Jordan Peterson opgenomen in rehab wegens Clonazepam-ontwenningsverschijnselen
Half juli liet Peterson al weten dat z'n vrouw Tammy kanker had, het allemaal erg slecht ging en dat hij er zelf ook nagenoeg aan onder door ging.
Gister vertelde z'n dochter Mikhaila in de bovenstaande update dat haar moeder deze zomer meerdere keren bijna overleden was. Vader Jordan trok het allemaal gewoon niet, waardoor een psychiater hem Clonazepam voorschreef. Toen Tammy een aantal maanden later genezen werd verklaard probeerde hij na een gesprek met een psychiater cold turkey met het medicijn te stoppen, maar dat is na zes weken blijkbaar niet te doen en het liep dan ook mis. Mikhaila:
"He experienced horrific physical withdrawal and anxiety. Turns out this is more than common with Clonazepam (...). The reason we're in New York is because dad is in rehab, using other medications to try and get of this Clonazepam. (...) I've never seen dad like this, he's having a miserable time of it breaks my heart. He decided to check himself into a place because he didn't want to stress mom out and wanted to get of this medication as quickly as possible and honestly needs the medical help. We figured we should let people know before some tabloid finds out and publishes: Jordan Peterson self-help Guru is on meth, or something."
Hallucinant draadje
Social
Reaguursels
InloggenHeel veel gelijkenis met de oude USSR waar men tegenstanders opsloot in psychiatrische instellingen en platgespoten werden met allerlei downers en god weet wat.
Dit nieuws verbaast mij niets. De man heeft nooit een geheim gemaakt van zijn aanleg voor verslavingen en depressies. Om zijn depressies hanteerbaar te houden gebruikte hij al lithium. Mensen die hem alleen vaag kennen van 'horen zeggen' plaatsen hem in de bak zelfhulp goeroe's met Anthony Robbins en Emile Ratelband, maar hij is in het geheel niet van het 'succes is een keuze' verhaal. Zijn boodschap is vooral de erkenning dat de mens het product is van de evolutionaire ontwikkeling. Mannen en vrouwen staan hierdoor bijvoorbeeld fundamenteel anders in het leven. De menselijke geest is slechts beperkt kneedbaar en sommige mensen zijn echt intelligenter dan anderen en een grootse carrière is slechts voor weinigen weg gelegd.
Ik ben 5 jaar lang verslaafd geweest aan Clonazepam aka Rivotril. Ik kan uit eigen ervaring en oprecht zeggen dat ik de hel heb gezien.
En hoe was het?
Ben je er vanaf gekomen (respect dat wel)? Eventjes gegoogled, maar het leest weg als een cocaïne/heroïne verslaving. Dit is gewoon legale drugs!
@maartsen | 23-09-19 | 10:56: Ik ben er inderdaad vanaf gekomen. Om het maar voorzichtig te zeggen heeft het m'n leven verwoest. Het is een misdadig medicijn. Inmiddels in Frankrijk verboden. 10x sterker dan Valium maar het heeft een andere werking op de receptoren. Dit is geen gewone benzo, dit is een wolf in schaapskleren.
Op het gebied van politieke correctheid, SJW's en de problematiek die dat meebrengt op universiteiten is hij een ware pioneer en op zijn best. Op alle andere onderwerpen matig en te negeren.
Jordan Peterson is een psycholoog die ook maar een mens is. Evenals andere godsvruchtige figuren gelooft ie in god en zo. Prima, maar in mijn ogen blijft het vreemd.
Een realist die sprookjes nodig heeft. Een ander figuur dat ik meteen wegklik is Shirin Musa. O zo goed. Femmes voor freedom en zélf een kekke hoofddoek dragen.
Heb ik niets mee.
Hij zegt niet in God te geloven omdat hij die vraag niet kan beantwoorden. Hij zegt alleen te leven alsof God bestaat.
De man is een klinisch psycholoog, hij brengt de werkelijkheid in beeld zonder linkse illusies te mijden. Dat maakt hem zeer gevaarlijk voor mensen die niet meer zonder die illusies kunnen geloven in zichzelf en dat zijn er best veel als je gaat meten op zelfoverschatting. Daarom is het dapper om de strijd aan te gaan met de kneuzen die respect eisen voor hun grootheidswanen.
Benzo's zijn ook zooi. In Nederland wordt dat spul (behalve de pijnstillende en t slaap spul) nagenoeg niet meer voorgeschreven behalve voor mensen die er al aan zitten en de assistente bedreigen als je stopt, maar het is gigantische zooi en psychiaters in Nederland schrijven het dan ook met reden niet voor.
Beter Adidas dan Prozac is mijn motto. Sport ipv medicatie. Leuk boekje : kikker gaat fietsen. Over een man in de put die zijn hoofd leegmaakt fietsend door noord Groningen. Ik slik wel eens veertien dagen achter elkaar temazepam ivm interconitinentale dienstreizen naar Azië of Amerika. Iedere keer heb ik als het recept op is een paar kutnachten ivm ontwenning.
Beterschap!
Treurneus Peterson. Clonazepam klinkt best stoer. Ik ken een koffieboertje in amsterdam die dergelijke rotzooi al jaren met zijn boontjes mee maalt. Zoals ze vroeger poppers in de airco van de disco strooiden. Afgeladen vol dat tentje. Meds is de grootste drugsmarkt die er is. Legaal en met politici als kwartiermaker. De gore realiteit in de aftandse maatschappij. Hoera. Maar nu dwaal ik toch wat af.
Goh, wat ont-zet-tend interessant allemaal...
Wat maakt Peterson een treurneus? Best vreemd om misschien wel de meest invloedrijke intellectueel ter wereld van dit moment zo te noemen in afwezigheid van enig argument.
Veel beterschap voor deze icoon. Love the man
Het spijt me voor de fans van de man en echt heel erg kudt allemaal natuurlijk, maar als meneer het allemaal zo goed weet waarom leest ie dan niet gewoon even de bijsluiter?
Clonazepam is een benzo, gebruiken als medicijn kan wel maar het is enorm verslavend. Daarom staat er in de bijsluiter dan ook dat je langzaam af moet bouwen als je wil stoppen met het gebruik. Gast moet stoer doen en gaat cold turkey met alle narigheid van dien, men stopt niet zomaar met dope en dat zou hij toch wel moeten weten. Ik hoop dat ze 'm daar in die kliniek gecontroleerd laten uitvieren, telkens een beetje minder in die pil tot 't placebo is. Met wat wilskracht moet dat lukken. Succes.
Jammer, had hem het voordeel van de twijfel gegeven. Blijkt ie toch een zwakkeling te zijn. Had al zo'n vermoeden met dat gesnotter van hem. Hoeveel mensen hebben wel geen partner met kanker (wel verloren) en raken niet verslaafd aan rotzooi. #ongeschikt
Mijn oprechte deelneming met het overlijden van je partner. Fijn te horen dat je niet verslaaft bent geraakt aan Clonazepam.
"Had al zo'n vermoeden" Ja hoor. Jij wel. Niemand wist wat over zijn aandoeningen artritis, depressie enz. Maar jij doorzag het allemaal. Ongelooflijk. De man heeft meer moed in het topje van zijn teen dan jij in je hele lichaam. Toetsenbordtijger!
Op jouw voordeel van de twijfel zit niemand te wachten. #irrelevantedroeftoeter.
Sjonge jonge dus jij bepaalt voor een ander of hij/zij wel of niet een zwakkeling is in tijden van crisis? Wat een ongelooflijke arrogantie!
Empathie zat niet in je opvoeding blijkbaar. Je zelf open stellen voor gevoelens klaarblijkelijk ook niet. Denk dat ik te doen heb met je partner. Mocht je die ondanks alles toch hebben.
Ik had hetzelfde met sinasprilletjes
Die Mira Gonzalez zal, net als op Joop, wel een extra flesje open trekken vanavond. Als je die man niet begrijpt, dan moet het wel een extreem-rechtse nazi zijn, dat zegt iedereen namelijk.
Ik vind een lorazepammetje heerlijk. Zo af en toe een halfje als je voelt dat je gedachten weer op hol slaan... ; daarna weer heerlijk alles reset
Peterson ziet in dat hij een probleem heeft +1 Probeert daar wat aan te doen +1
Het lukt niet alleen dus zoekt hij hulp +1 Prima dus.
Klinisch psycholoog en toch proberen cold turkey te stoppen? Niet wijs...
Hulpverleners zijn niet altijd de beste hulpvragers
Zal wel aan mij liggen, maar ik kan de uitspraak van die Gonzales nergens op haar Twitter terugvinden. Weggejorist door haarzelf ??
Staat er gewoon op hoor. Na de tweet: "hoping peterson's wife leaves him after a speedy recovery"
Lang leve vrijheid van meningsuiting. Zo weet je het best wat voor drek er in die hoofden omgaat.
@Mazzelstof | 22-09-19 | 18:15:
Zal dus nog steeds aan mij liggen, maar ook die tweet is voor mij onvindbaar (of moet je hiervoor een account hebben ?), toch bedankt....
@the namster | 22-09-19 | 18:50: dat staat waarschijnlijk onder "tweets en reacties" wat alleen zichtbaar is met een account
@haddem | 22-09-19 | 19:45: Ik heb zelf geen twitter-account voor zover ik weet. Ik kan het gewoon zien. Net nog een keer geprobeerd.
Misschien toch een bril of ctrl plussen?
Pff ja het leven soms
Waarschijnlijk heeft Jordan Peterson weet van deze openbare bekendmaking door zijn dochter, zodat hij niet meer kan en wil wegduiken voor zijn verslaving.
Ben van pleegzuster bloedwijn overgeschakeld op GHB-druppeltjes. Snap nu veel meer van de commentaren hier.
Jordan Peterson in de orde van: Wij weten het voor een ander altijd beter...
Dus Pordan Jeterson zit aan de Meth.
'Ja, God, ik wil het toch eens weten. Al die pijn, lijden, honger, ellende, ziektes, rampen, kindermishandeling, marteling, verkrachting, kanker en de holocaust – waarom God? Waarom? En dan zegt hij: Nou ja, vanwege zus en zo, dit en dit en dat. En dat zeg ik: Aha! Ja'
Hans Teeuwen
Het net goed vinden als iemand lichamelijk en geestelijk door een hel gaat. Dit omdat je het niet met zijn intellectuele opvattingen eens bent. Dan heb je geen beschaving. Build that wall!
Alle bezo's, zepammetjes en valium, etc. hebben het effect dat je zenuwstelsel soort vertraagd gaat werken, dempend effect.
Bij mij , en ook bij anderen heb ik opgemerkt dat je dan erg opschrikt van harde geluiden, en opeens angstreflexen krijgt, plus koppijn, en in het algemeen helemaal niet lekker voelen, alsof je afgesneden bent van de realiteit, en dus : waardeloos spul.
Dus ik heb verder gezocht en er is bijvoorbeeld: theïne, gemaakt van de werkzame stof uit groene thee, die zeer rustgevend is, toch een helder hoofd geeft en focus.
Dan is er nog GABA, een aminozuur die de hersenen in een lagere versnelling zet, en 5-HTP, ook een aminozuur.
Wat een serotinebooster is.
En de bekende Omega 3-6 zuren.
En tegenwoordig in de mode: hennep-olie/druppels CHB olie.
Zo, dat was weer mijn 2 cents, ik heb dit gevonden naar aanleiding van alternatieve remedies voor mensen met ADHD.
Heb zelf die troep nooit gebruikt, maar vroeg me af: heb je wel eens geprobeerd om 's avonds bijvoorbeeld een paar uur te fietsen of wandelen door de duinen of bos of iets dergelijks. En zo ja, kwam het rustgevende effect daarvan dan in de buurt van het effect van het gebruik van het medicijn?
L-Theanine, Gildkruit en cafeïne in 2:1:1 verhouding werkt geweldig, helemaal in combinatie met omega3, C- en B-vitamines in hoge dosering.
Verders gewoon lekker veel bewegen, lieve kijkbuiskinderen!
@Sjinn-Tonnick | 22-09-19 | 18:27:
*GildkruiD, dat is.
@Sjinn-Tonnick | 22-09-19 | 18:27: Ja, dat klopt. Gewoon op bol punto com
@lekgoot | 22-09-19 | 17:15: Ja, lekker 's avonds door het park of bos, zo rond het golden hour , als de zon zakt dus, is prima.
@Sjinn-Tonnick | 22-09-19 | 18:30: Glidkruid zelfs. Denk ik. Gildkruid kon ik in ieder geval niets over vinden. Magnesium kan ook helpen trouwens, verder de genoemden inderderdaad en skip ashwaganda maar want dan krijg je alleen maar hoofdpijn en een slecht humeur.
Je kan veel zeggen over de Mocromaffia, maar de ergste troep komt gewoon uit de apotheek.
De Pfizers en Glaxo’s van deze wereld schieten weliswaar niet om zich heen, maar helemaal zuiver is het wereldje zeker niet.
De makers van oxycodon zijn, als ik het goed heb, in een schandaaltje verwikkeld.
Zij parkeren hun familiemiljarden vast op banken in het buitenland.
@Ruimedenker | 22-09-19 | 17:30:
Purdue Pharma, fabrikant van de verslavende pijnstiller oxycontin.
@Ruimedenker | 22-09-19 | 17:30:
Rare toestanden, de fabrikant wordt gesloopt en de voorschrijvers blijven buiten schot. Huisartsen ook maar aanpakken dan ? Ik heb trouwens nog een doosje Oxycodon in de aanbieding, ooit voorgeschreven voor een rugblessure en de apotheek nam niet de moeite om te vertellen over mogelijke verslaving....
@the namster | 22-09-19 | 17:38: Jij nam ook niet de moeite om de bijsluiter te lezen, want het staat er gewoon in. Dankzij mensen zoals u dat ik nu verplicht 8 euro mag betalen bij nieuwe medicatie voor verplichte oplichting.
@Zoon van Boer | 22-09-19 | 17:45:
Nee, bijdehandje, dat is jouw conclusie. Waarom ik het niet genomen heb is omdat ik de bijsluiter HEB gelezen en het doosje nog vol is. Als ik ze wel had ingenomen, dan had ik geen doosje in de aanbieding. Ik had het over de apotheek, die inderdaad € 8,00 vangt voor elk "nieuw" recept en daar weinig voor doet. Dus houdt in het vervolg uw boerelul gelul voor u....
Psychologie studeren? Je kan er donder op zeggen dat die lui niet sporen. Ze snappen zichzelf niet! Plegen ook vlot zelfmoord.
En vrouwen die psychologie studeerden? Beesten in bed, zo geil als de pest maar wel maken dat je wegkomt want ze zijn als een zwarte weduwe.
Te mijden als de pest: psychologen en psychiaters.
Nooit nodig gehad, zal ze ook nooit raadplegen.
Als ik je stukje zo lees merk ik dat je je medicatie niet hebt ingenomen.
Neem alsjeblieft contact op.
Groet,
Je psychiater
Voor wat de volgende tegel waard is: tegen elke verwachting in, inclusief die van mezelf, ben ik sinds 2 maanden vrij van mijn eigen antidepressieve/ anti- angst stoornis medicatie. Het hoe en waarom is niet belangrijk. Dat gaat eigenlijk best goed nu.
Wie een stel hersens heeft dat sowieso al op het randje van wat cognitief nog hanteerbaar is balanceert. krijgt een gegarandeerde dreun als de mensen die je liefhebt. je steunen en toeverlaten, het zelf niet redden. Om wat voor reden dan ook. Want je kunt je eigen doorzettingsvermogen erop projecteren.
Bij sommige mensen doet het hoofd een eigen ding. (Zelf-) medicatie, externe deskundigheid en vooral de social media be damned: je kunt nooit als individu alle leed van de wereld torsen. Volgens sommigen hadden we ooit een Messias en zie de Kruistochten.
Volgens de hoogste baas voor de volksgezondheid in ons land is depressie een kwestie van wat minder op je mobieltje loeren. Depressie is een meedogenloze ziekte waar vele vormen van kanker een puntje kunnen zuigen.
Ideologisch, voor zover van toepassing, kan ik niet zoveel met meneer Jordan Peterson. Maar ik vind hem wel een schitterende mens. Zo eentje waar we er wel wat meer van zouden kunnen gebruiken.
Ik wens hem, maar vooral zijn dierbaren, heel veel steun en wijsheid de komende maanden, want dit soort episodes zijn een verschrikkelijke hijs. Maar dat woord: hoop. Geclaimd door zowat elke religie, maar het zit in ons zelf en in de directe kleine wereld om ons heen.
Sterkte. Mede aan al diegenen die ook aan deze ziekte lijden. Hou vol.
Geloof, hoop en liefde.
Hulde voor uw ontboezeming. Bewonderenswaardig.
Hetkanverkeren | 22-09-19 | 16:59
Hear, hear en Mira Gonzales mag van mij ongezien een (langdurige) nare ziekte krijgen....
Een depressie gun je je ergste vijand nog niet,
Zit nu ook in het traject van afbouwen van de antidepressiva medicatie.
Laat ze maar lullen de personen die geestelijk met de kop door de muur willen gaan om hun problemen op te lossen zijn vaak de mensen met de sterkste wilskracht.
Goed om te horen dat je al 2 maanden van die troep af bent.
Hulde en ik kan alleen maar hopen en je oprecht gunnen dat je die troep NOOIT meer nodig zult hebben!
@the namster | 22-09-19 | 17:08: NEE,
gun iemand ALTIJD het beste.
Het beste voor haar zou wel eens een depressie krijgen, kunnen zijn!
@captain-caveman | 22-09-19 | 18:42: Het is op zich geen troep. Het is geen vervanging voor de realiteit, iets waar vooral psychiaters zich weleens bewust van mogen worden.. Een surrogaat zo je wilt. Ik heb heel veel baat gehad bij mijn Citalopram 20 mg per dag.
Maar de werkelijkheid wordt niet anders van al die kunstmatige aanvullingen in je hoofd. Het is het trial and error aspect wat me achteraf stoort. Neem een Ferd Grapperhaus die als volgevreten advocaat rustig beweert dat het de (al dan niet verslaafde) gebruiker is die de narcostaat faciliteert.
De verslaafde betaalt voor zijn eigen ellende. Het zijn de advocaten c.s. die keurig hun honorarium opstrijken. Alsof dat de gewoonste casus van de wereld is.
In Nederland is dat zo.
Lullig voor de beste man. Nu kwam hij op mij niet echt als het toonbeeld van stabiliteit over. Je ziet dat wel vaker, mensen die allerlei regeltjes nodig hebben om het leven aan te kunnen missen meestal een intern houvast. Desalniettemin, mantelzorg leveren aan een dierbare met kanker gaat je hoe dan ook niet in de kouwe kleren zitten.
Mira de mier heeft terminale kutgedachten. Dat er melding van gemaakt wordt is pearls for swine. Hoop op verlichting staat op 1, voor deze fijne wereld.
Ik heb het filmpje niet gekeken, maar begrijp ik goed dat hij dat spul maandenlang slikte? Die psychiater zou uit zijn ambt gezet moeten worden. Iedere halvezool weet dat benzo's mega-verslavend zijn en lelijke ontwenningsverschijnselen met zich mee brengen.
En dat wijf op twitter lijkt zo'n sjw-figuur die zelf het hardst zou janken als iemand anders zulke idiote dingen over haar zou schrijven.
Ik begin een steeds grotere aversie tegen dat soort SJW-jankerds te krijgen. Verschilt nauwelijks van de dominee die vroeger met het opgeheven vingertje vanuit een geveinsde superieure moraal kwam vertellen wat goed en kwaad was. Laag-IQ volk.
Uit het topic onder de link:
"Medische mankementen en tegenslagen maken al decennia deel uit van hun leven, Peterson en zijn dochter Mikhaila lijden allebei aan een auto immuunziekte en Mikhaila leefde vanaf haar zevende in en uit ziekenhuizen voor gewrichtsvervangingen en meer naars.
U mijnheer is een gigantische klootzak. Gefeliciteerd. Die moeten er ook zijn.
Dali noemde de gewone man een sketch. Dat stadium is Peterson in elk geval voorbij.
Mooie analogie.
Weet je van de auto gemaak van theelepeltjes?
@chicago river | 22-09-19 | 16:42:
Van Dali? Nee.
Maar wat zou de mens zijn zonder theelepeltje en zonder wiel.
Mira Gonzalez, Geboren in California. Papa is Chuck Dukowski
"Gonzalez is the daughter of visual artist Lora Norton and the stepdaughter of Black Flag bassist Chuck Dukowski"
Een psuedo schrijver die dankzij papa genoeg geld toegegooid krijgt om te schrijven voor Vice en andere meuk.
Alles wat je zegt, hopelijk krijg je het zelf, bitch.
Psychische problemen oplossen met drugs is simpelweg het ene probleem vervangen door het andere probleem. De drugs hebben vaak gruwelijke "zij-effecten" (tot en met ernstige moord- of zelfmoordneigingen) en zijn meestal verslavend. De enige die er beter van worden is de psychiater en de farmaceutische industrie.
Psychiatric Diagnoses: No Science, No Cures
www.youtube.com/watch?v=hoJBvH2xZ18
Peterson de held van policor lijkt dus nu van z'n standbeeld te vallen. Want wat blijkt: hij is maar een mens.
Dat heet een voetstuk.
Als de policor roedel ergens een hekel aan heeft, dan is het mensen als Peterson. Ik durf te wedden dat die Mira Gonzalez dan ook een safe space en inclusiviteit eisende islam-hugging liberal haat-trol is.
Policor held? Én ook "van zijn standbeeld gevallen?" Blijf alsjeblieft weg van deze site zeg, mispunt.
U bedoelt de vijand van policor. Voor de rest klopt uw tekst ook niet trouwens. Ga maar weer verder met straatsurfen, wat dat ook moge zijn.
Beste straatsurfer,
Probeert eens opnieuw langs te komen, maar dan met een ander alias. Deze heeft u zojuist grondig geruïneerd, kan zo in de kliko .
Oh, ja, en nadenken voordat u e.e.a. poneert. Is ook handig.
Succes. Evocatus
Recuperescat In Pace.
En dat is dan die vent die dan wel eventjes wist te vertellen hoe fout we het allemaal wel niet doen?
Juist,die dus.
Zo wordt ook van Nietzsche gezegd dat alles wat hij ons voorgehouden heeft van nul en generlei waarde zou zijn enkel en alleen omdat hij waanzinnig werd. Hoedt u voor degenen die het al te perfecte voorbeeld lijken te zijn van de levenshouding die zij propageren.
Man heeft depressie in de familie , ik denk dat jou opmerking meer zegt over jou als persoon. lees zn boek eens , verlichtend en verbindend.
@rattenvanger XL | 22-09-19 | 17:00: Juist,we moeten wel de depressie in zijn familie begrijpen maar een transgender met gevoelens die stelt zich aan.
@miko | 22-09-19 | 17:17: daar heb je bijna gelijk. Maar eh een transgender hoeft zich niet te verdedigen tov Peterson , het verplicht stellen van naamgeving C-16 is datgene waar hij over valt. Dat gaat over inperking van jou eigen vrijheid; iig het begin daar van. Hij heeft niets tegen transgenders; sterker nog; behandeld ze met respect en spreekt ze aan met hun verkozen titel.
Beste zwellevertje,
"En dat is dan die vent die dan wel eventjes wist te vertellen hoe fout we het allemaal wel niet doen?"
Eventjes? Hij heeft toch wel wat stevigs gepubliceerd, ben niet eventjes klaar mee, aanzienlijk veel lees- en begrijpwerk. Verder reikt hij eigenlijk instrumenten aan waarmee je zelf aan de slag kan ter verbetering van je eigen leven. Je moet het zelf doen.
Dacht ik zo. Evocatus
Waarom hebben die Amerikaanse wijven allemaal zo’n rare mechanische kraakstem?
Zijn het eigenlijk shebots?
@medusa324 | 22-09-19 | 16:06 |:
Gewoon, een modeverschijnsel. Al die wijven van de Kardashian-clan hebben ook dat kraakgeluid.
Net zoals al die Nederlandse vrouwen die het gekwek, gekakel en het snerpende gemiauw nadoen waarvan tv-wijven als Bridget Maasland (RTL Boulevard), Rivkah op het Veld (Studio Spojjjt) en Roos Moggré (EenVandaag) de meest afschrikwekkende voorbeelden zijn.
Het komt vast weer goed met Peterson. Voor nu; sterkte mijn vriend.
Snap de adoratie van deze meneer niet zo, termen als guru zie ik. Wat ik gehoord heb van de man, hij benoemt feiten, open deuren, niet echt wereldschokkend of dat we nu meer weten of betere inzichten hebben verkregen.
In ieder geval, en dat geldt voor een ieder, wens je iemand altijd zijn goede gezondheid en hoop dat hij snel beter wordt.
Moet je nagaan dat iemand die dat doet als guru word beschouwd, hoe diep zijn we gevallen.... Wel fijn dat er iemand is die publiekelijk tegengas geeft aan westerse extremen.
Niet zo: "adoratie van"
Maar zo: "adoratie voor"
Toch? Evocatus
Een intelligent man als hijzelf zal zoiets toch van tevoren wel weten? Of een bijsluiter lezen? Verder heel tragisch om te lezen al dat leed en van harte beterschap.
Maar ja, wat is het toch fijn om moreel neer te kijken als alcohol of legale medicatiegebruikers op de "junks" niet? Amerika, het land van de onbegrensde hypocrisie. Quasi-Christelijke moraal gekoppeld aan mateloos materialisme, zedeprekerij en morele paniek over illegale drugs, terwijl de halve jeugd en bevolking vol wordt geramd met Ritalin en antidepressiva omdat ze niet zo makkelijk door de cookie cutter van publieke verwachtingen kunnen worden geperst, en artsen die zware opiaten voorschrijven op instigatie van farma-reuzen. Maar oh wat erg als iemand eens een jointje opsteekt, een XTC-pilletje slikt of een blote tepel laat zien.
Opiaten die steeds zwaarder worden overigens dan de echte pure opium uit de Papaver Somniferum, want, zoals reeds voorspeld door mensen met gezond verstand, de illegaliteit daarvan drijft de techniek tot het produceren van steeds sterkere varianten die in kleinere hoeveelheden kunnen worden gebruikt om de smokkel te vergemakkelijken...
Ook heel snugger, open en eerlijk van zijn arts trouwens. Net als de mijne (verder prima vent) die me ooit een "alternatief" bood voor de alcohol. Dus ik vraag: ok, wil ik best proberen, maar is het echt een stevig effect dan? Ja... Ok, maar ook kortwerkend, want ik drink alleen na werktijd en wil niet de godganse dag onder invloed rondlopen? Wederom ja... Dus ik denk vooruit, kom thuis met mijn "chloordiazepoxide" (spotgoedkoop, dat wel), zoek het op op internet of in de bijsluiter: "Ook bekend onder de naam Librium, langdurig werkende vorm van Valium, wordt gebruikt om af te kicken van alcohol, werkt tot 3 dagen (!) na inname".
Heb het desondanks maar geprobeerd, de hele kuur afgemaakt en hoewel het best relaxt is, is het effect absoluut niet vergelijkbaar met stevige inname van alcohol en het is geen korte of sterke roes. Wel de hele dag een tikje "wazig" voelen, wellicht helpt het tegen sociale fobie en zo, en ook prima als je de intentie hebt om af te kicken van de alcohol zonder de koude kalkoen te moeten doorstaan, maar neem wat je arts je voorschrijft en voorlicht altijd met een korreltje zout en zoek het zelf eventjes na op een betrouwbare site...
Overigens was ik even vergeten dat de beste man niet Amerikaans maar Canadees is. Bizar dat men daar dus ook zo makkelijk zware medicatie voorschrijft zonder goede voorlichting over de risico's.
Mira G:
Notable works: none
Volgens Wiki
De titel van haar bundel "i will never be beautiful enough to make us beautiful together" zegt het wat mij betreft in alle duidelijkheid. Als je een tot in de vezels van je bestaan lelijk mens bent is er maar één weg en zul je de mensheid in zijn geheel alleen maar lelijker kunnen maken. Wat je ook doet om je lelijkheid te verbloemen met mooie woordjes.
Mira Gonzalez... en het ressentiment is vlees geworden.
6 weken over een medicijnen cold turkey doen!?
In die tijd kun je voor bijna 5 weken lang aan de heroïne zitten
én inmiddels alweer afgekickt zijn!
Welke hater heeft hem dat voorgeschreven? Alle aluhoedjes nog aan toe.
Die man verdient beter ja. De enige realiziener in een zee van ontkenners.
Bespeur GS-sympathie voor die gast maar van Gogh heeft tijdens zijn leven ook geen ENKEL schilderij verkocht (zijn schoonzus zette hem op de kaart).
Dus.... even afwachten
Een “illegaal” en niet-verslavend middel als psilocybine of DMT of zelfs gewoon marihuana had hem waarschijnlijk veel meer geholpen, maar ja... daar verdient een arts niets aan, de farmaceutische industrie niet en de zorgverzekeraar ook niet. Dus dan maar een lichamelijk zwaar verslavend, extreem duur, FDA goedgekeurd medicijn met een patent van een respectabele farmaceutisch bedrijf. Dat is natuurlijk veel beter.
Natuurlijk. Eenmalig wel, langere termijn neuh.
@Bezorgde vader | 22-09-19 | 15:37:
Dat soort rotzooi wordt nooit eenmalig voorgeschreven. Elk recept voor dat soort middelen is vrijwel per definitie een herhaalrecept. Je kunt het zolang mogelijk gebruiken als je wilt (altijd dus, want het spul is verslavend).
Je hebt zelf de keuze, of met de kwaal rond blijven lopen of medicatie nemen. Wanneer de kwaal erger is dan het middel en er geen beter alternatief is heb je niet veel keuze en moet je de mogelijke bijwerkingen voor lief nemen. Iedereen kan ook zelf even opzoeken wat de voor en nadelen van de voorgeschreven medicatie zijn alvorens ze te gebruiken.
Zie het reaguursel van Storm hierboven... gewoon een weekendtripje paddo's en alles is weer te relativeren.
@Haram_Kafir_4ever | 22-09-19 | 15:45: todat je een "bad trip" krijgt en dan lig je de rest van je leven opgerold als een bal te rillen in een kamer met matrassen als wanden. Psychische problemen oplossen met chemische middelen is het ene probleem vervangen door het andere probleem. Beter is om al die chemische middelen (inclusief alcohol en caffeine) te laten staan en het te proberen met gezond eten, vitaminepillen en sport.
@petersteenkamp | 22-09-19 | 16:26: toevoeging: of ga naar een reguliere arts (geen psychiater) en ga op zoek naar een "normaal" medisch probleem.
@petersteenkamp | 22-09-19 | 16:26:
Paddo's veroorzaken geen blijvende schade. Wel even relativeren met een biertje of twee en een keer goed lachen om het feit dat je zo bang bent geweest van je eigen gedachten.
@Haram_Kafir_4ever | 22-09-19 | 15:45:
Wetende dat 'ie al niet lekker in zijn vel zit zou ik het afraden, niemand heeft zin in een weekend badkuip met een shitload haribo. Komt de dag erop iemand vertellen dat 'ie denkt dat er eventueel op psychisch vlak wat puntjes zijn, maar die heeft bier bij en je bent een ervaring rijker.
(Of je laat de beste man eerst aftrappen en in rustiger vaarwater komen, opzich niks mee om (zo ongeveer) je gemoedstoestand te hallucineren en/of buikpijn vanwege het lachen maar risico dat het niet lekker gaat vallen is groter hier. Mijn 2muntdrop)
Eerst Frits Wester, nu dit... Daar gaat m'n zondag.
opvallend dat een expert in de val is gelopen van verslaving. verder: beterschap.
Ik moest ook weer aan Piet Vroon denken.
Een jobstijding. Hij kent dat verhaal natuurlijk en ervaart het nu zelf.
Er zijn duizenden familieleden van kankerpatienten - die hetzelfde meemaken - en die niet aan de pillen gaan.
Aparte behandeling dan. Hier een medicijn en zoek het verder zelf lekker uit.
Medicatie moet zeer zorgvuldig gebeuren, dat weet ik als ervaringsdeskundige.
Absoluut!
Plop!
Afhankelijkheid. U kunt ontwenningsverschijnselen krijgen als u stopt met het gebruik. Mensen die dit medicijn langer dan 2 maanden achtereen gebruiken hebben hier een grote kans op. Bouw daarom altijd geleidelijk af als u dit medicijn langer dan 2 maanden heeft gebruikt.
Sorry hoor, maar wie is Jordan Peterson?
Een Canadese wereldberoemde klinisch-psycholoog die bekend werdt nadat hij wie wou geven genderpronounces, (en toen werd ontslagen?)
Een sympathieke vent die onzekere jongemannen een perspectief probeert te geven.
Nog te beroerd om te googlen
Was het eenzaam onder die aller onderste steen ?
Man die in draken gelooft en god .
Gelooft dat je alleen kunt afkicken met 'divine intervention"
Verder denkt dat iedereen gelovig is bij cultuur en nog meer dwaas religieus geneuzel. Verder geestelijk redelijk insatbiel over komt en af en toe iets zinnigs zegt. Hij word hier door wat mensen vereerd,waarom?
@miko | 22-09-19 | 16:12:
Goddelijke interventie?
www.youtube.com/watch?v=Tdcyyn_homA&a...
Laat je haar lang groeien en de mensen lopen achter je aan.
Werkt twee kanten op.
"Why are they haunting me, I cannot look at god's face."
aaaah,,, Murica and it drugs.
Blij dat we in Nederland qua medicatie redelijk nuchter zijn tot zover mijn kennis rijmt.
Ik zelf heb nooit zwaarder dan een Ibu (kater, jeweettoch) gebruikt en hou dat graag zo.
Murica? Canada.
I stand corrected
Canada, niet 'murica. Kleine afstand, groot verschil voor wat betreft gezondheidszorg.
Hier is het het andere uiterste. Ze sturen mensen zwanger van een tweeling met een hartaandoening naar huis met een aspirientje die vervolgens een miskraam krijgt (verhaal van een ex-collega), doen weinig preventieve onderzoeken, of zelfs maar een scan nadat iemand die een jaar eerder longkanker heeft gehad symptomen van epilepsie vertoont en gooien het op "stress"... Hersentumor, dood. Ook geen scans voor iemand met zware regelmatige hoofdpijnen en veel te hoge bloeddruk. Beroerte, jarenlang in rolstoel en dood. Kan minstens drie mensen in mijn directe familieomgeving aanwijzen die hoogstwaarschijnlijk nog hadden geleefd of mogelijk niet jarenlang gehandicapt zouden zijn geweest bij ietsje scheutiger zijn met preventief onderzoek. Maar ja, kost centen hè? En het zelf betalen mag ook niet want de socialistische moraal schrijft voor: ik dood omdat ik geen dure extra "overbodige" onderzoeken kan (of wil) betalen? Dan jij ook...
@Voorgeenchanterikpeu | 22-09-19 | 15:41:
Ook het andere uiterste: totale controle van de staat over de gezondheidszorg die het dicteert en rantsoeneert. Net als de NHS in het VK: wachtlijsten, schrale zorg, tekorten en bevalt het je niet ga je maar naar het buitenland (zoals de VS) om je duurdere, niet vergoede of pas over maanden geplande behandeling te ondergaan. Al heeft het VK dan op z'n minst nog private artsten en ziekenhuizen als alternatief, dat is (of was?) in Canada verboten.
@Voorgeenchanterikpeu | 22-09-19 | 15:41:
Kleine afstand ? Ja, als 1 km van de grens woont.
Anchorage-Florida Keys is ietse pietsje meer, is maar 8469 km of 11,5 uur vliegen....
@the namster | 22-09-19 | 17:27:
Ligt Anchorage niet in Alaska? Of hebben de Canucks het veroverd op de VS recentelijk? Of misschien driehoeksruilverkaveling: Trump krijgt Groenland van DK en kroont zich tot Keizer der Pinguins en Eskimo's (tot hij hoort dat dat racistisch is en die beesten op de Zuidpool leven, dan heeft hij altijd Inuït gezegd en laat de Pinguïns invliegen), Canada krijgt Alaska van VS (geen Sarah Palinoïden meer als concurrent voor Trump) en het onderkoelde DK krijgt Puerto Rico als vakantiebestemming.
@Wol | 22-09-19 | 18:30:
Klopt, maar Google maps kon geen landroute berekenen naar Sachs Harbour....
Wie ?
Ik begrijp het, u haat Google. Terecht.
Maar wees geen luie slampamper.
Eigen zoekerij eerst. Evocatus
Dat spul moet je van af blijven tenzij er geen andere optie is, ik denk dat hij het veel te snel heeft gekregen en zelf niet begreep wat het met je doet. Er staat niet voor niets in de handleiding dat het zeer verslavend is.
Blijft een inspirerende figuur. Hopelijk trekt hij zichzelf er weer uit, en komt het weer goed met zijn vrouw.
Hij kan vast een cinderella-stripje regelen om rustig af te kicken.
Adres voor een GeenStijl waardig 'get well' kaartjes offensief iemand?
Laten we eerst een keer het malieveld stijlloos roze maken op poten zetten.
Gelegaliseerde drugs. Verkrijgbaar bij uw psychiater.
Helaas vaak voor de verkeerde reden voorgeschreven, voor sommige mensen een middel om toch te kunnen functioneren.
@Zoon van Boer | 22-09-19 | 15:18: tijdelijk ja. Totdat de bijwerkingen te erg worden en dan heb je zowel je oorspronkelijke problemen als de verslaving en zit je nog verder in de problemen.
@petersteenkamp | 22-09-19 | 16:28: Niet bij sporadisch gebruik, dus alleen bij heel specifieke situaties, en dan is het juist heel goed te doceren.
@Zoon van Boer | 22-09-19 | 16:46:
Doseren?
Tammyzepam dus eigenlijk
Tja, hem uitnodigen in narcostaat 0031 zal ook niet echt helpen.
REAGEER OOK