Het is hier fantasties! Vakantievierende Volkskrantlezers dolblij met vrije val Turkse lira

Vakantie-advertenties blijken Gouden Financieele Tip.
Heel erg goed nieuws voor mensen die op dit moment in Turkije zijn. Het vakantieland, dat bekend werd bij vaderlandse toeristen door alle advertenties in dagblad de Volkskrant, is hard bezig zijn economie naar de galema galema gallemiezen te helpen. De Turkse lira is geen cent meer waard, dus je kunt in Alanya en omstreken lekker goedkoop diepzeeduiken en/of mezze eten! Wat een buitenkansje. We zijn allemaal Nederlanders ja toch niet dan dus kan ons het schelen dat de wereldeconomie dankzij een door absolute macht gecorrumpeerde dictator weer een flinke tik krijgt en arme Turkse gezinnen de dupe worden en die hele immigratiedeal nu ook op omvallen staat. Je leeft maar een keer toch? Nou dan.
RTLZ uitlegvideo
UPDATE - Schuld van Twitter!
Social
Reaguursels
Inloggen"Vakantieman, het is hier fascistisch!"
Iemand moet het doen toch?
Hier een domme Turk: www.liveleak.com/view?t=u6vNB_1534156...
Turkije? Nog niet als ik er graties heen kon! Naar Marokko? Vergeet het maar! Zelfs niet als ik geld toe krijg. Ga nog liever fietsen in Tjadjikistan of vier weken naar Center Parcs.
lekker dan .. en wie moet dan al die weekendinternaten dan gaan bekostigen....?
jesse?
denkvarkens?
Silvana?
peter R de vr?
Schokkend maar weinig verassend dat een failliet land als Spanje zo’n hoge lening heeft uitstaan aan Turkije.
Binnenkort weer een staatsgreep, maar nu echt, wedden?
De Turkse exportpositie is sinds september van vorig jaar verdubbeld in slagkracht.
https://www.geenstijl.nl/5142624/turkse-staatspersbureau-erdogan-wint-met-50/
Minder dan 2 maanden.....
Erdogan: 'Erdogan winnaar Turkse verkiezingen'
Maarre
Is het niet gewoon een koersverloop?
Zie maart dit jaar....
https://www.finanzen.nl/valuta/grafiek/euro-turkse-lira-koers
Is Andrew Brunson al vrij trouwens?
Sommige van de vakantie(Neder)Turken vinden het maar al te goed dat die Lira in waard zakt, ze hebben zoiets van hadden jullie maar niet op Erdowolf moeten stemmen. Zijn er niet echt veel maar ze zijn er, voor de rest verkoop je goud redt je leider die heeft te weinig punica.
@Pelforth | 13-08-18 | 15:00
Ik vraag me af wat de heldhaftige Turkse officieren en onderofficieren doen als hun inkomen ineens sterk achterblijft bij de prijsontwikkelingen in het land. Zou hun loyaliteit (voor een deel ook gebaseerd op angst om erbij genaaid te worden) jegens Erdogan dan ook zo groot blijven? Zal niet de eerste keer zijn dat militairen hun eigenbelang behartigen met "spulletjes van hun werk".
Pedo gay homo flikkertje geert wilders is in zijn reet genomen door trump.
Kansenparel, kan niet missen.
Also also also.
Jullie Erdootje heeft een kleiner Pinkeltje als Trump. Nog ff en je moet de kruiwagen meenemen als je gaat winkelen ipv je schoudertasje.
Wat een geweldig commentaar van iemand met een IQ ≤ 80.
Jongenman1990
Jongeman. Tussen-n
1990 is 28? Dat is niet meer jong, dat is tijd om te trouwen met je nichtje!
Oh trouwens: pedo? Mohammed deed het met ... Aisha! En die was....?
Tromgeroffel.....
Als dit het niveau is van de gemiddelde Erdo-aanhanger dan ziet het er niet goed uit voor dat ooit zo machtige land.
TOET TOET, de lira ies kapoet..
Erdogan = megalottomaan
@ Erdogan: weet je wat het nadeel is van denkwaardige opperwezens "hebben" als wapen tegen de dollar ? Nou.......... dat denkbeeldige opperwezens niet bestaan en dus niets kunnen of doen. Allah ? De groeten aan je sprookjesfiguur mafkees. Owjha, als je doekoes nodig hebt kun je misschien je paleis van 515 miljoen verkopen. Diegenen die op hem stemden verdienen dit "beleid". Hoewel.... als je vertrouwt op Allah dan doe je nog minder dan mensen die helemaal niets doen. Want door Allah te verheerlijken denk je dat je klaar bent en dat het goed is. Dat is kwalijker en schadelijker als mensen die bewust niets doen. Tataaaa.
Schadelijker dan. Niet als.
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=125
NOS Teletekst 125
Turkse actie tegen sociale media
Turkije onderneemt juridische stappen
tegen mensen die op sociale media
berichten plaatsen die de economie van
het land schaden.De regering zegt dat
bijna 350 accounts zijn geïdentificeerd
waarop "provocatieve berichten" stonden
over de waardedaling van de Turkse
munt,de lira,tegenover de dollar.
De lira raakte in een vrije val toen
tussen VS en Turkije een conflict
uitbrak over de gevangenschap van een
Amerikaanse dominee in Turkije.
Volgens het OM is Turkije het doelwit
van een economische aanval en zal het
actie ondernemen tegen alle media die
aan die aanval deelnemen.
Hey er begint een auto buiten te toeteren...... Irritant.
Maar goed, de Turkse munt gaat dus een vrije val in. Bankrun? Wacht even, de deurbel gaat.....
Ehm.
Ik bedoel dus dat de Turkse economie sterker is dan ooit dankzij Erdogan!
En Erdogan heeft daar echt zelluf aan bijgedragen. Hij is echt goed!
Zo. Erdogan is een held. Leve Turkije! Leve Erdogan!
*Auw. ....
Erdogan zal nog vreemd opkijken, hoe zijn kiezers zullen reageren
Erst komt das fressen dan die moral!
Wanneer zijn er weer verkiezingen in Turkije?
Oh wacht.....
Zal er ook maar 1 van die lokale erdotoeters inmiddels bedacht hebben dat die stem van hem hier zn familie daar geen goed heeft gedaan...... uhm nee... want inshalla enzo... mooi man zo’n geloof, nooit meer zorgen of spijt
Die droeftoeters hier nemen harde Euries mee op vacantie dus die lachen zich rot.
Turkije één keer geweest nooit meer, geef mij dan maar Griekenland of Italië, daar is nog cultuur en geschiedenis te vinden, de mensen zijn ook een stuk vriendelijker.
In Istanbul ook wel, maar dat is feitelijk bezetg gebied. Meer dan Gaza of de Westbank ooit geweest zijn.
Op joop.nl angstvallige stilte. Al die DENK en NIDA trollen op die site willen natuurlijk niet dat dit besproken wordt.
Ben er nog nooit geweest en zal er ook nooit naar toe gaan. Eerst excuses van die pannenkoek en de islam in de gootsteen.
Grappige is dat er wel cultuur en geschiedenis is te vinden: de Hellenistische en Romeinse steden (of de ruïnes daarvan) zijn nog in grote getale aanwezig. Daar kan men ook de archeoloog uithangen en stukjes pot uit 400 v.C. meenemen, die liggen overal op die sites verspreid. Archeologie kunnen ze niet zo goed in tuuter tuuter land. Ook mooi dat die stukjes geschiedenis helemaal NIKS met de Turkomannen te maken heeft.
Iedereen naar Bulgarije op vakantie, en helpen de buitengrenzen dicht te houden, voor de volgende groep economische turkse vluchtelingen
Ja, ja, ook ik heb leedvermaak met Turkije. Maar ik heb wel een kleine kanttekening…
De ING, een bank die in 2008 met TIEN Miljard EURO staatssteun op de been werd gehouden, heeft nu een totaal vermogen van VIJFTIG MILJARD. Dat klinkt goed, ware het niet dat ze voor VIJFTIEN MILJARD EURO in de Turkse Lira zitten.
Als de Lira volledig onderuit gaat, kan de Nederlandse staat dus weer flink gaan bijpassen, met alle risico’s van dien, want de ING is too big to fail. Even een rekensommetje: VIJFTIEN MILJARD gedeeld door ZEVENTIEN MLJOEN (aantal Nederlanders) is 882,35 euro per hoofd van de bevolking, baby’s en bejaarden meegerekend. Dus hou maar op met lachen en ga maar alvast huilen.
Rest mij de vraag hoe het kan dat de ING geen leergeld heeft betaald voor wat er in 2008 is gebeurd en zich zo diep heeft begraven in een munt waarvan een dictator de rentestand van de Centrale Bank bepaalt(!). Was de ING niet de bank die dit voorjaar hun bestuursvoorzitter Ralph Hamers een meer dan riante salarisverhoging van 50% wilde betalen – bovenop zijn sowieso al riante salaris van 1.750.000 p/j - maar deze keutel na aanhoudend maatschappelijk protest weer introk?
En als die Hamers een genie is die zo’n verhoging waard is, had hij de naderende ellende met Turkije dan niet kunnen voorspellen en bovenal voorkomen? Want ING danst momenteel op de vulkaan.
Vandaar de betalingsherinnering die ik kreeg.
Rest mij de vraag hoe het kan dat de ING geen leergeld heeft betaald voor wat er in 2008 is gebeurd .. wil je echt antwoord.. overigens betreft het niet alleen de ING die na de bankencrash overeind is gehouden met uw en mijn geld.. wacht dacht je van de ABN AMRO die vervolgens door een voormalige minister is verkocht onder de marktwaarde.. en waar eerst wel de vette bonussen voor de CEO 's en die voormalige minister van financiën vanaf ging.. zo draait het in Europa op dit moment. Banken en overheid ten koste van de burgers..
ING heeft alles netjes terug betaald en dat heeft de schatkist 3 miljard aan rentelasten opgeleverd.
Die 15 miljard is maar 2,3 % van de som die ING uit heeft staan.
Welnee. Er komt geen oorlog. Erdogan mag dan wel in paniek raken, maar zijn generaals weten donders goed waar ze (niet) aan beginnen. Het volk wil, behoudens een paar echte geloofswaanzinnigen, zijn welvaart niet inruilen voor puin en bloed. Dat is altijd een slechte ruil. De huidige generaties weten ook dondersgoed wat oorlog inhoudt; het is geen 1914 meer, toen iemand af en toe een krant kocht. Grote oorlogen in aan landsgrenzen in Europa zijn verleden tijd. Burgeroorlogen (minstens zo smerig) daarentegen ...
Die generaals zijn allemaal handlangers van Erdogan.
De generaals, die hij niet voor de volle 100% kon vertrouwen zijn ontslagen en/of zitten vast.
Van het Turkse leger hoef je niks te verwachten.
De EU heeft al jaren geleden aangedrongen op veranderingen in het leger en Erdogan heeft daar handig op geanticipeerd.
De kneuzen van de EU hebben zich in die tijd ook door E. in de luren laten leggen.
Zelfs gratis niet naar die zandbak.Je zou maar daar zijn en de pleuris breekt uit.Het is zo een onbetrouwbaar volk, gezien het getoeter bij Turkse verkiezingen en hun gedrag op onze wegen is duidelijk waar hun loyaliteit ligt.Die man geeft iedereen de schuld behalve zichzelf.Niets nieuws in het Midden Oosten.Als je enorm veel geld uitgeeft aan oorlogstuig en oa een 1000 kamers paleis kun je ervan uitgaan dat het luchtkasteel vroeg of laat ploft.De man bemoeit/verwijt de halve wereld van alles tot op het onbeschofte af, maar blijkt zelf super onkundig te zijn en omringt zich met zelf gekozen onkundige ja knikkers.Het resultaat is nu duidelijk.De geest is uit de fles.Allah helpt niet Dollars wel.Binnenkort zal blijken hou sterk hij nog in zijn schoenen staat.We vrezen het ergste en daarom is het lokkertje goedkope vakantie geen goed idee.Trouwens het hoog seizoen is bijna voorbij.
Weer hitst Erdo zijn volk op door het boze buitenland de schuld te geven. De hand in eigen boezem steken is hem vreemd.
Op de sociale media kritiek leveren op de economische stand van zaken, wordt nu ook aangepakt in Turkije. Spiraal naar beneden; alsof die tweets de oorzaak zijn van het verval.
Opblazen en overnieuw beginnen
Al krijg ik 399 € toe ga ik er nog niet heen , als ik behoefte aan Turken zou hebben dan ga ik wel even naar de dappermarkt.
Wat raar dat ik nog niet de mening van de drie denkdebielen en van allesweter en denkneukert peter Rdogan de vries heb gelezen. Hoe zit dat?
Die zijn met reces.
https://turksemedia.nl/wereldbank-positief-turkse-economie/
Gepubliceerd: 08-05-2018
De Wereldbank is positief over de economische groei in Turkije. Dat blijkt uit een prognose van de internationale organisatie, die de Turkse groei voor dit jaar uitrekent op 4,7 procent.
*Wereldbank en geitenstront prognoses bij ̶b̶u̶r̶k̶a̶'̶s̶ vuilniszakken pleuren doet*
En @ 1e Commentaar daar:
- Avatar
Ibrahim • 3 maanden geleden
Turkse economie is beste van de wereld. Dankzij gelieve broeder president Erdogan en Turkse mensen. Die werken zo eerlijk met islamitische systeem. Geen geld versnelling zoals Amerikaanse en Europese markten. Viva President Erdogan en Turkije -
Hahahaha!
Islamitische systeem is potverteren van het geld uit Europa en dan als het fout gaat de schuld aan Europa geven.
Dat is de Turkse manier van zaken doen.
Update:
Alles wordt weer duurder:
www.nu.nl/economie/5411540/europese-b...
www.coindesk.com/turkey-crypto-exchan...
Crypto wordt ineens interessant
Prima toch? Dat een economie instort kan een toerist niets aan doen.
En als je in euro's betaalt zijn de locals ok weer blij.
Weet je wie ook grote rode vlaggen overal in zijn land liet wapperen en tevens de Joden niet mocht?
Julius Caesar?
Napoleon
Jesse klaver
De Koreaanse Slet?.
Stalin?
Die dikke van de plus ?
Aan de ene kant, laat Turkije maar even dimmen, maar aan de andere kant moeten wij daar zeker weer voor gaan betalen.
Ik zal 'm missen. Erdogan. Ik vind zijn publieke optredens zelfs beter dan die van de Noord Koreaanse nieuwslezeres. Vooral wanneer hij onze dictator en die van Duitsland nazi's en fascisten noemt.
Het zal toch wat zijn als deze megalomane Ottomaan een zelfde einde tegemoet gaat als Nikolai Ceausescu en oom Donald twittert, we raised, we dropped, he died.
Nou dan zijn de rapen gaar in de west Europese steden.
Als er ooit weer een regering zit die de rechtsstaat respecteert dan doet die er verstandig aan om enkel nog Turken die in Turkije wonen te laten stemmen.
Türkiye is de sterkste beste en de mooiste en goeiste en Erdogan is de beste leider van de hele wereld. Dus iedere oprechte Erdoganfan, vooral die in Europa, gaan nu als de bliksem, zoveel mogelijk Euro's in Lira's omwisselen, want de liefde voor hun Islamistische führer kent geen grenzen.
mhahahaha.. nou nee hoor, die Turken met dubbele loyaliteit kiezen altijd de weg die voor hen het voordeligste is en het meeste oplevert...
Die domme Erdogan Turken krijgen hem nu keihard in the face. Nog ff en er komt een nieuwe coup
Waar is Cevdet Yilmaz als het turkse volk hem nodig heeft.
Een coup? of een nep coup zoals de vorige keer
Ted Yilmaz? Die loopt toch gewoon met onbegeleid verlof rond.
De laatse coup was idd een nep coup. Er is verder nog nooit een coup in Turkije mislukt. Erdogan was de coup voor, helaas. Maar je kunt wachten op een nieuwe, niet zo lang.
Dit wordt een Turxit, weg met dat land.
De arremoe om all inclusive naar zo'n warm strand land te gaan met die witte hotels.
Kom je daar je landgenoten en je islamitische landgenoten tegen.
Nee, dat is pas genieten.
.
Dat zijn de Nederlandse krentenkakkers, die het liefst in namaak rond lopen, dat verhult die dunne beentjes en dikke pensen goed.
Oh, wat dachten jullie als Turkije failliet gaat dat de Turken gaan doen? Spreken vaak prima een hoop talen, zijn niet lui over het algemeen en hebben heel veel familie in met name Nederland en Duitsland wonen.. rarara waar zouden die heen gaan.
Marrakesh?
we wish...
Nee, die gaan nergens heen, Turken vinden Turken het beste volk, Turkije het beste land, Turks eten het lekkerst en de Turkse taal mooier dan Chinees. Nee Turken zijn de Duitsers van het M.O. die blijven lekker thuis.
Bei uns zu hause ist alles viel besser.
Recep en zijn kliek mogen niet meer westwaarts reizen en zijn rekeningen worden bevroren. All he has are his Lira accounts bij een paar maffia banken in Turkije. Met de dag wordt zijn entourage armer. En dat is een harde klap mensen. Hij kan schelden wat hij wil.
He, lenen Europese banken Turkse lira's aan bedrijven en overheid in Turkije? Dat zal toch niet.
*kuch* 925.nl/archief/2018/08/10/donercrisisw...
Lekker goedkoop met Corendon op vakantie in Turkije.
En dan later janken als er op de all-in resort een bom ontploft omdat tussen al die supervriendelijke Turkse mensen opeens toch een paar minder vriendelijke allah fanboys bleken te zitten.
De kans dat je slachtoffer wordt van een bomaanslag is in Frankrijk een stuk groter dan in Turkije,..... of wacht, gaan we Frankrijk ook boycotten? ik ben voor hoor..... en misschien kun je mij even 3 voorbeelden geven van bomaanslagen op resorts in Turkije van pak hem beet de laatste 5 jaar?
Zeker met die anti westen ophitser erdosnot.. euh, erdosnor.
Voor degenen die nu staan te juichen dat de Lira lekker keldert: Europese banken zijn weer eens zo goochem geweest om vele miljarden aan Turkse instellingen en bedrijven te lenen. Dus als Turkije 'down the drain' gaat, zie je de bui al hangen. Dan moeten die banken weer gered worden. En wie gaat dat, net als bij de vorige bankencrisis, betalen? Precies, de Europese burgers. Dus: be careful what you wish for!
Geleend geld, veel aangekocht moie paleizen gebouwd, tankjes en oorlog gevoerd allemaal geleend geld van het westen.
Faillissement, reset van de economie (wij betalen), glas pas was en welkom bij de EU!
RTLZ kwam vanochtend met een lijstje, met name Spaanse, Italiaanse en Franse banken zitten er in. Een bank als Credit Suisse in Zwitserland ook maar met 1 miljard. Nederland en Duitsland zitten er niet dik in.
Ziet er beetje het zelfde uit als met Oekraïne. Eerst HELEMAAL kapot maken, dan posities innemen (bedrijven etc) en dan toegang geven tot de EU. En wie spinnen daar de garen van...
@van Oeffelen
ING heeft toch wat activiteiten in Turkije. 15 miljard. Komt omdat ze ooit de oude legerbank (Oyak) hebben gekocht. "Vooral ING merkt val Turkse lira op beursvloer". nos.nl/artikel/2245540-vooral-ing-mer...
Die bittere pil heeft dan toch een zoete bijsmaak.
Hoe eerder deze fascist van zijn voetstuk valt des te beter.
Als graai types als Rijpman Groenink (ABN( dan maar weer 26 miljoen meekrijgen
geen lira ,euro s !
Turkije valt weer terug tot het schurkenstaatje het was aan het begin van de vorige eeuw, alleen hoeven ze nu niet via Oostenrijk binnen te vallen maar kunnen ze de 5e colonne mobiliseren
Vergeet niet dat meer dan 90% van de Turken in de badplaatsen TEGEN ome Erdo heeft gestemd. Ik ga weer lekker naar Turkije dit jaar. En dan niet All-in, maar iedere avond lekker decadent uit eten. Ben je ongeveer een tien a vijftien euro kwijt voor voor hoofd en na gerecht met een paar biertjes bij er bij en dan heb je vorstelijk gegeten.
Wow, wat een briljant vooruitzicht. Ga liever naar Catalunya, naar Tjechië, Hongarije of Polen, daar lukt dat nog beter en je steunt een betere zaak.
Kroatie is ook een aanrader
Gelijk heb je lull€ lokale biertjes zijn goed te doen eten is top in turkey
Echt lachwekkend antwoord 90% is tegen Erdogan
Je denkt toch niet dat we dit voor zoete koek slikken.
42% stemt Erdogan, 17 % stemt MHP ( grijze wolven ) of op andere rechts extremistische partijen, 11 % HDP ( Koerden en links ) en de CHP 30%.
Die grote hoteleigenaren zijn hoofdzakelijk AK partij bonzen, Erdogan gunt alleen aan zijn aanhangers de beste plekken aan de kust.
Al kostte het 5 cent per maaltijd. Geen cent van mij daar naar toe. Wel hier een beetje Turkije en Islam bashen en tegelijkertijd de kas van Erdolf spekken? Hoezo opportunistisch en Hollands gierig ?
@Pelforth | 13-08-18 | 13:53
Ik heb het over de Turkse badplaatsen zwitsal....
Sukkeltje, luldebehanger, 90% van de Turken in de vakantieplaatsen steunt Erdogan niet, durf je met droge opgen te beweren.
Allereerst zitten die resorts vol met Erdogan aanhangers uit west Europa en ten 2e kom je alleen maar aan de bak in die rsorts als je braaft op die AK partij stemt, mafklapper.
Pelforth | 13-08-18 | 15:09
Sukkeltje nog wel. Wel zwitsal, jij zal vast uit je onmetelijke bron van ervaring spreken na al je reizen naar Turkije, maar spreek maar eens iemand daar op straat aan, vraag het maar eens aan de mensen die in de resorts werken. het liefste geven ze geen antwoord omdat ze bang zijn hun baan te verliezen, maar aan alles merk je daar de afkeer tegen Erdogan. Ja een paar jaar geleden was dat wel anders, maar nu inmiddels...
En die domme Turken maar volgen hier , bedankt Marcel van Dam Wim Kok en consorten , wat een verrijking voor onze cultuur , waar zit die exota_koning eigenlijk die Marcel van Dam , zoveel dood en verderf gezaaid en nooit ter verantwoording geroepen , een schone taak voor Eva Jinek , maar ja die is zelf zo links als de nete!!
Een reaguurder stelde voor om half Constantinopel op te kopen/deal met uitstaande leningen. Constructief plan wel. Dan ben je meteen van een hoop gesodemieter bij die Balkangrenzen af. Europa krijgt weer een duidelijke contour en medenzeggenschap over de doorgang naar de Zwarte Zee. Heeft die beruchte NAVO basis ook weer grondgebied. Klaar.
Natuurlijk wel het lage punt in de lira vinden.
Duitsland voor de oorlog,bankbiljetten aan 1 kant bedrukt.
Ging je winkelen,kwam je met een koffer vol kleingeld thuis.
WAT heeft die erdogang,met zijn voormalige vriend fethullah gulen.
Hier vlak in de buurt is ook zo,n gulen moskee.
Heel veel hoog opgeleide turken,hebben een gulen achtergrond.
Worden massaal opgepakt,en achter de tralies gezet.
De tactiek is zo helder als glas,wil zijn leger verdubbelen,en dan zeker naar de parades kijken.
Nee als je vooruit denkt,is het nu de gelegenheid,om hem met pensioen te sturen.
Netjes gezegd
Heeft 'joris' alle Erdofanboys een preventieve ban gegeven? Of hebben ze dollars voor hun eieren gekozen?
Erdo zit nog steeds op een paar miljoen ''vluchtelingen'' een berg IS figuren en als ie wil laat ie heel noord afrika hier heen komen. In die positie heeft de EU zich met dank aan die duitse naieve trut , laten manoeuvreren. Vandaar ook die softe bijna geruisloze reacties van leiders als het gaat om die ontwikkelingen als die turkse scholen of beledigingen van erdogan. Maar naast dat is het helaas zo dat Turkije een belangrijke sleutelpositie inneemt in de islamitsche verhoudingen daar in de regio. Zomaar uit de NAVO gooien en conflicten laten oplopen heeft indirect gevolgen voor ons
Precies! Daarbij komt nog een keer de economische verwevenheid met vooral banken in Spanje die er al niet al te florisant voorstaan, dus dit kan weer de brandstof zijn op de financiele crisis die nog steeds smeult in europa
Eigenlijk ligt Turkije al uit de NATO. Sterker nog, de NATO zou weleens het grootste slachtoffer kunnen worden in het hele verhaal. Turkije heeft een groot leger, maar geen echte vrienden, dus dan kan je nog niet veel. De NATO heeft ook geen vrienden, maar nu is er intern ook al een hoop heibel. Dat kan men nu niet gebruiken.
Erdogan, de Hugo Chavez van Turkije helpt alles naar de knoppen.
Perst alle buitenlandse handel op de maximumstand. Laat zichzelf en zijn familie uitbetalen in echte munten, op echte bankrekeningen en de rest van het volk kan vanaf heden volop genieten van Allah. Geweldig businessmodel.
"Turkije pakt accounts op sociale media aan die in de ogen van de regering de economie van het land beschadigen". Die lui weten niet beter dan anderen de schuld te geven voor àlles.
Als de Erdoturken nou massaal naar Turkije remigreren en hun spaarcentjes meenemen, dan kunnen ze Turkije helpen (en ons ook).
Dat zou een win win zijn voor iedereen.
Klopt. maar dan moeten we wel gelijk de WW, Bijstand en (voor zover mogelijk) de WAO leegscheppen, want anders vallen er wel flinke gaten in de personele bezetting van menig bedrijf...
@ Jahowiseffe | 13-08-18 | 12:08: Bijstand is voor 99,99% gevuld met dat vullis dat dan naar turkey toegaat. Valt dus bij geen enkel bedrijf een gat. WW en WAO zal niks opleveren daar ze toch niet werken c.q. nooit gewerkt hebben.
@Harry
Nee. Van mij mogen ze allemaal oplazeren, maar feit blijft dat de arbeidsparticipatie van Turken in Nederland bijzonder hoog is. Niet te vergelijken met Marokkanen en Antilianen. Google het maar...
@Jahowiseffe.... Die arbeidsparticipatie kan mij aan mijn reet roesten zolang de identificatie en loyaliteit van die gasten ligt bij het moederland Turkije. En ze Nederland zien als tweederangs land. Dan kunnen ze arbeiden wat ze willen hier, maar wat mij betreft gaan ze linea recta in het eerste vliegtuig richting die afvoerput van herkomst!
Turkije was vorig jaar met een groei van 7,4 procent zelfs de snelste groeier onder de lidstaten van de G20.
Ook de bankensector, die de mondiale crisis van 2008 uitstekend doorstond, lijkt vooralsnog krachtig genoeg. De werkloosheid is dit jaar iets gedaald, naar 9,6 procent, ‘Als je op straat kijkt, zie je niets van problemen’ ‘De mensen blijven uitgeven. Niemand wordt zijn huis uit gezet. Pensioenen en ambtenarensalarissen zijn geïndexeerd.’
aan de bouwmanie komt geen eind. Onder Erdogan is vijftien jaar lang grootscheeps geïnvesteerd in beton en infrastructuur. Woningen en flats, winkelcentra, kantoren, ziekenhuizen, treinstations: het kon – en kan – niet op. Het verklaart in niet geringe mate Erdogans populariteit. De explosie in de bouw bepaalde mede het groeiwonder.
Nu komen er nog meer kopers voor Producten van Turkije .
2017 inflatie boven de 11 procent.
7,4 procent groei en 8 procent inflatie. Ben je nog steeds geen stap verder.
Bouwendrift op de pof, gefinancierd met leningen in zwitserse franken of amerikaanse dollars. Lage rente, en nu in een jaar tijd veertig procent duurder geworden.
Totaal economisch mismanagement wordt beloond door het eigen volk dat stemt met de voeten. De mond belijdt Allah, de portemonnee vol met dollars.
Erdogan is zijn point of no return al lang gepasseerd.
In de jaren 30 van de vorige eeuw was er ook in Duitsland een snor die aanvankelijk zorgde voor economische groei. We weten hoe dat is afgelopen.
HaatbaardKnipper | 13-08-18 | 12:09
Turkije heeft helemaal geen voorbeeld uit Duitsland nodig om te illustreren wat er allemaal mogelijk is.
@liegende lippen
Ik mis de factor “buitenlands kapitaal/investeringen” in uw verhaal.
Zoals het gezegde luidt: “vertrouwen komt te voet en gaat te paard”
Langshetrandje: klopt. Ook hier het bekende stramien: de spenderende dictator loopt economisch vast en begint ruzie te maken met Jan en alleman.
Liegende lippen copy/paste uit een VK artikel van vandaag. "De Turkse economie is een ballon die op knappen staat — al is er op straat nog weinig van te merken". www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... Quote komt van een Turkse professor die precies zegt wat de AKP wil anders staat hij morgen op straat.
In Griekenland bleven ze ook geld uitgeven... de rest is geschiedenis.
Kortom, potverteren op de zakken van anderen.
Lees leningen van Franse, Duitse en Nederlandse banken.
Turkije produceert niets interessants voor de rest van de wereld, dat doen China, Korea, Japan, de USA, en west Europa wel.
Olijfolie, geitenkaas, kleding en tapijtjes daar wordt niemand warm van.
Alleen die essentiële regel is niet juist;
Met geleend kapitaal gaan bouwen en de werkloosheid verminderen gebeurde ook tussen 1933 en 1936 in Duitsland. Het is pas een groeiwonder als de economie ook daadwerkelijk de investeringen gaat terugverdienen en dat is nu juist niet aan de orde.
Ik heb gehoord dat Erdogan al een excuusbrief heeft geschreven en deze in een brievenbus had gegooid.
De brief is nog steeds niet gearriveerd.
Er zijn 2 standen, als ze vooruit kijkt is het een brievenbus, als ze omhoog kijkt is het een papiervernietiger, dus een foutje is snel gemaakt.
Boris Johnson heeft nog een derde definitie.
Ook al worden de vakanties naar Turkije gratis, dan nog zou ik niet gaan.
Zij hebben de dollar, wij hebben Allah. *Proest
Hoe doet Allah het eigenlijk op de beurzen?
Alibaba, gaat lekker Allah is van de beurs gehaald wegens fraude door een profeet.
Je moet kiezen: Allah of dollars.
Moeilijke keuze tussen een middeleeuwse pedofiel en de grootste munt ter wereld.
Dilemma dilemma....
Allah is de oercryptocurrency. De miner staat midden in een woestijn ergens in een zwarte doos te draaien en te spinnen om het maximale eruit te persen.
Van allah kan je geen eten kopen met dollers wel.
Mag toch hopen dat een gek dit begrijpt
.. maar goed. Geen cent voor Turkije, ik heb gezien hoe "onze" Turken met hun rode vaandels door de straten van Rotterdam marcheerden, voor deze zelfde Erdogan.
Daar valt niets goeds van te verwachten.
Wat veel mensen in dit weggegeven land niet beseffen: die marcheer-Turken worden met de minuut bozer, verlies nemen zit niet in hun systeem, zelfs "PvdA"-Turken als Kuzu krijgen rollende ogen als het tegenzit.
Inderdaad De vijfde colonne hier houdt zich nu nog rustig. Hoe lang nog?
De ultra-nationalistische erdogan jugend afdeling genaamd 'Dutchturks' rept met geen woord over de valuta crisis. DENK hoor je er ook niet over. Waarschijnlijk denken ze allemaal dat het een buitenlands complot is.
HaatbaardKnipper | 13-08-18 | 12:13
martymcfly | 13-08-18 | 12:49
Doe eens een rondje socials als het gaat over Erdokije... binnen 5 minuten heeft u een beeld.
Tsja, met je mobieltje en je groepsapp heb je zo een flashmob georganiseerd. Alleen zal er weinig gedanst worden... Toch maar niet encrypten?
Je zou je all inclusieve maar een jaar geleden vooruit betaald hebben toen de Turkse Lira nog duur was.
Nu betaald iedereen de helft voor het eten en daar loop jij met je plastic polsbandje van het resort.
Gelukkig kun je je verlies nog goed maken door nep Armani tasjes, nep Gucci jeans, nep Rolex horloges en nep Ray Ban zonnebrillen te kopen.
Boeken doe je doorgaans in Euro bij de plaatselijke d reizen toch?
En buiten, die alles lijkt op elkaar resorts willen ze ook in euri worden betaald, dus niks goedkope vakantie.
Valt me een beetje van die Erdogan tegen dat z'n tronie nog niet op de bankbiljetten staat.
3-2-1...
Nieuwe Turkse valuta: Erdogat.
Krijg je ervan als je als europa zijnde jezelf laat overspoelen door oa de islam.
Maar verder is alles pais en vree hoor.
Zei juncker zelf en dat is tenslotte ook onze gekozen president,dus die kan het weten.
En dan is er nog iets waar juncker allemaal niet meer van kan slapen.
Waarover Juncker zich zorgen maakt: “Het nieuwe Europees Parlement zou buitengewoon naar rechts kunnen gaan tenderen”
ejbron.wordpress.com/2018/08/13/waaro...
Het heeft maar weinig gescheeld of deze islamitische dictatuur was lid geworden van de EUropese Unie.
Had de zeergerespecteerde Geitenneuker nu zijn deltaplan voor wederopbouw van Turkije kunnen ontvouwen in Brussel.
Hahaha, die fopspeen houden we de Turken al decennialang voor. Toen niet, nu niet en in de toekomst niet. Turkije = niet Europa, dus dat EU-lidmaatschap kunnen ze mooi op hun Anatolische buik schrijven!
Kompromat
Ik zal nog niet zo zeker zijn gezien de expansie drang van de EU
Waarschijnlijk: deltaplan voor de wederopbouw van een nieuw Islamitisch werelddeel. Want dát is de eed die Erdogan richting zijn god gezworen heeft. En daar eigenlijk niet eens zo`n groot geheim van maakt.
"Help de Turken de winter door". Er wordt al gewerkt aan een grote nationale TV-actie over alle zenders met veel Bekende Nederlanders aan de telefoon. Met wat geluk krijgt u Kuzu aan de lijn.
Ik doneer al aan Turkije via de blauwe envelop.
Ik wil best wel wat storten om Oxfam naar Turkije te sturen.
Binnenkort krijgen de turken er een nieuw probleem bij: "met hoeveel personen mag je maximaal op één ezel zitten?"
binnenkort krijgt de EU er een probleem bij.. hoeveel Turken passen in een kinderbootje en hoeveel Turkse baby's en peuters spoelen aan op de stranden van de Griekse eilanden! Op weg naar asiel en op weg naar de gratis levensonderhoud
Goedzo Trump! Aanpakken, die achterlijke geitenneuker.
"Ja, maar, wij hebben allah", steek die hele allah maar fijn in je reet, hoi hoi.
Allah en tüters.
Daar zit ie al in.
Kunnen we niet Constantinopel terugkopen? Wel leeg (als in onbewoond, niet kaalgeplukt) opleveren graag. Misschien krijgen we het Europese deel van Turkije er wel bij. Met korting.
Tja, als het dan toch uitverkoop is dan willen wij Hollanders voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Als er waar ook ter wereld iets voor een appel en een ei over te nemen valt, zijn de Chinezen er tegenwoordig toch echt eerder bij.
@De Vrijlansier
Yep. Zeker nu ze die “Nieuwe Zijderoute” aan het aanleggen zijn, zijn ze er als de kippen bij.
Over tig jaar staan wij (althans, de onnozelen onder ons) hier ons vertwijfeld af te vragen waarom we het Chinese gevaar niet hebben zien aankomen.
Islam, massa-immigratie en China zijn de grote gevaren/uitdagingen van de toekomst voor het Westen. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen.
Maar goed, we zijn roependen in de woestijn hier.
@Kompromat
Meer roependen in het weiland. In de woestijn staan de mensen die wat anders roepen. Iets met Allah en een hakkenbar of zo.
Dit is ook meteen de reden dat Islamitische landen nooit echt zullen floreren en ontwikkelen. Autocratisch religieuze leider die alles wil controleren en vrijheden beknot. Uiteindelijk is dat ook funest voor de economie en alle investeringen. In China werkt het overigens wel met een autocratische overheid, maar dat is mijns inziens vanwege feite dat die totaal niet op religie gebaseerd is.
Daarnaast in de Islamitische wereld is het nooit nooit nooit hun eigen schuld. Dat de lira nu geen zak meer waard is: economische oorlogsvoering door het Westen, smerige opruiende tweets van het westen, molotovcocktail tegen het consulaat. Allemaal de oorzaak van hun eigen shit. Altijd!
Wordt nooit wat.
Ja en bovendien lopen ze ook nog hun hele leven met een stijve pik rond , omdat ze denken dat er 20 maagden in het hiernamaals op ze staan te wachten!!
Is ook nooit wat geweest !
Hear hear.
Ook funest voor je economie: Geen rente. Zo wil niemand meer uitlenen.
Ook 5 maal daags bidden helpt niet mee...
1 maand vasten helpt niet mee...
vrouwen die niet volledig mee draaien in de economie helpt niet mee ...
Geen VVMU helpt niet mee...
Maar......, zit Turkije nog in de NATO?
Ze hebben een AS-400 bij de Russen gekocht. Zo'n ding moet helemaal worden geintegreerd in de luchtverdediging. Dat moeten de Russische leveranciers dus mede doen. Een van de grappige dingetjes die dat oplevert is dat de NAVO Turkije uit de geintegreerde NAVO-luchtverdediging zal houden.
www.defensenews.com/land/2017/10/25/n...
"Notably, Turkey is both a partner nation and a sustainment hub for the F-35 Joint Strike Fighter Program, which is central to the future air power of several NATO nations, including the U.S. and the U.K. Some experts have questioned if an S-400 system active in Turkey could gain information about the stealthy jet that could have operational impact down the line."
Een S-400. AS/400 is een IBM computer van weleer. Gaaf ding, dat wel!
En dát is hun grootste troefkaart, hun positie tussen Rusland en Het Westen, die uiteindelijk Trump z´n hok weer injaagt!
Als ze dat baggerspul van een patroon niet willen dan moeten ze het toch zelf weten ?
Patroon bedoel ik dus patriot
Tegen de tijd dat Erdokije tien keer bankroet is, ontvangen de Turken daar hun centen op verschillende manieren (familie, stichtingen, EU en andere criminaliteit) uit de westerse buitenlanden. Dat mechanisme is eigenlijk wel een beetje vergelijkbaar met de VS, waar door illegale massa-immigratie de dollarexport richting Latijns- en Zuid-Amerika inmiddels krankzinnig is.
Binnenkort: Turken die met bestelbusjes vol boodschappen hun familie gaan redden. Wel weer goed voor onze grootgrutters !
jahowiseffe.. en terugkomen met bestelbusjes vol gezinshereniging of migranten/vluchtelingen.
Ik hoop dat Trump zo slim is de JSF niet aan Turkije en dus Russische radar te geven. www.atlanticcouncil.org/blogs/menasour...
Er is al 1 F35 aan Turkije overgedragen, mag alleen nog niet naar Turkije vliegen
Volgens mij gingen ze er al rondjes mee langs de Baltische staten,dus die weten al lang al het zot ermee,Israël heeft hem ook al gebruikt in Syrië.
Och je weet dat veel info al gestolen is door computerspionnen?
Dat vliegtuig is echt geen staatsgeheim.
Nou, de Turkse Pizza hier op de hoek is nog niets goedkoper geworden.
@Slet 10:39
It's not the size of an army,
It's the motivation of a nation.
En die motivatie is over het algemeen groot als het economisch slecht gaat.
En nog wat; Pools goud als motivatie voor Hitler om Polen aan te vallen????
U bedoelt toch niet dat van die tanden en sieraden hoop ik?
Nope. Voorbeeldje: en.wikipedia.org/wiki/Romanian_Bridge...
Het Turkse volk ( althans een groot deel in Turkije en in Europa) heeft voor Erdogan gekozen en steunt hem nog steeds.
Kennelijk willen veel Turken het (religieuze) beleid van Erdogan.
Vooral de Turken buiten Turkije. In zijn eigen land heeft nog altijd bijna de helft níet op hem gestemd. Tezamen met de financiële crisis kan dat wel reuring opleveren.
De Turken en ome Erdo hebben allah en wij hebben dollars. Laten we dat maar lekker zo houden! Süççes dömören (Erdo en Nederlands-Türkse vlaggenmajorette's)!
hahaha ja, helemaal goed. Maar in de praktijk willen ze toch ook graag een auto, een dure telefoon en een super breedbeeld TV. Zo westers zijn ze dan weer wel.
Geen cent naar de turken.
Word de nieuwe slogan van de vvd bij de as nepverkiezingen.
Vergeet het maar, er lopen bij de Ned. regering nog altijd zeer korte lijntjes met de ING en laat die daar nou direct/indirect klanten zo'n 30 miljard hebben zweven, als het daar mis dreigt te gaan komen er weer EU-verhalen van Drink en Schwans (of een foto van een dood kindje)
Goed dat de VS eindelijk optreden. Goed dat de sancties en tegenmaatregelen effect hebben.
.
De geschiedenis zal weergeven dat de “Europese Unie” niets deed dan deze dictator appeasen en likken. Het waren opnieuw de Verenigde Staten van Amerika die opstonden.
.
In dat kader. De kwaliteit van de globale publieke discussie zou enorm toenemen als Europeanen even wat zelfreflectie in acht nemen. Onderdanen van een ongekozen regime dat de eigen bevolking in eigen straten laat afmaken, grenzen laat overlopen door eisende gelukszoekers en financieel leegloopt op incompetente bestuurslagen, beleid en uitvoering, moeten niet zo arrogant met vingertjes wapperen en “waarheden” debiteren.
.
Geen basis voor, ruim eerst je eigen puinhoop alvorens een grote bek over anderen op te zetten.
Parel van het Zuiden | 13-08-18 | 11:06
Ongekozen incompetente bestuurslagen, dat is de ziekte waaraan de EU zal overlijden. Goed verwoord PvhZ,
Angst, luiheid en doorschuiven naar de volgende vergadering en/of naar duurbetaalde zelfverklaarde "experts"; dat is west Europa.
Betaal alle Nederturken maar in lira's uit.
De helft van alle Nederturken heeft niks met die kerel.
Hiesjes heeft onderzoekje gedaan?
"Ook de Turken die in Nederland de moeite namen om naar de stembus te gaan, kozen massaal (ruim 70 procent) voor Erdogan, blijkt uit de resultaten."
www.rtlz.nl/algemeen/buitenland/presi...
Wat is het volgende wat je gaat roeptoeteren? Dat het niets met de Islam te maken heeft?
Zo makkelijk leventje he "laat anderen het tegendeel maar bewijzen".
Boerk het was zelfs ruim 73 %.
En dan moeten ze die in Turkije bij een ING vestiging ophalen.
Schitterend om te zien hoe ome Recep Tayyip op dit moment door de oud collega's in de FX handel - vooral vanuit NY . een lesje wordt geleerd. Heerlijk, wat een domme man. Hij overspeelde zijn hand en mag nu op de geknipte nagel zitten.
U snapt niet dat recep dit allemaal best vindt en dat zijn stemvee de klos is?
Rijden de Türken al toeterend door de straten ? Nu is duidelijk waarom ze op Oom Erdo stemden.
Ja, om de VS te vervloeken. Wat dat betreft kwam Trump op het verkeerde moment. Nu kan Erdohitler alle schuld op het westen, en op de VS in het bijzonder afschuiven. En daar trappen die sufferds dan ook massaal in.
Jeay *toet toet* we zijn failliet! Ahah ahah jahjah *toet toet*
Iets met gezichtsverlies en wijzen naar de anderen?
Ome Putin gaat ze wel redden in ruil voor het verlaten van de NATO en een dikke vinger in de pap.
Geen sprake van.
Rusland is zelf quasi failliet. Gaat ome vlad uit eigen vermogen putten?
Ome Vladimir is oa nog niet vergeten dat de turken een Russische straaljager neerhaalde.
@Eppo
Ik lees meer van dat soort berichten. Rusland en Turkije zijn erfvijanden, met strategisch tegenstrijdige belangen in de regio (MO, Centraal-Azië. Daarnaast onderschat u de economische belangen die Turkije en de EU hebben.
Dus Erdogan kan brullen wat hij wil, uiteindelijk is het allemaal bluf.
@komtdat
Alsof Putin wakker ligt van een gestorven soldaat. Hij gebruikt ieder akkefietje tussen het Westen en, bijvoorbeeld, Turkije, China, N-Korea, om zijn eigen positie te verstevigen.
Ome Putin mag blij zijn als zijn eigen toko over 3 jaar nog bestaat. Als de olieprijzen op het huidige niveau blijven of zelfs dalen (Hallo USA, doe eens ff schaliegaspomp open zetten) is Rusland niet meer in staat zijn eigen bevolking in leven te houden, laat staan 80 miljoen Turken.
Zullen de mannen van Denk een dezer dagen wel een motie indienen om turkije financieel te gaan steunen en natuurlijk stemt de coalitie daarmee in of .....
Die hebben het te druk met spotgoedkoop vakantie vieren in hun vaderland, samen met de Nederturken achterban.
Waar zo’n stem op Erdogan niet allemaal goed voor kan zijn.
Arme turkse gezinnen hebben in meerderheid op een reli-fascistische pseudo-dictator gestemd.
Het enige vervelende is dat de nederturkse erdo-aanhangers nu nog meer het baasje zijn in hun vaderland. Niet omdat ze slimmer zijn of harder werken dan de turk in turkije - maar omdat ze profiteren van de arbeidsvruchten van de westerse calvinist.
interessant gegeven.... in dat licht zijn Erdo's buitenlandse medeburgers een verzekeringspremie voor z'n grote bek.
Maar ongetwijfeld zullen de Erdogan-vazallen onze turkse 'land'genoten onder druk gaan zetten, om ze over te halen hun euro's om te zetten in lira's, zodat het glorierijke vaderland Türki een klinkende overwinning kan behalen tegen die kapitalistisch-Joodse vazallenstaat Amerika.
Ja die neder-turken gaan links of rechts om betalen voor Erdolfs geklungel. Alleen hadden ze daar niet opgerekend toen ze zijn vakje rood maakte.
Ze zijn nog te dom om te poepen
Trump-Erdogan. Wedstrijd ver-pissen voor gevorderden.
Allah heeft vergrote prostaat en druppelt slechts over eigen bevolking.
Erdolf naait Trump. Niet echt slim om je hand te overspelen. Net als het neerhalen van die jet van de russen. Toen moest hij uiteindelijk ook de kloten van Poetin gaan kussen. Die Erdolf moet straks Trump's kloten gaan kussen of de turkse economie verder naar de klote helpen. Ik hoop het laaste.
Pissen? Of zeiken?
Opgehouden met videokijken bij de uitspraak "... en dat kan de ING flink geld kosten." Ze doen allemaal maar. Na mij de zondvloed. Ben blij dat ik bij die bank weg ben.
En dat te weten dat de enige die het tij kunnen keren in dat Kalifaat van Erdogan inmiddels allemaal onberecht en zonder enige aanklacht al jaren en maanden vastzitten.. het land gaat daar verder naar wat Erdogan al jaren van plan is.. armoede voor de bevolking en moeten gaan strijden voor zijn land en zijn rijkdom. Hij heeft het zo handig gespeeld deze man en de hele wereld heeft geen poot uitgestoken om het een halt toe te roepen.
Merkel en de EU bonzen hebben deze man in het zadel gehouden, dat zijn de medeschuldigen aan deze Turkse tragedie
Heeft iemand nog wat meer info over hoe dit is begonnen? Ik bedoel de arrestatie van die dominee.
Volgens een aluhoedje is het de een CIA agent.
Verder hier een link over de acties die oome Ed nu aan het nemen is. De sociale media moet er aan.
www.bbc.co.uk/news/business-45167030
Bezorgde Nederturken in 3,2,1.....
www.nrc.nl/nieuws/2018/03/13/turkije-...
Op de foto's ziet die Brunson met z'n jarhead-kapsel er wel uit als een CIA operative.
Ook al zou het een CIA medewerker zijn, beide landen zitten in de NAVO. Moet je voorstellen dat we hier Amerikanen gaan arresteren omdat het CIA medewerkers zijn...
Erdolf wil gewoon geen zendelingen in het kalifaat.
Tronald_dump | 13-08-18 | 11:09
Amerika is bondgenoot van Israël. Toch zitten er tig Israëlische spionnen in Amerika en vica versa. Duitsland is bondgenoot van Amerika toch zitten er Duitse spionnen in Amerika en vica versa. Finland en Nederland zitten beiden in de EU toch zitten er Nederlandse spionnen in Finland en andersom.
Trump had tijdens de NAVO-top met Erdogan een afspraak gemaakt dat die "pastoor" zou worden uitgeruild tegen een door Israël vastgehouden vermeende Hamas terrorist Ozkan. Israël heeft Ozkan daarop vrijgelaten maar Erdogan heeft zich vervolgens niet aan zijn deel van de afspraak gehouden.
DKS:
Ja, en niemand arresteerd de spionnen van een ander. dus wat wil je zeggen?
@Ce ca!
Er is al vele jaren animositeit tussen het Westen en Erdogan. Dit is eigenlijk een opeenstapeling van afrekeningen, waarbij dat gedoe met die dominee als aanleiding is gegrepen.
Prima wat mij betreft. (Hoog) tijd dat er (politiek) met Erdogan wordt afgerekend.
Dank Luppusx2 voor de link,maar die bedoelde ik niet.
@ Oeleflaffel | 13-08-18 | 11:16
Het gaat ze uiteindelijk om Gullen dus. Maar ik las ook dat Brunson medepleger was van de coup en dat het door de CIA in gang was gezet, of dat men bewijs tegen erdogan heeft. Waarin aangegeven wordt dat hijzelf de initiator was van de coup.
Tronald_dump | 13-08-18 | 11:17
Jawel hoor. Als ze gepakt worden.
Voorbeeldje trouwens: en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Pollar...
Tsjek ook eventjes de "See also" fucking Griekenland dus zelfs.
Ce ca! | 13-08-18 | 10:53, En erdo heeft DKS en berbaar gedetacheerd in Nederland !
Take care.
Hoe lijkt het met de centjes van erdogan zelf. Het gepeupel moet alles in eigen munt omzetten, goud verkopen, maar doet ie dat zelf ook!
Nee dat laat hij veilig in zwitserland staan. Waarschijnlijk in USD
Do what i say, don`t do what i do ...
Hij heeft de euro`s en dollars van zijn kiezers nodig om hetgeen hij nog in lira`s staan heeft makkelijk om te kunnen zetten. Trouwens wat cash is altijd makkelijk als je plots met de noorderzon moet vertrekken.
Oh, met dat goud gaat de familie-Erdogan weer lekker gesmokkelde Iraanse olie kopen. Dus dat hebben ze nog even nodig. Ik denk alleen dat ze die olie echt niet voor Turkse lira’s gaan doorverkopen aan hun lieve landgenoten. Daar vragen ze toch echt wel dollars voor. Voor hen geldt dus: dollars EN Allah. En al die (Neder)Turken maar lekker blijven stemmen op de Grote Leider..
Ja, wij hebben Allah, toch heb ik het idee dat Allah zelf in dollars zit.
de Saoedische Allah zit zeker weten in Dollars.
Ja en altijd met een stijve pik met wat maagden he!! Vergeet dat niet!!
Mogen ze weer allemaal, op 1 Ezel, gaan rijden!
Apart dat adverdeersers de Volkskrant als een magazine zien, zouden ze toch eens moeten nadenken, doelgroep en zo
Normaal zou ik zeggen dat krijg je ervan als je zo iemand kiest. Het probleem is echter dat vooral de buitenlandse turken (o.a. in Nederland) op erdogan gestemd hebben, maar zelf geen last ondervinden van het gevolg.
Jammer, alleen, van hun spaarcenten bij de Yapi Kredi in Turkije.
Erdogan heeft maar net op het nippertje gewonnen in turkije, voornamelijk door intimidatie en fraude. Het zijn de buitenlandse turken die hem aan een klinkende overwinning hebben geholpen. Wacht maar, over een paar jaar. Dan krijgen ze spijt van hun keuze, maar dan is het onze schuld.
komt nog.. binnenkort barst het los. dan gaat Erdogan beslag leggen op al het vermogen van zijn Turken in het buitenland. Nu roept hij ze nog op om hun euroo's en Goud om te zetten in Lira's.. dat gaan ze dus niet doen en ja dan.. bam! daaaag familiehuis, daaaaaaaaaaaaaag centjes op de Turkse banken, daaaag euroo's in de spaarpotten bij Ome Achemed onder het matras, want Ome zal ook moeten gaan eten en zijn afdrachten gaan doen.. wat ook gaat komen. Het leger van zijn Turken! Als Erdogan de oorlog verklaard aan wie dan ook, en dat kom eraan dan is het voor de Nederturken hier kiezen, of het Turkse leger in of afkopen de dienstplicht en opkomstplicht!!
Staan deze advertenties dan ook niet in het lijfblad van GS (Telegraaf?). Erdo geeft nu de schuld aan het buitenland. Ik ga er daarom vanuit dat de EU in dit geval Turkije laat stikken en niet, zoals de Grieken, bakken met geld naar Ankara stuurt. Maar ja, de vluchtelingendeal moet natuurlijk gered worden.
en de afkoopsom naar Turkije komt eraan. Wil die vluchtelingenstroom vanuit Turkije van Turken aldaar niet worden tegengehouden door Erdogan ( en dat gaat hij niet doen) dan gaat het dobberen op zee nu bestaan uit dobberturken richting de EU..
ojee, oppassen wat we plempen. Ome Recep stuurt zijn juristen op ons af.. eenieder die zich uitlaat over de economie van Turkije op social media... ojee, redden wie zich redden kan.
Er is geen enkele theocratie waar het goed gaat. Niet een. Waar allah verschijnt, geluk en voorspoed verdwijnt.
En met Mo de profeet, zit je business zo op z'n reet.
Wat was er eerder, de woestijn of de islamiet?
2 jaar geleden ben ik daar ook geweest. Het was een cadeau van mijn schoonouders. Hele familie kon mee.
Enfin. Wij daar heen. Kregen we een smsje toen we landen (van schoonouders, die er al 3 dagen waren). Hotel waar we zouden zitten falliet.
Prima, anders hotel.
Moet zeggen dat zo’n all inclusive prima werkt. Je kan vreten en zuipen wat je wilt. Maar je moet er echt van houden. Het is zeer gemaakt allemaal.
De meest prijzen zijn in euro’s (ze zijn daar niet gek). Wil je bijvoorbeeld op zo’n opblaasding in het water, kost je gewoon 30 euro voor een kwartier pp.
Als je gaat pinnen en je neemt in Lira’s geld op, dan voel je je een rijk man. Mijn schoonbroer pinde 1500 Lira. Wapperde daar toen als een waaier mee over straat (want hij had het warm). De mensen daar keken ons raar aan toen. Voelde me ongemakkelijk.
Overal waar je keek zag je Turkse vlaggen. Overal. Sommigen waren wel 20 meter hoog en breed. Dat gaf me een raad gevoel.
Verder was het rustig op straat (Bodrum), de toeristen winkels hadden weinig te doen. Maar ze weten dat je geld hebt. Dus zien ze je als een lopende pin-automaat.
De reis erheen zal goedkoop zijn. De uitgaven daar niet. Want nogmaals, ze rekenen gewoon in Euro’s (alles door).
Persoonlijk zou ik niet graag weer daarheen gaan. Het is best een leuk land en het klopt ook dat de Turken daar anders zijn dan hier. Vriendelijk over het algemeen.
Je moet wat verder zoeken. Paar straten verderop heb je de locantasies. Zouk er een uit waar alleen maar turken zitten. Bied de eigenaar een sigaar aan en je eet fantastisch voor een of anderhalve euro.
Ook eens 1 dag in Bodrum geweest. Dat kan vanaf Griekenland met de boot. Normaal gesproken geef ik altijd fooi. Maar de bediening was uitermate belabberd dus dit keer verzuimde ik. De ober ging helemaal uit z'n stekker.
@paardjehop
We waren er maar een weekje. En veelal op dat resort gezeten.
Waarom zou je Liras pinnen als (bijna) alles in Euros afgerekend dient te worden?
Om ermee te wapperen?
Vreemd........
Bodrum is erg westers georiënteerd en precies een stad waar je weinig Erdogan aanhangers hebt.
Is de koers van de Allah al weer wat hersteld?
Koop Allah obligaties, de hoogste rente!!
Turken aller landen verenigt U en doneer aan de Opper geitenne*ker
Ik begreep dat de verkoop van kruiwagens, wel stijgende is.
Handig, om binnenkort het maandsalaris, mee naar huis te nemen.
Maandsalaris ? om zo een blad brood mee te kopen zal je bedoelen.
Erdogan: kies voor allah of de dollar. Nou dat is duidelijk, ze schreeuwen en gillen allemaal allah en stiekem thuis en in hun winkeltjes kiezen ze voor de dollar.
vergeet niet dat de meeste stemmen voor Erdogan uit de EU landen kwam van de Turken die ver van de ellende afzitten die zich daar nu afspeelt.. wacht maar, binnenkort gaat Erdogan over tot het confiskeren van tegeoeden van de Turken in het 'buitenland'.. moet je eens opletten wat hier in Nl de straat krijsend opgaat omdat ze hun daar gestalde vermogen zien verdampen..
Ja dat zou een mooie zet zijn. Erdolf die tax gaat heffen over onroerend goed van de euro-turken.
Tronald_dump | 13-08-18 | 10:57 |
Maar volgens de belastingdienst hebben ze daar geen bezit...
Denk dat de Turken wel percies weten hoe het zit. Dus tijd vor Erdolf om die euro turken eens flink te pakken.
Waarom ook niet?
Nothing personal- just business...
De uitlegvideo is bij mij een zwart vlak
Niet letterlijk hoop ik
Lullig voor Erdogan dat het domme deel van de Turken hem heilig gelooft, maar de rest van de wereld niet. Op een paar imbecielen bij de de EU na natuurlijk, maar dat is evident. Die geloven iedere mohammedaan op zn bruine oogjes. Kortom; er zullen wel weer miljarden Draghi muntjes richting de Turken gaan op korte termijn.
Ik moet ineens denken aan al die tüterturken hier in NL toen Erdogan had gewonnen. Dat dus. Namens de Turken die gewoon in Turkije wonen, hartelijk dank voor uw domme keuze en domme getüter.
We kunnen er wel de draak mee steken maar Erdogan heeft het op één na grootste leger in de NAVO en daar hij eigenlijk gewoon een aspirerende dictator is zoals Poetin, Kim, Xi en wannabe Trump kan een ineenstorting van Turkije wat nare bijwerkingen hebben zoals oorlog. Iets waar we niet op zitten te wachten. En dan heb ik het niet eens over de Europese banken die flink hebben geïnvesteerd in Turkije, met name in het pre-Erdogan alleenheerser Turkije.
Dus nee. Dit kan erg slecht uitpakken. Wat is dat toch de laatste jaren met al die destabiliserende 'verkozen' leiders. Altijd hetzelfde liedje.
En waar zou hij dan met z'n grote leger naar toe moeten?
De Navo aanvallen (Griekenland) of de Russen?
Hoe wil je een oorlog financieren als je failliet bent?
het leger lijkt mij ook zeer verdeeld over Erdolf. Denk dat het leger eerder slaags raakt met zichzelf dan met buitenlandse troepen.
Dat leger bestaat uit arme geiten eh hoeders die geen geld hebben om hun dienstplicht af te kopen. Motivatie om te vechten: nul.
Wahahahh, zijn leger is zo groot dat ie als een klein lag te janken om onze patriots toen er wat raketjes zijn pauperland in kwamen zeilen.
Laatste jaren?
Maar als het goed gaat met Erdogan pakt dat voor iedereen goed uit. Natuurlijk. Heel logisch allemaal.
Irak zo rond Kirkuk bijvoorbeeld. Syrië daar hebben ze ook olievelden. Rusland is gewoon een clandestiene bondgenoot van Erdogan. Ze zijn van hetzelfde laken en pak.
Synthese | 13-08-18 | 10:45
Nazi-Duitsland was ook failliet. Hitler viel Polen binnen om het Poolse goud te halen. Zelfs met een potje Civ3 spelen weet je dat een gezonde oorlog voeren terwijl je half failliet bent wonderen kan doen voor je bankrekening. Al die oorlogen gaan uiteindelijk en vooral om geld en macht.
BrabantsVerzet | 13-08-18 | 10:53
Nee. Dat zeg dus ook niet.
Tronald_dump | 13-08-18 | 10:47
Laten we het hopen. De mislukte staatsgreep ligt me nog vers in het geheugen.
Dirty-Harry44 | 13-08-18 | 10:50
Hoe is dat? Leven en proberen mee te praten met de grote mensen over zaken waar je klaarblijkelijk geen greintje verstand van hebt?
paartjehop | 13-08-18 | 10:49
Nee.
MarcS | 13-08-18 | 10:51
De laatste 10-20 jaar.
Het leger is gesaneerd na de staatsgreep. Zonder goede leiding kun je nog zo'n groot leger hebben; als de soldaten niet betaald krijgen, de bommen en granaten op zijn en er geen geld is om nieuwe te kopen, geen brandstof is voor je voertuigen en vliegtuigen, dan je heb je hoogstens een paar miljoen stuks willoos en waardeloos kanonnenvoer.
Dutchbeaurouge | 13-08-18 | 11:00
Turkije is een regionale supermacht. Die wandelen met relatief gemak zo Syrië binnen en/of Irak. De vraag is wat doet de internationale gemeenschap en/of Rusland dan?
Hoe dan ook een kat in het nauw... Ik maak me best zorgen over Erdogan. Maar ook Trump die van schandaal naar schandaal Twittert en Poetin die intern en internationaal onder druk staat want twee decennia jatten van je eigen volk is niet oké.
Nee warrige en angstige tijden.
@De Koreaanse Slet | 13-08-18 | 10:59
Ah, Verhofstadt en van Baalen......... oké.
Het destabiliseren, stabiliseert dan weer iets anders.
Als het zover komt kan dat inderdaad voor een hele hoop shit zorgen, denk maar alleen al aan die hele 5 de collone die geinterneerd zal moeten worden. De Grieken die er los op zullen gaan, de US Navy die zich zal moeien en Poetin die het gat vrij ziet om heel die kwestie van die Bosporus nu eens definitief te regelen.
Wat De koreaanse slet zegt inderdaad. Hoe leuk het is ook is om erdohan op zn muil te zien gaan, destabiliseert het de regio alleen nog maar meer.
Ik neem aan dat jullie ook niet staan te juichen als het huis van de alcoholistische buurman in brand staat
GekkeX | 13-08-18 | 12:17
Nou, als dat huis zes deuren verder staat, en zijn naaste buren zijn ook geen al te vriendelijke zal het mij jeuken als dat huis afbrandt.
MarcS | 13-08-18 | 11:37
Marc, waarom reageer je eigenlijk nog? Er komt echt nooit iets zinnigs uit. Ga lekker masturberen in het zonnetje ofzo. Dat is zo ongeveer hetzelfde.
Lt-Kol Kilgore | 13-08-18 | 11:44
Het kan flink uit de klauwen lopen inderdaad en ook hier. Zo'n 35% van de (volwassen) hier woonachtige Turken is fervent Erdogan aanhanger. Da's best veel.
Petrus Poortwachter | 13-08-18 | 12:58
Totdat de brand overslaat naar jouw huis. Moeilijk dat nadenken toch?
Ik kom niet eens in een turkse winkel, laat staan een turks land...
Lol, inderdaad. In het kleine plaatsje waar ik woon hebben we slechts een echte winkelstraat. In die winkelstraat en de directe nabijheid daarvan zitten intussen vijf shoarmatenten, drie Turkse kappers, twee van die louche telefoonhoesturken en nog wat van die ellende. Ik geef er geen cent uit. Je hebt er helemaal niets aan.
Een klein plaatsje, met 5 shoarma tenten...
Heb je al eens becijferd hoeveel kapsalons, durums of potjes uludag ze moeten verkopen om de huur te betalen van die tent in die winkelstraat, de 4 of 5 man die daar werken te betalen en de eigenaar zijn dikke mercedes of bmw van te financieren... In een klein dorp/gemeente met 4 concurenten... Je kan daar een kapsalon met poedersuiker bestellen zeker ?
Witwas gelegenheden van Turkse drugshandelaren?
@Kilgore exact. Bij drie van de vijf zie je zelfs op zaterdagnacht niemand voer halen. Het is niet bepaald een geheim dat die hokken veelvuldig gebruikt worden als witwaskeet.
Ik ga niet. Ook niet tien dagen voor honderd euro. En ook niet marokko. Ik ga naar geen enkel minarettenparadijs. Nooit. Want ik woon er al.
Precies, zo denk ik er ook over. Laat ze allemaal de t* krijgen.
Waar woon je dan? Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht?
Ik ga naar geen enkel niet-Westers land. De UK valt binnenkort ook af, met die vervelende moslims en dat overtrokken pc-gedoe.
@BrabantsVerzet : hier nog eentje die al jaren geen stap meer zet op de bodem van GB, sinds zij wat jaren geleden Wilders in eerste instantie de toegang ontzegden en hij linea recta weer terug naar NL moest.
Die man wedt op twee paarden.
Gaat het goed met de economie? Dan komt dat door de grote almachtige leider. Dank voor de stemmen.
Gaat het slecht met de economie? Dan komt dat door voorgangers en grote boze buitenlanders. Stempt u maar op de grote almachtige leider die hier weerstand tegen biedt.
Lijkt veel op de uitlatingen van de EU ......
Al 70 jaar geen oorlog.
Economie blijft achter bij andere economieën
Mag u invullen wat door EU komt en wat zeker niet.
Binnenkort de hatsans supergoedkoop dus.
Staan de gouden toiletten van Erdogan al op múrktplüüts.tr?
"Op dit moment zijn er geen rechten om de video te bekijken." Spiegeltje?
Dan moeten al die arme Turkse gezinnen maar niet massaal op Erdolf stemmen.
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Trouwens een land dat je als Westerling beter kunt mijden als de pest, want ze haten je er vanuit het diepst van hun vezels omdat je een kafir bent.
Zo werkt populisme helaas. Gouden bergen beloven. Niets leveren. Allemaal hoor. Linkse populisten of 'alt-rechtse' populisten het is allemaal ellende.
Rechts populisten leveren juist wel. Pinochet, Trump, Lee kuan Yew om een paar voorbeelden te noemen.
Tronald_dump | 13-08-18 | 10:51
Noem je een paar fijne knapen zeg.
Hebben wij eindelijk de kans om Turkije weer voorgoed tot dat te reduceren wat het in zijn diepste wezen is (namelijk: een tweederangs dictatuurtje met een hele grote muil), gaan wij er ons geld uit geven. Niet écht slim, cheapo's!
Weet je wat het domste is wat het westen ooit gedaan heeft? Het Ottomaanse rijk ontbinden. Alles maar dan ook alle ellende met de huidige radicale interpretatie van islam vindt haar wortels in het opdelen van het Ottomaanse rijk tussen de Britten en de Fransen. Daesh, Al Qaida, Hamas noem maar op. Wat betreft Iran? Ja daar zijn wederom de Britten en Amerikanen verantwoordelijk voor.
Het is wat puinruimen hoor. Misschien toch wat meer aandacht aan besteden hoe het westen de wereld heeft gevuistneukt daar schatrijk door is geworden en nu de 'vruchten' plukt. Oh en die Chinezen, Japanners en Russen zijn ook geen lieverdjes.
Het Ottomaanse Rijk was zo vemolmd dat het zonder de interventie van de Britten en de Fransen toch wel uiteen was gevallen.
Glasgow Argus | 13-08-18 | 11:09
Klopt. Maar dat had beter uitgepakt voor ons.
@DKS
Heeft natuurlijk niets met de soennieten en de sjiieten te maken. Slaap rustig verder!
benjeallanggek | 13-08-18 | 11:12
Ja zeker wel. Als je zoals de Fransen en Britten alle soennieten in Syrië pleurt en de facto de Sjiieten de macht geeft en in Irak andersom creëer je natuurlijk ellende.
Verstandiger was geweest om de Sjiieten hun eigen land te geven. Soennieten ook. En de Koerden natuurlijk.
Maar niets van dat alles.
Komt bij dat het Ottomaanse rijk dat alles wel goed geregeld had. Hetzelfde geldt trouwens voor India waar boeddhisten, hindoes en moslims zelfs onder Britse overheersing in relatieve vrede samenleefde na eeuwen van oorlog. Maar toen de Britten weggingen verdwenen er plots 1.2 miljoen moslims en 0.8 miljoen hindoes. Had dat dus wat beter geregeld.
@De Koreaanse Slet | 13-08-18 | 11:17
Het is veel beter om landen bijeen te voegen in bijvoorbeeld de EU. Dat is veel slimmer.
@MarcS
LOL!
Ja Marc, dat is inderdaad veel slimmer. In de laatste 70 jaar is de haat en nijd tussen bevolkingsgroepen vooral afgenomen. Neem Slowakije. Vroeger aartsvijanden van Hongarije. Nu zitten ze samen in de EU en Visegrad-groep. Duitsland en Frankrijk? Groot-Brittannië en Frankrijk. Enzovoort. Maar nogmaals. Marc. Ga toch iets anders doen. Een boek lezen over hoe de EU werkt. Zodat je niet zo onwetend over blijft komen.
Oh, DKS had het Ottomaanse rijk in stand willen houden met zijn racistische en fascistische moordpartijen, met zijn gedwongen bekeringen en het afpakken van de oudste zoon van christelijke gezinnen, met het plunderen van de rijkdommen van de bezette landen, met het onderdrukken van andere religies.
Weet je hoe ze zo iemand, die dit soort praktijken goed kletst, noemen?, DKS. Een gore fascist
Denken jullie wel aan al die Nederlandse vastgoed magnaatjes die van hun zuurverdiende oitkiering en wat schnabbelwerk daar wel allerlei huizen hebben? Die gaan we toch wel compenseren? Dat bezit is nu niets meer waard dus hoeven ze ook niet bang te zijn voor de belastingdienst.
Paupers gonna pauper.
Je kan er nu 2 flessen ilegaal gestookte booz kopen voor de prijs van 1.
allah zal de turken komen redden www.ad.nl/buitenland/oproep-erdogan-k...
Allah is tenslotte al zo zorgzaam voor zijn volgelingen wereldwijd. Ieder land wat last heeft van islam ligt zo'n beetje in puin, en de biddende mohammedanen sterven wereldwijd als ratten. Ik zou me als volgeling toch een gaan afvragen of die allah het nou wel zo goed voor heeft met zijn volgelingen.
ik denk eerder de EU.. wil het niet overspoeld gaan worden met dobberende Turken deze keer richting de kusten van de EU. Frontex gaat het retedruk krijgen. Tijd dat een nood verdrag komt in de EU voor vluchtelingen en asielzoekers.. de halve wereld met een Moslim ideologie komt deze kant op omdat ze het zo goed hebben met de Islam als redder.
Sterker nog. Deze crisis is allah,s wil.
We moeten er wel beducht voor zijn, dat ze lebenraum (cq plunderen) gaan zoeken in de regio.
Allah haat moslims. Volgens mij is Allah een Jood. Ik kan anders niet verklaren waarom moslims steeds weer de klappen krijgen. Of zou het toch de inteelt zijn?
Dus je kon daar een duik maken voor $50? En nu is het $50 ? Wow, wat een voordeel!
Wat een naargeestigheid. Alsof het nog steeds zondagavond is.
Dat wordt straks flink zoeken voor het volk als ze de kop van Erdo komen halen in z'n paleis met 1000 kamers.
De RTL Z uitlegvideo heb ik niet zo nodig, denk ik.
Erdogan heeft op de pof zijn aanhang gekocht. Mensen met zo weinig benul van de eenentwintgste eeuw dat ze nu nog niet doorhebben dat het feest is afgelopen en dat Turkije in een hyperinflatie terecht gaat komen.
Geheel naar het scenario van “so you wanna be a third world dictator” zal Ome Erdo een of andere externe vijand zoeken. Hij zal niet zo dom zijn om Israel of de VS te selecteren. Cyprus of Griekse eilanden misschien wel.
In het buitenland geleende niet Turkse valuta vanwege de goedkope rente, en nu een afwaardering van veertig procent van de Lira: staat garant voor een hoos van corporate faillissementen.
Op vakantie naar Turkije? Ik wacht liever de uitkomst van de komende burgeroorlog af.
En nog steeds zijn er idioten ala ING die investeren in dat shithole.
Erdogang heeft drang nach Osten, om daar een Koerdische genocide te plegen. Mark my words.
@ventilatiesysteem, de oorlog tegen de Koerden is al jaren aan de gang. Puur bewijs van de effectiviteit op het slagveld van dat enorme Turkse leger. Ze zijn wel in staat om steden zoals Diyarbakir in puin te schieten, maar daarbuiten lukt het niet.
Leestip voor alle militaire planners die iets over het Turkse leger willen weten: the seven pillars of wisdom. Over hoe een engelse kasthomo en een paar duizend zandarabieren het Ottomaanse rijk omverwierpen.
Dit krijg je nou als je terug wilt naar de Ottomaans-islamitische Middeleeuwen...
Dit zag je idd jaren geleden al aankomen. Een bloeiende economie - en een megalomaan leger en paleis - van alleen maar geleend geld. ROFLOL!!!
Ja, OK. Maar de gemiddelde Nederlander is niet veel slimmer. Die komt ook niet veel verder dan de folder van de Mediamarkt en Trivago. Wij hebben gelukkig dan nog een goed functionerende, vrij autonoom werkende financiële en commerciële infrastructuur, die zich maar weinig aantrekt van wie er in de regering zit.
Never naar zo’n Allah-inclusive. Iedereen die dat nog wel doet zou op Schiphol standrechtelijk ge.....
Of het nederlanderschap ontnemen wegens het steunen van een vijandig regime.
Psies.
Alleen is Turkije - op papier een bondgenoot. Moeilijk hè feiten.
De Koreaanse Slet | 13-08-18 | 10:51
En wat dan nog? Moeilijk hè? Begripiend lezen.
*Begrijpend lezen.
De Koreaanse Slet | 13-08-18 | 10:51
Tuurlijk joh... op papier. Mondeling scheldt die geitekop dit land uit voor nazi overblijfselen en facisten die baby's eten. Fijn, zo'n "bondgenoot".
Acar_ketimun | 13-08-18 | 13:33
Eens. Maar maar feiten blijven feiten. Zodra Turkije zich terugtrekt uit de NAVO en het kandidaat EU-lidmaatschap opzegd - of dat om Erdogan zijn oren krijgt - kunnen we praten over een vijandig regime.
Ach, dit hoort ook gewoon bij de verborgen agenda van het nwo....... ah af
Zonder conflicten,oorlogen enz, worden er geen wapens verkocht.
De grootste lobby ter wereld!
Die Nederturken die Erdogan aan de macht hebben geholpen die hebben toch zeker wel nu hun euroo's en goud omgewisseld voor Lira's toch.. Zodat ze hun familie en landgenoten kunnen ondersteunen om niet van de honger om te komen.
Ome Erdogan is inmiddels beslist ook verhuisd van zijn paleis met Gouden kranen naar een gezinswoning.. toch, toch..
Alles voor het vaderland..
Erdohitler zijn dagen lijken geteld.
Nee hoor, de domme turken laten zich weer nationalistische en islamitische prietpraat paaien en geven hem juist meer macht.
Vergis u niet in de vindingrijkheid van de familie Erdogan en haar adviseurs. Voorlopig zijn heel wat Turken er nog steeds heilig van overtuigd dat 's lands grootste kleptomaan hun Messias is.
Turken gonna Turk
dus Erdohitler blijft gewoon aan de macht
Echter, zijn oproep aan alle buitenTurkjes, om hun euries massaal op Turkse banken te storten
zal mi. weinig monobrauwdragers over de streep krijgen
Je Euries aan Turkse banken döneren staat gelijk aan het in de open häärd kieperen
Ik denk dat Erdoğan volgende week met een eigen cryptomunt komt. De allahcoin of zoiets. ..
Hoeveel geiten koop ik daarvoor?
nee hoor, eerst gaan hier die Nederturken de straat op om de Gulen en Westerse ongelovige aan te spreken dat zij diegene zijn die Erdogan ( en hun) dit aan doen. Vervolgens janken bij de Nl overheid als Erdogan hun goud en onroerend goed en de tegoeden op de Turkse banken confisceerd, dan mag Nederland en de EU wel weten wat zij daar hebben gestald en de Nl overheid niet bij kan maar wat de Nl overheid voor zijn Turkse Nederlanders moet gaan doen..
mag hopen dat ze nu hun gram halen en zien wat ze hebben aangericht om te stemmen op deze Kalief.. en waarvan ze dachten zelf geen last te gaan ondervinden.
fikkieblijf! | 13-08-18 | 10:29
Ik vermoed dat dat al gebeurd is. In de kranr wordt die "aanslagpleger" op die moskee een Nederlander genoemd. Maar ik vermoed eerder een "Nederlander" van Turkse afkomst op wiens tweede huis(je) in Allahkije reeds beslag is gelegd.
Maar dat zullen we hier nooit weten.
In de Turkse badplaatsen hebben ze al jarenlang liever euro's dan hun eigen nationale valuta.
En Turken hebben natuurlijk geen spaarvarken.
Spaargeit, met een mooie gleuf erin waar ook meer in wil als alleen maar geld.
De bitcoin gaat omhoog, de shitcoin naar beneden.
Iedere cent die terecht komt in dat criminele regime van Erdolf is er een te veel. Zelfs als het geen cent meer waard is.
REAGEER OOK