Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OV-bedrijven maken zich terecht zorgen over handhaving boerkaverbod

Arcvhiefbeeld overtreedster en buschauffeur betrokken bij staandehouding tijdens politieverhoor

Femmie heeft er geen zin in, Hogescholen ook niet maar wachten wel op de handleiding en nu zien OV-bedrijven het vreemd genoeg niet zitten hun personeel op de richel van de culturele breuklijn te parkeren. Secretaris Arjan Vaandrager van Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV): "Wij zijn voor handhaving afhankelijk van de politie. Wat als de politie hieraan geen prioriteit geeft, zoals burgemeester Halsema van Amsterdam nu al heeft gezegd? Wanneer de politie niet komt opdagen, kan dat gevolgen hebben voor de veiligheid van ov-personeel." Zeer begrijpelijk ja, lekker gewerkt Fem. FNV-woordvoerder Ron Sinnige: "Het is niet aan buschauffeurs om het boerkaverbod te handhaven. Zij zijn er om mensen van A naar B te vervoeren. Iemand aanspreken op het niet hebben van een kaartje is heel wat anders, dat gaat over je taak als vervoerder. Het boerkaverbod heeft daar niets mee te maken." Nja, okay, maar ho even. Als iemand met de eeuwige integraalhelm met gesloten vizier op de bus stapt dan zegt de chauffeur hier heus wel iets van. Al is het maar omdat hij niet aan kan tonen dat hij op z'n eigen OV-kaart rijdt. Hoe zit dat straks met boerka's dan? En wat als het verbod straks in juli van kracht is en ZE boerka-flashmobs gaan organiseren om het gezag van de koning te jennen? En dat is het mooie aan de islam, het zet je echt aan het denken.

Reaguursels

Inloggen

Weer een typisch gevalletje van suggestieve verontwaardiging. Je moet voor de grap eens proberen om met een frietje mayo of een brandende sigaret de bus of tram in te stappen. Reken maar dat ze er dan wel iets van durven zeggen! Ik zeg gewoon handhaven!

Themistocles | 29-11-18 | 19:12

Nee, ze dureven niet omdat er altijd zo'n kansenparel achter een parasol aankomt die er direct opklapt. Ik zeg gewapende bewakers op de bus en met scherp schiessen. Ik niet met een bivakmuts, jij niet met een burka. Opbokken. Geloven doe je thuis, achter de voordeur. We zijn hier niet in achterlijkië?!

Rest In Privacy | 29-11-18 | 18:16

Stap eens met een tv de tram in. Dat zijn ook dingen die niet mogen.
De chauffeur handhaaft de regels en wie tegenwerkt krijgt te maken met Ondersteunende Taken. Waar hebben we anders BOA's voor. Alleen om mensen met een hond lastig te vallen?
Dat Halsema niet wil meewerken snap ik. Die kan dat ook maken en ik verwacht niet anders. De rest van de klagers heeft gewoon de wet te volgen. Ook met een rookverbod, ook met een stoel die 30cm buiten de lijntjes op het terras staat, ook met een kroeg die 1 db teveel geluid maakt en dus ook met ninja' die het OV in willen.

BootleggersSmurf | 29-11-18 | 18:06

HH Tram- en Busbestuurders , staat er een zwart wezen bij de halte te wachten gewoon doorrijden ! Heb je geluk dan lossen de overige wachtende assertief het probleem op : wegsturen of ontkleden - nou ja...

15121937 | 29-11-18 | 16:55

Als ik mijn auto 15 centimeter over de lijn parkeer dan staat er binnen drie minuten een grauwe papzak met te dikke brillenglazen in een blauw uniformpje me uit te leggen dat ik het helemaal verkeerd doe. Dus dat verhaal van geen capaciteit gaat er bij mij niet in. De burgemeesters moesten zo nodig bonnen schrijvende BOA's in hun dienst ? Gebruik ze ik zeggen.

Croisantneuf | 29-11-18 | 16:39

Je moet gewoon als autochtoon een paar boerka’s met je maten kopen en dan afspreken om wat in scène gezette overvallen doen.... dan is het gauw over met die verkleedpartij.

Injegezicht | 29-11-18 | 16:24

Monty pyton of kafka is er niks meer bij. Groenlinks die de wet niet wil gaan handhaven versus TMF die je van niet-links gaat beschuldigen. www.youtube.com/watch?v=TGJ-orgPxC0

Datkanjenietmenen | 29-11-18 | 15:17

Is er een naaipatroon voor een boerka, of is het alleen een grote dichtgenaaide lap met een oogspleet? Lijkt me een gat in de markt om die dingen massaal aan te bieden voor carnaval. Dan wel in leuke kleurtjes.

Leffe Blonde | 29-11-18 | 15:13

Dit regeert dus in amsterdam. De volledige versie en het heeft natuurlijk niets met islam te maken..... diepe zucht. www.youtube.com/watch?v=eSz_-qhbPx8

Datkanjenietmenen | 29-11-18 | 15:04 | 2

naja bijna volledig

Datkanjenietmenen | 29-11-18 | 15:05

De trut speelt vals met het probleem prioriteitstelling.
Voor haar heeft handhaving geen prioriteit omdat de de wet niet bij Amsterdam vindt passen, maar ze komt ermee weg omdat er vanwege capaciteitsproblemen nou eenmaal prioriteiten gesteld móeten worden.
Prioriteitstelling wordt gebruikt als een vrijbrief om niet welgevallige wetgeving naast zich neer te leggen.

Schoorsteenveger | 29-11-18 | 15:51

Wist niet dat moslims betalen.
Zoals ik weet zijn ze vrijgesteld van al het burgerlijke gedoe.

rein9576 | 29-11-18 | 14:45

Zodra de wet is ingevoerd zouden we kunnen testen wat de burgemeester nog meer niet bij de stad vindt passen. Bijvoorbeeld roken, eten en alcohol drinken op plaatsen waar ook de boerka verboden is. Dat schept dan in ieder geval duidelijkheid.

NolsS | 29-11-18 | 14:34

Je kunt hier een ellenlang lul reaguursel aan ophangen: Wanneer ik een publiekelijk openbaar gebouw binnen wandel met een helm op en daarnaast een zonnebril op de neus, dan staat binnen 5 minuten een zwaarbewapend AT met tig schietgrage popo's met een op mij gericht snelvuurwapen. Ik word hierna enigszins hardhandig in een wachtend gepantserd voertuig gepleurd teneinde afgevoerd te worden naar een overheids kerker in strenge afzondering. Hoezo niet handhaven als dan vlak achter mij 1 of andere aan alles schijt hebbende boerka draagster de zelfde ruimte betreed!

jale | 29-11-18 | 14:27 | 2

""Hoezo niet handhaven als dan vlak achter mij 1 of andere aan alles schijt hebbende boerka draagster de zelfde ruimte betreed!""
@ jale | 29-11-18 | 14:27
Dat is een moezzzliem(a) en dan mag het want moeszzzliems zijn immers lievv en soooo siellug.

telelezer | 29-11-18 | 15:01

Nou, in de bibliotheek in Schiedam anders niet hoor! Gewoon een trol met een burka aan! Je weet niet wat je ziet!

BaldEagle | 30-11-18 | 16:09

Ik kan er heel kort over zijn; mensen waarvan ik het gezicht niet kan zien, worden niet te woord gestaan! Sterker nog, daar wordt met een hele grote boog omheen gelopen.

Claudia M. | 29-11-18 | 14:23 | 1

precies, het gaat erom dat vrouwen die juist geen boerka dragen door bepaalde moslims als vies aangezien worden,
En dan waarom wordt er geen rekening gehouden met de mensen die voor zulke boerka vrouwen "als het vrouwen zijn..."
geen goed woord en gevoel hebben...

Rene046 | 30-11-18 | 04:44

Laten we allemaal een boerka kopen en in grote groepen op straat gaan lopen. Eens kijken hoe lang dat het duurt voordat de politie er wel prioriteit aan gaat geven

GekkeX | 29-11-18 | 14:17 | 3

GekkeX
Dat is precies hoe u het zegt,
hoe zou men reageren als gewoon iedereen in z'n kostuum gaat rond wandelen, vooral Nederlandse vrouwen....
En het liefste eisen bij hun baas om dit te dragen...

Rene046 | 30-11-18 | 04:49

my thoughts exactly. Goedkoop vodje huis-aan-huis verspreiden, en dan met zijn allen zo'n tent gaan lopen. Achterlijkheid hoort bespot te worden.

Badd Pritt | 30-11-18 | 09:18

Da's flauw! Ze hebben al zo weinig personeel!

BaldEagle | 30-11-18 | 16:10

De prioriteiten van de pliessie liggen bij
- fietsers (allochtoon) die zonder licht rijden.
- Automobilisten (allochtoon) die 3 km/u te hard rijden
- Mensen (allochtoon) die hun huur 3 maanden niet hebben betaald
- Mensen (allochtoon), die, om bedenkelijke redenen hun kinderen aan de kinderbescherming moeten inleveren.
- Mensen (allochtoon) die protesteren
Ik wil nog een prioriteit toevoegen die tijdens de 2e Wereld Oorlog belangrijk was, maar laat maar.

watergeus | 29-11-18 | 14:16 | 1

je bedoelt waarschijnlijk: AUTOCHtoon

telelezer | 29-11-18 | 15:02

Alle Ajax-hooligans volgende week in een rood-witte boerka...

Stompe_Loeres | 29-11-18 | 13:53

Ik doe wel een bivakmuts op naast zo een boerka fan ...

Kuddedier | 29-11-18 | 13:36 | 1

Dat is inderdaad het beste. Ik pleitte er hierboven al voor, maar mensen die in grote steden wonen in wijken waar ze die zwarte spoken regelmatig tegenkomen, zouden standaard een bivakmuts bij zich moeten dragen om snel over het hoofd te trekken als zo'n nikaab of boerka nadert. Als zij hun gezicht verbergen hebben ze ook geen recht om jouw gezicht te zien.

Stel je voor dat een meerderheid van de mensen zo handelt. Op die manier kunnen we onze totale afkeuring van die lui laten blijken, zonder tegen ze te gaan schelden of wat dan ook. Je trakteert ze alleen op een koekje van eigen deeg, of een boerka van eigen snit, zogezegd. Ik vraag me af wat de Gutmenschen onder leiding van de burgemeester van Amsterdam dan te zeiken zullen hebben. Toch helemaal niets, lijkt me? Terwijl die boerka's en nikaabs duidelijk merken dat ze voortdurend in de zeik worden genomen en zich kapot ergeren, maar ja, wat kunnen ze met goed fatsoen tegen al die mensen zeggen: "Ik vind het eng en ongepast dat ik jullie gezichten niet kan zien"? Het worden hele komische situaties, denk ik.

Dr_Johnson | 29-11-18 | 14:02

Dus in Amsterdam kan ik gewoon mijn patatje kapsalon vreten in de bus zonder iets te horen van de buschauffeur? Mooi. Meteen uitproberen.

Rest In Privacy | 29-11-18 | 13:34

Handhaven is niet zo moeilijk. Er zijn ook zat Boa's die de taak op zich kunnen nemen. Verschillende Europese landen waaronder Frankrijk en België hebben een boerka totaal verbod..... Geef de eerste paar keer een maximale boete van een paar duizend euro en een weekje cel. daarna is het gelijk voor iedereen duidelijk...
Beter is een totaal verbod zoals in de andere Europese landen. Dan is het nog duidelijker. De islam hoort hier niet, de boerka nog minder...

dijkbewaker | 29-11-18 | 13:33

Handhaving is bijna niet mogelijk dus moet het volk het dan maar doen? Als er niet te handhaven valt moet de wet komen te vervallen.

BozePaarseMan | 29-11-18 | 13:24 | 2

Iedere burger heeft het recht een verdachte staande te houden in afwachting van de komst van de politie.

piloot47 | 29-11-18 | 13:51

Zoals ik al eerder aangaf.
Je fotografeerd zo'n vuilniszak voor de bewijspixels en dan?
Daarom moet je dit verbod handhaven.
Terroristen gebruiken de boerka om zich ongezien te kunnen verplaatsen.

watergeus | 29-11-18 | 14:18

Eerst de ernst van "het probleem" in kaart:
Hoeveel boerka's zijn er uberhaupt in NL?
Hoeveel maken gebruik van het OV?
Mijn indruk is dat dit een extreem minimaal probleem is.

Beste_Landgenoten | 29-11-18 | 13:18 | 3

Daarom dus makkelijk te handhaven.

watergeus | 29-11-18 | 14:18

Precies makkelijk te handhaven.

Datkanjenietmenen | 29-11-18 | 14:41

Het worden er steeds meer... Loop maar eens in Londen en tel de moslimse dames zònder burka of andere hoofdlap.....

RichardBandler | 29-11-18 | 15:17

Waar is de democratie? Niet in Nederland.

Montesquieue | 29-11-18 | 12:55

Wat een slap gelul. Als ik met een dikke sigaar of met een joint de bus in gaan word ik ook aangesproken en tegengehouden door de chauffeur. Lijkt me met een boerkadrager dat het niet anders is, beide mag straks niet.

Brulaapje | 29-11-18 | 12:54 | 1

U ziet het verschil niet tussen een boerka en een sigaar? Steek ze allebei maar eens aan...

hoejeheette | 29-11-18 | 16:21

bivakmuts mag niet, helm mag niet, tafelkleed mag dus ook niet.

Schepvogel | 29-11-18 | 12:53

Tja Youp van het Hek is niet de enige die niks durft te zeggen!

Heisessie | 29-11-18 | 12:51

Nederland is een islamitisch land, het is niet meer dan te verwachten dat op termijn de sharia wetgeving wordt ingevoerd. Je nu druk maken over gewaden die voldoen aan islamititsche standaarden is wel een beetje gek.

minderweter | 29-11-18 | 12:41

Als dit verbod in werking treedt dan vraag ik mij af hoeveel boerka dragers deze wet willens en wetens gaan overtreden. Het kan ook zo zijn dat ze zich gewoon aan de wet gaan houden als welwillende burgers en dat wij verschoond blijven van de aanblik van een persoon in boerka in openbare gelegenheden. Uitgaande van hen welwillendheid hoeft er niet veel capaciteit op ingezet worden om te handhaven. Mocht men zich in het andere geval massaal niet aan deze wet willen houden dan zouden wij het merken doordat het aantal boerkadragers ten opzichte van nu niet afneemt en kunnen handhavende maatregelen adgedwongen worden. Ik denk dat iedereen er nu zo'n probleem van maakt omdat men er bij voorbaat al van uit gaat dat alle boerkadragers maling hebben aan de wet. Dat zou ik eerst willen constateren.

devil13 | 29-11-18 | 12:37

300 mensen in Boerka en de wet wordt niet nageleefd.
Een paar mensen zijn geboren in het verkeerde lichaam. Alles genderneutraal.
Een paar mensen vinden zwarte Piet niet leuk. Roetveegpieten.
Miljoenen mensen tegen EU grondwet, Oekraïne, Dividend en Marrakesh worden in hun bek uitgelachen.

Rest In Privacy | 29-11-18 | 12:36 | 2

Bravo.De waanzin in een notendop.

linus | 29-11-18 | 13:21

Hear hear!

Remus McMillan | 29-11-18 | 13:38

Bij een NS jaarkaart moeten ze toch je foto controleren.
Dikke pech dus; boerka=politie bellen.

mark1487 | 29-11-18 | 12:28

Wil je een leuke baan en word je conducteur in de trein. Mag je de discussie aangaan met zo'n burka, en komt die man naast haar zijn geloof verdedigen . . .

Ikreaguuralzesjaar | 29-11-18 | 12:20 | 1

Ik kan me nog die reclame van de NS herinneren: 'op een dag word je wakker en dan weet je: ik word conducteur'! Maar ja, dat was nog in de tijd dat Nederland gezellig was!

BaldEagle | 30-11-18 | 16:17

Als je ze er niet uit durft te zetten, dan gewoon de bus stilzetten en naar buiten gaan, pauzeren. Vroeg of laat zal iedereen de bus vanzelf verlaten, ze willen toch op tijd op plek van bestemming zijn. Wordt de bus gesloopt? Dan voortaan maar gewapende beveiligers mee.

lulleficatie | 29-11-18 | 12:17

Je zult zien dat dadelijk in Amsterdam ook mannen boerka's gaan dragen.
Ze bestellen iets in een winkel of snackbar bij de kassa en gaan dan weg zonder te betalen.

sociaal_econoom | 29-11-18 | 12:13 | 1

Welke winkel gaat als eerste de boerka verkopen als nieuw openbaar vervoer pak om vrij op andermans ov kaart te kunnen reizen, zie dit spoedig gebeuren.
Ook leuk als carnavalsuitrusting kan je allerlei anonieme dingen doen.

hendrikuss | 29-11-18 | 12:17

Het grootste probleem van Nederland is dat er nog zoveel mensen op politieke partijen stemmen die schijt aan de wet hebbende types als Halsema in het zadel houden. Dat in combinatie met een rechtelijke macht die niet meer neutraal is en waar willekeur troef is.

Rest In Privacy | 29-11-18 | 12:08 | 2

Stemmen heeft ook alleen maar zin als je in een democratie leeft. Daar is in Nederland allang geen sprake meer van.

beau van rtl | 29-11-18 | 12:11

Misschien vinden ze "het probleem" nogal buiten proportie opgeblazen?

Beste_Landgenoten | 29-11-18 | 13:20

In verschillende landen in Europa is er een totaal boerka verbod in de openbare ruimte gewoon dagelijkse praktijk. Onder meer in Belgie (7 dagen cel) Frankrijk (2011 van kracht), Delen van spanje en zwitserland met een boete voor overtreding van 9200 euro max! en ga zo maar door. Het totale boerkaverbod in de openbare ruimte geeft veel meer macht en mogelijkheden aan de politie om te handhaven. Bij ons wordt het probleem bij de gewone burger neergelegd die moet als politie gaan optreden of wachten op de politie, dan wel doorrijden als er een boerka-mens bij een halte staat. Veel meer gedoe dan een totaal verbod waar er gelijk dikke boetes gegeven kan worden of celstraf....

dijkbewaker | 29-11-18 | 12:08 | 1

Je vergeet Denemarken, maar die hebben ook nog maar kort - sinds afgelopen augustus - een totaal boerkaverbod. Wat de sanctie(s) daar zijn op overtreding, weet ik niet, maar het toont wel aan dat het dus makkelijk kan, een totaalverbod. Nederland polderland kiest helaas weer voor een typisch Nederlandse halfslachtige oplossing.

Dr_Johnson | 29-11-18 | 12:53

Straks met 4 mei staat Halsema op de Dam, dat mag toch niet.
Wat een schoffering van al die slachtoffers en vrijheidsstrijders.
En vervolgens een moslimmeisje dat een breekbaar gedicht over tolerantie voordraagt.
Wederom Rober Spencer citeren 'We live in the Age of Absurdity'.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 29-11-18 | 12:06

Geen geld voor boerka-handhaving ,wel geld beschikbaar om terroristen comfortabel Toyotavervoer te garanderen tijdens het onthoofden van onschuldige burgers.

pga | 29-11-18 | 11:59

Laten we allemaal vanaf nu af aan gekleed in een boerka gaan reizen. Eens zien wanneer het dan wèl een prioriteit wordt.

JackStick | 29-11-18 | 11:58

Fak that vervoermaatschappij.
Je mag ook niet paffen in de bus en ik gok dat de bestuurder daar ook wel wat van gaat zeggen.
Weer z'n SJW woordvoerder die bang is voor racisme.

fifi23 | 29-11-18 | 11:53

Iedereen die nog steeds volhoudt dat boerka's vrijwillig gedragen worden, raad ik aan om the Handmaid's Tale te kijken/lezen.

malle_eppie | 29-11-18 | 11:52 | 1

En als iemand een sigaretje opsteekt in de bus, wordt hij er meedogenloos uit geknikkerd.

Mr.Crowley | 29-11-18 | 11:49

Halsema, de Heintje Davids van de polletiek...

Kanarie_Geil | 29-11-18 | 11:48 | 1

Uitkijken! Nou heeft iedereen een idee hoe oud u bent ....

Slough | 29-11-18 | 12:20

Next,

Den Haag gaat meebetalen aan de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers in de stad. Dat is de uitkomst van maandenlange overleggen tussen onder andere de gemeente en het ministerie van Justitie en Veiligheid.

Vijf gemeenten, waaronder Amsterdam gaan meedoen aan een pilot van staatssecretaris Harbers. De zogenaamde landelijke vreemdelingenvoorzieningen (LVV) betekent dat ook Den Haag de noodzaak voor een langdurige vorm van opvang van ongedocumenteerden inziet. Amsterdam krijgt zelf de mogelijkheid om vorm te geven aan de opvang.
www.at5.nl/artikelen/189021/amsterdam...

AntonJensen | 29-11-18 | 11:44 | 1

Te verwachten uitkomst, drammers krijgen altijd hun zin. Altijd. Net zoals het enige echt werkzame middel geweld is. Altijd.

sockpuppet | 29-11-18 | 12:46

Gaan ze de politie bellen als iemand in de trein aan het roken is? Ik begrijp hier echt geen hol van. Stelletjes prutsers.

CzMichiel | 29-11-18 | 11:44

Mijn vader, opgegroeid in Brabant, vertelde mij ooit dat in de meeste gemeenten een politieverordening gold waardoor het organiseren van een gemaskerd bal met carnaval verboden was. Het kwam namelijk te vaak voor dat de vermomming gebruikt werd om anoniem allerlei oude vetes te beslechten. Conclusie : gezichtsbedekkende kledij is wel degelijk een veiligheidsrisico. Tegen die achtergrond is dat verbod ook aan de orde gekomen. Als je als burgemeester aangeeft niet te handhaven, wentel je het bijbehorende gevaar dus inderdaad af op openbare dienstverleners, zoals ov-personeel. Dat Halsema deze consequentie niet snapte toen ze haar uitspraken deed, kan maar één ding betekenen : dat ze intellectueel een flink maatje te klein is voor het burgemeesterschap. Openbare orde en veiligheid is immers een zeer belangrijke taak van een burgemeester, en in Amsterdam geldt dat a fortiori. Voor een linkse politica zonder regeringsverantwoordelijkheid is het genoeg om met een zuur gezicht allerlei linkse clichés te kunnen oprakelen. Om een stad te besturen moet je echt iets kunnen.

CeesCloosd | 29-11-18 | 11:43 | 1

Het probleem voor Halsema en de apparatsjiks achter haar is dat ze zou moeten erkennen dat een niqaab of burka zich in niets onderscheidt van andere gezichtsbedekkers, of zoals jij stelt vermommingen. Zij willen dat eenvoudigweg niet erkennen, omdat zij elk argument tegen het dragen van niqaab of burka stelselmatig willen kwalificeren als aanval op de islam, en voor het gemak dus als Islamofobie, en in het verlengde daarvan als racisme en fascisme.

Schoorsteenveger | 29-11-18 | 12:18

Zodra dit toch niet gehandhaafd wordt, loop ik met een bivakmuts of een integraalhelm de bus in.

Uitlokking hoor ik? Niks uitlokking aan. Discriminatie als ik wel beboet wordt.

Koekkeloere | 29-11-18 | 11:40 | 3

@AntonJensen | 29-11-18 | 11:48 | Sterk ,die 1e is Jan Roos die door undercover agenten op de grond wordt gewerkt met een bivakmuts op terwijl dat mag. Je mag ook in de nieuwe wet nog steeds met een burka en bivakmuts op straat maar gooien ze die burka drager ook zo op de grond? Nee dus.

Zwizalletju | 29-11-18 | 12:10

@ AntonJensen | 29-11-18 | 11:48
Maar dit gaat om een blanke man. Dus dan is het goed. Heb je dit wel eens bij een mohammedaanse vrouw zien gebeuren ? Nee dus.

loser | 29-11-18 | 12:29


Een chronisch tekort aan politiemensen.Tienduizenden zaken blijven liggen omdat er geen mensen zijn.En volgens vele overheden daalt de criminaliteit.
Meisjes ,vrouwen en oudere mensen worden in elkaar geramd .Tientallen miljoenen gaan naar subsidies voor Islam gerelateerde zaken.
En wat is het gevolg van dat allemaal?
Een teringbende die met de dag groter wordt.
Er werd onlangs gestemd in de kamer over het feit of crimineel gedrag bij "asielzoekers"reden was om asiel af te wijzen.Alleen pvv en fvd waren daar voor.
Dit zegt toch eigenlijk gewoon alles.
Hypocriet,laf en bang om op te treden tegen misselijkmakend tuig.

pejoar | 29-11-18 | 11:39

In een boerka heb je in Nederland eigenlijk nog meer vrijheid dan zonder. De ironie.

Lafayette | 29-11-18 | 11:39 | 1

Net zo als je Europa gemakkelijker binnen komt zonder paspoort dan met paspoort.

forecastle | 29-11-18 | 12:51

Hoe had men gedacht de zwartrijdende zwarte rijders te gaan controleren zonder mogelijkheid te verificeren of de snorrevrouw onder het tentdoek daadwerkelijk bij de legitimatie hoort? Kan de politiek hier een tipje van de sluier oplichten en de verlichting aan doen?

Frau Merkel | 29-11-18 | 11:38

Het lijkt me geen rocket science. Als de chauffeur vaststelt dat iemand op het punt staat de wet te overtreden door zijn bus in te stappen en deze persoon de toegang tot zijn bus ontzegt (waarmee hij sowieso vermijdt dat een aantal mensen zich bedreigd, geïntimideerd, gekwetst en kotsmisselijk om zoveel achterlijkheid voelt), dan hoeft er geen platte pet aan te pas te komen.

Schulzie | 29-11-18 | 11:37 | 1

Dit soort kwesties wordt altijd in de vorm van een opzetje in gang gezet. Je hebt te maken met 1 dame in boerka, iemand met een camera, een paar getuigen en wat spierbundels eromheen. Samen bouwen ze het nieuwsitem. Het zal net zo gaan als met de hoofddoek: grote bek over handhaving, daarna toegeven en dat komt omdat bestuurders rust über alles willen, wet en rechtvaardigheid interesseren hen geen reet.

sockpuppet | 29-11-18 | 12:43

Ooit een Fordka gehad, dat ding rotte al in de folder.

AntonJensen | 29-11-18 | 11:35

Blijf wijzen op de integraalhelm, maskers en de bivakmuts. Dat heeft deugend (of dhimmid) Nederland plots geen argumenten

batvoca2 | 29-11-18 | 11:32

Het gaat dus over de boerka ? Die zie ik nauwelijks in het straatbeeld, de nikaab zie ik wel met regelmaat maar in bijvoorbeeld Amsterdam leven en werken zoveel mensen met islamitische overtuiging dat ik mij überhaupt afvraag of er op termijn nog mensen zijn die moeite hebben met dit soort zaken, het politie korps voorop. Dat is een kwestie van demografie, als jij nu een referendum doet in Nieuw-West over bijvoorbeeld gebeds oproepen ja of nee is de kans groot dat het met kleine meerderheid een 'ja' wordt.

ikeethetbeter | 29-11-18 | 11:31 | 1

We hebben een landelijk bindend referendum nodig.

Datkanjenietmenen | 29-11-18 | 11:37

Dat komt er nou van, als het kabinet en uitvoerende macht in een land absoluut niets meer voorstelt. Dan krijg je weiger burgemeesters, dan handhaven die alleen wat in hun eigen politieke gedachtegoed past.

FreeVogelaar | 29-11-18 | 11:30

Onder het mom van feminisme en progressiviteit de boerkawet niet willen handhaven, dat is de burgemeester van A'dam ten voeten uit: volslagen opportunistisch! Lekker scoren voor de linkse bühne, dus de wereld op zijn kop.

Rationa | 29-11-18 | 11:26 | 2

Die hele positie van de feministen ten opzichte van de boerka is al de wereld op zijn kop.

viejohuevon | 29-11-18 | 11:28

Jullie zwammen. Het enige wat je hier kunt vaststellen is dat de burgemeester geen feministische positie inneemt.

eastender | 29-11-18 | 12:25

"Het is niet aan buschauffeurs om het boerkaverbod te handhaven. Zij zijn er om mensen van A naar B te vervoeren. Iemand aanspreken op het niet hebben van een kaartje is heel wat anders, dat gaat over je taak als vervoerder. Het boerkaverbod heeft daar niets mee te maken."

Ik neem aan dat een bus- en tramchauffeur er ook wat van zal zeggen als iemand met een brandende sigaret aan boord komt, of met een bak patat of een kapsalon.

Is iemand op zijn/haar gedrag aangesproken en heeft er schijt aan, dan is het inderdaad niet aan de chauffeur om te gaan "handhaven", maar dan geeft hij het probleem door aan de centrale of hoe dat precies werkt, die ervoor zorgt dat er bij volgende halte politie staat die wél gaat handhaven. Precies zo zou dat in het geval van brutale, gemaskerde struikrovers moeten gebeuren, alle Halsema's ten spijt die vinden dat een zwart spook uit de tram halen zóóóó niet Amsterdams is.

Ben ik nou zo slim of zijn die Gutmenschen nou zo dom?

Dr_Johnson | 29-11-18 | 11:25 | 2

En verder zou iedere Nederlander er voor moeten zorgen op straat altijd een bivakmuts bij zich te hebben, die je dan even snel kunt aantrekken als je zo'n nikaab of boerka ziet naderen: als die gemaskerde struikrovers hun gezicht verbergen, hebben ze er ook geen recht op jouw gezicht te zien.

Dr_Johnson | 29-11-18 | 11:53

Klopt, de chauffeur meldt, handhaaft niet zelf. Typisch vakbeweging: incorrect, nutteloos.

sockpuppet | 29-11-18 | 12:40

Wat een diepgang, wat een intellect hier!

HogeNood | 29-11-18 | 11:22 | 5

Die kan het niveau, wat hij/zij zo laag lijkt te vinden, zelf nog niet eens aan. Zo blijkt uit de geweldig geformuleerde onderbouwing.

boerk | 29-11-18 | 11:37

Nog iets dat met het onderwerp te maken heeft of blijft het bij het obligate draadje beoordelen?

sockpuppet | 29-11-18 | 12:38

Diepte heeft ook geen zin meer tegen de islam. We moeten in de breedte.

Premier Trutte | 29-11-18 | 12:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik een boerka de tram zie instappen en de chauffeur laat die door trek ik aan de noodrem. Zo ook als het een gesloten integraalhelm of een Volkert van de Graaftype met een bivakmuts betreft. Dan moet de politie er wel bij aan te pas komen. Zo eenvoudig is dat voor iedere burger.

Rest In Privacy | 29-11-18 | 11:21 | 2

Dit is de actie in Amsterdam te maken wanneer ze weigeren in te grijpen. Aangeven dat het strafbaar is en dat je vreest voor je veiligheid.
Kijken hoe lang dat weigeren van handhaven standhoudt.

Overnijd | 29-11-18 | 11:27

Zo meneer, u heeft aan de noodrem getrokken.. *bonnenboekje pakt*

boerk | 29-11-18 | 11:38

Ik wil naar GeenStijl-land. Daar zijn leuke mensen. Tuig, islam, uitbuiters en vooral links maken het leven hier erg onaangenaam.

balustrade | 29-11-18 | 11:20 | 4

Allemaal racistisch ja en het schijnt, volgens sommige experts, dat iedereen met de hand in de Hitler-stand over straat loopt.

boerk | 29-11-18 | 11:39

Overnijd 11.26, Die blanke mannen bepalen binnenkort het beleid.

AMX pri | 29-11-18 | 12:06

Hongarije lijkt me wel iets..

Sanka4President | 29-11-18 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

Hier op camerabeelden is duidelijk te zien dat de overvaller gekleed ging in een effen zwart gewaad van onbekend merk.
Het gaat om een m/v/x tussen de 1m50 en 1m80 lang, onbekende huidskleur, en sprak met een Noord-Afrikaans accent.
Herkent u deze persoon? Bel dan met Femke.

Harry Turtle | 29-11-18 | 11:18

We zijn een bang volkje geworden. Alom lafheid door de verwijving. En dan moet je niet gaan janken als je dalijk geen moer meer te vertellen hebt in je eigen land. Gaan we allemaal vluchtemigreren? Stem dan nu maar vóór het migratiepact. Je weet nooit... Alleen kom je er denk ik Zwitserland niet mee in, gek hè?

squadra | 29-11-18 | 11:18 | 2

geen geld geen zwitsers.

grapjasz | 29-11-18 | 11:21

Wie wil er in dat criminele , asociale kudtland wonen.

beau van rtl | 29-11-18 | 11:26

Alweer die Islam, wordt er doodziek van.

Nietgek | 29-11-18 | 11:17 | 2

Het is niet zozeer de islam waar ik doodziek van word als wel de dweperige houding van onze linkse klieken om toch maar in de gratie te komen bij wat zij zich als islam voorstellen.

viejohuevon | 29-11-18 | 11:32

Inderdaad! Dag in dag uit hoor je over niks anders meer! Kotsbeu word je ervan!

BaldEagle | 30-11-18 | 16:23

Over boerka’s gesproken. Larry David, “Curb your enthsiasm” had een geinige episode: Zijn kennis die blind is heeft een vriendin die zoals hij geloofd, omdat ze hem dat verteld heeft een fotomodel is, een mooie verschijning. Totdat hij trots zijn vriendin bij Larry introduceert maar een vrouw ziet die verre van een fotomodel is. Larry verteld de blinde kennis dat zij hem in het ootje neemt, waarop de kennis het uitmaakt met die vrouw. Wat nu? Wel Larry kent een vrouw in boerka wiens uiterlijk nog nooit door iemand is gezien. Goed en wel, hij introduceert deze vrouw in boerka aan zijn blinde kennis en die vindt dat een prima idee.
Larry regelt een afspraak met de vrouw. Echter bij de introductie komt het uiterlijk van de vrouw per ongeluk toch naar buiten en afgaande op de reactie van Larry, besluit de blinde kennis er toch maar van af te zien.

forecastle | 29-11-18 | 11:17 | 4

Overnijd | 29-11-18 | 11:25 Your enthusiasm was curbed.

sockpuppet | 29-11-18 | 12:37

Dus moslims zijn blind. Ik snap het. Mooi verhaal.

Premier Trutte | 29-11-18 | 12:50

Alle alle lieve reaguurders; Er valt ook wel wat geinigs uit te halen met het burka gegeven. Echter weet ik zeker dat zo'n scetch niet hier op TV te zien zal zijn. Larry David was vroeger, toen er nog geen lange tenen waren, bij de VPRO te zien. Is hoe onschuldig ook, nu te kwetsend.

forecastle | 29-11-18 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Laffe Nederlanders ,allemaal blijven buigen voor dat middeleeuwse geloof dat zo een geweldige verrijking is voor onze samenleving.

blauwe zander | 29-11-18 | 11:15 | 2

Angst.

beau van rtl | 29-11-18 | 11:18

Beau van RTL
ik ben ook bang...

CathyPott | 29-11-18 | 19:40

Foto ziet er uit als een still uit een Don en Ad productie. Maar das vast my dirty mind.

LJBrinkhorst | 29-11-18 | 11:14 | 2

De enkels zijn nota bene zichtbaar. Wat is dat voor kufar?!

Frau Merkel | 29-11-18 | 11:31

@Frau Merkel: de mouwen zijn ook aan de korte kant! Kwestie van 2 maten te klein!

BaldEagle | 30-11-18 | 16:27

Wat mij nog het meest verontrust is dat we met al deze zware problemen momenteel praktisch zonder leiding zitten in Nederland. Moeder majesteit zit op Bonaire, rutte zit met Carola schouten in Columbia en reist later door naar Argentinië, alwaar hij zich zal voegen bij maxima die op de G 20 top is om prins salman de oren te wassen. Ik denk dat de dikke prins wel een of ander vliegtuig heeft bestuurd dus het is maar te hopen dat er even niets gebeurt in Nederland.

beau van rtl | 29-11-18 | 11:14 | 4

Beau, geef ze eens ongelijk. Lekker veilig en ver weg over non-problemen babbelen is toch fantastisch,

Mijn klomp breekt | 29-11-18 | 11:23

Ik geef ze ook geen ongelijk, maar ik ben wel ongerust.

beau van rtl | 29-11-18 | 11:27

Leiding? In NEEderland heb je maar 1 leiding en dat is de waterleiding! De rest is - op een enkeling na - EU-MARIONET!

BaldEagle | 30-11-18 | 16:25
▼ 1 antwoord verborgen

". . Zij zijn er om mensen van A naar B te vervoeren. . . dat gaat over je taak als vervoerder" . . Dit is een gelegenheidsargument, want je hebt als vervoerder immers ook de taak om de personen die je vervoert veilig, zonder hinder door medereizigers van A naar B te brengen. Daarom mag roken niet, patat eten niet, bivakmutsen niet, wapens niet etc. etc. en dus boerka's ook niet.

krelus | 29-11-18 | 11:14 | 2

En er bestaat ook nog zoiets als een identificatieverzoek met in een aantal gevallen een verplichting tot gehoorgeven: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/iden...
Conducteur wordt specifiek genoemd.

sockpuppet | 29-11-18 | 12:35

Krelus;
Wanneer die wet in werking treedt, komen die brievenbussen uit Overvecht, Hoograven, Kanaleneiland en Oog in Al echt mijn bus niet in hoor! Desnoods op de handrem, motor uit en buiten ff naar het weer gaan staan kijken. Gaan andere passagiers zeiken? Jammer dan, moeten zij ook hun muil maar eens opentrekken. En dan niet tegen mij, dan pak ik m'n tas in, laat die bus staan waar hij staat en tief op.
Zal de eerste keer niet zijn! Je kan maar tot zover gaan bij me.

LoesjeP | 29-11-18 | 12:57

Ik wil er niet naast zitten. Femke woont in een blanke wereld met een partij die blanker is dan de KKK, multicultuur is haar vreemd, is wat anderen moeten doen

Bokito ergo sum | 29-11-18 | 11:13 | 1

Tja en degene die helemaal niet deugt, deugt eigenlijk dus wel. Annabel Nanninga heeft geruime tijd een asielzoeker in huis gehad.

Slough | 29-11-18 | 12:29

Uit wat voor een ransbak komt dat plaatje. Nou?

Einde van de Domheid | 29-11-18 | 11:13 | 2

Vraag ik mij ook af. Ben wel benieuwd wat er onder die burka zit.

gestoptmetroken | 29-11-18 | 11:17

Je ziet toch dat afkomstig is uit een programma waarin gasten samenkomen om het werk van William Blake te bespreken. Actueler en meer van deze tijd kan niet.

Deflatiemonster | 29-11-18 | 11:18

niet om het even.. als ik in het OV zit en er komt een burka aangelopen... stap ik uit. Je weet immers niet of er een ploflim onder verborgen zit. Zouden allen passagiers standaard moeten doen en huh ticketprijs terug moeten vragen omdat er geen verbod wordt nageleegd die juist is ingesteld om te voorkomen dat er 'rare' ongewenste zaken gebeuren waardoor de veiligheid in gevaar komt.

fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:13 | 1

Ben in Istanbul ook uit de metro gestapt als iemand een koffer een paar haltes alleen liet staan. Voorzorg. Zal in NL ook wel eens een rage worden.

viejohuevon | 29-11-18 | 11:35

Roderick Veelo is de moeite van het volgen zeker waard.

EefjeWentelteefje | 29-11-18 | 11:37

Een uitgelezen kans om eens te laten zien wie hier de baas is....

D.Ormin | 29-11-18 | 11:12

Straks staat dus Opsporing Verzocht helemaal vol met foto's van roofovervallers in boerka. Met dank aan onze doortastende burgemeesters.

MAD1950 | 29-11-18 | 11:12 | 1

een bivakmuts volstaat..

fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:13

Hier loopt dit soort pinguins niet rond. Komt van Oef er eentje tegen in een grote stad dan is het meteen BOEH !

van Oeffelen | 29-11-18 | 11:11 | 1

ontmaskeren zou ik doen..

fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:14

Het is simpeler, met een boerkaverbod stapt niemand in het openbaar vervoer.

Einde van de Domheid | 29-11-18 | 11:09

Het land van boer, kaas en honing

Premier Trutte | 29-11-18 | 11:09

Femke is gewend om inhoudsloos te ratelen. En zo te ratelen dat in een gesprek er 3 uitspraken worden gedaan die dan ook nog tegengesteld zijn.

Dat is geen probleem als je rug graat loze politicus bent. Het is wel een probleem als je burgemeester bent en inhoudelijk verantwoordelijk bent voor wat je zegt.

Halsema heeft carrière gemaakt met inhoudsloos leuteren. Want dan gaat het namelijk niet om de inhoud... als je maar leutert, dat is wat telt.

ja-ja-nee-nee | 29-11-18 | 11:16

Nou, hier is het transcript nog een keer. Opdat wij niet zullen vergeten.
Interviewer: “.. het boerkaverbod dat in juni door de Eerste Kamer is aangenomen.. dat gaan we in Amsterdam niet handhaven?”
Halsema: “Ja, dat klopt, dat heb ik gezegd.”
Interviewer: “Dat gaat u dus ook echt niet doen?”
Halsema: “Ik ben het niet van plan om dat te gaan handhaven. Ik vind dat zo niet bij onze stad passen…en ook eerlijkheidshalve, bij onze schaarse handhaving, en de schaarse inzet van politie denk ik dat we belangrijker zaken hebben, en daarbij denk ik ook dat.. em, eh.. gemeten naar de omvang van het probleem de wet een beetje… ttt.. erg groot en zwaar is, zullen we maar zeggen.”
Interviewer: “Maar moet het Stadsbestuur niet gewoon, als zo’n wet in Den Haag is aangenomen, het uitvoeren?”
Halsema: “Ja, in principe moet je wetten gewoon uitvoeren, maar je mag wel beslissen waar je prioriteit aan geeft in de handhaving en waaraan niet.”
Interviewer: “Kunt u zich voorstellen dat het veel kritiek oplevert, zo’n opmerking van u?”
Halsema: “O, vast, er zijn weer heel veel mensen ’t mee oneens, en .. eh.. dat hoor ik dan wel.”
Interviewer: “Amsterdam geen boerkaverbod?”
Halsema: “Ik ben niet van plan om dat te gaan handhaven.”

Schoorsteenveger | 29-11-18 | 11:19

Ze heeft haar woorden niet willen terugnemen, die blijven dus onverkort van kracht. Ze handhaaft dus niet. Haar recentere uitspraak kan dus alleen worden gezien als een toelichting waarmee ze aangeeft HOE ze de weigering gestalte geeft: door aan afhandeling lage prioriteit toe te kennen. De rest van wat ze wel of niet vervelend vindt, is geneuzel en als we een acceptabel functionerende pers hadden, zou ze wel op dit gezever aan het zweten gebracht kunnen worden, maar helaas, we moeten het doen met slecht opgeleid en ongemotiveerd behaagziek rapalje.

sockpuppet | 29-11-18 | 12:32

Desnoods moeten de burgers het burqaverbod zelf maar handhaven.

Nelis SplitBloes | 29-11-18 | 11:06

".... want we zijn bang voor de veiligheid"
Dat is alleszeggend!
terreurenswaardig.

Premier Trutte | 29-11-18 | 11:06

"En wat als het verbod straks in juli van kracht is en ZE boerka-flashmobs gaan organiseren om het gezag van de koning te jennen?"
Wie "ZE" ? Hebben "ZIJ" een soort van alleenrecht op het dragen van een boerka? Iedereen kan en mag een boerka dragen, we leven in een vrij land, dus als de politie het verdomt om te handhaven dan kunnen we met z'n allen de mazen van het net der handhaving zoeken, vinden en in ons voordeel laten werken. Kwestie van georganiseerde burgerlijke ongehoorzaamheid die naadloos aansluit op de burgemeesterlijke ongehoorzaamheid.
Een "ja maar jij maakt oneigenlijk gebruik van het dragen van een boerka" kan dan moeiteloos gepareerd worden met een "ja maar jij maakt oneigenlijk gebruik van het stellen van prioriteiten".
Voor Amsterdammers geldt bovendien nog dat als ze een boerka gaan dragen, ze actief meewerken aan het vormgeven van een stad zoals Femke Halsema en de apparatsjiks die achter haar aan de touwtjes trekken en haar laten dansen als een marionet die graag zien.
Let wel, hier moet een subtiel verschil worden gemaakt tussen het dragen van een boerka en het dragen van om het even welk ander gezichtsbedekkend kledingstuk. Doe je het laatste, dan werp je de verdenking op je iets kwaads in de zin te hebben, of op z'n minst om te willen provoceren, en is het voor de hermandad al te gemakkelijk om met goedkeuring van diegenen die geen prioriteit stelden alsnog op kordate wijze in te grijpen. Maar doe je het eerste, dan wordt het voor diezelfde hermandad een lastige en welhaast onmogelijke "balancing act".
Zelfs als overduidelijk is of het sterke vermoeden bestaat dat je geen moslima bent, dan nog zal het lastig zijn om je uit de tram te slepen als de opdracht van mevrouw de burgemeester is dat er geen prioriteit geldt. Grijp je als politie in, dan zul je op eenzelfde wijze in moeten handelen in die gevallen waarin juist wél het vermoeden of de zekerheid bestaat dat het om "HEN" gaat, en toon je aan dat in feite de prioriteiten liggen zoals vermoed werd, namelijk dat enkel moslima's ontzien worden. Grijp je als politie daarentegen niet in, dan laat je zien dat iedereen, dus niet alleen "ZIJ", de ruimte heeft om zich te anonimiseren en werkt het selectieve dhimmie-beleid niet meer.
Dus kom op, burger, organiseer een boerka-offensief. Geen gele hesjes, maar boerka's. Daarmee kun je provoceren zonder dat men je aan kan rekenen dat je provoceert. Daarmee doe je wat trut Halsema doet.

Schoorsteenveger | 29-11-18 | 11:03 | 2

Of met een rijtje boerkas aan het parcours van de volgende goudenkoetstrip gaan staan...

Einde van de Domheid | 29-11-18 | 11:10

Einde van de Domheid | 29-11-18 | 11:10 |
Mogelijkheden te over.

Schoorsteenveger | 29-11-18 | 11:23

Als je dit soort stellingen poneert dat het niet te handhaven zou zijn. Dat geldt voor bijna iedere wet voor degene die dat nog niet is opgevallen.
Door rood rijden mag niet bij wet, is nauwelijks te handhaven met miljoenen autobewegingen per dag maar toch wordt er gewoon steekproefgewijs op gehandhaafd. Zo ook het rookverbod. Een Boerkaverbod is niets anders dan dat. Gewoon af en toe een boete opleggen en ze stoppen er vanzelf mee...

Dirk III | 29-11-18 | 11:03

Ambtenaren durven dus niet te handhaven op het feit dat wij hebben afgesproken dat wij voor ieders veiligheid hier in Nederland niet als een wandelende tent over straat behoren te gaan. Het heeft zijn averechtse uitwerking dus, die hele anti-discriminatie en pro-multiculti/pro-islam sfeer, daarbij geholpen door de vaak agressieve opstelling van deze subjecten en hun evt.begeleiders. Een speciale anti-boerka SWAT in een zwart busje dan maar ?

suscrofa | 29-11-18 | 11:02

Qua identificatie is er maar 1 oplossing op landelijke schaal de irisscan invoeren.

cat22 | 29-11-18 | 11:00

is er geen nieuws vandaag ?

ungah | 29-11-18 | 11:00 | 1

Ach, wat een flauwe manier om jouw ongenoegen te uiten. Ga gewoon weg

MarcS | 29-11-18 | 11:19

Halsema geeft het signaal naar de moslims dat moslims zich niet aan onze wetten hoeven te houden. Typisch Dhimmy gedrag.

moitambien | 29-11-18 | 10:58 | 1

Met Halalsema als vriendin heb je geen vijanden meer nodig. Ze zouden haar moeten wegpromoveren. Commissaris van de halalwinkel in Schubbekutterveen bijvoorbeeld. Bah, linkse volksverraderin. Of volksverraderes. Ben de juiste spelling even kwijt.

Nivelleermarionet | 29-11-18 | 11:05

Wat als je die hele Islamitische gemeenschap een budget geeft en ze zoeken het verder maar zelf uit. Eigen vervoer regelen, eigen dit, eigen dat. Geen apartheid, maar zelfbestuur voor een proefperiode van 5 jaar of zo.
Klachten kunnen dan Sharia conform binnen de eigen groep worden afgehandled. Niet perfect maar beter dan dat onze maatschappij, gebaseerd op vertrouwen en solidariteit ondermijnd wordt door rekening te moeten houden met onverenigbare gewoontes.
Na 5 jaar volgt een evaluatie; de Islam als instrument van openbare inrichting wordt afgeschaft door de groep zelf want onwerkbaar=>terug tussen de schuifdeuren.

kindapaas | 29-11-18 | 10:56 | 3

Helemaal mee eens. Die richting moeten we toch op gaan.

Blanke_Vlaai | 29-11-18 | 11:06

geen goed idee, als een moslim een christen berooft krijgt die een cursus en een jeugdhonk. En als een christen een moslim berooft wordt zijn hand afgehakt.

small_town_dude | 29-11-18 | 11:21

Goed idee, maar dan wel met een hele hoge muur eromheen!

BaldEagle | 30-11-18 | 16:30

Een algehele burka verbod is beter te handhaven. Invoeren?

heldheino | 29-11-18 | 10:56

Als ik in Amsterdam les gaf, dan deed ik een sociaal experiment en liet de kinderen van mijn klas in een boerka over straat lopen en gebruik maken van het openbaar vervoer en openbare gelegenheden. Gewoon fun.

mozaard | 29-11-18 | 10:54 | 4

@ mozaard | 29-11-18 | 10:55
Nee, want daar scoor je geen Deugmens punten mee.

moitambien | 29-11-18 | 11:00

je kunt natuurlijk ook die kinderen eeen bivakmuts opgeven en hetzelfde doen.. kijken of er dan wel gehandhaafd wordt bij de wet verbod op gezichtsbedekking.. wedden dat er gehandhaafd wordt.. boerka's niet dat gaan nl de uitzondering weer worden in deze wet. Ook leuk om gewoon eens te experimenteren zonder gezeik te krijgen over discriminatie Islam.

fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:02

Heb je ze ook allemaal varkensvlees te eten gegeven om te zien of er iemand ziek van wordt of door Allah met een bliksemflits naar boven wordt gehaald?

Leffe Blonde | 29-11-18 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Heb je een burka, zeggen ze niks.
Heb je een integraalhelm, moet je m afzetten.
Zo wordt je wel verplicht om een burka onder je integraalhelm te dragen.

Koos Knak | 29-11-18 | 10:54

Ook onder de boerka zien de cultuurverrijkers er allemaal hetzelfde uit. De politie zegt dat letterlijk. Kijk maar op rtvutrecht.nl, het nieuwsitem over straatrovers in IJsselstein. De politie schrijft -letterlijk- het volgende:
“Signalement alle verdachten:
-Lichtgetinte huidskleur”
Lees de rest zelf maar. Dus wat voegt het boerkaverbod dan toe? Met of zonder boerka lijken ze allemaal op elkaar. Zelfs de vrouwen hebben allemaal hetzelfde signalement: zware, donkere snor, zware lichaamsbeharing, sterk overgewicht.

Nivelleermarionet | 29-11-18 | 10:53

John de Mol is al bezig.
'Boer zoekt Ka' en 'Wie is de boerka' zijn de voorlopige plannen

Premier Trutte | 29-11-18 | 10:53 | 1

Maar het openbaar vervoer gaat met nieuwe slogans rondrijden hoor ik.
"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht".
Het is terreurenswaardig.

Premier Trutte | 29-11-18 | 10:56

Roken mag ook niet zeggen ze ook wat van.

Mans5 | 29-11-18 | 10:52

Correct! Wil je met een integraal ergens binnen dan zul je hier op aangesproken worden, maar zo'n tent... Tja, daar zit een nare religie achter. Tevens als het boerka verbod ingaat is met ook op de hoogte en dan kun je verwachten dat er geprovoceerd gaat worden. Ik stel het nieuwe Italiaanse systeem voor, met klem!

Mr_Pikibelly | 29-11-18 | 10:52

op het feit na dat je geen flauw idee heb wie er tegenover je zit. Plaats je jezelf met zo'n gewaad enorm buiten de samenleving. Als je dan graag buiten de samenleving staat moet je ook geen aanspraak maken op de voorzieningen van die samenleving. Als je besluit je hele harses vol te tattooeren moet je ook niet raar gaan kijken dat je niet makkelijk aan een baan komt. Is voor mij het zelfde laken van een pak.

Barkruk2 | 29-11-18 | 10:50 | 1

die burka is ook eigenlijk een laken over het pak...

fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:03

Waar hebben wij het over? 10 personen die in een Boerka lopen. Een factor 10000 (allochtonen) die ontevreden zijn over het Boerkaverbod en dreigen te staken. Dat laatste is niet goed voor de loonontwikkeling (lees te hoge lonen) dus uiteindelijk zal het Boerkaverbod een wassen neus zijn.

ProAsfalt | 29-11-18 | 10:50

Wat nou als de burka houdster een anonieme OV kaart heeft? Dan hoeft ze zich niet te legitimeren aan de buschauffeur toch?
Een sticker erbij in de bus, je mag ook geen patat eten of muziek opzetten in het OV. Staat allemaal keurig aangegeven met een stickertje.
Als reminder voor de bestuurder.

Hiesjes | 29-11-18 | 10:49

Leggen ze het probleem bij de buschauffeurs neer, wat een dappere politiek hebben we toch. De islam zet inderdaad een hele samenleving op scherp en Femke wil zich ff niet aan de wet houden. Mompelt iets met Kafka.

Datkanjenietmenen | 29-11-18 | 10:48 | 2

De buschauffeurs in Ter Apel zijn al klaar met de veilige-landiers en die hebben slechts een bontkraagje.

Eierbal-is-fijn | 29-11-18 | 10:52

en dan gaan janken over polarisatie en eigen rechter spelen...

fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:04

Was de wet misschien een proefballon die niet geknapt is onderweg en per ongeluk toch is geactiveerd, net als het raadgevend referendum? Met voortschrijdend inzicht zien dat het niet werkt of wat men er van verwacht had. Regeren is vooruit zien horen we vaak. Links kan nog geen dag vooruit kijken. Doen alles met de buik i.p.v. de ogen en hersenen.

Atheist-Priest | 29-11-18 | 10:48

OV bedrijven doen al genoeg moeite om zich te verbergen voor gevaarlijke zwartrijders. Wanneer die zich ook nog eens demonstratief in het zwarte uniform van de boze profeet hullen gaat alarmfase drie in en vluchten de OV-medewerkers als hazen, valt te verwachten.
Hoort allemaal bij de multiKul. Over multiKul, hebben "onze" nieuwe fascisten al een handtekening en inlegvelletje gedaan bij het door hen zo gewenste doodsvonnis van de westerse beschaving, te Marra-kech?

Jan Passant mk2 | 29-11-18 | 10:47

Misschien is het allemaal wel prima ook.
Trek morgen een burka aan en je hoeft niet meer te werken. Steun langs alle kanten en potverteren maar voor god en vaderland.

schoon-schip-maken | 29-11-18 | 10:46 | 4

Datkanjenietmenen | 29-11-18 | 10:50

Hahaha. Every lady must have...

hoejeheette | 29-11-18 | 10:55

Euh... God en vaderland? Bedoelde u misschien Allah en bezette gebieden?

Nivelleermarionet | 29-11-18 | 10:58

dat zat ik ook al te denken... ik ga me gewoon melden bij de UWV met een burka over het lijf en solliciteer dan 4x per maand voor functies in het openbaar.. uurtje werk per maand en cashen.. daarna doorstromen naar de participatie wet en met foto ( in burka) mijn c.v. inleveren. Ga ik wel in gesprek met de jobcoach hoe ze mij het snelst aan het werk krijgen... met mijn burka dan, want die draag ik in vrijheid om mijn religie uit te dragen.. ik stamel desnoods wel een paar x de magische woorden van Ins Allah of zo.. deelname aan sociale aktiviteiten, burka om en af in de kroeg..

fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

OV-bedrijven kunnen hun vervoersmiddelen al niet beveiligen tegen zwartrijders en geweld afkomstig vanuit AZCs. Een boekaverbod handhaven lijkt mij nog hun minste probleem.

quantumcollider | 29-11-18 | 10:45 | 1

Onlangs nog eens in de trein gezeten en zag dat ze het probleem van zwartrijdende exoten oplosten door ze blijkbaar allemaal een gratis OV kaart voor de eerste klas te geven.

Jan Passant mk2 | 29-11-18 | 11:04

mag ik nog zeggen, dat het een kut religie is?

Willy Keutel | 29-11-18 | 10:45 | 5

ik zie anders wel mogelijkheden voor gratis levensonderhoud tot aan mijn AOW.. een burka als voorbehoedsmiddel..

fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:09

grapjasz | 29-11-18 | 10:46 Niet voorbijgaan aan de mate waarin, het is erg simpel om alles maar als gelijk aan elkaar te zien. Je hebt stinkers, witte troep, wratten, maar ook welgeschapen lekkere.
Islam = meeste dooien (als we communisme buiten de definitie houden), dat telt even niet?

sockpuppet | 29-11-18 | 12:11

Het is helemaal geen religie, het is een kwaadaardige ideologie!

BaldEagle | 30-11-18 | 16:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Toen deze wet werd aangenomen, vroeg ik mij af hoe dit gehandhaafd gaat worden. Maar ja: politici en lange termijnvisie. Of politici en haalbaarheid van ideeën. De enige middel om dit te kunnen handhaven is meer politie op straat. Maar ja: dat kost geld. Dus wordt het in de schoenen geschoven van mensen die hier niet om hebben gevraagd.

loser | 29-11-18 | 10:45 | 3

nee hoor, je kunt als burger natuurlijk zo'n burkadraagster wijzen op de wet en vragen die burka af te doen. Doet ze dit niet dan bel je 112 dat er een wet wordt overtreden.. en vragen of jij het kan afhandelen ipv of dat ze zelf even komen.. na een jaar is het helder!

fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:10

@ fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:10
En hoe gaat jij het afhandelen ?
Lafaard of niet: het is algemeen bekend dat er een shitstorm van problemen komt als jij het waagt om 1 van die cultuurverrijkende vuilniszakdragende eenden probeert aan te pakken. Al moet de boerenfamilie uit verwegistan komen ........

loser | 29-11-18 | 11:33

Het gaat er meer om OF ie gehandhaafd wordt. De exacte wijze is in te vullen door de handhavende instantie. Logisch lijkt me dat die dezelfde aampak hanteert voor alle overtredingen op het gebied van gezichtsbedekking, integraalhelm of boerka kan niet rotten. Groter probleem zo blijkt uit btl, is het betalen van de veelal lage boetes uit activistische fondsen. Dat kun je aanpakken door het correct te zien als bevorderen van overtreding en dienovereenkomstig te bestraffen.

sockpuppet | 29-11-18 | 12:08

Mooi stukje cultuur hoor die boerka. Gewoon doen. Misschien mogen we binnenkort dan ook weer onze vrouwen een pak slaag geven. Moet dan ook kunnen toch femke?

beau van rtl | 29-11-18 | 10:43 | 3

De burka is ook voor het verhullen van alle verwondingen.

Eierbal-is-fijn | 29-11-18 | 10:53

Onder Andere, onder andere. Je kan er ook mee op straat schijten en pissen zonder dat iemand dat ziet.

beau van rtl | 29-11-18 | 11:37

‘Eierbal’
Jaaa

CathyPott | 29-11-18 | 11:37

Het is een verbod op gezichtsbedekking en is een compleet logische wet zoals het voorbeeld aantoont. Buschauffeur moet dit gewoon handhaven en bij gezeik de politie bellen. Komt de politie niet, dan rijdt de bus niet. Femkes kloten op het hakblok.

hoejeheette | 29-11-18 | 10:43 | 3

precies!

fikkieblijf! | 29-11-18 | 11:10

Nee, buschauffeurs op het hackblock.
Als popo niet komt, dan halen pro vuilniszak peeps chauffeur wel ter verantwoording.
Daarna gaan we huilen, geschokt, dit nooit meer.

MarcS | 29-11-18 | 11:15

Exact. Kijken hoelang het duurt voor al die linkse onredabelen op weg naar hun raamambtenarenbaantje met hun doosje brood mee, verdacht snel grof beginnen te schuimbekken om die vervelende burka's en HUN vertraging.

chicago river | 29-11-18 | 11:19

Goed om over na te denken hoe te handelen met dit soort ongewenste zaken binnen onze multikul-samenleving. Ik heb er over nagedacht en er moet goddomme gewoon gehandhaafd worden. Er is inmiddels ook al dierenpolitie, nu nog boerkapolitie. Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen.

pibasso | 29-11-18 | 10:43

Ze kunnen wel mensen aanspreken over het feit of ze een kaartje hebben zegt de FNV man.
Alleen waarom doen ze dat selectief?In alle lijnen die langs een AZC komen zitten personen die geen kaartje gekocht hebben.

(Uit het AD)
Zwart rijden
De mannen van het azc zorgen de laatste maanden voor meer problemen. Zo betalen ze bijna nooit voor een busritje naar Veenendaal,. Ze reizen zwart, maar buschauffeurs zijn bang om er iets van te zeggen. Sommige buschauffeurs rijden bij de bushalte vaak door, omdat ze geen zin hebben in een discussie of soms zelf worden bedreigd. Volgende week heeft burgemeester Frits Naafs een gesprek met het azc en busmaatschappij Syntus over het zwart rijden met de bus door mannen van het azc.

pejoar | 29-11-18 | 10:43

Reken er maar op dat er wat helper whiteys a la Asha Tuinbroek expres de boel gaan jennen door ook zo een tent aan te trekken en overal de boel gaan uitlokken.
Om vervolgens discriminatie te krijsen als ze inderdaad opgepakt worden.

2voor12 | 29-11-18 | 10:42

Veiligheid personeel, denken we ook aan veilgheid reizigers astebleef dankuwel. OV is vanaf den beginne een zeer populair doelwit voor wandelende semtexlovers. Madrid Atocha 2004, Londen 7 jui metro EN dubbeldekkerbus bij Tavistock Square.

In Israel is de (school)bus verdienmodel prio 1 van Zij van het Afgunstige reli-volkje.
Schering en inslag.
Kijk uit naast wie je gaat zitten, een messteek is zo gepiept.
En de sjoof controleert helemaal niets, loert ook niet op je pasje, dat is voor de mannetjes met RET-apepakkie als de schooljeugd weer massaal achter erop hopt...

chicago river | 29-11-18 | 10:42

Vind een boerka flashmob wel een geinig idee, met een mannetje/ vrouwtje of tig het ov in Amsterdam platkechen

marrretje | 29-11-18 | 10:40

Het verwoestende gif islam dringt steeds verder door in onze samenleving.
Onze bestuurders negeren deze dodelijke ziekte. Zij zitten ver vanaf de ellende.

Billy24 | 29-11-18 | 10:40 | 3

Het is nog erger dan negeren, men is zo naïef en wereldvreemd dat ze werkelijk geloven dat er niets mis is met de Islam en dat het allemaal wel meevalt.

K. Letskoek | 29-11-18 | 10:55

@K.letskoek,
Het is geen naïviteit of wereldvreemdheid, kan kan eenvoudig niet meer, het is opzet. De EU wil 70 miljoen moslims tegen 2050, Merkel zegt dat de Islam 'zu Deutschland gehört'. Dan was er nog het Verdrag van Straatsburg waarbij bij de verspreiding in Europa de Islam geen strobreed in de weg gelegd zou worden. Nu dreigt het Pact van Marrakesh de massale inbreuk vanuit oa Afrika te willen fasciliseren. De globalisten willen geen grenzen meer en vrije vestiging in het Westen voor Afrikanen en wie nog meer. Ik weet niet of dit nog te keren is, dictator Merkel laat zich niet wegstemmen, ze zei dat ze haar termijn tot 2021 afmaakt. Negeren doet men wel: de wil van het gewone volk, dat nergens om gevraagd heeft, zij kunnen de moord stikken.

kleurdoosje | 29-11-18 | 13:35

En Donner vond dat de Sharia uitstekend past in onze Nederlandse wetgeving!!!!

Leffe Blonde | 29-11-18 | 14:59

Als ik de italiaanse minster voor binnenlkandse zaken hoor vandaag moet ik huilen. Ferme aanpak van auslanders, eindelijk. Iedereen eensch. Waarom kunnen we dit (NOG!!) niet in Nederland? Kijk naar Oostenrijk, eindelijk op de goede weg!!!

BenPakdee | 29-11-18 | 10:38 | 4

@BenPakdee | 29-11-18 | 10:38
Omdat we hier nog steeds op de gevestigde orde blijven stemmen.

TheEgg | 29-11-18 | 10:46

TheEgg. Heel goed. Als we met zoveel mogelijk PVV stemmen komt het ooit een keer goed. Alleen jammer dat er mensen zijn die FVD stemmen endie zo stom zijn en niet in de gaten hebben dat we straks i.p.v. een grotere PVV, weer twee kleinere partijtjes hebben waar de VVD zo weer overheen loopt.

beau van rtl | 29-11-18 | 10:57

@beau van rtl | 29-11-18 | 10:57
Dat laatste is dan weer onzin. Of je nou FvD of PVV stemt, het zijn stemmen die niet bij de VVD (of erger) terecht komen. Het maakt verder niet uit hoe groot de oppositiepartij is, de VVD walst er toch wel overheen, zo lang ze de meerderheid hebben in de 2e kamer.

TheEgg | 29-11-18 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

het mooie van dit gaaf land is dat iedereen zich bezighoud met de grote afleiding.
20 anti zwarte pieten zetten dit land op scherp, 20 boerkastjes mogen de tram niet in.
ondertussen zijn ze in den haag de pensioenpot aan het leegroven en bezig ons land toe te voegen aan het 4e rijk.

Rest In Privacy | 29-11-18 | 10:38 | 1

We zijn al lang een Duitse havenprovincie, niet meer of minder. Probleempje wordt binnen 5 jaar wel dat het daar helemaal politiek loos gaat, dat land is definitief op drift na 50 jaar Wirdschaftswunder en de hereniging, al smeekt Maxima dan gracieus om neutraliteit (als 1914-18), verkwanseld Nederland stelt niets meer.

hagelkruis | 29-11-18 | 10:47

Helaas zijn er waarschijnlijk een paar ontplofte boerka's met veel slachtoffers voor nodig om de gemiddelde Nederlander in te laten zien dat een boerka verbod gewoon een prima plan is.
Dan duurt en nog een jaar of 10 en nog veel meer slachtoffers totdat ook de politiek durft toe te geven dat het verbod en het handhaven hierop nog niet zo verkeerd is.
Echter, tegen die tijd zal het al wel in de grondwet verankerd zijn dat Nederland nooit zal instemmen met een boerkaverbod.
Beetje zoals het met Janmaat, Fortuin en Wilders is gegaan, zeg maar.
Wat een slappe knieën-land zijn we geworden, zeg.

Dick Luyenlomp | 29-11-18 | 10:38

Masturberen? mag dat dan ook weer in de bus?
Als ik dan van mijn zolderkamer af kom en met het onrendabelenvervoer ga reizen zou ik het wel fijn vinden om te fantaseren dat er onder die boerka verder geen kleding meer is.
Misschien wil ik wel proberen om met precisierukken de straal door de opening te spuiten.
#betweenhereyes

Openbaar Mysterie | 29-11-18 | 10:37 | 1

mogen we meedoen....?

grapjasz | 29-11-18 | 10:41

Een overheid die bepaald wat je mag dragen of niet. Verschrikkelijk. Alle vrijheid hier wordt je afgenomen. Hoe kan iemand anders nou zeggen wat jij aan mag of wat jij mag lezen of wat jij mag kijken? Raqqa 2.0 hier.

pauljunior | 29-11-18 | 10:37 | 8

pauljunior | 29-11-18 | 10:43
Er worden nou eenmaal minder aanslagen gepleegd door mensen in Volendammer kostuum/klederdracht of een lycra schaatspak
Benzine afrekenen dan moet je je helm afzetten, in de bus wil ik dat ook graag zo zien.
www.google.nl/search?q=terrorist+burk...

Openbaar Mysterie | 29-11-18 | 10:51

Paul, uiteindelijk zijn wij zelf de overheid.

BosrandDirk | 29-11-18 | 11:12

Alsof het om fashion statements gaat, bijziende.

sockpuppet | 29-11-18 | 12:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Laten we eens een tijdje met bivakmuts en integraalhelm met het ov gaan, banken binnengaan, etc. Eens kijken hoe lang ze dan niet gaan handhaven.

TheOneWhoKnocks | 29-11-18 | 10:36

Ik weet nog wel de test. Bij de integraalhelm werd er zowat een compleet arrestatie team ingezet, de hoerka mocht gewoon doorlopen en er werd niets aan gedaan.

Musashi | 29-11-18 | 10:35

A n g s t z w e e t

Rest In Privacy | 29-11-18 | 10:34

Zo rolt links.
De mond vol van anti-rechtsstatelijke acties van Trump. Totdat de rechtsstaat ineens "niet meer past".
De mond vol van de aanval van Trump op partijdige media. Maar NRC mag gewoon een "journalistiek" me-too onderzoek publiceren, geschreven door een zelfverklaard activist.
Links heeft Trump niet nodig om de rechtsstaat en de journalistiek te slopen. Dat doet links zelf wel.

De echte Stolwijker | 29-11-18 | 10:34

Buiten de grote steden zal het wel gehandhaafd worden denk ik. Maar binnen de grote steden niet. Zeker niet als de buschauffeur zelf ook moslim is.

alusion | 29-11-18 | 10:33

Bivak mutsen zijn toch ook verboden?

A.C.H.M.E.D | 29-11-18 | 10:33

femke heeft het totaal verkloot & zal dat nooit willen inzien/toegeven... wat staat ons nog meer te wachten van dit geflipte vrouwke......
de geest is uit de fles.... deze eindeloze discussie zal nooit tot een goed eind komen.. idem zwarte piet.... etcetc.
kortom we zijn het lul.

grapjasz | 29-11-18 | 10:32 | 2

Halsema heeft éxact bereikt wat ze wil.

Rest In Privacy | 29-11-18 | 10:35

Koppigheid heeft haar tot hier gebracht, ze heeft geen enkele aanleiding om haar karakter bij te stellen, nooit gehad en ook nu niet.

sockpuppet | 29-11-18 | 12:01

Mijn boerka pakje is besteld. Duurt even, voor iemand van 150 kg bij 1,98 meter. Maar voortaan kan ik in Amsterdam dus gewoon de tram in zonder identificatie, naar het ziekenhuis zonder identificatie, mijn rijbewijsa afhalen zonder identificatie, en een vergadering van vrouwtje Halsema binnenlopen en dan een grote BOEM doen.

Dank u wel, westerse debielen!!!

BenPakdee | 29-11-18 | 10:32

Wilt u zitten? Dan stap ik uit.

Reaaalist | 29-11-18 | 10:32 | 2

Dat zal een goede les zijn voor die klikozak.
Niet.

BosrandDirk | 29-11-18 | 10:57

Wel als het de buschauffeur is die uitstapt

Harry Turtle | 29-11-18 | 11:06

Gewoon deurtjes dichthouden.
De rest van de wachtende passagiers regelen het verder wel onderling.
Sociale controle heet dat.

Ruimedenker | 29-11-18 | 10:30 | 1

Sociale controle in de Randstad????

BaldEagle | 30-11-18 | 16:37

Dus ik kan ook gewoon in de bus roken?

TheEgg | 29-11-18 | 10:29 | 2

Zeker als je samen met je maroc matties bent. Mijn ervaring is : meer dan 2, the conductor go away.
Neemt niet weg dat je een lowlife bent die nooit iets zal bereiken, overigens.

BenPakdee | 29-11-18 | 10:36

@BenPakdee | 29-11-18 | 10:36
Ah ja, dat ken ik uit de trein (voor de duidelijkheid, ik vermeid de bus zo veel mogelijk, en rook niet). Je kunt een abonnement bij de NS afsluiten voor 6500 euro per jaar, of je reist met een paar maroc matties. (6500 euro? Ja, je reist wel eerste klas natuurlijk)

TheEgg | 29-11-18 | 10:44

Voetje voor voetje....

Wijze uit het Oosten | 29-11-18 | 10:29 | 1

zo is dat..... het merendeel nederlanders is bang en hypocriet.

grapjasz | 29-11-18 | 10:37

Religie maakt meer kapot dan je lief is...

kibambam | 29-11-18 | 10:28 | 2

We zijn al kapot. Helen is vechten. Stem FvD!!!!

BenPakdee | 29-11-18 | 10:37

Islam is geen religie maar een wrede totalitaire ideologie, ergen dan het communisme of het nationaal socialisme. Het is 1400 jaar geleden bedacht door mannen die hun patriarchale suprematie wilden vastleggen en de ideologie wereldwijd en eeuwigdurend wilden maken. Heeft niets met religie te maken.

Leffe Blonde | 29-11-18 | 14:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland