HOERA 438 fakkels! Nederland is jarig
Topic dan maar? Hieronder het actuele weer, ieder kwartier geüpdatetetet vanaf de heetste plek in Nederland:
[GS Redactie-Slack] Ronaldo 09:44:
Social
Ronaldo:
INDEPENDENCE DAY MAKKERS
Van Rossem 09:44
is wel leuk topic
Ronaldo 09:44
ja toch
Van Rossem 09:44
iig ff wat anders
Al eindigt het in de comments in “EN NU ZIJN WE GECAPITULEERD VOOR EU EN ISLAM”
wat ook gewoon zo is, natuurlijk
Ronaldo 09:45
ja, leefden we nog maar in 1743 denk ik vaak
Van Rossem 09:45
toen we nog schaamteloos blank mochten zijn
als je het zwart van het land en de koolmijnen tenminste van je af gewassen kreeg
Maar je voelde toen nog wel dat OPTIMISME in het land, die joie de vivre, die enorme CAN DO-mentaliteit, voordat het zelfs maar een woord was
GU 09:46
VOC VOC
Van Rossem 09:47
Toen de wind nog letterlijk in je zeilen stond als visser, de schapen van de herder soepel over de dam kwamen en het bij één zwaluw wél gewoon zomer was, maar zónder het zondige gezeik over “huuuuh, maar wij mensen maken alles kapot”
dit topic schrijft zichzelf
ik mis 1743
Ronaldo 09:48
wil jij 'm?
Van Rossem 09:49
Toen je nog met echt geld - en niet die verderfelijke euro’s - bij de herberg aan kon kloppen voor een pot bier. Dat was toen niet koud nee, want koelkasten kenden ze niet. Maar er zat óók niet zo’n betuttelsticker met een overheids-hippe toepassing van de letter ‘X’ op geplakt
Amerika bestond nog niet eens, WIJ waren het meest moderne, vooruitstrevende land en ook nog sterker op zee dan de Britten
volgens mij is ie al af :D
Maar ja, Indië nog niet verloren dus de rampspoed moest nog geboren worden. [Nederlands Indië zelf ook - red.]
Moet je ons nu eens zien, met de poten in een opblaasbadje in de achtertuin klagen over een beetje zon
Meisjes die een weekend in de boerenbuitenlucht lopen en dan in gillende paniek achttien bier weg slaan als ze met EEN BORDJE MET EEN GRAP geconfronteerd worden
zal ik ’t maar kopieplakken Frank?
Ronaldo 09:51
ja kan
wel knap hoe we van iets tofs toch weer een rechts snowflake klaag ding weten te maken MAAR IRONISCH DUS HEE
Van Rossem 09:52
je moet dingen contemporariseren, Tieskens
Ronaldo 09:52
contemporariseren in je broekje
Van Rossem 09:52
de waan van de dag van 1741 ligt al een eindje achter ons
weet je. ik knip en plak de slack wel naar het cms
temperatuurvlag er boven
Klaar.
Gefeliciteerd met Nederland allemaal!
Reaguursels
InloggenOnafhankelijk Nederland, wonderschoon plakkaat. Heeft nog een mooie rol gespeeld in de tot stand koning van de US grondwet. Reet mee afgeveegd door Balkenende (CDA) en Beatrix (KH). Reden om nooit geen CDA meer te stemmen en het KH af te schaffen. Per slot is het nu Willem-zonder-volk.
Jeez', redactielui, kon boven dit draadje van jullie niet even een vermeldinkje plaatsen van
- - ingezonden mededeling - - ?
Succes met deze affiliate verders en het vergaren van de centen.
Wat zou het mooi zijn als ik nog mee mocht maken dat Nederland het plakkaat van verlatinge van de EU opstelt!
NEXIT ! - zo doe je dat !
Moet een makkie zijn, wij hebben geen lastige Schotten en geen Ieren. Peace of cake. Zal een hoop geld schelen.
@Muuke | 26-07-19 | 15:23: Peace is fout, geen zin om het te corrigeren.
Jezelf zo maar een beetje onafhankelijk verklaren van Spanje. Mag dat wel van de EU?
beter nog, dankzij de eu kunnen we Spanje indirect aan de vreet houden terwijl ze daar wel betijds met pensioen gaan etc.
Op naar de volgende onafhankelijkheid. Want uiteindelijk zijn we er toch weer ingetrapt.
Ze hebben gewoon niet naar ons geluisterd.
In 1743 stonden er nog doordachte topics op GS.
Nee geintje. Netjes gedaan. Helemaal als het echt is. Anders ook.
En Gefeliciteerd Nederland!
www.youtube.com/watch?v=9ed_41T-07U (mag ook al niet meer)
Ik moest lachen. Vaker slack-topics GS!
Mooi :D
Potdorie, ik word een beetje 'vier-lam' van al die records en mijlpalen van de afgelopen week!
Maar toch maar voor wie dat aangaat: gefeliciteerd!
Happy 'Independence' Day.
Waarom niet als alle landen ter wereld in nationale feestdag ?
Wij moeten met het vlaggetje van de tegenstander op het voetbalshirt spelen. We worden gigantisch uitgelachen omdat we braaf en lief moeten doen als echte calvinisten. Figuren als die gereformeerde Rutte doen er alles aan heilige verklaard te worden. Dus: Feestdag, Echt ons shirt en kiezen voor ONS land.
Wat nou feestdag? De onafhankelijkheid is allang weer opgeheven. Een feestdag is volksverlakkerij. Dat plan hadden ze ook voor de grondwet. Ook volksverlakkerij dus op tijd afgeschoten.
In 1540 was het pas echt warm en droog
www.freiewelt.net/nachricht/der-katas...
Het is (record)KOUD in de VS:
watchers.news/2019/07/25/unusually-st...
Daar record koud, hier record warm. Globaal gezien geen stijging.
Stomme ophitser Hiemstra.
Alles goed en wel, met een emailwisseling (neehee het is Slack jonguh!) een topic maken is best wel melig op zijn tijd maar ik ben eigenlijk op zoek naar de Donatietrommel voor CO2 en Klimaatverandering. Aangezien jullie toch ook contemporair bezig zijn kan je dus zowel links als rechts, boven en onder, de mensen van hun geld afhelpen. En dat gebruik je dan gewoon voor de GS kas om raketjes, bier en USB ventilators van Dealert te bestellen. Een beetje FvvD financien voeren.
Op de toiletten van de 2e kamer hangen kopietjes van het plakkaat waarmee de kamerleden hun billen kunnen afvegen.
Oh, en @ reaguurders
Zoek voor de aardigheid eens op hoe de immigratiecijfers waren ten tijde van het Plakkaat..
Right *chuckles*
Nou best wel hoog denk ik. Hugenoten, en huursoldaten vooral.
Klopt idd net als in de vijftiger jaren, de Hongaren, net als in de jaren dat we Vietnamezen verwelkomden. Maar ja die mensen pasten zich aan, gingen op in de massa en stelden geen eisen.
@Gemak | 26-07-19 | 12:16:
Mmm immigranten die iets bijdroegen aan de maatschappij dus:
"Wie waren de Hugenoten? En wat voor impact hadden ze op het culturele leven in Europa? Het standaardverhaal, ontstaan gedurende het lange ballingschap, gaat meestal als volgt: de Hugenoten waren Franse calvinisten die, uit Frankrijk verjaagd door Lodewijk XIV, een diaspora ontwikkelden die sterk bijdroeg aan de wetenschap en handel. Ze brachten hun taal mee – die de lingua franca werd van de achttiende eeuw –, hun rotsvaste geloof en hun ervaringen met vervolging. Ook namen ze hun (zeer ontwikkelde) kwaliteiten mee: Hugenoten introduceerden innovaties in de textielindustrie, horlogevervaardiging, glasblazerijen, metaalwerk en diverse andere sectoren. En, hoewel ze de kern van hun Franse identiteit overeind hielden integreerden de Hugenoten makkelijk in hun nieuwe maatschappij, en gingen deel uitmaken van het nieuw-verlichte Europa dat individuele vrijheid en collectieve rechten "
Dat is wel wat anders dan de immigranten die niet makkelijk integreren in onze maatschappij en totaal niets komen brengen, maar wel heel wat kosten.
Die hele 80 jarige oorlog is uitgevochten door huurlingen. Aan beide zijden. Mij is altijd het verhaal verteld hoe dappere “Hollanders” tegen die vermaledijde “Spekken” vochten, maar ik denk dat er bijna geen Hendrikken, Johannesen, Pieters, Juans en Pepe’s op het slagveld stonden. Wel Gunthers, Olle’s, Sven’s, Ulrich, Angus, Octaaf en Gustaaf. Vlamingen, Duitsers, Schotten en Scandinaviërs hebben “onze” oorlog uitgevochten.
Dat waren er vast geen tientallen duizenden per jaar.
@kibbesoeb | 26-07-19 | 12:47:
Nee, nu ook niet.
@Bigi Bana Boy | 26-07-19 | 12:46:
Yep.
@Slough | 26-07-19 | 12:28: Alleen heerlijke loempia's bakker. Zin an.
@Muuke | 26-07-19 | 15:26: bakken. Jeetje, zo traag als dikke stront dit apparaat. Trouwens ik ook. Voelt warmer dan gisteren. Zal de vocht wel zijn.
@Superior Bastard | 26-07-19 | 12:52:
Oeps:
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/44/aanta...
185.900 t/m 3e kwartaal 2018...
Nederland is een mietje geworden...
We mogen nog steeds "schaamteloos" blank zijn. Pas als je er een item van maakt gaat het omgekeerde gelden. Net als het klimaat. Gewoon er niet meer over hebben. ( moeilijk hè? NPO radio 1 in de nacht)
Vroeger heette Nederland Republica Nostalgica. Ik denk er nog wel eens aan en knijp mezelf dan om snel wakker te worden uit die nachtmerrie.
Onafhankelijk zijn we al een tijdje niet meer. Nederland is een wingewest van het Groot-Europese Rijk te Brussel geworden. Daar worden alle belangrijke beslissingen over ons kikkerlandje genomen. Ons eigen parlement doet voor spek en bonen mee.
Was dat volgens de juliaanse of de gregoriaanse kalender?
Elke random visit op geenstlijl herinnert mij er weer aan hoe komisch overdreven de angst voor moslims is. Na al die jaren is er nog steeds helemaal niets veranderd afgezien van een paar potenrammers en ramkraken. Ondertussen is beroepskakker Baudet de nieuwe messiah geworden lol, de wanhoop moet echt diep ingetrokken zijn als die beenhaarloze studentenkop de grootste hoop is voor de commenters.
Menig Moslim is behoorlijk bezig metnhet belijden van zijn ideolgoie. Kijk naar IS, de Den Haag prikker en de trambezoeker. Velen vinden het maar wat tof wat er gebeurd. Ik ken vele Marrokanen en die schuiven niet onder stoelen en banken wat het einddoel is. Zij willen de boel overnemen, halen broedmachine uit Marrokko en in 5 jaar tijd lopen er 5-5 kinderen rond. Dus de angst is wel gegrond.
Rationele Mocro | 26-07-19 | 11:35
Wrong.
Het is geen *angst*.
Het is irritatie, ergernis, verbazing(Korantaal, vrouwenrol) helemaal aan tot aan pure Haat.
Met je "angst".
.
Nou geef ik je alvast postuum toch wel gelijk; ja, ik ben bang dat over pakweg 50-100 jaar de W-N-Europese samenleving zodanig geislamiseerd is, met alle ongemakken van dien die je kunt zien in de herkomst van de islamo-thuislanden-hellholes, dat je daar angst voor mag hebben.
.
Ik zal er dan niet meer zijn, maar de kinderen van mijn dierbaren WEL, rationele mocro.
Rationele Mocro | 26-07-19 | 11:3
En wil je ook even meenemen dat onder Franse Joden een ware exodus naar Israel, VS en Portugal ontstaan is?
Van mij mag je dat zeker angst noemen. Want die angst is terecht, vriend.
NIetwaar? Dankzij het vredelievend karakter van jouw geloofsgenoten.
*tuft op grond* / *KLOK!*
Het is niet de angst voor de mossels, het is de angst voor deugkneuzen die je lijf en goed verbranden bij vermeende ondeugdzaamheid. Je piept straks wel anders. Mossels zijn nu eenmaal niet de meest efficiente apostelen van hun profeet. Het enige wat je aanstipt is het enorme pappen en nathouden, wat astronomische hoeveelheden geld kost, nog net een beetje werkt. Alleen houdt men dat onder de jurk.
Veel kudo's voor "beenhaarloze studentenkop".
Heerlijk ook die reacties. Smakelijk gelachen.
Angst voor moslims, ammehoela.
Weerzin, walging, kotsbeu zul je bedoelen.
En dan komt er weer zo'n Joop strijder die hier even generaliserend de reaguurders de les komt lezen.
Tip: doe het wat minder met gestrekt been en kies niet van die domme namen als je wilt dat je 'boodschap' overkomt. Anders ben je gewoon een troll (wees maar trots dan!).
Want je bent helemaal geen mocro, wedden? Je denkt met zo'n naampje mensen op het verkeerde been te zetten maar je valt een beetje door het mandje.
@gazzerop,
klopt helemaal.
@ploppy | 26-07-19 | 13:15: Mooi dat niet alleen bij mij de 'bullshit bells' gaan rinkelen bij zulke figuren!
@Gazzerop, herkenbaar aan de tekst, redelijk sneu maar wel lollig zo'n wanhoopspoging.
@Bucket of Shit and P | 26-07-19 | 12:00: en wat ga je er aan doen met je kleine penis? Op Thierry Baudet stemmen? Er wordt zelfs in dit draadje al gerefereerd naar een "opstand" maar ik vraag me af wat jij voor elkaar kunt boksen met die kaasstengels van benen. Put your money where your mouth is.
@chicago river | 26-07-19 | 11:50: ja joh, sla jij even voor het gemak over dat de grootste systematische massaslachting in de geschiedenis door blanke christenen is gepleegd, in dezelfde periode dat moslimlanden weigerden hun joodse burgers over te dragen. De haat voor joden door moslims is heel beperkt (met Iran als enig land dat er echt beleid van maakt) en zeer recent ontstaan en zal met een vredig midden-oosten net zo snel verdwijnen, maar dan moet dat er wel komen natuurlijk. Jodenhaat is bovendien heel prevalent onder blanke haatmannetjes, van skinheads tot alt-right, dus aub, houdt je eigen volk maar eerst in bedwang.
@Gazzerop | 26-07-19 | 12:39: uhm nee, ben gwn volbloed Marokkaan en spreek Berbers. chill verder gewoon met Nederlanders, mocros, suris etc die regelmatig bij ons komen. Misschien als je uit je nationalistisch hol kruipt, kom je ook positieve geluiden tegen. Je weet maar nooit, straks wordt jij ook uitgenodigd voor heerlijke muntthee ;)
Mooi topic over jarig NL komt er weer een mocro zeiken.
Ha, weten we gelijk hoe Ronaldo in het dagelijks leven heet.
*meteen - gelijk heb je of iets is gelijk aan.
@Braco.me | 26-07-19 | 11:31:
Ontzettende taalnasi die je er rondloop!
In het dagelijks leven zeggen zovelen dit, ook ik, en ik durf me af te vragen OF het wel fout is, want is het geen correcte verbastering van de "gelijkertijds"-vorm?
.
Moraal v/h verhaal; jij mag taalnasi wezen, jou goed recht, maar please, doet dan een beetje humor erbij roeren jongen!
Er lopen er hier zat rond die je taaltechnisch op je plek kunnen zetten met een kwinkslag, een grap en een grol.
En bij @necrosis werd het haast maniakale taal-nazieen zo droog gebracht en con-ti-nu voortgezet, dat dat humor op zichzelf werd.
@Braco.me | 26-07-19 | 11:31:
Deze Aussage als Taalnazi lijkt me te kort door de bocht. Eerst maar weer even naar het hokje van de Oberfeldwebel.
Leuk man, dat linguïstisch rechtlijnigen gelijk reageren. Zoek het eens op op de site van Van Dale, daar staat het gewoon.
Maar hoe warm was het eigenlijk op die dag?
Met Nederland anno nu (ja, WAREN wij nog maar de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden ja!) zijn hoofdzakelijk 2 dingen aan de hand;
1. In tegenstelling tot staten als Frankrijk en Spanje, ook met koninkrijken maar waar de Keuning ergens in het centrum van dat land, met een veel grotere bevolking op een veel groter stuk land maar zeker ook veel meer grote stukken onbewoond/onbebouwd natuurlijk land, waardoor hierarchie van de bewindsvoerders t.o.v. de "gewone man" veel groter bleef, *adem haalt, *klok*,
is Nederland een overbevolkt, overbebouwd postzegellandje, deels gebouwd op(!)water, aan de, feitelijke einders van wat we het vasteland van Europa mogen noemen.
.
Dat zorgt ervoor dat Nederlanders, intrinsiek, zaken in extreme mate, in elk geval meer dan de Fransoos, altijd alles op MICRO-niveau bekijken.
Funest.
Heb jij het over het Marrekane probleem op de hoek, positief of negatief, gaat de Nederlander meteen denken/zeggen/spuien: "ja maar Ali en Karim doen het WEL goed hoor! En mijn zusje zit bij een Iraanse jongen in de klas en doet het harstikke goed!"
.
Er moet (nahja, er MOET niks, nooit), maar er moet meer op MACRO niveau worden gedacht, en minder door de kapotte bril van dat ons-kent-ons-bubbeltje van dat touwtje-door-de-deur-gezellige-Nederland kijken.
Af die roze bril, erin met die realpolitik en realiteitszin.
Minder emotie, hell, ik zou bijna zeggen, een beetje meer ziel van staal zou ons niet misstaan. *adem haalt*
.
Punt 2 laat ik nu voor wat het is. *KLOK
Ik ben nu een boek over de Nederlandse onafhankelijkheidsverklaring aan het lezen. Het bezegelde document is foetsie en daarom nooit opgenomen als officieel constitutioneel document. Rare gang van zaken, toen al!
De tekst van het plakkaat van verlatinghe is gewoon op internet te vinden. Op meerdere sites overigens.
Zijn wij nou wel zo onafhankelijk? We hadden natuurlijk een tijdje dat de broer van Napoleon hier koning was. En het binnen halen van een koninklijke familie die weinig met Willem van Oranje had te maken was ook niet zo’n goed idee, de nazaten zitten nog steeds hier.
En dan de eindeloze rij van politici die allemaal een klein stukje van onze onafhankelijkheid willen opofferen voor een mooi baantje in Brussel.
Ik zeg: een nieuwe onafhankelijkheidsdag!!1! Weg met Europa! Weg met het Koningshuis!!!1! Weg met de regering!!1!! Nieuwe politiek, echte democratie!1! Elke motie, wetswijziging, beslissing of wat dan ook maar invloed heeft op ons gewone burgers voorleggen via multimedia-stemming. Meerderheid beslist! Stem je niet mee? Bek houden!!! Kun je niet lezen en schrijven? Spreek je kruisje maar in na het afluisteren van het bericht!!1! Versta je geen Nederlands? Dan ben je geen NL, niet ingeburgerd of zwakbegaafd en mag je niet stemmen. Morgen invoeren???
Een standbeeld voor Louis Napoleon midden in Den Haag, dat zou lachen zijn. Hulde aan de eerste koning van Nederland. Kijken wat die Oranjes daar van vinden. Want tot nu toe is het ze goed gelukt om dat harde feit onder het kleed te vegen.
Het begin van de Kleinstaterij, zouden we nog een keer moeten doen en nu goed.
Het Plakkaat van Verlatinghe is ook van de Belgen, maar die zijn door de Oranjes in de steek gelaten, afhankelijk hoe je de geschiedenis interpreteert. Vlaanderen, Brabant en Mechelen deden ook mee en dat waren economisch en politiek de zwaargewichten.
www.nrc.nl/nieuws/2018/01/31/het-pron...
Was dit voor of na Floris ?
Voor Floris, na Swiebertje.
@Mr_Natural | 26-07-19 | 11:00: haha toen Mik en Mak nog als neger en blanke lol konden maken..........
Nadat meneer Humdrum het huisje van Oma wilde kopen.
Nou mooi, dan zal ik de prinsenvlag eens uithangen. En de lul uit de broek natuurlijk, maar dat komt door de warmte.
Heb je meteen een vlaggenstok. (homofoob modus weer on)
Dat was Nexit 1.0.
Vieren of herdenken wij deze dag?
1741 Toen was mijn oudvader Leonardus 16 jaar.. de leeftijd om brummers te kiekn,maar waarschijnlijk ala z'n vriend Gieltje bij de touwslager voor z'n lijfsbehoud stond te trekken.
Maar goed, z'n zoon die in 1760 werd geboren maakte in die gouden tijd al een stapje omhoog en schopte het zelfs tot Meester metselaar,en voegde in zijn rijkelijke overmoed een extra F toe aan de familienaam. Deze extra is later tijdens de armoedeval waarschijnlijk weer verkocht voor een paar florijnen.
Het plakkaat van verlatinghe heeft ondertussen een zweem van schuld waardoor wij in handen zijn gevallen van de nieuwe onderdrukkers,de islam die onze oude onderdrukkers er ook onder heeft kregen....
En waar Willem van Oranje de begin rol had in onze onafhankelijkheid,daar heeft zijn naamgenoot en nazaat waar wij mee moeten leven in onze tijd,de hele handel uit handen gegeven achter een bureau van de Raad van State.
Ergens in de toekomst zal één van onze nazaten waarschijnlijk een plakkaat van Weghmetons terug vinden met de dure handtekening van Willem van Oranje?
In 1760 had vrijwel niemand in Nederland een familienaam met als uitzondering de boven ons gestelden zoals adelijken, hoge militaire rangen of internationale handelaren. Pas vanaf 1790 begon men onder druk van de Franse bezetter met het invoeren van een familienaam. Eerst in het zuiden en als laatste in het noorden. Op bevel van Napoleon moest op uiterlijk 31 december 1811 iedereen een familienaam hebben laten registreren bij de (ook door de fransen ingevoerde) burgerlijke stand. Dit alles had natuurlijk een doel, meer controle van de overheid over de burgers.
Het zou mooi zijn als we ons onafhankelijk konden verklaren van de deugbrigade en de Islam. Hoe zit dat eigenlijk met dat GeenStijl eiland ..
Moeten we de bezettingsjaren er niet aftrekken?
oude blanke mannen hebben het vaak, in welke vorm dan ook, over : 'vroeger was alles beter'. Volgende topic over de stiekeme voorkeur van de redactie voor 50+?
Dat is om te balansen met de :me first ,SJW, know nothing, niks betalen alles roven generaties.....
deHoestendeMan | 26-07-19 | 10:48
Vraag je af wat je dan met vroeger bedoelt.
Naar 1512, 1914, 1933 wil ik niet terug.
Maar 1980 was absoluut beter dan de oververhitte(!) emotionele politiek-Deugende derrie waar we nu in leven, met onze kansloze;
1. huizenmarkt/bouwgrond/huurprijzen
2. uitwassen van de islam, die ons per dag in bek tuft
3. het moloch, genaamd EU.
4. massa-immigratie vanuit kansloze hellholes, die hun hellhole-cultuur hier schaamteloos implanteren, d.m.v. foekie foekie, en door middel van gewoon, hier te *zijn* (zie de van 4-hoog vallende vuilniszakken in het straatbeeld).
En in de jaren '80 betere muziek. On top of that.
*KLOK*!
@chicago river | 26-07-19 | 11:32: 1980 was absoluut niet beter. Mijn kop zal toen vol met puistjes, meisjes waren eng en luisterden naar Doe maar.
Wordt tijd voor Verlatingen (nieuwe spelling)
Emigreren dus.
Qua onafhankelijkheid enzo.
In 1743 was er nog geen Slack. Toen moesten volwassen mannen nog hard werken, vechten of sterven. Er is veel veranderd sinds die tijd. Maar gefeliciteerd heur.
LOL!!
Philips II?? Die was toen dus voorzitter van de Europese Comissie?
zoiets, alleen Frankrijk ontbrak en wat Duitse gebieden, Brexit was toen al gebeurd.
Even schaamteloos een vertaling op internet gejat in leesbare vorm.
Copy paste en naar Brussel sturen. Alles is van toepassing.
De Staten-Generaal van de Unie van Utrecht
Aan allen die dit zullen lezen of horen voorlezen: gegroet.
Het is voor iedereen duidelijk dat een vorst door God is aangesteld om zijn onderdanen te beschermen tegen ongeluk, overlast en geweld, net zoals een herder zijn schapen moet be-waken.
Ook zijn de onderdanen niet geschapen om de vorst in alles te gehoorzamen, of dat nu goed of verkeerd is, of om hem als slaven te dienen.
Integendeel, de vorst is geschapen voor zijn onderdanen, zonder wie hij geen vorst zou zijn. Hij moet hen rechtvaardig en verstandig regeren, ondersteunen en liefhebben, zoals een va-der zijn kinderen en een herder zijn schapen, als iemand die zijn lijf en leven inzet voor hun bescherming.
En wanneer hij dit niet doet, maar in plaats daarvan zijn onderdanen verdrukt en last be-zorgt, hun oude vrijheid, privileges en woongebied afpakt, en hen gebiedt en gebruikt als slaven, dan moet hij niet worden beschouwd als een vorst maar als een tiran (...)
Tegenwoordig zet je iemand af door vanaf je zolderkamer een rapportje naar GS te lekken.
Ik vraag me af waarom de herinneringsrede moet worden voorgelezen door Jan Terlouw? Mijnheer Terlouw is een heel aardige, wat naïeve man, gezien zijn "touwtjes door de brievenbus", maar hij moet toch aardig wat ontwikkelingen van laten we zeggen de laatste 50 jaar hebben gemist. D'66'ers staan toch al niet bekend om hun uitgesproken realiteitszin. Ik had liever iemand van "Denk".
Mijnheer Terlouw heeft altijd "het verhaal". Wat het is, is onduidelijk, maar als niemand het meer weet, dan heeft hij "het verhaal".
*dit vertelt hij in zo ongeveer ieder vraaggesprek*
Vaderlandsliefde begint met beheersing van je moedertaal en kennis van je geschiedenis. Aan beide ontbreekt het nogal in dit topic.
Helaas ontbreek jij hier niet....
@Penus Decoratus | 26-07-19 | 10:47:
Aldus een versierde lul.
Geen airco op je boekenzolder?
@Van Rossem | 26-07-19 | 10:54:
Niet nodig, mijn boekenzolder bevindt zich onder een rieten dak.
Leestip:
historiek.net/james-kennedy-beknopte-...
@Superior Bastard | 26-07-19 | 11:06:
Drumpiet, het is niet zo netjes van je om de Antillianen die boven je wonen als rietenhutjesbewoners aan te duiden.
Nou doe mij dan maar het Nederland uit de prehistorie. Het wiel was nog niet uitgevonden, als je een vrouw wilde sleepte je er gewoon 1 mee je hol in, en kon je stamhoofd of Druïde worden als je mazzel had. Zeg maar de vroege Hallstattcultuur.
Schijnt dat er maar een paar mannetjes ook echt mochten paren.
Ik wil premium inwoner van Nederland worden. Dan zie en hoor je geen klimaatgezeik en geouwehoer over kleurtjes en afkomst.
Ik ben allang premium inwoner als je ziet wat ik betaal.
Maar ook dan krijg je die ellende over je uitgestort
Dat Plakkaat van Verlatinghe is een vuig stuk nationalistische en populistische drek, een gevaar voor de wereldvrede via één volk, één rijk, één leider en, in die tijd, één geloof waar de koning van Spanje en keizer van het Heilige Roomse Rijk der Duitse natie naar streefde. Je zou als volk zomaar jezelf mogen afscheiden van een ander land of dictator zeg en jezelf besturen.
Tibetanen, Oeigoeren, Koerden, Catalanen, Basken, Nederlanders die allemaal hun eigen onafhankelijke land zouden krijgen waar ze een meerderheid zijn en hun eigen wetten bepalen. Je reinste anarchie en bedreiging voor het monopoliseren en "harmoniseren" van alle macht in de handen van een enkeling in Brussel (zaten Karel 5 en Flipke 2 ook vaak) of nog grootschaliger, Genève. Want veel macht voor weinigen over een enorm uitgestrekt rijk zodat je nergens heen kunt vluchten, heeft altijd voor rust, vrede en vrijheid gezorgd, zoals iedereen die met geschiedenis bekend is behoort te weten natuurlijk... /s
Nederland, groot geworden door klein te blijven, net als Roel van Velzen.
eat that America. zou een vast topic moeten zijn hier maar nog meer op de scholen en media.
eat that America. zou een vast topic moeten zijn hier maar nog meer op de scholen en media.
In de US leren ze zulke dingen wel en ze hebben hun Declaration of Independence ook van ons afgekeken, wat ze dan weer niet leren. maar goed zij hebben wel een goede grondwet die het zelfs mogelijk maakt om de regering omver te werpen, hier hebben we een votje waar de politiek z'n reet mee afveegt.
vive la republiek.. het is opvallen dat toen we een republiek waren het ons voor de wind ging.. we ruled the seven seas verdomme.
komt er een staatsgreep met een of afgekeurde mof op een troontje en het gaat bergafwaarts.. en velen vinden die illegaal nog leuk ook!
Afgekeurde mof? Wie dan?
Belangrijke geneeskundige ontdekkingen vanuit de Islam:
1) De dood treed het snelst in bij het doorhalen van de halsslagader.
2) Een afhakte hand groeit niet meer aan.
3) I.P.V. één grote kei kun je ook meerdere kleine stenen gebruiken om te doden. Vele handen maken licht werk.
Punt 1. Een kogel in je kop gaat sneller. Dat is juist niet de bedoeling.
Nou ja, witte bedrijven als BASF en Bayer teren nog steeds op de opgedane kennis van Mengele en co.
@Acidstain | 26-07-19 | 11:05: Heel, heel veel mensen, zeker in het westen, hebben dagelijks profijt van die kennis.
@Acidstain | 26-07-19 | 11:05:
zonder Mengele geen aardlekschakelaar.
Hadden we niet moeten doen. Dan hadden we nu twee Europese titels en een wereldkampioenschap gehad. En lekkere badplaatsen aan de Middellandse zee i.p.v. die koude en gore Noordzee, en lekkere tapas, leuke senorita’s, een goede voetbalcompetitie en goede tennissers. Nee, dat was geen goed idee.
Zit wat in. En in Spanje hebben ze ervaring met moslims het land weer uitzetten --> reconquista.
Waar een klein land groot in kan zijn......... !
Helaas is het ergens heel erg mis gegaan, we zijn de VOC mentaliteit kwijt geraakt en daarna een verkeerde weg ingeslagen
De VOC was bijna puur een door joden gedragen instelling, ook alle schepen waarmee zwartjes naar Amerika reisde waren Joods
@T.R.U.M.P. | 26-07-19 | 11:06: Klopt. Jurgen Raymann is een afstammeling van zowel de zwartjes als van de joden. En hij is op beide trots.
Toch mooi dat de vorst werd afgezet; enige vorst zou me nu wel kunnen behagen. Alles heeft zo zn waarde
Ongelofelijk dat 10+ FTE te vreten heeft van dit blogje.
Nee vrolijke onafhankelijkheidsdag allemaal! VoOR hoELang Het DuURT.
Droevig dat Floris dit niet meer mee mag maken.
Nederland heeft precies 400 jaar bestaan tot de overname door de EU, mooi rond getal.
En dan mag Jan Terlouw, van de D66, de partij die Nederland het meest haat en vrijheid het liefst wil opheffen , de vrijheidslezing doen.
Ja het is openlijk in de bek spugen van de onafhankelijkheid door zo'n eurofiele vazal uit te nodigen .Het proces is niet te stoppen ,nog even mijn hoop gevestigd op FVD maar die gaan ten onder aan onderlinge twist en venijn.
Prachtige tijd. Lekker filosoferen in de modder. Waar je nog echt doodging aan een kras van een spijker. Spannender dan GoT kijken.
www.youtube.com/watch?v=ZtYU87QNjPw
binnenkort gewoon party like its 1776... oh wacht 1581... let's go onafhankelijkheid!
Tropic is een beter woord met deze temperaturen.
Ik kan je bijna niet verstaan. Anouk heeft me ingebracht. Drie keer raden waarom.
@RickTheDick | 26-07-19 | 10:22:
Inloopkast Anouk zou de Kreek nooit verlaten hebben..
Erik van Muiswinkel heeft al eieren voor zijn geld gekozen:
“De laatste keer dat Europa écht bedreigd werd door de Islam, 5 eeuwen lang vanaf 711, veroverde het tuig heel Spanje! Voerde daar ongevraagd irrigatie in, herverdeelde rijkdom, ontwikkelde geneeskunde, vertaalde ónze blanke Griekse filosofen. Godzijdank waren ze in 1492 weer weg!”
Mafkees.
Erik heeft last van muizenissen die nesten bouwen in zijn hoofd.
"Herverdeelde rijkdom". Kom maar halen, Van Muiswinkel.
Zo, die is op de hoogte zeg. Vroeger dit en dat in Spanje..... dus een beetje gedoe in een zwembad hoort erbij.
Dat zag je toen eigenlijk altijd wel, dat veroveraars de rijkdom herverdeelden. En alhoewel toen vooral naar de soldaten "verdeeld" werd, waren het ook toen al de gewone hardwerkende burgers die het minst vrolijk werden van die herverdeling.
die Erik is een beetje geflipt, irrigatie deden de Romeinen ook al. en zo blank zijn die Grieken niet hoor.... en belangrijkste geneeskundige ontdekkingen zijn nog steeds Westers of Joods....
Ze hebben ons ook bevrijd van de Duitsers.
Als je het vaak genoeg herhaalt, ga je het echt geloven.
@ikworstelengadouchen | 26-07-19 | 10:24: zo’n beetje alle belangrijke ontdekkingen zijn door blanke westerlingen gedaan...
Die van Muiswinkel is duidelijk leider van de 5e kolonne , zou me niet verbazen dat er in zijn voorgeslacht NSB-ers en ander opportunistische landverraders zaten.
@hoeman | 26-07-19 | 10:40:
De muis is familie van de rat.
@Leduc | 26-07-19 | 10:28:
De nobelprijzen voor moslims (Abdus Salam 1979) en vooral negerts zijn op de vingers
van een lepralijder te tellen
ed. 12 moslims, beetje meer dan ik vermoedde. dat vd negerts klopt ook al niet; 10 incl Mandela
@Tobi | 26-07-19 | 10:43:
U vergeet die Theedoek Arafat, tenzij u vindt dat hij de NP terecht heeft gekregen....
Maar heeft Erik ook het over de positie van christenen onder de Moren gehad?
Over de christenen die jiziya of kharaj moesten betalen, dat kerkklokken luiden voor de mis verboden was, dat kerken en synagogen vernietigd werden, over de slavenhandel van de Moren (w.o. ook blanken), de vervolgingen en executies van, de gedwongen bekering van christenen en joden naar de islam (abd al umin) die daarna zich anders moesten kleden dan moslims, enz.
Ik weet dat veel mensen, meestal moslims, de geschiedenis van Al Andalus romantiseren.
Onterecht als je het mij vraagt.
Wie verder graaft in die geschiedenis ontdekt al snel dat in moderne tijden Spanje ttv de bezetting door de Moren zou zijn vervolgd voor massaslachtingen, vervolgingen van (religieuze) minderheden, ongelijke behandeling van niet-moslims, slavenhandel, vele schendingen van mensenrechten, oorlogsmisdaden, en misdaden tegen de menselijkheid.
Maar daar word vaak niet over verteld. En als erover word geschreven word gezegd dat het rechtse propaganda en gelogen is. Terwijl het geschiedenis feiten zijn.
Erik zit er, zo gebruikelijk, naast.
De geneeskunde ontwikkelen en het vertalen van de Griekse filosofen (europees)
werd gedaan door de monniken; die werkten tijdens de bezetting gewoon door.
Irrigatie was allang ontdekt in Europa.
In 1492 verenigde Aragon en Castilië zich, middels een huwelijk, en maakten een einde aan de islamitische overheersing en schoonden het land op. Een aantal jaren later kwam Spanje tot bloei.
De communisten in Rusland en China en ene Pol Pot herverdeelden de rijkdom in hun respectievelijke territorium. Moord, bloedvergieten, dood en onmenselijk lijden vielen de bevolking ten deel. En westerse intellectuelen wilden de waarheid niet horen, niet weten en, tot op de dag van vandaag, niet accepteren.
De islam kwam naar Spanje om hun evangelie in te voeren en het land in bezit te nemen. Niets anders. Dat ze daarbij de christelijke bevolking wettelijk als lijfeigenen konden behandelen; oorlogsbuit (spoils of war)
De laatste keer dat de islam Europa echt bedreigde was in 1683 met het beleg van Wenen. De Poolse koning Jan III Sobieski ontzette het beleg en joeg de Ottomanen weg.
Qua herverdelen van rijkdom heeft Erik zelf zijn steentje bijgedragen.
Eerst jaren de zakken vullen in de rol van operationeel manager van de bisschop van Myra en dan, onder invloed van een veranderend klimaat, zich tegen zijn broodgever keren.
Je weet toch van wie het komt "een domme kankerlul"...
Ben het met Ronaldo eensch : leefden we maar in 1743 . Ook eensch met Gerard Cox : www.youtube.com/watch?v=xSB8UgyuAQ4..... onvergetelijk!!
Jammer, ik hoopte op ‘t Is weer voorbij die mooie zomer.
Dankzij de islam en de EU, laten we dat nooit vergeten.
De nieuwe samenleving heeft een dilemma. Je kan heel deugend en inclusive echt iedereen bespotten en daarmee iedereen gelijk behandelen, of je kan bij mensen die daar gevoelig voor zijn en op eieren lopen, bepaalde grappen niet maken en ze daarmee pas echt buitensluiten en discrimineren.
Daarmee maakt het multiculturalisme humor kapot. Blijkbaar mag hele duistere humor niet mee in de smeltkroes. Zijn we niet meer allemaal gelijk, maar moeten we rekening houden met iedereens zelfverzonnen voetstuk vanwege een denkbeeldig vriendje, om daarna excuses aan te bieden voor het afschaffen van slavernij en te betalen voor alle oorlogsslachtoffer die Dutchbat niet kon voorkomen.
Zalvende christelijke zelfkastijding, als we maar lijden.
Humor ( in welke vorm dan ook) en Islam ... wil men een grotere tegenstelling? Ik kan trouwens bij God niet verzinnen wat de gristenen in dit land bezielt hun en mijn roots bij de wortels langzaam te laten afzagen . Ik vrees langzamerhand dat de beker geheel genuttigd moet worden. Ze willen niet anders .
In Duitsland is deze discussie helemaal niet, moslims hebben geen problemen met Duitse humor.
@Mr_Natural | 26-07-19 | 10:29: Het Duitse idee van humor is met tien panzerdivisies je buurland binnenvallen.
@Mr_Natural | 26-07-19 | 10:29:
Ja, moffen en moslims liggen elkaar wel
hoe zou dat nu toch komen
@Tobi | 26-07-19 | 10:38:
En toch waren het de Nederlanders die als bange, trotsloze zwakkelingen hun joodse buren verraadden, daar waar veel moslimlanden (zoals Marokko) resoluut weigerden hun joodse onderdanen aan de Duitsers over te leveren.
pst van Rossem "Amerika bestond nog niet eens" dat dingetje met Columbus was 100 jaar eerder...
Uh, dat was toch 1775-1783?
En voordat hij er was, lag het continent er nog niet?
Oh, je bedoelt dat Columbus op Cuba dacht dat hij in India zat, voordat Stuyvesant Nieuw Amsterdam doopte.
Hilversum 3 bestond ook nog niet.
1492 mense
@Van Rossem | 26-07-19 | 10:20:
En na Columbus kwam een andere Italiaan naar wie kort daarna het continent benoemd is. Vanaf dan kennen "we" Amerika.
Onder de noemer ‘zo min mogelijk inspanning een zo maximaal mogelijk resultaat’. Het is ook wel warm hè.
PVV was 1581, pas in 1597 waren we voor het eerst in de oost.
Feest! Helaas zal het een Dutch treat feestje worden.
De overheid geeft ons nog wel een goodiebag mee bestaand uit een Dutch Oven. Een deken legt over de burger, na een feesterij van Rats, Kuch en Bonen. De burger verstikt met dampende en verstikkende maatregelen, wegkijken, betutteling en belasting.
Koninkrijk der Nederlanden is op veel vlakken in het verleden een voorloper geweest maar dan vaak in de goede zin van voorop lopen. Wij gaan weer een voorloper worden maar dan in de verkeerde zin nl. naar de zin van de linkse kerk en die linkse kerk heeft alleen nog maar ellende gebracht.
Hoe dan ook, temperaturen boven de 50 graden kunnen mensen niet langere tijd volhouden en het aantal plaatsen op de wereld waar deze temperatuur gehaald wordt neemt toe.
En nou?
@Van Rossem | 26-07-19 | 10:08:
Dat is een heel goede vraag.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Misschien is dit tijdelijk, wat wij allemaal hopen en misschien blijft dit de komende jaren doorgaan en dan zullen we er toch over moeten gaan nadenken.
@Mr.Crowley | 26-07-19 | 10:24:
Overigens is hopen dat iets wel of niet gebeurt, net als geloven, tamelijk zinloos.
@Van Rossem | 26-07-19 | 10:08:
en dan wil ik er nog aan toevoegen dat de klimaatplannen van onze overheid net zo zinloos zijn.
Ze gaan volledig voorbij aan de echte problemen.
Dit is toch viesbah Nationalistisch?
En wat hebben we met die onafhankelijkheid gedaan, een stel Duitsers gekozen om over het vrije land te heersen....
Schapen zijn nou eenmaal altijd op zoek naar iemand die ze kunnen volgen.
Nederland, het mooiste exo-Scandinavische land dat er is. Gefeliciteerd met uwes.
Terwijl we ons aan het uitleveren zijn aan de klerken in Brussel vieren we de onafhankelijkheidsverklaring van de Nederlanden? Wat zijn we toch een raar volk.
Het lijkt Suriname wel, maar dan anders.
Eerlijk is eerlijk: Het is slecht een minderheid in Nederland die zich wil uitleveren aan Brussel. (en identity politics, en millieuwaanzin, en enz). Die minderheid schreeuwt echter alsof ze de overgrote meerderheid zijn, waardoor veel mensen geïntimideerd worden om maar met de stroom mee te zwemmen. Zodra het verstand door breekt is die hele flauwekul in no time afgelopen.
@TheEgg | 26-07-19 | 10:27: En heeft bij elke verkiezingsronde de meerderheid.
Dit is een poll waard: Halen we de 439e verjaardag of schaffen wij onszelf versneld af in het kader van de EUSSR?
Jommens, ga gewoon naar het strand of ga ergens zwemmen ofzeau. Bier erbij, klaar.
Klinkt als een plan !!
Proost?
Burp !
Het is 400 jaar goed gegaan....
De Geuzen schreeuwden het toen al: "Liever Turks dan paaps!". Komt hun wens nu gelukkig toch nog uit.
@Festen | 26-07-19 | 10:10:
Toen turken nog niet zo extreem islamitisch waren.
REAGEER OOK