Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland 2018. Homo Jamai meldt zich bij inquisitie wegens te weinig homo in songteksten

Ben ik nog wel homo genoeg?

Dat vragen wij ons nooit af, maar dat moet Jamai Loman kennelijk wel doen. Jamai heeft namelijk genderneutrale liedjes geschreven en dat mag niet want hij heeft hosmo en dan moet je het in je liedjes om de drie regels over kontenbonken hebben anders spuug je op de homo-emancipatie of zoiets. Gelukkig heeft Jamai ouderwetse schijt en zingt hij zijn liedjes hoe hij wil. Hup Jamai. En verder wat Beau zegt.

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Dus daarom maar aanschuiven ̶o̶n̶d̶e̶r̶ aan tafel bij een hypocriete Homeau om x-tra punten te verdienen ?

xkinkykongx | 21-03-18 | 08:50

Waarom moet wat je tussen de lakens uitvreet perse in je beroep naar voren komen?

jello624 | 21-03-18 | 00:48

Wat Micheal Stipe zegt.

Alquest | 20-03-18 | 21:36

Wat is het toch ontzettend bevrijdend als mensen geen boegbeeld willen zijn voor een groep uit 1 facet van hun leven waar ze toebehoren. Ik geloof geen seconde dat dat voor het geld of fans zou zijn. Een mens behoort gevoelsmatig toe aan vele groepen en dit zegt alleen maar dat hij zich niet wil profileren als homo., Ja dankzij de vrijheid die hij heeft kan hij dat zich permitteren gelukkig. Net als ik me niet een boegbeeld voel voor de groep waar ik zogenaamd toebehoor.. want qua interesses en activiteiten behoor ik tot zo vele andere groepen. Dit is meteen het probleem met moslims.. zij identificeren zich maar met 1 groep lijkt het. En net als de mensen die nu mensen in zwarte en witte hokjes willen stoppen.. get a life. Dat niet doen is pas respectloos voor degenen die voor jou de weg geplaveid hebben! Walgelijk dat zo'n Maasland dit andere mensen wil opleggen, hij is dus in wezen degene die op rigide wijze in hokjes denkt.

letopuwzaak | 20-03-18 | 21:05

Gender-neutrale WC's, mensen die niet met man/vrouw wensen aangesproken te worden, maar een homo moet er wel voluit voor uitkomen dat ie homo is. Ik snap het niet meer, heb echt geprobeerd het te begrijpen maar ik snap er helemaal niks meer van.... Deze maatschappij is niet goed bij het hoofd.

De Ana(a)list | 20-03-18 | 20:34

Beetje dwingende verwachtingspatronen van de A t/m Z -mensen.
Beetje heel erg veel dwang.
Is niet erg genuanceerd, dat je niet iedereen voor je pamfletistische karretje kunt spannen.
Goede wijn behoeft geen krans.
Daarmee wordt bedoeld, dat als 't nou allemaal zo tof is binnen die homo-clubjes en zo, dat je niet hoeft uit te venten, dat 't allemaal geweldig is.
Noem 't beestje bij de naam.
Homofilie is een handicap.
Niet als waarde-oordeel, maar als feitelijk-biologische constatering.
Uitleg voor de mono-denkertjes die 't maar niet willen begrijpen.
Biologie is heel overzichtelijk.
-1e Een oog is pas 'n niet-gehandicapt oog, als je ermee kunt kijken.
-2e Een oor is pas 'n niet-gehandicapt oor, als je ermee kunt horen.
-3e Een been is pas 'n niet-gehandicapt been, als je ermee kunt lopen.
-4e Een metabolisme is pas 'n niet-gehandicapt metabolisme, als je ermee voedsel kunt verwerken en opnemen.
-5e Een hand is pas 'n niet-gehandicapte hand, als je ermee kunt vastpakken.
-6e Een geslachtsorgaan is pas 'n niet-gehandicapt geslachtsorgaan, als je ermee nageslacht kunt verwekken.
Ai.ai, ai.
En daar komt 't niet-discriminerende bericht voor alle homo's; een anus is niet biologisch ingericht om nageslacht mee te krijgen.
En de aard en gerichtheid van je lustbeleving kun je wel met hulpmiddelen omzeilen, maar dat blijft gedoe en gehandicapt.
Waarom ik dat hier expliciet onder iedere homo meldt?
Omdat je van geen mens kunt verwachten, dat mensen alleen maar 'geweldig' en 'alleen maar goed' roepen bij homo-zijn; want het is niet geweldig als je gehandicapt bent.
Ik gun ieder homo een geweldig leven, en heus, dat zal ook best lukken.
Maar verwacht niet van mij, dat ik 'geweldig' roep als iemand homo is.
Maar verwacht niet van mij, dat ik 'alleen maar goed' roep als iemand gehandicapt is.
Sterkte, en kusje* voor iedereen die dit maar niet wil horen.

Der Paulie | 20-03-18 | 18:26

De percentages anale seks ontlopen elkaar niet veel als je naar homo's en hetero's kijkt. Verder zijn homo's gewoon functionele mensen en is het een beetje raar naar mensen die echt gehandicapt zijn, om een dergelijke triviale genetische variëteit als handicap te bestempelen. In dat geval zijn ook alle linkshandigen gehandicapt.

zeertegendradig | 21-03-18 | 08:43

zeertegendradig | 21-03-18 | 08:43
Als het over een onderwerp qals homo's gaat, is 'n beetje nauwkeurig taalgebruik wel zo zorgvuldig.
Ik heb het niet over genieten, zoals je kunt genieten van het eten en genieten van de seks. Ik heb het over biologische organen die wel of niet iets 'kunnen', of die gehandicapt zijn om te doen waarvoor die organen sowieso moeten zijn ingericht om te doen voor waar die organen dienen. (zie daarom de reeks van 1e tot 6e die uitgebeid kan worden tot wel 100e)
Telkens dezelfde constatering constatering; kun je doen met 't orgaan waarvoor dat orgaan bestaat? ogen ►zien; oren ►horen; benen ►lopen; eten
bouw en brandstoffen binnenkrijgen; geslachtsorgaan ► nakomelingen verwekken.
dat de ene bezigheid leuker kan zijn voor de ene (eten) en de andere bezigheid leuker voor de ander (seks) is duidelijk.
Maar in de biologie is 'kunnen' beslissend, of 'gehandicapt'.
(daarom is er in de maatschappij ook compenserende cultuur, om de handicaps van gehandicapten te ondervangen; maar 'dat' zijn sociale waardeoordelen; daarom willen we zieken genezen; daarom willen we gehandicapten begripvol steunen)
Concreet: homofilie is een handicap voor hetero-voortplanting met op elkaar passende geslachtsorganen voor nageslacht, omdat de lust bij homo niet op het andere geslacht gericht is (nageslacht krijgen is echt iets anders dan wel of niet (vaak) anale seks, dommie).
En linkshandigheid staat niet het gebruik van de hand waarvoor die hand iets moet 'kunnen' in de weg, en is daarom niet gehandicapt.
Maak je niet druk; gehandicapt zijn is helemaal niet erg; je wordt vast wel gelukkig en zo, maar gedraag je niet altijd alsof je niet-gehandicapt bent, maar tegelijk weer wél slachtoffer bent (en die eeuwige klaagzang over dat 't altijd de schuld van de anderen is).
Daar helpt 'n homo z'n eigen emancipatie niet mee, dommie.
En daarom wil Jamai ook niet gebruikt/misbruikt worden door/voor de homo-engerdjes. Terecht.

Der Paulie | 21-03-18 | 10:08

Sorry voor de (vele) taal/type-fouten. Ai, ai, ai.
Maar de bedoeling is toch wel duidelijk, há.

Der Paulie | 21-03-18 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Ach Cornald Maas, is dat niet die songfestival "expert" die het nummer Shine van de Toppers eens kanshebber noemde voor de winst? Wat weet hij nou.

HanMar2 | 20-03-18 | 18:00

een kanshebber

HanMar2 | 20-03-18 | 18:01

Inmiddels loopt een derde van de Nederlandse bevolking met het moraliserende vingertje te zwaaien, een derde met de gebalde vuist en weer een derde heeft schijt.

Dommedaris | 20-03-18 | 17:58

Misschien moet Jamai een voorbeeld nemen aan 's lands meest elastieke onderkaak die oprecht meent met zijn faalshow "Gordon gaat neuken" de homogemeenschap een dienst te hebben bewezen. Geef mij Jamai maar. Doet overwegend normaal, heeft meer talent en minder kapsones dan die hele Heuckeroth.

Kopje Suiker | 20-03-18 | 17:57

Het valt me in de reacties op de laatste Jamaitweet op dat veel mensen 'gay' in hun twitterprofiel hebben staan. Alsof dat een prestatie is. #teamjamai

Dommedaris | 20-03-18 | 17:55

Laat die hersenloze SJW-ers zich eens bezig houden met onze premier, Mark Rutte.
's Lands bekendste homo durft nog steeds niet uit de kast te komen omdat dat misschien wellicht stemmen kost....

Iknowall | 20-03-18 | 17:27

Hij laat anders aardig goed zien dat hij niet bang is om mensen in de reet te neuken. En over dat 'kantklossen' heb ik zo ook mijn bedenkingen, eigenlijk...

Vage_eddie | 20-03-18 | 17:28

[email protected]_eddie
Inderdaad, het blijkt uit alles, maar het hoge woord komt er maar niet uit...

Iknowall | 20-03-18 | 17:47

Hahahaha ja niet uit de kast komen, DAT is wat hem stemmen gaat kosten. Het feit dat het een leugenaar en landverrader is houden we maar ff in het midden! Hahaha

Accident_Prone | 20-03-18 | 19:17

Dus als ik het goed begrijp krijgt Jamai van de Beroepsdeugers andere criteria opgelegd, omdát hij homoseksueel is? Goh, ironisch.
De laatste keer dat ik het checkte viel zoiets gewoon onder regelrechte discriminatie en zijn mensen vrij om -ongeacht hun geaardheid- hun creativiteit te uiten binnen de grenzen van het betamelijke.
Het bewijst maar weer hoe bang de beroepsdemonstranten zijn voor mensen die de 'discussie' zijn ontstegen. Dat zijn namelijk de mensen die het bestaan van de beroepsdemonstrant aantoonbaar overbodig maken. Eenzelfde iets overkwam de Braboneger, die ineens van alle kanten voor 'coon' werd uitgemaakt, omdat hij zelf geen probleem maakte van zijn huidskleur en zich graag gewoon met relativerend, nuchter cabaret bezighield.

Vage_eddie | 20-03-18 | 17:25

Ik sta-figuurlijk-helemaal achter Beau, hier in het koude Nederland.

Kuifje-in-Afrika | 20-03-18 | 17:02

Jos Brink, dàt was tenminste een echte heaumeau...

vinzepinz | 20-03-18 | 16:55

Als er een snack naar je vernoemd wordt genaamd het ‘Jos Brinkie’, wat een frikadel met satésaus is... Dan ben je serieus doorgedrongen tot alle lagen van de bevolking.

Noltie | 20-03-18 | 17:11

Laat die jongen lekker zingen wat ie wil. Stop het gezeik.

Sir Nastian | 20-03-18 | 16:36

Eens... ik ben hetero maar ik loop toch ook niet de hele dag met mijn l*l uit m'n broek.
Moet die knul dan de hele dag zijn gay-zijn gaan lopen uitdragen..?

alpha centauri | 20-03-18 | 17:52

Helemaal gelijk Jamai! Anders ga je Robert Long achterna.

McMarx | 20-03-18 | 16:34

Mijn hypothalamus is groter dan de jouwe?

HoezoStom? | 20-03-18 | 16:12

Wat een onnozel gedoe allemaal tegenwoordig op die tv. Ga lekker leven en stel je niet aan met dat homogedoe.

F1802 | 20-03-18 | 16:06

En heeft echt niets met Moslims te maken. Echt niet...

Kamervraag | 20-03-18 | 15:44

Leg eens uit dan? Of roep je dit bij ieder topic?

HoezoStom? | 20-03-18 | 16:09

Jamai loman lekker doen wat jezelf wil en waar jezelf achter staat. Laat de zelf benoemde spreekbuizen maar wat aan hun lip krijgen en helemaal als ze voor een ander gaan uit maken wat er wel en niet correct is.

bwanabanjo | 20-03-18 | 15:39

Ok, de nieuwe hit van Jamai:

Doe niet alsof je mij niet kent
nu ik de kracht heb opgevat
en eindelijk de moed eens had
te staan en spreken als een vent

ik ben door tunnels heengegaan
vol kou en duisternis en vocht
zo eenzaam was mij deze tocht
maar hier sta ik en zeg het nou:

misschien hou ik niet van een vrouw
maar op een andere manier
heb ik de deur wel op een kier
misschien hou ik gewoon van jou

Doe niet alsof ik jou niet ken
en loop niet weg van dit gesprek
met voetbalschoenen en je sjek
alleen omdat ik homo ben

want ik zag jouw autocomplete
toen ik zelf zocht op anabool
en zag toen wat daar achter school
jouw tunnel, eenzaamheid, verdriet

jouw tunnel, eenzaamheid, verdriet
ik wil dat wat ik heb gezien
nouja, vooruit alleen misschien
die leren attributen niet.

Hufterst | 20-03-18 | 15:28

Welkom in de club
www.youtube.com/watch?v=9VVFNgbsDC4
't ken nait
noem me geen mietje

Zwarte Spiegel
Niemandsverdriet
Leer een tweede huid
Afschudden des reptiels

Comfortabel in je eerste huid
Ogen spiegel des ziels
Voortschrijdend inzicht

Evolutie houdt een keer op
de beperktheid van het zicht
Snelheid van het licht.

In memoriam Stephen Hawking #beperktetijd

Hetkanverkeren | 20-03-18 | 16:18

Zuiver werkje op maat hoor, ik leef me een beetje in. Not that there's anything wrong with it.

Hufterst | 20-03-18 | 17:29

Wat een kut zuur land is het aan het worden.
krijg steeds te horen dat Nedrlanders gener neutraal moet worden.
Zingt een zanger gener neutrale liedjes en dan is het voor zuur en gener neutraal Nederland weer niet goed.
Vuilnisman kunnen die zakken ook mee!

jaap932057795966 | 20-03-18 | 15:26

of vuilnisvrouw of vuilnispersoon

echtpaul | 20-03-18 | 15:54

Gender

jaap932057795966 | 20-03-18 | 16:21

Precies, dat hele gezeik over diversiteit en gender neutraal. Flikker lekkker op en doe eens normaal! Iedereen moet doen wat hij/zij/? lekker vindt maar loop er niet mee te zeiken in de MSN shit or whatever. Fuck off!

Matwetwe | 20-03-18 | 18:38

Irene Zemelaar.

ristretto | 20-03-18 | 15:16

Pardon, ik las: 'Slechts tachtig uur' swaffelen, maar ook dat leek me weinig ivm twee jaar lang de buurvrouw filmen.

kleurdoosje | 20-03-18 | 15:53

Blanke hetero zoekt rijk wijf die kids wil. ben ik nou rassie ?

newray | 20-03-18 | 15:11

Ja je bent namelijk wit

Omebert | 20-03-18 | 16:26

Laat ze hun pijlen richten op de minister-president die krampachtig z'n geaardheid probeert te verbergen en daarmee het signaal afgeeft dat gay nog steeds niet ok is.

TheOneWhoKnocks | 20-03-18 | 15:10

En ik maar denken dat we vrijheid van meningsuiting hebben. Niet dus als het aan de sjw-drammers ligt. Vaffanculo Cornald.

ristretto | 20-03-18 | 15:09

Inderdaad. Hiermee geven ze de boodschap af dat elke homoseksueel zichzelf als een door de maatschappij achtergestelde rariteit moet zien. Je mág als homoseksueel, of iemand met een kleurtje helemaal niet lekker in je vel zitten van de Fatsoenspolitie, want daarmee ondergraaf je hun gelobby voor het Grote Goed. Als iemand met een kleurtje zich zo relaxed gedraagt als Jamai over zijn geaardheid doet, dan gaat men met de term 'huisneger' gooien. Dit is eigenlijk hetzelfde. Ze WILLEN geen maatschappelijke tolerantie/integratie/gelijkheid, omdat de reden tot dwepen (en dus reden tot bestaan) van de beroepsdemonstrant daarmee in het geding komt. Wat doe je als soldaat, wanneer de oorlog voorbij is en je nooit wat anders geleerd hebt?
Dat gevoel hebben mensen die hun hele leven rondom 'demonstreren' laten draaien dus ook.

Vage_eddie | 20-03-18 | 17:42

Die hele discussie is waanzin. De ene partij vindt dat liefdesliedjes van de zingende homo liedjes over homo-liefde moeten zijn, de andere partij wil 'genderneutraal' zijn en juist helemaal niet refereren aan hetero of homo, man of vrouw, door woordjes als 'hij' of 'zij' te mijden.. Ik weet niet wat het meest belachelijke terzake is.
Liefde is in essentie discriminatie, is het object van liefde verbijzonderen ten opzichte van al het andere. Een genderneutraal liefdesliedje is een contradictio in terminis, of een geforceerd omkatten van een echt liefdesliedje.

Schoorsteenveger | 20-03-18 | 15:06

Het feit dat het vooral dezelfde types zijn die altijd over futiliteiten struikelen...

BozePaarseMan | 20-03-18 | 15:09

Die Irene Hemelaar is links en heeft het over 'witten' terwijl ze blanken bedoeld. Ze zou eerst zichzelf moeten corrigeren voordat ze dat bij anderen doet.

BozePaarseMan | 20-03-18 | 15:03

Wat een redeneergeweld zeg... 'Gij moet op dat schild en ten strijde, of ge wilt of niet, want mensen voor u bla bla'

Als Jamai niet aktievistiesch wil zijn, is Jamai niet activistisch. Als Jamai zich daar niet prettig bij voelt, zich niet de beste persoon vindt om het te doen, of er gewoon absoluut de ballen zin in heeft, dan hoeft ie niks.

Wat een ontzettende rare en bezitterige gedachte dat mensen denken 'jij hebt een podium omdat je liedjes zingt dus je moet dat podium gebruiken om het over homorechten hebben.' Wie weet wil hij niet altijd de token-homo zijn?

Als de stroom liedjes stopt (of als mensen hem kotsbeu worden omdat je hem belt voor een liedje en dan iedere keer een homorechten-rant krijgt) en hij buiten een jaarlijks optreden in gaybar De Popcorn nergens werk kan vinden, dan zijn Maas en Hemelaar hem natuurlijk wel mooi vergeten. Geofferd op het altaar van het sociaal-liberalisme.

Sjors W. | 20-03-18 | 15:02

GS, jullie doen jezelf geen plezier met jullie topics. Eerst schrijven dat de wereld vergaat wegens sleepwetten etc, en even later met rellende homaeiiii komen als brekend topic. Ik begrijp wat jullie bedoeling is: dat Ollongren-gelul is niet belangrijk maar bij relnichten moet ik pas echt verontwaardigd zijn.

skoftig | 20-03-18 | 15:01

Nou ja... misschien wordt die sleepwet wel gebruikt om te kijken of je homo(vriendelijk) genoeg bentm

Zo daar zijn we weer. :P

nikolaos | 20-03-18 | 15:11

Die stemt waarschijnlijk op 66 die cornald

Omebert | 20-03-18 | 15:00

Weet je wat pas weinig aan bod komt in liedjes? Gehandicapten!

Ik zal bij gelegeneheid een liedtekst componeren om mijn steentje bij te dragen. Zo van iemand die echt geen benen meer heeft en ook helemaal scheel kijkt van de spasmes enzo.

Maar helaas moet dat wachten, ik heb werk en moet ik weer van alles doen nu.

Hufterst | 20-03-18 | 15:00

Wheelchair groupie van Alquin

C.Martel | 20-03-18 | 17:12

Koos Alberts: Ik slaap vannacht wel in de rolstoel, schat...

eerstneukendanpraten | 20-03-18 | 17:30

Televaag meldt nu dat Cornald en Beau het inmiddels flink met elkaar aan de stok hebben. Dat wil ik nou net niet weten.

LJBrinkhorst | 20-03-18 | 14:59

Had het van Beau niet verwacht, maar vind het wel mooi dat hij stelling neemt en Cornald er op wijst dat hij een hypocriete lul is.

Sjors W. | 20-03-18 | 15:10

Wat wordt ik als man kotsmisselijk van al dat politiek correcte gelul tegenwoordig. Mensen weten geen betekenis meer te geven aan hun eigen lege bestaan en trekken de "ik ben gekwetst of gediscrimineerd" kaart om aandacht te krijgen voor een ik besta ook momentje. Lekker je eigen mening als waarheid bij iedereen naar binnen willen rammen. Als laffe vegetariërs die geen vlees willen eten maar hun soja producten wel gewoon Hamburger of gehaktbal blijven noemen.
Ik ben als man geboren voel mij een man en wil als man aangesproken worden. Iemand die beweert dat ik anders ben neem ik niet serieus.
Succes met het schrijven van genderneutrale homoliedjes en een fijne linkse avond x

justtheblues | 20-03-18 | 14:59

Cornald ga maar zelf wat over je bottom blerren.

kleurdoosje | 20-03-18 | 14:55

Wat een kneuzen. Die homo-jongen hoeft zich helemaal niet te verdedigen. Die staat in het leven zoals je dat zou willen: gewoon openlijk homo zijn zonder er meteen weer een poppenkast van te maken. Dat werkt op termijn beter dan almaar polariseren en zogenaamd emanciperen door koketteren.
Daarnaast: hij is de artiest en hij bepaalt wat hij schrijft. Dan zo'n misselijke opmerking over zelf niets bijdragen? Dat is een uiting van iemand met een nauwe, vooringenomen kijk op de dingen

xspalm | 20-03-18 | 14:55

Behalve Achmed en zijn neef kan het intussen niemand een reet meer schelen of je het met jongetjes of meisjes doet. Maar goed. Tegenwoordig moet je je blijkbaar 1 keer per jaar in je roze reetveter op een praam in Amsterdam laten swaffelen om publiekelijk te bewijzen dat je (i) niets tegen homo's hebt en (ii) hard genoeg vecht voor homo-emancipatie. De homobeweging slaat wellicht een beetje door.

Zeddegeizot | 20-03-18 | 14:55

Ik ben 99% Homo Sapiens. Homo erectus zodra het op spelling aankomt. Rip necrosis

Feynman | 20-03-18 | 14:54

Rip

Omebert | 20-03-18 | 15:02

Je spelling is je vergeven, Feynman.
En ja, ik mis necrosis ook nog steeds in de panelen.
Nooit meer bammetjes smeren na zijn vrolijke gezwaai...

Wijze uit het Oosten | 20-03-18 | 15:38

GS, kunnen jullie dit soort topics bundelen en geprint op de lage tafels van de kappersruimte laten terechtkomen? Naast de Prive.

skoftig | 20-03-18 | 14:54

Die gekke jongen denkt dat hij dat zelf kan beslissen !

Castor12 | 20-03-18 | 14:48

Waarom moet ik als ik Cornald Maas zie denken aan "De bruine Ridder" van Waardenberg en De Jong ?...
www.youtube.com/watch?v=0kWKDbtM_sY

Wijze uit het Oosten | 20-03-18 | 14:48

Hoe zou het dan zitten met pianisten of violisten die homo hebben? En die spelen dan iets van Mozart, zoals bekend een uberhetero, mag dat dan ook niet van Cornald Maas?

brutus68 | 20-03-18 | 14:45

Nee, mag ook niet. Wagner daarentegen.....

Iknowall | 20-03-18 | 18:12

Kon ik nog maar even bij u blijven
menig pik teveel
stug blijven slikken
zo'n troubadour uw deel

Gulzigheids des wadden
Slikken buitengaats
Glibberen doet wikken
Een ieders ingang

Des vaderlands glorie
het wonder klapschaats.

Hetkanverkeren | 20-03-18 | 14:45

Met al mijn spijt achteraf
dit zielig rijmpje
graag opgedragen aan Ireen Wust
zelf kan ik niet schaatsen.

Hetkanverkeren | 20-03-18 | 15:08

Jamai won destijds omdát hij hosmo had, maar omdat ze hem daarom hebben laten winnen, is hij toch niet automatisch het retenjong van de hosmo-gemeenschap geworden? De schandknaap die precies moet zeggen wat anderen willen?
Het verschil tussen hosmo en heetro is dat hosmo's relatief veel vaker hun geaardheid lopen uit te dragen, uit te venten. Dat terwijl het gros van de mensen helemaal geen interesse heeft in de bed-voorkeur van andere mensen. Dus dat Jamai dat voor zichzelf houdt, lijkt me prima. Dat hij het ís maakt niet automatisch dat hij het moet uitventen, toch?
En precies daarom houd hij zich op de vlakte. Net als ik, net als heel veel mensen in Nederland. Alleen niet zoals zoveel gay artiesten die alleen artiest zijn geworden doordat ze met het kontje omhoog gingen. En volgens mij is dat laatste nou net waar het om gaat.

Bakkeleures | 20-03-18 | 14:44

Modern linkse haat: je moet als lid van een sub-groep in al je uitingen de lofprijzingen van de diversiteitsrevolutie zingen. Anders ben je anti-revolutionair. Een homo mag geen seconde niet-homo zijn, en moet het homo-zijn overal in benadrukken. Dat is linkse 'vrijheid'.

arbanafal | 20-03-18 | 14:44

Man denkt niet in hokjes en wordt daar door andere hokjesdenkers die hem in hun hokje plaatsen op aangesproken.
Kudos voor Bo.

Ares | 20-03-18 | 14:43

mooi gezegd ja!

letopuwzaak | 20-03-18 | 21:08

Mensen die deugen weten alles beter. Ook wat goed voor jou en mij is, al weet je dat zelf niet. Snap dat dan!

MugwumpJism | 20-03-18 | 14:42

SJW'ers die wel even gaan bepalen wat je wel en niet mag zingen. Die lieden houden er echt de meest bizarre denkwijzen op na. Ik kan wederom niks anders dan dit zien als een gevalletje koekkoek in de bovenkamer. Maar hee, als je het euroshitty Songfestival kunt becommentariëren zonder jezelf daarna op te willen hangen dan ben je dan ook inderdaad een bijzonder geval.

VeelTeSteil | 20-03-18 | 14:40

Maar eh... homo’s hebben toch al de songfestivalliedjes, Abba, de Pet Shop Boys de Toppers en Willeke Alberti? Is dat niet genoeg?

Stormageddon | 20-03-18 | 14:39

Marianne Rosenberg, Gloria Gaynor, communards, Shirley Bassey... Andsoon

Jos Tiebent | 20-03-18 | 15:16

@Patje2011 | 20-03-18 | 15:12
A local shop for local people. We don’t want strangers here.

Stormageddon | 20-03-18 | 18:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Cornald Maas, die jaarlijks de Gordel wordt uitgerukt om wat snedige commentaartjes te leveren bij het songfestival. Voor de rest heeft de goede man een volstrekt betekenisloos professioneel bestaan. Laat Jamai met rust man. En ga lekker Jimmy Sommerville luisteren joh.

LJBrinkhorst | 20-03-18 | 14:38

Ik las Jimmy Saville.

Glasgow Argus | 20-03-18 | 14:39

Ik moet altijd lachen als ik Jimmy zie dansen.

Patje2011 | 20-03-18 | 14:41

Er gaat niets boven een lekkere kerel; vraag maar aan mijn schoonzuster.

Nelis SplitBloes | 20-03-18 | 14:37

" Diep in mijn arse " van Andre Blaas Es werd anders vaak genoeg gedraaid op de radio .

Castor12 | 20-03-18 | 14:37

hahahaha

LJBrinkhorst | 20-03-18 | 14:40

Wat een non-discussie...
Man, man, man, moet elke hetero dan ook een voorvechter zijn voor heteroliefde ?
Wat mij betreft val je op paarse tuinkabouters, maar moet dat in mijn gezicht geduwd worden dan ?

Wijze uit het Oosten | 20-03-18 | 14:35

Besteed als 'integere 'homo liever eens aandacht aan al die vrouwen die achtergelaten worden door kasthomo's die en masse door de jonge homo's uit hun kast worden getrokken! Hun stem wordt nergens gehoord maar ze zijn wel hun leven lang bedrogen!!! COC heeft nooit iets voor hen gedaan. Dit soort vrouwen zit in de kast waar de homo uit is gekomen en de maatschappij laat dat liever, is maar een vrouw weetjewel.... HEN valt hoon ten deel. Een homo wordt door homo's zelf heilig verklaard. Een gebrek aan zelfreflectie is het eerste waar een homo aan lijdt...

pigadaki | 20-03-18 | 14:34

Waarom die vrouwen als slachtoffer neerzetten? Misschien zijn die mannen wel homo geworden door die vrouwen of hebben die vrouwen een vrouwelijke man uitgekozen. Waarom vrouwen altijd als zwak en slachtoffer behandelen?

i-Wonder | 20-03-18 | 14:38

I-wonder dit gaat over een oudere generatie. dit zijn 'straight gays'die eigenlijk geen homo wilden zijn en een vrouw als 'dekmantel' gebruiken zonder dat zij het weet. Er zijn er (waarschijnlijk want cijfers zijn er niet) 100.000 in NL. Totdat de vrouw er achter komt... nu met fb e.d. Deze vrouwen zijn wel degelijk misbruikt voor HUN doel

pigadaki | 20-03-18 | 14:45

Ach. Ik heb ook wel eens een relatie gehad met een meid die aan het eind van de relatie erachter kwam dat hetgeen zij vermoedde waarheid bleek te zijn en ze mij gebruikte om te testen of ze toch niet hetero was. Was ze toch zo lesbo als maar kan.

Die dingen gebeuren. Sommigen gaan daar kapot aan, de meesten niet hoor. Geldt voor vrouwen neem ik aan ook en die hebben dan vaak nog een grotere kring van mensen die hen supporten mannen meestal niet. Dus ik denk dat het wel meevalt.

VeelTeSteil | 20-03-18 | 14:45

Maar wat vindt über-heaumeau Tofik hier nu van?

eerstneukendanpraten | 20-03-18 | 14:34

Vraag hem vanavond eens bij de clubavond van "De hitsige huisvaderhomo".

DrumPiet | 20-03-18 | 14:43

@ DrumPiet

Dacht dat ik jou permanent geblokt had, hoe krijg je het weer voor elkaar?

eerstneukendanpraten | 20-03-18 | 14:52

eerstneukendanpraten | 20-03-18 | 14:52
Een kroontje kopen zuunige miegerd. ;)

DrumPiet | 20-03-18 | 15:27

Dus als Jamai gebruikt maakt van zijn artistieke vrijheid en zich tevens beroept op zijn vrije keuze om iets wel of niet te benoemen dat dien je kaltgestellt te worden door de linksmediale deugPolizei?
Want dat mag niet?

leo de pejo | 20-03-18 | 14:34

Gisteren was ik mijn sleutels kwijt, Toch zeker 5.5min lopen zoeken, toen bleek dat ik het bosje in mijn mond had zitten. Spannend, maar we hebben ook gelachen.

Toetsenbordcomplex | 20-03-18 | 14:33

Lmao! Uitstekende samenvatting.

Basil Fawlty | 20-03-18 | 14:37

Weest blij dat je het bosje niet aan het andere eind van je digestieve systeem terugvond !

Wijze uit het Oosten | 20-03-18 | 14:39

Het zal mij een worst zijn waarover hij zingt. Tadaa!

Patje2011 | 20-03-18 | 14:32

Foei. In de showbizz wordt u geacht netjes & inclusief binnen de lijntjes van uw (gender/ras/kleur) identiteit te kleuren.
Anders problemen.

Jan Passant mk2 | 20-03-18 | 14:30

Buitengewoon interessant dit.

zeeman73 | 20-03-18 | 14:28

Helaas ik heb geen afwijking.

TheOneWhoKnocks | 20-03-18 | 14:28

Dat is anders een behoorlijke afwijking

bergsbeklimmer | 20-03-18 | 15:35

Wanneer komt er eens een HETERO parade? Stelletje flikkers!

keestelpro | 20-03-18 | 14:27

De carnavalsoptocht is er voor u

Menage00 | 20-03-18 | 14:32

Ook al zet je een pistool tegen mijn hoofd, zou ik nog niet 1 nummer van deze man kunnen opnoemen.

Bennie Boos | 20-03-18 | 14:24

"Sorry seems to be the hardest word" ... gaat over een homo en een andere homo en is geschreven door een homo en een andere homo, maar ... niet homo genoeg helaas omdat hij zelf geen liedjes maakt over homo's. Maar het is niet genoeg voor sommige mensen met homo and it's getting more and more absurd www.youtube.com/watch?v=RsTwmZXGsPA

Watching the Wheels | 20-03-18 | 14:37

Heeft Cornald de laatste tijd niet voldoende succes meer bij het cruisen of is het gewoon te koud voor de pielemuis van meneer? Lijkt me een zure reactie van een jaloerse nicht...

mad love is coming | 20-03-18 | 14:24

Pas als het ECHT koud is krijgt hij een stijve.....

Iknowall | 20-03-18 | 17:56

Wat zijn het toch vreselijke mensen, laat die Jamai lekker zelf bepalen wat hij wel of niet doet. Hoe komt het in mensen op om regels op te stellen voor wat een artiest wel of niet maakt?

Watching the Wheels | 20-03-18 | 14:22

Flikker op Cornald Maas. Als jij vindt dat er activistische heaumeaux liedjes gezongen moeten worden dan ga je toch lekker zelf zingen. Of zou je dan door de mand vallen als niets-kunner? Domoor (en ja 2x pun intended)

JanVergoor | 20-03-18 | 14:22

En zo zie je maar weer dat identity politics geen happy end kent.

GroetenVanUrk | 20-03-18 | 14:20

Moet hij nou zijn homo-pas inleveren?

Grijsbeer | 20-03-18 | 14:19

Ik herken me wel in Jamai.
Ik ben blank, bevoorrecht, man, hetero en rechtshandig.
Ook ik heb nooit de drang om zulke triviale zaken mijn persoonlijkheid te laten bepalen. Alhoewel de samenleving er geloof ik om smeekt dat ik me inzet tegen vrouwen en voor slavernij.

two ball cane | 20-03-18 | 14:19

Je moet je schamen... ;-)

kempenaer | 20-03-18 | 15:46

Mooi dat er nog gematigde homo's zijn zoals Jamai. Tegenwoordig lijken de meeste homo's haast veganisten, werkelijk álles in hun leven draait om hun seksuele voorkeur.

solcama | 20-03-18 | 14:18

Het is geen onzin, LinkeLotje.

solcama | 20-03-18 | 14:29

Ik denk dat lotje wel gelijk heeft wat betreft het aantal Sol. Het is niet eens zo'n heel grote groep LGBT...-fundamentalisten.
Ik denk wel dat je gelijk hebt als je zegt dat dit soort mensen meer invloed heeft dan je zou verwachten.

nikolaos | 20-03-18 | 14:36

Dat was erg onaardig van mij.

LinkeLotje | 20-03-18 | 14:38
▼ 1 antwoord verborgen

Kweetniet, ben zelf meer een rimmer.

DrumPiet | 20-03-18 | 14:23

Aaah Red Dwarf, Britse humor SF. Haha, echt tof Stormageddon. Er zijn nieuwe afleveringen op Dave Channel!
Laatst nog oude aflevering gekeken: last living human Lister leert Android Kryton liegen.
'Smeeeee, smeeee, oh I can't do it Sir. The human cataristic I admire the most: lying' 'It's simple Kryton, this is a banana, say it: a banana' 'But it's a orange Sir.'

kleurdoosje | 20-03-18 | 15:16

Wat Beau zegt dan maar.
Voor de rest interesseert deze nichtenfittie mij geen redt.

DrumPiet | 20-03-18 | 14:16

Voor straf ga ik zijn lp niet kopen.

De musso linie | 20-03-18 | 14:14

Inderdaad ... moet hij maar een homonummer maken (proest).

Watching the Wheels | 20-03-18 | 14:24

Nederland is af, alles is klaar.

i-Wonder | 20-03-18 | 14:12

Waar gaat dit in godsnaam over. Nederland, ooh Nederland, een groot psychiatrisch (zieken)huis.

De Evangelist | 20-03-18 | 14:09

Dat wilde ik nou ook net zeggen..... Je was me voor!

Brou Is Back | 20-03-18 | 14:12

En het hoofdkantoor staat in DenHaag.

Leffe Blonde | 20-03-18 | 17:35

en de patiënten zitten in de regering en het parlement....

Iknowall | 20-03-18 | 17:53

Tja. Wat moet je hiervan vinden.

Gomezlopez | 20-03-18 | 14:09

Niets

flesje | 20-03-18 | 14:23

Jamai Loman is dat dikke bebrilde ventje dat ooit eens een talentenjacht op de kwelbuis won.

Een liedjeszanger van middelmatig talent. Hou nu eens op om van iedereen Rosa Parks te maken. Busladingen van dit kaliber zitten aan tafel bij de wereld dramt door om meninkjes te uiten die morgen weer achterhaald zijn door de volgende #ophef.

Laten we onszelf een goede zaak doen door te stoppen met het eurovisiekwelfstival. Kan Cornald Maas met pensioen en zich bezig houden met zijn geraniums.

Glasgow Argus | 20-03-18 | 14:09

Het is een stompzinnige, maar hilarische discussie. Al die hysterische SJW’ers die elkaar de maat nemen, schitterend!

kempenaer | 20-03-18 | 14:07

Dus als je een homo bent moet je perse lekker activistisch doen in alles wat je doet. Flikker toch op. Jamai moet gewoon doen waar die zin in heeft, hij is niemand wat verschuldigd.

Menage00 | 20-03-18 | 14:07

Ondergewaardeerde reactie

MemeMagieIsEcht | 20-03-18 | 14:32

Nou ben ik al een poosje verlost van Nederlands "entertainment" maar wie zijn al deze mensen?
Ken alleen Beau nog van naam

Ikdus | 20-03-18 | 14:07

En iedereen hep een mening!

Nacho_Vidal | 20-03-18 | 14:07

*mompelt iets van een poepgat*

knutsel_ | 20-03-18 | 14:13

REAGEER OOK