May schrijft brief. Wil uitstel Brexit tot 30 juni
Want op 30 juni is iedereen in de UK het opeens met elkaar eens
Social
Na de stemming over de deal, nog een stemming over de deal, de stemming over no deal, de stemming over uitstel en de geweigerde opnieuwe stemming over een deal moet Theresa nu dus met hangende pootjes uitstel aan Brussel vragen. De insmijters van het Brusselse Hotel California wilden wel een goede reden om niet op 29 maart een harde Brexit te doen, want anders heeft Stef Blok dat blauwe monster helemaal voor niets uit Sesamstraat gehaald. Die goede reden wordt nu aangevoerd in de vorm van een precisering van het inlegvelletje dat door haar eigen minister van Justitie al tot pleepapier is verklaard. En zo Brendert de bluxit maar door. Hele brief nalezen DAARRR.
Reaguursels
InloggenDe brexit beloften bleken keiharde leugens van farage en johnsen.
En nu zitten de britten met de gebakken peren...
Iedereen heeft het hier over de EU en wurggeld.. maar dat wurggeld is geen euro extra als dat GB zou moeten afdragen net als de andere 27, als dat een probleem is verleng dan ook je lidmaatschap niet.
Daarnaast is de eis om oorlog te voorkomen in Iereland een primair doel. Dat geen enkele brexiteer hier eerder aan gedacht heeft en jaren na schreeuwen ik nog geen 1 oplossing heb gehoord over hoe hiermee om te gaan is te bizar voor woorden. Ons gaat het geld kosten maar op het Ierse eiland kost de houding van GB misschien wel de vrede. De Ierse regering wil bij de EU blijven en dus is de EU verplicht er alles aan te doen om een harde grens te voorkomen.
Dat heeft met verantwoordelijkheid te maken en niets met een voorbeeld stellen, hoe graag iedereen dat er ook van spint, zonder notie wat dit voor directere betrokken families, gemeenschappen en steden betekend in Ierland.
Kan nog grappig worden vanavond in GB. Vanavond moet er voor het voorstel van May worden gestemd, anders gaat de EU niet akkoord met uitstel. Wordt dus bijna letterlijk buigen of barsten.
Diverse van de 27 hebben geen zin om de gevraagde verlenging te verlenen, maar wie durft GB zo makkelijk een zondebok te geven voor de ellende die ontstaat na een No Deal Brexit op 29 maart ? En dus wordt het uitstel gegeven.
De situatie wordt pas echt grimmig als May het uitstel wil laten verlengen.
Volgens mij wil ze de Brexit rekken tot na haar pensioen.
Church is never out until they stop singing
Ik mag toch hopen dat 1 van de 27 lidstaten “NEE” zegt? Ik kijk dan voornamelijk naar oost europa...
Er zijn al landen die nee hebben gezegd en Tusk heeft daarom vandaag al meegedeeld dat ze alleen uitstel krijgen als de deal van May is goedgekeurd.
Dus opties zijn hard Brexit of afstel.. wat May ook al wel zei maar niet durft. En over de deal mag niet meer gestemd worden
May is slim, zij weet dat er in mei Europese Verkiezingen zijn.
Ze hoopt dat de PVV en FvD dan de grootste worden... ik zal op hun stemmen.
Dan zijn ze geen lid meer van de EU... en hebben ze ook geen handelsverdrag met de EU
Even wat reacties onder de brief Twitter gelezen. Ze branden haar en de dealtjes helemaal af. Mag zou fantastisch passen in onze huidige coalitie. Ben het met iedereen eens dat de EU alleen maar z'n best doet de zaak zo moeilijk mogelijk te maken, maar daar hoeft een beetje leider zich natuurlijk niets van aan te trekken.
Mag=May.
May heeft deze brief in het Engels geschreven... Juncker kent alleen Letzenburg met een beetje Duits en Frans.
Gelukkig kent Frans Timmermans goed Engels - hij heeft aan Juncker uitgelegd wat er in deze brief stond.
Bite the bullet, Theresa, en zet door op 29 maart. Wat zal ze opgelucht zijn als ze niet meer hoeft te dealen met de Führer in Brussel. De Britse uitkeringen gaan tenminste niet naar Polen toe....
Hear hear.
in hongarije koop je een mooie villa voor nog geen 25k, en de levensstandaard
kost daar 3x niks, dus zit ik er over te denken om daar te gaan wonen en dan hier een maandje komen werken en de rest van het jaar een uitkering trekken,
en waarvan je royaal kunt leven in welk oostblokland dan ook,
en dat allemaal dankzij de nederlandse regering. Ik vind het echt geweldig!
@Ronnie D. | 20-03-19 | 19:35: ja, op het Hongaarse platteland... overigens ook mogelijk in voormalig Oost Duitsland en die taal is wat makkelijker..
Vergeleken met het Hongaarse platteland is oost Groningen een tropisch paradijs..
Veel,plezier..
En hoop Brrrrritten dachten dat ze belangrijk zijn voor Europa en de rest van de wereld.Nu gaan ze voelen dat ze maar een grote en verdeelde eiland in de Noordzee zijn,Zonder Ierland en Schotland is het eerder Small Brittannië,Cheers.
pop·pen·kast
1kast voor de vertoning van een poppenspel
2zinloze plichtplegingen; = aanstellerij
Volk word verneukt waar ze bijstaan
En zo word de Brexit een BrexNot
En het wordt een knetterharde Brexit. Macron heeft aangegeven geen verlenging te steunen. Daarmee is de unanimiteit die vereist is op grond van art 50 lid 3 doorbroken.
May is ook knettergek ook. De voorzitter van de commissie geeft aan dat het hetzij een lange verlenging moet zijn, hetzij een tot 23 mei ivm de Europese verkiezingen. Wat doet ze, 30 juni zonder EU verkiezingen. Ik kan me voorstellen dat bij dusdanig asociaal gedrag het ook wel een keer over is.
Is niet asociaal. Zij heeft niet de benodigde antenne. Is een gebrek.
moeilijk allemaal. Dus alle lidstaten moeten akkoord geven voor die verlenging? Dus als Hongarije of Polen de middenvinger geeft dan hebben we over 9 dagen een harde Brexit? Of heb ik het weer niet begrepen?
Da's helemaal juist.
nou ik denk eerder dat er dan repercussies zijn voor die landen, Brussel kennende
@SinisterNL | 20-03-19 | 16:37:
Kweenie, ik denk dat ze met een Gibraltar, een vluchtelingenstop, een landbouwsteun en een wegenproject het misschien wel overwegen.
Landen mogen zich onthouden van stemming. Dat gaf de mogelijkheid om zonder gezichtsverlies voor thuis niet tegen te hoeven stemmen, terwijl je er natuurlijk wat voor terug krijgt.
Om dat te voorkomen, want Orban willen ze bijvoorbeeld die macht niet geven, heeft Frankrijk waarschijnlijk al aangegeven dat ze geen uitstel geven. Maar om met 1 mond te spreken bracht Tusk in feite dat bericht naar buiten, als de EU.
GB moet de deal goedkeuren ( er mag niet eens meer over gestemd worden) of ze krijgt geen uitstel.
Het lijkt me een hard Brexit of geen Brexit. Geeft May wel een all or nothing keuze aan het Lagerhuis nu...
Nah, gooi er voor die tijd nog even een referendum uit,
waarbij oprecht 51+ % zal willen blijven.
En dan ook meteen volwaardig EU lid worden, met alle lusten en lasten.
En dan een volledige stop op EU uitbreiding met speelgoed landen in het oosten.
En dan democratische stemming over EU voors... , huh, wat , oh , ik droomde.
Brexit is dood. Juncker weet ervan. Het verkeerd stemmende volk. Ze moeten nog ingelicht worden. Komt goed.
Het blijft toch een beetje gek dat politici ons een unie in hebben gerommeld om vervolgens te dreigen dat de de pleuris uitbreekt als je uit die unie wil. Aan wie ligt dat dan dat die pleuris uitbreekt?! Misschien had bij het vormen van die unie ook wat opgeschreven moeten worden voor het geval dat, zodat de pleuris niet uitbreekt. Dat ligt niet aan degene die eruit willen maar aan degene die die verdragen hebben gesloten. Sowieso is het perse erg dat de pleuris uitbreekt?! Bij alle grote politieke omslagen brak op korte termijn de pleuris uit maar dat was op lange termijn niet altijd slecht. Meeste landen zoals we die nu kennen incl. NL zijn zo ontstaan.
Nou, we dreigen niet dat de pleuris uitbreekt. De EU biedt een overgangsregime, om in de tussentijd tot een handelsdeal te komen, da's het withdrawal agreement. Die is geenzins als definitief bedoeld. Die tijdelijke deal, waarbij de EU gedurende de deal voorlopig in de EU blijft, zodat de Iers-Noord Ierse grens open kan blijven, die krijgt ze al niet door haar parlement. En aangezien 29 maart harde Brexit dreigt, zal ze voor die tijd een deal moeten hebben.
It's May's deal or no deal. (Geen brexit.)
Die politici deden toch echt wat we zelf wilden.... iets met stemmen en partijprogramma’s.
De pleuris breekt uit.. tja dat is relatief..
als je zelf je uitzonderingspositie binnen de EU niet kunt verzilveren, zelf je toekomst van je land op het spel zet wegens partijpolitiek gewin, zelf ongelimiteerd buitenlanders binnenlaat terwijl dat helemaal niet hoeft binnen de EU, zelf onvrede creeert in je eigen land door die situatie, en als je zelf er daardoor eruit wilt, zonder echt plan, zelf een verdrag onderhandelt, zelf verantwoordelijk bent voor de regels hoe dat gaat, zelf kiest om geen handelsverdrag te hebben om het moment can uittreding...
Dan ben je natuurlijk ook ZELF verantwoordelijk voor alles wat er daarna gaat gebeuren
De pond wil nog niet echt zakken, jammer want kom graag in de uk.
De pond gaat aardig naar beneden op dit moment.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 15:08: dat klopt, voor het zelfde geld heb je nu ipv een pond gehakt nog maar 300 gram...
Het pond...
@bille koek: LOL
@ Klootzak, wederom een uitmuntende bijdrage, dank!
Wacht nog even....
Ik begin die Theresa May er zo langzaam aan van te verdenken dat ze op deze manier de Brexit wil ondermijnen, saboteren en uiteindelijk geheel ongedaan wil maken. Haar tactiek is verwarring scheppen, rookgordijnen opwerpen, keer op keer uitstel vragen en ervoor zorgen dat de Britten die hele Brexit kwestie uiteindelijk zo spuugzat zijn dat ze zullen zeggen: Ach, laten we dan maar gewoon in die EU blijven, zijn we van dat hoofdpijndossier af. May zou wel eens een wolf in schaapskleren kunnen zijn. Ze was al vanaf het begin een remainer. Je denkt: Zo'n mens heeft geen kwaad in de zin, maar dat dachten we van Angela Merkel ook. Schijn bedriegt.
Joh. En waarom heeft Boris Johnson dan het stokje niet gepakt toen ie de kans kreeg? De lafaard trok zich terug. Waarom laten ze May zitten als die deal niet bevalt?
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:44: Dat dus. Overal ligt het probleem, bij de EU, bij de politici die niet weghollen, bij het publiek maar niet bij de Brexiteers zelf met hun ondoordachte plan. Zelfs het beste plan ter wereld kan niet lukken als je het niet uitwerkt, geen planning maakt en NUL voorbereid. Nexit allemaal leuk en aardig maar eerst een plan zien, kosten baten analyse en dan stemmen.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:44: Boris wacht het juiste moment af. hij laat de eu maar even gaan, en de judassen zoals may laat hij maar even gaan en zal dan ingrijpen. Geduld is een schone zaak, en de eu idioten hebben bijna al hun kruit nu wel verschoten.
@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:51: Uw stem is nutteloos.
@dyslexieman | 20-03-19 | 14:50: Ze zaten gisteren in the house nog te bespreken met elkaar hoe een brexit er precies uit moet zien op het gebied van voedselveiligheid. Nog geen enkel idee over. Laat staan overeenstemming. Het is een grote bende in de voorbereidingen en daar heeft maar één persoon de verantwoordelijkheid voor en dat is Theresa May. De vrouw die iedere oppositie in het House uitlacht als ze iets naar voren brengen. Letterlijk. Onbeschoft wijf in het kwadraat.
May is daar neer gezet om de Brexit te saboteren. Niks democratie.
@van heinde en verre | 20-03-19 | 14:57: Zij is daar weggezet door haar eigen partij. Lijkt me nogal logisch.
Exact, May en Brussel zijn het al lang eens met elkaar, deze show is slecht voor de buehne.
Ze zijn daar anders die May behoorlijk zat aan het worden. De onzekerheid maakt het land helemaal kapot.
Westminster pedopower. Militaire unificatie met Frankrijk zonder tussenkomst
van het parlement. Brexit zonder exit, zoals UK Column News het stelt.
Over een paar weken kan het VK zich opmaken voor een volgend referendum.
Over de Brexitdeal van May, of over de onafhankelijkheid van Schotland.
Een Brexit betekent het einde van het Verenigd Koninkrijk.
Nou en.
@Jee-dee | 20-03-19 | 14:42: Klopt.
Tweede referendum is vorige week ook al weggestemd.
@Shoarmamasutra | 20-03-19 | 14:49:
Een keer weggestemd worden betekent niets in dat parlement ;-).
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:51: In het nederlandse parlement helemaal niet.. Diverse referenda tegen de EU, allemaal genegeerd. Tsja... Daar ga je dan met je VK bashen.
@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:52: ik bash het VK niet. Ik bash May en haar "vrindjes" en ik bash zeker types als Farage en Johnson die belletje trekken en hard weglopen.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:57: en wat moet farage doen dan? Hij zit niet eens in het parlement
De Schotten zijn knettergek als ze de het VK verlaten. Het is nog maar de vraag of de EU ze opneemt en zelfstandig redden ze het niet.
koeberg: Ze mogen dan knettergek zijn, maar ze hebben wel die democratische bevoegdheid. De EU heeft al gezegd dat de deur wagenwijd openstaat. Dit in tegenstelling tot de opstelling ten tijde van hun eerdere referendum voor onafhankelijkheid.
De Brusselse dictatortjes vinden een onafhankelijk Schotland prima, want dat gaat straks aan de Brusselse leiband lopen. Een onafhankelijk Catalonië daarentegen kan niet hard genoeg de kop in gedrukt worden.
@ Langshetrandje.
Een Brexit zou ook wel eens het begin van het einde van de EU kunnen betekenen. En dáát hoop ik eigenlijk op, worden we tenminste verlost van dictator : Zuipschuit Juncker, clown Verhofstadt, kobold Timmermans, van Baalen en meer van dat soort.
Wat zij tot heden hebben gepresteerd is alleen het scheppen van verwarring onder de bevolking , wantrouwen tussen diverse landen, het uitzuigen van de z.g. "rijke" landen (als Nederland ???), de zelfverrijking enz.
Wat mij betreft : z.s.m. NEXIT.
@oter | 20-03-19 | 15:56: Hear hear.
De EU zegt toch nee of met andere EU voorwaarden wat weer niet door het UK parlement word goedgekeurd,
Dus de overweging van een Brexit word pas zoals voorzien pas in 2021 tegen het licht gehouden.
Ik ben een echte GS volger maar ik vind het onbegrijpelijk dat zoveel reaguurders hier voor een Brexit zijn. Ik zie ook heel veel foute zaken binnen de EU die aangepakt moeten worden maar leaven is economische zelfmoord.
Het zijn hier grootdeels believers. Kunnen ze niets aan doen. Zijn ook niet voor argumenten vatbaar. Brexit is tof, Farage en Johnson zijn helden en dankzij Brexit komt er ook een Nexit of de EU valt vanzelf uit elkaar. Hosanna.
Uhhh u bedoelt natuurlijk heel veel foute zaken bij de EU. Nu weer met de WW voor polen die hier een maand zijn.Nu is het moeilijk omdat die EU steelclub er alles aan doet om het ze zo moeilijk mogelijk te maken. Maar over een paar jaar kijken wij jaloers naar dat eiland en denken we. Hadden we maar mee uitgestapt.
wateenzeikweer;
Inderdaad het licht gaat uit de zon komt nooit meer op, en de zeespiegel stijgt en Engeland wordt een Atlantis,tjonge tjonge.
Al zo lang GS volgen en nog steeds geen greintje gezond verstand?
Er wordt in Nederland en in Europa al jaren geroepen dat de EU terug moet naar de EEG. Daar wordt stelselmatig niet naar geluisterd. Nu krijgen we door Brussel een voorstel door de strot geduwd om heel Europa een WW naar Nederlands prijspeil te geven. Het is onbetaalbaar en zeer nadelig voor de Nederlandse bevolking. Het verdrag van MaarEenKech was niet bindend zo werd gezegd. De EU wil het nu toch bindend maken. Ukraine zou niet bij de EU komen, de gesprekken lopen al. Men wil niet luisteren. Dat gaat een tijdje goed, maar nu niet meer. Dan krijg je dus de roep om een Brexit, Nexit en uiteindelijk valt de hele EU uit elkaar. Het is niet meer relevant of het wel of niet verstandig is. Het is het beste van twee kwaden. Aan de EU gaan we hoe dan ook kapot. Met een Nexit hebben we nog een kans.
@Frau Merkel | 20-03-19 | 14:39:
De panelen zijn aan het schuiven. Ook in Nederland. Wacht de verkiezingsuitslag van vanavond maar af. Het Oosten van de EU is al aan het kantelen, evenals Oostenrijk, Italiê. De politieke toekomst van Duitsland is ongewis. EU is niet van staal en zeker niet voor de eeuwigheid. Veranderingen zijn opkomst. Makkelijker te generen met de BRitten aan boord. De energie die nu in de Brexit is gestopt had beter in een verandering van binnenuit kunnen worden gestoken.
Economische zelfmoord. Tsja. Duitsland na WOII, wat hebben die wel niet gepresteerd in een paar jaar. Die waren zeker economisch dood na WOII. Dus doe niet zo defaltisch. De EU is juist zelfmoord. Het VK krijgt weer kansen.
--
Kuich jij maar voor een EU die Italianen en Roemenen laat bepalen hoe de Rotterdamse haven moet functioneren... Snap je deze opmerking?
Zwitserland en Noorwegen zijn nog anders prima in leven....
@Oepsie1234 | 20-03-19 | 14:57:
Zijn zeer grote nettobetalers aan de EU. Zeeeeeer grote betalers.
blijven is dictatuur accepteren
Blijven is zo langzamerhand ook economische zelfmoord, we mogen zo meteen 4 miljard extra per jaar gaan afdragen. Ik geloof dat er niemand is die niet de voordelen van europese samenwerking in ziet. Maar de EU is mislukt en hervormen is een illusie. Afbranden en opnieuw beginnen is de enige mogelijkheid.
@Oepsie1234 | 20-03-19 | 14:57: Noorwegen zit in de Europese gezamenlijke markt. Zwitserland officieel niet maar in de praktijk ook. Het is niet zozeer de EU verlaten wat het probleem is, maar de gezamenlijke markt.
@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:49:
De Duitsers zijn bezig WOIII te verliezen. Ze zien het alleen zelf nog niet. Het is Berlijn 1945. Deutschland wint op alle fronten!
Het is altijd makkelijk tegen iets te zijn waar je alleen indirect voordeel van hebt en voor iets te zijn waarvan je de indirecte gevolgen ook niet snapt.
@Epistulae_Morales | 20-03-19 | 23:34: Balkenende:"Met de kennis van nu
hadden we toen ..."
Zou er niet één EU-land zijn dat tegen uitstel stemt (liever kwijt dan rijk)? Want dan gaat het uitstel niet door.
Natuurlijk gebeurt dat. Volgende standpunt is dat een harde exit onverantwoord is. Daarna toch uitstel op basis van bevoegdheden voorzitter Eu. Daarna afstel.
@Willem_Oltmans | 20-03-19 | 14:30:
Britse parlement heeft zich al lang uitgesproken tégen een harde no deal exit.
Spanje wil Gibraltar terug. De kans om daar wat aan te doen komt niet zo vaak voorbij.
#IKSTEMNEXIT twitter.com/IKSTEMNEXIT/status/105320...
Er is al een referendumuitslag:; leave. Kenmerk van een werkzame democratie is dat de kiezer altijd gelijk heeft, ook als de uitslag niet bevalt. Kan je daar niet mee overweg; er is een ruim aanbod aan staten zonder werkzame democratie. Vraag asiel aan op grond van democratieangst. Was er beter naar het volk geluisterd; was er nooit een EU geweest, en dus ook geen brexit.
Kenmerk van een democratie is niet dat de kiezer altijd gelijk heeft. Dat is een misvatting. In een democratie zorgen de gedelegeerden het beste voor de massa.
zorgen = zouden moeten zorgen
In 1973 is er gevraagd, en toen zeiden ze ja. Maar goed, het VK is ook geen democratie, het is een monarchie. Met een house of Lords waarin geestelijken zitting nemen. Zonder een geschreven grondwet maar met gewoonterecht, waarin regels uit de 17de eeuw plots roet in het eten kunnen gooien.
Nee.. de laatste keren dat er echt naar het volk geluisterd werd, in hun stem en ook in hun stilzwijgen, begon er een oorlog..
Als Noord-Ierland nu gewoon bij Ierland wordt gevoegd is het probleem meteen opgelost en een oude schuld ingelost.
Google eens op "backstop"
@Shoarmamasutra | 20-03-19 | 14:50:
Lees eerst eens wat ik schrijf
@Nummer 14 speciaal | 20-03-19 | 15:22: het probleem is dat ze de backstop niet acceptereb omdat ze het niet acceptabel vinden dat Noord Ierland van het VK afdrijft, al is het maar op handelsregelgebied.
Zelf vind ik dat onzin, ik zou zelfs de Schotten toestaan wel binnen de handelsunie te blijven. Domme tory/DUPdictaten. Maar ja.
@Shoarmamasutra | 20-03-19 | 20:20: dat is politieke zelfmoord. Moet je je voorstellen wat er gebeurd als ze Schotland de kans geven als onafhankelijk land zich te ontwikkelen tot een niveau dat boven dat van de bezetter ligt...
UK is stuk, mensen worden daar opgepakt voor hun meningen op twitter.
Ze belazeren hun eigen volk, ze houden brexit tegen net zo lang totdat de bom barst.
Nederlandje is stuk, partijen met de meeste stemmers worden gedemoniseerd en uitgesloten. Er si een staatsomroep die alleen het geluid van de staat nog laat horen... referenda worden genegeerd. Nederlandje is stuk, compleet. En heeft geen enkele kans meer om op te krabbelen. Het VK krijgt weer kansen kan overnieuw beginnen... Nederlandje helaas niet meer.
@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:21: Al gestemd?
Schijnt dat er een aardverschuiving op komst is. Bent u er deelgenoot van?
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:24: Ik stem niet... aardverschuiving, ja voor de buhne. maar Nederlandje is nog steeds een Koninkrijk dussss, alles zal nutteloos blijken.
@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:26: Nutteloos. Uw stem is nutteloos. Mooi.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:36: Ik stem niet, dus is mijn stem nog steeds waradevol, want ik heb hem nog. Snap je dat?
@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:54:
U heeft een heel stapeltje stemmen liggen begrijp ik. Hilarische beredenering.
@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:54: U heeft uw stem nog, dus u bent een roepende langs de kantlijn. In plaats van dat u uw stem gebruikt.
@koeberg | 20-03-19 | 16:30: >hij denkt dat stemmen zin heeft binnen een dictatuur en dat de gevestigde orde zichzelf zal ontslaan en al haar zuurverdiende centen teruggeeft.
Er komt geen harde Brexit. Het Britse parlement heeft May opgedragen een no-deal Brexit koste wat koste te voorkomen. Dus in geval van geen uitstel moet intrekking van Artikel 50 volgen.
Daar zegt u wat...
Er mag ook niet meer over haar deal worden gestemd.....
En iedere dag vertrekken er weer miljarden aan assets uit London. Wat een heerlijke puinhoop hebben die lieden over zichzelf afgeroepen.
Ze worden gevangen gehouden in een unie waar ze uit willen (vgl. Joegoslavië). Vanwaar die triomfantelijke toon?
Precies.
@bleached | 20-03-19 | 14:18:
Laat ze gaan dan. Wat ze willen is op eigen benen staan, terwijl de EU hun handje moet vasthouden. Wegwezen met die Britten, Harde Brexit, liefst morgen. Kijken hoe snel ze op hun schreden terugkeren.
Hou dat in herinnering wanneer idioten in Nederland weer gaan praten over Next.
@bleached | 20-03-19 | 14:18: Er is een deal. Die ligt er al maanden. Wie houdt de Britten tegen? De EU? Pleur op. Het Britse parlement is een grote bende en dat is de schuld van de EU? De EU heeft veel, heel veel schaduwkanten, maar dit is toch echt binnenlandse verdeeldheid veroorzaakt door een introverte, opportunistische onderhandelaarster die haar hand ruim overspeeld heeft. Dat ze er nog zit valt het parlement daar zwaar aan te rekenen.
Haha, dat riepen de 'remainers' in 2016 ook al in koor. En wat gebeurde er? Sinds de brexit-uitslag gaat het uitstekend met de econonie aldaar!
@Wobbelplatte | 20-03-19 | 14:30: Dat is pure hocus pocus statistiek. De groei is niet meer dan een beetje aardig en de inflatie is geweldig toegenomen.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:23: De enige die hun hand overspeeld hebben zijn de EU. Als die serieus naar de bezwaren van Cameron hadden geluisterd, was heel dat referendum niet geweest. Nu heeft het volk gesproken en zijn zowel de EU als het VK verantwoordelijk voor een ordentelijke oplossing voor de backstop. De EU weigert hierover mee te denken.
@Wobbelplatte | 20-03-19 | 14:30:
"Sinds de brexit-uitslag gaat het uitstekend met de econonie aldaar!"
Onder welke steen brengt u uw tijd door?
@bleached | 20-03-19 | 14:35: Cameron wilde helemaal geen Brexit. Die heeft de foute inschatting gemaakt en dacht dat ie wel een grote meerderheid kon bouwen voor remain. U moet echt beter opletten.
@Eurocrat | 20-03-19 | 14:35: Onder de steen van de European Research Group.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:37: Cameron wilde geen Brexit, maar hervormingen - net zoals de rest van het VK. Maar omdat de EU daar lak aan heeft (zoals wel blijkt afgelopen jaren), wil het VK er nu uit.
@bleached | 20-03-19 | 14:44: Dit is uw interpretatie en niet de loop der dingen. Overigens staat de deur wagenwijd open. Alleen de Britse handtekening ontbreekt nog.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:38:
I rest my case.
Dit uitstel is inmiddels al geweigerd. Er zit geen plan onder en is dus niet bespreekbaar.
Daar vechten ze tenminste voor hun democratie. Hoop dat het ze uiteindelijk ook lukt.
Kippen zonder koppen. Ruim 2.5 jaar de tijd gehad en ze weten nog steeds niet wat ze willen.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:16: De plaat wordt oud, vriend. Eerste keer in de geschiedenis van mensheid dat er een Brexit is. Geen voorbeelden dus ze moeten roeien met de riemen die ze hebben. En het VK doet het, ondanks alle tegenwerking van die eu club, helemaal niet slecht. Reorganiseren gaat altijd gepaard met wat rommel. En daarna staat e dna weer iest moois en bloeiends, iets wat succes zal hebben en velen mensen blij zal maken. En de eu sukkels ongelukkig en arm..
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:16: Ze weten prima wat ze willen. Maar de EU wil koste wat het kost voorkomen dat het een succes is - want dan volgen er meer.
@bleached | 20-03-19 | 14:20: Stierenpoep. Er ligt sedert november een deal. Dus tja.
@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:19: leer van ander zijn fouten,Trump tekent handelsverdrag met UK zodra ze uit EU zijn.
Brussel gijzelt de UK immers het mag vooral geen Brexit succes worden.
Door het uitstel nu zakt de pond immers hij steeg toen de datum dichterbij kwam van Brexit afgelopen week.
Is gewoon politiek spel.
Angst regeerd daarom Rutte en Timmermans voorspellen hel en verdoemenis wat nou als dat niet gebeurd!
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:25: Een hele slechte deal.. dus daar ga je niet mee akkoord.. of wel dan, jonguh!
@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:19: Ligt niet aan mij vriend. Het proces wordt nogal verstoord door de premier. Overigens ben ik erg jaloers op uw toekomstkijkende vermogens. Echt briljant. Doe er wat goeds mee, vriend.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:16:
Jawel weten ze wel,maar Brussel ligt dwars.
@Mark_D_NL | 20-03-19 | 14:27: May IS akkoord. Pikkie
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:25: Jahoor Langshetrandje: o wat is die EU hulpvaardig geweest. Dream on.
@RenedieLange | 20-03-19 | 14:26: Totale onzin. Trump heeft die deal allang ontkend. Doet liever zaken met de EU.
@bleached | 20-03-19 | 14:28: Hulpvaardig hoeven ze niet te zijn denk ik. Maar er ligt een akkoord tussen de onderhandelaars. Dat is niet van tafel te vegen. Dat heeft echter het Britse parlement wél gedaan. Beetje dommig van de premier om geen draagvlak te ontwikkelen. Beetje dommig van het parlement om vervolgens een slechte onderhandelaar te laten zitten en door te laten modderen op weg naar de ultieme datum.
Langshetrandje: Slechte onderhandelaar, of een opponent die gewoon zegt stik er maar in? De EU bobo's hebben niets te verliezen - tenzij brexit een succes wordt.
@bleached | 20-03-19 | 14:39: Nogmaals en nu echt bijna ten laatste male: er LIGT een akkoord.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:47: Wat snapt u dan niet Langshetrandje? Lees eea nog eens rustig terug.
Die gaat van de EU een uitstel krijgen tot in het einde der tijden. (En vervolgens gaan de Britten nooit tot een overeenstemming kunnen komen over hun vertrek uit de EU.)
Dat is het plan ja. Maar voor uitsel moet door de 27 landen gestemd worden en een veto van één van die landen is voldoende om dat uitsel weg te stemmen. Farage is daarvoor nu druk aan het lobby-en. Dan wordt het een no deal. Prima, kan de EU ook naar de centjes fluiten. Engeland even een dip in de economie, maar daar komen ze wel weer bovenop.
@Wobbelplatte | 20-03-19 | 14:22: Want ze hebben een sterke industrie?Veel grondstoffen ook, die noodzakelijk zijn in de rest van de wereld? En een grote boze buurman die helemaal klaar met ze is...
Keek vandaag naar de marmelade op de ontbijttafel: 'Made in Germany' staat op de wikkel. Wel allemaal Britse vlaggetjes en Engelse tekst, maar van dit potje gaat er geen cent naar het VK. Bij het hele VK krijg ik de indruk dat het een Luftmensch-economie is. Ze leven van lucht, die na de vele opklopperij geen Schwung, geen esprit en geen spirit meer kent. Overigens werd Rutte gisteren telepathisch gestraft door May voor zijn harteloze Monty Python vergelijking. De MI6 zette hun geheime wapen in werking en <<<plop>>>, daar ging Rutte's breinsoep van de kook.
Ze komen er niet uit.
Heb het hier al drie keer vermeld en nog eens voor wie dat leuk vindt; uiteindelijk gaat de Brexit niet door.
Idd, de democratische uitslag beviel links niet, dus gaan ze net zolang door tot ze hun zin krijgen.
Ik vind dat niet leuk en hoop dat de lobby van Farage voor een veto succes heeft.
En moet ook niet doorgaan. Er zijn veel betere oplossingen dan Europa afbreken. Brexit, Bezit, welke exit dan ook, is een veel te rigoureus middel om meer zelfbeschikking te bereiken. Ik voorspel een Noord- en Zuid Europese Unie. Omdat de culturen en het BNP te ver uit elkaar liggen. Tussen nu en 10 jaren zijn die unies er.
@Willem_Oltmans | 20-03-19 | 14:19: Die scheiding der geesten komt vanzelf, wanneer brexit doorgaat en andere landen volgen. Binnen EU-verband gaat dit nooit lukken.
Die Brexit zonder uittredingsplan is ook een waanzinnig idee. Schoppen tegen de EU met die geldverslindende megalomane bestuurders doe je veel beter vanuit de EU dan daarbuiten.
Wobbel, een Noord en Zuid Unie kan je niet vanuit de Noord Unie landen organiseren vanuit de EU? ik denk het wel.
@wateenzeikweer | 20-03-19 | 14:26:
Dat gaat tot dusverre inderdaad lekker.
May is inderdaad aangesteld om de Brexit niet door te laten gaan
@van heinde en verre | 20-03-19 | 15:00: door wie?
Als ik May was zou ik opstappen, verkiezingen uitschrijven en/of een nieuw Brexit referendum uitzetten. Ik heb veel respect voor haar vasthoudendheid en denk dat de May-deal de beste optie zou zijn voor zowel GB als de EU, maar als dit keer op keer geen meerderheid krijgt moet je je conclusies trekken en opstappen.
Nieuw referendum?en als er dan weer een Leaf uitkomt,dan nog maar eens opnieuw zovaak stemmen totdat ze een remain hebben?
Er is al een referendumuitslag:; leave. Kenmerk van een werkzame democratie is dat de kiezer altijd gelijk heeft, ook als de uitslag niet bevalt. Kan je daar niet mee overweg; er is een ruim aanbod aan staten zonder werkzame democratie. Vraag asiel aan op grond van democratieangst. Was er beter naar het volk geluisterd; was er nooit een EU geweest, en dus ook geen brexit behoefte.
@Jee-dee | 20-03-19 | 14:09: Leaf? Een Maple Leaf zoals Canada?
@Jee-dee | 20-03-19 | 14:09: was het maar een leaf, dan was die boom zo doorgerot.
@Man-Van-De-Rekening | 20-03-19 | 14:20: Er was al een referendum over de EU. In 1975. Die telt dan toch nog ook gewoon of niet?
Al die brexit-onzin. Ze moeten er gewoon op WTO-condities uitstappen, zonder ook maar een cent te betalen. Alles netjes regelen is ondoenlijk. Er is genoeg tijd om zaken te regelen NADAT je eruit bent gestapt. Veel partijen zullen na een paar maanden met hangende pootjes weer aankloppen bij de Engelsen. Al met al zal het even een dip in hun economie geven, maar het is een kwestie van 'schouders eronder'. May moeten ze aan de kant zetten; laat die Boris maar eens tonen wat hij waard is en dit project trekken. En als dan andere landen zien dat het best zonder die Brusselse EU kan, dan stort dat hele vervloekte koninkrijkje daar in elkaar. Kanniewachte.
Veel "maak industrie" zullen ze ook zelf gaan doen, staal en andere bewerkingen die nu elders gebeuren (oostblok).
Russische roulette wobbel. U raakt het niet dus behoorlijke gemakkelijke uitspraken.
Op z'n churchills: 'I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat'.
Op korte termijn echt slecht voor de economie. Maar op gegeven moment wordt UK erg interessant om weer in te investeren. En Nederlandse bedrijven zullen maar wat graag zaken doen met ze. En zo ook Amerika. Zie de WW-discussie. Er is geen andere optie anders dan een brexit.
@New Quacka | 20-03-19 | 14:20: verwijzen naar een ultieme alcoholist als bron van wijsheid is echt niet zo sterk. Met Churchill begon het verval van the Empire.
De religie indoctrinatie doet het helemaal niet zo gek hier in de EU.
- Aanslagen
- complete verdeeldheid
- Allochtonenbeleid
- attochtonen achterstand
-vluchtelingencrisis (heeft dan niet direct invloed maar wel veel ellende veroorzaakt in die landen)
- links/rechtsverhouding
- Brexit (want geen andere in mijn land)
Ze zijn goed bezig. Gaat nog eens heel groot worden die "religie"
... oh, wacht ...
Dat hele Brexit-gedoe is een toneelstukje op de rest van Europa te ontmoedigen uit de Europese dictatuur te stappen
En zo is het inderdaad.
Het is wat met die leugenachtige ,onbetrouwbare politici zonder ruggengraat .
Afijn de meerderheid heeft geen reet te zeggen ,dus een democratie stelt ook geen flikker voor .
De schade die Nigel Farage met zijn onderbuik gezwets over soevereiniteit heeft aangericht lijkt amper nog te herstellen.
Glazen bol ? ,of gewoon gezwets ?
Precies. Zouden hij en Johnson 's nachts nog lekker slapen?
Door de EU is er inderdaad een amper te herstellen schade aan de soevereiniteit aangericht.
@Superior Bastard | 20-03-19 | 14:04:
Reken maar dat ze na de brexit nog lekkerder slapen. Al die miljarden die ze dan in eigen land kunnen besteden die nu naar Brussel gaan.
Engelse bejaarden die wel een menswaardig bestaan hebben, een gezondheidszorg op topniveau, scholen van hoogste kwaliteit.
En wij kunnen er alleen maar jaloers naar kijken omdat wij dat niet kunnen hebben. Want ons geld is verdwenen in de bodemloze oost- en zuid-europese put.
@2voor12 | 20-03-19 | 14:14:
Ah, de gezondheidszorgdoctrine. Die al lang geleden is lekgeprikt als een ballonnetje en niets anders bleek te zijn als misleidende retoriek van brexiteers.
@paost712 | 20-03-19 | 14:06:
Onzin. VK wil eruit. Er ligt sinds november een deal. VK kan of wil niet tekenen. Niet EU probleem.
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:20: Nogal wiedes dat ze niet willen tekenen onder die voorwaarden. Man, lees je in.
@2voor12 | 20-03-19 | 14:14: Ah jij rijdt nog steeds rond in de NHS bus van 350 miljoen per week? Het feitenvrije geschreeuw van de brexiteers wordt nog steeds met gejuich ontvangen zo te zien.
@jawor36 | 20-03-19 | 14:24: het overloze gelul en de bangmakerij ook zo te lezen. U verdient zelf aan de EU?
@jawor36 | 20-03-19 | 14:24:
Geld dat niet naar Brussel gaat en verdwijnt kan je zelf besteden. En dat zijn miljarden per jaar. Maar feiten zijn toch ook maar een mening bij de pro-EU-dictatuur aanhangers.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat May geen sterke Minister-president is (niet bepaald een 2e Thatcher). Een slecht onderhandelaarster die zich door een EU die Engeland wil straffen om een voorbeeld te stellen met een kluitje in het riet heeft laten sturen! Maar de EU zelf is toch echt de hoofdschuldige aan de chaos, men laat liever de boel klappen dan dat men ook maar iets wil toegeven. Dat landen als Nederland enorm de dupe worden van een harde Brexit zal een Macron van Frankrijk een rotzorg zijn. Liever met ijzeren hand de kritiek op de EU de mond willen snoeren en dreigen met hel en verdoemenis aan iedereen die het Heilige Europese Rijk dreigt te verlaten. Droevig, maar als men meent dat de eenheid van de EU alleen met repressie afgedwongen moet worden (bij gebrek aan draagvlak onder de bevolking) dan kan dit niet anders betekenen dat de EU gedoemd is te verdwijnen!
In ieder geval denk ik dat het UK op termijn alleen maar gebaat is bij een harde Brexit, in het begin zal het de nodige problemen opleveren maar daarna hebben ze de handen vrij.
Wat een hoop onzin op een hoopje.
May is sterker en vasthoudende dan dat hele Spiting Image house bij elkaar.
@Willem_Oltmans | 20-03-19 | 14:08:
Autistischer.
Autistisch is vaak een competentie.
@Willem_Oltmans | 20-03-19 | 14:16:
Zal ik aan mijn dochter proberen uit te leggen.
Welk jaar?
Die Brexit gaat er niet komen, let maar op. En ik ben er blij om, de EU is kudt maar de EU zonder de Britten is nog veel kutter. En wij kunnen niet zonder, dus laten we proberen met die Britten de EU om te vormen tot iets wat minder kudt is en waar we wat meer waar voor onze poen krijgen, als netto-betalers.
Zonder EU zou nog beter zijn.
En zo is het.
@Jee-dee | 20-03-19 | 14:01:
De EU is makkelijker te reorganiseren mét de Britten aan boord dan zonder.
"En wij kunnen niet zonder" - Calimero gedrag, doe eens niet. Wees eens een echte VOCert!
@Langshetrandje | 20-03-19 | 14:08: De EU is niet te reorganiseren. Het is een bodemloze put, hoe sneller eruit, hoe sneller we weer rijker kunnen worden. Ooit zullen we door de ellende moeten, liever doen als je nog rijk bent, dan doen als je arm bent.
@New Quacka | 20-03-19 | 14:23:
Niets is voor de eeuwigheid. Ook het verenigd koninkrijk niet.
Kazachstan heeft hoofdstad Astana omgedoopt tot Nursultan. De stad kreeg een nieuwe naam als eerbetoon aan oud-president Nursultan Nazerbajev, die plots opstapte. Dan wordt Den Haag vast Ruttestan.
Ja en Ruckfen Kaasstad.
@Kaas de Vies | 20-03-19 | 13:56:
Rucphen... Man man man.
Kan niet, Rottwerdam is al Erdoganstan
@Superior Bastard | 20-03-19 | 14:00:
Triëst.
Hoezo "deal".
Het gaat hier over het betalen van losgeld aan de maffia. Beschermingsgeld zeg maar, om te voorkomen dat paardenhoofden migreren naar de bedjes van de Britse menschen. En ander onheil dat iedereen overkomt die niet beschermd wordt door genoemde organisatie.
Iets met koe en waarheid...
Spijker/kop
Dit heeft te maken met de EU verkiezingen. Vanaf 1 juli treden de nieuwe 'vertegenwoordigers' aan en als UK niet meedoet met de Europese verkiezingen, dan hebben ze geen leden meer..
Dat Oekraine-verdrag en de overgang van onze pensioenpot naar Brussel (waar Duitsland niet aan mee doet) ging allemaal verdacht veel sneller.
May is een remainer. Dus ze gaat er alles aan doen om brexit te frustreren.
De EU gedraagt zich als een peuter van 2 die zijn zin niet krijgt en de Engelsen zijn het slachtoffer.
't is best een zieke wereld vandaag de dag.
Dus doen ze 23-26 mei niet mee aan Europese verkiezingen (wat ik zelf juridisch niet zou kunnen begrijpen als dat gebeurt, dat regering land gewoon zou kunnen zeggen ja we doen geen EU verkiezingen want geen zin an).
En daarna kan May dan tot 30 juni gewoon haar zin doorduwen, "ja we hebben nu geen verkiezingen gehad dus we moeten wel weg".
Je kunt dat tactisch slim noemen, ik noemen het zelf stuitend onverantwoordelijk.
Backstop. Backstab. Backspin.
Backwards.
Engeland: beter 1 brexit in de lucht, dan een brexit in een afspraak.
Never waist a good crisis.
Politici zoals Jeremy Corbyn zullen alles aangrijpen om hun tegenstanders te beschadigen, zelfs als het ten koste van hun land gaat, Het enige dat telt is electoraal gewin.
Corbyn, wat een nare smeerlap is dat.
Wordt een gebed zonder eind.
De EU is als Neverland: Je ziel verlies je, je waardigheid raak je kwijt en je voelt onzedelijk behandeld.
Wanneer je naar buiten wil treden, vind je geen luisterend oor, je wordt beschimpt en niet begrepen.
Om, als gevolg van het stockholmsyndroom met hangende pootjes terug te keren.
"Brusselse Hotel California", mooi gezegd: You can check out any time you like,
But you can never leave!'
Is er nou geen enkele Europese 'leider' uit bijvoorbeeld Italie of Hongarije die de Engelsen een handje helpt en gewoon zijn veto uitspreekt? Dan is het klaar en kunnen de Engelsen beginnen aan een nieuw hoofdstuk zonder EU.
Doet mij erg denken aan mijn eigen 'leven', altijd alles zo lang mogelijk maar uitstellen.
Kan je vertellen dat brengt helemaal dan ook helemaal niets goeds.
Wat is er nu moeilijk aan zeggen, dit zijn onze voorwaarden, zorg EU dat je tegen datum X daar mee klaar bent, want dan bollen wij het af. De EU heeft uiteindelijk minstens evenveel te verliezen.
Goed idee, ongeveer net zoals iemand die van een tien-hoog flat afspringt en onderwijl zijn voorwaarden stuurt naar de grond om hem svp zacht op te vangen.
@Fchecker | 20-03-19 | 13:56: Soms moet je gewoon springen.
30 juni is een prima datum... dan is Brussel wegens vakantie gesloten.
May is een Judas pur sang.
May is naar voren geschoven door een elite die zeer Pro EU is.
Mark_D_NL
Ga eens aan het werk Mark de WW uitkeringen voor andere EU werklozen moeten nog afgedragen worden.
@Wekkertje | 20-03-19 | 13:49: Werk is voor de dommen. En ik ben slim.
@van heinde en verre | 20-03-19 | 13:46:
May voormalig bankier, Juncker voormalig bankier, Macron
voormalig bankier. Het heerst nogal, die draaideuren zoeven
als een dolle.
Mooi voorbeeld gesteld voor andere landen die erover denken of dachten de EU te verlaten.
Probleem is alleen de grens Ierland met Noord-Ierland. Dat probleem kennen andere landen niet en zouden dus gemakkelijk uit de EU kunnen stappen.
Het enige wat nodig is is wat common sense en moed om de dictatuur in Brussel de rug toe te keren.
Scheelt ook heel wat nederlandse WW-uitkeringen die nu massaal in Polen terecht komen.
@2voor12 | 20-03-19 | 13:46:
Oneens: van het begin af aan heeft de EU er alles aan gedaan om de boel te traineren.
@Wekkertje | 20-03-19 | 13:48:
Probleem zijn de katholieken en protestanten die elkaar het licht niet in de ogen gunnen en weer met een guerrilla oorlog dreigen als er een grens is.
Tjonge, tjonge, wat willen ze in die korte tijd nou beslissen wat ik al die tijd niet lukte? Ik zou zeggen Mayxit.
Te makkelijk: je kunt May niet de onmogelijke hordes verwijten die de EU heeft opgeworpen om het slechte voorbeeld Engeland te ontmoedigen of onmogelijk te maken.
@Wekkertje | 20-03-19 | 13:47:
Nee, er zijn geen onmogelijke hordes. Het enige echte probleem is de grens met Ierland en die was met enige logica op te lossen geweest. Tussen Noorwegen en Zweden gaat het toch ook goed? Voor het overige had May kunnen zeggen "jongens aju, we zijn voortaan goede buren en als jullie ongecompliceerd zaken met ons willen doen dan doe je maar een voorstel". Maar nee, ze moest vanaf het begin bedelend langs de deur, uit eigen wil.
Triest
Is een stad in Italië.
Je vergeet de püntjes.
@Super Vaagstra | 20-03-19 | 13:41:
Ik wachtte eigenlijk op superieure bastaard om mij hierop te wijzen, kon ik hem weer om de oren slaan met zijn triëste gedrag.
Ja, nu wel. Was ook een tijd Oostenrijks.
Dombo.
@Superior Bastard | 20-03-19 | 13:53:
Je vergeet de puntjes, zure linkse fascist. (pleonasme)
@Superior Bastard | 20-03-19 | 13:53: Nee, dat is een olifantje. Kaas is een kolonel.
Of een buurtschap van Assenede, net over de grend bij Zeeuws Vlaanderen. Komt Ivan Heylen vandaan (die van "De Wilde Boerndochtere".)
@Kaas de Vies | 20-03-19 | 13:54:
Jij bent vele malen linkser "vriend". Lees je eigen socialistische tegeltjes er nog maar eens op na.
Maar jewilt je zo graag als rechts voordoen om maar ergens bij te kunnen horen, zie ook het kroontje.
Stumper.
@Superior Bastard | 20-03-19 | 13:59:
Welk kroontje? Oh ja ik heb een kroontje. Leuk, zal ik wel verdiend hebben.
Ik ben helemaal niet rechts, ik ben anti links en fascisten zoals jij. Hoe gaat het nu met je narcisme, werkt de spiegel?
@Superior Bastard | 20-03-19 | 13:53: Domio... ligt ernaast?
@Kaas de Vies | 20-03-19 | 14:16: BAM en raak!
@Langshetrandje | 20-03-19 | 15:13:
Achterhetrandje mag ook even meespelen.
Hähähä, löllig dräädjë.
REAGEER OOK