Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goede vraag: Waar blijft de exitstrategie?

Klaar met ‘mag nie’

Evelien Peeters en Ira Helsloot. Twee mensen die zichzelf """verdacht""" hebben gemaakt bij bange mensen, omdat ze graag een beetje kritisch tegendenken bij de coronamaatregelen. Zeg maar wat Maurice de Hond ook doet, en het RED Team. Allemaal mensen waar Mark & zijn Jaapies niet naar hebben geluisterd omdat ze te weinig aandacht hebben voor "andere zienswijzen". De besmettingen zijn nu lager dan in maart, toch zijn er meer winkels dicht. We weten al lang dat corona minder dodelijk is dan we in maart dachten, toch is er een avondklok (waarvan ook doodleuk hardop wordt erkend dat niemand weet of ie enig nut of effect heeft). En dat leidt allemaal tot een hele rationele vraag: waar blijft de exitstrategie? Waarmee dit dus ondanks Paul van Liempt best wel een verademend gesprek is. Want die Britse Variant Modellen, moeten we daar nou echt zo benauwd voor zijn of is het gewoon de zoveelste bangheidsblunder van de bureaucraten van het RIVM?

Leer het nou eens: "Buiten geen besmettingen"

Reaguursels

Inloggen

Goed interview, interessante stellingen en veel verstandige dingen die ik hoor. Aan het eind zegt Peeters toch iets dat niet klopt. Ze zegt dat mensen die geen klachten hebben het virus niet kunnen overbrengen op een ander. In de wetenschappelijke literatuur blijkt dat mensen zonder klachten ~30-70% van de besmettelijkheidsgraad hebben t.o.v. mensen met symptomen, terwijl ze 70-100% van de virus-hoeveelheid in hun longvocht hebben in vergelijking met symptomatische patiënten. Dat is ook de reden dat onze lockdown amper werkt, immers mensen zonder symptomen laten zich meestal niet testen en mogen gewoon bij kennissen op bezoek en naar het werk.

Qippie | 16-02-21 | 10:42

Wist iemand dit, ik namelijk sinds 3 weken ofzo. in 2018 was er een griepgolf daarbij zijn 9300 mensen aan overleden (is volledig aan mij voorbijgegaan ook al keek ik tv). In heel 2020 (dus veel meer dan een griepgolf) zijn er ongeveer 14000 overleden. We weten nu dat voornamelijk mannen boven de 60 met overgewicht slachtoffer zijn van corona, en vervolgens gaan we lukraak heel Europa vaccineren waarvan niemand weet wat het op lange termijn doet. Is er dan niet iets heel erg mis?

ChrisLuger | 16-02-21 | 10:33

Een mondkapje op, anderhalve meter afstand houden, je laten testen bij klachten: zelfs als je bent gevaccineerd, is dat nog niet voorbij. Het RIVM doet een oproep aan Nederlanders die al gevaccineerd zijn om zich nog trouw aan alle coronamaatregelen te houden.

Dat geeft veel hoop... waarom zou ik me nog laten vaccineren met een goedje wat kennelijk niks bijdraagt en waarvan ze op lange termijn de effecten niet van weten.... ik pas!

Swaffelkaffert | 16-02-21 | 10:29

Dus eigenlijk zit geen stijl er nu een jaar naast, en begint nu bij te draaien. Moet ik het zo zien?

ChrisLuger | 16-02-21 | 10:25

RIVM is steeds meer garbage in garbage out. Met hun modellen die gevoerd worden met brakke data. Het weerhoudt ze niet om eens lekker weken vooruit te rekenen terwijl de huidige situatie niet eens duidelijk is. De computer geeft altijd wel getalletjes en grafiekjes. Nu moeten ze nog waar zijn.
Ik las dat in Twente (Tubantia) een lab bij 1000 covid-testen maar 11% Britse variant vond, volgens RIVM had dat al een veelvoud moeten zijn.

Onderbuikgevoel gepresenteerd als waarheid. 97% van het OMT zal het ermee eens zijn. dus is het waar. Misschien moeten we er ook 1000 miljard euro aan uitgeven.

Nichtsneues | 16-02-21 | 10:12

Versoepelingen (geen erwtensoep) komen, weekje voor de verkiezingen, zodat Pinokkio kan worden herkozen.

glaaf | 16-02-21 | 10:04
-weggejorist-
Sweepster | 16-02-21 | 09:17

Ik reed gisteren achter één stoet carnavalswagens ,het leek wel een bevrijdingsfeest,alle huisdeuren gingen open.Kippenvel moment.

Kilroywashier | 16-02-21 | 08:47 | 1

Over drieweken rijdt u achter een stoet lijkwagens. Kippenvel moment.

Godderwrake | 16-02-21 | 14:27

Vanaf maart Zweedse aanpak.

Naall | 16-02-21 | 08:22 | 3

Akkoord.

jeffreeze | 16-02-21 | 09:00

‘t Duurt te lang

Thomtidom | 16-02-21 | 09:12

Vanaf morgen zei je?

me | 16-02-21 | 09:28

Zou het er misschien mee te maken hebben dat het halve land op slot zit waardoor er nu minder besmettingen zijn?

LinkeLotje | 16-02-21 | 07:59 | 1

Zo kun je alle nutteloze maatregelen recht praten. Zweden heeft nagenoeg dezelfde cijfers met nagenoeg geen maatregelen.
Dus virus laat zich niet weg maatregelen.
Tis ook minder gevaarlijk dan de griep.

MooseNL | 16-02-21 | 09:17
-weggejorist-
jitro | 16-02-21 | 05:43 | 1

Jullie hebben allemaal een voldoende.

Brabeaulander | 16-02-21 | 02:28

De werkelijke kwaal is gebrek aan wetenschappelijk vernuft. Of je nou de voorspellingen van het CPB neemt, van het IPCC, vd Gartner Group (Y2K) of de corona kolder. Iedereen lult maar wat uit z'n nek over lijntjes en curves. Het gaat om voorspellende waarde, en die varieert nogal van nul tot pakweg vijftig procent. Maatregelen als avondklok worden totaal niet bijgehouden. We doen maar wat. En stemmen op lichtgewicht Rutte, voornamelijk omdat we zelf ook niet beter weten.

borderlijntje | 16-02-21 | 00:48 | 6

In een crisis is er behoefte aan hard evidence. Dat daarvoor naar de wetenschap wordt gekeken berust op een hardnekkig misverstand. Wetenschap is allereerst een proces gebaseerd op falsificatie, juist om te voorkomen dat men toewerkt richting een bepaalde uitkomst. Daarom is de combinatie RIVM/OMT en regering zo ongelukkig. Ze spreken een andere taal en begrijpen elkaar niet.

Dampende_aardappel | 16-02-21 | 08:28

Wetenschap heeft helaas tijd nodig, die is er niet. Wetenschappers zouden vooral eerlijker hierover moeten zijn: we weten het ook niet mensen

Thomtidom | 16-02-21 | 09:11

Gewoon het gemiddelde nemen van alle voorspellingen. Dan heb je een betrouwbare waarde...

lekgoot | 16-02-21 | 09:12
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
CocaCola | 16-02-21 | 00:44 | 2

allemaal naar de wintersport
en graag wat extra ambulances
niks aan de hand ??

lapidairtje | 15-02-21 | 23:42

Ik ben er klaar mee.

guile | 15-02-21 | 23:33

Hou toch op met dat gelul over aantallen besmettingen per dag en overlijdens. Hoeveel mensen gaan er dood aan Corona en hoeveel mensen gaan er dood met Corona? Zie het verschil. Check verder: www.volksgezondheidenzorg.info/rangli...
en, ach, laat ook maar...

PPuk | 15-02-21 | 23:25 | 2

Nee niet laten. Laat je horen. Overal.

VP732 | 16-02-21 | 00:14

Oversterfte is oversterfte. Kan corona zijn, kan griep zijn. Niet veel anders op het moment.

inCol | 16-02-21 | 05:02

Goed om te lezen hoe G.S behalve te pretenderen ongefundeerd en nodeloos kwetsend te zijn, na 12 maanden eindelijk ook eens een wat genuanceerder beeld begint te schetsen over een onderwerp wat een gedegen fundering in berichtgeving verdiend. Meer nog dan elk ander in de voorbije jaren, uiteindelijk toch een zinnige bezigheid.

Icar | 15-02-21 | 23:17 | 2

Inderdaad.

snokkertje | 15-02-21 | 23:53

Precies, juist van een medium als Geenstijl had ik een onderbouwd tegengeluid verwacht.

ikvindhelemaalmooi | 16-02-21 | 01:25

Denemarken in juni klaar met iedereen vaccineren. Zij wel.

Thomtidom | 15-02-21 | 23:09 | 2

En kan men dan stoppen met mondkapjes en 1,5 meter afstand houden?

Vunzigheid | 16-02-21 | 08:01

Het wordt nog eens bevestigd: met @gewone” griep liggen de ziekenhuizen overvol, incluis deportaties naar Duitsland, want te weinig capaciteit.
Dat is een keuze, gemaakt onder vvd bewind. Als je bedden steeds 100% efficiënt bezet wil houden kom je in de winter tekort. Nu met Corona dat 2a3 keer dodelijker is dan griep (nog steeds geen ebola) ja, dan moet je het land wel stilleggen, of zo.
Ik ben geen Jaap, die lult er omheen.

Analia von Solmsch | 15-02-21 | 23:07

Sorry GS maar die Maurice de Hond is natuurlijk geen betrouwbare bron. Dikke zakken met geld van jongens met financieel belangen, en daar dan vervolgend niet open over zijn. dag Maurice.

Errujd | 15-02-21 | 22:39 | 3

Vind je van Dissel dan wel betrouwbaar? Vanaf dag een heeft hij er minstens 6 maal naast gezeten. Nu weer met de paniekzaaierij over die Britse variant. Al weken zou die verantwoordelijk zijn voor tweederde van de gevallen. Ik zie het niet in de cijfers.

Ruud5 | 15-02-21 | 23:06

Er zijn nauwelijks betrouwbare bronnen, het is vooral mening en voorspelling, en die rivm voorspellingen zitten er vaak erg naast.

Thomtidom | 15-02-21 | 23:11

@Thomtidom | 15-02-21 | 23:11: inderdaad. De dwangmaatregelen worden gebaseerd op voorspellingen en de resultaten ervan worden niet onderzocht. De alternatieven (geen dwangmaatregelen) worden hooghartig afgewezen zonder argument.

Cepalislam500mg | 16-02-21 | 04:01

Vanaf maart alles open. Klaar met die OMT bullshit. Kijken naar de feiten en niet naar één of andere computer voorspelling waar de cijfertjes in worden geklopt door een paar ongekozen OMT leden waar alleen maar gelijkgestemden zitten. We laten ons leven kapen door bangmakers.

Milovsky | 15-02-21 | 22:30

Nou, Mark Rutte kom der maar in.
Wat voor kutsmoezen ga je nu weer bedenken om je hachje te te redden.
Zelfs die 700 voorliegers die jouw teksten de hele dag door moeten spinnen kunnen je niet meer helpen.
Game over Mark en tot nooit weer ziens, je hebt er een bende van gemaakt.

oakmont | 15-02-21 | 22:20

De paar hersencellen die ik bezit zeggen: Laat ze allemaal de pleuris krijgen. O wacht!
Maar ff zonder dollen.
Is het niet gewoon een goed idee om weer normaal te gaan doen. Van die corona komen we nooit meer af, Paniek zaaiers hebben de bevolking van deze speldenprik grote planeet helemaal gek gemaakt. Allemaal weer op familie bezoek. Winkels en restaurants/bars weer open. Dood gaan we allemaal wanneer de tijd daar is. Voor de één wat vroeger dan de ander. Dat is het leven.
Het is nooit anders geweest.

Gokmaar | 15-02-21 | 22:05 | 2

Goed plan, let’s do it!

Zqwiqly | 15-02-21 | 23:21

Ik verheug me op de online sessie met Rutte en de Jonge. Want er is dan ook ruimte voor kritische vragen! Dank u, dank u. Er mogen kritische vragen gesteld worden. Voor deze ene keer? Ongekend brutale vlerken dat het zijn.

entredeuxbieres | 15-02-21 | 22:03

Waar gaan die andere 150.000 mensen per jaar in Nederland eigenlijk aan dood?

ceesreis | 15-02-21 | 22:02 | 5

stoppen met ademen

Diederik_Ezel | 15-02-21 | 22:34

Ik heb daar ooit een enquête over gehouden, maar geen reacties ontvangen.

RandyBiel | 15-02-21 | 22:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een verademing dit interview, mooi verwoord wat ik sinds vorig voorjaar al denk. Die bangmakerij is verschrikkelijk schadelijk.

Thomtidom | 15-02-21 | 21:56

Op het DvhN is een interview met de eigenaar van kledingwinkel uit Klazinaveen. De man zegt zeer interessante dingen. Terechte boosheid.

Normpje | 15-02-21 | 21:54

For the record ik ben er klaar mee, dus what's the plan man

Kladderadatsch | 15-02-21 | 21:47 | 2

Pak een tissue.

Ruimedenker | 15-02-21 | 21:51

Het hele beleid in een notendop: boy cried wolf.

deugallergie | 15-02-21 | 21:47

En... de volgende rel zit er aan te komen.
De gedetineerden met een psychische stoornis en TBS'ers . Je weet wel, de moordenaars en verkrachters. Worden gelijk gesteld met patiënten in de reguliere GGZ, en zullen hun vaccinatie binnenkort ontvangen. Waarschijnlijk nog eerder dan de nabestaanden van hun slachtoffers en de slachtoffers zelf. Ik denk dat de overheid de term risicogroepen niet goed snapt.

Beerndakbhar | 15-02-21 | 21:44 | 3

Maar ze verklappen niet waar ze die prik in gaan jassen.

Cepalislam500mg | 15-02-21 | 21:55

Dat is toch geheel logisch en met droge ogen te verklaren. Want TBS is geen straf maar een middel om mensen die een afwijkend gedragspatroon hebben op een verantwoorde manier terug te laten keren in de samenleving.

En aangezien de samenleving geen ziektes van de (EX) patiënten willen oplopen worden zij dus als eerste gevaccineerd. En met zij bedoelde ik uiteraard niet de Samenleving. Want die mag creperen onder de regeltjes die enkel voor de lucky burgers gelden...

Nodeloos Kwetsend | 15-02-21 | 21:58

@beerndakbhar: zo raar klinkt dat toch niet? In welk ziekenhuis op welke afdeling en met welke beveiliging wil jij een TBS'er met corona opnemen? Klinkt als verstandig beleid om alles te doen om dat te voorkomen.

Bataafje | 15-02-21 | 23:26

Van Liempt is inderdaad weer tenenkrommend, en zijn gasten proberen erg politiekcorrect te blijven. Grootste deel gaat over angstbeleid ipv risicobeleid. Vanaf 41 min vond ik het leuker worden, namelijk wat mw zei over het totaal ontbreken van de rol van de huisarts, die normaal een ziekte behandelt. Met toonbankmedicijnen. Vanaf 43 is leuk om te horen hoe zij over het vaccin denken. Niet nodig zeggen ze, maar ze blijven netjes. Wanneer van Liempt een paar minuten voor het einde gaat afsluiten, kun je stoppen, als je net als ik niet goed tegen van Liempt kunt. Voor degenen die nog moeten gaan twijfelen, best een aardig filmpje. Dank GS dat er ook wat kritiek mogelijk is op het coronacircus. Naast de lockdown heb ik na coronareaguursels hier ook meer in de ban gezeten dan de afgelopen jaren.

Cepalislam500mg | 15-02-21 | 21:40 | 2

Goede samenvatting

zuurtjeregen | 15-02-21 | 22:04

Ik zat me ook te ergeren aan de praatgrage interviewer, maar die gordijnen, dat was niet om aan te zien, gelukkig werkt het ook als podcast.

Analia von Solmsch | 15-02-21 | 23:10

@Van Rossem. Een exitstrategie is ook lastig te plannen als zoveel landgenoten die zich niet zo makkelijk door het OMT in submissie laten manipuleren plotseling massaal hun heup breken op het ijs en zelfs kans zien het materiaal om dat te behandelen op te krijgen.

Schulzie | 15-02-21 | 21:40 | 1

Al het gips is opgegaan aan graties nieuwbouwwoningen voor kansloze immigranten.

Cepalislam500mg | 16-02-21 | 04:07

Rutte had vanaf maart naar Helsloot moeten luisteren ipv het omt.

Hunter S. Thompson | 15-02-21 | 21:36 | 1

Maar dan had hij Schwab geen handje mogen geven.

Cepalislam500mg | 15-02-21 | 21:43

Ik geef het nog een maand, en dan trek ik ook naar Amsterdam om me van het Museumplein af te laten spuiten.

deugallergie | 15-02-21 | 21:27 | 4

En die avondklok heb ik nooit serieus genomen. Kan m'n rug op.

ZZP-er | 15-02-21 | 21:31

Ze spuiten je er niet meer af. De politie zegt nu: 'Tot volgende week hè!'

grietmetgroenefiets | 15-02-21 | 21:36

Alternatief... Rio de Janeiro, zomer, effe geen carnaval, bar, restaurant shopping centers, markt, alles open. En op het strand van Copacabana maakt de Zon korte metten met Covid-19/21.
Europa / Holland/ winter... verkeerde plek, verkeerde tijd
Abraço

V.Puffellen | 16-02-21 | 02:09
▼ 1 antwoord verborgen

Er is een grote corona-uitbraak in
het Amersfoortse St Elisabeth Verpleeg-
en Gasthuis vastgesteld.Van de 106
bewoners zijn er 70 positief getest.
Twee van hen zijn overleden.Van de rest
heeft het merendeel milde klachten.
teletekst-data.nos.nl/webplus?p=113
Zit zelf in de ouderenzorg ,maar krijg zelf ook het idee dat het steeds minder fataal af lijkt te lopen de laatste maanden .Bovenstaande cijfers geven ook dat idee , 2 op de 70 overleden.En dat bij kwetsbaren...

chausson61 | 15-02-21 | 21:21 | 5
-weggejorist-
Cepalislam500mg | 15-02-21 | 21:47
▼ 2 antwoorden verborgen

De exit-strategie van de overheid, je weet wel, dat leuke schema, heeft geen niveau zonder maatregelen. Dat zegt toch genoeg?

Dordter | 15-02-21 | 21:21

Breaking:
The Times of Israel: Aanstaande zondag gaan in Israel de winkels, sportclubs, en zwembaden, culturele instellingen, biblotheken en sportmanifestatie weer open ALLEEN voor degenen die gevaccineerd zijn of het virus al gehad hebben.
Verder is men in Israel aan het overwegen, om degenen die al covid gehad hebben alsnog 1 vaccindosis te geven.
Inmiddels zijn al 4 miljoen Israelisch gevaccineerd op een bevolking van 9.3 miljoen.

Roadblock | 15-02-21 | 21:09 | 9

Maar welke kleur?

Beste_Landgenoten | 15-02-21 | 22:16

@Cepalislam500mg | 15-02-21 | 21:51: Wel opvallend hoe de grootste filantroop die ooit geleefd heeft in werkelijk elk complot voorkomt. Weinig origineel van de ignorantia die ze verzinnen.

Diederik_Ezel | 15-02-21 | 22:30

@Diederik_Ezel | 15-02-21 | 22:30: Wat is het toch een goede man, hè? Die Bill Gates. Die met z'n foundation de hele farmaceutische industrie op deze wereldbol financieel ondersteunt. Die ook vrijwel alle media in alle landen op de hele wereld geld toeschuift. En helemaal zonder er ook maar iets voor terug te willen hebben. Die man is een heilige!

2Little2Late | 15-02-21 | 23:02
▼ 6 antwoorden verborgen

Met 20% van de maatregelen (bijv. vermijden van drukke/slecht geventileerde ruimtes/meer thuis werken/beter beschermen kwetsbaren), demp je 80% van het probleem. Restaurant, fitness, bouwmarkt, musea of theater sluiten, kapjes in supermarkt en avondklok zijn leuk als bezweringen van angst maar zijn voornamelijk effectief op het gebied van nevenschade. Maar ach, exponentiele hockeystickcurves doen het altijd goed als je mensen moet overtuigen van een probleem of opportunity (in sales, marketing, virologie, economie, klimaat etc). De reden is vast geen complot, maar wel incompetenties en groupthink op veel niveaus. Kritiek betekent einde carriere en respect of geen promotiekansen. De meeste mensen houden van consensus (> 80%) en willen graag bij het groepje horen, en die neiging heeft waarschijnlijk vaak de wereldgeschiedenis bepaalt.

Ir_HardGelag | 15-02-21 | 21:02 | 1

(Bepaald met een d en verder) 100% eens!

Cepalislam500mg | 15-02-21 | 21:53

Kennis van ons is 82 jaar en woont in Bergeijk ; kreeg gister een oproep om zijn eerste spuit te halen in Eindhoven en zijn tweede in Den Bosch........ Komt de logistiek ook van de Jonge ?

Koning BongoBongo | 15-02-21 | 21:00 | 1

T'is carnaval he...

Beste_Landgenoten | 15-02-21 | 21:20

Uiteraard is de kans op besmetting buiten veel lager dan binnen, maar de GGD gaf vd zomer aan dat er ook veel besmettingen buiten plaatsvonden bv op buurt bbq's en vergeet Trumps feestje in de Rose Garden ook niet!

Diederik_Ezel | 15-02-21 | 20:51 | 6

Ja? hoeveel? Waar hebben ze dat gemeten? Hoeveel buurt bbq's hebben ze onderzocht? Hoeveel mensen waren daar aanwezig? Hoe groot was de controle groep? Was de controle groep thuis? Of waren zij bij de bruiloft van hun neef met 80 man? Hoeveel mensen op de bbq werden ziek? Hoeveel hadden last van hun symptomen? Ten opzicht van hoeveel van de controle groep? Hadden ze onderliggend lijden? Obesitas (bbqen is behoorlijk veel vet wegschalken)? Moet ik nog ff doorgaan net vragen?

peterdh | 15-02-21 | 21:29

Als iemand je rechtstreeks op korte afstand flink in je gezicht staat te hoesten: is besmetting mogelijk ja. En voor de verdere rest: nee. Buiten is het heel erg safe.

Gravin v Kippenbouth | 15-02-21 | 22:02

Het aantal besmettingen is niet nul waarschijnlijk, maar wel veel en veel lager dan binnen. Die beruchte BLM demo op de Dam heeft toch totaal niet tot een besmettingsgolf geleid?

5611 | 16-02-21 | 02:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Rutte had gewoon helemaal niks moeten doen.. kijken wat de commentaren hier dan waren geweest hahaha, ik kan ze wel raden.

ikeethetbeter | 15-02-21 | 20:50 | 4

haha ja vet grappig man
knuppel

Wc-kip | 15-02-21 | 21:03

In het begin had er actie moeten worden ondernomen, zoals direct alle vluchten uit China schrappen. Met de eerste golf kon je nog begrip hebben voor de lock downs, maar daarna was toch wel duidelijk dat de lijken niet opgestapeld op straat lagen en mensen niet massaal dood neervielen. Dus ja, behalve opschalen van de IC capaciteit (wat beloofd was bij de eerste golf) en preventieve maatregelen (vitamine-D voor onze gekleurde allochtonen en gezond eten programma voor BMI's boven de 30), had hij niets moeten doen.

Franker | 15-02-21 | 21:17

Dat is het nou juist, Rutte heeft ook niets gedaan en de regie uit handen laten nemen ( ook voor de corona al)

Datgingniegoed | 15-02-21 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

Zucht, Wakker Nederland.

Datgingniegoed | 15-02-21 | 20:47

Fijn dat het "tegendraadse" weblog GS nu eindelijk ook begint te ontdekken dat er een groeiende groep is die een onderbouwd tegengeluid laat horen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

rampelaar | 15-02-21 | 20:40 | 4

Een groeiende groep zegt helemaal niets over de grootte van de groep noch van de mogelijke invloed die de groep heeft.

Koning BongoBongo | 15-02-21 | 20:55

@Koning BongoBongo | 15-02-21 | 20:55: Klopt helemaal de grootte van de groep zegt niets over de invloed die de groep heeft. En dat zegt ook weer helemaal niets over waarheid en of het gelijk van de groep. Volledig besides the point.

rampelaar | 15-02-21 | 21:15

Heeft lang geduurd! Ira Helsloot heeft dit alles van begin af aan gezegd. Ivor Cummins was ook heel helder. Triest!

chefren | 15-02-21 | 22:54
▼ 1 antwoord verborgen

Het is een beetje als Papa en Mama, ruzie horen maken...

neonreclame | 15-02-21 | 20:40 | 3

Maar het is niet jouw schuld, Neon!

letopuwzaak | 15-02-21 | 20:45

Het houdt niet op, niet vanzelf

Diederik_Ezel | 15-02-21 | 21:13

Mijn buurvrouw van een blok achter mij heeft een broer, en zijn vrouw heeft twee kleinkinderen die zitten op de basisschool. Hun lerares is bevriend met een leraar die op een andere school zit, en op die school is er een leerling die uit het buitenland komt. Nou, zijn vader heeft een vriend, en zijn zoontje heet Corona.

Dr Truth | 15-02-21 | 20:39 | 1

En ik heb al heel wat dozen corona achter de kiezen. Prima sigaren.

Frau Merkel | 15-02-21 | 21:16

Toch mis ik de "wappie"-roepers een beetje.
Het was zo aandoenlijk.

Pimp my Voortuin | 15-02-21 | 20:36 | 1

At your service.

FordPrefect | 15-02-21 | 20:41

De modellen die nu voor corona worden gebruikt hebben hun waarde bewezen in de klimaat crisis. Zoals u allen weet is in 2020 de randstad ondergelopen door de stijging van de zeespiegel, oh wacht...

4HoogAantWater | 15-02-21 | 20:33 | 2

En gaat het vaker en harder regenen. Tenzij we natuurlijk een droge zomer hebben, dan is het dus vaker extreem droog.

Franker | 15-02-21 | 21:19

Nou u het zegt. De randstad ligt wel onder de zeespiegel. Dat komt door de modellen.

Cepalislam500mg | 16-02-21 | 04:16

Eerst komend weekend maar eens naar de kapper in Duitsland

Zoelense Hobbyboer | 15-02-21 | 20:32 | 2

België mag ook, kun je gelijk shoppen, want de winkels zij daar wel open.
Wel even kijken hoelang je er mag verblijven ... ik geloof max 48 uur maar dat kan reeds gewijzigd zijn.

Analia von Solmsch | 15-02-21 | 20:51

@Analia von Solmsch | 15-02-21 | 20:51: 48 uur in een winkel? Lang.

zwaaropdehand | 15-02-21 | 22:00

Ja duurt nu allemaal wel heel lang hè, al die domme maatregelen voor een virus wat geen killervirus is

lavoelme-ereensan | 15-02-21 | 20:32

Stiekem verdenk ik Van Rossem er van een wappie te zijn. Is mij iets te kritisch de laatste tijd. Ik zou een politieke partij beginnen! Oh wacht...

FordPrefect | 15-02-21 | 20:28 | 15

@ZegMaarJansen | 15-02-21 | 21:28: Zelden zoveel onzin gelezen. “Het virus voedt zich met geoxideerde bloedklonteringen.” Zucht.

FordPrefect | 15-02-21 | 22:17
▼ 12 antwoorden verborgen

De lockdown wordt begin maart opgeheven en dat helpt Rutte om de verkiezingen groots te winnen (de man die ons bevrijdde!) en vervolgens met links te gaan regeren. De toekomst is zo voorspelbaar.

31 November | 15-02-21 | 20:28 | 4

@Koning BongoBongo | 15-02-21 | 21:02: leugens van de phatelogiese leugenaar zijn volgens hem gewoon een andere waarheid.

likdoorn | 15-02-21 | 21:11

Is er nou echt helemaal niemand die ons van deze man kan verlossen????

knalrode lippenstift | 16-02-21 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ouwe dikke obi penzen bmi klanten, ja die gaan nu de prijs betalen.. Uw gezondheid, niet mijn verantwoording.. ik probeer het te krijgen.. maar buiten een beetje een snotneussie.(.en ook al weer weg.). niet gelukt, de bijverschijnselen, zijn tig keer erger dan heel zo,n prutvirussie.. met een ifr van 0 komma niks.. Zijn een hoop corona masochisten.. die er heerlijk in willen blijven.. welkom in zombiland.. je loopt voor lul.. en hier ( in Spanje) nog iets meer, daar is die nutteloze troep ook buiten verplicht.. ik heb dat ding sinds april in mijn kontzak.. en als ik het al op mijn bakkes zet ( eigenlijk nooit ) heb ik geen lucht tekort, alle, behalve de blauwe laagjes er uitgeknipt, maar nog steeds goed beschermd hoor.. heb meer vertrouwen in mijn biostabil 2000..

broervandenhollander | 15-02-21 | 20:28 | 1

Biostabil 2000. Nico Haak had er ook een kan ik me nog herinneren van de advertenties in de Avrobode.

überholprestige | 15-02-21 | 21:47

Fijn dat GeenStijl de draai heeft gemaakt. Dat kritische denkers niet zonder hen aan het woord te laten en hun argumenten te weerleggen onder de 'wappies' worden geschaard.

Boeser_Onkel | 15-02-21 | 20:24 | 4

We zitten in week 48 van de 14 daagse slimme lockdown, mag 't? Het heeft wel lang genoeg geduurd toch?

4HoogAantWater | 15-02-21 | 20:36

Jammer maar te laat. Je zou bijna denken dat het een strategie is. Voordat de schade duidelijk wordt jezelf nog snel even in de ziejewel hoek duwen. De wappies zijn geframed, wat wil zeggen dat hun meningen naar het belachelijke zijn getrokken. Hoe waar wat zij zeggen ook is, het zal altijd met overtrokken onzin geassocieerd worden. GS duwt de wappies naar het extreme, manoevreert zich er handig tussen in en eigent zich een positie van rationeel en kritisch toe.

Balgesjaakt | 15-02-21 | 20:41
▼ 1 antwoord verborgen

Van Rutte krijg ik pukkeltjes. En daar is geen vaccinatie voor.

Deksmaat | 15-02-21 | 20:24 | 1

MAART-17?

deugallergie | 15-02-21 | 21:35

Het OMT is nu tussen Rutte en het probleem in geparkeerd en dus loopt hij geen risico. Als hij naar andere clubs gaat luisteren, dan is hij ineens zelf verantwoordelijk. Never gonna happen.

Toede_Le_Dokie | 15-02-21 | 20:20 | 3

Omt .. nederland wordt geregeerd door een vogelverschrikker.. een whiskey zuipende dierenarts.. een tv geile ic prutser met een spraakgebrek.. je kan er nog beter bokito en de Jostiband inzetten..

broervandenhollander | 15-02-21 | 20:34

Hahaha jaaaa scherp dat is exact het ding, geen vieze handjes voor de Rutte.

2tribes | 15-02-21 | 20:44

Nee hoor hij kan prima draaien en "met de kennis van nu" andere expertise-groepen toevoegen en zich daar dan weer prima achter verschuilen.

Joffri | 16-02-21 | 08:52

Het RED-Team heeft niet kritisch tegengedacht, ze dachten kritisch mee en wilden graag de maatregelen nog een tikje strenger. Zelfs het OMT ergerde zich aan hen.

grietmetgroenefiets | 15-02-21 | 20:20 | 4

Red team = worst case scenario
Blue team = we proberen worst case scenario te voorkomen

Dus wat dat betreft hebben ze hun werk goed gedaan. Mensen die het beleid implementeren snappen echter denk ik niet altijd dat een Red team uitgaat van het aller-, aller-, allerergste scenario.

peterdh | 15-02-21 | 20:55

Dat RED team heeft in december eindelijk gekregen waar ze al maanden om aan het janken waren. Ze hebben het ook fout gehad met hun hamer en de dans. Dat had echter iedere idioot met beperkt inzicht in statistiek al kunnen bedenken, maar dat weerhield deze club er niet van hun zelfkastijding opdringen aan de rest van het volk. Ik snap niet dat de media dit ongevraagd advies telkens weer moest etaleren met alle gevolgen van dien. Deze mensen zijn hondsdol en moeten nodig eens advies inwinnen bij een specialist die hun mentale gezondheid onderzoekt.

deugallergie | 15-02-21 | 21:44

@peterdh | 15-02-21 | 20:55: RED team BLUE team. Ik heb alleen maar Muppets en praathoofden gezien.

Cepalislam500mg | 15-02-21 | 22:06
▼ 1 antwoord verborgen

Een heleboel winkels maandelang dicht, zo er personen misschien geld krijgen van Amazon en Ali. Je zou het bijna gaan denken want het blijven wel vvd'ers.

jan huppeldepup | 15-02-21 | 20:18

Fijn om te zien dat onze zeer gewaardeerde leider Van Rossem steeds kritischer wordt.
Als dat doorzet gaan we daar de komende lockdown jaren nog veel plezier aan beleven.

C1O2 | 15-02-21 | 20:17

Ik denk werkelijk dat de groep mensen die nu nog zo zonder enige vraagtekens dit beleid steunen de groep mensen is die in totalitaire regimes juist het regime in stand houden. Voordat mensen er over vallen, nee ik zeg niet dat dit nu een totalitair regime is. Ik zeg alleen dat dergelijke regimes bestaan bij de gratie van een groep mensen die bang is en niet tegen de overheid in durft te gaan.

Enige geruststelling is dat ik er tevens van overtuigd ben dat het een soort oerinstinct is gericht op overleven. Mensen die dan "de eenheid" van de groep ondermijnen worden altijd als paria gezien.

mlmn | 15-02-21 | 20:17 | 5

Ooit werden we bang gemaakt voor Russen en kregen we kernraketten geparkeerd op Nederlands grondgebied...
De vvd herhaalt zichzelf.

Analia von Solmsch | 15-02-21 | 20:57

Ik denk toch dat het Stockholmsyndroom van toepassing is.

Purk | 15-02-21 | 21:20

Hee. Voor het eerst ben ik het eens met de tegel en alle vier de reaguursels voor mij. Niks nuttigs bij te dragen, alleen waardering.

Cepalislam500mg | 15-02-21 | 22:09
▼ 2 antwoorden verborgen

In ieder geval dit:
https://www.forbes.com/sites/robertglatter/2021/02/15/uk-variant-likely-30-70-deadlier-new-research-finds/?sh=491ec252c8e0
Variant B117 lijkt dodelijker.

Even algemeen: De R-waarde van een virus is geen vastliggende virus-eigenschap maar het product van besmettelijkheid en de kans die zo'n visus heeft zich te verspreiden. Allen in relative zin kan je het onderscheid maken tussen de klassiek variant en B117. De ene is 1.2 of 1.3 x besmettelijker dan de andere, onder dezelfde omstandigheden. Het is echter heel goed mogelijk dat de R waarde dus daalt als gevolg van allerlei isolatiemaatregelen, het punt is alleen, je kent daarin niet het aandeel besmettelijkheid versus de kans om te besmetten (contactmomenten). Volgens rekenmodellen kan je dit verwachten:
https://twitter.com/steeph/status/1356278536231911425?lang=bn

Echter, Maurice de Hond zit weer op zijn stokpaardje en weet 100% zeker dat het publiek wordt genaaid door de overheid. Nu denkt hij dat altijd, ook als het niet zo is maar mocht het inderdaad niet zo zijn, dan heeft het verleden wel uitgewezen dat hij selectief in de data shopt om alsnog zijn gelijk te halen, zoals hij ook een jaar lang volhield in de Deventer Moordzaak. Dus linksom of rechtsom: Marice gaat aantonen dat het RIVM he alleen maar expres in angst wil houden. Ik heb zijn stukje hierover van A tot Z gelezen en ook hier is het weer raak: Een potpourii van feiten, halve feiten, schimmige "informanten" en redenaties a la Maurice die moeten aantonen dat er niks klopt van de RIVM data. Ik leg het terzijde, vooral omdat ik Maurice ken en zijn manieren niet erg betrouwbaar vind. Dus kan je beter kijken daar het buitenland, waar ze ook metingen doen, naar het schijnt.

Ten eerste een vers bericht, dat er weer een nieuwe variant is, met een spike-mutatie die het in staat stelt onze anitilichamen te ontwijken. Vrolijk nieuws uit the UK: https://www.theguardian.com/world/2021/feb/15/32-cases-of-latest-covid-variant-of-concern-found-in-uk

In Duitsland, waar ze ook aan sequencing doen (eat your heart out Maurice, met echte Duitse cijfers) komen ze eveneens tot verontrustende conclusies over de groei van B117: https://twitter.com/drzoehyde/status/1361303965418201094
Ook in andere landen zoals Zwitserland en Denemarken hetzelfde beeld, qua B117. https://covidreference.com/variants

Ik zou mijn geld niet op Maurice zetten, dat het allemaal wel meevalt en dat we masaal worden voorgelogen behalve door Maurice het Orakel. Laat hij zich gewoon bij verkiezing-polls houden? Iedere keer als hij zich op een ander pad begeeft gaat de Maurice-variant zodanig overheersen dat alleen een strenge lockdown nog helpt.

Beste_Landgenoten | 15-02-21 | 20:17 | 29

@Beste_Landgenoten | 15-02-21 | 20:38: Een verstandshuwelijk. De een is niets zonder de ander en ze hebben elkaar nodig voor hun pensioen (in Spanje).

Cepalislam500mg | 16-02-21 | 10:08

@Beste_Landgenoten | 15-02-21 | 21:15: "Kijk naar andere landen". Die blik is echter wel selectief. Er is niet gekeken naar succesvolle landen, alleen naar EU genoten waarmee al intensief contact is (geen notulen, geen verantwoording). Geen complot van Rutte maar er is al tientallen jaren structurele internationale afstemming over grote onderwerpen, waaronder wereldvaccinatie, en daarom ook het bijbehorend kuddegedrag. Vgl de euro en de klimaatgekte.

Cepalislam500mg | 16-02-21 | 10:17
▼ 26 antwoorden verborgen

Frie de piepel!

pjotr nicknaamtov | 15-02-21 | 20:15

Misschien is een Nexitstrategie het overwegen waard.
Dankzij het falen van de EU vwb de inkoop van spuitsels, zitten we voorlopig met de gebakken bekpampers.

Ruimedenker | 15-02-21 | 20:12 | 2

Haha leuk gevonden, bekpampers. Voel me met de dag ongelukkiger worden met zo'n ding op.

2tribes | 15-02-21 | 20:55

Jottem, dus de 11-stedentocht kan gewoon doorgaan?

Keyboardspeler | 15-02-21 | 20:12 | 1

Alleen als je Van der Weijden heet.

Bennie Verbaasd | 15-02-21 | 20:19

Hopelijk is het 18 maart Rutte Exit. Lijkt mij een prima strategie.

Mastermattie | 15-02-21 | 20:11

De overheid heeft mij gegarandeerd dat ik nu niet dood ga
ik ga nu thuis op een stoel zitten

Turbulentie? | 15-02-21 | 20:10 | 1

Val er niet af!

SterF... | 15-02-21 | 20:24

En nog zijn er hier mensen die direct wappie roepen etc zoals die staatslaaf van een gulliver.
Onbegrijpelijk als je nog steeds niet openstaat voor een volwassen discussie, ongeacht de uitkomst. Dan is er ook werkelijk niets wat de overheid kan doen waarvan je dan denkt: Nu gaat de overheid te ver. Bij die groep kun je alles maken.
Die groep mensen doet zich graag voor als slimme personen maar ondertussen zijn ze zo bang gemaakt dat het volgzame schapen zijn en dat geen enkel rationeel argument ook maar überhaupt registreert.
Mocht er ooit een crisissituatie uitbreken(oorlog oid) dan wil ik zo ver mogelijk vandaan blijven bij die groep mensen.

mlmn | 15-02-21 | 20:10 | 3

Verder alles goed?

Drukvandaag | 15-02-21 | 20:14

RED team van het Retired Extreme Dangerous team?

steekmug | 15-02-21 | 20:10 | 1

Moest ook gelijk aan die film denken! Alleen streed Willis voor het goede.

Binkoo | 15-02-21 | 20:37

Heb een draagbaar huis mij pakken ze niet.

dhrat | 15-02-21 | 20:08 | 3

Kartonnen doos?

Ach-waarom-niet | 15-02-21 | 20:15

Een turbo slak....

Kowalski11 | 15-02-21 | 20:30

Barbie?

Cepalislam500mg | 15-02-21 | 22:42

We hebben vuurwerk verboden omdat ongelukken druk op de ziekenhuizen zou veroorzaken. Afgelopen weekend hebben 40.000 (!) mensen door de inspret botbreuken opgelopen....

Toverkol | 15-02-21 | 20:08 | 3

Ijs moet verboden worden dus.

jan huppeldepup | 15-02-21 | 20:24

Daarom is dus van te voren een dringend beroep op mensen gedaan om niet het ijs op te gaan. Maar ja, de NL’er weet alles beter. Vergelijken met vuurwerk is onzin want daar is grosso modo zo’n 80% al tegen, mijzelf incluis.

FordPrefect | 15-02-21 | 20:26

ijspret

peterdh | 15-02-21 | 20:49

Het is niet alleen dat binnen-buiten verhaal. Al dat gesop van winkelkarretjes is onzin. Besmetting gaat niet via contact maar via de lucht. Dat is al ruim een half jaar bekend. Er was daarvoor een slecht onderzoek geweest waaruit contactbesmetting 'bleek', maar in dat 'onderzoek' waren oppervlaktes helemaal vol gesmeerd met virus. Onrealistisch dus. Dat contactbesmetting niet voor komt in het dagelijks leven is al lang bekend, maar het wordt niet bij een groot publiek bekend gemaakt. Het beleid verandert niet. We blijven maar zitten met achterhaald beleid. Het is zo achterlijk.

www.thelancet.com/journals/laninf/art...

Rest In Privacy | 15-02-21 | 20:05 | 3

Dat is beleid vanuit die bedrijven zelf, niet richtlijnen vanuit de overheid.

Neuth | 15-02-21 | 20:23

@Neuth | 15-02-21 | 20:23:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coro...

Regels voor hygiëne
Was vaak uw handen
20 seconden lang met water en zeep, daarna handen goed drogen.
Voordat u naar buiten gaat, als u weer thuis komt, als u uw neus heeft gesnoten, en natuurlijk voor het eten en nadat u naar de wc bent geweest.
Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg.
Was daarna uw handen.
Schud geen handen.

Een hoop van dit is dus onzin.

Rest In Privacy | 15-02-21 | 21:18

Ik heb het al eerder gereaguurd: het is inderdaad geen ebola.
Helaas is de gemiddelde Nederlander niet zo slim.
85% merkt niks, maar Mark Rutte: deze ziekte kan iedereen raken!
Ja, de zus van de kapster van je buurvrouw drie deuren verderop.

Analia von Solmsch | 15-02-21 | 20:04 | 3

Nou ik ken ook wel iemand die hoorde dat iemand op TV zag dat een jong persoon wel op de IC kwam met covid.

Rest In Privacy | 15-02-21 | 20:06

@Sitting_targets | 15-02-21 | 20:06:
Ook zo'n dooddoener ''Ja maar een jong persoon op de IC!!11!11'' Alsof dat voor COVID nooit eerder gebeurde met een (behandelbare)ziekte

Wc-kip | 15-02-21 | 20:09

Ik heb gelijk me zus gebeld, maar de kapster is dicht zei ze. De buurvrouw van drie deuren verderop ga ik morgen vragen, als haar man niet thuis is, wil hem niet onnodig bang maken.

jan huppeldepup | 15-02-21 | 20:27

Wappie-tv.
Verder alles wat Tostiapparaat | 15-02-21 | 19:55 zegt.

DrumPiet | 15-02-21 | 20:02 | 8

Wappie-kaart trekken en de discussie is dood, wel zo makkelijk

Ach-waarom-niet | 15-02-21 | 20:18

@DrumPiet | 15-02-21 | 20:06:

Ok , gaan we 'm even closereaden

Kom op zeg. Wat hebben we hier? Een stoeptegel en een oude bakvis.
- Sterk begin van een betoog, ik mis hier alleen het woord wappie maar dat heb jij goed opgevangen.

"steeds geluiden uit 1 club komen, hoe gewogen kan je beleid dan zijn"
Nou mevrouw, op basis van wetenschappelijke cijfers (niks partijdig aan) kunnen we zien dat we nog geen 2 maanden geleden diep in de shit zaten. Meer dan 10.000 besmettingen per dag. Verder rukt de Britse variant stevig op en kunnen we aan de cijfers zien dat die 3e golf er ook al aankomt, maar wellicht kunnen we die nog de kop indrukken.
- Aan welke cijfers wordt hier gerefereerd? Graag een link naar de cijfers die aantonen dat de Britse variant flink oprukt en dat de derde golf eraan komt.

Weliswaar doen we dit op basis van hypothetische modellen maar ze hoort donders goed te weten dat preventie belangrijk is, dat geeft ze zelf ook aan.
- Aha dus op basis van zelf bedachte modellen is iedere beperking van grondwettelijke rechten toegestaan en mensen die hier hun vraagtekens bijzetten noemen we gewoon wappies.

En nee, niet met HCQ en andere middeltjes waarvan tig keer is aangetoond dat ze geen bijdrage leveren aan het herstel.
- Er zijn inmiddels meerdere 'andere middeltjes' die goede resultaten laten zien als medicijn tegen Covid. Waarom blindstaren op vaccinatie en niet openstaan voor het ontwikkelen van anti virale middelen?

De exitstrategie? Vaccineren, vaccineren, vaccineren. Hoe sneller hoe beter.
- Ja graag, gaat lekker he!

En computermodellen.... zucht. Lubach had er een mooi woord voor. Preventieparadox.
Omdat door de maatregelen het niet is gebeurd betekent niet dat de maatregelen onnodig zijn.
- Andersom werkt het net zo. Tja, we doen een avondklok zonder bewijs dat het werkt maar jullie kunnen ook niet bewijzen dat het niet werkt.
Gek he dat er mensen zijn die hier vragen bij stellen.

In andere interviews meldt deze dame dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor lockdowns en mondkapjes.
- Helemaal mee eens. Graag een link naar een wetenschappelijk artikel dat de werking van niet medische mondkapjes aantoont.

Ze moet haar artsentitel maar eens inleveren want zo'n flater slaan is toch echt een schande.
- Ja, omdat een reaguurder dit vindt zal zij hier vast over na gaan denken.

Plaktong | 15-02-21 | 20:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Nog even over die corona en huilende mensen die niet naar de kapper kunnen.
Elf jaar geleden ben ik gescheiden. We hadden het financieel prima. Echter toen ik er zonodig vandoor moest gaan was het financieel kut. Heel lang, heel kut. Inmiddels gaat het iets beter. Een van de eerste zaken die ik destijds ben gaan mijden waren de kapperszaken. Ik heb toen een tondeuse gekocht.

Het vergt nogal wat lef om voor de eerste keer zo'n apparaat over je hoofd te halen. En natuurlijk was het resultaat lach/huilwekkend. Maar wat is het probleem? Je bent immers niet meer dan een van de miljoenen simpele voorbijgangers in het leven van wie dan ook, die je op straat tegenkomt.
Na wat oefening gaat het prima.
Ik ga nooit meer naar een kapper. Tenzij de prijs naar €5 per beurt gaat.

Leptob | 15-02-21 | 20:01 | 12
-weggejorist-
kleingordon | 15-02-21 | 20:29

Voor de prijs van één knipbeurt kun je onderhand wel 2 tondeuses kopen.
Dat is tevens een mini-les in economie: het is dus goedkoper om een product van metalen als koper en staal te maken in een fabriek in China, dit te transporteren naar Nederland, dan nog 21 % BTW erop, en dan nog goedkoper zijn dan 15 minuten dienstverlening te ontvangen door een laaggeschoolde werknemer.

En inderdaad, jezelf kappen met een tondeuse krijg je, net als scheren wel in de vingers naar een paar keer.
Gewoon dus niet in een spiegel kijken, want dan zijn je bewegingen averechts. Je kan daarna gerust wel in een spiegel kijken, want het resultaat is hetzelfde als bij een kapper, tenminste bij mij wel.
Je moet van klein naar groot werken met de opzetstukken of schuifafstand/lengte.
Tegen mij zei men altijd: naar de kapper geweest?
En niemand gelooft dat ik het zelf doe.

King of the Oneliner | 15-02-21 | 22:03

Mannen zonder haar, hebben meer tijd voor Haar....
Carequinha

V.Puffellen | 16-02-21 | 08:16
▼ 9 antwoorden verborgen

Het is een hoefijzer. De mopperende thuisblijver vs de klagende thuiszitter.

RickTheDick | 15-02-21 | 19:59
-weggejorist-
Rest In Privacy | 15-02-21 | 19:58 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb er lang over nagedacht maar ik denk dat ik toch maar geen corona neem.

Mr_Natural | 15-02-21 | 19:57 | 5

Eens "bier" in transparante flessen afvullen is iets waar geen enkele brouwmeester
met een gevoel voor eigenwaarde voor zou kiezen.

getzappad | 15-02-21 | 20:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Kom op zeg. Wat hebben we hier? Een stoeptegel en een oude bakvis.

"steeds geluiden uit 1 club komen, hoe gewogen kan je beleid dan zijn"
Nou mevrouw, op basis van wetenschappelijke cijfers (niks partijdig aan) kunnen we zien dat we nog geen 2 maanden geleden diep in de shit zaten. Meer dan 10.000 besmettingen per dag. Verder rukt de Britse variant stevig op en kunnen we aan de cijfers zien dat die 3e golf er ook al aankomt, maar wellicht kunnen we die nog de kop indrukken.
Weliswaar doen we dit op basis van hypothetische modellen maar ze hoort dondersgoed te weten dat preventie belangrijk is, dat geeft ze zelf ook aan.
En nee, niet met HCQ en andere middeltjes waarvan tig keer is aangetoond dat ze geen bijdrage leveren aan het herstel.
De exitstrategie? Vaccineren, vaccineren, vaccineren. Hoe sneller hoe beter.

En computermodellen.... zucht. Lubach had er een mooi woord voor. Preventieparadox.
Omdat door de maatregelen het niet is gebeurd betekent niet dat de maatregelen onnodig zijn.
In andere interviews meldt deze dame dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor lockdowns en mondkapjes.
Ze moet haar artsentitel maar eens inleveren want zo'n flater slaan is toch echt een schande.

Tostiapparaat | 15-02-21 | 19:55 | 19

Ze corooonacrisis. Is ze ideal opportunity. To get rid of ze climate bullshit models.

Cepalislam500mg | 15-02-21 | 22:48

Heer Tosti als ik dictator word, dan maak ik u terstond overgroepenstormbaanleider.

Cepalislam500mg | 15-02-21 | 22:51

Ja. Dat dus.

Parsons | 16-02-21 | 10:32
▼ 16 antwoorden verborgen

Vandaag nog in het nieuws, 15 miljoen kwetsbare Britten gevaccineerd maar toch wordt er nog niet gesproken over eventuele versoepelingen , kan nog maanden duren ... het is toch te bizar voor woorden dat men eerst iedereen wil vaccineren voordat men de maatregelen wil versoepelen . Met alle respect als die vaccins hun werk doen zoals men zegt en de kwetsbare groep uit de ziekenhuizen blijft daardoor wat interesseren ons die coronagevallen onder mensen van 50- dan nog. We kunnen toch niet het hele land op slot laten voor die ene , hoe jammer ook, pechvogel onder de 50 die in het ziekenhuis komt

BennieWijs | 15-02-21 | 19:54 | 6

@C1O2 | 15-02-21 | 19:55: Nee dat is idd hoogst onwaarschijnlijk. Dat slechte nieuws wordt gefaseerd gebracht voor wie niet zelf kan nadenken.

2tribes | 15-02-21 | 21:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Jammer dat Ad zichzelf zo vaak te snel voorbij praat, gaat, doet.

Purk | 15-02-21 | 19:52

De exitstrategie van ons kabinet is aan Merkel vragen of we de maatregelen op mogen heffen en hoe ze dat in Duitsland regelen.

jemagookniksmeer | 15-02-21 | 19:51

Exitstrategie? Vaccineren. In juni los.

zwaaropdehand | 15-02-21 | 19:50 | 3

Wil je niet uit je droom helpen maar dat vaccineren gaat nog wel ff iets langer duren...

Karige_Karel | 15-02-21 | 20:03

@Karige_Karel | 15-02-21 | 20:03: ja dat vrees ik ook... misschien dat we in herfst 2022 allemaal de eerste prik hebben gehad...... zucht

knalrode lippenstift | 16-02-21 | 10:51

Maurice de Hond, hahaha.

Zonen-van-Kuifje | 15-02-21 | 19:50 | 10

Zonen-van-Kuifje, hahaha.

Cepalislam500mg | 15-02-21 | 22:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Haha, "Nederlanders kennen het verschil tussen binnen en buiten niet goed" klopt natuurlijk als een bus. Rekken rekken rekken totdat je buiten zit onder een afdak met rondom windschermen zodat je lekker comfortabel "buiten" kunt zitten, want wie wil er nou in de regen zitten? Alles aan deze crisis is kut; het beleid, de bestuuders, de politici en de stronteigenwijze Nederlanders die er wonen. Gelukkig hoef ik alleen naar buiten om het afval aan de weg te zetten.

Versleten_Paddestoel | 15-02-21 | 19:49 | 1

Het begint allebei met een B en daar houdt het dan verder ook mee op. :)

Met_baard | 15-02-21 | 21:35

Dit lezen: www.herstel-nl.nl/ dan weet je genoeg.
Geen wappies, lekker concreet.

van heinde en verre | 15-02-21 | 19:47 | 3

Redelijke taal inderdaad, zo kan het dus ook.

SterF... | 15-02-21 | 19:52

Goed verhaal, mis alleen nog de inzet op behandeling van het virus (naast preventie voor kwetsbaren).

2tribes | 15-02-21 | 21:29

Goed gesprek. Aanrader. Must see voor iedereen met lockdown tunnelvisie.

Rest In Privacy | 15-02-21 | 19:45

Die van Liempt, ja, af en toe stel hij een vraag en dan kijkt de ander met een rare beate blik aan. Hij is niet helemaal 100%.

Rest In Privacy | 15-02-21 | 19:43

Begin eerst maar ‘s met een vaccinatiestrategie.
Exitstrategie..... te mooi om waar te zijn.
Een WeprutsenmaarWataanstrategie hebben we wel.
Een “wedoenwatMerkeldoetstrategie”
Exit= er zijn voldoende mensen bespoten, we kunnen alles weer doen.
Ik schat, in dit tempo, medio Oktober.

Ruimedenker | 15-02-21 | 19:43 | 1

Oktober? Welk jaar, 2024?

Binkoo | 15-02-21 | 19:54

Ik hoop dat werkelijk iedereen vandaag nog Corona krijgt.

etwaboy | 15-02-21 | 19:43

We hebben geweldige capabele ambtenaren die al bewezen hebben dit virus en de ontwikkelingen meerdere stappen voor te zijn. Dus die exitstrategie ligt al lang op de planken.
/S.

BrutusBosch | 15-02-21 | 19:43

Wanneer durven we het nou eens aan. Buiten is het veilig. Ga naar buiten. Ga mekaar neit aflebberen, of in het gezicht hoesten. Ga elkaar ook niet zoenen en geef nog steeds geen hand. Maar ga wel naar buiten. Daar gebeurt niet zoveel. Verder, laat u testen. Zet in op schone lucht en gematigde sociale contacten en afstandhouden. Hou op met draconische, vage shit waarbij de Kruidvat open is om kutzooi te kopen en de Action niet. Waar Die Grenze wel bijna-overdatum mars mag verkopen, maar de hema geen worst. Hou op met jongeren op te hokken. Ga. Godverdomme. Naar. Buiten.

BBRDWR | 15-02-21 | 19:43 | 1

Ik weet niet waar jij woont, maar hier in A'dam weet ik niet of er met een zonnetje nog wel iemand binnen is momenteel. Was topdrukte. Erg gezellig, zeer genoten.

Upendo | 15-02-21 | 20:06

Hugo heeft geen idee. Hij is als basisschool directeur gewend dat alles elk jaar het zelfde is en het heftigste wat hij heeft meegemaakt is toen 3 juffen zich tegelijk ziek meldden. Maar een land door een pandemie leiden, visie hebben, dat zit er niet in.
Vlak voor 17 maart krijgen we de exit strategie te horen met lammetjes in de wei en bloemen en feest. Opdat u weer CDA stemt en niet Thierry.
Ik ben wel klaar met dit land en de bewindslieden die het naar de klote helpen.

Bakkeleures | 15-02-21 | 19:42 | 8

@BBRDWR | 15-02-21 | 19:58: is ook lastig beoordelen als nagenoeg alle moties die je indient direct worden weggestemd. Waarbij de moties soms ook wel echt om te janken zijn.

maSs | 15-02-21 | 20:29

@DexterGordon | 15-02-21 | 19:43: Het eerste waar ik dan aan denk is dat het wellicht financieel niet mogelijk is om te emigreren ,maar dat komt kennelijk niet bij u op want u zit zelf lekker goed bij kas....

Koning BongoBongo | 15-02-21 | 21:17

@BBRDWR | 15-02-21 | 19:58: Het standaard verwijt richting Wilders .... nou ja zie reactie maSs. Erg vermoeiend ...... dingen die voor iedereen voor de hand liggen zijn voor trollen niet te bevatten.

Koning BongoBongo | 15-02-21 | 21:19
▼ 5 antwoorden verborgen

En ook buiten wordt je besmet.. Plantenspuit met de wind mee.. En zie het resultaat

niv01 | 15-02-21 | 19:42 | 3

Alleen moet je, om in uw analogie te blijven, drijfnat worden van die plantenspuit om daadwerkelijk Corona op te lopen. (Viral load ofzo). En dat is een stuk ingewikkelder. Dan praat je over iemand die hoestend naast je of tegenover je zit op het terras. Spreek dat dan af met elkaar...

BBRDWR | 15-02-21 | 19:46

Klopt maar kan wel..

niv01 | 15-02-21 | 19:47

@niv01 | 15-02-21 | 19:47: Ja. Je kunt er ook verkouden worden. Of griep oplopen. Als je een beetje game hebt en een leuk meisje tegenkomt, kan jouw ontmoeting buiten ook leiden tot chlamydia. De kans is zo klein... Zo klein...

BBRDWR | 15-02-21 | 20:06

Al twee weken geen serieus coronanieuws op de mainstream media's... er wordt niks gelekt dus ze weten het even niet, that's it. Jaap en die doodskop dokter hebben iedereen enorm bang lopen maken maar ja, er gebeuren geen enge dingen, geen derde golf en de cijfers lopen niet op. Daar moeten ze eerst iets op verzinnen.

keikoud | 15-02-21 | 19:42 | 2

Dit is het moment dat het grote schandaal over de omgekochte wetenschappers in Duitslang overal volop in het nieuws zou moeten zijn en dat journalisten van alle media Mark Rutte en Hugo de Jonge zouden moeten belagen met kritische vragen. Maar op de dag dat dat nieuws naar buiten kwam vlogen de journalisten allemaal op de enige echt lockdown sceptische politicus af vanwege vermeende racistische screenshots. En het bangmakerij schandaal verdween in de doofpot.
Goed getimed!

keestelpro | 15-02-21 | 20:26

@keestelpro | 15-02-21 | 20:26: Ja echt, veel aandacht heeft die onthulling niet gekregen hier. Gek hoor dat mensen de media niet meer zo serieus nemen.

2tribes | 15-02-21 | 21:36

Aan een exitstrategie valt niets te verdienen.Geen geld en geen stemmen.

van stampij | 15-02-21 | 19:40

@SterF... | 15-02-21 | 19:44:
Het bangmakende deel van de media dat ‘eng’ Coronanieuw publiceerd voor de clicks. Al dan niet in overeenstemming met een overheid die de angst voedt.

cheops | 15-02-21 | 19:49

@SterF... | 15-02-21 | 19:55:
Maar ze zouden ook net kunnen doen alsof ze journalisten in dienst hebben en met een kritisch artikel komen opdagen. Maar dit zal we net iets makkelijker zijn.

cheops | 15-02-21 | 20:03
▼ 2 antwoorden verborgen

In Duitsland roepen de linksen al dat niemand met Pasen moet gaan reizen, desnoods gooien ze alles dicht. Vandaag chaos aan de grenzen met Tsjechië.

van Oeffelen | 15-02-21 | 19:39 | 3

Führer befiehl, wir folgen! De linkse gedachte in een notedop.

HoogToontje | 15-02-21 | 20:00

Als die linksen thuisblijven met hun rochelend oud blik (allo Halalsema met je antieke Mercedes) dan werken ze eindelijk eens aan verwezenlijking van hun eigen (milieu)doelen

Ad1617 | 15-02-21 | 20:01

Van Oeffelwn: Merkel zei begin januari al dat de lockdown tot Pasen zou duren. Wettelijk gezien kon ze de lockdown niet zolang vastleggen, vandaar telkens verlenging met x aantal weken. Maar Merkel kon week of 6 geleden al 'voorspellen' dat de cijfers pas rond Pasen dalen ;-).
Sowieso verandert Duitsland zijn beleid continu, werkelijk alles wordt eraan gedaan om de lockdown te handhaven.
Komt wel steeds meer kritiek op aangezien het echt niet meer te volgen is.

Bataafje | 15-02-21 | 20:26

Tja, kan zonder dat stukkie te lezen wel concluderen dat er veel onzin in zal staan.
Maatregelen van onze overheid.
Loos en dom gezwam dus.

J-van-de-Bontekoe | 15-02-21 | 19:39

Moet ik eerst bijna 58 minuten naar een filmpje kijken om daarna een reaguursel te bedenken maar dan is het topic alweer ingehaald door een ander topic. Ik vind dat gewoon moeilijk.

Leptob | 15-02-21 | 19:38 | 4

Had ik gisteren ook met de documentaire over the Great Reset. Eigen zou je pas na minimaal een uur mogen reaguren.

Mr_Natural | 15-02-21 | 19:41

Ik reageer altijd op alles ongezien en ongelezen. Gaat prima.

King of the Oneliner | 15-02-21 | 22:11
▼ 1 antwoord verborgen

In Zwitserland (afgelopen 3 dagen 800 besmettingen per dag) neemt de druk op Bundesrat Berset ook enorm toe om woensdag versoepelingen per 1 maart aan te kondigen. Afgelopen weekend druk op de pistes, vandaag niet.

van Oeffelen | 15-02-21 | 19:38

Ben blij dat er nu eindelijk wordt nagedacht over de maatregelen en de ellende waar we in zitten. In het begin was dat hier niet mogelijk en gelijk gejorist als je iets vond wat tegen het overheids beleid was.

professorinopleiding | 15-02-21 | 19:37 | 2

Grappig. Kom weer terug van een maand op het bankje zitten. Gelukkig geen plaspil genomen.

Hekkie | 15-02-21 | 19:40

Ik ben al 2 keer gejorist door voor te stellen met testen te stoppen.

Piet Pirenne | 16-02-21 | 09:15

We zijn allemaal wappies behalve Mark en Hugo.

swagmachine | 15-02-21 | 19:36

De risicogroepen vaccineren op vrijwillige basis en de boel weer opengooien!

cheops | 15-02-21 | 19:36 | 3

Zorg uitbreiden zodat het niet nog eens zo uit de hand loopt.

professorinopleiding | 15-02-21 | 19:38

@professorinopleiding | 15-02-21 | 19:38:
Als we het niveau van 10 jaar geleden weer terug willen, zal eerst de Lachende Leugenaar het veld moeten ruimen. Z'n eigen kolerezooi herstellen, daar zal meneer nooit aan gaan beginnen.

Ommezwaai | 15-02-21 | 20:07

@Ommezwaai | 15-02-21 | 20:07: Mensen die een probleem maken, kunnen meestal het probleem niet oplossen. Als dat namelijk wel het geval was, hadden ze vaak die problemen niet gemaakt. Albert Einstein.

sir Ockels | 15-02-21 | 21:01

#covexit is een verboden woord in Den Haag.
Nog nooit heb ik een pestconferentie gezien van Rutte en consorten waar een constructief toekomstperspectief wordt geboden. Het is één en al onzekerheid en wanhoop. 'We moeten het nog zien hoe het met allerlei mutaties gaat' is een vrijbrief voor een honderd jaar lange lockdown.

keestelpro | 15-02-21 | 19:35 | 4

Het is juist niks van dat alles. Het is geen wanhoop, het is geen onzekerheid, het is van te voren roepen dat er perspectief nodig is en vervolgens is het enige wat gezegd wordt: vaccins! Testen! Kijken wat er kan! Bang worden allemaal! Het kan nu niet! Het is angst voor repressailes als je er naast blijkt te zitten. Kop onder het maaiveld. Het is reageren. Het is, bovenal, braaf oplezen van de marcom afdeling op papier heeft gezegd en die hanteren een stelregel: nooit comitten. Nooit beloven. Nooit toezeggen. Om de hete brei heen.

BBRDWR | 15-02-21 | 19:40

@professorinopleiding | 15-02-21 | 19:39:
Daarom zeg ik ook geen pers maar pest.
Dat zijn geen journalisten. 'Zijn de maatregelen niet te soepel?' vroeg er eentje letterlijk...

keestelpro | 15-02-21 | 19:40
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl