Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS-journalisten beveiligd over straat, schuld van Fortuyn en Trump

Sorry nog hè!

Levens Peer Ulijn en Pauline Broekema niet langer zeker

Nieuws van 't front. Het net sluit zich rond "de waakhonden van de democratie". De belegering van het waarheids-gilde, de eerste en laatste linie tussen uzelf en het Vierde Rijk, bereikt een kookpunt. "Verslaggevers van de NOS kunnen niet meer overal onbeveiligd heen. In sommige gevallen gaan journalisten zelfs met professionele beveiligers op pad. Dat bevestigt hoofdredacteur Marcel Gelauff van NOS Nieuws." Zo ziet u maar, omhoog trappen, the powers that be in bedwang houden, heeft een prijs. En die prijs is een jaarlijkse nota van een professioneel beveiligingsbedrijf. "Tegenwoordig denken wij er sowieso bij elke grote publieksmanifestatie (voetbalwedstrijden, demonstraties, festiviteiten, etc.) over na: lopen we risico’s, hoe gaan we daarmee om? En ja, dan komt het voor dat we beveiliging meesturen". Maar, tijd voor duiding, en laat dat maar aan Thomas Bruning van de journalistenvakbond NVJ over. "Je kan heel ruw zeggen dat de moord op Pim Fortuyn (waarna beschuldigend naar de media werd gewezen) een duidelijk omslagpunt was als het agressiviteit tegen journalisten betreft. Specifiek voorbeeld zijn de Turkse rellen in Rotterdam." Ah, okay, populisme en Turken dus. Nou, TIJDSGEESTOVERHEID. Je importeert Turken, creeert populisme, en nu komen ze je allebei halen!11!!1

Gelekte beelden Gerri Eickhof (NOS) onderweg naar Volendam

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Anton2702 | 26-07-18 | 06:40

Pauline Broekema ken ik alleen van die sukkelige korte lokale reportages die ze zelf inspreekt, op een geheel eigen wijze die me sterk doet denken aan de tijd toen er nog een Katholieke Illustratie bestond.

Munitie | 25-07-18 | 19:10

“ De waakhonden van de democratie worden bedreigd en moeten beveiligd worden ? “

Die uitspraak , het idee alleen al , bezorgt me hevige lachstuipen
De gedachte dat iemand zo geagiteerd zo kunnen worden door de gedresseerde NPO / NOS Poedels dat hij hen daarom zou willen bedreigen .

NPO/NOS - Dat mochten jullie willen , dan waren jullie tenminste nog relevant geweest.
Echter , helaas voor jullie , die tijd is voorbij en komt niet meer

Niemand neemt NOS / NPO journalisten nog serieus , ze worden niet bedreigd , op zijn best worden ze in hun gezicht uit gelachen , maar verder vooral genegeerd.
Dat ze dat zelf niet door hebben spreekt boekdelen.

enorme sukkelzak | 25-07-18 | 18:56 | 1

Als niemand je kietelt moet je het zelf doen.

De Briemusketier | 25-07-18 | 23:40

Haha... dank, GeenStijl. Het filmpje van Gerri op weg naar Volendam. Priceless!
Mijn dag is weer helemaal goed.
Even inhoudelijk: de link die de NVJ-man legt tussen de moord op Fortuyn en de Rotterdamse Turken slaat echt helemaal nergens op.

Amsterdamsko | 25-07-18 | 15:29 | 1

Lol inderdaad en wat die NVJ man zegt, tang varken. Jezelf waakhonden van de democratie noemen terwijl MSM toch meer doet denken aan goed afgerichte poedels die netjes door hoepels kunnen springen op commando.

sprietatoom | 25-07-18 | 16:04

"""is toch logisch dat het overgrote deel van de medewerkers van ministeries blank zijn? Dit is namelijk van oorsprong een blank land, dus ja, nogal logisch dan, dat je personeelsbestand daar ook een weergave van is.""
@ Graaisnaaiert | 25-07-18 | 12:01
Het enige wat links en logisch gemeen hebben is de letter "L"
Verder hebben ze helemaal niks gemeen (integendeel).

telelezer | 25-07-18 | 12:12

Fortuyn is dood, mede vanwege de hetze die de mainstream pers tegen hem voerde. Zij zeker niet alleen, maar zitten er wel vuistdiep in; hem wegzetten als ultra rechts, politici en andere sufferdjes een podium bieden om te zeggen dat Fortuyn ultra rechts was, enz.

De linkse media is echt schaamteloos in demoniseren van andersdenkenden en het verdraaien van feiten of gewoon keihard liegen. Zeker ook tav negeren van links geweld en het goedpraten daarvan. Zie opmerking Wierenga en reactie Twan de huygelaer.

Nuuk | 25-07-18 | 12:07 | 1

Feiten weglaten is ook liegen; de engelsen noemen dat "lying by omission"

telelezer | 25-07-18 | 12:14

NPO: De Völkischer Beobachter van het zittende regime, de EU en Mekka..

Boer Kini | 25-07-18 | 11:07

Marcel Gelauff en z'n collega oplichters moeten inderdaad beschermd worden.. tegen zichzelf

Kwetsnat | 25-07-18 | 10:56

NPO/RTL kartel: "Het is de schuld van Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Foruyn, Die-Wilders en Baudet". Of wij dat flink in onze oren willen knopen.

Kamervraag | 25-07-18 | 10:48

Turkse rellen omdat de pers werd beschuldigd van de moord op Pin. - This is what NVJ-ers actually believe

Phreack | 25-07-18 | 10:41

No shit, volksverraad kent een dure prijs. Tot nu toe ging het nog om bodemprijzen.

VeelTeSteil | 25-07-18 | 10:37

Wat zei dat smerige nepschrijverje Wieringa ook al weer toen de Telegraaf ECHT werd getroffen door een aanslag? "Dat werd tijd"

En Nossertje Twan Hoax maar lachen plus bijna alle nep-linkse burgemeestertjes van dit land.

Leuk joh!

echt_links | 25-07-18 | 10:35 | 3

Daarnaast heeft Twan een paar jaar geleden ook gezellig zitten babbelen met Willem Holleeder, die na de Heineken-ontvoering echt niets meer fout heeft gedaan. Aldus Holleeder.

Goldfinger | 25-07-18 | 11:23

De walging hierover is bij mij onverminderd groot.

Montesquieue | 25-07-18 | 11:41

Ach, Huys is opgerot naar RTL, kan hij feelgoodshownieuws gaan presenteren aan @pperts en Rapperts. Einde ergernis...

Graaisnaaiert | 25-07-18 | 12:05

www.youtube.com/watch?v=fgM9JozWOf0
Pim Fortuyn speech on islamic violence in Nederland
Pim Fortuyn 2002-03-21 Debat Erasmus Universiteit:
" Maar het probleem mijnheer, dat blijft.....
En de politie, die doet niks, want als u er wat van zegt discrimineert u...
Ik kan niet anders, ik doe niet anders, dan ik maar afgemaakt...
Ik doe het voor onze kinderen en kleinkinderen".
---
Pim Fortuijn was toen al DE spreekbuis van ons volk die vermoord MOEST worden. Ondertussen is het 5x zo erg geworden...

matrixbluepill | 25-07-18 | 10:28

De NPO is slechts een bijproduct van een vele malen groter probleem. De NPO is de stem van degenen die dit land besturen. Een land dat in grote getale kiest voor een diepgewortelde criminele partij als de VVD, voorgezeten door een gecertificeerde leugenaar, waar zelfs de Siciliaanse maffia bij verbleekt.
Is het dan vreemd dat onder de invloed van die smeerlappen (incl. hun maatjes), een NPO gewoon 1 op 1 invoegt. Nee, want anders zou de leiding van de NPO allang een trap onder hun hol hebben gekregen.
De NPO vreet wat ze voorgeschoteld krijgt, en dat gedrag creëert een steeds langer wordend deugtrein met een ongekend aantal wagonnetjes.
Een ander probleem; er is geen enkele tegenstroom is die met enige kracht daadwerkelijk iets bereikt. Uitgesloten, gedemoniseerd en vaak zelf zeer zwak georganiseerd. Het is allemaal van een grote afstand.
Neem Powned, dat is toch niveau Panorama/SBS6 in een ander jasje, gruwelijk stompzinnig.
Wil je echt iets bereiken, doen veranderen, dan zal men een ander vakje moeten aankruisen op het stembiljet. Maar daar stokt de civiele courage van velen omdat men opeens een kramp scheutje in de portemonnee waarneemt.
Laat ik dan toch maar voor meer van hetzefde kiezen. U vraagt, wij draaien.
Hongarije, Oostenrijk e.d. (hoewel ook niet perfect en zaligmakend) is het wel gelukt, dus wat let u.

Memek | 25-07-18 | 10:28 | 6

Oh ja, in Hongarije en Oostenrijk, daar heb je tenminste echte staatscontrole op de media.

Ongelofelijk hoe sommigen hier een spook waarnemen bij de NPO, maar de echte censuur omarmen, zonder dat zelf door te hebben.

Werkelijk waanzinnig. Maar het zal alles te maken hebben met het achterliggende gedachtengoed. Xenofobie mag blijkbaar samengaan met staatscontrole op de media.

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 12:02

Memek, Chapeau.

Muuke | 25-07-18 | 14:37

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 12:02
In Hongarije en Oostenrijk is decennia lang (extreem) links aan de macht geweest met, inderdaad, staatscontrole over de media. Zo creëert links met haar afkeer van democratie (de voorwaarde voor) dictatuur. Wie zaait zal oogsten. Als dat besef nu eens bij het journaille zou doordringen.

radiatorknopje | 25-07-18 | 16:16
▼ 3 antwoorden verborgen

De NOS is voorspelbaar... ze zijn vóór:
1. het koninklijk huis
2. EU-Brussel
3. voor asielzoekers en migranten
4. voor de milieuafspraken van Parijs en voor GroenLinks
------
ze zijn anti Trump - anti Poetin - anti Wilders.
Voorbeeld: ze zijn voor de NAVO in Brussel en tegen Rusland... ze laten beelden zien van Russische oefeningen terwijl op het zelfde moment de NAVO heel opvallend oefeningen houdt in de Baltische Staten tegen de grens met Rusland.
Daar wordt niets negatiefs over gezegd.

De NPO indoctrineert op een subtiele wijze... er komen deskundigen aan het woord die dikwijls een ''linkse'' mening hebben.
Neutraal dat zijn ze zeer zeker niet.
Door dingen opzettelijk wel of niet te laten zien... kun je de mening van het volk beïnvloeden.
Voorbeeld je laat beelden zien van migranten en asielzoekers die hier een goede baan hebben gevonden - de rest laat je niet zien.

sociaal_econoom | 25-07-18 | 10:27 | 5

@ Berber | 25-07-18 | 10:36: FF je eigen raad opvolgen parasiet.

WayneGretzky*99* | 25-07-18 | 10:47

Daar zijn we met zn allen bij de GS toch juist mee bezig, berbertje. Snap je het nou nog niet? Dit is het nieuwe interactieve nieuws, waar échte mensen hun ongezouten mening geven. In tegenstelling tot het treurige van staatswege georchestreerde fakenews van de NOS! Wees blij met dit nieuwe medium! Doe er uw voordeel mee en overtuig ons van uw kant van het verhaal, zou ik zeggen.

echt_links | 25-07-18 | 10:51

We hebben WNL toch al? Lijkt me een redelijk rechtse omroep, belicht zaken in ieder geval eens van een andere kant ( en voldoende rechts om een paar maten van me schuimbekkend de gordijnen in te jagen ).

Graaisnaaiert | 25-07-18 | 12:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Fortuyn is toch ook gedemoniseerd door de NOS..... en Wilders, en nu ook Trump. NOS begeeft zich op glad ijs. Ik zou ze ook beveiligers adviseren.

Oepsie1234 | 25-07-18 | 10:26 | 1

Niet nodig want geweld komt niet van rechts maar van links

telelezer | 25-07-18 | 11:29

Ook van de NOS: vandaag het schokkende nieuws op teletekst dat op onze ministeries vooral blanken werken. ‘Meer ministeries overwegend wit’. The horror! Lachkwootje van de dag: bij sociale zaken werken de meeste allochtonen, maar dat komt omdat daar de schoonmakers ook meetellen als ambtenaar.

Road to serfdom | 25-07-18 | 10:18 | 2

In Amsterdam hebben een paar allochtonen met vette salarissen laten blijken dat niets is wat het lijkt.

hagelkruis | 25-07-18 | 10:24

Is toch logisch dat het overgrote deel van de medewerkers van ministeries blank zijn? Dit is namelijk van oorsprong een blank land, dus ja, nogal logisch dan, dat je personeelsbestand daar ook een weergave van is.

Graaisnaaiert | 25-07-18 | 12:01

Hebben Duk en Karkens beveiliging?
Een ding is zeker, Karkens was wel in die gebieden, maak die maar hoofd NOS.

gato | 25-07-18 | 10:17

Mijn waarde Spartacus, u maakt er wel een grapje over, maar tis goed dat de NOS-baas oog heeft voor de veiligheid van z'n frontverslaggeverts én zich daarmee dus een weg naar nieuws baant dat anders niet gebracht zou kunnen worden. Het is niet anders dan beveiligers van oorlogsverslaggeving. Het is op zich verder wel een aardig onderwerp voor een Andere Tijden-achtige reportage, want natuurlijk is het moeten beveiligen van persmuskieten on the job wel een ontwikkeling in de Nederlandse samenleving die meer duiding dan alleen hier op de GeenStijl behoeft...

F. von Zeikhoven | 25-07-18 | 10:17 | 3

In hetzelfde artikel staat dat SBS 6 Hart van Nederland en RTL Nieuws nergens last van hebben, zoals gebruikelijk is de NOS weer aan het fake-newsen.

me,myself and IK | 25-07-18 | 10:23

Klopt ''me,myself and IK.... SBS-6 hart van Nederland is een eerlijk programma.
Daar mogen betrokkenen en buurtbewoners gewoon voor de camera zeggen wat ze hebben meegemaakt en wat ze ervan vinden en denken.
Bij de NOS worden de beelden en uitspraken op een linkse schotel gewogen.

sociaal_econoom | 25-07-18 | 10:35

SBS 6, sinds wanneer maakt dat nieuws? Ik bedoel, als je bericht over een zwaan met een pukkel op de snavel in de vijver achter het huis van Oma Bep uit Heerhugowaard of over die brandweerman uit Hulst die op weg naar een buurtbbq helfhaftig de kat van Ome Fre van het schuurdakje haalde, sja. Dan roep je weinig weerstand op, inderdaad, met dat feelgoodgeneuzel voor zwakbegaafden.

Graaisnaaiert | 25-07-18 | 11:58

Top artikel!!

echt_links | 25-07-18 | 10:29

Foutloze analyse en helder geschreven. Dit soort reporters hebben we nodig.

Beefbus | 25-07-18 | 11:03

Ja die angst hè Gelauffje, daar zul je persoonlijk ook wel last van hebben...
Maar niet de boel verdraaien; die angst is toch echt al gepland door/na 9/11.

Tja en doordat je natuurlijk een drol van een (gekleurde) nieuws-organisatie leidt.
Stelletje kopverdraaiende droeftoeters daar.

Gazzerop | 25-07-18 | 10:12

Ach ja, wanneer de NSB in de oorlog collecteerde voor Winterhulp, kregen ze ook wel eens een dakgoot op hun hoofd met het commentaar: "hou er maar voor een kwartje af" Halve- en hele onwaarheden vertellen, de waarheid verhullen en meer van dat snoepgoed leveren, scheiden nu eenmaal beroepsrisico's af. Én ze krijgen kennelijk persoonsbescherming: dat was Fortuyn niet gegund, want volgens onze toenmalige premier Wim Kok, had dat toch niets uitgemaakt. Ik heb het hem zelf zien en horen vertellen op TV toen hij de onderzoeksopzet naar de persoonsbeveiliging van Fortuyn aan hetzelfde journaille stond uit te leggen. En ze zwegen allemaal. Het kan verkeren en gelukkig maar; zou ik zo zeggen.

oliebolletje123 | 25-07-18 | 10:10

.. maar goed. Dankzij de angstaanjagende beelden van de NOS in Rotterdam zitten wij nu met de laatste versie kabinet Rutte. Dat was een bleek schrik-neusje voor een heel NOS-team toch wel waard, kameraad Gerlauff?
Prachtig in tijd geplaatst zie ik nog het plotseling opduiken van een echte Turkse minister om een uit het niets verschenen Turks reservisten-leger te Rotterdam toe te spreken. Wie herinnert zich niet hoe de Nederlandse politie voor het eerst daadkracht leek te hebben tegenover een verontrustende menigte, met Bloedrode vaandels, die hun afkeer van onze samenleving en liefde voor hun dictator demonstreerde!
Erdogan noemde onze kleine galdde Rutte zelfs een fascist! Dat roerende straattoneel EN onze verkiezingen pasten precies binnen de beperkte aandachtcyclus van het stemvee!
Ik vraag mij nog steeds af welke prijs Rutte ons nog aan Erdogan zal laten betalen voor zijn verkiezing.

Jan Passant mk2 | 25-07-18 | 10:08 | 1

Dat vraag ik me ook af. Het gaat nog verder. De diplomatieke banden werden voor de bühne verbroken. Ineens lees je het bericht, dat de verbanden weer opgestart zijn. Waarom nu ineens wel, want Turkije is er nu niet bepaald democratischer op geworden. Ok, er staan geen verkiezingen op het programma, maar dan nog. Zouden het die tientallen potentiele vluchtelingen gaan, die massaal losgelaten kunnen worden op de EU? Je weet het niet.

lokoolokie | 25-07-18 | 11:59

Als voorbeeld wordt in het artikel Turkse rellen in Rotterdam genoemd. Van die kant dus!

SaintA | 25-07-18 | 10:08 | 2

Er moet in die hoofden toch wel een vreselijke kronkel zitten wanneer je de moord op Fortuyn als reden noemt voor turkenrellen.

Lupuslupus | 25-07-18 | 10:41

Als ze je beroven of doodschieten zijn het ineens Nederlandse burgers. Als het er te dik bovenop ligt, heet het een verward persoon. Als het een moslim terreuraanslag is, dan is het onze eigen schuld. Dat is de NPO, en daar hoeven we het niet mee te doen, als we echt willen.

lokoolokie | 25-07-18 | 12:03

De staatsruif-etende (s)laafjes van de macht worden bedreigt? Mooi zo. Wat mij betreft mag deze beroepsgroep met de staart tussen de benen het land uit vluchten, tijd voor een nieuwe generatie, weg met al die deugers.

Abject | 25-07-18 | 10:06

Wat de een een bedreiging noemt, zal een ander een slecht gearticuleerde mening via een anoniem mediakanaal noemen.

Peer Ulijn en Pauliene Broekema zijn “journalisten” van het type his masters’ voice. Ze roeptoeteren hooguit wat de gevestigde macht wil uitdragen. Bedreigingen van het soort waarmee De Telegraaf en een aantal misdaadverslaggerevers is geconfronteerd, bij NPO journaal “journalisten” kan niemand daar zelfs maar een voorstelling maken.

De NPO en de NOS zijn typische kanalen van rijkspropaganda. Dit is het kanaal waarlangs de Nederlandse diepe staat zijn boodschappen uitdraagt. Wanneer Marcel Gelauff zgt dat zijn “journalisten” bedreigt worden, dan heeft hij alleen maar de bedoeling om “tegenstanders” van de narratief van de overheid in een slecht daglicht te zetten.

Het is een opzichtig offensief tegen de criticasters van multiculti, happy EU, Murk Ratteland. En laat Pim Fortuyn hierbuiten.

Glasgow Argus | 25-07-18 | 10:06 | 8

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 10:16 We zijn een vrij land met van de politiek onafhankelijke publieke media.
-----
Lijkt me een beetje onzin.
Mijn dochter heeft journalistiek gestudeerd met diploma. Wel verplicht mee gegaan met extreem links gedachtegoed wat van de "leraren" gevraagd werd, anders geen diploma. De basis journalistiek is gewoon al intens verrot....
90% van de studenten gaan er in mee want die komen uit een links nest.
En weten niet beter. Dus de studie sluit perfect aan bij hun bekrompen wereldbeeld. Het is nog veel erger dan iedereen vermoed. En dit komt rechtstreeks uit de praktijk. Wie een andere mening heeft wordt vernederd of van school gestuurd. Voor een realistisch wereldbeeld is geen plaats, en daarom zijn de meeste studenten die nog in objectieve journalistiek geloven en daaraan willen vasthouden binnen een jaar van de studie verdwenen. En het lijkt er niet beter van te worden gezien de continue brij van journalistieke missers om het linkse gedachtegoed aan de kijkers en luisteraars op te dringen....

dijkbewaker | 25-07-18 | 11:01

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 10:16
We zijn inderdaad nog niet Turkije in dat opzicht, maar meer kabinetten van vv(d), c(d) en 66 helpen in elk geval niet om daar vandaan te blijven.

O2Neutraal | 25-07-18 | 11:19

dijkbewaker | 25-07-18 | 11:01: Je ziet het gebrek aan neutrale journalisten overal terug. Neem een Harad Doornbos, Jenan Moussa of een Karskens. Voor mijn part tel je er Nathalie Righton van de Volkskrant er ook nog bij. Zij staan en stonden met hun poten in de modder. Zij weten op een juiste wijze en situatie te duiden. Desnoods verhul je jezelf in een burka, om eens een blik binnen de Taliban te kunnen werpen. Tegenwoordig is een oorlogsverslaggever iemand die 2000 km verderop zit en wat loopt te brallen. Daar heeft niemand iets aan.

lokoolokie | 25-07-18 | 12:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Het meest verbaasd ben ik dat de NOS journalisten in dienst heeft.

Jeroen65 | 25-07-18 | 10:05 | 2

Je bedoeld voorlezers, journalisten werken daar niet.

Oepsie1234 | 25-07-18 | 10:28

Er werken ook nog wat Joop-achtige copy-pasters-framers ..

ChatBot | 25-07-18 | 10:57

Waar zijn de aangifte, de NOS weet echt van gekkigheid niet meer wat ze met hun gratis geld moeten doen

Bokito ergo sum | 25-07-18 | 10:05

Ik verwacht nu wel een Paay-topic trouwens.

Jos Tiebent | 25-07-18 | 10:04 | 2

U houdt 't niet droog begrijp ik?

elfenstein | 25-07-18 | 10:10

Nee hoorde zojuist dat de rechter op dit moment uitspraak doet in paay vs GS

Jos Tiebent | 25-07-18 | 10:15

'gespecialiseerd in mediabeveiliging' - journalisten moeten namelijk op een hééééle andere wijze beveiligd worden dan gewone stervelingen.
-
Komt er nu ook een Nationaal Fonds Mediabeveiliging, waar ook Castricum- Roos- en Staal-achtigen een beroep op kunnen doen? Of is deze beveiliging slechts voorbehouden aan overheidsgetrouwe belastingslurperts?

bisbisbis | 25-07-18 | 10:02

Treurigstemmend dat één van de laatste onafhankelijke nieuwsbronnen in haar werk belemmerd wordt door een paar idioten.

DrumPiet | 25-07-18 | 10:00 | 5

Dat onafhankelijk wil ik nog weleens een discussie over houden (Gerry Eykhof in Jugoslavie en een lange lijst anderen), maar belemmerd door een paar idioten geeft Bruning zelf het beste voorbeeld van en bewijst meteen zijn eigen ongelijk en de tijdgeest. Daarbij is de tijd ook dat er op een dergelijke manier wordt gereageerd om herhaling/iets te voorkomen. Genoeg politici en verslaggevers moesten het vroeger maar bekijken. Dat het ook de nos bereikt is wel wat, maar reljournalisten als powned en peter de vries kennen dit verschijnsel al langer.

TheseDays00 | 25-07-18 | 10:05

Ach Piet idioten hou je toch.
Journalisten zijn doorgaans niet zo snel bang en met de nodige beveiliging krijgen ze hun items toch wel voor elkaar.
Kost wel een paar centen extra dus ik verwacht dat de NPO binnenkort aanklopt voor extra geld wegens de onvoorziene post beveiliging.
Is er weer wat om over te zeiken ;) LOL

Berbaar | 25-07-18 | 10:22

DrumPiet | 25-07-18 | 10:00 | reageer
Ik kwam deze tegel tegen en moest gewoon weer lachen, hahahaha

didivos | 25-07-18 | 10:49
▼ 2 antwoorden verborgen

En hebben deze journalisten het zelf ook al openlijk opgenomen voor hun collega Julian Assange? Iets zegt me van niet.

Deflatiemonster | 25-07-18 | 09:59 | 7

Nee Assange is een ongelofelijke eigengeiler die zijn info verkoopt aan de hoogst biedende en bovendien zijn persoonlijke rekening probeert te vereffenen met de data die hij vrijgeeft. Een hufter van de bovenste plank, een onaangenaam mannetje die wat mij betreft terecht mag staan voor zijn openbaarmaking van data.

Hij heeft er niet alleen overheden mee he, ook gewone burgers van wie hij alles maar op straat flikkert en die niet zitten te wachten op openbaarmaking van gegevens.

Hij is absoluut niet geinteresseerd in de echte waarheid en dat begon al lang geleden toen hij een guncam video van die Apache boven Bagdad zodanig manipuleerde dat het leek alsof het om onschuldigen ging, in de video Collaterl Murder. Google maar eens.

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 12:10

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 12:10: Ik heb de complete opname gezien, en geloof mij maar op mijn staalblauwe ogen, dat het een oorlogsmisdaad is. Het klopt dat de context uit het verband is gerukt door niet alles uit te zenden, maar sommige zaken deugen niet, als je in een Apache rondvliegt en een lulverhaal aan je meerdere loopt op te hangen. Je moet niet je eigen fouten verhullen, door misbruik te maken van journalistieke hoeren. Die actie deugde voor geen meter en daarvoor hebben we nu net een oorlogstribunaal opgericht. Helaas kom je overal mee weg, wanneer je het niet erkend.

lokoolokie | 25-07-18 | 12:45

lokoolokie | 25-07-18 | 12:45 |
Kijk nog maar eens goed dan. Want in de oorspronkelijke video, die ook op internet is te vinden, staan WEL duidelijk de twee heren met een AK-47 en een RPG-9 raketwerper in de groep "journalisten". Het was een volledig legitieme actie, binnen de rules of engagement.

Maar WikiLeaks wist daar door handig knip en plakwerk een video van te maken die het tegendeel suggereert. Dat is dan de man die "de waarheid" zo hoog in het vaandel heeft staan.

Met het oog op maximaal effect heeft hij de boel gemanipuleerd.

www.weeklystandard.com/bill-roggio/co...

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 13:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Alweer een extra reden om de publieke omroep op te heffen.

hxl | 25-07-18 | 09:58

Je kan ook heel ruw zeggen dat de moord op Pim Fortuyn de schuld is van de geregisseerde media hetze tegen de persoon Pim Fortuyn.

komtdatschot | 25-07-18 | 09:58 | 2

de Vara en de NOS noemden Pim samen met linkse politici van GroenLinks (Paul Rosenmoller en PvdA (Ad Melkert)... ''een racist en staatsgevaarlijk''.
Het was te verwachten dat linkse extremisten... in dit geval een milieu-activist een keer zouden toeslaan.

Wilders moet voor de rechter voor ''minder, minder, minder'' maar wat de linkse politici en publieke omroep deden was 10 keer erger.... het aanzetten tot haat en levensbedreiging.

sociaal_econoom | 25-07-18 | 10:11

Ah, Paul Rosenmoller, de kritiekloze bewonderaar van Pol Pot en zijn Rode Khmer. En de PvdA, tot 1990 grote vrienden van het Oost-Duitse terreurregime DDR. Links Nederland: Fout in iedere oorlog.

Boer Kini | 25-07-18 | 11:10

Ik wil niet dat mijn belastinggeld wordt gebruikt om journalisten te beschermen, die een opinie de wereld in slingeren in plaats van neutraal nieuws.

Boerkablaffer | 25-07-18 | 09:55 | 4

amen

didivos | 25-07-18 | 10:08

Daar gaat U niet over.
Next!

Berbaar | 25-07-18 | 10:19

Berbaar | 25-07-18 | 10:19 |
Hij zegt "ik wil" en toen ik de laatste keer keek waren meningen in Nederland niet verboden. Jouw mening is bekend.

TheseDays00 | 25-07-18 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

De NOS, STAATSOMROEP. In het voormalige Oost-blok, hadden zij jaloers op de NOS geweest. Het nieuws manipuleren kunnen zij als de beste. Hier zetelen de deugers van dit land. De deugers die alles naar hun wereldbeeld duiden. De deugers die geen tegenspraak dulden. De deugers die ................. dit land naar de afgrond helpen. Die omroep dus.

De Evangelist | 25-07-18 | 09:55 | 6

@echt_links | 25-07-18 | 10:42
Lez0n linkse lutser, er staat "of" tussen.

Berbaar | 25-07-18 | 10:48

Waar haalt u eigenlijk die miljoenen vandaan, berbertje??

echt_links | 25-07-18 | 11:04

Berbaar | 25-07-18 | 10:19
U bedoeld die miljoenen mensen die naar de sport op de staatsomroepen kijken?

O2Neutraal | 25-07-18 | 11:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoezo is het de schuld van Geen Stijl niet?

bijna_raak | 25-07-18 | 09:55

Gelukkig is er al een Stuurgroep Geweld en Agressie tegen Journalisten in het leven geroepen, dus waar hebben we het nog over. Is allemaal al bijna verleden tijd.
En Gelauff zegt zelf al dat 'we' het niet moeten overdrijven.
Hoeveel medewerkers hebben al ontslag genomen door deze bedreigingen?

Petrus Poortwachter | 25-07-18 | 09:54

Wie zich uitsluitend voedt met NOS-journaals moest eigenlijk zo sportief zijn een rood polsbandje te dragen. Dat zou ons veel tijd schelen...

Rest In Privacy | 25-07-18 | 09:53 | 2

Wie is "ons"?
De mensuh met een Nederlands is van ons polsbandje of een varkensmutsje.
LOL

Berbaar | 25-07-18 | 10:15

Berbaar | 25-07-18 | 10:15
Ons staat voor 'de niet Nos-journaal kijkers'? Wel goed blijven lezen. Als je daar een varkensmuts bij wil dragen of misschien in jouw geval een jurk, staat daar denk ik los van.

didivos | 25-07-18 | 10:34

ik ben in ieder geval schuldig. Ben al vaak opzoek geweest naar het npo gebouw na het zien van weer een half uurtje multicul propaganda gebracht als 'het' nieuws.

Bei de weg, waar woont trouwens de studio waar Jinek haar propaganda ethert?

didivos | 25-07-18 | 09:53 | 2

Ik rust mijn koffer

didivos | 25-07-18 | 10:27

Anyway, ik denk dat we zo langzamerhand wel mogen concluderen dat het net zich sluit rond de laatste stinkende grachtengordel restantjes.

Het vuilnis is in blinde paniek aan het geraken en slaat nu volkomen wild om zich heen, daarbij de meest lachwekkende en vooral ook verwarde 'verklaringen' afgevend.

The end is near....

echt_links | 25-07-18 | 09:51 | 5

@echt_links | 25-07-18 | 09:51
Hahaha welke paniek?
Kom eens uit dat rare extreem rechtse bubbeltje man en zie dat Uw verwrongen wereldbeeld slechts gedeeld wordt door een heel klein groepje mafklapperTs.
De rest van ons geniet, leeft, maakt plezier en gaat er na de verkansie weer met goede moed tegenaan.
Toedels!

Berbaar | 25-07-18 | 10:12

Nu zij dreigen te worden gedemoniseerd en bedreigd is het ineens een probleem, hahaha hypocriet

boerk | 25-07-18 | 10:13

@Berb. "De rest van ons geniet, leeft, maakt plezier en gaat er na de verkansie weer met goede moed tegenaan.". Maar dat geldt niet voor de meisjes die zijn uitgehuwelijkt, gedumpt en/of genitaal verminkt door jouw lievelingen.

Boer Kini | 25-07-18 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat de NPO/NOS overkomt het zal me een vette worst zijn, ik heb het op voorhand al van me afgeschud, ze bestaan voor mij niet meer.
Ik heb ze allang (zeer lang) geboycot en ik weet 1 ding zeker, dat maken ze nooit meer goed. Wanneer je zo door en door verrot bent als dat media bedrijf, en als je toch echt zo leugenachtig eenzijdig en vals de wereld aan de kijkers voorschotelt, dan solliciteer je naar hell and high water.
Ik ben niet zo'n doodwenser, maar mocht het de NPO overkomen; ik zal niet lang verdrietig zijn.

Memek | 25-07-18 | 09:51 | 6

"racistisch je zelf naar de wereld bent gaan kijken" oja, de racisme kaart die altijd getrokken kan worden. Goed bezig (not)

boerk | 25-07-18 | 10:15

echt_links | 25-07-18 | 09:53
Ben bang van niet. De wal zal echt het schip moeten keren. Die multicul aanhangers zijn fundamentalisten waar de gemiddelde pedofeetaanhanger van terug deinst.

didivos | 25-07-18 | 10:19

Al "ben" je alt-rechts, dan nog kan het helemaal geen kwaad om NPO-materiaal tot je te nemen. Duiding kan nuttig zijn, voor hetzelfde geld leer je ervan of zet het je aan tot verder lezen... Moet wel zeggen dat ik het toenemende entertainment en feelgoodgeneuzel in journalistieke- en opninieprogramma's storend vind. Maar dat zal wel met de tegenwoordige tijdsgeest te maken hebben, het moet licht en luchtig. Voor diepgaandere info kijk ik toch liever die Canvasdocumentaires...

Graaisnaaiert | 25-07-18 | 11:43
▼ 3 antwoorden verborgen

En keukentrapjes tellen zeker even niet?

TheseDays00 | 25-07-18 | 09:50

Ze zullen iedereen en zijn oma de schuld geven behalve hun eigen wegkijken, goedpraten en verketteren van realisten die hier al jaren geleden voor waarschuwden.

moitambien | 25-07-18 | 09:49 | 3

Je bedoelt die realisten die iedereen met een kleurtje het liefste op een trein naar nergens zouden zetten, vandaag nog?

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 09:58

Altijd maar die extremen, links heeft daar moeilijk mee he. Onderbouwen, nee het is meteen op de trein zetten of een racisme kaart.
Tegenwoordig zetten we ze op het vliegtuig, en nee we gooien ze er niet onderweg eruit (haha die was ik voor!).

boerk | 25-07-18 | 10:17

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 09:58
Ik bedoel die realisten die iedereen met een kleurtje die zich hier niet weten te gedragen inderdaad het land uit flikkeren.
En niet die dwazen die accepteren dat kleuringen zich misdragen omdat men bang is dat die "zielige kleurlingen" zich misschien wel gediscrimineerd voelen.... Die dwazen die vinden dat het bovendien toch eigenlijk wel gewoon onze schuld is want .... (vul hier een belachelijke redenatie in).

moitambien | 25-07-18 | 10:29

De samenleving verandert en het zou raar zijn als ze na 30 jaar import islamistische cultuur en 16 jaar na Fortuin daar bij de NOS niets van zouden merken.

Joep1998 | 25-07-18 | 09:46 | 3

In Londen zouden ze zeggen dat het bij het leven in de grote stad hoort...

Petrus Poortwachter | 25-07-18 | 09:48

@petrus
-
In Londen hebben ze dan ook Sadiq Khan als burgemeester. Tegen de tijd dat zoiets tot burgervader wordt benoemd, heb je natuurlijk al een probleempje...

bisbisbis | 25-07-18 | 10:05

bisbisbis | 25-07-18 | 10:05: Hebben we hier niet vader Thaleb, daar ergens aan de Maas? Hebben we hier niet ook een hoofddoek die Boulevard presenteert. Wij doen niet onder voor GB. We knipscharen net zo hard voor een dwingende minderheid.

lokoolokie | 25-07-18 | 13:57

Toen PowNed journalisten werden geslagen etc was de teneur ....... Maar ze maken het er zelf ook wel naar.
Welnu, wederkerigheid is een mooi iets.

MarcS | 25-07-18 | 09:46

Pas maar op, vandaag uitspraak in de zaak Patries Pispaal.
De wraak van de NPO zal zoet zijn...

Petrus Poortwachter | 25-07-18 | 09:46 | 1

Tsja, wie neemt ze daarna in de zeik?

boerk | 25-07-18 | 10:19

We hebben het vaak over bepaalde landen waar je niet veilig over straat kunt...
Nederland begint er aardig op te lijken.

sociaal_econoom | 25-07-18 | 09:43

Conclusie van Marcel Gelauff, het gevaar komt uitsluitend van rechts.... Ik geleuf die man niet.....

HanMar2 | 25-07-18 | 09:41 | 1

Het "gevaar", ik mis hier de definitie van het "gevaar".
We weten allemaal dat het "geweld" van links komt.

boerk | 25-07-18 | 10:20

Zodra je dingen zegt of schrijft waar linkse activisten en extremisten het niet mee eens zijn inzake milieu en migranten en allochtonen.... dan is het oppassen geblazen.

NPO is behoorlijks links.... maar nog niet links genoeg volgens sommigen.

Rechtse partijen (mensen) zoals Wilders en Baudet mogen niet (meer) in de regering - links wel.... terwijl linkse extremisten vaak de mensen zijn die lopen te dreigen en ook echt aanslagen en moorden plegen.

sociaal_econoom | 25-07-18 | 09:40 | 2

Ook een optie is het om rellende/bedreigende Turken en Marokkanen "extreem rechts" of "nationalisten" te noemen. En extreem links noem je enkel "extremisten".

Want heus, Links heeft het in the end alleen maar het allerbeste voor met de mensen. Met sommige linkse mensen alleen net ietsje beter dan met de rest.

klimgek | 25-07-18 | 10:03

Aanpassen aan de onaangepasten. Iets met ideologie van de inclusiviteit. Iedereen en alles laten meeprofiteren, ook al dragen ze niets bij of doen ze zelfs afbreuk aan het systeem.

Joep1998 | 25-07-18 | 10:19

Aahh, ok, dus de Turken staan vaak in Rotterdam te rellen en met Turkse vlaggen te zwaaien omdat ze piswoest zijn op de media vanwege de demonisering van Pim. Weet ik dat ook weer.

Ramsesz | 25-07-18 | 09:40 | 1

Dat zegt hij niet. Hij noemt die relturken als voorbeeld en geeft aan dat als hij een omslagpunt jegens de benadering van journalisten moet noemen dat eigenlijk de moord op Fortuijn is.

Graaisnaaiert | 25-07-18 | 11:26

Ach, van een dode NOS 'journalist' is de wereld nog nooit slechter geworden.
#fophef

Provocative | 25-07-18 | 09:40

Maar als je even serieus nadenkt over wat Gelauff daar zegt, dan ga je je toch afvragen of die man niet opgenomen moet worden?
Als je dat lulverhaal nog eens een keer goed leest, dan zegt hij eigenlijk dat verslaggevers werden aangevallen door Turken tijdens die Turkse rellen, en dat dat het gevolg is van de aanhangers van Fortuijn.

Dan spoor je toch niet helemaal meer? Dan zit je zo vastgeroest in je narratief (Fortuijn was fout), dat er echt totale dissonantie met de werkelijkheid ontstaat.

Kan iemand die man gewoon ontslaan en vervangen door een van de weinige journalisten die nog wel weten wat journalisme is? Een Koens of een Doornbos?

TheEgg | 25-07-18 | 09:40 | 2

Begrijpend lezen is best lastig hè?

DrumPiet | 25-07-18 | 09:40

Inhoudelijk reageren ook zo te zien.

elfenstein | 25-07-18 | 09:46

Er zijn op de radio eigenlijk al heel lang geen journalisten meer. Goed, er zijn twee goede programma's, zoals Argos en dat programma op zondagavond als het voetbal is op TV. De rest is opinie, elkaar veren in de reet steken en lullen over andere radio/tv programma's. Oja, en Trump bashen. Van 6.00u tot 14.00u, is er alleen maar dit soort gezever op de radio. Daarna gooi ik elke dag mijn radio uit het raam van frustratie. Een soort repeterende nachtmerrie. Het wordt hoog tijd dat er een frisse journalistieke wind door radio 1 gaat waaien, want zelfs in China wordt je beter en eerlijker geïnformeerd.

lokoolokie | 25-07-18 | 09:38

Wat hebben die moslim rimmers en anti Israel/zwarte Piet activisten nou te vrezen?
Zijn ze bang dat ze een knuffeltje of bloemetje van antifa of Issis aanhangers krijgen op straat?

Rest In Privacy | 25-07-18 | 09:38

Best wel onsmakelijk verhaal van de NVJ. Nergens ook een begin van zelfkritiek.

DebraCadabra | 25-07-18 | 09:36

Die Thomas Bruning heeft het allemaal maar mooi voor elkaar;
"Op dit moment ben ik met vakantie en wordt mijn email niet gelezen. ... woensdag 3 januari ben ik weer op kantoor."
Dat o.a. het helemaal prima vinden dat iemand de dood ingejaagd wordt heeft hem dus geen windeieren gelegd.

Boris die Sauertopf | 25-07-18 | 09:36

Dat wervingsbureau die de beveilgers levert, is dat soms van de echtgenote van iemand?

Twee Jeetjes | 25-07-18 | 09:33 | 2

Nee, dat beveiligingsbedrijf is van de vijand.
Daarom zijn ze zo bang.
beveiligingsbedrijfisis.nl/

Petrus Poortwachter | 25-07-18 | 09:36

U begrijpt dingen.

Normpje | 25-07-18 | 09:38

Hoe zou dat nu voelen, te moeten meemaken, dat een door je zelf bewust (mee) gecreeerde en -gewenste situatie, blijkt uit te monden in een compleet horror scenario ? Spijt ? Incompetent ? Zelfmoordneigingen ?

vanhetvarken | 25-07-18 | 09:32

Slachtoffers zijn daders en daders zijn slachtoffers.

van Oeffelen | 25-07-18 | 09:32

Dus de Turken zijn nog boos dat Pim werd gedemoniseerd en gingen daarom rellen in Rotterdam? De MSM is helemaal de weg kwijt.

Mahatma | 25-07-18 | 09:31 | 2

Ik denk dat Gerlauf bedoelde dat ze boos zijn dat hij vermoord werd. Zo ver van het pad dat ze het pad niet meer zien.

TheseDays00 | 25-07-18 | 09:35

Gerlauf = Bruning.

TheseDays00 | 25-07-18 | 09:49

NOS-journalisten "de waakhonden van de democratie"
Echt, in tijden niet meer zo hard gelachen.

2voor12 | 25-07-18 | 09:31 | 1

Bij elk referendu werd het nut ervan in twijfel getrokken.

boerk | 25-07-18 | 10:23

Toen De Telegraaf bedreigd werd vond links Nederland dat helemaal niet erg, toen Powerned bedreigd werd vond links Nederland dat ze het aan zichzelf te wijten hadden. Nu rechts mee gaat doen vindt de NOS ineens dat zij beschermd moet worden.

i-Wonder | 25-07-18 | 09:30 | 1

De NOS is in staat rechts (lees: Wilders en Baudet) de schuld te geven wanneer islamieten een aanslag plegen in Europa. Of ze noemen het gewoon verwarde mannen. Zo rolt Links en de NOS, alles voor de maakbare multiculturele socialistische heilstaat.

Indoneesje | 25-07-18 | 09:43

Het onophoudelijk uitvoeren van struisvogeljournalistiek en terechte bedenkingen over de multiculturele samenleving wegzetten als discriminatie/ nazisme/ fascisme etc. etc. heeft meer kwaad bloed gezet denk ik. Voor wat betref de andere kant: Neder-Migratiers houden niet van pottenkijkers dus die rammen er lustig op los. En dat terwijl jullie zo van ze houden?! Nee, linkse praatjes en dogmatisch vingerwapperen zijn de oorzaak. En nu op de blaren zitten (s)linkse ophitsers.

Sliptong | 25-07-18 | 09:28

Ik zeg: op naar het vierde rijk!

1000 jaar géén NOS!!!

echt_links | 25-07-18 | 09:27

Extreme gekkies aan beide zijden van het spectrum doen gek, ook tegen journalisten.
Je verwacht het niet.......................... pfff

Berbaar | 25-07-18 | 09:27

Ik vind Peertje geen groot licht.

Mr_Natural | 25-07-18 | 09:26

De linksch fascisten gedragen zich nog steeds als een struisvogel. Zure vruchten zul je vreten en uiteraard ongezien de tyfus.

WayneGretzky*99* | 25-07-18 | 09:26

Ze zijn zelf de oorzaak van het probleem, ook goedemorgen. Hef de nos/npo op, probleem opgelost!

Vout | 25-07-18 | 09:24

Kan iemand ajb bevestigen dat driekwart van de verslaggevers van het nos journaal voor een chromakey-scherm staan? Het valt me altijd op dat de belichting niet klopt, de haren niet wapperen als er op de achtergrond blaadjes door de lucht vliegen en dat er opvallende blokjes rond de contouren van de verslaggevers zijn. En hoe een journaliste in 4 minuten van Athene naar Jeruzalem kan vliegen snap ik ook niet.
Fake news dus.

Jos Tiebent | 25-07-18 | 09:24 | 5

De maanlanding!
Allemaal in scene gezet.
Door de NPO, toen al!

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 10:00

Dat was Stanley Kubrick, niet de NOS.

Jos Tiebent | 25-07-18 | 10:03

Jos Tiebent | 25-07-18 | 10:03
je gelooft het echt he?

Beste_Landgenoten | 25-07-18 | 10:18
▼ 2 antwoorden verborgen

,,Er doen zich soms situaties voor waarin verslaggevers zich geïntimideerd voelden. Soms sturen we bewust ook wel eens mannelijke in plaats van vrouwelijke verslaggevers.’’

Girl power?

sarcastro | 25-07-18 | 09:23 | 2

NOS is zich al bewust dat vrouwen als een rode lap werken voor bepaalde islamitische volkeren. NOS sponsort sharia dus.

Indoneesje | 25-07-18 | 09:38

Hoe zit het dan met dat vrouwenquotum als je geen vrouwen meer uitstuurt? Zitten die mutsen dan allemaal niks te doen daar?

Beefbus | 25-07-18 | 09:48

Lees ik nu heel goed dat de Turken cq moslims dus de schuld zijn dat journalisten van de NOS beveiligd over straat moeten? Ik zeg vuile rascisten bij de NOS! #whitepriveledge #apartheid #rascisme #islamophobie #NOS.

Indoneesje | 25-07-18 | 09:22

Het is toch enorm bizar dat die gasten het gewoon nog steeds niet zien.... Wat is er mis met die lui? Je zou haast denken dat die 'blue pills' serieus bestaan.

WassenaervanGhent | 25-07-18 | 09:21 | 1

Het bestaat in de vorm van wit poeder

E-Burke | 25-07-18 | 09:23

je oogst wat je zaait!

Rest In Privacy | 25-07-18 | 09:19

Het AD rubriceert dit terecht onder Shownieuws. Heel effectief ook van het OM om de strafmaat te verhogen (20 uur taakstraf i.p.v. 10 uur?) : preventie post ante.

Wat zijn het toch ook een ontzettend zielig zooitje inteeltlutsers met mekaar.

Rest In Privacy | 25-07-18 | 09:18

Vandaar dat de NOS zo links is. Ze schijten in hun broek voor islamitisch tuig. Nou, dan importeren we toch gewoon nog meer tuig. Want volgens links en de NOS is dat de oplossing voor alles en een enorme verrijking.

Rheia | 25-07-18 | 09:18 | 1

En als ze dan verslaggeving moeten doen in zo'n islamitische wijk, rennen ze hard weg of moeten ze beveiliging in huren. Om vervolgens rechts de schuld te geven. En zo is het circeltje weer rond. NOS lutser omroep.

Indoneesje | 25-07-18 | 09:36

.. overigens herinner ik mij wel hoe de NOS in de laatste dagen van de karaktermoord op Pim Fortuyn inzoomde op uitsluitend diens gerimpelde nek bij de afsluitende beelden. Heel suggestief - en na de daadwerkelijke uitvoering door kameraad Volkert nooit meer vertoond.
De NOS is een belangrijk onderdeel van de zittende macht en draagt daarmee dagelijks bij aan het verpeste leefklimaat op straat. Om dan met je schijnheilige kop te verwachten gerespecteerd te worden als een "onpartijdige journalist" is een uitdaging.
Leuke beelden van de motorcade van Gerri.

Jan Passant mk2 | 25-07-18 | 09:15 | 1

Eigenlijk moet iemand (die daar in tegenstelling tot ik wél de skills voor heeft) even een muts boven op die auto shoppen.

TheEgg | 25-07-18 | 09:19

Gelieve het woord 'verslaggever(s)' niet meer te gebruiken voor de dodebomenpers en de Nederlandse Propaganda Organisatie. Er wordt tenslotte al lang geen verslag meer gedaan van gebeurtenissen in de echte wereld.

De Vrijlansier | 25-07-18 | 09:14

Nou, hef die NPO dan maar op. Is allemaal veel te gevaarlijk!

Petrus Poortwachter | 25-07-18 | 09:14

Misschien moet de journalistiek zich weer eens bezig gaan houden het het verslaggeven over feiten en niet het manipuleren van de publieke opinie.

quantumcollider | 25-07-18 | 09:12

Ja als je je oren alleen maar laat hangen naar de zittende macht. Tijd voor resocialisatiekampen.

zimmerschwanz | 25-07-18 | 09:12

Ja want de Turken zijn nog steeds héél boos over de gekleurde berichtgeving over Fortuyn destijds. Steek het maar waar de zon niet schijnt NOS.

atheïstisch stemvee | 25-07-18 | 09:10

Het leven van Peer Ulijn niet meer zeker? Terecht! Ik walg van zijn “ik ben eigenlijk te goed voor dit onderwerp, maar ik durf niet naar Syrië, dus versla ik de Libelle Zomerweek maar met een quasi-ironisch, pedant, en toch infantiel toontje”-stijl.

Het heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer met goed fatsoen tegen mijn negenjarige dochter kan zeggen: “Opletten! In dit programma leer je meer over hoe de wereld in elkaar zit!”

Maar eigenlijk is dat ook al zo als het Journaal weer eens opent met voxpopjes, omdat er een treinstoring heeft plaatsgevonden.

Rest In Privacy | 25-07-18 | 09:10 | 1

De deugers hebben het journaal van ons afgepakt. Vroeger miste ik geen 8 uur journaal. Tegenwoordig ga ik er van over mn nek als ik het per ongeluk zie.

Rest In Privacy | 25-07-18 | 09:58

De NPO koopt persberichten in en voegt er politiek correcte duiding en presentatie (de-facto een waardevermindering) aan toe. Het is in feite nep-nieuws.

Beefbus | 25-07-18 | 09:09 | 3

Bij anti-Trump nieuws is dat niet nodig. Dat vertalen ze gewoon 1 op 1 van de Amerikaanse anti Trump pers.
Ook al is het onderwerp van geen enkel belang voor Nederlanders.

Ik heb hier mensen enorm boos zien worden omdat Obama care afgeschaft werd.Wat de fuck hebben wij nou met Obama care te maken?

Rest In Privacy | 25-07-18 | 10:01

@Ayatholla_Buttbanger | 25-07-18 | 10:01
Vroeger was het de ellende die verkocht. Dat is nu vervangen door emotie.

ChatBot | 25-07-18 | 10:49

ChatBot

Van de Volkskrant en NRC kan ik me dat voorstellen.
Maar De NPO hoeft niks te verkopen. Dat wordt betaald met belastinggeld.

Rest In Privacy | 25-07-18 | 15:23

Die papegaaien van de NOS vallen onder de natuur bescherming`s wet ,Want journalisten zijn het zeker niet.Ze konden zo aan het werk onder stalin of mao.

pedro300 | 25-07-18 | 09:09

De NOS laat vanuit linkse gemakzucht wel vaker wat redenen voor hun ongemakken buiten beschouwing. In de multiKul filmen is al jaren gevaarlijk voor kritische journalisten.
Nu zijn journalisten van de NOS nooit kritisch tegenover vijanden van de westerse samenleving - maar leg dat maar uit aan eenheid van het Turkse leger die met rode vaandels geheven Rotterdam bestormt. Of een gemiddelde hangmarokkaan.

Jan Passant mk2 | 25-07-18 | 09:08 | 1

En ze doen nog wel zo enorm hun best bij de NOS en de NPO om moslims te (a)p(l)easen.

Rheia | 25-07-18 | 09:21

Die Turken toch. Stiekem allemaal enorm aanhanger van Fortuijn. Aldus Gelauff. (weet je wie ook een Duitse naam had?)

TheEgg | 25-07-18 | 09:08 | 2

Von Stauffenberg?
Ferkel Merkel?
Herr Timmermans?
Frau Halsema?
Wiskey Juncker?
... und noch viel mehr..

Paaldanseres | 25-07-18 | 09:41

Boudewijn Büch?

Gajus | 25-07-18 | 09:44

De enige die aangevallen worden , zijn gewone burger op straat, in trein of restaurants.
Journalisten nemen alles gewoon over van Reuters, nepnieuws dit verhaal.

gato | 25-07-18 | 09:08

Bij bepaalde buurten in Nederland waar veel kleedjesvolk woont, zoals Kanaleneiland, Poelenburg of De Shariadriehoek is het volkomen gerechtvaardigd om beveiligers mee te nemen. De vraag moet zijn hoe wij het zo ver hebben kunnen laten komen. Een linkse staatsomroep die al decennia wegkijkt misschien?

Osdorpertje | 25-07-18 | 09:07 | 1

Inderdaad. Ik zie Prem nog rennen.

Petrus Poortwachter | 25-07-18 | 09:09

Weten jullie wie ook nooit zonder beveiliging naar de super ging?

Eierbal-is-fijn | 25-07-18 | 09:06 | 3

Adolf Hitler?

koeberg | 25-07-18 | 09:07

Ik reken hem goed, maar vraag me af of het je een bannetje gaat kosten.

Eierbal-is-fijn | 25-07-18 | 09:24

Idi Amin?

Croxifoxio | 25-07-18 | 10:07

Als ik Thomas Bruning goed begrijp zijn de Turken in Rotterdam nog steeds boos over de behandeling van Fortuyn door de media en kunnen journalisten daarom niet zonder beveiliging verslag doen.

SamKoeman | 25-07-18 | 09:06

Onzin wat die Bruning beweerd, elke journalist weet dat het de schuld is van GeenStijl.

me,myself and IK | 25-07-18 | 09:05 | 3

Excuus, het moet zijn ‘beweert’.

me,myself and IK | 25-07-18 | 09:07

Koop een kroontje..

marcoplarco | 25-07-18 | 10:56

Als je Marco heet dan toch zeker een kroontje, of lintje...

Hemmenaar7 | 25-07-18 | 13:08

Als je Peer Ulijn heet is het niet zo gek dat mensen raar tegen je gaan doen.

Normpje | 25-07-18 | 09:05

Die onderste foto is volgens mij fake, daar zit geen journalist in, kom nou.
Bij CNN was het al jarenlang gewoonte om die gasten met beveiligers de straat op te sturen , stond interessant, denk ik.

gato | 25-07-18 | 09:04 | 1

Dat was de escorte van Kim Jong (toevallig meegekregen).

Twisted_Faith | 25-07-18 | 09:06

Beetje overdreven om Ruud de Wild een "journalist" te noemen...

Ad Hominem Tu Quoque | 25-07-18 | 09:04 | 2

Maar hij was wel de enige die op een fatsoenlijke manier Fortuijn wilde interviewen. Bij vlagen is de Wild een onuitstaanbare draak als ie zichzelf weer veel te goed vindt, maar dat gaat bij vlagen. Ik zag laatst iets waarbij hij Baudet aan het uitdagen was om langs te komen. Even voor betere beveiliging zorgen op het mediapark, maar je hebt daar een betere kans dan bij iets als een Jinek.

TheEgg | 25-07-18 | 09:12

@TheEgg | 25-07-18 | 09:12

Bij vlagen doet hij wel eens normaal, meesttijds is het een draak.

MarcS | 25-07-18 | 09:43

En dan vraag ik me af, komt dat nou omdat ze zoveel de waarheid verdraaien, fakenieuws verspreiden, of komt het door het elite, pardon islamietenleger.

watmagjenogwel | 25-07-18 | 09:03

Een journalist is iemand die een gebeurtenis volgt, er onderzoek naar doet en in de media daarover verslag doet naar de burgers.

Een NOS-journalist is iemand die een persbericht klakkeloos overneemt of verslag doet van een gebeurtenis die VVD/PvdA/D66 belangrijk vindt.

kapotte_stofzuiger | 25-07-18 | 09:03 | 4

Precies dit! Journalistiek is wat anders dan alleen nog maar framen, gaslighten, cherrypicken en dergelijke in opdracht van je Haagse broodheren.

Aristotalloss | 25-07-18 | 09:30

Exactly that. +1

Paaldanseres | 25-07-18 | 09:37

Een journalist is een verslaggever, een NOS-journalist een opiniemaker.

Graaisnaaiert | 25-07-18 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Doe anders ter illustratie even een diepte interview met een Joods persoon midden in de Schilderswijk.

Datum: | 25-07-18 | 09:03

Willen ze nu ook nog gevarengeld?

Petrus Poortwachter | 25-07-18 | 09:02

Ik heb nog nooit een camerabeeld van de NOS uit een oorlogsgebied gezien. Stelletje jankers.

Vanilla | 25-07-18 | 09:02 | 2

Jawel, de documentaire van de NOS met Jan Eikelboom waarin zij degenen die ISIS bestrijden verraden. www.geenstijl.nl/4176561/dood_aan_de_... NOS aan de zijde van de Turkse maffia die de strijders tegen ISIS als terroristen beschouwt. Ja, dat mensen, is onze staatsomroep.

Rheia | 25-07-18 | 09:26

Ik denk dat kanaleneiland en de schilderswijk tegenwoordig ook onder oorlogsgebied vallen.

Vout | 25-07-18 | 09:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland