Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TK LIVE - Het zoveelste coronadebat

Met extragratis om circa 14:15 uur de cruciale RIVM-cijfers!

Gaan we weer. In de Cruciale Week van de Waarheid. Praten, praten, praten in plaats van mokerhard met de hamer slaan en Het Virus tot Sint Juttemis naar de barrebiesjes meppen. Rob Jetten is er niet bij (die is thuis krachtbouillon aan het trekken met stukjes schenkel uit het FDF Survivalpakket) en wordt vervangen door Steven van Weyenberg, ook al zo'n klasbak die zijn sporen heeft verdiend in het bedrijfsleven. Leesvoer voor bij het debat Nederlandse zorg ligt op koers voor een ramp, waarschuwt Landelijk Netwerk Acute Zorg & Kuipers: ziekenhuisopnames zitten op de lijn van het slechtste scenario. Halen. We. De. Kerst. Wel?
Update: RIVM-cijfers komen ietsje later, wegens """storing"""

Wilders over het kapotvernielde staatsrecht

Reaguursels

Inloggen

ipv die weekelijkse toestroom van 500+ gelukszoekers kan je ook mensen die werkelijk de maatschappij willen steunen wat extra's geven.

Abugreip | 29-10-20 | 05:27
-weggejorist-
KittySexa | 29-10-20 | 00:10

Mark slijmt zich bij iedere partij in

monitor | 28-10-20 | 23:06

Iedereen kan nu terecht bij een hulp telefoon, volgens Mark

monitor | 28-10-20 | 23:00

Bodes in de Tweede Kamer zien eruit als detectives in een moord serie

monitor | 28-10-20 | 22:58

als je opeens een bonus krijgt van 1.000 Euro, is de kans groot dat je de huursubsidie moet terug betalen

monitor | 28-10-20 | 22:49

En Thierry was de enige die vitamine D aankaartte. Alleen via winter-zonlicht dan, pilletjes noemen was wel even handig geweest. Deel ze maar uit aan iedereen.

RichardBandler | 28-10-20 | 21:57

@RichardBandler | 28-10-20 | 21:57: Wetenschappers pleiten hier ook voor, dus zo raar was deze vraag niet. Wij in de zorg nemen ze allemaal. al helpt het 5-10 % wat blijkt, dan moet je dat gewoon doen.

Ziener-2 | 28-10-20 | 23:07

Ja, dat geloof ik zeker. 50 % minder besmettingskans en tot 20 x kleinere kans op overlijden, zag ik in onderzoeken voorbijkomen. Mijn punt was alleen dat de zon nu niet sterk genoeg meer is om dáármee uw vitamine D op te doen.

RichardBandler | 29-10-20 | 08:37

Rutte is weergaloos. Wat hebben we toch een inferieure oppositie in dit land.

de Voorzittert | 28-10-20 | 19:48 | 2

Hij is net zo vastberaden dan ten tijde van de afschaffing van de dividend belasting.

likdoorn | 28-10-20 | 21:14

Mark geeft iedereen gelijk, maar doet zijn eigen ding

monitor | 28-10-20 | 22:50

Het niet volgen van een aangenomen motie moet strafrechtelijk vervolgbaar zijn... Dit lijkt nu wel op een raadgevend referendum, waarschijnlijk is binnenkort het indienen van een motie voor kamer leden niet meer mogelijk. Het is een dictatuur #MARXrutte

Ruudjuh | 28-10-20 | 19:13 | 6

@Ruudjuh | 28-10-20 | 19:30:
Jorge Videla, Mao Zedong, Jozef Stalin, Nicolae Ceaușescu, Pol Pot, Idi Amin.
Dit zijn een paar bekende dictators, Google ze even, lees wat ze gedaan hebben, en beweer dan hier nog een keer dat we dictatuur leven.

Tragicomix | 28-10-20 | 19:55

Jullie zijn gewoon in de wa,r na een half jaartje met een paar beperkingen te leven, watjes.

Tragicomix | 28-10-20 | 21:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Zonde van de zendtijd.

Sinterbikske | 28-10-20 | 18:46

Mark vind Nederland een ontzettend gaaf kutland waar hij de knevelarij over een zo lang mogelijke periode wil uitsmeren dat is nl de beste weg om de economie naar de gallemiezen te helpen.

likdoorn | 28-10-20 | 18:21 | 2

Ja als kind droomde hij er al van om de economie naar de gallemiezen te helpen.

Tragicomix | 28-10-20 | 19:22

Als met een lockdown het coronavirus direct kan verdwijnen, dan had hij dit al gedaan. Dit gebeurt alleen niet. Zo kunnen we dan wel weer kerst vieren, maar op 2 januari kunnen we dan weer de semi-lockdown in. Maar dat gaat men gegarandeerd niet pikken, zeker niet met een magazijn Cobra 6'jes achter de hand. Het enige effectieve instrument wat Rutte heeft buiten het dichtgooien van dingen om zijn sneltesten en die zijn er nog steeds te weinig.

Alexander des Burgus | 29-10-20 | 07:22

Het naast zich neerleggen van moties doet Rutte in Brussel niet zo makkelijk als hier in de kamer

Damoos | 28-10-20 | 18:14

Hoeveel harder moeten mensen in de zorg eigenlijk werken? Het aantal bedden is beperkt (dat is ook juist het probleem) en veel andere zorg wordt momenteel uitgesteld/op afstand gedaan.

Beau_Reaal | 28-10-20 | 18:12 | 3

Zou zeggen loop een keer een dag mee.

Ziener-2 | 28-10-20 | 18:30

@Ziener-2 | 28-10-20 | 18:30: Waarom? Kan je het niet uitleggen?
Draaien ze langere diensten? Leveren ze vrije dagen in? Waarom gelijk zo'n reactie, ik vraag het gewoon toch. Het lijkt mij dat ze gewoon doen wat ze altijd doen namelijk en dat het meer de beeldspraak is van 'de mensen aan het front' dat suggereert dat het een soort strijders zijn. Waarbij mijn aanname is dat dat een beetje onzin is.

Beau_Reaal | 28-10-20 | 19:00

Het aantal bedden is niet beperkt, maar het personeel. Er zijn bedden genoeg. Daarom wordt het personeel uitgewoond om zoveel mogelijk zorg te verlenen. Toch blijft de zorg beperkt ten opzichte van wat nodig is en dáárom wordt reguliere zorg uitgesteld. Daar gaan óók mensen aan dood, maar die verschijnen niet in de waan van de dag van de covidstatistieken.

laatste_waarschuwing | 28-10-20 | 19:39

Lijkt wel een verkiezingscampagne..
Zullen we het dan ook meteen maar doen?

ik2! | 28-10-20 | 18:12

Hoe duidelijk wil je het nog hebben om te constateren dat wij er gewoon niet toe doen.
Het enige doel in het leven van die druiloor is macht, macht en nog eens macht.
Verblind door de macht dringt het niet bij Rutte door dat er meer mensen gaan sterven als gevolg van zijn rampzalig beleid dan door het virus.
Het is alsof er een iemand op de rails we de trein maar laten ontsporen om die ene persoon te redden.

oakmont | 28-10-20 | 18:09

Kijkende naar dat debat over extra geld voor zorgenden tijdens de coronacrisis wordt ik echt niet goed van het gelöl van die Karl Marx prutte die heel Nederland al jaren bedonderd!

Maar in de peilingen van aanstaande Zondag zal die verschrikkelijke club waar hij de lijstaanvoerder is wel op 50 zetels staan.

Tiltetapper | 28-10-20 | 18:08
-weggejorist-
Elpefo | 28-10-20 | 17:54 | 1

Ach Rutte heeft schijt aan de zorgmedewerkers, de bonus voor rijksambtenaren en verhoging van hun salaris was er binnen een dag door, 550 euro per luie ambtenaar + loonsverhoging. Hij denkt middelvinger naar de SP/PVV/FVD ik heb meer zetels dan jullie drie bij elkaar 42. Hij zit ook lekker relaxt achterover Candy Crush Saga te spelen op zijn mobiel en de oppositie is zo verdeeld, dat zijn verdeel en heers politiek nog wel tien jaar doorgaat. Helaas hier ook steeds meer VVD adepten ! Fijn 2021.

Ziener-2 | 28-10-20 | 17:51

Voelt als ‘The Big Short’. Op papier en in de media alleen maar paniek, en aan iedereen met wie ik praat vraag ik hoeveel mensen ze kennen die ziek zijn, klachten hebben, in ziekenhuis liggen of overleden zijn............... vervolgens vraag ik hoeveel mensen ze kennen............... velen gaan dan ineens denken, hmmmm logisch verhaal, hmmm............

emwee | 28-10-20 | 17:36 | 1

Was "The Big Short" niet juist dat iedereen en alles vrolijk verder leefde alsof er niets aan de hand was, terwijl je uit cijfers en in je omgeving heel duidelijk kon zien dat er een ramp aan het gebeuren was?

Beau_Reaal | 28-10-20 | 18:15

Gore leugenaar Rutte probeert zich er weer onderuit te draaien probeert nu het tot verhouden inlegvelletje.
Straks kunnen we zeggen het volk verdient op wie ze stemmen en als ze deze draaikont willen wens ik de zorgmedewerkers veel succes.
Een gift van enkele miljarden richting het zuiden is voor hem veel belangrijker.

likdoorn | 28-10-20 | 17:27 | 2

Ik ben er onderhand van overtuigd dat het niets uitmaakt. Ook al zegt Rutte nu live in het debat: "het maakt mij niets uit wat het volk wil, ik doe toch wat Brussel zegt."
Zolang NOS en RTL dit niet uitzenden stemt het volk er toch weer op. De stemmers kijken niet daar de debatten, die moeten werken en is ver van bed show. Alleen de uitgelichte punten met het bord op schoot worden gezien.

General Dripple | 28-10-20 | 17:29

@General Dripple | 28-10-20 | 17:29: Met het dividend debat in het geheugen ben ik er van overtuigd dat je gelijk hebt.

likdoorn | 28-10-20 | 17:41

Vanmiddag bij de Bruna het veel besproken blad " gezond verstand" van emeritus hoogleraar Karel van Wolferen gehaald....ik had het laatste exemplaar te pakken en ze hebben al extra besteld.....ik snap nu waarom de politiek niet blij met dit blad is.....mijnheer van Dissel u krijgt van mij bij deze de denkbeeldige middelvinger! Wees eerlijk....of hou u mond! Zo dat lucht op.....

Witte-vla | 28-10-20 | 17:03 | 5

Dat soort waarheden worden altijd geridiculiseerd met als voorbeeld een extreme complottheorie. Of zelfs een niet bestaande. Zo zijn er documentaires of clubs van engineers etc. vol onderbouwde, door slimme mensen opgeworpen vraagtekens bij 9/11. Maar nee, allemaal onzin, want mensen beweren dat het hologrammen waren.

Beau_Reaal | 28-10-20 | 18:18

@Huub12 | 28-10-20 | 17:47: ten onrechte en zonder te lezen of inhoudelijk te reageren werd de gebruikelijke afleidinhstruc weer uit de kast gehaald: complot en moeten we dit niet verbieden. Ook werd de handel en de uitgever op haar fatsoen aangesproken. Dat beeld moet vooral in stand gehouden worden. Bij gebrek aan een inhoudelijk weerwoord.

Huub12 | 28-10-20 | 18:41

Ja prima blad met goede onderbouwde artikelen heb er nu 2 los maar ga maar een abbo nemen

AnCladach | 28-10-20 | 18:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens de WHO is 98% van de normale griep verdwenen
youtu.be/EP1Lu8ezsWE

nutsniet | 28-10-20 | 16:58 | 3

goh...

starbuck280 | 28-10-20 | 16:58

Seizoen is nog niet eens begonnen.

Elpefo | 28-10-20 | 16:59

Raar toch dat er alleen """storingen""" worden gemeld als het aantal besmettingen (fors) lager is dan verwacht (gehoopt?). Anders dan de kop "RIVM meldt 8123 nieuwe besmettingen, maar cijfers niet compleet door storing" verwacht ik geen kop als "RIVM meldt 10.017 nieuwe besmettingen, maar cijfers mogelijk dubbel door storing."

henkvaningrid | 28-10-20 | 16:51 | 4

@HornoxNL | 28-10-20 | 16:54: Doe eens niet zo ongelooflijk DOM man. Aslof RIVM er is om ons voor de gek te houden. Tuurlijk is er ook corruptie in NL, maar corona is simpelweg echt. Als jij in RDam woont en een hartaanval krijgt is het dezer dagen niet zeker dat jij (of je moeder0 in het dichtstbijzijnde ziekenhuis terecht kan. Dat kan heel makkelijk vol liggen ivm - ja - corona. DAAR gaat het dus om. Of denk jij dat de ziekenhuizen in 'het complot' zitten?

Elpefo | 28-10-20 | 17:01

Nu de cijfers per twee dagen kunnen ze middelen.

likdoorn | 28-10-20 | 17:28

De ziekenhuizen zijn commerciële instellingen die uiteindelijk gaan voor winstmaximalisatie.

RichardBandler | 29-10-20 | 08:41
▼ 1 antwoord verborgen

Positief getest: 8135

kanookmorgen | 28-10-20 | 16:47 | 9

@HornoxNL | 28-10-20 | 16:53:
Zwetskous, gemiddels ligt tussen de besmetting en een ziekenhuisopname 10 dagen, dus hoe hoger het aantal besmettingen vandaag, dan zie je het aantal opnames pas over 10 dagen.
Sorry dat ik het zeg maar ik erger me grijs aan zoveel domheid en kortzichtigheid in de samenleving. Het gaat er niet om wat u of ik vindt, het gaat om de trend, om nuchtere analyse dus. En verstandige mensen houden daar rekening mee en domme mensen laten het zich overkomen. Zo.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 17:22

@Graaisnaaiert | 28-10-20 | 17:22: een nuchtere analyse is goed inderdaad, maar waarom dan deze situatie gelijkstellen met maart. Er is nu meer kennis en ervaring, behandelduur is korter, minder doden.

Ik ben niet tegen maatregelen, maar als we aerosolen theorie niet meenemen, HCQ kwakzalverij vinden, vit D links laten liggen, handen kapot wassen en ons aan anderhalve meter houden, want die afstand wetenschappelijk bepaald, dan zijn we inderdaad domme mensen. Speelt het herfstweer een rol? Zoja, welk effect heeft dat dan? Blijf jezelf gerust verstandig noemen, dan zal je vast deugen (voor jezelf).

LuNaTeeQ | 28-10-20 | 18:34

@LuNaTeeQ | 28-10-20 | 18:34: we zijn als we de Politiek en MSM blind volgen en vertrouwen inderdaad domme mensen.

Huub12 | 28-10-20 | 18:43
▼ 6 antwoorden verborgen

We zijn nu in ieder geval gewaarschuwd dat er wel wat aan zit te komen. En een gewaarschuwd mens telt voor 2. Heb je die mondkapjes nog niet, haal ze want ik voorspel dat je anders geen winkel meer inkomt. Met de politiek - en in het bijzonder dit kabinet - is het heel simpel, dat wat ze niet vertellen is belangrijker dan wat ze wel zeggen. We krijgen het slechte nieuws in hapklare brokken opgelepeld, kun je van vinden wat er ervan vindt maar schakel tijdig en wees voorbereidt. Die complete lockdown komt er niet ( kan niet zonder grenzen en luchthavens dicht, daar wil niemand in dit globalistische kabinet met gedoogsteun van immigratiekkeizer Klaver aan ) maar dat we "in beperking" gaan is zeker. Ga er maar vanuit dat we vrijdag de 12K gepasseerd zijn en dat er dan een nieuwe fase volgt, dan kan het achteraf alleen maar meevallen.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 16:44 | 4

Volgende week.. zo rond de Amerikaanse verkiezingen, denk ik zo.

starbuck280 | 28-10-20 | 16:57

@General Dripple | 28-10-20 | 16:50:
Hier ook. Het helpt onszelf wellicht niet maar voor winkelpersoneel helpen alle beetjes. De meeste houden frontale spetters wel tegen dus dat is alvast winst. Zet ze trouwens wel af als ik weer naar buiten ga ( en doe een schone op bij de volgende winkel ), geen zin om mezelf te besmetten met "vuile" of vochtige mondkapjes.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 17:32

@General Dripple | 28-10-20 | 16:50: en volgende week mag je alleen binnen als je op handen en voeten loopt?

Ad1617 | 28-10-20 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

In de tijd tussen twee persmomentjes van Rutte&Pipo bouwt men in China een noodziekenhuis voor 1000 patienten.
Bezuinigen en afschalen, dat is hier het enige dat men kan.
Gaaf land of failed state?

Schmalz | 28-10-20 | 16:40

Alweer storing? Je kunt zeggen: "Ach, overheid en ICT, had je anders verwacht, dan?"
Maar.... het geeft wel tijd om de cijfers te manipuleren, of ben ik nou tè wantrouwend?

L.E. Raar | 28-10-20 | 16:28 | 2

Laten we ze via een motie dwingen om in het vervolg pas het debat NA de cruciale cijfers te houden. Dinsdag/woensdag geeft altijd een omslagpunt weer, dus wat mij betreft, ook al wordt het nachtwerk, pas debatteren als we die cijfers hebben. Dit is zinloos zo.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 16:35

Ach ja, contactonderzoek doet het niet. Nou wie had dat toch gedacht. Gelukkig wekt het wel vertrouwen te weten dat de RIVMers over ons waken en weten wat goed voor ons is. #prutsers1eklas

snars | 28-10-20 | 16:23

Zorg medewerkers gun ik een goed (beter) salaris maar meer kosten naar de zorg lijken me niet realistisch. Per jaar geven we 100 miljard uit aan de zorg (vergelijk 10 miljard aan defensie) en dat lijkt me voldoende. De zorg moet zwaar geherstructureerd worden m.a.w. kosten, binnen bestaand budget, herverdeeld en veel “nice to have” zorg uit het pakket gehaald.

Blonde Nel | 28-10-20 | 16:20 | 6

Het bedrag wat de farmaceutische industrie vangt is vele male hoger dan de voor degenen die het werk doen (naast het feit dat een goedkope vorm van vroege behandeling van Covid-19 weer niet mag) ...

nemo_nemo | 28-10-20 | 17:22

Te beginnen met het management waterhoofd, kan zomaar een derde van de kosten schelen.

lanexx | 28-10-20 | 17:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou komt het hoor. Thierry.

Sinterbikske | 28-10-20 | 16:17 | 3

Het is net alsof het al vanaf 1400 uur chips nootjes bier is.

Sinterbikske | 28-10-20 | 16:18

Waar is Jetten?

eerstneukendanpraten | 28-10-20 | 16:16 | 4

Ligt op zijn buik.

Gulliver | 28-10-20 | 16:20

Zit thuis zijn pakketten van FDF op te eten

dedwarsligger | 28-10-20 | 16:21

Die doet online aangifte wegens boerenbedreiging. Zou hij nog wel op de VersmarQt een kropje hipstersla durven te halen of moet zijn zus ook dat al voor hem doen?

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 16:37
▼ 1 antwoord verborgen

Van der Staay doet het weer goed. Als kerk en staat nou nog eens gescheiden wordt dan had ik het wel geweten.

Naall | 28-10-20 | 16:09 | 2

Misschien eerst maar eens gaan begrijpen wat scheiding van kerk en staat betekent?

Lupuslupus | 28-10-20 | 16:36

Het schijnt dat de nieuwe dagelijkse cijfers heel even online hebben gestaan, 13000 ongeveer, maar later weer verwijderd zijn.

Sinterbikske | 28-10-20 | 16:05

Toch allemaal triviaal dit vergeleken die olifant met n kromzwaard in de kamer.
Komt de regeringspartijen en die oen van links goed uit.

Wassila | 28-10-20 | 16:03

Minder vlees eten kan een ernstig ziekteverloop door corona beperken in 3....2....1.

InconvenientTruth | 28-10-20 | 15:57

VVD minister heeft de zorg geprivatiseerd, met de drogreden, dat dan de marktwerking de kosten aanmerkelijk zouden doen dalen. Niets is minder waar de zorgkosten rijzen de pan uit,. Geprivatiseerde ziekenhuizen waar zorgondernemers gigantische salarissen en bonussen opstrijken. Ziektekostenverzekeringen die een gigantische administratieve (ondoorzichtige)
kerstboom hebben opgetuigd, zodat geen mens meer kan herleiden waar al het door de verzekerden opgebrachte geld blijft. In de zorgsector heeft men gigantische strijkstokken. Conclusie de mensen die met de benen in de klei staan werken zich uit de naad en de top gaat er met het geld vandoor. Lang leve het liberalisme van de VVD.

QPO69 | 28-10-20 | 15:55 | 4

Op zich wel met je eens hoor, maar als de zorg zou functioneren als een gemiddeld ander ambtenaren-apparaat, mag het van mij best wel wat kosten. Hoeveel meer, daar kan over gesteggeld worden.

TmC | 28-10-20 | 16:10

Dat liberalisme is definitief verdwenen na het vertrek van Wilders en Verdonk. Markje is meer van het socialisme, waarvan juist de zorgverzekering het beste voorbeeld is. Eerst verdween alle marktwerking bij de verzekeraars want winst maken was niet meer interessant want alles werd 'verevend'. En dan het gek vinden dat dit zijn weerslag heeft gevonden in de zorg zelf waar alles ondergeschikt is gemaakt aan het systeem. Men noemt zich alleen nog liberaal maar de regering heeft het voor het alleen zeggen, zie de corona ellende. Is er al berichtgeving over het Russische vaccin dat nu ter goedkeuring ligt bij de WHO? Of is alles dat uit Rusland komt fout?

SlimmeBelg | 28-10-20 | 16:15

Er is geen marktwerking in de zorg.
Als je bijvoorbeeld per wet regelt dat er een maximale prijs mag zitten aan een product, wat denk je dat dat de daadwerkelijke prijs gaat zijn? Heb je dan echt de illusie dat iemand daar ver onder gaat zitten?
wetten.overheid.nl/BWBR0032539/2013-0...

General Dripple | 28-10-20 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

Mág dat zo maar, een aangenomen motie niet uitvoeren?

harbi | 28-10-20 | 15:51 | 4

Helaas wel. Maar het gebeurt alleen als je s..... t hebt aan de democratie.

The_Challenger | 28-10-20 | 16:02

De zorg heeft vorig jaar nog een ruime loonsverhoging gehad. In vergelijking met veel sectoren verdienen ze al ontzettend goed.

stipjes | 28-10-20 | 16:02

In een schijndemocratie wel hoor.

Grobbebol | 28-10-20 | 16:03
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, de zwakke Dik-Faber is bijna klaar.
Komen de dagelijkse cijfers in 3,2,1....
( zo doorzichtig allemaal )

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 15:49 | 3

Dat zou wel heel triest zijn, maar alles is mogelijk hier tegenwoordig.

sprietatoom | 28-10-20 | 15:54

@sprietatoom | 28-10-20 | 15:54:
Het lijkt soms wel een spelletje he, "waar kunnen we nog mee wegkomen".
Met heel veel, dus.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 15:56

Er is weer ""storing"" blijkbaar.

Grobbebol | 28-10-20 | 16:05

De fles is uit de geest. Dit kan zo niet

stipjes | 28-10-20 | 15:49 | 1

Ah, de klok zit in de plop.

Sinterbikske | 28-10-20 | 16:15

541 zorginstellingen waar het virus al weer binnen is, hoe krijgen ze het voor elkaar.
124 leraren ziek thuis komt bij mij de vraag op hoeveel scholen in Nederland en hoeveel zorginstellingen.
Iedereen mag z'n eigen conclusie trekken.

likdoorn | 28-10-20 | 15:45 | 3

De boel moet gewoon dicht.

obzzcure | 28-10-20 | 15:51

@obzzcure | 28-10-20 | 15:51: We hebben toch niets in de melk te brokkelen dus ik wacht gewoon maar af wat het gaat worden.

Lupuslupus | 28-10-20 | 16:02

De wijze van testen is inderdaad beroerd. Daar is al veel over gepubliceerd met wetenschappelijke onderbouwing. RIVM maakt er een potje van. Gevolg: Kabinet neemt ingrijpende beslissingen obv inferieure data. Slaap lekker verder !

Huub12 | 28-10-20 | 18:46

Mooie vrouw die Lilian Marijnissen

van_Heutsz | 28-10-20 | 15:36 | 9

@Gulliver | 28-10-20 | 15:54:
En afsluiten met het gezamenlijk zingen van de internationale rond om Jan met ze mondharmonica.

Tronald_dump | 28-10-20 | 15:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Klaver leest zijn huiswerk voor.
Mijn hemel, dat is toch geen niveau. Niet omdat het de meneer van Groen Links is maar dit is toch brugklasniveau? Een leerling die uitgenodigd is om een dagje in de 2e kamer mee te lopen en als aardigheidje ook nog even 4 minuten door een microfoon mag praten?
Je zal er maar op stemmen zeg...

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 15:34 | 5

Brugklas is minstens MAVO, groep 6 niveau zou ik zeggen.

Wassila | 28-10-20 | 15:55
▼ 2 antwoorden verborgen

17 maart 2021 mogen we kiezen voor een ander kabinet.............. als dat doorgaat, want ja.............. pfffff panic in the disco............... stelletje complotontkenners.........

emwee | 28-10-20 | 15:29 | 1

Het is een complot denk ik.

Dutchess010 | 28-10-20 | 15:31

Wel een goed voorstel van het OMT; positief getest zonder klachten na 3 dagen een nieuwe test. Denk dat we zo nodeloze qurantaine grotendeels kunnen voorkomen, in ieder geval met een weekje kunnen verkorten. Uitstekend voor de economie.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 15:23 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ziekenhuis capaciteit uitbreiden, nootwet afschaffen, totale lockdown verbieden, RIVM en Hugo preventief opsluiten, 1 maand lang vragen op boven de 67 en met onderliggend lijden zichzelf uitermate te beschermen, dan aan iedereen die besmettelijk is vragen om hoestend en niezend door het land te reizen. Na 1 maand heeft heel Nederland corona gehad maar die groep is niet kwetsbaar. De jonge mensen hebben nu de komende jaren natuurlijke weerstand tegen de corona's. De zwakkeren kunnen dan weer te voorschijn komen want corona is uitgeraasd. Iedereen blij en onze economie niet naar de klote.

Premier Trutte | 28-10-20 | 15:20 | 8

@schijtzat | 28-10-20 | 15:45:

Dat is normaal maar het lichaam heeft wel geleerd ze aan te maken waardoor de kans op een nieuwe infectie minimaal is.

Gulliver | 28-10-20 | 15:47

punt 1 gaat al niet lukken want er is niemand meer te porren voor die baan.

Naall | 28-10-20 | 15:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Vitamine D is momenteel trending op twitter, na diverse artikelen in de krant en radio-uitzendingen vanochtend over hoe het kan helpen bij preventie van Covid-19. Ik ben benieuwd of er nog kamerleden naar gaan vragen tijdens het Covid-19-debat. Niet iedereen kan zelf vitamine D-tabletten kopen, zoals verpleeghuisbewoners en niet iedereen volgt de media even goed.

Denimativ1970 | 28-10-20 | 15:19 | 19

@Binnenbaan | 28-10-20 | 15:22: Een euro?? Dan heb ik mooi teveel betaald voor mijn 180 capsules Vit D3 maar die zijn wel 3.000 IU per stuk. Neem er 2 per dag dus 6.000 IU totaal.

Lupuslupus | 28-10-20 | 15:58

@Graaisnaaiert | 28-10-20 | 15:55: ik denk dat als je je vit D3 laat meten in t begin van het nieuwe jaar je verbaasd zou staan. 100 wat in deze tijd aanbevolen wordt zal je niet halen. Ik schat 50 hooguit. Dat is goed maar in deze coronatijd kun je beter hoger zitten.

dagpauwoog | 28-10-20 | 18:38
▼ 16 antwoorden verborgen

die 70.000 verzorgers die ze tijdens de periode rutte er uit hebben geschopt het terug brengen van 2.500 ic bedden met de daar aan verbonden verpleegsters kunnen niet worden opgelost met dank aan het 10 jaar regeren van de kabinetten rutte want een ezel stoot zich niet 2 maal aan de zelfde steen of ze zullen de motie van HELD Geert Wilders uit moeten voeren

witchmaster | 28-10-20 | 15:18

kunnen we al wat miljarden vragen aan het zuiden bijna?

Naall | 28-10-20 | 15:17 | 1

Dat kunnen we mooi aan de koning vragen, die is extreem goed in handelsmissies samen met zijn Argentijnse mop.

herstelkous | 28-10-20 | 15:20

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen daar wanneer Mark Rutte in de Tweede Kamer op zijn telefoon ligt te kloten, hij dan op GeenStijl onder de nick "kuifje" aan het reaguren is...

De Droit | 28-10-20 | 15:15 | 6

Ik heb niet zoveel op met rutte maar denk toch niet dat wat hij schrijft zulke stomme reaguursels zijn, ze zouden dan iets inhoudelijk zijn en niet het geblèr van een dronken aardbei.

jan huppeldepup | 28-10-20 | 15:28

Rutte in Brussel, dus. Het is zijn lang gekoesterde wens.

Pieter Breydel | 28-10-20 | 15:35

hahaha +10.

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 16:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Briefje van Isa.
De coronawet is een feit. Deze wet is bij KB onbeperkt verlengbaar zonder instemming van het parlement. Een motie van @WybrenvanHaga
om verlenging toch onderhevig te laten zijn aan instemming van het parlement is afgewezen. Zowel de @NOS
als @nrc
verspreiden desinformatie. En nu?(klik link voor meer informatie)
twitter.com/IsaKriens/status/13214538...

komtdatschot | 28-10-20 | 15:14

Volgens Gommers en Co kan het aantal IC bedden maximaal opgeschaald worden naar 1700. Hebben we toch nog 300 minder dan de Belgen met volgens sommigen hier de Beste zorg van de Wereld.

Trumme | 28-10-20 | 15:14 | 7

En 800 dan de 2500 die Mark ons beloofd heeft.

The2Amendment | 28-10-20 | 15:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Jullie weten toch dat als je een hartaanval van woede krijgt van dat vervelende slappe geouweteringhoer van Kuifje er pas plaats is in het derde ziekenhuis hè.

uisge baugh | 28-10-20 | 15:10 | 7

Gewoon kuif de kuif laten. Lach me krom om zijn tegendraadsheid. Van een politieke kneus weet hij juwelen te maken, vooral de laatste tijd.

The_Challenger | 28-10-20 | 15:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat kan Esther Ouwehand geil "heeeeeeeel" zeggen....

Gulliver | 28-10-20 | 15:10 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

De coalitie schiet in haar eigen voet om Wilders geen succesje te gunnen. Net als Nancy Penoze van de Demoratten in Amerika niet voor het corona steunplan van 1,3 biljoen dollar van Trump wil stemmen. Kaboem. Iedereen die in de zorg werkt en nog op 1 van de coalitiepartijen stemt heeft ze niet alle 24 in het kratje om het netjes te zeggen.

The_Challenger | 28-10-20 | 15:09 | 2

Die motie is aangenomen doordat de door jullie verafschuwde linkse partijen voor stemde.

DexterGordon | 28-10-20 | 15:54

Dat heeft niks met mijn reaguursel te maken.

The_Challenger | 28-10-20 | 16:13

Die stem van Heerma, ik trek dat niet.

basweetutwel | 28-10-20 | 15:07 | 2

niet trekt het als die kerel spreekt, denk dat hij een dove vrouw heeft.

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 15:10

Vre-se-lijk idd

Grobbebol | 28-10-20 | 15:44

Wat is dat toch met die storingen! Kunnen ze helemaal niks? Ik wil de cijfers, nu!

deoudererijperevrouw | 28-10-20 | 15:05

Klaver haalt zijn zusje er nog maar eens even bij. Dat maakt het zo lekker dichtbij komen.

herstelkous | 28-10-20 | 15:03 | 5

Is Klaver al geweest? Cool. Dat was hier dan een momentje "oor in, oor uit*.
Missie geslaagd.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 15:18

halfzusje of aanstaande vrouw nummer 4?

The2Amendment | 28-10-20 | 15:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb de indruk dat sinds ik politieke debatten volg het CDA op een enkele uitzondering na, nog nooit zo'n stuntelige ploeg parlamentariërs en ministers heeft gehad.

WirMachenMusik | 28-10-20 | 15:03 | 5

Tsja, bij die club kun je zelfs minister worden met alleen een PABO diploma..

En dan niet eens minister van Onderwijs.

Wijze uit het Oosten | 28-10-20 | 15:09

Onderhand bij alle partijen.
Net of je naar een stelletje robots zit te kijken.
Totaal geen bezieling.Ze dreunen hun lesje op.Herhalen hun lesje tot het oneindige en doen net alsof ze volksvertegenwoordigers zijn.

komtdatschot | 28-10-20 | 15:10

@Wijze uit het Oosten | 28-10-20 | 15:09: Nee, een drs. geschiedenis die premier kan worden, daar win je de strijd mee.

The2Amendment | 28-10-20 | 15:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja als de zorg gaat staken of zoiets staan ze allemaal in hun hemd of gaan ze dan zelf vrijwillig in een ziekenhuis werken?

jan huppeldepup | 28-10-20 | 15:03 | 1

Vraag dat eens in Spanje..

starbuck280 | 28-10-20 | 15:06

Sodeju. Terrie heeft zowaar wat tijd ingeruimd om naar een debat te komen. Het is niet te geloven...

Enter Yeti | 28-10-20 | 15:03

Maar nu even een, volgens sommigen wellicht stomme, vraag: Wie gaat de rekening nu eindelijk eens neerleggen bij de echte schuldige aan deze crisis: China? Ome Donald gaat dat zeker doen, en China Joe zeker niet. Maar de EU durft zeker niet omdat half Zuid Europa is opgekocht door de Chinezen al dan niet dmv de Belt and Road Strategie?

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 15:01 | 6

@DexterGordon | 28-10-20 | 16:00: die is wel al mooi onder construction, en er staan 27.000 mexicaanse militairen de grens te bewaken! Maar jij bent zeker zo'n slimmerik die niet begreep wat Coyote's waren die mensen smokkelden?

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 16:04

Als ome Donald dit had geflikt met een virus ontsnapt uit een Amerikaans lab, had je de rest van de wereld moeten horen, de claims zouden oneindig zijn.

Ze zouden er alles aan doen om de USA kapot te maken,
Ik snap er geen moer van dat China buiten de MSM aanvallen valt, die richten zich alleen op Trump.
Oh wacht, China is natuurlijk een utopia voor al die rooien die 'toevallig' de MSM als maoistische dictators beheersen.

Zer0-hedger | 28-10-20 | 16:35

De Belt en Road is mn voor China voordelig.

Huub12 | 28-10-20 | 18:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een gezeur, mensen moeten een paar maandjes harder werken en willen een bonus. Zij zijn verdomme aangenomen om hard te werken, als ze het rustiger hebben dan leveren ze ook geen geld in. Krijgen de pakketbezorger in december ook een bonus omdat ze harder moeten werken?

Rest In Privacy | 28-10-20 | 14:59 | 12

@Patje. Weet je dat de coronacrisis de zzp-pakketbezorger geld heeft gekost door inhuren van externe koeriersbedrijven wegens de hoeveelheid?

The_Challenger | 28-10-20 | 15:46

@predator. Ze krijgen hier 1800 netto bij 40 uur. En de zzp circa 2.38 per pakket. De zzp heeft ook nog eigen klanten waar hij verzendingen ophaalt. De zogenaamde zegelverkoop. Die leveren vanaf 96 ct per stuk op oplopend tot 2 euro. Een beetje zpp heeft er daar 100 stuks van elke dag.

The_Challenger | 28-10-20 | 15:51
▼ 9 antwoorden verborgen

Die Hayke Veldman lijkt sprekend op Pechtold. Ook het 'spreken' met z'n handen. Wat is er allemaal gebeurt in dat gratis appartement.

vluchtelingallergie | 28-10-20 | 14:59

Als arme student heb ik vroeger een boel bijbaantjes gehad. Horeca, in een slachterij, op een boerderij en noem maar op. Totdat ik werd aangenomen in een ziekenhuis. Leuk want dankbaar werk en het verdiende hartstikke goed. Vooral avond- en weekenddiensten. Ik begrijp dat gezeur over lage salarissen niet zo goed. Volgens mij verdienen Nederlandse zorgverleners meer dan hun collega's in andere landen.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 14:54 | 25

@VP732 | 28-10-20 | 15:38: Met 5 procent overhead scoren ziekenhuizen helemaal niet zo slecht.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 16:00

@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 16:00: 5% in aantal waarschijnlijk, maar wel een onevenredig stuk taart pakken. En ik vermoed ook dat niet is meegerekend de interimmanagers, van buitenaf ingehuurd, zeg maar de dik betaalde interimmanagers die als functie hebben de bende van hun voorganger op te ruimen, maar vaak met dikke bonus weggaan, een veel grotere bende achterlatend ;))

VP732 | 28-10-20 | 16:18
▼ 22 antwoorden verborgen

Schandelijk dat die bonus nog niet uitgekeerd is.
Rihanna belt Kaag en schooit om 100 miljoen, Kaag zegt: aub hier pak aan. Maar als het om onze eigen mensen gaat kan het niet op tijd geregeld worden. Net zoals met de kinderopvangtoeslag of de aardbevingsschade in Groningen. Het is te triest voor woorden.

Sinterbikske | 28-10-20 | 14:54 | 9

@spanarchist | 28-10-20 | 14:57: Je moet kijken of het betaalbaar blijft. En zorg is veruit de grootste post op de overheidsbegroting.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 15:09

@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 15:09: Ik ben het niet vaak met u eens alhier, maar in dit geval wel. De zorg is uitgegroeid tot een bureaucratische moloch, een zwart gat waar geld in verdwijnt. Niets ten nadele van de artsen en verpleegkundigen, maar de laag erboven is rijp voor een grondige efficiencyslag.

Predator | 28-10-20 | 15:12

@Predator | 28-10-20 | 15:12: Wat ik er een beetje van begrijp is dat 1- de vergrijzing heel duur is, 40 procent van de zorgkosten komt terecht bij 65-plussers en dat 2- nieuwe medische behandelingen (bijvoorbeeld bij kankerpatiënten) bijna standaard worden vergoed, terwijl ze vaak heel duur zijn en hooguit een paar maanden levensverlenging opleveren.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 15:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Minder ziekenhuizen, minder materiaal en dan straks nog een staking van het verplegend personeel. Alle corona nog an toe.

Premier Trutte | 28-10-20 | 14:54 | 2

15% van het personeel zit al ziek thuis.

Lupuslupus | 28-10-20 | 14:58

Nou,het kartel heeft een paar maanden geleden nog geklapt voor de zorg.
En nog is de zorg niet tevreden.
Stelletje ondankbare figuren dat het zijn.

komtdatschot | 28-10-20 | 15:03

Stroring, gelukkig is het maar heel belangrijk om die informatie te hebben.
Stakkers

Bij de overheid kunnen ze echt niets goed of volledig.

Faalhazen

BoerBob | 28-10-20 | 14:54

Ik heb t wel weer gezien. Het is, net zoals zo vaak, alleen maar een beetje elkaar de vliegen afvangen.

Leptob | 28-10-20 | 14:53 | 2

Ik kijk niet eens meer. PVV-bijdrage krijg ik over een uurtje in mijn mailbox en aan de rest heb ik toch maling. Daarbij lees ik de commentaren op GS en dan ben ik helemaal bij. Kind kan de was doen.

Lupuslupus | 28-10-20 | 15:01

Wat mij stoort is het gegeven dat politici enorme negatieve invloed hebben voor ons leefklimaat en veiligheid als vrijheid van mening... en zelf decadent hoog in hun torens nergens last van hebben, al dat walgelijke beleid er enkel van toepassing is voor een. Jan modaal... hoog tijd dus dat politici zelf ervaren wat ze de bevolking al jaren aan het aandoen zijn... want volgens mij is dat de enige manier om verandering teweeg te brengen.

Hollandse_blauwe | 28-10-20 | 14:52 | 1

Dat speelt zowel landelijk als lokaal. Zo gauw ze in de politiek zitten, zijn ze de realiteit volledig kwijt.

vluchtelingallergie | 28-10-20 | 15:07

Zijn er hier mensen bekend met het concept van de salami tactiek?

mlmn | 28-10-20 | 14:52 | 6

Dat is als je salami wel lust maar de stukjes paprika niet en toch de pizza wil eten.

impy | 28-10-20 | 14:57

Ja, jou een worst voor houden, jij gaat dan keihart rennen en zij sluten dan weddenschappen af?

Premier Trutte | 28-10-20 | 14:58

Men zegt dat de lockdown hoogstens een paar weken zijn. Dat vinden mensen misschien nog wel acceptabel.
Niemand kan dat garanderen. Wereldwijd stijgen de aantal nu bijna allemaal en er wordt massaal gedacht dat dit komt omdat mensen zich niet aan de regels houden. Ik denk dat we aspecten van het virusoverdrachtmechanisme nog niet goed begrijpen of daar niet naar handelen en dat daarom de aantal zo toenemen(ook bijv in Duitsland), mede door het weer.

De lockdown gaat waarschijnijk veeeel langer duren, maar men kan het niet verkopen om te zeggen. We zitten waarschijnlijk nog enkele maanden in een lockdown. Dan brengt men het in kleine stukjes(salami) en dan accepteren we het wel.

mlmn | 28-10-20 | 15:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Die dikke van het CDA barst bijna in huilen uit....

Gulliver | 28-10-20 | 14:51 | 1

Ze hebben wel altijd mooie voorgangersstemmen. Die Van Halvert ook, je weet ongezien dat hij het is als hij weer staat te oreren.
Zou wel een leuk experiment zijn, stemanalyse. Ik hoor nu Lodewijk en ongezien associeer ik dat met die van een psychopaat. Net zoals ik die van Youp Schreuder ( NOS ) associeer - let wel, ik associeer, ik beschuldig hem nergens van - met iemand die ik liever niet als oppas inhuur.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 14:56

De 2de rioolwaterkamer .

komtdatschot | 28-10-20 | 14:50 | 1

Lol

Sinterbikske | 28-10-20 | 14:51

Wordt er eigenlijk ooit weleens iemand wijzer van die corona debatten?

Diederik_Ezel | 28-10-20 | 14:50 | 2

De Zorgbonzen. De jaarlijkse prijsstijgingen komen er weer aan.

Trumme | 28-10-20 | 14:51

Jazeker.
Zie je hoe het kartel de democratie aan hun laars lappen en hun eigen agenda uitvoeren.

komtdatschot | 28-10-20 | 14:53

Weer een hysterische tweet van Geert. Zou hij soms aan de steroïden zijn?

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 14:47 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 14:56: Dromen mag altijd hoor. Maar het is gewoon einde verhaal voor de VVD, daar doen de neppeilingen niets aan af. Eerst maar even vieren dat Trump heeft gewonnen en daarna de VVD door het putje.

Lupuslupus | 28-10-20 | 15:04

@Lupuslupus | 28-10-20 | 15:04: Met u zou ik nog graag willen wedden. Wat drinkt u graag? Rode wijn, meen ik me te herinneren. Als Trump wint stuur ik u een pakketje.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 15:28

@kuif. Dat zijn ondertussen een hoop weddenschappen. Heb je de groothandel al gebeld?

The_Challenger | 28-10-20 | 15:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Kunnen we de C van het CDA duiden als crimineel vanaf nu.
Overigens zou dit ook van toepassing zijn voor de CU.

likdoorn | 28-10-20 | 14:46

Wilders is net een strenge leraar die een klas met klierende kinderen aanspreekt op hun gedrag.

Gulliver | 28-10-20 | 14:45 | 9

@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 14:47:
Bang, Kuif? Jullie worden toch wel weer de nummer 1 hoor, Geert of geen Geert. En ja, dan moet je ook maar tegen een plaagstootje kunnen. Gecontroleerde ( als in, permaban van regeringsdeelname door de rest van de Kamer ) is volgens mij te prefereren boven toortsen, hooivorken en guillotines. Dus wees blij dat hij er is. Te uitgesproken om 30+ zetels te halen en volledig democratisch. Hoef je binnen die 120 restzetels nog maar een stabiele meerderheid te regelen, dan ben je tot in de eeuwigheid klaar.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 15:04
▼ 6 antwoorden verborgen

De servers van de RIVM liggen weer aan de beademing..... 3x in een week, echt niet te geloven.... zoveel onkunde!

Fatwabuster | 28-10-20 | 14:43 | 3

RIVM is een hobbyclubje voor bejaarden.

sprietatoom | 28-10-20 | 14:45

Denk dat ze de cijfers pas naar buiten brengen als de 4 coalitiepartijen aan het woord zijn geweest; in ieder geval VVD en CDA. Nog even dus...

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 14:45

''De dans met het virus''?
Wat zijn dat toch ook een pipo's, die politici...

Merkwaardeloos | 28-10-20 | 14:41 | 2

Referentie aan het The Hammer and the Dance artikel van Thomas Pueyo dit voorjaar. Is hip tegenwoordig.

Binnenbaan | 28-10-20 | 14:44

FF offtopic: maar de Geenstijl iPhone APP werkt nog steeds niet naar behoren! Dit bericht staat er nog niet op!

niets-is-waar | 28-10-20 | 14:41 | 10

Bij mij wel. En bij mij eerste reaguursel kreeg ik ook een reactie: "dank voor uw stem op Hugo de Jonge".

Glasgow Argus | 28-10-20 | 14:54

@Graaisnaaiert | 28-10-20 | 14:52: Ga jij nou maar eens in de politiek, oom Graai. Altijd dat geroep vanaf de zijlijn. De Tweede Kamer is geen Muppetshow.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 14:58

@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 14:58:
Nee hoor, ze zitten daar mede van mijn geld dus het minste wat ik heb is het recht om daar wat van te vinden.
Zou u trouwens op mij stemmen?

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 15:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Al die rampspoed, al die gevaren, al die dingen die leuk maar ongezond zijn. Hoe kan het dat ik nog steeds leef?

Gandalph | 28-10-20 | 14:39 | 1

Nou, gezien je nick, hmmm.

VP732 | 28-10-20 | 14:59

Hoe kan het dat andere kabinetten ooit wel vielen door schandalen, maar deze niet, doofpotten exploderen, flagrante leugens worden ontmaskerd, de poep raakt allang niet meer de ventilator, er is zoveel poep dat de hele ventilator nergens meer te vinden is, maar nee hoor, er gebeurt niks. Rara.

onesizefitsall | 28-10-20 | 14:39 | 2

Cordon sanitair en Kartel.

Trumme | 28-10-20 | 14:41

Omdat het tuig van de richel de schaamte allang voorbij is.

komtdatschot | 28-10-20 | 14:42

En ze lullen gewoon verder alsof er niks aan het handje is.
Stelletje narcisten dat het zijn.

komtdatschot | 28-10-20 | 14:38

Ze willen daar zeker nog voor de avondklok thuis zijn? Geert is niet eens in de rede gevallen. Jammer.

herstelkous | 28-10-20 | 14:38

En weer geen interruptie, of zelfs maar een vraag; het kartel weet donders goed dat je moet blijven zitten als je geschoren wordt. Glas plas was dus.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 14:38 | 7

@Graaisnaaiert | 28-10-20 | 14:51: Ik wil ook geen Klaver. Asscher zou eventueel kunnen, die doet toch alle PvdA-standpunten in de uitverkoop als hij mee mag regeren.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 14:59

@Trumme | 28-10-20 | 14:57: Dat was een foutje van dat CU-kamerlid, dus dat wordt wel vergeven.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 15:00

@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 15:00:
Was het niet ingecalculeerd? Zou het zelf ook zo hebben geregeld als ik Segers was. Wbt Asscher heeft u helemaal gelijk. Zou hij zo ijdel/naief/dom zijn om er opnieuw in te stinken?

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 15:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Even een out of the box hufter gedachte hoor:

Eerst een paar feiten:

Mensen kunnen maar 1x doodgaan.
Iedereen gaat ooit dood.
Zieken en zwakken gaan doorgaans eerder dood.

Kunnen we niet terug naar de Zwagermans "dor hout" principe?
Laat Darwin zijn werk doen.
Wie sterk is, overleefd Covid, wie zwak is gaat dood.
"Zo is natoer!"
Maak sterfhuizen waar je alle covidpatiënten verzamelt, zodat de reguliere zorg gewoon door kan gaan. Beetje net als de pesthuisjes van vroeger.

En bekijk het positief: mensen die aan de eerste golf zijn overleden, gaan niet dood aan een tweede golf!

Als je jezelf ziet als ziek en/of zwak en je dus in de risicogroep zit en je wilt nog níét dood: isoleer dan jezelf. Ga zelf in quarantaine. Val de rest van de 99,95% van de mensen die er níét aan doodgaan ff lekker niet mee lastig.

Timide_Aso | 28-10-20 | 14:37 | 14

Inderdaad. Je bent een a-sociale hufter.

fdisk | 28-10-20 | 14:54

@fdisk | 28-10-20 | 14:54: alleen op internet hoor, in het echt ben ik wat meer timide.

@Kouwe Kees, inderdaad, op een gegeven moment kost een behandeling een dusdanig hoog bedrag en wordt slechts een klein aantal levensjaren gewonnen. Zorgverzekeraars doen niks anders dan dergelijke afwegingen maken: wat mag een levensjaar van een mens (extra) kosten?
Geen leuke vraagstukken, maar er dient wel degelijk rationeel over nagedacht te worden.

@A.S. Perien, een twijgje is soepel en vol energie om te groeien. Ik zou mezelf eerder omschrijven als het zaad van een eikenboom. Wat je zaait, zal je oogsten :)

Timide_Aso | 28-10-20 | 15:12
▼ 11 antwoorden verborgen

Zo steek die maar in je zak!

oranjerood | 28-10-20 | 14:37

Wilders spreekt weer enorm overtuigend vanuit zijn hart. Alle sprekers na hem zijn fluisteraars.

Leptob | 28-10-20 | 14:37 | 1

Te beginnen met het hijgerige kindstemmetje van het CDA, na het stamelende betoog word hij nu even op het rooster gelegd door Geert veel hm hm.

likdoorn | 28-10-20 | 14:41

Geert Wilders zegt gewoon waar het probleem ligt.... het is niet een virus maar een zorgcrisis..... het enige wat het virus heeft gedaan is die zorgcrisis bloot leggen!

Fatwabuster | 28-10-20 | 14:37 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 15:02: In 2018 is de alarmknop door de zorg meerdere malen tevergeefs ingedrukt....... je kan er op Googlen!

IC bedden zijn duur, dat klopt..... deze ongein kost nu al bijna 100 miljard, hoeveel IC bedden zijn dat?

Kortom, kul argument!
Er is geen enkele poging gewaagd om een flexibele schil voor de IC te creëren ..... er is helemaal niets gedaan, zie verzorgingshuizen, daar vallen de klappen wederom.....

Rutte roept alleen handen wassen en afstand houden..... totaal onwetenschappelijk! Ventilatie is geen aandacht voor en daarom vallen er nu wederom een hoop slachtoffers in de verzorgingshuizen.

Fatwabuster | 28-10-20 | 15:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Rutte 3 is geen kabinet maar een coup. Als je een aangenomen motie niet uitvoert kan je niets anders concluderen. Mensen wordt nu is wakker ja!

doskabouter | 28-10-20 | 14:35 | 2

gewoon het zoveelste bewijs dat democratie -inclusief menselijke fouten!- geapprecieerd wordt door de dames en heren beroepspolitici, zolang de uitkomst de gewenste uitkomst is.

Gladiator Fap | 28-10-20 | 14:36

Die coup vond al plaats in de vroege jaren 90 met Paars 1. De staatsgreep van de patjepeeers met een grote bek en fout geld. Inmiddels piept en kraakt het aan alle kanten maar goed, dat zal die mensen verder een zorg zijn. Overleven is het nieuwe politieke metier, uitstel van executie, de eindstreep halen, dat soort mantra's.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 14:44

Ome Geert is weer op dreef.

komtdatschot | 28-10-20 | 14:34 | 1

Geert stijgt de laatste tijd boven zichzelf uit.

gestoptmetroken | 28-10-20 | 14:40

VVD weg ermee gvd.

kuus | 28-10-20 | 14:34

Yeah, motie van wantrouwen.

Moeimaker | 28-10-20 | 14:33

Dat is dus leugen 56738573 van Mark Rutte

The_Challenger | 28-10-20 | 14:33

Als ik die zorgmedewerkers was dan zou ik maar eens massaal actie gaan voeren. Juist nu. Geen Corona patiënten meer opnemen, die gaan dan maar tijdelijk allemaal naar Duitsland! Dat mag het kabinet dan maar aan de Duitsers gaan uitleggen. Die zorgbonus hebben ze tenslotte ook nog steeds niet gekregen, dat is net zoiets als de 1000 euro van Rutte waar we allemaal nog op wachten!

kunstliefhebber | 28-10-20 | 14:32 | 5

inderdaad, als er iemand zijn werk gedaan heeft, en nog dagelijks opdraait voor alle shit in de wereld dan zijn het de zorgmedewerkers en die bonus hebben ze verdient, dus spet maar af.

Lt-Kol Kilgore | 28-10-20 | 14:40

@InconvenientTruth | 28-10-20 | 14:39: afhankelijk van je functie krijg je hem wel of niet.
Alleen de artsen en verplegers krijgen hem, andere ondersteunende functies die ook hun steentje hebben bijgedragen kunnen de pot op.

boerenvla | 28-10-20 | 14:44

Dit besluit ligt bij de werkgever. Voor medewerkers in het primaire proces geldt 'ja, tenzij..'. Voor de rest geldt 'nee, tenzij.. (grote bijdrage geleverd, overuren gedraaid, etc). Dat de uitvoering zo traag verloopt is wel de schuld van de overheid, wie t wel of niet krijgt is hen minder aan te rekenen.

Jazeetie | 28-10-20 | 14:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Tis tog zonneklaar dat dit nepparlement geleid wordt door kartelpartijen, niettemin dit volk verdient niet anders als je de peilingen ziet. (zucht)

william7055 | 28-10-20 | 14:30

De lonen in de zorg in NL behoren al bij de hoogste ter wereld. Geert speelt politieke spelletjes over de rug van zorgmedewerkers.
Daar zou hij eens mee moeten stoppen.

DrumPiet | 28-10-20 | 14:29 | 29

@Bakkeleures | 28-10-20 | 14:51: Het aantal managers in de zorg valt ook wel mee, als je het met andere sectoren vergelijkt. Maar het bekt zo lekker, vandaar dat veel mensen dat roepen.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 15:03

Bij onregelmatige prestaties krijgen bepaalde personeelcategorieën toeslagen voor onder meer avonddienst (20%), dagdienst op zaterdag (26%) en dagdienst op zondag (56%), gewone nachtdienst (35%), onderbroken dienst (50%) en nachtdienst op zondag (56%).

small_town_dude | 28-10-20 | 15:11

@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 15:03:
De verzekeringsmaatschappij valt officieel niet onder de zorg, maar de legio 'managers' daar moeten ook betaald worden.

Maar goed, weet jij veel. VVD'rs roepen alleen maar leuke leusjes als het verkiezingstijd is.

TeeJee | 28-10-20 | 16:52
▼ 26 antwoorden verborgen

Strenge boetes voor mensen die op een illegaal feestje zijn. Als dat gebeurd is er volgens die VVD-clown een belangrijke stap gezet... en teststraten, lieve mensen! Teststraten en boetes... en het virus is foetsie! Het is allemaal zoooow eenvoudig...

A-Safari | 28-10-20 | 14:29

Kartelskaafje hoor, die Veldman van de VVD. Heeft zijn kluifje wel weer verdiend na zijn spreekbeurt.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 14:26 | 2

*Kartelslaafje, kudt*

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 14:27

Is die bolle baardmans er nu helemaal mee gekapt..... je ziet Klaasje nooit meer zijn semi lollige kunstje doen

Fatwabuster | 28-10-20 | 14:30

Hoe zat dat ook weer met die groenlinkser die vertraging in de trein had en daarom niet tegen kon stemmen op een vrij belangrijke motie? Welke motie was dat ook weer?

Binnenbaan | 28-10-20 | 14:26 | 1

D66 donorwet 2016

Mopar | 28-10-20 | 14:43

Wat een gekrakeel. Steek je handen eens uit de mouwen en ga wat nuttigs doen Geert.
Nederlandse zorgmedewerkers hebben het op 1 na hoogste salaris ter wereld. Alleen Amerikaanse collega's verdienen net wat meer. Verder is het risico dat in de zorg wordt gelopen een stuk lager dan pak 'm beet de bouw of transport.
Dit jaar zijn er in de bouw 2x zoveel mensen overleden t.g.v. hun werk als in de zorg. Maar daarvoor klapt niemand, daarvoor klimt Geert niet op het spreekgestoelte.

Bakkeleures | 28-10-20 | 14:25 | 9

@Bakkeleures | 28-10-20 | 14:41:

Geen slecht salaris, vreemd dat het niet storm loopt maar dat ze mensen tekort komen. We hebben het hier over verpleegkundigen, maar er zijn ook genoeg mensen in de zorg die ronduit slecht verdienen.

sprietatoom | 28-10-20 | 14:51

@Bakkeleures | 28-10-20 | 14:41:
Als je zo goed kan googlen, zoek dan ook even op of dit het hoogst haalbare salaris is van een HBO verpleegkunde, of dat we het hebben over startsalaris MBO.

Dat onderzoek van je pakt namelijk het hoogst mogelijke brutosalaris van een HBO verpleegkunde, die dus jarenlang moet werken en bijspijkeren om dat te behalen.

Mag je daarna drie keer raden waar de meeste verpleegkundigen onder vallen, met je valse vergelijkingen.

TeeJee | 28-10-20 | 16:50
▼ 6 antwoorden verborgen

Word de motie van gisteren nu weer terug gedraaid?

komtdatschot | 28-10-20 | 14:24 | 4

@General Dripple | 28-10-20 | 14:26:
Zo ken ik het kartel weer.

komtdatschot | 28-10-20 | 14:32

@Trumme | 28-10-20 | 14:34:
Heb het idee dat er in maart geen verkiezingen zullen.
*mompelt wat over spoedwet*

komtdatschot | 28-10-20 | 14:36
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft u enig idee wat iemand in de teststraat verdient die de wattenstaafjes in uw keel stopt? Dat is elf euro bruto (20 cent meer dan minimum loon). En de functie eis is een afgeronde HBO opleiding in de verpleging en 2 vreemde talen spreken.

herstelkous | 28-10-20 | 14:24 | 5

Ik denk niet dat dit kwartje valt bij Bakkeleures en Drumpiet.

Trumme | 28-10-20 | 14:36

Functie-eis is gewoon zoals met alle beroepen een farce.
Nog even en de vakkenvuller moet ook een HBO diploma hebben.
Zijn gewoon de gekken van de uitzendbureaus en de GGD’s zelf die dat verzinnen.

boerenvla | 28-10-20 | 14:47

Nee hoor, daar lopen studenten rond en die hebben geen enkele opleiding af. Je zwatelt maar wat.

Bakkeleures | 28-10-20 | 14:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop dat op korte termijn ook geen inzet van de krijgsmacht nodig is (anders dan ergens humanitaire hulp te verlenen).
Anders komt behalve van zorg en onderwijs nog een lijk uit de kast.

D-Fens_1963 | 28-10-20 | 14:23

Heb mn reaguurdersmondkapje opgezet.

komtdatschot | 28-10-20 | 14:23

De nieuwe (record)cijfers zijn al ruim 2 uur bekend in kleine kring.

van Oeffelen | 28-10-20 | 14:23 | 7

ziehier hoe het RIVM de cijfers van deze week (met 3x storing).
Lees en huiver:

Afgelopen week is het aantal meldingen COVID-19 verder toegenomen. Wel nam het aantal nieuwe meldingen opnieuw minder snel toe dan de week hiervoor. Dat is waarschijnlijk het effect van de maatregelen die eind september en medio oktober van kracht werden. Het aantal patiënten in de ziekenhuizen en het aantal intensive care -opnames neemt nog wel verder toe.

pibasso | 28-10-20 | 16:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Zegt zae nu dat de beademingsapparatuur er neit is?
Ik dacht dat we eeen overschot hadden, want de USA had ze niet meer nodig van Philips?

Zer0-hedger | 28-10-20 | 14:23 | 5

@Trumme | 28-10-20 | 14:39: dat ook nog, ze hebben niets, maar dan ook werkelijk niets voorbereid noch gedaan, geen apart ziekenhuis neergezet, wel leuteren over 8 miljoen huizen van t gas en dat gezeik, er is wat anders nodig eerst.

Zer0-hedger | 28-10-20 | 14:47

Zo jammer dat ze in Aleppo hun apothekers niet hebben geleerd om met beademinsapparatuur om te gaan.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Geertje for president

Moeimaker | 28-10-20 | 14:23

Ik word een beetje moe van die Kuipers cum suis met hun doemplaatjes etc. In mijn vriendenkring zitten een aantal mensen die in de zorg werken (o.a. Spoedeisende Hulp Zkh) en behoudens de dagelijkse stroom aan hordes niet Westerse allochtonen die aankloppen met een schaafwondje of verstopte neus, hebben ze het even ontzettend rustig. Ergo, die Kuipers met z'n vrinden geloof ik niet altijd....maar helaas schijnt zijn mening wel van groot belang te zijn.

de directeur | 28-10-20 | 14:18 | 1

Daarom eigen risico flink omhoog.

Deflatiemonster | 28-10-20 | 14:21

Hoe gaat het eigenlijk in Zweden? Daar hoor ik helemaal niets over.

Fred uit Amstelveen5 | 28-10-20 | 14:14 | 11

@Gulliver | 28-10-20 | 14:21: Onzin! En al was het zo......... geen besmettingen paniekzaaier..... positieve pcr tests en dat is niet zo gek als je het virus gewoon haar gang hebt laten gaan om groepsimmuniteit te verkrijgen..... en dat laatste is volgens deskundigen waarschijnlijk gelukt.

Fatwabuster | 28-10-20 | 14:27

@Fatwabuster | 28-10-20 | 14:27: Ze zijn hier in de panelen ook al besmet met de 'besmettingen' ipv positief getesten. Kotsmisselijk word ik van die paniekzaaiers.

Lupuslupus | 28-10-20 | 14:51
▼ 8 antwoorden verborgen

Die meneer kan roepen wat hij wil over een instortende zorg, maar ik moet het eerst nog zien. wellicht denkt hij laat ik een doemscenario schetsen zodat iedereen denkt dat de zorg kapot gaat, en als het meevalt is dat alleen maar meegenomen.

zijn er al cijferts zodat die Angstige Marino weer kan huilen om totale lockdown? Totale lockdown werkt niet en de WHO heeft aangegeven dat je zulke dingen alleen moet doen om te zorgen dat je alles op orde krijgt.... en daar heeft schoenen nu meer dan een half jaar voor gehad.....

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 14:12 | 10

@Gulliver | 28-10-20 | 14:22: echt ? met iets meer dan de helft vd ic capaciteit van België ? En paniek bij 1730 corona patiënten op zaal? En in Den Haag weer een verpleegtehuis waar een hele afdeling corona blijkt te hebben ?
En dat alles weggezet tegen een jaarlijkse kostenpost van 80 miljard.

Trumme | 28-10-20 | 14:27

@Trumme | 28-10-20 | 14:22: plus dat in Israël de grenzen niet lek zijn. Geldt ook voor de luchthavens.

dagpauwoog | 28-10-20 | 14:46
▼ 7 antwoorden verborgen

Gelukkig. We gaan weer allemaal dood. Een bevrijding, na deze poppenkast.

Glasgow Argus | 28-10-20 | 14:12

Het zoveelste 'corona' debat..... totale nutteloze bezigheid!

Uitkomst is duidelijk....... het is de schuld van de burger. PUNT!

Fatwabuster | 28-10-20 | 14:12 | 2

Laat ze eens debatteren waarom heel het land op slot moet voor 347 ic patiënten en 1730 ziekenhuis opnames. Zelfs de Belgen hebben 2000 ic bedden.

Trumme | 28-10-20 | 14:24

@Trumme | 28-10-20 | 14:24: Ze verdommen het zelfs om de verpleegtehuizen te beschermen..... daar vallen alle doden, niet op de IC.
De hele zomer voorbij laten gaan zonder de ventilatie aan te passen etc.... schandalig!

Fatwabuster | 28-10-20 | 14:32

Ik ben helemaal niet zo van webcamsex enzo. Maar vanmiddag moet ik cammen met de 24-jarige juf van Leptob junior want corona. Dus geen gesprek op school. Ik ben benieuwd of ze wat aan heeft.

Leptob | 28-10-20 | 14:12 | 4

Trek even wat kleding aan.

Gulliver | 28-10-20 | 14:16

Ik zou van tevoren naar het toilet gaan, als ik jou was. Al is het maar om je handen te wassen.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 14:18

Bent u journalist bij de New Yorker?

BrutusBosch | 28-10-20 | 14:24
▼ 1 antwoord verborgen

Als transparantie t.a.v. genomen c.q. te nemen maatregelen ontbreekt, en de logica ervan niet gezien of gesnapt wordt, is het voor wappies fijn vissen in troebel water.
Helaas, dit kabinet, met name Rutte en De Jonge, heeft veel uit te leggen, en doet ze dat niet, dan volgt in maart de afrekening wel (hoop ik....).

L.E. Raar | 28-10-20 | 14:12

Sla die hamer ! Vernietig alles wat eronder ligt.

sprietatoom | 28-10-20 | 14:11 | 3

Die pisvlek moet zichzelf voor de kop slaan met die gamer van 'em.

Jos Tiebent | 28-10-20 | 14:14

@Jos Tiebent | 28-10-20 | 14:14: gamer = hamer

Jos Tiebent | 28-10-20 | 14:15

@Jos Tiebent | 28-10-20 | 14:14:

Gelijk heb je, weet niet wie je bedoelt maar je hebt wel gelijk. En als je mij bedoelt dan steek je die hamer maar op een plaats waar de zon niet schijnt. Stelletje watjes met hun virusje.

sprietatoom | 28-10-20 | 15:33

Nee Wilders speelt geen politiek spelletje. De zorg krijgt prima betaalt (de verdeling is wellicht niet altijd even eerlijk). Klap gewoon nog een rondje extra voor ze greet.

BobDobalina | 28-10-20 | 14:10 | 6

@L.E. Raar | 28-10-20 | 14:13: dit wordt in ieder geval debunked in dit artikel: www.trouw.nl/nieuws/wordt-het-zorgper.... Dit is helaas het Nederland waarin we nu leven. Er wordt zoveel onzin rondgebazuind en Wilders doet daar helaas vaak leuk aan mee.

BobDobalina | 28-10-20 | 14:34

@pibasso | 28-10-20 | 14:26:
Je moet geen vergelijkingen maken met opleidingsniveau maar met de fysieke en geestelijke zwaarte van een baan. En tegenwoordig met "klanten" en hun famile met zeer korte lontjes is het er niet makkelijker op geworden. Afgezien dat je een veel groter risico loopt een ziekte op te lopen.

2voor12 | 28-10-20 | 14:51

@2voor12 | 28-10-20 | 14:51: iemand uit de stront halen is niet is noch fysiek, noch geestelijk zwaar, maar gewoon vies. ik snap ook hoe functiewaarderen werkt.

pibasso | 28-10-20 | 15:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een totale schande is dit kabinet toch!
En ik voorspel een forse stijging in de besmettingen zo meteen.

pibasso | 28-10-20 | 14:09 | 15

@kuif. Moet je eens zien hoeveel geld er is als Zuid-Europa de 2e lockdown moet overleven. Dan heeft jou non-democratische leugenpremier zo weer 20 miljard beschikbaar.

The_Challenger | 28-10-20 | 15:31

@The_Challenger | 28-10-20 | 15:31: Dat denk ik niet. Zeker niet als blijkt dat de eerste leningen en giften niet goed zijn besteed.

Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 15:54
▼ 12 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken