Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Misdaadsyndicaat Kamer van Koophandel @KVK_NL gooit Zihni Özdil voor de grijze wolven

De KvK, bekend van o.a. echt helemaal nèrgens goed voor zijn en uw gegevens na een verplichte inschrijving doorverkopen aan commerciële partijen.

De Kamer van Koophandel (1803, Napoleon), een "zelfstandig bestuursorgaan" dat overheidstaken uitvoert maar niet onder verantwoordelijkheid van een ministerie valt. Iedereen die een limonadekraampje op wil zetten móét langs bij een van de 19 (!) kantoren, een nummertje trekken, uw gegevens op papier invullen en deze waar u bij zit vervolgens over laten tikken door  een van de 1500 (!) fte's die er rondwandelen. Enig, maar Zihni "van de poorten van Wenen naar wenen voor de poorten" Özdil héél even  tegemoet komen in zeg maar niet voor z'n deur overhoop geschoten te worden door Ottomaanse Obersturmers, dat is dan weer teveel gevraagd. Zelfs een NCTV-vlaggetje is "niet genoeg bewijs" voor hun advocaten, met wiens privacy ze trouwens wel heel gevoelig omspringen (na breek). 

Klootzakken

Reaguursels

Inloggen

Wij gingen ook verplicht langs en troffen er massa’s Polen aan die hier dankzij de EU komen klussen als zzp-er om zo wetgeving hier te omzeilen. Met Nederlands kwamen we niet erg ver, de mevrouw die rondliep met papieren sprak vooral goed Pools.
Fijn instituut, die KvK. Inderdaad binnen de kortste keren zo’n energieklojo aan de lijn.
Enig nut hebben we nog niet kunnen ontdekken in de KvK. Onze gegevens liggen ook bij de belastingdienst. Ook al zo’n goed lopende overheidsonderneming.

Nichtsneues | 09-08-19 | 01:00

Kafka!

Sitting_targets | 08-08-19 | 20:00

Stel zelf een spreekwoord samen.
De put.
Het kalf.
Verdronken.
Dempen.

Der Paulie | 08-08-19 | 19:51

Gewoon "OPTA", "Kamerlid", "ministerie" en "KvK" in de KvK omschrijving vermelden. Die spamhoeren hebben echt wel filters om te voorkomen dat ze de verkeerde lastigvallen.

W_F | 08-08-19 | 19:21

Dit is echt om te huilen.

lingo star | 08-08-19 | 17:28

Waarom heeft deze slinkse hypo. arijens nooit deze misdaad tegen de mens , op zijn nieuwsrubriekje geplaatst Ik denk dat hij aan het slinkse jojooootje hangt.
http://www.msnbc.com/msnbc/porter-ranch-gas-leak-catastrophe-not-seen-the-bp-oil-spill

brandewijntje | 08-08-19 | 16:18 | 2

Lekker is dat hè die verlofuurtjes. En nou snel de enkelband weer om!

Leefski | 08-08-19 | 22:09

@brandewijntje | 08-08-19 | 16:18 ;
Ik ga er maar vanuit dat je met "... deze slinkse hypo. arijens..." doelt op Arjen Lubach.
Da's altijd al een nadeel van reaguurders, die persé heel gemaakt grappig gaan lopen schrijven, dat ze op een gegeven moment niet echt meer te volgen zijn.
Of iemand anders heet Arijens, maar dat is dus totaal niet duidelijk.

Hoe dan ook heb je ergens in de krochten van de internets een artikeltje gevonden uit 2015.
Over een gaslek in Los Angeles, California. In (nogmaals) 2015.
En je vind het wel passend om daarmee aan te komen in een artikel wat gaat over de KvK in Nederland.
Want (s)linkse jojootjes of iets dergelijks. Tuuuut!
Je zet rechts nou niet echt neer als de kant waar de hersentjes wel zijn uitgedeeld op deze manier.

Tarmac | 08-08-19 | 23:20

Gelukkig zorgt de KVK zelf voor bewijs van opheffing.
Even online je zaak registeren en klaar is kees.
Wat is het probleem Den Haag ?
Oh, wacht, hetzelfde geval als met de Waterschappen.
Baantjes carroussel voor doodlopende ambtenaren.

Bolder | 08-08-19 | 15:35

Onze juristen vinden dat niet voldoende bewijs.. Zeker een Turkse jurist.

donkieshot | 08-08-19 | 15:01 | 4

Of een VVD-er. Die zijn uit hetzelfde nazi-hout gesneden als de Grijze Wolven.

obominotie | 08-08-19 | 17:09

Nee, die had Özdil verteld dat-ie voor een kleine contante vergoeding wel iets kon regelen.

Cor Netto | 08-08-19 | 18:46

@Cor Netto | 08-08-19 | 18:46:
En zijn adres alsnog verkocht voor een kleine contante vergoeding.

marrretje | 08-08-19 | 20:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ff langs Regus of een andere aanbieder voor een postadressen. Legaal en maximaal anoniem. Niet zo zeuren dus.

Asylum | 08-08-19 | 14:12 | 4

@Biff Everwood | 08-08-19 | 15:14: dan heb je een andere overeenkomst en niet alleen een postadres.

BluRay | 08-08-19 | 15:17

@BluRay | 08-08-19 | 15:00: Dan neem je een virtueel kantoor. Bottom line is: wil je privacy dan registreer je nooit of te nimmer op je huis adres. Het kan bij iedere goede kantoor aanbieder tegenwoordig.

Asylum | 08-08-19 | 18:25
▼ 1 antwoord verborgen

Als zo n energieboer belt of ander callcenter begin je gewoon lekker over totaaaaaaaal iets anders zodat ie niet aan zijn verhaal toekomt. Hoe vager het verhaal en meer kans je hebt ze je nooit meer terug bellen.

TilburgDeGekste | 08-08-19 | 14:06 | 4

vraag hun privé nummer en zeg dat je terugbelt wanneer het je uit komt

BluRay | 08-08-19 | 15:01

Of zoals mijn vader: heel enthousiast reageren, zeggen dat er wordt aangebeld, 'wacht even zo terug', en dan gewoon iets anders gaan doen. Na tien minuten voelen ze vanzelf nattigheid

Biff Everwood | 08-08-19 | 15:16

De bellers kosten nagenoeg niets. Zeg dat je voor een woningcorporatie werkt en kan helpen om 300.000 mensen over te laten stappen, en vraag of je de (veel duurdere!) manager kan spreken over de financiële mogelijkheden. vraag vervolgens naar zijn manager, etc. probeer vervolgens die veel duurdere managers een uur aan de telefoon te houden, of in een duur restaurant af te spreken.

W_F | 08-08-19 | 18:58
▼ 1 antwoord verborgen

Alsof daar iemand je adres controleert..

tiku99 | 08-08-19 | 14:00 | 2

Zonder huur-/koopovereenkomst kun je je niet inschrijven.

BluRay | 08-08-19 | 15:02

Een foutje in je telefoon nummer is zo gemaakt. Een e-mail adres speciaal voor KvK is ook zo aangemaakt en maakt het je spam-filter wel heel makkelijk.

W_F | 08-08-19 | 19:03

Anonimiseren van je woonadres gaat volgens mij via de gemeente. Hiervoor moet een geldige reden zijn (aangifte Politie?). Vestigingsadres lijkt mij niet zo lastig voor Özdil. Huur een kantoorruimte.

michelerionio | 08-08-19 | 13:52

Ben zelf ZZP-er, en dankzij de Kamer van Spamhandel krijg ik nu elke week wel een paar telefoontjes over energie etc. Ze hebben gewoon schijt aan het bel-me-niet register. Ik zou eigenlijk bij een paar van die bedrijven een klacht moeten indienen.

BlijkbaarNormaal | 08-08-19 | 13:45 | 3

Bel me niet is voor particulieren. Je bent geen particulier.

The2Amendment | 08-08-19 | 13:46

@The2Amendment | 08-08-19 | 13:46: Volgens de site van Bel-me-niet dus blijkbaar wel: Het Bel-me-niet Register is alleen voor natuurlijke personen in Nederland. Dat zijn consumenten en bepaalde bedrijven zoals vennootschap onder firma’s, maatschappen en eenmanszaken.

MediaMagneet | 08-08-19 | 14:09

@The2Amendment | 08-08-19 | 13:46: Het bel mij niet register geldt voor natuurlijk personen. Hieronder vallen ook eenmanszaken en VOF’s.

michelerionio | 08-08-19 | 16:40

Valt dit volk onder de categorie ambtenaren?
Indien het antwoord is JA: wat had je dan verwacht?? Zelfstandig denken? Mag nie!

Zijn het geen ambtenaren, dan zijn het HUFTERS, maar dat was reeds bekend.

Net zoals die hufter die het weer zo nodig vond om een begrafenis auto een waarschuwing te geven omdat die op een betaalparkeerplaats stond.
Echt ik vraag me af, dat volk is de vroegere NSB ver voorbij als je dit soort dingen uithaalt, inclusief die klootzak bij de KvK, dat is overigens een afkorting waar je wel het e.e.a. bij kunt verzinnen.

kaolookchang | 08-08-19 | 13:44

Huur bij een bedrijfsverzamelgebouw een virtueel kantoor. Kost je plm 1200 per jaar omdat de overheid nalatig is.
Helaas moet het omdat deze overheids instantie heel slordig met je privacy omgaat.
Ik heb bij de inschrijving ter plekke een fake 06 nummer gekozen, wetend dat je anders platgebeld gaat worden. Een gratis VOIP nummer kan ook.
Anders een e-ID uit Estland kopen (plm 100 euro) en daar een BV inschrijven en een bankrekening nemen. Scheelt ook nog een keer een pak belastingen.

Tuinhekje | 08-08-19 | 13:42

Inschrijven bij de kvk kan digitaal. Je kunt je bedrijf via een ander boekhoudkundig juist adres inschrijven. Dat kost wat, maar dat is de prijs die je betaalt.
Google Maps registreert alle bedrijven, dus ben je nog makkelijker te vinden. Het heeft mij wat moeite gekost, maar mijn bv staat niet meer in Google Maps.
Zo staat ebruland op een Amsterdams adres in de kvk.

Moestuinier | 08-08-19 | 13:29

Ik heb een heel eenvoudig beleid: ik koop per definitie nooit bij colportage, of dat nou aan de deur is of per telefoon.
Ik heb ooit telefonisch geklaagd bij de KvK over dat zinloze gebel door energiebedrijven en dergelijken, er werd geantwoord dat ze mijn gegevens zouden anonymiseren. Sindsdien heb ik er veel minder last van. Nummers van bellers die toch iets willen verkopen gaan direct voorgoed de vuilnisbak van mijn router in, die anonieme bellers sowieso niet doorlaat. Mijn mobiele nummer geef ik in principe nooit aan bedrijven of instanties, mijn vaste lijnen staan bovendien in het belmeniet register. Ik werk de marketeers dus actief mijn wereld uit, win-win want ze kunnen toch niks aan me kwijt.

Vermijd ook gratis prijsvragen als: "raad het gewicht van het varken", want die zijn uitsluitend bedoeld om je gegevens te kunnen verzamelen.

gekwetst | 08-08-19 | 13:27 | 2

Bel me niet is voor particulieren

The2Amendment | 08-08-19 | 13:47

Buma Stemra is ook een afdeling van de KvK toch?

Langshetrandje | 08-08-19 | 13:25

En vervolgens verkopen ze je NAW door aan allerlei criminele figuren die je kapot spammen met spookfacturen, zich voordoen als energieleveranciers etc.

Rest In Privacy | 08-08-19 | 13:18

In Belgie nog een graadje erger. De kruispuntbank van de overheid is verplicht, maar daarboven nog een commerciele partij (bijv Xerius of Acerta) dubbel betalen en geen idee wie wat doet en wat je er voor terugkrijgt. in ieder geval betaal ik me blauw aan mijn vennootschap daar.

small_town_dude | 08-08-19 | 13:12

Wat een bende is dat joh. Ik ben gewoon gekapt met mijn nevenactiviteiten omdat ik geen zin meer had in telefoontjes van kutlui die me een energie contract aan wilden smeren.

Omebert | 08-08-19 | 13:10 | 1

Neem een nieuwe 06. De gratis simkaarten liggen bij de pomp. Je contacten even een wapje sturen en klaar.

Tuinhekje | 08-08-19 | 13:45

Tussen de regels door...

Nederland etaleert zich als bakermat van vrede en veiligheid. Stuurt haar militairen met troep en een tegenstrijdige mandaat de hel in. Beweert een plek van vrede en rust te zijn voor vluchtelingen van heinde en verre.

Maar een toetsenbordheld op een zolderkamer heeft een geheim adres nodig. Daar zakt toch je broek vanaf?

Feynman | 08-08-19 | 13:10 | 2

Nederland is een bakermat van vrede en veiligheid voor wie zich volgens het systeem en het systeembelang gedraagt. Wie kritische vraagtekens zet of bepaalde heilige huisjes en instituten ter discussie stelt heeft tegenwoordig een levensgroot probleem in dit land. Ignorance is ook hier Strength geworden, de laatste jaren. Hoeveel is 2 + 2 vandaag?

Graaisnaaiert | 08-08-19 | 15:41

Dijk van een broekafzakkert zette Lubach er weer neer.
Nooit meer wat over gehoord uiteraard, want zeau gaat het hier tussen de banaantjes.

NiCeY | 08-08-19 | 13:09

'Juristen' ook al zo'n overgewaardeerde groep slechte lezers met een titel.
Zo'n horde die eigenlijk niet weet wat te gaan studeren omdat ze geen interesse hebben in wat dan ook, dus dan maar 'jurist' worden, want dan heb je nog wat 'status' in de antieke wereld.
In de nabije toekomst worden al die semi-wijsneuzen vervangen door de blockchain-technology waarin alles gewoon vast komt te liggen.
En ligt het eenmaal vast op een manier die goedgekeurd is, zijn zij overbodig.
Pas dan kun je je privacy laten waarborgen ipv afhankelijk te zijn van halve garen met een titeltje.
Overgeleverd worden aan de Grijze Wolven of andere haatgroepen zit er dan niet meer bij, nu nog wel, want..'mensenwerk'.
Weet jij veel welke grijze wolf daar als 'jurist' in dienst is.

Yumi | 08-08-19 | 13:09 | 3

@yumi zozo poeh poeh, onder de indruk van uw mening. Not. Overigens klok, klepel. Blockchain zal de notaris vervangen die zich bezig houdt met het opstellen en bewaren van contracten en overeenkomsten. Een groot gedeelte van het huidige werk van juristen en advocaten (zoals jurisprudentie onderzoek, inschatten van kans op succes, procederen in ernvoudige zaken etc) zal overgenomen worden door bigdata en de E-rechtspraak met de robotrechter. En u heeft wat gestudeerd?

austinhealey | 08-08-19 | 13:41

Een jurist is iemand die het nooit zal halen tot advocaat. Bovendien een vrijgegeven titel, iedereen mag zich jurist noemen. Ook je buurvrouw of een random iemand uit je straat.

Tuinhekje | 08-08-19 | 13:47

@tuinhekje. Mis; alle advocaten zijn juristen maar niet alle juristen zijn advocaat. Daarvoor moet je namelijk beedigd zijn bij de rechtbank en een patroon hebben gevonden die je wil begeleiden. Juristen met titel van mr of Lla of Llm zijn wel degelijk beschermd. En ja iedereen met twee danslessen en LTS Piepschuim kan zich jurist noemen maar daar gaat het hier niet om.

austinhealey | 08-08-19 | 13:54

Klanten zijn het verdienmodel en,
ze betalen er ook nog voor.

hihihi...

Het lijkt de NPO wel,
betalen om naar reclames te mogen kijken.

Kanarie_Geil | 08-08-19 | 13:09

Kamer van KastjeNaarDeMuurHandel.

keestelpro | 08-08-19 | 13:06

Overigens doen banken en creditcardbeheerders dit ook. Welgeteld één week nadat ik van bank was overgestapt, kreeg ik phishing mailtjes én SMS`jes gericht op mijn nieuwe bank. Enkele maanden geleden een nieuwe creditcard aangevraagd van de ANWB (gaat via ICS), en ook dáár opeens phishing meuk van. Uiteraard houden deze bedrijven zich allemaal van de domme.

Le Roi | 08-08-19 | 13:03

Een van de weinige zaken waar een blockchain nuttig voor zou zijn; een publieke ledger, waar de informatie-eigenaar naar eigen believen zijn informatie up-to-date kan houden. Alleen kleine IT-beheer organisatie nodig, al die panden door het hele land, en al die medewerkers, allemaal overbodig.

libertat | 08-08-19 | 13:03 | 1

Zoiets kan ook centraal geadministreerd worden: databaseje, websiteje, inlogding meet e-herkenning of DigiD, klaar. Projectje van een paar ton, dat wil zeggen een paar miljoen en geen resultaat als we het door de overheid laten doen.

Het kadaster, dat mag van mij wel een blockchain worden.

Muxje | 08-08-19 | 13:09

7 Jaar een bedrijf gehad, inmiddels bijna 2 jaren geleden verkocht, en nog steeds zwerven mijn NAW op van die louche third-party index-websites. Bedankt KVK.

Le Roi | 08-08-19 | 12:59 | 1

Dat is omdat de website van de KvK 's avonds dicht was.

voldemort | 08-08-19 | 14:24

"Kamer van Klantengegevenshandel", hoorde ik iemand zeggen in de trein.

kweethetooknietbeter | 08-08-19 | 12:57

Kamer van Verkoophandel...

Reykjavik | 08-08-19 | 12:53 | 1

Kamer van verklootte Handel.

elfenstein | 08-08-19 | 12:58

Ik heb nog even zitten zoeken, maar is er nu werkelijk totaal geen reden voor het bestaan van die kamer? Ik sta er helaas ook geregistreerd maar heb werkelijk geen idee wat ze voor een zzp-er kunnen betekenen.

EEnzame SchizofrEEN | 08-08-19 | 12:53 | 5

Het is een bedrijvenregister. Op zich handig, zodat je kan uitzoeken wie er achter een bedrijf zit. Altijd goed om te weten dat achter Muxjes Maatboerka's BV de eigenaar Muxje Holding BV zit, met als adres Postbus 11101 te Amsterdam, met als eigenaar Tenenkaas Holding Ltd. te Cyprus.

Kortom: afschaffen die flauwekul. En alle extraatjes al helemaal: ondernemersdagen, startup-wedstrijden, masterclasses kantklossen, en wat ze allemaal nog meer organiseren.

Muxje | 08-08-19 | 13:06

@Muxje | 08-08-19 | 13:06: Maar het verdient zo lekker voor de weggebonjourde VVDers en CDAers die er geparkeerd zijn.

Dirk III | 08-08-19 | 13:08

Sinds Google is het nut van de KvK, de vindbaarheid van bedrijven, nihil. Als een bedrijf niet wil laten zien wat de concernrelaties zijn, dat een schimmige holding op Konijneneiland de flessentrekkerij runt, dan is het register van de KvK een goede plek om die scam voort te zetten. Iedereen en z'n moer kan zich daar inschrijven, ongeacht of die persoon wel daadwerkelijk de zaakvoerder is.

Bakkeleures | 08-08-19 | 13:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Turkije het eerste land dat bij het IMF gaat aankloppen om zijn oorlogjes (Cyprus,Libië,noord Sirië,Irak,en binnenkort ook Griekenland) te financieren.

brughslurph | 08-08-19 | 12:46 | 2

Dat geweldige land waar geen Turk wil wonen maar wel voor wil strijden als soldaat? Hahahaha.

Dirk III | 08-08-19 | 13:07

@Dirk III | 08-08-19 | 13:07: Hoeveel in NL woonachtige Turken zouden hun hele dienstplicht vervullen? Hun leger is de beste en de goeiste en ze zullen die gemene Koerden in Syrië wel even een lesje leren (lees dat land annexeren) maar zelf naar Turkije gaan en iets doen omdat een sergeant dat van je eist is toch echt een brug te ver voor de Turkse "strijders".

Heiner | 08-08-19 | 18:41

vroeger werden dit soort dingen gewoon uitgevochten op straat.

donald_en_ronald | 08-08-19 | 12:43 | 1

Hoezo vroeger?

elfenstein | 08-08-19 | 12:48

Het is al een godswonder dat je je tegenwoordig gratis kunt inschrijven. Daar staat tegenover dat je nog steeds voor uittreksels moet betalen, voor die raamambtenaren was dat een simpele druk op de knop, nu kun je het zelf online doen. Maar het kost je nog steeds moneten. Een compleet nutteloze organisatie en kan wat mij betreft gisteren worden opgeheven.

MurkRatte | 08-08-19 | 12:41 | 4

Als iets gratis is ben jij het product. Jouw gegevens worden aan andere bedrijven verkocht. Nadat ik me had ingeschreven had ik mezelf gegoogled.

Carlos_I | 08-08-19 | 12:59

@Carlos_I | 08-08-19 | 12:59: ik stond ineens op ik weet niet hoeveel sites vermeld met m’n persoonsgegevens. Kvk verkoopt je persoonsgegevens en het enige wat ik kon doen is persoonlijk die sites aanschrijven om m’n gehegevens te blokkeren.

Carlos_I | 08-08-19 | 13:02

@lacucaracha: inderdaad, je hebt gelijk, tis dus nog erger dan ik dacht

MurkRatte | 08-08-19 | 19:05
▼ 1 antwoord verborgen

Een bekend probleem heb ook weleens met ze aan telefoon gehangen. Nee meneer oude gegevens verwijderen we niet. 'Het bedrijf bestaat niet meer en ik wil voorkomen dat mensen voor een dichte deur komen te staan'. Kan niet, en ondertussen je gegevens verkopen aan energiebedrijven die je bestoken met telefoontjes. Fijne club die KvK, opdoeken hoe sneller hoe beter.

lacucaracha | 08-08-19 | 12:40 | 3

Net voor je stopt eerst je gegevens wijzigen in je grootste vijand?

Winter_is_coming | 08-08-19 | 12:57

Een proces aandoen ivm GDPR ?

Lt-Kol Kilgore | 08-08-19 | 13:08

Toen ik me ging inschrijven leek het wel een slapstick van Sesamstraat met Kooten en de Bie. Meneer het mannetje als paas figuurtjes controleur.

Enfin. Als je net doet alsof het een voorstelling is en vergeet dat je er verplicht zit om er naar te kijken en interactief mag mee doen zonder popcorn of cola...dan is het zo voorbij. Anonieme nummers neem ik sowieso niet op of, mits ik zin heb, doe ik net alsof ik die vent van de KVK ben met zn belachelijke vragen.

Denkhetnjet | 08-08-19 | 12:40

Opdoeken. De eerste keer dat ik met ze te maken had was 11 jaar geleden toen ik ZZP'ER wilde worden. Ee zat een soort playboy met witte broek en veel armbanden en ringen die zelfstandig ff besloot dat ik mijn werk maar gewoon als hobby moest doen en me weg wilde hebben want hij moest naar het strand. Nu 11 jaar later heb ik nog last van ze doordat ik elke dag gebeld wordt energie-tussenhandel maffia. Knetter wordt je er van! KvK is echt zinloos.

Dirk III | 08-08-19 | 12:37 | 2

De asbakken van de NUON vallen met regelmatig lastig met een zakelijk voorstel. Fuck off NUON!

Mr_Pikibelly | 08-08-19 | 12:39

Oeh de energie tussen handel maffia. Kan daar zo pissig om worden. Ik geef 1 keer bij Essent aan niet meer door hen benaderd te willen worden. Bellen de volgende dag 3 andere bedrijven met een aanbieding van Essent! waaronder de GEAS. En die kan ik niet blokkeren want daar neem ik een dienst af.
Grrrrr

Dlareg | 08-08-19 | 13:08

Neem een virtueel adres bij bijvoorbeeld Regus.

theo-is-dood | 08-08-19 | 12:36

Mijn vriendin heeft zich laatst ingeschreven met een oud prepaid nummer dat niet meer werkt en een spam-email adres.
Zo moet je het doen.
Eventuele post ( en dat is gelukkig erg weinig ) kan bij het oud papier.

LonelyWanker | 08-08-19 | 12:35 | 4

Dus als je vriendin door dat miljoenenbedrijf opgezocht wordt in het handelsregister (om te kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben) krijgt ze de klus ondanks dat er een waarschuwing bij staat dat ze louche bezig is? Ze controleren adressen en gegevens, Sherlock.

Super Vaagstra | 08-08-19 | 12:50

@Super Vaagstra | 08-08-19 | 12:50: een spam e-mail adres werkt toch ook gewoon? Je leest het alleen niet. Prepaid nummer idem-dito.

Overigens heb ik nog nooit iets van een controle e-mail of telefoontje gehad en heb toch wel de nodige bedrijven geregistreerd over de afgelopen 25 jaar.

WammesWonder | 08-08-19 | 12:56

@Super Vaagstra | 08-08-19 | 12:50:
De KvK is de laatste waar ze kijken; iedere oplichter registreert daar het eerste....

libertat | 08-08-19 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Och, het wekelijkse belletje van een of andere energieboer of verzekeringsdebieltje is toch ook wel weer goed voor mijn gemoedstoestand. Nadat ik die lui helemaal tot wanhoop heb gedreven met mijn versie van een willekeurig typetje van André van Duin, meneer KantklosGaren ofzo, voel ik me altijd een stuk beter en vrolijker. Keep 'm coming zou ik zeggen. Voor de rest mag dat terrorbureau natuurlijk ongezien de tyfus krijgen, je hebt er niks aan en ze doen niks voor je. Een soort van ongemak dat je er niet gratis bijkrijgt als je ondernemer bent.

elfenstein | 08-08-19 | 12:32 | 8

Na een tip van een kennis in de wsnogwat, schuldhulp in elk geval, zeg ik dat ik onder bewind sta, en daarom niet zelf... Van energieleverancier mag veranderen, meespelen met loterijen, abonnementen op wat dan ook nemen. Werkt perfect. Wel eerst vragen waar ze van zijn, soms wil je het misschien wel.

Cammy | 08-08-19 | 12:46

@Cammy | 08-08-19 | 12:46:
Mits je er tijd voor hebt is het veel leuker om die lui een kwartier lang volkomen gek te maken met een soort hoorspel waarin jij jezelf een totaal wauze rol aanmeet. Je sloopt er hun tijd mee, die belboys die daar zitten moeten resultaten scoren en een kwartier bezig zijn met een potentieel slachtoffer die dan uiteindelijk toch ophangt met een scheldkannonade in het snorrenduits is voor hun bad bizz. Slecht voor de targets dus daarmee pak je ze veel harder. Het werkt ook, je nummer komt dan bij hun op een zwarte lijst "niet meer bellen want knettergek" en je bent er van af.

elfenstein | 08-08-19 | 12:52

@cammy mijn zeer goed werkende showstopper is “ mag niet van mijn geloof”. Werkt zeer goed. Niemand die durft door te vragen welk geloof dat dan is. Zelfs Jehova’s zijn snel weg. Zeker als ik er nog aan toevoeg: “ ik mag zelfs niet met u praten of u aankijken”.

austinhealey | 08-08-19 | 13:35
▼ 5 antwoorden verborgen

De KvK is te omzeilen door eeen BV op te richten met minimaal 2 aandeelhouders (kunnen 2 BV's zijn) en een adres bij Regus te nemen. Kost wat maar dan heb je je privacy bij de KvK wel geregeld tot het UBO register actief wordt.

Mahatma | 08-08-19 | 12:26 | 2

Handig als je 2 paspoorten hebt.

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 12:27

@Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 12:27: Die twee BV's kunnen wel weer dezelfde aandeelhouder hebben, dus maar 1 paspoort nodig.

W_F | 08-08-19 | 19:13

Zinloos, achterhaald, overbodig. En nog schade aan de economie en individuele ondernemers toebrengen ook. Snel opheffen.

31 November | 08-08-19 | 12:26

Kern gezond.
ICT project van 15 miljoen euro wat niet werkt.
KvK
Zullen we de"v" maar weglaten?

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 12:24 | 3

KamerKoophandel?

mazel_tov | 08-08-19 | 12:26

@Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 12:27:

(K) Kamer (K) Koophandel

mazel_tov | 08-08-19 | 15:12

Veel met de KvK te maken gehad, wat een incompetente en geld verslindende organisatie. Ze moeten in dienst staan van ondernemers maar de meeste ondernemers zie de KvK als een last en kostenpost.

Hunter S. Thompson | 08-08-19 | 12:24

Ben niet zo radicaal dat ik van de km wil afgaan. Maar die KvK die moet idd dood. Of op zen minst iets nuttigs doen.

Pedro el Negro | 08-08-19 | 12:24 | 2

OpRutte heeft 9 miljard nodig voor ieder huishouden die duizend pleuro te geven. Besteed uit aan een ledger startup. Kan die daar al een begin aan maken.

Pedro el Negro | 08-08-19 | 12:28

@Pedro el Negro | 08-08-19 | 12:28: op zen minst een vragenlijst voor het callcenter personeel. Mijn empathie heeft zelfs grenzen

Pedro el Negro | 08-08-19 | 12:31

De Kamer van Adressenhandel.

Kaas de Vies | 08-08-19 | 12:23 | 1

Kamer van ongevraagde jubileumpennen in de brievenbus.

keestelpro | 08-08-19 | 13:04

Claudia Zuiderwijk (voorzitter kvk) Studie Andragogie, ik moest het opzoeken maar wat een kutjehola studie. Claudia zal wel haar kwaliteiten hebben om overal bovenop te komen drijven.

Bennie Boos | 08-08-19 | 12:22 | 2

Moest ik ook opzoeken:
vorming van volwassenen. Andragogie ontstond binnen de pedagogiek als een specifiek antwoord op de uitdagingen die volwassenen stellen als leerlingen. Het is een specialisme binnen de sociale wetenschappen dat tot doel heeft de volwassen mens bij te staan in de ontwikkeling tot mondigheid, autonomie, humaniteit en verantwoordelijkheid.

Oftewel: neem je verantwoordelijkheid en stap op....

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 12:25

Oftewel gekozen op gender, niet op IQ.

Kanarie_Geil | 08-08-19 | 12:45

Zihni Ozdil, die alle Nederlanders geboren racisten noemt (het racisme zit ons in het DNA, aldus de ex-GroenLinkser). Die trouwens ook GroenLinks kut vond tot ze hem vroegen, tja, en Nederlanders bij AZC's uitlachte dat het inteelt was.
.
Zihni kan van mij de pot op.

Madame Poitiers | 08-08-19 | 12:22 | 1

U wenst hem ongezien de KvK?

Super Vaagstra | 08-08-19 | 12:38

De KvK is een volkomen overgewaardeerd orgaan. Dat je ondernemers wilt registreren in verband met vindbaarheid voor andere bedrijven is prima, maar laat dat aan de markt over. En mensen die niet gevonden willen worden, moeten anoniem kunnen blijven. Een verplichte vergunning om zaken te doen zodat de identiteit gecontroleerd kan worden en daarmee enig krediet gegeven kan worden is prima maar volgens mij houdt het daarmee op. De KvK heb ik sinds mijn inschrijving 16 jaar geleden NOOIT meer nodig gehad. Maar ik krijg wel thuis allemaal irrelevante reclame shit gestuurd omdat iemand alle adressen heeft gekocht. Nee, dat hoeft van mij niet. En het kost blijkbaar 1.500 FTE... Waarvoor dan?!1?!!

Bakkeleures | 08-08-19 | 12:22

De KvK is een van de minst nuttige instanties van Nederland.

Mahatma | 08-08-19 | 12:22 | 4

Maar wel verplicht. :-S

keestelpro | 08-08-19 | 13:03

@voldemort | 08-08-19 | 12:32: ik had me in november 1999 ingeschreven, dezelfde dag nog ACHTERMEKAAR telefoon van bedrijven die zogenaamd het beste met me voor hadden, en beduusd als ik was, zei ik iets te snel ‘ja’ tegen zo’n verkoper. Gevolg: 500 notitieboekjes met mijn bedrijfje erop gedrukt. Ik heb er nog een stuk of 10 van over.....

Zbrodj | 08-08-19 | 13:09
▼ 1 antwoord verborgen

Hij kan best een punt hebben, maar toen meneer ruimbetaald in de Kamer zat, nooit iets van hem over de KvK gehoord. En nu ineens wel, …...

dathoujetoch | 08-08-19 | 12:22 | 2

Veel politici worden opeens wakker zodra ze uit de politiek zijn.
Ze waren dus gewoon dom of opportunistisch in de tijd dat ze echt aan de touwtjes konden trekken.

2voor12 | 08-08-19 | 12:26

@2voor12 | 08-08-19 | 12:26:
Je functieomschrijving als 2e-Kamerlid is op bestelling je hand opsteken. In de senaat trouwens ook.

Graaisnaaiert | 08-08-19 | 13:22

Een man met 2 paspoorten heeft een keuze lijkt mij?

Kanarie_Geil | 08-08-19 | 12:21

Medewerker KVK: Ik kan u wel helpen, maar ik heb geen Zihni.

Croxifoxio | 08-08-19 | 12:20

Op LinkedIn kom ik meerdere juristen tegen die werkzaam zijn bij de KvK. Een is er privacy jurist a.i. , klop even bij Wolfje aan.

Earl_of_Doncaster | 08-08-19 | 12:18 | 1

Wolfje? Aka Rutger Groot W.? Zou ik niet doen.

The2Amendment | 08-08-19 | 13:53

Kamer van verkoop uw data handel.

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 12:18

Hoezo lees ik nu over problemen met de getinte import? Daar mogen we sinds het Verdrag van Marrakesh toch niets meer over horen in de media?

2voor12 | 08-08-19 | 12:14

Küdtland, dat Turkije.

Kapitein Stijlvol | 08-08-19 | 12:13

Die zelfstandig bestuursorganen zijn sowieso een semi overheids maffia, maar de KVK gaat wel voor de beker.

vliegende knorrepot | 08-08-19 | 12:13 | 1

samen met Jeugdzorg, die willen ook graag een bekertje

KeesZet | 08-08-19 | 13:18

Ze hebben het adres hard nodig om door te verkopen aan energieboeren en andere commerciële bloedzuigers, zodoende.

Kladderadatsch | 08-08-19 | 12:12

Deze organisatie hoeft niet te bestaan.

minnenman | 08-08-19 | 12:11 | 4

Er zijn heel veel organisaties overbodig geworden in deze tijd van automatisering.
Vreemd genoeg worden deze organisaties juist groter en machtiger.

keestelpro | 08-08-19 | 12:28

Amnesty, Sea Watch en de VN ook niet, maar ja.

Super Vaagstra | 08-08-19 | 12:40

@Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 12:18: Inclusief de DNB, en die gaan dan anderen lastig vallen.
Maar ja die hadden alleen bestaansrecht toen we nog de echte harde Nederlandse gulden hadden, overigens weet iemand nog wat dat is de NLG?

kaolookchang | 08-08-19 | 13:51
▼ 1 antwoord verborgen

Om vervolgens dit verhaal op Twitter te zetten...

Quib | 08-08-19 | 12:10 | 4

Hoe had hij het anders moeten doen?

Mahatma | 08-08-19 | 12:20

Suicide bij KvK.

Super Vaagstra | 08-08-19 | 12:41

@Super Vaagstra | 08-08-19 | 12:41:
Hahaha Suicide bij KvK!! XD

keestelpro | 08-08-19 | 12:54
▼ 1 antwoord verborgen

Te triest voor woorden! Johan Derksen zegt wat we allemaal denken, Turkije is een kutland en Turken al helemaal! Gaan ze dit gedrag van die randdebielen nog stimuleren ook! Rip NL

DeutschlandUberAlles | 08-08-19 | 12:10 | 5

@Super Vaagstra | 08-08-19 | 12:43: wat l*l jij nou weer slap!? Ik zou ook bijna een kwalificatie aan jou hangen met je morele superieure gel*l! Ga lekker naar Joop oid! Je maakt me moe

DeutschlandUberAlles | 08-08-19 | 13:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Als er er kou een club is die compleet privacyhatend is, is dat de KvK wel...

Wijze uit het Oosten | 08-08-19 | 12:10

Je dit... je dat....
Zeer onprofessioneel sowieso om in een zakelijk schrijven te tutoyeren.

keestelpro | 08-08-19 | 12:08 | 3

Arad: mensen maakte
Ineens van meervoud naar enkelvoud.

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 12:20

Tis maar een Turk toch? Zullen ze denken.

Langshetrandje | 08-08-19 | 12:21

@Langshetrandje | 08-08-19 | 12:21: Inderdaad diezelfde belastingambtenaren die dat geld gingen terugvorderen, maar ja, Snel is op vakantie.

kaolookchang | 08-08-19 | 13:47

Maar ook deze bedreigingen hebben niets met de ware islam te maken...

eerstneukendanpraten | 08-08-19 | 12:07 | 2

Op StaatsRAdio 1 vanochtend een onderwerp over dat makelaars het homo's afraad in bepaalde wijken in steden te gaan wonen. Waarbij de roze olifant, nee roze mammoet, heel zorgvuldig ontweken werd.

2voor12 | 08-08-19 | 12:16

@2voor12 | 08-08-19 | 12:16: bepaalde allochtonenwijken ja. Biologische funfact: zo groot was een mammoet niet, zelfs kleiner dan de Afrikaanse olifant.

Pierke Pierlala | 08-08-19 | 13:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken