achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Drop hier uw nieuwe Amsterdamse straatnamen!

Instortende kades, die zijn vernoemd naar witte mannen. BAH!

Amsterdam heeft een probleem. En nee, het is niet criminaliteit, drugs, hondenpoep, toeristen, terroristen, versterkte gebedsoproepen, kinderen met messen, kinderen met vuurwapens, kinderen met onklaar gemaakte vuurwapens, huisjesmelkers, tasjesrovers, plofkrakers, instortende kademuren, fijnstof, bomenkap, raar geparkeerde (bak)fietsen en lawaai van verbouwingen. Maar STRAATNAMEN. Blijkt dat die 6000 straten bijna allemaal zijn vernoemd naar hardwerkende hufterklootzakken (m) en niet naar Vrouwen, Marokkanen, Surinamers, Turken en Indonesiërs. Wel potjandorie zeg. Welk een onrecht! 'Door middel van naamgeving van de openbare ruimte kunnen we laten zien wie we als stad zijn', schrijft het stadsbestuur. 'Daarbij moeten we laten zien dat de stad van alle Amsterdammers is.' Nou, roept u maar weer. Tara Singh Varmastraat. Iemand?

Reaguursels

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.