Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zes jaar. MinBuZa en de Algemene Rekenkamer wisten al ZES JAAR van de Oxfam Orgies

De Nederlandse overheid was al zes jaar, sinds 2012, op de hoogte van de Oxfam-orgies op Haïti, maar negeerde de details in de rapporten en verweeg ze in eindverslagen van de Rekenkamer. Dat blijkt uit antwoorden van MinBuZa Kaag.

Begin februari bleek uit gelekte interne Oxfamrapporten dat de hulpverleningsorganisatie opereerde in een "cultuur van straffeloosheid" op Haïti na de aardbevingen van 2010. Seksfeesten en orgies met (minderjarige) hoeren in villa's die met hulpgeld waren gehuurd. Diverse overheden - waaronder de onze - hadden die rapporten al jarenlang op hun bureau liggen. In antwoorden van '66-minister Kaag (.docx) op Kamervragen wordt de tijdlijn van Oxfam daarover bevestigd: de toenmalige Nederlandse MinBuZa Uri Rosenthal (vvd) en de Algemene Rekenkamer beschikten al in het voorjaar van 2012 over gedetailleerde informatie over onzedelijke Oxfammers, maar deden er niets mee.

Vraag 4
"Klopt het dat het rapport over misstanden met seksueel misbruik door hulpverleners op Haïti al langer bekend was bij de top van Oxfam Nederland en dat zij hierover in 2012 aan uw ministerie hebben gerapporteerd?”

Antwoord 4:
"Op 18 april 2012 heeft Oxfam Novib een geanonimiseerd intern onderzoeksrapport over de integriteitschendingen door medewerkers van Oxfam GB gedeeld met het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Algemene Rekenkamer. Dit rapport bevat een beschrijving van de geconstateerde misstanden.”

Van een vvd-minister zou je een meer kritische houding ten aanzien van de besteding van hulpgelden mogen verwachten. Van zijn PvdA-opvolgers Timmerfrans & Koenders dan misschien weer niet, en van hen verwacht je zelfs ook nog de eeuwige hand boven het halo-hoofd van hulpverleners. Maar hallo heren, het ging niet eens zozeer over geld, het ging over (dixit een Oxfambron) "orgies van Caligula-achtige proporties", waarbij jonge Haïtiaanse meisjes misbruikt werden door blanke westerse hulpverleners. Bepaald noodklokwaardig, want als #MeToo één ding liet zien, is dat waar rook is, is vuur. Overal.

Ach ja. De bonnetjes zagen er goed uit
BuZa en Rekenkamer keken echter alleen naar de bonnetjes. Uit de antwoorden van Kaag blijkt dat Oxfam Groot-Brittanië 8,3 miljoen euro Nederlands belastinggeld ontving voor hulp in Haïti in de periode 2010-2012, en dat er specifiek extern accountantsonderzoek is gedaan naar "de uitgaven die zijn gedaan door het personeel van Oxfam GB dat beschuldigd werd van schendingen van de eigen gedragscode." Uit die onderzoeken kwam naar voren dat er 'geen fraude met programmamiddelen is geconstateerd'. Een speciaal rapport naar aanleiding van de Oxfambiecht, keek alleen naar de bonnetjes en niet naar de banaliteiten. Bizar toch?

Op 8 mei 2012 worden die conclusies met de Algemene Rekenkamer en Buitenlandse Zaken gedeeld, en op 12 mei verklaart de Rekenkamer de kwestie als 'afgedaan', schrijft Kaag (in overeenstemming met de tijdlijn van Oxfam). Geen misstanden met Nederlandse bijdragen aan hulpgeld, dus wat ze verder bij Oxfam met die minderjarige hoertjes deden, boeide de Nederlandse regering verder niet. De bonnetjes klopten immers.

Ook minister Ploumen was 'zeer content'
In maart 2016 zei PvdA-minister Ploumen over het eindverslag hulpgelden voor Haïti 2010-2014 van de Rekenkamer "positief te zijn over [de] conclusies." Ploumen schreef aan president Visser van de ARK: "Het doet mij deugd te constateren dat de Algemene Rekenkamer concludeert dat de hulpgelden door de SHO-partners volgens de afgesproken regels en voorwaarden zijn besteed en dat belangrijke resultaten zijn geboekt in Haïti." Ze was tevens van mening dat "de inspanning van alle partijen belangrijke resultaten opgeleverd heeft voor een betere verantwoording van humanitaire hulp."

Sinds 2012 lag het deze maand opgedoken Oxfamrapport dus al bij BuZa en de ARK op de bureaux. Het zou echter nog zes jaar en een lek bij Oxfam duren voordat de waarheid - per ongeluk - boven water kwam. Is dit laksheid, of gaat het er om dat goede doelen als een soort onaantastbare kerkelijke instituten worden behandeld die behoed moeten worden voor imagoschade? We bedoelen: kom op hee, welke andere organisatie zou het seksuele misbruik in haar eigen gelederen ooit zelf kunnen opbiechten aan de Nederlandse overheid, waar het vervolgens volkomen genegeerd en weggewuifd wordt als bij narekening blijkt dat de bonnetjes in ieder geval netjes optellen.

Misschien kan Dolf Jansen ons dat eens uitleggen. Of anders wil RTL-journalist Rekenkamer-voorlichter Roel Geeraedts misschien een toelichting geven. Maar wij begrijpen er in ieder geval niets van. En het CDA ook niet:

Social

Reaguursels

Inloggen

Ach, bij de volgende 'ramp' (lees: door de mens zelf gecreëerd door het te verdommen om iets aan de overbevolking te doen) verschijnt giro nummer zoveel weer op het scherm, en schokt het buklaven-volk weer hartelijk vanwege het grote Deugen.

Een X-jaar later blijkt de poen opnieuw te verdwenen in de zakken van 'hulp'verleners, wapenhandelaars, plaatselijke bobo's en aanverwanten.

Rinse-and-Repeat.

Wedden?

EefjeWentelteefje | 01-03-18 | 12:38

Gulpbehoevend??Oxfappe???

napels | 28-02-18 | 17:44

Dit gaat veel en veel verder terug dan 2012. Ik kan me herinneren dat vele jaren voor 2012 een medewerker van deze hulporganisaties ooit een verhaal naar buiten bracht over feesten en aanverwante zaken. Dit werd vrijwel direct ontkent en ontkracht door media en politiek. Jammer dat me niet meer bijzonderheden herinner.

swapper | 28-02-18 | 17:33

#pizzagate is real - zie Haiti papers!
 
Waar Christenen decennia lang het misbruik proberen te verbergen is het nu de beurt aan politici en de media. Samen in complot hun smerige zaakjes verbergen zodat zij via overheid gesubsidieerde "goede doelen" de zwakste en armste mensen kunnen misbruiken. Dit gaat zelfs verder dan kindermisbruik, orgaanhandel gebeurt ook massaal. Als overheden echt geen handje in deze zaken hadden dan had deze hele bende opgeheven geworden, maar ze worden beschermd en het geheel wordt totaal genegeerd!

StarFox | 28-02-18 | 16:37
-weggejorist-
JMCCCC | 28-02-18 | 16:35

Het is een typische kramp van de linkse kerk: tegelijk een victoriaanse moraal hooghouden en het seksbeest uithangen waar god het niet ziet: in de ontreddering van Haïti, van Syrië, Tsjaad enzovoort. De beroemde schrijver Leo Tolstoj werd destijds door de linksekerkers aanbeden als messias en ook hijzelf meende dat hij de messias was. Dat deze graaf Leo Tolstoj op zijn landgoederen hele dorpen aan bastaardkinderen verwekte bij zijn horigen (hij kwam gewoon hun huizen binnen en vergreep zich aan de vrouw in het bijzijn van de echtgenoot), dat willen de aanbidders van deze wereldberoemde schrijver niet onder ogen zien. Wat een verblinding, wat een wegkijken! Dit patroon herhaalt zich tot op de huidige dag. Hulpverleners die zich messiaanse gezondenen voelen tussen de puinhopen en die worden bewonderd en aanbeden door de victoriaanse donateurs.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-02-18 | 14:37

Mag ik er een toevoegen?
In oct ‘98 was er een geinige storm in de carib genaamd mitch. Er werdt in NL leuk geld opgehaald. Ik zag waar het in Honduras o.a. naar toe ging. De eerste ‘hulpverlener’ die kwam had meer interesse in wit poeder en donkere meisjes dan in de ellende die zich afspeelde.

donkieshot | 28-02-18 | 13:59

Stressmanagement heet dat in hulpverlenerstermen.

Langshetrandje | 28-02-18 | 14:28

Dan hoop ik dat er nog wat fapmateriaal terugkomt van onze centen. Hebben we er nog wat aan.

koningboco | 28-02-18 | 13:45

Zal ik bij de volgende collecte en actie nog wel doneren?

A.Men | 28-02-18 | 12:54

Zullen we voortaan maar Oxxxfam schrijven ?

zeur | 28-02-18 | 12:23

Ik stoor me nog steeds aan de hypocriete aktie van Bisschop TUTU die zijn ambassadeurschap opzegde. De schijnheilige flikker maakt al zo'n 60 jaar deel uit van de meest criminele organisatie op het gebied van kindermisbruik.
Mooi gebaar hoor TUTU.

beau van rtl | 28-02-18 | 11:43

Je weet duidelijk niet over wie je praat.

Gulliver | 28-02-18 | 13:24

Geen woord van gelogen.

beau van rtl | 28-02-18 | 19:34

Onze overheid is gewoon een criminele organisatie.

ttype | 28-02-18 | 11:19

Precies dat ja en t wordt tijd dat de bevolking de ogen is open doet.. mooi spel voor de bühne maar ondertussen

woutje79 | 28-02-18 | 12:52

Nooit geweten dat zilverpapiertjes ook een effectief anticonceptiemiddel waren?

Of zou dit een poging van Oxfam zijn om het gemiddeld IQ daar wat 'op te krikken'?

marcoplarco | 28-02-18 | 11:18

Ziet u nog ergens iets dat op de geloofwaardigheid van de overheid lijkt? Ik niet.

KeesBruin | 28-02-18 | 11:15

We gaan een hele nare tijd tegemoet waar onze volgende generaties hoofdschuddend op terug zullen kijken hoe de EU en landelijke overheden met oogkleppen hebben rondgelopen. Denk 10-15 jaar en dan weten we het.

Matwetwe | 28-02-18 | 11:18

Orgiefam.

C.Martel | 28-02-18 | 11:13

Daderprofiel hulporganisaties: 99,99 % Witte Mannen zijn dader. 0,01 % Lustachtigen.

Musset | 28-02-18 | 11:12

En daar gaat weer een minister van 'Rutte zoveel' richting wachtgeld. Of is dit geen reden voor aftreden?

Nog nooit in m'n leven zoveel ministers wegens integriteitskwesties zien vertrekken als onder Rutte. Vroeger was dat een schande, nu lijkt t alsof je als minister het pas gemaakt hebt als je bent weggestuurt...

Cen Bramer | 28-02-18 | 11:09

Precies en die stapten voor minder vergrijpen op.

Matwetwe | 28-02-18 | 11:16

Dat is onze overheid ten voeten uit. Gewoon dingen negeren, blijven ontkennen, goedpraten en dan denken ze dat het niet bestaat. We zien dit ook bij het blijven negeren van de islamisering. Jihadstrijders met valse papieren krijgen gewoon een verblijfsvergunning enz. bewezen terroristen gesteund door extreem links mogen een bijeenkomst houden op de VU. Linkse partijen gaan een samenwerking aan met mohammedanen, Rotterdam. Maar RIVD wil wel de sleepwet er door hebben om iedereen te kunnen bespioneren maar als ze eenmaal een bewezen jihadstrijder of terrorist in de peiling hebben dan doen ze er niets mee en geven ze gewoon een verblijfsvergunning. Kortom die sleepwet is nergens voor nodig want het riedeltje achteraf van hij/zij waren bekend bij de RIVD daar hebben we helemaal niets aan. Dus ik stem tegen de sleepwet want daar hebben alleen de gewone mensen last van en niet de criminelen of terroristen. NL glijd af naar een 3e wereldland cq narcoticastaat waar straks de mohammedanen de dienst uit gaan maken en dat kan alleen maar omdat onze regering, ministers enz totaal de weg kwijt zijn gesteund door de MSM. Ongelooflijk wat hier in NL allemaal mogelijk is betaald door de hardwerkende NL-er die als hij/zij toevallig 5 km te hard rijdt naar zijn/haar werk een bekeuring kan verwachten terwijl de criminelen niet aangepakt worden door personeelsgebrek. Wat een zooitje! Hopelijk was bovenstaand stukje genderneutraal (het woord bestaat niet eens) genoeg dan ga ik nu weer cowboytje en indiaantje gaan spelen.

johnelec | 28-02-18 | 11:09

@johnelec | 28-02-18 | 11:09 | reageer
Die sleepwet komt er om jou in de gaten te houden.

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 11:44

Goed gezegd, zo is het precies.

Maris v.d Hof5393 | 28-02-18 | 11:57

De VVD wist er van. Hoi Demmink.

toetanchamon | 28-02-18 | 11:01

Wat kan Dolf hard lopen hè.

swassannuf | 28-02-18 | 11:00

Is er al iemand geweest die verontwaardigd een onderzoek heeft gelast naar de klokkenluider die dit stuk heeft laten lekken na al die jaren? De diverse ministers hebben altijd een daadkrachtige vinger aan de pols en andere plaatsen gehouden achter de schermen.
Het stuk lag zo lekker rustig onderin de la.

F. Jacobse | 28-02-18 | 10:59

Ja, precies! Die verdomde klokkenluiders en lui die een rapport aan de pers geven, DIE moeten we gaan aanpakken. Niet de daders en de politici die ze afdekken.

KeesBruin | 28-02-18 | 11:18

Het is niet voor niets, dat het klokkenluidershuis een hele grote mislukking is geworden.

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 11:46

Ik ben inmiddels murw gebeukt. Vanaf nu totale soumission aan linkse kerk voor mij.
Heb me net bij Oxfam aangemeld als vrijwilliger en Calligula outfit in de bestelling.

www.youtube.com/watch?v=BYmlsy6KGJQ

Heb er zin an.

echt_links | 28-02-18 | 10:58

Ploumen... de linksche deugert die met haar ogen begint te knipperen als er lastige vragen gesteld worden.

Matwetwe | 28-02-18 | 10:56

Nou... dan zijn de slachtoffertjes inmiddels meerderjarig!

Feynman | 28-02-18 | 10:50

Alle door de overheid verstrekte subsidies worden niet tot slecht op misbruik of op kosten/effectiviteit gecontroleerd. Amsterdam spant hierin de kroon. Het doel heiligt de middelen. Ambtenaren die dit probleem aankaarten worden door hun diensthoofden en wethouders verzocht hun bek te houden. Of anders een andere baan te zoeken. En bij de Rijksoverheid is het niet anders.

Koonkluk Huis | 28-02-18 | 10:48

oxfam medewerkers zijn toch Uberdeugers?

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 10:42

De linkse "elites" van de westerse samenlevingen grossieren in dit soort zaken. Als de familie Clinton (ook) niet zoveel macht en invloed hadden bij instellingen als CIA en FBI, dan zouden zij voor eeuwen opgesloten kunnen worden.
Dat is niets nieuws. Oude elites op middeleeuwse kastelen en koninklijke huizen van nog niet eens heel vroegah deden hetzelfde, omdat het kon en omdat zij daar de macht voor hadden.

Van instellingen als Oxfam is het echter NOG een graadje erger: die lui pretenderen morele reuzen te zijn en nemen een ander daarover de maat. Opheffen en platbranden die club.

Jan Passant mk2 | 28-02-18 | 10:37

Laat iedereen verplicht rechten studeren en rechter worden. Die weegschaal past ons allemaal.

koperbij | 28-02-18 | 10:42

Koperbij: heb jij je bijdrage aan Oxfam al betaald?

Jan Passant mk2 | 28-02-18 | 10:45

@ jan passant 10.37

Het hoeft wat mij betreft niet eens in die volgorde.

F. Jacobse | 28-02-18 | 10:56

Er schijnen geen Nederlanders betrokken te zijn bij deze excessen. Dan valt het dus kennelijk niet onder de verantwoordelijkheid van de Nederlandse overheid. Overigens denk ik dat dit soort kwalijke praktijken in elke (grotere) organisatie wel voorkomt. Dat is triest en jammer voor de overgrote meerderheid die wel goed werk verricht.

Mannes | 28-02-18 | 10:37

U vind dat onze 8,3 miljoen euro Nederlands belastinggeld goed besteed is of mag er een kop van een minister gaan rollen?

toetanchamon | 28-02-18 | 11:00

Als MiBuZa destijds hiervan geweten heeft en het rapport heeft verzwegen, mag dat koppie gaan rollen. Oh, dit is het geval.

Koekkeloere | 28-02-18 | 11:55

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het cda hiermee wil laten zien dat niet alleen in de Karkkkk dit soort praktijken voorkomen. Maar evengoed: walgelijk is het wel. En helemaal nu er langzaam naar buiten komt dat de politiek en ark er van heeft gewusst. Aan de schandpaal de huichelaars.

HaatbaardKnipper | 28-02-18 | 10:35

Tja, wat moet je nog geloven van de overheid en zijn rekenkamer. Denk dat de mededeling "er is geen fraude geconstateerd" meer moet intepreteren als: het is er wel maar hebben er niet naar gekeken. Ollongren moet vooral in eigen gelederen orde op zaken stellen wat betreft nep nieuws.

watazooi | 28-02-18 | 10:34

Dan lijkt me het vermoeden dat MinBuZa ambtenaeren - wellicht zelfs hoog/hoogstgeplaatse - zelf aan deze #metoo misstanden meededen... op z'n minst een daadwerkelijk onafhankelijk onderzoek waard.

Poekieman | 28-02-18 | 10:31

Hoogstwaarschijnlijk.

Bat-Adam | 28-02-18 | 10:35

Het is niets anders dan een industrie, een verdienmodel. Walgelijke lui.

doskabouter | 28-02-18 | 10:30

Ach we kennen toch die Goeddoeners op dat niveau? De overheid staat het ook toe in NL onder het mom van humanitaire hulp op korte termijn eigen zakken vullen en schijt aan de consequenties van dat handelen. Waar dit soort lui ook handelen, de bevolking is de dupe, al dan niet op langere termijn. Zie bijvoorbeeld COA hier..

VP732 | 28-02-18 | 10:35

Dámn, dit had ik nog niet eerder gezien

Sandronique | 28-02-18 | 11:15

!400.000 + minderjarige seks slaven! en die noem je geen minderjarige hoer.
Bedankt google/wiki/internet.
Haïti is het armste land op het westelijk halfrond en een van de armste landen op aarde. Door decennia van geweld, onrust en natuurrampen kent het land nauwelijks enige economische ontwikkeling. De kloof tussen arm en rijk is enorm. Er werken ten minste vierhonderdduizend kinderen als slaven; zij worden restaveks genoemd. Er heerst een zeer hoge werkloosheid van rond de 70 procent. Ongeveer 80% van de bevolking leeft beneden de armoedegrens. Het merendeel van de bevolking is werkzaam in de landbouw, er is maar weinig industrie. Door massale ontbossing en niet-duurzame landbouwmethoden worden grote delen van het platteland bedreigd door erosie en woestijnvorming. De eigen landbouwproductie neemt af en wordt verdrongen door goedkopere import. De infrastructuur van het land is zeer slecht. De VS is veruit de belangrijkste handelspartner. Haïti is sterk afhankelijk van leningen en giften vanuit het buitenland en leeft hoofdzakelijk van wat geëmigreerde Haïtianen naar hun vaderland terugsturen. Het land heeft veel buitenlandse schulden. Het eens bloeiende toerisme is door de onrust in het land bijna niet meer aanwezig.
Het land van Papa Doc & daarna Baby Doc en het land van onrust en natuurrampen. De kinderen worden kennelijk als slaaf de prostitutie ingeslagen en dat soort kinderen mogen volgens mij niet als minderjarige hoer hier genoemd worden. GS rectificeer aub, het zijn minderjarige seks-slaven, laat die antizwartepietzooi zich om deze kinderslavernij eens druk maken.

Slurfje | 28-02-18 | 10:27

Hartje!!

Sandronique | 28-02-18 | 10:57

Helder verhaal..... hulde!

C.Martel | 28-02-18 | 11:16

Helaas... de bittere waarheid. Pure prostitutie-slavernij.

Wat moet als 'hulpverlener' toch een enorme klootzak zijn om van deze kinderen misbruik te maken. Om te kotsen.

EefjeWentelteefje | 01-03-18 | 12:41

Halbe was er ook bij. Met Demmink. Vandaar die minderjarigen.

Koekkeloere | 28-02-18 | 10:26

Die zat toch in Turkije.

gato | 28-02-18 | 10:49

@gato | 28-02-18 | 10:49
Vast een tijdelijke vankantie om te kijken of het geld goed besteedde werd. Aan het type kindertjes zal het niet gelegen hebben.

Koekkeloere | 28-02-18 | 11:00

Heeft Mark R dit al weggelachen?

am*dam | 28-02-18 | 10:25

"L'altruisme est une forme intelligente d'égoïsme."

Jacques Attali

MickeyGouda | 28-02-18 | 10:24

hele mooie!

echt_links | 28-02-18 | 10:43

Ik kan ook nog een heel boekwerk schrijven over dit soort gedrag. Het is nog veel erger en ranziger dan dat nu naar buiten komt.

Ooit werkte ik voor een organisatie die met blauwe eierdoppen de wereld wilde verbeteren. De rest kan ik niet vertellen, want dat is staatsgeheim.

lokoolokie | 28-02-18 | 10:24

Ik heb eens in Nepal meegedaan aan een project, jaar of tien terug. Daar was het niet veel anders, alleen mocht niemand er over praten wat men wist, "want anders...".

Koekkeloere | 28-02-18 | 10:27

Dat is superfijn dat we nu weten dat je een zogenaamd geheimpje hebt.

Cobalt bomb | 28-02-18 | 10:47

Stop gewoon met geld storten aan 'goede' doelen en doe zelf iets. Dat kan ver weg zijn, maar ook dichterbij hebben mensen hulp nodig. Dan zie je direct wat er met je hulp/geld gebeurt en kun je invloed uitoefenen.

Smart2move | 28-02-18 | 10:23

Precies, waarom maar geld storten voor verweg projecten en niet ff kijken naar je bejaarde buurvrouw.

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 10:46

Kamerlid Ploumen zal dit natuurlijk hoog opnemen en het kabinet stevig aan de tand voelen hierover!

RenJeRotter | 28-02-18 | 10:18

Ik heb nog geen Kamerlid gehoord.

gato | 28-02-18 | 10:24

Ploumen stort nog een paar miljoen bij. Goed voor haar eigen ego.

Mark_D_NL | 28-02-18 | 10:34

Huichel Limbo Ploumen - voormalig lid van het beste kabinet ooit - zal zich hier wel uitdraaien en spinnen, naar goed voorbeeld van Rutte.

HaatbaardKnipper | 28-02-18 | 10:38

Tja die Dolf Jansen met zijn zinloze verweer, dat zeg eigelijk alles wat er mis is in de zieligheidsindustrie, dan nog wat er aan de strijkstok blijft hangen van deze zogenaamde ambassadeur die al 17 jaar hiervan niets gemerkt heeft buiten dat hij onnozel is hierbij ook nog ziendeblind.

Goedverdoemme | 28-02-18 | 10:17

Ja, die reactie sloeg nergens op... dat we de misstanden moeten negeren want oxfam doet zo veel goeds. Nou er zijn zat goede doelen Dofl, dus waarom bij de goede doelen staan die dit soort dingen doen.

IPNP | 28-02-18 | 10:21

Ja, maar Trump dan?

HaatbaardKnipper | 28-02-18 | 10:39

Heel verstandig.
Lupuslupus | 28-02-18 | 09:55 |

Dank u.
Als ik de lijn in algemene zin doortrek dan kom ik tot de conclusie dat geld geven aan organisaties waar een links element aan de touwtjes trekt, een uiterst riskante zaak is. Andermans fondsen en linkse rakkers is altijd al een giftige combinatie gebleken. Hun credo is om te laten zien aan de buitenwereld hoe goed ze zijn voor de nooddrufigen en behoeftigen, hier en waar ook ter wereld. Terwijl zij zelf de sorbet met zoete vruchten flink afromen voor eigen status.
Natuurlijk zijn er mensen die positief actief zijn in het goede dat zij kunnen doen, zo heb je ze ook in religies, mensen die gewoon devoot hun geloof belijden en geen mens daarmee kwaad doen of lastig vallen.
Helaas de organisatie (kerkelijk/politiek/NGO's e.d.) daaromheen is zo verrot als gevallen peren.

Memek | 28-02-18 | 10:17

Vrijwel alles waar subsidie voor gebruikt wordt is corrupt, dit is hier slechts een klein voorbeeld van

maaknietsuit | 28-02-18 | 10:14

U hebt een echte baan in het nog echte niet ontwijkende MKB in de echte globaliserende groete banken en grote corporate concurrentie globaliserende markten, U houd na afdracht van honderden vormen van belastingafdrachten en accijnzen een netto beteedbaar inkomen in uw hypotheekschulden-economie over dat in progressief nivelleerland NET teveel is om dood te gaan en NET te weinig is om van te leven.
Dit gaat via Apeldoorn uitgestrooid worden door mensen die denken dat dit geld onbeperkt aan bomen groeien, mensen die totaal detached zijn van de echte wereld van de deplorable.
Die smijten met de taxpoet alsof ze de drukmachine in de bijkeuken hebben staan, kunnen die weelde op den duur allemaal nooit aan in een soort bedrijfsblindheid, en dient een verantwoordelijke controle plaats te vinden. Daarvoor hebben we een parlement, om ons hardwerkend volk tegen deze parasieten te beschermen, in “hulpverleningen”, en tegen “vluchtelingen” die geen vluchtelingen zijn, en vervolgens onze ouders in 24 urenluiers stoppen of bonnetjes voor de douche moeten kopen.
Dit gaan DEZE politici dus NIET doen.
Wat te doen:
60% beslissingsbevoegdheid ligt nu helaas (nog) in gijzeling in Brussel, dus kan ons parlement een 60% kleiner.
Eerste kamer en prov. Staten WEG.
De tweede kamer 60 mensen genoeg.
Drie partijensysteem, genoeg.
Gemeentehuizen halveren.
Afscheid nemen van de Antillen.
Grenzen dicht.
Standaard gecontroleerde sociale vangnetten installeren met de nadruk op min. standaard.
Vlaktax, tot 15 mille netto per jaar niemand meer lastig vallen OOIT, daarboven 35% tot 2 ton, daarboven 45%.
Het volk wijst elk jaar per referendum een bevoegde controle instantie aan, en zware sancties bij misbruik, vergunningen intrekken. Beschouw dit volk niet meer als “achterlijk”, want de fake mediarol is uitgespeeld en vervangen door internet.
Verder min. 5 referenda per jaar Zwitsers model.
Het beroep carrièrepolitici zijn ZO incompetent, ZO schadelijk voor dit eens fantastische land gebleken, dat je politiek door mensen uit de echte(!) wereld over dient te laten, en de huidige beroeps charlatan politici de banen van de Polen, Bulgaren en Roemenen over dienen te nemen. Kunnen die weer terug om HUN land op te bouwen zodat ze mischien OOIT(!) eindconsument worden van Nederlandse produkten.... en hulp voor Afrika en bijv. Ukraine (eeuwige corruptie) en het midden oosten (islam IS geen “religie”, en alle oliedollars liggen al daar) staken.
Azië komt er wel, en de hulp overwegend HIER verlenen....
En sexfeesten met kinderen, drijvend op hun publiekgeldverslavingen onmiddelijk voor de rechter slepen..... en de verantwoordelijke politici die de gelegenheid bieden: dito.....

Katoentje | 28-02-18 | 10:12

Mensen die van een links georiënteerde, door het establishment gefêteerde NGO organisatie verwachten dat deze organisatie er is om de wereld te verbeteren, zijn toch wel onverbeterlijk naïef.
Het is hetzelfde als met de zittende politieke partijen: er komen uitsluitend mensen op af die er zelf beter van willen worden, desnoods wordt daarbij over lijken gegaan.

jemagookniksmeer | 28-02-18 | 10:11

Was ook al bekend van ene Bertje K.

gato | 28-02-18 | 10:14

Hier kon je op wachten natuurlijk, een van de zoveel doofpotten.

IPNP | 28-02-18 | 10:11

Gisteren op t.v. dat ook VN soldaten sex hielden met die arme mensen overal in de wereld.

gato | 28-02-18 | 10:13

En wacht maar op de reactie rekenkamer: "Ja wij worden betaald om bonnetjes te controleren, dus dat doen wij, wat een organisatie verder doet dat gaat ons niets aan, dat is meer iets voor het OM in Haïti.

IPNP | 28-02-18 | 10:17

gato,
Ja, en ook in syrie door de ingehuurde hulpverleners aldaar.
Zo zie je maar, zelfs humanitaire hulp heeft een prijs.

IPNP | 28-02-18 | 10:19

Volgens Dolf allemaal onzin. Slechts misstappen bij de UK afdeling, niet in zijn tak. God wat zat hij ongemakkelijk bij DWDD. Zou Dolf na dit bericht nog steeds 'staan waar hij voor staat'? Ik was direct ambassadeur af als dit naar buiten kwam.

Cas Plant | 28-02-18 | 10:09

Levertraan 2.0

PIS-Alchimis | 28-02-18 | 10:09

Club wegkijkers, makkelijkste weg met de kop in het zand gedrag. Je zal het maar moeten melden toch? Wat een werk geeft dat allemaal niet, man man man. Ik doneer al lang niet meer, is ook niet meer van deze tijd met die stomme collectebussen langs de straat.

Hebbiehemookweer | 28-02-18 | 10:04

Inderdaad typisch links correct Nederland. De christenen tot in het diepst van hun ziel grieven en je kop houden over de kindermisbruiker Mohammed. Want anders bedreiging etc.
Hij kan maar één conclusie trekken: kappen met die zooi. Het is tenslotte bewezen misbruik dus zelfde situatie als met de katholieke kerk. Anders blijft ook hij geloven in "sprookjes".
Wat een stumper!!!

rooie vogel | 28-02-18 | 10:15

Geniaal stukje in deze context :)

echt_links | 28-02-18 | 10:49

Van Nieuwkerk vroeg door. Jansen bleef maar verdedigen om zijn punt te maken. Geen antwoord op de simplele vraag waarom Novib die op de hoogte was geen opening van zaken gegeven heeft. Zelfs de Nederlandse overheid was op de hoogte. Een ambassedeur van een land of organisatie dient op de hoogte te zijn anders deugt hij niet. Of hij geld van Novib ontvangen heeft of snoepreisjes al dan niet gemaakt heeft doet niets terzake. Jansen hoe langer je wacht met je te distantiëren van deze verderflijke organisatie hoemeer schade je zelf zult ondervinden. Hoe integer ben je? Ik ga twijfelen.

Jimmy200 | 28-02-18 | 10:03

Waarom was van Nieuwkerk niet op de hoogte dan?
Dat is toch ook een soort van ambtenaar en de NOS helemaal als de overheid op de hoogte was en is.

steekmug | 28-02-18 | 10:32

steekmug | 28-02-18 | 10:32
Toneelstukje.

Cobalt bomb | 28-02-18 | 10:41

Verrek, daarom is Halbe afgetreden.

Nelis SplitBloes | 28-02-18 | 10:02

Vorig jaar nog een Oxfam-collecteur van een jaar of 20 met een typisch D66-hoofd aan de deur: Nigel: "Zucht". Arrogante kakkersmoel: "Goedendag meneer Garage, echt zo fijn dat ik u persoonlijk spreek. Weet u dat er ieder jaar nog x miljoen mensen sterven aan (vul maar iets in)? Daar schrik ik nogal van om heel eerlijk te zijn." Nigel: "Nou ik niet. Daarom geef ik mijn geld vrijwel uitsluitend aan een select clubje goede doelen voor dieren en waarvan ik met eigen ogen heb gezien dat het goed terecht komt, plus dat de mensen die er werken ook echt betrokken zijn. Doei!"

Vanaf nu opent Nigel de deur niet meer, hooguit om de hond los te laten.

Nigel Garage | 28-02-18 | 10:02

Waarvan akte!

EefjeWentelteefje | 01-03-18 | 12:42

De rampenindustrie, ontwikkelingshulpindustrie, asielindustrie, VN, EU..... allemaal organisaties gebouwd om hun eigen zakken dik te vullen..... verder brengen ze niets.

Oepsie1234 | 28-02-18 | 09:59

Jawel, sex- orgies

gato | 28-02-18 | 10:11

Dat betekent echter wel dat de Kamer op zijn minst onvolledig is geinformeerd, en eigenlijk ook onjuist. Zeker na de schandalen die uit de rooms-katholieke kerk gekomen zijn, zou je van een overheidsorganisatie meer gevoel mogen verwachten hoe met dergelijke misstanden om te gaan. Donner had destijds nog het fatsoen af te treden na de indirecte verantwoordelijkheid voor de dood van een verwarde man in een gevangeniscomplex. Deze minister is verantwoordelijk voor het financieren van massale kinderverkrachtingen, ook nadat bekend was bij de minister dat dit gebeurde. Ik eis aftreden. Zeker omdat notabene deze mevrouw jammert over het vele onrecht dat terroristen aangedaan zou worden. Bij kinderverkrachtingen elders kijkt ze weg. Aftreden, sofort.

Frau Merkel | 28-02-18 | 09:59

Nou Berbaar, jij als eeuwige verdediger van de overheid, kom er maar in!

knerf | 28-02-18 | 09:58

De Beatles maakten ook walgelijk misbruik van onze muziekhonger. Blowie, nog zo’n één.

koperbij | 28-02-18 | 09:56

En wie waren de eerste in Haïti om "hulp" te bieden? The clinton foundation. Pizza gate anyone?

defrhymz | 28-02-18 | 09:54

Viezerikken, en maar geloven dat Pizzagate niet bestaat. En al het geld is ook verdwenen, zit allemaal in Clinton Foundation, die nog eens 4 miljoen van Dijkstra kreeg.

gato | 28-02-18 | 09:57

DOLF JANSEN heeft hier van geweten. Dat verklaard zijn agressieve houding in de DWDD. Hij verdedigde wat hij allang wist. 1eklas lul en wegkijker.

Willemdrie33 | 28-02-18 | 09:54

Hij loopt er al 17 jaar rond. Ofwel hij heeft de titel alleen voor de bühne en doet 17 jaar niets, ofwel hij moet ervan geweten hebben.

Frau Merkel | 28-02-18 | 10:00

Nu met systeem van inzamelen van de sho kan je dus niet meer bepalen aan wié je geeft. Als je geeft krijgt iedereen een deel. Je bent dus gewoon direct deze praktijken aan het sponsoren en in stand aan het houden. Het geeft te denken.

pa_niek | 28-02-18 | 09:53

Nodeloos kwetsend enzo vind ik prima. Één van de redenen dat ik van jullie hou. Maar kinderen (hallooo!) die misbruikt worden terwijl ze in een trauma situatie zitten en totaal afhankelijk zijn 'hoeren' noemen? Schaam je!! En de reaguurders die dat overnemen ook. Doe effe normaal! Het zal jouw kind zijn...

Sandronique | 28-02-18 | 09:53

Gedwongen prostitutie zou idd meer smaakvol geweest zijn. Maar ik geloof in de beste intenties van GeenStijl en denk dat dit stuk in grote verontwaardiging geschreven is. Het moge duidelijk zijn dat het één grote, misselijkmakende gore bende is met die progressieve pedo organisaties.

Oblast68 | 28-02-18 | 10:03

Moral fags ALTIJD -1

jemagookniksmeer | 28-02-18 | 10:06

Ik ben pro vrijwillige prostitutie. Of je nou je ziel én lichaam verkoopt aan een 9-5 'meester', 1,8× per maand je benen wijd doet voor wat huishoudgeld of vrijwillig je puna verhuurt... Maar deze kinderen hebben hier niet om gevraagd en deden het vast niet omdat ze het zo leuk vonden. @jemagookniks meer: ik neem aan dat je de verkrachters, pedofielen en faciliterende politici dmv ons belastingeld bedoeld sekswerkerfgoed.nl/hoer/

Sandronique | 28-02-18 | 10:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Enige jaren geleden heb ik ( o.a.hier bij Geen Stijl) al aangegeven dat de vele miljoenen die de Nederlanders inzake Haiti hebben gestort NIET goed terecht waren gekomen. Ik gaf aan dat goede vrienden van mij een weeskindje uit Haiti hadden geadopteerd.Ik zelf heb een bescheiden donatie overgemaakt.
Een paar jaar geleden zijn zij naar Haiti gevlogen om daar nu eens te situatie te bezien.
Het was bizar !
Geen onderwijs, geen goede ziekenzorg, mensen sliepen nog immer in tentjes en golfplaten huisjes. Kindjes op blote voeten etc. Zij zijn uitermate teleurgesteld teruggekomen in Nederland toen.
Jaren geleden gaf ik dus al aan en signaleerde ik ,dat al ons geld voor een groot gedeelte was verdwenen in verkeerde zakken.
Het geeft maar weer eens aan dat als je als eerzame burger in kranten of weblogs iets schrijft , met name geen politicus daar enige aandacht aan schenkt of dit leest, zeker niet als hun naam er niet in voorkomt.
De conclusie is dan ook dat ingezonden artikelen of reacties in dit land niets te betekenen hebben. Je schrijft vaak een stukje boosheid of gefrustreerdheid van je af.
Al blijft het schandalig dat geld voor een goed doel in foute zakken terecht komt.
De overheid moet al die goede doelenindustrie, alsmede b.v. ook die postcodeloterij, de vreemde subsidies die in kleine kamertjes wordt geritseld, eens aan zeer scherpe onderzoeken onderwerpen. Maar ook dit advies zal men niet lezen of willen.

outdoor | 28-02-18 | 09:49

En zelfs als het prime-time woord verkondigd, sluit men de oren. youtu.be/O2GrxV8W8gE

oorwormpie | 28-02-18 | 09:56

Sex sells al sinds de oudheid.
Fout goud handel(sieraden, herkomst onbekend) bij vn missies is ook zo'n voorbeeld want ja dollars zijn schaars in een crisisgebied en vn personeel is rijkelijk in bezit daarvan.

steekmug | 28-02-18 | 09:49

Mocht iemand ´goed´ willen doen dan zijn genoeg kleine projectjes te vinden waar de hulpverleners niet hun zakken vullen maar zelfs midden tussen de mensen wonen die ze helpen.
Geldt ook voor de hulp aan dieren. B.v. een weduwvrouwtje van 81 die rond haar hutje tientallen zwerfhonden opvangt (ze woont in Zuid Italië) en hen eten en schuilhutjes geeft. Van haar pensioentje van 250€ en wat giften. Daar stuur ik liever wat heen dan b.v. naar het WNF of (gruwel) Green peace.

Waar een wil is, is een weg.

Lupuslupus | 28-02-18 | 09:49

Zijn er nog reaguurders die geld overmaken aan hulpinstanties? De plaatselijke dierenasiel krijgt van mij geld, breng ik zelf heen en zij zorgen voor de diertjes.

Bill Cosby | 28-02-18 | 09:49

goed initiatief.

Cobalt bomb | 28-02-18 | 10:36

Als elk gezin in Amsterdam en Almere 1 pleuro geeft, is nog niet eens het salaris van de directeur betaald. En toch met zo'n collectebus langs de deuren blijven gaan.

kwark001 | 28-02-18 | 09:47

Zomaar wat one-liners:
De scheidslijn tussen 'iets voor de mensch in nood' doen en erotiek is flinterdun.
Priesters kozen er ooit voor om te dienen in naam van ........ iets betekenen voor de naasten-/medemensch, we weten waar dat bij deze 'beroepsgroep' toe geleid heeft.
Eenmaal in een afhankelijkheidspositie treedt er iets dwangmatigs in werking bij de machtshebbende.
Freud zou zeggen 'het sublimeren van onderbuikgevoelens', hoewel in dit geval het omgekeerde bedoeld wordt.
Niets is ons menschen vreemd. Uiteindelijk gaat het om de penetratie.

FPTravel | 28-02-18 | 09:46

Bestuur Directeur Bedrijfsvoering: de heer A. Galavazi

Directie-bestuurder Directeur Bedrijfsvoering: de heer A. Galavazi
Algemeen directeur-bestuurder: mevrouw F. Karimi

Raad van Toezicht Voorzitter: de heer H.L. van Beusekom
Lid: mevrouw J. Gupta
Lid: mevrouw L. Koster
Lid: de heer K. Tukker
Lid: de heer P.A.J. Verbaas
Lid: de heer J. van Zijl

Beloningsbeleid Oxfam Novib volgt de regeling Beloning directeuren goede doelen van Goede Doelen Nederland, maar betaalt hiervan niet het maximum. De salarissen van de directieleden worden in het jaarverslag gespecificeerd toegelicht.

Voor medewerkers van Oxfam Novib is een eigen functie/loongebouw opgesteld. Salarissen zijn gelijk aan/iets onder het gemiddelde van de markt.

Aldus Oxfam. Geen woord over misstanden. Blijkbaar topje ijsberg.

van Oeffelen | 28-02-18 | 09:45

Ik Lees in het jaarverslag dat er 4 directeuren zijn die allen gemiddeld €110.000 verdienen plus €10.000 pensioenpremie. Valt me nog mee.

HoerieHarry | 28-02-18 | 09:51

Dit zijn de Nederlandse directeuren. Die Brit zal veel meer verdienen.

HoerieHarry | 28-02-18 | 09:58

Mooi man, je walgelijk gedragen en ook nog eens het morele gelijk claimen, want links en hulporganisatie. Prachtig.

GoedenMorgenDezeMorg | 28-02-18 | 09:45

Dus een orgie is synoniem aan humanitaire hulp.
Misschien moeten we die witte onderbroek eens vragen of hij het daarmee eens is, ik verwacht van wel.
Wat hulproganisaties/NGO's betreft, ik heb mij daar mettertijd volledig van gedistantieerd, hoe cru dat ook moge klinken. Meer en meer zijn dat soort organisaties ertoe overgegaan om in de politiek te infiltreren. Je ziet ze dan ook vaak (bijvoorbeeld als ex medewerker/directeur van Greenpeace en dergelijke) in de linkse partijen opduiken, met name SP/GL/PvdA.
Vanaf dat moment kreeg het hulpverlenen een gore bittere smaak en zag je dan ook dat men bij hulporganisaties niet vies is van een soort "terreur" enerzijds en persoonlijk gewin/hebzucht anderzijds.
Je hoort mensen wel eens zeggen: al komt er maar 10 cent aan van die euro die ik geef, dan heb ik toch een goed gevoel".
En ik ben degene welke die 90 cent niet gun aan die "graaiers".

Memek | 28-02-18 | 09:44

Heel verstandig.

Lupuslupus | 28-02-18 | 09:55

Laatst op t.v. 1 huis is er gebouwd. En waar is de helft van geld gebleven gegeven door de overheid, in eigen zak of ook aan Hillary.
Stop met die onzin, Goede Doelen is oplichting van de bovenste plank,
Trouwens gisteren nog zo een sex rel ,

gato | 28-02-18 | 10:04

De Nederlandse overheid is door-en-door verrot...

IWAB | 28-02-18 | 09:44

Eensch, helemaal verkeerde focus. En dan nog. Hoe haal je in godsnaam uit de boeken of er wel of niet Nederlands geld is gebruikt om hoeren mee af te rekenen? Wat een kul zeg. Sowieso nutteloos want broekzak vestzak. Als er NGO geld is gebruikt voor die orgies dan is dat ook ten koste gegaan van de NL inleg. Geld dat aan hoeren werd uitgegeven kan niet aan hulp worden besteed en dat trekt een wissel op ieders inleg. Punt uit.

Gen. Maximus | 28-02-18 | 09:43

Als een VN militair een prostituee bezoekt tijdens zijn missie wordt het toch ook betaald met zijn VN toeslag buitenlandmissie, dus uiteindelijk de belastingbetaler en de VN fonds.
Is ook al zo lang sinds de veldtochten vd Romeinen.

steekmug | 28-02-18 | 09:59

Verbaast me niks dit allemaal.. we worden sowieso allemaal elke dag al knetterhard zonder vaseline genomen.. het mooie is hier kleven geen consequenties aan.. moet jij eens mee aankomen dit allemaal.

All_Anonymous | 28-02-18 | 09:43

Al jaren geen ik geen euro meer aan liefdadigheidsinstanties en andere goede doelen. Hoofdzakelijk vanwege financieel mismanagement en omdat er teveel geld blijft ‘hangen’ binnen organisaties en er te weinig over blijft voor de daadwerkelijke bestemming, als er ter plaatse al geen roof wordt gepleegd op het gedoneerde geld.
Dit nieuws sterkt mij meer en meer dat mijn keuze niets te geven aan dit soort faalinstanties gelukkig ook rechtvaardig is.

En dan blijkt het ook al ZES JAAR bekend te zijn.... ik ben sprakeloos....

Zum kotzen!

Marvin_NL | 28-02-18 | 09:42

Die hele hulp- en asielmaffia is corrupt tot op het bot.
Wil je echt mensen helpen dan moet je dat zelf ter plaatse doen en zeker niet via zo een grote organisatie

2voor12 | 28-02-18 | 09:41

Precies. Ik heb nooit geloofd dat linkse clubs echt aan het helpen waren. Nooit 1 cent aan gegeven. Dat geld gaat naar wazige zaken als 'bewustwording', 'educatie', 'cursussen' en naar plaatselijke linkse clubjes als 'bevrijdingsbewegingen'. Geef geen cent voor linkse 'hulp'verlening.

marjen | 28-02-18 | 09:48

Nijenrode modus. Op papier lekte het dak niet. Dat het verder dweilen met de kraan open is zal de regeerders een worst zijn. De belastingbetaler kan nog wel wat verder worden uitgeknepen.

Therapietje | 28-02-18 | 09:36

Mijn bloed kookt te hard om een degelijke tegel te bakken... grrr...

Ad Hominem Tu Quoque | 28-02-18 | 09:36

omdat geen blanke Sophietjes

oorwormpie | 28-02-18 | 09:34

Rosenthal, Ploumen, Timmerfrans en Koenders?
Deze ministers hebben dus gelegenheid, middelen en inlichtingen gegeven om te komen tot het plegen van misdrijven?
Althans sex met kinderen en verduisteren van geld waren in mijn tijd nog stoute zaken.
Waar is de controle taak van het parlement?
Waar blijft het OM?
Waar blijft de aartsleugenaar Rutte?
Rutte? Ach laat ook maar.
Varkens!

F. Jacobse | 28-02-18 | 09:32

Mijn excuses! Ik heb geen varken willen beledigen.

F. Jacobse | 28-02-18 | 09:33

Het zijn allemaal freaks die hun ijdele driften najagen. Bij een career fail waren het nu notoire sekstoeristen.

oorwormpie | 28-02-18 | 09:42

Er staat mij ook iets bij dat, indien men kennis draagt van een strafbaar feit, men verplicht is dit te melden.
Blijkbaar geldt dit niet voor alle ingezetenen. Deze casus doet in elk geval vermoeden dat sommigen hiervan zijn vrijgesteld. Indien ik dat onjuist heb zal er binnenkort wel aan een aantal functionarissen verzocht worden zich even te melden bij het OM nietwaar. Ijdele hoop vrees ik...

Wolveshead | 28-02-18 | 09:49

Het zijn allemaal deugd-menschen die de handen uit de mouwen steken om slachtoffers te helpen in..... Dat is wat we horen. Ondertussen ligt men daar al of niet betaald een kleuter te wippen. Natuurlijk altijd locals die het doen. Gelukkig maar! Organisaties of overheden die willens en wetens dit verzwegen hebben verdienen naar mijn inziens een bezoekje aan een rechtbank.

Mr_Pikibelly | 28-02-18 | 09:29

Als je goed zoekt zul je iemand vinden die in Haiti was en Baudet kent. Dan is de cirkel rond en kun je daar lekker op zeiken.

Febofiel | 28-02-18 | 09:29

Wat mij betreft worden ook alle bijstandsuitkeringen stopgezet als er mensen fraude mee plegen en alle WW uitkeringen als iemand ernaast zwart werkt.
En alle AOW als iemand dat doorsluist naar het buitenland.
Gezien de reaguursels zou dat eerlijk zijn.

DrumPiet | 28-02-18 | 09:27

Zwartwerkers worden enkel aangepakt als ze onderaan de ladder staan. Zwartwerkende ex-politici, dat wordt weer een ander verhaal. Klasse-justitie, weet u wel.

EEnzame SchizofrEEN | 28-02-18 | 09:32

kwark001 | 28-02-18 | 09:30
Iets met goeden lijden en kwaden.

DrumPiet | 28-02-18 | 09:34

Vertel: wie zijn de goeden in jouw opsomming?

kwark001 | 28-02-18 | 09:41
▼ 1 antwoord verborgen

Het zou een mooi visueel aspect voor het glazen huis zijn deze te voorzien van rode lampen dit jaar. Wel zo netjes de donateurs een indruk te geven waar de donaties deels voor gebruikt worden.

koosnaam | 28-02-18 | 09:27

Nu nog even kijken welke desbetreffende minister in die periode een bezoek heeft gebracht aan Haiti....

Shitting Bull | 28-02-18 | 09:25

Dat weet ik niet, maar Bill was there.

Langshetrandje | 28-02-18 | 09:27

Halbe op doorreis naar Rusland?

F. Jacobse | 28-02-18 | 09:28

@ Langshetrandje | 28-02-18 | 09:27 |

Bill zou zoiets niet doen want die had moreel besef in zijn kleine teen.

Roze_bril_drager | 28-02-18 | 09:32

Hoeveel salaris krijgt die Dolf Jansen eigenlijk van Oxfam?
Kan het nergens vinden.

HoerieHarry | 28-02-18 | 09:20

Dol F Jandinges blijft lid want, Thierry & Geert komen eraan en is hun schuld.

Slurfje | 28-02-18 | 09:27

Die wandelende tak is, na iedereen de maat te hebben genomen bij DWDD enz.,
zelf aan de beurt . En toen was het ineens heel stil .

gerrie de perrie | 28-02-18 | 09:44

Die Dolf wordt met de dag knapper. Godsamme.

HoerieHarry | 28-02-18 | 09:47
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Roze_bril_drager | 28-02-18 | 09:19

Blijkens het verloop van zaken, vinden politici het ten hoogste vervelend dat ze er nu aandacht aan moeten besteden. Maaraan de andere kant is het bijna verkiezingstijd en kan men er mooi foei over zeggen en wat vingerwijzen en gauw weer over gaan tot deorde van de dag.

Of het nu de kerk, ngo's of hordes immigranten betreft, slachtoffers van seksueel geweld, kunnen van overheidswege ongezien de tyfus krijgen.

netniet | 28-02-18 | 09:19

Wat zijn Ettur en Penthouse Alexander stil ineens en hun Christelijke sidekicks.

Slurfje | 28-02-18 | 09:24

Precies dit was ophefje dat Rutte nodig had om stilletjes meer budget richting Brussel te loodsen. 1 kop koffie

MarcS | 28-02-18 | 09:25

Het zoveelste bewijs dat mijn onderbuik het bij het rechte eind had door niet, nooit, never geld te willen doneren aan dat soort organisaties.

Braboblanke | 28-02-18 | 09:19

Noch aan "landen" waar blanke boeren vermoord worden of andere dictators heersen, kortom geen cent meer naar die zandbak.

Slurfje | 28-02-18 | 09:22

@Slurfje | 28-02-18 | 09:22
Dat de Nederlandse regering al voor u met uw belasting centjes.

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 11:17

+ doet

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 11:18

Deugmensen ontmaskert. Iets voor een tv programma met peter r.

bigs | 28-02-18 | 09:18

Moet hij zichzelf exposen, dat is net een brug te ver natuurlijk

Poppo van Ulvinga | 28-02-18 | 09:20

Gordon moet maar in dienst treden bij Oxfram teneinde met Dolf Jadinges op één bank te gaan zitten dingesen.

Slurfje | 28-02-18 | 09:18

Oeps, had er al geen goed gevoel bij... gigasalarissen voor hulpverleners riekt al naar dubieuze praktijken. Maar van belastinggeld en donaties giga sexfeesten organiseren gaat te ver.. geen enkele euro meer van mij naar deze Bende ordinaire graaiers die over de hoofden van hulpbehoeftigen hun bizarre sex feestjes organiseren. Totale boycot van mij naar Oxfam. Genoeg is genoeg!

MINDER | 28-02-18 | 09:17

Ik heb die hele hulpverlenersindustrie nooit vertrouwd. Te vergelijken met mensen die hooi gaan brengen naar de Oostvaardersplassen. De natuur niet zijn werk laten doen en een onnatuurlijke situatie kost wat het kost in stand houden omdat dit zo'n lekker deuggevoel geeft. Hoog tijd dat deze augiasstal wordt uitgemest.

gestoptmetroken | 28-02-18 | 09:17

Oostvaardersplassen zijn niet groot genoeg voor zulke hoeveelheeden grote grazers. Alles is kaal gevreten, er staat bijna geen boom meer. Geen natuurlijke vijanden. Vroeger was heel Nederland bos, genoeg te vreten en zat ruimte.
Oostvaarders plassen hebben nooit bestaan in Nederland, das een idee van paar gekken die hier Afrika willen nadoen met inheemse dieren.

Hiesjes | 28-02-18 | 09:37

Hiesjes | 28-02-18 | 09:37
Zeer waarschijnlijk gekomen binnen de wetten van Natura 2000. Het maakt niet uit hoe en waar je het doet, als de soorten er maar zijn. Collectieve dierentuintjes door de EU willen creeren maakt niet uit of het natuurlijk is of niet.
Dat de beesten doodgaan want geen vreten heeft ook de beheersmaatregelen en ontbreken toppredatoren te maken. Ik heb er overigens geen problemen mee.
Dat voor een boer andere regels gelden dan hiervoor lijkt mij ook erg goed. Een boer is gebonden aan de voedselindustrie, staatsbos beheer siertuiniert in NL alleen maar. Daar eten we niet van.

Cobalt bomb | 28-02-18 | 10:24

Cobalt bomb | 28-02-18 | 10:24
Excuuz ik ben koffie halen. *doet deur zachtjes dicht en denkt "man man man man wat een onduidelijke tegel"*

Cobalt bomb | 28-02-18 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik verbaas me nergens meer over. Als je meer over de "heiligheid" van hulporganisaties wilt weten, boektip: de crisis karavaan

Poppo van Ulvinga | 28-02-18 | 09:17

Goede doelen zijn de nieuwe religie (net als klimaat en ontwikkelingshulp), daar mag je niks slecht over zeggen. Ze functioneren als een wensput waar je geld in mag gooien om een schoon geweten te kopen.

Osdorpertje | 28-02-18 | 09:16

Ploumen ontkent ook dat er 1.82m sneeuw ligt in EU, want aarde warmt op volgens haar nepprofs.

Slurfje | 28-02-18 | 09:21

Steunen ze de lokale economie, is het weer niet goed.

TheBigKirth | 28-02-18 | 09:16

Van ons belastinggeld..
Ontwikkelingshulp!

Lohengrin | 28-02-18 | 10:20

Verschrikkelijk. Als dat bekend wordt wil je daar toch iets tegen doen? Ik kan het niet bevatten dat zoiets jarenlang onder de pet blijft.

BozePaarseMan | 28-02-18 | 09:14

Hadden we maar een soort politieke noodrem.. oh wacht.

BakkerHenk | 28-02-18 | 09:31

Goh, dat die minderjarige hoeren niet netjes een btw-bon hebben afgegeven, verbaast me toch echt. Zouden ze hun inkomsten netjes hebben opgegeven? Vrage, vragen, vragen ....

Analia von Solmsch | 28-02-18 | 09:14

Het blijft voor mij onbegrijpelijk dat in dit land organisaties buiten schot van het OM blijven nadat onomstreden is gebleken dat er sprake is/was van zware strafbare feiten zoals het hier genoemde misbruik.
Waar motorclubs met alle middelen worden vervolgd met als ultieme doel deze clubs als geheel te verbieden, mogen geloofsgemeenschappen en Goede Doelen Organisaties zich zonder gevolg uitleven op de meest kwetsbaren in de samenleving. Dit alles zonder angst ooit als verboden organisatie te zullen worden aangemerkt.
Het meten met 2 maten was zelden zo duidelijk als juist in deze gevallen.

Wolveshead | 28-02-18 | 09:13

Dit is al jaren bekend op de internets. Snap de ophef dan ook niet: mannen moeten wat kwijt, en vrouwen willen het -uiteraard tegen betaling- ontvangen. Money makes the world go round.
Verder vraag ik mij af hoeveel high-paid-hookers en escorts er maandelijks rond de EU gebouwen hangen in de clubs en eetgelegenheden.
Of is dat soms anders?

BenPakdee | 28-02-18 | 09:12

Als jij niet snapt, nu er bewijs is, dat sex met afhankelijke of godbetert minderjarige mensen niet oké is ....... zegt dat iets over jou.

MarcS | 28-02-18 | 09:23

MarcS | 28-02-18 | 09:23
Ja, dat is leuk enzo maar ze kregen wel betaald. De bonnetjes klopten volgens de ministers.

Cobalt bomb | 28-02-18 | 10:16

Is ook best wel een verschil of de dame in kwestie wil ontvangen omdat ze de laatste prada schoudertas wil kopen of omdat haar kind hongeroedeem heeft.

Ben Hetzat | 28-02-18 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Pizzagate is real op het Clinton foundation cash washing island of Haiti. Vele NGOs en of onderdelen daarvan zijn dekmantels voor oorlog en verderf en ze komen er mee weg want de schapen zien een goed doel. Alleen in een mediacratie zoals de onze hou je dit soort mega schandalen uit het zicht vandaar dat het internet aan banden moet.

HdJ | 28-02-18 | 09:11

Zal allemaal wel weer gelul zijn, aldus @Beste_Landgenoten.

JI-HAAT | 28-02-18 | 09:30

Je kan ook vragen waarom blijven de EU, De VN, Clinton Foundation, Artsen Zonder Grenzen et cetera et cetera buiten beeld.

Mark_D_NL | 28-02-18 | 09:14

F*ck you.. And you. And you...

marcoplarco | 28-02-18 | 09:10

Wat ook wel leuk is. De salarissen op vragen van de directie leden, van de goede doelen clubs. Die van Unicef , maakt 500.000 per jaar. Hij kan makkelijk naar de wallen, met zo een inkomen!!!

vanrechteren | 28-02-18 | 09:10

Ik heb mijn lijstje donaties al jaren geleden doorgescheurd nadat ik een overzicht zag van hun salarissen, en dan zag ik alleen nog die van de Nederlandse baasjes. Ronduit schandalig.

nee_toch? | 28-02-18 | 09:33

Het begint bij mij toch wel heel erg te jeuken als ik zie hoe ABOMINABEL slecht het is gesteld met het geweten van velen. Ik hoop op een goddelijke dag des oordeels waar het kaf van het koren zal worden gescheiden en alle mensen met bloed aan hun handen, mensen die wegkijken en niet ingrijpen wanneer anderen kwaad wordt aangedaan, zelf een pijnlijke dood sterven. Ik ben en blijf donateur van Oxfam omdat ik geloof dat er ook goede mensen zijn die goed werk doen. Maar zij lijden meer en meer onder de kwaden. Maar de steun wordt steeds moeilijker omdat deze wordt verziekt door slechte mensen. Degenen die een hulporganisatie op deze manier schaden, degenen die niet ingrijpen, zij hebben veel leed op hun geweten. Zij hebben een heel erg slecht geweten. Ik hoop dat allen de zwaartst mogelijke verantwoording zullen moeten afleggen.

Rheia | 28-02-18 | 09:08

Daarom steun ik geen enkel groot 'goed doel'. Zodra een goed doel overgaat in een stichting, gerund door voorzitters en commissies, waarin bureautijgers gaan bepalen hoe gelden en goederen verdeeld moeten worden, is het simpel geschreven wachten tot er gefraudeerd wordt. En voor stichtingen boven een bepaalde maat worden criminele activiteiten al snel onder het stinkende kleed geveegd. De reden is veelal een financiële, of er zijn persoonlijke belangen mee gemoeid.

EEnzame SchizofrEEN | 28-02-18 | 09:27

EEnzame SchizofrEEN | 28-02-18 | 09:27
Hear hear!

Cobalt bomb | 28-02-18 | 10:10

Het zoveelste bewijs, dat onze politiek volkomen rot is.

Billy24 | 28-02-18 | 09:08

Nou, Dolf Jansen kom er maar in ....

van Oeffelen | 28-02-18 | 09:08

Alsjeblieft niet zeg.

Langshetrandje | 28-02-18 | 09:19

Ook hier kijkt de politiek de andere kant op.....

R0ckhound | 28-02-18 | 09:08

Lilianne Ploumen (PvdA) van She Decides. Het deed haar deugd, wat Oxfam op Haïti had gedaan.

LibertasSimplex | 28-02-18 | 09:07

Inderdaad dat! Goedkeuren, zwijgen, wegkijken!
En dat als vrouw. Tenminste, dat zegt men.

Normpje | 28-02-18 | 09:24

En wanneer komt al het moois van de Clinton Foundation naar buiten. Waar Sharon Dijksma miljoen naar toe heeft gebracht. Ze heeft er wel een mooie foto met Bill, de man van sigaren en vagijnen aan overgehouden. Kost wat maar dan sta je als Sharon Dijskma van de PVDA ook op de foto met een verkrachter en pedofiel. Lekker trots zijn omdat je belastinggeld hebt weggeven.
--
We hebben gelukkig de foto nog.... hermanvogel.nl/wp-content/uploads/201...

Mark_D_NL | 28-02-18 | 09:06

Volgens de Joop is dit ook allemaal de schuld van de blanke racistische donateur.

eerstneukendanpraten | 28-02-18 | 09:06

En wie is directeur van Oxfam? Wat verdient die? Waar komt die vandaan? Welke politieke kleur heeft die? etc. etc.

kwark001 | 28-02-18 | 09:05

Langshetrandje: dat is wat hij netjes voor de Oxfam heeft opgegeven. Even verder roeren, als u tenminste niet over uw nek gaat ;)

EEnzame SchizofrEEN | 28-02-18 | 09:28

Dit is natuurlijk exclusief passend vervoersmiddel, exclusief pensioendotatie, exclusief verzekeringen, exclusief toelage representatie, exclusief reis en verblijfskosten, exclusief...

Langshetrandje | 28-02-18 | 09:32

En al die directeuren staan voor een 40-urige werkweek op de loonlijst terwijl zij zeggen een contract voor 32 uur te hebben: van de 4 dagen zijn zij er minstens 1 per week "extern" en zij "werken" minstens 1 dag per week thuis.
Die andere twee dagen arriveren zij laat op het werk "want er moet 's avonds nog gedineerd worden met deze of gene".
Wil je hulp verlenen? Die iets voor een naaste in de familie of voor iemand in de straat, maar geef géén geld!

Wering | 28-02-18 | 19:01
▼ 1 antwoord verborgen

Wat wil je, als je in de leiding terroristen hebt

nl.wikipedia.org/wiki/Kerkstraatbomaa...

"De auto werd uit het buitenland ingevoerd door Guido Van Hecken, huidig voorzitter van Oxfam Solidariteit in België en geleverd door Hélène Passtoors."

omanders | 28-02-18 | 09:05
-weggejorist-
Datismijnmening | 28-02-18 | 09:03

Naast de leasebakken van de directie betaalt het Nederlandse volk dus ook de hoeren van de "hulpverleners", blijf gul geven mensen, wanneer gaan jullie ogen eens open?

Biologische_Dildo | 28-02-18 | 09:02

Inderdaad. Nu blijkt maar weer dat bij rampen de gemiddelde NGO-er het meest in de watten wordt gelegd.

Aristotalloss | 28-02-18 | 09:05

Even voor de volledigheid. In 2012 was er een staatssecretaris voor ontwikkelingssamenwerking op buiza. Dit was Ben Knapen van het CDA ( wordt die partij ook een keer genoemd).

Langshetrandje | 28-02-18 | 09:02

Dat verzwijgen, manipuleren, verdraaien en de zaak verkloten gaat nog heel groot worden.

Pedronegro | 28-02-18 | 09:01

Macht en sex, je verwacht het niet. We laten ons in slaap sussen door het slappe uiterlijk van de politicus en denken dat ie stiekum homo is terwijl de rest kindertjes uit elkaar trekt/ laat trekken al dan niet gefinancieerd door de Nederlandse sukkel die denkt dat het geld bij de hulpbehoevende terecht komt.

weedo | 28-02-18 | 09:01

Rutte lacht het weg en niemand heeft het er meer over . Best wel sneu als dit het eerste is wat iemand denkt maar ook omdat het zo dicht bij de waarheid zit.

RexGloriae | 28-02-18 | 09:00

De paus is pedo. Politiek is rot. Als mijn oom tietjes had gehad was het mijn tante geweest.

Rollins | 28-02-18 | 09:00

Mijn oom heeft tietjes maar is toch mijn oom.

Kan dit ook?

ditotje | 28-02-18 | 09:24

ditotje: Dank je, ik moest hard lachen!

EEnzame SchizofrEEN | 28-02-18 | 09:30

Ziek!
Mijn maag keert zich hier van om!

Aristotalloss | 28-02-18 | 08:58

En de VN blijkt nu ook een sexclub te zijn.

Mark_D_NL | 28-02-18 | 08:58

blijkt? dat was het al bij oprichting. Vrij Neuken betekent het toch?

Cobalt bomb | 28-02-18 | 10:06

kan ik lid worden van Oxfam, hou wel van orgies...
Zolang het maar geen sex therapeuten zijn van 62.
en Dolf Jansen niet in de buurt is.

Rene046 | 28-02-18 | 19:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken