Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek: 'Salafisme-onderzoek is best wel ruk'

Mohamed Soroush mag niet meer reaguren op NUjij

hee eijffinger pik

Is er een keer een onderzoeker het met ons eens, wordt ie uit de academiaeaei gemieterd. Mohammed Soroush, wiens """onderzoek""" over salafisme door de bekende nepnieuwsbestrijder Jan-Jaap de Ruiter vrolijk de media in werd geslingerd, heeft volgens een commissie nogal een potje gemaakt van het hele wetenschappelijke gebeuren (oordeel via deze link). Soroush noemde iedereen met een koran in zijn hand een salafist (zeg maar de Aboutaleb-doctrine) en daar waren die salafisten (oh nee, red.) niet blij mee. Nu bleek een tijd geleden al dat je in Tilburg je doctorsgraad bij een rol koekjes krijgt, dus goed dat die fabriek dichtgaat en professor Gowricharn zijn promotierecht verliest. En ook goed dat arabist Jan-Jaap de Ruiter vanaf nu door het leven gaat als 'de berispte arabist Jan-Jaap de Ruiter'. Verder is er op de universiteit van Diederik Stapel helemaal niks aan de hand hoor. 

Draadje

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
watergeus | 28-02-19 | 15:53

Heeft de universiteit zelf onderzoek gedaan. Hoe kunnen ze een ander dan voor schut zetten.

wallenberg | 28-02-19 | 14:32

Ik vertrouw die universiteit niet en dus ook niet hun reactie. Kan iemand inhoudelijk, met serieus verstand van dit soort zaken, reageren op (de aantijgingen op) het proefschrift?

van heinde en verre | 28-02-19 | 13:14

Lol! Klimaatstressworkshops! Lekker praten over hoe erg het wel niet is met dat klimaat. Wel de typische Nederlandse oplossing, als we erover praten denken we erover na en lost het probleem vanzelf wel op.
Klimaat ptss, veroorzaakt wegens extra dik aanzetten van de GEVAREN van de klimaat verandering.

ratelaar | 28-02-19 | 12:32

Universiteit van Utrecht moest universiteit van Tilburg zijn.
My mistake.

gaffelbaard | 28-02-19 | 12:03 | 2

Tegel moest onder gaffelbaard | 28-02-19 | 09:07 | komen maar dat ging fout. Sorry. :(

gaffelbaard | 28-02-19 | 12:05

Maak je niet druk, is niet belangrijk. Het gaat erom dat je wat zegt. Niet wat je zegt.

Mazzelstof | 28-02-19 | 17:41

Een onderzoek met totaal andere conclusie (dat salafisten niet zo gevaarlijk zijn) is dit. Een wetenschappelijk beter en over een langere periode uitgevoerd onderzoek:
www.verwey-jonker.nl/publicaties/2018...

Beste_Landgenoten | 28-02-19 | 11:44

Als u de waarheid over salafisten wilt weten, leest u dan de boeken van Thilo Sarrazin en Ruud Koopmans, maar niet de onzin die door Berger en Lucassen wordt uitgebraakt of die andere shit van de KUT-universiteit (Katholieke Universiteit Tilburg).

oliebolletje123 | 28-02-19 | 11:35 | 2

En Bassan Tibi en de ex van Wierd Duk, t gaat hard met het aantal boeken over de negatieve kanten v/d islam.

Uw Verzekeringsadvis | 28-02-19 | 13:06

Lucassen, daar noem je mer ook wel eentje, knettergek op staatskosten.

Uw Verzekeringsadvis | 28-02-19 | 13:07

Prima dat zo'n onderzoek eens goed tegen de lamp wordt gehouden. kan het alleen maat toejuichen dat ook de softe sector eens moet gaan voldoen aan wetenschappelijke standaarden.

Wel jammer dat ze Gloria Wekker haar promotie niet kunnen terugdraaien. Helaas.

Beste_Landgenoten | 28-02-19 | 11:24

wat hebben die Haagse Hippies o.l.v. PvdA/GL en Rutte (VVD) en nog wat Clubs hier allemaal heen en naar toe gehaald in dit Land .
Die teringzooi daar in dat Midden-Oosten lukt Ze daar al Honderden jaren niet optelossen .
En nu door die troep hier heen te halen denken Ze zekers wel dat het lukt .
Ongelooflijk drama na drama na drama met die Murkenmeuk.

liegende lippen | 28-02-19 | 09:50

Het is terecht wat die Uni van Tilburg geoordeeld heeft; als zij dat niet gedaan zouden hebben, is het academisch verdedigbaar dat de islam in Nederland een gevaar is voor niet-moslims. En wat moet je als samenleving met die wetenschap? Oorlog? Deporteren?

Zoltan | 28-02-19 | 09:38 | 1

Dat moet je inderdaad niet willen.

Mahatma | 28-02-19 | 09:56
-weggejorist-
zimmerschwanz | 28-02-19 | 09:27 | 2

Zo moet je eens zoeken naar de promotor: Ruben Gowricharn

www.promotiekamer.nl/over-ons/ruben-g...

Die vent heeft meer sociale studies (Tuurlijk, Amsterdam, dûh!) gedaan dan dan dat er illegale economische migranten naar Nederland komen.

Ik snap dat het niet geaccepteerd word zie hier het linkse bestel en op dat zelfde bestel baseren we de klimaatgekte, doem denken over een wereld zonder EU en is de wereld van iedereen, Jak!

Lekker nie opgerot | 28-02-19 | 09:14 | 1

Ik heb net wat artikels zitten lezen via de link die je gaf. Och, niks dan de zoveelste anti-witte racist die denkt zijn racisme te kunnen verbergen met wetenschappelijk gebrabbel.
Zo'n eentje die in alle blanke mensen niets anders ziet dan een bevooroordeeld, racistisch, post-koloniaal superioriteits en geprivilegieerd, nooit armoede gekend hebbend 'wit' en vooral slecht mens. Om geen enkele andere reden dan dat iemand toevallig een blanke huid heeft.

Anti-witte racisten pikt men er heel makkelijk uit.

gaffelbaard | 28-02-19 | 09:35

Natuurlijk.
Universiteit Utrecht.

Blanken demoniseren is bij de universiteit Utrecht een garantie voor promotie (Gloria Wekker). En daar tegenover.

Wetenschappelijke kritiek op de islam word door de Universiteit Utrecht (zoals iedereen kon lezen in de link naar het oordeel) onjuist beschouwd als islamofobie en reden je af te fakkelen als wetenschapper.

De universiteit van Utrecht laat zich spannen voor het karretje van de islamofobie agenda van de OIC. ("We reject all acts and attempts of
distortion to associate Islam with terrorism.", bron www.oic-oci.org/page/?p_id=182&p_... )

Die agenda lijkt op het eerste gezicht te streven naar het tegengaan van discriminatie van islamieten, en dat is waar gekleurde mensen (zoals een Glorie Wekker en een Sylvana Simons) denken zich in te herkennen ('Ik ben van kleur, ik word ook gediscrimineerd, dus zijn de islamieten mijn vriend', zoiets dus) Maar, wie de documenten van het OIC leest, ziet dat het eigenlijk gaat om een legitimatie van het discrimineren en onderdrukken van alle niet-islamieten.
Politiek. Kritiek op DENK? Op de geestelijken in Iran? Islamofobie. Religieus. Een actiegroep tegen moskee nr zoveel in je wijk? Protest tegen verplicht schoolbezoek aan een moskee van je niet- of andersgelovende zoon/dochter? Islamofobie. Cultuur. Islamitische kinderen bij niet-islamitische pleegouders? Weigeren Paaseieren voortaan lente-eieren te noemen? Islamofobie. Wetenschap. Onderzoek dat kritiek heeft op de Islam en in verband trekt met stromingen in de Islam die de basis vormden voor terrorisme? Islamofobie.

Heel sneu en zielig van de universiteit Utrecht. Waar wetenschap het slachtoffer is geworden van politiek correcte corruptie. Ze beseffen zich niet wat ze hiermee aanrichten! Of misschien ook wel.

Na honderden jaren is het op religieuze gronden beperken van wetenschap weer terug!

De universiteit van Utrecht heeft 0.0, niets, nada, noppes, helemaal niks geleerd van Galileo ('En toch draait ze' www.startpagina.nl/v/wetenschap/astro... )

gaffelbaard | 28-02-19 | 09:07

Toch is het enorm schadelijk dat universiteiten voortdurend onderzoek politiseren en manipuleren. Betrokken besturen, hoogleraren, faculteiten zijn veel schadelijker voor de status van en vertrouwen in wetenschap dan de meest onverbeterlijke barbaren op deze Aardkloot. Ze vernietigen de wetenschap van binnenuit.

Parel van het Zuiden | 28-02-19 | 08:59

Iedereen die een iets donkerder tint heeft dan mijn lichtroze varkenshuid, is een salafistische neger. Wel zo overzichtelijk.

gestoptmetroken | 28-02-19 | 08:58

TL;DR maar ik meen te begrijpen dat er twee soorten salafisten zijn. De ene soort wil alle ongelovigen vermoorden, de andere ook. Helder.

Nivelleermarionet | 28-02-19 | 08:48 | 1

Het punt hier is dat je de ene soort wetenschappelijk gesproken geen salafisten mag noemen omdat ze dat niet willen en de andere soort juist wel. Dat ze verder exact hetzelfde zijn, hetzelfde denken en hetzelfde doen is niet het punt.

Mazzelstof | 28-02-19 | 17:38

Als hij op dezelfde manier geconcludeerd had dat er geen salafisme is in NL was het een cum laude geweest.

bergsbeklimmer | 28-02-19 | 08:29 | 1

Dit dus. Gewoon omdat de uitkomst niet gewenst was werd er dieper op het onderzoek ingegaan. Hoeveel flutonderzoeken die wel de politiek gewenste uitkomsten hebben zijn wel ongezien goed bevonden?

2voor12 | 28-02-19 | 08:44

Links en de waarheid. 2 Lastig verenigbare dingen. Neem nou dat gefact-check gebeuren van de NRC. Ik durf te wedden dat als ik van te voren weer waar het over gaat, ik in 9 van de 10 keer kan voorspellen wat de uitslag is van een NRC fact-check. Zo zullen beweringen van Wilders/Boudet/Trump per definitie onwaar zijn. Zelfs wanneer ze braaf het klimaatgeloof zouden belijden zou dat zo zijn.
Ik lees daarom het NRC alleen nog maar omdat ze vaker dan de Telegraaf interessante cruises aanbieden.

0112358 | 28-02-19 | 08:27

Maatregen uit het nieuwsbericht van de Unitversiteit Tilburg:
"[....]zoals het verplicht opnemen van een passage in het proefschrift waarin duidelijk wordt gemaakt welke wetenschappelijke onderzoeksmethode wordt gehanteerd"

Ehm, dat is toch standaard onderdeel van elke wetenschappelijke publicatie?

McFlym | 28-02-19 | 08:14 | 3

Mijn kilt zakt hier inderdaad van af!

Kaas de Vies | 28-02-19 | 08:24

@Kaas de Vies | 28-02-19 | 08:24:
Ik las dat je clit ervan afzakte. Sorry, nog niet wakker.

Nivelleermarionet | 28-02-19 | 08:36

Jazeker. Maar sociale wetenschappen zijn nu eenmaal niet echt wetenschappelijk.

welkom01 | 28-02-19 | 08:43

Beetje ban de hak op de tak, maar is mevrouw Gloria Wekker gepromoveerd?

Rico Tampeloerus | 28-02-19 | 07:40 | 1

Ban=van

Rico Tampeloerus | 28-02-19 | 07:40

Niet iedereen met een koran zal zichzelf salafist noemen maar de praktijk in voormalig Joegoslavië heeft ons wel geleerd dat de aardige buurman met een koran van de één op andere dag kan omslaan in een koppensnellende massamoordenaar uit naam van zijn profeet.

2voor12 | 28-02-19 | 07:36 | 5

www.geenstijl.nl/5146487/onderzoek-sa... uiteindelijk hebben de anderen verhaal gehaald nadat de moslims aan het moslimmen geweest zijn: verkrachtingen, moorden, overvallen. Het is daarna weer een zielig moslim verhaaltje geworden in de media.

Frau Merkel | 28-02-19 | 08:27

@Frau Merkel | 28-02-19 | 08:27:
Dit dus maar dat is nooit hier in het nieuws geweest.

2voor12 | 28-02-19 | 08:29

@MickeyGouda | 28-02-19 | 07:56: Nee de moslim (turken) bevolking heeft 30 jaar gedaan over landjepik. en na zoveel moorden gingen de Serviërs terug vechten.

peetjoh | 28-02-19 | 09:38
▼ 2 antwoorden verborgen

De volgende is degene die een onwelgevallige conclusie over klimaat en CO2 presenteert

azijnseikerT | 28-02-19 | 07:14

Als ze hun ideologie met behulp van een reclame slogan aan de man proberen te brengen (een vrouw heeft immers niets te vertellen), dan weet je eigenlijk al dat het niks is.

EUrofoob | 28-02-19 | 07:05 | 2

Als ik af en toe dat geratel hoor bij het Kruidvat hebben ze nóg te veel in te brengen.

MickeyGouda | 28-02-19 | 07:59

Kruidvat daarentegen maakt geen reclame met de slogan 'Winkel van de vrede'.

EUrofoob | 28-02-19 | 09:10

Als ze hun ideologie met behulp van een reclame slogan aan de man proberen te brengen (een vrouw heeft immers niets te vertellen), dan weet je eigenlijk al dat het niks is.

EUrofoob | 28-02-19 | 07:05

Mo is een pedo! Stay away from islam!

Go_Vegan2.0 | 28-02-19 | 06:19 | 2

Excusez moi, mais किन अंग्रेजीमा

Mazzelstof | 28-02-19 | 06:31

Mo paste met zijn gedachtegoed prima in die tijd. Ik begrijp alleen niet waarom hij nog zo populair is dat zelfs veel aanhangers hun kroost nog naar hem vernoemen!
Ik ken maar bar weinig "ouders" die hun kind Adolf noemen!!!

Harrie7949 | 28-02-19 | 07:36

Het is op zich een goed ding dat klagende moskeeën en knikkende commissie namens de KUT het er gezamenlijk over eens zijn dat de algemene conclusies uit het rapport schrijnender en alarmerender zijn dan eerst werd voorgedaan, daar geconstateerde afkeer van de Nederlandse samenleving niet meer kan worden beperkt tot salafistische stromingen maar door moslims van allerlei scholen breed wordt gedeeld. Plausibel verhaal.

Mazzelstof | 28-02-19 | 05:59

Is er één islamitische samenleving op de wereld waar sprake is van gelijke rechten tussen mannen en vrouwen, waar homoseksuelen veilig zijn, waar je vrij kritiek kunt uiten op de levenswandel van de profeet, waar je als etnische minderheid of andersgelovige vrij bent? Ik kan er geen bedenken.

Daarnaast wantrouw ik elk wetenschappelijk onderzoek binnen een moskee-setting, omdat de doelgroep regelmatig lijkt te spreken met een gespleten tong. Zelfs in een Aboutaleb, die zich naar buiten toe altijd zo liberaal presenteerde, schuilt naar eigen zeggen een salafist. Dat staaft wat mij betreft het onderzoek van Soroush en maakt het tegelijkertijd overbodig.

MickeyGouda | 28-02-19 | 04:57 | 1

Noem mij 1 islamitisch land waar de rechten van moslims hetzelfde zijn als niet-moslims. Is er niet. Allemaal ook wettelijk verankert.

azijnseikerT | 28-02-19 | 07:18

Okido meiden en knullen.
Ik ben er wel klaar mee. Doei.

HoerieHarry | 28-02-19 | 04:42

In de tijd dat ik opgroeide, ja, ook stedelijk, had je nooit van islam gehoord. Naja een enkele keer een muslim met wie je een bier dronk of een jointje rookte.
Kon allemaal, niks te gek.
En nou word je doodgegooid met de "materie". Goedschiks of kwaadschiks.
Vandaar dat ik meer te horen krijg dan ik wil weten.

Maar je kunt het koppie laten hangen, of het koppie laten afsnijden, je kunt ook Rod Stewart draaien, en de pleiterik pakken. Dit zijn geen Erdogan-"Turken", vriend, het zijn niet eens Turken.
www.youtube.com/watch?v=zQ41hqlV0Kk
*Prüüst!* *Ülaaf* *Mazzeltüv* * *PLÜP* *KLÜK!*

Sezen Aksu is dat wel:
www.youtube.com/watch?v=gln9UeYXn-4&a...
Lekker met een glas raki, mandje meloenstukken en wat dies meer zij...

chicago river | 28-02-19 | 03:18
-weggejorist-
RickyLaRue | 28-02-19 | 02:16 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik heb begrepen dat de Uni van Tilburg nu bij dissertaties verplicht een hoofdstuk op wil nemen over de gebruikte methodieken om dit soort clownerie te voorkomen. Dit betekent o.a. dat je inzicht moet geven dat jouw methodiek ook inderdaad gemeten heeft wat het moet meten. De luchttemperatuur meet je met een methodiek die daarvoor is ontwikkeld nl. een thermometer. Er zijn wel meer dingen die meten zoals een rolmaat maar daar meet je geen temperatuur mee. Dit klinkt allemaal wat flauw maar het is in methodologisch onderzoek de grootste valkuil. Je denkt iets te meten maar het is helemaal niet zo want je meet iets anders. Het vermelden van gebruikte methodieken was altijd al een essentieel onderdeel van een dissertatie maar ook bij doctoraal scripties maar blijkbaar niet in Tilburg. Helaas vallen de klappen het vaakst in de softe hoek van de wetenschap en dat is eigenlijk wel jammer omdat gedrag overal voor komt en gebaat is bij goede wetenschappers en geen charlatans in de multiculturele sector, de antropologie en psychologie.

namensmijnhond | 28-02-19 | 02:03 | 16

De sociale wetenschappen. Terwijl deze wetenschappen vroeger enorm veel tijd investeerden in methodologie, statistiek, SPSS etc. Nu kun je in die hoek het volk “wetenschappelijk” wijsmaken dat vlees mensen agressief maakt, we allemaal last hebben white privileges, dat de hersen van mannen en vrouwen identiek zijn en meer onzin. Charlatans vind je met name daar. Vooral onder antropologen.

namensmijnhond | 28-02-19 | 05:43

Falsificatie bij softe wetenschappen blijft altijd een probleem. Herhaalbaarheid is bijna onmogelijk. Vandaar dat de wetenschsppelijke waarde beperkt/nihil is.

Boogschuttertje | 28-02-19 | 07:05

@Boogschuttertje | 28-02-19 | 07:05:
Alleen jammer dat de malloten die er achter aanlopen altijd de neiging hebben om dit als keiharde feiten te presenteren.

Rico Tampeloerus | 28-02-19 | 07:56
▼ 13 antwoorden verborgen
-weggejorist-
RickyLaRue | 28-02-19 | 02:01

Salafisten doen niets anders dan voor de rest van de mohammedanen de klusjes opknappen totdat het tij daar is dat de zij er ook aan mee kunnen doen.

Hetzelfde geldt voor gewelddadige extremisten: dat is ook tijdelijk aan hen uitbesteed.

Op dit moment is de inzet van kinderen al usance onder het motto dat dreiging al voldoende is (om bijvoorbeeld een leraar van school te krijgen).

Mazoeza | 28-02-19 | 01:57 | 1

Inderdaad, er zijn maar weinig capabele politici die de grote lijn nog zien, om een glas water te vergiftigen heb je maar een druppeltje nodig, de mo-gifmengerszijn al 40 jaar bezig.

grindbak | 28-02-19 | 08:36
-weggejorist-
RickyLaRue | 28-02-19 | 01:53

Ot.
Nu: Alex Jones bij Joe Rogan

Mogwai | 28-02-19 | 01:34 | 1

Alex Jones haha.

RickyLaRue | 28-02-19 | 01:57

Is that all you got sir ? A couple of firecrackers to kill Dany Green. De man waarvan jullie zeiden dat hij gek was.

sprietatoom | 28-02-19 | 01:28 | 1

Christal Meth, you want some meth sir ? Geen netflix serie maar realiteit. Sprak in de states met helaas 2 zwarte meth verslaafden en ze zeiden beiden begin er nooit aan sir.

sprietatoom | 28-02-19 | 01:41
-weggejorist-
RickyLaRue | 28-02-19 | 01:18

Als iemand beweert; ik ben een salafist, dan dan is de kans groot dat die persoon een salafist is.

de honden blaffen... | 28-02-19 | 01:15 | 10

www.geenstijl.nl/5146487/onderzoek-sa...
Assad is keihard. Je mag van alles maar ga je lopen te kloten dan hang je met een stok in je reed aan een electriciteits kabel. Het is simpelweg anders volk. Die zijn niet vredelievend. Assad is geen Christen maar naar ik weet een Alawiet en hield alle geloven in hun waarde. Gingen ze met elkaar op de vuist sloeg hij ze met harde hand uit elkaar. Dat is het enige wat het volk daar begrijpt.

Houtbar | 28-02-19 | 02:23

@sprietatoom | 28-02-19 | 01:52:
Een huurling daar verdiend meer per maand dan een jaarsalaris hier en moorden vinden ze heerlijk..

Houtbar | 28-02-19 | 02:33

@Angélica de Sancé | 28-02-19 | 01:50:
Wel de rust Angelina. Goed gesprek;).

Houtbar | 28-02-19 | 02:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Even iets anders. Als de staat nog 5 miljard aan aandelen in AirFrance/KLM koopt. En dan nog eens onverwacht 10 miljard aandelen koopt.
Zijn wij dan de sterkste of verliezer?

Houtbar | 28-02-19 | 01:07 | 7

@Houtbar | 28-02-19 | 01:22: Ze hebben nu een duidelijk signaal afgegeven dat we niet meer pikken dat KLM wordt uitgekleed tgv Air France. Nu moeten ze weer fatsoenlijk gaan samenwerken. KLM heeft AF nodig vanwege bepaalde bestemmingen die KLM zonder samenwerking niet had bemachtigd. KLM was helaas gedwongen tot samenwerking. Sabena is failliet, anderen doen het ook slecht. KLM alleen was onmogelijk, helaas!

Angélica de Sancé | 28-02-19 | 01:26

@Angélica de Sancé | 28-02-19 | 01:26: juist daarom door pakke nu. Kost veel inderdaad. Zie dit simpel als een overname. Kan betaald worden door milieu idioterie te stoppen.

Houtbar | 28-02-19 | 01:40

@Houtbar | 28-02-19 | 01:40: De Fransen zullen nooit 1 aandeel verkopen nu ze weten dat het de NLers serieus is. Ook kan NL als de anderen al willen verkopen, dat bedrag niet ophoesten. Het zou de staatsschuld enorm verhogen en KLM isoleren. Hoewel KLM succesvoller is dan AF, is AF toch veel groter. Dat beseffen ze heel goed. Wat ze niet beseften is dat de NLse ministers een keer voor NL opkwamen. Ik viel ook van mijn stoel nadat de pulsvissers al in de kou bleven staan. Maar gelukkig is het anders gelopen. Die CDA minister van Financien is misschien wel de beste van allemaal. Nou is dat op zich geen prestatie maar hij verdient een plusje.

Angélica de Sancé | 28-02-19 | 01:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Hier zeg ik van alles wat ik volgens niemand mag zeggen. Ik ben die islam zo ongelooflijk spuug..... ......... .................. ........... ............. ......................... .................... ............. ..................... ............... ........... ............ ............... ...................... ................... ................ ................ ..... .

Datkanjenietmenen | 28-02-19 | 00:23 | 11
-weggejorist-
Oprisp | 28-02-19 | 01:11

@Jan Dribbel | 28-02-19 | 01:20:
Er broeit wat, Jan.

Oprisp | 28-02-19 | 01:32
▼ 8 antwoorden verborgen

Woord van de komende 20 jaar : #islammoe. I rest my case.

Datkanjenietmenen | 28-02-19 | 00:20 | 1

Geloofs moe mag ook ;)

Houtbar | 28-02-19 | 00:30

De Katholieke Universiteit van Tilburg weet het beter dan de Coördinator Terrorisme Bestrijding en de AIVD.
Maar ja, politiek correct tot in de kist.

Jan Dribbel | 28-02-19 | 00:08 | 4

Je hebt het over Dick Schoof. In het veld noemen wij hem een "nomnuts".

Houtbar | 28-02-19 | 00:27

@Jan Dribbel | 28-02-19 | 00:36:
Mooi, vent was niets waard. Dat was weer een puppet.

Houtbar | 28-02-19 | 00:45
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
zorg(elijke)staat | 28-02-19 | 00:06

Op mijn boekenlijst staat nog de Koran en de Tora.
Uiteraard ook Mein Kampf, maar dat mag dan weer niet.

Houtbar | 28-02-19 | 00:01 | 3

Schijnt te mogen tegenwoordig.
Wilt u een linkje?

RickyLaRue | 28-02-19 | 00:19

Alles wat met geloof te maken heeft negeer ik. niet. Helaas ben ik wel van mening dat al het geloof met wortel en tak uitgeroeid dient te worden.
Dat dan weer wel.

Houtbar | 27-02-19 | 23:48 | 6

@ghetto-is-back | 27-02-19 | 23:56: die ken ik maar dat is slechts mijn oordeel beste. Ik wil salarisregeling om de oren slaan met hun koran net als idioten met de bjbel en de thora
Ik wil alle gelovigen helemaal stuk slaan met hun sprokjesboeken.
En dat mag ik willen toch?

Houtbar | 28-02-19 | 00:08

@Houtbar | 28-02-19 | 00:08:
Pardon voor typo's lever stuk en zie nog slechts wazig door 1 oog.
Sorry laiverd.

Houtbar | 28-02-19 | 00:13

Een soort beeldenstormer dus.

SlimmeBelg | 28-02-19 | 04:18
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
RickyLaRue | 27-02-19 | 23:45 | 10
-weggejorist-
RickyLaRue | 28-02-19 | 02:44
-weggejorist-
HoerieHarry | 28-02-19 | 03:07
-weggejorist-
RickyLaRue | 28-02-19 | 04:41
▼ 7 antwoorden verborgen

We raken steeds verder van het padje. Het lijkt zo onderhand wel een lsd trip die fout begint te gaan.

Ton8695 | 27-02-19 | 23:39 | 2

Spreek je Soroush trouwens uit als Soros?

Ton8695 | 27-02-19 | 23:39

het is inmiddels een delirium,maar een waar we niet meer uitkomen met dit zooitje

hertogvanzottegem | 28-02-19 | 00:12

Erg dom van dhr. drs. M. Nazar Soroush om van een promotie onderzoek een ongeleid projectiel (RPG) ter ondersteuning van een politieke campagne te maken. Hij is waarschijnlijk z'n dr. titel kwijt, maar intussen nog niet helemaal "De externe Commissie Wetenschappelijke Integriteit stelt vast dat onderzoeker dr. M. Nazar Soroush [ ... ]" www.tilburguniversity.edu/nl/actueel/...
Iemand gaat straks aan de haal met z'n profijt schrift , corrigeert de Salafistische foutjes, en kan elders een slam dunk promotie gaan maken. Ik ben blij dat zulke dingen weer gecorrigeerd worden. Een wetenschapper die aantoonbaar en reproduceerbaar talloze keren met zijn politieke/religieuze ideologie wetenschappelijk de fout in gaat, is daarna gewoon wetenschapper af.

rmstock | 27-02-19 | 23:27

Geloofschap en wetenschap. Dan weet ik het wel geloof ik.

Premier Trutte | 27-02-19 | 23:26

Elke Moslim is in meerdere of mindere mate een salafist of jihadist. PUNT!

Harrie7949 | 27-02-19 | 23:25

Ik zie de hoogleraar over Noord-Korea weer bij Jinek zitten. (Gister ook al).
Heb het geluid niet aan want bij hem heeft dat geen zin.
Omdat er bijzonder weinig bekend is over dat land kan hij alleen in aannames denken en praten over Kim.
Blijf het bijzonder vinden dat soort figuren.

HoerieHarry | 27-02-19 | 23:23 | 12
▼ 9 antwoorden verborgen

Het woord "Islam" betekent letterlijk "overgave".
Tja, wat za'k zeggen.
Zelf sta ik anders in het leven.

Op de achtergrond hoor ik een hese linkse lama schijten.
Het blijkt Eva Jinek, met d'r dagelijkse rondje "Twwummp"-bashen.
Ze lust er wel pap van.
Er zit een of ander hysterisch cokehoofd bij aan tafel die to-taal losgaat in z'n oneindig wijze journalistieke analyses.
Volgens mij wil cokehoofd, hij zit er wel vaker, gewoon in d'r broekje.

En dan zelf beginnen over polarisatie, hmm?
Van Abou Taleb hoef je geen ommezwaai te verwachten. Immers, in "iedere moslim schuilt een Salafist".

Das fijn toch ,AbouTaleb, zo vlak voor het slapen gaan, dit soort afvallige rapporten.
Kun je volgende week woensdag weer bij radio Rijnmond de toffe jongen uithangen.

chicago river | 27-02-19 | 23:16 | 3

Ik dacht dat het zelfs onderwerping betekend. Nog een stapje erger dus. Je moet wel erg maf zijn om lid te worden van een club met de naam "onderwerping".
Tenzij je masochist bent natuurlijk en dan is het nog steeds vrijwillig!

Harrie7949 | 27-02-19 | 23:30

@Harrie7949 | 27-02-19 | 23:30:
Je hebt gelijk, maar komt op hetzelfde neer: onderwerping aan de Wil van God = overgave aan de religieuze doctrine.
Alleen de imams en een heel palet aan islamitische leiders spinnen er garen bij.
/OT - Overigens zegt de Turkse Fidan nu bij Jinek weer heel zinnige dingen, maar triest is het natuurlijk wel: veel "islamieten", die het dus eigenlijk niet zijn, of niet willen leven naar de Islamitische Wet, durven zich niet uit te spreken, want... dan hangt het Kromzwaard van Damascus boven je hoofd.

chicago river | 27-02-19 | 23:37

Bij mij komt islam over als; kan niet lopen. Best wel zielig eigenlijk.

beter-laat-dan-nooit | 27-02-19 | 23:49

Een wetenschappelijke titel betekent tegenwoordig alleen nog maar dat je een politiek correcte mening verkondigt, volgzaam en braaf bent en verder je bek houdt.

Baron Clappique | 27-02-19 | 23:14 | 1

Als je volgzaam en braaf bent heb je nog iets aan een wetenschappelijke titel. Overal wordt de vrijheid van meningsuiting beperkt. Alleen zoals de EU wil dat we denken, mogen we denken anders word je aangepakt. Zoekmachines, ingezonden artikelen verwijderen, alles zoals Ollongren het wil. (Ik noem haar naam als symbool voor het verschijnsel). Alle gegevens over ons worden verzameld en vastgelegd... Het wordt steeds beklemmender... Als nu zelfs proefschriften worden beoordeeld op 'politieke correctheid' is de wetenschap gezwicht en gaat het licht echt uit. Is het de EU??? Niet de VS want Trump doet wat hij wil. De Amerikaanse internetbedrijven doen wel mee met het circus. Soms wordt subtiel aangereikt hoe we moeten denken. Dagelijks de boodschap dat Blokkeerfriezen slecht zijn en KOZP is goed. Moslims zijn fantastisch (Marokkaanse vlag op 4 mei moet aantonen dat de Marokkanen NL hebben bevrijd en niet de Amerikanen, Engelsen en Canadezen want die vlaggen zie je niet) Joden en Israel zijn slecht. NPO geeft 0 euro voor Israelgeorienteerde programma's en miljoenen voor islampromotie. Oeps... ik ben weer aan het doorratelen... Maar is het de EU??? Wie doet ons deze shit aan? Ik wil daar heel graag antwoord op.

Angélica de Sancé | 27-02-19 | 23:36

Waardeloze universiteit. Er is daar intern nog veel meer aan de hand... Buitenandse academen met hun achterbakse rotmaniertjes gecombineerd met ‘handige’ Brabantse mannen maken het tot een schande

Nimby_007 | 27-02-19 | 23:11

De uitspraak van de "externe" commissie o.l.v. prof. dr. Ton Hol mist iedere onderbouwing. Die kan dus in de prullenbak. Maar ja, wat wil je ook met zo'n achternaam.

Baron Clappique | 27-02-19 | 23:08 | 2

Een hol vat dus.

Mr_Natural | 27-02-19 | 23:09

Je verwacht het totaal niet.

Mart6037 | 27-02-19 | 23:07

@Mart6037 | 27-02-19 | 23:07:
Wetenschap is leuk, maar alles moet natuurlijk wel politiek correct zijn.

Baron Clappique | 27-02-19 | 23:09

Dom Tilburg: of je het nou wel of niet terecht als salafistische organisatie bestempelt doet weinig ter zake en komt ook voort uit het gebrek aan wil in Nederland om salafiske eenduidig te definiëren en dus te erkennen.

Waar het om gaat is dus dat betreffende doelgroep voor een deel niet wil integreren en zelfs anti-westers is. Oftewel bewust integratie vermijden en optreden als intriganten.

Tilburg steekt de kop in het zand.

Tee Of Cup | 27-02-19 | 23:05

97% van de wetenschappers zegt dat dit onderzoek niet klopt.

Mr_Natural | 27-02-19 | 23:02 | 4

@HoerieHarry | 27-02-19 | 23:06: das helemaal niet opvallend, als je de leer van de kerk niet volgt dan wordt je geëxcommuniceerd en kun je een verdere carrière wel vergeten

Retepsteeltje | 27-02-19 | 23:27
▼ 1 antwoord verborgen

Een goed begin zou zijn om alle pseudo-wetenschappen niet meer als wetenschap te erkennen.

Boogschuttertje | 27-02-19 | 22:57 | 2

Hallo... De pseudowetenschap heeft er ook ruim 400 jaar over gedaan om de wetenschap te overtuigen dat de aarde niet plat was en geloven hele volksstammen nog steeds in een virtueel figuur die ze vereren als god.

beter-laat-dan-nooit | 28-02-19 | 01:06

@beter-laat-dan-nooit | 28-02-19 | 01:06: God is niet te omschrijven in woord nog beeld, maar het is zeker dat de mensen, dieren en planten eruit voort zijn gekomen. Gepriviligeerde mensen die er ook nog een ziel bij hebben gekregen.

SlimmeBelg | 28-02-19 | 04:27

Dus als ik het goed begrijp buigt de K.U.T. voor een stel kutsalafisten die je geen kutsalafisten mag noemen.
Dat is best wel lullig van de K.U.T..

Jan Dribbel | 27-02-19 | 22:57

Toch wel knap, hoor. Nepwetenschap neppen.

Parel van het Zuiden | 27-02-19 | 22:56

Volgens de Amal moskee vonden op bepaalde datums waarvan Soroush claimde erop in die moskee te zijn om aan bepaalde activiteiten deel te nemen, niet die activiteiten plaats. Maar wie spreekt hier niet de waarheid? Een jaar geleden liet een imam (of zo) een vervalste dreigbrief zien in de media. Ze zijn goed in liegen.

Sitting_targets | 27-02-19 | 22:55 | 3

Takiyya, je mag liegen zoveel je wil tegen ongelovigen...

Retepsteeltje | 27-02-19 | 23:29

De islamitische jaartelling begon in 622 en de kalender is een maangebonden kalender, bestaande uit een jaar van 12 maanden van 29 of 30 dagen. Doordat deze 12 samen ongeveer 354 dagen duren, loopt deze kalender elk jaar 10 tot 12 dagen uit de pas met het zonnejaar.

Baron Clappique | 27-02-19 | 23:46

@Baron Clappique | 27-02-19 | 23:46: voor hen wel fijn... Hun feestdagen verschuiven tenminste.

beter-laat-dan-nooit | 28-02-19 | 01:09

Universitair onderwijs niet links?

Mart6037 | 27-02-19 | 22:55

De geobserveerde salafisten klaagden dat nergens bewezen was dat ze salafisten waren. En ze waren het niet, zeiden ze. Dus is het promotieonderzoek op los zand gefundeerd. Zeiden ze. Dus is het waar.

Lt. Hubert | 27-02-19 | 22:44

Takiyya door een universiteit en wetenschappers is erger dan takiyya door moslims die dat met de paplepel ingegeven kregen. Dat toont aan dat Wilders volkomen gelijk heeft m.b.t. de islamisering van het westen. Een onderzoek voor promotie achteraf ontkrachten omdat er waarheden in staan die niet 'politiek correct' zijn, is alles wat met wetenschap te maken heeft onwaardig.
Drs. M.T. Nazar Soroush: Libertatis restitutae dulce auditu nomen. U moet uw schrift blijven verdedigen. Afshin Ellian kan u waarschijnlijk daarbij van steun zijn.

Angélica de Sancé | 27-02-19 | 22:43

Tweet van Sterkenburg:
"Sowieso hebben genoeg onderzoekers laten zien dat zij prima toegang konden krijgen tot salafisten, al is het soms een kwestie van een hele lange adem en een vertrouwensrelatie opbouwen."

En wat krijg je dan? Brave verhaaltjes, maar de waarheid? Ze moeten eerst zeker weten dat je een weg met ons, white guilt SJW-type bent. Dan weten ze dat je te bedriegen bent, wat ze dan ook doen.

Sterkenburg:
'En als je vreest voor een “negatieve, mogelijk zelfs agressieve bejegening” dan moet je dit soort onderzoek gewoon overlaten aan mensen die het wél durven.'

Zucht. Stoer hoor. Het gaat erom dat je dan geen gesprek kan aangaan en geen informatie krijgt.

Sitting_targets | 27-02-19 | 22:43

Ik kijk nergens meer van op. Bij zoektermen van google krijg ik 'Jensen soundos'.. alsof het belangrijk is dat Soundos Jensen heeft afgewezen.

Wat potdomme heel Nederland in plaats van die onzin had moeten zoeken was ' Jensen meisje Yezidi'.
Schande dat men dit wil lezen in plaats van een echt verhaal, wat nota bene dringend gehoord moet worden door een groot publiek.

Ook het temptation eiland/voice/talent publiek.
Credits voor Jensen dat hij dit meisje in de uitzending had.
Triest dat de volgende dag daar niet iedereen over praat en dit terugzoekt en hier meer over wil weten.
(Niet de GS lezers dus, maar de rest voor wie dit echt niet algemeen bekend is).

letopuwzaak | 27-02-19 | 22:37

Voor wie niet opziet tegen wat leesvoer: al-yaqeen.com/nieuws/mohammed-sourous...
Het is beangstigend dat ze in het onderwijs en de wetenschap zich laten knechten door de islamitische horzels.

hotnot | 27-02-19 | 22:36 | 1

Geschreven door Bestuur stichting as-Soennah
24 september 2018

Die kennen we.
List en bedrog.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 22:44

Het is potentieel halal varkensvoer niets meer en niets minder.
Het is een kwestie van geduld maar eens zijn we hierover uitgeluld.

getzappad | 27-02-19 | 22:36 | 1

Halal varkensvoer? Dat zou dan vlees van een besneden zwijn kunnen zijn. Of van een zeug met een hoofddoekje.

isitsoornot | 27-02-19 | 22:59

Lol, er werd waarschijnlijk zo opzichtig weggekeken, gebogen en aangeprutst, dat de geloofwaardigheid van de gehele academische wereld in gevaar kwam. Gevalletje: "sorry, maar als er koppen gaan rollen, zijn dat toch echt jullie koppen."

kotelet | 27-02-19 | 22:35

www.tilburguniversity.edu/nl/actueel/...

Het College van Bestuur treft nu op basis van het advies van de rapportage een aantal maatregelen. Het heeft de betrokken onderzoeker verzocht het proefschrift niet verder te verspreiden zonder toevoeging van het oordeel van de Commissie Hol en de sancties die de universiteit heeft genomen.

De waarheid mag niet naar buiten komen.....
Of mogen wij niet oordelen?

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 22:35 | 2

De waarheid: 1) dit is flutwerk 2) Salafisme is dogmatisch denken. Dogmatisch denken is niet-wetenschappelijk.

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-02-19 | 22:39

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 27-02-19 | 22:39: knap dat jij dat uit het oordeel van de commissie haalt. En het CvB trekt conclusies die werkelijk nergens op slaan. Zeker mbt de promotor. Zeer discitabel.

Boogschuttertje | 27-02-19 | 22:52

Salafisten zijn naar moslims die er letterlijk naar streven om naar het leven en voorbeeld van hun "profeet" te leven. De koran en de soennah. Even korte uitleg: soera's zijn versen uit de koran of soennah. Hadith komen uit de soennah en dan heb je fatwa's en dat zijn uitspraken door korangeleerden (imams) op basis van beiden. Dan heb je shjiiten (Iraniërs) die hun kinderen ook Mohammed noemden, met een rondneukende Mohammed wisten ze op een gegeven moment niet meer wie dan nazaat was. ZIj hebben dan zo'n Ruhollah Khomeini die zegt dat niet alleen pedofilie is toegestaan, maar ook seks met geiten en schapen, als je het vlees maar verkoopt aan het dorp naast je of iets verderop. Aan perversiteit geen gebrek.
Dan is er nog iets van een Koninklijke Bibliotheek van Alexandrië en dat de koran na verovering en vernietiging geschreven is. Sjah, de koran en wetenschap. Griekenland hoorde ook veroverd te worden. Sjah, de koran en wetenschap. Tussen Egypte en Griekenland werd best wel veel kennis uitgewisseld. Die hele islamitische "gouden eeuw" was puur gebaseerd op het veroveren van intelligente culturen en het verspreiden van kennis binnen het veroverde om de islam toch nog wat te laten lijken.

klowiepowie | 27-02-19 | 22:33 | 2

Aardige samenvatting.
En er zijn nogal wat stromingen binnen de sekte die allemaal claimen het boek te volgen, vandaar de haat en nijd tussen bijvoorbeeld Iran en Saudi Arabië. (Opvolger van Mohammed inderdaad). Het mooie is dat ze niet kunnen toegeven als er een fout gemaakt is: een moslim is immers perfect. De volger van Mohammed. Vandaar ook de kortsluiting bij Mohammed en de vraag of hij pedo was. Ja. Maar dat kan niet toegegeven worden. Net als bijvoorbeeld handicap. Kan niet in de islam. Wegstoppen dus. Echt totaal wereldvreemd.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 22:39

Er zal wel een telefoontje uit Qatar ofzo gekomen zijn dat de subsidie wordt ingetrokken als dit onderzoek dat de islam in een slecht licht stelt niet wordt afgeserveerd.

HoogToontje | 27-02-19 | 22:33 | 1

In welk soort licht komt de islam eigenlijk wel positief onder de aandacht???
Het licht uit een zwart gat???
Vragen vragen vragen, stellen modoms zichzelf geen vragen????

getzappad | 27-02-19 | 22:44

Feit: Mohammed trouwde een negenjarige vrouw. Vervolgens loeien sirenes vanaf de minaretten en krijsen VMBO meisjes om het hardst. Bij deze dissertatie gaat het erom of de onderzoeker nuance-verschillen opmerkt of dat het overal één pot nat is. Bestaat er daadwerkelijk een niet-salafistische islam? Vanuit dat perspectief had de onderzoeker beter te werk kunnen gaan. Want o o o stel dat de uitkomst van zo'n onderzoek zou bewijzen dat de islam werkt met versluieringen van de werkelijkheid...

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-02-19 | 22:33 | 12

@frank4444 | 27-02-19 | 23:29:
Nja t punt is dat wanneer iemand zegt dat Socrates een pedofiel was niemand het een ene kont uitmaakt, maar wanneer iemand hetzelfde zegt over Mo dan zijn de rapen gaar. Oké Socrates heeft geen religieuze volgelingen maar het gaat om de zeitgeist. Her is gewoon een feit was blijkbaar niet benoemd mag worden. Koekoek.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 23:35

Flavius Josephus, de Joodse kroniekschrijver, beschrijft het leven van Vespasianus, de Romeinse veldheer die later keizer van Rome werd. Vespasianus kreeg elke dag een nieuwe maagd 'voorgeschoteld', bij wie hij het maagdenvlies mocht doorboren. Romeinen waren bijgelovig en hij geloofde dat dit zijn mannelijke potentie instand zou doen houden. Mohammed was in vergelijking met de Romeinen kleinbier. In de islam draait het ook om mannelijke potentie en mannelijke 'heer'-schappij.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-02-19 | 12:13
▼ 9 antwoorden verborgen

Wetenscappelijk onderzoek is ook maar een mening. Kijk maar naar het gekleurde werk van Gloria tropeninstituut Wekker

Peniskokertje | 27-02-19 | 22:32 | 1

Dat is geen wetenschap.

letopuwzaak | 27-02-19 | 22:41

De enige echte arabist is helaas overleden.
Wat nog over is zoals Jan-Jaap zijn charlatans, wegkijkers en buigers.

Jan Dribbel | 27-02-19 | 22:28 | 2

Machteld, die ziet dingen ook nog best scherp.

basweetutwel | 27-02-19 | 22:37

Nou ja, als buitenstaander is het lastig te beoordelen of deze "schorsing", of hoe moet je het eigenlijk noemen, al dan niet terecht is.

Ik weet wel dat het Verwey-Jonker instituut een tijdje terug dat hele salafisme nogal downplayden en het voorstelden als een soort gezellige, absoluut ongevaarlijke polderislam, terwijl in een soort reactie daarop de NCTV en AIVD waarschuwden dat het salafisme wel degelijk een bedreiging voor Nederland inhoudt, omdat ze ideeën hebben die enigszins haaks op de democratisch rechtsstaat staan zoals we die in Nederland kennen (zo heb ik het ongeveer begrepen).

In de link lees in het volgende:

"De externe Commissie Wetenschappelijke Integriteit stelt vast dat onderzoeker dr. M. Nazar Soroush een groot aantal islamitische instellingen in zijn proefschrift zonder voldoende wetenschappelijke onderbouwing als salafistisch heeft gekwalificeerd."

Dus het bezwaar is niet zozeer dat hij het salafisme als een bedreiging heeft voorgesteld in zijn promotieonderzoek, maar dat hij een aantal instellingen als salafistisch zou hebben gekwalificeerd, die dat niet zijn, of althans hij levert daar geen bewijzen voor?

Nou, salafisten lijken mij iig uiterst eng en bedreigend, en zijn de hofleveranciers gebleken van de Syriëgangers. Ik heb er het liefst minder, minder van, en van ISers heb ik er het liefst nul in mijn land.

De Belgische regering heeft in hoger beroep gedaan gekregen dat ze niet verplicht zijn twee ISers met hun 6 kleintjes op te halen uit Syrië. Een kleine overwinning, zou ik zeggen. Hopelijk komt Nederland ook terug van die idiotie om smerige IS ratten te gaan ophalen. Die smeerlappen horen niet thuis in een beschaafde westerse samenleving.

Dr_Johnson | 27-02-19 | 22:28

Ah, de Katholieke Universiteit Tilburg.
Dat is toch waar Diderick Stapel zijn baanbrekende onderzoek deed?

Bij werk merk koekjes krijg je je doctersgraad? Ik vraag dit voor een vriend.

Osdorpertje | 27-02-19 | 22:27 | 7

@Osdorpertje | 27-02-19 | 22:37:
En terecht. Stel je voor dat de islam wat uitspraken had hal:
Wetenschap is het grootste goed,
Respecteer een ander ook als ze een ander geloof hebben,
Studeer veel,
Wees barmhartig,
Probeer problemen op te lossen....
Wat een wereld zouden we nu hebben...

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 22:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach ja, het is niet zo moeilijk. De islam is tegen alles. En wij moeten dat gewoon accepteren.
Firma
Onderwerping

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 22:24 | 3

Firma is natuurlijk fitna.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 22:26

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 22:26:
Nou, ik keur de Firma Onderwerping ook goed

skoftig | 27-02-19 | 22:27

Je blijft salafist, totdat je beslist over de vorm van de kist die je gisteren nog wist (als ik me niet vergist).

Schadenfreude | 27-02-19 | 22:24

De Leefwereld van jonge Salafisten in Nederland?
In elk Westers land natuurlijk.
En het is heel simpel hoor:
Ze worden allemaal gek gemaakt via internet, omdat ze daar blijkbaar heel gevoelig voor zijn.
Het leven is niet zo ingewikkeld.

HoerieHarry | 27-02-19 | 22:21 | 2

Vergeet ook de boeken niet.

Kaas de Vies | 27-02-19 | 22:22

Ze hebben gewoon de koran in de kopf en verzamelen zich op internet.

basweetutwel | 27-02-19 | 22:36

Islém is islém
Buig voor de korén

Hollende_Kleurling | 27-02-19 | 22:20 | 3

Hollende_Kleurling | 27-02-19 | 22:20
Bij de baard van de Profeet, die is fonetisch knap opgetiept.
Je hoort het ze blaten.

chicago river | 27-02-19 | 23:03

Ik verdaag niet langer Hollende_Kleurling met een zwitsal te zien.
Wat mij betreft is hij ontgroend GU.

keestelpro | 28-02-19 | 00:26

Dus de As-Soennah moskee is helemaal niet erg. Ze promoten daar geen vrouwenbesnijdenis. Er zijn ook geen jihadi's vanuit Nederland naar IS afgereisd. Dat blijkt nu dus allemaal niet waar te zijn. We kunnen weer rustig verder slapen.

Sitting_targets | 27-02-19 | 22:20

Jullie weten toch GS.
Niet iedereen met een koran in de hand is salafist. En niet iedere salafist is een terrorist en niet iedere salafistische terrorist is een moordenaar maar iedere salafistische moordende terrorist met een koran in de hand is een suikerspiegelpatient. of heeft niets met isis te maken ook al zegt hij zelf van wel en beaamt isis het, en heeft hij/Zij gemoord in vreemde krijgsdienst in Syrie.
Dus laat ze maar terug komen met hun dubbele paspoort en geef ze een kusje.
Wanneer leren jullie het nou eens??

frank4444 | 27-02-19 | 22:17 | 3

Oh ja, islam is liefde enzo. Juist.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 22:25

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 22:25:
God is liefde
Islam is vrede.

Premier Trutte | 27-02-19 | 23:24

@Premier Trutte | 27-02-19 | 23:24:
Afgedwongen vrede.
Begonnen als de laatste kaffir z'n extra belasting buideltje bij de imam heeft ingeleverd.

chicago river | 28-02-19 | 00:05

Ach was te verwachten. Je verdient als universiteit gewoon heel veel geld met gepubliceerde onderzoeken. Misschien dat verdienmodel eens tegen het licht houden? Of roeren we dan in zaken van de overheid? Dit blijft immers maar volhouden dat het geld van de de opheffing van de studiebeurs ten goede is gekomen aan het onderwijs. Jammer dat dit prachtige instituties als TILT en TIAS in een slecht daglicht stelt.

keizeradmiraal4 | 27-02-19 | 22:15

Dr. Kaas de Vies.

Klinkt wel lekker.

Kaas de Vies | 27-02-19 | 22:13 | 2

Prostaat onderzoekje doen?

Croxifoxio | 27-02-19 | 22:17

Heeft u niet nodig.

basweetutwel | 27-02-19 | 22:34

Een verhaal met een baardje

GekkeHenkieNiet | 27-02-19 | 22:07

Ik zou zeggen: meer van dit soort wetenschap en draai die laatste beta-wetenschappen ook maar de nek om, het maakt nu toch niet meer uit (muv van klimaatpoliticologie natuurlijk)

skoftig | 27-02-19 | 22:05

Je zou bijna denken dat er iets teveel in de stront geroerd is en daar nu wat aan gedaan wordt... Grappig!

Bozepanda | 27-02-19 | 22:01 | 3

Een complot? Dat kan zeker.

Misschien is er op alle slakken zout gelegd. Met elk sociologisch onderzoek is wel wat mis. Je kunt ze allemaal afkeuren als je wil.

Het schijnt dat in het onderzoek sommigen salafisten zijn genoemd, die menen het niet te zijn, maar een andere soort van streng gelovigen. Misschien zijn ze niet voor vrouwenbesnijdenis maar voor verschroeien van de clitoris. En dat is natuurlijk heel wat anders. Jaaaa, dan klopt zo'n onderzoek helemaal niet.

Sitting_targets | 27-02-19 | 22:30

Die Promotiefabriek produceert al jaren promovendi met nietszeggende onderzoeken. Dat was ok maar nu er een onderzoek komt waar moslims boos over worden dan moet het stoppen. Zijn booslims toch ergens goed voor.

Mahatma | 28-02-19 | 09:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken