Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Beeld: Rotterdam levert wapens in

Nou, zomaar een selectie uit de opbrengst van de Rotterdamse campagne "Wapens uit de Wijk". En zo ziet u maar, alliteratie werkt altijd. Door de actie zijn er 106 wapens ingeleverd, waaronder 24 vuurwapens, 28 messen, vijf zwaarden en vijf boksbeugels. Kortom, ze hebben rapper Mula B. een keer op het bureau ondersteboven geschud. Maar, wat treffen we er aan?! Verder dan COD Modern Warfare 2 reikt onze wapenkennis niet, dus we doen een poging, en correcties zien we in de comments tegemoet! We zien een M16A2, een H&K 416 (mogelijk airsoft), een XCR-C airsoft rifle en een Luger, want er ligt altijd een een Luger tussen. 

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik zie Jesse Klaver er niet bij liggen, en die vind ik toch veel gevaarlijker.

Datsun_Cherry | 05-02-19 | 18:17

beetje dom om met je buik voor een tafel vol wapens te gaan staan die allemaal jouw kant opliggen.

Padre Grassi | 05-02-19 | 16:39 | 1

Hahaha

Willem_Oltmans | 06-02-19 | 02:00

beetje dom om met je buik voor een tafel vol wapens te gaan staan die allemaal jouw kant opliggen.

Padre Grassi | 05-02-19 | 16:38

gewone keukenmessen mogen ook niet meer? en op onderste plaatje ook een kris en een nazi dolkje

Padre Grassi | 05-02-19 | 16:37

Totaal zinloos dit soort acties. De mensen die hun wapens vrijwillig bij de politie inleveren, zijn niet de problemen. Politie loopt hier te doen alsof ze iets nuttigs gedaan hebben, dat hebben ze niet. Ze hebben wat oud ijzer ingezameld. Nou, grote jongens hoor. En nu weer flitsen.

zik | 05-02-19 | 15:53 | 1
-weggejorist-
Willem_Oltmans | 06-02-19 | 02:00

I.P standing up | 05-02-19 |
Als je een zin begint met 'Onlangs nog in het nieuws...' dan ben je mijn aandacht al kwijt, dus heb ook niet verder gelezen dan dat. Nee ik heb dat niet gezien of gelezen, laat me liever niet vrijwillig brainwashen. Heb je wel eens uitgezocht hoeveel high-school shootings er echt zijn geweest in de VS en als je daar dan nog het aantal false flags van afhaald is het eigenlijk volledig te verwaarlozen. Het is een programmapunt van globalisme dat wapenbezit zou leiden tot meer criminaliteit / doden en ze zijn vrij succesvol in het overhalen van de bevolking. Begrijp me niet verkeerd, ik had precies dezelfde mening nog geen drie jaar geleden. Maar als je kijkt wat er in de wereld gaande is moet je toch even achter de oren krabben waarom je de mening hebt die je hebt.

Piebe_Stiemel | 05-02-19 | 15:22 | 1

Ik begrijp je heel goed en geef je een vrijbrief om jezelf en familie te verdedigen in tijden van nood.
Maar het in bezit hebben van wapens vereist nu eenmaal discipline en verantwoordelijkheid en bepaalde logica en ik kan je vertellen dat dit een groot gemis is bij velen.
Een wapen als afschrikking kan ik mij goed voorstellen, maar er is altijd een beter wapen met betere munitie en zo krijg je een wapenwedloop op straat.
Wordt lid van een schietvereniging om plezier van een wapen te hebben en niet vanwege angst.
Angst is altijd al een onbetrouwbare raadgever geweest.

I.P standing up | 05-02-19 | 16:12

Een kris, bajonet, samuraizwaard, bijl en honkbalknuppel zijn ook volkomen legaal, mits thuis bewaard en niet op de openbare weg.
De vuurwapens zijn -mits volgens de EU certificering onschadelijk gemaakt en van EU certificaat voorzien - ook legaal.
Er ligt zelfs een vork tussen.... hoe gek wil je het hebben

miff | 05-02-19 | 15:05

Het enige interessante wat er tussen zit is de agente op haar knietjes

Restant Chips | 05-02-19 | 15:01

Ik heb mijn sleutelbos ingeleverd. Daar richt ik meer schade mee aan dan met een boksbeugel.

Jan_van_Staatribune | 05-02-19 | 14:00

En dan lekker met je blote poten aan de vuurwapens zitten, meneertje en mevrouwtje Agent?

Hopelijk hebben ze daarvoor al vingerafdrukken genomen (als die er al op zaten).

B*tchmeister | 05-02-19 | 13:28

Ik vind de grote hoeveelheid legale wapens die daar liggen wel apart.
Luchtbuksen zijn gewoon legaal, mits niet lijkend op een echt vuurwapen.

Sjaak.Braaksmaak | 05-02-19 | 12:53 | 1

Ze zijn gewoon legaal, ook al lijken ze op een vuurwapen

LonelyWanker | 05-02-19 | 13:06

Wilde ik mij goalkeeper gaan inleveren in Rotterdam, bleek dat ding niet te passen in het politieburea....
Mijn opa speelt er nu maar mee in de tuin.
www.youtube.com/watch?v=nY6nm-6eCzM

Dutch_Viscount | 05-02-19 | 12:47

I.P standing up | 05-02-19 | 11:52
Reageren lukt niet normaal dus dan maar zo:
Dat is de mainstream gedachtengang, maar met wapenbezit krijg je een veel beleefdere maatschappij. Dat in coma slaan en kopschoppen gebeurd omdat ze weten dat er toch geen consequenties zitten verbonden aan hun daden.
Dat veel misdrijven worden gepleegd door gestolen of 'op een andere manier op de straat gekomen' weg pleit alleen maar meer voor mijn punt.
Bovendien wie zou die psychologische test afnemen; iemand die er toe bevoegd is volgens de staat. Terwijl je je juist wilt bewapenen tegen diezelfde staat (mocht het ooit zover komen). Elke dictator haalt eerst de wapens weg bij de bevolking en kan vervolgens met harde hand regeren en ik bespeur iets dictoriaals aan het groepje ongekozen regenten van de EU. Kijk ook naar wat er in Frankrijk gebeurd.

Piebe_Stiemel | 05-02-19 | 12:16 | 2

Onlangs nog in het nieuws dat een peuter een pistool vind en mama een kogel in het hoofd popt.
Probleem is dat mensen laks zijn en veiligheidsmaatregelen negeren met alle gevolgen van dien.
vergelijk het maar eens autorijden: iedereen vind zich een top chauffeur, maar in de praktijk gunt niemand elkaar het licht in de ogen.

I.P standing up | 05-02-19 | 13:11

De Nederlandse wapenwet van 1919 is ontstaan uit precies die gedachte; het beschermen van de Nederlandse overheid omdat men bang was voor de revolutionaire handelingen in veel Europese landen na de 1ste WO. De bevolking ontwapenen vond men een eerste vereiste.

DeathValleyCreek | 05-02-19 | 13:44

Ik ben er sterk voorstander van dat we in Nederland ook een 2nd amendment krijgen.
Het is niet voor niks dat dit zo'n belangrijke plaats krijgt in de grondwet van Amerika.
Vraag jezelf eens af: "Vertrouw ik dat de regenten van tegenwoordig het volk beschermen en altijd in de toekomst zullen beschermen".
Bij alles anders dan ja is wapenbezit eigenlijk een vereiste.
Criminelen weten prima waar je ze moet kopen dus waarom zouden wij onbeschermd rond moeten lopen.

Piebe_Stiemel | 05-02-19 | 11:41 | 3

Een wapen is alleen "veilig" in handen van stabiele relativerende mensen met zelfbeheersing en dienen jaarlijks een psychologische test te ondergaan.
Remember Alphen?
Gezien je tegenwoordig al in coma wordt gemept als je iemand aanspreekt op het ongewenste gedrag, dan is het massaal houden wapens niet verstandig.
Veel wapens waarmee misdrijven worden gepleegd zijn gestolen of op een andere manier op straat gekomen.

I.P standing up | 05-02-19 | 11:52

@I.P standing up | 05-02-19 | 11:52:
Je wordt tegenwoordig in coma gemept omdat de agressievelingen weten dat het leeuwendeel zich niet kan verdedigen én omdat zij weten dat er praktisch geen consequenties zijn te duchten van de overheid. De overheid is niet meer in staat de bevolking te beschermen. De overheid beschermt zichzelf wel tégen de bevolking.
Verder: 99,999% van alle vuurwapens die worden gebruikt bij misdrijven in Nederland zijn illegaal verkregen.

DeathValleyCreek | 05-02-19 | 14:47

@I.P standing up | 05-02-19 | 11:52:
Vraag je maar af waarom de gemiddelde burger niet naar een groep gevaarlijk uitziende figuren toe stapt om hun te vragen op te houden met mensen treiteren. Men doet dat niet omdat men bang is een mes in de ribben te krijgen, dat een pistool op hun snuit word gericht of dat men door 10 man kop schoppen krijgt.
Kortom; men doet niets omdat de ander bewapend kan zijn.

DeathValleyCreek | 05-02-19 | 14:51

Voor de vorm heeft de politie er zelf ook nog maar 5 boksbeugels uit de opslag neergelegd, die zijn tenslotte ook afgestaan.

De echte criminelen hebben al hun wapens nog. Wat een showvertoning.

witdusracist | 05-02-19 | 11:14 | 1

Precies. Wapens waar ze toch al af wilden of voor de vorm een luchtdruk pistooltje inleveren. Een en al voor de buhne, Kijk ons eens goed bezig zijn. Daar zal dit land een stuk veiliger van geworden zijn.

Therapietje | 05-02-19 | 11:58

Ik zie o.a. Een Skill boormachine en twee luchtdruk pistolen.

Bolder | 05-02-19 | 11:04 | 1

En een keukenmes met bijbehorende vleesvork op de eerste foto.
Ik ga zometeen naar het politiebureau om een pen in te leveren, want sinds de balpenmoord in 1991 kijk ik toch anders tegen een pen aan.
Sommige mensen zeggen zelfs dat een pen machtiger is dan een zwaard.
Wist je dat in een amerikaanse gevangenis meer moorden worden gepleegd met een pen, dan met een pistool.

I.P standing up | 05-02-19 | 11:30

Ik mis al die AK’s en volautomatische wapens waar zo kwistig mee geschoten wordt in de bebouwde kom. Dit is ouwe meuk van de zolder of onder uit de kelder van opa, het lijkt wat maar het is niks.
Verder zie ik hier en daar erg dure oudjes, die mensen hebben geen idee hoeveel duizenden euro’s die in de prullenbak mikken. Oude wapens uit nalatenschap kun je altijd legaal in consignatie bij een wapenhandel in de verkoop doen.

Eppo | 05-02-19 | 11:03

Een beetje eerlijk zou zijn als de boel eerst even geschift zou zijn naar wat daadwerkelijk illegaal is. Maar ja, dan blijft er zo weinig fotomateriaal over.

PolarWolf | 05-02-19 | 10:59

He, daar ligt mijn gestolen wapen. Kan ik het terugkrijgen? ;-)

Butchijo | 05-02-19 | 10:58
-weggejorist-
Hannah_Stevens | 05-02-19 | 10:47

Die bovenste rij lijken met luchtgeweren

Wekkertje | 05-02-19 | 10:43

FF voor diegene die zijn/haar huis legaal en effectief willen verdedigen. PCP luchtbuksen zijn erg krachtig vandaag de dag. Verkrijgbaar in bolt action of zelfs semi automatisch. Deze zijn gemaakt voor de jacht op herten en varkens (dat is verboden in NL dus NIET doen!). Ook in de VS worden deze steeds populairder aangezien ze veel stiller zijn dan vuurwapens en minder wetgeving met zich meebrengt. Ik heb er al jaren een voor schietsport en staat langs mijn bed, ik slaap er beter door. Wees er wel voorzichtig mee.

Niedendeze | 05-02-19 | 10:11

Ik zie alleen oude buksen door weduwen ingeleverd nu opa niet meer leeft, want het stond ik de courant.

Mammeloe | 05-02-19 | 09:59

Eeuwig zonde dit de politie heeft weer wat leuke dingen erbij voor hun hobby als ik zie wat er ligt is dat echt niet ingeleverd want er ligt toch best wel apart spul bij.

fredje1971 | 05-02-19 | 09:47

Man man wat een onzin weer. Dus de huisvrouw met een geërfd relikwie van opa heeft dat ding ingeleverd. Dat zal de straten echt veel veiliger maken,

Henk de Vries2074 | 05-02-19 | 09:41
-weggejorist-
Amelie_Alston | 05-02-19 | 09:14 | 1

In belgie zijn na de laatste inzamelactie nogal wat binnengebrachte geweren / pistolen verdwenen.

Als wapenexpert haal je snel het kaf van het koren en vooral dure al dan niet gegraveerde jachtgeweren, historische wapens etc zijn nooit in de smeltoven aangekomen. (gelukkig maar) Maar je zal maar een met de hand gebouwde gegraveerd jachtgeweer van +25 K uit handen gegeven hebben. Veel van die dingen zijn na jaren opslag nadat er mee geschoten is en niet schoongemaakt oud ijzer. Maar zelf oude luchtbuksen kunnen wat waard zijn.

Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 09:11

Allemaal "heel holland bakt" mensjes die het erfstuk van opa inleveren.

Rallywally | 05-02-19 | 08:42 | 2

Mijn eerste gedachte.

witdusracist | 05-02-19 | 09:01

Toch wel goed dat die boksbeugels zijn ingeleverd. Dat lijken me nog de gevaarlijkste wapens die erbij liggen.

Halal gehaktbal | 05-02-19 | 10:42

Het ziet er naar uit dat reaguurster, Calamity Jane, haar keukenkastjes heeft opgeruimd.

Ruimedenker | 05-02-19 | 08:42

Een bevolking met wapens is goed voor een evenwichtige verhouding tussen burger en staat. Bij het begin van WO II werden wapens voor burgers verboden. (Overigens, in dezelfde periode kwam er controle over nieuws vanwege fakenieuws).

Daarnaast kan de politie nooit overal snel ter plaatse zijn en kan een wapen een welwillende burger helpen zijn lijf en goed te verdedigen. In Nederland kennen we daarvoor het noodweerexces wat in de basis goed is. Echter door rechters is middels jurisprudentie de grens voor noodweer zover opgetrokken dat jezelf verdedigen haast onmogelijk is binnen de juridische kaders.

LibertyCity | 05-02-19 | 08:42

Sinds wanneer is de Luikse antiekmarkt in Roffa?
Die “gangsters” zijn blij dat ze van die rotzooi af zijn.
De AK-010 ligt gewoon onder het bed hoor.

Ruimedenker | 05-02-19 | 08:39

Een browning met 7 scherpe patronen ?

van Oeffelen | 05-02-19 | 08:37 | 2

Radio Giraffe!! Welk een klassiekert!1!

Meneert | 05-02-19 | 10:27

@Meneert | 05-02-19 | 10:27: Het was een Flandria pistool met 500 scherpe patronen. Kom mense belluh

Restant Chips | 05-02-19 | 14:53

wapens uit de wijk..... zo te zien aan het resultaat is de burger nu echt overgeleverd aan het gespuis. of wacht, dat was misschien de bedoeling van deze actie.

isotope 465 | 05-02-19 | 08:21

Iemand heeft z'n Spit schiethamer ingeleverd.

El Gouda | 05-02-19 | 08:18 | 1

misschien moe van fiets/brommer/motorsloten openschieten

De_Helderse_Kaaskop | 05-02-19 | 08:46

Ze kunnen vol bravoure roepen dat dit een geslaagde actie is; aan dit wapenarsenaal te zien is het niet bepaald de doelgroep die werd beoogd die de wapens heeft ingeleverd.

Wat mij betreft is Rotterdam alleen maar onveiliger geworden, het is al diverse malen gebleken dat het geweldsmonopolie zeker niet bij de overheid ligt. En veiligheid hoef je ook niet te verwachten. Waar de oorzaken liggen hebben we al zo vaak besproken.

Smurfke Turbo | 05-02-19 | 08:17 | 3

Geweldsmonopolie gaat niet over wie wel of geen wapens mag bezitten, geweldsmonopolie gaat over wie onder dwang naleving van de wetten en regels mag afdwingen.

LibertyCity | 05-02-19 | 08:43

Het jachtgeweer van grootvader en het luchtpistool van vader. er liggen wel 2 leuke pompen tussen, wat knikloop karabijnen. De Lee Enfield, Mauser, (en is die enen een M1 ? ) Zijn zo goed als zeker gedemilitariseerd, en moest dat niet zo zijn dan ben je een oen die dat wegdoet, (die zijn flink wat geld waard.) Van zo goed als alles raak je intussen al 20 jaar niet meer aan munitie. Behalve dan de bollekes en loodjes pistolen/karabijnen. Het meest gevaarlijke zijn nog die bijlen , boksijzers en wapenstok maar ik kan me niet inbeelden dat iemand dat vrijwillig is gaan afgeven.

Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 09:02

@Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 09:02: voor ( zo goed als) alles vind je nog munitie. Uit eigen ervaring trouwens.

Piklo | 05-02-19 | 11:29

Ik vraag me wel af of de politie niet vervolgd kan worden ,voor het innemen van legale wapens ,zoals de antieke ,luchtbuksen en vrije messen. want dat die brave burgers dachten wel dat het illegaal was maar politie zei natuurlijk niks maar politie legt ze op de tableau net of ze echt zijn en verboden.Dat klopt dus niet .Zo weet je meteen wie er achter het nepnieuws zit in dit land.

pedro300 | 05-02-19 | 08:02 | 1

Als de 'brave burger' al zo dom is te denken dat het illegaal is en/of je dat niet straffeloos kunt inleveren dan is het eigenlijk ook maar beter dat ze het ingeleverd hebben...

Brofist | 05-02-19 | 09:20

ik zie in elk geval al minimaal 10 luchtgeweren en minimaal 3 lucht pistolen, zo legaal als wat, een wereld aan messen waarvan de massa gewoon legaal is te bezitten.
Wat oude Enfields, jammer dat die de hoogovens in gaan.
Afijn er zullen wel weer een hele berg misdaden voorkomen zijn......

SjefvanLiwwadden | 05-02-19 | 08:00 | 1

Als die Lee Enfields de hoogovens in gaan zou dat raar zijn. Dat is antiek. Bovendien vind je .303 niet zomaar hier in NL om er wat mee te doen. Onklaar maken had dan een beter oplossing geweest. Dan brengen ze nog steeds een paar 100 euro op op MP. Ik vraag me af of oom agent dat ook even tegen oma heeft gezegd toen ze de boel kwam inleveren.

Halal gehaktbal | 05-02-19 | 11:46

Als onze soldaten moeten vechten met 'pang-pang' roepen, wordt iets al snel een wapen....

God Zelf | 05-02-19 | 07:27 | 1

Het is triest maar waar...

Blanke_Vlaai | 05-02-19 | 10:35

Er ligt ook een gewoon slagersmes tussen. Mag dat niet? Waar snijdt oom agent zijn rollade mee dan?

Landstorm | 05-02-19 | 07:16

Ligt er ook een puddingbuks tussen?

Gulliver | 05-02-19 | 04:37

Er ligt iets van een ar15, colt45, glock 43 en een hk mr308 imi desert eagle + een rekord luchtpistool op tafel.
Het luchtpistool met de bruine kolfplaten komt uit de jaren 80 & is een collectorsitem.
Geen idee welk kaliber of de loop de imi desert eagle heeft kan een .357magnum, .45 acp of .50be zijn.
Uit ervaring weet ik dat geen van deze kalibers leuk schieten is, kicks like a mule, of je moet de spierkracht van de hulk bezitten.

Undefined_variable | 05-02-19 | 03:18 | 1

Onzin, heb met zowel .45 als .50 desert eagle geschoten en is prettiger dan veel 9mm’s.

The2Amendment | 05-02-19 | 06:10

Vond de foto met de messen en dolken wel vermakelijk! dr is een zot die het mes van mn keus in de keuken heeft ingeleverd..... Een mooi koksmes.... dan heb ik nog wel wat in te leveren...

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 02:52

Zo te zien zit er ook een aantal antieke Mauser G98 tussen.
Helaas dan weer geen Mauser 1918 T-Gewehr.
Niettemin erg fraaie stukken die ook in onklaar gemaakte staat erg gewild zijn.

BSE rundfunk | 05-02-19 | 02:26

Ik denk dat het gewoon niet waar is .

achtziger80 | 05-02-19 | 02:08 | 1

Nee, als ik een wapen (puur hypotetisch dan hé) dan ga ik dat toch niet inleveren? weet je hoeveel moeite en geld dat heeft gekost?

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 02:55

Paar flobers die ik niet zou inleveren,legaal en antiek en zo een Gerber titanium mes heb ik ook. Zijn gewoon goede zakmessen.

miko | 05-02-19 | 02:08 | 1

Hier een Bowie aan de muur, airgun die op 15 meter dwars door een verkeersbord knalt, een ouwe sabel.... En og zo wat... ikke nu dikke crimineel... maf land!

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 02:58

Ik mijn stad is jaren geleden ook zo'n inlever-actie geweest. Mijn toenmalige vriendin zat te zeuren en te pushen dat ik mijn wapenverzameling ook maar moest inleveren, want ze vond het allemaal maar eng en gevaarlijk. De volgende dag zijn we naar het politiebureau gereden en heb ik haar daar aan de balie ingeleverd. Ik geniet tegenwoordig nog steeds van de schietsport.

Jackson | 05-02-19 | 00:57 | 2

Waar....? op de kermis.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 01:04

Nederland telt 40.000 sportschutters, 5 wapens op een verlof maakt 200.000 legale wapens met per verlof 10.000 patronen. daar maakt de politie geen kans tegen bij een opstand en het leger zal 50/50 worden.
Zeker als de legale wapenwinkel ook de voorraad gaat uitgeven.
Nederland is dus best wel in staat een revolutie te voeren hoor.

De_Helderse_Kaaskop | 05-02-19 | 07:32

Hier vraagt iemand of je ook drones bij de politie mag inleveren....?

sociaal_econoom | 05-02-19 | 00:55

Jesus.
Waarom zou je dat inleveren?? Begraaf t dan ergens, you never know..

schoon-schip-maken | 05-02-19 | 00:00 | 5

Je moet wel zorgen dat er geen zand in je drone komt... anders heb je later een probleem.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 00:57

@schoon-schip-maken | 05-02-19 | 00:02: Pas op... Ik heb hier zo'n "luchtbuks" Crossman G-1 Extreem..(zoek maar op jouwbuis) Knalt op 10 meter vlam door een verkeersbord..... knikloopje.... ding is gewoon dodelijk...

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:01

@lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:01:
Mwah, die valt nog mee. Die nitro piston knikkers van tegenwoordig doen nog wat meer..

schoon-schip-maken | 05-02-19 | 08:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Ed Nijpels moet waarschijnlijk binnenkort zijn modeltrein ook inleveren.

Watching the Wheels | 04-02-19 | 23:57

Wanneer moeten de mensen hun tanks en helicopters inleveren ?

van Oeffelen | 04-02-19 | 23:52 | 5

Mijn buurman heeft in de garage een oude jeep uit de Tweede Wereldoorlog.
Hij durft hiermee niet meer op straat te komen... ik heb gezegd dat hij dat ding naar Rotterdam moet brengen.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 01:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik schat dat het 0.1% is wat er aanwezig is in de onder- en bovenwereld. Politie is apetrots.

Pislinq | 04-02-19 | 23:43 | 1

Tja. Alleen de mensen met vertrouwen in t apparaar leveren in..
Ik ken ze niet iig.

schoon-schip-maken | 05-02-19 | 00:06

Ik mis de waxinelichtjeshouders. Verontrustend.

Baron Clappique | 04-02-19 | 23:29

Sinds wanneer zijn honkbalknuppels en keukenmessen wapens? Ik mis de echte wapens zoals handgranaten en Kalasjnikovs.

GroetenVanUrk | 04-02-19 | 23:21 | 3

Zie die stapel keukentrapjes in de hoek.
Nooit onderschatten die meuk..

schoon-schip-maken | 05-02-19 | 00:08

Een honkbalknuppel is een sportatribuut, hang er een paar sleutels aan en t is een sleutelhanger..... Maa wanneer ingezet om iemands hersens tot pap te meppen wordt het een wapen... advocatuur 0.1

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:07

Die laatst genoemde 2 zijn volop in gebruik bij de bontkragen vereniging, nog niet aan inleveren toe.

Wienerschnitzel mit | 05-02-19 | 12:01

Wat een achterlijk gebeuren weer, we lijken net een stel weekdieren in Nederland. Ik zie daar een stuk of wat Antieke wapens die zijn vrijgesteld, luchtbuksen, messen en bijlen. Al die dingen horen op Marktplaats; of anders gewoon in de vuilnisbak, want volstrekt legaal. En dan de opmerking 'wapenbezit kent alleen verliezers', gemaakt door een bevolkingsgroep (de politie) die er om bekend staat zo'n beetje als enigste gewapend over straat te gaan...

Dr. Vigilante | 04-02-19 | 23:20 | 1

Dom gelul die slogan.

lacucaracha | 05-02-19 | 08:27

Angst is 'de' manier om schapen te regeren.

Ton8695 | 04-02-19 | 23:18

Prutte slaat ze allemaal in elkaar dus moet hij ook zijn handtasje inleveren, een levensgevaarlijk wapen.

kapt.Jerkoff | 04-02-19 | 23:18 | 3

Die man snijd je strot door met een stembiljet als je niet uitkijkt.

schoon-schip-maken | 05-02-19 | 00:10

Nou? In Tilburg hadden we Rooie Stien....(Bron: archief Tiburg) Had een halve klinker in dr handtas.... en Knew how to use it!..... Van een vrouwke met een baksteen in d’r tas
Ze was bekend en berucht in groot Tilburg, Rooie Stien, dat vrouwke met die baksteen in haar tas.
Tijdens de kermis besteeg ze zware motoren en bedwong ze de steile wanden. Ze was een dankbaar
object in de hypnoseshows en in het schommelschip werd ze boos op de mensen die hun armen niet
omhoog durfden te steken. Want in de ogen van Stien zijn regels regels en die zijn er om nageleefd te
worden! Van een vrouwke met een baksteen in d’r tas
Ze was bekend en berucht in groot Tilburg, Rooie Stien, dat vrouwke met die baksteen in haar tas.
Tijdens de kermis besteeg ze zware motoren en bedwong ze de steile wanden. Ze was een dankbaar
object in de hypnoseshows en in het schommelschip werd ze boos op de mensen die hun armen niet
omhoog durfden te steken. Want in de ogen van Stien zijn regels regels en die zijn er om nageleefd te
worden!

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:14

in nederland zijn er diverse plaatsen waar {na inbeslagname} werkelijk van alles wordt verkocht.

Dat noemen ze domeinen

tanks, alle mooiste sportautos, wapens, het maakt de overheid niets uit, zo lang het binnen de wetgeving blijft

dus chemicalieen, wapens, whatever, als het gedekt is laat de voc mentaliteit lekker gaan
als iemand denkt dat nederland roomser is dan de paus, keep on dreaming

Meesteres Belgie | 04-02-19 | 23:09 | 4

Echt een Belg of niet? Ik kom, en koop er wel eens wat en van alles wat je opnoemt worden er alleen ooit sportwagens aangeboden. Helaas

LonelyWanker | 04-02-19 | 23:55

En veelal worden die domeinen gekocht door criminelen. Tegen een prikkie
Zo gaat dat ook bij huizen die tegen executiewaarde worden verkocht. Probeer maar eens een bod te doen

Olleke | 05-02-19 | 00:07

@Olleke | 05-02-19 | 00:07:
Niks "tegen een prikkie" veelal zijn de prijzen veel te hoog door particulieren die gewoon meebieden, verreweg het meeste wordt verkocht boven de handelswaarde. Als je er geen verstand van hebt houd dan gewoon je mond.

LonelyWanker | 05-02-19 | 13:09
▼ 1 antwoord verborgen

haha, lachen: als er een dikke turk van dertig stoer op de foto gaat met een vuurwapen om een meisje van zestien met de dood te bedreigen omdat ze niet meer met hem wil neuken durft de politie niets te doen en laat de politie die dikke turk rustig zijn gang gaan, zo diep zijn we nu gezonken in dit laffe kouwe kikkerlandje! shame on YOU!

thepinkpainter | 04-02-19 | 23:04 | 3

Tiswelwaar!

Ce ca! | 04-02-19 | 23:08

Politie en justitie zijn lafbekjes die vooral doodnormale burgers terroriseren.

Pislinq | 04-02-19 | 23:46

Ja

lacucaracha | 05-02-19 | 08:36

Als je er een paar koksmessen bij legt lijkt de opbrengst groter.

NATNEK! | 04-02-19 | 23:02

Er komt nog een dag dat we onze flessen alcohol, sloffen sigaretten, ballen gehakt en houtkachels moeten inleveren..... en/of onze bijbel...

laurentius | 04-02-19 | 22:57 | 2

From my cold dead hands, of zoiets.

knutsel_ | 04-02-19 | 23:00

Binnenkort als je op d66 stemt.

Pislinq | 04-02-19 | 23:47

Wat ouwe meuk, wat luchtdruk en.. WOW, vuurwapensssss... Raar volk die Rotterdammers.

Mr_Pikibelly | 04-02-19 | 22:53 | 3

Dat gele ding is volgens mij een schroe boormachine.....

BenPakdee | 04-02-19 | 22:55

Dat ding met die telescoop is een Matrix VSR-10 MB03

wapster | 04-02-19 | 22:52

Ook wel frapant dat een aantal mensen blijkbaar hun vleesmessen envorken hebben ingeleverd. Nog even nog wachten en men gaat velletjes papier inleveren. Voor je het weet snij je immers iemand met een velletje papier. Papier kent alleen maar verliezers.

Arijane | 04-02-19 | 22:43 | 2

Die boormachine op de laatste foto is ook heel gevaarlijk?

Arijane | 04-02-19 | 22:46

Ik dacht hetzelfde.

Wellicht zijn dit wapens die in beslaggenomen zijn tijdens preventieve fouilleren en dergelijke?

Anders zou het wel heel sneu zijn.

Rohin | 04-02-19 | 22:59

Die eerste 2 zijn volgens mij Karabiner 98k. Die zijn al van even geleden.

wapster | 04-02-19 | 22:41 | 6

die linker van de 3 lijkt mij een Amerikaanse M1 Garand

Acidstain | 04-02-19 | 23:14

@A.S. Perien | 04-02-19 | 23:05: En de bovenste 2 in het 2de rijtje? Dat zijn geen zeker geen Enfields. Hier vanuit een andere hoek: www.anpfoto.nl/search.pp?page=1&s...

starbuck280 | 04-02-19 | 23:32

Die 98 k zijn door Mauser geproduceerd en daar lijken er inderdaad een paar te liggen. Verder veel ouwe wapens die indien onklaar gemaakt, gewoon legaal zijn. Ik vraag me af hoeveel schietklaar spul er werkelijk ligt.

Jackson | 05-02-19 | 00:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat lost dit precies op? Iemand die daadwerkelijk bereid is een wapen te gebruiken, zal deze niet inleveren. Dus het is vooral weer een actie wat een onterecht gevoel van meer veiligheid geeft. En waar de politie en overheid weer kan shinen over het gestegen veiligheidsgevoel.

Arijane | 04-02-19 | 22:35 | 4

inderdaad... als dit een percentage is van het geheel wat dus niet ingeleverd is...

Y&T | 04-02-19 | 22:41

De 4 miljoen "heel Holland bakt" kijkers voelen zich in ieder geval een stuk veiliger !

Acidstain | 04-02-19 | 23:19

Zijn er echt mensen die geloven dat deze "actie" bijdraagt aan onze algehele veiligheid???

NecroSister | 04-02-19 | 23:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ok, kroontjes kwijt en aanpassen kan niet meer.
WTF GS?

Ce ca! | 04-02-19 | 22:33 | 5

Oo

sparka | 04-02-19 | 23:10

Ha, gerechtigheid!

Boris Poepnagel | 04-02-19 | 23:25

Kritiek=ban.

Pislinq | 04-02-19 | 23:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Een referendum over een second amendment zit er voorlopig niet in zeker.

knutsel_ | 04-02-19 | 22:32 | 4

Nee klopt, je moet het wapenbezit alleen maar toestaan bij degenen die tegen jou zijn...

knutsel_ | 04-02-19 | 22:58

Exact wat ik bedoelde idd...

SuqMadiq | 04-02-19 | 23:41

Laat dat maar aan mij over. :)

knutsel_ | 04-02-19 | 23:57
▼ 1 antwoord verborgen

Al eerder gezegd;
inname van dergelijke antieke wapens (ik zie een Enfield en iets Balkanachtigs) is gewoon diefstal als je de indiener niet wijst op het feit dat de waarde van dergelijke wapens gestaag stijgt. Je zou de indiener een depot-regeling moeten aanbieden met een regeling om het wapen (gecertificeerd) onklaar te laten maken. Dergelijke wapens worden door handelaars momenteel ingekocht voor rond de 75 Euro per stuk en vliegen voor een paar honderd de kluis uit. Ook de onklaar gemaakte wapens zitten in die prijsklasse!

Boris Poepnagel | 04-02-19 | 22:32 | 1

Dit dus, zonde

Captain_Dipshit | 04-02-19 | 22:48

Dan weet je als rechtgeaard sportschutter en/of jager dus hoe jouw overheid cq de agent die je tegenover je hebt over je denkt of denken moet. Wapenbezit kent alleen verliezers! Een gotspe. Profilering in optima forma. Een zelfde slogan zou zijn: "autobezit kent alleen verliezers" of "hondenbezit kent alleen verliezers" of "uniformbezit kent alleen verliezers". Onze overheid kan niet eens het minste fatsoen opbrengen om het woord "illegaal" er tussen te voegen. Eens een wetsartikel opzoeken om dit aan te pakken. En aan alle meelezende overheidsdienders: laat u niet in het pak naaien of indoctrineren en blijf aub zelf nadenken.

A.S. Perien | 04-02-19 | 22:27 | 4

@SuqMadiq | 04-02-19 | 22:53: het volk zou het recht moeten hebben omzich te bewapenen en zelf te kunnen verdedigen.. de overheid begint er steeds meer een potje van de te maken dus tijd om van dat monopolie dan ook maar een vrijemarkt te maken.

Captain_Dipshit | 04-02-19 | 22:57

@SuqMadiq | 04-02-19 | 22:53: U bent voor onzorgvuldig lezen? Ik ben overigens voor totaal geen illegale wapens. Maar dat is niet de strekking van mijn geschrijf...

A.S. Perien | 04-02-19 | 22:57

@SuqMadiq | 04-02-19 | 22:53: In deze tijd! De roep om wapens vanuit de burger is er niet omdat het vrediger is geworden. Recht op zelfbescherming als de overheid verstek laat gaan. Ja dus!

CalamityJane | 05-02-19 | 00:12
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom leveren mensen ook keukenmessen in !?

mazel_tov | 04-02-19 | 22:26 | 2

Of Honkbalknuppels, of handbijltjes, of zaklampen, of accuboormachines?

Antitheus2 | 04-02-19 | 22:45

@Antitheus2 | 04-02-19 | 22:45: Ja... iemand een gat in zn kop boren van een mm of 9 is knap dodelijk en is hetzelfde als met een blaffer... alleen langzamer....

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:20

@ Johan,
De wet wapens en munitie dateert uit 1997. De PvdA achtte het verstandiger dat u en ik geen wapens meer in bezit konden hebben. Sindsdien is dit het exclusieve domein van de overheid, criminelen en importjoekels.

kotelet | 04-02-19 | 22:24 | 2

Én Hoantje!

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:18

Nee hoor. Dat is begonnen rond 1900. Toen overal in europa revoluties uitbraken en gewapende groepen burgers zich ontdeden van hun overheidstirannen werdt men bang en moest het geweldsmonopolie direct naar de overheid om te voorkomen dat hun eigen hoofd er af ging. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan

The2Amendment | 05-02-19 | 06:16

Tsja. De onnozele liefhebber/verzamelaar levert zijn wapens in.
De keiharde criminelen uiteraard niet. I.i.g. weer een geslaagde actie om de burgerij verder te ontwapenen. Wél zo handig voor het geval de opstand uitbreekt.

RickVogelschrick | 04-02-19 | 22:24 | 1

Dit!

CalamityJane | 05-02-19 | 00:04

En via de achterdeur van de Dienst Domeinen verdwijnen de pipa's weer in handen van criminelen.

Boris Poepnagel | 04-02-19 | 22:22 | 2

Bewijs?! ;)
Nog ff inhakend op een topic geleden. Ik sta wel eens dubbel in bepaalde zaken.

Ce ca! | 04-02-19 | 22:28

@Ce ca! | 04-02-19 | 22:28
Bewijs is moeilijk te verkrijgen. In Nederland-Gaafland is echter niks meer uitgesloten.

Echter wat wel een dingetje is; geheime diensten moeten zich eveneens bewapenen. En in uitzonderlijke gevallen lijkt het me niet geheel uitgesloten dat aanbod ook de vraag genereert...

Boris Poepnagel | 04-02-19 | 22:37

Het gros wat ik zie is binnen de Europese Unie gewoon vrijelijk legaal met inachtneming van vrij verkeer van goederen te kopen.

Johan_Voorhaar | 04-02-19 | 22:11

Scoutingvork. Hoe serieus wil je nog genomen worden als politie.

klowiepowie | 04-02-19 | 22:11 | 1

Een bijl waar je een half boomstammetje mee zou kunnen splijten.

klowiepowie | 04-02-19 | 22:14

Beetje mocro maffia lid heeft een krakaka uit een Warschau pact land. Geen Luger of Ruger of sabel of katana of weet ik veel wat voor antieke zooi ik daar zie liggen.

Graaf_van_Hogendorp | 04-02-19 | 22:06

Ik zie een m16 liggen, verschillende Lugers 9mm. Op het journaal zag ik een ar15 voorbijkomen.. stelletje charmeurs, die rotjurdamse wouten.

horsteknots | 04-02-19 | 22:05

Een ingezonden brief op de Telegraaf had het verhaal dat de straat niet veiliger geworden is omdat de echte crimineel nooit zijn wapens zal afstaan. Dit gaat om wapens uit erfenissen, angst voor kinderen of juist afgepakt van kinderen en andere "dagelijkse" niet echt criminele redenen.

Sinclair | 04-02-19 | 22:03 | 3

Op zich waar, maar beter dan dat ze ze verkopen of in een dronken en wanhopige bui de eega een net iets te definitief lesje leren.

Shoarmamasutra | 04-02-19 | 22:11

Klopt of op vacantie gekochte zwaarden en nep wapens. Fake News.

Trumme | 04-02-19 | 22:43

of die plastic dingen... mn zoon had er een paar van.... met plastic balletjes... maar echt dat ze lijken...

Y&T | 04-02-19 | 22:44

Als ze die nou eens massaal zouden inleveren.
*droomt verder*

knutsel_ | 04-02-19 | 22:05

Film werkt niet.

Pislinq | 04-02-19 | 23:58

Juist je ziet dat het tegengif wordt ingeleverd.....

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:17

Zo te zien zijn het vooral antiekverzamelaars geweest die hun collectie zijn wezen inleveren.

Gulliver | 04-02-19 | 22:01

De volgende keer als ze zo'n aktie hebben dan lever ik een keukenmesje in.. :)

Wasbakplasser | 04-02-19 | 21:59 | 6

Ik zal met tranen in mijn ogen afstand doen van mijn nagelvijl...

NecroSister | 04-02-19 | 22:50

@NecroSister

Alleen een andere vrouw kan dit gebaar op waarde schatten.

MickeyGouda | 04-02-19 | 23:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Een Roverheid die z'n onderdanen graag zonder ziet...... kunnen ze ons nog makkelijker in bedwang houden.
Ooit zijn we ze nodig, inleveren lijkt me dus oerdom

slipsniffer | 04-02-19 | 21:57 | 5

Inderdaad, wij hebben alle wapens nodig om ons te verdedigen tin de komende burgeroorlog. Tegen de coalitie van groendeugers en ISers misschien ?

Acidstain | 04-02-19 | 22:37

d,rom blijft Tante Beretta lekker liggen in dr mandje...

lilluke halve hoan | 05-02-19 | 03:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie ook een "the gat" luchtdrukpistool.
Dat was een enkelschots pistool waarvan je de loop moest indrukken.
Oude tijden herleven met de dartbord.
Plop plop plop

steekmug | 04-02-19 | 21:53 | 6

Had daarna een Feinwerkbau model 65 toen raakte je pas wat op 10 meter.

steekmug | 04-02-19 | 22:15

Ik zie het ja! Heb hem alleen al jaren hiet meer gezien helaas na alle verhuizingen.... ach ja...

TonyMontana010 | 05-02-19 | 06:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland is hiermee nog veiliger geworden waarvoor hulde!

ProAsfalt | 04-02-19 | 21:53 | 1

Lol!

NecroSister | 04-02-19 | 22:46

In Amerika is het recht op het bezit van wapens in de Grondwet vast gelegd. Zodat burgers zich ten alle tijden kunnen verdedigen tegen een Tirannieke Overheid. Met de willekeur die het OM tegenwoordig ten toon spreid is het een kwestie van tijd voor er mensen onherstelbaar beschadigd gaan worden voor een Hoger Doel.

Jammer, het was leuk zolang het duurde.

Sans Comique | 04-02-19 | 21:52 | 5

Is met 15.000 doden per jaar ook een groot succes

wapster | 04-02-19 | 23:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Meteen ook al die vechthonden inleveren dan.

MickeyGouda | 04-02-19 | 21:50

Ik ben wel zwaar fan van die kraslotneger... Hengeltje uitgooien... Inhalen.. En ik ben er klaar mee... Geniaal !

kat-de-kat | 04-02-19 | 21:47 | 2

Leukste reclame sinds tijden.

knutsel_ | 04-02-19 | 21:49

Ik vind 'm elke keer weer leuk.

MickeyGouda | 04-02-19 | 21:56

Katanas... waarom zou je een katana inleveren? Die dingen gaan voor soms duizenden over de toonbank (mits echt). Dus dan neem ik aan dat ze nep zijn... Maar als ze nep zijn, waarom zou je ze dan inleveren? Want dan zijn ze gewoon legaal.

Daarnaast heel veel lucht buksen, airsoft replicas (heel veel) en hier en daar een echte blaffer uit t jaar 1700-1900.

Nou nou, hier mee zijn de burgers echt een stuk veiliger geworden en zullen de AK-47s in de kazerne met minaretten op de hoek nog minder weerstand krijgen.

Goed gedaan politie ....

LangeTijdGeleden | 04-02-19 | 21:44 | 2

Ik zie ook gewone broodmessen en fileermessen

Shoarmamasutra | 04-02-19 | 22:12

Het is nog geen Hattori Hanzo.

Johan_Voorhaar | 04-02-19 | 22:17

Simboolpoletiek.

Mark_D_NL | 04-02-19 | 21:42 | 1

Was ook een burgerinitiatief he. Het kwam niet bij de politie vandaan. Want die weten waarschijnlijk ook wel beter.
Alhoewel...

VanBukkem | 04-02-19 | 21:54

Heb een busje gebrande Spaanse paprikapoeder staan: geldt dat, i.c.m. met mijn panvuurbrander, ook als inleverbaar?
.
M'n buurjoch heeft allerlei glimmende/plakkende prullaria met het goorste gif/lijm dat je je kunt voorstellen: is dat ook een wapen?
.
Heb een Japans koksmes, dat lemmet is 2x zo groot als dat verboden Turkse dolk dat ik kocht in Italie. Moet dat ook weg?
.
Toen ik 12 was, maakte ik zelf de Nunchaku's in de schuur, met een stevige ketting ertussen. Zouden die ook weg gemoeten hebben moeten?
.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan. Zou ik zelf nu ook ingeleverd moeten?

#kansloosrotterdam

chicago river | 04-02-19 | 21:39 | 12

als ik erwtensoep heb gegeten dan ben ik de dag daarna net zo gevaarlijk als een feldhouwitzer, en met bonensoep : gasalarm

gringo-brd | 05-02-19 | 00:42
▼ 9 antwoorden verborgen

Maar laten we wel wezen jongens; dit zijn de wapens die de mensen niet meer nodig hebben. Dus dan kun je wel een beetje nagaan wat er nog in omloop is.

VanBukkem | 04-02-19 | 21:37

Degenen die ze echt gaan gebruiken hebben niets, niks, nada ingeleverd.

watergeus | 04-02-19 | 21:35

Men lijkt wel goed te beseffen wat men heeft ingeleverd. Het geweten sussen ?

suscrofa | 04-02-19 | 21:33

Valt nog mee dat er nog geen 1 barkruk is ingeleverd.

steekmug | 04-02-19 | 21:27

Een dictator zou trots zijn op zoveel medewerking.

Hoe maakt men een samenleving tandeloos Stap 1.

Kop Kaaz | 04-02-19 | 21:27

Die honkbalkknupppels hebben ook niet zomaar al die bats plekken.#inspectah (fill in)

chicago river | 04-02-19 | 21:26

Als ze nog een browning hebben liggen...
Rond 1993/1994 is een landmacht compagnie, ik laat even in het midden welke, op de Harskamp een browning 'kwijt geraakt'. Was van een mag-schutter, ene moment lag het nog in de 'wapenkamer' (lees: boogtent met houten tafeltjes), volgende moment was het foetsie-weg.

EEnzame SchizofrEEN | 04-02-19 | 21:24 | 5

Sans, nope. Ik repareerde ze. Was dus plotseling één probleem minder (alhoewel, de Fal was vele malen erger).

EEnzame SchizofrEEN | 04-02-19 | 22:46

@EEnzame SchizofrEEN | 04-02-19 | 22:46: Wij waren een reserveloop van een MAG kwijt. De SM heeft ons laten zoeken tot we hem vonden, vrij snel gelukkig. Daar hadden ze wel lichte paniek over.

SDI | 05-02-19 | 01:47

@SDI | 05-02-19 | 01:47: Ook zo'n ding; elk onderdeel wordt gezien als 'vuurwapen. Als 'godvrezend' volger van de wet kneep ik hem, toen ik ontdekte dat ik in mijn jaszak nog een Uzi veer tegen kwam (moet er nu om lachen).
En onze SM, een magere vent met een giga snor, daar maakte je geen grapjes over; één keer had ik het lef hem na een uitleg van een oefening (Mannen, we worden aangevallen door de Denen) te vragen of hij dit serieus meende. Goed, toen stond deze schizo een hele nacht een lege parkeerplaats te bewaken.

EEnzame SchizofrEEN | 05-02-19 | 06:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Koksmes, fileermes, vleesvork. Wapens die bij de meeste mensen gewoon thuis staan.
Een bijl om haardhout te kloven... mag zelfs dat niet meer in Rotterdam? Is GroenLinks inmiddels zover?

El Rico Grande | 04-02-19 | 21:22 | 1

You call that a knoife, mate? That's no a knoife!
This is a knoife
Mick Dundee

Olleke | 04-02-19 | 21:31

Dat mensen wapens moeten inleveren helemaal goed, maar antieke wapens klakkeloos innemen is gewoon diefstal. Kan gewoon naar een veiling legaal.

marrretje | 04-02-19 | 21:22 | 2

Staat mooi op de gestucte huiskamerwand zo'n musket of katana.

suscrofa | 04-02-19 | 21:36

Als ze onklaar zijn gemaakt mag je ze ook nog steeds in bezit hebben, wel mooi ophangen aan de muur natuurlijk.

Necramonium | 04-02-19 | 21:45

Als je een bom hebt waar je eigenlijk wel van af wil, kan je die dan ook inleveren?

VanBukkem | 04-02-19 | 21:20 | 11

@steekmug | 04-02-19 | 21:46:

Sexbommen naar mij (ten minste, die zonder loop. Mét loop of afgezaagde loop mag je houden).

Sans Comique | 04-02-19 | 21:57

@Henk P | 04-02-19 | 21:23:
Mwa, krijg je insuline.

Shoarmamasutra | 04-02-19 | 22:15
▼ 8 antwoorden verborgen

Was het in samenwerking met de gemeentewerf ofzo? Er ligt allemaal prima, legaal spul tussen. Wie levert er nou een bijl in? Of een koksmes?

Ggroengras | 04-02-19 | 21:20 | 1

Die bijl is te begrijpen, criminelen hebben ook de accu kettingzaag ontdekt.

W_F | 04-02-19 | 22:37

Ik heb ondertussen de anp fotobank maar even doorgespit ook nadat vanmiddag al een filmpje hierover had gezien. Ergens wel jammer van die Colt Python (omdat die dus niet meer gemaakt worden) Maar ook erg ironisch dat er van die oude FN pistolen (dus de voorloper van de Walther P5) kennelijk nog rondzwerven. En volgens mij zit er ook nog een Nambu pistool en een museum rijp Mannlicher geweer tussen..

starbuck280 | 04-02-19 | 21:18 | 4

@kweethetooknietbeter | 04-02-19 | 21:23: :) Juist omdat ik een paar van die dingen heb herkent heb ik ook even contact gezocht met het NMM en daar maar eens de tip heengestuurt dat ze maar eens naar de resultaten van deze actie moeten gaan kijken. Bericht terug gehad dat ze met de popo aldaar in Rotjeknor contact gaan opnemen. Dus, ik ben benieuwd.

starbuck280 | 04-02-19 | 21:29

@kweethetooknietbeter | 04-02-19 | 21:23:
Een museum voor voorwerpen met maar één doel vervaardigd; Mensen kapot maken. Is dat een museum waard? Als het om fijn-instrumentatie gaat zijn er indrukwekkendere dingen gemaakt. En zelfs met een hamer kun je dingen MAKEN. Ik snap dat wapens nodig zijn in sommige situaties en beroepen, maar een wapen op een sokkel met een omschrijving van het aantal meters dattie kan overbruggen en hoe efficient het wel niet was in het kapot maken van mensen vind ik raar.
Dat komt een beetje vererend over.

Sans Comique | 04-02-19 | 21:40

@kweethetooknietbeter | 04-02-19 | 21:23:
Ik hoorde in het nieuws dat er wapens in zaten ingeleverd door nazaten van verzetsleden en dat men idd voor sommige unieke wapens een passende museimplek zoekt

Shoarmamasutra | 04-02-19 | 22:17
▼ 1 antwoord verborgen

Winnetou heeft z'n spul ook ingeleverd, ik zie een bijl en pijlen liggen.

BozePaarseMan | 04-02-19 | 21:16 | 2

Te laat, te laat zei Winnetou ,

al het zaad is al naar binnen toe

Henk P | 04-02-19 | 21:23

"Te laat, te laat" zei Winnetou,
en kneep verrukt zijn billen toe.

Kanarie_Geil | 04-02-19 | 21:41

Meeste zijn luchtdruk en gas,hoop Poppenkast om niks.

Roger-Rabbit | 04-02-19 | 21:14 | 1

Gas in orlogen kan ook vrij gevoelig liggen.

Shoarmamasutra | 04-02-19 | 22:18

Een of andere lolbroek heeft trouwens zijn gele Makita klopboor ingeleverd......

kotelet | 04-02-19 | 21:13 | 3

En ook iemand een vork...

LonelyWanker | 04-02-19 | 21:15

Dan kun je ook wel een pallet bakstenen laten bezorgen bij de politie. "Ja want als ik boos ben....."

VanBukkem | 04-02-19 | 21:59

Moet je eens langs komen als mijn broer met zo'n ding aan de slag gaat. Je wist niet dat er zoveel bloed in een kan kon zitten.

Sans Comique | 04-02-19 | 22:00

moeilijk te zien van een foto. ook veel BB guns tegenwoordig die replica;s zijn van vuurwapens.. ik zie ook wat windbuksen. Maar alleszins goede actie, respect voor t initiatief, elk wapen minder (dat niet in handen is van legale eigenaar met vergunning) is stap vooruit!

teunvoeten | 04-02-19 | 21:12 | 1

Ja, en de echte criminelen staan natuurlijk te trappelen om hun wapens in te leveren.
Weer een typische actie van een overheidsorgaan, dom en nutteloos.

J-van-de-Bontekoe | 05-02-19 | 07:34

Wie levert nou een vleesvork in bij de politie?
Deugers?

steekmug | 04-02-19 | 21:09 | 2

Die vreemde man op een Zondag?

Ce ca! | 04-02-19 | 21:41

Misschien kennen ze echt het normale gebruik niet?

Shoarmamasutra | 04-02-19 | 22:19

Geloof je het zelf?

John9oo9 | 04-02-19 | 21:08

Goed, dit is het deel dat is ingeleverd. Waarmee loopt men dan nu nog tussen het nietsvermoedende publiek? De wereld is stuk.

MickeyGouda | 04-02-19 | 21:07 | 4

Oh, Berbaar, is het weer zo'n avond? Gelukkig heb ik je moesje op speed dial.

MickeyGouda | 04-02-19 | 21:21

Berbaar | 04-02-19 | 21:18
Donder jij even lekker heel snel op, totaaltrol. Iedereen weet nu wel dat jij door de VVD betaald wordt om hier 24/7 waanzin uit te braken. MickeyGouda is een uitstekende reaguurder.

hoogstetijd | 05-02-19 | 01:01
▼ 1 antwoord verborgen

Die duizenden ak47's zitten er zeker niet bij...

Bill le Koek | 04-02-19 | 21:07 | 2

Zullen we er een Fatwa over uit spreken?
Kijken wat het oplevert!
:)

Ce ca! | 04-02-19 | 21:08

Wat dacht u dan? Dat criminelen ineens een moreel-ethische afweging gingen maken? "Wapenbezit kent alleen maar verliezers"..... Er zal wel een huis-aan huis razzia georganiseerd worden in bepaalde wijken, dus levert Jan Modaal hem maar snel in.

kotelet | 04-02-19 | 21:12

Zijn er geen hersenen ingeleverd?
Dat zijn namelijk de gevaarlijkste wapens.

steekmug | 04-02-19 | 21:04 | 5

@Ce ca! | 04-02-19 | 21:08: voor een pen ben je hersens nodig...

steekmug | 04-02-19 | 21:10

@ steekmug | 04-02-19 | 21:10
Touche Steekmug!

Ce ca! | 04-02-19 | 21:21

Politici en linksgekkies zijn anders ook behoorlijk dodelijk hoor!

Mastermattie | 05-02-19 | 04:22
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
eikenloof | 04-02-19 | 21:04 | 1

Dat gele ding op de laatste foto is dat gereedschap? Verder prima aktie. Kutwapens.

sjef-van-iekel | 04-02-19 | 21:02 | 7

@LonelyWanker | 04-02-19 | 21:18: nee, dat is echt wel iets waarvoor je wegrent, of zeerzekers gaat rennen als die je prikt.

sjef-van-iekel | 04-02-19 | 22:16

Ik dacht een lijmpistool of zo.

Jos Tiebent | 05-02-19 | 00:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vind het echt heel jammer dat je dit soort dingen niet op Marktplaats mag zetten. Ik zou wel interesse hebben in het een of ander.

knutsel_ | 04-02-19 | 21:01 | 3

Gewoon even vakantie naar de VS doen en je souvenirs terug smokkelen.

Blasfemie | 04-02-19 | 21:08

@Blasfemie Als ik je nou zeg dat ik serieus al eens geprobeerd heb. Ze deden toch een beetje moeilijk over mijn Nederlandse paspoort bij de gunshop. Maar dat is al meer dan twintig jaar geleden....

knutsel_ | 04-02-19 | 21:11

Willekeurig klein café in Nederland binnenlopen, en daar kennen ze altijd wel iemand die wat verkoopt.

Henk de Vries2074 | 05-02-19 | 09:39

Mijn kroontje is gejat.

Pedronegro | 04-02-19 | 21:00 | 11

@Sans Comique | 04-02-19 | 21:43: Inderdaad vee. Waar is mijn kroontje....

Pedronegro | 04-02-19 | 21:51

@Pedronegro | 04-02-19 | 21:51:
Heb je nooit geen series in de jaren 80 gezien? De Hulk, the A- team...
Als het werk van de Held erop zit, trekt hij weer verder.

Sans Comique | 04-02-19 | 22:12

Dank u wel voor mijn kroontje terug.

Pedronegro | 05-02-19 | 11:20
▼ 8 antwoorden verborgen

"Wapenbezit kent alleen verliezers". Vooral onder degene die er geen hebben.

priks | 04-02-19 | 20:59 | 3

nee overspel kent alleen verliezers,
maar mee doen is belangrijker dan winnen

Henk P | 04-02-19 | 21:24

@Henk P | 04-02-19 | 21:24:
Mijn buurman heeft er anders een leuke nieuwe vrouw mee gewonnen.
Mijn eigen deelname is mij duur komen te staan. Nu doe ik aan macrameën, want overspel vind ik niet echt een 'spectator sport".

Sans Comique | 04-02-19 | 22:15

@Sans Comique | 04-02-19 | 22:15:
was eerst van standje 69. Tegenwoordig is 169 nog leuker. Vind het leuk als er iemand toekijkt!

Henk P | 04-02-19 | 22:23

Een agente op haar knieën die met een buks bezig is lijkt mij het meest opmerkelijke van deze actie.

Pedronegro | 04-02-19 | 20:58 | 2

Erven de puddingbuks inspecteren denkt ze.

steekmug | 04-02-19 | 22:23

Wtf zie ik nu ook pistool ergens uit het jaar 1500...?

Wasbakplasser | 04-02-19 | 20:58 | 10

There can be only one.

knutsel_ | 04-02-19 | 21:46

Een radslot pistool is een museumstuk. En wie daar een schot mee durft te lossen is zelf levensmoe.
Ik zie hem echter niet?

Nuchternederland | 04-02-19 | 22:36
▼ 7 antwoorden verborgen

Camara bewaking bij een moskee, is niet perse een slecht idee.
*Zwaait naar AIVD*

Ce ca! | 04-02-19 | 21:03

@Ce ca! | 04-02-19 | 21:03:
Je bedoelt die camerabewaking die uitstaat of low res is als het er op aan komt?

Sans Comique | 04-02-19 | 21:45

@ Sans Comique | 04-02-19 | 21:45
LOL, ja, en dat terwijl "preset mode" gewoon de fabrieksinstellingen zijn en dus heeft de camera gewerkt. Men bedoelde wellicht "stand by".
Hoe dan ook een geval apart!

Ce ca! | 04-02-19 | 21:48

Dreigende taal van het sluipenderwijs opkomende nieuwe fascisme: "wapenbezit kent alleen verliezers"
Dat is de dodelijke waarheid in elke dictatuur.

Jan Passant mk2 | 04-02-19 | 20:57

In dit land hebben 2 groepen mensen wapens: de overheid, en criminelen. De rest van de bevolking mag zich weerloos laten overvallen, bedreigen en doodschieten door die laatste groep. Wat klopt hier niet? Gewoon legaliseren die handel. Verplichte cursus en antecedentenckeck, keihard optreden bij misbruik, en gaan met die banaan.

kotelet | 04-02-19 | 20:57 | 4

Ik neig ook die kant op sinds de politie met 17000000 mensen nooit en te nimmer op tijd kan zijn.

marrretje | 04-02-19 | 21:07

je vergeet de 40.000 sportschutters.
5 wapens op een verlof maakt 200.000 legale wapens met per verlof 10.000 patronen.
leuke militie.

De_Helderse_Kaaskop | 05-02-19 | 07:15

"Keihard optreden bij misbruik" klinkt als handhaven. Euh, wie?

Promedio | 05-02-19 | 07:59
▼ 1 antwoord verborgen

Tamelijk dom om in te leveren. Of hebben al deze mensen een grote waakhond aangeschaft?

Deflatiemonster | 04-02-19 | 20:55

Oerdom. Zeker in die wijk.

de Voorzittert | 04-02-19 | 20:53

Waarom zou je die in hemelsnaam inleveren?

Pierre Lebon | 04-02-19 | 20:53 | 1

Hun nieuwste aanwinst paste niet meer in de jas. Dus moet het oudste wapen weg.

Sans Comique | 04-02-19 | 21:47

Waar schieten de Mocro's doorgaans mee?

JJMS | 04-02-19 | 20:53 | 1

AK-47’s

Peter_la_Selie | 04-02-19 | 20:55

Wie levert deze meuk in? Zo'n Luger, ok.. Die had opa misschien liggen, en oma grijpt haar kans om er vanaf te geraken. Maar waar komen al die buksjes en bogen vandaan? En dan wat crappy keukengerei, zwaarden, zaklampen.. Is dat niet meer iets voor marktplaats. Of de oud-ijzerbak? Lijkt me tamelijk zinloos dat soort rommel over te dragen aan de politie..

Al die pistolen zijn overigens wel een vrij zorgwekkend iets, maar mogelijk nog onbegrijpelijker. Wat voor crimineel levert dat op zo'n manier in? Dat flikker je toch in de gracht als je er af moet? Wie doet zoiets nou?

Vragen, vragen, vragen..

Williz | 04-02-19 | 20:51 | 1

Al die pistolen die jij noemt, waar zijn die dan? Het meeste is alarmpistool of CO2. Bedoel je die paar klein kaliber zakpistooltjes (midden, laatste foto) of die ene revolver?

RA | 05-02-19 | 00:46

Ligt ook een kris (excl. handvat) tussen. En een paradezwaard. Daar kan je, met stevig hakken, een inbreker hoogstens een paar botbreuken mee geven, tenzij je toevallig zijn oog eruit steekt.

EEnzame SchizofrEEN | 04-02-19 | 20:51 | 2

Volgens de Indonesische overlevering zul je spoedig sterven als je je per ongeluk snijdt aan een kris

Olleke | 04-02-19 | 21:00

volgens de islamitische overlevering sterven kufars als hun kelen in Den Haag worden doorgesneden

Olleke | 04-02-19 | 21:11

Het merendeel van de wapens zijn luchtbuksen. Wat een onzin.

ZZP-er | 04-02-19 | 20:50

Zie er geen keukentrapjes tussen staan

Hollende_Kleurling | 04-02-19 | 20:49 | 4

Nu mijn schoonmoeder haar auto nog!

Mogwai | 04-02-19 | 22:27

@ Mogwai | 04-02-19 | 22:27 |
*kuch*
remleidingen en levensverzekering.

Ce ca! | 04-02-19 | 22:32

@Ce ca! | 04-02-19 | 22:32:

U bent zojuist genoteerd in het notitieboekje van de overijverijge OvJ en deze zal zo spoedig mogelijk bij Geenstijl om uw gegevens vragen.

Het woord "cynisme" staat namelijk niet in zijn woordenboek.

Bijtendehond | 05-02-19 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Als je een honkbal knuppel inlever dan ben je echt een Joram van Klaveren.

Rest In Privacy | 04-02-19 | 20:49 | 2

Snap ik ook niet, je levert je vleesmes toch ook niet in?

SterF... | 04-02-19 | 20:51

Don't bring a club to a gun fight.

Sans Comique | 04-02-19 | 22:17

En 165 kilo zware munitie ingeleverd.
Verder zie ik veel amateurspul en een paar pareltjes.
Vergeet daarbij niet dat dit alleen Rotterdam is.
Nu nog een landelijke dag invoeren?

Ce ca! | 04-02-19 | 20:49

Waar zijn de foto's van de +/- 450 kilo aan Gladio munitie die door een broer van een vm. verzetsman ingeleverd zijn?

steekmug | 04-02-19 | 20:47 | 7

@ steekmug | 04-02-19 | 21:23
Er is zoveel dat wij niet weten. Het is eerder de vraag wat ons eerder nekt. De EU, de islam of de Russen, of de griep.

Ce ca! | 04-02-19 | 21:32

@Ce ca! | 04-02-19 | 21:32:
Klimaatsverandering!!! We're all gonna die!!!

Sans Comique | 04-02-19 | 22:18

@ Sans Comique | 04-02-19 | 22:18
Ja dood gaan we allemaal, maar ik denk niet door het klimaat. (ps ik was hem wel vergeten inderdaad ;)

Ce ca! | 04-02-19 | 22:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Voorbeeld dat op de radio werd genoemd: een oudere dame, die in het gulden-tijdperk regelmatig met de omzet van fl.80.000,00 over straat moest. Haar man had als voorzorgsmaatregel een pistool voor haar gekocht. Inmiddels was de man overleden en wist mevrouw niet wat ze nog langer met het ding moest.
Had ze die nu in het cafe hier even verderop aangeboden, had ze er nog een paar euro voor gekregen.

EEnzame SchizofrEEN | 04-02-19 | 20:47

"Wapenbezit kent alleen maar verliezers". Right! Laat jezelf of je vrouw liever aan een stoel vast-tapen en mishandelen, terwijl al je bezittingen uit je huis worden meegegapt door een importjoekel. Die wel een wapen heeft...... Als het legaal was, kocht ik morgen nog een Luger.

kotelet | 04-02-19 | 20:46 | 3

Turkeije dan ?

ZZP-er | 04-02-19 | 20:47

Of hebben ze die daar niet?

ZZP-er | 04-02-19 | 20:48

In Turkije hebben ze een overschot aan goedkope .25ACP pistooltjes. Dat kost je ongeveer 25 Euro. Of je gaat naar Zaandam, dan zijn ze al voor je ingevoerd en kost zo´n pistooltje 125 Euro. Let wel op: .25 ACP is relatief duur en lastig te krijgen tenzij je iemand kent in de achterlanden van Turkije. Het schiet marginaal harder dan de knikloopjes die de politie ingenomen heeft.

RA | 05-02-19 | 00:00

Is dit echt alles wat van Klaveren en z'n nieuwe vrindenclub heeft ingeleverd ? Geloof er niets van.

AntonJensen | 04-02-19 | 20:46 | 1

Ik zag geen granaten en Kalasjnikovs dus ik met u mee.

marrretje | 04-02-19 | 20:48

Er zat ook een boel munitie en een wapen van een "gladio" lid. Dat is nog altijd niet gladio maar O&I en dan vraag ik me af waarom die dat zelf niet hebben ingenomen toen dat programma werd opgeheven.

SDI | 04-02-19 | 20:46 | 1

Spoken weten wel beter en leggen over het algemeen nog minder verantwoording af dan de huidige kartel politici.
.
Daarnaast was gladio, aanverwante onderdelen inbegrepen, natuurlijk het alleen illegaalste wat er bestond en had het met extreme vooringenomheid opgerold moeten worden.

HaatAth3ist | 05-02-19 | 09:05

Ik zie ook wel veel mooi spul.
Maar waarom moet je een Colt single action inleveren?

ZZP-er | 04-02-19 | 20:45 | 3

Of een luchtbuks.

ZZP-er | 04-02-19 | 20:46

Of een bijl?
Hoe moeten we ons straks tegen de opmars van de muzelmannen verdedigen?
Of is dat juist de bedoeling?

ZZP-er | 04-02-19 | 20:47

Waarom zou je een katana inleveren!? Tenzij het een nepper is natuurlijk.

marrretje | 04-02-19 | 20:44 | 18

@Ce ca! | 04-02-19 | 22:15:
En als je volleerd vakman bent kun je er kunst van maken.

Sans Comique | 04-02-19 | 22:20

LOL. Maar zo'n "blade" is dan weer niet binnen 5 minuten klaar :)

knutsel_ | 04-02-19 | 22:21

@ knutsel_ | 04-02-19 | 22:21 |
LOL, ooit gehoord van tantra seks? ;)
@SC
Oefening baart kunst inderdaad ! cC la vie!

Ce ca! | 04-02-19 | 22:26
▼ 15 antwoorden verborgen

Een paar kneuzen hebben keukenmessen ingeleverd zie ik

Olleke | 04-02-19 | 20:43 | 5

In de ogen van diegenen die die keukenmessen ingeleverd hebben zijn het dus wapens. Dus terecht ingeleverd.

kweethetooknietbeter | 04-02-19 | 20:46

Of het eten van de vrouw is echt niet te hachelen

Olleke | 04-02-19 | 20:51

Naast een volle keukenla heb hier nog een mestvork, maar buiten Rotterdam mag dat gewoon.

W_F | 04-02-19 | 22:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Van mijn Luger blijven ze af.
Die is nog van m'n opa geweest.
Wat hij ermee deed weet ik niet, wil ik ook niet weten.

Johan_Voorhaar | 04-02-19 | 20:43 | 1

Is dat die Duitse opa die begin mei 45 geen centjes had voor een enkeltje Argentinië en daarom maar besloot om naar Nederland te verkassen ?

AntonJensen | 04-02-19 | 20:51

importeer geen mensen meer dan stopt verdere inport van wapens ook

ILF2 | 04-02-19 | 20:42

Er ligt serieus een koksmes tussen. #bestekla #wappie

Analia von Solmsch | 04-02-19 | 20:42

Als er maar geen vingerafdrukken meer op zitten.Of dna.

van stampij | 04-02-19 | 20:42

Die samoerai-zwaarden zijn toch niet verboden?

Wasbakplasser | 04-02-19 | 20:42 | 3

Je levert geen zwaard van minimaal 3k in zijn dus nep.

marrretje | 04-02-19 | 21:00

' A real Hatori Hanzo ! '

Jimmy Mc Clure | 04-02-19 | 21:06

@Jimmy Mc Clure | 04-02-19 | 21:06:
Die zijn ook gewoon van ijzer, hoor.

Sans Comique | 04-02-19 | 22:21

Een hoop oude meuk.
Niemand die slechte dingen van plan was met die wapens komt ze inleveren.
Prima actie maar weinig effectief.

Berbaar | 04-02-19 | 20:41 | 2

Dus nutteloze en naïeve actie.

Nuchternederland | 04-02-19 | 22:31

Barbaar die eens wat realistisch zegt.
Dat we dat nog mogen meemaken...

Bijtendehond | 05-02-19 | 11:14

Ik zie 2x dezelfde foto.

TheseDays00 | 04-02-19 | 20:41

Hoe hard komt de koran eigenlijk aan als je die tegen iemands schedel gooit.

Brabeaulander | 04-02-19 | 20:41 | 4

Dan hoor je: “Pôk” vanwege de light reading factor. Hahahahahahahaha

Accident_Prone | 04-02-19 | 20:44

Gebakken lucht, ik hoor niks.

NecroSister | 04-02-19 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

Grote afwezige hier is de AK-47.

Chuck the plant | 04-02-19 | 20:41 | 3

Ik mis ook een paar handgranaatjes.

Wasbakplasser | 04-02-19 | 20:42

Het merendeel bestaat uit knikbuksen en andere luchtdrukwapens. Die zijn dus gewoon legaal.

Renkum0317 | 04-02-19 | 20:40 | 5

@2voor12 | 04-02-19 | 20:44:
Het liefst ziet de overheid iedere burger achter het hek of in een kooi.
Er wordt sterk gecontroleerd of alle schapen wel achter het hek blijven en zo nodig de hoorns eraf gehaald. Dat is makkelijker te hanteren. Dat er af en toe een wolf binnensluipt die zich te goed doet is de prijs die de overheid graag betaalt. En het Volk/Vee zelf ook, getuige laatste en komende verkiezingsuitslagen..

Sans Comique | 04-02-19 | 22:25

@Sans Comique | 04-02-19 | 22:25:

Eén wolf? Er zijn inmiddels een hoop grijze wolven geïnfiltreerd.

Bijtendehond | 05-02-19 | 11:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie levert er nou vrijwillig zijn wapen in?
#AlleenInHetBraveNederland

Graftak | 04-02-19 | 20:40 | 3

Natuurlijk doen we dat in Nederland. En dat kan ook. Want wij hebben immers de politie/de arrestatieteams/de ME/etc. die 24/7 hun leven riskeren om ons te beschermen.

kweethetooknietbeter | 04-02-19 | 20:45

@kweethetooknietbeter | 04-02-19 | 20:45:
Je wist het waarschijnlijk niet maar een politie agent is helemaal niet verplicht zijn leven te wagen. Wanneer hij erbij staat te kijken hoe je gemolesteerd wordt, dient hij eerst versterking te vragen. Nooit alleen ergens op af gaan. En de aanwijzingen van de korpschef af te wachten. Net als die agenten die erbij stonden toen er iemand dood werd gemarteld en de hele buurt het gegil kon horen.

Agenten gaan op bevel in uniform bij iemand langs na een onwelvallige tweet. Zo ken ik ze.

Sorry maar daar ga ik niet op rekenen als het ooit zo ver komt (ongeverfd hout kloppend).

Er zullen best staaltjes heldenmoed vertoond zijn in het verleden door individuele agenten, maar dat was omdat het helden waren, niet per se omdat het agenten waren. En nooit tegen de bevelen in. Dát zou pas heldenmoed zijn.

Sans Comique | 04-02-19 | 22:31

@Sans Comique | 04-02-19 | 22:31: Nooit tegen de bevelen in. Deden ze dat maar eens, dan vlogen ze niet op een geel hesje af als een stier op een rode lap.

Bijtendehond | 05-02-19 | 11:11

Zijn er ook handgranaten ingeleverd?

kweethetooknietbeter | 04-02-19 | 20:39 | 1

Nee, wel aardappels.
https://www.ad.nl/buitenland/granaat-uit-eerste-wereldoorlog-aangetroffen-in-zak-aardappelen~a1e70d54/

Ce ca! | 04-02-19 | 20:58

Paar Lee Enfields, M16, veel luchtdruk of defect. Luger niet gezien.

superjan | 04-02-19 | 20:39 | 2

Die "Luger" is een luchtdruk pistooltje, zie wel een paar antieke Webley pistooltjes, de verzamelaar zie ik al een traantje weg pinken.

infidel103 | 04-02-19 | 21:07

Wat ik zie?
Geen enkel wapen uit het criminele circuit.
Eerzame burgers hadden zich hiermee kunnen verdedigen.

Stoned Hengst | 04-02-19 | 20:39

Luger inleveren,Kalasjnikov invoeren.

Jimmy Mc Clure | 04-02-19 | 20:38

Einde misdaad, zo simpel kan het zijn.

Drs. Paco P. | 04-02-19 | 20:37

Er zijn wapenpakhuizen met minaretten waar meer en spannender spul ligt..

Wijze uit het Oosten | 04-02-19 | 20:37

Eigenlijk is dat inleveren van wapens niet zo slim. Echte criminelen doen dat namelijk niet en dus maken de burgers zichzelf nog kwetsbaarder voor de criminelen.

Mastermattie | 04-02-19 | 20:37 | 5

Ik vraag altijd netjes aan de inbreker of hij stil wil blijven staan zodat ik mijn luger kan pakken voor ik hem neerschiet.
#inyourdreams

Analia von Solmsch | 04-02-19 | 20:46

Touché.

SDI | 04-02-19 | 20:48

@Analia von Solmsch | 04-02-19 | 20:46:
Daarom slaap ik ermee in de mouw van mijn pyjama. Ik heb daar die paar littekens over mijn schedel wel voor over. Je wilt je toch een beetje veilig voelen, toch?

Sans Comique | 04-02-19 | 22:34
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken