Drop hier uw nieuwe Amsterdamse straatnamen!
Instortende kades, die zijn vernoemd naar witte mannen. BAH!
Amsterdam heeft een probleem. En nee, het is niet criminaliteit, drugs, hondenpoep, toeristen, terroristen, versterkte gebedsoproepen, kinderen met messen, kinderen met vuurwapens, kinderen met onklaar gemaakte vuurwapens, huisjesmelkers, tasjesrovers, plofkrakers, instortende kademuren, fijnstof, bomenkap, raar geparkeerde (bak)fietsen en lawaai van verbouwingen. Maar STRAATNAMEN. Blijkt dat die 6000 straten bijna allemaal zijn vernoemd naar hardwerkende hufterklootzakken (m) en niet naar Vrouwen, Marokkanen, Surinamers, Turken en Indonesiërs. Wel potjandorie zeg. Welk een onrecht! 'Door middel van naamgeving van de openbare ruimte kunnen we laten zien wie we als stad zijn', schrijft het stadsbestuur. 'Daarbij moeten we laten zien dat de stad van alle Amsterdammers is.' Nou, roept u maar weer. Tara Singh Varmastraat. Iemand?
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Heel raar! Amsterdams waanidee 'klushub' geflopt
Dit had echt helemaal niemand verwacht
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
