Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Grapperhaus leest GeenStijl-topic voor

De excellentie reageert bij de Staatsomroep op de Rassenhoax van de Volkskrant.

De voorbeelden die Grapperhaus noemt heeft hij uiteraard uit ons topic van vanochtend gejat, waar u al kon lezen dat er geen greintje bewijs is voor de stelling dat de politie op ras en religie gaat selecteren bij het verlenen van wapenvergunningen. Is hysterie. Graag gedaan Ferd, Premium Lid worden kan DAARRR.  Gratis tip voor al die piswoeste Kamerleden van D66, CDA en ChristenUnie: schrijf je in voor het Politieke Bijlesklasje waar Thierry Baudet zich na de APB heeft aangemeld, dan sta je de volgende keer niet meer zo voor lul als lid van een chaotische coalitie. Nu al zin in de column van Jean-Pierre Geelen zaterdag.

Reaguursels

Inloggen

Grapperhaus spreekt met meel in de mond. Zum kotschen, deze kruiperigheid voor de Islam.

ClintOstwald | 28-09-18 | 13:58

die vrijhandel en EU open grenzen heeft voor enkelen flink opgeleverd maar voor de bevolking is het een fiasco en voortdurende inlevering van rechten geworden.

pedro300 | 28-09-18 | 09:09

De vraag is of men migranten afkomstig uit moslimlanden hier een wapenvergunning moet geven?
Antwoord: waarom niet?

sociaal_econoom | 28-09-18 | 06:56 | 1

Als ze die slechts willen en gaan gebruiken om dat schaap en die geit een kogel door de kop te schieten zodat die dieren direct hersendood zijn juich ik het toe.
Helaas gebruiken ze daar, op voorschrift van een imaginair vriendje nog steeds een al dan niet bot mes voor. Maar verder: iemand die leert voor terrorist zal geen wapenvergunning aanvragen en het gewenste wapen toch wel in handen krijgen.

loze stijl | 28-09-18 | 09:36

In de V.S. beroept men zich op het 2e amendement. Daar wel. Ik bedoel maar.

BrokenTipi | 27-09-18 | 23:40

--->>
Hoorde niemand dan dat politieke voorkeur blijkbaar ook vastgelegd wordt???

cynic | 27-09-18 | 22:22 | 1

‘Wie met Mij niet is, die is tegen Mij; en wie met Mij niet vergadert, die verstrooit.’

Mattehus 12:30
Statenvertaling

Haatejaculaat | 28-09-18 | 08:43

Nou ja, die gasten krijgen straks een paar weekjes gevangenisstraf en daarna lopen ze weer vrij rond..

echt_links | 27-09-18 | 21:59

Hoeveel van de terroristen van laten we zeggen de afgelopen 10 jaar, die zich bediend hebben van een wapen, hebben ooit een wapenvergunning aangevraagd?
De hufters van Bataclan? De hufters van Charlie? Onzin discussie.

Langshetrandje | 27-09-18 | 21:25 | 1

Dat is waar ,maar de elite(of het communisten zijn of kapitalisten) willen graag een voorkeursrol houden ,dus gewone goede burgers zien ze liever niet met die gevaarlijke dingen. mocht er eens een kwaad worden.

pedro300 | 28-09-18 | 09:02

Ik keek nog eens goed naar de foto van Grapperhaus. En ik kreeg het koud.

Langshetrandje | 27-09-18 | 21:18 | 1

Hij lijkt ook op iemand uit de jaren 35-45.

flesje | 28-09-18 | 08:33

Als voormalige klant van de GGZ kom ik niet in aanmerking voor een wapenverlof. Hoe Zen ik in militaire dienst ook werd van schieten en hoezeer ik ook meermaals ben gewaardeerd door mijn commandanten, dat is niet meer dan logisch. Ik bezit voor de goede orde ook helemaal niets dat in de verste verte onder de wapenwet valt.

Maar toch. Schieten is een fantastische sport. Het ene wapen ligt iemand ook beter dan het andere, vandaar dat een persoonlijk wapen bij de beste schutters ter wereld een sine qua non is.Ik ga er verder niet achteraan maar gewoon een paar keer per week schieten, onder zeer gecontroleerde omstandigheden, zit er niet in. Ondanks de ongetwijfelde therapeutische voordelen en dat ik er niet over zou peinzen om een vuurwapen ten allen tijde onder handbereik te willen hebben.

Kom ik bij mijn keukenla. Mijn keukenmessen komen niet bepaald bij de Lidl vandaan, die zijn stuk voor stuk prima staaltjes smeedkunst. Ze zullen nooit verder komen dan mijn keuken (tenzij het tijd wordt voor een professionele slijpbeurt), maar toch. En dan mijn vroegere hobbies op het gebied van vechtsport. Ik bedoel maar, en het is het laatste waar ik behoefte aan heb, wie kwaad wil lukt dat toch wel.

Anders zou je zelfs rijlessen aan de korpschef moeten over laten. Dit is allemaal schijnzekerheid.

Hetkanverkeren | 27-09-18 | 19:57 | 4

Het ding is... Al heb je een pistool, al heb je oefening gehad op de schietbaan. De meeste mensen verliezen het tegen iemand die de intentie heeft hen dood te schieten. Je bevriest en dat is alle tijd die de moordenaar nodig heeft. Er is training voor nodig om daar tegen opgewassen te zijn. Wellicht dat zulke vaardigheden in dienst werden onderwezen, maar ik ben van na die tijd.

Onno Barendsen9337 | 27-09-18 | 20:46

Onno Barendsen9337 | 27-09-18 | 20:46 | Hoe je handelt als het er echt op aan komt valt uiteindelijk niet echt te trainen. Zonder in details te treden, het beste wat je kunt doen is maximale stress nabootsen, de bijbehorende vaardigheden als "automatismen" er in drillen en dan nog veel meer oefenen. In de hoop dat het nooit zo ver hoeft te komen.

Ik heb slechts 1 keer meegemaakt dat iemand me naar het leven stond. En ik kon dat in eerste instantie niet geloven. Het betreffende mannetje was gelukkig een prutser, dus ik heb hem gelukkig kunnen uitschakelen (als het goed is leeft hij nog steeds). Maar wat u zegt is volkomen juist. Ik zou u en iedereen op het hart willen drukken om u zo goed mogelijk voor te bereiden. Tegelijkertijd kijk ik overigens wel met argusogen naar het zo langzamerhand wel heel erg achterhaalde geweldsmonopolie van "onze" overheid.

Hetkanverkeren | 27-09-18 | 21:26

Herstel, ik ben 2x naar het leven gestaan. De eerste keer in Boedapest valt ook onder dit criterium. Nog even en ik solliciteer naar de vacature van James Bond. Die andere keer was op Gran Canaria. Het had wat mij betreft beide keren niet gehoeven. Wie iemand om wat voor reden dan ook meent te moeten bedreigen, spoort gewoon niet.

Hetkanverkeren | 27-09-18 | 21:52
▼ 1 antwoord verborgen

Wat wij er ook van vinden, we kunnen dit de D'66 politici niet kwalijk nemen. Men was amper uit de casus met het goedkoop verkregen appartement te Scheveningen of de volgende abortus drong zich alweer op. Dat heeft veel energie en tijd gekost. Dan slipt er wel eens wat doorheen.
Nee veel te goedkoop om het nu deze partij te verwijten.

F. Jacobse | 27-09-18 | 19:52

Een links complot om angst te zaaien. Ras registreren, laat me niet lachen. Niet eens alleen etniciteit maar echt ras. Van velen is dat niet eens vast te stellen. Complete onzin dus. En dat als echte dreiging melden. Flikker toch op. Kutjournalistiek van de Volkskrant en de NOS. Linkse bagger om maar bang te maken voor patriotten. We begeven ons op een hellend vlak! Helluppie!

Sitting_targets | 27-09-18 | 19:48 | 2

Links complot om angst te zaaien? Het staat toch echt in het wetwvoorstel kerel.

Ten behoeve van de taakuitoefening op grond van de artikelen 35, 36 en 37 van de wet kan de korpschef persoonsgegevens verwerken waaruit ras of etnische afkomst, politieke opvattingen, religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen kan blijken, alsmede gegevens betreffende gezondheid, strafrechtelijke veroordelingen of strafbare feiten bedoeld in paragraaf 3.1 en 3.2 van de Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming.

Blaatkoning | 27-09-18 | 19:59

Dat is dus geen registratie van ras. Er wordt niet naar ras gevraagd en het wordt ook niet vastgesteld bij een aanvrager. Het zou kunnen blijken uit andere gegevens die wel geregistreerd staan. Dat is het enige. Snap je het nu? Luister anders nog eens (of voor de eerste keer) naar Grapperhaus die het uitlegt.

De kop van de Volkskrant 'Kabinet wil van iedereen die wapenvergunning aanvraagt of verlengt voortaan ras of etnische afkomst vastleggen' is onjuist. De journalistiek is bagger.

En kan iemand mij vertellen wat het ras is van een Marokkaan? Of welke rassen er ueberhaupt zijn? Ik weet het niet.

Sitting_targets | 27-09-18 | 20:27

Alle eindjes aan elkaar knopen, die meneer is er bijzonder slecht in; janlul.

Dr. Blechtrummel | 27-09-18 | 19:34

Als je jihadgangers noemt dan is het inderdaad wel zo correct om ook moskeebekladders te noemen. Nee, Ferd zullen we niet op een racistische opmerking betrappen. Ferd id geen Stef Blok.

VanBukkem | 27-09-18 | 19:32

Anyway, al lang bestaande wetgeving toch? Is dit een nieuwe trend? Het wetboek doorspitten om te kijken of er misschien ophef over een artikel kan ontstaan?

knutsel_ | 27-09-18 | 19:31

Toch wel handig zo'n wetje als oplossing van een niet bestaand probleem.
Maar ik denk eerder dat dit artikel gebruikt gaat worden om de boze blanke man geen wapenverlof te geven, ze vinden het idee van hooivorken al eng.
Laat staan een boze blanke man met een wapen.
En dat er in Europa een keer de pleuris gaat uitbreken zie ik echt wel als een reëel scenario..

Wijze uit het Oosten | 27-09-18 | 19:31

Was het trouwens niet zo dat de overheid mensen hun wapens heeft afgenomen onder voorwaarde dat zij de burgers zou beschermen? Inmiddels blijkt uit alle rapporten dat de overheid de burgers niet meer kan beschermen dus een wapenvergunning lijkt mij inmiddels ook overbodig.

Mastermattie | 27-09-18 | 19:27 | 1

De overheid heeft destijds de wapens afgeomen om revolutie te voorkomen...
Al te veel schiettuig in combinatie met socialisten kon de stabiliteit van het land flink in gevaar brengen.

GerardThom | 28-09-18 | 08:46

Sterke tekst!!

Baardvansinterklaas | 27-09-18 | 19:27

Nee nog niet. marokkanen wel, volgens de ‘66 NEPrechter

pennestront | 27-09-18 | 19:43

En we hebben een breek.

LiniaalRectaal | 27-09-18 | 19:50

Zo duur tegenwoordig!

Oepsie1234 | 27-09-18 | 19:26

Vroeger was het traditie dat je straalbezopen was als je op het gemeentehuis aangifte ging doen van de geboorte van zoon.
En de ambtenaar moest opschrijven wat je zei, inclusief alle spelfouten.
"Goeiendag meneer Grapperhaus, hoe moet die kleine heten?"
"Fwredt"
"Hoe spel je dat?"
"Feh urh eh duh"

Osdorpertje | 27-09-18 | 19:23

Hakbaraanslag in de kiem gesmoord, goed nieuws op een gewone doordeweekse donderdag.

Road to serfdom | 27-09-18 | 19:23

Kan die Grapperhaus eigenlijk darten. Hij heeft er wel een goeie kop voor.

beau van rtl | 27-09-18 | 19:22 | 3

Fast Freddy. Goeie nick. Nu nog een leuk muziekje voor de entree.

beau van rtl | 27-09-18 | 19:35

Als dartbord bedoel je? Ja, zekers!

Blaatkoning | 27-09-18 | 19:47

Grapperhaus gooit alleen maar 76.

Langshetrandje | 27-09-18 | 21:47

Een wapenvergunning... Hahaha, wat een lacher... Hallo ik ben Mo en wil graag een vergunning voor mijn AK-47 aanvragen.....

Mastermattie | 27-09-18 | 19:21 | 2

Tuurlijk jonge, wij zijn allemaal aan de balie blind tegenwoordig. Beleidsregel, maar u klinkt wel heel vriendelijk hoor. Ik geef u hier het stempeltje en het kussentje dan kunt u het zelf verder afhandelen.

boerk | 27-09-18 | 19:33

Mijn broer en ik hebben verschillende carrierekeuzes weet je toch, ik ben van de banken en hij is van de nekken.

Langshetrandje | 27-09-18 | 21:26

Goeie zet van Grappighuis, lekker spelen met woorden. Nee, ze vragen er niet naar wellicht maar het gaat erom data ze die zaken wel mogen opzoeken, verwerken en opslaan zodra die nieuwe wet ingaat. Dit is het artikel uit zijn wetsvoorstel waar alle ophef over is. Geen nieuwsplatform dat dit even goed ondetzocht heeft.

Artikel 44
Ten behoeve van de taakuitoefening op grond van de artikelen 35, 36 en 37 kan de korpschef persoonsgegevens verwerken waaruit ras of etnische afkomst, politieke opvattingen, religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen kan blijken, alsmede gegevens betreffende gezondheid, strafrechtelijke veroordelingen of strafbare feiten.

En dat is dus het hete hangijzer, dit is dus etnisch profileren!

Blaatkoning | 27-09-18 | 19:20 | 3

Wat die laatste 3 betreft lijkt mij daar niets mis mee. Tegenwoordig zijn er hele volksstammen met een psychische storing en die wil je geen vergunning geven.

Lupuslupus | 27-09-18 | 19:23

Laatste 3 is absoluut niets mis mee. Gaat om die andere zaken.

Blaatkoning | 27-09-18 | 19:44

@Lupuslupus
Foutfoutfout!
In het policorrupte jargon spreekt men graag over ‘verward’

pennestront | 27-09-18 | 19:46

Als ik een katholieke kerk beklad ben ik extreem links, als ik een moskee beklad ... Ja daag.

Pieter Breydel | 27-09-18 | 19:20

Dus een moslim met extreme ideeën maar die onder de radar is gebleven kan gewoon een wapenvergunning vragen èn krijgen. Want hij is immers een 'onbeschreven blad'. En Grapperhaus maar kruipen voor de islam. Het wordt steeds gezelliger in dit land.

Lupuslupus | 27-09-18 | 19:12 | 5

Nou zijn er volgens mij niet al teveel hakbars die bij de schietvereniging gaan. Als je illegale praktijken op het oog hebt blijf je onder de radar. Bovendien is een mes of een busje makkelijker te regelen.

knutsel_ | 27-09-18 | 19:19

Ja, net als een gereformeerde met extreme ideeën.

DrumPiet | 27-09-18 | 19:23

Die valt wel door de mand als hij/zij eerst 18 maanden lang lid moet zijn van een schietsportvereniging. Die letten wel op tegenwoordig met wat ze in huis halen na Tristan van de Vlis. Ik kom overigens amper niet-banken tegen op schietsportverenigingen.

Het is goeiekopert en aanzienlijk sneller om ergens in 010 of 020 op de hoek van de straat een AK47 te sjeffen. Hoef je geen 18 maanden te wachten voor een .22 enkelschotsgeweertje maar krijg je in je handjes binnen 10 minuten.

Blaatkoning | 27-09-18 | 20:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Haha, iemand die de jihad aanhangt, maar zich later bekeerd en een wapenvergunning aanvraagt... Hij zegt het echt! Zou Grapp dan ook denken dat jihadisten, of gewoon moslims, een wapenvergunning aanvragen? Alsof ze die nodig hebben voor hun hobby...

basweetutwel | 27-09-18 | 19:11 | 2

Illegale wapenhandelaren voelen de bui al hangen als de overheid straks hun vaste klanten, jihadisten en ander gespuis, van hen afpakt met deze strakke nieuwe wetgeving.

keestelpro | 27-09-18 | 19:24

Oh, u wilt een illegaal wapen aanschaffen? Heeft u wel minimaal 18 stempeltjes en een wapenverlof voor dit kaliber? Neen, sorry dan leveren wij niet. We hebben een reputatie hoog te houden...

Blaatkoning | 27-09-18 | 20:05

Toch blijft het buitengewoon ongemakkelijk en beangstigend dat Grapperhaus als Minister van Justitie blijkens zijn toelichting strotten afsnijden en bomaanslagen gelijk ziet aan bekladding.

smdyasc | 27-09-18 | 19:11 | 1

Ook deze man is totaal de weg kwijt.

Lupuslupus | 27-09-18 | 19:20

Toen ik laatst naar op gesprek moest komen bij een anesthesist werd mij om mijn religie gevraagd. Helaas was ik toen te miserabel om daarover in discussie te gaan. Maar dit soort absurde vragen worden dus al gesteld door de overheid.

Wedstrijdkrokodil | 27-09-18 | 19:10 | 3

Wellicht vroeg hij het in geval u niet bij zou komen uit de narcose? Katholieken stellen in dat geval zeer veel prijs op - hoe heet dat ook weer - laatste oliesel? En op het militaire plaatje van mijn man - beroepsmilitair - staat ook: Prot. Ik begrijp niet waarom daarover tegenwoordig zo spastisch wordt gedaan want vroeger was het doodnormaal.

Lupuslupus | 27-09-18 | 19:18

@Lupuslupus De vraag of ik gereanimeerd wilde worden was al apart gesteld. Bedoel je dat? Blijkbaar is dat een normale vraag. Gelukkig heb ik nog niet veel ervaring met ziekenhuizen want ook deze vraag overrompelde mij compleet.

De anesthesist verontschuldigde zich overigens toen hij de vraag over religie ging stellen. Dus ook hij vond het geen normale vraag..

Wedstrijdkrokodil | 27-09-18 | 19:56

Herinner me de schaamhaarregistratie. van minister van Jeugd en Gezin, André Rouvoet van de CU

BosrandDirk | 28-09-18 | 09:37

Gabberhouse hakt er ff in zeg

Nacho_Vidal | 27-09-18 | 19:10 | 4

Welk kapsel?

Lupuslupus | 27-09-18 | 19:24

@Lupuslupus Precies! Het gabberkapsel... Tering 't kriebelt!

Mastermattie | 27-09-18 | 19:26

lol

Lupuslupus | 27-09-18 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

Grappig, net alsof de mocromaffia een wapenvergunning gaat aanvragen.
Zinloze ophef.

Bon-sens | 27-09-18 | 19:08 | 4

Hebt u een vergunning voor dat luchtdrukpistool? Ik vraag dat voor een vriend.

Lupuslupus | 27-09-18 | 19:25

Moet dat voor een Nerf© gun?

keestelpro | 27-09-18 | 19:27

Lupuslupus | 27-09-18 | 19:25
Uw vriend kan deze zonder vergunning kopen. Vanaf 18+. Bel hem maar...

Ommezwaai | 27-09-18 | 19:31
▼ 1 antwoord verborgen

Ferdi G is een beetje bij de gabberhouse look blijven hangen.

keestelpro | 27-09-18 | 19:06 | 1

'Gabber ben je niet even, dat blijf je heel je leven'.

Nacho_Vidal | 27-09-18 | 19:16

Lang verhaal kort, vergeet die wapenvergunning, veel te veel gezeur.
Haal je AK74 gewoon op de zwarte markt.

keestelpro | 27-09-18 | 19:05 | 6

Een officiële alternatieve naam voor de AK47 is AK74. Waarschijnlijk om dyslectische terroristen niet tegen de haren in te strijken.

keestelpro | 27-09-18 | 19:33

Nieuwere versie, modernere materialen en ander kaliber.

knutsel_ | 27-09-18 | 19:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie is J.P. Geelen nou alweer?

kwark001 | 27-09-18 | 19:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken