Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UITGELEKT! Beeld van de eerste NS Reclametrein

Sneak preview

Die van de NS denken: goh een enkeltje Maastricht-Groningen kost je slechts 900 euro dus we kunnen ook nog wel full easyJet gaan op de mensen door de boel vol te hangen met reclame. Ja goed idee man, want daar zitten reizigers op te wachten als er weer eens blaadjes op de rails liggen. Of maken ze daar ook reclameblaadjes van?

Reaguursels

Inloggen

Ik zit elke dag in de trein op kosten van de baas. Anderen betalen een vermogen hiervoor. Normaal is de prijs voor iets dat gratis is, naar reclame kijken. Hoe moet ik deze actie zien? Net als reclame terwijl je de tank volgooid met dure brandstof?

TheLordHimself | 06-08-19 | 13:47

Ze lopen te janken vanwege de uitstoot van CO2 maar ondertussen betaal je meer voor een treinkaartje dan aan benzine.
Het wordt is tijd dat ze die prijzen ff flink omlaag gooien dan laat ik zeker ook mijn auto wat vaker staan, wellicht dat zo'n sponsor trein gaat rijden voor een prikkie.

gijs geluk | 06-08-19 | 11:12

Goed idee, maar zorg er dan wel voor dat ik daadwerkelijk een big mac en coca cola kan bestellen IN die trein.

Forex | 06-08-19 | 00:57

En dan zo'n mus van de NS op de radio vandaag "we voorkomen hiermee dat de prijzen verder stijgen" hahahahahaha. Niemand die zich dat nog kan herinneren als de volgende prijsverhoging van inflatie + 2% zich weer voordoet (want we moeten investeren in het spoor en stations, blurp .. )

Roelke | 06-08-19 | 00:21

Maak het maar weer gewoon staatseigendom. En rijden met die bak.

kloopindeslootjijook | 05-08-19 | 20:28 | 3

Op dit moment is de staat de enige aandeelhouder van de NS.

holdab | 05-08-19 | 20:30

Dat zal wel, maar het is een aandeelhouder die zich te weinig wil bemoeien met doel: mensen vervoeren.
Een soort quasi uitbesteden.
1999:
"
Dat de Spoorwegen als monopolist maar weinig rekening houden met hun klanten, blijkt steeds weer. De vertragingen verminderen niet, ondanks alle beloften. De tarieven stijgen wel. Op alle stations zijn de KPN-telefooncellen vervangen door Telfortcellen, die niet werken op een pinpas. Reizigers in afgelegen gebieden worden effectief de trein uitgejaagd. De frequentie van hun treinen wordt verminderd, stations en kaartverkooppunten worden gesloten. Hoe minder reizigers in de uithoeken, hoe beter. De lijnen kunnen als verliesgevend worden afgestoten.
Waarom de overheid geen bezwaar maakt tegen deze gang van zaken, is een raadsel. De NS is een staatsbedrijf met een belangrijke taak in het algemeen belang: het vervoer per spoor.
Het is wrang dat de overheid alles op zijn beloop laat. Zelfs in landen als Engeland en de VS, waar het vertrouwen in de werking van markten groter is dan hier, wordt intensief toezicht gehouden op dergelijke ondernemingen met een functie in het algemeen belang. Daar zitten de directeuren onder de knoet van de bevoegde autoriteiten.
"

kloopindeslootjijook | 05-08-19 | 20:42

@holdab: idd, een commercieel bedrijf, 100% betaald van onze belastingcenten. Een schijnzelfstandige, zeg maar. Maar wel eentje die ongelimiteerd verlies kan draaien en vervolgens gewoon doorgaat op de zelfde manier van nog meer van onze belastingcenten. En wij rijden, herstel wachten gewoon door met dit gedrocht en slikken het gewoon.

GWB | 05-08-19 | 22:20

Wist niet dat ergens nog plekjes waren in de wereld zonder reclame.
Toch nog.

kloopindeslootjijook | 05-08-19 | 20:25

Laat de NS hun energie liever steken
in de aankoop en het onderhoud van goed materieel.
*Kuch*, Fyra...
Dit soort onzin graag niet in staatsbedrijven.
Dan kost het maar een dubbeltje meer.
.
PS Ja, ik weet dat deze fotosoep overdreven is, maar gewoon niet aan beginnen.

PPS @GVB: Dit geldt ook ook voor jullie. Weg met die flikkerende manshoge schermen.

hotmint | 05-08-19 | 20:12

Als je niet naar een boek of scherm zit te staren in de trein doe je toch echt wat fout..

Peperzaag | 05-08-19 | 19:08

Eerst op tijd rijden, en alle uitgevallen treinen meetellen op de faalstatistiek, vervolgens terugkeer van avondretour, weekendretour en retour, vervolgens gewoon weer Dames en Heren, geen gezeur meer over welkom aan boord, geen reizigersonderzoek meer, ik hoef geen prettige reis van jullie gewenst te krijgen, en ja, ik vergeet altijd uit te checken ook als ik naar een andere vervoerder ga, en dan, DAN PAS gaan we eens praten over dat zotte idee om opdringerige reclame in de trein. Goede deal, van Boxtel? Of zit je ergens in het verre buitenland (per trein? zal wel)

dathoujetoch | 05-08-19 | 19:01

Zonnebril en een blindengeleidehond nemen.

kloopindeslootjijook | 05-08-19 | 18:57

Geef mij liever maar algemene reclame dan die NS-reclame met Spoordeelwinkelacties, ludieke NS-tweets, NS-propaganda of die ene grafsaaie foto.

Alexander des Burgus | 05-08-19 | 18:21 | 1

Eens, doe dan dit maar

Omebert | 05-08-19 | 18:34

Zonde van die cola reclame. In plaats daarvan een op maat toegesneden recame op een beeldscherm. Aan de hand van weggelekte persoonlijke info uit de telefoon weet je immers al wie er zit en wat hem (m/v) bezig houdt en waar hij heen gaat en waarom

Mark van Leeuwen | 05-08-19 | 17:29

Onrendabelen vervoer, iedereen zijn eigen volkswagentje.

nokkenaskettingklem | 05-08-19 | 17:27 | 1

Untermenschen in een speciale wagon bedoelt u?
<cynische modus uit>

kloopindeslootjijook | 05-08-19 | 20:26

Reclame in en op treinen is er al heel lang, ook in Nederland. In 1968 kregen de treinen een gele kleur met blauwe RECLAMEbanen... Ook op de balkons hingen vroegen al kleine reclameposters (A4-formaat) van o.a. Samson en Mascotte (rolt beter, plakt beter, brandt beter). Kortom, niet zeuren.

Hoeki Oekema | 05-08-19 | 17:11

Reclame heb je volgens mij als in de metros en treinen in London, Parijs, Tokyo en New York (bevestiging wenselijk) maar zeker in Istanbul.

Basil Fawlty | 05-08-19 | 16:32 | 1

Tokyo metro zeker (hangt soms zelfs aan bordjes aan het plafond, leuk voor lange Nederlanders), in de Japanse hogesnelheidstreinen niet, maar sommige regionale/stoptreinen wel

Defman | 06-08-19 | 11:00

Als ik die irritante reclame van Becam met die twee sukkels ook nog in de trein moet zien, gooi ik na m'n TV ook m'n verzameling Märklin uit het raam.

Mr_Natural | 05-08-19 | 16:26 | 5

@Brou Is Back | 05-08-19 | 16:45:
Lima ook goed?

meneer der meneren | 05-08-19 | 16:57

@Brou Is Back | 05-08-19 | 16:45:
Maar dat was vooral N, niet HO toch? :-)))

Basil Fawlty | 05-08-19 | 17:07

@meneer der meneren | 05-08-19 | 16:57:
Rivarossi. Ook zo'n mooi merk.

Basil Fawlty | 05-08-19 | 17:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Schandalig! Ik kots van reclame. "Het spoorbedrijf wil vervolgens reizigers vragen hoe ze erover denken. Als de uitkomst positief is, volgen de andere treinen", ja 'tuurlijk. Dat wordt vast heel positief ontvangen door de reizigers! Wie wil dit nou niet?

pjisonline | 05-08-19 | 16:19

'Even Apeldoorn bellen" is bij een treinkaping of ontsporing dan wel weer handig.

Baron Clappique | 05-08-19 | 16:19

Ze gaan hun goddelijke gang maar, sinds mijn studietijd een gruwelijke hekel aan het OV overgehouden.

Wijze uit het Oosten | 05-08-19 | 16:18 | 1

En dan altijd die werkzaamheden. Voor de toekomt betere ritten. Alleen is het helaas een never ending story.

Mark van Leeuwen | 05-08-19 | 17:34

De laatste keer dat ik met de trein ging internet op een snelheid van mijn eerste 14,4 baud modem. Nog net geen interlaced plaatjes.

meneer der meneren | 05-08-19 | 16:14

Als jullie die irritante reclames met geluid gaan accepteren, dan wordt het tijd voor een adblocker voor geenstijl... pff

New Quacka | 05-08-19 | 16:14

Onrendabelenvervoer 2.0
Het lukt de NS niet eens om iedereen van een fatsoenlijke zitplek te voorzien. Nu gesponsord staan. Man man.

pibasso | 05-08-19 | 16:10

Geloof jij het? Komt niks van terecht, NS wil eruit halen wat erin zit, dure kaartjes EN de reclame.

snapal | 05-08-19 | 16:08

99% van het reisvee gluurt al verwoed op de eigen telefoonschermpjes. Tijdje geleden zag ik een man zonder schermpje gewoon wat om zich heen kijken. Op een volgend station is die man er door de politie uitgehaald. Voortaan maar een rolletje ritalin mee voor onderweg.

A.S. Perien | 05-08-19 | 16:06

Als dat de kaartjes goedkoper maakt, helemaal goed. Maar dat zal wel weer niet.

marrretje | 05-08-19 | 16:05

NS en NOS beiden: 0. Helaas gaat ook al wil het niet toch geld van mijn rekening naar de NOS. Wat een miserabele programma's. En voor de NS: ik kan zelden een goede zitplaats vinden en ik ga zeker niet meer dan 5 keer per jaar met de trein.

ecologiste | 05-08-19 | 16:05 | 1

Is dat wel een foto van een Nederlandse trein? Ziet er veel moderner en ruimer uit dan ik me kan herinneren.

SamV | 05-08-19 | 16:05 | 4

Is foto van een opstijgend vliegtuig gezien door een bolhoeklens.

Baron Clappique | 05-08-19 | 16:15
-weggejorist-
Gokmaar | 05-08-19 | 16:54
▼ 1 antwoord verborgen

Belachelijk plan natuurlijk.... waarom nog geld voor je kaartje betalen als je gedwongen wordt naar reclame te kijken..... de aandeelhouder (lees overheid) moet er iets aan doen om de trein reclamevrij te houden en keihard ingrijpen in het bestuur vd NS die hiervoor akkoord heeft gegeven!

Waarom moeten reizigers 2 x betalen voor hun reis? eerst in de vorm van een kaartje en daarna nogmaals door naar reclame te kijken! echt belachelijk!

bArAbAts | 05-08-19 | 16:04

Reclame in de trein ? De trein is van en voor losers. Je merk associëren met de NS, Prorail, aanrijdingen met een personen, vertraging, discomfort, agressie, misinformatie, vieze ranzige stoelen, in het gangpad urinerende en brakende reizigers (en meer), te duur, mensen die onvrijwillig van het perron voor de trein worden geduwd, wisselstoringen etc etc ? Dat is pure antireclame.

Baron Clappique | 05-08-19 | 16:04

Krijgen we ook krasloten die ten goede komen aan bulgaarse kindertehuizen? En moet er voortaan verplicht geklapt worden als de trein weer een volgend station heeft bereikt zonder vertraging; "Another NS train on time" *klap* *klap**klap* *klap**klap* *klap*

zeertegendradig | 05-08-19 | 16:03 | 2

Nog vergeten toe te voegen, misschien kan de NS ook priority boarding invoeren en dat je voor handbagage moet bijbetalen?

zeertegendradig | 05-08-19 | 16:07

Deze trein wordt mede mogelijk gemaakt door rendabelen met een auto.

Harry Turtle | 05-08-19 | 16:03 | 1

Vandaar ook die Audi reclame.

Baron Clappique | 05-08-19 | 16:17

"Alles doen om de prijs beheersbaar te houden".
Zou ik ook zeggen als je kaartjes tot de duurste van Europa behoren.

snapal | 05-08-19 | 16:03 | 1

Al eens in Engeland de trein gepakt?

Hoeki Oekema | 05-08-19 | 17:12

Het lijkt mij een geweldig goed idee. Sinds de invoering van de OV flopkaart heb ik niet meer in het proletentransport gezeten en dat zal ook zo blijven. Het zal mij aan mijn sterretje oxideren wat ze in die hokken uitspoken. Mijn poortje is dicht.

Frau Merkel | 05-08-19 | 16:00

Volgens mij denken die reclamejongens dat de meest irritante reclamespotjes het best blijven "hangen".
Moet wel gezien de kwantiteit van die zooi.

snapal | 05-08-19 | 15:59

Ik meende dat ze met dat tijdschrift Rails een mooi reclamemedium in handen hadden. En reclame aan de buitenkant van de trein vind ik ook nog wel kunnen, hoewel niet fraai, maar dat zijn de met reclame behangen autobussen ook niet.

mozaard | 05-08-19 | 15:59 | 1

O ja, maar reclame die zich opdringt, waar geen ontsnappen aan mogelijk is, is een ander verhaal. In trams en bussen is dat - helaas - ook al gemeengoed. Gelukkig hebben we in Nederland een club die zich hard maakt tegen lichtvervuiling - en lichtreclameborden vallen daar ook onder. Helaas slaat deze nog geen deuk in een pak boter. (Immers: lichtreclame allover the place - dag en nacht, 24/7 - ongeacht of er verkeer/publiek is of niet.)

mozaard | 05-08-19 | 16:04

‘We doen alles om de prijs van een treinkaartje beheersbaar te houden.’
Nee NS, jullie doen alles om de bonus voor de raad van bestuur veilig te stellen.

tsjajaja | 05-08-19 | 15:56

Kan NS niet beter de ramen er uithalen zodat de buitenkant van de trein van voor tot achter met reclame kan worden voorzien ? Voor de passagiers schermen met reclame en zo nu en dan een shot van het landschap waar de trein stilstaat.

A.S. Perien | 05-08-19 | 15:54

Reclame. Het veroorzaakt alleen maar dat ik een product niet meer koop.

Knisperende_Tissue | 05-08-19 | 15:51 | 2

Helaas ben je in de minderheid. Ook negatieve reclame telt mee voor de naamsbekendheid - en daar is het de marketeer om te doen.

mozaard | 05-08-19 | 16:05

Bestaan er dan nog producten zonder reclame ?

Baron Clappique | 05-08-19 | 16:08

Mensen worden gek gemaakt met overbodige prikkels van infantiele reclame-leugens, gepresenteerd als waarheid (gas lighting).
Ik verheug (#@$#^%$#*&&*) me al op de gekleurdemedemensreclame van 'hollandse nieuwe'.
Met zo'n naam lopen ze al vooruit op wat komen gaat, en komt hun (blijkbaar) doelgroep vanzelf met bootjes deze kant op.

Kijkeensaan | 05-08-19 | 15:50 | 1

Het is inderdaad gek makend!

vluchtelingallergie | 05-08-19 | 16:23

Wat ik niet begrijp is dat reclame überhaupt (nog) werkt. Ik negeer geluidloze reclame al vele jaren als achtergrondruis en als ik me al door reclame mét geluid laat beïnvloeden dan is het in negatieve zin door producten/bedrijven achter de irritantste uitingen (en die lijst is lang) te boycotten.

Hetze Haatstra | 05-08-19 | 15:50 | 1

Het proces van verdere waardeaftakeling gaat (dramt) door.

Kijkeensaan | 05-08-19 | 15:54

Werd tijd. Die schermen voegen nu echt niets toe. Als het leidt tot prijsverlaging van de treinkaarten of verbetering van de service, moeten ze het vooral doen.

De buitenkant van de trein biedt overigens nog veel ruimte. Gewoon een Coca Cola of Heineken trein laten rijden. De reclame-uitingen op de stations zijn ook nog beperkt. Ook deze volgooien die ruimte. Zelfs de stationsnamen zouden aangepast kunnen worden.

Zoveel mogelijkheden om de prijzen te laten dalen.

SamV | 05-08-19 | 15:48 | 2

Station Amsterdam Pampers?

arie-hoax | 05-08-19 | 15:51

Boerka's met reclame voor voorbehoedsmiddelen.
damn..weer verkeerde topic

frank4444 | 05-08-19 | 15:51

Plaats dan lekker extra schermpjes voor die onzin. Alsof "reizigers" (genderneutraal) bezweet en staand in een overvolle trein zin hebben om eerst 3 reclames van 45 seconden te kijken om te zien bij welke halte ze zijn.

deugfoob | 05-08-19 | 15:45

Maakt mij niks uit, als de prijs omlaag kan daardoor dan winnen we allemaal.

SuqMadiq | 05-08-19 | 15:44 | 4

De prijs van je kaartje gaat misschien omlaag, met het geadverteerde produkt betaal je dat weer terug.
Reclame maken kost klauwen met geld.

snapal | 05-08-19 | 15:55

Onbenul.

mozaard | 05-08-19 | 16:06
▼ 1 antwoord verborgen

In Japan hangt al sinds jaar en dag de metro van voor naar achter vol met plakaten, banieren, schermen enz. 20 jaar terug overal de kop van Peter Aerts met reclame voor eoa energiedrankje. Niks ergs aan. Maar ja, over de Japanse spoorwegen kan je verder ook heel weinig te klagen hebben.

kokkie klaphaak | 05-08-19 | 15:43 | 2

Maar geen bewegende belden. En sowieso is het daar heerlijk rustig. Af en toe een omroepje voor het volgende station en aan welke kant de deuren open gaan, verder stilte...

TheEgg | 05-08-19 | 15:45

Drukte om niets, reclame op de schermpjes die in de treinen hangen. GS overdrijft hier wel heel erg.

RamondeM | 05-08-19 | 15:40 | 2

Bent u bekend met het begrip humor?

arie-hoax | 05-08-19 | 15:45

Gebeurt al op toiletten op grotere stations. Gebaseerd op toiletreclame, begon ooit in NY dertig jaar geleden. De USP erachter is dat je op de plee een nogal lang contactmoment hebt tussen de advertentie en de wc-gebruiker. Het verschil tussen een treindisplay en eentje op de plee is dat je op de plee niet naar buiten kan kijken, en de reclamedisplay dus geen aandachtconcurrentie heeft. Had, dat is want telefoon tegenwoordig. Maar ik zou als ik de NS was, gewoon de coupéramen vervangen door ledschermen en daar lekker die commercials op draaien, afgewisseld met weidse gezichten van bijvoorbeeld op paarden aanstormende indianen, of andere wild-west taferelen uit de beginjaren van de trein. Of een armageddon film, waar je dan doorheen rijd als je door de spoortunnel in 010 gaat. Da's pas een spoorbeleving! Oh en een MacTrain natuurlijk ook als restauratiewagen. Oh, en een Jannes van der Wal slaapcoupé. DIe moet er ook in...

F. von Zeikhoven | 05-08-19 | 15:38

Tja de NS gaat / moet miljoenen uitbetalen aan Joodse en Zigeuner slachtoffers, en hun nabestaanden, die zij in WO2 voor de moffen hebben vervoerd dus dat geld moet toch ergens opgehoest worden. Daarentegen kunnen dwangarbeiders, verzetsmensen e.d. de t*ring krijgen.
www.parool.nl/nederland/ns-opent-clai...

AntonJensen | 05-08-19 | 15:35 | 6

Het is allemaal leed, ok. Maar waarom zo zuur zeiken als dit gewoon eindelijk , eindelijk, eindelijk, wordt geregeld.

kokkie klaphaak | 05-08-19 | 15:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Op je bankrekening gaan ze straks bijhouden wat je koopt en gaan ze je voorstellen om spullen te kopen.
Welkom in de reclame hel.

Mr.Crowley | 05-08-19 | 15:35

Ik mis de sigarettenreclame van Golden Fiction en John Player Special.

BrutusBosch | 05-08-19 | 15:27 | 3

Ik mis de asbakken in de trein.

VanBukkem | 05-08-19 | 15:29

Geniaal!
En de trein van buiten zwart maken met gouden biesjes en het JPS logo!
Dan kan Miss Blanche zélf met de sigaretten rond gaan!

Kapitein Sjaak Mus | 05-08-19 | 15:33

Als je 1 dag de radio en tv beluisterd, wordt je al gek van reclame, dan nog kranten, folders, en nu ook de trein. Nog meer frustraties onderweg, moet je staan, heb je ook nog die schreeuwerige reclame!

vluchtelingallergie | 05-08-19 | 15:26

De reclame wordt aangepast aan de behoefte van de reiziger.
Dus dat zal reclame voor de NS worden.

arie-hoax | 05-08-19 | 15:26 | 2

Reclame voor fastfood op de stations, denk ik. Mijn behoefte in de trein bestaat uit een leesboek en stilte.

Diotima | 05-08-19 | 15:32

Autoreclames dus.

ScottMcBeanie | 05-08-19 | 15:55

Reclame maken voor levenseindekliniek lijkt mij win-win situatie

Nummer 14 speciaal | 05-08-19 | 15:24 | 2

Kom dan maar voor een intake gesprek , ik zal zorgen dat de koffie klaar is . Koekje of cake erbij?

onfray | 05-08-19 | 15:30

Voor op de trein zeker?

Julianalaan | 05-08-19 | 15:57

ik vind dit een heel goed initiatief van de NS om de prijs van een kaartje omlaag te brengen.

De_Helderse_Kaaskop | 05-08-19 | 15:23 | 7

@TheEgg | 05-08-19 | 15:36:
Vind je het gek? Je als conducteur voor 2000 euro bruto in elkaar laten rossen en steken. En dan een aangifte aan je broek krijgen wegens discriminatie want hoe durfde je die jongens aan te spreken.
En een NS-management die je laat vallen als een baksteen.

2voor12 | 05-08-19 | 15:48

@2voor12 | 05-08-19 | 15:48: Ik neem het de conducteurs zelf ook niet kwalijk. Maar waarom zou je überhaupt personeel aannemen als je ze vervolgens laat verrekken?

TheEgg | 05-08-19 | 15:50

Hahaha, bijna had ik je serieus genomen. Trolliebollie.

mozaard | 05-08-19 | 16:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Jaja, maar het past wel bij onze "reisbeleving".
Serieus, de communicatiemedewerker die dat uit de pen heeft gekregen mag wmb voor straf een week in een burqa naar kantoor.

Graaisnaaiert | 05-08-19 | 15:21

Als je helemaal Easy Jet wil gaan dan ga je geld rekenen voor het gebruik van het toilet. Of nog beter, je haalt het toilet helemaal weg en vervangt het door 4 zitplaatsen. Zeker op de langere routes leveren de extra zitplaatsen aardig wat op.

Osdorpertje | 05-08-19 | 15:18 | 3

Alle stoelen weg dan kan je er nog meer vee in proppen. Want in tegenstelling tot vliegtuigen is er geen enkele reden waarom je zou moeten kunnen zitten.
En ja van Maastricht naar Groningen is dan even doorbijten anders koop je maar een auto.

2voor12 | 05-08-19 | 15:27

En dan veel reclame van Tena Lady.

arie-hoax | 05-08-19 | 15:28

Met de trein gaan is een keuze en naar die schermpjes kijken ook.
Klagen om het klagen.

Berbaar | 05-08-19 | 15:18 | 5

@TheEgg | 05-08-19 | 15:40:
Dan gaat U toch niet met de trein, dat is een keuze.
Net als klagen om het klagen.

Berbaar | 05-08-19 | 15:50

@Berbaar | 05-08-19 | 15:50:
Waarom zou een reiziger geen ideeën en meningen mogen hebben over wat een aangename reis in zou houden? Ik kan me ook ergeren aan zwerfvuil buiten. Zeg je dan ook: 'Dan moet je maar binnen blijven'?

Diotima | 05-08-19 | 16:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze kunnen beter Netflix op die schermpjes zetten

Botte Hork | 05-08-19 | 15:18 | 5

@Botte Hork | 05-08-19 | 15:18:
Ja, en wie bepaalt welke *niche* getoond gaat worden dan?
Kun je mooi mee opgescheept zitten.

chicago river | 05-08-19 | 15:27

@Botte Hork | 05-08-19 | 15:18: Het geeft wel een nieuwe dimensie aan "Op tijd komen met de trein".

TheEgg | 05-08-19 | 15:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger stond er nog reclame op de buitenkant van de trein. Weten de treinspotters onder de reaguurders waarom dit niet meer gebeurt?

Diotima | 05-08-19 | 15:17 | 3

Dit is eigenlijk niet zo storend als bewegend beeld: http://www.m-voorloop.nl/ov/ovfoto/bin/10-08-07/_dsc5429.jpg

Diotima | 05-08-19 | 15:25

Is nu reclame voor verfspuitbussen geworden.

arie-hoax | 05-08-19 | 15:33

Op een gegeven moment ging het minder met het imago van de trein: ze waren vies, de kwaliteit holde achteruit, je kon er niet meer in naar de wc, ze reden niet op tijd, ze waren overvol, dronken lieden in de nachttreinen, tijdschriften/kranten werden weggehaald óf ze lagen juist over de vloer verspreid, het vervoer werd telkens duurder. Afijn, adverteerders haakten af. Zeker op een vieze buitenkant wilden ze niet adverteren.

mozaard | 05-08-19 | 16:12

Het betreft slechts reclame op de schermpjes in de wagons.... Iedereen is toch met zijn foontje bezig dus geen hond die er op kijkt.

Goofje | 05-08-19 | 15:16

Voer maar in! Die schermen doen het toch de helft van de tijd niet.

Tel Aziaat | 05-08-19 | 15:15

En dan komt er daarna een debiliserende mix van infotainment en shownieuws.

Ze zouden beter beginnen met het duidelijker aangeven van de stiltecoupé.

Diotima | 05-08-19 | 15:14

De laatste keer dat iemand in mijn familie met de trein ging was in 1943. Sinds die tijd boycot de gehele familie overVecht het OV.

overVecht | 05-08-19 | 15:14 | 6

@overVecht | 05-08-19 | 15:22:
Ik dacht dat Overvecht, net als de Bijlmer, zo'n wijk is die de afgelopen 20 jaar best wel verbeterd is.

Diotima | 05-08-19 | 15:30

Serieus overVecht?

CalamityJane | 05-08-19 | 16:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik begrijp dat linkse mensen weer eens zitten te klagen over reclame in de trein? Prima, dan maken we het kaartje toch wat duurder. Linksom of rechtsom moet het toch betaald worden, dan liever door bedrijven die dit met liefde doen dan consumenten die de trein nu al veel te duur vinden. We leven in een rechts land in een kapitalistisch systeem. Wen er maar aan en anders pak je maar de trein naar Cuba.

Ardbeg | 05-08-19 | 15:12 | 1

Ik snap ook niet helemaal waarom niet? Wat is dan de reden waarom niet? Ik heb geen enkele serieuze tegenwerping gehoord.

dyslexieman | 05-08-19 | 15:17

Ik heb al jaren mijn NS Blocker geïnstalleerd. Wollah!

Botte Hork | 05-08-19 | 15:11 | 2

Nu je cockblocker nog goos.

overVecht | 05-08-19 | 15:14

‘We doen alles om de prijs van een treinkaartje beheersbaar te houden.’ - NS
.
Dat zegt eigenlijk al genoeg over waarom deze privatisering een episch kudt idee was.

Bozepanda | 05-08-19 | 15:11 | 5

Precies.

lacucaracha | 05-08-19 | 15:23

Volgens de VVD lost de markt alles op en is het uiteindelijk beter voor iedereen.
Wat in de tussentijd aan rotzooi ontstaat, ja.. eh... dan kijken we altijd even de andere klant op bij de VVD.

kloopindeslootjijook | 05-08-19 | 20:32
▼ 2 antwoorden verborgen

De reclame voor Buckler doet het hem!

Auwieje | 05-08-19 | 15:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken