Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Tom Staal versus nepnieuwsminister Ollongren die tegen haar zin naar Brussel moet

En we hebben een meerderheid!

Hemeltergende en de wens van de Kamer negerende censuuromarming op GTSV hedenavond, en uiteraard ook een lekkere puh voor jonkvrouw Kafka Orwellongren. Zoals u vanmiddag las moet zij van de Tweede Kamer naar Brussel om nepnieuwsbureau EUvsDisinfo kapot te maken, waar ze he-le-maal geen zin in heeft. Dus wij gaan nog even lekker wrijven in de Brusselse D66-vlek die EUvsDisinfo aan het worden is. Want probeert een minister zich hier nu onder een wens van de Kamer uit te formuleren? Dat laten coalitiepartners vvd en ChristenUnie, die voor de motie stemden, toch niet gebeuren? Kom er maar in Tom Staal!

Reaguursels

Inloggen

Dit was overtuigender dan haar sleepnetwet argumentatie.

O2Neutraal | 07-03-18 | 21:52
-weggejorist en opgerot-
Gustafson | 07-03-18 | 17:25

Waarom probeert die natnek steeds een wij tegen zij te creëren? Wat een tenenkrommende provocatie strategie.

metverbazing | 07-03-18 | 11:22

Ik blijf dit een hele enge mevrouw vinden... Ze heeft nu een slagje verloren, maar de strijd is wat haar betreft nog niet gestreden... Ben echt heel benieuwd wat haar echte plannen zijn met Nederland, onze democratie en onze rechtsstaat. Ik vermoed dat zij onder het genot van een kopje koffie met haar Bilderberg vriendin Beatrix allang een hele strategie heeft uitgezet. Wordt vervolgd....

Mark zit te Dutten | 07-03-18 | 10:45 | 1

Nou ramen en deuren maar sluiten dan. Maar vergeet niet het spionnetje in de voordeur.

Beste_Landgenoten | 07-03-18 | 13:13

Die heks was zeker goed bezig, maar dat komt ook omdat Tom niet met volledig gestrekt been erin gaat. Volgende keer graag wel Tom, bedoel, het is maar een minister....

PijlVader | 07-03-18 | 10:32

ik vond Ollongren wel sterk in dit interview. Ze bleef goed overeind en liet zich niet provoceren richting het censuur kamp. Integendeel. Hoe meer interviews ik van haar zie hoe beter ik haar vind.

Beste_Landgenoten | 07-03-18 | 10:08 | 3

Hoe vaker u iets plaatst hoe meer u door de mand valt. Wat zal het in de toekomst heerlijk normaal voor iedereen worden zonder al het volksverlakkend gespuis. De rust zal wederkeren.

Meneer_de_uil_13 | 07-03-18 | 10:31

Als u meent wat u hier schrijft dan heeft u geen benul van lichaamstaal. Die verraadt overduidelijk dat zij zich niet op haar gemak voelt. Die opengesperde ogen verraden dat ze zich niet op haar gemak voelt, dat ze weet dat er iets niet klopt aan haar verhaal. De permanente lach zegt dat ze dat probeert te camoufleren. Ook tijdens het gesprek beginnen met een vertrek zegt dat ze Tom eigenlijk liever wil ontlopen voor te scherpe vragen.

Angelica | 07-03-18 | 10:58

Angelica | 07-03-18 | 10:58 |
Wie zou wel op zijn gemak zijn? Je weet dat een interview volgt dat eigenlijk geen interview is maar een beschuldiging en de knip-en-plak regie ligt bij de ander. Dus uiteraard weet je dat het lastig wordt, maar desondanks doet ze geen Vogelaartje.

Beste_Landgenoten | 07-03-18 | 13:11

In Amerika zeggen ze over zo'n dame: she just does'nt get it, does she.

Koonkluk Huis | 07-03-18 | 09:58

Ik dweep met Tom , maar vond dit minder sterk. Liep toch een beetje in de charme val waar de heks uren op heeft geoefend .

daytripper | 07-03-18 | 09:53 | 1

Hij was inderdaad te aardig.

Muuke | 07-03-18 | 10:49

Ollongren snapt dat het kleine Nederland, zeker na het nepverhaal van Zijlstra, binnen Europa niet zoveel kan doen. Het betreffende EU-bureau moet natuurlijk opgeheven worden, maar dan wordt er vast iets nieuws opgetuigd. Ook dat zal dan discutabel blijven, want hoe stel onafhankelijk vast wat nepnieuws is.

Mannes | 07-03-18 | 09:47

Een charmeoffensief van Ollongren.
Ik ben even de inhoud van mijn maag aan het bekijken.

LuckyGirl | 07-03-18 | 09:41 | 1

LuckyGirl | 07-03-18 | 09:41,
Hihihi, ik houd hiervan.

Bad - Casey | 07-03-18 | 09:44

"Echt nepnieuws".....
Ollongren lijkt verdwaasd een onderscheid te willen maken tussen nepnieuws dat echt nepnieuws is en nepnieuws dat níet echt nepnieuws is. Wordt wel ingewikkeld zo. "Dit is echt nepnieuws, daar kunt u echt van op aan" lijkt me niet echt overtuigend.

Schoorsteenveger | 07-03-18 | 09:08 | 6

O2Neutraal | 07-03-18 | 09:17 |,
Fascinerend, wat een visionair die Orwell ( schrijver ) en die andere als filmmaker ook ( ik raak altijd qua naam in de war, tussen deze 2 genisten ) " Orson Welles ".
En beiden waren, visionair.

Bad - Casey | 07-03-18 | 09:31

gelukzoeker | 07-03-18 | 09:24,
Hmmm, zachte muren, zegt u ?!
Ik zie alleen maar harde muren en ik kijk naar buiten en het nieuws.
Ik constateer dus, dat ' wij " binnen zitten en de idioten daarbuiten, de totale macht hebben.
Ik ken onze staatsinrichting, maar wederom niet verwacht dat het een "echte " inrichting' zou worden.
Zoals ik hierboven beschreven had, onze samenleving zijn de harde muren geworden.
Waarom Hard ?!
Als je de problemen benoemd, dan loopt men dus tegen muren op... en das dan hard.

Bad - Casey | 07-03-18 | 09:39

Bad - Casey | 07-03-18 | 09:31
Bedankt voor de naam, zal eens kijken wat meneer Welles allemaal heeft geschreven.

O2Neutraal | 07-03-18 | 21:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vond Tom Staal, wederom vervelend voor Ollongren ( das altijd goed ), deze dame van adel, heeft gewoon schijt aan ons "klootjesvolk "en gaat door met haar " volgens mij, ( Bilderbergplan ) ".
De Fransen hadden het/hebben door, zet nooit iemand van adel in democratische middelpunt, verdorie zij ( het Kabinet ) zetten gewoon een ongekozen ( Ollongren ) Jonkvrouw op een Ministerpost ?!
Meneer Terlouw, doe hier iets aan, uw partij zit nu vol met lieden waar u en uw leider ooit tegen streed.
P. s. weet natuurlijk niet of meneer Terlouw dit leest?
Maar ik hoop het ... sechts een klein beetje.

Bad - Casey | 07-03-18 | 08:45 | 1

Bad - Casey | 07-03-18 | 08:45 |,
Volgens de leider van 66, is een politici gevaarlijk als het fictie is wat een politici beschrijft in zijn boek |( ging over vrouwen in Baudet zijn roman ) ?!
Welnu Mijnheer Terlouw, u bent dus niet te vertrouwen, volgens de leider van 66, want u heeft 1 van de meest prachtige kinderboeken geschreven ( zo niet meerderen ).
Maar volgens de leider van 66, zijn dit soort politici niet te vertrouwen, nagenoeg zijn bijna al uw mooie boeken gebaseerd op fictie, dus........
Afgelopen zondag, op WNL des avonds, zei de " lijder " van 66 dit t. o. v. Dhr. Niemann.

Bad - Casey | 07-03-18 | 08:57

Ze heeft dezelfde glimlach als pispot Paay.

Alquest | 07-03-18 | 08:44 | 2

Alquest --Mag het voor 1 keertje een gore vieze stinkende beerput zijn vandaag??? aub ,dank U wel.??

gelukzoeker | 07-03-18 | 09:17

Alquest | 07-03-18 | 08:44,
Liever 10.000 x Paay ( heel soms houd ik van overdrijven ), dan deze engnek.

Bad - Casey | 07-03-18 | 09:21

De hele DDR66 fractie is tegen de motie en dus voor die censuurclub. Wat een ongelofelijk enge partij is dat geworden sinds Tsaar Alexander daar de scepter zwaait.

medusa324 | 07-03-18 | 08:23 | 2

medusa324----DDR6666 Tsaar Alexander zegt U? De haat demoon van de hardwerkende Nederlander,de vieze gore smeerpijp van de Penthouse crimme Alexkanker de grote en zijn vuige gore clubje noem ik die zooi.En dan nog enkel om het vandaag een beetje netjes te houden ,anders kwam die tieftes graftak er echt ongenadiglijk van af. Fijne dag nog allemaal,hier schijnt het zonnetje.

gelukzoeker | 07-03-18 | 08:35

Schijnt dat zijn handjes zwaaien, ik geloof dat wel hij is een brok ingehouden agressie

Bokito ergo sum | 07-03-18 | 08:36

Jammergenoeg is het enige waar tegen gestreden wordt de veroordeling van de vrije pers door overheden. Dan wordt het stempel “nepnieuws” gewoon vervangen door “afhankelijk”. Ofwel euvsdisinfo mag “westers” nieuws niet veroordelen, maar alle rest graag. Eigenlijk moet dat clubje hernoemd worden naar WestvsTheRest. En het bestaan ervan alleen al motiveert om beter naar de rest te gaan luisteren.

Balgesjaakt | 07-03-18 | 08:21 | 1

Balgesjaakt |--Hair--Hair.box +5

gelukzoeker | 07-03-18 | 08:41

Ze lijkt op die tweede vrouw van Ragnar Lothbrock. Wellicht brengt zij ook zo'n monster voort als Ivar the Boneless.

GraafKaasschaaf | 07-03-18 | 07:59 | 1

GraafKaasschaaf--Ze lijkt eerder een Boneless gender inktvis met 187 armen en krab en murene tegelijk.

gelukzoeker | 07-03-18 | 08:46

Deze vrouw heeft het achter haar ellebogen, is achterbaks en gluiperig. Het heeft weinig zin om netjes te blijven communiceren met dit mens. Die.moet je gelijkwaardig aanpakken. Lieg, verspreid leugens, polariseer, demoniseer haar. Ze maakt misbruik van de beschaafdheid van anderen. Dit type mens kent helemaal geen moraal meer. Volkomen verpest en door en door gewend om altijd haar zin te krijgen. Mega gevaarlijke vrouw. Vooral dat achterbakse gedrag baart mij grote zorgen. Ze heeft werkelijk schijt aan democratie en kijkt duidelijk neer op miljoenen mensen die ze wegzet als tokkies of ordinair gepeupel. Slechte vrouw, slecjte politicus, slecht mens.

Dutchbeaurouge | 07-03-18 | 07:54 | 2

Dutchbeaurouge---|Is net wat U zegt ,zij verdiend het absoluut niet om netjes te blijven communiceren zoals wij reaguurders het normalitair in ons genen hebben ,dat vuige gore stinkende ongewassen schurft viswijf van ddr 666.

gelukzoeker | 07-03-18 | 08:52

Gelukzoeker, wil je mij aub niet met die politieke kliek op 1 kar zetten?

Dutchbeaurouge | 07-03-18 | 09:42

Die lege ogen, brrr

Bokito ergo sum | 07-03-18 | 07:36 | 1

Bokito ergo sum-----Lege ogen zegt U??? de hele donderse gore stinkhell zie ik er in.Brrrrrrrr

gelukzoeker | 07-03-18 | 08:54

Ok, prima, je kan voor of tegen een referendum zijn met als argumentatie dat je de representatieve democratie zoals we deze kennen uitstekend functioneert.

Als met 76 stemmen het referendum wordt afgeschaft sprint de minister vol enthousiasme om de wet er door heen te jassen.

Als met 109 stemmen een motie wordt aangenomen heeft dezelfde minister er lak aan.

Wie de fuck representeert deze ongekozen mevrouw? Vaffanculo.

ristretto | 07-03-18 | 07:26 | 2

Deze mevrouw representeert klaarblijkelijk de EU. Precies zoals die instantie functioneert, functioneert zij; onbekend, niet verkozen, veel ambtelijke taal, weinig boodschap aan de bevolking, wars van de bevolking, handelend voor een voor de bevolking onbekende macht.
Het vreemdste is dat echt bijna niemand deze mevrouw heeft zien aankomen behalve de 'beslissers'. Van het ene op het andere moment zat ze aan de knoppen en moest ze leren zich politiek te verweren tegen 'de mense' (zie haar eerste optreden voor Tom's plopkap). Inmiddels heeft ze wat training gehad en liegt ze vrolijk er op los door stroop om de mond te smeren en eigenlijk niets toe te geven.
Hele gevaarlijke mevrouw.
Moest even googelen wat je laatste woord betekent ;)

EEnzame SchizofrEEN | 07-03-18 | 07:33

ristretto--Wel een beetje netjes blijven graag ,kost een beetje moeite met zo`n heks ik weet het,maar mij lukt het ook. Krijg wel wat hekel aan mijzelf maar so wat.

gelukzoeker | 07-03-18 | 08:56

Haar antwoord is zoo referendum. We hebben een antwoord en nu gaan we kijken hoe hier mee omgaan. *zucht* Zij gaat het gewoon laten gebeuren, dat de EU zegt 'dank voor de suggestie, en we gaan weer dóór'. Vermoeiend mens Kajsa Trollolongren.

Libertarianism | 07-03-18 | 07:14 | 1

Ja inderdaad: ze ziet de Kamer meer als raadgevend. Het is natuurlijk ook heel makkelijk later te zeggen dat de andere lidstaten ermee door willen. Wat men in Den Haag besluit doet er ook steeds minder toe.

Simon_GS | 07-03-18 | 08:10

Tom Staal kan toch niet de brug maken EU maakt fout dus hele EU eruit.
Er zit een boutje los aan de auto dus de hele auto moet weg. Dat werkt niet, dan zegt Ollongren, helemaal eens, neem een ander boutje en draait het maar weer vast.
Dat is iets anders dan opstapelen wat er nog meer fout + goed is en dan kijken waar de weegschaal heengaat. Het enige dat je nu ziet is dat Tom Staal een vreemde manier van conclusie trekken lijkt te hebben. Niet handig, niet rechts maar averrechts.

kloopindeslootjijook | 07-03-18 | 06:47 | 3

Raar vergelijk. Er zit niet alleen een boutje los aan de auto, de hele auto ligt op ramkoers met het volk.
Hoe wil je je als overheid gaan bemoeien met de vrij pers zonder je daarmee te bemoeien? Hoe dan, Ollongren? Dat uitgerekend '66 deze motie niet steunde is een gotspe van jewelste.

Harry Turtle | 07-03-18 | 06:57

Je hebt een Dodge ram van gekocht en bent erachter gekomen dat dat helemaal niet zo handig is in Nederland. Veel te groot, zuipt te veel, en veel te log om door de smalle straten mee te manouvreren. Dus je komt tot de conclusie dat je hem beter kan vervangen door een klein flexibel autootje.

Wim_Kut | 07-03-18 | 07:22

Harry Turtle | 07-03-18 | 06:57
Kan zijn dat de hele auto ligt op ramkoers met het volk. Moet Tom Staal dat zeggen. Hij heeft het over een los boutje.

kloopindeslootjijook | 07-03-18 | 07:39

Hoe je het ook wendt of keert, zowel de directe- als de representatieve democratie afschaffen is inderdaad bestuurlijke vernieuwing.

Harry Turtle | 07-03-18 | 06:44 | 2

Dat is niet verwarren , maar bewust gebruik van termen met een bepaalde lading ( positief , neutraal dan wel negatief ) voor andere zaken om de meningsvorming hierover bij het publiek te beïnvloeden.
Voorbeelden.
“ Europa “ versus “ EU “
“ Populistisch “ verus “ democratisch “
“ Vluchteling “ versus “ immigrant “
“ Klimaat “ , “ milieu “ , “ weer “
Zaken die allemaal een eigen , veel preciezere naam - die natuurlijk niet gebruikt wordt want dan werkt de truc niet )
Met name eurofiel links is meester in het gebruik van dit kunstje.
Bestrijding is relatief makkelijk - gebruik consequent de juiste benaming voor zaken en eurofiel links staat met de mond vol tanden en lege handen.

enorme sukkelzak | 07-03-18 | 08:03

LOL

O2Neutraal | 07-03-18 | 09:18

Men verwart Europa nog steeds met de EU, twee verschillende dingen.

Ik zal het nog een keer uitleggen:

De EU is een corrupte anti-democratische bende waar je niet bij wil horen, de administratie vliegt daar regelmatig per ongeluk in brand zodat niemand de declaratie bonnetjes kan controleren. En ow ja, de begroting is niet sluitend, dus of U nog even een paar miljard wil overmaken.

Europa is een geografisch continent waarvan veel landen niet bij de EU horen. Jammer dat Nederland er (nog) niet uit is.

De Britten nemen weer het moedige voortouw, door onafhankelijk te blijven.

Hersenspray | 07-03-18 | 05:38 | 1

En Rusland hoort ook bij Europa.

Mark_D_NL | 07-03-18 | 05:40

Ollengren is pure middelmaat. Na al die interviews en media optredens zie je dat ze te licht is. Ze is makkelijk beinvloedbaar, heeft belangen bij o.a. Bea en teveel nutteloze egocentrische geldingsdrang. En die middelmaat plus die belangen gaan Ollengren breken. Peter's principle is weer eens bewezen.

Mark_D_NL | 07-03-18 | 04:43 | 1

Niet alle onderzoeken bewijzen het Peter Principle, maar Orwellongren lijkt het inderdaad te bevestigen.

O2Neutraal | 07-03-18 | 09:19

Over FakeNews gesproken. En Staal;
www.nu.nl/economie/5164802/trumps-eco...

Als u nog aandelen in de staalindustrie heeft; consider it fucked. Trumpzilla zet zijn stampede door de wereldeconomie door. Zet u maar schrap!

Boris Poepnagel | 07-03-18 | 02:33 | 3

Ja, wat is daar mis mee. Dat Nederland zo stom is om zich geheel afhankelijk te maken van derden is een hele grote fout. Uuh, ik wil een schip bouwen, maar ehhh, ik kan geen staal maken. Even aan onze vijand vrgaen of ze wat staal over hebben. Trump snapt het heel goed. Ik zeg Hup Trump. De USA en Nederland hebben zichzelf uitverkocht. En die klap gata keihard aankomen. Nederlandse middenklasse heeft allang verloren van de Indiase en Chineze middenklasse. En Trump gaat daar een stokje voor steken voor de USA middenklasse. En die eu club met hun tegenreactie overschatten zichzelf schromelijk.

Mark_D_NL | 07-03-18 | 04:46

He een kennis die hier niet blij van zal worden. Maar om nu te stellen dat we ons schrap moeten zetten? Zoals Mark-D al opmerkt, is wat Trump doet niet verkeerd als je het eens vanuit US standpunt bekijkt. Stel je eens voor dat er hier in NL iemand in de politiek opstaat die als eerste voor de Nederlandse bevolking opkomt en daarmee tegen de EU zegt dat ze het voorlopig even zonder onze bijdrage moeten doen? Mijn stem zou die direct krijgen. En uiteraard zouden op dat moment alle EU aanhangers volledig in paniek schieten en roepen dat we gedoemd zijn.

EEnzame SchizofrEEN | 07-03-18 | 07:27

Go Trump!
Hij komt wél z'n beloftes na!

BosrandDirk | 07-03-18 | 10:15

Op een dag kan nieuws nep zijn. Ik bedoel, daar is het ‘nieuws’ voor.

koperbij | 07-03-18 | 01:54 | 2

Nieuws krijg je van de bron. Kranten en Nieuws programma' s zijn entertainement.

Mark_D_NL | 07-03-18 | 04:48

Ik bedoel ook: morgen komt sex met een robot. Is dat nep?

koperbij | 07-03-18 | 09:15

Volldig Orwelliaans. Zij gaat op de barricaden voor GeenStijl. Begrijpt zij zelf niet dat zij weer enige liters giet in het vat met Ongeloofwaardigmakende Wijn, die wij geacht worden te nuttigen. Wat een Nieuwspraak! Hoe inmens dom kun je zijn.

Oh, ja, heer Staal, houdt het s.v.p. bij het woord EU, niet "Europa" gebruiken, dan lijkt het net alsof u een Rob Tripje doet.

Natuurlijk ligt de journalistiek in een aantal landen van Europa ook onder vuur, maar laten we het even beperken tot datgene wat mevr. Ollonkreng moet opknappen en dat klusje ligt bij de Europese Unie.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 07-03-18 | 00:59

Opa Han van der Horst begint echt serieus seniel te worden.
"Ollongren moet de Europese aanwezigheid in de propaganda-oorlog juist versterken.
(...) Is dat een reden om de site dan maar af te schaffen? Wat ze doet, is heel normaal en gebruikelijk. Overheden brengen al sinds jaar en dag ontkenningen en dementis uit als ze vinden dat hun woorden en daden in de media op onjuiste wijze worden weergegeven. Wat de gammele site nodig heeft, is een groter budget en vakbekwaam personeel zodat fouten zoals die van de laatste maanden niet meer voorkomen. (...)Er bestaat al een kiem voor zoiets, Euronews euronews.com waarin de publieke omroepen van 21 Europese en Noord-Afrikaanse landen samenwerken. Je gaat er niet onmiddellijk van uit je dak, van dat Euronews maar het is een begin.

Hoeveel mag dat kosten? Met een miljard kom je al een heel eind. En voor alle EU-landen bij elkaar is het een schijntje.

Als de kamermeerderheid niet zo verslaafd was aan de waan van de dag, zou ze minister Ollongren met zo´n opdracht naar Brussel sturen: een onafhankelijke nieuwsbron uit Europa voor de hele wereld. Op onze gezamenlijke kosten. In dienst van de vrijheid en de democratie."
joop.bnnvara.nl/opinies/ollongren-moe...

Abject | 07-03-18 | 00:30 | 3

Het is ongelofelijk, sommigen zijn wel heel verslaafd aan gemeenschapsgeld. Als de markt de banen niet creëert dan moet de overheid ze maar creëren. Een miljard hier en een miljard daar allemaal opgehoest door mensen met echte banen.

Roze_bril_drager | 07-03-18 | 00:39

Het enige applaudiseerbare is de link die de heer Van der Horst aan het eind van zijn vertoog als toegift offreerde: Een YouTubelink naar een optreden van Anna Netrebko en de zeer betreurde Dmitri Hvorostovski.
Alleen daarvoor dank, Evocatus

Evocatus | 07-03-18 | 01:11

Als jr op school geschiedenisles heb gehad dan snap je dondersgoed dat dit spulletje afgeschaft moet worden. Mr van der Horst trekt de Putin kaart weer maar vergeet dat als de EU wegblijft uit Oekraïne en de Krim dat Putin in Europa verder niks te zoeken heeft. Rusland heeft niet veel landen zelf aangevallen in het verleden maar is altijd aangevallen en heeft zich daar goed tegen verdedigt. Velen vergeten weleens dat niet de Amerikanen maar de Russen de oorlog gewonnen hebben van de nazi's. Nederland heeft z'n ziel verkocht aan de duivel die de EU heet en Putin wilt alleen niet dat die EU verder oprukt naar zijn grenzen. De VN hebben honderden militaire posten rondom Rusland staan. Er staat een compleet raket schild (dat eigenlijk voor Iran bedoeld is) rondom Rusland en je kan de beer niet blijven treiteren want die krijg je een keer terug. Begrijp me niet verkeerd, Putin is ook gewoon een grote crimineel maar hij heeft in deze kwestie wel gelijk vind ik.

reagluurder010 | 07-03-18 | 06:42

Tom Staal begint steeds meer als Henk Westbroek te klinken

Guust Kadaver | 07-03-18 | 00:21 | 1

Guust Kadaver | 07-03-18 | 00:21,
Hihihi, vond ik zelf al een tijdje, maar wel leuk om te lezen dat het dus niet aan mijn gehoortjes lag.

Bad - Casey | 07-03-18 | 08:33

Ik schrik van mezelf, maar Kees heeft een punt. Tom zegt tegen Kajsa: “Hoe gaan we dan nepnieuws aanpakken, niet door overheden, maar Kees pleit voor journalisten!? Dat willen we ook niet!”
-
Kees: “De ene journalist kan de andere controleren toch controleren?”
Tom: “Ja maar concurrentie, dan gaan linkse “controleurs” natuurlijk alleen maar het rechtse nepnieuws aan de kaak stellen à la ‘Wij van WC eend!’”.
Kees: “Ja, dat doen jullie van GS toch ook?”
Tom: “In alle openbaarheid ja, niet achter gesloten deuren!”
Kees: “Ja maar het is toch ook openbaar?”
-
Volgens mij begreep Tom niet helemaal dat Kees gewoon GS en andere media bedoelde. Tom dacht dat Kees het had over een nieuw soort clubje onderzoekers/factcheckers, want hij twijfelde aan de objectiviteit daarvan, vandaar dat hij zo doorging over dat ‘Ja maar in de openbaarheid’. GS is al de huidige factchecker van nepnieuws, van de bloedsuiker-camera-preset-modus-affaire tot psychiaters aan toe. Geen enkel probleem dus dat GS vaker links nepnieuws aan de kaak zal stellen, want aan de andere kant hebben we Joop die, eh….tja, hm, wanneer heeft de linkse media eigenlijk voor het laatst GeenStijl kunnen betrappen op nepnieuws? Waarom heeft GS nog steeds geen prijs ontvangen voor het zuiver blijven van nepnieuws!?
-
Oh ja, enne Kees, je blijft een lul.

JackStick | 07-03-18 | 00:19 | 2

Journalisten horen elkaar scherp te houden, daarom hoort er ook een pluriform en onafhankelijk medialandschap te zijn dat spreekt uit vele monden en eet uit vele handen. Een situatie die in Nederland al geheel verziekt is. Basaal gezien hebben we de staatsafhankelijke NPO, de door een VVD-voorlieger geleide RTL-nieuwsredactie, nu.nl=Reuters/het Finse Sanoma, en al onze grote kranten zijn bezit de in Brussels gelegen Persgroep en Mediahuis. Ons medialandschap was al doodziek toen de PvdA middels Stichting Democratie&Media PCM in bezit kreeg, maar nu is de onafhankelijke pluriforme pers in Nederland media-gezien voor het overgrote ongeïnteresseerde en passieve deel van het plebs gewoon MORSDOOD.

Abject | 07-03-18 | 00:35

Ik weet niet wat Kees bedoelde, maar er zijn al clubjes journalisten die fact chcecken. Bijv. nieuws op Facebook wordt door nu.nl journalisten bestempeld als al of niet fake news. Ik denk dat Tom het daar over had. Als Kees het over iets anders had had hij wel duidelijker kunnen zijn.

Blasfemie | 07-03-18 | 04:01

"verzoekt de regering zich in Europees verband stevig uit te spreken voor de bescherming van onze pers en zich hard te maken voor het opheffen van EUvsDisinfo,"

Flutmotie.

Lewis Lewinsky | 07-03-18 | 00:17 | 1

Jezus mina, wat heeft die Tom Staal een niet te missen kans laten lopen ,om die duivelse 666 demoonheks een houten pin door haar hart te priemen, toen hij haar bij de strot had. Had de hele natie een dienst bewezen, die geheid, tot in der eeuwigheid de geschiedenis boeken zou halen.

gelukzoeker | 07-03-18 | 00:09 | 3

Sorry liet mij wat al teveel gaan.

gelukzoeker | 07-03-18 | 00:19

Welnee. Altijd met gestrekt been erin. Hoppaa!
Gewoon jezelf blijven hoor. :-)

RickyLaRue | 07-03-18 | 00:27

heerlijk

Kestrel | 07-03-18 | 01:17

Ticket2Chaos
Het heeft toch iets goedkoops. De Geenstijl spreekt D66 aan op het feit dat de partij haar democratische fundamenten onder haar eigen huis heeft weg gebikt. Terecht natuurlijk, want het referendum is het ultieme, democratisch stuk gereedschap om de demos te voorzien van haar directe spreekrecht. Hans van Mierlo wilde het en het partijprogramma wilde het. Politici veranderen echter, en de D66-hofnarren met de snelheid van het licht. Onder invloed van macht, geld en het gebruikelijke sam-sam. Een beetje babbelen met koningshuisleden, wat wegzwijmelen over de duizenden Euro's die je weg kunt duwen door met een vriend wat zaken op te knappen met een BV. Een penthouseje voor jij, dan doe maar wat van datte voor mij. Het is allemaal heel primordiaal.

Het voorstaan van referenda heeft echter ook wat duurs. Ik ben een groot voorstander van volksinspraak. Democratie dus. Ik ben ook een grote bekende van de beleidsprocessen die ten grondslag liggen aan maatschappelijke beslissingen. En die is al traag, stroperig en (onnodig) in achterkamertjes. Referenda, of ze nu bindend of raadgevend zijn, maken de processen niet efficienter of effectiever en maken al zeker geen einde aan achterkamertjespolitiek. In tegendeel; afkeur leidt tot het herhaaldelijk voorleggen van de kwestie aan de bevolking en de toenemende spanningen in de fracties/coalitie. Politieke spanningen veroorzaken nagenoeg altijd een toename in het aantal toedekkende activiteiten van politici.
Ik ben er dus een groot voorstander van om de bestuurlijke processen zo gestroomlijnd mogelijk te houden. Wij stemmen op politici in de veronderstelling dat zij onze meest begeerde eigenschappen ten volle in zullen zetten als bestuurders. En een bestuurder is een politicus die wij met een volmacht op pad wensen te sturen om onze nationale en lokale beslissingen te nemen. Wij vertrouwen erop dat zij die beslissingen nemen.
Sec kunnen we de invoering van een volksraadpleging opvatten als een (potentiele) ondermijning van ons democratisch stelsel. Naar mijn idee kan het in de toekomst zelfs leiden tot een verstoring van de veronderstelde eisen van politici bij het electoraat. Immers, wat heeft het voor een zin om nog te stemmen tijdens de gangbare verkiezingen als beleid (in strikte willekeur) kan worden teruggefloten? Bovendien, wie is het demos? Iedere bijstandskoning heeft een internetaansluiting en neust dagelijks in de seniele, activistische Facebook-pagina's van Tante Bep. Iedere zak hooi met wat emoties kan bij wijze van spreken dan een referendum starten en bestuurlijke besluitvorming daarmee (ernstig) frustreren.

We hebben onze maatschappelijke doortasting en beslissing uitbesteed aan politici. Wie iets wil bijdragen, wie iets wil veranderen (hoe klein dan ook), moet doorleren. Die moet studeren tot zijn hoofd klopt en hard gaan werken. Heel hard, aan een netwerk, maar ook zeker aan relevante, nationale thema's. Dan heb je invloed.

En D66? Die moet eens ernstig met haar leden om de tafel gaan zitten.

Boris Poepnagel | 06-03-18 | 23:57 | 3

Mooi gezegd, maar korte hangende oneliners doen het beter, zoals; Lock him up.

Kug | 07-03-18 | 00:19

De behoefte aan oneliners is mogelijkerwijs de kern van het probleem; men heeft het geduld niet meer om een mening en/of verhaal aan te horen of te lezen. Wie iets wil leren, wie wil studeren heeft echter geduld nodig.

Ons vertrouwen moet daarom toevertrouwd worden aan de behoedzame geesten. De lieden die de tijd en het geduld investeren in de diepe maatschappelijke kwesties die ons kwellen.

Boris Poepnagel | 07-03-18 | 00:51

Je geeft aan dat mensen stemmen op politici, en die voeren het uit. Nou, mensen hebben in grote meerderheid gestemd op politici die het referendum wilden houden. Dankzij het partijkartel en ongekozen bestuurders als Ollongren zijn we het referendum nu toch kwijt. Dat geeft maar weer aan hoe nodig het is. Wat betreft stroperigheid: referenda zijn juist het enige dat werkt. Die stok achter de deur dwingt politici het volk in gedachten te houden bij keuzes. Bij ongekozen politici als Ollongren zelfs het enige moment dat dat gebeurt.

Blasfemie | 07-03-18 | 04:26

Argumenten zijn op dus nu komen D66ers met argumenten als 'huilie huilie'... zeg ik als ex D66er overigens. Het is tijd dat D66 zich focust op nieuw leiderschap in plaats van alleen maar tegen FvD dit soort kleutergedrag vertonen.

Blasfemie | 07-03-18 | 04:29

Verstandig en de enige juiste reactie. Negeren die onzin van Pechtold cs. Er boven staan. Je gaat ook niet in discussie met een dronken zwerver. Komt toch alleen maar gezwets uit.

HaatbaardKnipper | 07-03-18 | 07:58

Praten met een doorgedraaide duidelijke gek is nooit zinnig.

BosrandDirk | 07-03-18 | 10:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik was bij de begrafenis van de dochter van Paul Blokhuis (staatsecretaris). Rutte, de Jonge, Schouten, Hoekstra, kamervoorzitters van de 1e en 2e kamer, en enkele kamerleden aanwezig. Geen Ollongren en geen enkele D66'er...

Flashbax | 06-03-18 | 23:54 | 7

Ach. Denk ook niet dat er veel mensen op de begrafenis van pechtold gaan komen. pechtold was een nuttige voetsoldaat voor velen, maar geen leuk mens. En hij heeft nogal wat kwaad bloed gezet. Dus denk dat pechtold geen drukke begrafenis gaat krijgen. Misschien komt Poroshenko wel en Hatsjie natuurlijk. Maar ok hij is nog niet dood, althans, het lichaam van pechtold loopt nog rond de rest zoals karakter, moraal et cetera is al dood en vergaan.

Mark_D_NL | 07-03-18 | 05:03

Mark_D_NL | 07-03-18 | 05:03
D’66-ers worden niet begraven, die worden volledig gedoneerd....zo kunnen op deze manier 1x iets voor de samenleving terug doen.

JI-HAAT | 07-03-18 | 08:07

Jan Dribbel | 07-03-18 | 00:17
Ze was in de kamer? Waarom, ze luistert toch niet naar ze.

O2Neutraal | 07-03-18 | 09:21
▼ 4 antwoorden verborgen

"Briljant" dit. Dus die kip is opeens volledig pro afschaffen van dat "Völkischer Beobachter" gedoe in Brussel. Huh? Ik mis blijkbaar iets.

Basil Fawlty | 06-03-18 | 23:46 | 5

Berbaar luistert niet naar wat de minister zegt, maar reaguurt wel.. Foei!

duh! | 07-03-18 | 00:12

Ik ben het dit keer toch eens met Berbaar : er gaat niets gebeuren. Althans niets waarvoor de motie bedoeld was. Ik heb het liegebeestje ook er alleen maar omheen horen praten. Ze had zich met haar persvoorlichters goed voorbereid. En Tom trapte er helaas in.

Promedio | 07-03-18 | 08:37

Mijn post was cynisch bedoelt (note to myself: moet het er volgende keer toch echt bijzetten ;-) ) Maar iig bedankt voor antwoorden (niet cynisch bedoelt :-) )

Basil Fawlty | 07-03-18 | 09:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dat kan je opmaken uit de antwoorden. Ik had het erg interessant gevonden als Tom ook gevraagd had wat Ollongren vindt van bijvoorbeeld een George Soros, een buitenlandse entiteit die media en NGO's beïnvloedt, steunt en zelfs heeft om zijn zakelijke en ideologische belangen hier te behartigen.

Short | 06-03-18 | 23:45 | 2

Laten we niet het geloof van diegene die jij in je voorbeeld noemt erbij halen want dan zijn de rapen gaar.

Tgroenekroontje | 07-03-18 | 00:00

Soros heeft de heel wat Politici in NL bij de ballen. Dus die doen niets, zijn omgekocht met wat kleine bedragen of voordeeltjes.
--
Net als penthouse pechtold. Kan me nauwelijks voorstellen dat hij zich heeft laten omkopen voor die 180k (prijs flatje).... En als dat wel zo is, dan is pechtold echt een hele domme man. Voor een lousy 180k je laten omkopen.. wat een treurnis.

Mark_D_NL | 07-03-18 | 04:56

Het is mij onduidelijk wat de charmante minister gaat doen. Ik lees dat ze de motie niet gaat uitvoeren maar tegen Tom Staal lijkt zij juist wel daar voor te zijn.

lingo star | 06-03-18 | 23:37 | 2

Kom op lingo lez0n!
Stef gaat naar Brussel, die zegt het parlement in NL is niet blij met deze club in deze vorm en men zegt, genoteerd en we gaan er naar kijken.
Einde verhaal.

Berbaar | 07-03-18 | 00:07

OK maar ik ben er niet geheel gerust op gezien de plannen van Macron en Merkel zie ik nog wel een vorm van censuur en vrijheidsbeperking in Europa er van komen.

lingo star | 07-03-18 | 00:26

Gaat D66 down omdat Geen Stijl er elke dag aandacht aan schenkt, of schenkt GS er elke dag aandacht aan omdat D66 down gaat. Of maakt het eigenlijk geen f*ck uit en is er geen oorzakelijk verband. Toch wel benieuwd wat het volgende target/onderwerp wordt dan. Ik gok op Groen Links.
PvdA down, D66 sinking, next target is .... (tromgeroffel).....

kloopindeslootjijook | 06-03-18 | 23:32 | 3

PvdA down? Die kunnen bij de volgende verkiezingen zomaar weer helemaal terug zijn, dat hebben we al vaker gezien.
"De Nederlander" blijft toch altijd in hetzelfde kringetje lopen, en uiteindelijk verandert er niets.

Slipsnifter | 06-03-18 | 23:39

Ik gok op Rutte + EU (zijn volgende carrière).

Eeuwig..Op..Vakantie | 06-03-18 | 23:39

Het is vooral vermakelijk en doorzichtig mijn Beste.
Prima toch, humor om te lachen.

Berbaar | 07-03-18 | 00:00

and ze ztory koniunieuws. ze gaat helemaal niets doen met haar opdracht. daarna motie van wantrouwen. en weer niks.

Kenneth Nietvatten | 06-03-18 | 23:32

Maar het heeft WEL aangegeven wat de “instelling” is van de EU club!!!
Dat de EU club nieuws uberhaupt wensten te manipuleren omdat de ECHTE waarheid ze te pijnlijk afschilderden.
Bewijs dat de EU op leugens is gebaseerd en terstond de EU club opgeheven dient te worden!!

Katoentje | 06-03-18 | 23:20

Het mokkel (ik bedoel natuurlijk hare excellentie) wenst niet te luisteren naar de 2e kamer. Daar kan maar 1 antwoord op volgen. Aftreden, en wel nú.

krijgdetiefusmaar | 06-03-18 | 23:18 | 1

"Ik ben Karin en hij moet *daar* in."
Oh nee, Karin is meer van het zure scharen.

The_Master_Bear | 06-03-18 | 23:17

Gadver, Pechtold bij Pauw

Abject | 06-03-18 | 23:13 | 11

Ach, Baudet is een overmoedige puber in de politiek die af en toe uit de bocht knalt de grindbak in. Geen politieke hooligan die alleen maar wil rausen. Geert praat ook in de hyperbool.

kloopindeslootjijook | 06-03-18 | 23:37

Pechtold zeiken over discriminatie en een homoseksuele leraar ontslaan, binnen de context van een gereformeerde school, maar als het aankomt op de Russen discrimineren trekt hij opeens de context uit de kast. Pechtold is van het padje af en ik hoop dat de 'gewone Nederlander' dat na de uitspraken bij WNL en nu bij Pauw ook in de smiezen heeft.

GroetenVanUrk | 07-03-18 | 02:37
▼ 8 antwoorden verborgen

Komt wel weer een VVD en '66 inlegvelletje a la Oekraïne in het dossier in Brussel. Zaak gesloten.

Oepsie1234 | 06-03-18 | 23:10 | 7

duh! | 07-03-18 | 00:14 |
Nee, ik denk eerst na voor dat ik wat zeg.
Dat stomme geslijm om bij andere reaguurders in de smaak te vallen boeit mij niet.
Wat komt er uit de keeltjes over D66? altijd het zelfde riedeltje.

botbot | 07-03-18 | 00:20

Helemaal prima (nu nog goed luisteren naar de woorden van de minister dan snap je hoe de democratie geweld aan gedaan wordt), verder moet alleen het woordje ‘over’ in je voorlaatste zin ‘van’ zijn.

duh! | 07-03-18 | 00:28

botbot | 07-03-18 | 00:20
D66 heeft zich in de laatste jaren ook niet verbeterd, slechts verslechterd. Dan blijft de terechte kritiek. Bij het 30 jarig bestaan hadden ze zich al mooi op kunnen heffen. Glaasje champagne op kosten van de belastingbetaler erbij en good riddance!

Cobalt bomb | 07-03-18 | 10:58
▼ 4 antwoorden verborgen

siegen aber nicht triumphieren! met zoveel herhalingen lijkt het op dwdd.

Einde van de Domheid | 06-03-18 | 23:05

Mooi dat Ollongren bakzeil moet halen en dat mag Tom er best een beetje inwrijven. En de minister maar vriendelijk proberen te lijken omwille van de Gemeenteraadverkiezingen. Benieuwd of Pavel straks wachtgeld krijgt van de EU of vergiftigd wordt door de Russen....
nos.nl/video/2216783-pavel-spirin-bes...

benjeallanggek | 06-03-18 | 22:56 | 3

Ach een overloper die de pest heeft aan zijn moederland. Zo'n miserabel ventje wordt natuurlijk niet vergiftigd door de Russen. Is de moeite gewoon niet waard.

Lupuslupus | 06-03-18 | 23:01

Een uitspraak van een Engels minister, dat geeft de NOS weer als nieuws of mag dat ook al niet meer?

botbot | 06-03-18 | 23:08

Je zou denken dat ze hem dan gewoon meteen hadden laten verdwijnen. Waarom eerst opsluiten en vrij laten?

Abject | 06-03-18 | 23:15

Ik heb een déjà-vu, met een verschil. Waar het kabinet vorig jaar een raadgevend referendum negeerde of althans de duidelijke ‘nee’ van het volk verdraaide tot slechts een waardeloos inlegvelletje, wordt nu (als het aan de minister van BZK ligt) compleet voorbij gegaan aan een glashelder ‘nee’ van het Nederlands parlement. Althans vertaald naar het afgezwakte ‘dat het zo niet moet’ aangaande het werk van het bureau dat volgens de Tweede Kamer gewoon moet worden gesloten.
Kan de arrogantie van de macht en het negeren van wat het volk wil (niet eens bij referendum, maar via haar vertegenwoordigers) wil en de machtsovername van Brussel duidelijker naar voren komen? Dit kan toch niet waar zijn!?

duh! | 06-03-18 | 22:54 | 1

duh! | 06-03-18 | 22:54
Jawel hoor, dat is gewoon de realitiet, niks geks te zien hier.

Cobalt bomb | 07-03-18 | 10:51

Ik heb zo'n vuile vieze pleuris hekel aan die Kees Verhoeven. Wat is dat een vuile gore landverrader. Wat een klootzak is dat. Ik moet weer kotsen. <*ga teiltje pakken />

Matwetwe | 06-03-18 | 22:52 | 6

Of gewoon nuchter boerenverstand. Daar kom je het verste mee i.t.t. het gezwets van sommige hoogopgeleiden op hun zelf geschapen wolkje.

Lupuslupus | 06-03-18 | 23:32

Je bent niet de enige met braakneigingen. Verhoeven is ergens het spoor bijster geraakt. Misschien door die enge partij waar die lid van is.

MegaMaxie | 06-03-18 | 23:50

Berbaar | 06-03-18 | 23:16
Dat jouw opleiding te kort is geschoten waardoor je nu niet boos wordt wanneer ze in je schoenen staan te zeiken, dat is toch ook wel je eigen fout. Eet nog maar eens een haring , ouwe slavedrijver!
*zich niet serieus afvraagt: hoe kan zo'n pushover zogenaamd een baasje zijn?*

Cobalt bomb | 07-03-18 | 10:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Kees Verhoeven, tsja die heeft een blijkbaar een hypotheek te betalen en een gouden d66 kooi . die buigt wel mee hoe dan de politieke wind waait en de gestaalde kaders zijn van de fractiediscipline . helpt zeker ook dat hij in het privevliegtuig van Frans Lavooij zat richting Oekraine

HetOorAakel | 06-03-18 | 22:46

Tom Staal is een leuke journalist, maar om het op te nemen tegen de Haagse emmer met snot is hij te zwak. Er zijn zoveel inkoppertjes die hij laat liggen. 1 voorbeeld: Verhoeven zegt dat Geenstijl goed de NOS controleert. Tom Staal reageert: 'Ik vind het nog steeds een lastige.' In plaats van bijvoorbeeld: 'Dat gebeurt in vrijheid, zonder overheid, zoals het hoort'. En bij Staal is dat voortduren zo, Tom Staal is te zwak. De Haagse aalen lachen om zijn zweethandjes in hun emmer snot.

DezeNicknameBestaat | 06-03-18 | 22:43 | 9

Dit interview legt veel pijnlijker bloot hoe mevrouw Ollongren (de sluipmoordenaar van de democratie) de wens van Kamer, pas net na het debat en de stemming, voornemens is te negeren, en de democratie te verkrachten dan de wat vrouwelijke, kissebisserige interviewtechniek van Staal. De minister lacht hier ook veel minder (altijd een goed teken):
politiek.tpo.nl/2018/03/06/video-kajsa...

duh! | 06-03-18 | 23:06

Maar weer Jan terug, lijkt me.

gato | 07-03-18 | 08:13

DezeNicknameBestaat | 06-03-18 | 22:47
MegaMaxie | 06-03-18 | 22:55
En jij denkt dat Tom dat niet door heeft? Hij was hier niet messcherp maar hanteerde ook een andere stijl. Gelijk hebben is geen gelijk krijgen. Hij weet ook dat Karin die motie naast zich neer legt. Iedereen weet dat.

Cobalt bomb | 07-03-18 | 10:50
▼ 6 antwoorden verborgen

Nog héél even wachten, en dit venerabele weblog wordt dankzij het alerte ingrijpen van ‘ betrouwbare flaggers’ in Brussel op last van hogerhand de nek omgedraaid, haar burelen gesloten en haar redacteuren gevankelijk afgevoerd.
-
Blijf héls alert: het begint bij Nekschot - en het eindigt met nekschot.

bisbisbis | 06-03-18 | 22:41 | 1

Ik vermoed zomaar dat GS al lang een plan B heeft klaar liggen voor het geval uw reactie werkelijkheid wordt. Maar dat gaan ze natuurlijk niet aan de grote klok hangen.

Lupuslupus | 06-03-18 | 22:48

Nepnieuws, uit het binnen- of buitenland, moet helemaal niet aangepakt worden. Laat de burger vrij in zijn denken en oordelen. Meer moet dat niet zijn.

ivanhoe bergs | 06-03-18 | 22:39

Als Pechtold klaar komt doet hij dat in een servetje van de EU, ‘66 is eurofiel en zou niets liever willen dan Nederland als prostitué aan Europa willen geven en al onze sociale zekerheden te grabbel gooien voor een ‘hoger’ doel.

ikgeloofhetniet | 06-03-18 | 22:37

Kesha met 'Tik Tok' of Kasja met 'Nep Nieuws'? Tevens Kassa met 'Vies Vals'.

ridder pompompom | 06-03-18 | 22:36

Heb veel paling gepeurd in mijn leven maar voor dit exemplaar heb je zeer grofzanderig profiel aan je handen nodig om haar uit het water te krijgen. Wat een draaier. D66 stemt tegen motie. Minister is tegen censuur. Spagaat nummer 26 in paar weken tijd.

Langshetrandje | 06-03-18 | 22:32

Het gaat de hele tijd over 'buitenlandse' invloeden die we moeten stoppen.
Maar dan gaat het niet over de islam.
Nee, de Russen zouden ons, domme rechtse mensen, aan het bestoken zijn.
Alsof rechtse mensen niet al decennia rechtse denkbeelden hebben, overgaand op hun kinderen vaak.
De USSR had inderdaad agitprop om de burgerlijke kapitalistische westerse landen te helpen ontwrichten en los te weken van de VS.
Maar dan was vroeger en toen hoorde je links nooit jammeren over foute invloeden.
Maar Rusland draagt geen communisme meer uit.
Eerder lijkt het huidige Rusland 'rechtse' krachten te steunen.
Maar 'westers rechts' was al 'rechts', nog voordat Rusland in die richting opschoof.
Dus, 'rechts' Nederland ziet in Rusland eerder een volger dan een leider.
Dus kan dat stomme Brusselse bureautje gewoon weg.
Het was toch al totaal, maar dan ook echt totaal, belachelijk dat 3 ambtenaren 27 landen willen controleren op nepnieuws als ze de talen niet eens machtig zijn.

marjen | 06-03-18 | 22:31 | 5

De VVD wordt al lang niet meer tot rechts gerekend, het is de eerste partij links van het midden.

duh! | 06-03-18 | 23:01

Den Haag en de EU creëren liever een grote boze vijand ver weg, dan dat ze erkennen dat ze de echte vijand zelf hebben binnengelaten.

benjeallanggek | 06-03-18 | 23:04

Klopt. De echte vijand is de 5e colonne en niet Rusland. Juist vanwege de hetze tegen Poetin ben ik een hele tijd geleden al filmpjes op YT gaan kijken, o.a. vele toespraken van Poetin, zijn bezoeken aan andere landen enz. En ik kan echt helemaal niets vinden waarvan ik zou kunnen zeggen 'dat deugt niet'. En heus, ik laat mij geen knollen voor citroenen verkopen maar heb het vermoeden dat heel veel anti-Rusland figuren helemaal niets anders weten dan de leugens die ze wordt voorgeschoteld door de msm.
Ik heb van dichtbij de 'koude oorlog' meegemaakt omdat mijn man gedetacheerd was bij de Groepen Geleide Wapens in Duitsland. Dat waren parate troepen en de naam zegt voldoende neem ik aan.

Lupuslupus | 06-03-18 | 23:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie is die vuurtoren met die grote bek tegen Tom Staal?
Ik zag zijn naam niet omdat ik tegelijkertijd aan het scrollen en luisteren was, maar die groye bek trok aandacht.

Bijtendehond | 06-03-18 | 22:27 | 2

Dat is Kees.

LiniaalRectaal | 06-03-18 | 22:46

LiniaalRectaal | 06-03-18 | 22:46
Daar had Neerlands Hoop vroeger al een leuk liedje over:
Kijk, dat is Kees,
Hij is debiel... etc.

Petrus Poortwachter | 07-03-18 | 08:40

Voor zaken als dit mag het allemaal wel met wat minder humor en sarcasme Tom, niet alles hoeft een grap te worden, is bijna net zo irritant als die ontwijkende antwoorden van mensen die jou niet serieus nemen omdat je dat zelf ook niet doet.

Sleutelplanktovenaar | 06-03-18 | 22:21 | 3

Daar hebt u een punt. Vooral die humor mag weg. Maar wellicht wil Tom 'vriendelijk' overkomen? Als ik haar zou interviewen was binnen 2 zinnen die grijns van haar gezicht maar ja, dat was dan meteen ook het 1e en laatste interview.

Lupuslupus | 06-03-18 | 22:40

Dat voor U de humor een struikelpunt is lupus verbaast dan weer niemand.

Berbaar | 06-03-18 | 23:13

Ach lieve Berbaar alleen jij wil lupus bashen hoor. Spreek voor je zelf.

ristretto | 07-03-18 | 06:55

(2)

De parlementaire democratie is een fopspeen geworden de meeste fracties zijn getransformeerd tot communistische gestaalde kaders waar de inbreng van het individu niet geldt maar wel de strakke hiërarchisch pikorde. De meeste zitten op hun kamer cq geconsigneerd thuis met hun iPhone stand-by om bij de eerste oproep zich naar de ridderzaal te begeven en te stemmen volgens de uitgestippelde partijlijn.

Al deze lieden hebben de democratie vermoord en hun middelvinger opgestoken naar de echte autochtone bevolking met zijn eigen cultuur (Max). De wensen van de bevolking (referendums) werden en worden stelselmatig bij het grof vuil gezet, ze voelen zich onaantastbaar en mocht het toch fout lopen hebben ze nog altijd het monopolie om geweld te gebruiken tegen hun eigen bevolking. Het enige wat nog overblijft om je als bevolking niet te laten knechten door deze elite is zelf fysiek in te grijpen en al deze lieden de D’66 optie van voltooid leven aan te bieden.

Ankerspil | 06-03-18 | 22:20 | 1

Gelezen, dank, gaan we niet doen.
Toedels!

Berbaar | 06-03-18 | 23:11

(1)

D66 is een hautaine partij van hoger opgeleiden, bestuurlijke elite en Bilderbergers als afgevaardigden van het bedrijfsleven met als loodsmannetje het Drakensteyn netwerk. Ze profileren zich nadrukkelijk in politieke correctheid, omarmen de identiteitspolitiek en staan zich voor als alwetende partij met grootheden (onderknuppels) als Pia Dijkstra, Karin ­Ollongren en Alexander Pechtold. Het is ook de partij die zich nederig opstelt naar de islam toe, zij wikkelen zich in lappen als zij op staatsbezoek gaan en hebben innige banden met hen. Onthoofdingen zijn geen bezwaar voor dit elitaire groepje, het enige wat geldt voor deze lieden is geld en macht en zeker niet uw belangen.

We zijn nu in een tijdperk beland waarbij de staat al uw privacy wil ontnemen en wil knechten tot moderne lijfeigene van de staat, u bent het bezit geworden van de bestuurlijke elite die u gebruikt als pinautomaat. De democratie wordt met rasse schreden om zeep geholpen en omgevormd tot een totalitair regime, zelfs de krijgsmacht reageert niet, hun primaire taak bestaat toch echt uit het beschermen van de bevolking, door niet te reageren faciliteren ze deze machtsgreep van de elite en Bilderbergers.

Ankerspil | 06-03-18 | 22:18 | 9

“Een stemgerechtigde geeft zijn mening via de stembus dat noemen wij democratie”. Ok, maar dan moet er wel naar de Kamer geluisterd worden! Dat wordt er echter niet, dus kunnen we niet meer spreken van een democratie?!

duh! | 06-03-18 | 23:10

@duh! | 06-03-18 | 23:10
Welnee mijn Beste.
Mevrouw Ollongren laat keurig Stef Blok naar Brussel gaan en die zal de boodschap van de kamer overbrengen.
Nu zitten we in een EU met bijna 30 landen en hebben wij het dus niet voor het zeggen, ergo hier stopt de motie die trouwens toch al vooral voor de bühne was.

Berbaar | 06-03-18 | 23:21

Vooral voor de bühne bedoeld? U was erbij en weet hoe het bedoeld is?
Dat Stef B. de boodschap zal overbrengen is iig niet de intentie van Ollongren als ik haar beluister. Maar u weet kennelijk (opnieuw) meer.

duh! | 06-03-18 | 23:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik zag Geert nog even voorbij komen zonder vriendschapsspeldje zou zijn liefde voor Rusland inmiddels bekoeld zijn?

botbot | 06-03-18 | 22:15 | 2

Moest hij vast weer inleveren.

DrumPiet | 06-03-18 | 22:19

DrumPiet | 06-03-18 | 22:19
*lol*

botbot | 06-03-18 | 22:21

Als er bij de EU iets niet werkt, niet goed is, dan is de oplossing altijd meer EU, meer bevoegdheden, meer geld. Dan gaat het vast wél goed. En als later blijkt dat het niet werkt, niet goed is, nog meer geld, nog meer bevoegdheden naar de EU.

ER-is-ik | 06-03-18 | 22:11 | 2

Zo verschrikkelijk raak dit.

Vanavond Teer jr. geholpen met geschiedenis. 'Wat is een vazalstaat? ' (over aanloop WO2). Ik besefte na de taalkundige uitleg ineens dat wij niks anders zijn.

Maar van wie zijn we een vazalstaat?
Dat is de crux...

koolteer | 06-03-18 | 22:18

Weet je? Als EU in plaats van Europese *waarden* - die soms verdomd veel op Eritreese waarden of de Sharia lijken - Europese *belangen* boven alles zou stellen zou er al heel wat gered zijn.

omanders | 06-03-18 | 22:22

Als ik niet op GS zou komen zou dit volledig aan mij voorbij zijn gegaan. De rest van Nederland interesseert het blijkbaar geen reedt.

DrumPiet | 06-03-18 | 22:11 | 5

ristretto | 06-03-18 | 22:20
Ze had je beter kunnen vertellen dat gebeurd met een d is.

DrumPiet | 06-03-18 | 22:42

Ja de MSM media blijven elke keer als het om het afnemen van democratische rechten gaat angstvallig stil. Wel uiterst opmerkelijk dat ze gisteren nog een programma maakten van 1,5 uur waarin die enge EU disinfo club voorbij kwam en dat vandaag met geen woord gerept wordt over deze motie. De NOS is eigenlijk een heel voorspelbaar clubje.

Roze_bril_drager | 06-03-18 | 22:42

DrumPiet | 06-03-18 | 22:42. En reedt schrijf je ook niet met dt......

Maytheforcebewithyou | 07-03-18 | 09:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Glas plas, ipv nepnieuws gaan ze het sprookjes of fabbels noemen. Hoe dan ook zal de eu & 66 , tikjes op de vinger blijven willlen geven.

H0lland | 06-03-18 | 22:10

Ook Tom vraagt hoe nou het kan dat Kafka het helemaal eens is met de motie
maar tijdens het stemmen houdt vak-66 hun klauw omlaag.

NatNiks | 06-03-18 | 22:04 | 2

Orders van herr Penthouse.

BozePaarseMan | 06-03-18 | 22:11

Vooral pijnlijk.

Ze moeten hun eigen en veel te eigenwijze minister steunen en die lijkt zich voornamenlijk bezig te houden met zich nog dieper in de nesten te werken.

Campagne-technisch gaat dit niet goed aflopen.

Al-Dente | 06-03-18 | 22:34
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 06-03-18 | 21:59 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Heeft iemand de tekst van de motie?
Want "de regering moet aandringen op sluiting" is een tekst van niks.

Lewis Lewinsky | 06-03-18 | 21:59 | 9

@Berbaar | 06-03-18 | 22:29 VVD stem is vooral tactisch. Het is een hele veilige motie om het mee eens te zijn. Ze laten zien dat ze naast D66 ook een mening hebben die meer richting de wil van het volk en de oppostie gaat maar weten dat ze hier verder niets mee hoeven. Enige lastige zal zijn als deze motie een vervolg krijgt (en dat gaat gebeuren) want dan zal de vvd in het gezicht gegooid krijgen dat ze het met de eerste motie wel eens waren.

Mesmer | 06-03-18 | 22:36

@Mesmer | 06-03-18 | 22:36
U lijkt me het spelletje in deze redelijk goed te snappen.
Over het vervolg scenario heb ik mijn twijfels maar ik heb dan ook geen glazen bol.

Berbaar | 06-03-18 | 23:07

De euforie over het feit dat de motie aangenomen is, is misplaatst. In tegenstelling tot een amendement hoeft een motie niet uitgevoerd te worden.
Of het verstandig van de regering is om deze niet uit te voeren en daardoor goodwill te verspelen bij De Kamer, is een terechte vraag.
De regering zal wel.kiezen voor een compromis tussen de eigen wens en die van De Kamer en volhouden dat daarmee de motie is uitgevoerd.

Amsterdamsko | 06-03-18 | 23:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Niet alle reacties gelezen hebbende vind ik toch dat Tom éen belangrijke vraag niet stelt: 76 van de 150 zetels is voor afschaffing van een referendum, en Ollongren weet niet hoe snel ze dat ten uitvoer moet brengen. Hoe snel gaat ze zijn nu 109 zetels van de 150 het Ministerie van Waarheid af wil schaffen. Klem, klemmer, klemst zetten.

krelis_krotenkoker | 06-03-18 | 21:54 | 1

Ja jammer, gemiste kans.

Lupuslupus | 06-03-18 | 22:09

Goed werk, het zal mij benieuwen.

tata1981 | 06-03-18 | 21:53

ik geef deze jonkvrouwe nog een paar maanden en dan is het of heel erg met hangende pootjes en vol oprechte spijt nederig hopen dat ze mag aanblijven, als ze dat echt heel graag wil. of gewoon enkeltje opsodemieteren. linksom én rechtsom. dit sujet is een verkeerde pion van pechtold en trawanten. voor hun dan he. niet voor ons. want wij krijgen nu onbedoeld al een sneakpreview van de intenties van deze eu-partij. ik denk dat er heel wat minder stemmers zullen zijn als dit rampkabinet voortijdig valt.

jackindeboxstift | 06-03-18 | 21:52 | 2

D66 is in een recordtempo maximaal aan het toegeven aan de Dark Side, dat heeft hoe dan ook konsekwenties. Al weet je het met X66 kiezers maar nooit, van de hele dag boven je houtkachel hangen in je jaren dertig behekte villawijk knapt een mens op.

De Briemusketier | 06-03-18 | 22:05

Niet.

De Briemusketier | 06-03-18 | 22:06

Volgens demofoob Kees Vee moeten journalisten elkaar "controleren". Maar zo'n kulturkammer is er toch al? We hebben toch al een pijprokende raad van "journalistiek" waar klachten over journalisten kunnen worden ingediend?

Graaf_van_Hogendorp | 06-03-18 | 21:52 | 1

Jawel, maar dat was meer voor de grap en handig als de pijptabak op was, dan kon zo'n beklaagde sjoernalist meteen een nieuw pakje meenemen. en daarna effe bukken en daarna zand erover of zoals men in hoernalistenland zegt: "Van journalisme krijg je een schrale reedt."

De Briemusketier | 06-03-18 | 22:09

EU haalt bakzeil. Na deprimerende ( voor EU) berichten uit Italie. Het wordt gadverpielekes tijd dat het volk de ogen open doet. Nu Nederland nog, Gemeenteraads verkiezingen is een mooie benchmark. Alexanderrr.. Fasten your seatbelts.. it’s gonna be a rough landing.. banzai.

Datgingniegoed | 06-03-18 | 21:52 | 4

En dan lieverd, allemaal een Brexit? Terug bij af? Grenzen weer dicht, wachtrijen, inklaren, geld wisselen, invoerheffingen? Jippie!

Beste_Landgenoten | 06-03-18 | 22:01

Beste, de EU kan prima functioneren als Eeg met alle voordelen van dien. Zonder deze megalomane nadelen.

ristretto | 06-03-18 | 22:26

@landgenoten
-
Europa heeft het - met een paar verschuivinkjes van grenzen hier en daar- zo’n 400 jaar volgehouden als een verzameling zelfstandige staten, sinds het midden van de 19e eeuw zelfs -grotendeels- als de staten die wij nu kennen. Dat had zeker een paar nadelen, maar het had ook een aardig aantal voordelen. Het kost een paar centen, maar wij kunnen van dit werelddeel uitstekend een conglomeraat van goed samenwerkende zelfstandige staten maken, met onderlinge verdragen en eigen munteenheden, met wat moderne technologie: zonder de door u gevreesde wachttijden aan grenzen ( en zo dramatisch was dat destijds allemaal niet) en zonder dat mensen die op tijd hun nest uitkomen om een jaartje of 47 centen te verdienen moeten opdraaien voor disciplineloze Mediterrane klaplopers die dat niet doen.

bisbisbis | 06-03-18 | 22:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ze lag al niet zo goed, maar ze werkt zich graag nog dieper in de nesten.

Al-Dente | 06-03-18 | 21:50

Ik zou mijn hond er nog vanaf trappen, werkelijk waar, wat een ellende. De mond beweegt en er komt een leugen uit.

DommeNeger | 06-03-18 | 21:46 | 3

Als mijn hond tegen Ollongren op zou rijden, zou ik er bij hem op aandringen om dat te laten.
Maar de hond heeft het laatste woord.

Lewis Lewinsky | 06-03-18 | 22:02

Nat en warm, dat zijn soms de vereisten. Ik twijfel aan beiden bij deze 'mevrouw".

GKJP | 06-03-18 | 22:13

Voordat jouw hond erbij kan komen moet je eerst die hond van 'n @Berbaar eraf schoppen.

De Briemusketier | 06-03-18 | 22:30

Buitenlandse actoren..., maar die zitten op andere plekken dan wat gesuggereerd wordt.

Pimp my Voortuin | 06-03-18 | 21:46

Wetsvoorstel van Kees Verhoeven voor het instellen van een Perskamer in 3, 2, 1...

F. von Zeikhoven | 06-03-18 | 21:43 | 3

Hadden we die in 40-45 ook niet?

Jacktheflipper | 06-03-18 | 21:47

Jawel, Karins Kulturkammer, waar alle Neuzen één kant op staan, of soms twee, of drie, afhankelijk van de kunstenaar. Wekelijks een boek- of schilderijverbranding met een witte onderbroek over je oren getrokken.

De Briemusketier | 06-03-18 | 21:55

Weet toch kees v mankeert het in zijn bovenkamer.

gsm | 06-03-18 | 23:28

Vroeger op de steiger hadden we nergens last van. We waren altijd op de hoogte.

Oprisp | 06-03-18 | 21:43 | 4

Maar dat was een andere hoogte.

Lupuslupus | 06-03-18 | 21:48

+1

Beste_Landgenoten | 06-03-18 | 22:02

Ollongren reageert nogal uit de hoogte.

Lewis Lewinsky | 06-03-18 | 22:13
▼ 1 antwoord verborgen

Opdoeken dat zooitje sespuis in Brussel.
Staat Al Gore ook op het lijstje nep nieuws? Nee he, Ik durf te wedden als Brussel z’n zin krijgt dat Lord Cristoffer Munckton zijn mond wordt gesnoerd. ( zoek de waarheid maar op u tube).
Ook leuk, het interview van Tom staal ( Het modder gooi IQ interview op t binnenhof , Reactie van T.Baudet tijdens Bali debat) met onze groeneboom klever Jesse klavert. Jesse verwijt Tom dat we de wetenschap negeren... duh? Dus onze Jezzus messiah klavert leest voor uit Satans bijbel, want zijn “ wetenschappelijke feiten” zijn achterhaald. De propaganda van een links verdien model om het volk nog verder uit te melken.
Jesse, You’re a snake in the grass and I’ll weed you out! Lees en bestudeer de grafieken in het IPCC rapport en vergelijk ze met de waarheids getrouwe data van Lord Munckton.

Datgingniegoed | 06-03-18 | 21:42

Attentie: "zojuist kondigt het kabinet aan de wil van de kiezer en kamer uit te voeren en in Brussel zich hard te maken voor afschaffing voor het 'bureau' om nepnieuws te filteren af te schaffen."

Nep nieuws, werkelijkheid, of wensdenken?

GKJP | 06-03-18 | 21:41 | 7

tipo | 06-03-18 | 21:43
Lupuslupus | 06-03-18 | 21:45
F. von Zeikhoven | 06-03-18 | 21:46
Jacktheflipper | 06-03-18 | 21:49
Maar wat is/wordt het? Nep nieuws, werkelijkheid of wensdenken? Dat het bureau blijft, is me ook wel duidelijk, dat blijkt wel uit het feit dat sinds vandaag diverse instanties ons gewoon mogen afluisteren, dat we niets te vertellen hebben in de EU is me ook duidelijk, mevrouw Lupuslupus, dat is al meerdere keren gebleken, het kabinet voert uit wat het zelf wil, dank zij de steun van vele onwetende kiezers, en ja, mocht mevrouw Karin de haar opgelegde opdracht uitvoeren, zal de rekening vast volgen.

GKJP | 06-03-18 | 22:02

Wat vreemd, eigenlijk: res.cloudinary.com/jpress/image/fetch...
MugwumpJism | 06-03-18 | 22:04
.
Dat Luxemburg is helemaal een grof schandaal zeg. Spanje valt dan weer mee. In ieder geval dank voor de link, heel verhelderend.

Lupuslupus | 06-03-18 | 22:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Tuurlijk gaat Orwellogren er niets aan doen, 1 van haar befmaatjes is aan het onderzoeken hoe EUvsDesinfo uitgebreidt kan worden. Ze komt er ook nog mee weg, ze hoeft alleen maar te antwoorden dat de rest van de EU afschaffen niet ziet zitten. Ze hoeft het zelfs niet eens te vragen, er worden toch geen notulen bijgehouden van die achterkamer overlegjes in Brussel/Straatsburg.

faz | 06-03-18 | 21:38

Weet je wat ik denk dat er gaat gebeuren?
Dat clubje in de EU blijft gewoon bestaan maar omdat NL tegen is, krijgen wij geen inspraak/veto in die club. Zijn ze meteen een stapje dichter bij de EUSSR.

Mastermattie | 06-03-18 | 21:38 | 1

Neuh ze nemen de mening voor kennisgeving aan, gaat in de notulen en dan boeit het geen mens meer.
Cosmetische aanpassing dat is het beste waarop de tegenstanders mogen hopen maar die was er altijd al gekomen bij zo'n nieuw clubje.
Glas, plas, was.................. gefeliciteerd.

Berbaar | 06-03-18 | 21:44

Democratie, ultieme soixante-neuf
en dan een trio jaren te vroeg
jonkvrouwe als beftekkel
Peg Boy zegene zijn gleuf

Kees V., sambal is lekkel
de te late donorlever voor Hans
in die virtuele kroeg
elke lamlul mans

De patatbalie, het overdekte veld van Malie
de stem des volks meer dan beu
het volgelingen van Jan Salie

De zakenstand ogenschijnlijk sneu
verheft haar in den adelstand
wij burgers op de achterhand.

Hetkanverkeren | 06-03-18 | 21:34

Humor, victorie kraaien en de slag verloren hebben.
Stef Blok gaat naar Brussel en zegt ergens tussen neus en lippen door, "oja ons parlement is niet blij met dat nep-nieuws clubje".
Mooi Stef, we zetten het in de notulen en er gebeurt geen reedt mee.
Case closed!

Berbaar | 06-03-18 | 21:32 | 6

Ik begrijp inderdaad prima hoe dingetjes werken in de politiek.
.
Ah, we hebben te maken met een kennert, en wellicht zelfs een liefhebbert die weet hoe "dingetjes" werken in de polletiek. Dingetjes dus mensen, dingetjes, daar draait het allemaal om in de polletiek, onthou dat godver nou es een keer !

De Briemusketier | 06-03-18 | 22:22

Berbaar | 06-03-18 | 22:18
"Die desinfo club is waardeloos..."
Normaliter lurk ik hier vooral. Het is dat ik een biertje op heb dat ik nu zelf ook reaguur. Ik ben het vaak niet met u eens, maar dat kan en mag (nog). Maakt wel dat ik het leuk vind dit uit uw toetsenbord te zien komen.

MugwumpJism | 06-03-18 | 22:22

@MugwumpJism | 06-03-18 | 22:22
Geeft niks, mensen met een vrolijke dronk zijn vaak geinig in de panelen.
Maar ik zeg altijd wat ik vind dus ook over deze (vooral ineffectieve) desinfo club.

Berbaar | 06-03-18 | 22:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Blijkbaar is voor deze minister een aangenomen motie ook raadgevend en wordt er een inlegvelletje met een privé jet naar Brussel gevlogen.

Spare Rib | 06-03-18 | 21:31

D'r zijn ministers voor minder door hun chauffeur voor de laatste keer in hun functie naar huis gereden. Sjongejonge.

VeelTeSteil | 06-03-18 | 21:31 | 1

Was het deze maar geweest i.p.v. Halbe. Een beetje fantaseren over een datsja vind ik echt véél minder erg dan wat deze super-arrogante trol doet. Goed, het hoort natuurlijk niet wat Halbe heeft gedaan maar er zijn dus veel ergere dingen.

Lupuslupus | 06-03-18 | 21:42

Prima Tom, maar iets confronterender mag wel. Je bent de enige die dit aan de kaak stelt. Even iets meer doorbijten graag. Voor de rest god zij dank voor GS en Tom Staal.

Masturwasbeert | 06-03-18 | 21:30 | 2

Tom doet het eigenlijk best wel slim.
Je kan als Rutger ook wel als een lompe olifant door de porseleinkast stampen maar op lange termijn is dat alleen maar negatief.
Tom plaagt, vraagt door maar gaat niet te ver.
Handig.

Berbaar | 06-03-18 | 21:36

Inderdaad. Had bijvoorbeeld doorgevraagd naar concrete voorbeelden die ze nog steeds niet heeft kunnen geven ...

MoltisantiBeer | 06-03-18 | 21:37

Krijgen soort van variatie op het inlegvelletje.

william7055 | 06-03-18 | 21:28 | 1

Sorry.

Wat ze van zichzelf ook vindt, het is en blijft een vrouw. (Gelukkig niet mijn vrouw, vriend.)

Mr_Natural | 06-03-18 | 21:50

Het is toch wel fascinerend hoe snel het kan gaan. Van ongekozen D666-nobody, vriendinnetje van Rutte en Bea tot ultieme nemesis van de democratie en meest gehate heks van Nederland.

Rommelende Onderbuik | 06-03-18 | 21:27 | 11

@De Briemusketier | 06-03-18 | 21:48
Ik wens eigenlijk iedereen een lang, fijn en gelukkig leven toe.
Maarja, mensen en fatsoensnormen verschillen.
So be it.

Berbaar | 06-03-18 | 22:10

@Berbaar
Van boven bont en van onder stront, dat is wat mijn moeder over jouw type zegt. Met je "fatsoen". Laat me niet lachen man.

De Briemusketier | 06-03-18 | 22:18

@De Briemusketier | 06-03-18 | 22:18
De appel valt niet ver van de boom zegt men wel eens.
Gecondoleerd en een fijne avond nog mijn Beste!

Berbaar | 06-03-18 | 22:54
▼ 8 antwoorden verborgen

Ollongren doet me denken aan Little Britain: 'computer says no'.

Mr_Natural | 06-03-18 | 21:27 | 1

Lol +++ ik moest lachen :)

Sarcastisch varken | 06-03-18 | 23:48

Je ziet die minachting bij Eucalypta Ollongren als die Tom wat aan haar vraagt. het dedain waarmee ze om de waarheid draait...welke shemale van haar staf heeft dat bedacht?

RenHoek | 06-03-18 | 21:26

Buitenlandse actoren zitten erachter. Dat is nieuws !

Baron Clappique | 06-03-18 | 21:25

Het verschil tussen neonieuws en Ollongren: Nepnieuws corrigeert zichzelf.

Mr_Natural | 06-03-18 | 21:25

Een D66'er kan alles kapotstuk maken.
You go girl!

RickyLaRue | 06-03-18 | 21:25 | 1

De Zweedse Wijven hebben Zweden en de Zweedse Mannen al eerder kapodtgemaakt, en nu is Nederland aan de beurt. Je ziet het haar denken: Tja mensen, ik kom uit Zweden en dit is wat Zweedse vrouwen doen, we maken je kapodt, vooral jij Tom Staal, jij moet heel erg nodig deaud, of orgaandonor worden.

De Briemusketier | 06-03-18 | 21:39

Dat geformaliseer van '66 is heel eng. Een soort Kulturkammer clubje dat eigen journalisten gaat controleren. Hoe gaat deze enge handhaving eruit zien? En wat zijn de straffen bij overtreding?

Heel, heel eng clubje aan het worden.

RenHoek | 06-03-18 | 21:24

Band lek, brug open, treinen reden niet. Ze gaat niet..

BozePaarseMan | 06-03-18 | 21:24

Ze heet Kajsa, geen Kasja beste Ton

LonelyWanker | 06-03-18 | 21:23 | 5

'We zijn hier in Nederland dus ze heet gewoon Karin. Staat ook in haar paspoort. Dat kajsa is gewoon interessantdoenerij.

Lupuslupus | 06-03-18 | 21:26

Vroeger “was je de Sjaak”...

Dombo65 | 06-03-18 | 21:35

Acht, Ton trolde de trol gewoon. Is toch veel leuker dan "Uwe excellentie"?

OverdaanDerOnderheid | 06-03-18 | 23:35
▼ 2 antwoorden verborgen

En ook al ken ik een aantal mensen die op EUvsDisinfo nepnieuws gerapporteerd hebben, en ook al vind ik hen erg sympathiek, tóch zou ik blij zijn als EUvsDisinfo wordt afgeschaft. Het is een griezelig, links, maakbaar idee dat je journalisten kan censureren door hen als fout te bestempelen, en hen dus de facto muilkorven. Dat moeten we niet willen.

Nonkel Frituur | 06-03-18 | 21:22 | 1

En dat willen we dus ook niet, dat gaat Kajsa ze daar in Brussel wel even vertellen! Maar denk nou niet dat onze mening daar serieus wordt genomen. Ik zet er een paar lekkere biertjes op dat dat burootje over een jaar gewoon nog functioneert.

J-van-de-Bontekoe | 06-03-18 | 21:43

Weer dat kutslurpje in aanloop naar een manier om te zeggen dat ze schijt heeft aan de beslissing van de Kamermeerderheid. Kan die halfzus van Bea misschien ook eens een pilletje nemen. Net als haar baas? En niet alleen aan de randjes sabbelen he. Helemaal opeten dat ding. Dan komt het misschien nog goed in dat malle hoofd.

Linkse allergie | 06-03-18 | 21:22 | 1

Vast niet.
Dit soort leeft in een andere dimensie..

ZZP-er | 06-03-18 | 21:30

"Dat zou ik zo lekker ironisch vinden!" en "Wij van WC eend vinden..." Super interviewer Tom Staal weet dat recht in het gezicht van Mdme Ollongren en Kees Vee te ponemmen. De zieke wil om te controleren (en journalisten journalisten laten controleren) zit diep ingezonken tussen K.V.'s oren. Ze zijn regelfetishfanaten van het ergste soort. Om maar iets te hebben richting het electoraat. Maar ze hebben niets!

Eeuwig..Op..Vakantie | 06-03-18 | 21:22

Hij was weer lekker Tom.

echt_links | 06-03-18 | 21:21

Willen jullie dat jonkvrouw svp voortaan weglaten? Dat soort onzin hoort in sprookjes, niet in deze tijd.
Net als al die zogenaamde adelijke titels.
Weg er mee.

ZZP-er | 06-03-18 | 21:20 | 4

Zijzelf geeft er van op tijdens de Ien Daleslezing, zijzelf leeft in haar sprookje. U dient de vriendin van prinses Beatrix hierop aan te spreken, waarom zij dat adellijke gebubbel zo opblaast.

Eeuwig..Op..Vakantie | 06-03-18 | 21:32

Laat dan feeën en heksen ook maar in diezelfde sprookjes?

Lohengrin | 06-03-18 | 21:40

De democratisering is gediend met het opheffen van het bestaan van de verdelende adelijkheid.

smdyasc | 06-03-18 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer gaat EUvsdisinformation eens het nobelprijscommitee aanpakken. 80 jaar vrede toeschrijven aan een organisatie die in ‘93 opgericht werd....

Parel van het Zuiden | 06-03-18 | 21:20 | 1

Die vrede is trouwens pas 73 jaar.

Lupuslupus | 06-03-18 | 21:28

Die pruimt de gemiddelde Hollander geen 2 jaar.

Trumme | 06-03-18 | 21:19

De eerste barstjes en scheurtjes zijn daar, en nu maar hopen dat De Zweedse Pot haar poot stif houdt (p.i.) en alsnog een deksel op de doofpot propt. En daarna het deksel op de neus krijgt, dr reedt brandt en op de blaren moet zitten. Genieten dus, met een Grote Gay.

De Briemusketier | 06-03-18 | 21:19

Hulde Tom en GS, jullie staan aan de goede kant vd lijn van de geschiedenis.

Jasperados | 06-03-18 | 21:16 | 1

Ze zijn niet bang voor nepnieuws, maar bang dat de Russen met het ware nieuws komen hoe corrupt de Nederlandse overheid is en dat X'66 er maffia praktijken op na houdt. Ze zijn bang voor de waarheid. Dat zie je wel aan hoe ze GS hebben bestempeld.

poisonivy | 06-03-18 | 22:34

Dus www.nos.nl en acht uur journaal?
Onafhankelijke staats TV of censuur? Slecht nieuws over je baas moet je ook melden. Onbegrijpelijk...

Dombo65 | 06-03-18 | 21:16 | 5

Lupuslupus | 06-03-18 | 21:23 |
Ja, ik verlang ook naar de Russische journalistiek heerlijk open en veelzijdig.
De NOS brengt mij enkel maar nieuws wat mij niet aanstaat terwijl RT wel eerlijke berichtgeving geeft.
Al dat geklets over Russisch nepieuws is niet bewezen dus niet waar.
Zo goed?

botbot | 06-03-18 | 21:55

Lupuslupus | 06-03-18 | 21:23
muts, de russen doen niets anders dan de zaak zelf spinnen. Die zijn echt geen beter alternatief.

miko | 07-03-18 | 00:47

@ botbot & miko: nou, kom op dan, één stukje hard bewijs van Russisch gevaar, inmenging of of een duidelijk voorbeeld van nepnieuws. Één stukje....

J-van-de-Bontekoe | 07-03-18 | 08:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Uiteindelijk moet de 'concurrent' zelf weten wat hij doet omdat het een commercieel bedrijf is. Zolang het maar niet vanuit de overheid gebeurd.

Mooi om te zien ook dat de Nederlandse politiek zich zo opstelt tegen EUvsDisinfo. Ook van Ollongren. Al zou ik haar wel als advies meegeven om iets minder stelling overal in te trekken. Vooral als de onderbouwing er niet is. Want nu is ze het dan wel overEUvdDisinfo eens maar suggereert ze wel weer naar andere oplossingen waar de overheid een rol in speelt. Niet erg gepast als minister BiZa

Luckystriker | 06-03-18 | 21:14 | 1

Luckystriker | 06-03-18 | 21:14
"Want nu is ze het dan wel overEUvdDisinfo eens maar suggereert ze wel weer naar andere oplossingen waar de overheid een rol in speelt. Niet erg gepast als minister BiZa"
.
Precies! Net als Kees V. Ophoeren, niet mee bemoeien!

MugwumpJism | 06-03-18 | 21:44

Er gaar een club mensen geraakt worden in hun bankrekening die u moet volstorten.Alleen de meeste u's zijn daar klaar mee.

van stampij | 06-03-18 | 21:13

Hoe de fuck komt dat mens er mee weg te zeggen dat ze niet kan beloven de opdracht van de kamer uit te voeren. Ze is compleet van de pot gerukt.

Mesmer | 06-03-18 | 21:13 | 2

Ze mag een motie van wantrouwen gewoon naast zich neerleggen. Uiteindelijk beslist Wim-Alex. En die vindt tot nu toe alles best.

LiniaalRectaal | 06-03-18 | 21:39

Sorry, ik was al een stap verder. Eerst volgt natuurlijk de weigering.

LiniaalRectaal | 06-03-18 | 21:41

Kasja Ollongren, de Pol Pot van het kabinet.

smdyasc | 06-03-18 | 21:12

EU vs Disinformation, in Duitsland kennen ze dat niet eens......

Drunken_Pumpkins | 06-03-18 | 21:12

Putch van ollongren en trawanten.

El Rico Grande | 06-03-18 | 21:11

Over 2 weken verkiezingen.
Dus nog 14 dagen ja en amen zeggen tegen het volk.
Om ze op verkiezingsdag, als de stem buro's gesloten zijn ze keihard uit te lachen en in hun bek te schijten

koelkast | 06-03-18 | 21:11

Altijd met dat schijnheilige D66 smiley-face antwoord geven, de smerige Ollongren.

letters_of_cijfers | 06-03-18 | 21:10

D'66, CDA en DENK stemden tegen de motie. Moeten we nog meer weten?

batvoca2 | 06-03-18 | 21:09

pfff... ik hoop niet dat zij ooit opstapt... wat een lekker wijf zeg die Kasja. Manmanman...

deluiegriek | 06-03-18 | 21:08 | 4

Niks manmanman

Breinbrouwsels | 06-03-18 | 21:17

Ik denk dat alle luie Grieken gek zijn op haar.

Mr_Natural | 06-03-18 | 21:36

vreemde hormonen hebt U?

Zult-eter | 07-03-18 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

Oei, dit gaat landverraad clubje D66 weer heel wat 'gegunde baantjes' kosten.

Suncatcher | 06-03-18 | 21:06

Orwellongren staat stijf van de verkiezingstijds-nep-vriendelijkheid.

keestelpro | 06-03-18 | 21:03 | 4

Nepminister met een nepgrijns van een neppartij. Bah.

Lupuslupus | 06-03-18 | 21:16

Man wat hebben de mediatrainers in de afgelopen twee maanden een geld aan Kafka Orwellgron verdiend...
Letterlijk uit het boekje...
(En ze steekt daarmee nog net geen middelvinger op naar Tom..)

Wijze uit het Oosten | 06-03-18 | 21:39

Käfkä weet bij het zien van kritische journalisten (inderdaad dankzij mediatrainers) haar vogelaargevoel om te zetten naar een soort van openhartig tegemoettreden alsof ze een goede vriend lang niet meer heeft gezien. Heel doorzichtig.

keestelpro | 06-03-18 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

Kent u die grap van die nep-minister die naar Brussel moest?

Rommelende Onderbuik | 06-03-18 | 21:01 | 4

Die zit toch in Iran met een theedoek op dr hoofd? O nee, we hebben een nieuwe..

echt_links | 06-03-18 | 21:23

jip die komt terug met een inleg velletje

Rene046 | 06-03-18 | 23:03

Ja, die ging met een rommelende onderbuik om zich net als Juncker c.s. helemaal vol te vreten aan een door ons betaald copieus warm en koud buffet.

hoogstetijd | 06-03-18 | 23:53
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken