Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RefDag heeft EINDOPLOSSING klimaatprobleem

Klimaatdoelen halen wordt een makkie zo.

verdorie

Baanbrekend onderzoek van baanbrekend reformatorisch dagblad het Reformatorisch Dagblad: als we koopzondagen afschaffen besparen we maar liefst een megaton aan CO2-uitstoot. Wij hebben geen idee hoeveel een megaton is, maar het klinkt als mega veel. Dus laten we dit gewoon doen. Is dat hele klimaatprobleem opgelost, kan Rob EasyJetten gewoon de wereld rond blijven vliegen, hoeft Ed Nijpels zijn verwarmde buitenzwembad niet te doneren aan de Oostvaardersplassen en blijft de Veluwe windmolenvrij. Godverdomme wat een mooi plan.

Reaguursels

Inloggen

Als ik refo was zou ik inzetten op bidden / danken, volgens eigen inzichten worden daar de beste resultaten meegehaald

Zorc | 25-01-19 | 11:02

Als alle religieuzen euthanasie plegen besparen we ook heel wat megajoultjes. Om nog maar te zwijgen over de afname van irritatie...

Sliptong | 25-01-19 | 08:16

Niet met de auto naar de kerk is trouwens ook een goed idee. En dan de kerk niet warmstoken, want vaak enorm slecht geïsoleerd.

jcvjcvjcvjcv | 25-01-19 | 04:53

Goed idee. En die maximumsnelheid kan dan weer van 130 naar 120. Kunnen al die borden van "tussen 6 en zonsopgang // alleen bij volle maan // tenzij spitsstrook open" ook weg.

jcvjcvjcvjcv | 25-01-19 | 04:52

Als je op zondag de winkels en de Efteling dicht doet... dan hoeven mensen met hun auto daar niet naar toe.
Scheelt enorm in brandstof... bovendien gebruiken de winkels en de Efteling dan een stuk minder stroom en gas.
Als je dit koppelt aan één autoloze zondag per maand... zul je zien dat het klimaat snel de goede kant op gaat.

sociaal_econoom | 25-01-19 | 01:09 | 2

Ja, en als we allemaal stoppen met ademhalen dan gaat het helemaal de goede kant uit.

MoonBeebe | 25-01-19 | 12:30

Als we half nederland euthenaseren scheelt dat nog veel meer dan een tonnetje, en met wat minder mensen worden het ook een stuk vriendelijker. Daarnaast hebben we dezelfde beschikbare middelen te verdelen onder minder mensen, iedereen dus meer. Daarnaast zijn er ook minder mensen om te werken, dus iedereen eindelijk een baan! Top toch? Wie start?

ikpislauwbier | 26-01-19 | 12:32

Wat zijn die Nijpels en Jetten een stel klootzakken. Die rovers verdienen geld zat om al dat klimaatgelul te kunnen betalen.

gratias | 25-01-19 | 00:00

Nederland is best een koud en kil land de meeste tijd. Waarom mag het niet warmer worden?

Pislinq | 24-01-19 | 23:38 | 1

eindoplossing klimaatproblemen, in Duitsland noemen ze dit--> die Endlösung der Klimaprobleme

sociaal_econoom | 25-01-19 | 01:25

Wat kan het klimaat toch boeien? We gaan snel dood, laat andere generaties het maar opknappen! YOLO!

Accident_Prone | 24-01-19 | 21:42 | 2

DE DAPPERSTRAAT op koopzondag

Natuur is voor tevredenen of legen.
En dan: wat is natuur nog in dit land?
Een stukje bos, ter grootte van een krant,
Een heuvel met wat villaatjes ertegen.

Geef mij de grauwe, stedelijke wegen,
De’ in kaden vastgeklonken waterkant,
De wolken, nooit zo schoon dan als ze, omrand
Door zolderramen, langs de lucht bewegen.

Alles is veel voor wie niet veel verwacht.
Het leven houdt zijn wonderen verborgen
Tot het ze, opeens, toont in hun hogen staat.

Dit heb ik bij mijzelven overdacht,
Verregend, op een miezerigen morgen,
Domweg gelukkig, op koopzondag in de Dapperstraat.

De Briemusketier | 24-01-19 | 23:51

Ach ja, Bloem. Altijd mooi. Tevredenen of legen en een stukje bos ter grootte van een krant. Tijdloze klassieker. Gooi er een koopgoot tegenaan het is weer helemaal van deze tijd.

medusa324 | 25-01-19 | 03:32

Godverdomme wat kunnen die relifundies een kunstgrepen verzinnen om hun zieltje in die kudtkerk te lokken. Nu weer zogenaamd vanwege het milieu. Hou eens op zeg!

Azijnist | 24-01-19 | 21:27

Is die Ronaldo nu een atheïst of niet? Als atheïst God aanroepen om je te laten verdoemen is een gotspe. Overigens hoor ik nooit gevloek waar allah om verdoemenis wordt aangeroepen. Terwijl de uitvoering op die vraag om te worden verdoemt toch meer kans van slagen heeft..

A.S. Perien | 24-01-19 | 21:26

Warmtebatterij warmtebatterij warmtebatterij warmtebatterij warmtebatterij warmtebatterij warmtebatterij warmtebatterij warmtebatterij warmtebatterij, zo en nu opzouten met alle andere klimaatkolder zoals de pomp die geen pomp is.

revolte | 24-01-19 | 21:12

Welke winkels zijn er speciaal voor gelovigen?

rattenvanger XL | 24-01-19 | 20:54 | 1

De kerk

Archon | 24-01-19 | 22:54

En als we zaterdags de winkels dichtdoen besparen we nog een megaton. Laten we gewoon alle dagen de winkels dichtdoen. Dat is pas goed voor het milieu.

Patatter | 24-01-19 | 20:21

Ander voorstel: eenmaal in de week twee minuten douchen
En neusplugs gebruiken
Scheelt mega-tonnen

Canis.bonus.es | 24-01-19 | 20:13

Afgezien van het klimaat zijn die koopzondagen gewoon mega irritant! Alsof je in de zes dagen dat de winkels open zijn je rommel niet in huis kunt halen! Gewoon afschaffen!

BaldEagle | 24-01-19 | 20:08 | 2

Iedereen verveelt zich kapot omdat we het veel te goed hebben... koopzondag is hell on earth, duizenden lemmingen die achter elkaar aan sjokken door de stad en/of ikea (walg)...

Ad Hominem Tu Quoque | 24-01-19 | 20:29

Op zondag de winkels open is wel zo makkelijk.

g00f | 24-01-19 | 21:42

Zo kan ik het ook:
Als de die kinderfokkerij in de bible belt nu eens flink terug brengen,
dan besparen we structureel ook megatonnen aan CO2 uitstoot.

hotmint | 24-01-19 | 19:57 | 2

En wie gaat er dan uw pensioen verdienen?

Ingridmaas | 24-01-19 | 20:11

Uw pensioen verdient u zelf, of u het krijgt is altijd de vraag

Canis.bonus.es | 24-01-19 | 20:15

De meeste refo's vinden die GL klimaatreligie totale waanzin en hoogmoed.
Alsof mensen een thermostaat ter beschikking hebben waarmee zij het klimaat kunnen beinvloeden. En alsof Nederland daar ook maar iets aan zou kunnen bijdragen. Bovendien is het de moord voor de land- en tuinbouwsector waar velen onder ons hun brood in moeten verdienen.

Ab Sconditus | 24-01-19 | 19:44

Geheel mee eens. Maak mij niet wijs dat je geen boodschappen kunt doen tussen maandagochtend 08.00 uur en zaterdagavond 20.00 uur. Dat lukte vroeger ook. Ik herinner mij nog de zondagen van vroeger, heerlijk stil op straat, alles was in ruste, en Nederland stond echt even stil voor mijn gevoel. Een groot gemis.

inderdaad geen stijl | 24-01-19 | 19:37 | 3

Elke dag de winkels een uurtje later open of een uurtje eerder dicht kan ook. Maar dat stellen die refo's dan weer niet voor. Het gaat hen om de Dag des Heeren.

Schoorsteenveger | 24-01-19 | 19:58

Wat voor supermarkt zou Jezus bezoeken vraag ik me af. En wat voor auto zou hij rijden? Zou hij verschrikkelijk veel winst maken?

rattenvanger XL | 24-01-19 | 20:13

@rattenvanger, waarschijnlijk een pausmobiel en van water maakt hij wijn dus naar de supermarkt hoeft hij niet.

MoonBeebe | 25-01-19 | 12:32

Hoe zit het eigenlijk met de verwarming van al die biddozen die op zondag "vol" lopen? Als we die nu eens afsluiten van het gas en de bezoekers van die biddozen komen gewoon lopend, net zoals in veel plekjes in de bijbel riem al plaatsvindt?

F. Jacobse | 24-01-19 | 19:06 | 1

Als je weleens in de kerk komt zou je weten dat het dat vaak goed koud is...

bleached | 24-01-19 | 19:29

Yes, ik kan niet anders dan alleen maar voor zijn. Uitgezonderd de bejaardentehuizen en de popo's dan. Die mogen doorwerken op zondag.

mozaard | 24-01-19 | 18:58

Ik vermoedde het al, maar nu weet ik het zeker: de klimaathysterie is religie 2.0. Koopt uw zonden af door zondag 3x naar een onverwarmde kerk te gaan in plaats van uw hebzucht bod te vieren in koopgoten. Dat is des duivels oorkussen en zal ontaarden in vloedgolven des doods. Heerlijk toch. Laat de donderpreken tot ons komen.

medusa324 | 24-01-19 | 18:53 | 1

Amen en toen de dieven kwamen en alles meenamen hadden we niks meer te kanen

abeltasman | 24-01-19 | 19:29

Kerncentrales bouwen helpt nog meer om in 2030 100% CO2(g) vrij te zijn en met een beetje geluk ook van de houtkachels verlost te zijn.

ProAsfalt | 24-01-19 | 18:52

Wordt het niet eens een keer tijd dat we GroenLinks verantwoordelijk stellen voor al die vulkaan uitbarstingen op aarde en de verontreinigingen die dat met zich mee brengt.
Want ze moeten dat maar eens voorgoed verhelpen, doen ze dat niet, dan kunnen we niet anders dan al die linkse rakkers laten behandelen via de guillotine, want zij zijn verantwoordelijk voor al deze uitbarstingen, omdat ze te vaak uit hun nek lullen en altijd een ander de schuld geven. Want ze vinden namelijk ook dat we al die arme mensen moeten laten betalen voor CO2 tax, waar wij mensen voor maar 2% verantwoordelijk voor zijn.

Niet links | 24-01-19 | 18:47

Rekenkundig zal het wel kloppen, dat het licht en de verwarming een dag uit blijven in de winkels. Maar mensen hebben boodschappen nodig dus rijden op een andere dag met meer mensen tegelijk, dus hogere concentratie fijnstof. Daarbij moeten producten van zaterdag tot maandag vers blijven dus moet er op vrijdag of zaterdagochtend meer worden aangeleverd, wederom meer verkeer. Daarbij gaan de mensen in plaats van winkelen iets anders doen, bij voorkeur een kerk bezoeken. Ik weet niet of je al eens in een protestantse of gereformeerde (mijn oma zei altijd: grif verkeerde) kerk bent geweest maar daar loeit de verwarming behoorlijk. Ik pleit daarom voor een kerkloos land. Scheelt stookkosten in de kerken, ritjes op en neer en een hoop misbruik en mishandeling buiten de dienst om. Ik zie voordelen.
Verder is het onderzoekje dus van een middelbareschoolkwaliteit en is er helemaal niet onderzocht maar in een excellijstje wat zaken bij elkaar opgeteld tot je hele grote getallen kreeg.
Maar onderzoek en waarheidsvinding, dat is niet echt iets voor gelovigen.

Bakkeleures | 24-01-19 | 18:29 | 1

Begrijpend lezen is wellicht niet jouw sterkste kant? Geeft niet, je kunt niet alles hebben he. De betreffende lector zou z'n titel niet waard zijn als hij niet de door jouw genoemde effecten had meegenomen in zijn berekeningen. Hij noemt notabene nog in het artikel dat al rekening houdt dat de helft van de zondagse autoritten dan op een andere dag gaat plaatsvinden. En dan nog komt hij tot de conclusie dat er CO2 winst te behalen valt. Het zal daarnaast vast zo zijn dat ook kerken nog milieuwinst kunnen boeken, maar het aantal gelovigen dat op zondag naar de kerk gaat valt nogal in het niet bij de andere activiteiten die op zondag ontplooid worden. Christenen zijn een kleine minderheidsgroepering, you know. En ook binnen de kerken is men druk bezig te vergroenen, denk bijvoorbeeld aan www.groenekerken.nl/

Montgomery | 24-01-19 | 18:41

Misschien ook de zaterdag erbij als we nu toch bezig zijn.

Koonkluk Huis | 24-01-19 | 18:25

Zal wel weer zo'n kort door de bocht berekening zijn, er van uitgaand dat die mensen dan niet in de auto stappen om naar de winkel te gaan. Dat ze dan een puzzelrit gaan rijden is niet relevant natuurlijk.

Ben Hetzat | 24-01-19 | 18:17

Hoeveel scheelt het als we al die kerkgebouwen niet meer verwarmen?

Schoorsteenveger | 24-01-19 | 17:58 | 1

Of iedere religekkie van alle gezindten een cyanidepil cadeau doen...

SterF... | 24-01-19 | 18:15

En de drie daagse werkweek. Afschaffen van de EU. Geen gelukzoekers meer. Eerste punt mogelijk door de twee andere.
Tonnen aan CO2.

oplichter | 24-01-19 | 17:56 | 1

+1

Jan70 | 24-01-19 | 18:08

Dit zegt (Doctor) Thierry Baudet over het klimaat
https://youtu.be/KkSIUcP6LKA?t=15

telelezer | 24-01-19 | 17:56

Je moet het klimaat ook niet willen beïnvloeden, je moet het omarmen.

azijnseikerT | 24-01-19 | 17:55 | 1

Het lijkt me wel wat om weer in april een korte box en een tshirt en teen slippers aan te doen.Ik kijk er naar uit.Kom maar op mwt die opwarming.

flesje | 24-01-19 | 18:04

Eigenlijk hebben ze wel een goed punt. Zelfs met dit koude weer hebben veel winkels alle puien openstaan (om dat de klant anders niet snapt dat de winkel open is ofzo) en zijn ze dus druk bezig met de buitenlucht verwarmen. Pure energieverspilling.
Natuurlijk is het die grefo's daar helemaal niet om te doen. Die hebben namelijk nog steeds de ijdele hoop dat mensen weer naar de kerk gaan als ze niet meer kunnen winkelen op zondag. Maar ja, wat kun je anders verwachten van volwassen mensen die nog in sprookjes geloven?

malle_eppie | 24-01-19 | 17:50 | 1

Die winkels hebben air curtains en dat valt reuze me. Bij drukke winkels waar continu klanten in- en uitlopen bespaar je zelfs t.o.v. een vaak geopende deur.
www.airtecnics.com/technology/are-air...

Joris Beltsin | 24-01-19 | 18:05

De SGP en Refdag hebben wel meer goede ideeen. Over vrouwen bv.

lingo star | 24-01-19 | 17:48

Thanks voor sharing. RD heeft vrij dikke betaalmuur en is op zondagmiddag sowieso op slot.

rieschert | 24-01-19 | 17:45

Kijk, dat is nog eens denken in oplossingen! Ik zeg: afschaffen die hap!

... vooral ook om te zien hoe het klimaatgedram net zo hard kan backfiren naar die nep-progressieven.

postmodernismisdead | 24-01-19 | 17:45

Eén oplossing ligt voor de hand: de gehele Nederlandsche bevolking moet gaan betalen om uit te mogen ademen. Dat gaat heel veel geld opleveren ! Maar ook hetvzzntal zelfdodingen zal dramatisch gaan stijgen omdat dat van rijkswege zal worden verordend. Betalen of klaar.

random_roadkill | 24-01-19 | 17:43

Minder kerkbezoek en moskeebezoek levert ook vermindering van co2 uitstoot op.

mexicano + satesaus | 24-01-19 | 17:43 | 1

Is dat zo? Streng gereformeerd laat anders wel de auto op zondag staan en gaat bewust op de fiets of lopend naar de kerk.

inderdaad geen stijl | 24-01-19 | 19:39

Refo's willen ook abortus afschaffen. Scheelt ook weer in co2 uitstoot van de ziekenhuizen. Zeker een megaton. Of is dat het artikel voor volgende week?
Hoe je je een politieke agenda omtovert naar de modetrend, de klimaathoax.

Wim Venijn | 24-01-19 | 17:43 | 1

Waarmee is gedemonstreerd dat het klimaat een mooi gelegenheidsargument biedt dat voor velerlei doelen kan worden aangevoerd - behalve het klimaat.

Joris Beltsin | 24-01-19 | 17:43

Beter plan: een enorme kaasstolp over Nederland bouwen. Willen we de buitenlandse co2 weren van die miljarden mensjes die er komende decennia op deze aardkloot bijkomen dan zijn we een gesloten klimaatsysteem nodig. Anders hebben al die dure maatregelen toch geen enig nut. Kom nou zeg. Zo groot is Nederland niet.

suscrofa | 24-01-19 | 17:42 | 2

Die stolp is juist de enige manier waarop we pas echt last zouden krijgen van het broeikas-effect.

Joris Beltsin | 24-01-19 | 17:45

En geen gedoe meer over een grens-muur

Canis.bonus.es | 24-01-19 | 20:12

Nu zelfs op 2e Kerstdag een hoop winkels open waren ben ik ook van mening; weg met die koopzondagen! Eén dagje in de week even niets. En dan aan het bier.

kom hoe heet ie | 24-01-19 | 17:34 | 5

Maar de bar en Chinees moeten wel open zijn? Lekker aan winkeliers zelf over laten; openingstijden 24 uur vrijgooien.

Sjors W. | 24-01-19 | 17:58

@Sjors W.
"Maar de bar en Chinees moeten wel open zijn? "

Moeten niet, maar mogen dat wel. Alle horeca natuurlijk. Dat is dan hun verdienmodel die de mensheid dient.

McMarx | 24-01-19 | 18:06

Sterker nog, zelfs op eerste Kerstdag waren er een aantal supermarkten open. De 24-uurs economie begint wel wat door te slaan.

Nivelleermarionet | 24-01-19 | 18:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben het helemaal eens met al dit commentaar.

Jozes | 24-01-19 | 17:29 | 1

Couldn't agree more.

Joris Beltsin | 24-01-19 | 17:47

Ik heb een beter plan: je mag alleen in de auto stappen als je je GL ledenkaart kunt laten zien bij een controle.

skoftig | 24-01-19 | 17:29

Goed idee! Gelijk invoeren. Is die andere kerk ook blij.
Die rustige wegen van de zondagmorgen, dan is autorijden weer leuk.

marjen | 24-01-19 | 17:29

Hamas, Hamas, alle refo's van het gas!
*wegduikt voor joris*

McMarx | 24-01-19 | 17:28

Dit zijn dezelfde mafketels die beweren dat je eeuwig brandt in de hel terwijl het lichaam na een uurtje toch echt wel door zijn brandstof heen is.

Joris Beltsin | 24-01-19 | 17:28 | 2

Touche!

Dick Luyenlomp | 24-01-19 | 17:29

Hoe CO2 neutraal is een crematie dan, en bijgevolg, hoeveel tax moeten we de duivel laten betalen vanwege al dat vuur en zwavel daar beneden?

Dezenaamhier | 24-01-19 | 18:30

Ik lees dit bericht in mijn auto, want ik sta te wachten op de vrouwen. Ondertussen draait de motor stationair op de parkeerplaats, want anders krijg ik het koud. En, kouwe=piene dus draait mijn 4 cilinder rustig stationair.

Wat dat kost aan LPG en aan CO2 introduceert mij geen ruk.

De eerste beste klimaat evangelist die ik tegenkom, spuug ik in zijn smoel.

Op Radio 1 heb ik inmiddels 20 keer gehoord dat Belgische schoolkinderen protesteren tegen het klimaat of zo. En de luisteraar werd vergast met commentaren van blije naïeve Belgische schoolkinderen.
Ontzettend belangrijk blijkbaar, want ik heb het bericht 20 keer gehoord.

Bij de eerste keer werd ik al wat korzelig, maar bij de 20 e keer ben ik begonnen wild en ongecontroleerd om mij heen te slaan.

Gelukkig is daarbij niemand gewond geraakt.

Heppie-even-voor-mij | 24-01-19 | 17:26 | 4

Schoolkinderen hebben er verstand van.
Maar de scepticus is dan weer een hersenloze die er geen verstand van heeft.

marjen | 24-01-19 | 17:31

Ik heb een enorme hekel aan acties waarbij kinderen ingezet worden, meestal onder het mom dat zij de toekomst hebben of dat de ouderen zich moeten schamen. Die blaaskaken weten toch nog helemaal niets en lopen alleen maar een of andere rattenvanger achterna - en zelfs dat beseffen ze nog niet.

Joris Beltsin | 24-01-19 | 17:33

@Skoftig: Wachten op de vrouwen, daarmee bedoel ik: eigen vrouw+ kinderen
@Marjen: Schoolkinderen: heb ik 20 jaar aan lesgegeven. Meeste kinderen hebben het inzicht en verstandelijke vermogens van een amoebe. Spijbelen en totaal onbegrijpelijk gedrag, nou ja, bij 60% of zo. De overige 50%kan je wat mee, als NL bv. Hebben inzet-brains-zijn aanspreekbaar.

50% beschouw ik als vullus, gajes, afval, toekomstige Nukubu's. Vroeger was de verhouding wel gunstiger. Zat je met 20 of 30% maatschappelijk afval. Zaten overigens best leuke kinderen tussen, maar vader en moeder deugen niet.

Alleen met Joris Beltsin ben ik het eens

Heppie-even-voor-mij | 24-01-19 | 18:49
▼ 1 antwoord verborgen

En bij twee rustdagen? Besparen we dan twee megaton, of denk ik weer te simpel?

Hollende_Kleurling | 24-01-19 | 17:25

Vanuit veiligheidsoogpunt mee eens, geen roofovervallen en winkeldiefstallen meer op zondag.

JohnWalker | 24-01-19 | 17:24

Waarom moeten die drammers per se godts eindplan blokkeren?
Nooit gehoord van het einde der tijden,het laatste oordeel,en terugkeer op aarde?
Of haal ik nou wat sprookjes door elkaar.

Welles! Nietes! | 24-01-19 | 17:23

Reliegekkies verpakt als klimaatgekkies.
Dat geeft mooie taferelen.
goed idee, maar we gaan het niet doen!
Next, godverdomme!

Dick Luyenlomp | 24-01-19 | 17:21 | 2

Je doet je nickname wel eer aan hè? Stoer hoor, dat vloeken!

BaldEagle | 24-01-19 | 20:12

Over vloeken gesproken, Hoor dagelijks atheïsten de naam van god aanroepen en niet die van allah. Geloven zij blijkbaar dat alleen God hen zal verdoemen.

A.S. Perien | 24-01-19 | 21:19

Geef ze eens ongeluk het op deze manier te proberen. Het woord "klimaat" is een toverwoord waarmee je de meest idiote dingen gedaan krijgt en dat weten ze ook wel.

2voor12 | 24-01-19 | 17:19 | 3

Alle klimaatproblemen zijn in een klap opgelost als de NPO wordt afgeschaft. Ik heb een 20 blz tellend mathematisch bewijs daarvoor liggen.

skoftig | 24-01-19 | 17:21

juist bijzonder verhelderend: geeft aan dat je echt van alles kan roepen mits je het maar laat volgen door 'is goed voor klimaat want bespaart zo een zo veel CO2

hoed af voor de mannenbroeders ( en vooruit, een lichte buiging)

DebraCadabra | 24-01-19 | 17:23

Stoppen van immigratie is ook goed voor het beperken van de CO2-uitstoot.

gestampte pot | 24-01-19 | 17:35

Ja want als we dat doen dan gaat niemand de deur uit of gebruikt energie of .... Juist ja. Ik zeg top plan!

RotterdamCentrum | 24-01-19 | 17:18

Een mega regenton. Dat is uw nieuwe kostuum in de toekomst, als ze klaar zijn met plukken en kapotstuk belasten. Kan ik vast een stijlloos roze bestellen?

Botte Hork | 24-01-19 | 17:18

Voorstander! 1, één, dag per week geen winkels open.. Hoe fijn!
Daar is iedereen blij mee, zelfs de winkeliers. Tijd om te ontspannen, rust, stilte. kortom het is nog gezond ook!

demdem | 24-01-19 | 17:18 | 2

Ik winkel nooit. Koop zo'n beetje alles online, dus mij zou het geen zak uitmaken.
Maar u hoeft niet te winkelen op zondag, he.
In nagenoeg alle Nederlandse dorpen zijn de winkels dicht op zondag, met uitzondering van de supermarkten.
In de meeste steden zijn het alleen de centra die open zijn.
Dus als u de stadscentra mijdt is er voldoende rust en stilte en gelegenheid om te ontspannen.
Ik kan u golfen aanraden, overigens. Heerlijk om op de zondagmiddag te doen. Rust, ontspannen, bewegen, lekker buiten met vrienden.
Na afloop potje bier en een bitterballetje.

Dick Luyenlomp | 24-01-19 | 17:25

Als het aan die gereformeerden lag ging heel nederland uit op zondag. Gewoon in Staphorst een gigantische schakelaar en *bam* op zaterdag 23:59,59 de knop om en op maandag 00:00,01 de boel weer aan. Dat het netwerk het niet aankan is jammer.

Dezenaamhier | 24-01-19 | 17:38

Zondagsrust terug - heerlijk.

dr Rechts | 24-01-19 | 17:16 | 1

Precies!

BaldEagle | 24-01-19 | 20:13

Het RTL nieuws had het gister over een autoloze zondag. Dat zullen de refro’s van de CU en SGP geweldig vinden.

Trumme | 24-01-19 | 17:16

Ondertussen probeert Ans Boersma op npo1 haar straatje schoon te vegen. Heel veel 'ich hab das nicht gewusst'.

gestampte pot | 24-01-19 | 17:15 | 2

Ik vind de associatie van GS met Ku Klux Klan nogal ranzig.

Joris Beltsin | 24-01-19 | 17:55

Vrijdagmiddag ook iedereen vrij en te voet naar de moskee, scheelt meteen gezeik over halal parkeerplekken.

oorwormpie | 24-01-19 | 17:15 | 1

De zaterdag uiteraard ook want Sabbat. En die begint al op vrijdagavond, zonsondergang.

Dat worden lange weekenden.

Abject | 24-01-19 | 17:21

Vraag ik me steeds af bij dit thema: waarom grijpt 'de wetenschap' niet in?
Iedere geoloog weet dat dit klimaatgelul een hoax is.
Het antwoord op deze vraag weet ik trouwens al: klimaat is een verdienmodel.

Ars Vivendi | 24-01-19 | 17:15 | 2

ja logisch anders had Nijpels er ook geen interesse in getoond.

Fedde71 | 24-01-19 | 17:16

Het klimaatmodel werkt beter als het communistisch model.

Trumme | 24-01-19 | 17:18

ik ben voor, wij moeten maar een beetje af van die 24 uurs economie.

Fedde71 | 24-01-19 | 17:14 | 1

Die helegaar geen 24 uurseconomie is, want banken en raam- en balie-ambtenaren enz doen er niet aan.

Guido | 24-01-19 | 17:21

Alsjeblieft, koopzondag houden! Waar moet al dat kuddevolk anders naartoe, als ze niet al grazend door winkelstraten kunnen strompelen...

Zenzeo | 24-01-19 | 17:13 | 1

Dat kudde volk heeft steeds minder te besteden.
Ziezo opgelost.

De Profundus | 24-01-19 | 18:07

Weet je wie vroeger ook in eindoplossingen dacht?

Kamikazepiloot | 24-01-19 | 17:11 | 4

Stalin?

born2killn00bs | 24-01-19 | 17:20

Het blijf een mooi woord niet ?

Lt-Kol Kilgore | 24-01-19 | 17:21

God!

TheseDays00 | 24-01-19 | 17:24
▼ 1 antwoord verborgen

Autoloze Zondagen, dat zal in de eigen kring - die allemaal per automobiel ter kerke tijgen - zoveel ach en wee gezucht opleveren (waarmee extra CO2 wordt uitgestoten), dat daarmee de winst in CO2 verdampt. Maar als grap is die leuk bedacht. GS kan ook bij de Koop een Koe actie vermelden, hoeveel CO2 zo'n aankoop heeft bespaard. Koeien benne kiloknalrufters. Dus koop er drie of tien en voel uzelf als verlost uit de CO2 hel van de opwarming.

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-01-19 | 17:10

Nog beter plan: laat de hele 3e wereld evenveel energie per hoofd verbruiken als de Amerikanen en per hoofd evenveel CO2 uitstoten als de Chinezen, dan is het klimaatprobleem binnen een maand opgelost, want dan hebben we geen klimaat meer.

Brulboei_61SB | 24-01-19 | 17:09 | 2

Ieder mens net zoveel als jetten ? Dan waren we gisteren al klaar .

Ikbenhet6 | 24-01-19 | 18:11

Hier dé oplossing voor het klimaatprobleem:
STOP direct met ALLE oorlogen! Geen gevechtsvliegtuigen, geen tanks, geen SUV’s, geen bommen, geen munitie en noem alle uitstoot maar op.
En… deze maatregel levert biljoenen €’s op en spaart duizenden mensenlevens en een onmetelijke hoeveelheid verdriet.
Maar ja… het draait allemaal om het geld.
Pecunia non olet!

Shadow1100 | 25-01-19 | 11:42

Ben dat klimaat gezeik helemaal zat! Zo dat ben ik weer effe kwijt...

born2killn00bs | 24-01-19 | 17:09

Zijn er eigenlijk cijfers over CO2 uitstoot die het in de hemel behaaglijk houden en de hel laten branden?

Leptob | 24-01-19 | 17:09

Ik heb ook een gereformeerde klimaatoplossing. Na het tweede kind alleen nog maar anale sex. Of een condoom gebruiken, maar dat vindt De Heere niet goed, dus dan toch maar weer anale sex. Natuurlijk wordt er niet gevraagd wat de vrouw er van vindt, maar die heeft toch niks te vertellen bij ge gereformeerden.

Osdorpertje | 24-01-19 | 17:09 | 2

Wat te denken van de tiende bijbelse plaag die de Egyptenaren trof? Het doden van alle eerstgeborenen. Nadeel hiervan is dat Rutte, als nakomertje, het overleeft. En ik niet. Maar je kan geen omelet maken zonder een ei te breken...

H. Caulfield | 24-01-19 | 17:14

Hoezo 0, 1 of 2 kinderen. Uberhaupt alleen anale sex!

skoftig | 24-01-19 | 17:20

En als iedereen naar de kerk gaat kan de verwarming thuis ook uit.

Mr_Natural | 24-01-19 | 17:08 | 2

En als we allemaal zwarte kousen aantrekken krijgen we minder koude voeten en kan de verwarming 5 graden lager.

kneuterzak | 24-01-19 | 17:11

Kerken hebben een waardeloos energielabel. Als de kachels daar uit worden gezet krijgen we binnen 1 week een elfstedentocht.

TheseDays00 | 24-01-19 | 17:13

De griffos hebben een nieuwe god gevonden; Klimagod.
Helaas is deze god een extreem linkse zeikerd en drammer.
De hogepriester is een nep marrokaan en de judas is Rutte.

VanGeuzen | 24-01-19 | 17:07

Een megaton CO2 minder?
Stelletje bomenmoordenaars!

Nuchternederland | 24-01-19 | 17:05 | 1

Nuchternederland | 24-01-19 | 17:05 | Wat u schrijft is gewoon wetenschappelijk juist. We hebben juist meer CO2 nodig in plaats van minder! In geologische tijdperken bekeken zitten we op een gevaarlijk laag CO2-gehalte in de atmosfeer. www.climategate.nl/2016/04/aarde-word...

Wladimir 1928 | 25-01-19 | 00:06

Geloven in de Heer scheelt ook een paar megaton - of durfden ze weer niet zover te gaan?

Goldfinger | 24-01-19 | 17:05

In de bijbelbelt neuq verbod instellen een kind levert ook veel CO2 op. En je wilt toch niet dat het kind in zo'n christelijke wereld opgroeit

Nooit meer KLM | 24-01-19 | 17:02 | 1

Wees blij dat er nog iemand bijdraagt aan het Nederlandse geboortesaldo

Renkum0317 | 24-01-19 | 17:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken