Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lol. Afschaf dividendbelasting NOG duurder

Hard op weg meest gebruikte pica 2018 te worden

Geen 1.400.000.000 euro. Geen 1.900.000.000 euro. Maar 2.500.000.000 euro!

Op slag van Prinsjesdag meldt de Telegraaf, na het doorrekenen van de gelekte aan iedereen en z'n moeder (behalve die van Ronald van Raak) gemailde Miljoenennota, dat er toch nog slecht nieuws in de Goednieuwsnota staat. De kosten voor de afschaffing van de dividendbelasting kunnen oplopen tot tweeëneenhalfmiljard euro. "Dat stelt fiscalist Michiel Spanjers op basis van cijfers uit de Miljoenennota 2019 die deze krant heeft gepubliceerd. Spanjers is verbonden aan de Universiteit Leiden en was eerder politiek adviseur bij het ministerie van Financiën." In een paar maanden tijd is de afschaf van de enige belasting waar helemaal niemand behalve Mark Rutte van af wil dus al dik een miljard euro duurder geworden dan eerst was beloofd ontkend. Ook wel grappig: de Televvd heeft hun eigen rekenscoopje naar pagina drie doorgeschoven. De voorpagina is voor Anneke Grönloh (gisteren al dood) en het OV-bericht dat NS & kabinet een snellere trein naar het oosten willen. Gelukkig weet het internet het bericht prima te vinden, want #dividendbelasting is alwéér trending. Jesse-Klaver-het-Kleine-Technocraatje heeft bovendien al een sprankelende & solide oplossing: een herstelwet... En Lodewijk Asscher leest alleen de Partijkrant van de Arbeid, want die rekenen nog met een half miljard te weinig:

Social

Reaguursels

Inloggen

Pensioenfondsen moesten toch in heel de EU kunnen vestigen?
Vooral goedkoper in het oostblok (lagere overhead kosten). Alleen die dividendbelasting... Aandelen in Shell en Unilever moeten wel gehandhaafd blijven natuurlijk..

boerk | 18-09-18 | 10:13

Unilever en Shell willen de afschaffing alleen als Rutte het er even tussendoor zou drukken, zonder veel aandacht in de media.
Grote bedrijven hebben zelf weinig aan het afschaffen van de dividendbelasting, alleen buitenlandse belastingdiensten worden er beter van, en nu het in de media komt kunnen ze niet meer lobbyen voor het afschaffen van belastingen waar ze wél wat aan gehad hadden.

W_F | 17-09-18 | 18:18

Had ook een spotje van FvD kunnen zijn. PvdAlloch gaat er mee aan de haal.

NPOlitiekgekleurd | 17-09-18 | 16:41

Dividendbelasting. Aandeelhouders hoeven minder/geen belasting te betalen over de winst op hun aandelen ? Diezelfde aandeelhouders die een Nederlands bedrijf net zo makkelijk verkwanselen aan bijv. Amerikanen inclusief patenten en dergelijke ? Die aandeelhouders ? Die mensen die een bedrijf nog nooit van binnen hebben gezien ?

Ruikbaard | 17-09-18 | 16:17

Ha, dat bericht wilde ik net posten. Nu Shell nog en Rutte kan definitief in de boeken als een van de grootste oplichters van het Nederlandse volk.

gekwetst | 17-09-18 | 14:24

Maar waarom zouden we dat bedrijf dat hele supermarkten vol met overbodige troep plempt zo graag in NL willen hebben/houden? Laat ze lekker naar Engeland varen. (Die kunnen na hun Brexit wel wat steun gebruiken, oh nee, die gaat niet door.)

mozaard | 17-09-18 | 14:57

Deze miljardengift (inmiddels € 25.000.000.000,- in de komende tien jaar) aan de buitenlandse belegger kan geen enkele 'volks'vertegenwoordiger met een beetje eer en geweten verantwoorden. En gelijktijdig de Nederlandse burger opzadelen met fors hogere energie- en zorgkosten, een Btw-verhoging van 6 naar 9% voor de primaire levensbehoeften. De volksvertegenwoordigers van D66/VVD/CDA/CU die met deze plannen instemmen zijn hun geloofwaardigheid voorgoed kwijt.

JohnWalker | 17-09-18 | 13:37 | 1

VVD hoeft niets te verantwoorden. De Nederlander is te dom om te poepen en blijft op deze zooi stemmen.

StarFox | 17-09-18 | 13:49

Je hoeft alleen maar naar Amerika te kijken om te zien hoe het grootkapitaal de democratie om zeep heeft geholpen. Superpacje hier, lobbytje daar. Stem nooit VVD.

menage | 17-09-18 | 13:25 | 1

ik stem al sinds 1880 SGP.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 14:12

Rutte is blijkbaar bereid om zelfs forse electorale schade te lijden met de VVD voor het afschaffen van de dividendbelasting. Daarmee wordt bevestigd wat veel burgers allang weten: de politiek loopt aan de leiband van multinationals, systeembanken en lobbygroepen en dat allemaal voor een kongsi matsbaantje bij EU.

Die sneuneus van een Hans de Boer die bij WNL zit te beweren dat hij blij is aan de goede kant van de geschiedenis staat omdat hij enkele multinationals faciliteert en daarmee zou voorkomen dat er een hoop banen verdwijnen. Lieve help, heb je de laatste tijd naar het aantal vacatures gekeken? In het MKB - de motor van de economie, beste Hans - zijn banen zat. Maar waarom investeren banken veel minder in het MKB en verstrekken ze daar veel minder krediet dan aan multinationals? Voor het antwoord moeten we wederom bij de EU zijn, vrees ik, want locale structuren moeten kapot, koste wat kost!

Schulzie | 17-09-18 | 13:00 | 1

Rutte lijdt nog de minste schade.. zoals al jaren bekend zijn het vooral zijn aanhangende vrienden van D66 en de CU die nu de grootste klappen gaan opvangen. Van Rutte wist eenieder dat hij het grootkapitaal en Bilderberg vertegenwoordigt.. maar de partijen aan zijn zij.. eerst de PVDA en nu de volgende kameraden..

fikkieblijf! | 17-09-18 | 13:42

Ja, maar de afschaffing moet toch doorgaan. Anders dwarsbomen wij de toekomstplannen van onze opperlandverrader:
-of iets nutteloos, duurs en hoogs in de eu
-of iets nutteloos, duurs en hoogs bij 1 van de multinationals die de eigenlijke regering vormen van dit arme verNederde land.

pennestront | 17-09-18 | 12:53 | 1

Waarschijnlijk beide.

peterdh | 17-09-18 | 14:56

Maar wat zijn de baten.

De Koreaanse Slet | 17-09-18 | 12:51 | 5

Nou slet? Wat zijn de baten?

peterdh | 17-09-18 | 13:28

1.) Niets weerhoudt je ervan om te gaan ondernemen.

2.) Als je niet weet wat de baten zijn dan heb je het niet begrepen. Je kan er met die informatie er nog steeds tegen zijn om voor jouw moverende redenen maar feit blijft dat men gokt op economische groei. En dat is goed. Voor iedereen zegt iedereen behalve links die liever geld pompt in bodemloze putten.

De Koreaanse Slet | 17-09-18 | 13:29

Economische groei? Wel meer dan 2,5 miljard per jaar mag ik hopen dan!

Landstorm | 17-09-18 | 23:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, maar de afschaffing van de dividendbelasting moet toch doorgaan want anders staan er immers enkele honderden banen op de tocht.

DonBasco | 17-09-18 | 12:43 | 1

Laten we 1000 nemen. 2.500.000.000 / 1000 = 2.500.000. Per jaar. Mensen die 2 en een half miljoen per jaar verdienen, kunnen wel een jaartje werkeloos zijn voordat ze een nieuwe baan vinden.

peterdh | 17-09-18 | 13:30

Als Rutte zegt dat het moet gebeuren, dan moet dat gewoon gebeuren. Rutte is integer met verstand van zaken en we hebben hem nog nooit op een leugen kunnen betrappen.

Oepsie1234 | 17-09-18 | 12:39 | 2

Waanbeelden. Tellen die ook als leugen?

peterdh | 17-09-18 | 13:32

Ben heeeeel benieuwd waar Rutte gaat "werken" als hij de politiek verlaat

priwax | 17-09-18 | 14:34

Het veilingmeestertje schijnt op een nog hoger bod te wachten.

The_Challenger | 17-09-18 | 12:35

Ik heb een idee voor een nieuwe spin-off TV show. De "Bilderberg Bastards". We zien dan een stel Bilderbergers rot geintjes met "het (klootjes)volk" uithalen zoals onaangekondigd 3 miljard aan dividend belasting weggeven of de BTW op primaire levensbehoeften omhoog gooien. Ge-ga-ran-deerd lachen geblazen ... en wanneer ze "gepakt" worden dan kun je lachen met verschillende tactieken om de boel eenvoudig af te doen: van ontkennen tot bonnetje/memo/filmpje kwijt, verontschuldigen (en toch doorgaan) of de ultieme zet is een van je lagere stropoppen slachtofferen (the patsy). Dagelijks live te volgen op politiek24.

Overigens is die 2000 miljoen van de PvdA ook zo doorzichtig als de pest. 2000 ziet er uit als meer geld dan 2. No - fucking - shit, really? En dan nog even ook niet vergeten de punt te plaatsen - wow dat zijn veel nullen! Als de PvdA iets aan het buitenland cadeau doet is het net andersom qua cijfers presenteren, 20 miljoen i.p.v. 2.000 duizend euro!!11!!1 Nog liever korten ze het af, zo weten de sukkelige lezers niet echt het verschil tussen 2mld en 2mln.

liggend_streepje | 17-09-18 | 12:31

Je kunt eindeloos zwammen over de 'kosten'. Maar uiteindelijk kun je steeds pas achteraf vaststellen hoeveel je dat jaar mis hebt gelopen aan belasting.

Papa Jones | 17-09-18 | 12:18

Zouden de coalitie partners CDA, D66 en GL van te voren hebben geweten welke, meloenen, en hoeveel leugens en ellende Rutte te slikken zou geven c.q. over hen heen zou strooien.
Oftewel het aantal lijken uit de VVD kast?
De peilingen laten toch zeer pijnlijke ontwikkelingen zien, 1/3 van de zetels in de min.
Wanneer gaat hun achterban zich roeren, dit hou je niet lang meer droog en de prov. staten verkiezingen van volgend jaar staan voor de deur.
Ik kijk er met plezier naar uit.

Memek | 17-09-18 | 12:17

Het stond in geen enkel verkiezingsplan, daarna was het ook niet opgenomen in het regeer accoord, eigenlijk willen alle coalitiepartners het niet en ook de multinationals hebben er niet om gevraagd.
En toch zet Rutte door. Normaal maakt ie zich nooit ergens hard voor, maar nu blijft ie zich inspannen voor iets dat niemand wil.
En met de Brexit hoef je multinationals geen cadeautjes te doen, die vestigend zich toch wel buiten Groot Brittannië.

Osdorpertje | 17-09-18 | 12:06 | 1

De dividendbelasting is maar een afleidingsmanoeuvre... zo gaan oplichters en illusionisten te werkt.

Ton8695 | 17-09-18 | 12:55

Met zn allen naar het binnenhof.. alwaar zich heftigste demonstratie ooit ontvouwt.... in 3, 2, 1.......... en niemand kijkt op uit de trog, veel te druk met consumeren verder.

Ton8695 | 17-09-18 | 12:03

Schaf maar af. Maar ook de financiele garanties voor banken. En de erfbelasting, de loonheffing, de wegenbelasting, allemaal belastingen die het ondernemingsklimaat in Nederland verslechteren.

ratelaar | 17-09-18 | 11:50 | 1

Vergeet de BTW niet. Dat zou 21% koopkracht schelen wat een enorme economische groei zou betekenen.

W_F | 17-09-18 | 18:22

Zouden er geen mensen zijn die vanwege de hoge belastingen uit Nederland vertrekken? Max Verstappen woont toch bijvoorbeeld in Monaco en al die tennissers? Moeten we eigenlijk ook niet de inkomstenbelasting schrappen?

Watching the Wheels | 17-09-18 | 11:47 | 1

Eigenlijk zouden we gewoon belasting af moeten schaffen. Helemaal. Voor iedereen die meer als een ton per jaar verdient. Dan komen ze allemaal hier heen. Je schiet er geen flikker mee op, huizen worden duurder, etc. Maar ja het vestigingsklimaat is dan wel beter. Of zoiets.

peterdh | 17-09-18 | 13:34

Schaf dan eerst die sterfbelasting af. Daar zijn WEL voorstanders voor te vinden

Giotto | 17-09-18 | 11:39 | 2

Er is iets te zeggen voor het feit dat iedereen op nul begint en daar ook mee eindigt. Wat er tussen zit, doe je zelf met voor sommigen hulp van de omgeving.

O2Neutraal | 17-09-18 | 12:07
-weggejorist-
peterdh | 17-09-18 | 13:43

Ik begrijp dat het Unilever vooral om haar kleine historische Engelse beleggers gaat. Het is een NL-brits fusiebedrijf met tot op heden twee hoofdkantoren.
Als ze naar NL gaan en de Brexit wordt een no-dealsituatie dan kunnen de Engelsen de dividentbelastinh niet meer verrekenen want geen eu.
Dat gaan ze niet pikken dus kan Unilever dan niet naar NL.
Wij Nederlanders voeren een hele andere discussie en denken dat er alleen op de Kaaimaneilanden en zo mensen zitten die niet kunnen verrekenenen en denken dus dat alleen grootkapitaal profiteert. unilver ziet zelf de kansen voot gelijke behandeling van Britten en Britse bedrijven heel wat minder rooskleurig in
Laat dat onze ogen eens openen.

Shoarmamasutra | 17-09-18 | 11:19 | 2

ja en.. de Nederlandse bevolking mag al extra gaan afdragen vanwege die Brexit en dan nu nog meer jaarlijks miljarden solidariteits principes door de strot duwen.. om een paar historische Britten? waarom moet de Nederlandse Burger miljarden gaan ophoesten voor een paar Britten?

fikkieblijf! | 17-09-18 | 11:25

Britse particulieren kunnen het nu al niet verrekenen. Dat heeft niet zo veel met de Brexit te maken. Om te voorkomen dat ze in de problemen komen, heeft Unilever twee soorten aandelen (Engelse en Nederlandse). Omdat Britten geen dividendbelasting kennen, is dit geen probleem. Engels 'grootkapitaal' (dus zeg pensioenfondsen), die hebben manieren dat ze dit soort problemen kunnen voorkomen. Dus alleen Engelse kleine aandeelhouders hebben dit probleem, en dat geldt voor al hun buitenlandse aandelen. Dat is gewoon de Engelse systematiek. Engelse kleine aandeelhouders vormen op alle geïnde dividendbelasting van buitenlanders maar een heel kleine groep, ik gebruik hieronder 10% maar het kan ook 2% zijn. Dus van de 2 miljard gaat dan 40 miljoen naar aandeelhouders (wat min of meer okayish is, al blijven het buitenlandse aandeelhouders) en de rest gaat naar overheden die geen korting meer hoeven te geven aan hun onderdanen.

Nederlanders worden er niet beter van, bedrijven niet, particulieren niet.

Dit is gewoon een oerdomme ondoordachte maatregel.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 11:26

PvdA: geld stelen van productieve morele mensen en dit dan als sinterklaas uitdelen. Gatver.

Gibbon | 17-09-18 | 11:14 | 3

De PvdA zit niet in deze regering en is ook tegen.

Shoarmamasutra | 17-09-18 | 11:20

Eh, uw internet was 6 jaar stuk of zo?

menage | 17-09-18 | 13:26

@Shoarmamasutra: wees blij dat de PvdA niet in de regering zit want dan was er nog meer geld over de balk gesmeten.

Dutch_Viscount | 17-09-18 | 15:14

Dit is de grootste gift van Nederland aan buitenlandse overheden ooit. De afschaffing komt namelijk slechts voor een klein deel ten goede aan de buitenlandse aandeelhouder en voor een groot deel ten goede van een buitenlandse belastingdienst. Nederlandse aandeelhouders hebben 0 (nul) baat aan de afschaffing. Dat zit namelijk zo: in de meeste landen verreken je dividendbelasting die je betaalt (waar dan ook) met de belastingen in je eigen land. Dus een Amerikaans bedrijf welke hier dividendbelasting betaalt verrekent dat met (bijv.) Amerikaanse winstbelastingen. Wij houden dat geld nu dus fijn, de Amerikaanse aandeelhouder wordt er niet slechter van want Amerika verleent een belastingkorting op al betaalde belasting.

In slechts enkele gevallen (met name wanneer de aandeelhouder Brits is waar ze deze verrekening niet kennen of geen verrekenbare belastingen heeft) heeft het voor de aandeelhouder zin. Zeg 10%. Dus van de 2 miljard die elk jaar verloren gaat nu, daarvan gaat zeg 1,8 miljard naar de overheden van Amerika, Frankrijk, Duitsland en 200 miljoen naar de aandeelhouder in de VK. In plaats van dat Engeland zelf een verrekening invoert (zoals elk ander normaal land) schaffen wij het voor iedereen af. Maar nogmaals, de grootste gotspe welke nooit naar voren komt is dat het geen cadeau is voor buitenlandse aandeelhouders, maar voor buitenlandse overheden.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 11:04 | 3

de Kaaiman eilanden .. daar ligt ook het e.e.a van de Oranjes gestald.. o.a. aandelen. En heeft Magriet, Irene en die andere zus die opera zingt ook niet wat aandelen geerfd van d'r paps en mams en in een of ander eiland laten stallen.. Ik blijf erbij dat de Bilderberg groep eens onder de loep moet worden genomen..

fikkieblijf! | 17-09-18 | 11:28

@fikkieblijf, als de Oranjes echt ergens dividendbelasting laten liggen dan hebben ze het slecht gestructureerd. 90% grote buitenlandse aandeelhouders hebben per definitie geen last van dividendbelasting (hun overheden geven belastingkorting), 10% die het wel heeft structureert het simpelweg zo dat het ook opgelost wordt.

Overigens, dividenden zijn maar een klein deel van de aantrekkelijkheid van een aandeel. Meeste aandeelhouders zitten er vooral in voor de waardestijging.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 11:32

Het koninklijk huis is hoofdaandeelhouder Shell met het aandelen pakket natuurlijk ergens in het buitenland. Als de Oranjes die onder Wilhelmina nog 25% van de aandelen Shell bezaten deze niet verkocht hebben dan zijn deze inderdaad 60 miljard euro waard. In theorie is het dividend hierover ruim 3 miljard euro.
De dividendbelasting voor gewone Nederlanders is 25%, of de Oranjes meer dan 1% betalen betwijfel ik. Maar stel dat die 3 miljard aan dividendbelasting wel belast zou zijn dan zouden de Oranje circa 750 miljoen per jaar moeten afstaan aan inkomsten belasting. Nu kost het koninklijk huis ons 345 miljoen per jaar. www.rtlnieuws.nl/algemeen/artikel/416... Wat klopt hier niet?

Flappie2006 | 17-09-18 | 15:12

En waarom gaat het in de nota en algemene beschouwingen niet over de miljarden verslindende en koopkracht ondermijnende 'van het ga af' afspraken? Oh wacht, dat komt de coalitie natuurlijk niet echt uit....

Jarretank | 17-09-18 | 11:02 | 3

van het gaS af.... maandagmorgen...

Jarretank | 17-09-18 | 11:03

dat uitkeren aan benadeelde burgers van geld gaat via de Nl Staat.. naast dat er geen extra tax meer binnen komt door van het gas af te gaan betaald de burger ook de schadevergoedingen aan de burgers aldaar...

fikkieblijf! | 17-09-18 | 11:30

@fikkieblijft Klopt. Maar argument dat we van gas af moeten vanwege solidair zijn met Groningen is een non-argument. Ondertussen stromen er miljarden kubieke meters gas door Nederland naar het buitenland... verdiend de staat er nog wat aan, en moeten wij z.s.m van het gas af, want beter voor klimaat. Die speldenprik die wij qua CO2 uitstoot wereldwijd voorstellen maakt 0,0 verschil.
Opportunisme en burgertje pesten...

Jarretank | 17-09-18 | 12:13

Grote multinationals als Unilever en Shell zijn NV's, naamloze vennootschappen.
Naamloze aandelen verkrijgbaar op de beurzen dus.

Veel kleine aandeelhouders maar hoeveel grootaandeelhouders betreft dit?

En wie kan mij uitleggen waarom een directie de keus van vestigingsland laat af hangen van eventuele dividentbelasting?

VNO NCW baas Hans de Boer, zat gisteren bij WNL op zondag, en gooide het op het voorkomen van vijandelijke overnames.

Voorkomen van vijandelijke overnames? Serieus, Hans de Boer?

Kolderieke verkooppraatjes van deze man die meende Thierry wel even de oren te kunnen wassen door hem een lesje regeren te willen geven..

Waarop Thierry zei dat hij de eerste is die er uit vliegt.
Haha, lachen op de zondagochtend.
Priceless, de Boer was verder vrij stil. Wat me voor iedereen beter lijkt.

Ben-Bataaf | 17-09-18 | 10:58 | 1

Dat was wel weer een rare opmerking van Thierry by the way, wel lachen maar beetje vreemd.

Watching the Wheels | 17-09-18 | 11:49

En wat die trein naar het oosten betreft; waarom niet alle hoofdsteden van de Europese landen ondergronds verbinden met een supersnelmetrotreindinges. En als we toch aan het verbinden zijn, gelijk ook maar een lijntje naar het continent Afrika.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 10:58 | 3

Alleen richting Afrika hoop ik.. ?

BootVluchteling | 17-09-18 | 11:48

Alleen richting Afrika hoop ik.. ?

BootVluchteling | 17-09-18 | 11:48

kweethetooknietbeter | 17-09-18 | 10:58
Stop nu eens met die metro's. Straks kijken Rutte, Ollongren of Pechtold een keer naar House of cards en zien ze een oplossing voor hun problemen

The_Challenger | 17-09-18 | 12:53

HE meneer Omtzigt, wees eens flink, vertegenwoordig eens het volk.

bergsbeklimmer | 17-09-18 | 10:56

Met 2000 miljoen zou ik Asscher en consorten eruit flikkeren en een regering vormen van goede bestuurders om dit land weer op de rails te zetten. Maakt me niet uit wat die gasten dan verdienen. Een beetje de subsidiekraan door ze laten dichtdraaien een het is een win win situatie of beter gezegd we gaan bakken geld overhouden voor zorg, politie en defensie.

Blonde Nel | 17-09-18 | 10:51 | 2

Asscher? Die zit niet in de regering

Shoarmamasutra | 17-09-18 | 11:20

goed lezen Shoarma... zeg ik ook helemaal niet

Blonde Nel | 17-09-18 | 11:41

Tja, Mark's wil is wet blijkbaar. Anders gaat ie met deuren smijten. Mark heeft een Ruttegraat, das een zeer flexibel stuk bot in zijn rug die als je em induwt 2x zo hard weer opveert. Ook heeft deze heer een zeer slecht geheugen, wat me best lastig lijkt als premier. Als ik zo'n slecht geheugen had was ik naar de dokter gegaan. Ook is hij zeer vergevings gezind als je bij de juiste partij hoort. Voor iemand die boven de partijen hoort te staan is best partijdig.
Gelukkig mogen wat dat allemaal nog zeggen hier (voor hoe lang nog).

Hiesjes | 17-09-18 | 10:50

Verbaast me niks, ze liegen allemaal dat ze barsten.

Kris | 17-09-18 | 10:49

Ik stel voor een boycot op Shell en Unilever producten, we hoeven toch niet alles te pikken in dit idiote land, het wordt met de dag gekker.

Ik tank vanaf vandaag niet meer bij Shell

Iemand nog een goed voorstel voor boycotten..??

Mich2007 | 17-09-18 | 10:47 | 5

Dank Steekmug!

Lupuslupus | 17-09-18 | 11:14

Ik heb voor morgen vast glijmiddel van de Etos ingeslagen in plaats van Vaseline.

koosnaam | 17-09-18 | 11:14

Vaseline is vergif. Wordt van aardolie gemaakt.

Lupuslupus | 17-09-18 | 11:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Antwoord op vraag asshole: per ommegaande dit tyfus land verlaten.

WayneGretzky*99* | 17-09-18 | 10:42

Dividenduitkeringen worden op de vennootschap belast, die moet aftikken.
Bijna alle Nederlanders mogen dit verrekenen.

Het heeft Rutte behaagd om deze enige (indirecte) belasting, die alle in Nederland van belastingplicht vrijgestelden al jaren een doorn in het oog is, af wentelen op het MKB en daarmee op het gepeupel.

Ben-Bataaf | 17-09-18 | 10:38

Nederland wordt steeds stommer! Lekkere consulanders!

Mark_D_NL | 17-09-18 | 10:37

Unilever troep moet je sowieso niet eten. Ze gooien dezelfde bestanddelen in hun deodorant als in hun maaltijdpaketten.

lynxen | 17-09-18 | 10:35 | 3

Andersom ook! Ik heb gewoon avocado lotion in mn toiletpapier. Deze wereld ahahahaha. Schudt hoofd.

Wiesmann | 17-09-18 | 10:38

De mensen moesten eens weten wat er allemaal voor tyfuszooi in hun eten wordt gestopt.
Controlerende instanties ? vergeet het !
(ex voedingdeskundige)

joppo0 | 17-09-18 | 10:50

Daarom zoveel mogelijk vers en als het even kan: biologisch. Dus helemaal niets uit pakjes en zakjes.

Lupuslupus | 17-09-18 | 11:54

Veel reageerders zijn bang dat zij de rekening krijgen voor de afschaffing van de dividend belasting. Die verschuiving is echter niet de olifant in de kamer. Maar heffing van belasting in het algemeen deugt niet. Die zou minimaal moeten zijn. En de overheid zou er goed aan doen goed met ons geld om te gaan. Of is met Klaver meedoen de betere optie? Ik denk het niet.

Sierstrip | 17-09-18 | 10:33 | 2

Het enige wat Klaver gaat doen als hij aan de macht is, dat jij geen auto meer kan rijden, maar alle importers wel en zo snel mogelijk.

lynxen | 17-09-18 | 10:36

En daar bent u voor?

Sierstrip | 17-09-18 | 10:38

Het is voor mij als ex VVD onbegrijpelijk dat er nog iemand op die club stemt: dat is hetzelfde als in je eigen voeten schieten.

goedrechts | 17-09-18 | 10:29 | 3

Ex Vvd stemmer. Ja, beetje afhankelijk van wanneer je gestopt bent. Maar in basis ga ook jij de Platte wagen op! Of heb je een good excuus?

Mark_D_NL | 17-09-18 | 10:31

En die zogenaamde duizend euro is geen excuus!

LaCroix | 17-09-18 | 10:32

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Lupuslupus | 17-09-18 | 11:56

Kan iemand mij overigens uitleggen waarom Rutte hier de omgekeerde salamimethode toepast?

Rest In Privacy | 17-09-18 | 10:26 | 1

nou nee hoor, het eerste plakje was bij de vrinden opdienen tijdens het coalitieformeren, daarna een plakje buiten het regeerakkoord om in de kamer in te dienen, daarna nog meer plakjes van het kost bijna nix of beetje en telkens komt er een pepertje bij in de plakjes.. de worst met mosterd erbij opgediend

fikkieblijf! | 17-09-18 | 10:34

Wat wil je van een geschiedenisleraar en een veilingmeester.

Pelforth | 17-09-18 | 10:26 | 4

Het enige wat ze kunnen is op hun eigen niveau met hun domme gladde praatjes het grote domme gedeelte van de bevolking achter zich krijgen en dan ben je in de democratie de baas, ook al is de uitwerking op je land vervolgens funest en heeft datzelfde grote domme gedeelte van de bevolking daar ook last van, maar die snapt toch niet wat de oorzaak is.
Namelijk hun domheid die er voor zorgt dat ze in het slappe geklets van types als Rutte en Pechtold trappen en het daaruit vloeiende geretardeerde stemgedrag.

kempenaer | 17-09-18 | 10:34

De geschiedenisleraar en de veilingmeester zijn nog niet half zo dom als het volk wat op ze gestemd heeft.

jemagookniksmeer | 17-09-18 | 11:19

jemagookniksmeer | 17-09-18 | 11:19
De mensen worden bang en onzeker gehouden. Nu ook weer door extermisten een platform te bieden op de staatsomroepen (Sinterklaas/genders/etc) en niet op te treden tegen We-Are-Here, etc., lijkt de partij van Dijkhoff en Prutte opeens een mooi alternatief voor mensen die niet durven te stemmen op echte alternatieven (want peroxide haar / jong op piano / alleen voor dieren / sp wil niet regeren, etc.).

O2Neutraal | 17-09-18 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

De besparing op de AOW is inmiddels 4 miljard.. Weet u nu ook waarom u gedwongen door mag werken.

ja,diedus! | 17-09-18 | 10:24 | 1

nou dan kan daar de dividendbelasting afschaf kosten mooi van worden betaald.. en die 4 miljard is nog maar van 2 jaar! het worden er nog meer immers de leeftijd stijgt nog steeds!

fikkieblijf! | 17-09-18 | 10:35

Als democratie zou werken was het al lang afgeschaft

Oetiohnegentechnik | 17-09-18 | 10:24 | 1

De democratie, althans in onze versie, heeft ons de huidige steeds groter wordende ellende gebracht.

kempenaer | 17-09-18 | 10:30

creatief boekhouden, blij maken met geld dat er niet is.

Jan Passant mk2 | 17-09-18 | 10:22 | 2

Geld klotst tegen de plinten.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 10:29

(geleend) geld klotst tegen de plinten.

boerk | 18-09-18 | 10:09

Ik word zo “Apengeil” van al dat gelul over de afschaffing van de dividend belasting! En straks natuurlijk weer keer op keer aan de orde tijdens de Algemene Beschouwingen. Wanneer haalt dier lul van een Mark Rutter nu eens bakzeil???

kippevlees | 17-09-18 | 10:22

Misschien een simpele vraag, maar als volgens het CBS de dividendbelasting in 2017 EUR 3,6 miljard opbracht, hoe kan het afsxchaffen ervan dan slechts EUR 2 miljard kosten?
statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

Beefbus | 17-09-18 | 10:21 | 3

Dat andere deel is de dividendbelasting die wordt opgehoest door “niet multinationals”. Echt Nederlandse bedrijven dus, zonder buitenlandse aandeelhouders.

JanvandeBiertent | 17-09-18 | 10:34

Omdat de dividendbelasting voor Nederlandse individuen geldt als voorbelasting. Dat levert een aftrekpost op. Die valt weg wanneer de dividendbelasting wordt afgeschaft.

Heau even | 17-09-18 | 10:37

@JanvandeBiertent | 17-09-18 | 10:34
@Heau even | 17-09-18 | 10:37
Duidelijk, bedankt!

Beefbus | 17-09-18 | 10:56

Rutte zit duidelijk klem. Unilever heeft voor Rotterdam gekozen en dan de regel niet doorzetten en niet aardig. Maar ik snap niet dat de Unilever baas niet tegen hem zegt "joh, je hoeft er niet door in de problemen te komen, we regelen wel wat specifiek"

merel veld | 17-09-18 | 10:21

Dit is toch nodig om alle pensioen fondsen te laten verhuizen naar de Oostblok landen?
Lagere loon/beheerkosten.
Goed voor het nederlandse vestigings klimaat, alle pensioenfondsen op de trein naar het oosten. Bezwaar maken kan, graag in het pools.

boerk | 17-09-18 | 10:20

Positief hieraan is dat het geld blijkbaar tegen de plinten klotst. Als er ooit iemand met een minimum aan fatsoen en een financiële achtergrond de dienst uit mag maken valt er heel veel te winnen. Miljarden aan misgelopen dividendbelasting, miljarden aan zinloze ontwikkelingshulp, miljarden belastingafdracht aan de Brusselse dieven, miljoenen aan zinloze ICT-projecten, er valt werkelijk ontzettend veel te besparen.

spanarchist | 17-09-18 | 10:19 | 4

econoom en de aow leeftijd nog sneller omhoog duwen.. tot je 70e! binnen 4 jaar..

fikkieblijf! | 17-09-18 | 10:37

Het lijkt ook wel op het laatste graaien voordat de bom barst.

Papierversnipperaar | 17-09-18 | 10:51

Zelfs zonder financiele achtergrond moet er iets van te maken zijn. Helaas is wel binnenkort de koek op.

O2Neutraal | 17-09-18 | 12:17
▼ 1 antwoord verborgen

Godverdomme wat een gênante vertoning. Lolo minder heftig muziekje eronder voor de volgende keer please.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 10:19

Gelukkig brengt de BTW-verhoging bij nader inzien.... 1 miljard euro meer op - dus dit kunnen we tegen elkaar wegstrepen.

sociaal_econoom | 17-09-18 | 10:15 | 5

Knufter, gaat hier om meer en minderopbrengsten niet over de totale som. Bovendien, Nederlanders en minder consumeren? Met huidige rentestanden consumeert de nederlander zich helemaal de moeder.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 10:23

Wat willen we dan? Die instant soep kwijtraken? Die zoute worsten voor in de soep van een ander merk kopen? Alle zoute meuk van een ander merk met zoute meuk kopen? Willen we dat echt met zijn allen? Stel je voor! Dat mooie bedrijf dat florerende palmolieplantages in Indonesië uit de grond heeft gestampt waar eerst nutteloze apen in bossen leefden tegen de haren strijken. Dat is gewoon iet netjes!

Dirk III | 17-09-18 | 10:24

Dirk 111, hier geldt inderdaad alles is voor Bassie (lees, Unilever, Shell etc). Uw vermeende 1.5 koopkracht winst (w o w, tis ongelooflijk en zelfs dit zal blijken niet waar te zijn) verdwijnt linea recta in de zakken van deze grootgrazers.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 10:25
▼ 2 antwoorden verborgen

De vezels worden duur betaald.

Poesmobiel | 17-09-18 | 10:14

het blijft van de pot gerukt.. de burger de lasten blijven verzwaren en nog meer en hogere BTW en belastingen opleggen en het groot kapitaal en de zeer rijken buiten Nederland die dividend ontvangen ( want dat is dus niet jan met de pet in een ander land) een kadootje geven om ververvolgens de rekening van dat kadootje weer bij de Nl burger neer te leggen.. dit is niet uit te leggen! En nu nog hoger, we weten allemaal dat de onwaarheden (leugens) van Rutte standaard en als normaal door hem worden gezien.. hij heeft een opdracht van de Bilderberggroep uit te voeren...

fikkieblijf! | 17-09-18 | 10:14 | 2

Rutte moet zich echt kapot schamen, die vernaggelt zijn eigen volk ten faveure van buitenlanders. Verraad is het.

kempenaer | 17-09-18 | 10:22

Kempenaer 'de waarde van een mens hangt af van het aantal dingen waarvoor hij zich schaamt'. Shaw
Nul schaamte!

Rest In Privacy | 17-09-18 | 10:43

En toch, als Rutte er van overtuigd is dat het een goede maatregel is dan is dat zo. Deze man heeft tenslotte slechts het beste met Nederland voor.

spanarchist | 17-09-18 | 10:14

Ik denk dat pas vanaf 50 milliard iemand bij de VVD zegt dat er iets moet gebeuren; bijvoorbeeld een korting van de uitgaven op migranten van 10000 mrd naar 9999 mrd - om het volk in slaap te sussen.

hangtiet met knoop | 17-09-18 | 10:13

Ben weer 2 weken in hellhole Nederland geweest. Blij dat ik weer wegga vandaag. Want wat een benauwende, gespannen sfeer hangt hier toch. Op straat veel agressie, op TV en in kranten agressie, in de politiek agressie.. overlal maar haat, vooral vanaf links. Doei!

Mark_D_NL | 17-09-18 | 10:13 | 9

Kempenaer heeft gewoon gelijk. Vanaf je high horse in een ander land commentaar leveren is iets heel anders dan met je poten in de Nederlandse modder staan. En daarom zijn zulke commentaren niet serieus te nemen.

Maar zulke 'Nederlanders' zijn er altijd al geweest, in 1940, jaren later toen de Sovjet Unie Hongarije bezette enz. Dus nieuw is het zeker niet, wel verachtelijk. Die zeggen niet 'eigen volk eerst' maar 'IK eerst' en de rest van Nederland kan de rambam krijgen. Dat ze dan nog vanuit het buitenland de hoogste babbels hebben is een gotspe.

Lupuslupus | 17-09-18 | 10:52

Ik had het van de week ik kwam van rechts maar niet echt een zichtbare straat, dus ik maak een gebaar van rij maar door toen hij me op het laatst zag. Die Turk werd kwaad schreeuwen deed hij met zijn rare haatbaard in zijn dikke Mercedes. Een soort galant gebaar ziet hij als iets heel anders, in ieder geval hield hij er niet van om door een Nederlander verteld te worden wat hij met doen.
Ik gaf hem geen aandacht en hij reed door, ik woon in zo'n wijk waar volgens de GS allochtonen meter in 2010 35% niet westerse allochtoon was, nu zal het wel 50% zijn, allemaal wonen ze in zo'n 10 flats achter in de wijk. Ik moet zeggen dat ik wel vaker dit soort dingen meemaak, zelfs kinderen van rond de 11 die allerlei Arabische teksten uit beginnen te schreeuwen in je richting.
Ik wil echt weer snel naar mijn oude dorp terug waar elke straat net een schilderijtje lijkt en het geld uitgegeven wordt aan mooi groen en straatonderhoud ipv haatvolk.

Papierversnipperaar | 17-09-18 | 10:59

Precies lupuslupus. Met de staart tussen benen naar het buitenland, alles hier laten verrekken, niets meer bijdragen aan land en volk, maar wel vanaf de zijlijn blijven blaten. Dan heb je eigenlijk geen recht van spreken meer, figuurlijk gezien.
Er zijn ook heel veel Nederlanders die hard werken, belastingen betalen, hun roots hier hebben, familie en kinderen en die het hier leefbaar willen houden. Die mensen worden veel te weinig gehoord, daar wordt veel te weinig rekening mee gehouden, die hebben geen gesubsidieerde belangenclubjes, die hebben geen tijd voor protest. Die werken en zorgen. Dat is het werkelijke kapitaal. Eigenlijk zouden zij stemrecht moeten hebben en de rest niet.

kempenaer | 17-09-18 | 11:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Het verlagen en afschaffen van belastingen in een land met zo’n asociaal hoge belastingdruk als Nederland is een gerechtvaardigd streven, maar dan moet je wel tegelijk het gat in de hand van de ambtenaren en politici dichtnaaien. Overheidsuitgaven drastisch verlagen en ambtenaren en masse ontslaan, kunnen ze na wat aanvullende cursussen eindelijk aan echt werk worden geschopt waar er wel economische waarde wordt toegevoegd. De regeldruk gaat ook automatisch naar beneden als je er van die luie ambtenaren uit gaat gooien.

kempenaer | 17-09-18 | 10:11 | 4

Zo is dat. In de private sector komt men mensen te kort. Krimp de ambtenarij in en zet de vrijgekomen mensen in daar waar er meerwaarde wordt toegevoegd.

Sierstrip | 17-09-18 | 10:19

Precies, dat zou een VVD streven moeten zijn als het echt een liberale partij zou zijn.
Maar daar heeft Rutte die een diploma geschiedenis heeft de ballen verstand van. Het interesseert hem ook niet, anders was hij wel wat anders gaan studeren dan geschiedenis en was hij niet het grootste gedeelte van zijn leven veredeld ambtenaar geweest.

kempenaer | 17-09-18 | 10:25

Men is toch echt ook van plan de belastingschijven te verruimen en er lager tarief op te zetten.

Shoarmamasutra | 17-09-18 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

Jaarlijks 2000 miljoen, of meer dus. Laten we dat geld in vredesnaam in infrastructuur pompen. Zolang we dat op orde houden, en zelfs beter hebben en houden dan de ons omringende landen, overleven we het echt wel dat Unilever zijn hoofdkantoor in Londen poot. Daar hebben die bedrijven ook veel plezier van, en wij als kiezer ook. Maargoed, dividendbelasting wordt afgeschaft, linksom of rechtsom.

bulk | 17-09-18 | 10:10 | 2

Ja vooral nog meer wegen neerplempen in dit overvolle land. Stop de import voor de komende 10 jaar! Zet hekken neer zoals Orban doet. Weiger immigranten. Ons land is vol!!

Lupuslupus | 17-09-18 | 10:56

Is slechts ca150€ de neus per jaar.

De Profundus | 17-09-18 | 14:12

Mensen en bedrijven werken niet voor de belastingdienst. De belastingdienst heeft geen onbeperkt recht op andermans verdienste. Dat zou het leidende beginsel moeten zijn.

Sierstrip | 17-09-18 | 10:09 | 2

Ik zie dat toch iets anders. Pas in September van ieder jaar is iedere knaak die in mijn portemonnee zit echt van mij, tot 31 december. Daarna begint het feestje van de blauwe enveloppen brigade weer vrolijk opnieuw.

JanvandeBiertent | 17-09-18 | 10:27

Jan, u werkt wel voor de belastingdienst? Ik hoop met plezier.

Sierstrip | 17-09-18 | 10:37

EU heeft nog meer geld nodig. Dus aan de slag slaven va Nederland! Hahaha, lach mijn kont in drieen over zoveel onbenul bij de NL bevolking.. wat een schapen.

Mark_D_NL | 17-09-18 | 10:08 | 2

Iemand die vanuit zijn veilige stulpje (ver) over de grens mij als Nederlander de les wil lezen neem ik geen moment serieus. En dat geldt voor alle weglopers.

Lupuslupus | 17-09-18 | 11:00

En vanuit dat stulpje ook nog roeptoetert dat we vooral niet moeten gaan stemmen. Nee, vooral niet doen, dan wordt de macht van d666 en de vvd volksverlakkerijpartij nog groter.

Degrelle | 17-09-18 | 11:47

Wat zijn het toch een incompetente horken bij de vvd. Geen wonder dat je je hier moet laten vertegenwoordigen door het kaliber @DKS of @berbaar.
.
2000 miljoen.. daar krijgt een vvd-er net een ijspaleis voor uit de grond.

Parel van het Zuiden | 17-09-18 | 10:07 | 2

Ijspaleis?

Rest In Privacy | 17-09-18 | 10:49

IJspaleis is de bijnaam van het stadhuis van Den Haag.
Kostte 125 miljoen en hebben we te danken aan PvdA-ert Adri Duivesteijn.
Maarja pareltje is niet zo van de feiten dus zit hij/het er zoals zo vaak faliekant naast.

Berbaar | 17-09-18 | 11:03

Dat rotvolk moet gewoon de bek houden en de portemonnee trekken. Wordt er een keer een belasting afgeschaft, moet je ze zien schuimbekken. Weet je wat? De rest van de belastingen wordt gewoon verhoogd. Dat zal ze leren.

El Rico Grande | 17-09-18 | 10:07

Meneer de expert Spanjers doet een aanname over 2020, experts van/rond het ministerie doen weer andere aannames. That's all.
Zal allemaal weinig invloed hebben als dit thema in de formatiebesprekingen vastgelegd is tussen de partijen.

Berbaar | 17-09-18 | 10:06 | 9

Minder ambtenaren is niet een oplossing. Het gevolg is dat er in de plaats busladingen dure consultants binnengereden worden.

Degrelle | 17-09-18 | 11:43

@kempenaer | 17-09-18 | 11:12

Regel no. 1 bij Berbaar is: dat hij alles aan elkaar liegt.

Zo heb ik hem al een paar keer betrapt op leugens en of verklaringen.
Ook eigent hij zich verhalen en/of ervaringen van andere reaguurders toe.

Waar hij dan doodleuk mee gaat lopen blèren, dat het zijn eigen verhalen zijn.

Heel zeilig deze trol.

Baski | 17-09-18 | 12:39

Baski | 17-09-18 | 12:39

Klopt. Pas geleden las ik nog een epische. Hij weet zelf niet eens meer wat ie bij elkaar liegt. Kampioen liegen hier in de panelen. En je weet wat er met kampioenen gebeurt hé?

The_Challenger | 17-09-18 | 12:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Bea (dus Shell) wil het en Rutte doet het

Bokito ergo sum | 17-09-18 | 10:06 | 3

Maar we krijgen er verdeel voor terug! Hoofdkantoor in NL, bijvoorbeeld ..... 10 fte .....
Nu jij weer!

MarcS | 17-09-18 | 10:07

MarcS die 10ft zijn dan een paar CEO's die vooral elders hun iphone bijhouden en de schoonmaakster, die laatste om die kamer in een brievenbustoren af en toe bij te stoffen en dat voor een minimumloon!

fikkieblijf! | 17-09-18 | 10:42

Absurd eigenlijk, om een minpres te horen zeggen dat het zijn eigen vurig gewenste afschaffing een "bizarre maatregel is" maar toch móet plaatsvinden. 2,5 miljard wegspoelen met niet meer motivatie dan dat het een "bizarre maatregel is".

Hoe dan.

Voor zoveel belangrijke zaken en maatschappelijke problemen is géén geld. Op is op. Maar het weggeven van belasting twv 2,5 miljard, dát geld is er dan weer wél. En tegelijk verhogen we dan voor het plebs een serie belastingen. Gemeentes die WOZ verhogen puur om begrotingstekorten (veelal op het gebied van zorg) aan te vullen. En Rutte goochelt maar met wat koopkrachtplaatjes, BTW'tje omhoog, lonnbelastingkje omlaag, komt allemaal goed mensen! Maakt U geen zorgjes, op het eind maakt U winst, écht waar.

Welke smurf gelooft dat nog.

Dutchbeaurouge | 17-09-18 | 10:05 | 3

Ollongren. Haar partij steunt het als ze mag blijven.

El Rico Grande | 17-09-18 | 10:08

Ollongren ziet eruit als Bart de Graaf in zn laatste stadium. Dat mens moet 3x daags aan de dialyse om haar brein te laten spoelen.

Dutchbeaurouge | 17-09-18 | 10:12

@Dutchbeaurouge | 17-09-18 | 10:12
LOL!!!

Manus Olie | 17-09-18 | 10:41

Prachtig. Ehhh, maar well stemmen heur. Anders gaat uw stem verloren. Hahaha, ik pis in mijn broek van het lachen.

Mark_D_NL | 17-09-18 | 10:05 | 5

Niet stemmen, dan ook niet zeuren en klagen alhier.
Juist wel gaan stemmen, hoe groter de opkomst hoe moeilijker de uitslag te manipuleren is.

JanvandeBiertent | 17-09-18 | 10:21

@janbiertent ik heb niets te klagen. Vermaak me kostelijk! En stemmen is voor de dommen.

Mark_D_NL | 17-09-18 | 10:29

Stemmen voor de EU moet je sowieso niet doen. Hebben ze het argument, dat we er zelf voor hebben gekozen, terwijl we expliciet tegen de EU waren bij het referendum daarover.

lynxen | 17-09-18 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Het wordt steeds gekker. Moet Rutte niet eens naar de dokter. Dat hardnekkige van die man is niet ok

Ruud5 | 17-09-18 | 10:03 | 3

Je zou bijna gaan denken dat de multinationals wat compromitterende beelden hebben waar ze Rutte mee kunnen chanteren.

JanvandeBiertent | 17-09-18 | 10:19

Ze hebben van iedereen compromitterende fotos, dat is de ellende, Wie niet wilt wordt naar een feestje gelokt en vrouw ernaast en hupsakee, kan meestemmen met de regering, Zo werkt het.

gato | 17-09-18 | 10:38

Haha.... bij Rutte werkt dat niet.

drs kwenie | 17-09-18 | 11:17

Het kabinet kan niet meer terug en zal misschien bij de Algemene Beschouwing op verzoek van de coalitie met nog wat lastenverlichtingen komen. Voor de rest zal Nederland zich hier niet zo druk meer over maken. De ene helft is druk met werk en de andere helft ligt deze week op het strand.

Mannes | 17-09-18 | 10:03 | 2

Nou, ik heb het gevoel dat deze maatregel nog heel lang politici van de huidige coalitiepartijen zal blijven achtervolgen. Beetje zoals het kwartje van Kok.

deministerpresident | 17-09-18 | 10:08

Mannes | 17-09-18 | 10:03
Ga je die laatste 2 zinnen nu in ieder topic gebruiken? Dit valt toch niet meer te verkopen aan een weldenkend mens?

The_Challenger | 17-09-18 | 12:41

Klein bier, gezondheidszorg is vele malen duurder NEXT .......
toch DKS, berbaar etc?

MarcS | 17-09-18 | 10:02

Daar gaat onze 1,5%...

jip_86 | 17-09-18 | 10:00

Iedereen heeft het over 2 miljard, maar wat daarbij in mijn ogen onderbelicht blijft is dat het 2 miljard PER JAAR is. Dus niet éénmalig, maar jaar in jaar uit.
WAAROM is het een goed plan om dat zomaar uit het niets op te geven? Omdat een leraar maatschappijleer tot in zijn vezels voelt dat dat goed is? Schiet mij maar lek.

J. Jarig | 17-09-18 | 09:58 | 2

Mensen die maar blijven zeggen PER JAAR, zijn vermoeiend. Dat is hier iedereen wel duidelijk heur.

MarcS | 17-09-18 | 10:03

En groeiend met zo'n 4-7% gemiddeld per jaar.

lulleficatie | 17-09-18 | 11:41

VVD en D66 een vrije val in zetels. Daar hoop ik op.

Dommedaris | 17-09-18 | 09:56 | 2

En dan? Waar denkt u dat mensen die tot nu toe steeds op die Verhofstadt-partijen zijn blijven stemmen, naartoe gaan?

JTKDM | 17-09-18 | 10:34

JTKDM | 17-09-18 | 10:34

Naar partijen die stiekem in hun hart de hofstadgroep steunen? De verdubbeling van Denk komt al lang niet meer van de leeggelopen PVDA.

The_Challenger | 17-09-18 | 12:39

Asscher die vraagt wat met 2 miljard te doen? In zijn geval in een bodemloze put storten. Iemand van de pvda die vraagt wat met 2 miljard te doen? Die partij spoelt het al door het doucheputje voor half acht als ze zo vroeg uit bed kunnen komen (als het niet geklauwd is door een lid, hoi Bertje vd Roest).

TheseDays00 | 17-09-18 | 09:54 | 1

Ja, een pvda’er die veinst dat hij zich zorgen maakt om de spilzucht van de overheid, lachen hoor!

kempenaer | 17-09-18 | 10:18

Bij de Shell tank ik uit principe al 20 jaar niet meer, Unilever troep eet ik al lang niet meer, krijg je kanker van.(Geldt voor alle voedsel van multinationals)

psychopeter | 17-09-18 | 09:59

Geen shell, geen Unox, geen Nederland...

Mark_D_NL | 17-09-18 | 10:06

Nou is het Spaanse eten ook niet te vreten, maar de Catalaanse boeren zijn hard aan werk op land, zelfs boerenkool is hier nu.

gato | 17-09-18 | 10:41

Gaat , goed, ook minder geld voor IS!!! Das mooi!!!!!

vanrechteren | 17-09-18 | 09:52

Wie is de veilingmeester? Éénmaal, andermaal...

Mr_Natural | 17-09-18 | 09:52 | 1

Praat me niet over veilingmeesters...

PresidenteDeConjovia | 17-09-18 | 11:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl