FOTO. Stef Blok bereidt zich voor op zachte Brexit
MinBuza wil aandacht afleiden van zijn Brexitstaatsgreep
Social
Altijd lachen met Stef Blok. Staat hij niet ergens op een podium vol Zembla-filmers de Hutu's en de Tutsi's door elkaar te halen, dan zegt hij wel in de Volkskrant dat de vrouwtjes niet zo rationeel zijn of gaat hij op de foto met iemand in een soort pino pak zonder snavel. Dit is dus waar jarenlang focusgroepen analyseren, boodschappen tot in de finesses spindoctoren en ontzuiling in de politiek toe leiden. Ziet u Joseph Luns al voor zich op zo'n foto? Of Hans van Mierlo? Halbe Zijlstra desnoods? Ja Halbe Zijlstra wel hè. Maar het werkt hoor. Wij zijn even de Brexit-scan aan het doen. Blauwe harige groetjes!
"Oorspronkelijke bewoner Blok aangevallen door harige reuzensmurf"
Het is een meme! Mag niet van Brussel!
Social
Serieuze vraag
Social
Beter zo!
Social
Reaguursels
InloggenKunnen ze die Bef Stok niet met elektropulsen de Noordzee in jagen? Wat een ongelooflijke lamlul vind ik dat. Als ik alleen al die vacuum getrokken stuitligging kop met zuinig mondje zie, lopen de rillingen mij over de rug en krijg ik een vieze smaak in mijn mond. Blèh....
Amper te verstaan met die aardappel in z'n strot, zegt ie eens de waarheid, dat die hele multicuturele troep is mislukt, trekt ie uit angst weer snel z'n drol in, lafbek.
precies hoe ik die EU idioten zie.. liepen ze maar allemaal zo onneuzel bij.
Ik vind het grappig.
Haha ' een miem' ik hoor t Rob Trip nog zo zeggen. Manmanman.
Daarvoor is waarschijnlijk weer een bevriend VV(d) ontwerpbureau ingehuurd.
Weer een tonnetje of twee weg gepist.
Die reclamebureas zijn toch allemaal D66/GL?
Wie zich voorbereidt op zacht kan m hard krijgen!
Heeft zich al (behalve de Pino-aanhangers) iemand of een organisatie gemeld die deze foto discriminerend vindt?
Bel Syl even, die ziet in elke gelegenheid wel een aanleiding om te jankmuilbeppen over discriminatie.
Nu bijna 80 jaar geleden was er(gelukkig) ook een harde Brexit. Bij Duinkerken.
Alles dat varen kon, werd gemobiliseerd en 330.000 man, waaronder 54.000 Fransen bereikten het VK. Ik meen dat er daar geen sprake was van een diplomaat met een blauw pluche beest. Er was wèl een soort van EU 'in the making' waarbij eveneens consequent aan 'landjepik' werd gedaan en de media werden afgeluisterd en gesaboteerd.
Is het niet een harige lymfocyt? Vast een echte EU-opruimer.
En wat zijn de gevolgen voor mijn Aow bij harde brexit?
Zijnde amper bekomen van de door GL aangevraagde afschotvergunning voor 70+.
Vragen vragen ..
One's in the UK as well?
Hm, ze zijn niet alleen bij Justitie goed in het manipuleren van uitkomsten van onderzoeken.
BUZA kan er ook wat van:
"De Nederlandse regering financierde een rapport van de NGO B’Tselem waarin het Israelische Hooggerechtshof wordt aangevallen. Van een onafhankelijk onderzoek is bovendien geen sprake: de doelen van het rapport werden vooraf bepaald door het ministerie van Buitenlandse Zaken."
www.cidi.nl/nederland-financiert-aanv...
Waarom zou BUZA zo anti-Israel(Joods) zijn?
Zie ook stemgedrag van de Nederlandse BUZA delegatie in de VN.
zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk...
Instructie van Kaag zelfve, die aast op wat Saudi kleingeld.
Schandelijk dit...
@Beefbus | 14-02-19 | 12:59:
Ik denk dat haar echtgenoot de palestijnse onderminister Anis al-Qaq, zijn schaapjes uit zijn PLO tijd wel aardig in een droge zwitserse kluis heeft staan. In de periode dat hij in functie was verdween 326 miljoen dollar aan hulpgelden in 1 jaar.
www.irishtimes.com/news/palestine-aut...
@Beefbus | 14-02-19 | 12:59: Kaag wil geld, niet voor zich zelf, dat geeft problemen als het uit komt, maar geld voor de palestijnse PLO familie van haar kinderen.
Afijn ben lid, was lid nu, van de Facebook EU national group speciaal voor EU nationals in Engeland (waar ik woon). Ik postte kritiek op hoe Verhofstadt en Tusk en hoe ze de situatie voor EU nationals in Engeland en Britten in EU er niet beter op maken met hun populistische en ronduit lompe houding en speeches t.o.v. de Britten en iedereen die het niet met ze eens is. De feedback was gewoon om te janken, werkelijk, ik werd meteen voor extremist uitgemaakt wat ik een belediging vind, zelfs voor Rus (niet dat ik dat een belediging vind trouwens) door Britten (duidelijk remainers) en de hele FB kliek. Het was allemaal de schuld van de Brexiteers, alsof ik daarin iets te zeggen had als NL in UK. Conclusie: zelfs dat moet in handen van de EU zijn want nu ben ik geroyeerd (maakt mij niks uit!) uit die club en nergens in mijn betoog was ik lomp of ongemanierd, ongelofelijk!
Linkse gekkies.. stay away of crazy peopleen vooral, dont stick your dick in crazy
@boerk | 14-02-19 | 13:03: wat een waardeloze auto correctie
@boerk | 14-02-19 | 13:05:
Doorlezen voordat er op een knop gedrukt wordt wil nog wel eens helpen.
Dat blauwe stropje doet Blok de das om. Hoe kom je erop om jezelf zo te verassociëren met die pang pang kermistrofee, alsof jij met zoveel haren op je kop eigenlijk zoveel haren wenst dat je helemaal blauw ziet? Is dit wederom het werk van de VVD blauwe suikerspindokters? Nu we toch Blok in het vizier hebben: sputniknews.com/middleeast/2019021410... De zogenaamde gasaanval op het Syrische Douma ziekenhuis blijkt geënsceneerde fake. Rutte heeft de Guardian gehaald: www.theguardian.com/world/2019/feb/14... met een ruggengraatloos betoog dat het VK vernedert en kleineert. Deze Gulliver Rutte kijkt naar andere mensen als lilliputters, waardoor hij zichzelf voelt uitstijgen boven de rest. Wat een blauw uitgeslagen liegbeesterij!
Gelukkig staat er boven de Brexit scan een enorme disclaimer;
Rijksoverheidsdienst.
Volgens Halbe zit Poetin in dat pak.
Zijn dit echt volwassen mensen die dit verzinnen en nog doen ook?
Een belediging voor de kiezer dit.
Het heeft wel de aandacht. Dus dat lijkt me exact de bedoeling.
Pas precies in hoe de huidige politicus neerkijkt op het volk.
@Gregovic | 14-02-19 | 12:15:
Alsof de kiezer op het denkniveau zit van een 11-jarige.
@kloopindeslootjijook | 14-02-19 | 12:35:
Als je als ondernemer die handelt drijft met het VK nog geen enkel benul hebt wat er mogelijk gaat gebeuren heeft BZ gewoon een heel groot punt om je te behandelen als 11 jarige.
wat is erger voor het imago van de VVD: zakelijk eigenbelang (Henry), liegen (bonnetje), chador op het hoofd (Hennis bij de VN), fantaseren over een datsja, werktafel in het torentje vol met boeken die je niet leest of gekunstelde foto met een sesamstraat kostuum. Welke spindoctor zit hier achter
Inimini? Of menser Aart
Even verklappen.
Die Brexit, die komt er niet. En zeker niet op 29 maart 2019.
klopt en daarom komt ze elke keer hiernaartoe even die ettur pijpen ofzoiets
May is volgens al enkele maanden geleden totaal de weg kwijtgeraakt in haar eigen hersenspinsels.
@Langshetrandje | 14-02-19 | 12:03: nee hoor het loopt precies zoals de linkschen het willen, die brexit gaat kapot gemaakt worden en ze schaffen daar straks ook de referenda af, zoals wij bij europa ingelijfd werden door die bak ellende zo wordt de brexit aan de hand van die ettur uitgesteldgesaboteerdkapotgemaakt.
Slurfje
May heeft er zelf een teringbende van gemaakt. Als ze Corbyn niet in de zeik had gezet vanaf na afgelopen zomer had meer dan de helft van Labour haar deal gesteund en was die Brexit al in december getekend.
""die brexit gaat kapot gemaakt worden ""
@Slurfje | 14-02-19 | 12:06:
Goed gezien; daarom is dan ook Teresa May (die nog voor het referendum al mordicus/ca tegen(!) de Brexit was) aangesteld om de zaak te traineren, en niet Boris Johnson (pro Brexit) die harde onderhandelingen had kunnen voeren.
De hele kliek probeert de Brexit te saboteren door eindeloos uitstel te creeren, zodat het stemvee het zat zal worden. Dan wordt het tijd voor verkiezingfen en dan zal waarschihnlijk Labour (Jeremy Corbyn) winnen die dan gretig een tweede referendum zullen uitschrijvwen waarbij de hele Brexit wordt teruggedraaid of zo oneindig diep wordt afgezwakt dat het slechts in naam een Brexit wordt.
Ik heb het al vaak gezegd: Onderschat de lange arm van het Brusselse Politburo nooit!
@Langshetrandje | 14-02-19 | 12:08:
Labour zal de Brexit niet steunen want die willen dolgraag bij de EU blijven, want deugend braaf en links, en pro immigratie van handophouders
@telelezer | 14-02-19 | 12:16:
U lult, Johnson is weggelopen. Zelf. Als een dief in de nacht zelfgekozen backbencher geworden met zijn arrogante muil. Zijn medebrexiteers in de kou laten zittend.
@telelezer | 14-02-19 | 12:16:
Wat weer een factfree gelul zeg.
1. Boris Johnson heeft zelf bedankt voor die rol, bang als hij was dat hij nat zou gaan. May had de ballen die hij niet heeft.
2. De "hele kliek" zit anders gewoon in het VK, zij zijn het die geen plan kunnen trekken.
3. Labour inderdaad, probeert verkiezingen te winnen
Dit heeft dus allemaal niks te maken met "de lange arm van Brussel", helemaal niets. Het is 100% het VK zelf dat op geen enkele manier serieus op een deal heeft aangestuurd. De wil ontbrak, de partijbelangen waren groter dan de landsbelangen.
Telelezer
Iets beter inlezen "lezer"
@Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 12:23: dus dit zijn de instructies voor vandaag? Of is er vanmiddag nog een brainvervorming op de Mauritskade 21?
haha hertog ik geef gewoon mijn mening en kan slecht tegen die feitenvrije meningen die ik hier pro-brexit maar vooral anti EU neergegooid zie worden.
@hertogvanzottegem | 14-02-19 | 12:34:
U ziet dit verkeerd.
In het geval van Beste_D66-Landgenoten is het Hoge Nieuwstraat 30.
@ langshetrandje
(1) Johnson gaf het inderdaad op, maar pas toen hij inzag dat er binnen de Conservatieve partij toch op May en niet op hem zou worden gestemd. Hij voorkwam een publieke afgang door impliciet vooraf te aanvaarden wat intern reeds bekend was.
(2) De lange arm van Brussel zit (wel of niet openlijk) geestelijk ingeworteld in de meeste linkse partijen, want "braaf deugen" (lees= voor de verlammende ongebreidelde immigratie en voor de nationale soevereiniteits vernietigende EU dictatuur zijn) is nou eenmaal inherent aan het linkse deugen en denken
@telelezer | 14-02-19 | 12:42:
1) Dus u geeft hiermee ook gewoon toe dat een rechtse partij, de Tories, het onderhandelingsmandaat, willens en wetens aan een remainer hebben toevertrouwd. Tis echt een flater van de eerste orde van een rechtse partij toch (in uw optiek dan)? Bovendien hebben ze haar ruim twee jaar redelijk ongecontroleerd haar gang laten gaan en ook nu nog loopt ze rond als de hoofdonderhandelaar en als premier, terwijl ze haar hand heeft overspeeld en op het belangrijkste dossier na de tweede wereldoorlog verschrikkelijk en historisch op haar flikker heeft gehad, met name door haar eigen partij. Volgens mij valt hier EU niets te verwijten Het is gewoon een enorme tyfusbende binnen de Tories en binnen de house of commons.
2) U vergist zich hier weer. Er zijn ook heel veel linkse partijen binnen EU lidstaten te benoemen die helemaal niets op hebben met de EU. In mijn thuisland is Melenchon met zijn la france insoumise zeer anti EU. In NEderland is bv de SP op zijn zachtst kritisch op de EU en zeker op de huidige koers ervan. Vijfsterren in Italie valt meer als links te definieren als het in klassiek links rechts denken moet en is zeer anti EU. Podemos in Spanje is zeer EU kritisch en sterk voorstander van een snelle terugtrekkende beweging uit de europese integratie. Uw stelling dat links (whatever that is) pro EU is, is niet juist.
Ik denk dat die er wel komt, een harde Brexit wel te verstaan. Het niet doorgaan zou een enorm gezichtsverlies betekenen voor de britten. Ze staan met hun rug tegen hun eigen muur. Het janken enz. komt later als ze beseffen wat voor impact het heeft gehad. Maarja, ze wilde het zelf.
hader
Kijk maar eve house of commons live. No deal is bijna gedood. May is bijna kaltgestellt.
een de overheid smijt er weer een paar milioen tegenaan voor deze fucking nutteloze campagne.....
en dan met zo'n achterlijk ding, het is gvd geen sesamstraat
Het echte Nederland moet kapot.
Stel je eens voor, dat de echte Nederlanders zich weer verenigen en Nederlands gaan doen, hoe groot & sterk zouden we dan wel niet worden. Daarom verdeel en heers en splijt de echte Nederlanders en druk die overwinning mentaliteit de kop in voor die weer opkomt en Nederland weer Nederland zou worden. Nee dat kunnen we niet hebben, hoppa multiculti, hoppa islamiseren die hap.
@Slurfje | 14-02-19 | 12:01:
Inderdaad, onze nationale saamhorigheid (nationalisme) moet kapot want dat is immers "het tegengif" tegen de EU bureaucratie (dixit Juncker!)
@telelezer | 14-02-19 | 12:26:
Even definities bestuderen. Zoek "nationalisme" en zoek "patriottisme".
@telelezer | 14-02-19 | 12:26: de saamhorigheid is al kapot,omdat de aantallen Kartelsympathisanten dominant zijn en niet een 'minderheid'. Het NL volk is genetisch en karakterologisch ver weg van de ondernemende en meer durvende,nieuwsgierige 17e eeuwer en dat komt niet meer terug,misschien leek dit even tijdens de opbouwperiode zo,na de Oorlog,maar toen was er geen invloed van 2 miljoen geimporteerde islamieten en anderen, en geen millenium gelul en ontaard marxistische terreur binnen de grenzen:je moest opbouwen en vooruit komen en dan niet op de verkeerde valse D'66 manier.
In Italië en Griekenland tref je niets meer van de spirit of kracht van wat wij de Romeinen en de Oude Grieken noemen. Kijk hoe Zweden en Noorwegen,de Vikingen, er als policor zelfislamiserende dweilen bij liggen. In onze tijd kun je de keuzes die bevolkingen maken,ook in de mate waarin ze zich laten indoctrineren en bedriegen,als maatstaf voor kans op toekomstige overleving zien. De VS zijn met Clinton en Obama langs de afgrond gegaan, Trump is een formidabele tegenkracht,maar als men daar door stemfraude en nep import schalks een Democratische meerderheid weet te organiseren straks, dan zul je de VS in de dezelfde richting zien marcheren als de afgrond waarin Beste Langenoten aanbeden lijders Europa hebben geduwd. Vooralsnog mét medewerking van een groot deel van hun gespoelde kiezers. Maar dan komen we weer bij die genenmutatie uit.
www.geenstijl.nl/5146280/foto-stef-bl...
"Trump is een formidabele tegenkracht"
Trump is de eerste die zich bedient van sterk polariserende teksten en vooral heel erg veel leugens, maar zijn grootste probleem is dat hij er niet is voor Joe Average maar voor de rijke Amerikaan. Dat kan je ook zijn fans aanrekenen trouwens.
De waarheid over trump wordt het beste verwoord door Bernie Sanders in zijn reactie op de State Of The Union. Het zal bij jou tot bokkige weerzin leiden, maar probeer het maar eens van A tot Z uit te zien.
www.youtube.com/watch?v=i3hjnLYWvW8
Goede afleiding van de VVD, overigens. Maak je lekker druk over de Brexit, en denk vooral niet aan het feit dat u financieel mag gaan bloeden voor het klimaatakkoord van Parijs. U weet wel, dat waar u pas écht last van gaat krijgen.
Alle afleidingen worden gecreeerd om ons de smerige EU-omvolkings-Endlösung te laten vergeten
@telelezer | 14-02-19 | 12:51:
Joh je zit er wel diep in zeg, al die alternatieve waarheden en complot-fantasieen. Op ieder topic weer schitter je met bijzondere vergezichten zeg maar.
Die roze fotofuck komt straks niet meer door het uploadfilter.
Voor mij slechts een kleine verandering: ik stap over van Engels drop naar poesjesdrop.
ik kan je bloedwijn wel drinken
Voor het Engelse bier ben ik niet bang voor brexit. Ik hoop niet op een Belgxit!
@keestelpro | 14-02-19 | 15:28: Hey Engels bier is lekker als je het maar lang genoeg drinkt
@Slough | 14-02-19 | 16:54: 2,5% dat moet lukken
Haha, Stef Blok ziet er uit als een overtallige paspop.
Ik heb helemaal geen tijd voor een nieuwe angst. Veel te druk met het verdwijnen van de stoomboot, telex, strippenkaart en het postcodeboek.
Ik ben nog niet bijgekomen van het verdwijnen van de postkoets..
Ik ben super bang voor Poetin! En nu de angst voor de Brexit eroverheen en ik was al van slag omdat morgen al het ijs is gesmolten en de zeehonden aan het uitsterven zijn... HELP!!
www.youtube.com/watch?v=fcgqe2S9EOA
Het extreem grappige aan die hele Brexit, die toch ook tot doel had het aantal migranten naar de UK te verminderen drie enigszins ironische bij-effecten heeft:
1. Het aantal expats dat terugkeert naar de UK zal de "stroom" immigranten ver overtreffen.
2. Die influx zal extra drukken op de NHS omdat het vaak oudere Britten betreft.
3. Poolse werknemers, nodig in diezelfde ouderenzorg, zullen massaal uitwijken naar Duitsland.
Zie hier hoe het VK zich nu al in de voet schiet met die hard-Brexit. En daarna komt nog alle shit van vertrekkende bedrijven, werknemers, hooggeschoolden. tel uit je winst en dat allemaal voor een gevoel van soevereiniteit. Het kost wat maar dan heb je ook wat.
Ze gaan het wellicht even moeilijk krijgen, maar ze ontlopen zo wel de val van de Euro.
Wat grappig dat men al precies weet te voorspellen wat er gaat gebeuren. Kunnen diezelfde mensen mij ook even de winnende Lottogetallen van over 2 weken geven?
@Beefbus | 14-02-19 | 11:41:
Nee, GBP gaat crescendo.
Hoe ging dat eigenlijk 30 jaar geleden ?
Denk dat Engeland best zelfredzaam kan zijn.
En producten die te duur worden, zullen niet veel meer verkocht worden.
@De echte Stolwijker | 14-02-19 | 11:42:
The only way is up ..
Ach, ze hebben de Common Wealth nog. Inclusief hun eigen Spelen. Enorme afzetmarkt.
@Goldfinger | 14-02-19 | 11:42:
Dat gaat helaas niet meer.
Die heb ik al gekregen
Ja jongens droom lekker verder.
Die soevereiniteit is een beetje een grap denk ik. UIteindelijk blijft het VK met handen en voeten gebonden aan handelsregels met hun grootste partner de EU. En het mooie is: na Brexit hebben ze daar ook nog extra weinig over in te brengen. Dus wat was de winst?
Oh ja, eigen grenzen. Nou proficiat. Eens kijken of dat, na de terugkeer van een enorme hoeveelheid oudere expats inderaad zo geweldig is. De meeste problemen heeft het VK immers met voormalig rijksgenoten uit India en Paksitan en de nazaten daarvan, wat geheel lossstaat van migratie vanuit de EU. Dus ook daar weer: proficiat met het resultaat.
Als bonus krijgen we The Troubles weer terug, in Noord-Ierland. Ook weer: proficiat. Strik eromheem, klaar.
In plaats van het verplicht opleggen van EU-tarieven aan derde partijen (lees: niet-EU-landen) kunnen de Britten er straks bilateraal met elk van die derde partijen een optimaal handelsakkoord uit slepen.
Stel je voor. Handel optimaliseren tussen VK en China, India, Brazilië, Vietnam, Japan, VS, Canada, Argentinië, Arabische landen, Pakistan, Thailand, Australië en noem maar op.
Inderdaad: dan heb je ook wat.
www.geenstijl.nl/5146280/foto-stef-bl...
OPtimaal?
Denk je echt dat zo'n verdrag beter zou uitpakken voor het VK alleen dan EU28? Droom lekker verder hoor. Ik denk dat die landen enorme kansen zien om zo'n verdrag tot op de bodem uit te melken, wetende dat het VK met de rug tegen de muur staat.
He Nostradamus! ook weer wakker.
@ Beste Landgenoten (= pro-EU reaguurder )
dit is allemaal bangmakerij. Expats leefden immers al ver voor de EU onbezorgd in de rest van Europa; en de huidige EU-ers die in GB wonen (zoals de Polen) hebben toezegging gekregen te mogen blijven. Voor toekomstige immigranten zal het inderdaad wat minder makkelijjk worden.
@telelezer | 14-02-19 | 12:08:
Als expat moet je op gegegevn moment na de Brexit verblijfspapiere aanvragen en van alles kunnen aantonen, zoals je garantie op inkomsten en heel veel andere zaken. Dat is voor veel expats teveel ellende dus die zullen de boot terug gaan pakken. Je onderschat het allemaal, dat is prima, maar ik denk dat veel Brexiteers uit een roze droom gaan ontwaken straks.
@Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 12:26:
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Ken ook een aantal Engelsen die aangeven exit te hebben gestemd als proteststem. De problemen met Pakistanen zijn enorm groot waar zij wonen, en ze hebben het gevoel dat het ze door de strot is geduwd. (Wat ook zo is). Echter, degene die het eerst in de problemen zal komen is mijn collega (hun broer) die hier woont en werkt.
Zelfs als hij nu zou gaan trouwen met zijn vriendin levert dat geen vaste verblijfsvergunning op. Ze zitten echt in de rats en dat is nog maar één ding wat ik zo hoor.
@letopuwzaak | 14-02-19 | 12:47:
Tsja, dat is een beetje het probleem in een notedop: veel Brexiteers hebben een bepaald onrealistische kijk op de gevolgen van hun keuze. Er gaat toch echt concreet wat veranderen namelijk.
@Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 13:29: Ik zit er middenin, net gelukkig m'n huis verkocht en noumaar afwachten. Denk maar zo, het kan vriezen en het kan dooien. Tot nu toe is het allemaal meegevallen. Wat me wel tegen de borst stuit is hoe een Mark Carney een doembeeld geeft keer op keer en het tot nu toe mis heeft gehad. Het is een domecratische keuze geweest en ook ik zal de consequenties moeten ervaren / leren want terug naar Nederland, moet er niet aan denken...
@Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 11:54: De oudere expats hebben geen keuze, die moeten daar blijven. Huizen zijn te duur geworden. Mijn huis (in UK) is in 5 jaar 50% in waarde gestegen en huizen in Spanje verkopen amper. Het beste was geweest als ze in de EU waren gebleven maar tja, democratie
Door Brexit kan de UK goedkope arbeid halen uit Afrika en Azie en hoeven ze geen dure Europese arbeidskrachten in huren.
Van ene Chewbaka heb ik ooit gehoord dat het helemaal niet fijn is om vacht te hebben. Je hebt constant klitten en stront in je vacht. Dingleberries heten die dingen in het Engels. Zal die blauwe Postbank leeuw ook wel last van hebben. Schijnt ook enorm te jeuken.
Kontkorstklonten.
Sorry Geenstijl, maar die roze plopkap van jullie op die laatste foto is beyond the pale!!
Volgens mij zit Mark gewoon in dat pak. Het is bijna carnaval toch?
Wordt tijd voor EUthanasie!
Nomen est omen. Geniaal gevonden doch zo voor de hand liggend.
Nomen est omen: eu betekent goed.
Argument vóór de EU : je moet erbij horen, anders kun je geen handel drijven. Ontkrachting : waarom zijn Zwitserland, Japan, Korea en China dan zo succesvol met hun export naar Europa ? (antwoord : 1)omdat ze niet gebonden zijn aan economie verlammende regeldruk uit Brussel 2)omdat ze hun monetaire soevereiniteit niet hebben opgegeven en dus een valutabeleid kunnen voeren dat bij hun exporteconomieën past )
Argument vóór de EU : je moet tot een groot blok horen, want anders kun je niet op tegen machtsblokken als de VS en China. Ontkrachting : waarom zijn Singapore en Taiwan dan zo succesvol ? (antwoord : omdat ze snel en flexibel unilaterale handelsakkoorden kunnen sluiten, die bij hun economieën passen, in plaats van jarenlang op de bureaucratische eenheidsworst te moeten wachten.
De bangmakerij over de Brexit alsof de handel in zou storten, is een grove leugen. De UK doen nu al 85% van hun export op WTO basis. De echte angst zit in Brussel, zonder de nettobijdrager UK gaat de bende in elkaar storten. En als in landen als Italië doordringt dat de UK een succes wordt buiten de EU, zijn de rapen helemaal gaar. En nee, dat heeft niets met populisme te maken en alles met economische ratio.
Precies wat jij zegt Cees. En verder, grab the EU by the pussy
Idd, handel zal er altijd zijn en iedereen is afhankelijk van anderen. Kijk naar de medicijnen nu in de UK. Of naar hoe de VS wapens verkocht aan hun eigen vijanden. Hopelijk het einde van de EU.
Met het wegvallen van de UK bijdrage (17 EUR miljard/jaar) en een harde brexit (waarbij de EU 45 miljard Euro misloopt) mogen de netto betalers (voornamelijk DE en NL) bij gaan passen. Tel uit je verlies.
Omdat Signapore en taiwan totaal onvergelijkbare handelsnaties zijn.
www.theguardian.com/commentisfree/201...
www.theguardian.com/politics/2019/jan...
In geval van CH: gelul. Dat land volgt ALLE regels van de EU zonder er iets over te zeggen te hebben. Monetair zit de CHF ook aan de Euro vast. Ik verwijs je naar een kort betoog daarover van onze Zwitserse reaguurder Zatkniss op Das Kapital.
@De echte Stolwijker | 14-02-19 | 11:41:
Kan me nog herinneren dat de vloer brak in 2015 ..
Onzin, dat instorten. Brussel knijpt gewoon Nederland verder uit en Nederland squirt bergen met geld.
@Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 11:38: the Guardian, linkse krant die ook vermeldde dat die Tunesier amok maakte in Duitsland geen asielzoeker was maar het wel was alleen mislukt. Dus the Guardian is a bit of rubbish ain't it
Als ik de hele video van Blok met die Brexit-smurf maar niet hoef te zien ...
Als ik Engeland was zou ik er nooit uitstappen.
Ze barsten van de migranten/illegalen en er zijn er nog een miljard onderweg.
Normaal gesproken zou de eg bijspringen, nu moeten ze alle kosten zelf ophoesten.
Bovendien is het land verdeeld tot op het bot, het beste zou uitstel zijn en heroverwegen.
Die migranten hebben ze deels te danken aan het belachelijke migratiebeleid van de EU. Waarschijnlijk is dat zelfs de belangrijkste beweegreden om uit de EU te stappen.
gevolg <-> oorzaak
Dat migranten naar het VK willen heeft vooral te maken met het feit dat de broers, neven, ooms en zoons van Mo en Ahmed al in Londen en Birmingham rondlopen. Nu zijn de Fransen nog zo vriendelijk om de hordes tegen te houden bij Calais. Ik ben benieuwd hoe dat na de Brexit gaat.
"Bovendien is het land verdeeld tot op het bot, het beste zou uitstel zijn en heroverwegen." Daarmee kies je de (minderheids)kant van 'nee' en dat geeft dus exact hetzelfde gezeik.
Die hordes gaan gewoon terug de boot op naar Calais. Een vliegtuigmaatschappij is nu al verantwoordelijk voor wat ze importeren. Als er geen geldige papieren zijn horen ze niet aan boord en dus ook niet van boord te mogen. Bij de boten precies hetzelfde. Geen papieren, niet van boord. Als er twee keer een boot teruggestuurd wordt letten de bedrijven wel op wie er aan boord komt, simpelweg omdat het geld kost. Als de Engelsen dat even handhaven is het probleem bij Calais ook snel opgelost. Er valt daar niets meer te doen behalve bootjes kijken.
De logica achter het plaatje ontgaat me volkomen. Zo van "Was u nog niet debiel, zorg dan dat u vvd stemt. Dan regelen wij dat!" ?
Misschien zijn er nog een paar oude wetten in de Britse grondwet dat het staathoofd mag ingrijpen en er een streep doorheen kan zetten in tijden van rampspoed en erger.
De Britten hebben geen Grondwet zoals wij die kennen:
nl.wikipedia.org/wiki/Britse_grondwet...
Nu begrijp ik waarom het referendum doodkapotvermoord moest worden. Omdat het domme plebs zich anders tegen dit soort misdadige dictatoriale wetten zouden kunnen uitspreken.
Steeds meer macht naar de "elite". De elite die in feite de slaven van Brussel zijn.
Ergo: steeds meer macht naar de Brusselse bezetters.
De logica achter het plaatje ontgaat me volkomen. Zo van "Was u nog niet debiel, zorg dan dat u vvd stemt. Dan regelen wij dat!" ?
Dat dit serieus bedoeld is , is werkelijk beschamend. Wat is onze overheid/politiek toch een onprofessioneel zooitje.
Ik kreeg als andwoord:
Een Nexit zal voor u vele voordelen bieden en een positieve impact hebben.
Bereid u er op voor!
of was het antword
Dat was ook precies de boodschap die bij mij door kwam. Letterlijk.
Namelijk het feit dat wij wel, en de Britten niet in de EU zitten maakt handel lastig.
Als wij net als Groot Brittanië verlost zijn van de EU is alles weer mogelijk.
Ergo: de EU is het probleem, niet wij of het Verenigd Koninkrijk.
@keestelpro | 14-02-19 | 11:21: Precies. Onze Gouden Eeuw was toen wij onverenigd solo op pad gingen en naar hartenlust handel dreven dat het een lieve lust was. Daardoor zitten we wel met al die monumentale grafpanden in Amsterdam. Maar je kan niet alles hebben heh.
@keestelpro | 14-02-19 | 11:21:
Werk dat nou eens uit, dat "alles weer mogelijk". Wat is "alles"? Onbeperkte handel? Er wordt nu ook gehandeld dat het een lieve lust is. Dankzij de EU is onze exportmarkt enorm. De Britten verlaten nu het grootste handelsblok ter wereld en onderwerpen zich in geval van no deal vrijwillig aan (voorlopig) de WTO-regels. Dat betekent dus dat veel van hun export-opbrengsten worden verbeuzeld aan hoge heffingen. Om dat te voorkomen, moet je handelsakkoorden sluiten. Voordat die er zijn, ben je vijf jaar verder - ook de Britten. Laat staan de Nederlanders. Vandaar mijn vraag: werk dat "alles is mogelijk" nou eens concreet uit.
Zie het als een huwelijk Stolwijker. Zo lang je niet getrouwd bent is alles mogelijk.
@keestelpro | 14-02-19 | 11:40:
Ja, hij is leuk.
Maar voor sommige "wensen" ben je dan weer afhankelijk van de goedertierenheid van andere niet-gebonden partners. Het alternatief is prijzig.
Oekraine is ook geen EU-lid en daar hebben we een fantastisch associatieverdrag mee. Euh, handelsverdrag. Hun plofkippen liggen keurig met Nederlands stempeltje in de schappen. En dat land ligt vele honderden kilometers verder dan Engeland.
Wat de EU doet is gewoon chantage.
Dat is omdat Oekraine geen eisen stelde en tekende bij het kruisje. De Britten stellen allerlei onmogelijke en vaak tegenstrijdige eisen. Dat onderhandelt lastig. Onderhandelingen die trouwens nog moeten beginnen als het om handel gaat.
De eisen van de EU waren niet minder onredelijk.
UKR heeft overigens heel wat geld gekregen en met name de politici daar. De kippenproblematiek is jaren geleden al voorspeldt. Het vlees uit UKR wordt gewoon omgelabeld en verkocht. Het voldoet aan geen enkele EU norm. De EU heeft echt het beste met u voor.
Tja, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont....... door deze slappe heren* is de omvolking naar vleermuizen en mo-riffs 1000x gevaarlijker dan wat bezopen Britten die zich wel herpakken.(*dames hebben hun kansen al helemaal verspeeld Nelie/Angela/Lianne/Marianne/Sharon etc.etc., daar hoeven we al helemaal niet meer op te wachten) Tijd voor actie.
Wat het ook wordt, het interesseert me geen ene reet.
Ja maar, als de Brexit hard, dan is dat niet goed voor de economie snapal..
Lood om oud ijzer, als de brexit wel goed verloopt wordt er weer iets anders duurder, genaaid word je toch.
Blok, die naar BuZa is gepromoveerd, omdat hij daar het minste schade kon aanrichten. Mooi land, met non-valeurs om belangrijke posities. Is Mark Rutte al aan het oefenen met binge-drinken om straks die dronkaard van een Jüncker op te kunnen volgen?
De Smurfen willen graag hun dorpsgek terug.
En doe die blauwe pop er ook maar bij.
OT:
tpook.nl/2019/02/14/het-is-officieel-...
Blijven bizarre tijden, vroeger werd een land verguisd als het een continent binnenviel, nu als het een continent vreedzaam wil verlaten.
De Britten kunnen morgen weglopen. No deal heet dat. Maar dat willen ze helemaal niet. Het Lagerhuis heeft met overweldigende meerderheid besloten dat er geen sprake van zijn van een no deal. Tja, dan moet je dus onderhandelen. En wat je ook van de EU vindt: die is niet verplicht klakkeloos te doen wat de Britten willen. Maar eh... wat wíllen de Britten eigenlijk? Weet jij dat misschien?
@De echte Stolwijker | 14-02-19 | 11:15:
Van twee walletjes eten.
@De echte Stolwijker | 14-02-19 | 11:15: lid blijven van een hervormde EU. Gebaseerd op handel, geen politieke eenheid. Maar die optie is er niet, dan rest alleen deze. Koste wat het kost.
Ik kan nog niet eens alle producten van Amazon bestellen uit Duitsland. En die zit wel in de EU. Flikker toch op met dat bang maken voor een brexit.
U heeft een bedrijf wat zaken doet met de UK?
Mooi ook, zo'n test. niemand weet nog wat en hoe de Brexit eruit gaat zien maar we doen alvast een test met als antwoord dat je het goed in de gaten moet houden want het kan impact hebben.
een bangmaak test dus.
Scan gedaan en "Op basis van uw antwoorden moet u op de VVD stemmen."
Deze had ik ook.
Een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog leeft.
Galm, galm, ding dong... plof....
de test gedaan "Op basis van uw antwoorden ondervindt u geen impact", zo dat was makkelijk.
Na het beantwoorden van de laatste vraag werd ik doorgestuurd naar Ali Express.
De breksit. Is dat een nieuwe candybar?
Mooi. Kaas heeft werk gevonden, zie ik.
Haha Kaas met z'n verkleedpartijtjes.
Sorry Mammeloe maar dit is toch echt gewoon Halbe Zijlstra.
Wat een onzin en bangmakerij! Ik heb een tijd gekend dat geen enkel land tot de EU behoorde.
Die tijd had een naam.
'De goede oude tijd'.
Daar denk ik toch anders over
Maar we zijn al heel lang samen met België en Luxemburg. Alleen wist men toen niet dat het onheil uit Brussel kwam. Dat bleek pas toen andere landen begonnen te klagen. Nederland had natuurlijk weer niets in de gaten.
Brittenpardon in 3, 2, 1..
REAGEER OOK