Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zelfs de meisjes van K3 lachen Hugo en Mark uit

Alsof een kind het nog niet snapte

Bij een of ander Nederlands zaterdagavondprogramma doken ineens het favoriete zangtrio van heel veel Nedervlaamse vaders op. Niet om die papa's te plezieren, maar om te prikken waar het pijn doet: de pandemieplanning van clownsduo Mark & Hugo. “10.000 luchtkastelen bouwen ze met elkaar. 10.000 luchtkastelen, nooit is het eens waar. 10.000 routekaarten zo onberekenbaar. 10.000 luchtkastelen storten telkens in elkaar.” Amai! Leuke meezinger voor de laatste melaatsen die nog niet door hebben dat je beter de regels kunt trotseren, dan wachten op het bevrijdingsplan op de routekaart van de Rijksoverheid.

Reaguursels

Inloggen

Het enige wat ik na 8 maanden sluiten van de terrassen weet, dat het hoge aantal besmettingen zeker niet door diezelfde terrassen worden veroorzaakt. Dat staat denk ik nu toch wel vast. Hoe nu verder.....

Schilder58 | 18-04-21 | 21:44 | 1

En niet door de kermis, open markten, restaurants, ....
"Anders zou het veel erger zijn" heet hun lamme verweer.

inCol | 19-04-21 | 03:47

Zelfs K3 trapt er niet meer in maar wij blijven achter Mark en Hugo aanlopen

thanseeuwen | 18-04-21 | 16:22

Dankzij de lockdown kunnen we straks weer naar het terras. Daar heb je toch echt Mark en Hugo aan te danken.

honderddagen | 18-04-21 | 15:54 | 6

Ja.
Top, peace man!

nobodiesunmighty | 18-04-21 | 21:00

Wauw!

Bram de Rammer | 18-04-21 | 21:25

Uuuh, bedankt?

luistukvreten | 18-04-21 | 22:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Vorig jaar hoorde ik een Journalist op de Engelse radio (Mike Graham op Talkradio) en hem werd gevraagd waarom hij kritisch was op BoJo ivm het coronabeleid daar toen (totale hysterische lockdown) want de journalist is conservatief en BoJo ook dus dan zou hij dat beleid moeten toejuichen. Zijn antwoord: "It doesn't matter whether I am a conservative or not, what matters is that I am a journalist and it is my professional duty and obligation to be critical towards the government be it conservative or labour just like normal citizens always should be critical towards any government."

Basil Fawlty | 18-04-21 | 15:01 | 8

@staat het bier koud? | 18-04-21 | 17:14:
Ik zag hem vorige week effe voorbijkomen dus ik denk dat het ok met 'm gaat.

Basil Fawlty | 18-04-21 | 17:30

@Basil Fawlty | 18-04-21 | 15:49: Journalistiek in Nederland is op een beter niveau dan in de jaren 70.

Zonen-van-Kuifje | 18-04-21 | 21:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Alleen de rouw-tekaarten is knullig. Voor de rest mag het hele demonstratiecircus dagelijks in Den Haag dit de top40 in zingen.

Jos Tiebent | 18-04-21 | 14:38

Ondertussen wordt het Fieldlab 538 event uit de lucht geschoten op petities punt nl.

Rennieflox | 18-04-21 | 14:16

Het huidige kabinet is relatief goed bezig. Het gevoerde beleid en de onderbouwing daarvan zijn goed te volgen (voor wie nadenkt en verder kijkt). Het is dubieus dat GeenStijl zich voor een karretje laat spannen, maar de vraag is nog welk en wiens karretje.

Vosch | 18-04-21 | 14:16 | 5

@Papa Jones | 18-04-21 | 14:30: Het liedje is prima en kritiek is ook prima. Mijn vrees is gewoon dat de "lobby" zoals gevoerd door GeenStijl en anderen gaat leiden tot een regime waarmee we alleen maar slechter af zijn.

Vosch | 18-04-21 | 16:07

Ja, ik kan erg goed volgen (NOT) dat je geen zonnebankje mag pakken (per definitie meer dan anderhalve meter afstand), maar wel een tattoo mag laten zetten (per definitie minder dan anderhalve meter afstand). En dat is slechts één voorbeeld van inconsistente waanzin die over ons afgekondigd wordt.

De maatregelen zijn exemplarisch voor beleid dat door ambtenaren vanachter een bureau wordt bedacht en in theorie zou moeten werken, maar men verzuimt om vervolgens in de samenleving te gaan kijken of het in de praktijk ook daadwerkelijk werkt.
Ik denk na en kijk verder. Daarom kom ik tot de conclusie dat het kabinet helemaal niet goed bezig is. Ook niet relatief.

Chiant | 18-04-21 | 20:06

@Chiant | 18-04-21 | 20:06: Te inhoudelijk. We willen de argumenten meer in de trant zien van "ik heb gelijk, want jij bent dom" of "if you're not with us, you're with the wappies!" Dit is niet te volgen zo. Sorry.

luistukvreten | 18-04-21 | 23:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou die K3 meisjes weleens willen vaccineren. En dan bedoel ik niet met BioNTect Pfizer, Johnson & Johnson, Moderna of AstraZeneca.

JeMotWat | 18-04-21 | 14:14 | 2

Frustie

wapster | 18-04-21 | 14:15

Spritz11?

nobodiesunmighty | 18-04-21 | 21:04

Zijn er echt mensen die hier om moeten lachen? Wat een ongekend laag niveau. Dit is een dieptepunt in elke categorie.

opblaasschaap | 18-04-21 | 13:45 | 3

En met zo’n geweldig grappige username heb jij elk recht van spreken!

Wedergeboren | 18-04-21 | 13:48

Dat is het onderwerp ook.

Trumme | 18-04-21 | 14:03

@Wedergeboren | 18-04-21 | 13:48: Schrijf maar gerust: schuilnaam, alias of pseudoniem, dan was uw opmerking nog lekkerder.

Dr. Worstenbroodje | 18-04-21 | 15:16

We doen het toch echt zelf, ons massaal niet aan de regels houden. Iets met oorzaak en gevolg.

heppykemper | 18-04-21 | 13:33 | 5

@Drukvandaag | 18-04-21 | 13:38: Al moet gezegd dat sommige mensen geeneens een poging doen de regels te begrijpen, wappie dat ze zijn.

Papa Jones | 18-04-21 | 14:31

@Papa Jones | 18-04-21 | 14:31: Dat is het mooie van wappie zijn. Je denkt dat je het begrijpt maar je begrijpt er weinig van.

Drukvandaag | 18-04-21 | 15:02

Meteen een aanvulling en correctie: we doen het toch massaal zelf, ons aan de regels houden. Wie vertelt de werkelijkheid? En dan, de regels: U hebt nooit gezondigd ten aanzien van regels? Nee? Dat is heerlijk: mag u als eerste steentjes gooien en de overspelige doden? Flink gooien he, u zou eens missen? Ook fijne gedachte he?

nobodiesunmighty | 18-04-21 | 15:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Denk dat we minimaal nog een jaar Hugo en Mark uitlachen qua Corona.

swassannuf | 18-04-21 | 13:30 | 1

Dan hoop ik toch echt wel dat dit duo faal&faal wel weg zullen zijn.

Ommezwaai | 18-04-21 | 13:46

De mening van K3 is inmiddels ook al relevant? Wachten is nu op de opinie van Rapper Sjors.

Zonen-van-Kuifje | 18-04-21 | 13:23 | 4

@uisge baugh | 18-04-21 | 14:00: Dan, niet als.

Zonen-van-Kuifje | 18-04-21 | 14:12

Vind ik wel een goeie. In onze internetmaatschappij kunnen kanslozen in de door de WEF bonzen échte wereld, nog in volle glorie geld verdienen en beroemd worden. Rapper Sjors, it's your call!

nobodiesunmighty | 18-04-21 | 15:43
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, dat krijg je met de slechtste minpres ooit en een nog slechtere adjudant.

Rennieflox | 18-04-21 | 13:17

Oeh, politiek zeer dodelijk, worden afgeserveerd met een kinderliedje over luchtkastelen, nou, daar kunnen Mark en Hugo het mee doen de rest van de week.

Overigens waren alle papa's en toekomstige papa's weer errug enthousiast op de schermen, lachen dit!

Jan, Leiden | 18-04-21 | 13:16 | 1

Je ziet toekomstig papa's denken 'dit is mijn voorland'

Keutels | 18-04-21 | 14:04

Stel nou dat Geert Wilders premier was en Dion Graus zijn minister van VWS. Dan waren we toch reeds lang uit deze crisis? Toch?

Amsterdamsko | 18-04-21 | 13:14 | 5

Stel nou dat Mark Rutte (hahahaha)geen premier was en al vijftien jaar niet op de fiets naar zijn werk had kunnen gaan,vanwege zeer zware bedreigingen. Dan waren we toch misschien wel beter af?

dathoujetoch | 18-04-21 | 13:24

Stel dat dictator/nep democraat Rutte geen partijen zou uitsluiten, wat dan?

Ommezwaai | 18-04-21 | 13:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Denk dat de doden onder o.a. de ondernemers door stress en zelfmoord in de loop der jaren de aantallen doden door dit beleid gaan overtreffen.
Stress is een grote aanjager m.b.t. het ontstaan van kanker....
Verder vind ik dat bij het al 3 jaar werken aan een
vaccinatiepaspoort door de E.U. wel de nodige vraagtekens gezet mogen worden....
Evenals bij het arrangeren van fieldlabs met 10.000 mensen, het niet doorvoeren van een ventilatieplan voor de scholen, het doorzichtige domme (?) gedoe van Mark, Hugo-Go cs, en het mensen dwingen naar huis te gaan (binnenshuis hoogste risico op besmetting) etc. etc. etc.
Kortom, alles lijkt op zijn minst uiterst "merkwaardig"....... gezien van uit het perspectief van gezond boeren verstand.
Maar ja, van velen mag dát niet gezegd worden.

A333aan | 18-04-21 | 13:04 | 8

@grietmetgroenefiets | 18-04-21 | 13:32:

Zal vast wel weer een CBS komen die op bestelling van Rutte zegt dat er geen toename is.

Gewoon je gezonde verstand gebruiken en je weet dat er wel een toename is.

Roze_bril_drager | 18-04-21 | 13:37

@grietmetgroenefiets | 18-04-21 | 13:32:
Kuifje houdt niet zo van feiten waarbij dit (VVD) beleid in een kwaad daglicht gesteld wordt. Zelfs Stevie Wonder kan zien dat dit "kabinet" er een ongekende ravage van maakt....

Ommezwaai | 18-04-21 | 13:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou dat heeft hugo dan dik voor elkaar, eerst bekend wegens zijn mooie schoenen en nu zelfs een lied, speciaal voor hem gecomponeerd. Toch niet slecht voor een eenvoudige schoolmeester die niks kan. Het wachten is nog op een Oscar, wegens het buitengewone acteer talent wat hij iedere keer weer laat zien. Met zijn fantasie over de aantallen van mensen die volgens hem al gevaccineerd zijn, kun je al 12 kindersprookjes boeken mee vullen.

jan huppeldepup | 18-04-21 | 12:53 | 1

Hugo heeft het acteertalent van een 6-jarige....

A333aan | 18-04-21 | 13:06

Nik Kershaw - The riddle

kenny harder | 18-04-21 | 12:38

In Den Haag Vandaag Marcel Levi, de gewenste opvolger van:.........
de clownschoen!
Marcel Levi for minister

mameloe | 18-04-21 | 12:38 | 1

Levi heeft in ieder geval (medische) kennis van zaken.. Iets wat niemand in dit faalkabinet heeft. Koppie laten hangen naar het OMT en de RIVM is het beleid. Gezond boerenverstand, Mark en Hugo hebben dat in ieder geval niet.

Ommezwaai | 18-04-21 | 13:49

Heeft iemand al voorgesteld om eens te gaan kijken wat er wél kan, en hoe? /sarc off.

Harry.Langezwaal | 18-04-21 | 12:23 | 2

Naar school gaan. Da's al heel wat.

Papa Jones | 18-04-21 | 12:27

In de file staan naar Uw werk terwijl thuiswerken de oekaze is.

van Oeffelen | 18-04-21 | 12:37

Haha geweldig

Mr Moore | 18-04-21 | 12:21

Natuurlijk is kritiek ook goed, houdt alles lekker scherp.
-
Maar ongefundeerde kritiek en stemmingmakerij is bijna exclusief voorbehouden aan de NPO. Vanmorgen bij WNL zit daar ene Atje van de PvdA en ja ze werd op argumenten weggeveegd door (ben de naam van de beste man vergeten). Wat je nu vooral niet moet doen is stemmingmakerij.
Zorg op die NPO gewoon een keer wat uitleg en context geeft, wat doet een vaccin wat is kansberekening (gericht op bijwerkingen). Veel van de kijkers missen namelijk de feiten en hebben niet veel op met de exacte vakken.
Geintje ok, maar zorg nou eens als NPO dat je wat feitenlijker wordt. Dat in al die opinieshows enkel Peter R. de Vries als deskundig gesprekspartner wordt uitgenodigd zegt genoeg. Laat die Gommers en anderen nou eens -niet in een NPO P.R. de Vries opinieshow- uitgebreid uitleggen wat er aan de hand is.
Dan snappen meer mensen wat er gebeurt en zal de bereidheid om de maatregelen op te volgen groter zijn alsmede het nemen van het vaccin. Het respect richting de zorg is dan ook groter.
-
En ja, kritiek mag je hebben en zeker op de fouten die gemaakt zijn en gemaakt zullen worden.

bananabanana | 18-04-21 | 12:18 | 3

Is er dan nog iemand die de berichtgeving op de volstrekt ongeloofwaardige overheids propaganda zender ook maar een beetje voor vol aanziet?

Boeloeboe | 18-04-21 | 13:19

@Boeloeboe | 18-04-21 | 13:19:
Hoorde dat er ook al steeds minder mensen naar de persconferenties kijken. Gelukkig hoor ik daar niet bij. Ik keek al vanaf het begin niet.

Keutels | 18-04-21 | 13:51

We kunnen de optredens van Rutte en Schoenen samenvatten als een PR-campagne waarin de burger telkens krijgt ingepeperd dat hij de schuld is van wat er misgaat, en waarin de gigantische vaccinatiefaal van de EU, nog verergerd door de Nederlandse lamlendigheid, systematisch (en met succes) wordt toegedekt.

J.P.Drapeau | 18-04-21 | 12:03 | 1

Feit is dat de meeste burgers zich wat aantrekken van dat inpeperen (alhoewel...) maar dat de gasten in DH het inpeperen van hen door de bevolking of totaal niet in de gaten hebben, of het naast zich neerleggen of te dom zijn, en ik houd het maar op het laatste, want anders kom ik bij "opzet" uit.

A333aan | 18-04-21 | 13:10

Snowflakes die jammeren om corona-maatregelen die alleen maar voorkomen dat zijzelf sterven.
Dagelijks sterven er wereldwijd tienduizenden mensen aan corona en zij maar jammeren dat ze niet op een terras mogen zitten en meer van die onzin.
Ben je lekker bezig ja.

Ichneumonidae | 18-04-21 | 11:56 | 7

@nobodiesunmighty | 18-04-21 | 13:17:
Exact. De rol van de media en de overheid. Er ontbreekt elke kritische noot vanuit de mainstream media. Dus wordt iedereen die wel enige kritische blik heeft weggezet als wappie. Want de MSM zeggen dat alles goed gaat. En dat we vooral zonder vragen te stellen door moeten gaan met het huidige beleid.

peterdh | 18-04-21 | 13:36

Je kunt prima op een terras zitten zonder dat er wereldwijd ook maar één extra persoon sterft aan corona.

grietmetgroenefiets | 18-04-21 | 14:25

@peterdh | 18-04-21 | 13:36:
De rol van de msm media is inderdaad zeer kwalijk want ze hebben er alle belang bij dat veel mensen naar hun websites komen, de clicks dus. En zolang de mensen gedwongen thuiszitten zal het verkeer naar hun sites hoger zijn dan dat iedereen weer aan het werk is, mag reizen en alle horeca en winkels onbeperkt open zijn. Maw het gaat om de centjes en daarnaast verkoopt angst, zoals jij ook weet, beter dan goed nieuws. De MSM zitten in een zoals Amerikanen zeggen "goldilocks" scenario en dat willen ze zo lang als mogelijk volhouden en de overheid vindt dat fantastisch.
De burger traineren en dociel houden. Win voor MSM (centen) en win voor de overheid (onder de duim houden).

Basil Fawlty | 18-04-21 | 14:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Macht en tegenmacht, Seegers is er al achter Mark straft onmiddellijk.
Laffe kloot heeft op het moment dat ze de macht van de VVD konden elimineren met de motie van wantrouwen hem laten zitten.
En nu mag hij een poosje nederigheid tonen en hopen in genade te worden aangenomen.

likdoorn | 18-04-21 | 11:51

Dit is niet de echte K3

momusopus | 18-04-21 | 11:50 | 2

3 bakvissen die niet in de schaduw kunnen staan van de oudere dames

zuurtjeregen | 18-04-21 | 11:51

Zolang die vliegtuigen blijven landen en de grenzen eenzijdig wijd open staan krijgen ze maar de tering met hun gezwets.

Ik pas op mezelf en mn gezin en vertrouw mn overheid enkel toe dat ze tijdig die blauwe envelope weten te incasseren of weten te registreren waar ik te hard heb gereden.

Lutsers en prutsers en waailappen.

Denkhetnjet | 18-04-21 | 11:45 | 1

* tevreden knikkend "waailap" noteert voor later gebruik *

Kapitein Sjaak Mus | 18-04-21 | 11:49

Onbedoelt heeft dit satirische liedje het gebrek aan humor van de Belgen blootgelegd. In België is K3 op het matje geroepen door Studio 100. Dat is een soort Belgisch slavendrijversbedrijf, zoals John de Mol. Studio 100 zegt nu dus, dat ze achter de maatregelen staan van de overheden. Ze zeggen nog net niet, dat K3 er ingeluisd is door die gekke Ollanders.

LV-225 | 18-04-21 | 11:45 | 5

@Papa Jones | 18-04-21 | 12:04:
Ja want als je enige kritische noot plaatst bij het beleid van de overheid ben je een wappie. Dit land gaat naar de kloten door mensen die die instelling hebben. Niet alleen op corona gebied. Maar ook dingen als het klimaatbeleid, de massaimmigratie en al het andere wat fout gaat hier in Nederland. Kritiek op de overheid is not done. Het wordt a door de overheid expres moeilijk gemaakt om uberhaupt krtitiek te kunnen leveren (tja las je alles weglakt, verzwijgt, achter gesloten deuren beluit etc, oftewel de hele rutte doctrine), en zelfs *daar* is geen kritiek op. Dat Rutte na de hele toeslagen affaire, waaruit duidelijk gebleken is dat de politiek zo rot een dooie vis die al 5 weken in de zon langs de kant van de sloot ligt te rotten, doet helemaal niet terzake. En luttele dagen na de verkiezingen flikt hij het gewoon weer. En weer geen kritische noot vanuit de mainstream media. Allemaal best. Nee je hebt helemaal gelijk hoor; zodra je een liedje zingt over het beleid ben je een wappie. Zodra je kritiek hebt ben je een wappie.

peterdh | 18-04-21 | 13:43

@peterdh | 18-04-21 | 13:43: Rustig nou even. K3 zingt gewoon een leuk liedje over het onduidelijke beleid van de overheid. Dat wil niet zeggen dat ze tegen de maatregelen zijn. Ze zijn dus geen wappie of zo, en dat wilde Studio 100 even benadrukken.

Papa Jones | 18-04-21 | 14:07

K3 is dus gewoon de Vlaamse tegenhanger van Femke Louise?

Alexander des Burgus | 18-04-21 | 14:55
▼ 2 antwoorden verborgen

De dwangmatig neurotische trek om alles maar dan ook alles wat even niet voldoet aan de onrealistische verwachtingen van de oppositie meteen aan de neus van HdJ te hangen is niet alleen potsierlijk maar werkt ook averechts. Het komt een beetje over als de verzuurde Hillary-clan die de verkiezingsnederlaag niet kan verkroppen. Er wordt dan ook niet meer naar geluisterd naar die meuk.

van Oeffelen | 18-04-21 | 11:40 | 5

@van Oeffelen | 18-04-21 | 11:50: Ik bedoelde eigenlijk meer Israel, de VS of het VK. Ik heb het idee dat ze met name in de VS veel meer een "can do" mentaliteit hebben en ze zijn ook minder penny wish pound foolish geweest zoals hier.

Bovendien heeft Rutte zitten slapen door Halix geen 10 miljoen te geven toen ze daar vorig jaar om vroegen om hun vaccinfabriek in Leiden op te schalen. Was een buitenkans voor massaproductie op NLse bodem. Een no-brainer en pure incompetentie dat Rutte die kans heeft laten lopen.

Diederik_Ezel | 18-04-21 | 11:55

@Diederik_Ezel | 18-04-21 | 11:55: over dat Halix verhaal kennen we niet alle details, want dat lijkt prima facie een fout, maar tot nu toe is steeds weer niets wat het lijkt.

van Oeffelen | 18-04-21 | 12:39

@Diederik_Ezel | 18-04-21 | 11:55:
Wat Van Oeffelen hier zegt. Weten we écht alle details van het Halix-verhaal?
Ik kan me overigens niet voorstellen dat de deal met Halix alleen afhing van de inzet van Rutte. Een beetje zakenman/vrouw wedt namelijk niet op één paard. Dan gebruik je je creativiteit om je doel te bereiken. Los daarvan kan ik me heel goed voorstellen dat je als premier gepaste afstand houdt van zakenmensen. Daar moet je uiterst voorzichtig mee zijn. Het beeld van voortrekkerij, vriendjespolitiek en belangenverstrengeling is gauw geschapen. Het is juist prima als een premier daar behoedzaam in is. Zijn ambtenaren zijn er voor het noodzakelijke voorwerk.

Amsterdamsko | 18-04-21 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja we lachen, doen een plas en alles blijft zoals het was. Wie weet waar de Gladio voorraden liggen?

ikworstelengadouchen | 18-04-21 | 11:39

Slecht management van K3. Papaporno. Meer is t nie.

Leptob | 18-04-21 | 11:39 | 2

Kweenie, van deze word ik niet zo warm hoor. Klaasje lijkt me een naar type, Hanne vind ik ergens te betweterig en te gratig. En Marthe komt niet bijster intelligent over maar is wel symapthiek.
Ne doe dan maar de oude. Karen intelligent gevat en uberguitug geil. Kristel bloedmooi en Kathleen ook goed. En josje was wel boevig maar had tenminste karakter. Daar betrap ik deze niet zo op.
Een guitige blik op t juiste moment is veel geiler dan een stel steriele barbies ooit kunnen zijn.

Shoarmamasutra | 18-04-21 | 12:07

Ik ook niet zo.
Ik wordt alleen warm van warme koffie door mijn oesophagus of andere warme zaken die naar binnen of naar buiten moeten gaan door één van mijn entry/exit buizen. En dat gaat ook allemaal niet meer zo makkelijk, 3 maal K zeg.

nobodiesunmighty | 18-04-21 | 21:09

K3 met "Luchtkastelen"? Keihard gejat van Nik Kershaw: "The Riddle", 1984

hetgingperongeluk | 18-04-21 | 11:35 | 6

@Garantiebewijs | 18-04-21 | 12:00: Kan goed kloppen met Tubeway Army. Dank voor de herinnering! Gary Numan met "Friends Electric", keek ik 'snachts na het stappen wel op "Rock Palast"

hetgingperongeluk | 18-04-21 | 12:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Geldt de hypotheekrenteaftrek ook voor hypotheken op luchtkastelen? En kunnen deze kastelen een oplossing bieden voor de woningnood?

Timide_Aso | 18-04-21 | 11:32

Dat die meiden nog niet zijn gecancelled, thuis lastig gevallen of vermoord...
Het is maar weinig divers allemaal.

Realism Is All | 18-04-21 | 11:30 | 5

@Abzurd | 18-04-21 | 11:39:
Maar het zal een Surinaams, Antiliaans of Marokkaans(e) meisje (CIS, als meisje geboren) worden.
Of van Congo, want België. Ben benieuwd hoor! Die liedjes zullen toch wel hetzelfde blijven. Al klinkt dat 'la, la, la' best Afrikaans.

MoorCopJoris | 18-04-21 | 11:50

Er zit een Hollandse bij, dat is voor Belgen al controversieel genoeg.
Deze is alleen direct, van Josje kregen ze zowat een hartverzakking in Calimerostan

Shoarmamasutra | 18-04-21 | 12:19

Het zijn geen meisjes meer. Het zijn producten die de komende 345 jaar door zullen gaan worden gemaakt (net als de Star Wars poppetjes), tenzij de bom valt.

nobodiesunmighty | 18-04-21 | 21:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Even tot Hier, het minst slechte programma van de NPO. Soms zijn hun bijdrages
“spot on” of enigzins grappig en soms slaan ze de plank helemaal mis. Vergelijkbaar dus met de meeste reaguursels op GeenStijl...

Mark zit te Dutten | 18-04-21 | 11:29

Wat een armoede dit programma. Zo verschrikkelijk nep en niet grappig.

Silvion | 18-04-21 | 11:20 | 2

silvion = hugo !!

mameloe | 18-04-21 | 11:34

Droevig niveau. Cabaret op z’n vara. Moralistisch en niet geestig

zuurtjeregen | 18-04-21 | 11:53

Over corona gesproken, waar ik me ook groen en geel aan ergerde dezer dagen: Hugo de Jonge die over die vaccinweigeraar die in het ziekenhuis was terecht gekomen zegt "spijtig dat deze meneer zijn keuze baseerde op angst." Dezelfde Hugo de Jonge die het vaccineren met Astra Zeneca tijdelijk opschortte omdat bij 1 op de miljoenmiljard gevaccineerden trombose werd geconstateerd. En geen krant of andere msmedia die zich afvraagt of Hugo misschien op zijn achterhoofd gevallen is.

VanBukkem | 18-04-21 | 11:19 | 8

@van Oeffelen | 18-04-21 | 11:47:
Henk is inderdaad misschien een beetje snel van zijn stuk gebracht. Maar ja, daarvoor is Henk ook Henk. En daarvoor hebben we ook, als het goed is, leiders die daarboven staan, die zich niet zo snel van hun stuk laten brengen. Maar helaas gaat die vlieger voor hier in Nederland niet op, met het zwalkende afbraakbeleid van onze leiders. Als Mark en Hugo het blijkbaar al niet weten, hee, dan moet je dat van Henk ook niet verwachten. Henk loopt gewoon met de kudde mee achter de leiders aan, in de veronderstelling dat die het wel zullen weten. En als Hugo dus stopt met Astra Zeneca, hee, dan doet Henk dat ook. In het hoofd van Henk is dat logisch.

VanBukkem | 18-04-21 | 11:57

Amen. En daarom mag je dus best naar Hugo persoonlijk wijzen.

Shoarmamasutra | 18-04-21 | 12:08

Ach, uiteindelijk heeft deze mijnheer geweigerd op het moment dat het wél gewoon kon.

Papa Jones | 18-04-21 | 12:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Testen alvorens te feesten? Dat gaat tegen mijn principes in. Feesten is onfatsoenlijk. Feesten is een uitgelatenheid die een deugdelijk mens niet past. Put plezier uit de gewone dingen. Uit de zon die iedere dag weer de aarde verlicht, de Hollandse wolkenluchten zoals je ze nergens anders ziet. Gier het uit van vreugde als u de wonderlijke krioelende schepping ziet onder een opgetilde bloempot. Hier zijn geen testen voor nodig.

Van Urk | 18-04-21 | 11:19 | 5

K2 is een kano.

Grachus | 18-04-21 | 12:42

Tja, wie zegt dat niet nadat je helemaal uitgefeest bent met je familie op dat eiland? We hebben een jaar al kunnen genieten van gewone dingen en dat gaat nu vervelen.

Alexander des Burgus | 18-04-21 | 15:00
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
PradoPerez | 18-04-21 | 11:15 | 1

K3 is toch dat androgyne zangcluppie van geile Gertje?

Ruimedenker | 18-04-21 | 11:13 | 10

En k1 is toch dat povere bandje met dat woeste woesel en pip mannetje?

gronitas | 18-04-21 | 11:50

@Kapitein Sjaak Mus | 18-04-21 | 11:30:
Nog 1 om het af te leren, K1 is ook een hogedrukreiniger.

Garantiebewijs | 18-04-21 | 11:55

K9 is een rothond.

Ruimedenker | 18-04-21 | 11:59
▼ 7 antwoorden verborgen

Meewarig glimlachen om het optuigen van een nieuw verdienmodel genaamd ‘de testsamenleving’. De gemiddelde Nederlander is dom en onverschillig. En straks allemaal weer janken omdat een dagje uit met ‘de kids’ of een weekendje wielrennen en bierdrinken onbetaalbaar is geworden.

De Pilsvogel | 18-04-21 | 11:12

Als ('als') deze lockdown voorbij is zal dat voor mij voelen als een verlossing. En als die corona hysterie helemaal voorbij is als een wedergeboorte.

DeCynischeAmbtenaar | 18-04-21 | 11:12 | 3


Dan hoop ik op een degelijke politieke enquête over wat hier nu allemaal fout is gegaan. Tuurlijk gaan er dingen fout bij een pandemie.

Maar ten eerste hoeveel hier fout ging, moet eens goed uitgezocht worden. Want er komt natuurlijk dan veel meer boven tafel wat er allemaal fout zat,wat niet fout had hoeven gaan.

Dan moet ten tweede eens bepaald worden hoeveel hiervan kwam door onkunde. Die ambtenaren, stassen en ministers moeten opzouten. Dan moet eens gekeken worden naar de rolverdeling tussen politiek en media.

Want ten derde heeft deze massahysterie mede zulke ontiegelijk grote vormen aangenomen (waar vervolgens beleid op wordt gemaakt, bijvoorbeeld 1 dode op 7 miljoen vaccinaties en we *stoppen* vervolgens met vaccineren = massahysterie). Als de interactie tussen media en politiek duidelijk is moet dit aangepakt worden. Want geen kritische vragen = gewoon doorgaan met huidige beleid, en iedereen die kritiek heeft per direct weg zetten als wappie, virusontkenner etc wegzetten. Dat heeft ons tientallen zoniet honderden miljarden onnodige schade opgeleverd. Een kritische blik op de overheid is nodig. Iets met macht en tegenmacht enzo.

Ten vierde moet eens uitgezocht worden waarom hier geen plan voor was (wat dat was er wel blijkbaar) een pandemie wisten we allemaal al: gaat eraan komen.

Dan ten vijfde moet eens gekeken worden waar we in het vervolg de grens trekken. Wat mag een gered levensjaar kosten. Maar nodig. En waar halen we dat geld vandaan. Brussel gaat nu bijvoorbeeld 800 miljard lenen die als subsidie (=gift) word gegeven aan landen die geen spaarpotje hebben. Oftewel wij draaien nu op voor de kosten zuid Europa. Wat mogen de kosten zijn voor een gered levensjaar? 10k, 1 miljoen of een half miljard per gered levensjaar? Dat is nu namelijk simpelweg niet duidelijk.

Ten zesde de rol van het omt moet onderzocht worden. De medische wereld heeft in het omt de overhand. Die gaan voor 0 doden en 0 besmettingen. Er moet bekeken worden waarom hier alle transparantie ontbreekt. Hoe, en op basis van welke gegevens, modellen en met welke argumenten worden door het omt welke adviezen aan de overheid gegeven. En welke van deze adviezen worden waarom en met welke argumenten wel of niet doorgevoerd. *transparantie* want deze ontbreekt volledig. Vergelijkbaar met de klimaattafels. Allemaal rutte doctrine. Achter gesloten deuren oncontroleerbare besluiten nemen die drastische gevolgen hebben voor de burgers in een land. Dat moet simpelweg niet mogelijk zijn. Ze zullen er maar mee moeten leren omgaan dat alles openbaar wordt. In plaats van dat wij maar moeten leren omgaan dat we blindelings vertrouweb op de Blackbox die de overheid nu is.

Naja er zullen nog veel meer dingen boven tafel moeten komen en veranderd worden.

Overigens hoeven we hier niet voor te wachten tot deze voorbij is. Veel kan nu ook al bekeken worden!

peterdh | 18-04-21 | 11:43

@peterdh | 18-04-21 | 11:43:
GGD die al 20 jaar roept dat NL niet is voorbereid op een pandemie om vervolgens weggehoond door bewindslieden die het maar belachelijk vinden of letterlijk zeggen; "infectieziekten zijn voorbij" (over wappie gesproken) ... Sinds 2000 gaat het dus al stelselmatig fout.

normanius | 18-04-21 | 11:53

@peterdh | 18-04-21 | 11:43: goede punten, vooral uw punt 5. Die grenzeloosheid verontrust mij nog het meest.

DeCynischeAmbtenaar | 18-04-21 | 12:07

Cabaret om te lachen. Vind er geen reedt aan.

zuurtjeregen | 18-04-21 | 11:11

Openingsplan is dom. Regels trotseren ook.

zwaaropdehand | 18-04-21 | 11:09 | 1

Op GeenStijl valt meer te lachen inderdaad

Abzurd | 18-04-21 | 11:42

Hugo heeft ook al een liedje klaar: 11.000 luchtkastelen.

Waksol | 18-04-21 | 11:07 | 2

30000 luchtbalonnen

mameloe | 18-04-21 | 11:36

@mameloe | 18-04-21 Doelt u op 30000 glaasjes balón 43 of 30000 luchtballonnen?

gronitas | 18-04-21 | 12:02

Ik vraag me af hoeveel feestvierders zonder fieldlabkaartje naar het event komen om buiten de hekken een feestje te bouwen. Open lucht, dus voor de muziek hoef je niet binnen de hekken te zijn.

Zoelense Hobbyboer | 18-04-21 | 11:07 | 1

Die fieldlabs he... Het grote punt van onze grote leiders is de horeca niet open kan. Waarom? *niet* omdat de regels binnen de horeca niet nageleefd worden, maar omdat men het aantal *reisbewegingen* wil tegen gaan. *Dat* is het grote argument van de politiek om de land in een lockdown te houden. De reisbewegingen. Niet de toepassing van de regels binnen de ondernemingen. Die zat wel goed volgens de politiek. Wat ze niet willen is dat mensen bij de ingang gecontroleerd worden, terwijl ze ziek door de stad, de provincie of het land zijn gereist. En wat doen ze fucking nu??? Fieldlabs met duizenen en duizenden mensen op 1 plek, die vanuit het hele fucking land komen. Door alle provincies reizen, door de hele stad baggeren. Wat denk je dat de mensen doen die er niet in mogen? Naar huis? Nee die gaan lekker langs de appie, halen een krat bier en gaan lekker in het park zitten. Wat denk je dat de mensen doen die *voor* en *na* het concert daar zijn. Die gaan voor het concert even in het park zitten met een kratje bier omdat bij het conert een glas halflauwe pis 5 euro kost. Wat doen ze na het concert? Het hele argument van waarom de hoerca op slot zit, en waarom we in een lockdown zitten hebben ze moet die fieldlabs van tafel geveegd. Waarom heeft niemand het daarover?

peterdh | 18-04-21 | 12:19

Dit is wel de ultieme vernedering voor het beste kabinet na de 2e wereld oorlog. Uitgelachen worden door K3

Nico1000 | 18-04-21 | 11:06

Al ruim 3 miljoen prikken gezet toch in Nederland, dat is niet eens zo heel slecht. Eigenlijk best wel goed, de 4 miljoenste komt er deze week aan. Dat zou hier in deze regio in Spanje 80% betekenen terwijl ze nog maar op 20% zitten.

van Oeffelen | 18-04-21 | 11:05 | 12

@van Oeffelen | 18-04-21 | 11:45:
Oh ik wist niet dat we op www.nostylos.es/ zaten. Tjezus man, als je dingen post haal het dan zelf even door google translate heen en plak dat eronder, of bak geen tegel.

peterdh | 18-04-21 | 11:53

@van Oeffelen | 18-04-21 | 11:
Hasta la vista, baby!
Cerveza!

Zo.
Even met mijn diepgaande kennis van de Spaanse taal kunnen pronken.

Kapitein Sjaak Mus | 18-04-21 | 12:19

@Kapitein Sjaak Mus | 18-04-21 | 12:19:
Heb je zelfs in Spanje geen flikker aan omdat de horeca daar ook dicht zit. En in de supermarkt heb je er niet zoveel aan, of komt het op zijn minst raar over.

peterdh | 18-04-21 | 12:22
▼ 9 antwoorden verborgen

Tja. Denk dat regels trotseren toch ook de oplossing niet is. Een parlementaire commissie zometeen wel en tussentijds alvast een motie van wantrouwen er uit.

richardsp1 | 18-04-21 | 11:02 | 1

Maakt niets uit, ze beroepen zich bij zo'n parlementaire enquête erop dat ze met 50% van de kennis 100% van de beslissingen moesten nemen. Nog een paar keer sorry en op naar Rutte V .

Roze_bril_drager | 18-04-21 | 11:28

Na wikken en wegen wil ik de 538 petitie tekenen. Niet voor de werkdruk van het zorgpersoneel (werkdruk is namelijk twee 19 jarige die een inmens groot en druk terras moeten bedienen voor een fooitje)

Maar omdat de manier waarop er gefeest gaat worden tegen mijn principes indruist. Feesten alleen zonder testen graag.

Nu het probleem wat je in Nederland niet verwacht... De site is offline.

Toevallig of donkere krachten die hierachter zitten?

Remi A. | 18-04-21 | 11:01 | 10

@zoele

Dat irriteert mij dus vooral aan de TEST evenementen.

Er zit achteraf geen verplichting aan. Lekkere test. Voetbalspelers worden ook NA een wedstrijd getest. Ivm 2e helft en rust

Zo voorkom je mazen en krijg je een eerlijke uitslag. Maar nee in Holland timmeren ze dat niet dicht en ik vind het ook slecht van de mensen die meedoen

Abzurd | 18-04-21 | 12:13

@Mallenmoe | 18-04-21 | 12:04:
Gaat mij erom dat Remi niet weet waar hij over praat. Geen reden om laatdunkend te doen over beroepen waarin hard gewerkt wordt.

letopuwzaak | 18-04-21 | 13:02

@letopuwzaak | 18-04-21 | 13:02: ik denk dat we het eens zijn maar de zorg (en ook handhaving) heeft geen monopoly op werkdruk.

Als de sector zich ook niet open stelt voor hulp van buiten af moet je lekker blijven klagen en roeien met de riemen die je hebt.

Ik geloof namelijk niet dat het onmogelijk is om mensen in 3,6,9 of 12 maanden op te leiden enkel en alleen voor covidzorg. Al is het "maar" toilet, douche en eten geven wat verlichting geeft.

Bij brandwonden of zware traumas als gevolg van ongelukken kan ik wel voorstellen dat dat een ander niveau zorg is. Maar dat is niet de reden dat NL in lockdown is gegijzeld.

Remi A. | 18-04-21 | 14:59
▼ 7 antwoorden verborgen

K3, ook leuk voor de papa's.

cwi_client | 18-04-21 | 11:01 | 3

Heeft die Belg met die hond zich al over één van die meiskes gebogen?

Acidstain | 18-04-21 | 11:09

Nou, niet voor deze papa. Komop, dit zijn zelf kinderen.

Graaisnaaiert | 18-04-21 | 12:14

@Acidstain | 18-04-21 | 11:09: nee al over minstens 2. Karen en Josje, en Kristel heeft lepeltje lepeltje toegegeven zonder meer details.
En zijn zoon over een andere, Marthe

Shoarmamasutra | 18-04-21 | 12:14

Alles loopt bij GS vast op die pleurisadvertenties in de videos...

pdvd | 18-04-21 | 10:58 | 2

Heb je al eens een kroontje overwogen?

MoonBeebe | 18-04-21 | 11:04

Belastinggeld verslinden en happen naar de hand die je voedt.
Observaties in wat humor is mogen verschillen.

dhrat | 18-04-21 | 10:52

'Even tot hier', het enige NPO-programma dat hier nog gekeken wordt.

Leuk hoor, elke week een andere artiest wiens hit vernaggeld wordt en het zelf komt zingen.

Papa Jones | 18-04-21 | 10:50 | 2

Aha, dus het concept is dat er een artiest komt en die krijg een andere tekst voorgeschoteld en moet dat dan zingen?

Een soort self-roast, is dat het concept?

Knufter | 18-04-21 | 10:53

@Knufter | 18-04-21 | 10:53: Ja, al is de tekst vaak meer een persiflage op de actualiteit dan op de artiest. Op die manier komt het nieuws van de afgelopen week voorbij.

Papa Jones | 18-04-21 | 11:13

Ligt het aan mij of worden ze steeds jonger, die dames van K3 ?

VanBukkem | 18-04-21 | 10:49 | 4

Nee, ze worden steeds ververst.

Knufter | 18-04-21 | 10:53

Nee dat lijkt maar zo omdat u net als ik steeds ouder wordt.

matatwork | 18-04-21 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen al voor K3 heb ik een kinderwens.

Hadena | 18-04-21 | 10:48 | 3

Nou nou ze zijn jong maar het zijn geen kinderen meer hoor.

Knufter | 18-04-21 | 10:56

Wacht maar tot u het de hele dag hoort door de speakers thuis.

de Voorzittert | 18-04-21 | 12:49

Zo zie je maar dat de verkiezingen precies op het juiste moment waren: precies tussen de 2e en 3e golf in, net na wat versoepelingen en vlak voordat het volk door begint te hebben wat voor engerds er bij Dela66 rondlopen. En we zitten er weer 4 jaar mee opgescheept. Ik voel me gepiepeld en velen met mij.

Ome_BW | 18-04-21 | 10:48 | 2

Dat hadden je kunnen weten!

vluchtelingallergie | 18-04-21 | 10:49

Ik wel, maar het gros van Nederland niet.

Ome_BW | 18-04-21 | 11:21

Jezus de manier waarop ze aangekondigd worden. Alsof ze Sinterklaas aankondigen voor een club kleuters. Is dit tv voor volwassenen?

Knufter | 18-04-21 | 10:48 | 3

BNNVARA.
Zegt genoeg.

2voor12 | 18-04-21 | 10:53

Als je het elke week kijkt snap je het pas. Ze zijn over iets heel anders aan het praten en dan herhaalt bandleider Miguel Wiels dat een paar keer, zegt 'is dat niet van...', zo wordt altijd het muzikale nummer aangekondigd, altijd een bekende artiest. Altijd een uitvoering met een verhaspelde tekst. In dit geval vond Wiels het nummer geniaal, omdat hij zelf de componist van alle K3-liedjes is, wat hem ook regelmatig wordt verweten in de show..

Papa Jones | 18-04-21 | 10:54

@Papa Jones Vind altijd leuk dat Miguel zich, vaak omdat het een Belg is, in de zeik laat nemen. Terwijl hij daar voor het geld echt niet meer hoeft te zitten. Doet ie puur voor de lol.

Boris die Sauertopf | 18-04-21 | 13:41

Hebben ze ook een knappe jongere broer die hosmo heeft? Ik vraag dit voor Sydney Smeets.

eerstneukendanpraten | 18-04-21 | 10:48 | 4

@Pretzel Logic | 18-04-21 | 10:51:

Dat kun je die arme kindertjes toch niet aandoen...

eerstneukendanpraten | 18-04-21 | 10:57

@Pretzel Logic | 18-04-21 | 11:06:
Het zijn zelf nog kinderen. Kreeg een heel ongemakkelijk gevoel van dat gehups.

Graaisnaaiert | 18-04-21 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Het zou toch wat zijn als alle journalisten ook zeggen bekijk het maar met je persconferentie.

Lucifer | 18-04-21 | 10:47

Teken de petitie!

apek00l | 18-04-21 | 10:47

We zijn nu 5 kwartalen onderweg. In het eerste kwartaal was het advies thuiswerken, in het tweede kwartaal moest er meer getest gaan worden en gingen de grenzen dicht. In het derde kwartaal ging er definitief een streep door cultuur en horeca en in het vierde kwartaal kwam er de avondklok bij en ging er een streep door onderwijs. In het vijfde kwartaal kwamen er varianten en fopvaccins. Ondertussen is er van allerlei regelgeving gekomen om noodwetten sneller goed te keuren en langer te laten gelden, en zitten we vast aan 750 miljard voor Italië. Maar in plaats van kippenvel van dit 1984 beleid stemt de meerderheid braaf kartel en worden er duizenden euro’s betaald voor een kaartje om naar een liedje te luisteren. Mits je natuurlijk bewijst dat je gezond bent. Koekoek.

opblaasschaap | 18-04-21 | 10:45 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Mensen hebben gestemd op luchtkastelen.

GroetenVanUrk | 18-04-21 | 10:43 | 1

Tv-kijken zorgt voor afleiding. Handig als je zit te wachten op wo3.

RickTheDick | 18-04-21 | 10:42 | 1

WOIII is al begonnen. Niet met bommen en granaten, maar met een bombardement van nepnieuws door regering en de media. Vrijwel alles over corona wordt overdreven, is gelogen of eenzijdig bericht. WOIII is een infodemie, één grote psyop. Begrijp dat nu eens een keer.

negorij | 18-04-21 | 10:53

"10.000 Luchtkastelen" en al 100.000 handtekeningen. Tegen dat proefkonijnenfestijn bij het Amphiaziekenhuis in Breda. De kleine horecazaakjes op hun gat daar, mogen de grote spelers lekker met de overheid hun Zakken Diep houden. Schandalig. 10.000 Zuurstoftenten nodig straks, voor een stelletje kleine kinderen die snakken naar springen met bier in je klauwen voor wat boxen met muziek. Man man man.

zeurmachine | 18-04-21 | 10:42 | 1

U verwoord mijn gedachten precies. Vooral dat domme springen, vaak nog met handen in de lucht, V-teken makend. De simpelheid is stuitend.

Normpje | 18-04-21 | 11:40

Wat een helden! Hulde aan K3.

Dit geeft mijn dag een boost en mijn vertrouwen ziet 1 zwaluw.

Remi A. | 18-04-21 | 10:41

K3, waren die niet transseksueel?

Pretzel Logic | 18-04-21 | 10:40 | 2

Ja, met overal een eigen toilet

Tobi | 18-04-21 | 11:47

Laat je ze dat rokje gewoon aanhouden joh

Shoarmamasutra | 18-04-21 | 12:22

"Even tot hier" is best een leuk programma.

oldandwise | 18-04-21 | 10:39 | 1

Kon minder!

eerstneukendanpraten | 18-04-21 | 10:57

Het heeft allemaal geen zin. We zijn definitief in Trump-territory terecht gekomen. Liegen en manipuleren, met trucjes vasthouden aan de macht, ongekend geknoei en amateurisme en volledige immuniteit voor kritiek of debat. De VVD en de zogenaamde "midden"partijen zijn verworden tot appeasers en enablers, net als de Republikeinse partij in de VS.

De echte Stolwijker | 18-04-21 | 10:35 | 12

@J-van-de-Bontekoe | 18-04-21 | 10:56:
O ja sorry, dat was ik even vergeten; het enige positieve nieuws dat over Donald Trump gemeld mag worden is dat ie positief getest is op het coronavirus.

VanBukkem | 18-04-21 | 10:59

@VanBukkem | 18-04-21 | 10:59:
Trump heeft inderdaad "operation warp speed" opgezet, waarmee de basis is gelegd voor het voortvarende vaccinatiebeleid in de VS. Anders dan de EU besefte Trump dat hij er in de eerste plaats zat voor z'n eigen bevolking (exportverboden) en was hij bereid om grof geld te betalen voor de vaccins. Zo beschouwd mochten we willen dat we met de clowns Mark en Hugo op z'n minst in Trump-territory zaten.

De echte Stolwijker | 18-04-21 | 11:04

Donald was eerlijker dan welke VS OF Europese politicus ook

ikworstelengadouchen | 18-04-21 | 11:40
▼ 9 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl