Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sadistische haatvarkensboer wil GIGA knorrentreblinka herbouwen in Gelderland

Knorhof II wordt 2x zo groot

Adriaan Straathof is echt een totale lul. Met laagwaardige, zielige en doodgemartelde vleesvarkens verdient ie miljoenen, maar omdat het zo'n dierenbeul is wordt ie constant veroordeeld voor dierenmishandeling. Sterker nog, hij mag niet eens meer in Duitsland opereren omdat het zo'n vreselijk sadistische eikel is. In Nederland mag hij echter gewoon doorgaan: een varkensstal van hem brandde vorig jaar af met 20.000 varkens in één keer gebbq'd tot gevolg - en nu gaat hij die stal doodleuk herbouwen, met nog een extra verdieping er op. Stel je voor: het stadion van FC Groningen vol dieren en dan in één keer de fik erin. Nu mag Straathof het weer proberen, maar dan met stadionformaatje van het Philips-stadion in Eindhoven. Het is trouwens niet alsof de roverheid niet weet wat voor Amon Göth deze Straathof is: hij krijgt keer op keer kleine boetes van de NVWA, maar mag gewoon lekker doorgaan met het zijn van de grootste varkensboer van Europa. Hoe dit kan? Niemand die het weet, maar het partijkartel houdt ranzige sadisten als Adriaan Straathof de handjes boven het hoofd van oei oei oei wat is de bio-industrie toch belangrijk voor de partijbonzen van het CDA en de VVD Nederland. 

BIG BUS!

Reaguursels

Inloggen

Door de warmte lees ik misschien niet zo goed....
Wat is het probleem hier?
Een bedrijf brandt af, de verzekering betaalt uit en het bedrijf begint opnieuw en gaat verder. Zo gaat het al vele decennia in NL en andere westerse landen.

Professor Kluns | 30-06-18 | 19:36
-weggejorist-
Mathijs2017 | 30-06-18 | 13:53

Ik eet graag een stukje vlees, zeg maar.
Maar dit gaat me toch te ver, zeg maar.
Misschien moeten we zo langzamerhand een groot gedeelte van de landbouw (veeteelt) gaan afstoten, en vervangen voor iets anders, zeg maar.
We zijn hier met 17 miljoen man op een postzegel en produceren voedsel voor meer dan 50 miljoen man, zeg maar. Marianne doe er wat aan!!!1!!

Von Knarrenstein | 30-06-18 | 12:24 | 1

en wat dacht je,zeg maar, van de mest?

ger1306 | 01-07-18 | 09:12

Nah ja, walgelijk. Deze hele zaak stinkt.

Bat-Adam | 30-06-18 | 10:37 | 1

Duitsland is niet echt wat je een voorbeeldland noemt met betrekking tot landbouw... Het is wel het land war je je producten als boer biologisch mag noemen na 2 jaar braak leggen van je landen.

Zoon van Boer | 30-06-18 | 10:36

Een kwestie van soort zoekt soort?

FreeVogelaar | 30-06-18 | 10:25

Het is DE goedkoopste manier om van je asbest af te komen?
Het zou zomaar kunnen. l
Dan gaat er echt nog wel wat meer branden, want ik geloof dat 2022 de asbest weg moet zijn. Die subsidies daarvoor zijn druppels op gloeiende platen.
Ik zou zeggen, laat liggen, want over 50 jaren is het TOCH weg op natuurlijk verloop.
Opgelost, en er brand er mogelijk heel wat minder?

Katoentje | 30-06-18 | 09:54

Van dit hele stuk klopt geen flikker van. Die afgebrande stal was een etagestal en in de nieuwe opzet worden alleen zeugen gehouden en geen vleesvarkens meer en er zit tussen elke stal een brandgang dus er is 2 keer zoveel ruimte nodig. Alles volgens de nieuwste eisen. Daar komt nog bij dat de kinderen inmiddels de zaken regelen.

varkensboer | 30-06-18 | 08:51 | 3

Zentgraaff staat dan ook niet bekend om het verkondigen van feiten.
Alhoewel dit soort dierenfabrieken mij ook tegenstaan. Ik betaal dan ook zonder problemen wat meer voor een stuk vlees waarvan ik weet (nou ja, mag hopen volgens het label) dat de dieren een dierwaardig bestaan hebben gehad.

2voor12 | 30-06-18 | 08:59

Geenstijl zit er wel vaker naast als je naar de feiten kijkt. Vaak is het ook veel gebral, het moet tenslotte een mooi verhaal zijn.

Drunken_Pumpkins | 30-06-18 | 09:42

@2voor12 | 30-06-18 | 08:59
Dat blijft altijd een leuk argument ... jij betaalt voor een stuk diervriendelijk vlees, maar dat betekend automatisch ook dat je wel het meest milieuvervuilende stukje vlees koopt.

Zoon van Boer | 30-06-18 | 10:39

Ik ben enthusiast vleeseter, maar Varkenwitz-Biggenau 2 lijkt mij ook geen goed plan.

CommandeurBroekhuis | 30-06-18 | 08:42

Over een jaar of tien is varkensvlees sowieso verboten in Nederland, want kwetsvlees. Ik zou dus niet meer investeren

batvoca2 | 30-06-18 | 07:29

Varkens hebben hele leuke karakters en een eigen persoonlijkheid. Ze zijn vier keer slimmer dan een gemiddelde hond. Maar als je in Nederland een hond in de fik steekt is het land te klein.

Go_Vegan2.0 | 30-06-18 | 07:11 | 2

Als ze zo slim zijn, waarom laten ze zich dan opeten?

Highwoodman | 30-06-18 | 07:30

Over het algemeen geldt het omgekeerde voor vegans

T2000 | 30-06-18 | 08:10

Even de leefomstandigheden voor de varkentjes terzijde gelaten is het gewoon idioot dat er hier aan de lopende band stallen affikken. Dit is in de afgelopen jaren veel te vaak gebeurd. Blijkt wel weer dat de brand preventie in alle gevallen niet afdoende is. Een water mist systeem zou hier een uitermate goede oplossing zijn om dit soort holocausts te voorkomen. Het zou wettelijk verplicht moeten worden en desnoods met subsidie van de overheid.

Datgingniegoed | 30-06-18 | 04:23

Met de huidige stand van het Nederlandse leger zullen we die duizenden varkens nog hard nodig hebben...

Hemmenaar7 | 30-06-18 | 02:23

Ga nou eens kunstmatig kweekvlees produceren....!!! Gemiddeld 95% grondstof besparing ten opzichte van het huidige geproduceerde vlees!!!!!!!!!

Utopische worm | 30-06-18 | 02:00 | 2

Verbod op halal slachten, idem.

SlimmeBelg | 30-06-18 | 06:48

Vergeet het uitwonen van de aarde niet, voor 1 kg vlees moeten ze 4kg aan voer produceren.

Jezusaapje | 30-06-18 | 10:52
-weggejorist-
De musso linie | 30-06-18 | 01:15

Als zo'n gast iets met varkens flikt is dat erg, maar als net zo handige jongens (en meisjes) de belastingbetaler laten opdraaien voor hun genomen risico's, instortende huizen door gaswinning of overvliegende vliegtuigen en gegraai in de vastgoed al of niet met uitpanden van sociale huurwoningen slaapt iedereen verder.

kloopindeslootjijook | 29-06-18 | 23:18 | 4

Papillon | 29-06-18 | 23:39
Zeker.
Je kunt je ook afvragen of er niet een bepaald slag handige gasten zijn die je steeds moet terugduwen omdat ze als sprinkhanen alleen maar aan zichzelf denken, desnoods tenkoste van andere mensen en dieren. Boeit ze niet.

kloopindeslootjijook | 30-06-18 | 00:52
-weggejorist-
_Papillon | 30-06-18 | 03:46

Oh, dan zelfjoris ik, want dan niet relevant.

Mazzelstof | 30-06-18 | 08:55
▼ 1 antwoord verborgen

Boehoe bioindustrie. Maar wel boterhamworst, botox, lijm, karbonade, knakworst, noem maar op.

Rest In Privacy | 29-06-18 | 23:07

Zolang je in de super niet kan zien waar het vlees dat je koopt vandaan komt kan je er weinig mee, en dus de markt ook niet.
Misschien toch meer lokale producten gaan kopen.

kloopindeslootjijook | 29-06-18 | 23:04

Als het maar even kan, zeikt GS de vegetariers en vegans af. Maar een megastal vol mestbezoedelt antibiotica-resistent vlees mag dan ook weer niet. Make up your mind.

WernerT | 29-06-18 | 22:49 | 5

Volgens mij is het tamelijk simpel. Als iedereen (veel) betaalt voor een varkenslapje, hebben we geen bio-industrie nodig. Als we huilie-huilie blijven doen, maar wel uit het onderste schap pakken, verandert er niets. Als we wijzen naar de politiek, moeten we ook stemmen voor drastische verhogingen van de vleesprijs. Maar als consument steunen we liever Wakker Dier met een tientje en kopen we de kiloknaller. te stom om te beseffen dat de consument deze industrie in stand houdt.

marchbrown | 30-06-18 | 00:07

Ik mag graag bukken in de supermarkt voor goede betaalbare producten. Ik ben geen politicus of ambtenaar die met andermans geld mogen spelen. Dus de oplossing is niet zo evident. De gewone burger moet wel voor zijn portemonnee kiezen. Een gezin met opgroeiende kinderen onderhouden is geen sinecure.

SlimmeBelg | 30-06-18 | 06:54

Onzin, men wilt zo veel mogelijk winst maken. Dus als jij meer gaat betalen voor je vlees, blijft de situatie hetzelfde.

Highwoodman | 30-06-18 | 07:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Nuchternederland 29-06-18 21:33
Ik woon zelf ook op enkele kilometers afstand, maar ik heb m.u.v. de periode na de brand nooit stankoverlast gehad. Overigens is niet de gemeente Buren, maar de provincie Gelderland het bevoegd gezag m.b.t. de vergunningen van Knorrhof.
Alle overige negatieve reacties: zolang iedereen goedkoop (BBQ) vlees blijft kopen, houdt je dergelijke bedrijven zelf in stand;-)

Roto | 29-06-18 | 22:41 | 1

Fabrieken....

litebyte | 29-06-18 | 23:00

Vandaag overigens weer een stalbrand met runderen.... doet nou niemand 'ns onderzoek naar deze sector en hoeveel verzekeringsgelden per jaar worden besteed aan die honderduizenden dieren die het loodje leggen? Wat is er toch aan de hand met die sector?

Donkersloot | 29-06-18 | 22:20 | 1

Vergeet niet.... het is enorm droog weer. Overal in en rond een stal ligt hooi en stro, er hoeft maar een klein vonkje over te springen en de boel staat in brand.

sociaal_econoom | 29-06-18 | 22:33
-weggejorist-
Eucalyppta | 29-06-18 | 22:19 | 3

In de brand uit de brand.

hetwerktniet | 29-06-18 | 22:01 | 1

In de brand... uit de brand... in de krant.

sociaal_econoom | 29-06-18 | 22:35

Gelukkig hebben we hier regels voor dus dat moet goedkomen.

Sliptong | 29-06-18 | 22:00

Gelukkig hebben we hier regels voor dus dat moet goedkomen.

Sliptong | 29-06-18 | 22:00

Weet je wat de varkens export NL opvert? Veel, heel veel. Dus gewoon die bio-industrie verbeteren en door laten groeien. Kassa. En we moeten toch de uitkeringen en alle andere linkse onzin blijven betalen.
--
En zie de varkens niet meer als dieren maar als voedsel. Voor leuke lieve varkentjes kan je naar de kinderboerderij. De boerderij van tegenwoordig is een vlees fabriek. Niets mis mee. We moeten namelijk veel monden voeden.

Mark_D_NL | 29-06-18 | 21:47 | 3

Precies, hondenfokkers moeten ook die linkse kwaliteitseisen en dierenwelzijnGutmenschen negeren en gewoon fijn doorfokken met alles! Goed voor de handel! Herinvoeren van kattendarmen vanuit asiels; die beesten hebben toch geen nut en je produceert hoogwaardige producten en negeert zo het politiek correcte gelul van die linkse kattenvrouwtjes! De publieke ganzenonthoofding weer invoeren; een stuk Nederlandsche traditie, afgeschaft door Job Cohen zelf! Gewoon weer invoeren, goed voor de toerisme!

Donkersloot | 29-06-18 | 22:18

@Donkersloot | 29-06-18 | 22:18
Indedaad die misselijk makende kwezel van de PVV herr Graus staat op z'n achterse poten als er in een soort van safari park ook wel bekend als de Ooostvaardersplassen er een paar beestjes omkomen van de honger... maar als er maandelijks honderduizenden koeien/varkens omkomen voor de honger door dit soort vleesfabrieken hoor je dit soort politiek nietszeggende tkwezels nooit.

litebyte | 29-06-18 | 23:07

Halal slachten, een nog veel grotere misdaad tegen het dier. Niet het varken gelukkig.

SlimmeBelg | 30-06-18 | 06:56

Bonus grapje (waarvan ik vermoed dat Zentgraaff het niet wist, wegens jeugdigheid): FC Groningen is in jaren ‘70 en ‘80 groot gemaakt door Renze de Vries, van beroep: varkenshandelaar. Renze zei altijd: handel in voetballers is hetzelfde als handel in varkens, varkens klagen alleen wat minder.

Stormageddon | 29-06-18 | 21:36 | 2

Z-side uit die tijd?

Hemmenaar7 | 30-06-18 | 02:26

Nee, ik zat meestal keurig op de hoofdtribune. En ik heb een seizoen op de Tonny van Leeuwen tribune gezeten (te laat seizoenskaart gekocht.)

Stormageddon | 30-06-18 | 14:06

Woon er op 10 kilometer vandaan en ken alle verhalen. Straathoer is een enorme hufter die stiekem het college in zijn zak heeft. (Man is multimiljonair dus vul maar in hoe dat zo komt)
Partij van de dieren is in het behoorlijk rechtse Buren de tweede partij geworden omdat ze als enige tegen herbouw waren.
Nu gaat het partijkartel dus voor twee keer zo groot IPV de wens van de bevolking.
Hooivorken tijd.

Nuchternederland | 29-06-18 | 21:33 | 2

Aanvullend, de knorhof is al 20 jaar een bron van stank in de wijde omgeving. Gevestigd op 2 km van het pittoreske stadje Buren waar iedereen die vent wel kan schieten met zijn overlast.
Straathoer heeft ook bedrijven in Hongarije, ga het daar maar verpesten op de uitgestorven poesta, maar niet in drukbevolkt Nederland.
Daarnaast houdt deze man zich aan geen enkele regel en betaalt liever een boete dan zijn aantallen terug te brengen naar waar hij vergunning voor heeft.

Nuchternederland | 29-06-18 | 21:40

nuchternederland klinkt als een NIMBY. Niet in Buren, maar ergens anders wel????

Leffe Blonde | 30-06-18 | 07:14

Hij moet die varkensstallen naast de (nu al meer dan 500) moskeeen in NL bouwen, misschien helpt dat?

telelezer | 29-06-18 | 21:25

Vroeger bij nertsenfarms had je fanatieke linkse dierenactivisten die voor de nertsenhokken gingen demonstreren... dat zie je vandaag de dag niet meer.
Ze kunnen niemand meer vinden die een of twee dagen bij stinkende stallen wil gaan slapen. Kan ze geen ongelijk geven.

sociaal_econoom | 29-06-18 | 21:23 | 2

Ik heb een enkellange nerts van 54 velletjes. De enige plek waar ik m'n nerts kan dragen zonder steeds achterom te moeten kijken is Palandoken.

hmariavanempel | 29-06-18 | 21:48

Maar ze maakten de hokken open en lieten de nertsen vrij. Die konden vervolgens geen eten vinden en stierven een afschuwelijje hongerdood. Lekkere dierenactivisten.

Leffe Blonde | 30-06-18 | 07:12

Vroeger zat een kip in een hokje van 50 bij 50 cm, tot men dat zielugh vond. Men besloot dat we over moesten op scharrelkippen en een kip moest een ruimte van 1 bij 1 meter ter beschikking hebben.
Slimme boeren knipten het gaas tussen 4 hokjes weg en zo had de kip zijn ruimte, die moest hij alleen we delen met nog 3 kippen, maar aan de regel was voldaan...

Air van Boven Dorens | 29-06-18 | 21:12

Wat mij opvalt.
.
De mensen die fanatiek tegen bioindustrie zijn,
zijn vaak dezelfde mensen die ook heel erg voor het faciliteren van bevolkingsexplosies in landen waar de economische ontwikkeling niet mee explodeert zijn. Alsmede natuurlijk niet te beroerd zijn om ze in huis te n... eh bij anderen in Nederland op de stoep te flikkeren.
.
Lijkt me nogal strijdig. Bioindustrie is een noodzakelijk kwaad om al die monden te voeden. Of het nou intensieve veeteelt of akkerbouw betreft. Het is altijd ten koste van...

Parel van het Zuiden | 29-06-18 | 21:12 | 2

Dat klopt vaak, alleen is Straathoer een notoire overtreder en overlastgever. En bekonkelt onder tafel zaken met de corrupte politici. Al heb ik dat laatste van horen zeggen. Dat eerste zijn dossiers dik van.
Op die manier ben ik tegen iedere vorm van boerenbedrijf, hoe noodzakelijk het ook is.

Nuchternederland | 29-06-18 | 21:43

Eén van de redenen van die bevolkingsexplosie is juist dat voedsel zo goedkoop is geworden. Het eten was in de jaren '60 van de vorige eeuw ruim drie keer duurder dan nu.
Als een schoenpoetser uit Nairobi acht monden kan voeden met zijn loontje, zorgt hij wel dat hij minstens acht kindjes verwekt. Naast de goede en bijna gratis basis-gezondheidszorg (vaak Westerse ontwikkelingshulp) is dat de belangrijkste oorzaak dat de meer-gepigmenteerden onze planeet op dit moment kapotfokken.

Zware Guy | 29-06-18 | 21:55

Hoeveel mensen gooien wel niet groenten in kokend water zonder ze eerste netjes af te maken? En daar hoor je niets over. Andijvie heeft ook gevoelens!

Mark_D_NL | 29-06-18 | 20:57 | 2

Niet veel mensen koken aardappelen met de kluit er nog aan, Markje.

Ongeblustekalk | 29-06-18 | 20:58

Ik steek eerst de rode paprika's dood

kleurdoosje | 29-06-18 | 22:14

Ecologie voor de 21ste eeuw: www.interessantetijden.nl/
Geen antwoord op het onderhavige, wel nuchterheid.

Maartenalsoptwitter | 29-06-18 | 20:56

De eerste de beste partij die een stukje dierenpoes, een stukje zonne & wind energie, een beperking van de sekte-uit-de zandbak propageert, en een rechts economisch beleid hoog in t vaandel voert, pakt 45 zetels. Lachend.

Chemokar | 29-06-18 | 20:55 | 1

Stem Mark_d_nl!

Mark_D_NL | 29-06-18 | 20:57

Ben ik effe blij dat ik alleen maar kip eet waar 'made in Holland' op staat.

Rest In Privacy | 29-06-18 | 20:54 | 1

Een made is een vliegenlarve, en Holland geen kip.

getzappad | 29-06-18 | 21:37

Hebben Rutte en Merkel al bij Straathof geïnformeerd of hij misschien interesse heeft zijn project als tijdelijke opvang voor migranten ter beschikking te stellen?

gestoptmetroken | 29-06-18 | 20:53

Ik denk niet dat ik ooit ga begrijpen wat er mis is met de bio-industrie. Mensen zijn kut voor beesten. Ok. Zal wel. Beesten zijn ook kut voor beesten.

aight.. | 29-06-18 | 20:50 | 1

Sterk argument wel. OMG...

Jezusaapje | 30-06-18 | 11:07

Maar goed, moet je hier wel over berichten?
Zo speel je alleen maar de antropofoben van extreem links in de kaart. Sowieso acht ik niet uitgesloten dat een onbalans in de bloedsuikerspiegel leidde tot het eerste vonkje...

Parel van het Zuiden | 29-06-18 | 20:48

Dat de Chinezen dierenmartelaren 1e klas zijn wisten we al.

Lupuslupus | 29-06-18 | 21:01

Alles wat beweegt mag tot voedsel dienen (Genesis 9:3).

hmariavanempel | 29-06-18 | 21:04

hmariavanempel

Ik zet mijn tanden dan ook graag in de kale kanarie van mevrouw van Boven Dorens...

Air van Boven Dorens | 29-06-18 | 21:08

Het vegetarische imitatievlees is steeds beter te pruimen, dus wanneer er daardoor geen mens meer vlees eet, is dat helemaal mooi. Gewoon wat varkens en koeien in de dierentuin, net als vroeger in kabul.

Ongeblustekalk | 29-06-18 | 20:31 | 5

atheïstisch stemvee | 29-06-18 | 20:44
Ik zie het niet als vlees, meer als een vegaburger die net zo lekker is als een burger van vlees. Ik begrijp precies wat je bedoelt, van vlees loopt het water in de mond, bij groente heb je dat niet.

Ongeblustekalk | 29-06-18 | 20:56

Het is inderdaad niet zo slecht nog niet, vooral in Chinees eten is het best goed te doen, saus trekt er helemaal in en de bite is goed. Uiteindelijk moeten we insecten gaan eten, of kweekvlees. Idee van kweekvlees vind ik vies maar insecten zijn best lekker

Bokito ergo sum | 29-06-18 | 21:04

@Ongeblustekalk | 29-06-18 | 20:31 |
Klopt, de vegetarische shoarma is heel goed te doen. Bij hamburgers maakt het niet uit waar ze van gemaakt zijn, daar gaat het op de saus die je er op kwakt, en bij heel veel Chinese en Indische gerechten doen de nep kip blokjes het ook goed, je herkent het toch niet in de nasi, en als ze in een kruidige saus zitten merk je nauwelijks het verschil.
En ik ben geen linkse bomenknuffelaar.

Osdorpertje | 29-06-18 | 21:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Straafhof is geen lul. Iedereen die goedkoop vlees eet is een lul. De markt vraagt, de Straathofjes draaien. De consument is de enige die deze biowaanzin kan stoppen.

BozePaarseMan | 29-06-18 | 20:31 | 7

@Lupuslupus |
Biologisch zegt niets over lief. Zegt niets over de behandeling, behuizing, transport en slacht. Biologisch gaat over voeding en natuurlijke hulpbronnen gebruiken.
Wat die vrije uitloop betreft: wel eens een "vrije uitloop" kippenhouderij gezien? Ja maar ze krijgen wel vier soorten graan. Lieve wereld met lachende biggetjes en zingende kippen is een Unieverwerkelijkheid. Het is marketing. U koopt een gevoel. Het is niet echt.
Vandaar dat ik zeg; laat ze het maar inzichtelijk maken. Echte onaangekondigde controles, of hang camera's op voor toezichthouders. Betrouwbare keurmerken. Geen Mark Rutte Glimlach.

Oeps, was voor @upuslupus | 29-06-18 | 20:45 (paar tegels terug)

atheïstisch stemvee | 29-06-18 | 20:53

@lupuslupus. U als consument beslist toch zelf wat u koopt? U houdt er maar een vreemde redenering op na..

BozePaarseMan | 29-06-18 | 21:12

Wat een gelul van lupus. De opstand is niet te overzien als MDonalds, KFC en AH sluiten, omdat alleen nog gepamperd vlees boven E 50 de kilo te krijgen is.

marchbrown | 30-06-18 | 00:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik meneer giga was zou ik het NIET doen. Want de euro zal spoedig vallen ,of hij moet van degene [cda] die ons de euro heeft ingesleurd een GIGA subsidie ondersteuning krijgen van enige miljoenen. Lees het boek ‘Regeringsleiders wisten van risico’s met de euro’. En dat in zo'n fatsoenlijk land

brandewijntje | 29-06-18 | 20:29

Aangezien we een overschot hebben aan geiten vreten we eerst die maar op.

komtdatschot | 29-06-18 | 20:26

Een slacht kan fout gaan, heeft niks met sadisme te maken

Bokito ergo sum | 29-06-18 | 20:24

You can’t make an omelet without breaking the eggs.
You cant make a schnitzel without killing the pigs...

wezen | 29-06-18 | 20:22

Laat '66 het maar niet horen. www.scientias.nl/stap-dichterbij-tran... Overigens: het prijsverschil in de supermarkt tussen 2 foute schouderkarbonades en 2 goede is ongeveer 3 euro. Hoe dat nou weer kan weet ik niet, maar mits vakkundig geslacht (een productiefase die u verder in geen enkel keurmerk terug vindt) : het doet hopelijk goed aan uw vleesbeleving: www.youtube.com/watch?v=8kdLktqGrJg Voor meneer Straathof (lid van welke politieke partij precies?) www.youtube.com/watch?v=AmWuwqR5qjA

Rest In Privacy | 29-06-18 | 20:17 | 3

Laat ze het maar inzichtelijk maken; zowel het houden als het slachten. Ik hoef geen kiloknallers, maar ga ook niet de hoofdprijs betalen alleen omdat er *Biologisch* op staat.
Zelfde als met eieren. Koop altijd "vrije uitloop" eieren, maar denk dat ik bedonderd word.

atheïstisch stemvee | 29-06-18 | 20:21

Nee u wordt niet bedonderd door vrije uitloop eieren te kopen. En als u biologisch vlees te duur vindt, gaat u s morgens vroeg naar de supermarkt, dan is heel vaak ook dat vlees 35% afgeprijsd. En koopt u biologisch vlees voor dezelfde prijs als anders martelvlees.

Lupuslupus | 29-06-18 | 20:45

@lippenlos martelvlees... goed gevonden.

ger1306 | 01-07-18 | 09:03

Iedereen die dat goedkope vlees vreet moet gewoon zijn bek houden. Als jij het niet vreet, hoef je het partijkartel ook niet de schuld te geven.

blekjek | 29-06-18 | 20:15

Het zijn varkens. Die worden echt niet gelukkiger als ze met 10.000 zitten ipv 100.000. Pas geleden waren de toppers in de Amsterdam arena.

Arjan9401 | 29-06-18 | 20:14 | 1

Haha topreaguursel

Eierkopf | 29-06-18 | 20:49

Mensen 10 hoog stapelen is prima maar een varken 1 hoog zou een misdaad zijn? Dat is GeenStijl koekoek:) Varkens schuren moeten groot zijn want alleen met schaalvoordeel is er nog een paar cent te verdienen met de kostbare nieuw diervriendelijke en uitstootarme stallen,
De laatste 20 jaar is de helft van de varkensboeren ermee gestopt. Gode zij dank zijn er nog een paar die doorgaan met moderniseren. GS is soms spijker/ kop en soms dom en mensonvriendelijk, Zoals hier.

maarten1959 | 29-06-18 | 20:13 | 5

Lupuslupus | 29-06-18 | 20:50 |:
Dat je dat nog moet uitleggen...

LuckyGirl | 29-06-18 | 21:39

Lupuslupus | 29-06-18 | 20:50:
Het is niet dat het geld kost om een sprinklerinstallatie of andere veiligheidsmaatregel te treffen. Het zijn veelal de boeren zelf die de stal in de fik zetten wanneer de waarde van het vlees lager wordt dan wat ze er voor van de verzekering kunnen krijgen.
Waarom branden de stallen altijd af maar niet het woongedeelte van de boer of andere schuren waar geen dieren in staan? Spelen die varkens en koeien zelf met lucifers ofzo?

Danny09 | 30-06-18 | 07:16

Dikke onzin, Danny. Boeren bedrijven zijn door jarenlang werken opgebouwd en veelal van vader op zoon overgedragen. Daar zetten ze echt de fik niet in om maar te kunnen cashen.

Highwoodman | 30-06-18 | 08:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Straathof zou zo een zoon van Eichmann kunnen zijn. Wat een kutkop. Lege ogen, zielloos.

brutus68 | 29-06-18 | 20:11 | 1

Heb je weleens in de spiegel gekeken??

Leffe Blonde | 30-06-18 | 07:04

Waar is die Folkert als je hem echt nodig hebt ?
Stoppen met deze gekte: wie beschermt deze dieren tegen de beesten ? Ik eet die rotzooi niet maar deze vorm van bio-industrie is dodelijk: zowel voor de dieren als voor de consumenten.
Minder vlees maar dan wel van biologische kwaliteit. Je bent wat je eet...

Eendragtmaaktmagt | 29-06-18 | 20:10 | 2

Die heeft de vorige stal in de fik gestoken.

JanVergoor | 29-06-18 | 20:30

Hoi,
.
Ik ben wat ik ben. Ik ben wat ik geleerd heb en wat leer. Ik ben wat ik denk. Ik ben wat ik zie, hoor, voel. Ik ben hoe ik me gedraag. Ik ben zoals mijn overtuigingen mij leiden. Ik ben wat ik allemaal in dit leven gedaan, gezegd, geschreven en ervaren heb. Ik ben wat anderen zien.
.
Ik eet en ik drink om te laven en lessen, en waar mogelijk te genieten.
.
“Je bent wat je eet” kunt u beter op topjes en tshirts laten drukken en aan bakfietsmoeders slijten.
.
Oh, en die verkapte doodsverwensing in uw openende vraag is nogal “T Wieringa”. Zeer laagwaardig, om niet te zeggen minderwaardig.
.
En wat iemand zegt, zegt dus wel degelijk iets over wat je bent!

Parel van het Zuiden | 29-06-18 | 21:02

Ongefundeerd kwetsend van de Volkskrant om in het artikel een prominente veelvraat beeldvullend te plakken. Dat geeft geen pas.
Dat terzijde, de dierenmaffia zeikt graag en veel. Het toezicht in Nederland is al jaren onder de maat. Sinds ik meerdere malen bijna het loodje heb gelegd en de Arbeidsinspectie van alles op de hoogte bleek te zijn, maar niets deed en dat ook telkens terug zie komen lijkt het mij dat de waarheid in het midden ligt.

Frau Merkel | 29-06-18 | 20:08

Keiharde verbeten rotkop.
*Angel of Death luistert*

atheïstisch stemvee | 29-06-18 | 20:07

Dat met dat FC Groningen stadion is zonder varkens overigens een prima plan.

Petskast | 29-06-18 | 20:07

Kan die @Zentgraaff niet overgeplaatst worden naar de Joop? Die kerel is net zo wereldvreemd en legt altijd de schuld bij het gevolg neer, nooit bij de oorzaak. Past beter bij de witte onderbroeken brigade.

KamikazeKut | 29-06-18 | 20:07 | 3

@Suicidalpussy, vraag bepaald aanbod idd.

Dr. Blechtrummel | 29-06-18 | 20:14

Inderdaad, dit soort watermeloenen gelul (groen van buiten, rood van binnen) is deze site onwaardig

T2000 | 29-06-18 | 20:14

Er is hier een markt voor want genoeg dierengekkies in de panelen, die net zo maf zijn als communisten of sekteleden.

Ongeblustekalk | 29-06-18 | 20:35

Man man man, Wat een total lozer.

Omebert | 29-06-18 | 20:04

Bio-industrie ala Straathof is 1 van de peilers van het CDA. En ook 1 van de peilers van de EU. Dat heeft Sicco Mansholt voor elkaar gekregen. Lekker een groep ondernemers allerlei subsidies toeschuiven en als het misgaat mag de overheid ook weer betalen. En dat alleen omdat ze eten produceren en permanent klagen. Wat mij betreft stoppen ze per direct met al die subsidies en gaan ze dat budget eens flink gebruiken om de regels aan te scherpen en te handhaven. Maarja... zolang de macht bij het rechtse/conservatieve/liberale partijkartel blijft, zal er waarschijnlijk niets veranderen.

vrijstijler | 29-06-18 | 20:03 | 1

Vraag Van Nistelrooy eens hoe het zit. Heeft in een flutstandje op het door de EU gesponsorde onbegrijpelijke kunstfeestje van zijn vrouw de mond vol over biologisch, duurzaam etc. Vult namens het CDA alweer 14 jaar de zakken in het EU samen met Wim "met onze 250 k onkosten hebben jullie niks te maken" van de Camp. Landbouw, visserij en veeteelt zijn het paradepaardje van het CDA dus misschien dat zij helderheid kunnen geven over deze beslissing die vooralsnog niet uit te leggen valt.

Linkse allergie | 29-06-18 | 20:28

Nou, dan maar duimen dat de kip uit de Oekraïne te pruimen is. Geit laat ik aan haatbaarden over, rund gaat in de bitterbal van de overheid, vis doe ik niet aan (check viswater). Wil toch een sparerib, gehaktbal of karbonade of saucijs op m'n bord hebben.

Jos Tiebent | 29-06-18 | 19:57

Het CDA is een partij met veel aanhang onder boeren. Dat is bekend. Maar hoe zit het met de directe relatie tussen de partij en deze boer?

mozaard | 29-06-18 | 19:56

Verder, als er bij de boer wat affikt, is er meestal iets anders aan de hand dan slechte brandveiligheid. Slopen kost geld, affikken levert verzekeringscentjes op en het opruimen is ook gedekt... Slechte oogsten in het vlas vroeger, verbouwingen in een suikerfabriek. Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar 25 jaar geleden noteerde ik zulks van een pensioenerende opper die er ruim veertig dienstjaren op had zitten op het Natioanaallandschapseiliand. Kees d'n Aerrepel was zijn bijnaam...

F. von Zeikhoven | 29-06-18 | 19:54 | 2

Een verzekeringsexpert vertelde me ooit eens dat ingevoerden schatten dat in Nederland 70-80% van branden bij commercieel vastgoed (incl agrarisch) gesticht zijn.

Parel van het Zuiden | 29-06-18 | 20:40

Daar zie ik ze best voor aan ja.

Lupuslupus | 29-06-18 | 20:55

Die Straathof lijkt precies op Adolf Eichmann. Zuinig mondje, boosaardige blik. Zal wel vooraan in de kerkbank zitten.

gestoptmetroken | 29-06-18 | 19:52 | 3

Wat een onzin. Een christen is goed voor zijn dieren. Of hoort dat althans te zijn. Is hij dat niet, dan is het een naamchristen.

Lupuslupus | 29-06-18 | 20:57

Vooraan in de streng-gereformeerde kerk, zat ook een zekere dhr, De Bok.
Met zijn vrouw in het zwart en in een lange rok, een hoed op en zijn negen kinderen op een rij, togen ze op zondag driemaal per dag naar de kerk.
Geen radio, geen tv, niet fietsen op zondag.
'De Zwarte Kousenkerk,' zei mijn oma, zij ging niet naar de kerk en haar moeder ook al niet, later erfde ik een Menorah, maar ze waren wel heel lief voor dieren.
Een van mijn christelijke oudtante had haar eigen kerk gesticht met meerdere dames.
Dhr. de Bok, die als hij op straat liep iedereen streng aankeek en de maat nam, had veel aanzien onder zijn geloofsgenoten in het kleine stadje aan de rivier.
Eens in de maand ging hij mee met vrinden naar de grote stad, daar bezocht hij de veemarkt en soms een beurs, was bekend, een overnachting was erbij, om vroeg op de veemarkt te kunnen verschijnen.
Van een van die tochtjes is dhr.de Bok niet meer levend thuisgekomen.
Het was uitermate wrang voor de weduwe en de kinderen dat hun gerespecteerde man en vader in de grote stad dood was gebleven op een hoer.

kleurdoosje | 29-06-18 | 21:58

Mooi verhaal, Kleurdoosje.
De gelovigen die vooraan in de kerk zitten, daar moet je t meest mee oppassen. Niets menselijks is hen vreemd en met vroomheid proberen ze dat te compenseren.

Bakkeleures | 30-06-18 | 08:04

Nu kijken hoe hard de Dierenpartij hierop reageert. Die schoft wordt geen strobreed in de weg gelegd, als het maar geld oplevert.
Het wordt tijd dit soort misdadigers aan te pakken en niet meer dat idioot goedkope vlees gaan eten, ik heb het trouwens nooit gegeten, en niet aankomen met zielige mensen kunnen dan geen vlees eten, het is een keuze!

lanexx | 29-06-18 | 19:51 | 2

Sukkel.

Als er geen vraag is, zou hij niet produceren, je werkt zeker in een stoomtreinenfabriek?

Dutch_Holland | 29-06-18 | 20:13

Tja wie is hier de sukkel. Hint: Lanexx is het niet.

Lupuslupus | 29-06-18 | 20:58

Flikker toch lekker op met je tendentiouse gezeik Zentgraaf. Die varkens hebben het echt niet beter of slechter afhankelijk van de grootte van de stal. En de consument weigert nu eenmaal meer te betalen voor zn BBQ lapjes, dus moet je grote stallen neer zetten om je broek op te houden. En of die nou verspreid over 3 losse percelen of op elkaar gestapeld staan veranderd daar niets aan.

Gregovic | 29-06-18 | 19:51 | 1

"En de consument weigert nu eenmaal meer te betalen voor zn BBQ lapjes"
Iets met vraag en aanbod. Op het moment dat de schappen vol liggen met champagne voor 1 euro per fles, zal je ook weinig mensen nog bereid vinden om 35 euro te betalen. De consument is best bereid om flink te betalen voor goed/exclusief spul. Het volume voor luxe producten ligt alleen wel een stuk lager. En de aanbodkant moet zorgen dat de oplage beperkt is.

vrijstijler | 29-06-18 | 20:13

Vandaag weer 48 kalveren in den hens omdat een stomme boer zo nodig laswerkzaamheden verricht in een volle stal , idioot

joppo0 | 29-06-18 | 19:51 | 1

Ja en gisteren 400 kalveren + diverse koeien levend verbrand.

Lupuslupus | 29-06-18 | 20:59

Vreemd hoor, varkens levend barbequen. Iedereen weet toch dat je dat alleen doet als je ze kookt...

Parel van het Zuiden | 29-06-18 | 19:48

Waar is de Partij voor de Dieren als je ze nodig hebt?

halfvolle glas | 29-06-18 | 19:48

Vlees moet betaalbaar blijven, dus jullie moeten deze man dankbaar zijn. Zolang de overheid jaarlijks de belastingen blijft verhogen blijft er voor de meeste mensen te weinig geld over voor “goed behandeld” vlees. De Btw verhoging van 6 naar 9% gaat ook niet helpen.

Dutch_Holland | 29-06-18 | 19:47 | 3

Zo is het wel.
Je kunt je geweten sussen met biologisch en dat soort termen maar dat werkt niet voor de grote aantallen mensen die gevoed moeten worden.

Rest In Privacy | 29-06-18 | 20:58

Die 'grote aantallen mensen die gevoed moeten worden' kunnen ook best meerdere dagen per week zonder vlees hoor. Helemaal nèrgens voor nodig om je elke dag met vlees vol te proppen. Maar ja, 1 oorlog verder en we staan weer met beide beentjes op de grond.

Lupuslupus | 29-06-18 | 21:08

Ik had het dus even over het gewetensussende biologisch en goed leven gehad hebbende gedachtengoed.

Rest In Privacy | 29-06-18 | 21:47

Dit weekend zijn er weer vele bejaarden die door een personeelstekort `s nachts maar 1 verpleegster delen op meerdere afdelingen. Als daar de fik in gaat, wordt het ook 1 grote premature crematie. Alleen is daar niet een varkens beul voor verantwoordelijk, maar de minister. Voorbeeldje: www.youtube.com/watch?v=w0SFRXyOUsI Probeer even de animatie te visualiseren met veel meer patienten die ook fysiek dingen mankeren, grotere afdelingen en slechts 1 personeelslid.

Feynman | 29-06-18 | 19:47 | 2

Dat volg ik ook al een tijd. In de nacht in de zwakzinnigen zorg geen personeel op de paviljoens. Dat wordt nig eens brand met mensen in huizen. Doodenge ontwikkeling wat allemaal door toeziend oog vanuit Den Haag allemaal moet kunnen.

Jan, Leiden | 29-06-18 | 20:32

Heb ik ook gezien: maar 1 werkende lift voor meerdere afdelingen, elke afdeling meer dan 20 kamers, lange gangen, 1 uitgang via 1 werkende kleine lift, vier verdiepingen hoog. Heel eng!

kleurdoosje | 29-06-18 | 21:27

In Murica filmden ze ooit een pretpark met iets met pittige varkens...

F. von Zeikhoven | 29-06-18 | 19:47

Meer meer meer varkensvlees want het is zomer en dan wil ik BBQ'en met malse varkenshaas. Maar dan wel biologisch en diervriendelijk varkensvlees.

Rest In Privacy | 29-06-18 | 19:45 | 2

Absoluut mee eens. En toch lopen we regelmatig naar de kiloknaller want het is zo'n goeie aanbieding!

Langsdeweg | 29-06-18 | 19:48

Maar das weer slecht voor het miljeu.

Rest In Privacy | 29-06-18 | 20:56

Zo'n Adriaan als dit, is een volkomen waardeloos mens, wegwerpmateriaal, meer is het niet. Pissen op zn graf zou nog teveel eer zijn voor deze worm. Ik heb een varkensboer aan den lijve meegemaakt, omdat we protesteerden tegen de uitbreiding van zijn concentratie/martelkamp wat hij zonder vergunning aan het bouwen was. Eieren tegen de gevel, plantengif in de tuin, pogingen tot intimidatie bij mijn ouders; spuuglelijk geldhongerig walgelijk menselijk materiaal. Ik kan werkelijk radicaliseren op dit soort stinkend moreel gedegenereerd tuig. Ergens klopt er iets niet in dat kopje. Hij krijgt zijn rekening wel, vroeg, of laat. Reken daar maar op. Adriaantje.

Dutchbeaurouge | 29-06-18 | 19:44 | 6

KamikazeKut | 29-06-18 | 20:03
Mak je niet druk, dit is gewoon een act.

Ongeblustekalk | 29-06-18 | 20:29

@Dutchbeaurouge | 29-06-18 | 19:44. Hear hear!

Lupuslupus | 29-06-18 | 21:10

Eieren gooien is ook een vorm van abortus.

Leffe Blonde | 30-06-18 | 06:54
▼ 3 antwoorden verborgen

In Haps Brabant vannacht ook weer een stal met 400 kalveren afgebrand. De dieren die konden ontsnappen lopen met zware brandwonden over het erf. Die luchtwas systemen jagen ieder vonkje op tot grote brandhaarden maar zijn verplicht want CO2 en miljeu eisen.

Trumme | 29-06-18 | 19:43

Varkens zijn 'uit'
Koeien ook.
Geiten is de nieuwe richting.
Hebben we met z'n allen voor gekozen.

BosrandDirk | 29-06-18 | 19:42 | 4

q koorts.

fredflange | 29-06-18 | 19:44

Langsdeweg, en varkenskarbonade dus straks ook niet meer.

BosrandDirk | 29-06-18 | 20:21

BosrandDirk, schaap karbonade word het ook niet... Op zoek naar mammoet gaat...

Langsdeweg | 29-06-18 | 20:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ga toch in de geiten man.

Poessiepiloot | 29-06-18 | 19:41 | 2

Ja geiten zijn geweldig krijg je de ‘herpense’ ziekte van oftewel Q koorts. Is nog vrij weinig onderzoek naar gedaan dus allemaal aan de geit.

Trumme | 29-06-18 | 19:46

Of schapen, is een groeimarkt..

Ongeblustekalk | 29-06-18 | 20:27

Dat eeuwige gezeur over co2... Groeien plantjes prima door. En voor de rest, tsja.. Voedsel is al duur genoeg...

Langsdeweg | 29-06-18 | 19:41

Die Adriaan Straathof heeft het dan ook niet helemaal begrepen,
Varkens moet je niet in die hoeveelheden tegelijk BBQ'en, maar eerst door de slager in malse stukjes laten maken.

Wijze uit het Oosten | 29-06-18 | 19:40

Zoals eerder vermeld was ik afgelopen week op een camping in Brabant. Bij Tilburg. Fietsen daar is bij tijd en wijle een beproeving vanwege de vleugjes varkensdrek. Overal varkensschuren. Daarom zeg ik minder, minder varkens op een bult. Voor iedereen en de varkens beter.

Normpje | 29-06-18 | 19:39 | 8

Meér varkens naar het zuiden. Er zijn veels te weinig varkens in het zuiden. Als u denkt er zijn al zoveel varkens in het zuiden; onzin! Ze moeten in het zuiden verzuipen in de varkens. En in de varkenstront.

Normpje | 29-06-18 | 20:46

Dus u zat in Baarle-Nassau, Baarle Hertog? Daar zie ik een rode stip.
Misschien komt het wel overgewaaid uit Poppeltjesland.
Maar beter voortaan deze stippenkaart eerst raadplegen voordat u gaat fietsen?

kleurdoosje | 29-06-18 | 21:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Walgelijk. Dit is iets dat tastbaar, aantoonbaar, verwerpelijk is en anders kan. Maar boeie, we leuteren liever door over Co2, sluiten het gas af, doen hysterisch over plastic zakjes, heffen wat belasting en doen net alsof we hartstikke groen en ethisch bezig zijn in Nederland.

kapoerewiet | 29-06-18 | 19:37 | 4

Jamaar, van plastic rietjes ga je deaud. Zeker als ze netjed in je afvalscheidingszak zitten ipv in de rivier.

WasHetMaarMakkelijk | 29-06-18 | 20:35

Trek deze discussie dan ook nog naar de CO2 discussie met het argument dat dergelijke vkeesfabrieken enorm CO2 vervuilend zijn.

InAnumPerRegimine | 30-06-18 | 00:32

Maar ... we willen allemaal wel spareribs, karbonaatjes, speklapjes, varkenshaasjes etc.
Of is dit de aanloop naar een volgende buiging voor de religie van de geiten???

Leffe Blonde | 30-06-18 | 06:51
▼ 1 antwoord verborgen

Je ziet aan de header al dat het Godwin-@Zentgraaf is.
Nog steeds trauma's van die tijd?
Of 2e/3e generatie?

Aristotalloss | 29-06-18 | 19:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland