Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Durf niet meer hand in hand door Amsterdam"

De tijden zijn veranderd, helaas

Leuk stukkie in de krant over Frits (74) en Lammert (73). Het eerste West-Veluwse homostel dat in 2001 met elkaar trouwde, toen het homohuwelijk legaal werd. Mooi. Maar nu zijn er zorgen. "Tegelijk is er ook een groeiende groep homofobe mensen, vooral vanuit de religieuze hoek. Ik zou nu bijvoorbeeld niet meer 's avonds hand in hand door Amsterdam durven lopen. Dat is zorgelijk."

Tsja. Tsja. TsjaTsja. Tsja. Tsja.

Tsjaaaaaa.

Reaguursels

Inloggen

Oer-Hollandse gezelligheid, volgens KoeZoe.

Pieterman | 01-04-21 | 12:20

Dolf en Gert waren net bij de uitzending van hart van Nederland ochtend nieuws .

"We zijn er nog niet ! We staan nog wel eens verbaasd te zien op christelijke fundamenten scholen of kerken er mee omgaan "

Wat een lafheid weer.

Abzurd | 01-04-21 | 09:54 | 1

Ellie lust vertelt daarna dat ze in Ethiopië zou worden gelynched en verbrand want ze waren er in dat land achter gekomen dat ze lesbisch is .

Maar de 2 mannen waar dit artikel over gaat hadden het alleen over homohaat door christenen, kerken etc

Ik kan mij het laatste artikel niet meer herinneren dat een stel christenen een paar homo's in elkaar sloegen en ook niet het eerste artikel eigenlijk die ik ooit daarover heb gelezen in 37 jaar tijd maargoed .

Abzurd | 01-04-21 | 10:15

Wat hebben beide heren gestemd zo pakweg de laatste 20/30 jaar?

boonmoi | 01-04-21 | 09:12

Je mag 's avonds niet naar buiten vanwege Sperrzeit.

Rest In Privacy | 01-04-21 | 09:10

Je oogst wat je zaait.
Importeer je homohaat dan krijg je meer homohaat.

donkieshot | 01-04-21 | 08:49

We hebben de bontkaagjes hard nodig voor ASML en andere kennisindustrie.

K. Westergaard | 01-04-21 | 08:47

Elk land krijgt wat het stemt

Karel | 01-04-21 | 07:43 | 1

Karel +1

Hebikhetnietgezegd | 01-04-21 | 07:52

17 maart, ik dacht toen echt dat er wat oogkleppen minder waren. Toen kwam de uitslag. Men krijgt waar men voor stemt. Triest maar waar.

De Let | 01-04-21 | 06:41

Komt door groen links

zokanhetookja | 01-04-21 | 06:39 | 2

Nee komt door autochtone thuisblijvers.

Pieterman | 01-04-21 | 12:23
-weggejorist-
EindelijkFatsoen | 01-04-21 | 13:35

Ik heb niet alles gelezen, maar vindt de Boergemeesteres van Amsterharam daar niet iets van? Is ze niet onmiddellijk verbindend bezig gegaan om het probleem in een doek te wikkelen, teneinde haar doekburgers het aanzicht van die Haramnezen te besparen?

Nivelleermarionet | 01-04-21 | 01:52 | 1

Vast wel maar de naar verluidt incompetente relwicht zit nog ergens op de thee.

Pieterman | 01-04-21 | 12:22

Er zit een behoorlijk arrogant kantje aan dat soort gelovigen.

Een beetje claimen tegen alle argumenten in op basis van ongefundeerde niet-onderbouwde motivaties.

Er valt niets te claimen, alleen af te dwingen.

Helaas hebben ze het zelf niet door. Naïef, eigenlijk.

kloopindeslootjijook | 31-03-21 | 23:52

Ik heb begrepen dat er teen hoop jonge Mohammedanen zijn die zichzelf als schandknaapje verkopen om ook zo'n afschuwelijke jas van Stoney Island te kunnen betalen.

de IJsman | 31-03-21 | 23:51

Het spijt me zeer, maar dat "homos niet langer hand in hand op straat kunnen lopen" is niet iets waarvan ik wakker lig. Jammer voor ze. De heren moeten dit kleine ongemak maar voor lief nemen, want ze krijgen er heel veel culturele verrijking voor terug. Iedereen weet onderhand wel wie er bedoeld worden met "uit religieuze hoek", en dit had je allemaal kunnen zien aankomen. Maar toen de homohaat en aggressie uit die "religieuze hoek" voor het eerst een beetje ter sprake begon te komen, een jaar of 20 terug, zaten de woordvoerders van COC-achtige clubs nog allemaal keurig in hun politiek correcte bubbel. En die begonnen dan verontwaardigd te steigeren dat "we GEEN minderheden tegen elkaar gaan opzetten !". Dus nu heb je gekregen wat je zelf wilde. Deal with it.

Asteroid-B612 | 31-03-21 | 23:03 | 7

@Asteroid-B612 | 01-04-21 | 00:14: En als wij zulke culturen hier blijven importeren en niet kunnen zorgen dat ze zich aan onze cultuur aanpassen (en dus hun eigen cultuur moeten laten varen), zullen we op den duur dezelfde kant op gaan.

elco485 | 01-04-21 | 01:56

Het is een illusie om te denken dat het COC de ‘gemeenschap’ representateerd. Je mag alleen als rechtse homo je bek niet opentrekken over die achterlijke Islam want dan laten de deug- ggz- nichtjes je wel zwijgen. But trust me, zeker de helft van de gays stemt rechts van de vvd.

Pisnicht | 01-04-21 | 07:36

@Asteroid-B612 | 01-04-21 | 00:14: Nou vraag ik me af alle LHBTI ers er zo inzitten en zelfs de naiven zouden in een goed functionerende maatschappij nimmer op hun seksuele geaardheid mogen worden aangevallen. Maar ik denk vooral dat het nog veel verder gaat dan COC naïviteit alleen. In het huidige opiniërende en politieke progressieve landschap heerst de granieten overtuiging dat de multiculturele maatschappij 'too big to fail' is. Dat uit zich in de 'grenzeloze immigratie is goed' propaganda van Leo Lucassen of de GL faux pas van een verkiesbare oerconservatieve ex Femyso bestuurder.
Iemand die wel kritisch is op de bijeffecten van een veranderende maatschappij wordt doorgaans zonder verdere discussie weggezet als racist of extreemrechts in deze bubble.
Was het maar gebaseerd op een naïeve aanname dat wederkerigheid bij kleingeestige groepen mag worden verwacht, ik zie eerder een beweging om dissonanten als oplaaiende homohaat bewust zo veel mogelijk buiten beeld te kletsen en de klokkenluiders bij dit soort misstanden te verketteren. Niet dat PVV en FvD nou de juiste antwoorden zijn, integendeel, de polarisatie en segregatie laait door dit soort populisme alleen maar verder op, maar het is wel zeer schrijnend dat vanuit 'progressieven' en altijd hard feest wordt gevierd op de o zo diverse canal pride maar het slachtoffers van homogeweld maar ternauwernood niet wordt verweten dat ze minderheden stigmatiseren.

sweet_spot | 01-04-21 | 08:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Die groeiende groep moslims is nu eenmaal belangrijker voor Halsema dan die paar homo's. Dat kan je op je klompen natellen.

Toverkol | 31-03-21 | 22:45

Wat een klote volk daar in Amsterdam. NX66, PvdA, GroenLinks featering the MoslimBroederschap, DENK en BIJ1 zwaaien daar met de scepter, gekozen en wel.
-
Voor de buhne zijn die partijen progressief en homovriendelijk. Hoe kan het dat hun kiesvee dat absoluut niet is?
-
Graag de hele week behandelen in OP1 en Jinek.

bananabanana | 31-03-21 | 22:38 | 1

O ja en als aanvoerder op de corona besmettingslijsten vieren ze vanavond feest met schijt aan de regels die zo niet bij Amsterdam passen.

bananabanana | 31-03-21 | 22:51

".... vooral vanuit de religieuze hoek .... door Amsterdam durven lopen"

Religieuze hoek? Zouden ze op joodse jongeren doelen...?

michelpen | 31-03-21 | 22:25 | 1

Waarschijnlijk boeddhisten...

Jafco | 01-04-21 | 08:42

Kreeg laatst een grietje aan de deur namens 'Hivos'. Allemaal mooie projecten voor homorechten elders, wat een goede zaak is. Maar wat deze dame niet kon vertellen, is waarom dergelijke situaties de olifant in de kamer niet durven te benoemen.

Schepvogel | 31-03-21 | 22:24

Ja, je mag het niet zeggen natuurlijk. Maar sinds Mo en consorten voet aan wal hebben gezet in dit prachtige land zijn onze homoseksuele broeders niet meer welkom, worden zij weg getreiterd en in elkaar geslagen. Eigenlijk helpt er maar 1 ding en dat is keihard straffen. Maar ja die flut rechters hè? Die krijg je niet mee, zijn waarschijnlijk anti homo/lesbo. Toch jammer. Minimaal 10 jaar in de bajes voor geweld tegen homo's.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 22:16

Islam is meer keuze vrijheid heb ik van GL-er Bouchalikt begrepen. Dus de vrijheid om homo’s lastig te vallen moet er zijn want vrijheid. Ohh wat ben ik blij dat de islam ons meer vrijheid geeft.

Eddy67 | 31-03-21 | 21:52

Segers. Weet ie eigenlijk wel waarom niemand zijn zoon Judas noemt?

Wassila | 31-03-21 | 21:47

Die twee homo's mogen wel eens duidelijker zijn. Onze oudjes denken, nou zeg erg die christenen, ik vertrouwde ze toch al nooit.
Die denken bij religie namelijk aan christelijk of joods, bij islam denken ze veeleer aan een ideologie die in hun geboorteland al ruzie maakten, en vooral boos en ontevreden zijn over van alles en nog wat.

G.M.I.M. Pet | 31-03-21 | 21:37

In Amsterdam wonen erg veel religieuze mensen die 's zondags naar de kerk gaan. Altijd in het zwart, 's zondags ook geen autorijden.

Daar ligt het aan.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 21:36

Tja, het lijkt er al een tijdje op dat zowat de helft van Nederland graag van haar Nederlandse mannen af wil en héél erg graag islamitisch wil worden, dus ik kan lullen als Brugman..

*sigaretje opsteekt*

VBO_B_Niveau | 31-03-21 | 21:31

Wat vindt Kauthar hiervan?

thanseeuwen | 31-03-21 | 21:25 | 3

Die vindt het 'moreel ingewikkeld'.

naglfar | 31-03-21 | 21:55

Zij hoeft er van mij ook geen doekjes om te winden, dus zij mag wat mij betreft wat extra tijd om alles nog eens haarfijn uit de doekjes doen.

*grijns*

VBO_B_Niveau | 31-03-21 | 22:11

Homo's lopen uit vrije wil niet meer hand in hand door Amsterdam er zijn geen regels door het stadbestuur opgelegd. Dus ze hebben de vrijheid om te doen wat ze willen. Kauthar geeft het woord vrijheid een geheel nieuwe betekenis.
Mooi toch?

bananabanana | 31-03-21 | 22:53

"vooral vanuit de religieuze hoek"

Religieuze instellingen in Hoek: Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt
bron: detelefoongids

Omzwicht | 31-03-21 | 21:07 | 1

bestaat het werkwoord: gereligieusd worden? Dus: ik wordt gereligieusd door jou! Of: zeg zou je je gereligieus willen laten. Ik wil gewoon even poepen, ja? Of: onze verslaggever ter plaatste werd venijnig gereligieusd. Kan uiteraard ook met liefde gereligieusd worden...

nobodiesunmighty | 31-03-21 | 23:08

"Tegelijk is er ook een groeiende groep homofobe mensen, vooral vanuit de religieuze hoek."

Goh. Maar de refo's zijn toch al decennia stabiel op die drie miezerige zeteltjes van de SGP? Zijn bovendien niet heel talrijk in die lieve stad, want zitten in gehuchten als Urk en Krimpen, en op de Veluwe. Welke 'groeiende groep' kan er dan toch bedoeld worden?

Dr_Johnson | 31-03-21 | 21:07 | 3

Wat op zich ook wel verontrustend is, aangezien de totale populatie nog steeds explodeert. Hoe houden ze vast aan die drie zetels?

Rest In Privacy | 31-03-21 | 21:17

@Anoniemtje | 31-03-21 | 21:17:

Prijsneuken en hun kinderen goed indoctrineren. En dat de totale populatie explodeert ligt uiteraard niet aan de procreatie van oorspronkelijke, autochtone Nederlanders, waarvan de vrouwen al decennia gemiddeld ca 1,6 kind per vrouw krijgen.

De exploderende populatie wordt veroorzaakt door de massa-immigratie en het feit dat derdewereldlanders meer kinderen verwekken.

Dr_Johnson | 31-03-21 | 21:44

@Anoniemtje | 31-03-21 | 21:17: De autochtone bevolking is al enkele decennia redelijk stabiel. De bevolkingsgroei komt met name door niet-westerse bevolkingsgroepen.

naglfar | 31-03-21 | 22:06

Goh, wie had dit kunnen zien aankomen. Totaal onverwacht.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 21:04

Ja, super vervelend enzo, maar kijk ook eens even naar al het moois wat de multiculturele samenleving ons gebracht heeft. Steekpartijen, schietpartijen, criminaliteit, moord, een parallelle samenleving, een regressieve agressieve ideologie, gescheiden ingangen, gescheiden zwemmen, Nederlands gesproken met een hete aardappel in de keel, gesis, loverboys, verkrachtingen, jodenhaat, een avondvullend programma voor Opsporing Verzocht en héél af en toe is er ééntje die wél leuk mee doet. En laten we nu alsjeblieft op het laatste onze overdadige aandacht richten en de rest vergeten. Dank u.

Ceristimo | 31-03-21 | 21:03 | 3

eerwraak, bloedwraak, vrouwenbesnijdenis, koppensnellerij, terreurdreiging, straatterreur.. en altijd maar weer die slachtofferrol..

WantrouwendBurger | 31-03-21 | 21:20

Maar zwarte Piet is toch veel erger!

Rest In Privacy | 01-04-21 | 09:17

'de religieuze hoek'. Vooral niet benoemen!

Cor Netto | 31-03-21 | 21:01

Maar we hebben er wel gezellige shisha-lounges en dönertenten voor in de plaats gekregen.

RichardBandler | 31-03-21 | 21:00

Joh!

entredeuxbieres | 31-03-21 | 20:57

Maar blijf links stemmen. Succes er mee.

Deksmaat | 31-03-21 | 20:51 | 3

Wat is links? Sloop de islam uit het partijprogramma van de PVV en je hebt BIJ1.

Vroeger, met al die sociaaldemocratie en zulks. Eigenlijk liberalisme, maar dan met een blauweboordensaus. Nu mogen aartsconservatieven zich zonder gene liberaal noemen. Het liefst met een godtje erbij.

Nederland is vooral heel hard toe aan een politieke opfriscursus. Met dien verstande dat luisteren blijkbaar ook al een verloren deugd is. Waarvan akte.

Hetkanverkeren | 31-03-21 | 20:57

Omdat de VVD al jaren de poorten wagenwijd heeft openstaan? Dit heeft te maken met economie. Meer consumenten om rotzooi te kopen van Unilever

YoMoms | 31-03-21 | 21:12

@YoMoms | 31-03-21 | 21:12: Wat is rechts? Vervang in het partijprogramma van de VVD marktwerking door klimaat en je hebt Groenlinks. Snapt u het nog?

Hetkanverkeren | 31-03-21 | 21:31

In de tijd van "Spetters" had je gewoon nog gereformeerde potenrammers.

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 20:39 | 3

In de tijd van Spetters bakte La Soutendijk nog gewoon frieten. Daar had ze het bij moeten laten. Serieus: De Vierde Man?

Hetkanverkeren | 31-03-21 | 20:44

De opkomst van homo haat om NL is en wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door
islamitische Mohammed knuffelende, Koran verheerlijkende ***moslims***.
(There, I said it out loud. Deal)
.
en PS dit is geen mening maar een feitelijk feit.

hotmint | 31-03-21 | 20:38

En wat heb ik hier nou weer mee te maken heer Mosterd??

tsjajaja | 31-03-21 | 20:28

"Hand in hand kameraden hand in hand".......

Tegelzetterrr | 31-03-21 | 20:22

I wish I was queer so I could get chicks

Aanbaklaag | 31-03-21 | 20:21 | 1

And I don't shave my heiny

dooiestruik | 31-03-21 | 20:40

Ik zou zeggen koop een scooter en een bontkraagje en ga met zijn tweetjes er op rijden if you don't want they beat you, join them

van Dam | 31-03-21 | 20:17

provoos. ! ga maar gewoon lekker hand in hand lopen . zorg dat je in camera bereik bent . pakken ze ze wel op .

newray | 31-03-21 | 20:15

Een stukje koran, leest niet echt lekker weg, maar verklaart wel waarom sommige groepen het normaal vinden homo's te willen doden.

Zeurders | 31-03-21 | 20:14 | 2

Godsamme... Een boek uit je hoofd leren, en het dan de rest van je miserabele leven elke dag weer een stuk uit datzelfde boek lezen. En dan ga je naar de hemel. "Heaven, heaven is a place, a place where nothing, nothing ever happens" Talking Heads - Heaven www.youtube.com/watch?v=sZpZuIWu1tw&a...

Rhenium | 31-03-21 | 20:57

@Rhenium | 31-03-21 | 20:57: Als je het uit je hoofd geleerd hebt hoef je het niet meer te lezen toch? Rare jongens die mohammedanen.

Jafco | 01-04-21 | 08:46

Het is te hopen dat de zoon van Femke met zijn eventuele vriend hand in hand door de stad loopt en flink in elkaar wordt gerost. Misschien, heel misschien dat er dan iets gebeurt.

Stratum | 31-03-21 | 20:12 | 2

Wat is er toch in vredesnaam aan de hand met lui zoals jij, die werkelijk waar uit een verhaal, alleen Amsterdam op pikt..

God jongens, wat moet je met dit soort gasten...!

neonreclame | 31-03-21 | 20:16

Je riep het laatst al: een originele moeimaker! We hebben er weer een.

Lorejas | 31-03-21 | 20:44

Ik hoop dat Lammert & Frits niet alleen 'getrouwd zijn net zoals de buurman', maar ook hetzelfde stemgedrag vertonen als de buurman, want gay zijn en dan toch nog D66/GL/PvdA stemmen is nogal opportunistisch en daarmee dwingen ze de jonge homo weer net zo te leven als zij zelf in hun vroege jeugd moesten leven. Maar goed, het blijven natuurlijk wel Babyboomers.

Grachus | 31-03-21 | 20:11

In Rotterdam lopen alle mannen hand in hand.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 20:10 | 2

Echte "kameraden". Nu snap ik 'm....

Lorejas | 31-03-21 | 20:45

En we zijn er trots op

dedwarsligger | 31-03-21 | 22:32

Tsja. En cultuur die maakt dat veel, laat ons zeggen, homosensuele mocro's toch wat zenuwachtig worden over hun eigen gevoelens (hoe zou dat toch komen in een cultuur waar de vrouw achter een lapje hoort en mannen alleen met mannen omgaan) en dus zeer duidelijk moeten maken dat zij héél hetero zijn. Althans bij daglicht.
Van Rob Jetten cs wordt ik misselijk, die man is een soort Jood die het nazisme zou willen duiden als niet echt kwalijk.

Valse_nootjes | 31-03-21 | 20:10

Dit is wat Links Nederland wil. Ze hebben overduidelijk gekozen voor die kleine religieuze groep en dit is het resultaat. Ik hoop dat ze blij zijn met het eindresultaat.

dasechtgeenstijl | 31-03-21 | 20:09 | 1

Fout! Links Nederland wil verdeel en heers. Problemen creëren, ze niet oplossen TOTDAT het water boven de lippen en staat en dan een oplossing presenteren die EN veel kost (burger betaalt) EN die extra wetgeving oplevert EN die rechten en aanspraken (verder) inperkt.

Arachne | 31-03-21 | 22:59

Het probleem is Amsterdam. De stad zelf hangt van rotte palen en instortende grachtenkades aan elkaar. En een alsmaar wanhopiger geprojecteerd vooruitstrevend imago. Wat nou hoeren en drugs? Nee hoor, kijk maar.... En na een tijdje niks alsnog Über en Airbnb. Laat u niks wijs maken.

Op zich is Amsterdam een unieke en prachtige stad. Er moesten alleen geen Amsterdammers wonen. Een les die echte Amsterdammers al decennia geleden in hun oren knoopten: www.youtube.com/watch?v=h8ZvU2j1IvA

Overigens had ik ooit een afspraak om 8 uur 's ochtends in de binnenstad. Los van een paar oostblok professionale dames, na hun ochtenddienst op weg naar "huis", werkelijk geen kip. Alle tijd om om me heen te kijken en de stad an sich te zien. Vandaar.

Hetkanverkeren | 31-03-21 | 20:07 | 7

De meeste Amsterdammers wonen in Almere.

Toverkol | 31-03-21 | 22:48

Ja nou weten we het wel. Jullie hebben allemaal een hekel aan Amsterdam en Amsterdammers. Je zou ie rnog niet dood gevonden willen worden. Prima, rot lekker naar je terp of plaggenhut ofzo. Je plaat blijft hangen. Wij hebben geen hekel aan jullie hoor.

Asteroid-B612 | 31-03-21 | 23:12

Er wonen ook geen Amsterdammer meer in Amsterdam.... Al decennia niet.

Jafco | 01-04-21 | 08:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Mijn vrouw (blank) en ik (blank) zijn er inmiddels achter dat we gigantisch uit de maat lopen. als je de reclameblokken bekijkt zijn gemengde relaties super modern.
zwart met chinees, hoofddoek met cowboy, Koreaan met Mexicaan, man met man, vrouw met vrouw. Heel mooi allemaal. maar niet heel realistisch volgens mij.
Misschien toch maar even voorstellen om er nog een vrouw bij te nemen. lekker modern.

zoalsikhetzeg | 31-03-21 | 20:06 | 6

Weet niet welke zenders u kijkt maar hoofddoek + gemengd? Uitgesloten

Abzurd | 31-03-21 | 20:23

Dat heeft niets met de realiteit te maken. Maar met de gedróómde realiteit van woke reclamejongens en hun opdrachtgevers die sinds 'George Floyd' de deuren plat rennen van castingbureaus die gespecialiseerd zijn in etnische exoten.

Peter Emile | 31-03-21 | 21:28

Die deugreclames werken één kant op. Zwarte man met blanke vrouw. Ik wacht op de reclames waarin een imam met een leatherboy wakker wordt en romantisch gaan ontbijten.

Trasnochador | 31-03-21 | 21:46
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Fjildhoeden | 31-03-21 | 20:04 | 1

Lammert en Frits zouden zich eens moeten afvragen waar ze de afgelopen 50 jaar op hebben gestemd.

de Voorzittert | 31-03-21 | 20:01 | 3

Op verbinding (denk ik zomaar).

All_yall | 31-03-21 | 20:06

Denk dat ze dat zelf wel weten toch..??

Nu worden zij hier weer afgemaakt omdat ze zo naief zijn geweest om volgens jullie de verkeerde partij te stemmen...

Terwijl het juist uit die ene hoek kwam dat het mogelijk is gemaakt..!!

neonreclame | 31-03-21 | 20:07

En weer ongegronde reden om het christelijke geloof de grond in te boren... man man wat een tolerant volk zijn we toch..

aardv@rk | 31-03-21 | 19:58 | 3

Ongegrond? In dit geval zeer gegrond.

The Green*Machine | 31-03-21 | 20:04

Het christelijke geloof faciliteert via o.a. de CU en de SGP achterdeurtjes voor instituten als islamitisch onderwijs.

Der Schnitzeljäger | 31-03-21 | 20:16

@Der Schnitzeljäger | 31-03-21 | 20:16: De CU en de SGP maken gebruik van een grondrecht, dat verankerd is in de grondwet.

Het probleem met het islamitisch onderwijs, zoals u zegt, is het gevolg van de immigratie als gevolg van het tekort aan arbeiders in de jaren 60. De politiek, de staat en het bedrijfsleven (big business) hebben dat eerst laten liggen en naar hun eigen voordeel/behoefte ingericht.

Arachne | 31-03-21 | 22:55

Strekking van het verhaal..

Ze wonen lekker met z´n twee, hebben het fijn, en laten zien dat tolerantie niet op papier te zetten is...

Amsterdam is een rode lap voor vele hier, maar is bijzaak....

neonreclame | 31-03-21 | 19:57

Ik ken een homostel, prima kerels, ze zien ook wel dat het niet botert met Marokkanen. En dan komen de verkiezingen... toch maar groenlinks. Ik heb geen medelijden meer.

whitechocolateface | 31-03-21 | 19:56 | 13

Ik heb als homo jarenlang veel andere homo's leren kennen. En verdomd: al die domme nichten stemmen D66, PvdA of GroenLinks, en lezen De Volkskrant, Trouw of het NRC.
En zeker de helft loopt de deur plat bij de sportschool, waar ze hun sixpacks opkweken en hun spieren oppompen maar in plaats van hun weerbaarheid ermee te vergroten, doen er verder niks mee.

Peter Emile | 31-03-21 | 21:35

@staat het bier koud? | 31-03-21 | 20:42:
De VVD is NIET rechts.

Arachne | 31-03-21 | 22:51

@Peter Emile | 31-03-21 | 21:35: Homo's zouden uit zelfbehoud PVV moeten stemmen. Maar de meeste zijn kennelijk tevens masochist...

Jafco | 01-04-21 | 08:52
▼ 10 antwoorden verborgen

De religie van de broederliefde en handtasjes zeker weer

BobDobalina | 31-03-21 | 19:56

Weet je waar ik ook een hekel aan heb? Aan homo's die elkaar in het openbaar te intiem staan te zoenen. Dat maakt mij geen homohater want ik vind dat namelijk van iedereen.

Leptob | 31-03-21 | 19:55 | 4

Wat is 'te intiem' volgens u? Tot voorbij de huig? Gewoon nieuwsgierig.

Valse_nootjes | 31-03-21 | 20:14

Dat zeggen veel mensen.
En slingeren vervolgens Pornhub op.

Kapitein Sjaak Mus | 31-03-21 | 20:23
▼ 1 antwoord verborgen

Een bepaalde reLIEGie gaat ook vóór alles, al een heule tijd heur.

Gaat het niet dan? | 31-03-21 | 19:54

Nederland is lang niet zo tolerant als veel mensen denken.

Is dit nog nieuws? | 31-03-21 | 19:54 | 2

Tolerant tegenover christendom?

aardv@rk | 31-03-21 | 20:00

Welk deel van 'Nederland' bedoelt u ?

Der Schnitzeljäger | 31-03-21 | 20:13

Ondanks de aanwezigheid van de hond durf ik na 21:00 ook niet meer met mijn vrouw hand in hand over straat.

Hebbiehemookweer | 31-03-21 | 19:53 | 5

Tijd voor een andere hond. Of echtgenote.

horsteknots | 31-03-21 | 20:10

@Peter Emile | 31-03-21 | 21:39: Brrrrr...
Ik ben bang om in bed daar onder te belanden.

Wijze uit het Oosten | 01-04-21 | 08:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Uit religieuze hoek.... stelletje laffe zakken hooi. Je suis homofoob.

Koning BongoBongo | 31-03-21 | 19:51 | 4

@aardv@rk | 31-03-21 | 19:54: Meer bij de wat atheïstischere religies dan denk ik? De meeste 'echte' religies zijn nogal van het voortplanten.

Valse_nootjes | 31-03-21 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral vanuit de religeuze hoek?
Nee, uitsluitend vanuit de agressief religieze hoek. Duidelijk is duidelijk.

ZZP-er | 31-03-21 | 19:48 | 1

Juist. Laten we vooral niet alle religieuzen over een kam scheren. Stop religieuzofobie!

All_yall | 31-03-21 | 19:52

Beste Frits en Lammert,

Wat hebben jullie eigenlijk gestemd de afgelopen decennia?

Gewoon, interesse.

Knufter | 31-03-21 | 19:47 | 5

@Jan020 moeten ze wel willen werken. Over het algemeen hebben ze de schijn tegen...

McFreek | 31-03-21 | 19:58

@JanAmsterdamEnzo | 31-03-21 | 19:48:
De waarheid is iets ingewikkelder. Het was inderdaad "rechts" dat zogenoemde gastarbeiders naar Nederland haalde voor een tijdelijk arbeidscontract. Het was daarna voornamelijk "links" dat ijverde voor gezinshereniging en toekenning van de Nederlandse nationaliteit.

J.P.Drapeau | 31-03-21 | 20:03

@JanAmsterdamEnzo | 31-03-21 | 19:48: De islamieten, die geworven werden voor werk, werden geworven door grote bedrijven, internationale bedrijven zelfs. Aldaar verdienden zij het CAO loon.

Arachne | 31-03-21 | 22:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Meer, meer, meer.

El Rico Grande | 31-03-21 | 19:47

Beste Frits en Lammert,
Als je te laf bent om de problemen te benoemen, dan kan je beter je bek houden.
Zeg dan gewoon dat moslims je naar het leven staan. Dan weten we in ieder geval waar we het over hebben.

dickg | 31-03-21 | 19:45 | 10

@Knufter | 31-03-21 | 19:58:
Van iedereen. Zij geven al voorzichtig wat informatie door te stellen uit welke hoek het komt.
Maar omdat dit probleem lange tijd niet benoemd mocht worden, staan slachtoffers er vaak alleen voor. Ik vind het een beetje zwak om nu twee homo's die proberen voorzichtig een probleem aan te kaarten, te verwijten dat ze het beest niet helemaal bij de naam durven noemen in de krant.
Ik verwijt het media ook dat zij lange tijd verzuimd hebben juiste informatie te geven rondom zwembadterreur. Dat onder het tapijt vegen is nergens goed voor geweest, ook niet voor Marokkanen zelf.
Maar iedereen moet helpen, niet de hele verantwoordelijkheid leggen bij de groep die aangevallen wordt.

letopuwzaak | 31-03-21 | 20:11

@letopuwzaak | 31-03-21 | 20:11: Beetje late reactie maar ik ben het met u eens.

Niet alleen slachtoffers moeten zich uitspreken. De andere 99% ook.

Maar dat gaat niet gebeuren. Ja, een stille tocht zo nu en dan. Maar niet de vuist op tafel. Bestaat niet. Niet in Nederland.

Blijkbaar is het gewoon game over.

Knufter | 01-04-21 | 09:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik was eens getrouwd.
Daarna was ik eens niet getrouwd.
Als ik ergens een hekel aan had, dan was het om hand in hand te wandelen.
Ik heb gewoon broekzakken.

Leptob | 31-03-21 | 19:45 | 6

Ik loop dus ook nooit hand in hand met Mevr. snaajoe maar als de hommels daar zin in hebben dan zouden ze dat gewoon moeten kunnen.

Snaajoe | 31-03-21 | 19:55

Je bedoelt een broek waar je het onderste stuk van de broekzak eraf geknipt hebt, een bioscoop broek.

likdoorn | 31-03-21 | 19:56

Hehe dat is langgeleden dat ik die gehoord heb!

Snaajoe | 31-03-21 | 19:59
▼ 3 antwoorden verborgen

'Admit that the waters around you have grown', zong Bob Dylan in zijn Times are a-Changing.

letopuwzaak | 31-03-21 | 19:45

"Als homo's er voor kiezen niet meer hand in hand op straat te gaan lopen dan is dat aan hen.”
"Als homo's er voor kiezen GroenLinks te stemmen, dan is dat aan hen."

Deflatiemonster | 31-03-21 | 19:44 | 3

Scherp

All_yall | 31-03-21 | 19:45

"Ze kunnen in alle vrijheid kiezen."

knutsel_ | 31-03-21 | 19:48

Als mensen er voor kiezen om er iets van te zeggen als ze twee mannen hand in hand op straat zien lopen dan is dat aan hen. Wat is er opeens tegen vrijheid van meningsuiting?

En wanneer komt dat verbod op het beledigen van de profeet er nou eens eigenlijk? Want hand in hand lopen is feitelijk een belediging van de profeet.

Knufter | 31-03-21 | 19:52

De ene zat achter de kast, de andere durft er niet meer uit te komen. De eerste met dank aan extreem rechts, de andere met dank aan extreem links én de islam.
Wat is erger? De tijd zal het ons vertellen.

Normpje | 31-03-21 | 19:44 | 2

Sommige mensen zitten in een lagere kaste. Met dank aan de zwijgende meerderheid.

Knufter | 31-03-21 | 19:53

@Knufter | 31-03-21 | 19:53: Juist. Zonet topic terug over debat in de kamer heb ik de NOS ‘ontmaskerd; praten over de kamer die transparantie wil en dan foto van Rutte en Kaag plaatst... smeerlapperij!

Normpje | 31-03-21 | 19:58

De nederlandse hetero witman mag niet discrimineren op religie, ras, seksuele geaardheid, etc.

Dus dan krijg je dit.

kleybeuker | 31-03-21 | 19:43

O fijn, 'religieuze hoek', zodat wij nog zouden kunnen denken: hmmm, misschien toch gristenen...?

Zenzeo | 31-03-21 | 19:42

Ohhhhh getverderrie, zit ik naar de Völkischer Beobachter te kijken.

J-van-de-Bontekoe | 31-03-21 | 19:41

Ja maar blanken slaan ook weleens (de Joop uit)

dedwarsligger | 31-03-21 | 19:41

Er is meer onderzoek nodig. Voor de zorgvuldigheid.

All_yall | 31-03-21 | 19:40

Heeft er iemand aan de margin in de css gezeten?

027 | 31-03-21 | 19:39

Zolang ze het 'zorgelijk' blijven noemen, lekker voorzichtig en laf dus op z'n Nederlands of EU's, niet zeuren dan.

'Zorgelijk'...

Een enorme Godwin ligt op de loer.

Realism Is All | 31-03-21 | 19:38

Jammer natuurlijk, maar nu zijn eerst de transgenders en de non-binairen aan de beurt, dus ff niet zeuren.

Francieux | 31-03-21 | 19:37

Problemen in Amsterdam boeit me niets.
Alles wat er fout gaat daar lekker zo laten. Je gaat er zelf wonen, je stemt op bepaalde partijen, je zaait wat je oogst dus zoek het maar lekker uit.

76435 | 31-03-21 | 19:37 | 4

Ze wonen ook helemaal niet in Amsterdam. Waarom gaat het dan over Amsterdam?

Bataafje | 31-03-21 | 20:08

Begrijpelijke reactie.
Het is natuurlijk lastig om vanuit Schubbekutteveen een afgewogen mening over de Grote Stad te ontwikkelen. Zeker als je beheersing van de Nederlandse taal het lezen van de krant bemoeilijkt.

Kapitein Sjaak Mus | 31-03-21 | 20:10
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig heeft het niks met islam te maken.

blikjegrolsch | 31-03-21 | 19:37

Dat zijn de GroenLinks en D66 stemmers uit het verleden, toch? Dan ook niet zeuren

davidhasseltoff | 31-03-21 | 19:36

Niet zeuren, de meerderheid heeft 17 Maart de kans gehad hier verandering in te brengen.

pacmann | 31-03-21 | 19:36 | 2

Precies, men heeft gekozen voor "gewoon normaal doen".

knutsel_ | 31-03-21 | 19:47

Precies, men heeft gekozen voor "gewoon versneld omvolken zonder tegenspraak".

de Voorzittert | 31-03-21 | 20:01

Zolang niemand wil benoemen uit welke hoek deze mysterieuze homofobie vandaan komt wordt het natuurlijk nooit opgelost, ja. En dan vraag je je toch wel af waarom joden ook al jarenlang in massa vertrekken...

negerinnenzoenen | 31-03-21 | 19:36 | 2

uit de Finse hoek

Boeddha18 | 31-03-21 | 21:19

Om aliyah te doen? Om de belofte in te lossen? Om in het aan hun beloofde land te wonen?

Arachne | 31-03-21 | 22:45
-weggejorist-
2voor12 | 31-03-21 | 19:35 | 2

Religie is macht is dwang is geweld...

Odin | 31-03-21 | 19:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl