LIVE. Haagse Hakbar Malek Fostok voor het hekje

Pro forma zitting tegen de Haagse Hakbarsteker Malek F. bij de rechtbank op Schiphol. Wij zeggen: skip die formaliteiten en duw dit risico voor de volksgezondheid een poortje verderop door de slurf van de gate.
Tijdens zijn eerste voorgeleiding zei de 32-jarige Malek dat hij 'niet als terrorist gezien wil worden', omdat hij 'gebukt ging onder psychische problemen'. Maar het sorry-rechter-ik-ben-een-verwarde-man-motief gaat niet op bij deze vliegeraar: er zijn Facebookposts van zijn hand waarin hij schrijft dat alle gelovigen moeten lijden, hij heeft verklaard te willen sterven als martelaar en het ANP schrijft dat hij "tijdens politieverhoren ogenschijnlijk veelzeggende uitspraken heeft gedaan" die terroristische motieven doen vermoeden waar zijn broer al "talloze malen" voor gewaarschuwd had. En ohja, hij sneed al Allah Akbar roepend bij willekeurige passanten de keel door in Den Haag, dat ook. Ook in deze zaak van nationaal belang gaat de burgemeester niet vrijuit: Pauline Krikke verklaarde iets te snel dat Malek gewoon een beetje mal was, maar geen Mohammedaanse martelaarsambities kende. Desalniettemin wordt hij vervolgd voor "poging tot moord met terroristisch oogmerk." Maar aangezien we hier met het OM te maken, het hemeltergende Haagse om precies te zijn, sorteren we vast voor om de doorstroming te bevorderen: Het zal wel een taakstrafje worden. Met behoud van verblijfsvergunning, uiteraard. Hieronder het clipje met de stille getuigenverklaring van een AT-meneer. Live TeleTweets van de zitting na de breek.
Tweets by SilSchoonhoven
Reaguursels
InloggenIk hoop dat ze zijn mes voor hem hebben schoongemaakt als ie de deur weer uitloopt nadat al dat rechtbankgeboefte de zakken weer vol hebben. Anders gaat het maar roesten en dat krijg je nooit meer mooi glad voor het volgende rijtje kufar. Dat snijdt gewoon niet zo soepel.
Mooi stukje ‘cultuur’ ook vanmiddag in Keulen:
m.focus.de/politik/deutschland/hatte-...
De beste man heeft toch wel al een verblijfsvergunning mag ik hopen ?Lijkt me een prima kandidaat om onze samenleving te komen verrijken.
Ja jemig moest Ik eerst geloven dat het een verwarde man is. Gaat ineens iemand roepen dat het toch terrorisme is.
Ik raak nu echt in de war
Dus als een moslim een extremistische aanslag pleegt maar niet gelinkt is aan IS dan is het geen terrorisme. Wat een domme slappe kromme redenering weer. Je moet de verder kijken dan de organisatie waar ze aan gelieerd willen zijn, maar de reden waarom de persoon of organisatie dit soort aanslagen wil plegen!
Onlangs bij de hoorzitting over de Nederlandse steun aan Syrische terreurorganisaties iets soortgelijks. 'Terrorisme-expert' Charles Lister vond die club geen terreur-organisatie, want ze pleegden alleen terreuraanslagen in Syrie en niet daarbuiten...
obominotie | 15-10-18 | 16:13
Hij en zijn vrindjes krijgen dan dadelijk wat leuke opdrachtjes. Past wel bij de Sinterklaas tijd, wie zoet is krijgt lekkers. Dank u vv(d), wat geweldig dat u dit allemaal mogelijk maakt voor ons. Bah.
We hebben het over kameelhoeders met een achterlijk bedoeïenen geloof dat de moderne westerse wereld ten gronde brengt.
Best knap als je er over nadenkt.
Het Romeinse Rijk dat ten onder gaat door toedoen van een stel barbaren.
Ik hoop dat de rechter ernstig rekening houdt met de toekomst van de verdachte.
Dat het laatste schot in zijn linker arm levensgevaarlijk was is onzin. Die kogel kwam van een AT-er.. Die gasten prikken de hele patroonhouder leeg door hetzelfde gat.. (Zou dat schot van een gewone straat agent gekomen zijn, dan was dat natuurlijk een andere zaak)
Ik ben nog nooit in mijn linkerarm geschoten. Ook niet door mijn rechter trouwens. Sowieso heeft nog nooit iemand op mij geknald. Hoe zou dat toch komen?
Gelukkig heeft hij thuis in zijn gratiese doorzonwoning een deftige Miele dus zijn kleding was zo weer schoon!
Kansenparel kwam hier binnen omdat hij geen zin had in de dienstplicht in Syrië. In Nederland krijgt F. een appartement toegewezen in Den Haag.
Mocht iemand zich nog afvragen waarom Nederlanders zo moeilijk aan een huis komen. Die zijn voor buitenlanders.
U kunt bovenstaande ziektes simpel in 1 woord samenvatten: "Islam"
Dank voor u interessante bijdrage!
Gewoon zijn outkiering verlagen naar 2000 euro en dreigen dat hij huur moet gaan betalen voor zijn nieuwe appartement.
Dat zal hem leren !
"Malik is geschrokken dat één van de slachtoffers een moslim was."
Haha, over een jaar of 20 is het in Den Haag echt zoeken naar mogelijke kuffars.
Huh? de kans dat er nu al geen moslim per ongeluk wordt geraakt is al bijna nul.
Intereseerd ze geen kloot is het geen pin apparaat die hij kan doden dood hij wel wat anders.
Kijk naar Afghanistan Pakistan en al die andere failstates
Maak daar maar een jaar of 6 van .
Deugcommentaar: 'Onduidelijk is of de verdachte heeft gehandeld vanuit een terroristisch motief'. Dit moet u vertalen in: 'Wij vinden het onwenselijk om te spreken van een terreuraanslag, en daarom zijn wij wanhopig op zoek naar een alternatieve verklaring voor zijn daad'.
@Zenzeo | 15-10-18 | 12:30 |
Ja, want de mensen mochten eens gaan denken dat al die 'diversiteit' en Multikul misschien tòch niet zo'n goed idee waren. Om over het binnen laten van grote hordes "unvetted" islamieten van twijfelachtig allooi nog maar te zwijgen. De Nationale Propaganda Omroep en RTLUnilever hebben de mensen ondertussen al decennia lang voorgehouden dat, wanneer men twijfelt aan deze lofzang, men een 'racist', fascist', islamofoob en de ergste; een PVV stemmer is.
Hier nog zo'n verwarde man. Gelukkig steekt of schiet hij niet maar verkracht alleen maar kleine meisjes (ies koeltoerrrr)
www.telegraaf.nl/nieuws/2679769/aangi...
Alternatieve vertaling; Wij vinden het niet wenselijk dat u middels feiten op de hoogte wordt gebracht. Dit geval is slechts een van de vele die wij succesvol gedownplayed hebben zodat wij met ons afbraakbeleid door kunnen gaan en straks van ons ruimhartige en welverdiende pensioen kunnen gaan genieten.
Vergeet niet dat deze man met zijn mes eerst naar de Nieuwe Kerk in Den Haag is gegaan en toen hij daar de deur dicht vond pas is doorgelopen richting station Hollands Spoor. Belangrijk detail uit eerdere zitting, totaal onderbelicht in de media..
Maar ja, Nieuwe Kerk, dat klinkt als CDA/CU publiek. Dat zijn buitengewoon fanatieke pleitbezorgers van Islamitische bloedbaden. Gemiste kans dus, zou je bijna zeggen.
Ach, een beetje waan duurt een hele wandeling.
Wakker worden allemaal! Ook GS! We worden naar de ondergang geleid! U bent gewaarschuwd!
twitter.com/sypwynia/status/105103203...
Dit moet echt in de Kamer komen!!
Oei nu is de rechter wakker geschud. Een kans om de agenten aan te pakken die de aanval gestopt hebben. Het OM ruikt kansen om werkende mensen te straffen.
Die advocaat van die mafkees doet natuurlijk waar hij pro deo voor is aangenomen. Het onderste uit de kan halen om zijn client als slachtoffer neer te zetten met als "hilarische" opmerking: "Volgens de advocaat was met name het laatste schot op zijn linkerarm gevaarlijk, 'zo dicht bij het hart'. Malek lag al op de grond en het leek duidelijk dat hij geen wapen meer had." Ware het niet zo serieus dan zou je er heel erg hard om moeten lachen echter de gemiddelde rechter in Nederland is helaas nogal vatbaar voor deze b*llshit. Triest.
@Basil Fawlty | 15-10-18 | 11:57 |
Ik probeer e.e.a. nog wel eens aan mijn familie/ vrienden in de States uit te leggen en faal iedere keer weer hopeloos. Men zit mij via Skype aan te kijken of men het in Keulen hoort donderen. Dit alles is aan geen rationeel nadenkend mens met goed fatsoen nog uit te leggen. En wat moeten de slachtoffers van deze lutserT zich een partij in de steek gelaten voelen.
De gooier van een waxinelichtjehouder hebben ze 2 jaar opgesloten. Maar dat was natuurlijk veel erger dan een paar mensen de hals afsnijden...
2jaar terecht deze hufter wou zoveel mogelijk mensen doden. Nu ook nog.
Ik hoi Mijn hart vast welke straf hij gaat krijgen
Google allemaal even op "verdrag van Marrakesh" en je weet meteen dat we officieel, van hogerhand worden genaaid. Op de niet leuke manier, that is!
Taakstraf? Ho even. Hij heeft alleen maar wat mensen geprikt met een mes hoor. Geen snelweg geblokkeerd zonder ernstige gevolgen. Ik zeg boete en weer naar de miele toe.
En ook zonder enige intentie mensen prikken kan niets anders zijn dan vrijspraak.
Kijk maar naar die scoutingleider die kleine jongetjes brandmerkte.
Ook interessant wat deze Libanese dame te vertellen heeft : m.youtube.com/watch?v=hE1ZBtE1x8E
Feestje in de gevangenis?
Of in de TBS kliniek?
Nee dat zijn straffen.....
Michael P weet u nog?
Of eh.... Volkert....
Niks van geleerd. Niks aan gedaan.
Ik denk dat deze Meneer het best in EIGEN land behandeld kan worden
"... omdat hij 'gebukt ging onder psychische problemen'."
Ja, het is opvallend hoe vaak buitenlanders hier gebukt gaan onder psychische problemen. Het zijn evenzovele "excuses" om te voorkomen dat er straffen worden uitgedeeld of maatregelen worden getroffen die ertoe doen, want de grondgedachte in Nederland is: mensen met psychische problemen zijn eigenlijk niet verantwoordelijk voor hun (wan)gedrag, die zijn zielig en hebben "hulp" en "begeleiding" nodig, geen straf.
Ook Marina, de moeder van Howick en Lili, leed onder psychische problemen; dat was één van de redenen waarom Howick en Lili absoluut niet op het vliegtuig naar Armenië gezet konden worden, want hun moeder was niet in staat voor ze te zorgen. Dus was er andersoortige opvang voor ze geregeld; weer niet goed, maar toen het even leek alsof ze er écht uitgezet zouden worden, dreigde Marina met zelfmoord en chanteerde zo Harbers tot toegeven (en de bedreigingen door Gutmenschen waardoor Harbers moest onderduiken hielpen natuurlijk ook). Ik lees of hoor er niets meer over, maar zit die Marina nu al weer in Nederland? Kan ze hier opeens wel voor haar kinderen zorgen, ondanks de psychische problemen?
"Wij zeggen: skip die formaliteiten en duw dit risico voor de volksgezondheid een poortje verderop door de slurf van de gate."
Dat zou inderdaad min of meer standaard moeten gebeuren met dit soort lieden. Kom je hier asiel aanvragen en misdraag je je, dan is daar het gat van de deur.
Maar gebeurt allemaal niet, en daardoor wordt het een steeds grotere rotzooi in dit land.
De zorgkosten lopen aardig op zo.
Helaas zijn deze psychische probleem permanent en onbehandelbaar. Er is geen Bette oplossing voor dit grote probleem, het is een uitdijende olievlek die niet tegen te houden is.
Zorgkosten zijn ook behandeling van tbc, tandheelkunde, gebrek aan vitamine d, overgewicht, suikerziekte...... Om maar eens wat te noemen.
Bij de NOS vervangen ze het woorde "Allah" liever door "god"........
imgur.com/a/PXBdSKs
*woordje
Kijk jij daar nog naar ?
In Maleisië zijn mensen veroordeeld die Allah God noemden.
Haha ja lachwekkend.
Oh die in den Haag!
Van dichtbij de coffeeshop wat meteen in de media stond.
De verwarde man!
De reactie van de burgemeester...
Oh die!
Nou eh.... Celstraf? Kan hij zijn ideologie daar verder verspreiden. Let maar op.
Ik had nooit nooit gedacht dat ik zoiets ergs zou denken.
Maar ik hoop dat wanneer dit soort mensen in ons land mogen leven, de slachtoffers die zij maken, de mensen zijn die daarvoor gestemd hebben..
Wat een treurnis dit pleidooi.
Onze huidige wet is niet berust op mensen die vijandelijk zijn en de intentie hebben ons als volk te vermoorden.
Ja want er zijn mensen die stemmen voor terreuraanslagen of psychische gestoorde mensen. Denk toch eens na.
DKS , je zult je stem maar aan Judith Sargentini ( GL ) gegeven hebben, denk toch na.
@DKS
Tuurlijk joh. Er gebeuren bijna wekelijks terreuraanslagen, maar het is niemands schuld. Flikker toch op met je jaren-30 aanbiddende 'ich habe es nicht gewusst' Pilatus-mentaliteit.
Iedereen moet nadenken niet alleen ik. Nadenken mag ik ook van een ander verwachten.
Kunnen nadenken betekent ook gevolg kunnen zien over je (goedbedoelde) daden.
U en ik verschillen van mening over het probleem wat we in dit land hebben.
Natuurlijk wil niemand een aanslag.
Maar consequent blijven stemmen op partijen die naief en mild zijn voor de ellende die de islam in dit land brengt, omdat je toevallig de andere standpunten van zo'n partij erg ondersteunt, of bang bent in de buurt te komen van andere vreselijke tijden in onze geschiedenis , vind ik in deze tijden ronduit kwalijk.
We zullen zien of we vertrouwen kunnen hebben in rechtvaardigheid en rechtspraak.
Zou u niet enig vertrouwen verliezen als in deze zaak een milde uitspraak volgt?
Feit is dat dit een - logisch - gevolg is van de recente ISlamitische migratiegolf hiernaartoe. Je weet niet wat je binnenkrijgt, het is amper te controleren en ze worden onverantwoord snel vrij in de maatschappij losgelaten, voorzien van woonruimte, bestaanszekerheid en financiele middelen. En daar staat helemaal niets tegenover, geen 9-5 bezigheidstherapie, geen werkprojecten, ze hebben alle tijd en gelegenheid om ongecontroleerd te doen en te laten wat ze willen. Met alle gevolgen van dien.
@ letopuwzaak
Het is volstrekt logisch en begrijpelijk dat u hoopt dqt de veroorzakers van de ellende ook de gevolgen van die ellende mogen dragen. Als je op partijen hebt gestemd en blijft stemmen die de poorten open gezet hebben en blijven zetten voor barbaarse islamieten, dan heb je schuld aan de aanslagen die deze lage schepsels plegen.
Dat volgens de advocaat boven proportioneel geweldgebruik van de agenten had van mij persoonlijk aanzienlijk meer boven proportioneel mogen zijn.
Taakstrafje? Er zijn mensen die dit serieus denken?
We hebben het toch tenminste over driemaal poging tot doodslag. Dat is al 10 jaar cel maximaal. Met een terroristisch oogmerk zit je al op 20 jaar maximaal.
De enige vragen die resten zijn eigenlijk is het inderdaad terrorisme wat dus strafverhogend zou werken? Is Malek F. geestelijk gezond genoeg om veroordeeld te worden tot celstraf of word het een TBS of een combinatie van de twee?
Nogmaals alleen voor het beramen van een aanslag staat al tien jaar cel maximaal.
Neem die nazi's uit Enschede. Die kregen uiteindelijk 3 jaar cel voor een brandbom op een moskee gooien. www.nrc.nl/nieuws/2018/02/27/lagere-c...
Voor opruiing tot terrorisme staat ook al 6,5 jaar celstraf.
Dus nee. Het wordt geen taakstrafje.
Ik hoop met heel mijn hart dat de mogelijkheden die de wet biedt, zoals u uitlegt, optimaal benut zullen worden.
Ik vrees echter anders.
Tbs onderzoek mag je weigeren. Dus dan is dat al geen optie meer.
Natuurlijk word deze optimaal benut. Maar de rechter zal er rekening mee moeten houden dat Malek F. dwangmedicatie slikt om een psychose te voorkomen en dat hij al was opgenomen in een kliniek. Grote kans dus dat hij TBS krijgt of bovenop zijn celstraf of alleen TBS omdat hij ontoerekeningsvatbaar is. Dat zal de rechtbank moeten beoordelen.
Is dit nog nieuws? | 15-10-18 | 11:31
Klopt. Je mag weigeren. Maar dan krijg je doorgaans hogere celstraf en driemaal poging tot doodslag met terroristisch oogmerk werkt sowieso strafverzwarend dus in het beste geval zien we Malek F. de komende twintig jaar niet meer of nooit meer terug.
Alles wijst er m.i. echter op dat hij best wil meewerken aan onderzoek (hij slikt immers antipsychotica) en dan krijg hij waarschijnlijk TBS (plus celstraf).
Hoe dan ook met een taakstrafje komt hij er niet vanaf.
Het taakstraf argument wat sommige mensen aanhalen is newspeak voor "te licht gestraft".
Wat zou een passende straf zijn?
En is dat haalbaar?
Bijvoorbeeld de doodstraf kennen we hier niet meer, dus dat is geen optie.
Jurisprudentie.
En verlichtende \ verzwarende omstandigheden.
Weegschaal.
En die weegschaal moet volgens een hoop mensen opnieuw worden geeikt. Naar de huidige vorm van misdrijven. Ten invoering van de weegschaal ging justitie over zaken als landloperij. Toen was 60 km per uur met de auto een snelheidsrecord.
@DKS
Je weet donders goed dat de maximale strafmaal geen enkele rol speelt bij het OM of de rechterlijke macht. IS-terroristen en Al Qaeda terroristen die uit Syrië teruggekeerd zijn krijgen maximaal 2 jaar cel. En dan hebben we dus over genocide.
Poging tot doodslag bestaat toch niet in het strafrecht? Doodslag verschilt van moord omdat bij doodslag opzet niet kan worden bewezen, het is "onverantwoordelijk handelen met als gevolg dodelijke afloop", dus als je bijvoorbeeld met 80 door de bebouwde kom raast met een paar borrels op en daarbij een paar kinderen doodrijdt, dat is doodslag. Als je naar buiten gaat met het idee " ik ga vandaag mensen doodsteken" je je doet dat dan ook dan is dat moord. Als het mislukt is het poging tot moord. Het OM zal nu moeten aantonen dat die Malek inderdaad van plan was om op die bewuste dag op dat moment "Kuffar" aan stukken te snijden of dat hij op straat liep - met een mes, van huis meegenomen of eerder die dag gekocht -, getriggerd werd door wat dan ook, in een psychose raakte en spontaan op mensen begon in te steken.
Natuurlijk weten we inmiddels dat hij gewoon bewust op zoek ging maar het probleem is om dat ook te bewijzen, anders gaat de strafeis een heel stuk lager zijn. Zeker ook omdat de OvJ het al had over "extremisme" in plaats van "terrorisme". En TBS heeft uiteindelijk wel als doel om iemand weer in de maatschappij terug te brengen. IK ga niet speculeren over de uitspraak van de rechter maar verwacht er niet zo heel veel van om eerlijk te zijn.
Graaisnaaiert | 15-10-18 | 11:53
Poging tot doodslag is iemand dood willen maken maar niet slagen zonder voorbedachte rade.
Dronken kindjes per ongeluk doodrijden is dood door schuld.
Per ongeluk iemand doodrijden is een ongeluk.
Het is eigenlijk allemaal niet zo heel moeilijk.
obominotie | 15-10-18 | 11:53
Jij bent je er niet van bewust dat er zoiets moet zijn als bewijs in een rechtsstaat.
Dat is best ernstig. Als je niet weet of iemand in Daesh kleuters les gaf of een genocidale moordenaar was kan je hem moeilijk standrechtelijk executeren. In een rechtsstaat that is. In Daesh land hebben ze dat soort beschaving niet. Wellicht dat je in zulksgelijks beter thuis voelt.
Graaisnaaiert | 15-10-18 | 11:53
Overigens hebben we de "long stay" een soort van levenslang maar dan voor zieke mensen.
@Berbaar
nos.nl/artikel/2221281-de-tweede-stil...
Met "oorlog" als sleutelwoord. De wereld is veranderd. Bedreigingen komen niet meer uit één specifiek land, de vijand is potentieel overal. Op het moment dat iemand een terroristische daad begaat uit naam van IS zou je hem moeten kunnen aanmerken als "oorlogsmisdadiger" en in die lijn moeten kunnen bestraffen.. Dat zet in termen van slagvaardigheid en weerbaarheid toch aanzienlijk meer zoden aan de dijk dan een straf met aftrekking van voorarrest en een paar jaartjes feesten in Alphen aan den Rijn, lijkt me
Als je had gelezen wat ik schreef dan had je geweten dat oorlogsstrafrecht weinig verschilt van civiel strafrecht en had je ook geweten dat er al "speciale" wetten zijn om terroristen zwaarder te bestraffen dan vijandelijke soldaten (uit binnen of buitenland).
Damn...
De mogelijkheden in de wet zijn er dus al. We zullen zien aan welke kant de mensen die ons kunnen beschermen staan.
We zullen zien of ze zogeheten een voorbeeld willen stellen, en dit als oorlogsmisdaad berechten.
Of er gebruikt gemaakt gaat worden van deze ' speciale wetten'.
Of dat er weer allemaal uitvluchten worden bedacht waarom deze persoon daar weer net niet onder zou vallen.
En op die manier er dus eigenlijk bijna nooit iemand onder zal vallen.
Er is geen oorlog tegen is/daesh
Oorlog voer je tegen een land. Blijkbaar. Aangezien het grondgebied van het kalifaat niet als land wordt erkend..... Tada...
Gewapende strijd misschien?
Probleem is dat IS geen fysieke staat - meer - is dus naast alle internationale verdragen en afspraken die we nu niet kunnen inzetten hebben we ook geen plek meer om die mensen te denaturaliseren en uit te zetten. Daarom blijf ik het niet verstandig vinden dat het Kalifaat destijds niet is als zelfstandige staat is erkend. Dan is het probleem gewoon veel makkelijker te handelen. Je hebt aanspreekpunten en diplomatieke kanalen, je hebt een aantoonbaar te controleren gebied ( en als het ergens misgaat bombardeer je ze gewoon de moeder ) en we hebben een een afvoerputje voor figuren die in het vrije westen aanslagen uit naam van de ISlam willen plegen. Ideaal toch?
@DKS
Maar we weten allemaal dat deze meneer nu in het standaard settinkje terecht gaat komen, met de standaard straffen uitgedeeld door de standaard rechters. Ergo: over een paar jaar loopt hij weer vrij tussen ons, op een uitkering.
@ Is dit nog nieuws
"Oorlog voer je tegen een land. Blijkbaar. "
Precies. Oude wetten, nieuwe wereld. Net als met de strijd tegen internetcriminaliteit lopen we hier achter de feiten aan.
@Is dit nog nieuws: Mark Rutte heeft na lang aandringen uiteindelijk wel toegegeven dat we in oorlog zijn met ISlamitische Staat. Kan ook niet anders, als wij schieten en zij terugschieten en v.v., als wij lokalen trainen om de strijd met IS aan te gaan, als wij in allianties zitten om IS in Irak en Syrie dusdanig onschadelijk te maken dat de interne situatie daar min of meer genormaliseerd kan worden.
Dat is dus gewoon "in oorlog zijn met", kun je niet mooier maken dan wat het is. En ik persoonlijk vind het geen onverstandig idee om IS een stuk grondgebied te geven waar ze hun idioterie op elkaar kunnen botvieren, hebben wij in de rest van de wereld tenminste een deportatiebestemming om die idioten uit onze samenlevingen te verwijderen.
@Grassnaaiert
Die erkenning zou de zaken nu aanzienlijk makkelijker hebben gemaakt, mede met het oog op de terugkeerders.
Dat klinkt inderdaad als een behapbaar idee. Ik denk wel dat zij dan altijd zouden proberen de omliggende gebieden in te nemen en de lokale inwoners daar te terroriseren.
Zoals ze gedaan hebben . Dat behoort immers tot hun missie.. misschien als elk aanliggend gebied een grote muur zou neerzetten en ze toegang mogen weigeren. Dan wordt het een openlucht gevangenis..
Op zich een terecht punt om te stellen dat Malek psychisch "in de war" is, en aan een "extremistische psychose" leidt, maar de aanname dat het DUS niets te maken met de Islam is een conclusie die daar niet logischerwijs uit volgt. Als je moslim bent, ben je per definitie gebrainwasht, oftewel psychisch gestoord. Het wordt tijd om de Islam in de DSM op te nemen als spectrumstoornis.
Je kan niet zomaar stellen dat in de war is: onderzoek: Pieter baan centrum. Hoeft verdachte niet aan mee te werken. Dus daar gaat de veroordeling mbt psychose.
Het heeeft ook niets met de Islam te maken! Kijk maar ......
imgur.com/a/PXBdSKs
Hoeveel van deze mafkezen lopen hier nog meer rond. En is zijn moeder niet strafbaar omdat ze geen melging heeft gemaakt van zijn gewelddadige intenties ?
melging=melding
Naar schatting 1.5 miljoen ISlamieten waarvan 2/3e sympathiek tegenover IS staat en waarvan 10% zichzelf in staat ziet om geweld te gebruiken als het om het verdedigen van de ISlam gaat ( wat ze daaronder ook mogen verstaan ). Dat gaat dus om ongeveer 150.000 mensen die zichzelf kunnen activeren als ze het noodig achten. En gezien de geboortecijfers binnen de ISlamitische bevolkingsgroep gaat dat voor volgende generaties nog een veel groter probleem worden. Cijfermatig gezien kan dit dus niet anders dan misgaan.
Advocaat doet zijn werk goed. Ik hoop alleen dat het om in dit geval ook groot en hard inzet.
Gaan ze nu echt die politiemensen beschuldigen van bovenproportioneel geweld? In de meeste andere landen had deze Malek het niet meer kunnen navertellen. Maar gezien dat dat ook het doel was dit toch wel een goede actie. Lintje voor de betreffende agent lijkt me. Maar is natuurlijk wel nederland dus maar weer afwachten wie het zwaarst gestraft gaat worden.
Wie had ooit gedacht dat die dociele gastarbeiders in de Nederlandse steden onze kelen zouden doorsnijden en de enige spijt die ze zouden hebben, was dat het per ongeluk een mede moslim was die slachtoffer werd??
Het gewone volk in de jaren 70 & 80 in de kroeg en op verjaardagen hadden een voorspellende gave en vooruitziende blik. Die wel.
@King of the Oneliner | 15-10-18 | 11:09 |
Uhm, deze man was geen gastarbeider, maar 'vluchteling'. Wat het dus nòg abjecter maakt. Je 'vlucht' door 7 - 8 veilige landen heen om hier in het uitkeringsparadijs te komen. Je wordt werkelijk langs alle kanten gefaciliteerd. En dan is dit de manier waarop je het Nederlandse volk bedankt voor hun gastvrijheid en gulheid. Juist.
En verder wat @ja,diedus! | 15-10-18 | 11:44 | zegt. Het "gewone volk" dat er tussen moet leven had toen al heel snel door welk vlees men in de kuip had. Maar het mocht niet benoemd worden. En nu zitten we dus met dit soort Clusterf*cks opgescheept.
Uw overheid, verziekt UW wereld!
- Malek zag bij psychiatrische kliniek Parnassiade 'maagden in het paradijs'.
- Hij verwachtte martelaar te worden.
- Wilde ongelovigen afslachten.
- Hij deed dat voor Allah, blijkt uit afgeluisterde gesprekken.
- Malek zei dat christenen en joden 'kuffar' waren (ongelovigen).
- Hij vond ze 'dieren en achterlijk'.
.
Conclusie:
- Advocaat Knoester: Malek was volledig IN DE WAR. In dat licht moeten zijn opmerkingen worden gezien. Een 'religieuze psychose'.
- OM: Malek pleegde daad vanuit ‘extremistische, NIET UIT TERRORISTISCHE MOTIEVEN.’
Nooit binnen moeten laten dit soort geretardeerde, door inteelt en islam aangetaste idioten.
Welke halve garen hebben ooit bedacht dat Nederland beter zou worden van moslims?
Deze gekken ook interneren en straffen voor de door hun aangerichte schade aan volk en land. Vooral mensen die. regressief links (pvda, gl, d66), zwakzinnig gristelijk (cda, cu) en laffakeliberaal (vvd) hebben gesteund en gestemd zijn schuldig.
De SP is wel kritisch geweest op de waanzin. PVV en FVD treffen ook geen blaam. En Hans Janmaat dient met terugwerkende kracht ook de credits te krijgen die hij verdient. Hij was zijn tijd echt ver vooruit. Hij had iets meer aan vorm en pr kunnen doen, maar goed, inhoudelijk had hij het bij het rechte eind.
@kempenaer | 15-10-18 | 11:04 |
U vergeet Pim Fortuyn, Theo van Gogh en Hirsi Ali nog. Ook die hebben bij herhaling aan de grote alarmbel getrokken. Fortuyn en van Gogh zijn niet meer, waarbij van Gogh als een varken op straat gekeeld werd door een haatbaard. Hirsi Ali werd het land uit gepest.
Heb je helemaal gelijk in Sjefke. Goede aanvulling waarvoor dank.
Kijken of dit item ook zoveel aandacht krijgt van den Hollandsche massamedia als een stel blokkerende krijsvriezen... ben bang van niet.
Hij zal wel een de-radicalisering cursus aangeboden krijgen.
Dat werkt echt 100%.
(Zie de subsidies de put in verdwijnen)
(Het zal wel een pvda dingetje zijn)
Heeft Jerry Affriye zich al aangeboden met de zoveelste stichting? Die grossierde toch in heropvoedingsdingetjes?
@ elfenstein | 15-10-18 | 11:00 |.
Ik denk niet dat j.a. de cursus zal overleven met dit stuk vullis
Leert jerry nog eens wat over écht racisme. Win-win.
Ieder mens is in basis een goed mens. Geef ze het vertrouwen en wat zekerheid en ze groeien op tot modelburgers.
Dit gaat niet op voor islamieten
@Yalimba | 15-10-18 | 10:54
Dat geldt voor niemand die (al dan niet door een combinatie van gebrek aan intelligentie/opleidingsniveau) zeer makkelijk te beinvloeden cq te indoctrineren is.
Ieder mens is in principe een wild dier met een dun laagje menselijkheid.
(Dat gaat vooral op voor religiegekkies)
Opleiding telt niet. Karakter!
Door een gedegen opvoeding kun je een zwak persoon bijsturen. Als het ware conditioneren tot het goede gedrag!
Nou maar duimen dat Malek zn verblijfsvergunning mag houden. We betalen allemaal graag mee aan de uitkering van deze kansenparel.
Hoor het ze bij de Noslims nog zeggen: het was een verwarde man omdat er ook een moslim is neergestoken. Blijkt nu achteraf dus dat dader er zelf van geschrokken was. Niet de bedoeling. Rectificatie bij de staatspropaganda zender? Nee hoor
Van Rossem: 'gelovigen moeten lijden, moet dat niet 'ongelovigen zijn?
Het is minder erg dan een snelweg blokkeren, dat is echt een misdaad!
Op grote schaal preventief ruimen nu het nog kan en de toekomst niet te laten verzieken voor de andere 85 procent echte nederlanders....
Ps psychisch gelul natuurlijk nooit accepteren als alibi
Eerst een filmpje van het OM opdat wij beter begrijpen waarom wij gekeeld worden. Daarna de uitspraak: integratiediner voor de buurt voor meer begrip vanuit onze kant, Groenlinks lidmaatschapskaart voor de dader, werkstraffen voor de slachtoffers (niet voor medemoslim, dat was een foutje)
Dan zal ik voor de verandering vandaag maar eens wel vertrouwen in het OM hebben;
Voorarrest gaat verlengd worden. Enkel omdat het later toch van de 'straf' afgetrokken wordt en de dagen die dan nog overblijven worden ruimschoots financieel vergoed. Door het geld van 'n ander.
Er zal vast geen geldboete worden opgelegd want die wordt toch door IS betaald.
Wtf: '.. extremistisch, niet terroristisch, want maakte geen deel uit van een terreurorganisatie.'
Meen je niet, werkt dat zo?
Geen pedopas / ledenpas Martijn in de portemonnee = geen pedo, kan niet
Geen inbrekersspullen = geen inbreker, per definitie natuurlijk
.. ben door iets gebeten, het leek verdacht veel op een hond, maar dat KAN NIET. Honden zijn aangelijnd in Nederland, en dit vreemde onverklaarbare schepsel liep los, dus.. geen hond.
Echt ongelofelijk inderdaad, volgens het OM mag dit incident officieel niet als 'terroristische aanslag' bestempeld worden. 1984, newspeak.
Ik heb geen plan B zoals de hoge heren....... wat als zij aan de macht komen..
Snap het echt niet, iemand snijdt willekeurige kelen door en ons systeem laat hem het navertellen. Die agenten moeten hem gewoon meteen uitschakelen ook met het oog op de nabestaanden.
Ja maar het is een moslim, begrijp dat dan.
marretje
In Israel doen ze dat beter. Intelligenter volk ook.
Berbaar.
Also mijn keel doorgesneden zou worden en ik zou dat overleven dan zou ik wel voldoening kunnen hebben dat de dader het niet overleefd heeft.
Vs.
De dader voor het hekje en zijn ideologie nog verder kan verspreiden.
Maar goed. Hypothese.
Ben best benieuwd wat daar stond wat zo erg was dat het gejorist is.
Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee dat psychoses tot strafontslag leiden. Het is vast zielig maar dat is het voor de slachtoffers ook.
"Ja ik slaapwandelde en gut toen heb ik iemand doodgestoken". Nou, dan slaapwandel je toch gewoon de cel in. Hard? Vast. Praktisch? Ja, ook.
Wat dacht je van een chip in zijn hart zodat ie nooit meer door een veiligheidspoortje kan in Europa en gratis naar zijn islamitische heilstaat met heel zijn familie en andere wijze is er niet. Er is niet samen te leven met die haatreligie/sekte islam genaamd. Islam is lam en niet anders.
Ik ben het daar ook mee eens. Het zou tot dezelfde vrijheidbeperking moeten leiden.
Tja, integratie gaat niet vanzelf. Multiculti ie een groot feest. Soms valt er een rotte peer uit het mandje. Hoi Malek Ramadan.
Geen terroristische aanslag maar een een op extremistische gedachten psychose.. da's toch hetzelfde toch, toch.. of zijn al die terroristen die aanslagen hebben gepleegd niet extremistische in verwarring verkerende mensen die denken dat met het moorden van onschuldige burgers er 72 maagden en eeuwige roem in de eigen kringen de beloning is.
Religie is een psychose!
Men gelooft in een onzichtbaar wezen die heel je leven beheerst. Sommige horen stemmen en de agressie slaat heel snel toe.
Afvoeren, opsluiten, niet behandelen en de gehele familie uitzetten.
"Er zijn veel beelden van vreselijke steekpartij en hoe Malek daarna werd neergeschoten. Knoester wil de agenten verhoren die hebben geschoten. Hij vindt het geweldgebruik bovenproportioneel."
Een taakstraf van 80 uur !!!! Voorwaardelijk!!!!!
Natuurlijk doet die advocaat zijn werk maar dit is van de zotte, hadden de agenten een kopje thee moeten aanbieden om hem te neutraliseren ?
Bovenproportioneel? Volgens mij is het standing rule om aanslagplegers in actie te neutraliseren, dat wil zeggen, ervoor zorgen dat ze hun werk niet af kunnen maken. Je weet niet of zo iemand een bomgordel om heeft, of hij explosieven bij zich heeft of een vuurwapen. Dat is het hele eiereneten, uitschakelen, situatie veilig stellen, verdachte oppakken en dan kan het onderzoek beginnen.
het bovenproportioneel sloeg op het laatste schot dat in de arm kwam en dicht bij het hart van Malek. Die net zijn hand met zijn MO vinger op stak..( zie foto)je mag het natuurlijk weer niet hier neerplempen maar wat zou het toch jammer zijn geweest voor onze samenleving als die kogel net een 10 centimeter verder terecht was gekomen.. Dan hadden we geen rechtszaak gehad waar we ons weer over moeten verbazen en geen advocaat die tegen een ME of terroristische veiligheidsploeg in korte broek die magische woorden sprak 'dat ze die arme Malek nadat ie aan het onschuldige burgers moorden was geslagen' bijna naar de Jihadnawereld had geholpen. Nu denkt die advocaat waarschijnlijk dat hij Malek hier een dienst mee bewijst. Malek was op weg naar de 72 maagden en eeuwige roem en die staan nu nog steeds op hem te wachten'.
Als ik Malek was zou ik de terroristenbestrijding politie aanklagen dat hem dit nu is ontnomen.. en hij weer straks opnieuw.. enfin.
Overigens is het geachtengoed van Malek nu als psychotisch extremisme of v.v. ingezet. Maar volgens mij worden nog steeds alle Islamitische aanslagen op onschuldige burgers met dezelfde gedachten uitgevoerd.. en niet als psychotisch gezien door de Jihadisten!
Dan maar de zwaarste straf die ik kan bedenken---------240 uur Taakstraf.
Dat zal hem leren!
Barbaar! Zo loopt die arme Malek al die leuke gevangenisfeestjes mis.
En morgen wordt er een marineschip naar hem vernoemd.
Kan het OM niet beter de persoon of personen vervolgen die deze terrorist uiteindelijk hebben tegengehouden nog meer slachtoffers te maken?
Volgend jaar is hij gastheer op het integratiediner.
Hij mag het vlees aansnijden.
@ H. Caulfield | 15-10-18 | 10:45
Maak er geen halszaak van aub.
Ik eis 3 keer levenslang plus 500 jaar
Hoe gaat dat in zijn werk dan volgens jou?
Pomptie domptie dom, salaria is overgemaakt dus ik ben in een goede bui.
Zoiets?
Zou wel grappig zijn als dit vonnis gewezen wordt op dezelfde dag als die van de blokkeerfriezen.
Gewoon voor het vergelijk...
Waarschijnlijk ook 240 uur schoffelen.
Waarom zou je dit willen vergelijken? Geloof je echt dat Malek F. er vanaf komt met een taakstrafje? Hij heeft drie mensen zwaar verwond.
De enige manier hoe hij niet voor jaren de bak in gaat is als hij simpelweg (te) psychisch gestoord is en dan zal hij behandeling krijgen in een TBS kliniek.
@De Koreaanse Slet | 15-10-18 | 10:36
Jeetje DKS nu niet met realisme aan komen zetten man.
Het verstoort het groeps gejankebal over taakstrafjes enzeau.
@ Berbaar | 15-10-18 | 10:44 |
Beter is het wellicht om de straf te vergelijken met mensen die geen slachtoffers hebben gemaakt maar toch jaren vast zitten voor terrorisme. Natuurlijk krijgt hij meer dan een taakstrafje, maar krijgt hij meer dan de grasschroeiers is de vraag.
@De Koreaanse Slet | 15-10-18 | 10:36
Zal niet eerste of laatste keer zijn dat jij de plank volledig mist.
De Koreaanse Slet | 15-10-18 | 10:36
Berbaar | 15-10-18 | 10:44
Er zijn in het topic na de strafeis genoeg voorbeelden gegeven. Dronken 3 mensen doodrijden 240 uur....... Daarbij is het O.M. en de rechterlijke macht heel bang voor mensen die dezelfde fascistische ideologie aanhangen als de dader.
De gras schroeiers van een moskee zitten jaren vast op de terroristen afdeling, wat krijgt deze keeldoorsnijdende terrorist ? Enkelbandje, taakstrafje van 120 uur ?
Er is een nog een deel in o.a. het Nederlandse bestuur dat maar niet kán en wil geloven dat moslimsupremisten opgezweept door haatimams een giftige salafistische propaganda maar wat graag de Ander (niet moslims) wil doden en dat doet ook.
Had dezelfde figuur een kaalgeschoren kop gehad, en op immigranten ingestoken terwijl hij heil Hitler riep, dan was men heel wat voortvarender te werk gegaan. Maar ja het OM deugd liever dan dat ze islamofoob wordt genoemd. Sad
Onder het motto: ze zijn niet allemaal zo!!!
F dat motto.
Mensen met dergelijke motto’s spelen met mensenlevens.
Bewust!
"Maar het sorry-rechter-ik-ben-een-verwarde-man-motief gaat niet op bij deze vliegeraar: er zijn Facebookposts van zijn hand waarin hij schrijft dat alle gelovigen moeten lijden"
Hier ging iets mis Bart. Volgens mij moet daar ongelovigen staan.
Als hij het zou bedoelen zoals het er staat ben ik het volmondig met hem eens: ALLE gelovigen, maar dan ook echt; ALLE gelovigen, moeten lijden.
Waarom? Dat is ook best verward vind ik.
Trouwens. Waarom kan een verwarde man geen verwarde Facebookposts schrijven?
Kan een niet verward persoon verwarde Facebook post schrijven?
Kan een verward persoon niet verwarde Facebook post schrijven?
De Koreaanse Slet | 15-10-18 | 10:40
Jij en je collega's leveren dagelijks het bewijs dat een verwarde man ook kan reaguren. Jouw overgewaardeerde antifacollega Berbaartje gebruikt Geenstijl als een facebook. Vrienden heeft hij niet dus zijn feestboek volschrijven met berichten zoals: ik zit op het terras of ik ga een wandelingetje met de hond maken heeft geen zin. Daarom schrijft hij de berichten hier. Net als jij trouwens.
www.tweedekans.hakbar
Wanneer wordt deugen strafbaar, het staat gelijk aan nep nieuws en feiten verdraaien. Als de zogenaamde russen dat doen schreeuwen zo moord en brand en moet het aangepakt worden.
Dat terrorisme komt altijd zo beroerd uit hè. Ben je als OM net lekker bezig met het breken van de Blokkeerfriezen, komt er weer zo'n verwarde man langs die de seponeerstapel nóg hoger maakt.
"Malek is geschrokken dat een van zijn slachtoffers een moslim was" - case closed.
Bijna alle slachtoffers van islamitisch terrorisme zijn moslims.
Bijna alle daders ook.
Malek is slachtoffer van extreme achterlijkheid.
Toch knap om van een dader een slachtoffer te maken.
Islam, de wreedste geweldsdoctrine, de gesel der mensheid.
Tuurlijk houdt ie zijn verblijfsvergunning, het zou wel gek zijn als er nu opeens wél iemand het land wordt uitgezet, terwijl Den Haag de boel bij mekaar wil houden...
joh, veel begrip en een enkelband.. laten we het vooral rustig houden!
fikkieblijf! | 15-10-18 | 10:20
En dan klagen dat zijn enkelband hem teveel belemmer in zijn bewegingsvrijheid en dan mag hij af. Zie Volkert.
Wat wordt er toch allemaal voor een onzinargumenten bijgehaald door de advocaat van de verdachte. "De verdachte zijn vrouw wil door zijn detentie van hem scheiden, nu kan hij zijn relatie nog redden". Wat een kutbaan moet het toch zijn om dit soort honden te verdedigen.
Je weet toch, God heeft eerst een keer geoefend voordat hij de slang maakte. Er zo ontstond de eerste advocaat.
Allemaal onder het mom van 'waarheidsvinding'.
Op de 24e wordt dat gevoel meteen weggenomen.
Een autosnelweg blokkeren is veel erger, dus 80 uur schoffelen lijkt mij hier op zijn plaats!
haha!
Tenzij je taxhichaufeur of politie bent, dan kom je er mee weg....
Inmiddels is deze aanslag ook door onze autoriteiten geklassificeerd als islamitische aanslag? Of blijft het een incidentje?
Iedere terroristische aanslag is een incidentje.
Bij een islamitische aanslag... spelen godsdienstige motieven mee.
Dit kunnen verzachtende omstandigheden zijn.
Op het moment dat je religie zegt - dat je een verantwoorde daad verricht dan wordt het voor de rechter een stuk moeilijker om daar een strenge uitspraak over te doen.
In de wetenschap dat Berbaar mij voor hydsterica gaat uitmaken: hier zou oorlogsrecht van toepassing moeten zijn. Het Nederlandse strafrecht is gericht op tweede kansen en terugkeer in de maatschappij. Dat wil je niet daar waar het gaat om een zelfverklaarde staatsvijand.
Oorlogsstrafrecht verschilt niet zoveel van civiel strafrecht hoor. Maximale straffen zijn tien jaar voor hulp aan de vijand en 30 jaar tot levenslang voor blijvend letsel en/of moord.
Tjee, trek jij je iets aan van wat Brabbelbeer-Eh, Berbaar allemaal uitbraakt?
Laat al die linkse trollen toch gaan. Neem een abbo, kan je ze blokken.
je hebt helemaal gelijk.. en dat geldt ook voor andere processen waar de Jihad een rol speelt
Maar Mickey, wanneer het oorlogsrecht van toepassing zou moeten zijn, is Malek dan een soldaat in dienst van een mogendheid waarmee wij in oorlog zijn?
Terroristen vallen helaas niet onder het oorlogsrecht ,want geen lid van een leger en vallen helaas ook nog niet onder de Geneefse conventie vwb behandeling van krijgsgevangenen,anders zouden ze hogere straffen krijgen.Dat was overigens in mijn diensttijd het geval.
Glasgow Argus | 15-10-18 | 10:26
Dat is dus het onzinnige aan het geroeptoeter van Mickey. Ten eerste hebben we niet te maken met een mogendheid maar terroristen. Ten tweede voorziet de wet in het zwaarder bestraffen van terrorisme. Dus niet alleen kan een terrorist al tien jaar max. krijgen voor het plannen van een aanslag, max. 6-7 jaar voor opruiing tot tot terrorisme en zijn / haar hun uiteindelijke straf wordt ook nog eens verhoogd.
zwartzondersuiker | 15-10-18 | 10:24
Ik werd gisteren gejorist omdat ik een paar voorspelbare reacties van de huistrollen plaatste.
@MickeyGouda | 15-10-18 | 10:12
Hysterisch niet zozeer Mickey maar dat U niet weet waarover U spreekt lijkt me duidelijk, zie reacties van de waarde medereaguurders.
@Bijtendehond: Raar.
Cabaret Mickey. Daar moet je aan denken als je mss denkt iets´onbeholpens´ te schrijven en de reakties vreest. Cabaret!
Berbaar | 15-10-18 | 10:35
Medereaguurders? Noem nog even de namen van de andere reaguurders. Drumpietje en Ardbeg is nog niet uit bed.Er is maar 1 iemand met jou eens. Dat is je gewaardeerde medetrol DKS. Heb je hem via de antifawhatsappgroep gevraagd om je even gelijk te geven? Deze terrorist gaat gewoon een lagere straf krijgen dan een grasveldverbrander of waxinelichtjesgooier. Vandaag zit de "verwarde" man precies 163 dagen vast. Ik weet dat het vandaag een pro-formazitting is. Zou het de dag van de uitspraak zijn kijk ik er niet van op als de straf 2 jaar voorwaardelijk is waarvan een half jaar onvoorwaardelijk met aftrek van het voorrarrest.
Ach, dat probleem met Verwarde Personen zal - met inzet van het Op-/ c.q. Aanjaagteam en nu ook een Landelijk Telefoonnummer - wel spoedig tot het verleden behoren. Zeker als we de stap van preventief ruimen ook op mensen met een geestelijke aandoening gaan toepassen. Dat brengt rust in de maatschappij. Iedereen blij.
Dikke kans dat hij een volledig ingerichte grotere woning krijgt zodat hij een tweede vrouw kan nemen en nog meer kleine halsafsnijdertjes kan maken, alles om hem naar tevreden te stellen.
Niemand gelooft meer in gerechtigheid, dus ook in dit geval loopt het met een foei, en een paar uurtjes prikstokken af.
Toch zou bij dit soort figuren een verplichte onvruchtbaarmaking best wel eens in het Wetboek van Strafrecht opgenomen mogen worden. Zodat DIE genenpoel in elk geval niet doorgezet kan worden.
Dankzij OM heb ik de geboorte van mijn zoontje gemist.
AHA!!
Hij is dus een slachtoffer.
Foei OM!
Hij was gefrustreerd zeker, omdat zijn vrouw haram was en de geiten niet wilden?
> vervolgd voor "poging tot moord met terroristisch oogmerk."
Ah, strafeis wordt een taakstraf van 240 uur. Één strafeis voor alle zaken, dat spaart het OM veel tijd.
239 want die andere is blond.
Voor hem spreekt dat hij geen bus met KZOP-ers geblokkeerd heeft, dus zo intens slecht is hij niet.
Dit is uiteraard lang niet zo ernstig als het blokkeren van een oprukkende kolonne KOZP-tuig.
Of een waxinelichtje gooien.
240 uur straatje vegen is de eis dus?
En een meldingsplicht tijdens de intocht van Sinterklaas.
Hoppa, worden weer tonnetje of tig verbrand alles bij elkaar opgeteld.
Wat zie ik in de cirkel?
AT meneer die een snijbeweging maakt langs de hals.
Ah
Is het "play" symbool. Dan gaat de foto bewegen!
REAGEER OOK