Fundamentalist: 'Homo's op school zijn vogelvrij'
Even Arie Slob aan het kruis timmeren
Nou nou wat een 'verbijstering' om de uitspraken van de superheteroseksueel Arie Slob (we durven te stellen dat Arie Slob zó hard heteroseksueel is dat hij zelfs nog nooit pik heeft gezien), die heeft gefatwa'd dat scholen homoseksualiteit 'gewoon' mogen afkeuren. De leuke advocaat Sébas Diekstra en de stomme advocaat Sidney Smeets helemaal over de thee, de Robbies en de Jesses gratuit verontwaardigd en op Twitter iedereen en z'n Tim Hofman als door de bliksem getroffen. Allemaal het zand van de Olijfberg in de ogen. Verblind door die continue prietpraat over het gezin denken ze dat Gertje Segers de hele dag met z'n familie op het strand staat te proberen de zee te splijten, en dan 's avonds weer piepers vreten met z'n allen, sjonge jonge wat gezellig. Dan hebben we nieuws voor iedereen: het is de ChristenUnie. Dit is Arie Slob. De slogan is: 'Geef geloof een stem'. Ze doen biddend hun werk. Álle standpunten zijn geïnspireerd op God en de Bijbel: "De ChristenUnie neemt de Bijbel als leidraad. Zij erkennen Gods heerschappij over het staatkundig leven, de overheid is door God gegeven."
En ja, dat soort relifundamentalisme past niet meer bij Nederland in 2020 - hoewel we ons in 2020 helemaal nergens meer over verbazen - en zou zeker van scholen verstoten moeten worden en ja, het is goed en terecht dat er ophef is over de uitspraken van een MINISTER (= man met macht) van de club van dichtgetikte eikels die denken dat ze gods woord in jongelingen moeten stampen. Want als een minister al niet meer een veilige omgeving kan bieden aan mensen aan wie hij een veilige omgeving moet bieden, om het feit dat hij ze zelf verwerpt, is het einde wel zoek. Stem op de ChristenUnie en je krijgt dichtgetikte lullen. Mag Artikel 23 nou eindelijk eens in het vagevuur?
UPDATE - Rutte: 'Godverdomme Arie!'
Social
Reaguursels
InloggenZou ik dan een verklaring mogen tekenen waarin ik gemengde huwelijken afkeur? Ik vind namelijk dat in de bijbel staat dat dit niet mag. Of is dan dan wel weer discriminatie?
Ik wil verklaren dat als ik weer slaven mag houden, ik goed voor ze zal zorgen.
Arie deed aan Korfballen, dus die had eerder dan velen van ons zelfs al kut en tieten gezien.
Uit de grondwet met die religieuze troep. Sterk verouderd én levensgevaarlijk.
Dadelijk zit je in de rare situatie dat moslims (voor zolang het duurt) de christenen gaan helpen en andersom. Het 'geflirt' zie je nu al.
Niet slim en het getuigt van weinig historisch besef.
En what about die andere troep ?
@piet7003 | 10-11-20 | 18:01: Alles.... Al-les.
Ben je nou echt zo naïef dat je de schadelijkheid van dergelijke flauwekul blijft ontkennen? Islam en christendom (nooooit met Hoofdletters!) zijn identiek fabels die onderdrukken. Hup, achter de voordeur ermee.
Arie kristen flop
Zou hij ook zo hebben gereageerd als scholen de ouders zouden verplichten om het christendom af te keuren? Nou?
Ik weet het antwoord wel. Schijnheilig mannetje dat het is. Bah!
En dat is minister? Zou er soms een verband bestaan tussen de religieuze overtuiging van eeuwig leven, oneindige domheid en grenzeloze intolerantie?
Ik zou héél graag een debat willen zien in de Tweede Kamer over de scheiding tussen kerk en staat, want die gaat niet ver genoeg. Natuurlijk is wat Arie zegt in strijd met de grondwet, want je mag namelijk gewoon niet discrimineren, welk geloof je ook aanhangt. En zeker niet als politicus. O, en als we dan toch bezig zijn, laten we dan ook maar meteen ophouden met 'positieve' discriminatie, want dat is dus óók écht eerlijk waar discriminatie. EN ER STAAT DUS GEWOON ALLAHVERDOMME IN ONZE GRONDWET DAT DIT NIET MAG. En dus ook niet in de naam van Arie, zijn rare wijf en de geile geest. Amen.
Als jij stelt dat je niet mag discrimineren ( kennelijk een afwijkende mening hebben is al discriminatie), waarom moeten dan hetrosexuelen worden achtergesteld ( = discriminatie)tov LTBQ- figuren want die gasten moeten zonodig anders behandelt worden ? Als een school niet eens is met een bepaalde levensstijl, dan is het toch hun recht om dat te verkondigen. En ik heb nooit begrepen waarom zo'n LTBQ-figuur naar een reformatorische school wilt ? Of krijg je nu ook zo'n situatie als toen het homo-huwelijk wettelijk werd goedgekeurd, dat homo's speciaal christelijke trouwambtenaren opzochten om vervolgens te eisen te handelen tegen hun geweten. Met als gevolg dat iedereen vond dat die mensen maar hun werk moesten doen en hun geloof en geweten thuis moesten laten. Door dit provocerend gedrag van homo's is het nu verplicht dat iedere trouwambtenaar iedereen moet trouwen. Kan je dat niet verenigen met je geweten, dan wordt je buitengesloten van die werkzaamheden. En is dat niet ook discriminatie: mensen worden buitengesloten van bepaalde werkzaamheden vanwege hun wereldbeeld.
Arie(ër)verklaring.
Weg met al het geloof, ook de linkse kerk.
Religie, en beslist dus ook dit extremisme binnen nota bene Westeuropese onderwijsdomeinen, hoort niet in het publieke domein thuis. Super-Prevelaar Van der Staaij en Slob kruipen het best terug in hun zompige, ondoordringbare prutsloot die immer in de Rusty Belt loopt. Ik schaam mij diep.
Gristenwappie,
Voor geesteszieke waanideeën is in de politiek geen plaats.
Kinderen onthouden van vaccins is mishandeling.
Slob is een slet.
Een slet van Satan.
Zo,dat lucht op!
Nederland wil maar niet aan een kiesdrempel. Dan krijg je dus deze onzin.
Landen als Duitsland en Belgie hebben een kiesdrempel van 5% (dat is dus in NL 7-8 zetels). Daaronder is de partij te klein en heeft geen recht op vertegenwoordiging in de macht.
De CU heeft 5 zetels en zit zelfs in NL in de regering.
Met een kiesdeler van ca. 77000 stemmen/zetel heeft de CU dus ca. 400.000 stemmen. Dat is niet meer dan een middel grote stad. Snel veranderen dus.
Mooi. Zijn we ook meteen van die vleermuizen in de TK af. Krijg je alleen maar corona van.
Hoezo? Je zet wel iets uiteen, maar ik zie niet wat het probleem is dat je wilt aankaarten? Als ik jouw redenatie probeer te begrijpen, dan zouden we "deze onzin" dus niet hebben wanneer alle partijen minimaal 7 zetels hebben. Vind je het raar als ik daar niet in mee ga?
@C10H12N2O | 10-11-20 | 16:49: Gelukkig zijn het aantal halve garen in NL in de minderheid en dus komen ze dan niet in de 2e kamer, laat staan in de regering.
@Henk1955 | 10-11-20 | 17:14: Hè, hèhè.
We zien altijd Jezus aan het kruis hangen met een lendendoek aan. Die lendendoek is een verzinsel van de kerk.
De Romeinen kruisigden mensen naakt, dat was een ultieme vernedering om ten aanzien van familie en vrienden naakt te sterven aan het kruis.
Dus graag de volgende keer minister Arie Slob, zoals het hoort, in blote piemel aam het kruis!
Weet u wel waarom jezus gekruisigd is en niet verdronken?
Anders had iedereen een aquarium boven de deur.
@Meesteres Belgie | 10-11-20 | 14:33:
Maar goed dat ie niet levend verbrand is.
@Peter Emile | 10-11-20 | 15:30: Dan had GroenLinks toch open haarden willen verbieden.
Ho Ho.. als christelijke partijen geen bijbelse standpunten mogen innemen.. welke boeken ga je dan verbieden voor de atheïstische partijen? Iedereen haalt ergens inspiratie vandaan. Dan is de bijbel nog de beste bron voor een succesvolle maatschappij.
Iets met scheiding van kerk en staat. Niemand zal jou verbieden iets te geloven, maar doe dat lekker thuis en val anderen daar niet mee lastig. Doe ik ook niet met mijn Atheïsme.
@Erikjan79 | 10-11-20 | 14:01: jij bent zo’n naïef kereltje die denkt dat atheïsten niets geloven. Jij gelooft duizenden dingen die onbewezen zijn. Je gelooft zelfs dat je morgenochtend wakker wordt als de wekker gaat. De mens gelooft. Denk daar maar eens over na. Er is geen scheiding tussen kerk en staat aangezien er geen scheiding is tussen mens en geloof.
Boeken verbieden is altijd een no-go. Hou meningen met maantjes, kruidjes, 8 armen en sterretjes achter de voordeur. Religie is wat mij betreft de grootste misdaad organisatie ooit. Over misleiding gesproken. Amazon is hierbij een buurt super.
@nerugaer | 10-11-20 | 14:58:
Waar :)
@nerugaer | 10-11-20 | 14:58: Omdat een ieders geloof anders is (zet twee hard core fundamentalisten bij elkaar en ze verschillen binnen no time van mening) moet de Staat zich daar dus buiten houden. Geloven doe je achter de voordeur en binnen verenigingsgebouwen in groepsverband, prima. Maar daar vergiftig je dus niet de publieke ruimte mee omdat dat onvermijdelijk tot ongelijkheid leidt. Sommige religies nodigen hun volgelingen uit om uitermate snel op de teentjes getrapt te zijn en te pleiten voor allerhande verboden om hun tere zieltjes te ontzien. Anderen pleiten juist voor enorme terughoudendheid in het eisen van iets van anderen en juist inschikkelijk te zijn. Er zijn zelfs religies waar ze de kunst verstaan die beiden te combineren. Scheiden van Kerk en Staat is heel best wel goed mogelijk. Dat is een kwestie van afspraken en daar hoef je helemaal geen zwaar filosofische bombast op los te laten. En het is onontbeerlijk als je van vrede en rust houdt.
@Erikjan79 | 10-11-20 | 14:01: Scheiding van kerk en staat is nog altijd dat de Kerk niet bepaald wat de overheid zegt en de staat bepaalt niet wat er in kerken wordt verkondigt. Maar de staat heeft nu al voor gezorgd dat het strafbaar is om een afwijkende mening te hebben tov homo's, lesbo's en andere afwijkende levenstijlen. Dus wie overtreedt nu het principe van scheiding van kerk en staat.
Relifundamentalisme past prima in Nederland, maar even niet uit de christelijk hoek.
Artikel 23 inderdaad lekker in de vuilnisbak en zoals in Frankrijk doen. Wil je toch een school met religieuze achtergrond dan financieer je het zelf maar.
Mafkees 1A. Vlgs mij is die slapjanus zelf zo gay als wat.
Leuk om te zien hoe zo'n hypocriete inclusiviteitsdrammer als Slob nu door de mand valt.
"De ChristenUnie neemt de Bijbel als leidraad. Zij erkennen Gods heerschappij over het staatkundig leven, de overheid is door God gegeven."
Ik heb zelf een christelijke achtergrond, maar wil toch even openlijk zeggen dat ik van dit christenfundamentalisme afstand neem.
Bij het bedrijven van politiek en bestuur moet niet een geloof (welk dan ook), maar de ratio als leidraad nemen.
De overheid is niet door God gegeven. De vrije wil is door God gegeven. De overheid, dat is geen godenwerk. Dat is mensenwerk. Die overheid, die maakt God niet. Die overheid, die maken wij.
God heeft geen enkele heerschappij over het staatkundig leven. Allah en zijn profeet Mohammed heeft geen heerschappij of gezag over het staatkundig leven. Boeddha, en Jahweh en het spaghettimonster ook niet. Het enige dat gezag en heerschappij over het staatkundig leven heeft is onze rechtstaat; opdat we de religie-idioten-politici die van onze rechtstaat en democratie misbruik willen maken en de democratie willen ondermijnen kunnen veroordelen, hun partijen kunnen verbieden en ze uit de kamer kunnen gooien.
Mafklapper. Met je heerschappij en leidraad. Me reet.
Het is ook on-christelijk. Want als God ook aan Slob een vrije wil gaf, dan heeft hij de plicht die te gebruiken. Maar Slob is een luie donder die denkt: "Ja doei, van denken word ik moe, en ik kan helemaal niet zal nadenken, waar is me bijbel, dan zoek ik het wel op."
En hetzelfde geld ook voor de moslimpartijen in NL. Die mensen kunnen ook niet zelf nadenken. Daar hebben ze een 1000en keren opnieuw hervertaald boekje (koran) voor nodig en zogenaamd islamgeleerde mannen in gejurkte klederdracht van 16 eeuwen geleden.
Eigenlijk moet je alle religieuze partijen, die een geloof als leidraad voor het bedrijven van politiek en bestuur gebruiken, verbieden en ontbinden.
Ik ben voor.
Dat we sowieso nog religieuze partijen hebben!! En religekken in De overheid en bestuur. Dat is middeleeuws!! We moeten daarmee stoppen.
Lekker gewerkt pik!
Ja, maar Spaghetti-monster is mooi wel oppergod!
@SterF... | 10-11-20 | 13:32: Ha, Russel's Teapot zal pissen op dat Spaghettimonster van je.
En een shout-out naar Gaffelbaard. KREK!
Het afwijzen van religieuze partijen is overtreding van artikel 1 van de Grondwet. Als je dit soort partijen uitsluit vanwege hun geloofsovertuiging, dan overtreedt je artikel 1 waarin het volgende staat: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."".
"Volgens Rob Jetten (D66) meet de onderwijsminister met twee maten. ,,Zullen we er ALSJEBLIEFT voor zorgen dat elk kind op elke school zichzelf kan zijn!? Een ‘veilig leerklimaat’ waar je hele zijn wordt afgekeurd bestaat niet.”"
Robot Jetten is even vergeten dat Slob wel in meer dingen gelooft die niet bestaan.
Je zal als kind maar de onbedwingbare dwang voelen om op Wilders te stemmen. Omdat je begaafd bent bijvoorbeeld *Ahum*. Es kijken hoe Rob zich dan de tong afbijt.
Ook hier zien we weer hetzelfde liedje ... je achter vrijheid van meningsuiting en godsdienst verschuilen om de vrijheid van een ander te beperken of in te perken. Verschilt dus niet veel van de fanatieke islamisten.
Dit misbruik van de grondrechten moet maar eens ter discussie worden gesteld !
We moeten schijnbaar weer ergens van afgeleid worden, hopelijk weten ze zelf nog waar we afgeleid van moeten worden, wat een puinhoop.
Het is ziek ja en speelt al jaren maar waar komt dit nu ineens vandaan ?
Mooi één tweetje van de coalitie om de aandacht even van de snel groeiende en veel gevaarlijker problemen met die andere religie in het onderwijs te verleggen . D66 geeft de voorzet, Slob hapt en de rest kopt hem in . " Zie je nou wel dat die christelijken ook niet heilig zijn en het niet alleen de islam is ! "
Het is inderdaad allebei ruk.
@SterF... | 10-11-20 | 13:33:-
-'Het is inderdaad allebei ruk.'
+Wat vindt U rukker??
Ik - islam!
Waarom maken sommige mensen zich zo druk over de sexuele voorkeuren van anderen? Ik vind het echt een non issue en het zegt niks over hoe een persoon is. Over het algemeen zijn mensen die een nogal nare houding hebben tegenover lgbth en al die andere letters personen die zelf in een identiteits crisis zitten. Anders zou hun focus wel liggen op productievere zaken.
Het komt door dat ostentatieve. Doe dat dan ok gewoon thuis achter de geraniums.
Het cynisme van Dingeman in Trouw is vandaag weer onovertroffen.
Iedereen trapt er weer met boter en suiker in. Het is verkiezingstijd dus iedereen preekt weer eigen parochie (pun intended).
De CU is gek geworden, slijmen met Islamiërs. Net als de SGP; "bonus voor 4e kind". Die bonus komt dan voornamelijk bij Invasiërs terecht. En we zijn GVD al overbevolkt.
Visieloze verraders zijn het.
Vies visieloos. That is.
Als ze mochten zouden ze die bonus alleen aan Christelijke gezinnen geven, want het is natuurlijk de bedoeling om alle goddelozen en mohammedanen er uit te fokken.
De CU is heel slim. Zij vissen in dezelfde vijver met privileges als Islamiërs. Gaat er een streep door de vrijheid van onderwijs voor de Islamiërs, dan is die vrijheid ook voor de refo's weg.
Amen.
Dit mag Arie best zeggen vrijheid van meningsuiting of nu even niet? Als ik zie wat hier gezegd zoal wordt dan is dit nog heilig! En nee ik ben niet tegen heaumeaus!
Sorry voor mijn speling klein pleuris toetsenbordje..
@aardv@rk | 10-11-20 | 11:12: Lekker dan: je toetsenbordje de schuld geven van de onzin die jij typt. Minister Arie is de baas van de docenten en uitgerekend hij steekt alle andersgeaarden een mes in de rug. Mwa, moet kunnen vind jij. Lid van de CU zeker?
Niet als minister dus. Die moet vooral staan voor art 1 grondwet.
@The Green*Machine | 10-11-20 | 11:31: Voor de hele Grondwet.
Je mag best je mening geven maar niet oproepen homoseksualiteit maar buiten de scholen te houden, dan ga je tegen het huidige beleid in, als minister nog wel. Treedt dan af.
De staat gaat boven de kerk, nog wel ...
@IJsbrekert | 10-11-20 | 11:19: wat lul je nu ik verschuil me niet achter mijn toetsenbord het is toch duidelijk wat hier staat? En wat een agressie mannen nee ik ben niet van de CU maar wel voor vrijheid van meningsuiting en ik loop ook niet achter al het gepeupel aan te hinkelen!
@Analia von Solmsch | 10-11-20 | 12:10: dat doet hij dus niet, hij verwijst alleen naar de huidige wet
@Analia von Solmsch | 10-11-20 | 12:10: Als mensen van mening zijn dat religeuze denkbeelden maar thuis moeten blijven, dan moeten mensen hun homosexuele denkbeelden ook thuis houden.
En als er nu bewijzen worden gevonden dat Jezus homoseksueel was, wat dan, wat dan? Misschien was dat wel de reden dat ie geen kinderen had
En de hele tijd met zijn kontje liep te draaien naar die 12 'vrienden' van hem...
Het is de wil van God.
Bedenk kinderen die niet bescherming krijgen tegen Polio, bedenk dat één van hun kinderen voorkeur heeft voor eigen geslacht.
Dan zou ik ze graag zien denken, het is de wil van God.
Ben je mooi klaar mee met zulke ouders.
Slob verschuilt zich laf achter de bestaande discrepanties in de Grondwet en spreekt zich niet krachtig genoeg uit dat de wetgeving aanpassing behoeft. Wat Slob zegt komt op hetzelfde neer als wat destijds Donner zei: Als de meerderheid van het volk de sharia wil zal die worden ingevoerd. Slob doet zijn naam eer aan. Tijd voor een nieuwe schoolstrijd.
De reformatorische kerken en scholen zijn haathutten. Afbreken. Nu!!
Volgens mij moet je eerder bij islamitische scholen zijn voor haat tegen alles wat niet overeenkomt met hun manier van denken.
Sowieso is onderwijs een taak van de ouders en niet van de overheid. Nu gaat de overheid al ver met voorschrijven van curriculum.
Het verbieden en verplichten van opvattingen door overheid via het onderwijs zou een heel eng proces worden.
En ja mijn kinderen krijgen reformatorisch onderwijs wat inhoudt dat je je naaste liefhebt als jezelf. Je niet iedere vorm van seksualiteit hoeft te accepteren en dat je mensen met andere opvattingen/levenspraktijk kunt respecteren zonder daar zelf mee in te stemmen.
Dit neigt naar intolerantie der "toleranten".
Hear hear
Mooie tegel vriend Steifnek zo kan het dus ook!
Ik heb met u te doen. De indoctrinatie die u is aangedaan, daar heeft u zelf niet voor gekozen. Maar probeer u los te maken van uw ketens, zodat uw kinderen dit leed gespaard kunnen blijven. Ik wens u heel veel sterkte.
Steifnek: O mijn God, ze bestaan dus echt!
Weer zo'n mislukte drogreden. Seksualiteit is iets persoonlijks, waarom zou jij dat van een ander, waar jij helemaal niets mee te maken hebt, niet willen accepteren? Waarom je er überhaupt mee willen bemoeien? Viespeuk.
@Koekje-dr-bij? | 10-11-20 | 11:16: en waardoor ben jij geindoctrineerd?, als ik vragen mag.
@IJsbrekert | 10-11-20 | 11:21: Zeker en ze kunnen ook zelfstandig denken, praten en reaguren :P
@The Green*Machine | 10-11-20 | 11:34: Ik zet piketpaaltjes voor mijn kinderen(waarvoor wij alleen verantwoordelijk zijn, niet een ander) waarvan wij denken dat dat het beste is. Iets wat daartegenin gaat hoef je niet te accepteren. Dat anderen mij nu willen dwingen iets anders te moeten denken is een vorm van gewetensdwang. Iets wat indruist tegen onze grondwettelijke vrijheden. Zo heb ik ook het recht om ander gedachtengoed niet te accepteren en dat kan zonder dat ik die ander daarvoor hoef te beschadigen.
@Steifnek | 10-11-20 | 12:05:
Dag mag. Protestants-Christendom. Op mijn 13e vroeg ik me af hoe die mensen op het kansel eigenlijk zo zeker wisten wat god allemaal vind en wil en vraagt enzo. Even stapje terug, hoe weten we eigenlijk dat er überhaupt een god is? En dat dan de onze is? Nou ja dat moest ik dan maar aannemen. Vond ik geen sterk verhaal. De engelsen hebben er een mooi woord voor: make-believe. Best een briljant red-pill blue-pill momentje, gun ik iedereen.
Misschien wat kort door de bocht, alles is gods wil, dan is homo zijn toch ook gods wil? Ja kleine letter.
@IJsbrekert | 10-11-20 | 11:21: ja jammer hè!!
Reformatorisch onderwijs, brrrrrr...
Wake the fuck up. Heaumeau’s zijn idd vogelvrij, maar dat komt niet door de CU.
Tijd voor een openbare lijst van scholen die zulke verklaringen vragen. Dan kunnen we zorgen dat mensen met een beetje verstand niet per ongeluk op zo’n school komen....
‘Zolang die reformatistische school maar zorgt voor een veilig schoolklimaat’. Zijn het bestuur, de directeur of de leraren al bedreigd door ‘eenlingen’ die anders denken over de interpretatie van de Grondwet? Durven deze mensen nog ’s-avonds op straat of zijn ze er sommigen al ondergedoken? Zijn er ondertussen ouders die alvast hun kinderen van school hebben gehaald?
En dan te bedenken dat er in Nederland 34 (!) reformatistische scholen in het basis- of voortgezet onderwijs zijn met een identiteitsverklaring die homoseksualiteit afwijst. Het is fucking ongehoord schandalig. Hoogste tijd voor een nieuwe schoolstrijd.
Ben benieuwd hoe Mark Rutte de uitspraken van deze minister gaat verdedigen.
Ja, is er al een journalist in zijn nek gesprongen? Het is potdikkie al bijna middag.
Om mij moverende redenen vind ik dat homoseksualiteit zeker niet het nieuwe normaal moet worden. Net zo min als wisselen van geslacht normaal moet worden. In die zin keur ik het dan ook af.
Maar een ware Christen zal nooit een steen werpen naar een medemens. En daarom zal een homo ook veilg zijn in een christelijke gemeenschap. En ook geliefd. Ondanks zijn of haar tekortkomingen. Wij schieten namelijk allemaal tekort.
En misschien wel worden genezen in die liefdevolle gemeenschap?
Mag ik een teiltje. Het enige in uw verbraaksel waar mijn tenen niet van krom trekken is uw laatste zin. Toch nog ergens mee eens.
@Joris Beltsin | 10-11-20 | 10:16: Het is om te beginnen iets tussen jou en de Heer. Met Hem moet je in het reine komen.
@hoejeheette | 10-11-20 | 10:27: als homo komt de Heere in het reine met mij als ik Hem ontmoet in de darkroom, want de Heere is overal.
Het is helemaal niet aan jou om te bepalen wat normaal is en normaal zou moeten worden. Jij hebt je helemaal niet te bemoeien met het liefdesleven van je medemens. Gatverdamme wat een arrogantie zeg.
@Koekje-dr-bij? | 10-11-20 | 10:18: Dan zijn we toch al een heel eind.
@The Green*Machine | 10-11-20 | 10:33:
Je mag daar zelf echt wel een opvatting over hebben, alleen een minderheidsopvatting( zeker een christelijke) mag blijkbaar niet. Absolute vrijheid maar enkel voor gelijkdenkenden, zoiets............
@Steifnek | 10-11-20 | 10:37: ik zeg ook niet dat dat niet mag he. Het getuigt alleen van een wereldvreemde arrogantie waar ik van kots. Waarom bemoeien met het liefdesleven van mensen die jij niet kent? Nóg nooit heeft een religieuze mij daar ooit een fatsoenlijk antwoord op kunnen geven. Nou? Nou?
@hoejeheette | 10-11-20 | 10:27:
Je kunt als gemeenschap toch wel een beetje helpen? Die mossels weten veel beter hoe er bonuspunten verdiend moeten worden.
@flinkescheet | 10-11-20 | 10:32: Ik hoop dat je hem daar tegenkomt. Vanaf dat moment hoef je er ook niet meer naar toe want dan heb je gevonden wat je zoekt.
@hoejeheette | 10-11-20 | 10:34:
Het is het begin van de oplossing, dat u in ieder geval uw feilbaarheid erkent. Maar ik vraag mij wel eens af of mensen die 300 jaar later de verlichting nog door moeten hier uberhaupt ooit aan toe komen. Om het maar in sociaal-evolutionaire termen te gieten: u bent een minderwaardig mens.
@hoejeheette | 10-11-20 | 10:41: Ik ben niet zo'n monogaam type, maar gelukkig verschijnt de Heer in vele vormen.
@The Green*Machine | 10-11-20 | 10:40: Je mag houden van wie je wil. Er is een onuitputtelijke hoeveelheid liefde helemaal gratis beschikbaar voor iedereen.
Seks willen met iemand van hetzelfde geslacht vind ik echter een afwijking. Ik kan daar zat argumenten voor bedenken maar daar gaat het niet om. Waar het wel om gaat is dat ik ondanks mijn mening gewoon liefde en begrip op kan brengen voor iemand met een afwijking. Want we hebben allemaal wel een afwijking.
@Joris Beltsin | 10-11-20 | 10:41: Geen idee wat je bedoelt. Je bedoelt dat duwtje in de rug bij het ophangen/van een flat gooien?
@Koekje-dr-bij? | 10-11-20 | 10:46: Christus heeft de verlichting gebracht. Helaas is de mens in staat om zich daar compleet voor af te schermen en er voor kan kiezen om in het donker te blijven lopen.
Zelfreflectie, daar zijn velen niet op berekend.
@flinkescheet | 10-11-20 | 10:46: Het is die ene die licht geeft. Zie je in een oogopslag in zo'n donkere ruimte. Is er geen licht, dan is hij er niet.
@hoejeheette | 10-11-20 | 10:56:
Het enige licht wat christus heeft gebracht is de eindeloze reeks brandstapels waar eeuwen lang verstandige mensen op zijn uitgemoord, daarmee actief bijdragend aan een evolutionaire retardatie die ervoor heeft gezorgd dat mensen met uw handicap nog steeds met meer zijn dan mensen zoals ik. Het goede nieuws is; ons team is beter, en aan de winnende hand. Hoe eerder u zich daar bij neerlegt, hoe beter.
@hoejeheette | 10-11-20 | 10:49: Ik sta achter green machine.
Je focus ligt op "andere" sex, niet op oprechte liefdesrelaties. Bemoei je er niet mee. Oorlog, ontbossing, overbevolking, biocide, haatreligies, armoede, graaipolitiek: dè problemen. Homo of hetero: niét interessant nu.
@Koekje-dr-bij? | 10-11-20 | 10:18: goed onderbouwd!
@Koekje-dr-bij? | 10-11-20 | 11:05: Leest u nu eens rustig het evangelie. U zal er een ander mens van worden.
@hoejeheette | 10-11-20 | 11:29:
Zoekt, en gij zult vinden.
Zodra D66 en Groenlinks ze nodig hebben voor een evt meerderheid, gaan ze gewoon met hen in zee ondanks dit soort uitspraken.
Precies dat. Homobelangen ruilen ze bij D66 en GL maar al te graag uit tegen steun voor meer kansloze immigranten uit achterlijke landen en ineffectieve doch peperdure klimaatwetten.
En zo komt deze reli fundamentalist meteen het andere "geloof" tegemoet, zo zijdelings, en iedereen trapt erin!
En zo zie ik het ook!
Volgende keer niet meer met die religekkies van de ChristenUnie regeren. Levert toch een boel ongemak op.
Als het niet hoeft, niet meer uitnodigen.
Nou he. Standvastigheid, principes... Moeilijk, moeilijk. Aldus de windvaan.
Dat ongemak komt niet alleen uit de hoed van de christenen hoor, D66, gl en denk hebben hierin een nog groter aandeel.
Geweldig zo'n 'christelijke' minister die de achterdeur openzet voor nog meer aanverwant gif. Hoog tijd onderwijs totaal seculier te maken. Wie religieus onderwijs wil betaalt dat maar uit eigen zak.
Laten we geloof 'gewoon' afkeuren. Dan hadden die 50 mensen in Zimbabwe hun hoofd nog op hun schouders gehad. Ben trouwens benieuwd naar de enorme commotie die dit ongetwijfeld vanavond in de praatprogramma's gaat opleveren. "Ja, hadden ze maar geen hoofd moeten hebben, dan vraag jeer om"
www.nieuwnieuws.nl/5150493/50-mensen-...
Wat is toch die fascinatie van religieuzen voor waar andere mannen hun piemel insteken? Lopen die dan echt de hele dag aan andermans piemel te denken? Stelletje viepeuken, die christenen.
Als die homo's hun wensen en voorkeuren nu gewoon voor zichzelf houden, word ik er niet mee geconfronteerd en hoef ik er ook niet een mening over te vormen. Maar ja: zij moeten zonodig in de spotlicht gaan staan. En dan komen zij er achter dat niet iedereen hier van gedient is. En dan maar gelijk janken als kleine kinderen omdat niet iedereen met hun eens is.
Islam relifundamentalisme is wel heel anders dan christen relifundamentalisme. De ene partij haat de Westerse samenleving terwijl de andere partij het gezag van de staat accepteert. De ene partij zwaait met kromzwaarden en bij het andere partij is het zwaaien met kromzwaarden juist een zwaar vergrijp tegen de religie.
Maar als ik mijn buurman mag kiezen dan........
Het is niet heel anders. Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen. Dat die verschillen heel erg in het oog springen, dat een van die verschillen het gebruik van geweld betreft, ja, dat klopt. Maar besef wel dat alles wat Slob overeind wil houden mutatis mutandis in het voordeel werkt van Islamitische scholen,. Waar de Christenen zich op kunnen beroepen, daar kunnen zich de Islamieten op beroepen. Zo klein zijn de verschillen.
@Schoorsteenveger | 10-11-20 | 09:38: Exact, het valt ook op tijdens die cartoon-bedreigingen. Aan zo'n Slob heb je niks.
@Schoorsteenveger | 10-11-20 | 09:38: Denk je dat islamitische scholen zich ook maar iets aantrekken van onze wet? Alleen als het ze goed uitkomt. En anders verachten ze de homo toch wel.
Klopt, het is niets anders dan een handreiking naar de islamisten toe. Wat worden we toch geregeerd door een stelletje vieze vuile smerige hypocriete landverraders. Hadden we met z'n allen maar geluisterd naar de wijze vooruitziende blikken van Hans Janmaat en Pim Fortuyn, dan hadden we wellicht vandaag de dag nog steeds zo'n gemoedelijk sfeertje hier als in Hongarije.
@hoejeheette | 10-11-20 | 09:52:
Ze maken dankbaar gebruik van de ruimte die de wet hen biedt. Zou ik ook doen als ik hen was. Dat ze zich uiteindelijk boven de wet voelen staan doet daar weinig aan af. Ook de achterban van de CU, en zeker die van de SGP voelt zich boven de wet staan. God tolereert de aardse wetten in hun ogen. God's wet gaat te allen tijde vóór aardse wetten. In dat opzicht verschillen ze geen haar met Islamieten, geen haar.
"I abide by the law" zei Tariq Ramadan zo mooi, en dan klapten de dhimmies in hun handen, maar dan kwam daar nog achteraan: "but as far as it does not conflict with may Sharia". Zo denken de CU-leden, zo denken de SGP-leden. "Zij erkennen Gods heerschappij over het staatkundig leven, de overheid is door God gegeven." Daar krijgen jij en ik geen wig tussen gedreven. Dat die CU en die SGP geen aanslagen plegen doet niets af aan deze overeenkomst.
@Schoorsteenveger | 10-11-20 | 09:38: Natuurlijk zie ik ook dat de islamitische scholen misbruik maken van de regeltjes die Slob zo graag wil (behouden). Daarom wijs ik ook alle christelijke geïnspireerde politieke standpunten af, vooral op dit terrein. Immers we ondergraven daardoor onze westerse samenleving. Maar er is toch duidelijk een heel groot en angstaanjagend onderscheid en dat is dat islam onze westerse samenleving haat. En dat de islam hun kindertjes met haat laten opvoeden door koranschooltjes. Dat onze overheid zegt dat ze daar niks tegen kunnen doen is een gotspe.
@Schoorsteenveger | 10-11-20 | 10:00: De overheid is door God gegeven. Ik denk niet dat je helemaal begrijpt dat daarmee ook deze overheid bedoeld wordt. Zij stellen zich dus juist niet boven de wet want dan zouden ze tegen de wil van God ingaan.
Ik heb daar zelf als Christen nog de meeste moeite mee. Want wat moet je doen met een overheid die jou om je geloof uitsluit en vervolgt zoals bijvoorbeeld in heel veel islamitische landen met christenen gebeurt.
@hoejeheette | 10-11-20 | 10:20:
"Want wat moet je doen met een overheid die jou om je geloof uitsluit en vervolgt..."
Niet zo moeilijk. Dat is dan God's wil. Dan word je op de proef gesteld. God heeft daar een bedoeling mee. Bottom line: lees in elke politieke handeling allereerst de hand van God en pas in tweede instantie de hand van de mens. Dat kleurt je hele kijk op de werkelijkheid, inclusief de politieke werkelijkheid. Het is niet de overheid die de diverse godsdiensten, elk men hun eigen Waarheid en hun eigen God, gedoogt, nee, het is ónze God, de Enig Ware God, die de overheid (en ook die andere godsdiensten met hun God) gedoogt.
Het is toch veel fijner om naar Welmoed Sijtsma en Suzanne Kruizinga te kijken dan naar Gordon en Onno Hoes? Het is allemaal begonnen met die glibberige Albert Mol.
Ja maar dat was bijna een karikatuur van zichzelf. Hij kon toen nog nog vrijelijk in Amsterdam met zijn vriend rond paraderen. Die tijden zijn inmiddels voorbij.
Welmoed! Prachtige vrouw.
De kaken telkens op elkaar moeten houden omdat je niet voor islamofoob en racist uitgemaakt wil worden is redelijk frustrerend dus als het eenmaal veilig kan duiken we volop in de algehele verontwaardiging. Dat ophitsen en napraten heb ik ondertussen ook wel gezien.
Juist ..!
Als er een aanslag komt op homo's zal iedereen dan ook "Je suis homo" op social media zetten?
Claudia de Breij in elk geval wel.
‘small town boy’.. Is dat bewust of een toevallige samenloop van plemp en nick?
@BozePaarseMan | 10-11-20 | 09:34: dat is toeval , mijn nickname komt van Jesse James (Sonny en Cher). the small town dude with the big city attitude.
Christenhonden zijn net zo walgelijk als de Booslims.
iets minder, kom eens een maand in een christelijk dorp wonen. En daarna een maand in een islamitische buitenwijk.
Onvergelijkbaar.
Ja maar die hebben wel coole slagzwaarden en helmen.
Kennelijk heb je nooit in een islamitsche buurt gewoont. Ben blij dat ik daar weg ben.
Uit een oogpunt van geestelijke volksgezondheid dient de vrijheid van godsdienst te worden afgeschaft en religie van Rijkswege ontmoedigd.
Dan lust ik er nog wel een paar :)))
Het wordt hoog tijd dat vrijheid van godsdienst uit de grondwet gaat. Genoeg is genoeg. We zijn die godsdienst barbaren beu. Ook Slob is met zijn uitspraak op een barbaarse wijze bezig. Heb ik het nog niet over de islam. We worden door de grondwet misbruikt.
Wat-ie eigenlijk zegt is: we keuren expliciet homoseksualiteit af, we eisen dat de ouders van onze leerlingen dat ook expliciet doen, we dragen dus dag in dag uit bewust en actief uit dat je als homo niet deugt, dat je geen goed mens bent, niet in de ogen van degenen die je opvoeden, niet in de ogen van degenen die je opleiden, niet in de ogen van God, dat je in feite minderwaardig bent, slecht, zondig, maar ja, willen we de deuren van onze school open kunnen houden en de staatssubsidies op kunnen blijven strijken, dan moeten we ervoor zorgen dat je net niet in mekaar gerost wordt of stelselmatig kapotgepest wordt bovenop de alledaagse afwijzing, het alledaagse misprijzen, de alledaagse minachting, het alledaagse dédain, bovenop het Grote Gelijk dat elke door God gegeven dag weer als een verstikkende zware deken over je heen gegooid wordt zodra je het schoolterrein betreedt.
“Laat daar geen misverstand over zijn, scholen zijn wettelijk verplicht zorg te dragen voor de sociale, psychische en fysieke veiligheid van alle leerlingen”. Vuile huichelaar, dat kunnen jullie niet waarmaken, en dat willen jullie ook niet waarmaken. De homoseksuele medemens moet bij jullie kapot, moet elke dag tot in de haarvaten voelen dat er iets niet goed aan hem of haar is, dat er iets afkeurenwaardigs aan hem of haar kleeft. En dat zijn of haar ouders dat ook moeten vinden, dat die ook gaan zeggen, als ze het al niet doen, "ik hoe heel veel van je, kind, maarrr..." Dat je anders van school getrapt wordt, uitgesloten, gecanceld.
Huichelaars zijn jullie, vuile huichelaars. De sociale, psychische en fysieke veiligheid van je kinderen zal jullie wordt wezen. Eerst buigen, eerst knielen, eerst je onderwerpen aan de Wil van God, pas dan wil je gaan kijken wat er over is van die veiligheid.
Zo dat lucht op!
Jammer alleen dat het kant nog wal raakt. Homo's zijn in de meeste kerken welkom. Er zijn kerken waar de predikant zelf homo is.
@ChipsNootjesBier | 10-11-20 | 09:30:
In de meeste kerken? Echt? En hoe welkom dan? Al te vaak zit in dat welkom een dubbele boodschap. "We heten je welkom, sluiten je in onze armen, maar.." Vaak zit impliciet die afwijzing er nog steeds in. "We snappen dat je er moeite mee hebt dat je homo bent, en we willen je vanuit ons geloof alle steun bieden bij het dragen van die ontegenzeglijk zware last", dat soort werk. Verstikkende vormen van naastenliefde vaak.
De homomens moet naar een openbare school. Dat is de boodschap. Welke homo wil nu ueberhaupt op een school met de bijbel zitten?
@ChipsNootjesBier | 10-11-20 | 09:30: Maar dat zijn nu net niet de kerken die achter de scholen staan waar homo's worden verketterd.
@van Oeffelen | 10-11-20 | 09:37:
Die homo heeft daar vaak weinig over te zeggen. Die wil niet uitgekotst worden door de gemeenschap waarin hij grootgebracht wordt.
Sinds wanneer zijn wij zo ver gezakt dat je geen afwijkende mening mag hebben ? Het feit dat je iets afkeur, wilt niet automatisch zeggen dat je het haat. Dit is een veel gemaakte denktfout die maar al te graag wordt gemaakt. Vandaar dat ieder die een andere mening heeft, is homofoob, genderfoob, islamofoob en nog meer van dat soort fobieen. Triest dat dit soort linkse indoctrinatie bij heel veel mensen op GS gemeengoed is geworden.
Het verhaal staat in Trouw. Eerst maar eens kijken wat hij werkelijk gezegd heeft en of dit het hele verhaal is.
Ne touche pas à mon homo!
Je n'aurais pas le courage de tenter le coup!
Shit, fuck, scheiBe ... op wat steenkolen Engels en Duits na geen Frans. Ben dan ook geen Frans, dan krijg je dit. Heb eens in Frankrijk naar mijn schouder wijzend en grrr grrr de bekende ham besteld.
Heerlijk. Mijn dochter op dat moment haar VWO vijfde klas beheersend durfde niet te bestellen. Een vaste anekdote.
Ceci n'est pas une pipe.
vijfde klas Frans. Wel duijlijk toch ;-).
@CalamityJane | 10-11-20 | 09:39: Volgens mij iets van; ik heb niet de moed om een coup te plegen?
Dank je Let.
Als dit soort figuren het voor het zeggen krijgt, 'krijgt' de rest een fundamentalistische christenstaat waar op zondag in elk geval niets meer mag, en waar onverdraagzaamheud jegens andersdenkenden leidend wordt, want ('immers') verderfelijk gedachtengoed. Hoog tijd om praktiseren, belijden en promoten van geloof in het openbaar te verbieden.
Tijdje al niet meer in die kringen vertoeft zeker........
Weet je wie ook zo een hekel had aan homo's?
Een verre neef?
Melkert?
Arie Slobberstok
Kan iemand mij het nut uitleggen van zo'n verklaring? Alsof je er voor kiest om homoseksueel te zijn. Wat is zo'n verklaring van de ouders dan waard als het kind toch op hetzelfde geslacht blijkt te vallen? Zinloos dit.
Hetzelfde nut als een ariërverklaring.
Groepscohesie. De boel bij mekaar houden. Een verkapte vorm van belijdenis.
"Wij zorgen dat we er hier op school de gesel overheen halen, maar dan moeten jullie dat thuis ook doen, anders is het allemaal tevergeefs, het werk dat God van ons vraagt."
Is van hetzelfde niveau als verklaring dat iedereen homo's moet liefhebben, er safe-spaces voor dit soort mensen zijn; dat het verboden is om hate-speech (alles wat afwijkend is, is hatespeech) te uiten. Dus ik zie het probleem niet.
Alle politieke partijen met geloofs grondslag verbieden. Start maar kerk als je mensen wilt binden. Geloof is een privé aangelegenheid, val ons daar niet mee lastig. We hadden toch scheiding van kerk en staat in Nederland.
Iedereen mag geloven wat ie wil, maar niet van mijn belastinggeld die gekkigheid uitdragen.
Ook dat is een geloof. Je verbiedt jezelf.
@Frau Merkel | 10-11-20 | 09:19: geloof is privaat. subsidieer dat maar lekker in de bezemkast.
@Naall | 10-11-20 | 09:21: Als geloof privaat is, is elke mening en opvatting privaat, inclusief de stelling dàt geloof privaat is. Met de tegel overtreedt je je eigen regel.
Waar was Tim Hofman toen het over de tuig Islamitische scholen ging?? Met hun voorkeur voor de sharia.
Dan gaan heel van van die kids een handje of een voet missen voor dat de 20 zijn.
Bij mishandeling de zelfde straf krijgen als je het slachtoffer hebt aangedaan is ook een mooie. Met 5 beulen de veroordeelde dader lam schoppen.
Dan eindigen we hier met zo'n zelfde regime als waar hun ouders voor gevlucht zijn.
Oorzaak en gevolg is altijd beetje moeilijk begrip geweest voor veel nieuwe Nederlanders.
Tim Hofman is zo een type dat graag de eerste steen werpt.
“ Slob: Homoseksualiteit afkeuren mag, zolang scholen zorgen voor een veilig leerklimaat”
Die opmerking van Slob zorgt direct al voor een onveilig leerklimaat, want hij doet een uitspraak over homosexuele leerlingen die zich daardoor onveilig kunnen gaan voelen, plus het kan een reden zijn waardoor leerlingen en leraren/schoolleiding die homosexualiteit afkeuren zich gesterkt voelen in hun mening, want de minister van onderwijs is het met hen eens. Zijn opmerking is aanzetten tot discriminatie.
Dit maakt Slob ongeschikt als minister van onderwijs.
Deze uitspraak heeft dezelfde interne consistentie als die waarvan imams zich bedienen als ze over hoofden afhakken praten. Het is een reli-ding.
Ik las gisteren ook een bericht dat de fundamentalisten van de SGP de fok bonus van Adolf Hitler in ere willen herstellen. Door iedereen die een 4de kind krijgt €1.000 te geven zodat "ze een grotere gezinsauto kunnen kopen".
Mensen die zo veel kinderen krijgen moeten juist een financiële boete krijgen. Helemaal de zwarte kousen die op kosten van de samenleving hun kinderen iedere dag met een taxibusje naar school sturen omdat die de juiste versie van het geloof moet hebben en niet in de buurt zit.
Nou ik denk helemaal niet zo slim voor een hele nadere groep. Die krijgen al zoveel gratis....
Juist! Allemaal vermomd onder een belastingplan 'eerlijk en rechtvaardig' dat mensen met vermogen gaat plukken (alsof dat per definitie eerlijk en rechtvaardig is).
Die fokbonus is zo fout nog niet, zolang deze gaat naar in NL geboren vrouwen. Als ons geboortecijfer hoog genoeg is, is er echt geen noodzaak meer voor het wekelijkse 'weer 400 erbij' topic.
Precies, belasten vanaf het derde kind, om de exponentiele groei van het aantal mensen tegen te gaan.
kind subsidie richting ouders juist afschaffen. wat is er mis met het simpele feit, kun je een kind onderhouden of niet. als je daar niet over kunt nadenken....
@BRickY | 10-11-20 | 09:08: Ik weet niet wat erger is, een bus doorsnee mossels of een bus zwartekousen relies, gewoon geen fokpremie voor allebei.
@Naall | 10-11-20 | 09:15: Sowieso afschaffen voor mensen met 2x modaal. Toen ik nog getrouwd was hadden wij genoeg geld om voor de kinderen te zorgen, de kinderbijslag was een leuk extraatje.
Mensen met 4 kinderen moeten dus een boete krijgen ?! Knap. Er is berekend dat als een bevolking in elk willekeurig land op niveau wilt houden, dan moet er per gezin minstens 2 kinderen komen. En aangezien hier in Nederland een ontmoedigingsbeleid is om kinderen te hebben, zijn die " fundamentalisten " eigenlijk goed bezig. Want zonder hun, sterft het Nederlandse bevolking juist uit.
Het was angst dat de goden op de wereld bracht.
Dan kies je toch lekker een andere school, het liefst een waar sodomie actief wordt bevorderd (want dat is een beetje het D66-alternatief).
Niet iedereen woont in een vinexwijk met 12 verschillende scholen
@* Il Principe * | 10-11-20 | 09:10: Als je geaardheid en dat willen laten zien aan iedereen, moet je maar wat moeite doen. En niet te lui zijn om naar een school te gaan waar dit soort gedrag onwenselijk is. Puur en alleen om dat je te beroert bent om moeite te doen voor je kinderen.
Zolang LinksGroenLinks (vroeger bekend als VVD) reli-fundamentalisten importeert en tegelijkertijd op grond van de wet reli-fundamentalisten vrij spel geeft, dan krijg je dit.
Christenfundamentalisten en moslimfundamentalisten ontmoeten elkaar hier. Om de christenfundamentalisten niet aan te pakken, pak je ook de andere groep niet aan. In het kader van de godsdienstvrijheid mag je groepen buitensluiten en heb je meer rechten op bijeenkomsten dan als niet gelovigen, althans mensen die geen lid zijn van een door de overheid erkend kerkgenootschap.
Daarom werkt de PVV ook niet zo goed. Ze zouden wat meer atheistischer moeten zijn en denken, dan alleen maar anti-islamitisch. Is beter voor het electoraat. Is beter voor het land. Is beter voor de toekomst.
WEG MET ARTIKEL 23.
@Omnisofos | 10-11-20 | 09:06:
Jamaar de joden...
Maakt het weer makkelijk nietwaar voor de volgende verkiezingen? stemmen op een christelijke partij betekend dus stemmen voor meer salafisme en fundamentalisme. Christelijke partijen weigeren NL veiliger te maken.
U doet andere religies daarmee ernstig tekort.
Volgens mij waren het niet de christelijke partijen die de europese grenzen afgeschaft hebben. Het was toch duidelijk eurofiele partijen die stonden te juichen toen de binnengrenzen werden opgeheven. En het waren toch die eurofiele partijen die stonden en staan te juichen dat er meer mohammedanen komen. En juist die mensen maken Europa en NL juist onveiliger. Als je een probleem hebt met een onveilig land, moet je bij Brussel en d'666 zijn.
Ik heb geen probleem met homoseksualiteit, maar waarom zou een kerk, school of vereniging het niet mogen afkeuren? Je hoeft toch niet overal enthousiast over te zijn?
Artikel 1?
Goed idee, iedereen de toegang ontzeggen waar je niet enthousiast over bent.
Kerken en verenigingen mogen het best afkeuren. Heb er wat meer moeite mee als een instituut draait op belastinggeld.
Omdat het bijzonder onkies is om mensen af te keuren vanwege een sexuele geaardheid.
@Red shirt | 10-11-20 | 09:17: ook als men die geaardheid onkies acht?
@* Il Principe * | 10-11-20 | 09:11: voor een openbare school of instelling kan dit niet nee.
Inderdaad. Vrijheid is ook 'nee' mogen voelen en zeggen.
Dan mogen we de Islam (en al het geloof) ook wel afkeuren toch? Dat is zelfs nog een keuze. Homo hebje gewoon vanaf je geboorte.
Volgens mij mag je zelf weten wat je van homoseksualiteit vindt, dat geldt voor iedereen. Het wordt wat anders als je homoseksuelen uit gaat scheleden, fysiek gaat bedreigen en aanvallen, belastert etc.
Dat laatste is strafbaar, het eerste niet.
Ik denk dat gelovigen zich gesterkt voelen het tweede te doen door niet te blikken of blozen van het eerste.
Ik zou op school eerder aan kinderen leren dat je achterlijk bent als je homoseksualiteit af keurt. Je hoeft er zelf ook niet aan mee te doen. Nergens last van.
Ik blijf mij toch altijd verbazen over die klassieke denkfout dat homo-zijn al bij je geboorte is bepaalt.
Zo’n coalitie is toch een draak. Heb je op onderwijs twee ministers zitten van splinterpartijen. Door bijna niemand vertegenwoordigd maar toch iedereen vertegenwoordigen.
De olifant in de kamer is dat homofilie iets heel ergs onnatuurlijks is en dat je daar niks over mag zeggen, want oh oh oh dan worden de mietjes kwaad. De aandacht voor en dat ostentatieve van de heaumeaus is compleet doorgeschoten. Heel Hilversum barst er van, Amsterdam idem dito. Zelfs bij Feyenoord lopen ze hand in hand.
Om mensen iets te laten ondertekenen dat zij de homo afkeuren is wel vreemd ja, maar ook wel begrijpelijk.
Jij had dit zeker ook zonder problemen getekend?
www.google.com/search?q=arierverklari...
Wat is er onnatuurlijk aan?
Ik hoef die ostentatieve bootparade met aandachttrekkers ook niet maar u heeft duidelijk geen idee wat natuur is en hoe die werkt.
Als je tegenwoordig normaal bent is dat al een hele prestatie, want altijd schuldig.
Bij álle hogere organismes is homoseksualiteit waargenomen, dus je opmerking kan al direct de prullenbak in. Daarnaast heeft een school helemaal niets te maken met de geaardheid van leerlingen en is die verklaring zinloos.
.
Ik geloof trouwens als ietsist dát homoseksualiteit er best zou kunnen zijn om overbevolking tegen te gaan. Hilarisch dus dat de gelovigen zo dom zijn om de creatie van 'hun' god af te keuren. Dan gaan ze dus allemaal naar de hel, als ze hun eigen logica volgen nietwaar?
Van Oefellen bepaald wat onnatuurlijk is.
van Oeffelen is ook maar een mening.
Mensen aansporen hun homoseksualiteit te onderdrukken, dat is pas onnatuurlijk. Uberhaupt mensen vragen hun seksualiteit te ondrukken. Daarom zitten al die priesters zo graag aan kinderen. Je moet wat als je al 50 jaar niet hebt gerukt.
@The Green*Machine | 10-11-20 | 09:11: Sterker nog, het is bevorderlijk voor meer nageslacht. In grote families waar homoseksuelen voorkomen komen meer nakomelingen voor omdat er dus meer kan geholpen worden in de opvoeding. Dit was een groot cohort onderzoek van wat jaren terug. Het zou verklaren waarom homoseksualiteit in de natuur voorkomt. Ik kan de link helaas zo snel niet vinden.
@ZureKoek | 10-11-20 | 09:13: dus pedofilie dan ook goedkeuren? Is ook sexualiteit die we als maarschappij onderdrukt willen hebben (terecht maar in casus niet anders dan de rest)
@Deflatiemonster | 10-11-20 | 09:18:
Er is ook een genetisch theorietje dat hetzelfde zegt. De moeders van homo's zijn dragers van een gen dat ervoor zorgt dat ze extra aangetrokken worden tot mannen. Dit verhoogde libido geeft ook meer nakomelingen waarbij de zonen ook die extra aantrekkingskracht tot mannen ervaren en dat verklaart homofilie. Het gebrek aan productiviteit van de homo-zonen wordt gecompenseerd in de extra productiviteit van de verhoogd libido-dochters.
@Rotterdammert1965 | 10-11-20 | 09:45:
We zijn op dit moment dol op parafilie en vooral transgenders terwijl dat in het oude DSM handboek nog als geestelijke stoornis werd aangeduid. De pedo's, dragers van dezelfde kwaal, hebben minder geluk gehad.
@Rotterdammert1965 | 10-11-20 | 09:45: Het verschil is dat er bij pedofilie sprake is van een slachtoffer, bij homosexualiteit niet. Verder heb je gelijk dat ook pedofielen er natuurlijk niet voor kiezen pedofiel te zijn.
@Rotterdammert1965 | 10-11-20 | 09:45: u snapt de begrippen wilsbekwaam en minderjarig niet? Wat zielig zeg.
Dikke pik, diepe snee.
Iedereen is Happy, iedereen is gay.
Wat ik weer jammer vind is dat deze D66 spin om weer de christenen te bashen afleidt van het oorspronkelijke debat namelijk lesgeven over burgerschap ten tijde van het"leraar onthoofden" tijdperk. Lekker laf omdat de Christen altijd de andere wang toekeert.
Want ow wee den christen is weer eens radicaal. Natuurlijk zijn er kleine rafel randjes die nog weg gewerkt moeten worden bij de christenen maar God ow God, het echte probleem (radicale islam) meneer dat blijft ondertussen hangen in de middeleeuwen met veel meer onrecht en idiote ideeën.
Focus daar toch op ipv de rafelranden van een geloof dat al lang niks meer onthoofd.
Kut D66
Ouders een verklaring laten tekenen waarin ze zich afkeren van homo's vind ik geen rafelrand.
Kleine rafelrandjes? Hoezo klein? U bent bekend met de indoctrinatie, de sexschandalen binnen de kerk, het dom houden van de kerkgangers?
Wat vinden liberale partijen van zo'n uitspraak? Reden genoeg om op te stappen vind ik.
Wij hebben geen liberale partijen in dit land.
@Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 08:55:
Inderdaad, de rest zijn crypto-christenen met een schuldcomplex vermomt als socialisme c.q. VVD-liberalisme. Oh en DENK.
@Joris Beltsin | 10-11-20 | 08:57:
De vvd is conservatief, niet liberaal.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Grrrrrristenen denken nu, hey die mossels krijgen alles en iedereen buigt voor de ieslaaaam als een knipmes ongeacht hun perverse ideeën en meninkjes, wij willen ook!
Man, man, man wat een verwarring weer. Dit is niks nieuws maar af en toe om de twee of drie jaar is het weer leuk om een artikeltje aan te wijden. Gewoon, vrijheid van meningsuiting. Zonder gedoe, zonder geweld, zonder schade maar met de Bijbel als basis omdat daar de grondbeginselen van hun geloof in staan. Respect anyone?
Ik ben voor het uitsluiten van dit soort Christen honden, tot zover "respect" dat is iets wat je moet verdienen en dat doet Arie bij deze dus duidelijk niet, sterker nog, hij is het die mensen disrespecteert met z'n idiote middeleeuws gedachtengoed.
Maar dit is fantastisch!
Als je leerlingen een verklaring mag laten tekenen dat ze tijdens hun jaren op de middelbare school geen heaumeau worden kan je ze nog veel meer verklaringen laten tekenen.
Middelbare scholen in heel Nederland mogen nu hun leerlingen een verklaring laten tekenen dat ze geen pro Geert Wilders uitspraken mogen doen. Anders zijn ze niet welkom en krijgen ze geen onderwijs.
"Ja, maar zij mogen het wel/ook"
Da's wel een dingetje.
Ik zou mijn leerlingen een verklaring willen laten tekenen, waarin ze ermee akkoord gaan dat ze bij de derde waarschuwing zelf op zoek gaan naar een andere school en niet langer op mijn school komen.
Let wel, particuliere school, niks niet gesubsidieerd door de overheid, voor één specifieke doelgroep (en ab-so-luut niet religieus!). Simpelweg niet mogelijk.
Mag een verklaring voor minder mocro's en Turken dan ook?
@EEnzame SchizofrEEN | 10-11-20 | 08:59:
Zouden openbare scholen ook moeten doen. Nu zijn sommige scholen het afvoerputje van de maatschappij en zitten ze met onhandelbare scholieren die niemand wil. En die ook niet aangepakt mogen worden.
@Osdorpertje | 10-11-20 | 09:22: U mag één keer raden waar ik mijn dagen doorbreng.
Vandaar ook het vergevorderde plan tot het oprichten van een eigen school.
Onder het motto: 'als zij het kunnen, kunnen wij dat ook'. En u mag zelf invullen wat ik dan onder wij en zij versta.
Enige goede waar dit naar toe zou moeten leiden is een algehele afschaffen van het geloof in het onderwijs.
Afschaffen van geloof in de politiek zou ook wel een goede stap zijn. Uiteraard kan en mag je de reliewappie niet uit de politicus halen, en kunnen die politici hun motieven verhullen door seculiere redenen te verzinnen voor hun confessionele flauwekul (zoals het CDA al jaren doet). Maar er word soms gesproken over een verbod op bijv. partijen die de democratie willen afschaffen, en een partij die geloofsregels boven de wet stelt valt daar wat mij betreft wel onder.
@Muxje | 10-11-20 | 08:57: exact! het past niet in een maatschappij waar iedereen mag zijn wat ie is.
@Naall | 10-11-20 | 09:18: wat ook voor hen, de gristenen, geldt
@Naall | 10-11-20 | 09:18: Als jij vindt dat wij leven in een maatschappij waar iedereen mag zijn, wat ie is, waarom verbiedt je dan het recht op religeus-zijn ?
Ondanks dat slob gewoon een religekkie is en ik echt wel klaar ben met de reli-homohaat, zit er wel een keerzijde aan dit verhaal.
Uiteindelijk gaat het er namelijk om of de overheid een school mag dwingen om een bepaald gedachtegoed op te leggen. Dus mag de overheid hun mening en gedachtegoed afdwingen in het onderwijs. Als de overheid mag afdwingen dat homosexualiteit niet afgekeurd mag worden, mogen ze dan ook afdwingen dat salafisme niet afgekeurd mag worden. Of mogen ze dan afdwingen dat het overheidsbeleid niet bekritiseerd mag worden?
Een school verbieden om homosexualiteit af te keuren zit heel dicht bij het verbieden om mohammed te beledigen. Vrijheid van meningsuiting is een breekbaar goed en ook de beste bedoelingen kan dit aantasten.
Heel scherp gezien.
D
En u denkt dat de salafisten zich dat laten opleggen? Ongelijke strijd. Die het sowieso al is met zoveel linkse verholen staatssteun voor de salaffies.
Schaf religie onderwijs af.
Klopt helemaal.
Salafistisch gedachtegoed kan ook niet bestreden worden, wat wel bestreden kan worden is als het opruiend en staatsondermijnend is.
Zelfde geldt hier, ja, dit is vrijheid van meningsuiting. Maar het wordt wat anders als die school gaat zeggen dat homo's dood moeten. Dat is opruiend en bedreigend. Zie je het verschil?
Zo mag jij zeggen dat je de islam of fvd of wat dan ook niks vindt, je mag alleen geen moslims of fvd'ers aanvallen, uitschelden, oproepen dat ze dood moeten etc.
Klopt niet. Voor een godsdienst kies je. Voor je geaardheid niet.
Het is toch duidelijk waar christenen voor staan? Ik snap de verwarring niet. Het is vooruitgang over moslims die het 'veilige klimaat' voor heaumeaux helemaal niet zo belangrijk vinden.
Religie gaat nog eens heel groot worden, geïmporteerd of niet. Zie maar.
Zonder religie krijg je nihilisme en woke. Alles kan, alles mag lang leve het hedonisme. Dan krijg je antifa en KOZP, krijg je transseksuelen en verminkte jongeren, voor het leven.
Niets doet er meer toe. Religiositeit gaat toenemen en woke gaat weer de kast in met de tijd. Let maar op.
Zegt de religieuze.
Zegt de relikneus.
Eens ratelaar! Hunnie van de hunnie, zij van de 'elite' je weet wel, hebben wel hun eigen cluppie waar ze er voor elkaar zijn. Kan er een seel opnoemen maar deed dat elders hier al.
@Naall | 10-11-20 | 09:19: @The Green*Machine|10-11-20|09:17|
Jullie zeggen het. Terwijl ik mijzelf niet als religieus zie. Behalve als toerist heb ik nooit een kerk van binnen gezien, de bijbel die ken ik niet en ik ben goddeloos opgevoed.
Tja Arie, als god de mensen maakt dan maakt hij ze ook soms homo.
God maakt wel meer blunders. Hoe wou je anders het bestaan van een poedel verklaren?
En op de achtste dag creëerde God de poedel.
En Hij zag dat het een blunder was.
Zoiets?
Poedels zijn leuk, lief. Geen menselijk wezen dat met zoveel adoratie van je houdt dan je Poedel als je die hebt. Groet van Adoré !
@Usumani | 10-11-20 | 09:04:
In the beginning God made 'the light.' Shortly thereafter God made three big Mistakes. The first mistake was called MAN, the second mistake was called WO-MAN, and the third mistake was the invention of THE POODLE. Now the reason The poodle was such a big mistake is because God originally wanted to build a Schnauzer, but he fucked up. wiki.killuglyradio.com/wiki/The_Poodl...
@CalamityJane | 10-11-20 | 09:07:
U bent in de war met beftekkels wellicht?
@Joris Beltsin | 10-11-20 | 09:12: duidelijk zo, maar ik vind een teckel een nog grotere mislukking.
Als jullie dan toch mislukking willen benoemen doe ik mee. Met stip.
De mens !!
@CalamityJane | 10-11-20 | 09:43:
Naar het evenbeeld van god geschapen en dan is alles een mislukking!
Ook goed. God heeft zichzelf ook niet gemaakt?
@CalamityJane | 10-11-20 | 12:39:
God is omnipotent en die moet zichzelf wel gemaakt hebben.
Eens kijken wat Denk en Nida (sinds gisteren) hier van vinden. Daar zal heel NL toch ook wat van vinden of kijken we dan de andere kant op. Selectieve ophef noemen we dat
Dan kunnen we de lessen over de Holocaust en slavernijverleden ook schappen neem ik aan?
Maar wel 0 verontwaardiging als moslim jongeren homo's bedreigen.
Geaardheid en de discussie daarover gelijk trekken met zoiets als een spotprent. Dan ben je niet helemaal goed in het bovenkamertje.
Wat een stommerik, hoe meer homo's hoe beter. (des te meer dames die hopeloos op zoek zijn... )
Zoveel kansenmannen import, zoveel homo's. Dan moet je als vrouw aan de kansenman.
De versmelting. Goed bedacht.
Heel veel vrouwen vallen op homo's. Dus als je goed in de markt wil liggen moet je misschien eens een strak shirtje aantrekken en over make-up leren babbelen.
@small_town_dude | 10-11-20 | 08:55: Die van mij zou me heel raar aankijken, dat weet ik wel zeker.
Ach, eigenlijk is deze overal wel voor te gebruiken.
www.youtube.com/watch?v=CWtS7jyhl-0
Arie zegt toch dat schoolbesturen voortaan worden verplicht een schoolcultuur te creëren die de basiswaarden van de Nederlandse samenleving (vrijheid, gelijkheid en solidariteit) onderschrijft? En dat de schoolinspectie daar op toe ziet? Dus ondanks dat ze doen alsof sommige mensen niet bestaan of mogen bestaan, moet dat prima samengaan met inspecties. Nou dan!
Maar serieus, dan weet je dat die inspecties ook geen zak voorstellen.
Maar op papier klopt het en komt Arie er mee weg.
Mogen we een nieuwe minister van onderwijs?
Nergens in de protestantse of katholieke bijbel wordt een afkeur tegen homo's beschreven, dus misschien moet Arie Slob dat sprokenboekje van hem nog eens lezen.
Eh?
(Leviticus 18:22-23) Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel. Insgelijks zult gij bij geen beest liggen, om daarmede onrein te worden; een vrouw zal ook niet staan voor een beest, om daarmede te doen te hebben; het is een gruwelijke vermenging.
De Bijbel zegt dat praktiserende homoseksuelen gedood moeten worden.
(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Wel je hebt dat dingetje met Sodom en Ghomora , maar dat had meer met het ego van God zelf te doen. Kijk eens hoe menselijk hij eigenlijk is.
@Joris Beltsin | 10-11-20 | 08:47: En dat alleen om bij elkaar te liggen. ik heb eens met een heleboel vrouwen en mannen gelegen, maar tot een goeie ouderwetse orgie is het helaas niet gekomen.
oh ik heb het een beetje verkeerd verwoord, ik bedoel Jezus heeft nooit uitspraken gedaan dat homo's niet deugen.
En Leviticus 18-22 hangt samen met de context van een samenleving die bezorgd is over hun gezondheid, het voortzetten van gezinslijnen en het behouden van het onderscheidende karakter van Israël als natie.
@usb stok | 10-11-20 | 09:07:
Jezus was zelf een mietje.
Alleen dat de Heer zwavel en vuur uit de hemel op Sodom en Gomorra neerregenen (Genesis 19)
Ik verbaas mij er ook altijd over dat ChristenUnie door sommige reaguurders als reële optie in het stemhokjes wordt gezien. Maar nog vreemder is het als de SGP wordt genoemd, gebeurt ook regelmatig.
Ik verbaas mij er ook over maar dat geldt voor mij ook de linkse stemmers die via linkse partijen stemmen voor dezelfde homohaat. PvdA, GL, D66, VVD etc.
Of nog erger, de VVD. Brrrr.
CU heeft soms lokaal heel capabele politici, staan zelfs dichter bij de mensen dan GL of PvdA of D66 of VVD... Het enige verschil is dat ze op zondag naar de kerk gaan en wat bekrompen denkbeelden hebben - in lokale politiek is dat nooit heel erg storend. Ik heb ook wel eens CU gestem.d
@CalamityJane | 10-11-20 | 08:49: CU is enger dan de SGP. Het ene is geniepiger en de ander helder en eerlijk.
@Naall | 10-11-20 | 08:54:
Tis dat van der Staaij nog een redelijke man is, maar grefo’s staan in de regio toch echt meer bekend als achter de ellebogen dan de katholieken.
Naall. Dat wil lk best geloven. Ik woon temidden van zeer gelovigen die mijn standpunt kennen. Wordt meer dan gerespecteerd.
Ik heb geleerd dat er gelovigen en gelovigen zijn. Ik bezoek hun kerkje. Waardevolle vrienden. Serieus!
Sommigen naïef, sommigen weten meer.
Ik ben niet gelovig in hun zin zeg maar. Ik zie de kerk als een instituut waar goedwillenden elkaar treffen en wat voor elkaar betekenen. Zoals ook het OldBoys netwerk jongens, de Vrij Metselaars, de Bilderbergers en andere 'elite' clubs er voor elkaar zijn. Maar dan voor de 'gewone' mens.
@CalamityJane | 10-11-20 | 09:23:
Eens het is een sociale gemeenschap, maar ook één die zingeving geeft. Het brengt je in contact met god (de Tao, het Rigden koninkrijk, Allah, Jaweh, Apollo, Mars, Aphrodite, Gaia, het hogere, datgene tussen hemel en aarde) een idee, een hoger doel.
Het (b)lijkt een onderdeel van de mens te zijn. En gezien de manieren waarop het zich manifesteert is het heel erg echt.
Je geaardheid is je persoonlijke keuze zover het een ‘keuze’ is. Alsof de groengele draad in het stopcontact ervoor heeft gekozen om een aardgeleider te zijn.
Het gaat een ander geen moer aan waar je je liefde of seksualiteit mee wilt delen. Echt geen moer. Wanneer Christelijke of Katholieke priesters hun piemel in kinderen willen steken dan hebben we met elkaar iets recht te trekken.
@Naall | 10-11-20 | 08:48: pleonasme.
@VoltaireJohn | 10-11-20 | 08:51: Verdomme ja, Het is te vroeg om me kwaad te maken. Koffie?
Mooi! De Christenunie heeft eerder deze week een gristelijk doch populistisch belastinghervormingsplannentje gepresenteerd onder het mom van 'eerlijk en rechtvaardig' waarbij de rijke farizeeërs met vermogen (hoe durft u!) moeten worden geplukt ten bate van de zielige mensen . Dit resoneert natuurlijk prima bij de Jesses (10k per jongere voor gratis distikstofmonoxide en bier) en die andere linkse clubs waaronder niet in de laatste plaats de opportunisten van de VVD. Dat ze zich met hun ware aard over homo maar lekker uit de linkse nivelleringskongsi spelen en weer alleen komen te staan.
En zoiets is minister van Onderwijs? Meteen dumpen zo eentje! Ziekelijk en dan juist in een tijd waarin het steeds gevaarlijker wordt om voor je seksuele voorkeur uit te komen. Gevaarlijk zo'n man.
Cancel Culture, je weet toch?
En volgende maand gewoon weer iedereen een zalig uiteinde wensen.
Welnee, elke zondag zij er wel bij die naar het zalig uiteinde van een koorknaap gaan zoeken.
Onze mond vol over moslimextremisme maar onze eigen religekkies hebben we na 500 jaar ook nog niet in bedwang....
Kwaliteit van onderwijs, rust en vrede liggen op Refo scholen al decennia hoger dan gemiddeld. Helemaal midden in de stad
Het gaat uitstekend.
Schandalig deze vergelijking. Deze Christelijke partijen zijn geweldloos en verdedigen alleen met hun eigen woord en daad waar ze voor staan. En....... ze vormen de basis voor de beschaving zoals we deze in West-Europa kennen.
@ChipsNootjesBier | 10-11-20 | 08:57: hear, hear.
In het verlichte Westen hebben we een in de wet verankerde scheiding tussen kerk en staat. Dat is een verworvenheid van een eeuwenlange strijd.
Dat er nog politieke partijen zijn die trots religie in hun vaandel dragen is niet meer van deze tijd. Dat er bijvoorbeeld een CDA is zet de deur wagenwijd open voor een IDA.
Fuck religie.
Die I en D zijn twee absolute tegenstrijdigheden.
@EEnzame SchizofrEEN | 10-11-20 | 08:51:
De C en de D aanvankelijk ook.
Dat ons land op christelijke waarden is gefundeerd is mooi maar ook het christendom mag niet fundamenteel de leidraad zijn.
Vergeet niet dat zelfs de islam gefundeerd is op het christelijke oude testament. religie was een leuke houvast voor Abraham, Noah en zijn dierentuin om het volk in het gareel te houden maar in 2020 drijft het de mensheid uit elkaar.
Oef Arie slaat nu ff de plank flink mis.
En dan serieus geloven dat je zelf wel naar de hemel gaat. Voor de context het artikel in trouw: www.trouw.nl/politiek/slob-homoseksua...
Dat wetsvoorstel is natuurlijk de opmaat naar een nieuwe schoolstrijd en dat snapt onze grefo dondersgoed. De hypocrisie druipt er weer vanaf, alle partijen hebben hier een flinke pak boter op hun hoofd. Het verbod op discriminatie van Art 1 GW ga je nooit gerijmd krijgen met de vrijheid van meningsuiting (waar vrijheid van godsdienst onderdeel van uitmaakt).
En de consequentie van die laatste is dat ook nergens staat geschreven dat homoseksuelen het recht hebben niet gekwetst te worden. Art 1 GW probeert min of meer bekrompenheid on-Nederlands te verklaren. Nou, heel veel succes daarmee!
Moest ooit eens een keer naar de begrafenis van mijn oma, lief mens maar een zeer zwaar en arm leven gehad (wit privilege) Die was die lid van de zwartekousenkerk. Letterlijk een half uur een donderpreek van de dominee gehad over hoe haar kinderen en kleinkinderen het geloof hadden verlaten, de duivel, de hel, adam en eva en verdoemenis kwamen allemaal voorbij. Wij lachen joh! Helaas mijn arme omaatje, die draaide zich om in haar kist.
Nog geen jaar later had de betreffende dominee zijn eigen dochter bezwangerd, dat mocht waarschijnlijk wel.
Moraal van het verhaal, f.ck ieder geloof en haar zogenoemde monopoly op de waarheid en op het dicteren van een ander.
Jouw arme Oma. Postuum medelijden.
Smerige dominee die de kans te baat nam de kinderen de kast uit te vegen.
Als Trump aan de macht blijft kan hij, met het nu zo conservatieve Supreme Court, wellicht homosexualiteit (is een zonde) verbieden. En wellicht dat de here God het zo gewild heeft?
Het volgende kabinet is al in de maak. CU zit er niet in. VVD-D66 en PvdA-GroenLinks wel.
Een links-liberale hel. Next level pappen en nathouden. Zin in.
Ik moet het nog maar zien met PvdA-GL combi. Ze hebben vorige week uitgesproken niet zonder elkaar in het kabinet te gaan zitten. Dus een stem op PvdA is een stem op GL. krijg je er gratis bij. Mocht ik nog het idee hebben gehad om PvdA te stemmen, dan is dit voor mij toch echt de doodsteek geweest. GL is een wereldvreemde partij die het vooral goed doet bij jongeren die zelf nog geen verantwoordelijkheid hebben. Roepen dat auto's duurder moeten, benzine duurder moet, en zelfs helemaal weg. Is makkelijk roepen als je er nog niet van afhankelijk bent. Zodra het 'echte leven' begint bij die jongeren zijn de idealen gelijk weg. PvdA mag dan blij zijn als ze er weer negen zetels halen.
@Harvey2Face | 10-11-20 | 09:00: Toch halen deze vier partijen samen 76 zetels. En daar gaat het om.
Je kunt het klimaatakkoord niet uitvoeren met boerenpartij CDA-CU in je kabinet. Morrelen aan vrijheid van godsdienst en vrijheid van onderwijs kun je ook wel vergeten. Dat zijn wel de prioriteiten voor de komende vier jaar. Pimpelpaars dus. Fortuyn draait zich om.
Gaat het wel goed met je? Puberteit is een bitch, ik weet het.
Met Arie Slob heb je geen moslim extremist meer nodig. Wat een kneus. Homoseksualiteit is puur natuur. Het is altijd zo naar om iemand vanwege zijn of haar geaardheid uit te sluiten.
Das geen argument he. Pedofilie is ook puur natuur. Wijzen we ook terecht mensen om af.
@Inferi0r | 10-11-20 | 08:43: U maakt een denkfout. Kinderen zijn niet in staat zich weerbaar op te stellen tegenover een volwassene. Bovendien zijn kinderen niet sexueel volwassen. Daardoor brengt de volwassene bij een kind schade toe. Dat is iets compleet anders dan concensuele sex tussen twee volwassenen.
@Red shirt | 10-11-20 | 08:51: ja, maar dat zei u er net allemaal niet bij.
U noemde uitsluitend “puur natuur” als argument. Dat is geen argument. De pure natuur brengt ook veel kwaads voort
@Inferi0r | 10-11-20 | 08:43:
Dom argument en het waarom ga ik niet eens uitleggen.
@Inferi0r | 10-11-20 | 08:53:
Excuus, had je eerste reactie verkeert geïnterpreteerd.
@Inferi0r | 10-11-20 | 08:53: Wat ik bedoel is dat homosexualiteit geen keuze is of aangeleerd gedrag. Bovendien komt homosexualiteit ook bij andere dieren voor.
Zo, dus de scheiding van kerk en staat wordt hier vakkundig om zeep geholpen door te stellen dat de staat bestaat door "gratie" gods ofzo? Willen we dan ook de wetenschap als zodanig gaan erkennen als door "gratie" gods, net als zorg (vaccinatie), de theorie van ds oerknal en "the god particle". Neejh, dat gaat natuurlijk niet. Alleen de odnerwerpen die je zelf belangrijk vindt, uiteraard.
GeenStijl en D66 kunnen op dit punt samen optrekken.
Misschien vandaag. Morgen kan de mening van D66 weer 180 graden gedraaid zijn.
Precies. Het kind wordt met het badwater weggegooid. Weg met ons.
tja, dat is hun overtuiging. Je kan niet iedereen dwingen over alles hetzelfde te denken. We leven namelijk niet in een totalitaire maatschappij.
Maar vervolgens vraagt hij aan homo's belastinggeld om z'n scholen te financieren en dat vind ik dan weer niet consequent.
Jaja...als het mijn overtuiging is dat een bepaalde groep mensen tot de untermensch categorie behoort krijg ik een ban. Als Arie met z'n zure harses vermeldt dat heaumeaus verderfelijk ziek volk is dat naar de hel gaat noemen we het een overtuiging.
Als morgen het hoofd van een leraar over straat rolt omdat hij openlijk homoseksueel is en bepaalde "jongeren" dat niets vonden, dan kijkt een groot deel van de nu extreem verontwaardigden zoals gebruikelijk weer weg.
Die selectieve verontwaardiging is bijna nog stuitender dan die uitspraken.
Was de 5e colonne niet met open armen binnengehaald dan was er niet veel aan de hand geweest en had het christelijk geloof een vaste plaats binnen de tolerante Nederlandse samenleving behouden. Nu gaat het schuren en wordt door het adagium gelijke monniken, gelijke kappen de islamitische olifant in de kamer door atheïstisch en links Nederland een bijkomend probleempje. Alsof het Zwitserse zakmes van opa verboden moet worden omdat de slagersmessen van laagschedelige jongeren ook verboden zijn.
Ja hoor. Op de reformatorische school zeker. Als je dat denkt ben je ook redelijk wereldvreemd.
Ik ken ze van binnenuit. Ze bestaan al sinds de jaren 60. Nog nooit 1 homofoob incident uberhaupt. Kom daar maar eens om bij welke seculiere school dan ook.
@Inferi0r | 10-11-20 | 08:45: Pertinente onzin. De verstikkende sociale controle is moordend, soms letterlijk in de zin van zelfmoord, en als je het toch waagt om af te wijken van de mores wordt je geëxcommuniceerd. Walgelijke oppressie vindt er plaats en als je dat ontkent of bagatelliseert ben je zelf ook een engnek. Dus.
Nou Peter Emile we wachten op je scherpe pen. Kom er maar in.
Dit is manipulatie en deze eenzijdige manier van onderwijzen zou verboden moeten worden. De kinderen worden zodanig gemanipuleerd dat zij bijna nooit meer een realitische kijk op de wereld kunnen krijgen. Ik ben zelf atheist maar toen mijn kinderen vroegen of ze naar de zondagschool mochten had ik daar geen problemen mee. Verrijk je horizon, prima.
Verbreed je horizon uiteraard duh.
Misschien wordt het eens tijd om het geloof als basis uit de politiek te halen en daarmee dus ook uit het onderwijs. Zijn we van alle gezeik af.
Geloof er overal uit houden. Jij wil je sprookjesfiguur geloven, da's dan prima, moet je zelf weten. Alleen dat doe je dan maar thuis. niet op school, niet op werk. Niet in de krant, niet op TV gewoon helemaal prive.
Zou een hoop gedoe schelen. Winkels die in gemeenten gewoon op kunnen gaan. Zondagsrust die niet meer heilig is, en gewoon een dag als alle andere wordt.
Vroeger als je dan ergens ging eten, dat je dan moest wachten tot mensen hadden gebeden. Flikker gauw een eind op! Dat jij wilt bidden moet jij weten, daar hoef ik niet voor te wachten.
@Harvey2Face | 10-11-20 | 08:51: Maar voor het zingen de kerk uitgaan en na de kerk de kroeg in, houden we er wel in natuurlijk.
Op de zevende dag deed Mark Rutte nieuwe verkiezingsbeloften en Hij zag dat het goed was.
Wat betreft krijgt Arie hem hard en droog in z'n arie. Wat een kansloze gristen-fundamentalist.
En hij fluit er wel mooi bij vandaar de bijnaam "Arie Kanarie"
Het vagevuur is geen gereformeerde doctrine maar een katholieke. Dit ter lering.
Ons Robje was behoorlijk in zijn wiek geschoten. Nou weet ik niet waar zijn wiek zit...
Een paar centimeter boven zijn floppydrive.
@elfenstein | 10-11-20 | 08:39: Net achter zijn usb stick, zeg maar...
Arie van Nazareth?
Dat zijn geen spijkers.
Arizeeër
Van mij mag Arie homo's verbieden voor de klas en alleen zwarte pieten aanstellen op CU-scholen, maar dan moeten die scholen niet hun hand ophouden bij de belastingbetaler.
Tuurlijk, en dan zondag weer aan het koorknaapje zitten friemelen.
Google: katholiek vs protestant
@Inferi0r | 10-11-20 | 08:46: Ik ben niet thuis in deze materie maar vallen katholieken en protestanten niet beiden onder het christendom?
Het zijn net moslims, die durven ook niet af te wijken van de koran. De echte fundimoslims WILLEN niet afwijken van de koran. Ze zullen me daar gek zijn.
Die laatsten genieten zelfs de steun van de helft van ons electoraat en hun partijen.
Door naïviteit of kwaadaardigheid.
Zou er één Moslim zijn die het durft voor te stellen om de Koran te herschrijven naar moderne maatstaven?
Met de bijbel is het ook gelukt en daarmee is de barbarij de rug toegekeerd. Zijn er moslims in de panelen? Graag reactie... a.u.b.
@Harrie7949 | 10-11-20 | 08:37: De schrijvers van die koran hebben dat direct dichtgetimmerd; er mag niet aan gewijzigd worden.
Wat vuil aangaat Schizo, zijn het genieën.
Deze meneer bewijst eens te meer het belang van een scheiding van kerk een staat. Kinderen hebben recht op neutraal onderwijs, docenten én kinderen hebben het recht om te zijn wie of wat zij zijn. Meneer Slob heeft datzelfde recht, binnen de vier muren van zijn huis en zijn eigen geloofsgemeenschap. Iedereen blij.
Eens en goeismorges Mickey.
Neutraal onderwijs .... hm ... interessant.
@CalamityJane | 10-11-20 | 08:30:
Môge Calamity. Weer fris en fruitig voor de strijd? Koekwouzen genoeg in dit land. ;-)
@Watching the Wheels | 10-11-20 | 08:36:
In welk opzicht, Watching? Of bedoel je ook politiek neutraal? Want de linkse indoctrinatie is wat mij betreft ook een sluipend gif voor kindergeesten.
Volledig los van de realiteit, lang leve denkbeeldige vriendjes. Ga je schamen Slob.
Grob weet niet hoe dat moet in deze tijd waarin schaamte uitgeradeerd en waarin angst voor de boy's onze nieuwe staatsreligie de rede overnam.
Wel toevallig dat zo'n ophef veroorzaakt. Een akkefietje in Rotjeknor en dan zoiets er naast leggen. Opvallend. Zou het iets te maken kunnen hebben met aandacht af leiden.
Waar rook is..
Als het kwaakt als een eend, loopt als een eend...
Het leidt in elk geval wel lekker af.
Ik ben wel benieuwd wat er dan gebeurt als zo'n gezin eerst die verklaring tekent en dat pa & pa (dát hadden ze er even niet bijverteld) dan volop gaan staan bekken op het schoolplein. Worden ze dan aangevallen, worden ze weggejorist, moet kleintje van school? Lijkt mij allemaal wat moeilijk te handhaven of verdedigen met artikel 1 in de hand. Meneertje Slob geeft te kennen dat hij de grondwet niet kent of eerbiedigd, hij kan dus gaan met zo'n instelling omdat hij er niet voor alle Nederlanders, ongeacht kleur, afkomst of geaardheid is. Sowieso kan je je afvragen of zo'n fundischool, zelfde als met moslimscholen, wel subsidie moet ontvangen van een seculiere staat als de onze. Ik zie het liefste dat al die koekwausschooltjes opgedoekt worden, maakt me niet uit welke skydaddy ze aanhangen, wil je kinderen indoctrineren dan ben je hier aan het verkeerde adres.
Dit, heel erg dit. Eens!
Helaas, dankzij die reli scholen werd het destijds wettelijk mogelijk om een eigen school op te richten. Dus ook scholen die het vreselijk goed doen (er zijn er niet zo veel, maar als u zoekt, vindt u ze wel). Nu is dat al weer een stuk minder eenvoudig geworden, sterker nog het opent juist de mogelijkheid precies het soort scholen te openen die we helemáál niet willen hebben (denk religie van de vrede).
Subsidie? Gristelijke ouders betalen minimaal zoveel belasting als seculiere en doen veel vaker dan gemiddeld geen beroep op bijstandpotjes.
Als je als SGP’er dus meer bijdraagt dan gemiddeld, hier durft een liberaal dan nog te stellen dat hij jou school subsideert?
Gewoon pertinent onwaar.
Hoe vaak is zo'n verklaring getekend en met welk doel? Het gaat om een getekende verklaring van de ouders. Wat vraagt men dan van hun kinderen?
Die zijn minderjarig en moeten dus van de school door pappie en mammie 'straight' gehouden of geslagen worden, na het tekenen van die verklaring.
Staat er misschien niet letterlijk zo in, maar is wel de wens en intentie.
Islamitische scholen carte blanche geeft.
Maar goed dat je het niet een witte kaart noemt. Want dat mag niet meer he....
Vandaag meteen ontslaan. De enige remedie tegen dit soort fundamentalisten.
Welnee. Slob zit er omdat zijn partij een andere partij aan de macht heeft geholpen; coalitie, u weet wel.
Arie geeft maar weer eens mooi aan dat religie geen plek hoort te hebben in de politiek.
Als we een beetje serieus zouden zijn over de scheiding tussen kerk en staat, waren alle politieke partijen die gestoeld zijn op religie, ondertussen verboden.
Mag je socialisme ook onder een religie scharen? Of fascisme? En wat te denken van kapitalisme?
@EEnzame SchizofrEEN | 10-11-20 | 08:21: Ik zie politieke correctheid wel als een religie. Maar dat is natuurlijk niet wat ik bedoel, u weet wel.
@EEnzame SchizofrEEN | 10-11-20 | 08:21:
Socialisten geloven in andermans geld.
Echt iets om trots op te zijn, dat soort polder Taliban, een beetje als de Amis in de US, redelijk leuk vermaak om eens bezig te zien met hun middeleeuwse rituelen maar laat ze verder in hun eigen reservaat blijven en zich vooral nergens mee bemoeien, zeker niet met zaken zoals beslissingen nemen aangaande het landsbelang nemen niet
Je zal maar geboren worden met een flinke portie homo in zo'n reservaat, de enige kans die je hebt is lang genoeg overleven tot je fatsoenlijk kan lopen en dan wegwezen voor ze met heggescharen achter je aankomen om je instrument van de duivel eraf te tjoppen. Nee, gewoon nee, opdonderen met al die middeleeuwse dictatortjes, eerst een interview met Oprah van minstens een uur live met jouw god zodat we zeker weten dat ie ook echt bestaat. Ik wil tenminste 1 echt, verifieerbaar wonder zien anders telt het niet. Tot die tijd moeten reli's vooral hun grote bek houden, ZIJ zijn degenen die lopen te fantaseren en onderdrukken op basis van die fantasie, normaal gesproken nemen we dergelijke mensen niet zo serieus, waarom is dat bij religie anders?
@elfenstein | 10-11-20 | 08:26: We nemen ze nog steeds veel te serieus omdat het grootste gedeelte van de bevolking afstamt van ouders met dit soort middeleeuws gedachtegoed , lees sommige wereldvreemde reacties zelfs hier op GS maar eens, maar goed, nog een generatie en het merendeel van dat soort is ook wel uitgestorven, het is een kwestie van lange adem.
Verander homosexualiteit in islam en de hel breekt los. Petities, demo's, rellen etc.
Jean-Paul Sartre heeft het al eens gezegd: De hel, dat is de Christen Unie.
Amen.
De hel dat ben je zelf.
Het eerste wat Arie Slob deed toen hij zijn nieuwe huis kocht, was de achterdeur dichtmetselen.
Whahaha!!!
Arie keurt ook heteroseks af, dat mag alleen als er voor de kerk getrouwd is, om voort te planten, met de ogen dicht, in het donker, onder de dekens, met pyama aan en er mag vooral geen plezier aan beleefd worden.
Wat dat betreft is IVF het summum, maar dat mag dan weer niet.
Ik denk bij gods water over gods akker altijd aan een heftige lesbo-goldenshowerscene. Dat zal Arie wel niet bedoelen he?
@elfenstein | 10-11-20 | 08:33: Misschien. Vanavond maar eens uitgebreid onderzoek naar doen.
Ach het was tijd voor wat kritiek op een religie, dus ze hebben het christendom maar even van stal gehaald. Als ze volgende week een keer een positief artikel over religie willen schrijven is de islam zeker weer aan de beurt
Ach gut, Refo's willen meeliften op het "succes" van de Islam en hopen op die manier hun ouderwetse standpunten opnieuw leven in te blazen en er alsnog door te krijgen.
Tolerantie maakt plaats voor intolerantie, en dat zouden wij moeten tolereren?
Nee en nog is nee. De tekenformulier bestaat al 50 jaar. Alleen is het nu pas, of alweer, een media relletje.
De wet spreekt zichzelf tegen, dan krijg je dit gezever.
daar ben ik het toch niet mee eens. Nederland kent een VvMU, en dat is vooral(!) richting de politiek en macht. Dat betekent dus niet, dat je alles maar kan en mag zeggen. De grondwet is daarvrij duidelijk in.
Hetzelfde met vrijheid van religie. Je bent vrij een religie aan te hangen die je wilt, de overheid zal je daarop niet gaan vervolgen. Alleen dat is niet hetzelfde dat je dan maar alles mag zeggen onder het mom van vrijheid van religie.
@Harvey2Face | 10-11-20 | 08:39: het woordje 'vooral' is juist doorslaggevend voor dat grijze gebied waar die wildersposterschutter onder valt. Daar kun je dus geen lijn tekenen in de zin van 'tot hier en niet verder'. Dan staat 'het recht' buiten spel in deze, en dus 'de macht' ook.
@Jos Tiebent | 10-11-20 | 08:46: Dan is de wet nog veel duidelijker, want dan wordt het bedreiging en/of aanzetten tot geweld. Dat hij het VvMU noemt die lul zelf weten. Dat is het gewoon niet.
Vrijheid van Meningsuiting in Nederland betekent dat jij niet door de overheid vervolgd zal worden om het geven van je mening. Je kan en mag dus openlijk kritiek hebben op Rutte en zijn Corona aanpak.
Vrijheid van Meningsuiting in Nederland betekent niet dat je maar alles kan en mag zeggen. En al helemaal niet met dat tokkie geouwehoer "ik zei er 'ik vind' voor, dus dan mag het...".
En nog een nuance, beledigen is strafbaar, kwetsen niet. Dus die cartoons van de proleet mohammed zijn wellicht kwetsend, niet beledigend, en dus gewoon toegestaan. Net zoals ik zeg de proleet, dat kwetst iemand wellicht, da's dan dikke pech.
Dit land is totaal gestoord. Al die fundamentalistische geloven lekker erbij betrekken en een aai over de bol geven. Ze steeds meer macht geven bij het vormen van de maatschappij, zelfs extremisten inzetten voor het indammen van extremisten. Mensen die er, terecht, op wijzen dat het wel een voor veel groepen in de maatschappij een gevaarlijk tijdverdrijf is, wegzetten als DE gevaarlijke intolerante racistische en fascistische randfiguren. Vervolgens geschokt zijn als die fundamentalisten religieuze menen wat ze zeggen. Totaal gestoord!
Wat zal het cabaretiersgilde ineens een inspiratie krijgen zeg: gefundenes Fressen.
En dan is dit nog een lichaamseigen infectie...
Ach, op mijn werkplek in het onderwijs is de kans om openlijk homo tegen te komen, eenvoudigweg nul.
En dat heeft niets met het christelijke geloof te maken, eerder met een ander.
Waar je op een streng gereformeerde school het risico loopt om weggestuurd te worden (en eventueel mentaal een stresstest te krijgen) is alhier het fysieke risico veel te groot.
Ik vind dit erg triest.
@De Let | 10-11-20 | 08:26: Tja. En er iets van zeggen is uit den boze.
En inderdaad, mijn werkplek woont in 010.
Maar nu de hamvraag: zou een gedrogeerde Fred van Leer hem ook doen?
Scholen mogen religie afkeuren, zolang ze maar zorgen voor een veilig leefklimaat.
Scholen mogen de universele verklaring voor de rechten van de mens afkeuren, zolang ze maar zorgen voor een veilig leefklimaat.
enz.
Arie moet de slobberbone van de profeet eens uit zijn mond halen.
Dit is gewoon wat tolerantie inhoudt in Nederland. Verder is deze ophef ook weer zo makkelijk. Verklaring ondertekenen is apart, maar verder doen refo's niks.
Helaas opent het weer de deur voor 'andersdenkenden' om hun eigen verwrongen, abjecte visie te verantwoorden. Zij horen wat ze willen horen, namelijk dat de minister van onderwijs (!) aangeeft dat openlijke haat jegens homo's oké is. En die haat schurkt tegen openlijk geweld aan.
'Ies goed, mag van minister, gooien homo van brandtrap'.
@EEnzame SchizofrEEN | 10-11-20 | 08:13: Inderdaad, hij zei dat we homo's mogen haten en het liefst nog vermoorden. Neem je pillen schizo
Idd. En welke homo wil er nu naar een refoschool? Maar van ouders dit eisen is idioot. Dus eens met GS. En vraagt om meme’s en cartoons. En Tim Hofman moet soms niet zo hysterisch gay doen. Hij moet gewoon dat preutse wijf van hem dumpen en een vriendin zoeken die wel van sex kan genieten. Volgens neuken refo’s nog meer dan hij.
@kleine perzik | 10-11-20 | 08:16: Beter lezen, perzik. Waar de gereformeerden een homo openlijk zullen afkeuren, zijn er religies waar de 'religieus leider' openlijk geweld een prima plan vindt.
Je hebt gelijk Schizo. Zo zal het gaan.
Amen,de collecte van vandaag kan gestort worden op de roze bankrekening.
Je kan echt nog beter op de SGP stemmen. Die zijn trouw aan God maar ook aan de grondwet. Slob is een glibber.
En de SGP wil uit de euro!
Iedereen die naar de universiteit wil moet een verklaring ondertekenen dat God niet bestaat. Past niet bij het wetenschappelijke karakter. Om er zeker van te zijn dat er niet wordt gelogen moet je “godverdomme bedankt” zeggen als je je diploma wil hebben.
Gelul.
@Teeweetwee | 10-11-20 | 08:09: Zeker weten?
Sjaak, iedereen heeft een God. Alleen niet iedereen durft ervoor uit te komen.
@DeterioraSequor | 10-11-20 | 08:16: Ik durf er heel eerlijk voor uit te komen dat ik geen god heb, echt geen eentje. Ook geen twee. Gewoon helemaal niets. Niks. Nada. Nul. Zip.
@DeterioraSequor | 10-11-20 | 08:16: en daar hebben we de eerste crypto-spirituele "maar jij gelooft ook in iets" wappie die zich meldt.
NEE
Ik ben a-the-ist. Van alle 3000+ goden die de mensheid ooit verzon, erken of geloof ik in geen enkele.
Dat is er misschien eentje verschil met jou. Leef er maar mee?
Flauw Sjaak. Poets je onderscheidingsvermogen op.
@Harvey2Face | 10-11-20 | 08:32: Ze zullen voor je bidden (ik niet, ik wordt ook niet mentaal belemmerd).
ach sukkels, doe er niet aan mee. Altijd maar weer een paar Christenen bashen in een uithoek van NL, onder het mom van "ja maar Christenen". Ondertussen gaan homo's in het midden-oosten op de brandstapel, en worden ze in Amsterdamiestan weggepest en in elkaar geslagen.
Dan geef ik nog steeds liever de voorkeur aan het sociaal bevrijden van die paar homo's (m/v) die de pech hebben in de bible belt geboren te worden, dan aan het bestrijden van dat andere achterlijke bekrompen (en wel geweldsverheerlijkende) pakket woestijngebruiken dat in het midden-Oosten nog de boel bepaalt.
Eigen stoep eerst ... (schoonvegen van de domme shit die je er dagelijks aantreft, dat is)
@CynicalBastard | 10-11-20 | 08:08: oh en moslim-potenrammers zijn de ergste. Die lopen dagelijks rond met de angst het zelf te zijn ... wat waarschijnlijk ook zo is.
Relifundamentalisme is zooo 2020! En 2021 ...
Terug naar de middeleeuwen.
De "religie van de vrede" is ook niet echt positief over homosexualiteit... en daar doet ook niemand 'moeilijk' over, en dat zij nog wel de ergsten.
Daar gaat het nu (een keer) niet over.
Daar zou het ALTIJD over moeten gaan, de godganse dag. Want het allergrootste probleem dat de wereld ooit heeft gekend namelijk.
Arie slob zou ik dan weer niet doen. Ik keur Arie af:
Scholen moeten seksualiteit sowieso afkeuren.
Doe maar in je eigen tijd.
@Calastir | 10-11-20 | 08:31: Niet in het fietsenhok van de school.
REAGEER OOK