Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 drukt genderdiversiteit door strot mbo'ers

Ingrid van Engnekhoven

Dat oeverloze gepamper van mbo'ers door D66. Dat politiek correcte geleuter over de rug van mensen die wat kunnen met hun handen. Alsof alle mbo'ers kleine kleuters zijn.

Nu moeten mbo'ers weer les krijgen over etnische, religieuze, seksuele en genderdiversiteit. Dat moet van minister van Pamperen & Thee Drinken, Ingrid van Engelshoven van D66. Ja belangrijk hoor, genderdiversiteit, maar wie van het mbo heeft er in godesnaam om gevraagd? Is het een uitdrukkelijke wens van mbo'ers, of is het gewoon een dingetje van D66 om trots mee te kunnen pronken? Mbo'ers moeten trouwens vaker naar musea - ook dat moet van D66. Mbo'ers heten nu geen mbo'ers meer maar studenten. Heeft D66 geregeld. Misschien krijgen mbo'ers straks wel een hippe titel achter hun naam. Dat is niet afkomstig van D66, nou moe, maar wel van GroenLinks. Mbo'ers mogen niet meer 'laagopgeleid' genoemd worden. Daar heeft D66 iets over gezegd. Mbo'ers hoeven heus niet allemaal naar het hbo. Hoeft niet van D66. Zieke en zwangere mbo'ers krijgen tien miljoen. Van D66. Studentenverenigingen moeten ook mbo'ers aannemen. Het moet van D66.

Echt D66. Dat voortdurende gesleur en getrek aan mbo'ers, die dwangmatige neiging om mbo'ers een bepaalde richting op te drukken, in combinatie met het ophemelen, pamperen en belangrijk maken met verplichte lessen, zouteloze titels en entreekaartjes voor knorrenclubjes. Wat en vooral waarom is dat toch? Iedereen weet dat mbo'ers hartstikke belangrijk zijn, handige handen zijn hoe dan ook nodig dus doe toch gewoon een keertje normaal.

Reaguursels

Inloggen

Je zou je ook druk kunnen maken over het ( en dat is nog heel mild uitgedrukt) verdwenen niveau van het MBO en daar wat aan doen.
Dit is eenvoudiger scoren.
Kabinet van links liberale halve zachten en gristenzeikers nu helemaal door het ijs.

Zorc | 09-12-18 | 17:37

Grootse gedeelte leerlingen geeft geen fuck over dit nonsense onderwerp... Ben benieuwd of ze de islamitische leerlingen tot transgendrrisne kunnen bekeren LOL

ZwarteRiek | 09-12-18 | 16:37

Dat Gender verhaal is een grote leugen. Op youtube verklaring arts die erbij was dat de leugen ontstond,
zoek -the terrible fraud of 'transgender medicine'- daar wordt alles duidelijk. One Big Lie zou darling Donald zeggen.

Mareike | 09-12-18 | 12:25

Ik haat alles aan en iedereen van D66

Diepe Vuist | 08-12-18 | 22:49

Ik zie steeds minder verschil tussen GL en D66. Nederlandhaat, wereldvreemdheid, klimaatwaanzin, islamofilie, heterofobie, Eurofilie: in alles trekken ze samen op. Het zal wel aan mezelf liggen, maar voor mij zouden het net zo goed twee afdelingen van dezelfde kerk kunnen zijn.

JvanDeventer | 08-12-18 | 13:16

D66 wordt vooral bemand door doortrapte fascistische types die allerlei westerse vrijheden willen beperken. Groenlinks is daadwerkelijk naïef. D66 is links met Bilderberg sausje.

caspert79 | 08-12-18 | 17:51

MBO staat toch voor middelbaar beroepsonderwijs, ie. opleiden voor een specifiek beroep? Daarbij komt kijken dat MBO-ers 16+ jaar zijn. Tegen die tijd ben je ruimt te laat met overtuigen/propageren/brainwashen. Bovendien zijn ze dan super rebels, ze doen exact het tegenovergestelde van wat je zegt... puur om je op/in de kast te krijgen. Het beste wat je voor homoacceptatie kan doen is er simpelweg niet constant een issue van maken. Door het constant te benadrukken, in de spotlight zetten en het specifiek te agenderen haal je het per definitie weg uit de mainstream.

koter | 08-12-18 | 13:11

D66 is bezig met hun eigen exit.

wallenberg | 08-12-18 | 11:28

1: MBO is geen studie. Ik ben er één, en ik studeerde niet, maar zat op school.(bedankt voor het zakgeld in de vorm van een beurs)
2: Genderdiversiteit moet wel door de strot geduwd worden, evenals als religie-ontmaskering, seksuele voorlichting en fatsoenlijk (taal)onderwijs.
3: zie 2 maar niet zo zielig hysterisch als nu.
4: stemmen op D66 is voor eigen risico.

Merlanni | 08-12-18 | 09:53

1. Misschien had jij gewoon een schop onder je hol nodig om het onderwijselement eruit te filteren gedurende je programma, maar kreeg je die niet of leerde je weinig door groepsdruk en/of de coffeeshop? Wees eens eerlijk? Ga maar een stapje omhoog: het onderwijsniveau op het HBO is ook schrijnend, maar met elke stap omhoog (MBO, HBO, WO) kom je op een nieuw motivatieniveau terecht. Daar zit hem de crux: willen en inzet.

Hoe minder je wil, des te minder zal een docent in staat zijn iets over te brengen. Dan kun je wel een hele onderwijssector afbranden, maar vaak zijn die studenten gewoon niet gemotiveerd of hebben ze van huis uit niet de handvatten aangereikt gekregen om ergens iets van te maken.

Balabanov | 08-12-18 | 11:51

Mij lijkt dat er minder aandacht aan onzin en meer aandacht aan wiskunde moet worden besteed. Dat is namelijk een probleem dat ook daadwerkelijk bestaat.

Mazzelstof | 08-12-18 | 09:34

Rekenen als examenvak is net afgeschaft voor "studenten"

Steven Avery | 08-12-18 | 10:30

Nog één keer dan:
Er zijn heel veel verwarde mensen met een indentiteitscrisis. 100% daarvan is man of vrouw.
Duidelijk zo?

Stijlicoon | 08-12-18 | 08:24

Juist, correcte conclusie.(gooit met zak subsidie)

Merlanni | 08-12-18 | 09:54

Nog even en men is van mening dat ook licht verstandelijk beperkten recht hebben op academisch onderwijs, uit naam van gelijkheid en voorkomen van discriminatie.

zeeman73 | 08-12-18 | 08:22

Haha, toevallig afgelopen week een stukje op Linkedin langs zien komen; ook het praktijkonderwijs moet met heuse diploma's komen. Die vervolgens in geen enkele organisatie buiten de drukkerij enig waarde hebben. Sneu, want die kinderen (want dat zijn het nog) gaan de straat op met valse verwachtingen.

EEnzame SchizofrEEN | 08-12-18 | 10:06

Er zijn talloze studies op WO- niveau waarbij een titel evenmin iets betekent en hele studielichtingen onder valse voorwendselen de schuldslavernij in worden gelokt. Feit is dat een loodgieter momenteel harder nodig is en vaak meer verdient dan iemand met een graad in de filosofie. Waarom zou laatstgenoemde wel een titel verdienen en de loodgieter niet? Het is mij het lood om oud ijzer waar een loodgieter gelukkig van wordt.

Symboolpolitiek? Ja. Maar voor een ander misschien een carrièreboost. Er mag best iets meer respect komen voor die mensen. Aan de ene kant branden mensen de politiek af vanwege arrogantie, maar als je ziet hoe dezelfde mensen soms over deze mensen praten dan vraag ik me af in hoeverre ze het begrepen hebben of hoe ze ook maar enigszins sympathie voor die gele hesjes durven uit te spreken.

Balabanov | 08-12-18 | 11:31

D66 is een partij van leraren en onderwijzers--> zij geloven in de ''maakbare samenleving''.

Ze verzinnen allerlei nieuwe regels, voorschriften... geboden en verboden.
Dingen waar niet alleen leerlingen op MBO scholen... maar ook leraren van HBO-scholen niets van begrijpen.

sociaal_econoom | 08-12-18 | 04:43

D66 is de partij van en voor het onderwijs.

Pechtold riep altijd: ''meer geld voor onderwijs.... meer geld voor onderwijs''.
Het is bekend dat dientengevolge veel onderwijzers, leraren en hoogleraren op D66 stemmen. Ook rechters stemmen op D66 maar dit komt omdat D66 een echte ambtenarenpartij is.

Zodra zij aan de macht komen in de regering, bij provincie of in je gemeente... dan verzinnen ze de meest idiote dingen.

Zo is het ook gegaan met Ingrid van Engelshoven... een paar jaar geleden was ze lerares op een domme MBO-school en nu is ze tot haar schrik Minister van Onderwijs geworden.

sociaal_econoom | 08-12-18 | 04:21

Mijn kind gaat niet naar school om geïndoctrineerd te worden door een overheid die niet begrijpt dat ze bij haar kerntaken moet blijven.
-
De DDR ligt alweer enige tijd achter ons. Laten wij dat zo houden.
-
En u wij het er toch over hebben: mogen wij alsjeblieft gewoon weer ouderwets tafels, spelling en kinderen die weten wat de hoofdstad van Drente is?

bisbisbis | 07-12-18 | 23:14

Helaas: de 'h' zit er niet meer in, tegenwoordig.

bisbisbis | 08-12-18 | 00:50

De linkse beïnvloeding en indoctrinatie op scholen is erger dan wij denken.
Begin vorige maand kwam mijn buurmeisje Ingrid van 6 jaar huilend van school
ze zei snikkend: ''de juffrouw heeft gezegd dat zwarte piet niet meer mag omdat sinterklaas liever een roetveegpiet heeft''.

sociaal_econoom | 08-12-18 | 04:32

Drente: verouderde spelling van vóór 2006. Met h is voorkeurspelling.
De taaladviesdienst schreef:
"Officieel is nu inderdaad ‘Drenthe’ de enige correcte schrijfwijze; als u niet bij de overheid of in het onderwijs werkzaam bent, bent u echter niet verplicht om de officiële spelling te volgen. Als u een grote voorkeur hebt voor ‘Drente’, kunt u dit dus gewoon blijven schrijven."

EEnzame SchizofrEEN | 08-12-18 | 10:12
▼ 1 antwoord verborgen

D66 is elite. Die heeft een onderklasse van Oempa-Loempa's nodig. Daarom gaat er in het onderwijs steeds meer tijd en aandacht naar hoe men zich moet gedragen dan naar het vak.

Sans Comique | 07-12-18 | 22:50

D66 gelooft in de MAAKBARE samenleving... zij verzinnen pietluttige dingen waar ze zelf een hekel aan hebben.
In Best had een wethouder van D66 (milieuzaken).... een afvalsysteem bedacht met 3 kleuren zakken en 1 grijze bak.
De mensen in Best en de ophaaldienst waren uren bezig om te kijken in welke zak of bak iets moet.
Gezinsleden kregen onderling ruzie over de vraag waar ze de papieren babyluiers in moeten stoppen... de wethouder heeft toen een wit emmertje met een bruine deksel ingevoerd.

sociaal_econoom | 08-12-18 | 05:16

Ze kunnen niet rekenen. geen Duits, hun moerstaal niet, weten niets over valenties! Ga daar maar eerst eens wat aan doen!

Tikkie Terug | 07-12-18 | 22:46

Het is niet nodig om aan allegenoemde zaken wat te doen, want mbo'ers worden opgeleid tot vakman/vrouw en dat leer je niet (alleen) in de schoolbank.Rekenen en nederlands zijn overigens examenvakken... en om on-topic te blijven.. genderneutraliteit zit niet hoog op de prioriteitenlijst en verplichten heeft geen zin

Steven Avery | 08-12-18 | 10:36

Die van Eikelshoven is op afstand het meest irritante en door gebrek aan gewicht omhooggevallen figuur in het op 2 na beste naoorlogse kabinet. Deugzeug.

NACademicus | 07-12-18 | 22:19

Deugzeug. Een blijvertje.

Frau Merkel | 07-12-18 | 23:38

Eens een democratisch vooruitstrevende partij die ,door zelf castratsie van zijn eigen kroon juwelen en orweliaanse koersbepaling ,is afgedreven tot een miezerig eng clubje dat totaal haar functie ( volks vertegenwoordiger) uit het oog is verloren.
Het nieuwe streven is Nederland zo snel mogelijk opdoeken en staan met een natte onderbroek/ strakke plasser en open Kontgat opgewonden het globalisme-klimaat kerk en EU varkens op te wachten.
Heel eng clubje geworden die nu ook al de jongeren begint te hersen spoelen.

Datgingniegoed | 07-12-18 | 22:16

Water is nat, de woestijn is droog.

Kop Kaaz | 07-12-18 | 21:25

D66 trekt aan alle groepen die net iets minder presteren: mbo'ers, negers, moslims, etc. De reden is best simpel, deze groepen zielig maken en stemmen winnen.

En dat gaat best succesvol, je kan er zelfs mee in de regering komen.

witdusracist | 07-12-18 | 21:12

Ah, ik word in één adem genoemd met negers en moslims, als iemand die minder presteert.
Je zult het niet zo beroerd bedoelen.
En nee!, voor mij geen D’66
Ik hoop voor jou, dat je net zo weinig presteert als ik. Dan maak je maak je veel mensen trots.

Ruimedenker | 07-12-18 | 21:32

Mbo' ers presteren iets minder? Hoe bedoel je dat? De maatschappij draait op mbo' ers.
Beetje een rare opsomming.

letopuwzaak | 07-12-18 | 22:45

NL politiek is een grote grap geworden ieder 'probleem' krijgt ze eigen zetel(s)

acess | 07-12-18 | 21:05

Nou vooruit, een hele wrange grap dan. Begint een hele enge bedoening te worden. Dat zeker.

HaatbaardKnipper | 07-12-18 | 21:19

Een paar jaar terug moest ik van de baas verplicht een certificaat halen op MBO niveau, een van de eisen van dat certificaat was een paar lessen 'burgerschap', ook weer zo'n maakbaarheidsdingetje.

sarcastro | 07-12-18 | 21:01

Het is een bepaalde agenda die ww wordt ingezet om de westerse samenleving kapot te maken.... dit stuk onbenul en ook de mp moeten worden kalt gesteld.. stemmen op 20 maart... overtuig je familie en vrienden want jij kan ze overtuigen.. please want anders krijgen we weer een beeldenstorm en dat wil niemand

Captain_Dipshit | 07-12-18 | 20:54

Nou, niemand? Ken wel wat liefhebbers.

HaatbaardKnipper | 07-12-18 | 21:20

Wel mooi dat GL en dhimmy 666 de vrijstaat Amsterdam bestieren. Als waarschuwing aan de rest van Hollandistan.

Sliptong | 07-12-18 | 20:30

Deze minister is een erkende brekebeen in dit kabinet en dit kabinet telt al zoveel brekebenen.

oliebolletje123 | 07-12-18 | 20:30

Gaat dat eens doen op een technische studie. Succes!

Sliptong | 07-12-18 | 20:27

Tja, grote groep binnen de bevolking he, ze denken dat mbo'ers zo dom zijn om op D66 te stemmen als die partij zich opwerpt als de beschermheer van deze groep. Om ze daarna stui-ter-hard te naaien, maar dat is weer wat anders.

Kopieerapparaat | 07-12-18 | 20:19

'Emancipatieminister'... hoe heeft dat in godsnaam de Nederlandse politiek binnen kunnen sluipen? Welke treurwilg heeft dit bedacht?

Slogra | 07-12-18 | 20:12

Her te vuur en te zwaard te bestrijden deugkartel heeft dit bedacht.

HaatbaardKnipper | 07-12-18 | 21:21

Ik zou zelf graag voorrang geven aan taal- en rekenvaardigheid van de mbo-ers.

relatief | 07-12-18 | 20:04

U snapt duidelijk niets van prioriteiten.

Eric Newby | 07-12-18 | 20:23

D66 is wereldvreemd.
Helaas veranderen de D66'en van deze wereld, deze wereld in een dusdanig tempo, dat D66 helaas steeds minder wereldvreemd wordt...

Nuchternederland | 07-12-18 | 19:59

Nog een paar jaar moeten we verplicht 1 uur per week bomen knuffelen

Jacktheflipper | 07-12-18 | 20:17

Mooi dat ik dit als MKB'er allemaal financieel mogelijk maak !

Ghibli | 07-12-18 | 19:45

Money well spent!

Sliptong | 07-12-18 | 20:29

Wat krijgen GroenLinks en D66 en andere eurofielen toch een haast?

Mart6037 | 07-12-18 | 19:38

"Iedereen weet dat mbo'ers hartstikke belangrijk zijn, handige handen zijn hoe dan ook nodig dus doe toch gewoon een keertje normaal."

Sorry da'k het zeg, maar als er één plek is waar neer wordt gekeken op mbo'ers is het wel op geenstijl, waar iedereen zijn boodschappen doet bij de AH want elke andere winkel is voor paupers....

kriebeltjes | 07-12-18 | 19:32

Hoog tijd dat de minister daar es wat aan doet.
En wie koopt bij de Appie houdt gewoon niet van lekker eten, dat is een ander verhaal.

Eric Newby | 07-12-18 | 19:37

Weet je wie ook die initialen had?

Nuchternederland | 07-12-18 | 19:59

Astrid Holleeder?

Eric Newby | 07-12-18 | 20:24

Als de dienstplicht en de huishoudschool nog bestonden was D66 nooit zo groot geworden. Wat een afschuwelijke mensen.

JvanDeventer | 07-12-18 | 19:17

De vernichting van de samenleving in optima forma. We moeten allemaal deadt.

JohnJames_001 | 07-12-18 | 19:14

Ik heb mijn twee kinderen redelijk rechts van het midden door het MBO kunnen loodsen, en zijn nu gelukkig normaal HBO opgeleid,zonder dat ze 'avond op z'n links uitspreken als avund!

Welles! Nietes! | 07-12-18 | 19:09

Ja, dat geduw en getrek aan groepen van burgers heet 'social engineering', geloof ik. Een pervers verdienmodel, zoals alles in dit teringland. Milieu, klimaat, volksgezondheid, vermeend racisme, noem maar op. De ene doorzichtige smoes na de andere wordt gebruikt om consultants en andere non-valeurs aan het werk te houden. Ik hoop dat ze met z'n allen zullen krijgen wat ik ze toewens...

isitsoornot | 07-12-18 | 19:07

Genderdiversiteit?
Wil je zelfs diversiteit drammen in een nominale variabele met slechts 2 klassen??

McFlym | 07-12-18 | 19:06

Drie klassen, ik identificeer mezelf als attack helicopter. Ik ben met je eens dat die andere alfabetsoep niet telt.

WerkendeAmbtenaar | 07-12-18 | 20:12

En daar sta je dan als kersverse MBO-ert op de steiger, sjekkie in de bek, op te scheppen over je 10 voor het examen Genderneutraliteit.

De politiek bewijst weer es totaal losgezongen te zijn van de maatschappij.

Eric Newby | 07-12-18 | 19:05

D’66 weet ook wel dat dit laatste keer is dat ze dingen mogen uitvoeren. Iedereen kotst D’66 uit en de gene die dat niet doen stemmen de volgende keer Groen Links. D’66 gaat door hun slimme keuzes een pvda’tje doen aankomende verkiezingen.

mr_awesome | 07-12-18 | 19:02

D'66 en VVD gaan genadeloos door de mangel. Het wordt een bloedbad.

Papa Jones | 07-12-18 | 19:05

Potverdorie, daar gaat mijn opvoeding. Ik moet dat geleuter allemaal weer duiden en rechtbreien.

Papa Jones | 07-12-18 | 19:02

Rofl ende lol. Ik heb in '99 op een MTS gezeten en geloof me, dat wordt lachen om die lessen daar te geven. Toen mocht je al blij zijn dat a) het lokaal niet in de fik ging en b) de leraar uberhaupt qua stemgeluid boven de klas uitkwam. En dat met maar 2 mocro's in de klas.

Vanilla | 07-12-18 | 19:02

Hadden die 2 mocro's dan bij wijze van uitzondering de LTS met goed gevolg afgelegd?

Brulboei_61SB | 07-12-18 | 19:09

@Brulboei, zou zomaar kunnen. Ik heb er veel lol gehad, zo'n chaos had ik nog nooit meegemaakt, kwam zelf via de havo het tweede jaar daar binnen. Best een verschil wel.

Vanilla | 07-12-18 | 19:24

De eerste keer dat ik over een transgender hoorde, betrof een asielzoeker. Die mocht zich voor 4 ton taxpoet laten ombouwen. Ik dacht toen dat de bovengrens van krankzinnigheid wel was bereikt.
En nu worden mbo'ers gepamperd en worden er bakken geld tegenaan gegooid. Als de dobbernegers op zijn, noemen we ze toch gewoon mbo'ers?

gestoptmetroken | 07-12-18 | 19:02

Of politicus. Inhoudelijk in de regel weinig onderscheid. Hooguit het kleurtje, maar dat mag niet benoemd worden en bestaat daarom niet.

Frau Merkel | 07-12-18 | 23:40

Geef een probleem een ander labeltje (marketing dingetje) dan bestaat het niet meer en kan iedereen gewoon weer doorlopen.

Genodigde | 07-12-18 | 18:55

d66 en groenlinks vinden MBO'ers eigenlijk gewoon dom volk. En ze schamen zich er geen eens voor om het zo duidelijk te laten blijken.

yeps | 07-12-18 | 18:53

Op de bijna zwarte mbo's in de rampstad heb ik medelijden met de docenten die onderwerpen als homoseksualiteit en respect voor andermans geloof mogen gaan onderwijzen .Dat 5e colonne volk dat daar rondloopt heeft helemaal niks met onze waarden en normen.

hoeman | 07-12-18 | 18:49

hoeman
Op de school van mijn achterneef wordt het niet eens besproken, ze weten toch al wat het antwoord zal zijn, alles wat afwijkt van hetero moet van de flat springen.

snapal | 07-12-18 | 18:59

Ga weg, dat een bepaalde doelgroep lhbtq niet accepteert hoeft niet ten koste te gaan van het onderwijsprogramma van het mbo.

BozePaarseMan | 07-12-18 | 18:48

Nou, ik vind het best nuttig. Straks krijgen ze een transgender als collega, kans lijkt me kleiner dan een prijs in de loterij, maar goed, kunnen ze heel erg begripvol en inlevend tijdens de koffie babbelen. Vreselijk nuttig.

Mijn klomp breekt | 07-12-18 | 18:46

Transgenders hebben volgens definitie mij geen geslacht en geen voortplantingsorganen, en daar zijn er niet veel van.
Echt onzijdig dus, barbapappa is een goed voorbeeld, Tom poes en Olivier B. Bommel horen daar ook bij.

snapal | 07-12-18 | 18:52

Ze hebben bij de Lynxe Kerk ontdekt dat mensen die het belastingslaventarief met hun handen verdienen, vanwege hun praktische en pragmatische geestesgesteldheid, bovengemiddeld neigen naar politieke incorrectheid en anti multiculturele. contraglobalistische ketterijen.

Daar moet dus z.s.m. een cultureel marxistische geestverkrachtingspiemel om hen psycho-sociaal te programmeren tot de ''juiste'' mindset. Want stel je toch eens voor dat die toekomstige belastingslaven van het door hen beoogde Vierde Rijk eens uit de pas zouden lopen.

Ab Sconditus | 07-12-18 | 18:44

Die lessen zijn hard nodig. Zoveel nieuwe informatie. Vooral religieuze, seksuele en genderdiversiteit zijn belangrijke onderwerpen. Hoop dat de praktisch opgeleide medemens de stof aankan, want het is ongelooflijk ingewikkeld. Die miljarden religies en miljoenen soorten genders die op honderdduizenden manieren proberen een orgasme te krijgen( en die de blanke cis man niet in elkaar mag slaan).

RickTheDick | 07-12-18 | 18:43

Waarom weet ik niet, maar dat doet mij ineens denken aan de documentaire die ik laatst gezien heb: youtu.be/DGMygtY5FOg?t=55 . Maar dat zal mijn paranoia-brein wel weer zijn.

kweethetooknietbeter | 07-12-18 | 18:39

En daarom is het belangrijk dat kinderen lid zijn van verenigingen en dat gezeik (onder het genot van een biertje door een toegeknepen oogje) in de clubkantines kunnen relativeren.

Leptob | 07-12-18 | 18:38

man man man, alles zonder hoofddoekje is een hoer, 1 begripvol woord over homo s betekent dat je het zelf bent en dan komt er een malloot die begint over. genderdiversiteit.

snapal | 07-12-18 | 18:37

D 66 denkt dat de wereld inelkaar ziet zoals die fakeschoolsoaps, je weet wel, een allochtoon die de kaaskoppen een lesje leert aan de kaaskop hoe het hoort.
Om te kotsen.

snapal | 07-12-18 | 18:42

Sorry Joris, drukte per ongeluk op reaguur voor de correctie.

snapal | 07-12-18 | 18:46

MBO-er was vroeger in veel gevallen een verzamelnaam voor vaklui. Met MTS kon je een goede elektricien worden, met MEAO was je vrijwel gegarandeerd voor een kantoorbaan of je ging door naar de HEAO en kon nog controller worden.
Sommige mensen kwamen via de praktijk uiteindelijk op een hogere baan terecht en deze mensen konden daadwerkelijk iets.
Helaas, die tijden zijn voorbij.

Arnold Layne | 07-12-18 | 18:36

Ik deed MMO (middenstandsonderwijs) en weet nu nog steeds niet het verschil tussen een homo en een manwijf.
Goed plan joh...
Dit kun je toch gewoon in de les Maatschappijleer proppen.

Ruimedenker | 07-12-18 | 19:20

@ruimedenker: inderdaad, een man mag zich natuurlijk nooit verlagen tot vrouw, en een vrouw hoort in de keuken. Ik ken homo’s die trekken zo je kop van je romp, dus lul niet zo slap.

Analia von Solmsch | 07-12-18 | 22:06

Analia, ik speel enkel de domme mbo-er.
Alsof ik niet zo zou weten hoe het zit.
Je reaguurt als een narrige pisnicht, alleen onterecht.
Ik vind het belachelijk dat er aparte les gegeven moet worden. Een soort van homokunde.
Wat mij betreft kunnen de lessen maatschappijleer wat uitgebreider ingaan op de medemens en zijn of haar geaardheid. Of mag ik nu ook al geen zijn/haar zeggen.
Anyway, ik ken vrouwen die een homo zo de kop van zijn rukken.
Is dat belangrijk? Welnee, zinloze gespierde taal.
Volgens mij zijn we het prima eens met elkaar.

Ruimedenker | 07-12-18 | 23:01

Verpleegsters diploma of opleiding Schoevers.

Kanarie_Geil | 07-12-18 | 18:36

Sorri, er ging iets faut...

Kanarie_Geil | 07-12-18 | 18:41

Niet zo laatdunkend over Schoevers hè, daar kan je minister van Defensie mee worden.

E-Burke | 07-12-18 | 18:43

Mijn vrouw deed Schoevers en is nu nog steeds directiesecretaresse ofwel p.a. personal assistent. Alleen stenografie gebruikt ze niet meer.

Ruimedenker | 07-12-18 | 19:24

Blij om te lezen dat er een partij is die wat doet aan de ECHTE problemen in dit land. In dit gave land.

Cor Netto | 07-12-18 | 18:35

Er wordt werkelijk alles uit de kast getrokken om meisjes voor te trekken en van jongens weke puddingen te maken.

lingo star | 07-12-18 | 18:34

Stop deze liberale navo gekte

eikenloof | 07-12-18 | 18:34

Het probleem is dus dat mensen met een heilig sprookjesboek nogal intolerant blijken te zijn. I.p.v. van dit op MBO verplicht te stellen kun je het beter verplicht stellen in kerken, moskeen, etc.

malle_eppie | 07-12-18 | 18:33

Wordt tijd voor dwangbuis en 3 maal dagelijks een spuitje,rare deezesenzestig muts.

pejoar | 07-12-18 | 18:33

Waarom niet lessen Marxisme - Leninisme verplicht stellen? Onder die paraplu valt al dit soort quatsch. De uitwerking zal eender zijn als destijds in de USSR: de schoolgaande jeugd werden dankzij deze verplichte nummers eens en voor al voor het hele leven ingeënt om geen geloof te hechten aan zulke quasi-religieuze babbeltrucs en bedrieglijke praat.

Eeuwig..Op..Vakantie | 07-12-18 | 18:33

Daar moet een piemol in .. #Ikpas

Kuddedier | 07-12-18 | 18:31

Dat plaatje linksbovenaan het artikel doet me heel erg denken aan de Moeder MAVO van vroeger.

Hetkanverkeren | 07-12-18 | 18:28

De diversiteitsreligie wordt steeds meer een dramreligie voor liberale partijen.

lingo star | 07-12-18 | 18:27

Je stuurt je kind naar school in de veronderstelling dat ie daar wat leert, en je krijgt het terug compleet gehersenspoeld.

VanBukkem | 07-12-18 | 18:26

School is hersenspoeling en net genoeg leren om tot je 70ste mee te draaien als slaaf

Rallywally | 07-12-18 | 18:36

Ja, nee, maar dat moet jongens. Het kan er niet vroeg genoeg en vaak genoeg ingestampt worden dat homo's echt heel zielig zijn en onderdrukt worden.

staat het bier koud? | 07-12-18 | 18:26

Een MBO'er is geen student, en krijgt geen titel die iemand serieus neemt. Maar ze hebben over het algemeen een prima gezond verstand. D66 moet eens stoppen met die minachting van MBO'ers!

stom schaap | 07-12-18 | 18:25

LOL! Het MBO zit vol met leerlingen van moslimse persuasie. En dan lesgeven in genderdiversiteit? Moehahaha.

postmodernismisdead | 07-12-18 | 18:24

Nu weer €7 voor de vliegtaks. De VVD zit klemvast in het linksche kamp. En die taks is over 10 jaar €70.

Trumme | 07-12-18 | 18:24

En terecht. Kerosine is onbelast.

Eierbal-is-fijn | 07-12-18 | 18:27

Nee joh, dat is nu al 70 euro. Wie vliegt er nu 1 keer per jaar. Je wilt tenminste nog terug.

De musso linie | 07-12-18 | 18:29

Links is een religie en daar hoort een opdringerige moraal en verhaal bij. Maar een onderwerping aan deze religie impliceert dat je slechts heel vaak 2+2 = 5 moet zeggen. een kleine moeite toch? En daar krijg je zoveel voor terug... baantjes, maatschappelijke status in de netwerkjes van links. etc. etc.

Heinz-Spitfire | 07-12-18 | 18:22

Mevrouw van Engelshoven is nogal met een emotioneel karakter behept, ze ziet hele groepen volwassen, zelfstandige mensen als nestjes jonge katjes die beschermd moet worden tegen de boze wereld. En er is maar 1 die dat kan; Ingrid zelf. Een knap staaltje narcisme en neerbuigendheid. Het slaat allemaal nergens op maar het mensje moet wat met haar titel doen. Dus dan maar zoeken naar iets wat nog "verbeterd" kan worden.

Dutchbeaurouge | 07-12-18 | 18:21

Een overbodige minister op een overbodig ministerie vol met bakfietshuppelkutjes en gemutileerde metromannen. "What could possibly go wrong?" Zucht.

Basil Fawlty | 07-12-18 | 18:29

Er wonen wellicht 1000 transgenders in heel Nederland. Hoeveel geld heeft de overheid nu al aan dit onderwerp besteed? Het zou mij niets verbazen, als men betreffende transgenders bedragen ver boven de 1000 euro pp zou hebben kunnen uitbetalen, als men al deze overbodige acties achterwege hadden gelaten.

zik | 07-12-18 | 18:21

De proleten van D66 (hbo/ wo) kijken hun leven lang al neer op mbo'ers. Nu zijn ze gaan bedenken waar dat aan ligt, en dat gaan ze nu heel zelfbewust proberen te veranderen. Er gaat van alles mis in die redenering, maar het blijven onnadenkende proleten bij D66.

mr. exp. | 07-12-18 | 18:21

Identiteitspolitiek is het zwaard dat de nieuwe fascisten gebruiken in hun strijd tegen de westerse samenleving. Het doel is de gewone burger op zijn tenen over eieren te laten lopen met bij ieder stapje een reële dreiging tot gecriminaliseerd & beschuldigd worden. Met vervolging of uitsluiting uit beroep als gevolgen.

Boeventuig - en nee, aardiger namen zijn er niet. D'66 is een heel foute club subtiel geschoren Bloksnorren.

Jan Passant mk2 | 07-12-18 | 18:21

Hoogmoedswaanzin van de Deugers66....... afstraffing volgt in maart en mei 2019, iedereen kan toch zien dat deze moralisten een schijnvertoning optuigen..... Alleen al die Jetten is genoeg reden om 66 te decimeren!

Fatwabuster | 07-12-18 | 18:20

Als je bij het basisonderwijs begint om gewoon weer ouderwets vaderlandse geschiedenislessen te geven zonder geschiedsvervalsing dan weten MBO leerlingen na hun opleiding net zo goed waar ze aan toe zijn dan HBO studenten,en hoeven ze geen extra nazorg van D66.

Welles! Nietes! | 07-12-18 | 18:18

"dan HBO studenten?" Wat dacht je van "als HBO studenten"?

Functioneel analfabeet, maar o, zo'n grote bek. Ik zeg: stemrecht ontnemen.

kriebeltjes | 07-12-18 | 19:35

Buiten je schuld om zwanger raken. Is het aantal verkrachtingen op mbo-scholen een probleem?

arlen | 07-12-18 | 18:17

Mijn kleinzoon. Netjes vmbo gedaan. 17 jaar en gaan werken in de haven. Netjes zijn best gedaan. Beetje door geleerd en nu een topbaan daar. Nee, niet in een hijskraan. Het kan dus wel. Als je maar wilt.

De musso linie | 07-12-18 | 18:16

Mooi man, een kleinzoon om trots op te zijn!

Berbaar | 07-12-18 | 19:09

Is er iets mis met in een hijskraan zitten?

kriebeltjes | 07-12-18 | 19:37

Mijn dochter (MBO’r) had deze week een intake gesprek bij de pliesie....... daar wil ze graag bij. 50% van dat gesprek bestond uit vragen/opmerkingen over de multi culti BS..... of ze daar wel mee bezig was, wat ze ervan weet, welke ervaring ze daarin heeft, of ze daarmee kan om gaan met als ultieme fokking uitschieter of ze respect heeft voor andermans geloof?!?! Verdomme de pliesie moet handhaven en wet- en regelgeving doen opvolgen.... niks geloof ende fuck! NL begint echt een achterlijk kut land te worden........

de directeur | 07-12-18 | 18:16

@de directeur
1, in hun ogen, fout antwoord en je ligt er bij voorbaat uit denk ik als ik je tegel zo lees.
Zou mij overigens niks verbazen als die vragenlijst een erfenis is van die draak Elatik.

Basil Fawlty | 07-12-18 | 18:25

Dit moet wel in 't westen zijn. Respect voor geloof kan alleen maar over dat ene geloof gaan. Directeur: het spijt me echt enorm voor je [en je dochter]. Sterkte daar.

severalminutes | 07-12-18 | 18:28

Uw aller reacties kloppen.... het is een gotspe! Mijn dochter - 18 jaar - staat midden in het leven en is gekend met alle coleur locale die in NL rondlopen...... maar met geloof heeft ze niks en dat heeft ze niet van een vreemde. En inderdaad, los daarvan, waarom wordt geloof uberhaubt in een interview bij de pliesie ter sprake gebracht. Daar schijn je dus rekening mee te houden later in het veld ?!?!?!

de directeur | 07-12-18 | 18:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Slimme MBOer die opmerkt dat religie niet bepaald is zoals gender en ethniciteit en D66 MBOers te dom vind om daar over na te denken. Volgende campagne zijn er D66 kopvodden te krijgen hoor ik.

oorwormpie | 07-12-18 | 18:15

Of je een vrouw bent of een vent staat keihard geschreven in je genen. Ik respecteer iedereen, of je als vent nu omgebouwd bent of vrouwenkleren draagt. Allemaal prima. Maar dwing mij niet als hetero man je dan ook als vrouw te zien. Ik blijf je gewoon zien als omgebouwd of als een vent met vrouwenkleren aan. Niks geen problemen verder, kan ik prima een biertje mee drinken of bevriend mee zijn of geraken.

jachtbitter | 07-12-18 | 18:15

We gaan toe naar een maatschappij waarin straks iedere jongere als ie 18 wordt moet kiezen wat ie is: een jongen of een meisje. Of onzijdig, kan natuurlijk ook.

VanBukkem | 07-12-18 | 18:14

Doe maar religie neutraal. Lijkt me al een aardig begin

Mark van Leeuwen | 07-12-18 | 18:14

Geloof mij maar, over 10 jaar lachen die MBO'ers zichzelf helemaal gek als er geen electricien of monteur meer te vinden is. Die verdienen sowieso al meer dan een HBO'er met een waardeloos Marketing document.

Snorkle | 07-12-18 | 18:14

Die had ik vroeger al zien aankomen gelukkig. Komt wel goed.

Mark van Leeuwen | 07-12-18 | 18:16

Ze willen van het gas af, maar er zijn nauwelijks mensen te vinden die capabel zijn, om dat in de praktijk te brengen. Of gaan die apothekers uit Syrië dat doen!

vluchtelingallergie | 07-12-18 | 18:22

@snorkie
Ik neem aan dat u doelt op MTS/HTS. Tja en dan zit u er finaal naast.

toetssteen | 07-12-18 | 18:33

20'000 genders x 7 miljoen diversiteiten = 14 miljard puinhopen.

jacobh-59 | 07-12-18 | 18:12

@ Basil Fawlty: Yeah, jammer dat Baudet niet zo scherp was in dat debat. Hij had de kans om Klaver aan stukken te scheuren.

Heinz-Spitfire | 07-12-18 | 18:24

280 miljard

Eierbal-is-fijn | 07-12-18 | 18:35

#delete ( ben ik te cheap voor )

Eierbal-is-fijn | 07-12-18 | 18:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kan er niet vroeg genoeg buj zijn om mensen de juiste menibg oo te dringen. Weet ook zo'n beetje elke religie

Mark van Leeuwen | 07-12-18 | 18:10

Zou zelf wel voorstander zijn van lessen over je fucking licht op de fiets aan als het donker is. Dat soort basisdingen blijken heel veel mensen, en dan niet alleen MBOers, niet te weten.

dyslexieman | 07-12-18 | 18:10

En het repareren daarvan... Maar da's ook voor leraren te hoog gegrepen

Mark van Leeuwen | 07-12-18 | 18:11

lessen over genderdiversiviteit zou niet voorbehouden moeten zijn voor mbo'ers. Academici en andere opleidingen kunnen hier ook nog wel wat over leren.

RBlake | 07-12-18 | 18:09

Een MBO-er in een geel vestje. Ondanks of dankzij D666?

medusa324 | 07-12-18 | 18:09

Het hesje wordt geel aan de voorkant met de letters SP... aan de achterkant wordt het groen en daar staat D66 op.

sociaal_econoom | 08-12-18 | 04:57

D66 weet niks van onderwijs. Het gaat ze om stemvee.

Deflatiemonster | 07-12-18 | 18:09

Be careful what you wish for : hier in 050 is D66 al gehalveerd.

Maar daar krijg je GL voor terug. En die zijn echt gek.

Eierbal-is-fijn | 07-12-18 | 18:08

Tijdverschijnsel.... de kiezer is nog zoekende, VVD loopt geleidelijk terug in de peilingen (al -15 tov 2012), 66 is inmiddels gehalveerd tov 2017..... Massaal wordt blijkbaar nu GL opgezocht maar nu steeds duidelijker wordt dat dit ook elitairen zijn maar met een groen sausje en dat zij de rekening richting burger schuiven voor een transitie waar niemand op zit te wachten.
Uiteindelijk komt de burger bij de realisten terecht........

Fatwabuster | 07-12-18 | 18:25

GL claimt een goede 'ground campaign' gevoerd te hebben in 050 : ze hadden opeens 100 vrijwilligers en zijn flink langs de deuren geweest, ik heb ze geloof ik ook gezien ( ik doe nooit open natuurlijk ).

Dat zouden andere partijen ook kunnen doen ( geen CDA/VDD/SP/PVV/FvD gezien geloof ik ).

Eierbal-is-fijn | 07-12-18 | 18:46

GL is nog gekker... die doen dingen waar zelfs iemand van D66 zich voor schaamt.

sociaal_econoom | 08-12-18 | 04:53

Waarom zwangere MBO’ers 10 miljoen krijgen ipv een verplichte sterilisatie is mij een raadsel.

Zeddegeizot | 07-12-18 | 18:08

Dit doet ze omdat haar beleid anders teveel op de DDR begint te lijken.

sociaal_econoom | 08-12-18 | 04:52

Bekijk het zo: aangezien er bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn op de M(b)o en het vaak die personen zijn waarvan wij hier op GS vaak vrouwonvriendelijke betonschaarmeppers noemen, zou het misschien niet eens zo gek zijn om deze lessen te geven

Olleke | 07-12-18 | 18:07

Dat is toch voornamelijk VMBO?

Graaisnaaiert | 07-12-18 | 18:43

succes met deze lessen in de randstad....

Schepvogel | 07-12-18 | 18:07

Mag de therm bouwvakker nog of word het nu sir cementboy.

rein9576 | 07-12-18 | 18:06

nee_toch? | 07-12-18 | 18:09
+2

severalminutes | 07-12-18 | 18:19

@nee_toch? | 07-12-18 | 18:09 |
+3

Basil Fawlty | 07-12-18 | 18:34

Speciealist.

norocketscience | 07-12-18 | 23:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig zijn er nog mbo'ers, wie moeten anders al het werk verrichten.

Opco Engering. | 07-12-18 | 18:06

Ideetje misschien om VMBO'ers gewoon een goed vak te leren, in plaats van genderdiversiteit ?
En die kansenpareltjes die ook op het VMBO zitten hebben toch al een andere opvatting over genderdiversiteit, die krijg je er alleen maar met een koran uit geramd.

Wijze uit het Oosten | 07-12-18 | 18:05

Nog effe en we hebben allemaal op de kleuterschool, groep 1, basisschool gestudeerd en dan liefst gender en klimaat neutraal.

Zwizalletju | 07-12-18 | 18:04

Laagopgeleiden zijn tenminste nog dom genoeg om in de luchtkastelen van D66 te geloven, dus die verdienen een kus van de juf.

Zeddegeizot | 07-12-18 | 18:04

Ik zie een rol voor gele vuilniszakken. Om de restanten van D66 op te ruimen na de volgende verkiezingen. Wát een burgerhatende takke-club is dat.

marcoplarco | 07-12-18 | 18:04

Wat heb je nodig om minister te worden?

ZZP-er | 07-12-18 | 18:02

Laagopgeleid is al prima.

Geen01 | 07-12-18 | 18:23

Laten we wel wezen, letterlijk iedereen die met een MBO-diploma de arbeidsmarkt betreedt en aan de slag gaat is al nuttiger dan mevrouw Engelshoven. Veel en veel nuttiger zelfs.

Graaisnaaiert | 07-12-18 | 18:41

Diepe zakken.

elco485 | 07-12-18 | 18:46
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken