Bek dicht Wagendorp. Schiphol betaalt je vreten
"Schipholtuig". Volkskrant-columnist Bertje Wagendorp weet wel raad met de mensen die onze nationale luchthaven draaiende houden en voor een miljoenmiljard banen zorgen. Het is tuigh dat gemarteld moet worden. (Bij de Volkskrant zijn ze dol op martelen, maar dat terzijde.) Dankzij "Schipholtuig" wordt Nederland een grote vertrekhal, vindt Bert, op z'n morele luchtfiets van carbon. Misschien moet iemand Bert even vertellen dat zijn column betaald wordt door "Schipholtuig". Alhieronder de fly drive cruise verkansies uit de Volkskrant van vandaag. En niet roepen, ja maar dat zijn adverteerders, daar kan de Volkskrant niks aan doen. De Vertrekhalkrant is zelluff ook een reisbureau dat maar graag gebruik maakt van Schipholtuig.
Wees geen Bert. Wees geen Volkskrant.
Vliegtuig + cruiseschip. Dat zijn plusminus 700.000 paasvuren!
Reaguursels
InloggenTja, eigenlijk was dit de eerste column van Wagendorp waar ik het van A tot Z mee eens was. Schiphol en de overheid zijn 2 handen op één buik. Schiphol mag keer op keer de wet overtreden. Dus niet zelf gaan azijnzeiken, Pritt.
Hij heeft gelijk, macht luchthaven is belachelijk groot. Heeft niks met wel of niet deugen te maken.
Bert waant zich een grote denker. Deze gedachte probeert hij ook op zijn gezicht tot uitdrukking te brengen. Hij slaagt daar niet in, domweg omdat hij niet is wie hij denkt te zijn. Vooral die 'nonchalante stoppelbaard' maakt mij altijd aan het lachen om deze echt Achterhoekse knul.
Hij is stukjesschrijver, laat ie lekker ver van de luchthaven blijven. Kan hij weer een paar jubelstukjes schrijven over 66 of GL of hoe geweldig Prutte aan de gang is voor ons met de EU. Alvast bedankt Bert.
Kijk die pedante waffel dan!
Man soll dieser Bertje sofort informieren úber so 'ne Unverschámtheit !
Godverdomme.
Bert wil graag deugen. Meestal deugen ze dan niet.
Alleen die kop van die vent, ga ik spontaan van over mijn nek.
Het irritante van die Wagendorp is dat ie denkt overal verstand van te hebben. Het verslag van wedstrijd Nec-Nac kon hij nog net aan, maar inmiddels bespiegelt hij de hele wereld en daar is Bertje niet zo goed in. Ik zou de redactie van de Volkskrant willen adviseren om deze mislukte scribent weer terug te plaatsen in het sportkatern waar hij het kan uitvieren tot zijn pensioen.
Bertje is van GroenLinks. Voor PvdA verdient hij te weinig.
Lubach legt dit toch allemaal heel goed uit mensen!
www.youtube.com/watch?v=ftD9SZYviqg
www.at5.nl/artikelen/174961/arjen-luba...
Bertje deugt en hoe! Het druipt van hem af. Deugert!
Jammer Pritt, je slaat hier volledig de plank mis. Helaas staat het artikel achter een betaalmuur, maar Bert Wagendorp heeft volledig gelijk in zijn stelling. De SchipholMaffia gaat gewoon over lijken, niet meer niet minder.
Om dit nu te gebruiken voor voor een potje VK bashen is een zielige manouvre !
Er staat op dit moment een advertentie van Leaseplan op GS, dus GS+Pritt+de VK zijn een pot nat.........
Stierenpoep stukkie. Much ado about nothing Nadt. Uw schipholmaffia bestaat niet en GS etc berijden geen high horses zoals Wagendorff.
Wat ik erger vind, is een reclame voor Deliveroo bezorgers op Geenstijl. Dan werk je gewoon mee aan uitbuiting als Geenstijl zijnde.
Langshetrandje | 03-04-18 | 13:10
Wat gezegd wordt in het eerste linkje van "Dit klopt | 03-04-18 | 13:47" is nog maar een tipje van de ijsberg. De werkelijkheid is een stuk erger.
Uw geneuzel van "Uw Schipholmaffia bestaat niet" is weer zo'n makkelijke Berbaar achtige plemp. Time to get of YOUR high horse.....
Enne - Much ado about Nadthing zou nog leuker geweest zijn....
Laat ze eerst maar eens alle subsidies en belastingvoordelen voor vliegen afschaffen. Dat zou een hoop oplossen.
Bedoel van Jole...
Hij lijkt op van Joke...
Bertje pent voor de Volkskrant. Bertje is dus lid van de PvdA. Voor Bertje hoef je dus niet te werken voor geld: het wordt van een grote berg geschept en met een kruiwagentje gebracht.
Bertje is van Groen Links. Is de billenmaat van Jesse Klaver. Schrijft uiterst links op pagina 2 van de Volkskrant. Ook is Bertje erg voor schone lucht. Durft op zijn eigen wc geen scheet te laten i.v.m. fijn stof. Verder is Bertje de van Jole van de Volkskrant en draagt zacht roze onderbroeken. Is een van de belangrijkste azijn zeikerds van de redactie.
volgens de beleidsregels van Twitter is "hardhandig knevelen" aanzetten tot geweld... dus Rapporteren als aanzetten tot geweld bij twitter :-)
Die haat tegen alles wat succesvol weet te ondernemen, i.p.v. in de kroegen rond te hangen, zit nog steeds diep bij dat linkse volk. Je dacht dat dit na de 19de eeuw wel voorbij zou zijn. Niet dus. En dan het gore lef hebben zulke ondernemers 'tuig' te noemen, dan heb je wel een beneveld brein.
Het zou juist bizar zijn als Bert deze mening niet meer zou mogen verkondigen door de hoofdredactie vanwege de adverteerders. Weg vrijheid van pers.
Eerst dacht ik wat geweldig. Een grote vertrekhal.... terug naar Afrika en het MiddenOosten. Maar goed, toch een paar seconden een gelukzalig gevoel gehad.
GeenStijl is onaardig inconsequent. Altijd zeiken dat die kranten meubelfolders zijn die de adverteerder naar de mond praat. Gaat er een keertje eentje hard tegenin is het weer niet goed.
Die man zegt gewoon "al dat vliegtuig kan mijn schilhol op"
. Dat mag toch?
Waarom zien krantenkrabbelaars als Wagendorp er toch altijd uit als dakloze zwervers?
Niet miepen Bert. Nederland is een immigratieland. Al die mensen willen natuurlijk ook wel eens naar huis op familiebezoek.
Die Palladio reis is inmiddels volgeboekt met cultiguurders ... ik zou commissie vragen, Pritt!
Bert Wagendorp is bepaald niet dom en en heeft onmiskenbaar schrijftalent. Maar ik ben eigenlijk alleen een grote fan van hem als hij het over wielrennen heeft.
Mbt allerhande "maatschappelijke" onderwerpen is Wagendorp vaak de vleesgeworden politieke correctheid, met zijn jaren 80/90 vintage, om door een policor ringetje te halen, opvattingen.
En dat mag allemaal, hoor. Maar wat me aan de Volkskrant dan wel een beetje stoort, is dat hij als columnist op de prominentste plaats in de krant, pagina twee, eerste kolom links, afgewisseld wordt door Sheila Sitalsing, die van het zelfde laken een pak is. Je zou verwachten dat de VK daar dan een columnist zou zetten, die een beetje contrasteert in zijn/haar opvattingen met Wagendorp. Waarom ipv Sitalsing nou eens geen Marianne Zwagerman, of Nausicaa Marbe (die trouwens vroeger op een andere plaats in de VK wel een tijd een column heeft gehad)?
Als ik Bertje was, zou ik maar eens stoppen met roken!
En iedereen gaat maar mee in het links en rechts .. te zielig voor woorden ... verdeel en heers .. en de echte rijke lachen in het vuistje ... het domme volk .. je kan ze alleswijs maken ...
+1
Hoeveel vluchtelingen heeft Bert al op zolder? Hij is nogal van de grenzen open.
Niet 1, hij wil Schiphol juist dicht hebben.
Maar als ze met bootjes komen, is het geen probleem? Wil hij soms meer havens?
Wat is er lekkerder dan verse kerosinewalm op een mooie lentedag?
Weinig.
die boot past niet helemaal bij de topic.
De jarenlang gepredikte 'idealen' als globalisatie, arbeidsmigratie, multi culturele samenlevingen, open grenzen; dan is reizen inherent. Prop je 17 miljoen mensen op een paar vierkante kilometer bij elkaar, en stamp je er jaarlijks ook nog eens honderdduizenden bij uit verweggistan, dan zou het wel eens druk kunnen worden op een vliegveld? Zeker als een heel continent als Europa met 740 miljoen inwoners een gelijk beleid voert. Dan word het druk ja. En dan is het heel leuk voor Bert om daartegen te ageren met een kansloos betoog want het gaat écht niet veranderen. Het word alleen maar drukker. Wen er maar aan.
Bert Wagendorps hele zolder zit vol met negers en joden, en andere zielige mense, figuurlijk gesproken. Dus Bert Heeft recht van spreken. Nederland gaat ten onder aan ingebeelde zaken. En dat is de realiteit.
Verhuis Schiphol richting Friesland/Groningen en bouw die muur om de Randstad, die is toch stuk.
Verhuis alle zeikerds naar Friesland en Groningen en maak Schiphol groter, niet alleen op het land maar zeker ook op zee.
En toch moet het flink minder op Schiphol.. En dan vooral die korte kutvluchtjes binnen Europa schrappen, ga maar met de trein of bus.
Korte kutvluchtjes zijn korte kutvluchtjes omdat ze lekker kort zijn.
Ga maar eens rekenen met trein en bus naar korte kutafstanden als Parijs, Berlijn en London. Begin maar met de bus.
Ben 2x met de bus en 2x met het vliegtuig naar het VK geweest (Londen en Birmingham). Geef mij de bus maar, al duurt dat langer. Maar daar moet je het wachten op het vliegveld: minimaal 2 uur plus de tijd die je nodig hebt om naar het vliegveld te rijden, vanaf trekken. Bij een busreis kun je in de directe omgeving opstappen. In mijn geval was het 1/2 uur rijden naar de opstapplaats van de bus en zelfs nog in 20 min. te doen per trein.
De bus is veel gemoedelijker, onderweg tijd om de benen te strekken, een sigaret te roken enz. enz. Ook rijdt de bus (Eurolines) door leuke plaatsen en plaatsjes. De laatste keer konden we zelfs in België bonbons kopen tijdens een stop. Voor mij nóóit meer zo'n vliegende doodskist.
Lupus
Niet echt een optie dus als je voor je werkzaamheden/zaken een dag op en neer moet naar London? In mijn vrije tijd vroeger ging ik altijd op de fiets op vakantie.
Hoe kom ik volgende maand met de bus/trein op Teneriffe?
Schipholtuig, ik dacht dat het over die agressieve taxi-snorders ging maar nee.
Dat ongewassen hoofd van die man/vrouw spreekt al boekdelen: Dat blanke soort deugras wil je toch niet in je personeelsbestand hebben!
Zo zien ze er allemaal uit bij Het vrije volk
Vliegen heeft geen toekomst. Huiselijk geluk wel. Schiphol fijn uitbreiden. Niet meer vliegen. Stop het vliegtuig.
Oh ja, en wie fokken er als konijnen ? (Ik stel gewoon een vraag he !)
Hazen?
Hij verwoordt het misschien wat rottig, maar au fond heeft hij gelijk natuurlijk. Onze 'topgraaiers' kunnen niet eeuwig met het 'banenmotor'-argument blijven aankomen, als het leven van een steeds groter deel van het Nederlandse volk daardoor verandert in een stinkende herriehel. Zéker als je bedenkt dat een zeer aanzienlijk deel van de 'vliegbewegingen' dient om meutes Barbies, Jokertjes, Sterretjes en Matzu Matzu's van en naar 'vakantieparadijzen' te transporteren, alwaar zij niets anders doen dan zich klem zuipen en de boel onderkotsen. Dat is een wrange gedachte voor de omwonenden die om de 5 minuten ineenkrimpen voor de gekmakende herrie van een overvliegende boeing.
Ja, maar Mark_D_NL dan? Die staat nu in de bagagekelder koffers af te handelen. Wat moet die dan gaan doen?
@Zenzeo. +veel.
Je kunt Schiphol in zee maken, als er nog plek is tussen de subsidie draaimolens.
@Bigi Dan neem ik een uitkering voor 32 uur per week, en voor de rest beun ik dan wel wat bij in de drugs. Dat doen Nederlanders, dat is onze cultuur, uitkeringen en drugs.
Ik neem altijd vrouwen, hoe NEEM je een uitkering?
Dus uw beredenering is dat door u geformuleerde proleten géén recht hebben om gebruik te maken van de luchthaven en dat mensen als bijvoorbeeld Bert Wagtendorff dat wél mogen? Gaat u de screening verzorgen? Ik ga er bijna van Godwinnen.
Dutch_Holland | 03-04-18 | 10:58 |
Door je medelanders te nemen.
Dutch_Holland | 03-04-18 | Nou gewoon via een uitkeringen website een uitkering nemen. Zo eenvoudig gaat het volgens mij. Want hoe komt anders 80% van Nederland aan een uitkering. Je kan toch gewoon naar een ding van de gemeente gaan, krijg je heerlijke koffie, en dan een uitkering uitkiezen. Lijtk mij vrij eenvoudig. Hebben ze zelfs adviseurs voor. "Kies de uitkering die bij je past'...
Mark_D_NL | 03-04-18 | 10:55
Gebbetje ouwe. Ik ben overigens de laatste die neerkijkt op "eenvoudige" arbeid. Wie zelf voor zijn bammetjes zorgt is een held voor mij. Maar ik denk wel dat jij (in)direct jouw bammetjes bij Schiphol verdient. Ik voorheen ook hoor en ik was er nog trots op ook.
@Bigi Gebbetjes altijd een +1.
"Uitkering en drugs", gaan samen als patat met mayonaise, en klinkt als een prima rapnummer.
Tegen de morele deugsuperioriteit van Bertje Wagendorp en de Plebsgazet kunnen wij niet op...
Mensen zijn nog steeds de grootste luchtvervuilers en de echte oorzaak. Pak de ongebreidelede uitbreiding van de bevolking eens aan. Nee, dat durven we zelfs niet te zeggen als oorzaak.
Dat is het groenste plan denkbaar: gewoon minder mensen.
10 miljoen Nederlanders is meer dan zat. We kunnen gewoon afscheid nemen van complete bevolkingsgroepen, ik help graag met meedenken over wie we kunnen missen.
Jaren gewoond nabij Schiphol.
Van 99% van de vliegtuigen heb je absoluut geen last.
De rotte appels moeten eruit bij Schiphol.
Oude rammelbakken die van ellende niet snel op kunnen stijgen en op lage hoogte vele kilometers over dichtbevolkt heen scheren.
Het blijft een rare dynamiek.
Heb jarenlang verbleven rond de Amstelveenseweg op de hoogte van Amsterdamse Bos. Om nu te zeggen dat je daar geen last had van vliegverkeer. Nou neen. Is dat laatste jaren daar minder geworden? Niet echt. Zijn de onroerend goed prijzen daardoor gedaald? In tegendeel. Hoe komt dat? Omdat mensen heel graag in de buurt van het vliegveld willen wonen, alle andere infrastructuren komen daar samen, internationale hotspot van Nederland, dynamiek etc etc. Mensen die zeuren over schiphol hebben hun huiswerk niet op orde.
Het is natuurlijk wel vreemd dat de bedrijven in de petrochemie in de Rotterdamse havens en in IJmuiden zich strikt aan de milieuwetten moeten houden, en Schiphol diezelfde milieuregels met een brede grijns (en met toestemming van de bewindslieden in Den Haag) aan zijn laars lapt.
Wat is dat voor gelul? Zie je op Schiphol vliegtuigen ouder dan 30 jaar, zit de hele Randstad met een vergrootglas naar Schiphol te kijken (en tegelijkertijd klagen over lange rijen bij inchecken?)?
Schiphol moet oneindig kunnen groeien. En die omwonenden moeten niet zo zeuren. Die weten al jaren dat Schiphol gaat groeien, moet groeien, dus hebben alle tijd gehad om te verhuizen of hun huis goed te isoleren. Veel van die omwonenden zijn ook gewoon zeurkousen met een leeg leven dus gaan maar zeiken op DE banenmotor van Nederland...
Exact. Ik vermoed dat Drumpiet ook ergens daar in de buurt woont en zijn dagelijkse flesje azijn bij de lokale bio-boer scoort.
Zwaar gesubsidieerde "banenmotor" dan hé?
e2Amendment | 03-04-18 | 10:45
Lol!! Beter lezen, Zwitsal.
Schiphol in zee verplaatsen is volgens mij de grootste banenmotor die we maar kunnen bedenken.
Afgezien van de ongeremde groei en het bouwproject zelf,
wat denk je wat we met al dat gebied dat Schiphol nu nutteloos in beslag neemt kunnen doen. Het hele huisvestingsprobleem kan in 1x opgelost worden en de huizenbouw gaat gouden tijden tegemoet.
Een generatie die te lomp is om te rekenen op basisschool niveau kan hier gelijk een nuttige baan vinden.
En wat te denken om al die criminelen en de ontspoorde jeugd hier eens verplicht op werkvakantie te sturen?
De mogelijkheden zijn eindeloos.
Ik heb nog wel een suggestie voor de vorm van dit Schiphol eiland.
www.geenstijl.nl/5140305/een-mens-mag...
@ Mark_D_NL
Het is sowieso van een linkse deug-idealistische waanzin om te stellen dat Schiphol niét meer mag groeien, er geen snelwegen meer bij mogen komen et cetera. De wereld neukt alsmaar door, waardoor de wereldbevolking grotergrotergroter wordt. Hoe dat zou moeten samengaan met het inperken/afschaffen van behoeften en voorzieningen (in dit geval uitbreiding van infrastructuur) is mij een raadsel. Maar ja, dat zijn voor mij wel meer dingen die uit die ondoordachte hoek geroepen worden. Een regelrechte paradox.
@Bigi Nederland bestaat bijna geheel uit gesubsidieerde baantjes en projectjes. En Schiphol subsidiëren is altijd nog beter dan de volgende Moslim Discussie Groep of nutteloze Anti Discriminatie Club. Schiphol levert hoe dan ook geld en prestige op... Het volgende anti racisme of moslim clubje levert niets op, ja, wat ergernis en verlies van duur geld.
Mark_D_NL | 03-04-18 | 10:52
Weet ik wel, en ik speel ook advocaat van de Duivel hé? Heb zelf bij een grote belanghebbende van Schiphol gewerkt en ben ook zeker niet anti-Schiphol, hoewel ook ik af en toe flink last van ze heb. Dat gezegd hebbende vind ik wél dat met name de spoorwegen oneerlijk beconcurreerd worden door die rare belastingvoordeeltjes die de luchtvaartindustrie kent. Dat is niet uit te leggen en volstrekt in tegenspraak met de zogenaamde vrije markt theorie. Ik vind nog dat de spoorbedrijven relatief kalm blijven onder dit onrecht.
Vroegurrrrrr was ik een fervente lezen van de Volkskrant (vooral de zaterdag editie) ................. maar het kon zo niet langer en ben er naar tevredenheid mee gestopt ............................ teveel vingerwijzend en teveel broodschrijvende Bertjes die iedereen de maat neemt die daadwerkelijk bijdraagt aan 'clown-show' Nederland.
Buiten het vreemde argument dat je niet tegen uitbreiding van Schiphol kunt zijn, omdat de krant waarin je je mening geeft adverteert met reizen (wie zegt dat dit allemaal reizen met vertrek vanaf Schiphol zijn?) zie ik geen enkel argument tegen de mening van Wagendorp.
Nee Piet, die vluchten gaan allemaal van CDG. Get real. Bovendien debiteert u hier de ultieme nimby argumentatie. Als ie ergens anders gaat is ie wellicht naar vervuilender (bv al die nederlanders die ook nog voor een goedkopere vlucht naar charleroi rijden).
Langshetrandje | 03-04-18 | 10:40
En nog steeds geen argument.
@Drumpiet.. als je nu niets kan verzinnen.. zeg dan niets
je zeurt om het zeuren, moet je niet gaan solliciteren ofzo.. de AH zoekt mensen
DrumPiet | 03-04-18 | 10:48 |
Dat waren er twee. Vind het prima als u ze niet wilt zien. Toedels.
Gezien de titel van de post is het volstrekt logisch dat dit het enige argument is. Er zijn genoeg andere maar GS wilde hier slechts de hypocrisie van types als Bertje blootleggen.
Het is een kunstmatig in leven gehouden gesubsidieerde industrie, volledig in tegenspraak met het Heilige Schrift van de Liberale Kerk. Geen BTW op de vliegtickets, geen accijns op de kerosine. Wat is deze? En dan maar jubelen over hoe geweldig Schiphol voor onze economie is. Voer dat eerst maar eens in en kik dan eens of het nog zo'n geweldige sector is. Ik kan nu al zeggen dat de trein op korte afstanden dan ineens veel interessanter wordt.
Ja want bij spoorwegen moeten tenslotte geen bakken belastinggeld worden bijgelegd. Prutser.
Wel eens tijdens spits naar Parijs geweest? Inderdaad een g e w e l d i g alternatief.
Links- of rechtsom, het is volstrekt niet uit te leggen waarom met geen BTW en accijns hoeft te betalen. Punt. En het is nog tegen jullie zo geliefde neo-liberlae heilleer ook.
Zonder Schiphol degradeert 020 tot een rolkofferpretpark
BibBana: Neo liberalen zijn tegen belastingen hoor, dat u het maar even weet.
@ Bigi Bana Boy | 03-04-18 | 10:35 |
Wat draait er volgens jou niet op subsidie? Misschien makkelijker.
The2Amendment | 03-04-18 | 11:00
Dan ook voor het spoor.
Enrique C | 03-04-18 | 10:49 |
Nee, juist toeristenvrij Amsterdam. Rara hoe komen de meeste toeristen in Amsterdam? Wake up and smell the coffee Bert.
TheseDays00 | 03-04-18 | 11:05
Kill Schiphol, kill de toeristenindustrie en de rest van het land mag de uitkeringen voor 020 ophoesten? Nee dank U, ga eens aan het werk daar!
TheseDays00 | 03-04-18 | 11:04
Zoals bekend heb ik een broertje dood aan het liberalisme en ben ik ook zeker voorstander van een sterke staat en van interventies van die staat in de zin van financiële injecties in bepaalde sectoren, waaronder zeker de infrastructuur van ons land. Dus ik ben zelfs voorstander van subsidies in rails, wegen en desnoods ook startbanen. Blijft staan dat er geen rechtvaardiging voor BTW vrijstelling voor vliegen is. Je betaalt gvd zelf BTW op je eerste levensbehoeften als water en vreten. Wat is dat nou zeg?
TheseDays00 | 03-04-18 | 11:05 |
Bert hoort bij de club die het ook een zeeeer goed idee vinden als er veeeel minder toeristen naar Amsterdam komen. Als het aan hen ligt moeten buitenlanders die straks willen komen hun auto in Rotterdam of Utrecht parkeren. Daarna mag men de bakfiets huren.
@Bigi Bana Boy: Prima. Geen btw voor het spoor. Maar dan ook geen subsidie meer. Gewoon betalen wat het kost. Net zoals Schiphol.
Bigi Bana Boy | 03-04-18 | 11:12
Belasting betalen is geen recht. Je moet belasting betalen in dit land, je krijgt geen keuze en dus is het gelegaliseerde roof (anders krijg je boetes en ga je het gevang in). Er zijn landen waar je geen BTW moet betalen, en raad eens? Ze functioneren nog ook!
Enrique
Op welke landen doel je dan?
Qua functioneren bedoel je?
VAT 0%: Zandbaklanden (Quatar, Koeweit etc), Gibraltar, Guernsey (in Europa, Zwitserland < 8%), Bahamas, Hong Kong. Laag (< 10%): Maleisië, Thailand, Taiwan, Singapore, Japan...
Exact. Die nullanden zijn bescheiden in aantal en duister in reputatie. U vergeet voor het gemak de twee grootste schoftennaties van de zandbak Saoudie Arabie en Oman. En die marcheren volgens u prima. Laat ik zeggen, ieder zijn stijl. Gibraltar en Guernsey beschouw ik niet als landen. Zwitserland is wel een ideetje maar alle andere landen met dergelijk lage BTW moet je maar een zaakje proberen op te zetten zonder dat je een sommetje opstartkosten kwijt bent aan de lokale, regionale en landelijke autoriteiten. En die centjes komen niet het land ten goede.
Langshetrandje | 03-04-18 | 11:54
Bescheiden in reputatie? Hong Kong? Een bedrijf starten is geen probleem in Hong Kong; openbaar vervoer draait daar als een tierelier (de MTR gaat Crossrail in London exploiteren), veilig op straat, goed eten, enz.
@ Bigi Bana Boy | 03-04-18 | 11:12 |
Luchtvaart is mondiaal. Lees Enrique C | 03-04-18 | 11:48 | en je weet waarom het dan geen goed idee is in Nederland BTW te heffen. En ja, mijn salaris is afhankelijk van luchtvaart, dat wil ik graag zo houden en ik vind vliegtuigen mooi (ook het geluid en ook in de tuin).
Ho, Pritt Stift, ik weet dat je de pest hebt aan de Volkskrant en Bert Wagendorp. Ik ook. Maar dat betekent natuurlijk niet dat álles wat Wagendorp zegt fout of onwaar is. Schiphol is al jaren een 'staat binnen de staat', die doet waar ze zelf zin in heeft. Die politici in haar zak heeft en de wet buigt. De vraag stellen of het zo zoetjesaan wel welletjes is met de groei van Schiphol is volkomen terecht. Dan kun jij wel gaan loeien dat Nederland in elkaar stort als Schiphol niet eindeloos mag doorgroeien, maar daar ben ik NIET van onder de indruk. Er zijn grenzen, ook aan de groei van Schiphol, juist aan de groei van Schiphol. Dat 'banenargument' kun je tot in het oneindige en voor van alles en nog wat erbij slepen, maar het gaat niet eindeloos op. Er zijn ook andere belangen dan Schiphol.
Dus: kappen met dat geloei en ga je maar eens verdiepen in de handel en wandel van Schiphol en de luchtvaartlobby. Dat is allemaal geld, macht en invloed uitoefenen, over de ruggen van de omwonenden. Ga je maar eens verdiepen in de belangen van de burgers, i.p.v. die van de commissarissen van de KLM en Schiphol! Die belangen komen namelijk absoluut niet één op één overeen.
Goed gezegd. Ben nooit vergeten wat die huichelactige farizeeër van een Cerfontaine over de "milieubaan" na (let wel na ....) zijn pensionering zei. Dat hij destijds wel wist dat die 5e baan veel overlast zou gaan geven. Ze zouden hem aan zijn toupet uit zijn villa moeten slepen. De lul.
Dit dus!
Het gros van de mensen zijn uit eigen vrije wil in de regio van Schiphol gaan wonen. Bovendien is er geen enkele belemmering om er vervolgens ook weer te vertrekken (oh nee, dan moeten ze zo lang rijden voor hun werk, wat geheel toevallig en zonder enige reden in de buurt van de luchthaven is gevestigd).
De poen om leuke dingen voor demense te doen, en anders wel de buitenlandse mense met uitkeringsambities, en anders wel de Amsterdamsche subsidieburger, en anders wel de wensen van de groen links stemmers: Nederland afvuullen met subsidienegers die Nederland haten, en anders wel windmolens en zonnecollectoren, elektisch koken en stoken, en last but not least de omvolking naar de islam, diepoen moet ergens verdiend worden, in Rotterdam en op Schiphol, door Nederlanders vóór Buitenlanders.
Mensen die daar in de regio zijn gaan wonen zijn enorm bedonderd geworden omdat men daarna eindeloos de spelregels heeft veranderd. En je huis isoleren? Dat kan. Maar dan ben je wel verplicht om 24/7 binnenshuis te blijven want je tuintje isoleren is nogal een dingetje, nietwaar?
Lupus
Als ik naar de waardeontwikkeling kijk van het vastgoed dan is er werkelijk geen woningeigenaar slechter geworden van het wonen in de nabijheid van de luchthaven. Het tegendeel is waar. Voor huurders zit dat natuurlijk een beetje anders. Maar goed, kan nog wel een paar andere redenen bedenken voor huurders om die zone te verlaten (stijging ozb gebruikersdeel, verzekeringen bv). Voor zowel eigenaren als huurders is er geen enkele reden om zich verplicht te voelen in de buurt van de luchthaven te blijven wonen. Vertrek uit de regio.
@Bigi 10:38 O, die afgrijselijke Cerfontaine, ik noemde hem altijd 'de pratende pleeborstel', met dat kapsel van 'm. Typische advocaat van de duivel. Enfin, dat is de echtgenoot van Pia van de orgaanwet. D66 zit vol gespuis.
KeesBruin | 03-04-18 | 10:33
Spijker - kop - raak.......
Langshetrandje | 03-04-18 | 10:46
Het wordt tijd dat jij eens stevig van je high horse afflikkert. Dat gelul over "uit vrije wil zijn komen wonen" is zooo afgezaagt, er woonden al hele volksstammen voordat Schiphol in opkomst kwam. Die "vrije wil wonende" hebben de plaatsen ingenomen van de mensen die zijn weggepest door de Schipholmaffia.....
Al dat transitoverkeer zorgt voor extreem veel overlast en vervuiling (fijnstof), terwijl het grotendeels voor laagwaardige werkgelegenheid zorgt. Omdat Schiphol internationaal concurrerend moet blijven levert het qua belasting ook nauwelijks iets op. Miljoenen mensen hebben er last van, een handjevol profiteert.
Daarnaast is er juist een tekort aan arbeidskrachten, dus waarom zo blij zijn met extra werkgelegenheid? Dat zijn dan allemaal weer Oost-Europeanen die woonruimte in de randstad bezetten.
Voor de gewone Nederlandse burger enkel nadelen dus.
Spijker.kop.raak. Lees zojuist dat 4 gemeenten geen Oostblokkers meer willen om precies de reden die u noemt: ze nemen veel te veel woonruimte in (en vormen ghetto's). Sluit 60+ en ècht zieken uit en schop alle anderen die uit de staatsruif vreten, aan het werk. Op straffe van intrekken van de bijstandsuitkering. Als dat zou gebeuren hebben we helemaal geen 'werkers' van buiten Nederland nodig.
Slecht geinformeerd zijn heeft een nieuwe hoogte gehaald. Bedankt.
Hier zie je maar weer dat veganisme slecht voor je hersenen is.
Plus een litertje jonge jenever. Dé lijfdrank voor chagrijnen.
Hitler was een vegetariër. Wagendorp is nog een graadje erger.
Eens. Maar echt niet iedere GeenStijler is een VVD-minnende afgod belijder. De VVD graaiers hebben ons land kapot gemaakt door geld boven welzijn te plaatsen.
Eens met @Lupuslupus. En Vvd heeft door marktwerking toe te passen op plekken waar het niet hoort, mensen veel leed berokkend. Denk zomaar dat er bij Geenstijl aardig wat mensen zitten die best sociaal zijn ingesteld maar dan voor diegenen die het echt nodig hebben, en die niet zomaar het graai maar, kom maar, misbruik maar beleid van de huidige 'linkse' partijen willen aannemen.
Vind dat Bert een bolle kop heeft voor een veganistische alles weigeraar.
Wat vindt ie zelf overigens van de milieuvervuiling die zijn eigen krantje dagelijks oplevert?
Jonge jenever is niet halal maar wel veganistisch.
Prachtig, die blinde hypocrisie van iemand die vind dat hij gelijk heeft. Al die wereldverbeteraars en salonsocialisten, ze willen allemaal lekker eten, mooi wonen, veel reizen, en wat mij betreft de rode draad; ze willen géén last hebben van andere mensen. Andere mensen die met pasen een vuurtje stoken, rotjes afsteken, andere mensen die óók op reis gaan naar, bijvoorbeeld, Amsterdam, dat mag allemaal niet. Een socialist heeft volgens mij een pesthekel aan andere mensen. Die moeten in een keurslijf gepropt, en luisteren gvd. In de pas lopen.
Prachtig, die blinde hypocrisie van iemand die vind dat hij gelijk heeft. Al die reaguurdsers, ze willen allemaal lekker eten, mooi wonen, veel reizen, en wat mij betreft de rode draad; ze willen géén last hebben van andere mensen. Andere mensen die een mening hebben over met pasen een vuurtje stoken, rotjes afsteken, andere mensen die óók op reis gaan naar, bijvoorbeeld, Amsterdam, dat mag allemaal niet. Een reaguurder heeft volgens mij een pesthekel aan andere mensen. Die moeten in een keurslijf gepropt, en luisteren gvd. In de pas lopen.
Als je het zo opschrijft, dan klinkt het net alsof het allemaal dictatortjes zijn. Maar ik zal het wel weer verkeerd interpreteren.
DrumPiet | 03-04-18 | 10:30
Als je zo'n rabiate teringhekel hebt aan GS wat doe hier dan nog, lutser?
Foutje van DrumPiet. Of een TIA, dat kan natuurlijk ook. Reaguurders vinden namelijk dat paasvuren, rotjes en op reis gaan naar amsterdam juist wel mogen. Succes op de SEH Piet.
The2Amendment | 03-04-18 | 10:36
Beter lezen, Zwitsal.
@drumpiet: Oei, andere mensen die óók op reis gaan naar, bijvoorbeeld, Amsterdam, dat mag allemaal niet. Van mij en de meeste reaguurders mag dat best. Beter schrijven prutser.
VeelTeSteil | 03-04-18 | 10:35
Me verwonderen over waanzinnige vergelijkingen zoals bijvoorbeeld:
VeelTeSteil | 03-04-18 | 10:20
The2Amendment | 03-04-18 | 10:43
Zucht, de domheid, de tergende domheid.
@drumpiet. Zucht, de tijdsverspilling, de tergende tijdsverspilling.
Inderdaad, Drumpiet, zelfkennis kan je niet worden ontzegd... oh, wacht, dat ging niet over jezelf?
Drumpiet is weer van zn wekelijkse ban af en direct gaat ze de eenzijdige discussie weer aan. Vol steekhoudende argumenten, humor en staat altijd open voor hoor en wederhoor, en tegen argumenten. Luistert goed, leest goed, is empathisch en is werkelijk nóóit bevooroordeeld. Een prachtig pareltje in de panelen.
Ik had vroeger last van depressies en hyperventilatie.
Van alles geprobeerd om er van af te komen: Meditatie, kruidenthee, cafeïnevrije koffie, vitaminekuren. etc etc...
Op een bepaald moment mijn abonnement op de Volkskrant opgezegd.
In één klap van mijn problemen af! #truestory
Holistische lichttherapie in combinatie met een veganistisch dieet wellicht. Meer tips op www.zweefteef.nl
Of je zet het op een zuipen.
die van keestelpro is nog beter
waarom wordt die Noordzee eigenlijk niet gedempt? Is maar 20 meter diep ofzo. kan Schiphol zo groot worden als ze zelf willen. Hebben we ook Lelijkstad niet nodig.
Die man heeft gelijk. Geen woord over scheepvaart of vliegverkeer. Niet leuk wel consequent als je zo met het milieu begaan bent. En maar zeiken over fijnstof van een allesbrander of een scharrelende kip....
En wat te denken van het vrachtverkeer, daar hoor je ook nets over.i
Is wel zo maar hoe moeten de winkels anders dan door vrachtverkeer bevoorraad worden? Laat maar één weekje de schappen in de supermarkten leeg en een volksopstand breekt uit.
Dat gezeik over fijnstof - waar vandaan dan ook - moet inderdaad stoppen. Een landJE als Nederland volproppen met 18 miljoen inwoners is crimineel. Wanneer je dat dus zó volpropt moet je voor eeuwig je smoel houden over fijnstof.
Die vent kraamt altijd onzin uit, lees alleen maar zijn stukjes om me te ergeren
Zelfs een kapotte klok geeft 2x per etmaal de juiste tijd aan.
Abo op de VK al een tijd geleden opgezegd. Firma Leugens en Bedrog. Staatspropaganda en GL persberichten, meer is het niet. Wagendorp is net zo'n lul als Grunberg of al die andere deugmensen die voor veel te veel geld dode bomen mogen vol kliederen met leugens en multiculturele sprookjes ( o, pardon, een tautologie).
Die dode bomen, die jaren geleden een tijdje in de zure regen hebben gestaan, daarom zijn de artikelen ook vaak zo zuur. ;)
De volkskrant... zucht. Wat is links toch goed in alles omkeren.
Antifascisme is fascisme.
Islamkritiek is racisme.
Communistisch rood is groenlinks.
En als de volkskrant wel iets NIET is, dan is het wel voor het volk.
Humor, hebben ze ook al niet.
pbs.twimg.com/media/DZ1HyXNX0AA7LEs.j...
Hmm ik vind 'm wel bijna grappig. Ook ergelijk maar dat mag.
Dit neigt naar zelfspot. Da's eigenlijk altijd wel een glimlach waard. Misschien is deze collignon cartoon niet zo'n sterk voorbeeld.
Maar die collignon cartoons zijn meestal warrig en cryptisch. Als je dan uiteindelijk de grap ontcijferd hebt zit je met een marxistische boodschap opgescheept.
Bronvermelding: www.volkskrant.nl/foto/collignon~p376...
Ik begrijp die adverteerders niet. Dit schreeuwt om een boycot.
In eerste aanleg lijkt Bertje een volkomen onafhankelijk journalist die zich kritisch durft op te stellen jegens de ondernemingen die zijn brood betalen. Echter, weten wij wel beter dat dit domweg eigen pijperij is met als enige doel morele zelfverheerlijking opdat er vanavond maar weer zo'n lekker jong en fris links grietje aangedrukt mag worden in pretpark Amsterdam. Die houden wel van linkse praatjes. Sad!
Bertje draagt voor uit Eigen Werk om linkse deuggrietjes te versieren, ik zie het voor me.
Je moet eens over Marokkanen roepen dat je ze gekneveld wil zien. Nou dan gaat het OM helemaal 1939 op je ass. Bertje Knaagkop is een linkse deuger + het gaat over Schiphol gebouwd door blanken, waar voornamelijk blanken hun poen pakken dus dan mag je alles roepen wat je wil. Wees geen Bert de Linkse Deuglul.
De Volkskrant verstuurt van die zware karton kaarten met wervende teksten om je te smeken om abonnee te worden. Dat kost iedere keer een half bos in het regenwoud en maakt die Volkskrant lui volledig ongeloofwaardig. Ach, het is een entertainment blaadje zoals er 10000-en zijn in de wereld. En hoe lang zullen ze nog bestaansrecht hebben, jaar of 3, 4? Aflopende zaak.
Op YouTube zijn er heel wat anti-religieuze kanalen met christelijke organisaties die erop adverteren. Ik zou ook helemaal geen moeite mee hebben betaald te worden door Schiphol wanneer ik ageer tegen dat zelfde Schiphol.
Hun fout, moeten zij weten als ze mij willen steunen.
Het gaat niet om de inkomsten. Het gaat erom dat je mee promoot.
Erst kommt das Fressen und dann (vielleicht) die Moral. Het gaat om geld, geld en geld. Hoe dat geld gegenereerd wordt maakt velen helemaal niets meer uit.
Lupuslupus | 03-04-18 | 10:49
En dat geldt niet voor Schiphol ? Lijkt mij de juiste omschrijving voor de Schipholmaffia.........
De Volkschkrant ziet liever een aankomsthal voor feestvierende uitkeringstoeristen en crimineel liquiderend marokkaans k-tuig. Een vertrekhal voor blanke autochtone Nederlanders die de Deughel ontvluchten moet dan ook kunnen dacht ik zo.
Schiphol hoeft wat mij betreft niet nog verder te groeien, anders wordt Amsterdam namelijk helemaal bezet door toeristen.
Een grote vertrekhal, was het maar waar. Enkele reizen vanaf Schiphol, dat dan weer wel.
Ik, bert wagendorp, verklaar op straffe van pek en veren nooit over schiphol te reizen. Was getekend bert wagendorp. Dat de douane hem er voortaan maar altijd stevig uit zal pikken.
Dat gezegd sta ik hier alweer op schipvol een uur in zo'n vliegend tostieijzer omdat een of andere knuppel iets met een of andere koffer.
Dat ze daar eens een artikel over schrijven.
Niet gaan vliegen is geen optie?
Hoewel Wagendorp natuurlijk ongezien de vlektyfus kan krijgen heeft hij vandaag wel een punt. Schiphol wordt omhoog gehouden door allerlei passagiers die vanuit heel Europa hierheen worden gesleurd om door ons luchtruim te vliegen, terwijl er niets aan hebben.
Probeer eens van Amsterdam goedkoop naar New York te vliegen. Dat kan niet. Maar als je in Parijs, Vilnius, Munchen, noem wat op, vertrekt vlieg je voor drie stuivers naar NYC. Via Schiphol. Dat hele Schiphol is wel niet voor ons, maar om de KLM de hele tijd geld aan Air France te laten geven. Dat is toch geen businessmodel?
550 euro Newark. Ik sta al op de taxibaan. Wat nou duur dat is toch geen geld
ticket NYC met KLM vaak al voor < 350 euri's. Dat lijkt wat duurder dan Norwegian of andere discounters tot je kijkt naar de reistijd (geen overstap) en de extra betalingen die je nog moet doen terwijl die bij KLM al in de prijs zitten. Dan scheelt het netto een paar tientjes maar niet eerst omvliegen, overstappen of naar BE of DLD rijden met de auto.
Behalve dat je gewoon ongelijk hebt over NY. Daar kan Nederland flink wat mensen mee aan het werk houden en belasting over innen. De gemeente Amsterdam (hoi, GL) vaart er ook flink wel bij, dus die willen zichzelf graag in de voet (en knie en maag) schieten. Die Wagendorp is een stroman.
Schiphol, winst 2017; 298 miljoen euro. 65000 banen direct op schiphol. 500 bedrijven op het terrein. Inderdaad. slechte handel.
@Hufterts Newark, kijk uit voor de privacy killing food corner(s) op Newark, wanneer je een tablet oppakt voor een bestelling dan maken ze gelijk een foto van je gezicht. Echt zo sneaky.
Mark
Dat doen ze bij een groot aantal Starbucks ook.
Ik klop altijd de autoasbak even uit op de vloer op schiphol. 7 euro per uur om hè auto te stallen. Daar mag wel een personal cleaner voor bij geleverd worden. Gouden prijzen gouden service. Niet dat ik rook verder maar toch...
Mark_D_NL | 03-04-18 | 10:23 bij bestelling van een coffee mocca ollongren
@hufterst
Ik schijt altijd naast de pot op Schiphol. Als je daar voor vertrek met je gezin een saucijzenbroodje eet met wat drinken, ben je al 100 euro kwijt. ( en nee ik heb geen 10 kinderen)
Kranten zijn ook heel slecht voor het milieu. Van de luchtvaart en de vooruitgang die daar gemaakt wordt kan de rest van de wereld nog wat leren.
Deze mensen willen zo ontzettend deugend zijn, dat zij zelf eigenlijk helemaal niet deugen. Bert, is weer zo een exemplaar. Hoe is het toch mogelijk dat deze mensen nog een baan hebben als columnist.
Zoals altijd geldt: mensen als Bert mogen als intellectueel onbeperkt vliegen naar verre oorden, omdat ze zo belangrijk zijn. Het gepeupel daarentegen moet naar centerparcs in Nederland of nog liever thuisblijven en een keer naar de Efteling.
REAGEER OOK