Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VS stappen uit foute VN-kliek voor mensenrechten

Je gaat vandaag weer overal in de MSM & bij het partijkartel lezen dat het kwaadaardige Trump-regime tegen mensenrechten is, omdat ze uit de VN Mensenrechtencommissie zijn gestapt. Maar is dat wel zo?

Social

De United Nations Human Rights Council is een dichtgetikt deugclubje dat steeds maar weer & keer op keer Israël schandpaalt voor schendingen van de mensenrechten van de terroristisch angehauchte agressors in haatkalifaatje Gaza. De UNHRC houdt despoten de hand boven het hoofd. De UNHRC maakt tuiglanden voorzitter van hun vluchtelingenclub. ‘Dikke doei. Mooi geweest’, zei Amerikaanse VN-ambassadeur Nikki Haley vannacht, en ze stapt namens haar land uit de foutejongensclub met de policor oogkleppen (video powerrant). Waarom dat een prima keus is, onderstreept Amnesty International. Die sturen een letterlijk lege tweet de wereld in, waarin ze beweren dat er 'nul goede redenen zijn' voor de VS om de UNHRC te verlaten. Waarop een VN-watcher prompt een barrage aan inhoudelijke argumenten geeft waarom het wél een prima besluit kan zijn (vooral nummer 4 zal je instemmend doen knikken en van 7 ga je headdesken). De vraag is wie hier beter begaan is met mensenrechten: de club die islamofascistische Saudi’s een sleutelrol geeft en Israël altijd de schuld, of het land dat zegt ‘fuck you, jullie zijn huichelaars & wij doen niet meer mee’. Kies maar.

Hij die zonder gratis penthouse is, werpe de eerste steen

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Naar mijn mening heeft Nederland boter op zijn hoofd.
Geeft 13 mln voor raketten en het bouwen van aanvals tunnel( zie video CNN). Huizen worden niet gebouwd, water en elektriciteit niet betaald.
Vraag dat aan de PLO-vertegenwoordigster in de regering.
Of zijn de scholen van de zgn vluchtelingen organisatie geen opslagplaats van
raketten.

jodidenkt | 21-06-18 | 22:01

Pechtold heeft zijn huiswerk weer niet gedaan. Iedereen die met een half oog de UN Human Rights Commitee heeft gevolg, weet dat islamisten er de dienst uitmaken en hun gedram was al in 2008 de reden van het vertrek van Louise Arbour, de Canadese voorzitster. Moreel failliet was wel dat Libië onder Khadaffi het voorzitterschap kocht. France 5 heeft er een mooie docu aan gewijd en de mis- en wantoestanden goed in beeld gebracht. Als 10 jaar is de zaak daar verrot en is opheffing het beste dat je kunt doen. Als de westerse wereld betaald en de islamitische bepaald is het tijd om de deuren te sluiten.

Prima besluit van de Amerikanen. Nederland moet navolgen. Maar ja, met laag geïnformeerde lieden als Pechtold en zijn kornuiten kun je een behoorlijk oordeel vergeten en met een Kaag op buza zijn we overgeleverd aan islamitische wanen.
Complimenten voor Trump die na al die jaren eindelijk de knoop heeft doorgehakt.

eastender | 21-06-18 | 12:48 | 1

Gooit nog een d naar boven.

eastender | 21-06-18 | 12:48

En al die huilende kinderen in Nederland die bijna dagelijks worden achtergelaten in de door de staat gesubsidieerde kinderopvang kan allemaal wel?

ogeon | 21-06-18 | 09:57

Eindelijk komen de subsidieslurpende linkse nep-organisaties, de linkse beroepscharlatans, de linkse leugenaars en linkse hersenspoelers eens in beeld, en dat beeld is erg beroerd. In Nedeland eigenlijk vanaf J. den Uijl al...... CPN Bakker, Groningen... en nog een paar linkse rimpels meer.
USA is gelukkig bereid om noodzakelijke schokeffecten teweeg te brengen, het werd tijd ook. Links gaat het niet doen want links profiteerd van “nep-problemen”.
Bij de gratie van zelfverzonnen en nep gecreëerde problemen bestaat “links” uberhaupt.
Baantjes bonusjes, declaraties, leuke feesten, vrij reizen over de aardbol en GEEN enkele moeite dat dat timmermannetje, slagertje, fietsenmakertje hier dagelijks in schaamteloze hoge tarieven en idiote reguleringen fiscaal en anderszins voor word leeggeruimd.
De middensectie betaald alles en word uiteindelijk politiek afgeschreven, economisch vermoord. Is dat ook “humaan”?
De gewetenloze vetgevreten linkse parasietensekte moeten voor volkstribunalen, en hang er maar een paar op ook.
Als er een ander geluid komt in bijv. VN human right’s watch, word het mediaal doodgezwegen tot het overwaait. Er word zeker niets mee gedaan en gaan selectief door met HUN orde van HUN dag. Krijgen ze enigszins oppositie is de ander racist, discriminatie, rechts radicaal of Rusland en Amerika heeft “het” gedaan....
Bij de linkse versie van human rights dienen ALTIJD samen te gaan met human duty’s, maar dat laatste lijkt op “werken”, en dat is bij links ongeveer als vloeken in de kerk..

Katoentje | 21-06-18 | 03:29 | 2

nou de volksverhuizing is begonnen met bedrijven die afspraken omzeilden met gastarbeiders uit verwegistan,e ze mooi in de sociale voorzieningen dumpten bij het minste of geringste .Met als doel sociale voorzieningen om zeep te helpen en lonen omlaag,En dat is ze gelukt .Want de cesars houden gewoon onrust en verdeling in het volk .Zodat ze kunnen heersen.En zakken vullen en onderwijl de schuld geven aan links

pedro300 | 21-06-18 | 08:37

En die organisatie van op paier links ,doen niks anders dan wat ze op de uni geleerd hebben ,dikke lonen pakken en lullen om onrust gangs te houden. Want dat houd de industrie gangs(rechtse politiek dus).En geld komt toch maar uit het volk,waar alle geld vandaan komt.

pedro300 | 21-06-18 | 08:40

Dit is zo simpel: noem één Nederlander die de afgelopen 50 jaar last heeft gehad van een Jood. Het antwoord: geen enkele. Noem mij nu een Nederlander die de afgelopen 50 jaar last heeft gehad van een Islamiet. Het antwoord: .....

who cares? | 20-06-18 | 23:06 | 1

Ik vond dat programma van Ralph Imbar wel kut.
Maar ik denk inderdaad dat je niet wilt weten hoeveel mensen wekelijks last/geweld van naffers ondervinden.

Rest In Privacy | 21-06-18 | 16:25

Opa vertelt: toen ik klein was, en Nederland nog niet massaal naar Thailand op vakantie ging, was een kind dolblij als het eens mee mocht naar een Kinderkamp, en zeker als het bij de grens was. Spannend!

JvanDeventer | 20-06-18 | 22:10 | 1

Ik heb er 2x een week lang gezeten en heb er nog trauma's van. Ik ben dan ook blij dat er toen nog geen kinderopvang was.

ogeon | 21-06-18 | 10:03

Stel je eens voor dat Arrogander Peggold minister van buitenlandse zaken of president van Nederland zou zijn. Brrrrr. Zover naast de werkelijkheid als Arrogander zitten er maar weinig. Ja kids die huilen zijn zielig, daar moet wat aan gedaan worden. Maar op alle andere punten is Trump moreel superieur aan de baby en senioren moordenaar Peggold qua politieke standpunten. UNHRC is een kwade kracht en een stinkende club leugenaars. UNHR-Exit.

nerugaer | 20-06-18 | 21:20

Een foto van een huilend kind is weer genoeg om de hele deugmachine en Pechtold over de kling te jagen.
Nederland had ook al lang uit die club moeten stappen, maar ze volgen alleen maar. Trump heeft een wijs besluit genomen, de hele gevestigde orde die wordt opgeschud kunnen ze niet aan, gaan dan wild om zich heen slaan en waanzin uitkramen. Pechtold is een stuitend domme kruiper.

lanexx | 20-06-18 | 20:43

Goede zet van Nikki Haley. Dat is de enige goede zet wanneer het mogelijk is dat de UN Saudi Arabia op de UN women's rights commissie zet.
Verder wat uit de bek van Alexander Pechtold komt is niets verrassend als smerige linkse pro-EU landverrader. Hij is zelf een morele dieptepunt in levende lijve.

Amok_Run | 20-06-18 | 20:22

Met eruit stappen help je Israel niet, dus dat is nogal tegenstrijdig.
En misschien kan die club niet zoveel, met eruit stappen wordt het ook niet beter.
Gaat vast over iets anders, invloeden van buiten de VS kwijtraken.

kloopindeslootjijook | 20-06-18 | 19:14

Holymoly wat moet die Arrogander een vette plaat voor z'n kop hebben. Wat een hypocrisie, wat een dedain.

De USA heeft natuurlijk gewoon dik gelijk.
Hoe kun je het voor jezelf verkopen om lid te blijven van een omhooggevallen Gutmensch club die 't voor elkaar krijgt om met name Saudi-Arabië voorzitter te maken van de sectie 'vrouwenrechten'. Dan ben je toch meteen weg?
Het verbaast me dat de USA het daar nog zo lang heeft uitgehouden.

EefjeWentelteefje | 20-06-18 | 17:54

Jaja. De Saoedi's. Al jaren dikke vrienden met de VS. Die bedoelen jullie toch?

Bigi Bana Boy | 20-06-18 | 17:52

Pechtold, het klinkt akelig links maar met deze man kan je niet anders dan een ander Groot Links Gutmensch te citeren met zijn meest historische argument in een ander (en toch altijd maar weer hetzelfde) debat:

"U bent een buitengewoon minderwaardig mensch".

Jan Passant mk2 | 20-06-18 | 17:20

Pechtold tegen Rutte. 'We zijn moreel failliet'. Rutte lachend...'jij bent moreel failliet, ik word de volgende €U president'.

ronin1962 | 20-06-18 | 16:58 | 2

Zie Opera voor mij, jij bent moreel failliet, jij bent moreel failliet, jij bent moreel failliet...

O2Neutraal | 20-06-18 | 17:55

De VVD blinkt anders ook niet uit in gewetenskwesties. Die laten rustig vanalles ontsporen en Henk en Ingrid mogen het weer betalen.

kloopindeslootjijook | 20-06-18 | 19:15

Alexander Pechthold heeft even zijn klep dicht gehouden omdat ie in z’n penthouse bivakkeerde.
Hij beseft nog niet dat hij zelf het voorbeeld is van moreel verval.

Rdock | 20-06-18 | 16:42

Moet dit even proberen te rijmen, dus Amerika trekt zich terug uit de UNHRC, maar verkoopt voor miljarden wapens aan Saoedi Arabië......

Datkanjenietmenen | 20-06-18 | 16:41 | 1

Dat is heel goed te rijmen. Wat minder te rijmen is, is dat de €U (wel lid van de UNHRC) de oorlog in Syrie wil stoppen... maar niet die in Jemen.

ronin1962 | 20-06-18 | 17:02

Ze noemt ons en de Britten als enige steunbetuigers voor verandering. Grappig. En voor de rest.. ik hoop dat de us hiermee ook een hap uit de funding neemt.

horsteknots | 20-06-18 | 16:20
-weggejorist-
RubberenHarrie | 20-06-18 | 16:49
-weggejorist-
Uw Verzekeringsadvis | 20-06-18 | 17:18

Tja, uit de VN mensenrechten, uit het klimaatakkoord, uit het akkoord met Iran...
Intussen een handelsoorlog beginnen met de EU en china en tegelijkertijd met een stalen gezicht vinden dat er met Rusland, ondanks de Krim en MH-17, best wel weer gehandeld mag worden.
En dan ook nog eens vriendjes willen worden met een dictator die nog geen half jaar geleden nog met een kernbom dreigdeen waar mensen en hun familie al vermoord worden als ze niet op commando applaudiseren of huilen.
Zegt in ieder geval heel veel over de persoon zelf en de mensen die hem blind blijven volgen.
Met een beetje geluk wordt hij straks zo boos op de rest van de wereld dat hij ook nog uit de VN veiligheidsraad stapt. Zou helemaal niet zo slecht zijn.

Flatulent | 20-06-18 | 16:12 | 6

Flatulent: het is niet zo lang geleden dat de linkse Gutmenschen massaal doem & onheil voorspelden omdat president Trump zulke botte opmerkingen maakte over Little Rocketman. De Derde Wereldoorlog was al bijna een feit, heel Hawaï dook in paniek de schuilkelders in, allemaal de schuld van Trump.
Plotseling waren daar vredesbesprekingen en nu hadden die niet plaats mogen vinden omdat Little Rocketman zo'n echte socialistische dictator is voor zijn Koreaanse_Landgenoten! Alle Gutmenschen in protest omdat de oorlog niet doorging.

Het ""klimaatakkoord" en de "Iran deal" in de prullenbak doen (waar zij horen) waren ook sterke zetten. De VN is een bijzonder corrupte organisatie die ook al gekaapt is door dictators, De "mensenrechtencommissie" wordt altijd voorgezeten door de grootste schenders daarvan en alleen Trump ziet daar de ironie van in en trekt er (weer terecht) de stekker uit.

Jan Passant mk2 | 20-06-18 | 17:35

Jan Passant mk2 | 20-06-18 | 17:35
Wacht maar tot zaken nog verder uit de hand lopen. De EU heeft wat betreft de handelsoorlog inmiddels ook extra heffingen ingevoerd, Trump heeft inmiddels nieuwe heffingen op Europese produkten aangekondigd...
Ach de meeste bij GS gaan pas huilen als de nieuwe Iphone straks 2000 Euro gaat kosten vanwege alle extra importheffingen en heffingen op grondstoffen.
Mijn persoonlijke verwachting is dat Trump bewust op een nieuwe wereldoorlog afstuurt, maar de tijd zal het leren.

Flatulent | 20-06-18 | 18:24

Flatulent | 20-06-18 | 18:24,

Wat een onzin.
Al zolang als ik leef roept links dat iedereen die terrorisme, dictatuur en genocide afwijst, "aanstuurt op een wereldoorlog". Amerikaanse presidentskandidaten als Reagan, Bush sr en Bush jr gingen Trump wat dat betreft voor. Hun beleid leidde echter nooit tot een wereldoorlog.

Probeer te doen alsof je niet links ben, maar volwassen. Dus ga in op de werkelijke feiten, en kom met inhoudelijke argumenten.
Dus, de feiten.
Dan kun je er niet omheen dat de VN inderdaad een misdadige instelling is, die Westers geld gebruikt om anti-Westerse dictaturen te steunen. Met wekelijks meer moties tegen het democratische Israël, dan de afgelopen 15 jaar tegen genocideplegers als Soedan, Pakistan en isis.
Keer op keer worden wrede dictaturen, zelfs genocide plegende dictaturen voorzitter van een of andere VN-mensenrechtenraad; oa Libië, Soedan en Pakistan kregen die functie. Met het voorzitterschap van de VN-vrouwenrechtencommissie werden Iran en later Saoedi Arabië vereerd. Te dol voor woorden.
Hoe antidemocratisch die club is blijkt zelfs uit hun beoordeling van kinderfeesten. Een Nederlands kinderfeest ongezien "racistisch" noemen, terwijl vrijwel hetzelfde feest in Iran de status "cultureel erfgoed" krijgt. www.ad.nl/binnenland/iraanse-zwarte-p...

Dandruff | 20-06-18 | 18:56
▼ 3 antwoorden verborgen

In Nederland sluiten ze ook hoogzwangere vrouwen op met openstaande boetes voor hun zorgverzekering. Dus als Arrogander Penthouse met zijn vinger wijst moet die eerst naar de situatie in eigen land denken.

Beroep = Boerenlul | 20-06-18 | 15:39 | 2

En Obama deed al jaren hetzelfde, alleen stiekum.

BenPakdee | 20-06-18 | 16:10

Haha touché.

lacucaracha | 20-06-18 | 20:35

Indien men Trump niet beoordeelt op zijn "Red Neck"-uiterlijkheden zoals haardracht, stropdas, vocabulaire etc. etc. en nog veel meer, heeft hij wel een hebbelijkheid die de politiek correcte gevestigde orde doet rillen. Hij heeft er schijt aan en gaat zijn eigen weg. Op veel van zijn punten kan ik hem nog gelijk geven ook. Zijn laatste punt, het scheiden van ouders die illegaal de grens tussen Mexico en de VS passeren, hetgeen een misdrijf is, en hun kinderen, huldigen wij hier ook. Nederlandse ouders die een misdrijf begaan hebben zijn tijdens hun detentie ook niet omringd door hun nageslacht. Daarvoor hebben wij Jeugdzorg en andere doe denk en praatgroepen. Daarin verschilt de VS dus niet met Nederland. Alleen wil ons deugdzaam "establishment" dat even niet weten, omdat dat niet in hun Trump-bashen past. Op velerlei gebied heeft hij gelijk, zoals bijvoorbeeld de Europese defensie uitgaven en hij kreeg Kim Jong-un aan tafel. Knarsetandend en zich verbijtend heeft het "deugvolk" geen weerwoord, omdat zij diep in hun hart weten dat hij gelijk heeft. Het komt alleen wat rottig zijn strot uit. Dat wel. Cheers!

Een vrije paling | 20-06-18 | 15:10 | 6

Ruim een jaar geleden vond ik Trump een mafklapper-eerste-klas. Vandaag de dag heeft hij wat mij betreft ruimschoots het voordeel van de twijfel.

Ik heb het al eens eerder gepost: stel je eens voor als het Obama was geweest, die een top met Kim J-U had weten te bewerkstelligen. De deugers zouden over elkaar gebuiteld zijn van aanbidding. Maar helaas... het is Trump, en dus volgt een doodse stilte.

EefjeWentelteefje | 20-06-18 | 17:57

Een vrije paling | 20-06-18 | 17:33
Cheers!

RubberenHarrie | 20-06-18 | 18:13

EefjeWentelteefje | 20-06-18 | 17:57,

Precies dat.
Obama kreeg 2 minuten nadat hij president werd al een "nobelprijs voor de vrede". Vanwege zijn huidskleur. Daarmee was die prijs dus sowieso geen ene ruk meer waard, want racisme.
En terwijl iedereen juichte, koos Obama partij in burgeroorlogen in Libië en Syrië waardoor isis haar macht kreeg. Er volgden wereldwijd in totaal zo'n 0 demonstraties. Ook koos Obama partij voor de terroristische en openlijk genocide predikende moslimbroederschap in Egypte. Ondertussen kreeg hij de bijnaam "Dronebama" vanwege zijn beleid om wereldwijd drones in te zetten tegen terroristen. En er volgde weer 0 protesten.

Ik denk niet dat Obama pro-isis was, en ben ook niet tegen het gebruik van drones tegen terroristen.
Maar dit zijn stuk voor stuk zaken die de linkse kerk Trump wel zou verwijten, als dat zijn beleid zou zijn. Precies zoals links Trump nu om de oren slaat met immigratiebeleid dat onder Obama is ingevoerd.

Die hypocrisie is te dom voor woorden. Zo overduidelijk en opzichtig dat elke journalist die doet alsof hij / zij dat nooit heeft gemerkt direct ontslagen zou moeten worden.

Dandruff | 20-06-18 | 18:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier bij GS lijkt het anders soms wel of de grootaandeelhouders in Israel wonen. Beetje kritisch blijven mag wel. Zo geweldig zijn ze nou ook weer niet.

zeiksmurf | 20-06-18 | 15:05 | 12

Niet zeiken smurf. Zijn genoeg zeik sites waar jij je drek kwijt kunt.

Hoofdbreker | 20-06-18 | 16:57

Eendragtmaaktmagt | 20-06-18 | 16:36,

Als jij je tijd niet wil verspillen aan algemene ontwikkeling, waarom kom je hier dan roepen dat je helemaal niet weet wat oorlogsmisdaden zijn?
Dan lok je zelf uit dat mensen dat jou uit gaan leggen.

Dandruff | 20-06-18 | 18:34

De ziegheilsmurf zou een betere naam zijn.

Gulliver | 20-06-18 | 22:47
▼ 9 antwoorden verborgen

Die hele club is éée grote lege huls. Als Saudi-Arabië daar in zit en nota bene ook in de comissie voor vrouwenrechten, tja. Geef Trump groot gelijk het enige wat die vereniging kon doen was Israel afzeiken.

larie | 20-06-18 | 14:53 | 1

En Syrië

JohnWalker | 20-06-18 | 15:50

Alexander Pechtold, hoogleraar Moreel Verval. Verkoopt bij opbod elk principe. Eenmaal, andermaal, bekocht.

Cor Netto | 20-06-18 | 14:53

Goede zet want foute club.
vanaf UN org site : The word “genocide” was first coined by Polish lawyer Raphäel Lemkin in 1944 in his book Axis Rule in Occupied Europe. It consists of the Greek prefix genos, meaning race or tribe, and the Latin suffix cide, meaning killing.

blablabla kwetsjank huiliehuilie en dan de bekende definite en bepalingen.

Maar ondertussen wel als Un verband wereldwijd Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part.

Paranootje teveel eten:
Sjaitaan accepteert geen bloedoffers die niet weten te zijn geofferd aan sjaitaan.
UN móest de roadmap dus wel publiceren.

Niet helemaal ontopic maar wel uitwassen:
Koste wat het kost* rassen vermengen is EUgenetica.
*Omdat EUgenetica "Dit nooit weer"

hallevvezool | 20-06-18 | 14:53 | 1

Easy on the mushrooms, pls

DebraCadabra | 20-06-18 | 18:52

Ben het wel met Trump eens. Mensenrechten zijn belangrijker dan de gecorrumpeerde mensenrechtenraad

hellothere | 20-06-18 | 14:49 | 1

En laat de EU landen die lid zijn van de Mensenrechtenraad in Geneve meteen dit goede voorbeeld volgen.

JohnWalker | 20-06-18 | 14:54

Ik denk dat Trump nog niet klaar is. Volgende stap is de VS uit de Navo, en daarmee komt de wens die alle linkse partijen al sinds de jaren 60-70 hebben eindelijk uit.

skoftig | 20-06-18 | 14:47 | 6

Skoftig: Wens van linkse partijen ? Dacht het niet. Wel eens van de WEU gehoord? Was toch een VVD vinding,niet echt een linkse partij toen. Nu misschien wel. Wij hadden het bij de WEU moeten houden: Deze organisatie had aanvankelijk zeven lidstaten: de drie Benelux-landen, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, de Bondsrepubliek Duitsland en Italië.

Nu doen er allerlei apenlanden in de NAVO mee zoals: Albanië, Kosovo,Bulgarije,Roemenië,Polen en de Baltische landjes... NAVO gaat dankzij Trump ten gronde. Laten wij meteen stoppen met de EU in zijn huidige vorm en alle Oost-Europese toetreders van 2004 eruit trappen.
Spaart waanzinnig veel geld en criminaliteit uit.
Lang leve het verenigde West-Europa,de WEU dus.

Eendragtmaaktmagt | 20-06-18 | 15:07

kan Turkije de rol van de VS overnemen

JohnWalker | 20-06-18 | 15:53

ZOnder NAVO stelt de VS ook niet zoveel voor.
Qua materieel wel, maar vergeet niet dat de VS zonder NAVo ook het overgrote deel van de militaire basissen kan ontruimen en dan alles vanuit de VS zelf of Israel kan gaan aansturen. En dat ga je militair gezien echt niet fijn vinden.

Flatulent | 20-06-18 | 16:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Goede beslissing van Trump. Afrekenen met die hypocriete deugmensen.
Nergens blijkt overigens dat Trump het mensenrechtenprobleem van de agenda wil halen. Het is die UN club waar alles mee mis is.

Lafayette | 20-06-18 | 14:45 | 1

Nota bene zwarte piet in Nederland veroordelen als racisme.

JohnWalker | 20-06-18 | 14:56

En dan ook geen contributie meer betalen, want dan raak je die schijnheiligen op de enige plek waar het bij hen zeer doet, in hun portemonnee.
Verder voert Trump het beleid van de democraten uit vwb gezinsscheiding en heeft hij gisteren aangekondigd dit slechte beleid te repareren.
pechtold is slecht geïnformeerd.

watergeus | 20-06-18 | 14:43 | 1

Pechtold is vast wel goed geïnformeerd. Hij verkondigt graag onzin om deugmensen een rad voor de ogen te blijven draaien. Het wordt tijd om rode pillen uit te delen. Ik word in ieder geval steeds enthousiaster over Trump en prijs de dag waarop Killary buiten de boot viel.

Janneus | 20-06-18 | 17:12

Een gestoorde of verstoorde reactie van een imbeciel die zelf de weg volkomen kwijt is wat moraliteit betreft van een partij die zo en zo de weg volkomen kwijt is. Het is weer typisch zo’n impulsief scheetje van deugkamp links. VS onder Trump probeert eindelijk de koers te varen die nodig is om het vrije westen te redden. Redden wat er te redden valt!

Hoofdbreker | 20-06-18 | 14:39

Trump heeft gelijk. Mensenrechten onder de islam is een farce. De wereld is op ramkoers met het gezonde verstand. Trump doet niet meer mee; vandaar ook dat sjw-ers zo aan het krijsen zijn geslagen. Go Trump. Laat die linkse hordes maar links liggen.

marjen | 20-06-18 | 14:37

Ik neem de VN, met een Saudiër als hoofd van de VN-Mensenrechtenraad, Faisal Trad, uiteraard heel serieus.

JackStick | 20-06-18 | 14:34 | 1

Men wilde verder nog ene Bin Laden hoofd maken van de UN counter terrorism organisatie, maar hij bleek niet beschikbaar.

Lafayette | 20-06-18 | 14:48

Nederlandse politiek die is pas in moreel verval... Pechtold is er exemplarisch voor.

Bezorgde vader | 20-06-18 | 14:31

Lol @Pechtold, de geloofwaardig van de gehele UN is lachwekkend sinds ze Saudi-Arabie tot voorzitter van een of ander panel voor "human rights" bombardeerden. Juist door deze stap laat US leiderschap zien en zijn ze inderdaad weer leider van de "vrije wereld". Helaas dat andere "beschaafde landen" liever in een onder het juk blijven van een deug clubje waarin ze samen zitten met de meest barbaarse volkeren, om maar voor te kunnen komen als progressief, liberaal en "inclusief".

Borrom | 20-06-18 | 14:30

Zeer terrecht!
Wij moeten trouwens blij zijn dat de HEL niet bestaat. Anders zou ik daar belanden alleen al voor het feit dat ik een belastingbetaler ben.

Jay-Jay-Jay | 20-06-18 | 14:30 | 1

Ik moet je teleurstellen, want die hel bestaat wel. Maar gelukkig heeft Jezus gezegd: Geeft dan de keizer wat des keizers is, en Gode wat Gods is.
Dus je komt er niet voor in de hel. Wat de keizer met de belasting doet is niet meer jouw probleem. Dat mag hij postuum uitleggen.

HoudHetSimpel | 20-06-18 | 15:40


Alexander Pechtold

@APechtold

Handelsconflict met de EU. Klimaatconflict met de wereld. Kinderkampen aan de grens. En nu dit. De Verenigde Staten, ooit leider van de vrije wereld. Nu morele vrije val.

Ja hoor .Tuurlijk.Kinderkampen .''Nu morele vrije val'',nu opeens wel ?
dailycaller.com/2018/06/19/photos-obam...

pga | 20-06-18 | 14:28 | 1

D66 = Oorlog maken met de landen in het Midden-Oosten, met de USA, Israël, oorlog met Turkije, oorlog met Rusland, vriendjes met Oekraïne, oorlog met Syrië, oorlog met Iran, Irak en Afghanistan, weg met het referendum, niet eens in staat om uitgeprocedeerden in eigen land uit te zetten, pleit voor een sterkere EU. D66 is geschiedenis.

JohnWalker | 20-06-18 | 15:10

Over Pechtold:
1. hij weet niet hoe de situatie is -> hij is een slechte politicus
2. hij weet wel hoe de situatie is, hij durft niets te zeggen -> hij is een slechtere politicus
3. hij weet wel hoe de situatie, hij is het er mee eens -> hij is een zeer slechte en kwaadaardige politicus.

heinze | 20-06-18 | 14:28

En terecht, ik weet niet hoe deze haatclub gefinancierd is, maar ik hoop dat de VS een grote contributant is en ze dit flink in de haatkas gaat raken

Retepsteeltje | 20-06-18 | 14:27

En ben je meer loyaal aan de eu club dan aan Nederland, dan ben je een nsb-ert. Heel simpel, dan ben je een onbetrouwbare landverrader en moet je tegen de muur gezet worden. Klink rigoureus maar wat deden we na WOII met landverraders, juist.

Mark_D_NL | 20-06-18 | 14:25

Sowieso is de VN een zure deugclub van Zwarte Pietenhaters. Tijd dat Nederland er ook uitstapt.

du Roi Soleil | 20-06-18 | 14:24 | 1

Meer haat tegen blanken en Joden.

Musashi | 20-06-18 | 14:48

Alexander Pechtold, is dat nou niet dat mannetje van die democratische partij die het zelf ook niet zo heel nauw neemt met de geldende regels in een democratie?

HAL 9000 | 20-06-18 | 14:24

Goed initiatief. In gesprek blijven gaan met andersculturelen is altijd goed, maar wel op basis van gelijkwaardigheid, en niet in een of ander onrepresentatief fopoverleg zoals het mensenrechtencomité. Als je als land het verdrag van de rechten van de mens hebt getekend moet je er naar handelen. Als je dat niet doet heb je dus je belofte verbroken en mag je wat mij betreft niet meer meedoen totdat je je zaakjes op orde hebt. Dat is overduidelijk niet het geval in dit comité, dus dan moet je als land inderdaad niet hypocriet lopen doen.

Defman | 20-06-18 | 14:23

Pechtold schijnheilige gluiperd met je anti-semitische omvolkagenda.

du Roi Soleil | 20-06-18 | 14:21

Ah, ja.... de morele vrije val.
-
Die natuurlijk niet van toepassing is als je door ons allemaal een riant inkomen krijgt toebedeeld, in ruil waarvoor wij enige transparantie aangaande neveninkomens en aanzienlijke giften mogen verwachten - of is hier wellicht sprake van een andere moraliteit?
-
Gotspe.

bisbisbis | 20-06-18 | 14:11

Goed dat die Amerikanen oprotten. Zij zaaien niets dan oorlog,dood en verderf sinds '45. Amerikanen en mensenrechten gaan zo wie zo niet samen.
Het begon al met de kolonisatie van Nieuw Amsterdam. Foutje van de Zeeuwse WIC en dan Peter Stuyvesant... die liet zich door de Engelsen ringeloren en ruilde het eiland Man voor Suriname. Wij zijn dus niet meer verantwoordelijk voor wat er na die tijd gebeurde.Sinds de Europese kolonisten daar voet aan wal hebben gezet zijn er ca.18 miljoen Indianen ( Colombus was op zoek naar India maar ontdekte Amerika,hij dacht dat het India was vandaar Indianen)alleen al in Noord-Amerika uitgeroeid,vermoord,vergiftigd,gedood. De oorspronkelijke inwoners wonen nu alleen nog maar in reservaten,net zoiets als er nu in Israël gebeurt. Vandaar ook de zeer goede relatie tussen deze twee landen.
De VS van Trump maar ook Clinton,Bush(2x) en Obama denken dat zij het Romeinse Rijk in de 21e eeuw zijn en iedereen de maat kunnen nemen; niet goedschiks? dan maar kwaadschiks!
Het starten van een handelsoorlog met de EU en China/Japan is niet zo handig en betekent het einde van de NATO. Een hele goede zaak! Eindelijk gaan wij Europeanen weer in eigen kracht geloven. Voor NL betekent de VS qua handelsstromen niets. Slechts € 5 miljard export. Onze belangen liggen in Europa. Daar verdient NL zijn geld. Als ik die Indiase Nicky Haley bezig zie met haar zure chagerijnige negatieve smoel in de VN, dan bevestigd dat alleen maar wat iedereen al lang weet,namelijk dat de VS lak heeft aan verdragen en de mening van andere fatsoenlijke staten. America First,dat riepen de Nazi's vroeger ook maar dan gerelateerd aan DE. Make America Poor Again !
Laat die Amerikanen maar lekker in de stront zakken,zij hebben hier in Europa niets te zoeken. Ga maar fijn oorlog voeren met de Mexicanen en Canadezen. Opzouten uit Europa.
Europa voor de Europeanen !

Eendragtmaaktmagt | 20-06-18 | 14:10 | 8

@JohnWalker | 20-06-18 | 15:27

En de Canadezen? En de miljoenen Russen?

Arachne | 20-06-18 | 16:04

@Eendragt: a.u.b., zeg me dat je vanuit je gesloten inrichting plemt en niet per abuis bent vrijgelaten.

BlowingBubbles | 20-06-18 | 20:54

Hé Bubbles ! Ga iemand anders lopen zieken gestoorde. Wat heb jij inhoudelijk in te brengen ? Niets zo te lezen. Zeker werkloos en niets te beters te doen dan te schelden... Weinig herseninhoud,kun jij ook niets aan doen. Aangeboren.

Eendragtmaaktmagt | 21-06-18 | 09:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Erg trieste stap van de VS. Als uitspraken ze niet bevallen, dan geven ze anderen de schuld of stappen ze eruit. Wat een eigenbelang. Israël zal weer blij zijn met deze stap.

Trouwens: "Israël under attack" gezien? Wát een fake-nieuws.

AntonPantoffel | 20-06-18 | 14:10 | 5

De stap van de VS is niet triest, integendeel, de mensenrechtenraad wordt bestuurd door landen die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten. Ken uw feiten.

JohnWalker | 20-06-18 | 17:33

Pantoffelheld.

EefjeWentelteefje | 20-06-18 | 18:18

@Anton, vertel ons onwetenden eens, wat is er fake aan?

BlowingBubbles | 20-06-18 | 20:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Trump aast op de titel meest productieve president ooit, en dat steekt.

Lt-Kol Kilgore | 20-06-18 | 14:09 | 2

Je kunt ook productief zijn met slecht beleid.

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 14:11

Gelukkig slaat de balans bij Trump door de kant: DING DING DING we have a winner. Bovendien is het in een aantal prominente gevalletjes ambassade, illegale migratie e.d. niet eens het beleid van Trump. Het beleid was ook niet slecht, alleen net als in Nederland: handhaving is het probleem. Main stream politici en journo's willen gewoon niet dat er gehandhaafd wordt.

liggend_streepje | 20-06-18 | 19:02

Volgende stap USA uit NAVO.
Die Nikki Haley word nog eens president let op mijn woorden.

RubberenHarrie | 20-06-18 | 14:06 | 3

Trump klaagt over het feit dat de VS de grootste betaler is van defensie-uitgaven maar vergeet erbij dat de VS heel erg veel geld uitgeven aan defensie om overal ter wereld aanwezig te zijn en niet alleen in NAVO gebied. Het klagen slaat nergens op, het is de keuze van de VS zelf zoveel te willen besteden.

Maar inderdaad, Haley maakt een aardige kans. Overigens heb ik haar liever dan Trump.

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 14:10

@Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 14:10
Vandaar ook een 2% norm en geen absolute bedragen. Die 2% hebben lidstaten zich aan gecommitteerd. Wij hebben ook veel voordeel van dat lidmaatschap. USA uit NAVO zal op een ramp uitlopen voor Europa. Alles waar Verhofstadt bang voor is zal dan werkelijkheid worden.

atheïstisch stemvee | 20-06-18 | 14:18

Beste_Landgenoten
Ja tijdens de koude oorlog was het een goede tactiek, als de VS militair niet zou helpen zou de USSR het wel doen, al zou de VS niet aanbieden om gratis te handelen zonder kosten zou de USSR het wel doen. Maar het is geen koude oorlog meer, de man moet betaald worden.

Papierversnipperaar | 20-06-18 | 14:26

Dat hele clubje is een papieren tijger zoals zoveel initiatieven om de wereld een betere plek te maken en een betere toekomst te geven. Maar Trump is een wegloper. Domme onbetrouwbare idioot.

Neem de Iran deal. Dus Iran hebben hun tegoeden teruggekregen, houden zich aan de afspraken en Trump loopt weg, nu heeft Iran en hun geld terug en ze kunnen vrolijk hun atoombommen gaan ontwikkelen. Smart!

Neem het klimaat-akkoord. Stond duidelijk dat elke natie zelf initiatief neemt om alles schoner en groener te maken. Trump begrijpt het niet omdat hij lui en dom is en loopt weg. Sad!

Neem NAVO, Trump denkt dat het een soort van afpersing is en dat lidstaten hem moeten betalen maar niet doen. Loopt bijna weg maar dat vonden alle Amerikanen zelfs te gek dus hebben ze hem overtuigd om te blijven. Overigens betalen alle lidstaten gewoon contributie aan het centrale orgaan.

Wat wel zo is, is dat de lidstaten dachten dat Rusland een vriendje zou worden dus gingen ze hun tanks verkopen en leger minimaliseren. Dat blijkt dus een grove leugen dus alle lidstaten zijn al bezig met een inhaalslag om weer op niveau < 1989 te komen. Trump verkoopt het, zoals hij altijd probeert, als zijn geniale zet. Onzin dus. Zoals alles met Trump leugens en bedrog is.

Korting op de JSF? Trump verkoopt het als zijn werk. De werkelijkheid is dat hij er niets mee te maken had.

Economie? Die liep als een tierelier en Trump heeft niets ondernomen om deze te steunen. Behalve dan als je denkt belastingkorting voor de grootste bedrijven en allerrijksten dat heeft gedaan. Dat is dus niet zo.

Noord-Korea? Kim kreeg alles wat ie wilde en het westen kreeg niets.

Space Force? Hahahaha dat bestond al.

Trump is een en.wikipedia.org/wiki/P._T._Barnum

En pas nadat de hele bende instort zoals zijn casino imperium zullen de fanboys het begrijpen, of nee, eigenlijk dan ook niet. Dan heeft Hillary het gedaan. Sad!

De Koreaanse Slet | 20-06-18 | 14:04 | 6

Heer Trump is een zegen en mevrouw Hillary een goede oma.

JohnWalker | 20-06-18 | 15:39

Slet | Wat 'n Donald Duck verhaal, en maar door kwaken!

PopeyeKamper | 20-06-18 | 16:53

Goed te zien dat je pislink bent. Dat is het ultieme teken dat Trump op de goede weg is. Trump kan weg bij een foute club als hij dat wil. De UK wilde ook weg bij een foute EU club en zie hoe ze gewurgd worden. Maar zowel de USA en UK gaan floreren. Stop crying leftie.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 20:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Haha, die penthouse op zijn hoge paard weer. Wat een flapdrol is het toch. Maar wel zeer vermakelijk. En dat is ook wat waard. En Hup Trump. Maak de eu club kapot.

Mark_D_NL | 20-06-18 | 14:03

#9 Nederlandse trots!

Albasalix | 20-06-18 | 13:59

Amerika heeft in 1995 de VN al doodverklaard. Toen gingen ze op eigen houtje Servië wegbombarderen. Dat deden ze, omdat de VN dacht dat het wel zou goedkomen. Bedenk daar dan ook gelijk het drama in Rwanda bij en je snapt dat de USA alleen voor de bühne in de VN zitten.

lokoolokie | 20-06-18 | 13:59 | 2

Intussen fourneren ze wél even al bijna zeventig jaar lang een kwart van het totale budget van de VN.
-
Om als dank weg gezet te worden als imperialistische agressors.

bisbisbis | 20-06-18 | 14:07

Wat bisbisbis zegt. Bovendien heel wat van hun jongemannen opgeofferd. we hoeven niet zo naief te zijn te denken dat ze dat allemaal uit pure, onbaatzuchtige goedheid hebben gedaan, maar verantwoordelijkheid genomen hebben ze. Niet alleen via VN, ook en bovenal via NAVO.

BlowingBubbles | 20-06-18 | 20:08

Pechdrol en moraal passen totaal niet bij elkaar maar ja spugen naar een ander om je zelf uit de wind te houden Geert had gelijk een miezerig mannetje
En Trump heeft gelijk kijk maar naar bv die lul van artsen zonder grenzen op de gelukszoekers boot wegwezen met dat volk en geen cent meer aan geven laat Soros ze maar onderhouden.

likdoorn | 20-06-18 | 13:58

Verstandige en terechte beslissing. Nederland zou er ook uitgestapt zijn, als we een beschaafd land geweest waren en mensenrechten respecteerden.

obominotie | 20-06-18 | 13:56

Trump zou zich ook eens over die discriminatie commissie van de VN moeten buigen. Volgens mij hebben wij als Nederlandse burgers nog recht op een plenair excuses voor de plaatsgevonden laster en smaad omtrent Sinterklaas.

Parel van het Zuiden | 20-06-18 | 13:55

VN. Wat was dat ook alweer... Vunzige Nono's? Valsspelende Niemandslandjes? Vrije Neergang? Vliegende Nephelpers? Verdeelde Nee-schudders? Vrijzinnige Noodbrengers? Vergeten Neo-verlichting? Voorzichtige Neermaaiers? Hmmm...

einStina | 20-06-18 | 13:54 | 1

Vrouwenrechten Negeerderts.

BlowingBubbles | 20-06-18 | 20:05

Het is typisch Trump weer: De VS willen terugtrekken uit alle internationale organisaties, lekker achter de eigen grenzen de wereld laten verrotten. De rug toekeren aan de internationale gemeenschap.

Even afgezien van de vraag of the UNHRC een legitieme club is, wat waarschijnlijk vast niet 100% zo is maar goed van de VS kan je momenteel ook veel zeggen als schender van mensenrechten - dat doet er even niet toe - het signaal dat de VS naar de wereld geeft is dit: "Wij doen niet meer mee."

Waarom dat slecht is mag duidelijk zijn: Het machtigste land ter wereld zegt feitelijk: Wij hebben schijt aan iedereen en zijn er alleen voor onszelf. Wij trekken ons ook van niemand iets aan, wij hebben nergens een boodschap aan.

Waarom dat een slechte zaak is mag je zelf bedenken.

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 13:54 | 8

Beste Landgenoot: wij waren het niet eens mbt nut en noodzaak van de zonnepanelen maar hier vindt jij mij aan jouw zijde.
Inderdaad: de Amerikanen hebben overal schijt aan: gemaakte afspraken met de Sovjet-Unie over de uitbreiding van de NAVO > de Russische grens,de bogus WMD's van bondgenoot Irak die nanens de Yankeesjes tegen Iran/Perzië vochten, het Lybië van Gadhaffi die wij nu node missen sinds er zich in zijn land miljoenen Afrikanen verdringen om in Italië aan land te gaan.. De isolatie van de VS is an sich niet slecht voor ons. Alle Amerikaanse merkproducten worden in China geproduceerd, behalve de wapens en vliegtuigen dan. De Alleingang van de VS inzake mensenrechten moet niet verwonderen. In de VS zijn wij Europeanen
" Alliens".... Die Amerikanen hebben een véél te grote bek. Hoogmoed komt voor de val en het verval van de VS zal niet lang op zich laten wachten. Who needs enemies with friends like these ? Wij zullen ze missen als kiespijn.

Eendragtmaaktmagt | 20-06-18 | 14:29

@Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 14:15
Tja, zo'n opsomming kan ik ook over EU maken. Alleen dan zonder machtig leger en wereldreservemunt.

atheïstisch stemvee | 20-06-18 | 14:34

Als het onkruid woekert moet je het wieden wil je een schone tuin houden.

JohnWalker | 20-06-18 | 16:00
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat heeft pechtlul eraan zo tegen Trump tekeer te gaan? Zijn er verkiezingen op komst?

Langshetrandje | 20-06-18 | 13:54 | 2

Stoken. Mannetje is een ophitser. Trump maakt daar ook gebruik van maar dan aan de andere kant van het spectrum. Het verschil tussen Trump en mannetje? Mannetje maakt niks klaar en Trump deelt de ene naar de andere rake klap uit een deuggleuven en beta cucks.

Solar666 | 20-06-18 | 14:02

Pechtold doet alles om de 'noodzaak van een EU leger' te pluggen.

BlowingBubbles | 20-06-18 | 20:10

Kunnen ze Arrogander geen penthouse in Gaza geven? Kan hij vanaf daar zijn truth bombs lanceren op de wereld.

Solar666 | 20-06-18 | 13:53 | 2

Gewoon ontslag geven. Veel beter.

Langshetrandje | 20-06-18 | 13:55

Ik heb uit relatief betrouwbare bron vernomen dat Pechtold van een kaliber #metooje is waar het veel jongere studentes aangaat. Hopelijk klapt er iemand nog eens uit de school en zijn we (op termijn) van dit sujet verlost. Helaas is het met kansloze politici zo: ze weten als geen ander dat de echte wereld ze niet pruimt en zelden zo goed en makkelijk betaalt als pluche plakken.

liggend_streepje | 20-06-18 | 19:10

Illegalen aan de grens die kinderen misbruiken.
VS die uit een organisatie stapt van landen die ECHT menen vermoorden.
Alle verdachtmakingen en woede van linkerzijde.
Kortom, Trump wordt herkozen, kan niet mis.

... hetgeen een echt linkse opiniemaker nieuwsmedium etc natuurlijk wil, want brood op de plank.

skoftig | 20-06-18 | 13:53 | 11

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 13:56
Rustig aan Alexander. De enige schuldigen zijn hun ouder die hun kinderen meesleuren de illegaliteit in. Beetje zoals die dobbernegers zeg maar. En ze worden heus niet in een Noord Koreaans achtig strafkamp opgesloten.

Vanilla | 20-06-18 | 14:40

Oei, ik weet sinds enige tijd dat ik racist ben, maar dat is een geuzennaam. Nazi wil ik liever nog niet genoemd worden want daar zit het woord socialist in.

skoftig | 20-06-18 | 14:44

@Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 14:25

Ghe. Ik heb, net zoals Haley eerder, duidelijk uitgelegd waarom ik tot handelen overging. U kunt natuurlijk proberen te spinnen naar “mening die u niet zint” maar voor de rest van de lezers is het zo lezende afdoende duidelijk.
.
Ik heb trouwens wel even de teller aangezet want u hebt zo te zien het politiekcorrecte handboek met goedkope debattrucjes erbij gepakt. De stand;
.
1) laster en smaad; vergelijking van massamoordenaars met een opinie/opiniedeler in een poging opinie/opiniedeler in kwaad daglicht te brengen.
2) laster en smaad verdedigen met vvmu. Alsof ons wetboek geen duidelijk voorbehoud maakt mbt laster en smaad.
3) slachtoffer spelen wanneer geconfronteerd met uw eigen laster en smaad.
.
De prijs: een mooi frame om uw nickje heen. Gaan we even werk van maken de komende tijd.
.
Tot snel politiekcorrect lasterzwijntje! Eens even kijken hoe u het vindt om lijdend voorwerp van zulke tactieken te zien.

Parel van het Zuiden | 20-06-18 | 14:51
▼ 8 antwoorden verborgen

Prachtig deze beslissing,zeer terecht en juist een vent met ballen die een kat een kat noemt.
Scherts groep met fake news en zakkenvullende kaders.Het geld/voedsel gaat altijd naar de verkeerde doel groepen.
Trump heeft het bij het goede eind.

hetwerktniet | 20-06-18 | 13:50

Wow... die Hillel Neuer is echt een eindbaas. Wat een fenomenale tweet!
En die Pechthold? Die man zijn geloofwaardigheid is helemaal verdwenen. Die omkoopneukhut nekt hem gewoon. Daar komt hij nooit meer van af.

Amsterdamsko | 20-06-18 | 13:49

Trump schudt al die deugende masturbatieclubjes eens goed wakker, die nu moord en brand schreeuwen, zoals Arrogander Pechgoldigger.

Ronnie uit Helmond | 20-06-18 | 13:49

Weer zo'n gratuite opmerking van pechtold. Die man is ver over de houdbaarheidsdatum heen. Reageren op inhoudelijke gronden is hem te veel moeite . Zak hooi.

krelus | 20-06-18 | 13:49 | 1

Dat komt omdat zijn publiek geen enkele inhoud heeft. Alles is emotie en dat is het enige wat telt voor dat soort publiek. Feiten worden slechts aangehaald als deze in het straatje passen.

Solar666 | 20-06-18 | 13:58

Hij geeft ze, heel terecht, allemaal een dikke vinger. De Nederlandse schnabbelmedia als Groenhuijsen mag hem overigens dankbaar zijn want dankzij zijn rechte rug kunnen linkse ettertes vanavond hun "deskundigheid" t.w.v. 2000 euri weer de huiskamer in kotsen.

Linkse allergie | 20-06-18 | 13:49

Als er iets blijkt, beste Alexander, is het wel dat uit allerlei afspraken en instituten stappen niets feitelijk veranderd. Waarmee ze blootgelegd worden voor lege hulzen die ze zijn met geen ander doel dan iedereen de illusie geven dat je deugt.

En dat je "Kinderkampen aan de grens" durft te noemen getuigt van absurd lef, gewoon negeren dat je daar onder Obama stil over was.

een_mike | 20-06-18 | 13:48 | 6

Veluwse-Eikel | 20-06-18 | 14:25 |
Noem ze nog even, dant weet ik waar je het over hebt.
Overigens jouw mening ontslaat je waarschijnlijk van die morele punten? Dat dacht ik al, want vaak is het een excuus om maar niks te hoeven doen en anderen (die wel wat doen) de maat te nemen over hun "hypocrisie". Want daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om, Veluwse Eikel. Toch?

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 14:27

BL: Nee, ik noem niets wat al reeds geschreven is. Jij heft het morele vingertje hier dus je zal jezelf moeten verschonen van hypocrisie... en die mogelijkheid geef ik jou. Maar je selectieve vergeetachtigheid speelt je blijkbaar parten...

Veluwse-Eikel | 20-06-18 | 14:40

Helemaal mee eens Beste_Landgenoten! O, wacht ik dacht dat je het tegen Alexander had.

een_mike | 20-06-18 | 14:43
▼ 3 antwoorden verborgen

"Hij die zonder gratis penthouse is, werpe de eerste steen" Haha heerlijk dit.

Fiasco | 20-06-18 | 13:48 | 1

Vond ik ook een mooie!

einStina | 20-06-18 | 13:55

Terecht want veel van de besluiten van de raad zijn sowieso niet serieus te nemen, omdat veel landen die erin zijn vertegenwoordigd, zelf een dubieuze staat van dienst hebben wat betreft rechten en vrijheden. ( Saudi-Arabië, Pakistan, Afghanistan , Venezuela ;enzovoorts)

Het orgaan is ooit opgericht om mensenrechten te beschermen, dit is ergens onderweg faliekant misgegaan en het is terecht dat de VS zich terugtrekt als deelnemer en hoofdsponsor. Israël bashen is een internationale sport in de VN, geinstigneerd door de automatische islamitische en Arabische meerderheden binnen de VN.

Kaskensj | 20-06-18 | 13:46

NOS schrijft er toch nog wel een enigzins genuanceerd artikeltje over. Natuurlijk is er een toontje in te vinden, maar de argumenten van de VS worden wel belicht.

Lood om oud ijzer | 20-06-18 | 13:45 | 1

Yeh right. Nos en nuance. Lol. Vanmorgen, op de radio, was er van nuance nog geen sprake.

zwartzondersuiker | 20-06-18 | 13:48

Leuk dat je nu een duidelijk tweekamp gaat krijgen:
Op links hebben we de islamofiele jodenhaters die enkel verenigbaar zijn in hun gedeelde haat jegens Trump en op rechts spelen de skeptische nationalisten die niks liever willen dan de controle terug te nemen die uit handen is gegeven aan EU conglomeraten die weer worden beinvloed door multinationals en oliemagnaten en waaruit uiteindelijk weer nutteloze clubjes ontstaan als UNHRC die altijd en overal lopen te k*nkeren op de burgers van de westerse landen en het liefst op schuldgevoelens inspelen totdat ze het zelf gaan geloven.

Haatejaculaat | 20-06-18 | 13:44
-weggejorist-
Stormageddon | 20-06-18 | 13:44 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

En nu maar wachten op de inhoudelijke reactie van Amnesty
Iets met 12 keer een "Ja maar, we vinden Trump zo sto-ho-hom!"

atheïstisch stemvee | 20-06-18 | 13:43

Volgens mij lopen er in Europa heel wat vluchtelingen rond uit verschillende landen die onderdeel van de HRC zijn. De VS heeft dus gewoon een punt.

a4p | 20-06-18 | 13:42 | 2

maar ondertussen;
http://www.breitbart.com/big-government/2018/06/19/hillary-clinton-promotes-fundraising-illegal-border-crossers/

telelezer | 20-06-18 | 13:49

@telelezer
Haha, als er niet genoeg mensen op jouw verborgen agenda stemmen, dan maar nieuwe stemmers importeren. Waar ken ik dat trucje toch van?
Nu nog wachten op nieuwe VS partij. Think!

atheïstisch stemvee | 20-06-18 | 13:52

Dat mensenrechten circus is net zoiets als het Nobelprijs voor de vrede commite. Deugmensen die van binnen rot zijn. Een ander de maat nemen volgens eigen moreel kompas zonder na te denken over het feit dat het kompas misschien wel erg dicht bij een magneet gelegen heeft. In dit geval de magneet van westerse wereld en westerse softe blik op de harde wereld. Weet u Libië onder ghadaffi nog? Of Irak onder Saddam? Bringing democracy 1 death at the time.

Is dit nog nieuws? | 20-06-18 | 13:41

Is die Pechthold nou nog niet weg? Er is toch zoveel bonje bij "66?

zwartzondersuiker | 20-06-18 | 13:40

Als Arrogander Penthouse ergens tegen fulmineert, weet je zeker dat het andere kamp een punt heeft!

benjeallanggek | 20-06-18 | 13:39

Had ik nu maar een Joop-account!

benjeallanggek | 20-06-18 | 13:43

Eigenlijk hadden al de OIC landen onmiddelijk uit de UNHRC gegooid moeten worden na het tekenen van de Cairo Declaration on Human Rights in Islam (CDHRI) die in direct conflict staat met de Universal Declaration of Human Rights (UDHR).

Uylensp1egel | 20-06-18 | 13:37

Het westen is er klaar mee om te dienen als portemonnee voor de buitenwereld. Goed dat we weerbaarder lijken te worden.

Verder Trump +1.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 13:34

Ik denk dat Pechtold niet gelezen heeft waarom de VS er uit stappen. hij leest wel meer niet, te druk met zijn penthouse.

bergsbeklimmer | 20-06-18 | 13:34 | 1

Ach penthouse, mijn bijkeuken is groter.

Langshetrandje | 20-06-18 | 13:43

Gottegot het gevallen Democraatje met het gratis gekregen pijpenlaatje voert ook weer campagne voor z'n corrupte vrindjes van over de plas.
Kinderkampen. Hypocriet gelul.

LibertasSimplex | 20-06-18 | 13:34

Congo, Nigeria, Aghanistan, Iraq, Pakistan, Qatar Rwanda, Saudi Arabie, Verenigde Arabische Emiraten en Venezuela. Womp Womp. Wat een voorvechters van 'mensenrechten' zeg.

Maar dit is niet waar ze campagne op voeren voor de mid-terms. Het zal toch uiteindelijk 'kindergate' worden. Een mager in elkaar gezet verhaal, vol van emoties.

Eventjes wat op een rijtje:

In 1995 zegt Bill Clinton dat er 2x zo veel illegale moeten worden uitgezet.
Linkje: youtu.be/RzlviQH4FhQ

In 1996 voegt hij daad bij woord: the Illegal Immigration Reform and Immigrant Responsibility Act wordt actief. Deze wet maakt de huidige situatie an sich al mogelijk.

De volgende presidenten etc. gaan hier vrolijk mee aan de slag. In 2002 wordt er een wet aangenomen door de democratische meerderheid in het senaat(Homeland security act 2002, onder president Bush). Dit zorgde uiteindelijk voor de oprichting van de DHS, de immigratiedienst, in 2003.

De wet is hier na te lezen: www.dhs.gov/homeland-security-act-200...

Zo tot zo ver over lang geleden. Dit waren twee belangrijke wetten die ingevoerd zijn, die zorgen voor hedendaagse situatie.

Onder Obama zijn deze wetten ook gehandhaafd, ook al heeft hij met DACA natuurlijk een stukje toekomst ingebouwd voor de mensen die illegal al jaren in de VS zijn en als minderjarige zijn aangekomen.

Daarnaast is er een standaard plan voor alle minderjarige kinderen die illegaal binnen komen en de fotos die rondcirculeren zijn grotendeels 'staged' of uit z'n verband gerukt. Dit plan is zo slecht nog niet. Maar omdat de verkiezingen komen, moet er aangevallen worden door de democraten, met dit circus tot z'n gevolg. Trump wil wel een deal maken, maar alleen als hij geld krijgt voor z'n muur. De democraten willen niks tekenen, de focus moet op Trump. Dus wederom een impasse en eventueel mogelijke government shutdown aankomende.

FirmaLenB | 20-06-18 | 13:33

Ja Pechtold! Want geld verdienen, mensenrechten, klimaat en opgesloten kinderen hebben ALLES te maken met een flat die je uit een erfenis kreeg. Of... Wacht... Ehm...

MagIkAlWeer | 20-06-18 | 13:31

Goed besluit! Die VN moest wel failliet gaan. Je kunt de wereldproblemen niet oplossen met oneindige vergaderingen. Trump doet gewoon en de rest komt niet verder dan klagen hoe erg het allemaal is. Die Pechtold, ik hoor hem helemaal nooit iets zeggen over de overvolle gevangenissen in Turkije, vol met vermeende tegenstanders en journalisten. Bang dat hij een leuk baantje in Brussel misloopt? Trump wil niet dat Amerika afglijdt naar Duits/Europese toestanden met veel topconferenties, waar helemaal niets uitkomt.
The Potus is een doener, wat een verademing.

Mijn klomp breekt | 20-06-18 | 13:30 | 1

Inderdaad, politici zijn goed in praten, discussiëren en debatteren, meer niet.

JackStick | 20-06-18 | 14:41

Complimenten. Duidelijk verhaal en geen speld tussen de argumenten te krijgen. Maar dat is natuurlijk 'error' voor de moreel zo verheven Pechtold en andere linkse deugrakkers. Feiten zijn voor hen niet relevant, vandaar dat ze zo snel mogelijk de media en het internet onder volledige controle willen krijgen. We moeten allemaal blijven verbinden en positief denken. Nou Pechtold: hoeveel mensen nemen jou nog serieus denk je? Het lijkt er op dat er eindelijk een leider in de wereld is opgestaan tegen de gekte.

npo | 20-06-18 | 13:30

als ik Trump was liet ik de hele VN voor wat het is, een ultralinks deugclubje waar verstand een niet-bestaand iets is. Maar Ja, ik ben Trump niet.

jan-lul-de-behanger | 20-06-18 | 13:30

He Alexander! Doe je een beetje voorzichtig met onze relatie met de VS.
.
Als je straks samen met je ALDE kompanen je oorlogje met Rusland voor elkaar hebt kunnen we maar beter zorgen dat ze ons nog lief vinden. Immers met al je visie en vooruitzien in je beleid kan ons leger nog slechts pang roepen. .
Of was je misschien van plan om voor dat oorlogje op de gebruikelijke ondemocratische en onrechtstatelijke wijze een Europees leger aan te smeren? Dat dan weer onder controle staat van een ondemocratische en antirechtstatelijk politburo in Brussel.
.
Ik denk dat het tijd wordt deze beroepshypcriet even de mond te snoeren op internationale onderwerpen. We hebben helemaal niet aan ongelikte beren die onze belangrijkste bondgenoot schofferen.

Parel van het Zuiden | 20-06-18 | 13:30 | 1

En zo is het!

JohnWalker | 20-06-18 | 17:44

Pechtold bekent kleur, hij schaart zich achter de Saoedische club van mensenrechtenschenners.
Maar ja het geeft hem tenminste een reden om maar weer eens de anti trump kaart te treken, want daar is hij zo goed in.

Memek | 20-06-18 | 13:29

Waarrrr blijft dat voetbaltopic?! Zin an

Repetitive Beats | 20-06-18 | 13:29 | 1

Speelt Nederland?

Gulliver | 20-06-18 | 13:35

Een 'morele vrije val', daar zal zo'n kruiperig en gewetenloos stuk vreten als Pechtold geen last van kunnen krijgen.

De waard zijn gast | 20-06-18 | 13:26 | 1

Ik denk dat het gewoon afgunst is, Trump haalt mannetje links en rechts in met een snelheid waar zelfs de hyperloop een slome slak bij lijkt.

Solar666 | 20-06-18 | 13:57

Toen werd wel heel duidelijk wat voor een hol vat die club is

sprietatoom | 20-06-18 | 13:38

De VS is een ontwikkelingsland.
-Operettepresident
-Schijt aan mensenrechten
- Een staatsschuld die haast niet meer in getallen is uit te drukken
-Een grote kloof tussen de zich\zelf verrijkende elite en Jan Modaal die twee banen nodig heeft.
- Torenhoge criminaliteit
- Getto's en spooksteden
- Afnemend gemiddeld IQ
- Ruzie met de hele wereld

DrumPiet | 20-06-18 | 13:26 | 7

Euhm... heeft u het nu over de VS of over the UK?

Solar666 | 20-06-18 | 13:56

"Slimme" Belg: jij bent echt dom zeg.Hebben eij onze vrijheid te danken aan de Amerikanen? Voor een deel ja,een klein deel dan. De Yankees verloren 380.000 man in WO2 incl.het Verre Oosten. De Russen/Sovjets ca.27 mio man/vrouw. Toch van een iets andere orde Belg.
De steden in dd VS hebben ook veel weg van die in jouw land. Lelijk,crimineel,vervuild en wat dat IQ betreft is het nooit veel geweest.

Eendragtmaaktmagt | 20-06-18 | 14:54

@ Eendragtmaaktmagt
Het grote verschil is dat de Sovjets geen bevrijding brachten, maar Stalinistische terreur. Zoek maar even op hoe het er in Oost-Europa (vooral na 1948) toe ging. Dus ja, onze vrijheid hebben we enkel en alleen te danken aan jongens uit Texas en Kansas die naar Europa werden verscheept, om de teringzooi in Europa op te ruimen.

De Sovjets hebben inderdaad veel meer slachtoffers te betreuren, maar het communisme is moreel geen haar beter dan het nationaal-socialisme.

Zware Guy | 20-06-18 | 20:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Welldone...... zo behandel je de 'gutmenschen' van deze wereld !!

Ervaringsdeskundige | 20-06-18 | 13:26

Interessant om te lezen in de reacties bij andere nieuwsmedia dat velen deze hele kwestie slechts vanuit één perspectief benaderen, en bijvoorbeeld zeggen dat Trump harteloos is. Ze zien schijnbaar niet dat de Mexicaanse gezinnen die nu nog illegaal Amerika in proberen te komen juist harteloos zijn (aangezien ze er indirect voor kiezen om van hun kinderen gescheiden te worden) . Nee dan de EU taxiservice op de Middellandse Zee, en de aanzuigende werking die het met zich meebrengt, en waar men frappant genoeg geen kwaad woord over kan bedenken, dat heeft zeker wèl het gewenste resultaat?

JackStick | 20-06-18 | 13:24 | 1

Die kinderen zijn fake. Ze worden alleen gescheiden als het niet de echte ouders zijn

Rest In Privacy | 20-06-18 | 13:30

Als er 90 kinderen worden vermoord in een poptempel in Parijs maakt Pechthold zich alleen maar zorgen over hoe dat zal afstralen op moslims. Sinds die opmerking van hem op radio 1 is die vent totaal af.

me,myself and IK | 20-06-18 | 13:24

De United Nations Human Rights Council is een islamitische apenkooi, vol met islamitische landen waar ze het woord mensenrechten niet eens kunnen spellen.
Het enige waar ze de hele dag mee bezig zijn is Israel bashen en wantoestanden in islamitische landen negeren. Een meer hypocrite zogenaamd beschaafde club bestaat er niet.
Ze hadden het beter the subsidised fuck Israel club kunnen noemen.
Ondanks de opzettelijke leugens die hier door de NPO verspreid worden is Israel een oase van beschaving en mensenrechten in een oceaan van achterlijke barbaarsheid in het midden oosten.
Als je me niet geloofd, moet je met je eigen ogen maar eens gaan kijken in Tel Aviv, waar meisjes ongestoord in korte rokjes lopen en homo's hand in hand. 100 km verderop worden ze van gebouwen geflikkerd.
Daar hoor je die abjecte klootzakken nooit over.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 13:23 | 1

@Ayatholla_Buttbanger | 20-06-18 | 13:23 . En zo is het! +10

daytripper | 20-06-18 | 13:51

Je kunt je al jaren afvragen wat de VN nog voorsteld. De oorlog op de Balkan is volkomen verkeerd aangepakt, de burgeroorlog in Rwanda, de burgeroorlog in Sierra Leone(Executive Outcomes knapte het vuile werk op en de VN ging met de eer strijken, EO was ook vele malen effectiever/goedkoper), de oorlog in Irak, en nu in Mali en Jemen.... Syrië, handhaving van de resolutie omtrent MH17... u mag aanvullen...

winterkoning | 20-06-18 | 13:21

Je hoort zo weinig over de mensenrechten schendingen in China tegenwoordig. Is het daar met een toverstafje volledig opgelost of valt dit machtig land buiten de selectieve verontwaardiging van die VN kneusjes ?

sprietatoom | 20-06-18 | 13:21

Prima maatregel. Een commissie die moet waken over eerbiediging van mensenrechten en vervolgens S-A voorzitter maakt is niet meer geloofwaardig te noemen. S-A, waar openbare executies plaatsvinden en vrouwen op alle mogelijke manieren vernederd en beperkt worden.
Maar nee, Trump is de duivel omdat hij aan die kolder niet meer meewerkt. Wat een logica.

Braboblanke | 20-06-18 | 13:19

Die Alexander Pechtold toch, een beetje ongegeneerd naar zijn eigen news emporium linken. APnews.com

Foolonthehill | 20-06-18 | 13:19 | 1

Als A.P. dit slecht vindt zal het dus een prima stap blijken te zijn. Na een lange penthouse stilte begint hij weer te roeptoeteren, prima zet van de VS.

Jezusaapje | 20-06-18 | 13:24

het plafond bij de VN kan wel een opknapbeurtje gebruiken. Beetje last van algengroei daar.

yeps | 20-06-18 | 13:18

Mooi he, hoe je moreel vervalt als je het niet eens bent met zo’n corrupte meelmuil als Alexander Pechtold.
.
Heel goed dat de VS uit deze commissie stappen. Net zoals uit het klimaatverdrag. Even los van wat je vind op die onderwerpen. De huidige methoden en organen functioneren niet en doen de doelstellingen geweld aan in plaats van ze dichterbij te brengen.
.
Nee Alexander, ik denk dat we vooral al lange tijd te maken hebben met een groot intellectueel verval in de Westerse politiek. Immers logica dicteert dat niet functionerende oplossingen niet langer in staat gehouden worden zodat er geld, energie en aandacht naar alternatieven kan.
.
Maarre, dat is maar een mening hoor. Ik weet zeker dat de almachtige alexander pechtold er wel een mouw aan te passen weet. Waarom zitten die kinderen eigenlijk niet in een appartement in Schevingen bijvoorbeeld?

Parel van het Zuiden | 20-06-18 | 13:18 | 1

Ik zet mijn geld liever op trump (us).

Blankeroom | 20-06-18 | 13:39

wow GS, jullie hebben de eerste twitterbeef met inhoud gevonden!

TDB | 20-06-18 | 13:18

Jammer dat allemaal die links naar twatter niet te zien zijn.

Vanilla | 20-06-18 | 13:17

Pats. Daar is geen woord Spaans bij. Duidelijk verhaal van mevrouw Haley over de hypocrisie en vriendjespolitiek binnen dat corrupte VN-clubje en prima dat de VS dikke doei zegt. Was onder Obama en Hillary nooit gebeurd, dus opnieuw een bewijs dat de verkiezingswinst van die malle Trump nog niet eens zo gek uitpakt.

Graaisnaaiert | 20-06-18 | 13:16

De VN is gekaapt door internationale socialisten, globalisten en islamisten. Het staat inmiddels haaks op de vredelievende gedachten waarmee de organisatie ooit aan de man is gebracht.

UNHRC onder voorzitterschap van de Saudi’ s is net zoiets als de Unicef delegatie onder leiding van Joris Demmink.

Glasgow Argus | 20-06-18 | 13:16 | 3

Hear hear! En lol!

BlowingBubbles | 20-06-18 | 13:18

Of een integriteitscommissie met Alexander Pechtold als voorzitter...

Parel van het Zuiden | 20-06-18 | 13:20

"Het staat inmiddels haaks op de vredelievende gedachten waarmee de organisatie ooit aan de man is gebracht."
Ja dat waren dan ook blanke mannen.
Maar dat zal ik wel niet mogen zeggen.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 13:29

"Human Rights" met als vooritter ene Saudi. Het land met de meeste doodstraffen per 1000 inwoners. En lulletje Arrogander Peggold verdedigt dat.

Dat zegt meer over lulletje peggold en antidemocraten66 dan het zegt over de USA.

Vogelbeest | 20-06-18 | 13:15 | 1

Lulletje Pechtold zit in @TeamKaag. Dus pro-ISlam en anti Israel/Trump. Prima toch? De vijand laat weer eens zijn ware gezicht zien, en hij heeft geen raar kapsel...

Graaisnaaiert | 20-06-18 | 13:22

Geen referendum, geen respect voor de privacy of het lichaam, schimmige praktijken met penthouses... d'66 ooit een vernieuwende partij, nu een lichtend voorbeeld voor schijt aan de bevolking en je zakken vullen.

Ik zou maar snel stil zijn peggold.

RenHoek | 20-06-18 | 13:15

Israël staat altijd bij punt 7

Slechts één land staat altijd op de agenda van de VN-Mensenrechtenraad, en dat is Israël; bij punt 7.

Vanaf de start van de raad in 2006 is Israël vaker veroordeeld dan alle andere landen op de wereld samen. Dit is gebeurd onder voorzitterschap van onder meer Saudi-Arabië, een land dat zelf bekendstaat vanwege zijn discriminatie van vrouwen en minderheden.

Terwijl in maart 2014 de wereld geschokt was door het geweld van Syrië tegen zijn eigen burgers, lobbyde Syrië in Genève voor een veroordeling van Israël.

De raad heeft een rapporteur voor de Palestijnse gebieden, maar die mag alleen geweld van Israël tegen Palestijnen onderzoeken; niet andersom.

(bron: https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/vs-weg-uit-hypocriete-mensenrechtenraad-vn-1.1495383)

henkvaningrid | 20-06-18 | 13:15 | 3

Joden slaan sinds 1948 terug. En hard ook. En er zijn een hoop mensen die daar nog steeds aan moeten wennen, laat staan dat ze het ooit zullen accepteren. Komen hun eigen gebreken en tekortkomingen namelijk aan het licht en dat zuigt. En dan krijg je dit soort huilie-huilieclubjes, racismeroepers en ander deugtuig.

Graaisnaaiert | 20-06-18 | 13:19

Das niet zo gek, hoor. De voorzitter van de commissie heeft het erg druk met clusterbombarderen van Yemenieten en ziet daar graag wat minder aandacht voor.
.
Daarnaast... joden. Daartegen willen moslimfanatici en politiekcorrecten graag de samenwerking aan. Het werk is nog niet klaar.

Parel van het Zuiden | 20-06-18 | 13:22

Onder Merkel en Obama heeft de Mensenrechtenraad te Geneve (opgericht in 2006) gouden tijden gekend. Trump heeft het spelletje doorzien. Laten de EU lidstaten die deel uit maken van deze raad ook verstandig zijn en snel het goede voorbeeld van de heer Trump volgen om erger te voorkomen.

JohnWalker | 20-06-18 | 17:53

Moehahahahahaha! Peggold die anderen op hun moraal aanspreekt terwijl de ''beste man'' het moraal heeft van een pot augurken.

Wc-kip | 20-06-18 | 13:15

Ik word de laatste tijd vaak als pro-israel neergezet vanwege het aanhalen van dit soort bronnen (bv die laatste tweet). Ik ben gewoon voor feitelijke berichtgeving die vrij is van politieke agenda's. Als Israel iets doet is het groot nieuws (en ook niet altijd onterecht hoor), maar als die Palestijnen wat doen is er niks aan de hand en kraait er geen hond naar. Israel is zo verstandig geweest om de burgers te beschermen met raketschilden. Daarom hoor je er niks van, maar af en toe zit je bijna te overwegen om dat raketschild dan maar uit te zetten om te zien hoe links Nederland dan reageert.

Al met al zijn die VN raden toch ongelofelijk ouderwets en overbodig gemaakt? Er wordt niks zinvols besproken, iedereen wordt alsmaar opgehemeld en nooit worden de echte misdaden meer aangepakt. Erg jammer, want ze hadden zoveel goeds kunnen doen maar doordat al die politici zich als kinderen gedragen, gaat er niks meer gebeuren.

Martinspire | 20-06-18 | 13:15 | 1

De VN met z'n veto-recht voor de grote jongens is eigenlijk een beejte een globaal EU-gedrocht. Kan zo opgeheven worden zonder dat de wereld er slechter van wordt.

BlowingBubbles | 20-06-18 | 13:21

De VN heeft als politiek gestuurde instantie weinig macht. Wat stelt in feite een resolutie van de Veiligheidsraad voor? Er zijn talloze landen die de rechten van mensen schenden en toch doen er heel veel landen zaken mee. Het wordt wel even aan de orde gesteld in gesprekken, maar daar blijft het ook bij.

Mannes | 20-06-18 | 13:14 | 1

Niet in de laatste plaats omdat de 2 grote landen (VS en Rusland) hun vriendjes blind beschermen en iedere resolutie met een Veto blokkeren. En ja, als je als land vind dat je tegen alles en iedereen aan mag schoppen, dan moet je in een dergelijke raad ook niet ineens huilie gaan doen als diezelfde landen niet staan te springen om je te steunen.

Flatulent | 20-06-18 | 16:25

Trump doet meer en bereikt meer dan alle poppen die er voor zaten. Makkelijk scoren weer door kinderkampen zo te benoemen en plaatjes van zielige kinderen te laten zien. Dat zie ik liever dan terreur wanneer iedereen zomaar doorgelaten wordt.

Repetitive Beats | 20-06-18 | 13:13 | 1

Er mag absoluut niets positiefs over Trump gezegd worden in onze "objectieve" media.
Gisteren op radio 1 wilde een expert iets postiefs zeggen over de top met N-Korea, maar niet voordat hij duidelijk gemaakt had dat hij Trump ook een lul vond

Rest In Privacy | 20-06-18 | 13:36

Nog ff over die 'kinderkampen' het is toch redelijk normaal dat kinderen die een misdaad plegen niet bij volwassenen in de gevangenis komen? De praktische uitwerking daarvan is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven, maar mensen die illegaal de grens overtreden zijn in overtreding en horen bestraft te worden. Ik kan me helemaal al niet voorstellen dat je dan kinderen gaat opsluiten bij de volwassenen, dat is vragen om nog grotere problemen.

Terra | 20-06-18 | 13:13 | 1

Het zijn toch juist die ouders die een misdaad plegen, namelijk illegaal de grens oversteken?
Als zij dat niet doen, is er niets aan de hand.
Als zij het wel doen, lopen zij de kans gepakt te worden.
Oók als zij hun eigen kinderen in die illegale activiteit betrekken.

Wering | 20-06-18 | 16:01

Mr P. heeft blijkbaar niet door dat de VS uit de UNHCR stapt nadat ze geprobeerd heeft om de Raad te hervormen - dit met instemming van de Nederlandse (!), Britse en 40 andere regeringen. Misschien moet P eens een keer kijken wat het Nederlands beleid is. (Wat ook helpt is om de verhoudingen in de wereld nog eens in ogenschouw te nemen en je af te vragen of het verstandig is je actief van de VS te vervreemden. Speltip: niet doen.)

DebraCadabra | 20-06-18 | 13:13 | 1

Mr. P. is de Verhofstadt van Nederland. Van elke realiteit losgezongen deugvehikel met een one-track mind.

atheïstisch stemvee | 20-06-18 | 13:21

Haha, weet je wie er ook uit de Volkenbond stapte? Nou, een Godwin is hier zeker niet op zijn plaats als een barbaars land als Saoedi Arabië voorzitter van deze club kan worden.
nos.nl/artikel/2058850-kritiek-op-vn-...

Het is een schande dat Nederland niet al lang uit dit dubieuze clubje is gestapt.

Arnold Layne | 20-06-18 | 13:13

Toch jammer. De VN zou mits goed uitgevoerd een belangrijke rol moeten spelen in de wereld veilig en prettig houden. Probleem natuurlijk is dat dEUgmenschen en islamisten de agenda hebben gekaapt en zeer selectief splinters in ogen van anderen zoeken ondanks de balken in eigen ogen.
Overigens.. als er iets of iemand in moreel verval is, dan is het wel dat clubje hypocriete, regenteske, betuttelende, anti-democraten onder leiding van de populistische despoot, Alexander de Groteske.

Rommelende Onderbuik | 20-06-18 | 13:11

Alles wat op Pechtolds hoon kan rekenen moet wel aan de goede kant vd geschiedenis staan..

schoon-schip-maken | 20-06-18 | 13:11

Morele vrije val.... Je moet die Pechtold nageven, hij durft wel.

BlowingBubbles | 20-06-18 | 13:10 | 3

Durven????,dit zijn nou de echte foute populisten, een leven lang opportunistisch bezig zijn, DAT moet je maar durven en jezelf moraal toeschrijven........ een klootzak is het.

hagelkruis | 20-06-18 | 13:18

Ik denk dat we precies hetzelfde bedoelen @hagelkruis.

BlowingBubbles | 20-06-18 | 13:22

Als er iemand iets weet van het verval van morele waarden is het Arrogander Pesthol wel.

James Lastig | 20-06-18 | 14:49

Het zou ook gewoon hypocriet zijn als ze er in waren gebleven.
Wat dat betreft toch een plusje voor eerlijk zijn over onverhuld schijt aan de mensenrechten hebben.

two ball cane | 20-06-18 | 13:10 | 2

@2ballstok. U snapt dat u zichzelf met deze tegel onsterfelijk belachelijk maakt? De VN, waar ze god beter het Saudi-Arabië, het land waar een drol méér rechten heeft dan de doorsnee vrouw, voorzitter maken van de commissie voor Intern. Women's Rights(!). Waar ze het briljante idee opperden om Mugabe als "good will ambassador" te benoemen. Trump heeft groot gelijk dat hij dat zooitje huichelaars vaarwel zegt.

Sjefke7807 | 20-06-18 | 13:36

@Sjefke7807 | 20-06-18 | 13:36
Wat is je punt? In SA hebben ze schijt aan de mensenrechten. Mugabe heeft schijt aan mensenrechten. Dat staat hier niet echt ter discussie.
Dat die landen in een mensenrechtencomité zitten is een beetje gek. Hypocriet zelfs.
Zij zouden er goed aan doen een voorbeeld aan Trump te nemen en daar uit stappen. Wel zo eerlijk.

two ball cane | 20-06-18 | 14:09

Lullig voor Israel, dat wordt nog wat zonder Amerika
Maarja, misschien ook maar voor het beste, Israel is zelf ook geen lievertje

Plus de VN mensenrechten gaat toch allang niet meer om mensenrechten, ook zij maken zich schuldig aan vaak falend aangetoond diversiteitsdrammen. Ze struikelde ook om elk punt waar Trump iets mee deed en tegenwoordig doet de mensenrechten module ook steeds meer aan eerst beschuldigen daarna fact checken.

niemand specifiek | 20-06-18 | 13:09 | 1

Niet interessant. UNHCR was altijd al een wassen neus (mensenrechten worden ALTIJD opzij gezet als er echte belangen op het spel staan). VS geeft zijn zetel in de Veiligheidraad echt niet op. Israel hoeft zich wat dat betreft gemaakt geen zorgen te maken.

DebraCadabra | 20-06-18 | 13:33

Einde verenigde nazies.

koperbij | 20-06-18 | 13:09

Is prima toch laat die yanks zichzelf maar verder isoleren.
Hun land hun keuzes, kan me er verder niet druk over maken.
In ander nieuws vanaf vrijdag voert de EU importheffingen ter waarde van rond €2,8 miljard in op Amerikaanse producten.

Berbaar | 20-06-18 | 13:06 | 2

Wat lekker vaag weer, lijkt me niet zo dat als ik een amerikaanse auto bestel ik €2,8 miljard moet neerleggen.

Daarnaast, die importheffingen worden waarschijnlijk gewoon naar jou en mij doorgesluist, je denkt toch niet dat Europa multinational bedrijven meer gaat laten betalen hé? want al die 'amerikaanse' import is import van multinational bedrijven die als bedrijf handelen, niet als land.

niemand specifiek | 20-06-18 | 13:11

Berbaar: helemaal gelijk! Perfect isolation.
Houden zo. Nu nog de visumplicht weer invoeren voor "Aliens" incl. Amerikanen.

Eendragtmaaktmagt | 20-06-18 | 15:57

Pechtold die over moraal orakelt, is te vergeleken met Pol Pot die anderen de les leest over ethisch handelen.

Croxifoxio | 20-06-18 | 13:06 | 2

Hij doet een Rosenmullertje en heeft ook Pimbloed aan zijn handen en ziel.

Slurfje | 20-06-18 | 13:08

Pechtold oreert voor een kudde ezels.

Solar666 | 20-06-18 | 13:55

Er waait een frisse wind door de wereld.

Jarenlang vastgeroeste gebruiken worden nu stuk voor stuk aan de kant gezet.

Onbegrijpelijk dat mensen Trump alleen afkeuren op zijn uitingen en uiterlijk.

Dat zegt genoeg over hun kortzichtigheid.

Nacho_Vidal | 20-06-18 | 13:06 | 1

Dat van die frisse wind klopt. Maar als die wind in ons gezicht blaast wordt het wel minder plezierig: ik denk aan het ons de de Amerikanen opgedrongen Oekraïne waar de nazi-regimenten met gestrekte rechterhand door de straten marcheren... ik denk aan de MH-17 farce waar het brave NL de CIA volledig volgt.. De nu losgebarste handelsoorlog,de oorlog in Syrië waar de Amerikanen de IS luchtmacht vormen en de Witte helmen financieren/ondersteunen. Ik denk aan de dobbernegers die vanuit het ooit stabiele Lybië nu Europa overspoelen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Trump zet alles op scherp: wie wind zaait zal storm oogsten !

Eendragtmaaktmagt | 20-06-18 | 15:51

Volgens mij haalt GeenStijl hier UNHCR en UNHRC door elkaar. De ene is voor vluchtelingen en de andere voor mensenrechten, maar ik snap de verwarring.

Bytemaster | 20-06-18 | 13:05 | 2

Klopt, voluit geschreven is het wel goed, daarna de letters verwisseld.

sprietatoom | 20-06-18 | 13:11

Ja Fixed, thanks

Van Rossem | 20-06-18 | 13:12

Hij die Hatsie bezwangerde op de d66 bank, zal haar behandeling en verblijf tijdens het flyeren moeten bekostigen.
Is dat even Pech.

Slurfje | 20-06-18 | 13:04 | 1

Blijft een stevig gerucht, maar zonder enig echt bewijs of bron...

Neta | 20-06-18 | 14:44

Zeer begrijpelijke beslissing.
Een raad die vooringenomen is, constant Israel basht, en waar om onbegrijpelijke redenen zeer foute islamadepten een grote stem in hebben.
De naam klopt niet met de uitvoering en de genomen besluiten, wegwezen dus.

Wijze uit het Oosten | 20-06-18 | 13:03

Trump en consorten altijd +1

Nacho_Vidal | 20-06-18 | 13:03 | 1

je bedoelt: "... meestal -1, maar dit is een zeer begrijpelijke en terechte beslissing"
(there, fixed it for you)

Ballenman | 20-06-18 | 13:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken