Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Medialogica. Rondje station over de Suikersprint

Nu op je televisie NPO2 livestream. Human Medialogica over Khalid K, de Marokkaanse suikerpatiënt die zeven mensen overhoop reed op het Stationsplein in Amsterdam en daar een stofwolk van meer vragen dan antwoorden bij opwierp.

Demense van Medialogica deden een keurige klus met het reconstrueren van het GeenPeil-referendum, dus we lieten ze weer binnen op GSHQ voor een gesprek over De Suikerspiegelchauffeur. Het was immers GeenStijl dat de naam van de chauffeur achterhaalde - een keihard nieuwsfeit dat door Parool, AT5 en overige media moedwillig werd verzwegen. Kregen we natuurlijk gezeik mee (En hee. Misschien hadden we ons inderdaad moeten beperken tot voornaam + afkomst.), maar we blijven er bij dat de communicatie van politie & gemeente meer vragen opriep dan ze beantwoordde. Inmiddels is Khalid K. vrijgesproken van het verwonden van zeven mensen middels een nogal heftige verkeersovertreding en uit de uitzending blijkt dat hij volgens de OvJ niet deelnam aan de ramadan. Daarmee is niet gezegd dat het geen moslim was. Dat verklaart nog steeds niet hoe je met een handgeschakelde* auto vol gas weg kan scheuren als je 'onwel' bent of wordt. Dat verklaart geen tegenstrijdige berichten van de politie over waar de man gezien is voor het incident, hoe hij reageerde tijdens de staandehouding, of over de ondergesneeuwde/-geschoven rol van betrokken NS-BOA's. Dat verklaart nog altijd het gebrek aan camerabeelden niet, of de getuigenverklaringen die afwijken van de politiestatements. We kunnen het allemaal oplepelen. Maar 50% van de ruim 25.000 pollclickers denkt wat wij ook nog steeds de meest plausibele verklaring vinden: Het was geen vooraf voorbereide, moedwillige aanslag. Het was een ad hoc combi van lage suikerspiegel, kort lontje, boos om boete, gas d'r op. Allemaal de schuld van GeenStijl. Maar dat is medialogisch.

Suikerspiegelsprint: Opzet, oprisping of ongeluk?

De aanrijding op Centraal Station was volgens het OM 'definitief geen opzet'. Alle informatie bij elkaar opgeteld en gewogen, wat denkt u?


Poll is Verlopen.

Suikerspiegelsprint: Opzet, oprisping of ongeluk?

De aanrijding op Centraal Station was volgens het OM 'definitief geen opzet'. Alle informatie bij elkaar opgeteld en gewogen, wat denkt u?

Reaguursels

Inloggen

Mijn eindconclusie blijft: Jodenhaat en een regelrechte terroristische aanslag die kostte wat kost door onze teringregering verdoezeld wordt om de mislams uit de wind te houden.

WitteGrunneger | 14-02-18 | 15:53

Spaanse meisjes. Nou Geenstijl doe maar eens een oproep naar die meisjes in Spaanse (sociale) media om te kijken of die meisjes geen zwijgplicht opgelegd hebben gekregen of op een andere manier zijn geïntimideerd door de politie en/of het OM?

Bijtendehond | 14-02-18 | 13:47

Ik blijf het ook nog steeds ongeloofwaardig vinden. Getuigen, inclusief agenten ter plekke verklaren dat het geen ongeluk kan zijn, maar het is de verklaring van de getuige die hem vrijpleit? Huiszoeking heeft geen IS vlag, of plattegrond van het CS. Conclusie geen aanslag. Wat verwacht je aan te treffen in de man zijn huis, een briefje met daarop een verklaring ik ga vandaag een paar Joden omverkegelen?

Ik heb eigenlijk nog maar een vraag, waren er uberhaupt getuigen op het stationsplein die wel denken dat het een ongeluk was?

Foolonthehill | 14-02-18 | 13:34

Bij AT5 werken vooral alcoholisten?
Verklaart weer waarom zoveel redacteuren en verslaggevers zo partijdig en wereldvreemd zijn.

Bijtendehond | 14-02-18 | 13:27

OvJ zegt helemaal niet dat de man niet aan de Ramadan meedeed, zegt alleen op een desbetreffende vraag dat de man "gewoon had gegeten" zonder het tijdstip te vermelden.

Leoverig | 14-02-18 | 11:43 | 2

Wel raar trouwens dat iedereen het over de ramadam heeft want "zieken" hoeven helemaal niet mee te doen aan de ramadam, alle uitzonderingen zijn netjes benoemt, dus is meneer gewoon onverantwoordelijk met zijn ziekte omgegaan.

Umberto die trotzoni | 14-02-18 | 12:13

In moslimlanden doet meer dan 70% van diabetespatiënten volgens de statistieken mee aan de Ramadan, in de westerse landen is het ook een grote fractie. Een diabetescentrum meldt: "Bespreek met je arts hoe je de insulinetoediening, of dat nu met injecties is of met de pomp, kunt laten passen bij het andere eetpatroon tijdens de Ramadan." Het is maar de vraag of dat is gedaan om het risico op hypo's te verkleinen.

Leoverig | 14-02-18 | 13:00

Zonder opzet kan je op die plek niet komen met je auto en heb je daar ook niets te zoeken met je auto.
Simpel zat.

watergeus | 14-02-18 | 11:38 | 1

Idd. Is nogal een probleem om daar überhaupt te geraken en het vergt wat doorzettingsvermogen / concentratievermogen om daar te komen zonder een bus of toerist te scheppen. Oh wacht... What happened?

just another liberal | 14-02-18 | 12:34

Zoveel bullshit is geen toeval maar een doofpot! Een Marokkaan die ervoor al agressief aan kwam rijden, aangesproken werd door de politie en niets geconstateerd werd van een afwijking en daarna volgas op een groepje Joden afreed, allemaal toeval. Waarom verzwijgen? Omdat d’r politie gefaald heeft door hem door te laten rijden in een voetgangersgebied, waardoor zij fout gehandeld hebben. Camera’s allemaal uit, getuigen die tegenovergestelde beweren, maar het woord van een moslim die joden aanreed is geloofwaardiger dan al deze getuigen.
Het zaakje stinkt!

dutch bikkel | 14-02-18 | 11:13 | 2

Ik heb gehoord dat de man nu samen met Elvis en 2Pac in de Bermuda driehoek verblijft. De politie kan het natuurlijk niet riskeren om een levensgevaarlijke terrorist vrij te laten in dit land dus ze moesten hem ergens laten. Joost Niemoller en Leon de Winter hebben dit aan mij bevestigd dus dan is het waar.

Ardbeg | 14-02-18 | 11:29

hoe wist hij dat het joden waren?

Barre_de_k | 14-02-18 | 13:25

Het is een uiterst simpele zaak. Een Marokkaan wordt staande gehouden en wordt aangesproken dat hij daar niet mag rijden. Hij wordt boos/agressief en scheurt hard weg. Hierbij raakt hij 7 mensen.
De politie wil geen relletje en vooral geen link naar een aanslag. Politie houdt het voorval daardoor stil en wist sporen (camerabeelden). Door getuigen en lastig journaille wordt er toch over gesproken waardoor er smoezen gebruikt worden om het te bagatelliseren. Men raakt verstrikt in een web van leugens zoals een onwelwording (is te linken naar een lage suikerspiegel), een verwarde man (agressieve man), een Amsterdammer (Marokkaan) camera's stonden op stand by (beelden gewist) etc. Dit is het, had meteen deze feiten op tafel gelegd en het had niet zolang door hoeven etteren.

BozePaarseMan | 14-02-18 | 10:47

enorm "toevallig" dat de gewonden een groep joodse mensen waren

telelezer | 14-02-18 | 10:44 | 1

Want als jij als een malle aan komt rijden herken je natuurlijk een groepje Joodse toeristen. Want die zwaaien altijd met enorme Israëlische vlaggen, hebben allemaal van die dikke pijpenkrullen en een hoge hoed... die zie je in een split second overduidelijk staan. Echt.... ik blijf me verbazen hier.

Ardbeg | 14-02-18 | 11:28

De lezing van de politie is werkelijk nergens op gebaseerd.
Aangezien er geen camerabeelden zijn, zijn alleen ooggetuigen en feitelijke omstandigheden een aanwijzing.
Feiten:
- auto stond op een plek waar geen auto's horen te komen
- auto was handgeschakeld, hetgeen gecoördineerde motoriek vereist om hard weg te kunnen rijden, hetgeen niet overeenkomt met de symptomen van een hypo
- ooggetuigen spreken van meerdere keren rijden als een idioot, niet alleen de laatste keer.

En dan zegt de politie dat ze voldoende bewijs hebben dat hij alleen maar onwel werd en het een ongeluk was.
Daar zijn juist GEEN feitelijke aanwijzingen voor.

Nuchternederland | 14-02-18 | 10:41 | 1

Autorijden verleer je niet, hard wegrijden kan iedereen. Daarnaast zijn er heel veel verschillende soorten hypo's zoals je overal kunt lezen. Dat hij meerdere keren als een idioot aan het rijden was bevestigd alleen maar dat er iets mis met de beste man was. Als jij een aanslag wil plegen ga je niet als een malle door de stad rijden zodat de politie je staande gaat houden. Komt nog bij dat de politie hem daarna uitgebreid heeft gesproken en er volop onderzoek is gepleegd. Daarnaast... waarom zou een compleet politieapparaat een aanslag willen en kunnen verbergen en bewust een terrorist vrijlaten? Met alle gevolgen van dien. Leg dat me eens uit. Serieus... sommige mensen hier... het moet en zal kosten wat kost een aanslag geweest zijn.

Ardbeg | 14-02-18 | 11:26

Is er bekend in welke versnelling de auto stond na de crash? Als dit anders dan de eerste versnelling was, was hij klaarblijkelijk nog dusdanig bij zijn positieven om te kunnen schakelen. En dus te bedenken waar hij mee bezig was.

Kontaanmenaatie | 14-02-18 | 10:15 | 1

Ik schakel binnen een seconde van 1 naar 2. Jij niet? Tussen het Damrak en het CS zit ik al minstens in de 3.

Ardbeg | 14-02-18 | 11:22

De laatste 2 alinea's van de column van Leon de Winter in de Telegraaf van gisteravond gaan over dit incident.
Enkele quotes , hij zegt er nog veel meer over trouwens :

-Ik was een van de velen die in het incident een terroristisch motief meenden te zien – ook al komen ongevallen door bestuurders met hypo’s voor.
-Ondanks veelvuldig verzoek van mij weigert het OM mij mee te delen hoe laat de bestuurder had gegeten
-Het OM wil niet antwoorden, en dat roept bij mij argwaan op,
-Ik moet paranoïde zijn, kan niet anders, wanneer ik denk dat ook diabetespatiënten iets naars kunnen aanrichten

Zwizalletju | 14-02-18 | 10:09

'Dat verklaart nog steeds niet hoe je met een handgeschakelde* auto vol gas weg kan scheuren als je 'onwel' bent of wordt.'
Zucht. Google: Hypo. "Wordt de bloedglucose laag dan zijn wazig zien, vermoeidheid, concentratiestoornissen, hoofdpijn, verwardheid en in ernstige gevallen zelfs coma het gevolg." www.bloedsuiker.nl/423/3613/diabetes-h...
Een oom van mij is ooit in het wilde weg gaan rijden, we hadden totaal geen idee waar hij naartoe was gereden. Uiteindelijk hebben we zelfs de politie ingeschakeld. Na een tijdje kwam hij toch veilig thuis en hij had geen idee waar hij geweest is.

Ardbeg | 14-02-18 | 10:08

Weer een instituut waar ik geen respect meer voor hoef op te brengen.
Dat scheelt.
Het maakt de zaak eenvoudiger.
De hermandad is gewoonweg niet te vertrouwen!

Kanarie_Geil | 14-02-18 | 10:03

Vooraf geplande aanslag anders ga je daar niet staan.

frisenfruitig | 14-02-18 | 09:55 | 1

Als je daadwerkelijk een aanslag plant ga je niet eerst als een malle door Amsterdam Centrum racen om je vervolgens aan te laten houden door de politie.

Ardbeg | 14-02-18 | 10:10

Dat Khalid K. in het voetgangersgebied van Station NS, waar helemaal geen auto's mogen komen, vol gas 7 mensen als kegels door de lucht slingert kan je hem misschien niet kwalijk nemen, zoals ook de linkse rechter oordeelde. Dat is immers geen ongewoon gedrag in zijn cultuur en religie en mogelijk ook voor zijn "marokkaanse ras".
De werkelijke schuldigen zijn de politici, NGO's, politie en topambtenaren die zulke mannen hier met boten vol tegelijk importeren en kritiek op het gedrag van de heren met galmende woorden tot "racisme" veroordelen.
Hetzelfde schoftentuig dat overal camera's en sleepnetten ophangt om u, de burger, in de gaten te houden - en vervolgens beelden en verklaringen laten verdwijnen wanneer hun nieuwe onaangepaste stemvee een aanslag pleegt.
Hetzelfde schoftentuig dat nu te hoop loopt omdat het FvD dreigt echte democratie te willen beoefenen. In hun witte onderbroeken en vanuit hun van verdachte buitenlanders verkregen penthouses.

Jan Passant mk2 | 14-02-18 | 09:51

Het bewijs: enige tijd later zijn er -om het verkeer beter en in goede banen te leiden- enorme suikerblokken geplaatst waar deze minachters van de geldende regels in onze afbrokkelende samenleving naar hartelust konnen likken alvorens een paar Israëliërs en wat joods uitziende meisjes naar de kloten te rijden.....

Mazoeza | 14-02-18 | 09:44 | 1

SukerKLONTen. Niet blokken.

Bijtendehond | 14-02-18 | 14:09

Waarop vragen we get niet aan Halbe die was erbij

Jacktheflipper | 14-02-18 | 09:34

Dat vvd balletje van de politie met stropdas, zag je bij een aantal cruciale vragen snel achter elkaar met zijn ogen knipperen als die antwoord gaf. Dat kan 1 van de kenmerken van liegen zijn. Dit verhaal blijft gewoon stinken. Dat heeft de politie helemaal aan zichzelf te danken omdat ze de achtergrond van de "ongeluk veroorzaker" probeerde te doofpotten.

vinzDH | 14-02-18 | 09:09

Er is maar een ding wat ik 100% zeker weet.
Dat er geen camerabeelden zijn, is bullshit.
Wanneer je dat voor waarheid aanneemt, weet je dus dat er om wat voor reden ook, en in opdracht van wie dan ook, bewust bewijs is achtergehouden.
Op basis van dit gegeven is het vrij makkelijk om veronderstellingen te doen over wat het motief van de bestuurder was, en wat het motief van het bestuur was.

jemagookniksmeer | 14-02-18 | 09:01 | 2

Het is ook opvallend dat er steeds meer doorrijders zijn na een ongeval. En ja, een bepaalde groep heeft zich zo weten te positioneren dat ik aan opzet denk.

Implants | 14-02-18 | 10:30

Kunnen we Jesse de DDoS-ser die camera(beelden) niet laten hacken?
Kan hij ook eens wat goed(s terug)doen met zijn computer skills.
Die camera's zijn vast wel op een of andere manier met het internet verbonden.

Bijtendehond | 14-02-18 | 14:09

William Schrikkerstichting? Hij gaat dus werken voor een stelletje notoire kinderslopers? Die zijn er niet vies van om net als jeugdzorg bewust families kapot te maken, weet uit situaties die ik redelijk dichtbij heb meegemaakt. Ik wist wel dat dat buschauffeurbaantje gewoon een PR stunt was.

VeelTeSteil | 14-02-18 | 09:58

De onderbuik en combinatie met eerdere ervaringen verteld wellicht wat meer dan het gewenste beeld. Dat nepnieuws gaat nog een dingetje worden. Afhankelijk wie er aan de bepaal-knoppen zit natuurlijk.

Mark van Leeuwen | 14-02-18 | 08:42

Maar de vraag is, hoe hoogof laag was zijn glucose spiegel?.

van lottum | 14-02-18 | 08:33

Gewoon politie informantje. Worden altijd een beetje ontzien en uit de wind gehouden. Kleine vissen waarmee ze grote vissen moeten vangen. Haha

beau van rtl | 14-02-18 | 08:20 | 1

Promedio. Nog niet wakker.

beau van rtl | 14-02-18 | 08:38

Gevalletje Sudden Jihad Syndrome dat toevalligerwijs nog een een redelijk goede afloop had en jihadi in spé spijt kreeg. Nederland kroop door het oog van de naald.

En aluhoedje weer af.

Al-Dente | 14-02-18 | 08:09

Hij deed niet mee aan de ramadan. Dan kan die leugen over lage suikerspiegel dus ook direct de prullenmand in. Halbe liegt, politie liegt, we worden dagelijks voorgelogen. Al helemaal als het om moslims gaat. Wat is er mis met dit land dat we onszelf verraden!?

Rheia | 14-02-18 | 08:04 | 3

Wel:
-Jij en ik gaan niet de straat op
-Wij durven ons niet uit te spreken tegenover collega's
-Wij durven ons niet uit te spreken tegenover familie
-Wij durven uberhaupt geen relaties op het spel te zetten door eerlijkheid te eisen.
-Wij hebben het nog veel te goed
-We blijven hun media en leugens consumeren.
-Wij durven niet voor intollerant/xenofoob etc uitgemaakt te worden.
-Stiekem willen wij ook gewoon hard deugen.

KutFilosoof | 14-02-18 | 08:17

De 'vrijheid' die wij genieten en zoals die ons verteld wordt, is in feite een schijnvrijheid. Wij zijn in geen enkel opzicht een vrij land.

RenHoek | 14-02-18 | 08:29

Niet (goed) meedoen aan de ramadan is iets waar wel meer moslims zich stiekem schuldig aan maken, Allah ziet immers niet alles. Bovendien heet hij niet voor niets "Allah de Barmhartige".
Zelfs na een zondig leven van onvoldoende moskeebezoek en zelfs vrouwen een hand geven en af en toe een glaasje bier drinken kan de voor de eeuwige hel voorbestemde vervloekte nog in 1 klap veranderen in een islamitische held. De deur naar het paradijs zwaait open na een geslaagde Iftarrace door de winkelstraat rond kerstmis of een werkende bomgordel.

Jan Passant mk2 | 14-02-18 | 10:10

Alle speculaties zijn vanzelfsprekend de schuld van de justitiële keten. Burgers, reaguurders hebben immers geen potje gemaakt van onderzoek, communicatie en bewijslast. Burgers, reaguurders hebben immers niet een track record van eerdere leugens realiseert.
.
De plicht tot speculaties ontkrachten ligt daar.
Het recht om te weten wat er gebeurt is ligt bij burgers.
.
Er zijn hier wat “landgenoten” kuch die lijken te denken dat dit andersom zou zijn.

Parel van het Zuiden | 14-02-18 | 07:52 | 1

Ja , de "beste" nog wel!! Een kinderhand is gauw gevuld moet je maar denken.

Cobalt bomb | 14-02-18 | 08:36

Voor mij is ook duidelijk dat de politie zelf aan kort lontjesgedrag leidt. Hoe die gasten tegenwoordig menen te handhaven krijg je spontaan een verkeerd suikergehalte van. Het was gewoon een aanslag, maar de dader was zo onder de indruk dat ie er een andere draai aan heeft gegeven. Trouwens al die eerdere aanslagen en latere in 020 worden gewoon standaard keihard genegeerd. Maar dat komt uiteraard door het gegeven; dat mensen met een te laag suikerspiegel overal in het land spontaan het gaspedaal stijf indrukken. Het is helaas een mondiaal verschijnsel dat je overal ter wereld de kans loopt overreden te worden omdat er weer zo eentje niet op tijd wat heeft gegeten. Doch wat me het meest verwonderd is; waarom de suikerpatiënten nog geen aangifte hebben gedaan, want dit riekt ook naar discriminatie.

hoochee | 14-02-18 | 07:48

Gevalletje Halbert Zijlstra toonde maar weer eens aan dat we in NL zo diep gezonken zijn, dat de overheid een volkomen niet te vertrouwen, leugenachtige partij is (ik wilde eerst 'partner' typen). We kunnen er dus absoluut niet van op aan, dat diezelfde overheid ons met dit gebeuren op enigerlei wijze betrouwbaar wenst te informeren.

NV_2017 | 14-02-18 | 07:35

Mijn eindconclusie is aanslag.

Roy020 | 14-02-18 | 07:15

Ik ben wel blij met dit topic en de comments want, 7's ftw.
En oh ja, Putin is er ziek van geworden na de commotie over Halbe Zijlstra.
www.independent.co.uk/news/world/europ...
107

steekmug | 14-02-18 | 07:01 | 4

Hoop dat die snel beter is

MoltisantiBeer | 14-02-18 | 07:32

Hij heeft gewoon griep. Zelfs iemand die zo goed in vorm is als president Poetin, kan dat overkomen. Sjonge jonge, hij hoest en heeft een schorre stem..... Wat een wereldnieuws. haha

Lupuslupus | 14-02-18 | 08:14

Ach Putin is semionsterfelijk die gaat nog tachtig jaar mee.

Rest In Privacy | 14-02-18 | 09:58
▼ 1 antwoord verborgen

In de volgende weken zijn de poll-onderwerpen: Kennedy: FBI, Maffia, Lee Harvey Oswald of Bilderberg? Fortuyn: Paul Rosemuller, Harderwijkse Lone Wolf of Bilderberg? En dan kunnen alle anonieme nijvere amateurspeurders van GS weer aan de slag met theorietjes!

Donkersloot | 14-02-18 | 06:23 | 2

En dan heb jij weer een dagtaak om al die theorietjes Hup in je donkere zure sloot te kieperen.

ristretto | 14-02-18 | 07:03

Hoort dit niet op joop?

Implants | 14-02-18 | 10:46

Deze hele zaak roept bij mij een aantal vragen op:

1. Waren de Israëlische toeristen herkenbaar joods of Israëlisch?

2. Zat de man nog vast toen hij toestemming gaf om zijn huis te doorzoeken? of was hij al thuis geweest / had contact gehad met familieleden en is er bij de buren gevraagd of er wellicht iemand bij hem thuis geweest is sinds hij vast zat (als ie dat zat).

3. Heeft Geenstijl al excuses gemaakt aan de bron voor het uitermate slordige plaatsen van de screenshot? Ze hebben die bron keihard gebrand door dat te doen, de naam plaatsen en bevestigen had makkelijk gekund zonder screenshot met een bevestiging als "uitermate vertrouwelijke bron bij de redactie bekend" alle toegang tot dossiers en gegevens in officiële systemen wordt gelogd. Dus door het plaatsen van dat screenshot hoefde ze alleen maar ff een logje op te vragen en daar hadden ze een lijstje met namen. Ook in dat interview nog bevestigen dat je bron intern gearresteerd is de ambiguïteit weg nemen dat ze wellicht de verkeerde hebben. Slordig van Geenstijl, uiterst slordige omgang met bronnen.

evilness | 14-02-18 | 04:46 | 4

Mee eens. Ik wens de bron heel veel sterkte. Hoop dat het goed met hem of haar gaat. Het is en blijft een held die niet gestraft maar beloond moet worden. Indien ontslagen kan GeenStijl er misschien een topic aan wijden om deze held aan een top baan te helpen. Antwoord op 1 is geloof ik ja. Maar ik weet het niet zeker. Wat wel zeker is, is dat de politie volstrekt onbetrouwbaar en ronduit fout is gebleken in deze kwestie. Ook ten aanzien van de medewerker.

Rheia | 14-02-18 | 08:01

Nog een vraag, waren de agenten die de dader, nadat hij al veel te hard rakelings langs mensen was gereden, zelf moslim? Waarom lieten ze hem gaan?

Rheia | 14-02-18 | 08:06

En dan de hamvraag (pun intended) Wat deed hij daar op dat tijdstip?
Was hij iemand aan het ophalen van het station of zomaar een ritje aan het doen?

Rest In Privacy | 14-02-18 | 09:01
▼ 1 antwoord verborgen

Iemand iets over de nationaliteit van de slachtoffers ?

NietInDeHondHouden | 14-02-18 | 02:50

Ik zat goed weggestopt in een hoekje op de achterbank, maar ik hoorde de suikerspiegelchauffeur zeggen dat het de schuld van GeenStijl was.

Van Urk | 14-02-18 | 01:21 | 1

O wee als dit niet waar is, dan wil ik dat je opstapt!
Over 12 jaar.

Gele Beer | 14-02-18 | 01:47

Overduidelijke doofpot is overduidelijk.
1) Politie kwam veel te snel met het oordeel "geen aanslag".
2) Politie verzweeg dat de dader een Marokkaanse moslim was.
3) Politie verzweeg dat de slachtoffers Israëlische joden waren.
Overduidelijke doofpot is overduidelijk.

Lewis Lewinsky | 14-02-18 | 01:18 | 3

Juist. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ook al ontploft er een atoombom boven de Randstad de MSM zal blijven zeggen dat er "nog veel onduidelijk is" en het allerergste is het feit dat de meeste mensen tevree zijn met " de uitleg" in Nieuwsuur, DWDD of het journaal, aan infantiliteit niet te overtreffen. Maar inderdaad, 100 procent doofpot en de islamitische terreur wordt geen strobreed in de weg gelegd.

dysdiadochokinese | 14-02-18 | 01:36

Maar goed dat je niet bij de politie werkt Lewinsky, zou een hysterische toestand worden dan.

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 01:43

Goed gezegd, dysdiadochokinese.

Lewis Lewinsky | 14-02-18 | 01:45

Niet originele velgjes, getinte ramen en spoilertje op z'n 2.0L 307 cabrio, die nu nog steeds van Khalid is volgens het RDW, verzekerd is en op de weg is.
Beetje geïrriteerd aggressief gas geven en rijden op zomeravond door Marokkaan met justitieverleden rond CS. Wordt aangesproken op gedrag, is vast nog geïrriteerder en krijgt rode waas en geeft gas.
Verklaring: beroerte door suikerspiegel en helemaal geen schuld aan ongeluk. Tuurlijk.
Heel Nederland kent dit gedrag van dat soort volk in dat soort autootjes maar al te goed.
Het is zeker geen terreur aanslag van Khalid met z'n insulinepompje en cabrio.
Wel is het weer eens een Marokkaanse mafkees die niet normaal kan doen. Al zou je dat ook absoluut terreur kunnen noemen. Spijtig genoeg is die vorm van terreur al decennia aan de gang in NL.

envelopepusher | 14-02-18 | 01:01 | 3

Islam is goed, overheid heeft het beste met u voor etc. /sarcasme.

VeelTeSteil | 14-02-18 | 01:04

GL, PvdA, D66, SP: de islam is het beste wat Amsterdam ooit is overkomen.
Pechtold in het Balie debat: de mocro-maffia bestaat niet.

Jan Dribbel | 14-02-18 | 01:09

"Marokkaan met jusititieverleden" . Laat die toevoeging maar weg, is alleen vermeldenswaard als het NIET zo is, eigenlijk.

BenPakdee | 14-02-18 | 02:20

Vraag het aan Halbe.
Die was er bij.

Gerrit gordijnstok | 14-02-18 | 00:51 | 1

rammaardan.

newray | 14-02-18 | 02:13

Typische journalistiek weer dit. Gewoon totaal niet doorvragen.

Hoe kon het dat de cameras in preset modus stonden?
Wat betekent preset modus?
Hoe kon het gebeuren dat ze in preset modus stonden?
Staan alle cameras nu wel goed?

Mag meneer weer autorijden? Welke voorwaarden?

Maar goed het is oppervlakkig behandeld en de pliesie heeft nogmaals gezegd dat het een ongeluk is dus alle Nederiglanders kunnen weer gerust als kannonnenvoer voor de islam dienen en belastingcenten richting Den Haag schuiven. Mooi man. Ondertussen heeft de politie totaal geen idee waarom ze meer en meer gewantrouwd wordt.

De echte held in het verhaal is de agent die de screenshot deelde met de redactie. Die zal in tegenstelling tot de Slechtste Diabeteschauffeur van Nederland wél enige tijd in de cel belanden, is z'n baan kwijt en kan z'n gezin niet meer onderhouden.

VeelTeSteil | 14-02-18 | 00:22 | 33

Sorry, we kunnen gaan lopen zeuren en speculeren.
Niemand weet het! Ik doe het ook. Maar als niemand zich meldt met insideinformation blijft die speculatiefgezeur.

HoerieHarry | 14-02-18 | 01:13

Ja hoor de snelheids cameras zijn perfect ingesteld. Heeft met verdien model te maken. Nu nog eersd de verliching van de islam doorvoeren. En dan die van het linksvolk want die blijven volharden in hun spijkerhard geloof. Gek dat er in Belgie slechts een simple opera nodig was ( De stomme van portici) om een heel volk te bevrijden. Helaas kan ik niet aanwezig zijn bij de Geen Stijl bijeenkomst. Ik moet dringend met de Oxfarm/Novib en hun ambasadeur naar Haïti. Soort feesje ofzo. Ziek land.

Jimmy200 | 14-02-18 | 03:37

Lewis Lewinsky | 14-02-18 | 01:07
Iets buiten de context plaatsen, dat ging er over dat de dames zicht te uitdagend kleden en het over zich zelf af riepen om verkracht te worden.
Vandaar deze sarcastische tegel.

botbot | 14-02-18 | 09:25
▼ 30 antwoorden verborgen

Goede afgewogen documentaire. GeenStijl komt er wel wat twijfelachtig vanaf vind ik. Met publiceren van persoonsgegevens ga je wel een grens over. De vraag is welk doel zoiets anders kan dienen dan voeding geven aan geruchten en complot theorieen. Inderdaad ja, die naam had weggelakt moeten worden. Nu beetje te laat he?

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 00:15

De Volkskrant tipt o.a. Hans van Baalen als nieuwe minister van Buza.
Och arme wij.

Jan Dribbel | 14-02-18 | 00:13 | 5

Hans van Baalen liegt in ieder geval niet.
Die is waarschijnlijk echt bij Poetin geweest en heeft tegen hem gebulderd dat Een Groot Rusland en sta-in-de-weg is voor Een Groot Europa!
Mag ik aub dan de lieve huilende Zijlstra terug?
(Grapje: Tijd voor nieuwe politiek: tijd voor verkiezingen met FvD en PVV +75 zetels!)

keestelpro | 14-02-18 | 02:06

Want die wil ook oorlog met Rusland. Logische opvolger dus.

Rheia | 14-02-18 | 08:10

Rheia | 14-02-18 | 08:10
.
Nou ik denk dat Van Baalen nooit meer Rusland in komt na zijn act op het Maidanplein maar als staatsgevaarlijk te boek staat. (En die Shell meneer (v.d.Veer) kan het ook wel schudden).
Ik kan - buiten Wilders en Baudet - niemand bedenken die wel geschikt zou zijn
als Min. van BuZa want ze willen allemaal oorlog met de Russen, opgestookt door Brussel en Washington.

Lupuslupus | 14-02-18 | 08:22
▼ 2 antwoorden verborgen

A driver with diabetes faces up to 14 years in prison for smashing into a vehicle while suffering from hypoglycemia en Man with diabetes who caused accident arrested for dangerous driving.
--
En hier mag je gewoon doorlopen na 7 gewonden.

Mark_D_NL | 14-02-18 | 00:03 | 4

LiniaalRectaal | 14-02-18 | 00:12
Alles om de kont van de islam te kussen. Triest.

VeelTeSteil | 14-02-18 | 00:22

En als we levens kunnen redden kijken we om politieke redenen de andere kant op.

botbot | 14-02-18 | 00:24

Gaaf land toch?

HoezoStom? | 14-02-18 | 00:37
▼ 1 antwoord verborgen

Goed onderbouwd verhaal met een poll. Top!

Ongeblustekalk | 13-02-18 | 23:58 | 4

Koraalverhaal | 14-02-18 | 00:45
Dit is geen fake nieuws maar mijn geheugen vertelde mij dat ik die poll al eerder had gezien..
En geheugens zijn niet altijd betrouwbaar.

Jan Dribbel | 14-02-18 | 00:57

Jan Dribbel | 14-02-18 | 00:57

Had je dan niet beter gewoon niks kunnen zeggen?

Koraalverhaal | 14-02-18 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Van een hypo wordt je raar, dus dat past. Maar dan hadden de agenten moeten ingrijpen.

frank87 | 13-02-18 | 23:58

Suikerspinnen, vroeger een glazuur aantastende kermis-kluif, tegenwoordig gewoon een werkwoord.
We gaan hard voorhuid met z'n allen..

Jackanders | 13-02-18 | 23:48 | 2

Pun ?

Wijze uit het Oosten | 13-02-18 | 23:58

Wijze uit het Oosten | 13-02-18 | 23:58
Intended.

Jackanders | 14-02-18 | 00:02

"Deze uitzending is niet beschikbaar"...
Dat is snel.
Was zeker onwelgevallig " (Pun intended..)

Wijze uit het Oosten | 13-02-18 | 23:48 | 1

Pun intended zeiden ze ook vaak op Joop (toen ik daar nog weleens rondsnuffelde)...

Sarcastisch varken | 14-02-18 | 09:58

Waar is de stream gebleven?

InAnumPerRegimine | 13-02-18 | 23:42

Heb je net de lange grijnzende onnavolgbare waarheid verdraaier en beroeps leugenaar van het westelijk halfrond uren zitten volgen ,krijg je dit weer op je dak ,10 vloeken ,wat een mongolen landje is het hier geworden ,hoop dat het maar snel in elkaar donderstraald ,heb er totaal helegaar geen ene mallemoer meer mee, laat het maar wegdrijven met de hele leugenaarskliek erbij.

gelukzoeker | 13-02-18 | 23:40

Als dit het gevolg kan zijn van een automobilist met suikerziekte, dan zou er geen suikerpatiënt meer achter het stuur mogen kruipen. Hoe vaak ben ik al door het oog van de naald gekropen daar bij het amsterdamse station? Het aantal suikerpatiënten landelijk staat niet in verhouding tot dit incident. Insjallah.

Rest In Privacy | 13-02-18 | 23:38

Vond die Kennedy-vergelijking van die politie-agent wel treffend.
Want inderdaad, ook bij de moord op JFK worden alleen door alu-hoedjes nog vraagtekens gezet, de fatsoenlijke en verstandige mensen weten dat er slechts één dader was.

spanarchist | 13-02-18 | 23:37 | 1

U doet een Halbe?
I.o.w. U was erbij?
:)
Waarom heeft men dan niet alle info vrijgegeven en alleen maar een paar rapporten. Waarom werd Oswald doodgeschoten?
Er zijn meer vragen dan antwoorden hierover.
*zet alumuts af*

Rest In Privacy | 13-02-18 | 23:40

Rijbewijs ingenomen, psychisch onderzoek, geschiktheids medisch onderzoek etc etc?
Daar ook ik niks van.
Kijk wegmisbruikers en je weet hoe streng ze zijn maar nu in alle mistvelden hulden ze zich.

Johan_Voorhaar | 13-02-18 | 23:36 | 1

Artikel 130 WvW vordering lijkt mij toch wel het minste.

F. Jacobse | 13-02-18 | 23:39

Wat een totaal faalprogramma. Medialeugens.

Lewis Lewinsky | 13-02-18 | 23:34 | 3

Waarom Lewinski, omdat de inhoud je niet bevalt?

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 00:16

Nee vanwege de open eindjes...

Sarcastisch varken | 14-02-18 | 09:55

Verklaar je nader?

boterhamtevredenheid | 14-02-18 | 10:31

Medialeugica.

Lewis Lewinsky | 13-02-18 | 23:32 | 2

Mediadoofpottica.

Lewis Lewinsky | 13-02-18 | 23:42

Psuedomedia fantastica.

LiniaalRectaal | 13-02-18 | 23:50

Sui·ker·spie·gel·feest (het; o)
1
(islam) feest bij het einde van de ramadan waarbij geen enkel gewelddadig incident tot vervolging leidt.

keestelpro | 13-02-18 | 23:31

Na Zoolstra gate en de 66 crimi donorwet trek ik dit echt niet meer ,ben er gewoon te moe voor ,morgen weer een nieuwe dag,en als dan dit landje totaal naar de verdommenis is lach ik de ballen uit me n broek, de rust.

gelukzoeker | 13-02-18 | 23:31 | 1

Ben inmiddels ook zover. Het heeft gewoom weinig zin meer.

PresidenteDeConjovia | 14-02-18 | 01:41

Ach, iedereen die een geloofwaardige functie heeft mag liegen tegenwoordig
dus doet iedereen in zo'n geloofwaardige dat functie ook,
niemand is meer geloofwaardig, gelukkig kunnen een hoop mensen goed voor zichzelf denken.

Plorkface | 13-02-18 | 23:29

Toch 1173 Joop lezers hier.

ijsaartindeoven | 13-02-18 | 23:29

Sorry heur, maar als je om een kort lontje -niet vooraf gepland- zeven mensen omver rijdt, dan is er wel iets mis in je bovenkamer. Ik kan ook wel eens geen parkeerplek vinden, maar ik headbang dan hooguit door mijn airbag heen.

His Lordship | 13-02-18 | 23:28

Ik heb zelf diabetes, maar bij een lage suikerspiegel wordt je juist suf en duizelig, maar beslist niet agressief of onrustig. De politie is dus niet op de hoogte van een en ander.

070 | 13-02-18 | 23:25 | 4

Spiegeltje spiegeltje in een voetgangers hoofd. Wie heb je liever? Khalid of chris achter t stuur.

rattenvanger XL | 13-02-18 | 23:29

@ synthese, nee dus niet. Je wordt er rustig van en als er niet ingegrepen wordt raak je in coma en sterft. Je word er absoluuut niet aggresief van. alsus deze diabeet.

krijgdetiefusmaar | 14-02-18 | 00:26

@070
Herkenbaar. Oma van mijn vrouw werd onwel bovenaan de trap en viel als een soort loos gewicht naar beneden. Luie trap gelukkig, dus alleen flinke blauwe plekken.

toetssteen | 14-02-18 | 00:46
▼ 1 antwoord verborgen

Goed om even namen en gezichtjes te zien van diegenen die ons keer op keer pertinente onzin voorschotelen. Dit keer de eer aan Hoofd Volksvoorlieging Polizei Islamsterdam.

VeelTeSteil | 13-02-18 | 23:23

Gezien het onwaarschijnlijk aantal gaten in het verhaal, en dat bestuur & media die in het verleden al vaker over dit soort onderwerpen hebben gelogen zie ik geen enkele aanleiding om de “officiele lezing” te accepteren.
.
Kom op, zeg. Op die plek, geen enkel beeld? Vol op het gas, en doel af terwijl onwel? Toevallig een type slachtoffer? Zus en zo, heen en weer tussen getuigen en politie? Rrright...
.
Ik gok overigens semi-geplande aanslag (zeg daarmee niet goed georganiseerd, aangestuurd of doordacht) maar hij heeft er eerder over gedacht, wellicht al eens klaar gestaan om. Zoiets doe je niet ineens. Daar is echt een aanloop voor nodig. Wel eens een beetje gespit in voorgeschiedenis van bewezen terroristen van allerlei alooi. Er is altijd wel iets van een aanloop.
.
Maar ja. Na het volledig verknallen van dit onderzoek blijft het voor altijd speculeren.
.
Poldergerechtigheid.
.
*zucht*

Parel van het Zuiden | 13-02-18 | 23:23 | 1

Voor dit incident is in ieder geval behoorlijk wat aandacht geweest in zowel massa- als sociale media. Dit in tegenstelling tot het incident een dag eerder (rond PSV stadion tijdens concert Guus Meewis op op 9 juni), waarover ik sindsdien eigenlijk niets meer heb gezien of gehoord, terwijl de daar opgepakte verdachte als geradicaliseerd bekend stond, en het (uiteindelijk vrij grootschalige) optreden van de politie en informatie naar het publiek te lang op zich liet wachten (terwijl het hoofdbureau van de politie op een steenworp afstand ligt). Nog een voorbeeldje van falende politie in de situatie van een mogelijke (poging tot) aanslag.

OverdaanDerOnderheid | 13-02-18 | 23:51

Om te voorkomen dat mensen gaan denken dat er een terroristische aanslag gepleegd is, wordt er een compleet gestoorde gek vrijgesproken. De logica van Nederland anno nu.
Overigens is geestesziekte een groot taboe bij Marokkanen, de lijders eraan worden zoveel mogelijk binnen gehouden en rustig gehouden met hasj.

LiniaalRectaal | 13-02-18 | 23:22 | 15

Elke fabrikant doet dat weer anders, dat is t punt. Preset mode kan ook zijn een fixed positie. Mogelijk was dat hier ook zo. Keken ze naar de verkeerde kant bijvoorbeeld. Niet alles is meteen opzet hè

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 01:48

Dat preset mode een fixed position is kan ik in meegaan. Maar beantwoord alsjeblieft mijn vraag: hoe komen ze in die preset modus? Want het is ook niet zo dat die beelden niet real-time bekeken worden, wat het verhaal nog vreemder maakt.

LiniaalRectaal | 14-02-18 | 01:59

Camera's komen in de preset-modus als de spanning eraf is geweest. Dan draaien ze terug naar de beginstand. Ben wel benieuwd of er ook fixed camera's waren, die hebben geen preset-modus...

RechtsDragend | 14-02-18 | 09:36
▼ 12 antwoorden verborgen

Aan de combi ontbreekt één element: de voorbeeldwerking van eerdere islamitische aanslagen in Israël en Europa met auto’s die voetgangers scheppen.

De Geus | 13-02-18 | 23:19

Suikerfeest

palingdroom | 13-02-18 | 23:14 | 5

Palingen dromen niet. Of toch wel?

Jan Dribbel | 13-02-18 | 23:22

Is dat de langste ter wereld?

Luivend | 13-02-18 | 23:24

Koos Eekfeen keek door 't rood kerkraam, maar krek door 't rood keek neef Kees ook

Maar goed...
Ik heb in ieder geval genoten van het kijkje in de GSkeuken.

palingdroom | 13-02-18 | 23:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Het enige wat echt fout is aan deze zaak, is dat de man niet verantwoordelijk wordt gesteld voor het reguleren van zijn diabetes. Diabetespatiënten zijn gevarieerd en gaan verschillend met hun ziekte om en hebben ook andere effecten van handelingen op gedragsuitkomsten. Zodoende is het als functionerend persoon met diabetes (1 op de 17 mensen) in de maatschappij zeer onwaarschijnlijk dat men dergelijke brokken maakt. En deze man functioneerde blijkbaar al niet op het succesvolle niveau. Oftewel, nu deze man niet berecht is, zou hij op zijn minst een cursus verantwoordelijkheid betreffende zijn ziekte moeten krijgen. Er deugt gewoon iets niet aan deze zaak.

Luivend | 13-02-18 | 23:14 | 1

Ik ben ICD-drager, ik moet ook elke 5 jaar gekeurd worden voor mijn rijbewijs en moet dat ook netjes aangeven op mijn "EIgen Verklaring".

Voor diabetespatiënten gelden ook bijzondere regels onder de Regeling Eisen Geschiktheid 2000 en dient hij zijn Eigen Verklaring dus ook naar waarheid ingevuld te hebben, waar ik ernstig aan twijfel.
De hele regelgeving hierover heb ik al twee keer geplempt onder de andere artikelen die met dit geval te maken hebben. Dus Google is your best friend.

Bijtendehond | 14-02-18 | 13:53

It,s probable a duck.

Rest In Privacy | 13-02-18 | 23:10

12471 mensen die in de propaganda van de Amsterdamse Politie geloven.

Mark_D_NL | 13-02-18 | 23:08 | 13

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 00:54
Dan weet je genoeg toch? Het stinkt.

HoerieHarry | 14-02-18 | 01:02

Waarom Harry. Toeval bestaat. Elke dag komen dromen uit omdat er nu eenmaal heel veel mensen zijn die heel veel dromen.

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 01:50

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 01:50 |
Tuurlijk zou je gelijk kunnen hebben.
Ik wil niet onaardig zijn hoor. Dat is zeker niet wat ik wil.

HoerieHarry | 14-02-18 | 02:24
▼ 10 antwoorden verborgen

Amsterdam is lievvvv ook voor suikerspiegel chauffeurs.....

bosmaloot | 13-02-18 | 23:06

Jammer dat Halbe is opgestapt. Die had het wel geweten, die was er namelijk bij.
Maar ja, daar hebben we nu niks meer aan.

Stormageddon | 13-02-18 | 23:03 | 1

Halbe Gare is gone.
Rutte was op de hoogte, hield zijn mond en blijft lekker zitten.
Wat een armoede.

kempenaer | 13-02-18 | 23:06

Kan ook teveel zijn na zo'n debat vandaag dit item, redactie? Even weghalen en morgen maar even tetugzetten? ; P

En dan voor nu: "Oogjes dicht en snaveltjes toe!"

Jan, Leiden | 13-02-18 | 23:03

Al vier reacties zonder dat Rutte wordt genoemd.

Jan Dribbel | 13-02-18 | 23:02 | 3

Oei, nee, niet genoemd!

Jan, Leiden | 13-02-18 | 23:04

Rutte de nieuwe Godwin. Jan Dribbel bedankt.

de Voorzittert | 13-02-18 | 23:09

Waarom Rutte noemen. Halbe was er toch al bij?

PresidenteDeConjovia | 14-02-18 | 01:37

"Inmiddels is Khalid K. vrijgesproken".
Huh? Heb ik iets gemist? Hij is niet voor de rechter geweest. Toch?

Lewis Lewinsky | 13-02-18 | 23:01

Hebben ze zijn suikerspiegel bepaald? Zo ja, hoe laag was die dan? Zo nee, hoezo komen ze er dan bij?
Kortsluiting in een moslim hoofd, gezellig impulsief op kafirjacht en die Joodse apen (zie koran) zijn natuurlijk bonuspunten in moslimland.

kempenaer | 13-02-18 | 23:01

bestaat er ook zo'n mooie iq wereldkaart maar dan met de lengte van de lontjes?

Bert Konterman | 13-02-18 | 23:00 | 2

Die twee zijn gerelateerd.

Rest In Privacy | 13-02-18 | 23:23

Mag je niet zeggen, Ce ca! 20 jaar katoenplukken voor jou.

PresidenteDeConjovia | 14-02-18 | 01:34

In een fatsoenlijk land maakt de politie alle gegevens van elke verdachte bekend. Naam, adres, beroep, foto, alles.
Dus het noemen van de volledige naam was prima in orde.

Lewis Lewinsky | 13-02-18 | 22:59 | 4

Over dat doorgeslagen anonimiseren citeer ik Kafka Orwellongren nog maar even uit haar recente Dales-lezing:

"Maar emotionele binding? Bij het gros van de Nederlandse bevolking is die er nauwelijks. Ik hoef u niet uit te leggen dat dat bij een beetje boef in Amerika wel anders is. Die weet wel van de Grondwet.

"You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you….”

U kent het. U kijkt Netflix.

In Amerika is een politieman verplicht de verdachte te informeren over zijn rechten uit het Vijfde Amendement van de Constitutie, de zogenaamde Miranda Rights. Die zijn zo bekend, dat kinderen er al op school over horen. Wij horen hier van 'aap, noot, Mies'; zij leren het ‘We The People’. Er zijn zelfs uitdrukkingen uit ontstaan. 'To mirandadise' betekent iemand op zijn rechten wijzen, 'take the fifth' betekent dat iemand zich op zijn zwijgrecht beroept.

Van dat alles niets bij ons."

Nee, want bij ons worden alle namen categorisch geanonimiseerd. Beetje erg ver doorgeschoten, inderdaad, maar zou wel lekker zijn voor de familie Miranda en hun reputatie / privacy, toch? [cliché-modus ON] Voor je het weet krijgen alle hispanics een slechte naam, en dat zouden we niet moeten willen met zijn allen, toch? [cliché-modus OFF] Maar bij ons kan een burger de staat niet eens bij de rechter ter verantwoording roepen over schending van de grondwet, leer dat de kindertjes op school eerst maar eens voordat je ze allerlei stigmatiserende familienamen uit hun hoofd laat stampen.

Overigens demonstreerde een 6-jarig familielid mij vandaag dat zij (in groep 1 van een katholieke en heel erg blanke school) haar naam had leren schrijven in het arabisch, dus dat "aap, noot, Mies" toont weer de bescheidenheid van haar ambities.

Ik vind haar suggestie overigens wel aardig, en stel voor maar wat werkwoorden in het dagelijks taalgebruik te introduceren om de Grondwet "levendiger te maken." Maar door al dat anonimiseren zullen we het maar moeten doen met namen van politici, zoals "kajsen" voor uithollen van de rechtsstaat en democratie, of "halben" voor liegen tegen het parlement.

OverdaanDerOnderheid | 14-02-18 | 01:12

@Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 00:23
Als jij dronken gaat rijden ben je een potentieel gevaar, dat is voorkennis. Mag je wat mij betreft in de krant.

Implants | 14-02-18 | 11:05

OverdaanDerOnderheid | 14-02-18 | 01:12

"You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you…."

Dat noemen we de "cautie" en is vastgelegd in het Verdrag van New York.
Ook Nederland heeft dit ondertekend alleen wordt er hier gezegd: "U bent niet tot antwoorden verplicht, maar is wel gebaseerd op diezelfde cautie.

Meestal doet de verbalisant er een suggestieve "maar" achter in de hoop dat je toch iets verklaart.
Kun je gewoon "niks te maar, ik verklaar niks" op zeggen.

Bijtendehond | 14-02-18 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind dat we gewoon moeten stoppen om voetgangers in een voetgangersgebied met een auto vol gas omver te maaien. En dan maakt het geen zak uit of dat uit naam van Allah of uit naam van je eigen gekrenkte ego is.

keestelpro | 13-02-18 | 22:55 | 4

Hirsch Bollah & Piet Hein Dönner hadden nu het liefst voetgangers in voetgangersgebieden verboden
wat ik je brom

Tobi | 13-02-18 | 23:00

Dönner vindt de invoer van het Nederlandse kalifaat prima. Als er maar genoeg moslims zijn om het democratisch af te dwingen. NSB 2.0. Nazisme vervangen door islam.

kempenaer | 13-02-18 | 23:03

Het nieuwe Amsterdam tegenwoordig New York genoemd heeft last van soortgelijke narigheid. Duidelijk geïnspireerd door eerdere voorvallen van islamitisch terrorisme besluiten daders toch maar de schuld bij henzelf te leggen.
Wat maakt het godverdomme uit voor de slachtoffers?
www.youtube.com/watch?v=1-GeROPhZEU

keestelpro | 13-02-18 | 23:16
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl