Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gele Hesjes-bokser die ME'er mepte SPREEKT

Allo allo, een peut chez le moule kunde krijgen, soit.

Christophe Dettinger, de bokser die zaterdag bij de Gele Hesjes-protesten een peut op de neus gaf aan een agent, SPREEKT (Le Parisien, via google translate). De "Zigeuner uit Massy", zoals zijn bijnaam kennelijk luidt, verklaart dat hij en een vriend traangas in de ogen kregen (video na de breek) en dat hij daarop 'verkeerd reageerde'. Hij ontkent verder een extremist te zijn: "Ik hoor niet bij extreemlinks of extreemrechts, ik ben een Fransman en ik hou van mijn land". Allez, desalniettemin heeft hij wel een agent die op de grond lag gekopschopt en werd hij dus gezocht. Na de video heeft hij zich aangegeven. Tegelijkertijd is er een crowdfund voor hem opgezet omdat velen de bokser als held beschouwen. Die is de 115.000 euro al ruim gepasseerd. Voor komende zaterdag zijn er 80.000 agenten opgetrommeld in Frambozië en het demo-verbod is uitgebreid, want er is vrees dat de bokser Le Feu Sacré onder de gele hesjes opnieuw heeft aangewakkerd.

Allez allez allez!

Reaguursels

Inloggen

Zodra er niet 30.000 maar een paar honderduizend bereid zijn naar parijs of weet ik veel waar te komen, dan heeft de regering een probleem. Maar kijk naar de realiteit: nu opeens worden ''onaangekondigde demonstraties verboden, de hele MSM werkt als propaganda tegen je, de ME treedt tegen normale burgers keihard op dus je bent murw gebeukt als werkende man. Precies waar je ze willen hebben. Bij de laatste act in 2018 werd de ME feitelijk overrompeld en was het zowat chaos. De dag erna kwam Macron met allerlei beloftes op de proppen. Ik juich geweld niet toe, maar zo bereik je niks

gelachewoar | 08-01-19 | 21:53

Ja, ja,
"als ik iets crimineel fout doe"
"was dat echt niet de bedoeling hoor..."
Alors, vrijspraak voor iedereen!

hotmint | 08-01-19 | 20:20

Geld inzamelen voor een kopschopper...

Ggroengras | 08-01-19 | 16:58 | 1

Ja, die zijn allemaal af.

SamV | 08-01-19 | 18:33

En zo... krijgt het spreekwoord "(met) de Franse slag" een geheel nieuwe invulling van betekenis, hehe. Wellicht een geschikt toekomstig kandidaat, voor "de spreuk van 2019", wanneer we op dit jaar gaan terugkijken.

Maar .. Zoals in bovenstaand filmpje toch echt duidelijk, visueel, wordt aangegeven, mept de Franse politie erop los. De demonstranten lijken niet als eerste te slaan. Bovendien zijn deze demonstranten niet gewapend met knuppels.

Echter, zodra demonstranten beginnen met terug slaan, wordt dit uitvergroot. Dit lijkt inderdaad (zoals anderen opmerkten) op een ordinaire poging tot controle en onderdrukking - Controle uitoefenen op deze mensen massa. Coercition. Deze politie eenheden zijn georganiseerd, immers. De Franse Staat denkt het monopolie op geweld te hebben. Een uitermate slecht idee, met nu al zo'n grote weerstand, die onder de bevolking leeft.

De demonstranten in deze video lijken sterker dan hun voorvaderen, die tevergeefs vochten tegen de Romeinse legioenen. Vandaag de dag lijken de rollen, tot zover, omgedraaid. Indien deze demonstranten daadwerkelijk slim, oprecht, en zeker van hun zaak zijn, zorgen ze ervoor dat de slag om Alesia niet wordt herhaald.

Nederlandop1 | 08-01-19 | 16:34 | 2

Sorry maar de Franse staat heeft het monopolie op geweld. Dat maakt een land een rechtstaat. Waarom denk je dat de verzetsstrijders na afloop van WW2 z.s.m. ontwapend moesten worden en dat ook verplicht werden op straffe van?

tragic1911 | 08-01-19 | 18:25

Een 'rechtsstaat" die die geweldsmonopolie vooral tegen een bepaald deel van de bevolking inzet, hoe noem je dat? Daarom verdedigen van jezelf en je toekomst mag.

Mart6037 | 08-01-19 | 20:06

Kijk die rare vvd-ers lullen wel schorremorie. Maar zal ik u een verhaaltje vertellen. Heb het namelijk erg goed gevolgd. Acte I was rustig verlopen . Hoge opkomst. Maar ineens bij acte II kwam daar verandering in. Groepen gele vestjes werden gescheiden gehouden door ME. In 1 van die groepen werd ineens een grote steen gegooit richting ME.En het ging los. De stenengooier kreeg de ME te pakken en begonnen de man af te ranselen. De aangehouden man toverde ineens iets uit zijn zak. Wat bleek. Het was een politieman in burger die zich onder de gele vestjes had gemengd. Alleen was er schijnbaar niet gerekent dat er mensen waren die via twitter en zo filmde met hun telefoon. Tv ploegen werden namelijk op afstand gehouden.Dit zelfde scenario bleek ook bij andere groepjes te gebeuren.

Bij acte VI ging het zelfs zo ver dat mensen niet meer mochten filmen.Ze werden gefouilleerd en er kwamen meldingen dat ineens hun telefoon weg was.Op een gegeven moment werd een geel hesje in een station aangevallen die stond te filmen. Zijn telefoon werd kapot gegooit en hij werd afgevoerd. Ook sloegen ME-ers met hun knuppel naar telefoons van mensen om ze kapot te slaan.

Bij Acte VII werden een jongen en meisje aangehouden en bij de bussen met hun handen op de rug met tirerips op hun knieen gezet. Op een gegeven moment komt er een ME -er die ze met een bus vol in de ogen spuit met traangas. Helaas voor de ME. Ook dit was gefilmd. En zo zijn er heel wat incidenten te zien waar de ME uit zijn boekje gaat. Charges doen waar werkelijk niks aan de hand was. Traangas schieten op groepjes die rustig stonden. Met scherpschutters vanaf gebouwen met rubberkogels schieten. Dus kudtVVD ers. Doe niet net of enkel die gele vestjes schorriemorrie is. Want een hoop ME-ers daar kunnen er ook wat van.

tweetybird | 08-01-19 | 16:30 | 1

Dank hiervoor

Canis.bonus.es | 08-01-19 | 21:06

Dit gaat interessant worden. Meer dan 80% wou na Marrakesh toch ook van Macron af?

Jan, Leiden | 08-01-19 | 15:47

Un coup de poing sur le nez mag ie krijgen.

SDI | 08-01-19 | 15:20

Er speelt nog wel wat meer in Frankrijk. Hier een openbare brief naar aanleiding van het verdrag van Marrakesh getekend door 10 generaals, waarin Macron van landverraad beschuldigd wordt. Mijn conclusie is, dat zijn positie onhoudbaar geworden is.
www.geotrendlines.nl/franse-generaals...

Roadblock | 08-01-19 | 14:00 | 6

Wat zijn nou 10 generaals? Ik geloof dat Nederland er al zo'n 100 heeft

DeBelastingbetaler | 08-01-19 | 15:18

DeBelastingbetaler | 08-01-19 | 15:18
Nederland heeft in 2017 68 generaals op een militair bestand van 36.000 man/vrouw.
Wat echt grappig is, dat van deze 36.000 militairen er maar 12.000 soldaten/korporaals zijn. Dat is dus 2 kaderleden per soldaat.
Wat droevig is, is dat wij tijdens de politionele acties met 200.000 man in Indonesie zaten.
Hoe bedoelt u kaalslag.

Roadblock | 08-01-19 | 15:28

@Langshetrandje | 08-01-19 | 14:43: Helemaal niks. De EU verkiezing die we gaan krijgen is FAKE. Dat parlement heeft geen ruk te vertellen, want de raad van 11/28, bestaande uit de regeringslijers, bepaald. Daarom heb je ook figuren als Sargentini ronddartelen. Totaal tandenloos, dus geen gevaar. De nieuwe rechtse kliek, Le Pen, Wilders en meer van dat soort stromingen willen anders, maar gaan dit nooit voor elkaar krijgen. Het systeem deugt niet, en dat kan alleen van onderop worden gesloopt. En dan komt Jan L*l om de hoek kijken. Daar gaat het bij de gevestigde elite helemaal fout. Loyaliteit bestaat niet, wanneer ellende om de hoek ligt te wachten. Soms moet men iets vernietigen, om iets nieuws op te kunnen bouwen. Wie van de machten het zal winnen is mij nog niet echt duidelijk. Ik steun het gewone volk maar, want daar behoor ik ook toe. Wat een ander doet zal wel blijken.

lokoolokie | 08-01-19 | 15:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Langshetrandje
Ik weet zo geen rugnummers, maar in ieder geval niet weer links of liberaal.

canis lupus | 08-01-19 | 13:47 | 1

Tja en daar gaat het dus mis in Frankrijk. Kans op extreemlinks is extreem groot.

Langshetrandje | 08-01-19 | 14:38

Heb weinig op met de gele hesjes, er is altijd wel iets te klagen of niet goed en er zijn altijd bestuurders geweest die meer verdienden of privileges genoten dan "lager volk". Was vroeger niet anders, zo niet nog veel erger zo.

Maar desondanks is de algemene onvrede niet helemaal ongegrond. Er is iets aan de hand met het geld, dat zich steeds meer concentreert bij de toch al rijke aandeelhouders van grote (tech-)giganten en de banken. Geld dat gewone mensen stallen bij een bank of hebben geleend, wordt via minimale dekkings-constructiues in een seetds groter wordende bubbel aan virtueel geld gepompt, waar enorme winsten van worden gemaakt middels beleggingen en speculatie. Die winst komt niet terug bij de mensen. Maar zij vormen wel de basis van dit pyramidespel.

De kans neemt toe dat dit weer gaat leiden tot een enorme zeepbel en de onvermijdelijke crash. Uiteraard gaat die crash niet betaald worden door de risiconemers (met andermans geld, zoals dus die banken) maar door de belastingbetaler, de enige die met reeel geld dit pyramidespel betaalt.

Er is iets grondig mis met de manier waarop geld en macht wordt herverdeeld.

Beste_Landgenoten | 08-01-19 | 13:29 | 8

Langs het randje en roadblock, kunnen jullie mij uitleven wat het verschil is tussen peilingen en peilingen?

F. Jacobse | 08-01-19 | 15:33

F. Jacobse | 08-01-19 | 15:33 |
Ik heb het woord peilingen niet vermeld. Peilingen worden daar evenals hier vaak als manipulatie instrument gebruikt. De werkelijke uitkomst wil nog wel eens afwijken.
De voorspellingen baseren zich erop, dat de programmapunten van Le Pen het dichts in de buurt liggen van de eisen/bezwaren van de gele hesjes.
Maar lees het zelf maar:
www.theglobeandmail.com/opinion/artic...

Roadblock | 08-01-19 | 15:39

Het heeft volgens mij niet met poen te maken. De gewone vrouw/man wil gewoon een net bestaan. Dat wordt in heel de EU vakkundig gesloopt. (Even het Oostblok niet meerekenen) De verkooptruc van een groot EU is altijd geweest: Wij gaan het volk verheffen. Iedereen zou het beter krijgen. Dat klinkt heel nobel, maar ze vertelden er niet bij dat het voor NW Europa een vermindering van welvaart en welzijn zou gaan zijn. Dit heeft veel weg van iets Socialistisch/Communistisch vermengt met snoeihard kapitalisme. Een experiment dus. Dat is gewoon uit de klauwen gelopen, en wij, simpele burgers, mogen de gevolgen dragen. De elite zit straks veilig in de ondergrondse stad met alle luxe en een sauna. Daar staan we dan. Bloeddorstig en wild naar die andere arme drommel die de boot gemist heeft. Maarja, zie het gewoon als een uitdaging.

lokoolokie | 08-01-19 | 16:37
▼ 5 antwoorden verborgen

80.000 agenten gemobiliseerd en de NOS bericht nauwelijks wat meer over Frankrijk en doet het af als een randverschijnsel? De NOS zit in de zak van de politiek, dat lijkt me duidelijk.

canis lupus | 08-01-19 | 13:25 | 6

@paul junior, onthoudt nou eens; jij bent de kneus, zeker als je stelt dat merendeel uit is op ellende.
Halve stad gesloopt? BS, kijk eens naar andere beelden dan enkel die van de msm en je zult zien dat de boel heel anders in elkaar steekt.
Ik heb bij eerdere onzinnige plemsels van je al wat linkjes gezet naar filmjes waar hele ander dingen uit blijken, maar blijkbaar ben je dom, blind, een trol of ingehuurd door t graaituig.

Haram_Kafir_4ever | 08-01-19 | 13:49

"De NOS zit in de zak van de politiek"
Is de lucht blauw en het gras groen?

Roadblock | 08-01-19 | 15:41

@Solar666 | 08-01-19 | 13:37: Hoop doet leven, en dat is helemaal niet verkeerd. In Nederland hebben we een dodelijke geschiedenis met demonstreren. Ja, we doen het soms wel, maar de verbetenheid zoals de Fransen is er hier uitgeëxecuteerd door de Duitsers in WO2. Ooit waren onze voorouders ook vol vechtlust. De Duitsers schoten naderhand een veelvoud aan willekeurige Nederlanders dood. Gewoon, omdat het toen kon. Sindsdien lopen we hier hoouit met een bord op het plaatselijke marktplein, en kijkt niemand meer op of om. Dat zorgt ervoor dat je gezin morgenvroeg gewoon wakker wordt, zoals het hoort.

lokoolokie | 08-01-19 | 17:02
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
hevriptem | 08-01-19 | 13:22 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Toch frappant dat zoveel "rechtse" reaguurders deze tak van socialisten steunen.

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 13:02 | 14

TeeJee | 08-01-19 | 16:51

Awwww schattig, het is je geheel ontgaan dat ik mezelf op eigen kracht hier en elders gewoon manifesteer. Dat jouw idiote neo-fascistische denkwijze af en toe een juiste plek moet worden toegewezen namelijk exact waar het hoort. Oh en vooral dat je niet erg slim bent, maar dat wel denkt te zijn! Hahaha.

Prutsers. Kijk maar naar je bankrekening, of uberhaupt je hele leven! XD

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 17:30

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 17:30

Achgut.. lees je wat je zegt? Jij bent je bankrekeningetje.. wat een deprimerende constatering.

Ton8695 | 08-01-19 | 17:43

@De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 17:30
Je manifesteert je vooral als een clown. Ga door!

@Ton8695 | 08-01-19 | 17:43
Ach ja. De mentale handicap van een VVD-adept.
Maar ondertussen is het sneue mannetje in Slowakije gaan wonen omdat hij het niveau niet heeft om het hier te maken. Hilarisch.

TeeJee | 08-01-19 | 18:33
▼ 11 antwoorden verborgen

80.000 agenten inzetten en blijven roepen dat het maar om een klein groepje tokkies in gele hesjes gaat.

Ton8695 | 08-01-19 | 12:58 | 6

Langshetrandje | 08-01-19 | 13:10 |
Beetje ongeloofwaardig als je de beelden bekijkt. Ik denk dat de berichtgeving met een factor 10 liegt. Buiten dat vertrouw ik de man ter plaatse De Droit met een factor 10 meer dan de pers.

Roadblock | 08-01-19 | 13:23

Roadblock | 08-01-19 | 13:23 |
Sorry, volg de beelden nauwgezet en woon net als De Droit al jaren in Frankrijk. Deel zijn analyses echter slechts ten dele. Heb inmiddels al een incident of 15 persoonlijk binnen mijn gezin ondervonden met die zogenaamde, vriendelijke vreedzame lui van de hesjes.
Het is overigens makkelijker een vreedzame groep van 100000 man in gareel te houden dan 3500 beroepsdemonstranten en vechtersbazen. Bovendien is de schaalgrootte van Parijs met name een beetje een probleem. Probeer de Champs Elysées maar eens te beveiligen/te controleren. Hesjes duiken bovendien steeds op wisselende locaties op en dat vereist alomme aanwezigheid. Als je die beelden van u goed had bekeken dan had ook u kunnen zien dat du moment dat de politie niet in zicht van de "demonstranten" is, het slopen direct losbarst.

Langshetrandje | 08-01-19 | 13:40

Langshetrandje | 08-01-19 | 13:40

Flikker op. Het is nazi-tuig. Einde verhaal.

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 16:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Hij zal wel een held worden maar ik zou een geel hesje anaal bij hem inbrengen. Wat een lul.

Giotto | 08-01-19 | 12:42 | 5

Huilie huilie.. actie reactie..

Ton8695 | 08-01-19 | 12:49

Ha, weer een toetsenbord tijger.

Zwezerik | 08-01-19 | 12:51

Ik zou met Christophe niet gaan fistfucken.
De man heeft een paar kolenschoppen.
Straks heb je een pugnus in je anus.

Pelforth | 08-01-19 | 12:52
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Haram_Kafir_4ever | 08-01-19 | 12:37 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

En die andere Franse vechtersbaas, Didier Andrieux, drager van het 'Légion d'honneur', waarnemend hoofd van ruim 400 politieagenten in Toulon, wat gaan we daarmee doen?

youtu.be/CnUR-mqMNYo

JohnJames_001 | 08-01-19 | 12:30 | 3

Wel als je figuren zo als Pauljunior, Pedronegro of Koreaanse slet vraagt helemaal niks want die mensen verdienen klappen is tuig van de rigel en die meneer doet enkel en alleen zijn werk, of wel zelfde wat de elite zeggen.
Als je het volk vraagt, wel afstraffen net zo als iedereen anders die dit flikt, maar dat zal niet gebeuren onder huidige leiderschap, al voor 1 omdat hij leiderschap is en juist dit doet.

Fosite | 08-01-19 | 12:44

Ja als je politieagenten, en zeker in Frankrijk, belaagt met stenen en scherpe voorwerpen dan komen ze inderdaad verhaal halen als ze je eindelijk te pakken hebben. Meer dan terecht.

Wat meer zorgen baart is waarom jij doet alsof we te maken hebben met een onschuldige bijstander die een paar beuken heeft gekregen?

Zit je vast in een informatiebubbel van (rechts) extremisten?
Komt de werkelijkheid je niet goed uit dus vertel je maar de helft?

Vertel!

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 12:59

Ik denk dat Andrieux, net als toen bij Théo Luhaka, ooit "per ongeluk" een lange lat in zijn reet heeft gekregen en dat hij daarom zo opgewonden reageert.

JohnJames_001 | 08-01-19 | 13:08

Het valt mij hier vanuit La Douce France op, dat er zoveel volkomen ongeïnformeerde reacties zijn. Alsof de Gilets Jaunes allemaal tuig van de richel is?

Dat tuig van de richel zit gewoon nog stilletjes in de banlieus en de no-go areas.

De "Gilet Jaune" is voor het grootste deel een doodgewone burger, die ergens onder de middenklasse hangt, de hele week werkt voor een loon net boven het minimum (vandaar dat de demonstraties op zaterdag zijn), of van een marginaal pensioentje moet rondkomen.

Het is gemakkelijk om deze groep in zijn geheel als "kopschoppers" of "relschoppers" weg te zetten, maar ze zijn het beslist niet.

Doordat ik hier woon, volg ik hier ook de actualiteit en volg via o.a. Facebook de "Gilets Jaunes"-beweging. Wat mij daar vooral opvalt is het voortdurend oproepen geweldloos te demonstreren, wat 99,9% ook doet. Dat de Franse MSM alléén de "casseurs" (de vernielers) laat zien, is niets meer en niet minder dan staatspropaganda (statistieken van staatssteun aan de diverse media-organisaties zijn online op te zoeken).

Op de pagina's van de Gilets Jaunes zie je juist heel vaak het hele verhaal in video, waarvan de MSM alléén dat laten zien wat hen in de kraam te pas komt om de beweging in diskrediet te brengen.

Als ik me niet vergis heb ik dat gisteren bij een andere post ook al gezegd: een meerderheid van de Franse stemgerechtigden staat achter de Gilets Jaunes en inmiddels is zo'n 90% voor het aftreden van Macron en zijn bende (Castaner, de premier, is gewoon een maffioso met een strafblad - Google is your friend) en zoek ook eens op Benalla; een medewerker van Macron die eerder al in opspraak kwam omdat hij verkleed als politieagent demonstranten in elkaar mepte en net nu weer in het nieuws is omdat hij onterecht maar liefst twee diplomatieke paspoorten in bezit had - vermoedelijk om Macrons' overzeese zaakjes te regelen.

Frankrijk heeft een enorme staatsschuld nadat in 1973 de President Pompidou (die rechtstreeks van Rotschild kwam, net als Macron) een wet erdoor drukte die iedereen die een lening nodig had dwong deze af te sluiten bij een commerciële bank. Tot dan toe kon de Banque de France (De Nederlandsche Bank van Frankrijk) een rol spelen, maar vanaf dan moest zelfs de Franse overheid bij commerciële banken terecht. Tot die tijd was de staatsschuld miniem; vanaf dan rees deze de pan uit. En denk dan ook aan rente-op-rente... Het wordt niet beter. En iemand moet die staatsschuld ophoesten en dat is dan Jean avec la Casquette.

Tegelijkertijd is er een fiscale ontwijking / fraude van zo'n 200 miljard euro per jaar en iedereen die in de hoge bomen van de overheid zit, heeft "voordeeltjes" die tot in het absurde lopen. Zo heeft iedere "Sénateur" recht op EUR 70.000,- aan begrafeniskosten - voor zichzelf, zijn/haar partner én voor de kinderen.
Senators en "députés" hoeven geen enkele verantwoording af te leggen over hun riante onkostenvergoedingen, alle ex-presidenten hebben recht op een levenslange uitkering van de staat, inclusief onderkomen, secretariaat, dienstauto, chauffeur en persoonsbeveiliging.

En dat moet allemaal worden opgehoest door mensen die de SMIC verdienen, of net iets meer (SMIC = minimumloon).

Terwijl Macron juist in de campagne beloofde de onderkant van de samenleving te sparen, deed hij na zijn verkiezing exact het tegenovergestelde. Hij schafte de vermogensbelasting af - waardoor rijke Fransen er accuut 6% op vooruit gingen, terwijl hij aan de onderkant van de samenleving snoeihard bezuinigde; verlaging van de huursubsidie (APL), reductie van het weduwenpensioen van 50% naar 25% van het pensioen van de overleden echtgenoot, het verhogen van de korting op de CSG (een van de afdrachten voor de sociale zekerheid) voor gepensioneerden en dan onlangs dat geleuter over de verhoging van de brandstoffenaccijnzen en - wonder oh wonder: dezelfde klimaatwet als in Nederland: verbod op verkoop van autos aangedreven door fossiele brandstoffen, afschaffen/verbieden van verwarming op "fioul" (huisbrandolie), etcetera.

Die Gilets Jaunes zijn geen relschoppers - dat kan ook niet, want in wel land krijg je iedere zaterdag 300.000+ relschoppers uit hun nest? Het zijn burgers die belasting ophoesten voor mensen die het niet nodig hebben terwijl ze zelf aan het eind van hun salaris nog een stuk maand overhebben.

En na tien jaar hier ken ik ze ook, hoor: de "Gilets Jaunes" die sappelen om rond te komen (overigens heeft Frankrijk de hoogste belastingdruk van de EU).

Als de Gilets Jaunes (positiever zou zijn "wanneer") het halen, dan is het tevens definitief einde EU, want de roep om FREXIT en het heroveren van de eigen souvereiniteit wordt alsmaar luider.

Vive la France, Vive la République, zeg maar.

Vanuit La Douce France, uw Frankrijk-correspondent,

De Droit

De Droit | 08-01-19 | 12:21 | 21

Jan, Leiden | 08-01-19 | 16:11

Goedwillend? Welke constructieve bijdrage leveren ze dan?

Hint: Niets. Helemaal niets. Nooit gedaan, zullen ze ook nooit doen. Waarom? Het zijn de prutsers van Frankrijk. De losers, en dat hebben ze helemaal aan zichzelf te danken. Erger ze staan nog een graadje hoger dan de zwarten en berbers. Maar zelfs dat is niet genoeg voor dat paupervolk. Lange lat en meer arrestaties.

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 16:23

TeeJee | 08-01-19 | 16:07

Ik woon in Slowakije. En nu?

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 16:31

@De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 16:31
Geef eens antwoord op de vraag dan.
Betaal jij wel belasting in NL? Werk jij wel mee aan de BV Nederland, waar je zo'n grote bek over op zet?

TeeJee | 08-01-19 | 16:49
▼ 18 antwoorden verborgen

Elke democratisch verkozen regering zal uiteindelijk bij een serieus tegengeluid hun politiemacht inzetten tegen hun eigen bevolking om de macht te behouden. Is in de geschiedenis al tientallen keren voorgekomen en is ook nu niet anders.
Het grappige is dat wij in het Westen meestal die rebellen steunen in dat soort landen, want hun leiders zijn natuurlijk altijd slecht. Maar nu het in de eigen achtertuin gebeurt, zijn deze rebellen opeens de slechte en blijft een Macron gewenst. Ook dat past weer helemaal in het hypocriete beleid van onze leiders en zo is de cirkel weer rond.

Barbarous_Relic | 08-01-19 | 12:17 | 2

Precies dit!

Dutch-Super-Evil | 08-01-19 | 12:29

Het is eigenlijk heel simpel.
Wat in het belang van de EU is, dat is dan onmiddellijk de mening van onze regering en van de pers.

Roadblock | 08-01-19 | 12:56

Zieke shit deze ontwikkelingen. Jaren zit je bibberend van angst over alle grote problemen die immigranten met zich meebrengen en wat blijkt? De vijfde colonne is "gewoon" roomblank, heeft meer dan genoeg en eist meer omdat ze zelf niets van hun pauperleventje kunnen maken! Gaan ze gele hesjes dragen en als een zooitje rabiate Anti-Fa paupers (en met Anti-Fa paupers) de boel kort en klein slaan. Wat een rotvolk. Kunnen we deze mensen niet inruilen voor hardwerkende mensen uit het voormalige Oost-blok? Leren ze eindelijk eens hoe goed ze het eigenlijk hebben. Oh en het meest walgelijke? Ze noemen zich "het volk", staan ze daar met een paar man. Weet je wie zich ook "het volk" noemden? Wat een schorem. Zum kotzen.

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 12:15 | 16

Roadblock | 08-01-19 | 16:13

Dat mag, ik mag derhalve aannemen dat jij wel een gelukkige ziel bent die goed scoort. Toch?

Of heeft dit allemaal niets met jouw falen te maken? Zeg het maar hoor.

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 16:27

Och nee, wacht, een zoektocht op Google toont al vrij snel aan dat "Roadblock" ook maar een verliezer is die niet mee kan komen omdat hij een prutser is. Mja.

Wees er maar blij mee.

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 16:28

@De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 16:26
Och wat sneu, ben je zo onorigineel dat je mijn tegeltje richting jou gaat herhalen!

Wat ben je toch een kansloos rukkertje :)

TeeJee | 08-01-19 | 16:46
▼ 13 antwoorden verborgen

Probleem van de gele hesjes in Frankrijk is dat er geen leider en of concensus is (zoals menigeen hier al heeft aangehaald). Ik had zaterdag Ruptly aanstaan op de achtergrond en dan zag je een massa mensen die eigenlijk doelloos rondliepen over de straten rond het Elysee paleis (dat hermetisch is afgesloten). Op iedere hoek moest men toch effe overleggen welke kant men op zou lopen. De sfeer was gemoedelijk en vriendelijk men vernielde niks en je zag geen politie. Het werd pas onvriendelijk toen men via de Passerelle Léopold-Sédar-Senghor (loopbrug over de Seine) naar de Franse 2e kamer wilde maar dan kom je de Gendarmerie tegen. En itt tot Nederland heeft men in Frankrijk over het algemeen geen probleem met de lange lat. Dat was rond een uur of 3 a 4 's middags en toen zag je meer en meer de antifa en de banlieue naffers vooraan staan. De gendarmerie had in het begin slechts een man of 20 op die brug staan maar moest al snel versterkingen laten aanrukken, die binnen 5 minuten aanwezig waren, omdat de voorste rijen van de demonstratie uit waren op provocatie. Wat je ook zag was dat de echte gele hesjes de boel nog probeerden te kalmeren maar dat was helaas niet meer mogelijk. Overigens was dat getrek en geduw snel over toen er traangas aan te pas kwam.

Basil Fawlty | 08-01-19 | 12:12 | 18

Basil Fawlty | 08-01-19 | 13:21

Met idioten argumenteren is een hobby van me. Tervergeefs ik geef het toe.

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 15:24

TeeJee | 08-01-19 | 13:33

De enige stuurman aan wal zijn jij en de jouwen. Waarom krijg je het niet voor elkaar om de VVD te verslaan met je crypto-nazisme?

Laat me raden... Dat is de schuld van de anderen en de Joden en alles en iedereen anders. BOEHOEHOOOHOEE.

Tranentrekker ben je hoor. Maar een fucking loser ook.

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 15:26

@De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 15:26
Jouw frauderende VVD vol nepotisten, leugenaars en hichelaars gaat vanzelf ten onder, tezamen met de omhoog likkende Koreaanse Ratjes.

Jij zet hele bevolkingsgroepen weg, verklaart ze als minderwaardig (paupers etc etc) en ze te de-humaniseren; weet je wie dat ook deed? Precies ja.

Kijk maar eens goed in de spiegel. Dat bruine Hugo Boss hemd past je perfect.

TeeJee | 08-01-19 | 15:54
▼ 15 antwoorden verborgen

Als ik die zwarte uitmonstering zie dan zijn dat geen agenten meer.
Dit is een getraind leger tegen ongewapende burgers die hun onvrede kenbaar maken.

bodemloos | 08-01-19 | 12:10 | 1

Jezus, het geeft wel lekker het absolute tokkie gehalte van die trieste hesjes weer, geld inzamelen voor iemand die een agent neerslaat en dan tegen zijn hoofd schopt. Iedereen die dat goedkeurt moet gewoon een massieve hartaanval krijgen.

captainobvious | 08-01-19 | 12:03 | 13

@De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 15:27
Wat lul je toch bijzonder dom. Minder zuipen, Slowaakse stoephoer!

TeeJee | 08-01-19 | 16:04

TeeJee | 08-01-19 | 16:04

Yep. En jij had de hele tijd iets inhoudelijks te melden. Point in case. Tot ziens!

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 17:27

@De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 17:27
Ik reaguur op jouw niveau, dan snap je het tenminste.

TeeJee | 08-01-19 | 18:34
▼ 10 antwoorden verborgen

Heeft Engelshoven al getwitterd over deze ME-hater? In hoeverre zit het daadwerkelijk uitdelen van muilperen in de geaardheid van een bokser? Agressie zit in de genen. Onze rubbertegelmaatschappij jaagt een mepper terug in de kast.

Van Urk | 08-01-19 | 12:02 | 3

Lekker bezig vandaag, Sletje. Heeft Joris een ATV-dag ofzo?

Sidney_May | 08-01-19 | 15:55

Verkeerde draad. Zie boven Slet 1527

Sidney_May | 08-01-19 | 15:56

En beneden Slet 1530

Sidney_May | 08-01-19 | 15:57

Blijf vooral lekker solidair met die Fransen. Omdat ze zo dwars zijn hebben ze de economische hervormingen die wij allang achter de rug hebben alsmaar tegengehouden. Hierdoor is de Franse staatsschuld ongekend hoog en kan de rente alleen nog worden opgebracht omdat de ECB die op 0 heeft gezet (hoi Nederlandse spaarders en pensionado's). Onze premier Rutte is ook maar gezwicht voor Macron en heeft voor een Europese begroting getekend zodat in de toekomst de 'asymmetrische schokken' waar Frankrijk heus echt niets aan kan doen (hervorming is immers moeilijk met zo'n koppig volk) ook door de Nederlandse belastingbetaler mogen worden opgevangen. Om nog even zout in de wond te strooien: de gemiddelde Fransoos heeft een substantieel hoger besteedbaar inkomen dan de Nederlander, mag ook nog eens 5 jaar eerder met pensioen en dat tegen de beste condities ter wereld. Allez ZZP-ers en flexwerkers uit Nederland, moedig die Fransen nog even aan. Ze hebben het zo moeilijk.

Joris Beltsin | 08-01-19 | 11:59 | 5

Wij slikken alles, met 67,5 jr met pensioen.
De Fransman pikt deze diefstal niet, die gaan met 60 of 62 en zijn bereid om daarvoor de straat op te gaan.
En waar gehakt wordt vallen spaanders.

Pelforth | 08-01-19 | 12:50

Pelforth | 08-01-19 | 12:50

Ouwe minderwaardige lul. Vroeger toen mannen nog mannen waren en vrouwen nog vrouwen zorgde je zelf voor jouw pensioen. Vuile aasgier. Jij kon niet goed genoeg zijn en anderen moeten voor jou betalen. Ik dacht het niet. Je krijgt wat je verdient, niet meer, niet minder. En jij verdient niets. Zoveel is wel duidelijk.

De Koreaanse Slet | 08-01-19 | 15:30

@pelforth: diefstal? De Fransman wil heel veel loon, heel veel vakantiedagen en heel veel pensioen voor heel weinig arbeidsproductiviteit en heel weinig innovatie. Ik weet niet of je het door hebt: maar in Azie werken ze wel hard, wel innovatief en wel voor minder.

De Fransen zijn aan alle kanten ingehaald en weggeconcureert. Ze zullen moeten wennen aan de Afrikaanse standaard. Ze werken namelijk niet harder of beter dan veel Afrikanen.

Inferi0r | 08-01-19 | 20:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja de politie mept wel gele hesjes neer vaak zonder reden. Tja als je dat blijft doen komen er ook wel eens gele hesjes die niet zich als makke schaapjes gedraagt. Het is al erg genoeg dat de politie daar hun eigen burgers in elkaar mept(in een westers land). We janken alles bij elkaar als we dat zien in Turkije of in andere midden oosterse landen.

Brainder | 08-01-19 | 11:55 | 2

In Kiev gingen ze zelfs met shovels en zwaar materiaal plus een lading extreem Geweld alles met toestemming van Brussel.
Dus van mij mogen ze helemaal los gaan daar

Roger-Rabbit | 08-01-19 | 12:06

Als je gewoon normaal demonstreert is er niets aan de hand en word je ook niet 'gemept door de ME'! Sterker nog: dan hoeft de ME niet eens ingezet te worden! Of vindt u het normaal dat bij dit soort demonstraties winkels geplunderd worden en spullen vernield? Er zit namelijk een bepaald percentage tuig tussen de demonstranten en dan is het voor de ME heel lastig te zien is wie de goeden en wie de kwaden zijn! Bovendien heeft de ME op zo'n moment ook helemaal geen tijd om dat even uit te filteren! Zoals altijd moeten de goeden ook hier weer onder de kwaden lijden!

BaldEagle | 08-01-19 | 12:20

Waar zit die ranzige Macron ergens? Nu de rellen al enige weken aan de gang zijn, zie je hem nergens meer. Zelfs op het staatsjournaal heb ik die kop al een tijdje niet meer vernomen. Leeft ie nog?

born2killn00bs | 08-01-19 | 11:55 | 2

Macron zet inmiddels diabolische straffen op het je vertonen in een geel hesje, en dan iets doen.
M.a.w: " als ze mijn cake niet lusten, maak ze dan maar dood".
Is nog nooit goed afgelopen in Frankrijk....

BenPakdee | 08-01-19 | 12:16

Die zit bij Fouquet een broodje Foie Gras en kaviaar weg te spoelen met een flesje Roederer Crystal.

Pelforth | 08-01-19 | 12:44

Lomp tuig is het. Lozen. Karwats erover.

van Oeffelen | 08-01-19 | 11:51 | 4

Hoe zit het met die persoonlijke lijfwacht van Macron.
Die monsieur Benalla, die diverse vreedzame demonstranten het Hopital in sloeg?.

Pelforth | 08-01-19 | 11:55

Dat vinden wij dan weer van mensen zoals u. Van oefelen. Omhooggevallen kneuzen die denken dat ze meer zijn.De zogenaamde elite.

tweetybird | 08-01-19 | 12:17

Goh, 'Van Oef' dat is bijna precies hetzelfde wat de toenmalige elite riep bij de franse revolutie.
Ze snapten totaal niet wat hun overkomen was toen ze door 'het lompe tuig' naar de guillotine gesleept werden.
Koestert u zich nog maar even in uw ivoren VVD-torentje.
Het kan zo maar voorbij zijn.

Roadblock | 08-01-19 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we hem Obelix noemen!

vinzepinz | 08-01-19 | 11:48

Frankrijk staat kort voor een volksopstand/chaos, de NPO hier willen/kunnen dat niet zien/begrijpen, Fransen reageren eeuwen fysiek/emotioneel via de genen. Ze krijgen in de gaten dat Macron gewoon een verwend product is van de elite die niks heeft met de gewone man/vrouw. Uitschot als die bokser sluiten ze spoedig gewoon weer in de armen en hij zal wel dom genoeg zijn om dan er weer op los te slaan.

hagelkruis | 08-01-19 | 11:47
-weggejorist-
Ali Bi | 08-01-19 | 11:45

Pushing Gele Hesjes,
With their fully automatics,
They like to push the weak around,
(ok, ik laat mezelf wel uit)

Hollende_Kleurling | 08-01-19 | 11:42

Kopschoppen = af, maar gezien een week of 2 er videos waren van agenten die mensen op de grond schopten en sloegen met wapenstokken vind ik het wel heel hypocriet dat deze man dan wordt gezocht terwijl die zelfde autoriteiten het gedrag van de agenten destijds goed praten onder mom van chaos. Lijkt een beetje of de mensen aan de top niet helemaal door hebben dat de gewone mensen juist dat soort gedrag en denkwijze meer dan zat zijn.
Dat is ook waarom deze man nu vol op support krijgt, en niet van de extremisten maar juist van het volk, want als agent dit doet is het prima doet de gewone man dit oppakken en voorbeeld maken, net als toen met de friezen hier, zij 240 uur werkstraf maar agenten die staken en het zelfde doen (als burgers want staken doe je niet in functie) dan is dat prima, er zijn duidelijk verschillende maten waar mee wordt gemeten en mensen zijn het zat en de top mist zo als gewoonlijk de punten weer compleet.

Fosite | 08-01-19 | 11:41 | 17

Pauljunior zoek op "monsieur Benalla" Als je nog steeds denkt dat niet de elite vs het volk is.... Wel dan valt er verder niks meer te zeggen wil vol dom is en blijft dom.

Fosite | 08-01-19 | 12:28

@Mr_Pikabelly
Sorry. Ik had te snel over jouw inhoudelijke comment gelezen.
Laat me nog een keer raden: GroenLinks?

Ali Bi | 08-01-19 | 12:50

Lieden die 't verschil tussen NA en NAAR niet weten zijn pas na-e/nare kneuzen!

vic_typh | 08-01-19 | 13:28
▼ 14 antwoorden verborgen

Gelukkig hebben we er weer een Europese held bij. Na Marco Kroon, Willie van Oranje, Bonny St-Claire en Karel Doorman nu ook de de kopschop zigeuner uit Massy. Manmanman, wat een armoei.

Pedronegro | 08-01-19 | 11:38

Nadat hij "stevig" verhoord is door de politie, ben ik blij dat ik zijn tandarts niet ben.

ik_wacht_niet | 08-01-19 | 11:38

De Fransen hebben zich en masse laten beïnvloeden (belazeren) door de (linkse) Franse media die Macron als president wilde hebben. En nu? Spijt haren op hun hoofd. Die arme Macron - boodschappenjongen van de elite en de EU - gaat eraan. Uiteindelijk bepaald het volk. Zij hebben de geweren, wij hebben de aantallen.

Willem333 | 08-01-19 | 11:37 | 3

The old get old
And the young get stronger
May take a week
And it may take longer
They got the guns
But we got the numbers
Gonna win, yeah
We're takin' over
Come on!

Dr_Prepper | 08-01-19 | 11:46

Zo is het

peetjoh | 08-01-19 | 11:48

Hij ligt zowaar op een kerkhof in Parijs.

Pelforth | 08-01-19 | 11:57

Een deel van het volk is het spuugzat, en terecht ook! In tijden van economisch herstel bezuinigingen in plaats van investeringen. Lonen die jarenlang te licht stijgen ten opzichte van de stijgingen van BTW, Accijns, Gas, Water, Licht en natuurlijk de inflatie. Een veel te dure Euro waardoor zwakke Zuid-Europese en Oost-Europese landen economisch niet meer kunnen concurreren met lage lonen landen. Zelfverrijking en zelfverheerlijking in Brussel, plus de invloed die Brussel uitoefend op nationaal gekozen parlementen. En nu bijkomend bizarre klimaat akkoorden waar de burger opnieuw geen enkel inspraak op heeft. Ja we hebben het (nog wel) goed, maar dat word nu in een rap tempo afgebroken. En daar is met terecht woedend over, je suis Gilet Jeaune!

Indoneesje | 08-01-19 | 11:37 | 3

De EU maakt meer kapot dan je lief is.

Pelforth | 08-01-19 | 11:58

Gelukkig lopen er ook nog weldenkende mensen rond op deze wereld. Een mooie verwoording van het probleem door u.

lokoolokie | 08-01-19 | 12:33

Het Franse volk is allang niet innovatief meer. Een groot deel heeft een luie ambtenaren baan met vele voordeeltjes en weinig productiviteit. Wel elk jaar meer vakantiedagen en salaris willen maar niet harder werken. Ja, producten worden duurder! In Azie werken ze namelijk wel elk jaar innovatiever, stijgt de productiviteit wel en willen ze daar stevig voor gecompenseerd worden.

Het Franse volk verdiend de Griekse levensstandaard maar moet zich dat nog realiseren.

Inferi0r | 08-01-19 | 20:06

Ik vind deze man geen held, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Er zijn genoeg filmpjes te vinden, waarin de politie totaal losgeslagen tekeer gaat op vrij onschuldige demonstranten. Het is namelijk niet normaal, dat men iemand met 5 man tegen de muur vastzet, om een 6e politieman helemaal los te laten gaan op een klein Fransoosje. Daar viel het gemep van deze bokser bij in het niet. Er zullen altijd rotte appels in de verschillende gelederen aanwezig zijn, maar als nonpacifist vind ik dat men zichzelf niet door een overheidsinstantie in de poeier hoeft laten te meppen. Voorlopig geef ik mijn steun nog aan de gele hesjes en zou de politie die gele hesjes juist moeten beschermen tegen gekken en dwazen die misbruik maken van het demonstratierecht. Daarnaast moet dat kapitalistische gajes gewoon weggetrapt worden uit de macht. Ga maar in een islamitisch hellhole je vrindjes de hand boven het hoofd houden. Ook mag wat mij betreft Macron als voorbeeld gesteld worden voor de rest van de elite. Dus onder de guillotine met die knakker.

lokoolokie | 08-01-19 | 11:36 | 3

U heeft zicht op de aanleiding tot deze reactie van de ordediensten?

Langshetrandje | 08-01-19 | 11:37

Toch handig, overal zijn wel een paar antifa aanhangers te vinden die lekker losgaan op winkels van zelfstandigen en een paar testosteronmannetjes die terugslaan als er een triggerhappy eenstreper al na vijf minuten door zijn traangas voorraad heen is. En genoeg lemmingen die hier weer intrappen en de grote groep wegzetten als tokkies.

Deflatiemonster | 08-01-19 | 11:39

Dus omdat anderen van anderen klappen krijgen mag deze man zomaar iemand (een agent) op zijn bek rammen? Deze agent heeft wellicht niets misdaan, deze bokser is niets misdaan: onzin dus.
Als iedereen geweldadig mag zijn omdat anderen dat tegen anderen waren dan kunnen we de mensheid wel opheffen.

Inferi0r | 08-01-19 | 20:08

Ach die Fransen weten gewoon niet wat ze willen. Kiezen ze Macron. Wat krijg je dan? Ja, dan krijg je Macron inderdaad! Had je wat anders verwacht? Onvolwassen. Neurotisch.

Sitting_targets | 08-01-19 | 11:36 | 6

Hier heeft de ruime meerderheid toch ook niet op Rutte gestemd, toch is die lul de behanger weer premier...

Haram_Kafir_4ever | 08-01-19 | 11:59

Als je logisch nadenk weet je dat er gesjoemeld wordt er is de laaste 20 jaar eigenlijk nergens in Europa verandering geweest in het regeringsbestel. Terwijl er in europa heel veel veranderd is. Veel nee gestemd en ja gedaan. keuzes van het volk negeren en kleine splinter partijtjes kiezen om een minderheid te kreigen en daarmee regeren. Deze mensen hebben de macht en kunnen onze stem uitslag beïnvloeden. ze weten s,middags al wat de uitslag is. Daar is niks eerlijks meer aan. We hebben op tv zelfs gezien dat ze knoeiden in meerdere stem bureaus

peetjoh | 08-01-19 | 12:17

Macron is de Fransen gewoon opgedrongen net zoals Rutte ons! Past allemaal in het walgelijke plannetje!

BaldEagle | 08-01-19 | 12:24
▼ 3 antwoorden verborgen

je had ook thuis kunnen blijven met je agressieve gabber piet kop

Captain Pervert | 08-01-19 | 11:34 | 3

Toet toet boing boing!

Nacho_Vidal | 08-01-19 | 11:35

Eensch!

nee_toch? | 08-01-19 | 11:36

Dat zouden ze graag zien, dat alle gele hesjes thuis zouden blijven, als ze het land goed geregeerd hadden en naar het volk ipv de multinationals hadden geluisterd was er ook geen aanleiding om de straat op te gaan.
Oorzaak en gevolg.

Haram_Kafir_4ever | 08-01-19 | 12:02

Hij is niet kwaad. Hij is kwaad gemaakt.

hoejeheette | 08-01-19 | 11:33 | 1

Sociale psychologie. Goed punt.

ProAsfalt | 08-01-19 | 11:39

"De "Zigeuner uit Massy" verklaart dat hij en een vriend traangas in de ogen kregen en dat hij daarop 'verkeerd reageerde'."

Ik geloof die man. 240 uur onbetaald bokstraining geven lijkt me afdoende.

Hollende_Kleurling | 08-01-19 | 11:32

Op zich prima die beweging, maar het moet geen tuigfeest worden. Subsidiesponzen en overige beroepshandophouders grijpen dit soort ontwikkelingen maar al te graag aan om ergens een mooie 50 inch TV te scoren, of om te kijken of hun vechtsporttraining ook buiten de sportschool effectief is.

Jahowiseffe | 08-01-19 | 11:30 | 1

'Geteisem' heet dat met een mooi woord!

BaldEagle | 08-01-19 | 12:26

Als die gele hesjes gemiddeld per persoon nog ruim 15 Euro kunnen doneren aan een boxer met anger management issues dan moeten die extra accijnzen ook wel op te brengen zijn.

Joris Beltsin | 08-01-19 | 11:29 | 1

Jij kan lekker rekenen..... eenmalig 15 euro of voor de rest van je leven minstens 30 euro per maand meer betalen is toch wel een verschil.

Haram_Kafir_4ever | 08-01-19 | 12:04
-weggejorist-
joepiedepeopie | 08-01-19 | 11:27 | 2

Kopschoppen altijd -veul. Martin heeft wel een probleem Fransen zijn een ontvlambaar volkje

Bokito ergo sum | 08-01-19 | 11:26 | 2

Macron, zuigende autocorrect

Bokito ergo sum | 08-01-19 | 11:27

Macro had er nooit gezeten als Fransen niet zo waren. Dan zou er nog steeds een Bourbon in Versailles hebben gezeten en had de Bastille er nog gestaan.

Error 404 | 08-01-19 | 11:32

Lafayette kan de deja vu onder Louis XVI niet onderdrukken...

Lafayette | 08-01-19 | 11:26

“Verdedigen”, ja ja. Het is een en al agressie en strijdlust die uit zijn lichaamshouding spreekt.

Muxje | 08-01-19 | 11:26 | 1

Er zijn een heleboel vechtsporters die uiteindelijk in de bak, of met een kogel in het hoofd eindigen. Raar volkje over het algemeen.

Jahowiseffe | 08-01-19 | 11:33

LOL @ Le BAM du la moule.
(Ben nog wel even uitvogelen wat een mossel ermee te maken heeft)

Stormageddon | 08-01-19 | 11:25

Demonstreren op zich heeft geen zin. Enige dat helpt is de elite in de portemonnee treffen ondanks dat zij genoeg hebben. Zij zijn rupsjes nooit genoeg. Zij zullen zich nooit verzadigd voelen. Het zijn net roofdieren. Hoe tref je als onder- en middenklasse de elite, de bovenklasse in de portemonnee? Door te staken. Keihard te staken. Langdurig staken. De onder- en middenklasse moeten beseffen dat zij alleen werken voor de elite. Niets meer niets minder. De onder- en middenklasse hebben als groep gezamenlijk de macht. Als individu heb je totaal niets in te brengen, als groep des te meer. De elite gaat er met de poen vandoor over de kapotte knieën, ruggen én geesten van de onder- en bovenklasse.
Het is niet voor niets dat de elite de macht van de vakbonden nog meer willen breken. Zowel in Frankrijk en Nederland zijn ze op de goede weg. Het ontstaan van de grote EUSSR is alleen bedoelt voor vrij verkeer van arbeiders. In gehele EUSSR zijn er arbeiders in overvloed. Dus als het eigen volk te duur is geworden (en dat is al snel) dan haal je de arbeiders toch gewoon uit Roemenië of Hongarije? En nog goedkoper ook! En werken harder! Geweldig dat EUSSR, voor de elite. De onder- en de middenklasse betaalt de rekening.

ProAsfalt | 08-01-19 | 11:24 | 5

@Langshetrandje | 08-01-19 | 11:26
Ook dan treft de elite de elite zichzelf want het werk wordt niet gedaan dus verdient de elite niets. Ook al hebben zij geld genoeg, zij zijn nooit verzadigd.

ProAsfalt | 08-01-19 | 11:35

@Langshetrandje | 08-01-19 | 11:26
Wel zal het zo zijn dat de onder- en de middenklasse terug moeten naar de basis, tijdelijk. Maar goed, je hele leven lang uitbuiten onder erbarmelijke omstandigheden voor en door de elite lijkt mij ook niet de bedoeling te zijn.

ProAsfalt | 08-01-19 | 11:37

Een schaamteloos 100% communistisch verhaal.

Inferi0r | 08-01-19 | 20:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Er komt ook al zeer strenge wetgeving tegen burgers die om herinvoering van democratie eisen in Frankrijk dus de angstige bestuurselite in Nederland zal wel snel volgen.
Want de kutburger moet zich dood werken en verder zijn smoel houden.

2voor12 | 08-01-19 | 11:22 | 3

Werkten ze maar allemaal...

Erikjan79 | 08-01-19 | 11:27

Erikjan79 | 08-01-19 | 11:27 |
Het is wel degelijk onder de werkenden begonnen. Natuurlijk haakt het schorem snel aan. Lekker slopen en plunderen; de slopers van de beschaafde samenleving. Jammer is dat.

Jahowiseffe | 08-01-19 | 11:35

Ze hebben meer hart in hun donder dan menig hollander. Labbekokken zoals Erikjan en Wouterwillem en Peterkees weten het allemaal zo goed he. Gauw afgeven en ze in de we doen niks hoek plaatsen zodat jij en je consortennog langer kunnen teren op het gestolen (belasting) geld

peetjoh | 08-01-19 | 11:55

Het Franse parlement stemt deze week over een verbod op onaangekondigde demonstraties. Er volgen zware straffen voor de demonstranten die onaangekondigd demonstreren. Er wordt geprobeerd de geest uit de fles laten ontsnappen. Dat zal Macron niet lukken want demonstreren zit zwaar in de genen van de Fransen.

pibasso | 08-01-19 | 11:22 | 4

Ze kunnen beter gaan staken, zie ProAsfalt | 08-01-19 | 11:24 |

ProAsfalt | 08-01-19 | 11:25

Maar die zullen les banlieues niet gelden. Dat is gewoon lokale oproer in de zogenaamde verloren gebieden. Daar gelden al jaren andere wetten.

Lafayette | 08-01-19 | 11:31

Het Franse "parlement". Lachen. Die mogen alleen tekenen bij het kruisje onder wetsvoorstellen die de president voorlegt.

Nogood Boyo | 08-01-19 | 11:57
▼ 1 antwoord verborgen

Bij geweld ben je voor mij gewoon af

Willy Keutel | 08-01-19 | 11:21 | 6

pauljunior | 08-01-19 | 11:38
Inderdaad, meestal ziet men de blauwe maffia als grote vrinden. Dt ze klein verdriet als diefstal e n andere zaken nauwelijks oplossen voor de burger maar wel fullforcee er voor de machthebbers zijn.

miko | 08-01-19 | 13:22

Geweld lost een hoop problemen op. Zinloos geweld dat is een heel ander verhaal.

Solar666 | 08-01-19 | 13:46
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
VanBukkem | 08-01-19 | 11:21 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat een uitschot dat zogenaamde Gele Hesjes volk.
Ook hier zie je alleen maar van die hersenloze tokkies met een € 1,99 hesje van de Action rondlopen.

leo de pejo | 08-01-19 | 11:19 | 6

Ik vind leo de pejo een hersenloze sukkel. Mag dat. Ja dat mag.

tweetybird | 08-01-19 | 12:11

@tweetybird: de hersenloze sukkels lopen tussen die demonstranten! Hebben geen flauw idee waarom ze überhaupt protesteren maar lopen alleen mee vanwege de sensatie!

BaldEagle | 08-01-19 | 12:29

@tweetybird, Van mij wel!

MoonBeebe | 08-01-19 | 13:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gebeurde allemaal binnen de ring rond Parijs dus volgens de boksregels reglementair.

Mr_Natural | 08-01-19 | 11:19 | 2

Hij is leuk.

BrabantsVerzet | 08-01-19 | 11:21

Niet onder de gordel en kopschoppen is af.

Solar666 | 08-01-19 | 13:46

Kopschoppers zijn tuig. Ongezien, daar zijn geen excuses voor. Het getuigt van een totaal gebrek aan opvoeding. Maar van sommige culturen is dat een wezenlijk kenmerk.
De enige koppen die je mag schoppen zitten op een lucifer. Je hebt er niks aan maar als je daar zin in hebt...

Sans Comique | 08-01-19 | 11:18

Protesteren tegen een slecht bestuur mag maar meppen op agenten is altijd fout.

BozePaarseMan | 08-01-19 | 11:17 | 5

Hebbende in mijn jongere jaren bij een simpele routine-grenscontrole weleens te maken gehad met het geteisem waaruit de 'Brigade Volante' van de Franse Gendarmerie bestaat: geloof mij, er zijn uitzonderingen waarop verplicht gemept zou moeten worden.

bisbisbis | 08-01-19 | 11:23

Shalalieshalala | 08-01-19 | 11:22
Lui "demonstreerden" daar waar het niet was toegestaan.

Langshetrandje | 08-01-19 | 11:24

Probeer je eigen redenatie is kritisch te bekijken. Als agenten meppen wel kan omdat andere agenten....
Dan kan demonstranten meppen ook, want andere demonstranten.

Inferi0r | 08-01-19 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Hadden wij ook maar zo'n boxer, maar helaas wij moeten het hebben van pratende marmot Jan Dijkgraaf en relturkje Ebru om de revolutie te sturen...

King of the Oneliner | 08-01-19 | 11:16 | 4

Badr is wel te porren voor een verzetje.

Oprisp | 08-01-19 | 11:25

@King, zijn er mensen die zich opwerpen om "te sturen", ga jij ze denigrerend bejegenen....
Laffe zak die je bent, neem jij dan het voortouw.

Haram_Kafir_4ever | 08-01-19 | 12:19

Haram_Kafir_4ever | 08-01-19 | 12:19
Als Jan Dijkgraaf er aan deel neemt weet je dat je bij een verliezersclub hoort. Niemand neemt die vent serieus zelfs Eus de Turk niet en gelijk heeft hij.

miko | 08-01-19 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Vertaling: iIk heb aan acht demonstraties meegedaan. Ik heb veel agressie gezien tegen de demonstranten, ik heb misschien niet goed gereageerd, maar ik zag hoe mensen traangas kregen, ik heb ook meerdere keren traangas in mijn gezicht gespoten gehad, ik was kwaad, ik heb me verdedigd, ik maak me zorgen om de toekomst, het zijn altijd de kleine mensen die betalen, ik ben niet extreemlinks, niet extreemrechts, ik ben Frans en ben er trots op, maak me zorgen om de toekomst van onze kinderen.
Voilà.

DeBruin73 | 08-01-19 | 11:16 | 4

Hij heeft zich verdedigd door over een muur te springen en full force op een agent in te beuken. Tja. Als hij dat zelf gelooft dan spoort er nog wel meer niet in zijn bovenkamertje.

Langshetrandje | 08-01-19 | 11:21

En dan schop je iemand die al op de grond ligt nog eens tegen het hoofd. Terwijl je als broodvechter juist extra getraind moet zijn om jezelf in de hand te houden ten overstaan van geweld. Die boxer klinkt als een vertegenwoordiger van een cultuur waar wij hier ook zo veel plezier van beleven op straat.
"Ik weet niet wat er gebeurde, mijn handen gingen zomaar vanzelf slaan en mijn voeten gingen vanzelf schoppen. Omdat ik geprovoceerd werd. Omdat ik niet tegen onrecht kan. Het is echt helemaal mijn schuld niet. Die agent had gewoon naar mij moeten luisteren."

Gewoon een grote lul dus, die boxer. Voila.

Sans Comique | 08-01-19 | 11:28

Vertaling agent: “Ik heb acht demonstraties in goede banen moeten leiden. Ik heb veel agressie gezien tegen de agenten, ik heb misschien niet goed gereageerd, maar ik zag hoe agenten stokken en stenen tegen hun lichaam kregen, ik heb ook meerdere keren klappen gehad, ik was kwaad, ik heb me verdedigd, ik maak me zorgen om mijn veiligheid,”

Inferi0r | 08-01-19 | 20:15
▼ 1 antwoord verborgen

"En een vrienD:"??
fakenieuws of fake nieuws van de NOS? OP volgens mij journaal gister ging het om hij en Zijn vriendIN. Dat maakt wel uit.
Wie heeft er gelijk?
man man man, dat hele frambozen-gele-hesjes, als ze nou gewoon Engels spraken zou ik het misschien een beetje volgen.

Hemmenaar7 | 08-01-19 | 11:16 | 4

Ami of Amie?.

Pelforth | 08-01-19 | 11:17

met zijn vriend en zijn vrouw zegt hij in de video

Barre_de_k | 08-01-19 | 11:59

tnx @Barre

Hemmenaar7 | 08-01-19 | 17:03
▼ 1 antwoord verborgen

Politici waren panisch voor een bankrun of een Grexit, maar vergaten hun eigen volk.

Feynman | 08-01-19 | 11:14 | 3

Treffend, maar met uitzondering van de oost Europese regeringen

Pelforth | 08-01-19 | 11:16

Pelforth | 08-01-19 | 11:16
Maar dat zijn volgens de EU racisten en fascisten, dus dat telt niet.

Sans Comique | 08-01-19 | 11:30

@ Pelforth | 08-01-19 | 11:16: Het Oostblok zal zijn portie ook nog krijgen. Morgen is de EU poet op en is de braindrain absoluut. Sta je daar met helemaal niks. Ja, bejaarden en vrindjes zijn achtergebleven, maar daar win je de oorlog niet mee. Het Oostblok gaat het nog veel erger krijgen. De Russen staan met bloeddoorlopen ogen te wachten om de recente geschiedenis ongedaan te maken. Kijk voor de grap maar eens naar de situatie in het voormalige Joegoslavië. Die staan aan de vooravond van een nieuwe Balkanoorlog, maar dat mag Jan L*l niet weten.

lokoolokie | 08-01-19 | 14:30

Met de "Franse slag", krijgt een nieuwe betekenis.

Rest In Privacy | 08-01-19 | 11:13 | 1

Christophe was wel en Marche.

Pelforth | 08-01-19 | 11:16

Idd het gooien/schieten van traangas enzo doet de politie erg makkelijk, en het dan gek vinden als men reguurt met klappen terug ipv wegrennen.

am*dam | 08-01-19 | 11:13 | 1

Want? Agenten hebbem toch al tig keer gevraagd die straat te ontruimen?

Inferi0r | 08-01-19 | 20:16

Wat denkt die Macron te bereiken door niet te praten en alleen maar een enorme politiemacht als antwoord te hebben ?
Denkt hij dat als hij lang genoeg doorgaat, de storm vanzelf weer gaat liggen ?

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 11:11 | 6

Helaas, Langshetrandje, helpt praten niet meer. Het is makkelijk praten als je rijk bent en nergens last van hebt. Je kunt niet verwachten dat je gesprekspartner, die alles op alles moet zetten om te overleven, en dan ook nog tuig genoemd wordt, tot in de eeuwigheid blijft praten. Een mens met gezond verstand trekt op een gegeven moment de conclusie dat praten geen zin meer heeft. Behalve dan hier in Nederland, waar de mannen verwijfd zijn en van jongs af aan geleerd hebben dat ze moeten blijven praten, onwetend van het feit dat dit gedrag ze door vrouwen opgedrongen is, wezens die niet met agressie om kunnen gaan en gewoon bang zijn voor een confrontatie. Het is door de overheid gesubsidieerde lafheid.

BrabantsVerzet | 08-01-19 | 11:25

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 11:24
Na het tweede weekend heeft Philippe wel degelijk een hele trits aan maatregelen getroffen én ingetrokken. Het effect was te verwachten: meer eisen. Er is geen consensus bij die hesjes en woordvoerders van die groep werden door eigen groep met de dood bedreigd omdat ze te constructief overleg voerden met de vijand. Die gele hesjes bestaan niet. Dat is een verzameling van individuen die ergens tegen zijn.

Langshetrandje | 08-01-19 | 11:30

BrabantsVerzet | 08-01-19 | 11:25
Op naar de communistische heilstaat! Dan zal alles beter worden.

Langshetrandje | 08-01-19 | 11:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik begrijp het wel maar heb er geen begrip voor. Mag dat?

ProAsfalt | 08-01-19 | 11:11 | 1

Het is vandaag dinsdag, dus het mag

Tobi | 08-01-19 | 11:13

Komen de ratten uit de riolen, dan gaat de gemeenschap ten onder. Ten koste ook van de goedwillende demonstranten. Geweld lost niets op maar polariseert.

ljcoster | 08-01-19 | 11:11 | 2

Het probleem is dat de overheid en aan de overheid ondergeschikte instanties eeuwig kunnen blijven praten, terwijl jij crepeert van de honger.

BrabantsVerzet | 08-01-19 | 11:17

BrabantsVerzet |
Als het aan deze huidige elite ligt
en u crepeert van de honger
dan eet u maar cake als er geen brood meer is.

Halul gebakken | 08-01-19 | 11:42

Macron zou het anders gaan doen, maar hij is gewoon een zetbaas van de Franse elite. De gevestigde partijen, in Frankrijk, Duitsland, Frankrijk et cetera, denken na de laatste verkiezingen weer dat ze almachtig zijn en hebben weinig verandering doorgevoerd, en dat gaat ze de kop kosten.

Dutch_Holland | 08-01-19 | 11:11 | 2

Klopt, daar waar het gaat dat het volk meer te zeggen krijgt maar de kop gaat het ze voorlopig niet kosten want a) de elite zorgt goed voor zichzelf b) het volk blijft gewoon op elite stemmen.

ProAsfalt | 08-01-19 | 11:13

Een investment banker van Banque de Rothschild, die met steun van de MSM, de banken, de Franse multinationals en de resten van de PS het gevaar madame le Pen moest neutraliseren.
En Marche, maar waar naar toe?.

Pelforth | 08-01-19 | 11:24

Ik heb die filmpjes gezien. Niks geen held. Gewoon een ordinaire relschopper die er alles aan doet om politieagenten zoveel mogelijk letsel toe te brengen. Een vrouwelijke agent kopschoppen, wat een grote vent ben je dan wel niet.

goedverstaander | 08-01-19 | 11:07 | 10

am*dam | 08-01-19 | 11:18
Hij schopt iemand die op de grond ligt tegen het hoofd.
"Maar als hij echt de agent m/v had willen toetakelen was hij langer doorgegaan".
Grotere kul heb ik in tijden niet gehoord.

Dat tegen het hoofd schoppen, dat was slechts een statement volgens u?

Sans Comique | 08-01-19 | 12:03

'k Weet het niet hoor, maar ik vraag me toch af hoe lang je je fatsoen kunt houden als je door diversen (R)overheden in de EU totaal genegeerd wordt, tot op het bot wordt uitgekleed, en als 3e rangs burger wordt behandeld... het houd toch een keer op.

watmagjenogwel | 08-01-19 | 13:58

Het " vrouwelijke agent" is een absoluut en discriminerend argument. Agent = agent. En vrouwen willen toch o zo graag gelijk behandeld worden!?

RickVogelschrick | 08-01-19 | 19:35
▼ 7 antwoorden verborgen

Het waait vandaag een beetje in NL maar deze storm gaat niet meer liggen.

Likqua | 08-01-19 | 11:07 | 3

Ja hoor, gaat gewoon dood genegeerd worden.
De ingezette weg van Macron, Merkel en de EU moet worden gevolgd.

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 11:53

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 11:53
Ben bang dat u helaas gelijk heeft.

watmagjenogwel | 08-01-19 | 13:53

Zoals al eerder, zonder de herinvoering van de guillotine gaat er weinig veranderen.

J-van-de-Bontekoe | 08-01-19 | 14:56

80.000 agenten, kan het niet anders zien dan dat de overheid olie op het vuur gooit. Macron en co. zijn volgens mij nog steeds in de ontkenningsfase in plaats van dat men er echt werk van gaat maken om het tij te keren en men echt naar
het volk gaat luisteren.

oakmont | 08-01-19 | 11:07 | 8

Ik zag het ook al, maar volgens de Franse Comical Ali ( www.youtube.com/watch?v=iF_D9ILqmQo ) zijn er nog maar zo'n 30 duizend Gilets Jaunes, dus niks aan de hand. Waarom ze dan 80.000 Gendarmerie, Policiers en CRS optrommelen....
Je ne comprends plus rien ;-)
Of zouden er toch nog "iets" meer Gilets Jaunes zijn? Zo'n 300.000 of misschien wel meer?

De Droit | 08-01-19 | 11:28

De Droit | 08-01-19 | 11:28
Alleen de kopschoppers zijn over.

Langshetrandje | 08-01-19 | 11:35

Langshetrandje | 08-01-19 | 11:19 Maar er komt een moment dat een paar agenten geïsoleerd raken en helemaal tot moes worden geslagen door de hesjes die misschien net daarvoor met de gummiknuppel hebben kennis gemaakt, en dat als onterecht hebben ervaren?

The7thGuest | 08-01-19 | 12:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Doet ie netjes. Wil 'm wel een baan aanbieden hier in Roffa. Er zijn nog wel wat plekken hier waar hij zich mag uitleven. De gemiddelde RotterdammerT zal 'm dankbaar zijn. On y va tous!

PikinhetBlik | 08-01-19 | 11:06 | 3

Sinds Bep van Klaveren is er nooit een degelijke opvolger gevonden, dus ja

Tobi | 08-01-19 | 11:09

Religio Tuur mepte zijn vriendinnen in alle hoeken.

Pelforth | 08-01-19 | 11:26

Tobi | 08-01-19 | 11:09
Kocht vroeger nog sigaretten bij z'n vader op de hoek v.Duivenvoordenstraat/middellandstraat.
En, o ja, lottoformuliertjes.
Bestaat dat nog?

watmagjenogwel | 08-01-19 | 13:50

Het schijnt dat het de Franse elites dun door het broekje loopt.

Paaldanseres | 08-01-19 | 11:06 | 3

Er worden al koffers gepakt en bankbiljetten in de kleding genaaid. Ik zou voor Japan kiezen. Helaas willen die geen vreemdelingen huisvesten. Dan maar in een bootje naar Marokko.

BrabantsVerzet | 08-01-19 | 11:19

Donald T, heeft hem en zijn jonge egaa al asiel aangeboden.

Pelforth | 08-01-19 | 11:27

Pelforth | 08-01-19 | 11:27
Pardon? Het is toch zijn oudere ega?
Het is bijna een necrofiel.

watmagjenogwel | 08-01-19 | 13:48

Iemand kopschoppen (die al op de grond ligt) dan ben je gewoon af.

SinEstilo | 08-01-19 | 11:06 | 4

Maar mensen knuppelen die op de grond liggen is wel oke? Dat heb ik ook vaak gezien, ook hier, van de politie. Dus de pot verwijt de ketel kwestie.

Atheist-Priest | 08-01-19 | 11:21

Heb het agenten ook zien doen.Dus wat dat betreft ook niks beter.

tweetybird | 08-01-19 | 11:43

Maar met een knuppel afranselen mag, mits ze onder de een en twintig zijn.

miko | 08-01-19 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, die hoekt je wel meteen achterover ook al sta je te zwaaien met je knuppel.

Conan de Rabarber | 08-01-19 | 11:06 | 1

Het valt me nog mee dat ze niet dreigen om ze van de brug te kieperen.

watmagjenogwel | 08-01-19 | 13:46

Protest gele hesjes Word steeds minder, 80.000 agenten mobiliseren ?
Schiet mij maar in een condoom.

pianist | 08-01-19 | 11:05 | 6

Nope waren er afgelopen zaterdag weer veel meer.En trouwens ondanks die brug minder geweldadig.

tweetybird | 08-01-19 | 11:42

Schiet mij maar in een condoom.
Daar is je vader veel en veel en veel te laat mee.

Sans Comique | 08-01-19 | 12:14

Sans Comique | 08-01-19 | 12:14
En Waarom dan??
Wat zegt hij nou verkeerd??
Wat een reaguurders hebben we toch in de panelen.
Als je nu niets beter hebt dan iemand af te zeiken houd dan je bek dicht.

watmagjenogwel | 08-01-19 | 13:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Alors, quelle Toqie!

havannahapper | 08-01-19 | 11:05

Ja dat mag dus wel...

potverdrie | 08-01-19 | 11:03 | 1

Het is gewoon wachten totdat de juut gaat staken voor het salaris, dan rustig de rambam laten krijgen en de M.E. er overheen... o wacht ff...

Geert Akbar | 08-01-19 | 12:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken