, uitgekauwd en gespeend van iedere creativiteit.

van Oeffelen | 04-10-21 | 11:06

@van Oeffelen | 04-10-21 | 11:06: deze mensen zouden de 2e wereld oorlog gewoon ontkennen. Met borden de straat op waarop staat "ik heb nog nooit een kogel door de lucht zien vliegen, FAKE NEWS WW2 Is een hoax"

Kokkie_Balneger | 04-10-21 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is een betere metafoor die van Arjan Lubach; met de menigte in de regen waarbij gevaccineerden parapluutjes vast hebben waar men onder kan schuilen. Te veel ongevaccineerden en er vallen gaten en mensen worden nat.

Hoewel je je kunt afvragen of je per se een metafoor nodig hebt om het belang van vaccinaties simpel uit leggen. Elk weldenkend mens begrijpt dat vaccineren ketens van besmettingen stopt en dat zonder vaccins de ziekenhuizen weer vol zouden liggen komende winter. Dankzij vaccins is de samenleving vrijwel helemaal weer open.

Diederik_Ezel | 04-10-21 | 10:32 | 12

@van Oeffelen | 04-10-21 | 11:08: gevaccineerden kunnen ook besmettelijk zijn dus andere mensen besmetten.

Lees aub even dit artikel: www.hpdetijd.nl/2021-09-09/niet-een-v...

Fedde71 | 04-10-21 | 11:34

&omanders, niet indien u zich niet heeft laten testen

Canis.bonus.es | 04-10-21 | 13:26
▼ 9 antwoorden verborgen

Je gaat toch niet dom doen, als je slim bent?

nobodiesunmighty | 04-10-21 | 10:30

Ik vind de vergelijking ook niks. Mensen zonder rijbewijs kunnen daar soms niet veel aan doen en hebben soms ook nog een behoorlijke opleiding en een goed stel hersens.

BobDobalina | 04-10-21 | 10:30 | 3

Of gezondheidsredenen, zoals ondergetekende.

DeJemelscheet | 04-10-21 | 10:32

Ah we gaan de tegenpartij weer als dom aanduiden. Werkt psychologisch waarschijnlijk wel want veel mensen willen natuurlijk niet bij de kant horen die als dom wordt gezien. Werkte vroeger ook bij mensen die sceptisch zijn over maatregelen tegen klimaatverandering ("klimaatontkenners zijn echt dom") of die vragen hebben over het asielbeleid ("dat is racisme en racisten zijn echt dom"). "We" willen bij de winnaars horen en de winnaars zijn uiteraard slim.

Wat echt dom is (naar mijn bescheiden mening) is je conformeren aan de massa die door de overheid via de media volgzaam is gemaakt. De massa die niet zelf kan en wil denken maar alleen wil volgen en deugen.

Centicuub | 04-10-21 | 10:50

Ik vind het raar dat een rijbewijs maar zes maanden geldig is.

Ben-Bataaf | 04-10-21 | 11:01

Mevrouw Koopmans heeft de Irispenning gekregen voor haar communicatie tijdens de Coronapandemie, dus dat betekent dat de Corona nu over is, toch?

FogerRederer | 04-10-21 | 10:29 | 5

Ze is viroloog en weet net als pfizer niet wat de lange termijn gedragingen zijn van die RNA-experimenten. Ze mocht meer dan een jaar als deskundige spreken in alle media maar alles, maar dan ook alles wat ze over pfizer/moderna zei/verwachtte is speculatie en geen wetenschap.

hagelkruis | 04-10-21 | 10:42

Koopmans, is dat die vrouw die op de Chinese loonlijst staat?

swapper | 04-10-21 | 10:51

@swapper | 04-10-21 | 10:51: Laten we zeggen dat ze voor deze prijs niet op haar kritische inschattingsvermogen is beoordeeld.

FogerRederer | 04-10-21 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Een zwemvest valt meer op dan een polsbandje.

likdoorn | 04-10-21 | 10:28

Ik heet Hugo en speel piano. Your argument is invalid.

Duwbak_Linda | 04-10-21 | 10:28 | 2

en mijn vrouw telt in de maat de zegeningen

hagelkruis | 04-10-21 | 10:29

Er zijn hele demonstraties vanwege de vergelijking met een sociaal krediet systeem.
Dan vind ik de rijbewijs analogie nog wel meevallen.

RandyBiel | 04-10-21 | 10:27

Als het vaccin een soort frikandel is en de QR code een soort rijbewijs dan ben ik benieuwd wat een mondkapje is, een soort condoom ofzo?

AstralVision | 04-10-21 | 10:27 | 2

Ja zie het als een condoom met gaatjes erin.

Zeebonkus | 04-10-21 | 11:10

Ongeprikten zijn geen gevaar voor geprikten, dat is niet het punt. Al die vergelijkingen gaan mank. Allemaal. Simpel: wanneer je niet bent geprikt maar je een veel grotere kans op serieuze gezondheidsproblemen door dit virus. Meer kans op een ziekenhuisopname, meer kans op IC, meer kans op dood. Do the math. 1,5 miljoen niet geprikt, rondgaand virus in totale populatie = explosieve toename aantal zieken in ziekenhuis en ic. Teveel en te snel. Al deze maatregelen vertragen de boel. Is het nu echt zo moeilijk?

Arjan9401 | 04-10-21 | 10:26 | 20

@DeJemelscheet | 04-10-21 | 11:40:
Ik zie ook inconsistenties, en ik ben me er goed van bewust dat er grote ontslagrondes zijn geweest. Ook in mijn tak (van de revalidatie) zijn hier erg veel patiënten door tussen de wal en het schip gevallen met slechte zorgindicaties. En is er veel personeel ontslagen waardoor zorgkwaliteit hard achteruit ging. Wat mij betreft soms zelfs balancerend op de ondergrens van wat we in Nederland kwaliteit vinden.
Dit heb ik de overheid kwalijk genomen. Dus ik kijk kritisch. Echter, de uitgestelde zorg is nog maar nauwelijks ingelopen en ik heb me laten vertellen dat dat kleine percentage ongevaccineerden de boel toch weer in de soep zou kunnen laten lopen. Dat is voor mij leidend in mijn mening betreffende de qr maatregelen.
Waarom er weinig rek in zit of waarom preventie van andere zorgvragen is zoals het is zijn wel andere discussies. Die wellicht ook gevoerd moeten worden, maar we moeten nu zorgen dat de zorg niet overspoeld raakt. Ik heb geen hapklare antwoorden of ideeën helaas.

letopuwzaak | 04-10-21 | 12:12

@DeJemelscheet | 04-10-21 | 11:40:
Precies de cijfers die ik gister ookal plempte hier. Maar laten we het vooral niet over de feiten hebben.

zwenkwieltje | 04-10-21 | 18:40
▼ 17 antwoorden verborgen

Wat een gezeik allemaal over het coronatoegangsbewijs... hier is Nederland dus heel erg druk mee. De oplossing is zo simpel: ben je gevaccineerd heb je toegang anders niet. Wil je niet gevaccineerd worden, loop dan niet zo te jammeren, te klagen en te zeiken allemaal..

johnyl | 04-10-21 | 10:26 | 7

Volgens mij bent u degene die nu loopt te jammeren....

DeAapUitDeMouw | 04-10-21 | 10:44

@SailingDuck | 04-10-21 | 10:36: Die ik ken zijn bijna allemaal tegen.... maar ja, ze wilden toch graag op vakantie heh...
Mogen ze zelf weten, maar het is idd niet zo dat iedereen die geprikt is ook anti-vaxxer of pro-corona maatregelen is. Zelden.

DeAapUitDeMouw | 04-10-21 | 10:47

Ben je gevaccineerd, dan ben je beschermd. Anders hadden we die hele vaccinatie wel achterwege kunnen laten.
Stel je zit naast een ongevaccineerde? Wat is jouw probleem?
Ben zelf gevaccineerd, maar die QR-samenleving wil ik niet. Alle ongevaccineerden welkom in mijn huis.

Ichneumonidae | 04-10-21 | 10:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Een zwemvest biedt de zekerheid dat je blijft drijven. Een vaccinatie niet dat je niet besmet raakt of een ander kan besmetten. Kortom zo mank als een hoepel.

Colin.Fart | 04-10-21 | 10:24 | 4

Ach ja, dan onderkoel je wel weer en ga je alsnog dood

DeAapUitDeMouw | 04-10-21 | 10:48

Als een vaccinatie ervoor zorgt dat je niet besmet raakt, wat is dan nog je punt om ongevaccineerden te weigeren in een kroeg e.d.?
Of geloof je stiekem niet echt in de werking van het vaccin of, erger nog, kom je met het lulverhaal dat je het voor een ander doet?

Ichneumonidae | 04-10-21 | 10:49
▼ 1 antwoord verborgen

de commentaren gelezen hebbende concludeer ik: interwebs debiliseert
sterkte

fabeltjesland | 04-10-21 | 10:24 | 1

Tis wat…., maar wat dacht je toen je nog naar de televisieversie van de Fabeltjeskrant keek?

D-Fens_1963 | 04-10-21 | 10:27

"er nooit iemand naar je rijbewijs vraagt voordat je in een auto stapt"

Er vraagt ook niemand naar je coronapas voordat je het café/restaurant instapt.

Al dat gezeik de hele tijd. Het is een tijdelijke maatregel die er hoogstwaarschijnlijk in november weer vanaf gaat. Al die maatregelen zijn tijdelijk, en allemaal afhankelijk van hoe erg de besmettingen en als gevolg daarvan de druk op de ziekenhuizen en IC's is. Die avondklok waar hele rechtszaken over zijn gevoerd is ook allang weer verleden tijd.

Het zou veel meer helpen wanneer al die klagers gewoon die vaccinatie eens een keer namen, dan ben je veel sneller van al die maatregelen af.

Dr_Johnson | 04-10-21 | 10:23 | 14

Het kwartje van Kok was ook tijdelijk. Toch zitten wij daar nog steeds aan vast 30 jaar later.

arabes_eut_domus | 04-10-21 | 10:45

Dat er niemand naar vraagt is ook mijn ervaring. Heb de indruk dat erg veel mensen er niets meer van begrijpen, want inconsistenter beleid kom je maar weinig tegen.
Vind dat prima.

Ichneumonidae | 04-10-21 | 10:46

@Dr_Johnson | 04-10-21 | 10:33:
Wordt het maar als de griepprik (en dus uiteraard alleen voor de risicogroepen).
De griepprik is niet verplicht en is geen voorwaarde om een restaurant te bezoeken.

Maytheforcebewithyou | 04-10-21 | 10:48
▼ 11 antwoorden verborgen

Kun je nog incompetenter zijn dan incompetent? Kennelijk wel want Hugeau de Jonge bewijst het met deze vergelijking! Wat een hersenloze debiel is het eigenlijk toch....

Swaffelkaffert | 04-10-21 | 10:22 | 2

Maar goed, hij laat zich er dan toch nog redelijk voor betalen. En jij?

D-Fens_1963 | 04-10-21 | 10:30

@D-Fens_1963 | 04-10-21 | 10:30: Dus Hugo laat zich goed betalen voor zijn incompetentie. Wat wilt u daarmee zeggen? Of zegt het slechts dat u geld erg belangrijk vindt?

Usumani | 04-10-21 | 10:38

Ik was ook tegen een QR bewijs. Toen gingen andere tegenstanders allemaal compleet in overdrive reppen over medische apartheid en WOII vergelijkingen maken, dus ben maar afgehaakt. Noem mij naïef, maar ik ga er vanuit dat dit een tijdelijke maategel is en dan is het prima te verantwoorden.

jawor36 | 04-10-21 | 10:22 | 7

Ik ben ook tegen de QR-bewijs. Maak mij niet uit wat anderen roepen. Het is nu eenmaal een feit dat iedereen de meest uiteenlopende redenen hebben. Wilt niet zeggen dat ik daar mee eens moet zijn. Ja, jij bent naief ( = ook niet erg; soms mis ik dat bij mijzelf) maar laat ik hopen dat je gelijk hebt dat het een tijdelijke maatregel is.

loser | 04-10-21 | 10:42

Ben wel gevaccineerd, maar die lullige qr-code, daar ga ik dus niet aan mee doen. Als gevaccineerden zelf al niet geloven in bescherming, dan blijven ze toch lekker thuis?

Ichneumonidae | 04-10-21 | 10:43

@loser | 04-10-21 | 10:42: ik sta er hetzelfde als jij in. Alleen met concrete doelen en/of een tijdsduur voor de tijdelijke situatie zie ik het tijdelijke blijven. Zonder die waarborgen voor het tijdelijke kunnen ze keer op keer wel weer iets nieuws als "rechtvaardiging" om de "tijdelijke" maatregel te verlengen... best jammer dat zoveel mensen niet die 2 tellen langer willen nadenken om dat in te zien.

oh no | 04-10-21 | 10:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Mwah, ik vind die rijbewijs analogie ook niet heel sterk, maar is nog niks vergeleken met de kletsverhalen waar de gemiddelde anti-vaxxer mee komt aanzetten. Lijkt wel of dat soort lieden geen enkel vermogen heeft om iets bij te leren. Vinden zichzelf heel slim en kritisch maar geloven wel elk kletsverhaal wat ze op youtube of facebook tegenkomen. Behoorlijk irrationeel ook, alsof je met flat earthers praat.

Diederik_Ezel | 04-10-21 | 10:21 | 11
-weggejorist-
Ichneumonidae | 04-10-21 | 10:57

@ratelaar | 04-10-21 | 10:45: Die informatie komt niet via de MSM, tv of radio. De informatie die jullie epische gelul weerlegt komt uit wetenschappelijke data naarvoren.

Mensen die wel zelf onderzoeken komen daar achter.

omanders | 04-10-21 | 11:22

@omanders | 04-10-21 | 11:22:
‘Die jullie’ epische gelul weerlegt.
Welk ‘epische gelul’?

En als je zelf onderzoek doet waar kom je dan achter?

Waar ik achter kom is dat de ifr corona vergelijkbaar is met de griep en dat de reactie - de maatregelen -op corona daardoor nogal overtrokken zijn.
Zeker gezien het feit dat je je kunt laten vaccineren en je dan voor 98% beschermt bent tegen ernstige covid.

www.who.int/bulletin/volumes/99/1/20-...

ratelaar | 04-10-21 | 11:35
▼ 8 antwoorden verborgen

Nou mooi niet dus.
Ik heb dat ding in de blender geduwd, toen in een spuit. Maar hij klontert samen met de frikandel speciaal en chloor resten. Komt niks meer door die naald heen.
Is het trouwens de bedoeling dat het een 10000 cc spuit moet zijn?

IndoorexpaT | 04-10-21 | 10:20

Afgelopen zaterdag in Dusseldorf.
Geen enkele keer de QR-code hoeven te laten zien.
Niet in restaurants, niet op terras.
Alleen 1 keer de vraag gekregen of we een code hadden.
Maar zien hoefden ze hem niet.
Tot zover de verhalen dat het buitenland de code serieus neemt.

Nuchternederland | 04-10-21 | 10:20 | 4

In 020 drie keer uit eten geweest. Geen enkele keer qr-check. Halsema doet het prima in dit opzicht (niet actief handhaven).

Ichneumonidae | 04-10-21 | 10:37

Geweldig dat daar dat niet wordt gecontroleerd. Kan ook gezien worden als een vorm van burgelijke ongehoorzaamheid. Maar ik vind het principeel verkeerd dat een overheid dit soort maatregelen invoert.

loser | 04-10-21 | 10:58

@Wayfaring stranger | 04-10-21 | 10:24: stoer hoor, en bullshit. Je komt nergens in in Italië zonder dat ding.

van Oeffelen | 04-10-21 | 11:11
▼ 1 antwoord verborgen

Ja maar wat had je nou verwacht van iemand die een frikandel met een vaccin vergelijkt? Dat de volgende vergelijking wél ergens op zou slaan? Hier wat inspiratie voor de maandagochtend "The Big Lie - How to Enslave the World": www.youtube.com/watch?v=6VfJ0BJvt7Y

Mr Moore | 04-10-21 | 10:19

Een waarheid die hilarisch is en ook nog eens correct en grappig. (En daarom gaat de hofnar meestal als eerste tegen de muur.)
Goed bezig, GeenStijl!

beetje.jammer.dit | 04-10-21 | 10:18 | 1

"We must learn to treat the demagogue and aspirant dictator in our midst just as we should treat our external enemies in a cold war - with the weapon of ridicule. The demagogue himself is almost incapable of humor of any sort, and if we treat him with humor, he will begin to collapse". From "The rape of the Mind" by Joost .A.M. Meerlo, M.D.

Mr Moore | 04-10-21 | 10:45

Hij heeft wel een punt. Zonder zwemvest ben je in feite een molenaar.

Ichneumonidae | 04-10-21 | 10:18

Je wordt toch ook geen lid van het CDA zonder geestelijke beperking?

Mark zit te Dutten | 04-10-21 | 10:17 | 2

Of van de VVD als je geen diepe gevoelens hebt voor pathologiese leugenaars.

likdoorn | 04-10-21 | 10:24

Met geestelijke beperking bent u wel welkom bij de Pvv.

van Oeffelen | 04-10-21 | 11:11

En ondertussen lopen dieren zonder zwemvest te zwemmen.

Nederlander1 | 04-10-21 | 10:17 | 3

99% van de dieren heeft z'n zwemdiploma behaald

Tobi | 04-10-21 | 10:20

Zoals je weet is het daar ooit fout gegaan, met die dieren.

Nuchternederland | 04-10-21 | 10:21

Kunt u mij uitleggen hoe iemand lopend kan zwemmen. Ik kan maar een iemand opnoemen die over het water kon lopen en dat is al ruim 2000 jaar geleden.

Red shirt | 04-10-21 | 10:25

Ja maar het rijbewijs? Je kan vraagtekens stellen bij alles. Mijn naam staat op de drankvergunning van de kantine van de vereniging waar ik lid van ben. Ik heb dat diploma ooit behaald. Dus ik zie er op toe (wordt geacht er op toe te zien) dat er verantwoord alcohol wordt verstrekt. Laat ik dan nou geheel toevallig degene zijn die het hardst zuipt van allemaal. Ook deze vergelijking slaat helemaal nergens op. Zoals helemaal niets in het leven ook maar ergens op slaat.

Leptob | 04-10-21 | 10:17

Dat van die galg en de MSM framing er omheen moet eigenlijk eens goed onderzocht worden. Hier een interview met de bouwer, nog voor alle ophef: youtu.be/rRN34jvo-M4?t=206

marcoplarco | 04-10-21 | 10:12 | 2

De bouwer antwoord op de vraag hoe hij het zou invullen " wij hangen als bevolking in de strop". Daar kun je natuurlijk allerlei meningen over hebben. Ieder mag namelijk zelf invullen hoe hij/zij over deze gebouwde galg denkt. Persoonlijk vind ik het triest hoe men de anti-vaxers ( om wat voor redenen dan ook) en de QR weigeraars continu in het wappiekamp plaatst en men zelfs weigert na te denken wat de huidige maatregelen betekenen voor mensen die door medische redenen geen vaccin mogen krijgen. Ook zij worden op dit moment uitgesloten van de maatschappij.

MoonBeebe | 04-10-21 | 10:54

@MoonBeebe Nee hoor, Want in zn discussie heb je grofweg 2 opties. Als je denkt dat iemand redelijk ben in wat hij stelt, dan kun je met hem het debat aangaan, je kunt zijn argumenten ontkachten of bestrijden. je probeert met andere woorden een gesprek te hebben en allicht ben je ook wel gevoelig voor bepaalde argumenten die hij aandraagt en leert iedereen iets

Als ik gewoon aanmeent dat iemand niet redelijk is, negeer zijn argumenten en catogeriseer je heb als een religeuze antivax urker (of iets in die trant). Waarschijnlijk zn beetje het verst van zn eigen standpunt verwijderd, en doe alsof hij een wappie is. Het probleem is. Zo zijn de meeste niet en het is vaak genuanceerder. Het is verwerpelijke zo te debateren en nieuws verslaan vind ik.

Op z'n manier riskeer je ook de waarde van de vergelijking te ondermijnen, omdat er nog een legio gradaties zitten binnen het spectrum in deze kwestie.

Joris-maar-weg | 04-10-21 | 11:28

Simon Pegg met haar

Tobi | 04-10-21 | 10:12

Hij is leuk, was er ook een met twee ridders. Zegt de een tegen de ander jij moet ook je harnas dragen anders werkt de mijne niet. Ik kan wel lachen om zulke dingen.

keistad | 04-10-21 | 10:11 | 7

@Red shirt | 04-10-21 | 10:31:

In de US zijn er ziekenhuizen waar up to 50% van het personeel ontslagen gaat worden/ontslagen is, omdat ze zich niet willen laten vaccineren. Logisch man, middenin een pandemie.

En dan? Dan neemt de 'druk op het IC personeel' weer verder toe en is het weer de schuld van ongevaccineerden zeker?

Saboteerik | 04-10-21 | 11:25

@Red shirt | 04-10-21 | 10:31: "zware druk op de zorg" Ik betaal netjes, en zou niet weten waneer ik voor het laatst in het ziekenhuis ben geweest. Ben schijnbaar erg gezond. Mocht ik een loopneus krijgen blijf ik netjes thuis, geen zorgen.

keistad | 04-10-21 | 12:13
▼ 4 antwoorden verborgen

ik was gisteren eten in een tentje met een hoog gehalte aan 70-plussers. Iedereen, inclusief de bediening en eigenaars, dik tevreden met die app. Gewoon geen hoestende wappie naast je, eet wel zo lekker als grijze duif zijnde.

kokkie klaphaak | 04-10-21 | 10:10 | 19

@Partij v/d Paashaas | 04-10-21 | 10:22: daar zit ik 20 jaar achter paashaas. ik behoor tot de patatgeneratie

kokkie klaphaak | 04-10-21 | 10:24

SInds die app hoest ik ook niet meer. Superapp, 5 sterren.

zevensprong | 04-10-21 | 10:37

@kokkie klaphaak | 04-10-21 | 10:24: Ah oke, ik verbond grijze duif rechtstreeks met boomer. Patatgeneratie niks mis mee uiteraard, daar hoor ik zelf ook bij :)

Partij v/d Paashaas | 04-10-21 | 10:39
▼ 16 antwoorden verborgen

Ik waag me niet aan vergelijkingen, maar voel me met mijn airbag in de auto en Moderna in de arm toch een stuk veiliger onderweg tijdens mijn Grand Tour..Trouwens in Frankrijk is het bij ieder terras en restaurant gewoon QR met de smartphone , ik voel me er als immun gecompromiteerd niertransplantant zeer wel bij.

Smoelensmid | 04-10-21 | 10:09 | 4

Begrijpelijk. En met u een paar honderdduizend andere Nederlanders, maar daar hebben anti-vaxxers geen boodschap aan.

Diederik_Ezel | 04-10-21 | 10:22

Ja dat zie je goed....eigenlijk alle idioterie zoals, RFID rekeningrijden traject controle QR codes uitlezen we doen er allemaal aan mee en ik voel me er goed bij.

Smoelensmid | 04-10-21 | 10:33

Ik heb sinds kort een auto met airbag. In mijn vorige auto's voelde ik mij ook veilig. Veilig rijden heeft meer te maken met je vaardigheid als bestuurder dan allerlei technische snufjes in je auto. Een betere vraag is: waarom is het veilig voelen belangrijker dan daadwerkelijk veilig zijn ?

loser | 04-10-21 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Laat je gewoon vaccineren en stop met dit ge-OH. Ouwehoeren is een levensmissie voor velen gewoorden. Als je denkt dat het kwalijk is stop dan met eten en drinken van zaken waar je niet van weet wat in zit, stiop met ademhalen, dit is ook heel kwalijk.

MaarFeitelijk | 04-10-21 | 10:07 | 10

Dit gaat niet alleen over vaccineren.
Ik ben gevaccineerd, maar tegen de QR-code en misbruik daarvan.

Nuchternederland | 04-10-21 | 10:24

Maar dat komt omdat ik thuis moet werken. Heb ik meer tijd om te gaan OH-en. Voorheen op kantoor kon dit niet. Toch voordeel van thuiswerken. Maar kan jij ophouden met dat ge-OH over vaccinatie.

loser | 04-10-21 | 11:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Geef die Youtuber wat credits joh.

carlover12 | 04-10-21 | 10:06 | 1

Ik vind polio een betere vergelijking: vrijwel niemand hoeft zich meer zorgen te maken over polio omdat de rest van de maatschappij er tegen gevaccineerd is.

bamitoren | 04-10-21 | 10:06 | 14

Is het misschien omdat polio ook-wel kinderverlamming vooral jongeren met nog een heel leven voor zich treft. En dat polio van een andere orde is dan corona wat ook volgens het WHO vergelijkbaar is met de griep vwb mortaliteit.
En over de griep maakt niemand zich druk. Terwijl zowel mijn stiefmoeder als mijn moeder daaraan bijna zijn overleden.

ratelaar | 04-10-21 | 10:49
▼ 11 antwoorden verborgen

De van Oefs zwemmen hier dagelijks, zonder zwemvest. Een keer per week in zee, ook zonder zo'n oranje ding. Diploma's: A, B en C. Behaald nog tijdens de lagere schooltijd.

van Oeffelen | 04-10-21 | 10:05 | 12

Ik mag graag zwemmen in het bergriviertje op 15 mins van ons huis in het land van mijn betere helft. Heerlijk, tegen de stroom in, zo lang mogelijk op dezelfde plek blijven en toch je conditie en spieren een beetje onderhouden. Keien in het midden om uit te rusten en rivierslakken te scoren voor thuis, mijmeren over van alles en nog wat. En daarna een paar stokken in de grond en dan het vlees erboven roosteren, drankjes inmiddels koudgespoeld door het water, genieten.
Life's good.

Graaisnaaiert | 04-10-21 | 11:47

Ja nou en dus?

zwenkwieltje | 04-10-21 | 18:33
▼ 9 antwoorden verborgen

Vergeet ook niet dat het zwemvest van anderen niet werkt op het moment dat er maar één persoon in het zwembad is die er geen draagt.
En dan maakt het niet uit of je maar tot je knieën in het water staat of zelf kan drijven, of op het terras zit.

Dezenaamhier | 04-10-21 | 10:04 | 3

Gewoon hoofd achter de oren in de nek pakken en omhoog houden.

van Oeffelen | 04-10-21 | 10:06

@van Oeffelen | 04-10-21 | 10:06: bij D en E leert men wat geavanceerdere technieken.

dathoujetoch | 04-10-21 | 10:18

Ja , dat is precies wat het filmpje laat zien(ok, dat terras niet).

HA BIER!1! | 04-10-21 | 22:05

Een betere vergelijking zou wellicht zijn de verplichting om een gordel te dragen in de auto?

nietzomoeilijk | 04-10-21 | 10:04 | 14

@nietzomoeilijk | 04-10-21 | 10:30: Dan vind ik dat alle automobilisten een helm moeten. Stel je voor dat er een motorrijder (met helm) door je raam naar binnen vliegt!

DeAapUitDeMouw | 04-10-21 | 10:43

@DeAapUitDeMouw | 04-10-21 | 10:11: Die hebben een helmplicht en een verstandige motorrijder heeft ook beschermende kleding aan.
Zie een vaccin als die beschermende kleding: niet verplicht en in allerlei gradaties verkrijgbaar. Zonder kan je prima rijden, je voorkomt er helemaal 0,0 ongelukken mee maar verlaagd wel de kans op (blijvend) letsel.

Zoiets?

djeemsbontjas | 04-10-21 | 11:27

Bij een kettingbotsing met dodelijke afloop droeg 70% van de inzittenden een gordel.

Apoptose | 04-10-21 | 12:13
▼ 11 antwoorden verborgen

Is de vergelijking met condooms al gemaakt?

Wijze uit het Oosten | 04-10-21 | 10:03 | 2

Is de vergelijking met het oormerk bij koeien al gemaakt? Zo niet dan bij deze.

VanBukkem | 04-10-21 | 11:06

Ik vind de vergelijking met vaccins en QR codes best treffend.

keestelpro | 04-10-21 | 12:48

Vandaag is het mooi blauw lucht, zwemdagje naar het Tikibad?

VoltaireJohn | 04-10-21 | 10:03
-weggejorist-
omanders | 04-10-21 | 10:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com