Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halsema: Preventief fouilleren in 020 gaat alsnog uiteindelijk defintief voorlopig toch niet door

Draaien burgemeester leveren genoeg energie om de Hemwegcentrale te kunnen sluiten

De politie in Amsterdam gaat toch wel/niet (doorhalen wat vandaag nou weer van toepassing is, red.) preventief fouilleren. Dat is goed nieuws voor postcodes die bang waren gestigmatiseerd te worden, voor kinderen die vorige week de complete messenvoorraad van de plaatselijke Xenos hebben opgekocht en voor mensen die het grondrecht van lichamelijke integriteit en/of de onschuldpresumptie serieus nemen. Het is dan weer slecht nieuws voor de moeders in Zuid-Oost van wie de kinderen bezig zijn elkaar uit te moorden. Maar ja. Het is nu eenmaal geven en nemen in de politiek. Is Amsterdammer Robert Oey eigenlijk wel eens preventief gefouilleerd?

Reaguursels

Inloggen

In een lieve stad hoort preventief fouilleren niet thuis.

Kattie | 16-09-20 | 09:49

In 2018 toonden cijfers van het kantoor van de burgemeester aan dat jonge zwarte en etnische tienerjongens en -mannen uit minderheidsgroepen onevenredig zwaar werden getroffen, zowel als slachtoffers als als daders. Gewoon in het nieuws van het UK. Daar kan het wel benoemd worden.

bigstone | 16-09-20 | 09:24

Gewoon wegdoen en vervangen door iemand die wel competent is. Ieder besluit dat ze neemt is half, halfzacht, halfbakken of (half) tegengesteld aan wat ze vorige week hallucineerde.
.
De ene helft van die top-600 knuffelettertjes loopt met machetes en de rest met vuurwapens, maar: Niet fouilleren, wel boa's bewapenen. Want die afgekeurde politieagenten zijn natuurlijk veel geschikter dan de echte, die ze overigens zo nodig als agressieve halve wilden moest neerzetten die niet instaat zijn om een 'vreedzame' demonstratie te ontbinden.
.
Ik weet niet wat ze verder rookt (zal wel sterk spul zijn), maar volgens mij heeft de rook van die mercedes diesel uit 1980 haar hoofd ook een beetje aangetast. Ga gewoon weg, nare vrouw. We hebben niks aan je.
.
TL;DR: Hallucinante hypocrieteling goes full hallucinante hypocrieteling en moet wegens herhaald bewezen ongeschiktheid gewoon verbannen naar Rottumerplaat waar ze bij voorkeur wegzinkt in de vergetelheid. Niet in het wad, das slecht voor het milieu.

pietvanvliet | 15-09-20 | 23:07

Kunnen we Amsterdam niet gewoon afsteken en er soort battle royale van maken? Dan heeft de rest van Nederland nog eens wat leuks te kijken.

Boterbloempje | 15-09-20 | 18:50

Het is Amsterdam. Succes ermee. Next!

Frau Merkel | 15-09-20 | 18:45

Kunnen we van dat preventief fouilleren niet beter preventief deporteren maken??

DibbusKwak | 15-09-20 | 18:18

Halsema, oorzaak en gevolg. Ze denkt dat ze beter scoort bij een wekelijkse stille tocht dan in het voorkomen dat deze tocht nodig is. De vraag voor Halsema is bij hoeveel doden de statistieken voor haar wel begrijpelijk zijn.

Ruikbaard | 15-09-20 | 17:07 | 1


Van Stalin, (in linkse kringen vereerd)
„De dood van één mens is een tragedie; de dood van miljoenen slechts een statistiek.”
Origineel in het Duits:
“Der Tod eines Menschen: das ist eine Katastrophe. Hunderttausend Tote: das ist eine Statistik!”

Carlos_I | 15-09-20 | 22:53

En nu komt het: Halsema is niet eens gekozen als burgemeester! Wahahahaa, hilarisch toch?

ILF2 | 15-09-20 | 17:02
-weggejorist-
Anglelila | 15-09-20 | 16:59

Halsema begint steeds meer op de Leraar Duits in Rundfunk te lijken.

Shortganger | 15-09-20 | 16:30

Misschien dat Halsemaatje wat sneller acteert wanneer de kleine Oeytjes tegen zo’n messentrekker op lopen. Actie van de Xenos wel schattig, want meeste snijgereedschap wordt via Alibaba vrijelijk en ongecontroleerd geïmporteerd. Daar waar ieder pakje uit Amerika door de douane wordt opengetrokken en van invoerboetes voorzien wordt, stroomt alle giftige, gevaarlijke en nagemaakte meuk uit China ongehinderd en zonder boetes binnen. Zou iemand in Den Haag best eens wat van mogen vinden.

Feitenpliesie | 15-09-20 | 16:16

Als ik over een weg fiets die bezaaid ligt met punaises dan zijn er 3 opties.
1: een pomp en een bandenplak setje meenemen
2: op een houten wiel fietsen
3: alle punaises opruimen

Brabeaulander | 15-09-20 | 15:57 | 2

4: omkeren en een andere route nemen

Zenzeo | 15-09-20 | 16:57

Of zoals regressief links doet:
5. de andere kant op kijken/ wegkijken
6. iets anders dan de punaises + en de punaise-strooiers de schuld geven

Bijv. Wilders, DT, het kapitalisme of institutioneel intersectionele discriminatie...

michelpen | 15-09-20 | 22:04

Slappe hap

apek00l | 15-09-20 | 15:49

"Halsema: Preventief fouilleren in 020 gaat alsnog uiteindelijk defintief voorlopig toch niet door"
Korter...
Halsema
Ok, dan weet ik al genoeg

Fijn_dat_je_er_bent | 15-09-20 | 15:19

Halsema/Helleveeg
1) Bazige vrouw 2) Boos wijf 3) Boosaardige vrouw 4) Boze vrouw 5) Dierage 6) Duivelin 7) Feeks 8) Fots 9) Furie 10) Gemene vrouw 11) Haaibaai 12) Harpij 13) Heks 14) Helse furie 15) Karonje 16) Kenau 17) Kijfachtig wijf 18) Kijfachtige vrouw 19) Kol 20) Kreng 21) Kwaadaardig 22) Kwaadaardig wijf 23) Kwaadaardige vrouw.
Uhh dat vind ik.....

Nalek | 15-09-20 | 15:18 | 4

Sekreet en serpent horen er ook bij.

Stratum | 15-09-20 | 16:09

Ollonkreng.
Als soortnaam.

piloot47 | 15-09-20 | 16:27

nr. 8 is zeker verwant aan het Duitse 'fotze'...?

Zenzeo | 15-09-20 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens onze koning is de huidskleur nog steeds te bepalend voor kansen.......Die man leest echt maar wat op en kijkt kennelijk nooit naar Opsporing Verzocht .

Koning BongoBongo | 15-09-20 | 14:47 | 3

Volgende koning Koning BongoBongo?

grietmetgroenefiets | 15-09-20 | 16:28

In zijn geval is niet alleen de huidskleur, maar ook het bloed bepalend voor zijn kansen geweest. En ik neem aan dat hij dat ook zo wil houden.

MistaRazista | 15-09-20 | 16:33

Bepalend? In de zin van meer kans op subsidie?

ArieR68 | 15-09-20 | 19:00

Nieuws. Soms ben je verbaasd, soms niet. Nieuws over Amsterdam bijvoorbeeld. Nooit verbaasd. Komt door het communistische bewind aldaar.

Zeisss | 15-09-20 | 14:44

Wat nou etnisch profileren, gewoon alle mannen met nektasjes fouilleren, en ook mannen met capuchons op als het niet regent of vriest.

Tragicomix | 15-09-20 | 14:39

Als je beziet hoe het wapenbezit en zwaaien met wapens is toegenomen in de afgelopen 10-15 jaar dan leert extrapolatie dat het alleen maar erger gaat worden. Tenzij er iets gedaan/gepoogd wordt. Preventief fouilleren: een goed idee!

inCol | 15-09-20 | 14:21 | 3

Wat dacht je van keikard straffen bij gebruik van een wapen of het op straat bij je dragen van een " rambo mes".
Waarom gewone burgers lastig vallen met preventief fouilleren, en niet de daders aanpakken, desnoods hun ouders in de portemonee als ze minderjarig zijn.

We weten namelijk allemaal hoe het af gaat lopen; dat de politie die over een paar weken met veel bombarie trots meldt dat ze bij opa Karel van 91 zijn Zwitsers zakmes in beslag hebben genomen en hem van een Pv hebben voorzien, terwijl de jeugd met een serieus wapen lachend voorbij loopt.

me163komet | 15-09-20 | 14:55

Ja echt te achterlijk dat ze het er maar gewoon bij laten.

Kan me de anti-wapencampagne nog wel herinneren die wij in onze schooltijd over ons heen kregen. School vol met posters vol wapentuig met daarop duidelijk de straffen en boetes (die niet mals waren).
Dat maakte best wat indruk.

Maar ipv. er hier wat aan doen geeft de macht min of meer aan dat het uitschot niets van ze te vrezen heeft.
Maar nu laten ze het (lafjes) afhangen van die inlever-actie in november.
Wedden dat daar nauwelijks iets uitkomt?

Gazzerop | 15-09-20 | 15:40

@Gazzerop | 15-09-20 | 15:40: Toen maakte het wellicht indruk maar de doelgroep waarover het nu gaat is niet gauw onder de indruk van welk gezag dan ook....

lilluke halve hoan | 15-09-20 | 16:00

Er moeten zeker eerst doden vallen.

Tragicomix | 15-09-20 | 14:19

"... onze zwarte kinderen zijn bezig elkaar uit te moorden! (...) Hou toch op de Black Lives ­Matterbeweging hieraan te linken!”
Hoezo?

jgrotius | 15-09-20 | 14:18

Oeps, foute item

bisbisbis | 15-09-20 | 14:08

Je voeljeert toch alleen die gasten waarvan je vermoedt dat ie een wapen heeft? Wat heeft dat met esotherisch voeljeren te maken?

Turambar | 15-09-20 | 14:00 | 1

In dit geval wordt gewoon iedereen gefouilleerd. Lees je ff in... Dat ik nog reaguur.... Waarschijnlijk trol..

DrachiR | 15-09-20 | 16:20

Het is belangrijker dat mensen worden beschermd tegen fouilleren, dan dat ze beschermd worden tegen kogels en messteken. Dat is links ten voeten uit.

Snoess | 15-09-20 | 13:57 | 1

Ja, het gevoel dat je gestigmatiseerd wordt is verschrikkelijk dat moeten we niet willen in deze stad. Alleen extreem links kan zo'n gedachte kronkel hebben.

Xbitt | 15-09-20 | 21:58

Tja. De resultaten van preventief fouilleren zullen waarschijnlijk een vooroordeel kunnen opleveren en dat willen we natuurlijk niet. Dus laten we gewoon dan maar wegkijken en die lieden elkaar overhoop steken. Het meest trieste is natuurlijk dat door dergelijk beleid er ook mensen aan een mes worden geregen die net verkeerd keek naar zo'n idioot oid.

DrachiR | 15-09-20 | 13:55

Dit gedraai zal wel een belangrijk onderdeel zijn van het zo geroemde vrouwelijk leiderschap. Nu maar afwachten welke positieve consequenties dit allemaal oplevert.

Amsterdamsko | 15-09-20 | 13:43

Slappe vaatdoek die Halsema.

druif | 15-09-20 | 13:28

Kunnen het ook gaan faciliteren. So you think you van drillrap. Kunnen ze eerst over elkaar rappen en daarna elkaar te lijf gaan.

Barkruk2 | 15-09-20 | 13:26

"Ismay Sedney op de plek waar haar zoon is vermoord, vlak bij het AMC. ‘Onze zwarte kinderen zijn bezig elkaar uit te moorden! Zien mensen dat nou niet?!’"

Zij kan dat zo zeggen, omdat ze niet blank is.
Als je blank bent kan dat dus niet. Dan schiet links meteen in de kramp.
Wat vreemd is, want daardoor komt je niet verder.
Daar moet Ismay Sedney onderhand toch ook wel zich aan gaan ergeren.

kloopindeslootjijook | 15-09-20 | 13:19 | 1

Dat de huidskleur uitmaakt bij een uitgesproken tekst is al je reinste racisme, alleen daar hoor je links nooit over.

Kukooo1 | 15-09-20 | 13:35

Sommige buurten hebben nu eenmaal meer wapens dan Defensie

lingo star | 15-09-20 | 13:16

Schiet en steekpartijen zijn aan de orde van de dag maar identity politiek is belangrijker. Belangrijker dan de veiligheid op straat. Dat ze het niet wil zegt ook genoeg over de etniciteit van de daders.

BozePaarseMan | 15-09-20 | 13:16

‘Moeders die de daden van hun zonen goedpraten, zijn deel van het probleem.’

Dat lijkt wel een beetje op mensen die subculturen niet durven te benoemen, wat eigenlijk heel vreemd is.

kloopindeslootjijook | 15-09-20 | 13:13

Halsema heeft een meer fundamenteel probleem. Ze is geen burgemeester. Ze zou boven de partijen moeten staan maar dat kan ze simpelweg niet. Haar persoonlijke voorkeuren, Groen Links en privé, komen in haar beleid te sterk door. Past niet bij de functie. Voor dat had ze in de politiek moeten blijven, lokaal of landelijk.

EG61 | 15-09-20 | 13:01 | 2

Helemaal mee eens.
Dat ze van GroenLinks is zou nauwelijks zichtbaar moeten zijn. Is helaas totaal niet het geval.

van heinde en verre | 15-09-20 | 13:07

Dat dus.

Professor Superhirn | 15-09-20 | 13:18

Uiteraard, preventie en handhaving passen zo niet bij A'dam. De linkse idealen moeten uiteraard prevaleren.

Akiron | 15-09-20 | 12:57 | 1

U zei handhaving. In Amsterdam wordt je daarvoor onmiddellijk gecancelled.

Het brein erachter | 15-09-20 | 13:07

“Het invoeren van het preventief fouilleren in veiligheidsrisicogebieden stuit op bezwaren in de linkse gemeenteraad. Eerder wilde politiecommissaris Frank Paauw al meer mogelijkheden voor zijn dienders om gericht te kunnen controleren in wijken.”

Wat is die burgemeester toch een troela, ze snapt er werkelijk niets van. Halsema had zich beter kunnen houden aan de belofte zich niet meer in de politiek te storten.

Marvin_NL | 15-09-20 | 12:55

Groen Links is zelf een criminele organisatie, en met Halsema aan het hoofd van crimi stad 020 is dat precies gepast. Groen is de dekmantel en vele onbenullen trappen daar vanzelfsprekend in.
Dat de burgers van Amsterdam gevaar lopen vanwege het alom aanwezige geweld dat boeit die heks van een Halsema geen moer.
Schietpartijen, achtervolgingen, ander wapengeweld is minder belangrijk dan etnisch profileren en stigmatisering, want dat is pas erg.

Broadsquire | 15-09-20 | 12:50

Ik zie weinig ethnisch fouilleren maar wel heel ethnisch profiteren.

Tronald_dump | 15-09-20 | 12:45 | 1

Nou, handhaven op blank wordt wel weer toegejuicht.

Jackson | 15-09-20 | 14:10

Het stadsbestuur moet toch wel behoorlijk geinfiltreerd zijn door het criminele cirquit. Alle maatregelen die zouden moeten leiden tot een minder criminele leefomgeving worden effectief tegengewerkt.

watazooi | 15-09-20 | 12:44 | 1

Tja, de "diversiteit" heeft zich heel diep ingevreten in dat bestuurlijke apparaat(sjik)....

A333aan | 15-09-20 | 13:35

Lachwekkend en triest dat de burgemeester de burgers niet voldoende wil beschermen

Eddy67 | 15-09-20 | 12:43 | 1

En dat de burgers zelf daar niet tegen in opstand komen. Diep triest!

Het brein erachter | 15-09-20 | 13:08

Ik heb het. Het hele preventief fouilleren laten doen door blinden. Gaat nog sneller ook. Die doen toch al alles op de tast, en kan 24x7 doorgaan, want dag of nacht maakt voor hun geen verschil.

NerdAlert | 15-09-20 | 12:41 | 4

Is dat een knuppel of ben je gewoon blij me te zien ?

Lt-Kol Kilgore | 15-09-20 | 13:15

En blinden horen veel aan een stem.

kloopindeslootjijook | 15-09-20 | 13:21

Hahahahahahahahahahahahahahahaha...ne goeie!

Koning BongoBongo | 15-09-20 | 14:35
▼ 1 antwoord verborgen

Linkse bestuurders zitten vaak gevangen in hun eigen dogma’s en kunnen niet pragmatisch zijn.

Tronald_dump | 15-09-20 | 12:39 | 1

Don't we know it.......

Koning BongoBongo | 15-09-20 | 14:35

Ik snap dat probleem met stigmatiseren niet zo. Als ik in Amsterdam op het vliegtuig stap (1x in de drie jaar, want ik ben niet van groenslinks of dierenpoes of drol66) dan word ik ook half uitgekleed, gescand alsof ik naakt word bekeken en overal in en onder betast, maar dat is toch voor mijn eigen veiligheid? En als bij een bepaalde groep zelden wapens worden gevonden, zal dat hen-er-steeds-uitpikken ook wel meevallen. Maw het stigmatiseren heb je alleen aan jezelf of je eigen soortgenoten te danken.

einStina | 15-09-20 | 12:37

Fouileer iedereen en laat de uitkomst bepalen wie je morgen fouileerd.

Noor | 15-09-20 | 12:37 | 2

Komen elke keer die ouwe besjes weer zeuren of ze nog een keer gefouilleerd mogen worden door die leuke agent.

Tronald_dump | 15-09-20 | 12:40

Nee, want dat is veel te stigmatiserend voor bepaalde groepen / wijken, etc.

De logica moet eerst overboord zoveel mogelijk.

Pappen en nat houden, wegkijken en afwachten is de juiste methode.

Blijkbaar.

Of ben ik nu te stigmatiserend bezig?

Dr.Mabuse | 15-09-20 | 12:43

Ethnisch profileren? Welnee, ze moeten gewoon een Risk Based Approach nemen.

Dat eist de overheid ook van banken bij het ken-uw-klant principe.

Politieagenten moeten hun eigenheimers ook kennen, tenslotte.

Glasgow Argus | 15-09-20 | 12:34 | 1

Pappenheimers. Eigenheimer is een aardappel ...

vanvandaag | 15-09-20 | 13:02

en de meisjes? ik zie dat er altijd maar weer voornamelijk jongens worden gefouilleerd. Schande, alsof jongens een monopolie op wapens hebben.

small_town_dude | 15-09-20 | 12:34

Het is mij een rotzorg wat ze in die stad uitvreten ik woon er niet, ik stem er niet kom er nooit en dus geen hinder van. Dat domme stemvee op de linkse partijen in die stad zoeken het zelf maar uit.

dik van alster2409 | 15-09-20 | 12:34

Laatst las ik dat het staande houden van dikke auto's ook etnisch profileren was. Op zich bijzonder, want dat zou inhouden dat er een hoog percentage aan donkere mensen in een patserbak rijdt. Hoe valt dit te rijmen met geen kansen hebben / krijgen, wanneer deze wagens eerlijk verdiend zijn?

Kukooo1 | 15-09-20 | 12:33

'Ik denk dat het op zichzelf al aanwijzen van een gebied stigmatiserend kan zijn. En dat is wat ik erop tegen heb.'

De tering.

Graag met pek en veren de stad / het land uit s.v.p. deze Femke (goh...) Roosma van GroenLinks.

Zonder al te stigmatiserend te doen.

Dr.Mabuse | 15-09-20 | 12:33 | 3

Wanneer je snode plannen hebt, moet je je toevlucht tot een kansenwijk zoeken. Daar zit je veilig.

Kukooo1 | 15-09-20 | 12:35

Vergeet niet dat PVDA,SP en D66 dit ook op hun geweten hebben stemmen lekker mee met GL

dik van alster2409 | 15-09-20 | 12:36

De linkse gemeenteraad neemt dat BLM-geneuzel veel te serieus.
Gewoon fouilleren die hap. Gebeurt in Zaanstad ook. Ik zie regelmatig politiebureaus vol met wapentuig.

Papa Jones | 15-09-20 | 12:29 | 7

Ja, ik heb nog geen zinnig argument tegen fouilleren gehoord.

Kuifje-naar-Brussel | 15-09-20 | 12:34

@normanius | 15-09-20 | 12:33: Ik ook niet.
In het centrum fouilleren ze neem ik aan alleen op tijdstippen dat er rotzooi is, vrijdagavond en zaterdagavond rond de horeca waar bepaalde lui komen.

En verder alleen in de prachtwijk Poelenburg.

Papa Jones | 15-09-20 | 18:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik begrijp het probleem van etnisch profileren. Maar dat is heel simpel te tackelen. Er gaan drie fouilleringsduo's de stad in. Twee duo's richten zich op blank. Het derde duo richt zich op getint. Het gaat toch om de gemiddelde cijfers. Of er duo's zijn die voor spek en bonen meedoen zullen de cijfers uitwijzen.

Leptob | 15-09-20 | 12:29 | 3

Dat derde duo krijgt het druk dan.

Papa Jones | 15-09-20 | 12:30

U wilt vier (4!) fte voor de kat z'n onderdelen de straat opsturen?

Petrus Poortwachter | 15-09-20 | 12:31

Je kunt de duo's beter omdraaien. 1 op blank en 2 op getint. Doet meer recht aan de dagelijkse realiteit.

Stratum | 15-09-20 | 16:17

Tja, dat etnisch profileren is wel een dingetje.
Misschien moet men voor elke etnisch gevoelige fouillering ook een blank omaatje fouilleren. Een soort compensatieregeling.
Ja, het klinkt als een dwaas en zinloos plan, maar het is dan ook voor Amsterdam.

Schmalz | 15-09-20 | 12:29 | 2

Yeahhh de excuus oma is geboren.

echtpaul | 15-09-20 | 12:33

Dat zal dat omaatje fijn vinden, de hele dag gefouilleerd worden.

witwas | 15-09-20 | 12:46

Simpel fouilleer niet etnisch, maar iedereen dan vallen ze er ook wel uit inclusief de witte wannabees

Habe das Gewust | 15-09-20 | 12:28 | 2

Laat dat nou gewoon ruimhartig aan de agenten over. Die weten echt precies hoe het zit.

Petrus Poortwachter | 15-09-20 | 12:29

hoe kun je niet-etnisch fouilleren in de Bijlmer?

small_town_dude | 15-09-20 | 12:30

Het wachten is slechts op de eerste burgers die van onderen tot boven worden opengesneden of kogels door hun hersenpan geschoten krijgen. Met een beetje pech zijn het de kinderen van de linkse politici. En met een beetje geluk zijn het niet de mijne.

Koonkluk Huis | 15-09-20 | 12:27

Kweet niet, maar zolang ze mekaar uitmoorden maakt het toch niet uit?

Tishetnetnie | 15-09-20 | 12:26 | 4

Maakt het überhaupt iets uit als het Amsterdamers zijn? Uitzonderingen daar gelaten.

Tronald_dump | 15-09-20 | 12:35

Zoiets lees ik hier wel vaker. Maar zo zit het niet. Onder bedreiging met wapens en messen worden dagelijks hele gewone mensen beroofd en winkels overvallen. Het is niet eens nieuws meer.
Als je het overleeft, moet je eigenlijk niet zeuren, toch? De waarheid is: honderden mensen slapen slecht en durven nauwelijks nog naar buiten als ze een keer zo'n kapmes op hun keel hebben gekregen. Alleen maar om hun portemonnee af te geven. Of hun telefoon.
Niks aan 't handje verder.

Poesmobiel | 15-09-20 | 12:35

Je vergeet de episodes categorie.
Verwardheid, laag suikergehaltes en nog onbekende vormen van steekdwang.

MistaRazista | 15-09-20 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Het gebruik van (misdaad)statistiek om beperkte middelen (politie) meer gericht in te steen is overal normaal behalve bij justitie. Want deugen, racisme stigma, etc. En daarmee lopen meer criminelen vrij en loont misdaad toch meer dan nodig is.

EG61 | 15-09-20 | 12:23

Vroeger had je rode diesel. Bij evenementen waar veel boeren aanwezig waren werd er wel eens gecontroleerd of dit niet in auto's werd gebruikt. Dit gebeurde voor zover ik weet niet in de Schilderswijk en niet in de Bijlmer. Is er toen ooit een discussie over stigmatisering gevoerd?

Kukooo1 | 15-09-20 | 12:23 | 6

Onzin, we werden regelmatig getest met een mercedes camper, zomaar langs de weg en ook in het buitenland. Rooie diesel tanken was een veel gebruikte belastingontduikingsmethode en er waren speciale teams voor om dat te testen met zo'n slangetje in je tank zodat ze ook daadwerkelijk tot op de bodem kwamen ipv het speciale bovenste stukje van de tank waar de gewone diesel zat. Die controles kon je overal krijgen, langs de A1, bij de grens, op een buitenweg. Ik kan me zo al een keer of 10 herinneren in de tijd dat grijs kenteken rijden nog kon voor particulieren.

elfenstein | 15-09-20 | 12:29

wij noemen dat gewoon 'landbouwdiesel' en dat scheelde heel wat accijns. Ik denk dat in de jaren 80-90 zeker de helft van de auto's hier ermee reed.

small_town_dude | 15-09-20 | 12:32

@elfenstein | 15-09-20 | 12:29: Hier gewoon in de stad ook, bij grote controles. Papieren graag en meteen die slang erin.

Petrus Poortwachter | 15-09-20 | 12:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Oké, dus de broeders en zusters van Sylvana en Akwasi hoeven zich geen zorgen te maken over hun culturele uitrusting.

Nederland80 | 15-09-20 | 12:22

Ze gaat gewoon alle illegalen faciliteren met gratis opvang langs de grachtengordel en alle criminele jongeren lid maken van praatgroepen. Zelf gaat ze lezingen houden met haar eigen familie als voorbeeld, dus een wapen in huis hebben is toegestaan en liegen tegen de politie mag. Nou dat zal ze leren.

Rdock | 15-09-20 | 12:21

Ik mis de kaakklem bij dat tafelzilver.

Jos Tiebent | 15-09-20 | 12:21

Je kunt toch gewoon op capuchons, bontkraagjes en heuptasjes profileren? Niks etnisch aan en toch pik je alle Arnon Grunbergen eruit.

TonieKolonie | 15-09-20 | 12:15

Als we dat profileren nu eens koppelen aan de daadwerkelijke aantallen in het gevang.
Dus 62% allochtoon (hierboven ergens gelezen) dan mag de popo 62% allochtonen preventief fouilleren zonder dat dat gezeik geeft.

Petrus Poortwachter | 15-09-20 | 12:14 | 4

Klopt niet, beste Petrus, veel allochtonen rekent men tegenwoordig als autochtonen, want hier geboren. Dus het merendeel van die "jeugdige jongeren"...

A333aan | 15-09-20 | 12:28

@A333aan | 15-09-20 | 12:28:
Ik maak 'm even af met uw welnemen:
Dus het merendeel van die jongeren heeft nooit van de ouders ook maar iets van de nederlandse cultuur of normen en waarden meegekregen dus wordt het hoog tijd dat wij als samenleving dat hiaat opvullen. Met knuppels, kogels en hoge straffen voor eenieder die meent dat ie vanwege zijn kleurtje meer waard is of meer babbels mag hebben dan de nederlander die niet uit een of andere gekleurde kudt gekropen is.

elfenstein | 15-09-20 | 12:40

@A333aan | 15-09-20 | 12:28: Als een varken geboren wordt in een koeienstal, is het dan een koe? Nee , blijft gewoon een varken....

lilluke halve hoan | 15-09-20 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb gisteren een lachorgel gekregen. Ik zal hem even afspelen; haha hahaha hahahahha.

Poesman | 15-09-20 | 12:13 | 5

Ik vond hem wel grappig.

Graaisnaaiert | 15-09-20 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
A333aan | 15-09-20 | 12:13

Ik mis nog het zandemmertje, mijn kinderen speelden daar ook altijd graag mee.

jan huppeldepup | 15-09-20 | 12:13

"Samen met het OM en Halsema ontwikkelde hij een Amsterdamse aanpak waarbij etnisch profileren wordt voorkomen en er slechts gericht wordt gecontroleerd. Die aanpak belandde in de ijskast gedurende de Black Lives Matter-protesten."
Als er gericht wordt gecontroleerd, dan zal dat in de meeste gevallen met gemak kunnen worden uitgelegd als een vorm van etnisch profileren. Dat is het grote dilemma hier, zoals het ok het grote dilemma is in de VS. Gericht controleren betekent in essentie niet iederéén at random controleren, maar vanuit bepaalde vooronderstellingen besluiten om de één wel en de ander niet aan een controle te onderwerpen. Zoals de douane ook doet, en de uitsmijter, en Rasti Rostelli als hij mensen op het toneel haalt. En als die gerichtheid dan parallel langs etnische lijnen blijkt te lopen, tja, dan zijn de racistische rapen weer gaar.

Schoorsteenveger | 15-09-20 | 12:11

Toch fijn dat als je onverhoopt helemaal geen drillrappende psychopaat bent maar gewoon onderweg naar je volkstuintje om de zaak bij te snoeien, je nergens last van hebt. Met je tuingereedschap. Hebben die gangstafiguren nou zelf niet door hoe verschrikkelijk nichterig en tragikomisch ze erbij lopen? Nektasjes, wijvenscootertjes met koukleumcondooms, aan elkaar plukken als volleerde darkroomgangsters en nu dus ook nog tuingereedschap van de action om elkaar mee af te slachten. Als het niet zo triest was zou je je toch helemaal het schompes lachen.

elfenstein | 15-09-20 | 12:10 | 9

Lachwekkend inderdaad. Als ik mijn schuur opendoe zouden die gasten spontaan klaarkomen bij het zien van mijn schoffels, harken, spades, grepen, bijlen, machetes, kantenstekers, motormaaiers, hand- en kettingzagen en hamers in diverse maten, lengte en zwaartes.
Hm. Ok. Misschien moet ik de schuur toch maar eens wat gaan opruimen...

Graaisnaaiert | 15-09-20 | 12:48

@Lt-Kol Kilgore | 15-09-20 | 13:09:
Mja, die bomen en struiken hier doen het niet voor minder. Hele vruchtbare grond dus het spuit de hemel in...

Graaisnaaiert | 15-09-20 | 13:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Wordt het als tegenhanger van "We gaan ze halen" (ik lees dat die idioten nu weer een vliegtuig willen charteren om 'ontheemden' van Lesbos in te vliegen) niet onderhand tijd voor oprichting van de stichting: "We trappen ze eruit"?

Dr_Johnson | 15-09-20 | 12:09 | 2

Ze kunnen wel een vliegtuig sturen maar de Griekse regering ligt dwars. Ze zijn bang dat als al die figuren uit Lesbos opgehaald worden , de andere kampen ook in de brand vliegen.

jan huppeldepup | 15-09-20 | 12:15

@jan huppeldepup | 15-09-20 | 12:15:
Iets met eigen glazen ingooien dus, van enige vorm van intelligentie kan je die lui in ieder geval niet beschuldigen. Steek de hele rotzooi maar in de fik, weet je ook gelijk zeker dat er noooooit meer een nieuw kamp gaat komen en dat de grieken je desnoods zonder bootje terug het water induwen. Er komt een punt dat die gelukszoekers zover over de schreef gaan dat ze nergens meer terecht kunnen.

elfenstein | 15-09-20 | 12:35

Black lives matter only als het zo uitkomt?

Petrus Poortwachter | 15-09-20 | 12:08 | 1

Black lives matteren alleen maar als ze doodgaan door politieinzet. Onderlinge black lives boeien niet, da's straatkoeltoer enzo.

elfenstein | 15-09-20 | 12:37

Geen woorden voor. Er was nota bene al een methode ontwikkeld waarbij etnisch profileren zou worden voorkomen, lees ik. Nog niet goed.
Hoe verkoop je dat dan toch? Hoe dan, al was het maar aan jezelf?

Poesmobiel | 15-09-20 | 12:08

Vraagje.
Als we een dynamo van behoorlijk formaat aansluiten op deze dame zou zij dan JET haar gedraai niet voldoende stroom opwekken voor haar eigen huishouding?
Hetzelfde hadden wij destijds moeten doen bij Wouter Bos. Dat had een win/win situatie kunnen zijn en nu opleveren.
Iemand antwoord?

F. Jacobse | 15-09-20 | 12:07 | 2

Jet is met

F. Jacobse | 15-09-20 | 12:07

Kun je haar beter verbinden met ( en aan ) een stoel. Headsetje erbij en hoppa, eens kijken hoe lang het duurt voordat ze licht geeft :)

Graaisnaaiert | 15-09-20 | 12:44

Het wordt tijd om ons hele hele ernstige zorgen te gaan maken over de kwaliteit van het openbaar bestuur in Nederland. Ik had graag een humoristische reactie vol bijtende spot en rake satire willen schrijven, maar op dit krachteloze gezwalk kan ik alleen maar de voorgaande volzin krijgen. on-ge-loof-lijk.

CeesCloosd | 15-09-20 | 12:06

Hadden we anders verwacht dan met een man die met een wapen in zijn nachtkastje zijn hut bewaakt? En een zoon die er mee op pad gaat om snachts wat mensen te bezoeken?

Je bevuilt je eigen nest niet huh.

Yzord | 15-09-20 | 12:05

In Amsterdam heeft maar 12% op Groenlinks gestemd. Opkomst 54% ofzo. In delen van de Bijlmer was de opkomst onder de 10%. Dus je kunt daar makkelijk preventief fouilleren, iedereen heeft dezelfde afkomst dus wordt er niet gediscrimineerd. Gestemd hebben ze daar ook niet.

Piet Karbiet | 15-09-20 | 12:05 | 2

U heeft last van reaguurdersparkinson...

Wijze uit het Oosten | 15-09-20 | 12:18

@Wijze uit het Oosten | 15-09-20 | 12:18: Herhaling is de kracht van de boodschap.

Miezerig | 15-09-20 | 12:22

In Amsterdam heeft maar 12% op Groenlinks gestemd. Opkomst 54% ofzo. In delen van de Bijlmer was de opkomst onder de 10%. Dus je kunt daar makkelijk preventief fouilleren, iedereen heeft dezelfde afkomst dus wordt er niet gediscrimineerd. Gestemd hebben ze daar ook niet.

Piet Karbiet | 15-09-20 | 12:05 | 1

Ik denk inderdaad niet dat partijen die voor preventief fouilleren stemmen, stemmen gaan verliezen tijdens de verkiezingen.

Kuifje-naar-Brussel | 15-09-20 | 12:36

Weet iemand of er ooit een burgemeester van Amsterdam is geweest met minder gezag?
Er zijn veel te veel wapens in deze stad. De overheid moet dat stukje bescherming regelen. Anders wil ik zelf ook een wapen op zak. Het is het één of het ander. Het kan niet zo zijn dat de randjes van de maatschappij wel met een wapen kunnen rondlopen en dat rest maar als makke lammetjes hun horloge moeten afgeven. En ja NATUURLIJK wordt er dan etnisch geprofileerd. Dat lijkt me wel zo efficient. Maar voor de statistieken mogen ze mij elke dag wel even fouilleren hoor, geen probleem.

Henk5 | 15-09-20 | 12:05 | 1

Ze vissen liever in het IJ dan in het aquarium....

A333aan | 15-09-20 | 12:06

Zelfs op Prinsjesdag weet deze heks de aandacht op haar gevestigd te krijgen.

Dubbelepunthoofd | 15-09-20 | 12:04 | 6

@rustzacht6 | 15-09-20 | 12:33:
Nee, de Heer Karbiet zit nu voor straf vanaf de zolder in het donker stiekem boos te regauren. Zoals dat ook hoort in een gezonder relatie, je vrouw verandert in een mix van je moeder en je schoonmoeder en jij weer in dat opstandige jongetje dat gewoon toch zijn zin probeert te krijgen. The circle of life...

Graaisnaaiert | 15-09-20 | 12:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap het wel, want die Boa's zijn kansloos tegen een overmacht aan wapentuig.

I.P standing up | 15-09-20 | 12:02 | 1

Zijn BOA,s niet in het algemeen kanslozen?

lilluke halve hoan | 15-09-20 | 16:09

nos-stories laat met opzet de problemen in Drachten zien om de aandacht af te leiden van de plaatsen waar steekpartijen aan de orde van de dag zijn.

wijsvinger | 15-09-20 | 12:02

Meer, meer, meer doden!
Minder, minder, minder handhaven.
Meer, meer, meer wegkijken.
Minder, minder, minder onderling vertrouwen.
Meer, meer, meer wantrouwen tegen de overheid.
Minder, minder, minder gewoon geluk dat ooit echt gewoon was.
Meer, meer, meer.
Minder, minder, minder, nee helemaal geen Halsema!
Rot op! Evocatus
.

Evocatus | 15-09-20 | 12:02 | 1

Tja, nu zitten ze met honderdduizend+ agressieve jongeren met een mobieltje en 60-duizend agenten....
Dat belooft nog veel meer "leuks"...

A333aan | 15-09-20 | 12:10

"Eigen zwaard is goud waard"

* tegeltje en viltstift zoeken gaat *

Kapitein Sjaak Mus | 15-09-20 | 11:59 | 5

@jan huppeldepup | 15-09-20 | 12:20:
U zou nog niet weten hoe u het ding schietklaar krijgt al zou hij voor u op tafel liggen met de manual ernaast.

elfenstein | 15-09-20 | 12:23

@elfenstein | 15-09-20 | 12:23: Hij is gelukkig niet zo ingewikeld als een G3 , G38 of een M16. Dit wapen is zo simpel dat zelfs u er mee schieten kan in sneeuw of hitte, het werkt bijna altijd.

jan huppeldepup | 15-09-20 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Jezus wat in tikfouten in de eerste paar regels en titel. Pffff.

Omkoal | 15-09-20 | 11:59 | 2

Nee, jouw tegel is perfect. Een komma ontbreekt en het moet zijn "IN DE titel". Droeftoeter.

halfvolle glas | 15-09-20 | 12:04

Bij u gaat het al bij het derde woordje mis. Well done, sir.

elfenstein | 15-09-20 | 12:04

Amsterdam is een blauwdruk van hoe het over een tijdje met het hele land gesteld is. Op een paar plekken in Friesland en de biblebelt na.

bqbq | 15-09-20 | 11:59

Haha, Amsterdam blijft het paradijs voor tuig. Fijn voor ons dan woont het in ieder geval niet hier. Wat een sukkels daar zeg.

zorgeloos-type | 15-09-20 | 11:59 | 1

Nou, Nederland als geheel is ook best prettig voor alternatieve levenswijzen.

halfvolle glas | 15-09-20 | 13:16

Als er teveel getintiërs tegen de lamp lopen met dat preventief fouilleren dan speel je Wilders in de kaart. Dat móeten we niet willen want het noopt de staande magistratuur tot activistische bijbaantjes, waarvan akte!

Schulzie | 15-09-20 | 11:56 | 1

Hoezo, we schrijven ze toch gewoon bij *diversen*.

jan huppeldepup | 15-09-20 | 13:21

Wat dacht je van driltrappers uitsluiten van uitkering en medische zorg. Oooh en misschien oppakken ofzo.

Barkruk2 | 15-09-20 | 11:56

Zo sneu dat iedereen daar maar denkt dat de wereld om hun draait en zich persoonlijk aangevallen voelt als ze een keer preventief gefouilleerd worden. Het gaat om het grotere plaatje en de algehele veiligheid, stelletje kutten!

zegmaarwij | 15-09-20 | 11:54 | 1

Emoties, emoties, emoties....
Er zijn héél veel vrouwen die beter kunnen gaan koken...
Maar zelfs bij dat koken zet ik nog vraagtekens.

A333aan | 15-09-20 | 12:05

Ben ik blij om! Kan ik tóch mijn Subcompact blijven dragen tijdens mijn ommetje. Geen polonaise aan me lijf! Ik wil gewoon rustig mijn ommetje kunnen maken. Jammer voor degene die denkt dat deze witman in de foetushouding gaat liggen om zich in elkaar te laten schoppen. Fem, groots!

Du-u-u-h | 15-09-20 | 11:52 | 6

@Veldmaarschalk Sorry | 15-09-20 | 12:33:
Ik heb een sleutelbos en een portemonnee bij me als ik op pad ga. Oh, en een leesbril. Heb nooit voor ninja gestudeerd dus als we de verkeerde tegenkomen, sja. We gaan het zien.

Graaisnaaiert | 15-09-20 | 12:39

@elfenstein | 15-09-20 | 11:57: Kan best zijn, maar er is niks dat de voldoening die je krijgt van u zelf te verdedigen tegen een bende losgeslagen ratten kan compenseren. Meer dan 20 jaar na datum bezorgt het mij nog plezier, en er vloeide niet eens bloed.

Lt-Kol Kilgore | 15-09-20 | 12:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou het ook zo lopen als haar lieftallige zoontje tegen zo'n tafelzilververzamelaar aan loopt?
"In het donker zie je ze niet.."

marcoplarco | 15-09-20 | 11:52

Ik koop de messen voor mijn neefje en zijn vriendjes...

Inkoop 2 Pleuro, gaan op straat weg voor 20,-

neonreclame | 15-09-20 | 11:51 | 3

Gouden handel.

Ik ruil zelf grammen voor ponden in Londen.

Rohin | 15-09-20 | 12:12

Ik koop kistjes voor 1 euro en verkoop ze voor 2 euro, van die 2% winst leef ik.

jan huppeldepup | 15-09-20 | 12:24

Of loopt haar lieftallige zoontje nog steeds met een onklaar gemaakt vuurwapen in het rond?

Vacuumbom | 15-09-20 | 11:49

Er komen wapen inlever dagen.
Vaak resulteert dat oude weduwes een stokoud wapen van hun overleden man inleveren.
Iedereen weer blij maar het geteisum denkt er niet over na en zien hun kans schoon om bejaarden te roven.

Miezerig | 15-09-20 | 11:48 | 3

Dat dachten die schooiers in Celle, Duitsland ook. 2 bejaarde mensen beroven. Plata o Plomo... Ze kwamen voor plata en kregen plomo. Right between the eyes.

Gerrit_Galbak | 15-09-20 | 12:02

Ik ben niet zo rouwig om het verlies van dat staaltje symboolpolitiek. Niet het geweld aanpakken, maar wel de wapens. In plaats van dat ze de kern van het probleem aanpakken, richten ze zich op een makkelijk detail. Ik durf best te beweren dat minder messen niet gaan leiden tot minder overlast op straat...

42 | 15-09-20 | 11:47

Oh ja, die racistische postcodes ook steeds weer.
.
Maar idd te gek voor woorden dat alle opsporingsmethoden die inzoomen op een bepaalde grote groep *criminelen* (ja ik herhaal nog even: criminelen) niet gebruikt worden uit angst dat die bepaalde groep dan feitelijke vastgestelde criminelen grotendeels het zelfde tintje zouden hebben. En dat gaat natuurlijk gebeuren als je de statistieken van criminelen in 020 eens goed doorloopt.
.
Dus potjandriekus, @Femke: Ga je *werk* doen of ga weg.
Je bent nu aan het plichtsverzuimen, wat ook crimineel is.
Gelukkig voor jou ben je dan een witte. :-(

hotmint | 15-09-20 | 11:45

Waarom verbaast me dit nou niks?

Gaz21 | 15-09-20 | 11:45

Preventief fouilleren is geen oplossing voor moorden die willens en wetens worden gepleegd. Wel om te voorkomen dat er bij een uit de hand gelopen opstootje meteen een wapen wordt getrokken. Daar hoor ik niet vaak iets over. Behalve dan bij dat akkefietje op dat strandje met die mienier miet die hoetjuh.

Leptob | 15-09-20 | 11:45 | 4

@BBRDWR | 15-09-20 | 11:52: Een echte oplossing zou natuurlijk zijn om zwaarder te straffen voor wapenbezit in plaats van pamperen en nathouden. Preventief fouilleren zou al een prima begin zijn van zo'n proces.

BadPatNL | 15-09-20 | 12:07

@BBRDWR | 15-09-20 | 11:52:
Je gaat er vanuit dat de medemens ongewapend de straat opgaat dus als je veilig staat te pinnen of na je werk naar huis loopt verwacht je niet dat je tegen 2 a 3 messen of erger staat te kijken.
Geen idee hoe ik zelf zou reageren maar kan me wel zo voorstellen dat je iets hebt van "dat overkomt me niet nog een keer", of je raakt zo van de kook dat je niet meer in je eentje na een bepaalde tijd de straat op durft. Daarom dus, preventief fouilleren. Pak die rotzakken maar aan en op.

Graaisnaaiert | 15-09-20 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Nee. Een probleem aanpakken. Dat moeten we niet willen in Amsterdam...

Enter Yeti | 15-09-20 | 11:44

Is de mening van Sylvana hierover eigenlijk bekend?

Degrelle | 15-09-20 | 11:43 | 9

@normanius | 15-09-20 | 12:09:
U begrijpt halalsema nog niet helemaal geloof ik. Die gaat juist op de grachten fouilleren op touristen etc... tot die gaan klagen en dan icm de tegenvallende resultaten schaft ze dat fouilleren zsm weer af. Zo rolt dat wijf, snap dat nou eens.

elfenstein | 15-09-20 | 12:20

@elfenstein | 15-09-20 | 12:01:
Fout, het percentage ligt véél hoger volgens een vriendin van mij die in zo'n inrichting werkt.
De allochtone jeugd, hier geboren, wordt als autochtoon gerekend.
Volgens haar ziet het er 85% "zwart" uit...

A333aan | 15-09-20 | 12:25

@normanius | 15-09-20 | 12:09: het feit dat die allochtonen in een achterstandswijk wonen is nou juist het gevolg van systemisch racisme.

Veldmaarschalk Sorry | 15-09-20 | 12:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Toch even goed gelachen om de foto en het onderschrift.

Schmutz Geilmacher | 15-09-20 | 11:43

Zo te zien zitten er veel bergbeklimmers i der de arrestanten. Is dat het, de frustratie dat NL geen bergen heeft?

Acidstain | 15-09-20 | 11:43

Preventief fouilleren is heel erg stigmatiserend voor bepaalde groepenen dat is heeeel erg.

Dat jongeren uit diezelfde groepen bovengemiddeld vaak slachtoffer zijn van wapengerelateerde "incidenten" is kennelijk minder erg aldus de linkse politiek.

dezakloper | 15-09-20 | 11:42 | 2

Doe eens niet zo realistisch, joh.

lovekila | 15-09-20 | 12:17

Een soort van "Pot verwijt de ketel" principe. Of zoiets. Zeg maar.

Omnisofos | 15-09-20 | 13:33

Slechte zaak. Alsof Halsema al dat geweld niet serieus neemt.

Kuifje-naar-Brussel | 15-09-20 | 11:42 | 4

De vraag die beantwoord zal moeten worden is: zal preventief fouilleren al dat geweld doen afnemen?
Heilig doel en middelen enzo.
Buiten dat er inmiddels op wat hippiende boa na niks meer op straat staat dat überhaupt kan of mag fouilleren.
De oorzaak daarvoor is vooral te vinden bij uw partij naar keuze.

geen koning | 15-09-20 | 12:31

@elfenstein | 15-09-20 | 12:22:
Mja, mijn fout, ik ging er automatisch van uit dat het inderdaad een keuze uit 2 geslachten was, zoals vroeger. Niet inclusief, my bad. Zou ze ons eruit spetteren bij een wedstrijdje kruisjepissen?

Graaisnaaiert | 15-09-20 | 12:36
▼ 1 antwoord verborgen

Wat dacht u van sharia politie.
Politie die voor de verandering niet gaan knielen.

rein9576 | 15-09-20 | 11:42 | 1

Eerst schieten, dan bidden.

Kuifje-naar-Brussel | 15-09-20 | 11:42

"Amsterdam is aardig op weg om het Zimbabwe van Europa te worden: geen rechtsbeginselen, geen zuiverheid van oogmerk, geen onderscheid tussen overheid en private bewegingen, en het centrum van witwassen."-AFSHIN ELLIAN

vliegende knorrepot | 15-09-20 | 11:42 | 4

Lijkt op Nederland.

kwark001 | 15-09-20 | 11:44

Ik vind dit echt een ernstige belediging aan het adres van Zimbabwe

geen koning | 15-09-20 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

Naar goed Amerikaans voorbeeld zal die hystersiche akela de eerste zijn die de stad ontvlucht als de ellende te dicht bijkomt.
En dan is het de schuld van Annabel dan natuurijk.

Harry Turtle | 15-09-20 | 11:41

@Kuifje-naar-Brussel | 15-09-20 | 11:44:
Als je heeeeeel goed kijkt zie je die ene ezel zo'n beetje geniepig lachen terwijl hij die andere ezel, die heeeeeele kleine sjieke schoentjes aanheeft, een klein beetje harder laat trekken dan hijzelf.

elfenstein | 15-09-20 | 11:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, erg jammer die bendes in de Bijlmer die elkaar neersteken na het zien van wat rapvideos maar ik kan er geen traan om laten.

2voor12 | 15-09-20 | 11:40 | 4

Ik ook niet. Jarenlang moest de straatcultuur van de gangsterrap omarmd worden want diversiteit en multikul... welnu, zie hier het resultaat. Gelukkig dat dit tuig geen voet aan de grond krijgt op het mooie eiland hier.

Alfred E. Neuman | 15-09-20 | 11:43

@Ommezwaai | 15-09-20 | 11:41:
Als ze nou eens flink doorschieten met automatische wapens dan kan je ook gewoon zo'n halalslachtbus sturen en ze op een rijtje aan de haken hangen. Scheelt toch weer diesel he? 1 politiewagentje erachteraan om het allemaal een beetje te documenteren, wie nou weer precies wie z'n neef was enzo, en klaar.

elfenstein | 15-09-20 | 11:54

In de grote steden doen blanke kids gewoon mee hoor. Men omarmt deze nieuwe straatcultuur zeer intensief. En ook blanke kids willen erbij horen.

Omnisofos | 15-09-20 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Er moeten eerst 49 doden vallen voordat het bestuur pas van z'n reet afkomt.

Krachtkoe | 15-09-20 | 11:39 | 5

Ach als de ene drillrapper de andere afmaakt zal mij het eigenlijk verrotten.

Barkruk2 | 15-09-20 | 11:54

Kom, kom, waarom meteen zo zwaar aangezet? De Amsterdamse gemeenteraad telt slechts 45 leden ....

bisbisbis | 15-09-20 | 14:11
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken