Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ha! Zweepslagen voor Eva Jinek en de vrouwtjes

Social

Fuck. Wij drie A-viertjes volplempen met ronkende volzinnen over die volstrekt idiote incestueuze fopvertoning bij KRONCRV gisteravond, met keileuke grapjes over Eva Jinek in haar witte onderbroek die in het NPO-bezemhok Hans Laroes met een stagiair betrapte terwijl Sacha de Boer kunstzinnige zwartwit-foto's maakte (en daarmee een reisbeurs kreeg voor een tropisch weiland) incluis een bunkerharde rant richting hypocriete hoofddoekjespartij D66 die dus per decreet van het woord 'neger' afwil,  flikkert die krabbelaar van een Bas Paternotte in 35 words or less op Twitter waarin alles al staat. Met zijn grote witte behind.

Social

Reaguursels

Inloggen

En daar komt de reactie van haar achterban, die men hier al aan voelde komen:
Zij had die prijs helemaal niet aan mogen nemen van die gehate "Witten".
tpook.nl/2017/12/12/gloria-wekker-prij...

Roadblock | 13-12-17 | 15:07

Mw. Wekker zou, als een echte wetenschapper, vraagtekens horen te zetten over alles wat ze nu zegt en denkt. Dat ze dat nu niet doet legt bloot dat ze, als sociaal wetenschapper is mislukt, bevooroordeeld, betaald en corrupt is. Maar idd ook dat er racisme bestaat door simpele zielen tot hoogleraar te verkiezen met als enige visie alleen geldelijk winstbejag. QED.

alphenaandenrijn | 12-12-17 | 21:48

Vergane Gloria Kwekker

Kijkeensaan | 12-12-17 | 18:17

Wat ik zo raar vind is dat haar hele "wetenschap" gestoeld is op een aantal verkeerde aannames. "400 jaar kolonisering door Nederland" is volgens haar de bron van een latent racistisch systeem die blanken ook nog eens niet kunnen signaleren.

1: 400 jaar kolonisering door Nederland.
Op welk Nederland doelt mevrouw? In die 400 jaar heeft Nederland ongeveer 12 verschillende staatsvormen en samenstellingen gekend, zijn de grenzen even vaak veranderd en is door volksverhuizingen en migratie de samenstelling van de bevolking volledig veranderd.
Nederland is pas (staatkundig) gaan koloniseren toen het een Koninkrijk werd onder Oranje-Nassau. Daarvoor waren het de VOC en WIC ondernemingen gevestigd in Holland en Zeeland. En die dreven handel, hadden handelsposten, plantages en bouwerijen overzee. MAAR er was geen bestuurlijke bezetting of iets dergelijks, in tegenstelling tot de imperialistische Engelsen en Fransen. Daar deed Nederland niet aan, noch had ze een sterke bekeringsdrang in tegenstelling tot de grote concurrent Portugal. Dat leverde Nederland ondermeer op dat ze een monopolie had op de handel met Japan maar ook op de handel met de Ashanti. En dat waren weer de hofleveranciers voor.... je raadt het al: Slaven. En die waren hard nodig om de kolonieen (die Nederland toen nog niet had) economisch rendabel te maken. Om een lang verhaal kort te maken. De hele bewering dat Nederland 400 jaar heeft gekoloniseerd en daardoor racisme in het systeem is geslopen is pertinente onzin, het is gewoon niet waar. En al helemaal geen grond om mensen op grond van hun nationaliteit die ze toevallig door een samenloop van omstandigheden hebben gekregen te gaan beschuldigen van iets dergelijks.
Dat dit een podium krijgt op een universiteit, in de media en zelfs een prijs krijgt uitgereikt door de Minister van Onderwijs die deze onzin zonder te weerleggen aanhoort en beloont is het intellectuele failliet van Nederland. Waar zijn de historici? Waar zijn ze bang voor? Durven ze dingen niet meer te weerleggen met feiten? Laten ze dit werkelijk op zijn beloop gaan en alle schade aanrichten die het doet?

Re:Kniftig | 12-12-17 | 17:33 | 2

Ben bij 1 gestopt vanwege een hoge bloeddruk. Maar haar bewering dat blanken het niet door hebben en niet kunnen signaleren is ook nog eens een valse truc waarmee ze " blanken" (wat in feite al haar racistische denkbeelden verraad en projecteert op de blanken) probeert te ontwapenen. Want wat je niet ziet kan je niet aanpakken en ben je dus niet geschikt om het aan te pakken. Als je dat eenmaal erkent hebt is er geen reden om in je positie aan te blijven (tenzij je bewust racisme in stand wilt houden en wilt bedrijven) en wordt je dus geacht je (machts)positie over te dragen aan iemand van kleur die wel deze problemen wel kunnen zien en aanpakken.

Ach man dat mensen er hier in trappen is echt te triest voor woorden. Ik heb bij KPN al mn televisie opgezegd. Kranten heb ik al niet sinds de Metro gratis wordt uitgedeeld en internet opkwam. Zouden meer mensen moeten doen. Geef ze geen podium meer.

Re:Kniftig | 12-12-17 | 17:41

Het gaat veel dieper. Mevrouw Wekker maakt wetenschappelijk gezien volkomen van de pot gerukte sprongen en komt met werkelijk bizarre hypotheses aandragen. Wie is Gloria Wekker om te snappen hoe het menselijk brein werkt, en wie is Gloria Wekker om te veronderstellen dat je haarscherpe lijnen kunt trekken tussen het brein van de zwarte en het brein van de witte? Die hele erfzonde die zij confabuleert is gebouwd op de meest wilde, ondoordachte en hier en daar krankzinnige aannames. Dat er dreadlocks rondlopen die zo denken snap ik al te goed, maar dat dit mens het geschopt heeft tot hoogleraar geeft te denken hoe slecht het gesteld is met de Nederlandse universiteiten. Eerst zo'n charlatan als Tariq Ramadan, nu zo'n voodoo-priesteres als Gloria Wekker. Het moet niet veel gekker worden, anders wordt het hier net zo'n intellectuele janboel als in Canada waar men de draad reeds kwijt is. Het gaat daar al lang niet meer om weten, maar om moraal, en het gaat hier in Nederland eenzelfde kant op. Eerst de moraal, dan de waarheid producderen die daarop past. Wat goed is moet waar zijn, wat goes is, is dus waar, dat is wat boven de poorten der universiteiten ingebeiteld wordt. Wekker met haar ontevreden tronie is het boegbeeld van een narrenschip, met achter zich ontelbare narrenschepen die de wereldzeeën bevaren en overal waar ze landen hun moraal willen verspreiden, hun bijtend gif, hun haat en hun afgunst.

Schoorsteenveger | 12-12-17 | 19:27

LOL

Zwarte vrouw, echt waar meid?

Ik ben dan ook behoorlijk getint en dat viel me nooit op eerder, anderen ook niet trouwens.

Jij bent licht getint en je rasta is grijs trut het woord zwart is niet van toepassing op jou.

Zou ze nu na 45 jaar lekker kappen met zeiken, of is ze nu helemaal revitalised voor de volgende 10 jaar? Tot ze boos wordt omdat men haar sneeuwwitje noemt..

Lionfromzion | 12-12-17 | 16:55

Nieuw spreekwoord.
Zo gek als 'n wekker.

Der Paulie | 12-12-17 | 16:40

Ik (licht gekleurd) ben dus gediscrimineerd door donkere mensen.. en mijn hele leven door turken en marokkanen en dat echt op vreselijke manieren.. maar.. hoe heten nou die goedzakken van tegenwoordig door wie ik me werkelijk waar nog nooit eenmaal gediscrimineerd heb gevoeld in dit mooie land..?... ohja.. de blanke mensen!

letopuwzaak | 12-12-17 | 15:29 | 1

Ze heeft een bron van inkomsten nodig: niche noemt men zoiets!

Overigens werd er gisteren op geen enkele wijze iets kritisch gevraagd, of ze bijvoorbeeld een gezin heeft, hoeveel kinderen, hoeveel vaders. Slecht het wat meewarig wegkijken van de andere dames aan tafel, hetgeen Eva Jinek niet opviel ic geen zier deed...

Mazoeza | 12-12-17 | 15:44

Kan deze heks niet gewoon op een bezem richting de plantage van herkomst worden gezet?

Gulliver | 12-12-17 | 15:28

deze

letopuwzaak | 12-12-17 | 15:21

Zoals elk weldenkend mens - de koran is geen mens!- ben ik pertinent tegen slavernij.

Dan hadden we overigens ook geen Wekker gehad en geen zwarte Pieten discussie; mooi meegenomen....

Mazoeza | 12-12-17 | 15:21

Ken er nog een paar die denken dat slavernij het enige is dat in de wereld gebeurd is. Tweede wereldoorlog weten ze geen fuck van, ook niet de ellende van de ierse burgeroorlog, ddr.. wat is dat? Andere slavernijen? Hetbis bijna lachwekkend hoe weinig kennis dese napraters hebben. Ik ben zo vaak gediscrimineerd door donkere mensen. Nog vaker door moslims omdat zij menen dat ik 1 van hen zou moeten zijn. Deze Gloria Wekker is een ziekmakende idioot die een podium krijgt voor haar perverse en veel te simpele optelsommetjes. Echt walgelijk

letopuwzaak | 12-12-17 | 15:19 | 1

Sssst ik denk dat als we allemaal heel stil zijn dat ze nu eindelijk wat leuks gaat doen met haar leven, lekker op een cruise naar Jamaica kijken hoe zwarte mensen nu leven want dat heeft ze nog nooit gezien.

Lionfromzion | 12-12-17 | 16:58

Iemand, die er prat op gaat dat zij in haar 'wetenschap' niet objectief is, kan ik dan ook als wetenschapper niet meer serieus nemen. En met te beweren dat objectiviteit in de wetenschap gebruikt wordt als schaamlapje voor mannen, diskwalificeert zij een groot aantal uitstekende objectieve vrouwelijke wetenschappers.
twitter.com/RHoogland/status/76108797...

Roadblock | 12-12-17 | 15:14

Met kromme tenen gekeken. Die Wekker is echt zo gek als een deur. Die zou ik nog niet eens als schoonmaakster in de buurt willen hebben.

bft | 12-12-17 | 15:14

Zolang dat soort clowns prijzen krijgen weet je dat er echt nog héél véél moet gebeuren aan de emancipatie van vrouwen. Zwarte vrouwen incluis. Stap 1: hoed u voor valse profeten.

Hommel | 12-12-17 | 14:58

Een zgn. hooglerares met specialisatie in de wenswetenschap. Bewierookt door haar volgsters. Met al dat feministisch geleuter wordt de wereld er bepaald niet beter op. Het probleem zit niet bij die fanatiek religieuze hooglerares maar bij haar gelovigen.

Goedzo | 12-12-17 | 14:33

Vreselijke mevrouw, je zal er les van krijgen zeg! In haar boekjes schrijft ze doodleuk dat blanken racistische genen hebben. Dat blijkt wel want als ze tegen blanken zegt dat ze racistisch zijn schieten deze gelijk in de weerstand.. Ik ben van mening dat Wekker zelf een racist is om een heel ras te veroordelen. Volgens mij draait Joke Smit zich om in haar graf als ze hoort dat er een pedo, linksextremist en een racist genomineerd waren.

BozePaarseMan | 12-12-17 | 14:25 | 3

Denk je eens in dat er een blanke man bij Jinek dezelfde generaliserend shit zou gaan zitten vertellen over 'de zwarte vrouw'. De hele linkse santekraam zou exploderen. De 'rascist' kreten zouden niet van de lucht zijn.
Daarom beschouw ik mevrouw en haar achterban gewoon als rascisten.
Die zijn er natuurlijk onder kleurlingen altijd al geweest.
Maar dat zij met dit rascisme een prijs van 10.000 Euri in ontvangst zouden nemen van degenen, die zij dagelijks als rascisten betitelen.
Wel, dat is inderdaad moeilijk voor te stellen.

Roadblock | 12-12-17 | 15:23

Ja Roadblock, en het zijn de door jou en andere blanke racisten opgehoeste belastingcenten die Wekker opstrijkt. Thuis lacht ze ons allemaal uit, en Jinek maar heel hard deugen. Ben benieuwd wat onze ex-advocaat Bram M. daarvan vindt.

Alco-de-Holist | 12-12-17 | 16:04

Lijkt me vrij problematisch aangezien Wekker overduidelijk ook 'blanke genen' heeft. Dat mensen tribaal zijn is zeker waar... wellicht zelfs op moleculair niveau, maar racistisch is totaal iets anders.

koter | 12-12-17 | 16:15

@mallekater
Vind het vooral irritant dat ze zo dubbel profiteert. Van haar voorouders, blanke slavenhandelaren en slavenneukers en van het witte feministische mannenjargon... dat ze gebruikt tegen Jan van Schijndel uit hilvarenbeek.

RickTheDick | 12-12-17 | 14:12

"dat de mensen mij horen en zien na 45 jaar actief te zijn geweest" zegt Gloria-roepende in de woestijn-Wekker, maar aan haar uiterlijk te oordelen mis ik naast het horen en zien met name het " ruiken".

Alco-de-Holist | 12-12-17 | 14:07 | 1

Goria Wekker

Toos Bevergeil | 12-12-17 | 15:33

Ik stel voor dat we in NL dan maar een Arikaanse cultuur invoeren. Kan ze gewoon koken, schoonmaken en kinderen baren. En als ze daarvoor te oud is, helpen opvoeden van de kinderen van de man z'n jongere vrouwen.

Poekieman | 12-12-17 | 13:57

Iedereen in NL heeft al meer dan 100 jaar recht op allerlei soorten onderwijs. Het is je kans en keuze daar iets van te maken. Een grote groep mensen ziet zich liever vertegenwoordigt bij opsporing verzocht dan dat ze iets proberen als werknemer. En daar iets van zeggen maakt je een racist. Misschien dat het daar mis gaat en ging Mevrouw de hoogleraar de Wekker ? En fijn dat U zich nu erkend en gewaardeerd voelt; sinds mentaal gestoorden Quincy en Silvana los gingen zie ik in elke getinte een racismezoeker die mij een nazi vindt omdat ik zwarte Piet als onschuldig kindervermaak zie. Dat jullie je nu omarmt voelen door een sneaky groepje linkse miljonairs zegt totaal niets wat er de laatste jaren in deze maatschappij aan de gang is. Wat een PVDA/VARA/JOOP, Quincy, Silvana en andersoortig links tuig in korte tijd hebben gesloopt repareer je niet in 20 of 30 jaar. Dit is geen wens maar een constatering. Sterkte verder met jullie kansloze "strijd". Advies: ga een leuke hobbie zoeken, voed je kinderen op, zoek geen spijkers op laag water en doe eens nuttigs met je leven. Yes you can.

Tutanchamon | 12-12-17 | 13:47

Met verbazing (en irritatie) zat ik de uitzending te bekijken. Het is mens eigen om anderen de schuld te geven voor het eigen falen. Conclusie was weer eens dat mannen vrouwen verhinderen om carriere te maken. Ik denk dat het overgrote merendeel van de mannen het prima zouden vinden om 2 of 3 dagen per week te werken (of helemaal niet) en dat de partner verantwoordelijk is voor de inkomsten. De meeste vrouwen vinden het ook allemaal best dat de man dit doet. Waarom? Er zit een erg groot verschil tussen willen en doen.

salsaparilla | 12-12-17 | 13:47

Lol, "Hoogleraar Gender & Etniciteit"... Hoe flauwekullerig kan een studierichting zijn...

Poekieman | 12-12-17 | 13:43 | 2

Nou ja, succes verzekerd. Als je in de spiegel kijkt en je huidskleur goed kunt zien heb je al 50% van je bul binnen. De andere is wat lastiger, moet je even bukken en kijken of er iets tussen je benen bungelt of niet, maar lijkt me toch geen onoverkomelijk bezwaar. Dus eigenlijk gagarandeerd succesvol af te ronden, deze studie.

Graaisnaaiert | 12-12-17 | 16:52

Uitholling van de wetenschap. Extra treurig dat het op tv komt. Werkelijk schandalig dat het op een met veel gemeenschapsgeld betaald net te zien is geweest.

O2Neutraal | 12-12-17 | 21:53

Klessebessen met Eva. Heb hem maar uitgezet, was bloedirritant geneuzel met als hoogtepunt een kraaiende "ik ben ook feminist" Jinek. Man o man.
Maar eerlijk is eerlijk, mevrouw Wekker heeft van haar hobby - zeuren - haar beroep weten te maken, en ze wordt er nog vorstelijk voor betaald ook. Knap werk voor iemand die vaak als schoonmaakster wordt aangezien.

Graaisnaaiert | 12-12-17 | 13:23

Een universiteit die zo'n Wekker tot hoogleraar maakt in wat dan ook is lachwekkend. Een land dat universiteiten tolereert en bekostigt die vrouwen als Wekker een baan, anders dan schoonmaakster, geven is tot ondergang gedoemd.

JvanDeventer | 12-12-17 | 13:22

Kots. Gloria Wekker is de Nederlandse versie van Rachel Dolezal.

letters_of_cijfers | 12-12-17 | 13:10 | 1

Klopt. In ieder geval niet zwart genoeg, en dat is supertje belangrijk in die kringen, huidskleur. Daar wel...

Acar_ketimun | 12-12-17 | 14:22

‘Witte onschuld bestaat niet’. Fuck U Gloria Wekker. Ik ben helemaal de moeder gediscrimineerd door een bruine bij de gemeente. Ik heb altijd vertrouwen in mijn medemens gehad, ook de anders gekleurde. Nu tienduizenden euro's armer heb ik mijn lesje wel geleerd. Sindsdien ben ik vreselijk op mijn hoede bij kleurlingen in een machtspositie. Vooral als het een vrouw is. Iets met stamdenken, integriteit en discriminatie van de witte medemens. Zwart wit denken zat toch echt bij haar, en nu ook bij mij.

Flappie2006 | 12-12-17 | 13:03

Je kunt nog steeds staan roepen in de woestijn terwijl je gehoord en gezien wordt hoor Gloria

Gen. Maximus | 12-12-17 | 12:25

De blanken verdienen lof voor het betrekken van de gekleurden bij de vooruitgang een paar eeuwen geleden. Geen schoonheidsprijs voor de manier maar voor heel veel gekleurden heeft dat wel geleid tot een fijn leven in de westerse wereld

Leptob | 12-12-17 | 12:22 | 2

+100.

ja,diedus! | 12-12-17 | 13:16

Zoals ik altijd zeg; zonder slavernij geen Obama. En geen black privilege wat betreft zaniken over slavernij. Hell, hoe vaak zouden mijn voorouders geknecht, vernederd, verkracht, mishandeld, gebrandmerkt en vermoord zijn omdat ze niet tot de vrije klasse behoorden? Maar ja, niet zwart dus niet zielig.

Graaisnaaiert | 12-12-17 | 13:27

Oh, ik dacht even te lezen dat Jinek inwendige stokslagen kreeg...

Jos9595 | 12-12-17 | 12:14

Mevrouw Wekker wil ons op de mouw spelden dat 400 jaar slavernij ons denken zo heeft veranderd, dat wij niet eens meer in de gaten hebben dat we discrimmineren richting mensen met een kleurtje. Even wat feitjes: We hebben in Nederland geen slaven aan het werk gehad. (Behalve die van de Romeinen.) Wel waren hier nogal wat lijfeigenen, maar die waren gewoon blank. 99,9 van de mensen procent was ook helemaal niet op de hoogte van wat de VOC allemaal uitspookte. Dat deed die VOC trouwens in een wereld waarin gold; eten of gegeten worden. De Westerse wereld heeft de slavernij ruim 150 jaar geleden afgeschaft. Dit in tegenstelling tot de rest van de wereld.
Gek hè Gloria, dat mensen altijd naar het Westen willen emigreren?

benjeallanggek | 12-12-17 | 12:12 | 2

Mevrouw Wekker moest maar eens nadenken over de vraag waar ze zou zijn geweest wanneer er nooit mensen van Afrika naar M-Amerika waren vervoerd....
ALS ze er zou zijn geweest..... in Mali of zo.

mallekater | 12-12-17 | 12:39

Mijn denken over Afrikanen wordt voornamelijk bepaald door wat ik in Afrika door Afrikanen tot stand gebracht zie worden en wat ik wekelijks allemaal op Opsporing Verzocht door mensen met een Afrikaanse migratie-achtergrond gepleegd zie worden, niet door "mijn" slavernij-verleden.

Brou Is Back | 12-12-17 | 13:32

Opnieuw vraag ik me af hoe je steeds maar weer kunt beweren dat we in het reine moeten komen met ons koloniale verleden, dat we die periode eindelijk eens op fatsoenlijke wijze af moeten ronden, terwijl je tegelijkertijd er alles aan doet om dat stelselmatig te verhinderen. Mevrouw Wekker, zoals ze daar zit tussen haar zusters in de strijd, zoals ze die prijs naar zich toegeworpen heeft gekregen, zoals ze op het inclusieve schild is gehesen, zoals ze alle ruimte krijgt om haar zin en onzin te debiteren, zoals ze daar ontevreden en chagrijnig kan zitten wezen omdat het haar nooit genoeg is, is er het levende bewijs van dat wij met onze pluriforme, uit onze eigen culturele klei getrokken open en vrije samenleving met enorm veel méér in het reine zijn gekomen dan al die zielige, arme negertjes die achter haar aankruipen, zwelgend in gevoelens van ressentiment en jaloers op iedereen die het kennelijk beter kan dan zij.
Wij hebben grote vorderingen gemaakt, mevrouw. Terwijl u bent blijven steken in al uw afgunst en haat en nog immer de gewoonte hebt te wachten tot de spiegeltjes en de kraaltjes u worden toegeworpen, hebben wij het voor elkaar gekregen om die prullerijen te vervangen door positie, podium, prijs, aandacht en die nieuwe prachtige geschenken aan u aan te bieden. Maar het is nooit genoeg, er mag niet afgerond worden, wij moeten blijven schenken, want u wilt simpelweg niet veranderen, u wilt niet groeien, en u wilt zeker niet schikken.
Eertijds was u dankbaar voor elk spiegeltje en elk kraaltje dat u ten deel viel, nu eist u, en eist u veel méér dan dat. U veranderde niet, wij veranderden en creëerden aldus ons eigen privilege en vonden het niet nodig om u of anderen te vragen of u dat wel gelegen kwam. Dat privilege hebben we niet gekregen, mevrouw, en al zeker niet geëist, dat hebben we helemaal zelf voor elkaar gekregen, omdat we de wil hadden te veranderden, ons te ontwikkelen, niet stil te blijven zitten, door te pakken. En als we dat niet gepresteerd hadden, had u hier helemaal niet gezeten met uw prijs en uw grote mond, hadden wij u dat privilege niet kunnen geven.
Geketend bent u, maar toch door uw eigen vooringenomenheid. U zult de bevrijding bij uzelf moeten zoeke, want alleen daar is die te vinden. U hoort kettingen rammelen, maar die rammelen in uw hoofd. Nog tien prijzen, nog meer podium en ze zullen alleen maar harder gaan rammelen.

Schoorsteenveger | 12-12-17 | 12:00 | 1

Elke poging om me te verplaatsen in de gedachtegang van lieden als Wekker en consorten strandt eigenlijk bij hun redenering dat er geen oplossing is. Wij zullen altijd zo blijven in hun ogen. De kinderen die nu geboren worden zullen weer een deel uitmaken van die 'witte' schuld. Wij moeten ons dus alleen bewust zijn van onze schuld. Oh, ja, en betalen, veel betalen.

Roadblock | 12-12-17 | 12:28

Jk ben nu erg benieuwd naar de wetenschappelijke publicaties van mw. Wekker. Hoe en waarop is zij gepromoveerd? promotor?

xavier | 12-12-17 | 12:00 | 2

Roadblock | 12-12-17 | 12:32
Nou, dan is het weer volledig duidelijk waar haar Americanism vandaan komt. Het mowt net zo'n sociale kudtzooi worden als ten tijde van de King-rellen, ze zat bovenop de actie.

Acar_ketimun | 12-12-17 | 14:19

@Castor12
Precies, mensen met het uiterlijk van Wekker moeten kijken naar hun directe voorouders. Dat zijn zweepdragende plantagehouders.

RickTheDick | 12-12-17 | 11:59 | 2

En daarvóór waren het geldbeluste stamhoofden.
Maar oh, wacht even, die waren zwart en dus kunnen die de schuld niet hebben.

mallekater | 12-12-17 | 12:37

Je vergeet de arabische slavenhandelaars.
Daar waagt niemand van het zwarte jankkoor zich aan. Ze zouden namelijk eerst hartelijk uitgelachen worden, en daarna vermoord.

Roadblock | 12-12-17 | 14:56

Lieve Gloria, het spiegelbeeld van "white privelege" is "black shame". Je hebt in Nederland veel hardwerkende negers die succesvol positie verwerven zonder positieve discriminatie, subsidie en kruiwagens. Bravo.
En dan heb je de negers die niet kunnen meekomen. Vaak geven die alles en iedereen behalve zichzelf de schuld van hun achterstand: Van zwarte piet tot Johan de With, van blanke mensen in het algemeen, tot slavernij (afgeschaft in 1861) in het bijzonder. Door de schuld bij anderen te leggen komen ze niet verder: Zij kunnen er immers niets aan doen. Zo ontstaat een cultuur van slachtofferschap en gekwetstheid, van hulpeloosheid en omgekeerd racisme: Alle blanke mensen zijn schuldig en slecht.
U helpt deze cultuur versterken. Daarmee draagt u bij aan de belemmering van de emancipatie en integratie van negers, aan polarsatie en racisme. U wekt weerstand op en in uw beweringen zit geen verzoenend woord, geen greintje introspectie, en nul optimisme.
Als ik niet moest bulderen van het lachen dan zou ik tranen met tuiten janken dat uiterekend u deze fop-prijs heeft gewonnen.
Is getekend,
Zot

Zeddegeizot | 12-12-17 | 11:59 | 2

Snik... mooi geschrenen.

C.Martel | 12-12-17 | 16:44

Geschreven. gvd

C.Martel | 12-12-17 | 16:45

Al die lieve, schattige, onschuldige elfjes die de andere helft van de wereldbevolking vormen worden onderdrukt door de boze witte mannen

telelezer | 12-12-17 | 11:55

1 'racistisch incident' is geen institutioneel racisme. Ik, in mijn eentje al ervaringsdeskundige van zo'n dertig 'racistische incidenten' door moslims jegens mij zou dan al meer recht van spreken mogen hebben.

letopuwzaak | 12-12-17 | 11:53

Gloria Wekker. Hoogleraar. Rasta haartjes.

Echt. Als ik haar naam lees moet ik al lachen.

Masturwasbeert | 12-12-17 | 11:53

Een tafel met alleen vrouwen is al uniek in de wereld van de talkshows. Ik las gisteren nog een opmerking van een reaguurder: Autochtonen doen niet aan racisme. Wanneer ik hier echter sommige reacties lees, heb ik toch een ander beeld. Als blanke man kan ik niet beoordelen in hoeverre mevr. Wekker overdrijft, maar ik heb het gevoel dat zij, ook gezien de reacties hier, een gevoelige snaar heeft geraakt.

Mannes | 12-12-17 | 11:52 | 2

U hebt het in een korte reactie twee keer over gevoel over gevoel en dat is ook het probleem dat veel mannen hebben met types als Gloria Wekker c.s. ;) Wetenschap gaat over feiten, die je liefst (met je blote mannenklauwen) eigenhandig boven water haalt!

benjeallanggek | 12-12-17 | 11:59

Actie is reactie zullen we maar zeggen. Sinds een paar jaar is het hip om verdeeldheid te zaaien met verzonnen verhaaltjes. En mensen worden dat nu wel weer zat. Ik een slavendrijver? Jij een katoenplukker, dat werk. Fraai? Nee... Noodzakelijk? Wel degelijk, na een gefaald multicul projectje blijkt de samenleving verder weg dan ooit. En mw. Wekker c.s. ruikt dat en gooit er vrolijk nog wat deug kerosine op. Het is een beetje als 100 keer belletje trekken bij die ene buurman, en na 101 krijg je een ontzettende lel... " ja maar hij sloeg me zomaar" huilen de Wekkertjes...

Acar_ketimun | 12-12-17 | 14:15

Wat een racist en iedereen laat het gebeuren. Wat een idioterie

letopuwzaak | 12-12-17 | 11:41

Als dit de legitimiteit van het zooitje uitverkoop moet borgen, dan is dat bij deze voor een kwart van nederland twijfelachtig. De helft kijkt hier niet meer naar. Het restje fatjes dat dit als kroon op hun werk ziet heeft een verkeerde keuze gemaakt.. en zal zich schikken bij nieuwe meningen.

rattenvanger XL | 12-12-17 | 11:40

Wat een verschrikkelijk lelijk neger exemplaar zit daar

Poppo van Ulvinga | 12-12-17 | 11:27 | 2

Maar zij is wel hoogleraar en verdient waarschijnlijk veel meer dan u

Mannes | 12-12-17 | 11:57

Lijkt mij toch een ietwat gekunstelde constructie van deze "Buitengewoon Hoogleraar" aan de universiteit van Utrecht.
"De leerstoel van Professor Wekker 'Gender en etniciteit' is door het Internationaal Informatiecentrum en Archief voor de Vrouwenbeweging (IIAV) ingesteld en is een nieuw vakgebied in Nederland."

Roadblock | 12-12-17 | 12:37

Mij viel vooral de houding van de D66 minister van emancipatie Ingrid van Engelshoven op. Zij klaagde dat het aantal vrouwelijke hoogleraren nauwelijks gegroeid is.
(Omdat ze er geen zin in hebben, riep mijn vrouw uit het zijterrein :)
Hieraan moest iets gedaan worden op emancipatiegebied tijdens de opvoeding van jongens. ?!?
Oh, wat? Hoe? Door jongens te ontmoedigen om door te leren of zoiets?
Nou heb ik toch echt al jaren de indruk gehad dat in Nederland de invloed van vrouwen op de opvoeding al proportioneel hoog is, gezien het lage aantal mannelijke leerkrachten. Ook is het aantal richtingen, waar je als vrouw Hoogleraar in kunt worden door allerlei vage wetenschappen behoorlijk toegenomen.(Zie Gloria Wekker) maar dat schijnt dus allemaal niet genoeg te zijn.

Roadblock | 12-12-17 | 11:24

En ja, de 'witmens' verfoeien maar wel meedoen in het prijzenfestival !

Als we onze Canis Familiaris een tijdje rustig willen hebben, gooien we een bot maar dat doen we niet om onaangepast gedrag te belonen.....

Mazoeza | 12-12-17 | 11:07


Grote schoonmaak begint altijd in eigen huis. Vraag wekker eens waarom in 9 van de tien 'zwarte' gezinnen de rondneukende vaders afwezig zijn .

Mazoeza | 12-12-17 | 11:03 | 1

Bingo, Mazoeza.
Ik heb hier wel eens een discussie over gehad met een anders gekleurde, en kreeg toen een hele verhandeling dat dit gedrag aangeleerd/aangemoedigd was door de plantage/slavenhouders, die zoveel mogelijk vrouwen bevrucht wilden hebben, omdat dit weer nieuw kapitaal was.
Ergo, dat gedrag van zwarte mannen was onze schuld.
Verder beweerde hij dat heel veel zwarte mannen wel bij hun verwekte kroost wilden blijven, maar er vaak door de moeders in spe uitgegooid worden.

Roadblock | 12-12-17 | 11:35

Deze types:1) Ze slaan altijd onontwarbare wartaal uit.
2) Geen snars verstand van echte wetenschap.
3) Bijna altijd Alfa types; begrijpen niets van wis en natuurkunde.
4) Totaal ongeschikt voor het bedrijfsleven.
5) Zijn volkomen dwaas ,maar altijd net gek genoeg.
6) Worden meestal door andere idioten in lucratieve baantjes
geloodst.
7) Hebben daardoor hun hele leven een onbedreigd inkomen en
vorstelijk pensioen.
8) E.e.a. opgebracht door de harde werkers in industrie ,land en
tuinbouw, die dan door dergelijke figuren voor racist, nazi
en andere verschrikkelijke groepen worden uitgemaakt!

Het wordt duidelijk dat alle hoger onderwijsinstellingen gezuiverd moeten
worden van al deze nutteloze gekken, aldus Kobus en....

mevr.Kribo | 12-12-17 | 11:01

Weer zo´n witte soepkip met blackface als verdienmodel, Anne Steijn doet het met permanent , rode lippen en grote oorringen en deze zet een hoed met dreads op , schandelijk !
En de linkse goegemeente blijft er in trappen en laten zich voor het karretje spannen .

Castor12 | 12-12-17 | 11:00

Krijgt tegenwoordig iedere getinte dreadlock-gluip-mongool een prijs?

Wachtmeester R | 12-12-17 | 10:59

Mevrouw Wekker is hoogleraar. Als sinds 2001. En nu doet ze net alsof met het winnen van een regeringsprijs ze dan toch eindelijk erkent wordt. En ze doet ook nog alsof dat belangrijk is voor alle zwarten, vrouwen en immigranten. Wat schiet een de gemiddelde zwarte vrouwelijke immigrant ermee op dat een hoogleraar een schouderklopje van de regering krijgt?

Elite die de underdog spelen en ondertussen hun positie gebruiken om het volk te verdelen langs raciale lijnen... dat zijn pas de echt gevaarlijke racisten.

vrijstijler | 12-12-17 | 10:58 | 2

Nou, hoogleraar honoris causa stelt geen reet voor, al zeker niet bij de UVA.
Daar kan elke mongool met een grote bek hoogleraar HC worden.
Deze prijs stelt al helemaal niets voor, Joke Smit zou zich in haar graf omdraaien.
Die was tenminste nog uit op het vereniging van de geesten.
Dit is een zwart Voodoo/Broeha wijf.

mallekater | 12-12-17 | 12:44

Het is wel 10.000 pietermannen. Als jij dat niets voor vindt stellen mag ik ze dan?

Roadblock | 12-12-17 | 15:02

De NLse helse Voetbalvrouwen gaan gewoon door, ondanks deze schoffering.
Zul je zien, toffe vrouwen! Evocatus

Evocatus | 12-12-17 | 10:57

60% blanke afkomst. Nepneger. Net als Anne Steijn(75% blank) Doe anders even een DNA-thuistest van 23andMe en maak de uitkomst openbaar.

RickTheDick | 12-12-17 | 10:55

De blanken hebben alles altijd gedaan. Democratie gesticht, welvaart, onderwijs, gezondheidszorg, zorg voor de zwakkeren (verzorgingsstaat). Dat dit verwende freaks zoals die homeless uitziende persoon, Wekker oplevert, is een pijnlijk bijverschijnsel.

Peniskokertje | 12-12-17 | 10:51

Eigenlijk zou een zelfbenoemde oprechte idealiste als Gloria Wekker een prijs gegeven door de door haar zo intens gehate witte mens helemaal niet moeten en willen accepteren. Feitelijk zit ze op deze manier geknield en glunderend van genoegen met een handvol spiegeltjes en kraaltjes naar de blanke man omhoog te kijken. Die kan zo eenvoudig een neger bespelen, nog steeds. Geef hem/haar een prijsje en een handvol knaken, een status aparte door ze een bepaalde "rang" te geven en klaar ben je. Vreten meteen uit je handje. Laat ze lekker blaten in een gesubsidieerd hoekje, is altijd goedkoper en véél makkelijker dan ertegenin willen gaan. En omdat mensen als Gloria Wekker van nature opkijken en buigen voor de blanken weet je exact op welke knoppen je moet drukken. Gloria is derhalve gewoon een karikatuur van hetgeen ze zelf beweert te bestrijden. Zo'n prijs accepteren is jezelf verloochenen. Maar nogmaals; het is zoooo eenvoudig, de spiegeltjes en kraaltjes zijn geëvolueerd naar een glimmend prijsje en een handjevol geld. Verder is er weinig veranderd.

Dutchbeaurouge | 12-12-17 | 10:51 | 2

Het ging bij mij ook door mijn gedachten toen ik zat te kijken. Witte mensen deugen niet, maar als het vrouwen zijn, die je een prijs, en een podium geven stop je even met je witte suprematie aanvallen.

Roadblock | 12-12-17 | 11:08

Vilein!

xavier | 12-12-17 | 11:40

Ik heb eigenlijk in real life nog nooit een zwarte vrouwenvluchteling gezien. Alleen maar van mannelijke persuasie. En 'roepende in de woestijn' lijkt mij een prachtige roeping voor deze rasta-queen met indiaas volkstooisel en wijsheiduitstralend brilmontuur. Ze zullen de studio wel doorgelucht moeten hebben vanmorgen om de mottenballen-, wierook- en geurkaarsenlucht te verdrijven.

Jos Tiebent | 12-12-17 | 10:47

Wat is Jinek door de mand gevallen. Met redenen gevraagd om juryvoorzitter te zijn en aangestuurd door haar eigen "eagerness", zichzelf daarmee degraderend tot nuttige idioot. Niemand, maar dan ook niemand snapte één woord van de wartaal die Gloria Wekker uitsloeg. De gezichtsuitdrukkingen van sommige dames daarentegen spraken boekdelen. Wel blijven zwijgen natuurlijk, want om wederom uitgenodigd te worden geldt: wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Sorry Eva, Lodewijk Asscher soupeerde je terecht deze week af met pittige vragen en dit warhoofd geef je een platform. Roll an other one schoot er door mijn gedachten bij het zien van deze "hoogleraar". Next!

Een vrije paling | 12-12-17 | 10:41

Ik vind het op z'n minst verwonderlijk, dat deze persoon het heeft over 'Witten' ten overstaan van een volledig blank publiek, blanke gastentafel en blanke host en niemand die daar wat over zegt!
Tergend ook hoe ze allemaal tegen die Wekker lopen aan te slijmen en begrijpend/invoelend te wezen, alhoewel voor deze beroepsintrigant de 'Witten' als geheel de verpersoonlijking zijn van al het kwaad in de wereld!

BadLieutenant | 12-12-17 | 10:33 | 2

Mevrouw Wekker moet onmiddelijk van de universiteit verwijderd worden. Ze is een plaag.

omanders | 12-12-17 | 10:46

Ze is al verwijderd: emeritus hoogleraar (67 jaar).

TheseDays00 | 12-12-17 | 10:52

Ik ken de beste mevrouw niet en dus sla ik dit topic maar over.

Dirk III | 12-12-17 | 10:33 | 1
-weggejorist-
Zihuatanejoo | 12-12-17 | 10:30 | 1

kan die mevrouw even met een voorbeeld komen waaruit blijkt dat een zwarte vrouw in Nederland niet erkent wordt?

Mesmer | 12-12-17 | 10:25

Voor hoogleraar gender&etniciteit moet jetoch tenminste je mulo diploma gehaald hebben, toch?

Wat is dit allemaal voor raar gedoe in Nederland?
Er wonen hier 17 miljoen mensen en daarvan hebben er wellicht hooguit 200 twee geslachtsdelen of zoiets. Waar gaat dit dan over?

Via de propaganda zenders op onze vaderlandse TV, wordt op last van een aantal linkse politici te veel aandacht gegeven aan mensen die erop uit zijn onze bestaande maatschappij te ontwrichten. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling.

outdoor | 12-12-17 | 10:23

ze is helemaal geen zwarte vrouw.
ze is een doorzichtige duitser gevuld met stront

-weggejorist-
O2Neutraal | 12-12-17 | 10:16 | 1

Laat me raden: de volgende stap is pleiten voor herstelbetalingen voor koloniale tijd.

Is dit nog nieuws? | 12-12-17 | 10:13

Gloria Wekker is emeritus hoogleraar sociale en culturele antropologie aan de Universiteit Utrecht. Nou, daar gaan mijn kinderen niet studeren.

i-Wonder | 12-12-17 | 10:09 | 1

Mevrouw Wekker moet ontslagen worden van die functie.

omanders | 12-12-17 | 10:50

Weet je wie nooit een prijs winnen? Al die hordes Hollandse plattelandskinderen wiens ouders door armoede gedwongen zich genoodzaakt zagen hun kinderen voor een jaar te verkopen. De oma van mijn vriendin is zo'n slaaf geweest.

Zoltan | 12-12-17 | 10:09 | 1

Mijn vouw is zo een slavin geweest - voor 8 jaar. Weliswaar in Thailand, maar toch. Wij willen ook wel even vangen.

BenPakdee | 12-12-17 | 10:41

Het was een uitstekend zap-momentje, toen deze vreemde dame in beeld kwam. Vreselijk. Het 9e woord was al racisme, toen dacht ik 'wegwezen'. Jinek mag wel oppassen, want de rest van de gasten was ook niet 'kijkenswaardig' (muv Sacha de Boer). Echt 'Humberto-niveau'.

Bernhard de II | 12-12-17 | 10:07 | 1

Sacha de Boer dan misschien om haar looks, maar inhoudelijk? Ik vind haar erg gemaakt. Laatst een interview op BNR gehoord en dat was niet vol te houden.

xspalm | 12-12-17 | 13:50

Onaangename vrouw die Wekker. Draagt helemaal maar dan ook helemaal niks bij.

Basil Fawlty | 12-12-17 | 10:00

Haar middle name is Excuus Truus, een niet al te intelligente hoog aangestelde vrouw op een agenda van een niet bestaand probleem. Maak wat van je leven en lig niet te janken van mijn belastinggeld.

Montesquieue | 12-12-17 | 09:59

En het gekke is, dat krankjorume wijf is niet eens zwart...

echt_links | 12-12-17 | 09:58

Haar middle name is mestizo.

Zoltan | 12-12-17 | 09:54 | 1

Nee, Daisy, niet mestsilo.

TheseDays00 | 12-12-17 | 10:54

Trekhaas | 12-12-17 | 09:07

Ik heb ook zo'n links nichtje. Is inmiddels 30 jaar, begon met grote mond aan Europeese studies aan de UVA, wist en weet alles beter, eeuwige studente, nog niet geslaagd, werkt nu als hulp in de horeca. Geen hond wil aan haar ruiken. Kortom kansloos.

rooie vogel | 12-12-17 | 09:53 | 2

@rooie vogel
"Geen hond wil aan haar ruiken." Proest!

Basil Fawlty | 12-12-17 | 10:02

Dat wordt een dikke vette studieschuld. Die gaat ze met een horecabaantje niet kunnen betalen... een rijke vent aan de haak slaan gaat ook moeilijk als je de 30 bent gepasseerd. Wens haar in ieder geval namens mij veel succes.

koter | 12-12-17 | 16:34

Maar goed nieuws mensen, het SCP (Socialistisch Cultureel Propagandabureau) meldt vol trots dat het aantal niet westerse allochtonen in 20 jaar meer dan is verdubbeld van 1 miljoen naar 2,1 miljoen. En, hier komt de dijenkletser: "ondanks de beelden zijn Nederlanders sinds de jaren 90 positiever over ze gaan denken".

Dat is toch wel een prestatie van formaat als je dat gemekker van figuren als Wekker zo leest. Ik heb ook expres niets aangeklikt wat mogelijk kijkcijfers zou impliceren voor deze draak van NPO incest (behalve de Twitterlink dan, het geluid van dat mens wilde ik niet aanhoren). Indoctrinatie kan ik het nauwelijks noemen want je moet toch wel debiel zijn als je als blanke jezelf een schuldcomplex laat aanpraten voor iets dat je nooit gedaan hebt door iemand die nooit een slachtoffer is geweest.

Mevrouw Wekker is eerder zelf de slavenhouder aangezien blanke mannen en vrouwen onvrijwillig moeten betalen voor deze "publieke" omroep en indirect wellicht zelfs voor haar prijs en de subsidie van haar hoogleraarschap in nonsensstudies. Verplicht moeten betalen om jezelf te laten zwartmaken op tv. In een land dat in overgrote meerderheid nog altijd blank is. Ik vermoed zomaar dat het negroïde blazoen van mevrouw ook niet van bleke smetten vrij is. Is het een soort complex: de zwarte Wekker haat de blanke en\of omgekeerd?

Als Nederlanders werkelijk positiever zijn gaan denken over niet westerse allochtonen, ondanks Zwarte Piet miepers, sissende, oraal incontinente bontkraagjes, het kleurenpalet van Opsporing Verzocht, het aantal aanslagen door Islamisten, de cijfers over werkloosheid en criminaliteit met name van bepaalde groepen, of het systematisch rellen in bijvoorbeeld Brussel of de pro-Erdogan Turkenopstand in Rotterdam, moet ik concluderen dat de meeste Nederlanders achterlijk zijn.

Bij mij is de ervaring eerder omgekeerd. Geen hoeveelheid multikul en diversiteitsgemiep tijdens mijn jeugd en scholing heeft kunnen voorkomen dat ik toch de realiteit onder ogen zie dat al die import in zeer veel gevallen geen verrijking is. Mevrouw Wekker incluis. Het is misschien de minderheid die het voor de meerderheid verpest, maar daar je ogen voor sluiten is funest. Dan hebben we over 20 jaar meer dan 4 miljoen niet-westerse allochtonen en ik denk zomaar dat tegen die tijd de cijfers over criminaliteit, werkloosheid, de chronische klaagcultuur van de minderheid binnen die minderheid en wellicht een aanslagje of twee niet verbeterd zullen zijn.

Laten we toch eens selectiever zijn wie we binnenlaten en wie we onterecht aansporen om door te fokken dankzij kinderbijslag. Misschien liever een belastingkorting geven voor mensen met kinderen die ze gewoon zelf verzorgen met hun eigen inkomen i.p.v. mensen belonen voor nietsdoen en voortplanten, klagen en daarvoor nog meer geld vragen. Het SCP presteert het ook nog een "probleem" of "uitdaging" te noemen dat mensen met een hogere opleiding of met werk meer zijn gaan verdienen in 25 jaar dan mensen zonder. Wat ver-schrik-ke-lijk... Je zou maar beloond worden voor positief gedrag en niet voor negatief.

Maar dat zal wel mijn blanke koloniale racisme zijn of zo, niet gewoon gezond verstand dat in het belang is van elke Nederlander, ongeacht kleur...

Wol | 12-12-17 | 09:50 | 5

Het is maar waar je je "onderzoek" uitvoert, amsterdam bijvoorbeeld.

boerk | 12-12-17 | 10:14

"oraal incontinente bontkraagjes"

Oraal incontinent
Brilliant! Hulde!
Echte taalverrijking!
Bravo!
Tschüß & À la prochaine, Evocatus

Evocatus | 12-12-17 | 10:36

Spijker - Kop. Uitmuntend en glashelder samengevat.
Hear, hear, Wol

Roadblock | 12-12-17 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Het komt allemaal door kolonialisme, vergeet vooral dat mensen tot 60 jaar nog nooit een donker persoon gezien hebben. Vergeet ook dat kinderen vaak moesten werken laat staan dat volwassenen tijd hadden voor iets anders dan werken, laat staan een mening hadden over mensen die totaal geen invloed hadden op hun bestaan. Vergeet ook dat er nooit slaven in Nederland zijn geweest dat wil zeggen slaven die niet blank waren, vergeet alles.

Papierversnipperaar | 12-12-17 | 09:47

Ik adviseer een ieder die gefrustreerd raakt door een gebrek aan normaal gedrag in uw media omgeving eens aan om te luisteren naar de podcasts (ook via yt) van dhr Stefan Molyneux. De vinger wordt steevast op de zere plek gedrukt en bellers komen niet weg met hypothetische vaag-redeneringen.

DommeNeger | 12-12-17 | 09:42 | 1

Ken ik niet, ga ik doen. Dank voor de tip.

Is dit nog nieuws? | 12-12-17 | 10:14

Gisteren was mij voornemen om Claudia de Breij te negeren in 2018, vandaag komen daar Jinek en deze als "hoogleraar" vermomde activist bij.
Wordt een best lijstje schat ik zo in.

deepblue200 | 12-12-17 | 09:39 | 1

Duiders die niets te duiden hebben. Het is niet meer dan continue gebruik van buzzwords. Ik snap trouwens nog steeds niet dat er mensen zijn die Claudia de Breij grappig vinden. Deug cabaret maximaal.

GraafKaasschaaf | 12-12-17 | 10:10

Ik zie die mw wekker nog geen pizza wegbrengen in de sneeuw. " Wit en werken " de twee no W's"

Drkildare | 12-12-17 | 09:37

Soms krijg ik het gevoel dat men ons iets wil vertellen dat niet in een tiental zinnen samengevat kan worden. En soms krijg ik het gevoel dat die korte versie er wel is maar dat ze die niet aan ons willen vertellen.

kindapaas | 12-12-17 | 09:33

Hoogleraar Gender & Etniciteit.
Hoe gaat zo'n hoorcollege?
Gender. Mannen hebben een piemel, vrouwen niet, en je hebt ook iets er tussenin en daar zijn nu mooie WC's voor op het stadhuis van Amsterdam en in andere progeressieve gemeenten.
Etniciteit. Je hebt allemaal kleurtjes op de wereld, wit, zwart, geel en rood; iedereen is even lief maar bij zwart kun je meestal het merk onderbroek zien wat de persoon draagt.
Wat is in godsnaam het bestaansrecht van zo'n faculteit, anders dan het etaleren van de progressiviteit van de universiteit?

Captain Pervert | 12-12-17 | 09:33 | 2

P.S. en wat de FUCK kun je worden met die studie? Professioneel anti zwarte piet demonstrant? Beroeps-Asha?

Captain Pervert | 12-12-17 | 09:34

Pervert: je wordt er opgeleid tot "diversity officer", aan te stellen op hogere onderwijsinstellingen.. Die moeten er op toezien dat de juiste leer verkondigd wordt, en je zoals dat canadese juffie laatst aangeklaagd kunt worden en je baan verliezen als je niet meewerkt met het Wekker -gospel. (wat zij op haar beurt weer heeft geleerd/gejat van deze stroming in Amerika).
Eigenlijk is het een soort van Scientology.

BenPakdee | 12-12-17 | 10:47

Mevrouw Wekker lijdt aan Borderline.
Kenmerk van borderline is o.a. dat je kwaad wordt als met 'n andere bril ook andere delen van de werkelijkheid worden gezien, en dan zo'n iemand meent, dat 't tegen haar gericht is, als je 't niet met d'r eens bent.
Bij elke minderheidsgroep komt in versterkte mate Borderline voor; dan ben je innerlijk verkreupeld. Zoals blinden zeggen over de anderen; 'je ziet 't niet'. Zoals negers zeggen: 't is white privilege'; zoals feministes zeggen: 'wij zijn niet zwakker maar willen wel aparte wedstrijden'; zoals homo's zeggen: 'n anus is niet ingericht om je mee voort te planten, maar homofilie is geen handicap bij voortplanting'.
Dat er minderheidsgroepen bestaan, en altijd zullen bestaan, is onvermijdelijk, en daarom lijden die ook in versterkte mate aan Borderline, omdat de paranoïde rechtvaardiging voor de achterstand altijd leidt tot schijnheilige egowanen.
Dan staat Zwarte Piet symbool voor....
Dan staat de naam 'neger' symbool voor....
Dan wordt via de nooit inlosbare achterstand naar 'n normale toestand telkens aangewakkerd met nieuwe vormen van ontdekte verongelijktheid, waarover men zich gaat beklagen.
Telkens vanuit de schoolpleintjes logica: 'alles komt goed, als iedereen weer even arm wordt gemaakt, want dan is iedereen weer gelijk; en dat is eerlijk'.
Dat, dames en heren, is de paranoïde uitlaatklep van mensen met Borderline.
'Ze willen zonder kritiek op zichzelf, van anderen alle mooie dingen afnemen'.
Het is de communistische logica van afgunst en afpakken.
En dat vanuit je verongelijktheid in je holle vat willen schreeuwen, is het kenmerk van al die verhospitaliseerde minderheidsgroepen.

Der Paulie | 12-12-17 | 09:32 | 4

Wat een verhaal, haar rasta zit gewoon te strak.

Implants | 12-12-17 | 09:49

*klap klap*
Het vervelende is dat het steeds vaker hieraan toegeven de heersende trend lijkt te zijn. Iedereen is uniek, en iedereen is zielig. Je vraagt je af wat voor enge lobby's erachter zitten.

Een paard | 12-12-17 | 10:00

Een paard | 12-12-17 | 10:00
Nee hoor. Soros, dat is al een tijdje duidelijk. Wat was zijn smeergeld tijdens de verkiezingen hier, 500.000 EU fiches?

Acar_ketimun | 12-12-17 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland is een openbaar gekkenhuis, elke dag weer.

GerMonster | 12-12-17 | 09:28 | 1

Maar wij kiezen dan ook en masse de sociopaten die we ons laten vertegenwoordigen.
Het gros trapt er nog steeds in. Maakt niet uit welke partij of weleke politieke gnoom.
Zijn uitzonderingen zoals meester Theo Hiddema en Pieter Omtzigt.
Diepste Zucht, Evocatus

Evocatus | 12-12-17 | 10:42

Na dat item over die onfortuinlijke zakenman met dat eihoofd afgezet.

van Oeffelen | 12-12-17 | 09:27

Wie kijkt er nog Jinek? Is toch gewoon een ego-show voor een maar zeer minimaal kritische journalist?
Ik vond de docu met Danny over die pseudo-nazi's van Identare (met een trema dan) een heel stuk interessanter. Rechtse wauzen die redelijke taal uitslaan en toch weer als de SA de straat gaan afmarchieren tegenover ongewassen (schreeuw)lelijkerds. Goed, er mag dan een culture/identity war gaande zijn maar voor mij is het nog een fascinerende parallelle wereld. Het enge zijn niet die sneue nazi's van linker of rechter snit. Het enge is dat serieuze mensen een serieus issue gaan maken van volstrekte kul als genderneutraliteit, diversiteit, inclusiviteit

LJBrinkhorst | 12-12-17 | 09:25 | 4

@SchertsendePrullenbak: Dat maakt haar niet goed, dat maakt haar de minst slechte van dat drietal!

kommabijmebinnen | 12-12-17 | 09:38

@SchetsendePrullenbak en dat zegt wat?

Satria | 12-12-17 | 09:38

Jeroen Bapao is by far de beste interviewer van het drietal. Tis geen Ischa Meijer of Theo van Gogh, maar hij is zo af en toe nog wel eens scherp.

LJBrinkhorst | 12-12-17 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Die Wekker is toch diegene die zegt dat blanken/witten per definitie slecht zijn want "original sin" en zo? Maar wel graag gebruik maken van alles dat blanken/witten uitgevonden hebben dat het leven langer, gezonder en aangenamer maakt? Maar dat zeggen is natuurlijk blanl/wit superioriteit.

Zzzzooooffff | 12-12-17 | 09:25 | 2

Wat u zegt is ook nog 1-op-1 vertaalbaar naar bepaalde gepriviligeerde woestijnreligies. Goed en multifunctioneel gezegd dus.

Nivelleermarionet | 12-12-17 | 09:41

Wekker is heul christelijk eigenlijk, want als ze dat zou zeggen, wil ze gewoon weer de Erfzonde uitventen.
Vooral ten eigen bate natuurlijk.
Sub omni canone, Evocatus

Evocatus | 12-12-17 | 10:44

Bedankt GS, m'n dag kut begonnen nu. Dit is echt een farce. Een farce voor iedereen in Nederland die wél aan echte wetenschap doet. 'Hoogleraar' Wekker.

SchetsendePrullenbak | 12-12-17 | 09:23

Ik ben klaar met die hysterische Jinek.
Hoe kunnen we dat mormel van de de beeldbuis krijgen?

Kruisruiker | 12-12-17 | 09:20 | 5

Ik wil dat mormel ook van de buis.

gato | 12-12-17 | 09:53

Om te beginnen de publieke omroep aan te pakken. Straks stemmen om FvD dus.

Berry_Thiaudet | 12-12-17 | 10:32

@Berbaar | 12-12-17 | 09:29

Uh, nee, als men al het onwelgevallige nieuws van zichzelve weghoudt dan wordt het persoonlijk denkraam wel er krap. Dus wel kijken naar deze visuele trijp*.

Bovendien hebben programma's als deze wel degelijk een lange termijn effect. Dus 't is goed om de vinger aan de AAN-knop te houden en te ageren, hoe gering het effect ook voor de persoon is, maar we zijn met meer en maken er meer, uiteindelijk.
Salut, Evocatus
* Oh, nee da's eigenlijk niet eerlijk die NLse uitdrukking, tripes a la mode du Caen is erg lekker.

Evocatus | 12-12-17 | 10:52
▼ 2 antwoorden verborgen

De NPO, elk fucking 'praatprogramma' weer: gender-, sinterklaas-, racisme-, #metoo discussies. Elke fucking dag weer. Ik kan het gewoon niet meer aanzien. Als het je allemaal zo aangaat, ga dan de fucking politiek in. Fucking hell.

minnenman | 12-12-17 | 09:19 | 3

Hier hetzelfde, ik kijk al jaren geen TV meer. De overduidelijke brainwashing en propaganda, ik kan er gewoon niet meer tegen.

Klassenfeind | 12-12-17 | 09:21

Geen t.v. meer kijken en wachten totdat het op GS verschijnt want dan is het tenminste 'gedoseerd' dus zonder veel schade aan te richten.

Lupuslupus | 12-12-17 | 09:23

Ik kijk ook niet meer. Alleen die stukjes die GS plaatst inderdaad. Ik kijk liever wat dom vermaak dan deze quasi-wetenschappelijke onzin.

SchetsendePrullenbak | 12-12-17 | 09:25

Genant !!

Ervaringsdeskundige | 12-12-17 | 09:18

Ze had het over een denkwijze die is ingesleten door 400 jaar kolonialiteit. Ik zou graag eens van deze mevrouw willen weten wat er bij inwoners van voormalige koloniale machten anders is dan bij inwoners van landen als Tsjechië, Hongarije, Slowakije. Dat zijn immers geen koloniale machten geweest. Verder zou ik willen weten waarom mensen uit de voormalige koloniën dan liever naar de landen van de koloniale machten trekken dan naar die andere landen die niet beïnvloed zijn door 400 jaar koloniaal denken.

Bytemaster | 12-12-17 | 09:16 | 4

@Bytemaster | 12-12-17 | 09:16 |
Goed argument, dit merkwaardige verschijnsel wordt met grote zorg vermeden in het gehele debat.

kindapaas | 12-12-17 | 09:22

Principes voor geld... bah! Ga eens naar het moederland. Lees: Afrika i.p.v. te heulen met de vijand.

Wachtmaar! | 12-12-17 | 10:52

Het mooie is dat men in die Oostbloklanden die nooit koloniale machten zijn geweest aanzienlijk racistischer is dan in de voormalige koloniale machten.

_____4326 | 12-12-17 | 11:11
▼ 1 antwoord verborgen

'Zeikend snowflakemeisje: Ja, weet je, ik heb een voltooide universitaire studie achter de rug, maar ik zit nu al 5 jaar zonder werk'. Jinek: 'Wat vervelend. En wat voor studie heb je gevolgd?' Zeikmeisje, snikkend: Gender & Etniciteit.'

Turbocharger | 12-12-17 | 09:14 | 1

Woehahaha!

Montesquieue | 12-12-17 | 10:02

Ik begin zo langzamerhand te denken dat dat 'racistische incident' waar iemand dacht dat ze bij het personeel hoorde en daar was om zijn jas aan te nemen, eerder kwam door het verfomfaaide uiterlijk van mevrouw Wekker en niet door haar huidskleur, die in termen van pigmentatie lichter is dan menig blank persoon - want ook wij zijn niet allemaal even 'wit', daarin bestaan grote variaties. In tegenstelling tot mevrouw Wekker heb ik nog nooit vernomen dat blanken andere blanken systematisch uitsloten vanwege huidskleur. Behalve roodharigen, maar da's natuurlijk terecht, die hebben geen ziel. /s

Adversary | 12-12-17 | 09:14 | 4

Ik heb ooit in het stedelijk museum iemand erop gewezen dat hij geen schilderij bewonderde maar het behang, terwijl ik een keppel droeg. Daarna zonder keppel nogmaals bij iemand anders geprobeerd. Het verschil was opmerkelijk.

kindapaas | 12-12-17 | 09:42

Ik heb ooit bíjna tegen een meisje bij een bushalte op of rond 5 december gezegd: "wat ben je mooi geschminkt" of iets dergelijks. Gelukkig mijn mond gehouden want de volgende dag zag ze er exact hetzelfde uit. Mooie meid verder, egaal donker en schattig krullend zwart haar. En ik zie Zwarte Pieten ook niet als negatief. Maar ja, gedachtemisdaad hè? Daarom heb ik als ik per se moet kiezen liever racisten dan fascisten. Die willen tenminste niet dicteren wat je denkt, zegt of voelt, die hebben alleen een afkeer van je om een onzinnige reden.

Wol | 12-12-17 | 10:06

Ik geloof sowieso geen zak van dat racistische incident. Noem me één plek in Nederland waar personeel er zo uit ziet als Wekker.
Verder laat Wekker in elk interview duidelijk merken hoezeer zij neerkijkt op mensen in dienstverlenende beroepen. Er is blijkbaar geen grotere belediging dan dat iemand denkt dat je een schoonmaker bent.

fredflange | 12-12-17 | 10:46
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een idiote uitzending van Jinek, Eerst die prijs uitreiken en dan in progamma zetten, Trouwens die prijs begrijp ik ook niet, al die mensen aan tafel ook niet en Jinek mag wel een ander baantje gaan zoeken, zit niet echt op haar te wachten.

gato | 12-12-17 | 09:13

Ik vermoed dat ze d'r rasta kapsel heeft om wat meer op een zwarte mens te lijken.

Koning BongoBongo | 12-12-17 | 09:11

Jinek was juryvoorzitter.
En ze zij vanavond, ik ben femistisch daarom heeft rasta lelijkerd gewonnen..
Vreemd wereldje. Begrijpt een normaal mens toch niet? Ikke niet hoe goed ik ook mn best doe.

Kruisruiker | 12-12-17 | 09:11

Toen we Sinterklaas vierden had mijn nichtje van 15 ook de mond vol van genderidentiteit, whitewashing in Hollywood en alles was racisme. Waar leren ze die extremistische nonsens?

Trekhaas | 12-12-17 | 09:07 | 4

Leuke meid je nichtje....

Kruisruiker | 12-12-17 | 09:14

Zal wel een 'heerlijk' avondje zijn geweest. ha.

Lupuslupus | 12-12-17 | 09:20

Ze komt vast nog wel een keer de man in de witte onderbroek tegen.

knutsel_ | 12-12-17 | 09:34
▼ 1 antwoord verborgen

Hoogleraar gender en ethniciteit? Jezus christus...

RightWingDanceSquad | 12-12-17 | 09:05 | 2

De titel "Hoogleraar" krijg je zeker tegenwoordig ook bij de zeeppoeder cadeau...

Ommezwaai | 12-12-17 | 09:08

Ok een mooi om dat even aan het rapprt van het CPB te linken. Iets met meer hoogopgeleiden. (A)

nikolaos | 12-12-17 | 09:19

Het is gewoon leuteren om het leuteren dat, behalve het groepje dat het aangaat, niemand interesseert want het gaat gewoon nergens over.
Net zoals ze het nu in de VS in een programma hebben over het gebruik van Trump die 8 blikjes cola-light per dag drinkt. Of dat wel gezond is.

En dat terwijl zóveel landen in oorlog zijn, miljoenen geen eten hebben, er duizenden (huis)dieren die ook nog eens gewond zijn door kogels of vallend puin in Syrië moeten zien te overleven (om maar iets te noemen) doet men hier niets dan leuteren over niet-bestaande 'problemen' of in ieder geval 'problemen' die tussen de eigen oren zitten.

Verder wat hangtiet met knoop | 12-12-17 | 08:52 zegt.

Lupuslupus | 12-12-17 | 09:04

Hahaha... De eerste keuze voor deze belangrijke prijs ging naar Soerin Narai, maar ja.. die had met zijn feministische tengeltjes aan de meisjes gezeten. En wie is dan een snel beschikbare -euhhh- tweede keuze??? Juist ja, mevrouw Weeker (nee geen typo) uit het netwerk. Geweldig dit. Een grotere diskwalificatie van je eigen prijsje kun je gewoonweg niet bedenken... Geweldig!

Trashman | 12-12-17 | 09:04

Ze moet wat minder sjek roken, als je die stem zo hoort.

Majoor_Droplul | 12-12-17 | 09:03

"Ik heb heel lang het gevoel had dat ik aan het roepen was in de woestijn. "
Er hangt een flauwe grap in de lucht.

drastic | 12-12-17 | 09:02

Ik denk dat het idd beter én nodiger was geweest dat zij in de woestijn had staan roepen.

nemeton | 12-12-17 | 09:02 | 1

LOL.

Lupuslupus | 12-12-17 | 09:05

.. Hoogleraar Gender & Etniciteit, dat is een titel die ik even moet mij laten inwerken. Dus er bestaan serieus studenten die zich in een dikke studieschuld steken om hun hersenen te laten spoelen in een volkomen onzinnige "studie"?

Met welk doel? Je kan met een doctoraal "Gender & Etniciteit" hooguit terecht bij de overheid als hinder-ambtenaar; of bij extreem Groenlinks als politicus; of op de linkse universiteit Hoogleraar Gender & Etniciteit om nog meer mensen tot overbodig linkse activist op te leiden. Voor een hoop geld.

Jan Passant mk2 | 12-12-17 | 09:01 | 2

Makkelijk studiepunten scoren....

Troef | 12-12-17 | 09:18

Je komt dan in de circlejerk club van ambtenaren, adviescommissies en consultants. Gemeentes móeten daar geld aan uitgeven, want anders rassies.

4 jaar geleuter aanhoren, je geweten uitzetten en de rest van je leven cashen met het produceren van onzin. Het is best een goede investering, als je daarna nog met jezelf kunt leven.

TheEgg | 12-12-17 | 09:41

Graag ook een eervolle vermelding voor Nausicaa Marbe, die gisteren de pseudo-wetenschappelijke hoogleraar Wekker al genadeloos fileerde.

Glasgow Argus | 12-12-17 | 09:01 | 3

Ja dat is een dame die ze allemaal goed op een rij heeft. Mag heel graag haar artikelen lezen. Top vrouw.

Lupuslupus | 12-12-17 | 09:12

Waar stond dat dan gisteren? Zij schrijft toch altijd vrijdag?

Fontanarossa | 12-12-17 | 09:55

Link please !

C.Martel | 12-12-17 | 17:02

Als je rasgenderneutraal hier naar kijkt.. Heel eerlijk, waar gaat dit in Jezusnaam over?

ikdenkwat | 12-12-17 | 09:00

De democratie D666 style. Niets aan de hand mensen, doorlopen.

De luis | 12-12-17 | 08:59

Ik ken die mensen niet, blijkbaar lees en kijk ik verkeerde nieuwssites. Dus waar gaat dit topic eigenlijk over?

Hadena | 12-12-17 | 08:57

Keurige dame ziet er goed verzorgd uit, daar kunnen veel blanke dames een voorbeeld aan nemen.

botbot | 12-12-17 | 08:55 | 3

Vast wel, maar niet die ik ken dan.

kaasfondue | 12-12-17 | 08:59

Laat me eens raden: jij zou haar doen?

knutsel_ | 12-12-17 | 09:27

Je bedoeld denk ik Saskia Belleman.

Hebbiehemookweer | 12-12-17 | 10:35

Dat mens is helemaal niet zwart. Zij komt echt niet weg met die huidkleurige bh onder haar blouse hoor. Dat moet een vaalgrijze zijn. Leuk ook dat ze zo in dat koloniale verleden blijft hangen dat ze -aan het formaat van haar oorlellen te zien- pas heel recent de schoteltjes eruit heeft gehaald. En kan iedereen nou eens ophouden met mij wit te noemen. Ik ben blank..... roomblank.

Linkse allergie | 12-12-17 | 08:54

Kop kaalscheren! Zit zwaar in de knoop.

Normpje | 12-12-17 | 08:54

NPO is zonde van je tijd en de ondergang van je gezonde verstand.

Eppo | 12-12-17 | 08:53

We zijn in de nadagen van het romeinse rijk aangekomen. Net zoals Nero een paard tot senator maakte is de publieke omroep in staat, een oud, afgetakeld wijf - die niet doorheeft dat iedereen inmiddels gestopt is met het verkleedfeest - tot winnaar van een belangrijke (kuch) prijs te maken.

hangtiet met knoop | 12-12-17 | 08:52 | 2

Yep, Nero liet naar verluidt zijn paleiswacht ook nog eens Rome in brand steken, omdat hij zich verveelde. Kon hij vanaf de heuvel kijken hoe "het volk" gillend en brandend rondrende.
Dat lijkt mij ook wel een treffend toekomstbeeld met de EU. Kan de NPO er een amusementsprogramma van maken "het populisme de stad uit".

Jan Passant mk2 | 12-12-17 | 09:08

Toch duurde het nog 400 jaar voordat Rome na Nero het loodje liet. althans, wat we kater het West-Romeinse rijk zijn gaan noemen.
Maar ik deel je pre-apocalyptische gevoel. Dierenpartij in de kamer, Jinek op televisie, Gloria Wekker krijgt een staatsprijs.

Glasgow Argus | 12-12-17 | 09:12

45 jaar actief... en gebrekkig Nederlands.: dat moet een hoogleraar zijn.

bisbisbis | 12-12-17 | 08:51

deze vrouw heeft het puur over haar eigen probleem, frustratie of interpretatie en niet over iets dat haar is aangedaan door de blanke man/vrouw/samenleving.

mijn vriendin is surinaams en heeft nog nooit in haar leven last gehad van enig gevoel van minderwaardigheid tov de blanke vrouw in welk werelddeel dan ook. ok even afgezien van hongarije waar de 'wit is bang voor zwart' spanningen wel heel erg aanwezig waren. dit geldt ook voor haar surinaamse familie en vrienden.

jackindeboxstift | 12-12-17 | 08:51 | 1

Zij heeft een rijke achtergrond. Haar ouders werkten voor de overheid en waren dus onderdeel van de koloniale overheersing. Ze is opgegroeid in een huis met bedienden. Ze is nooit wat aangedaan, dat is waarschijnlijk precies waar ze gefrustreerd over is.

Japannert | 12-12-17 | 08:59

Zowiezo nooit gehoord van Joke Smit.
Al die prijzen,awards,beste...,verkiezingen de laatste jaren is alleen maar een marketingstrategie op tell sell niveau voor een kritische/realistische consument/ inwoner van NL.
Maar mensen blijven erin trappen.
Misschien door kuddegedrag.
Misschien door onwetendheid.
Of misschien wel omdat ze liever in vergetelheid/oblivia blijven leven.
De tijd zal het leren.
107.

steekmug | 12-12-17 | 08:50 | 1

Behalve de haringtest. Die is onbesproken. Toch?

dorpsmarinier | 12-12-17 | 08:51

Waarom Jinek een platform geven? Who cares?

martymcfly | 12-12-17 | 08:50 | 3

Ik kijk Jinek altijd met het geluid uit. Ze heeft best een decoratieve waarde.

keestelpro | 12-12-17 | 08:59

@marty: Dat is een tactiek voor bijvoorbeeld mensen die ideeën koesteren waarvan ze zelf ook niet weten of ze wel betrouwbaar zijn.

nikolaos | 12-12-17 | 09:12

Dat ik ook niet, dat wijf heeft totaal geen toegevoegde waarde,
kritische vragen stellen waar nodig, vergeet het maar.

VW, alles ist vorbei | 12-12-17 | 09:51

Mijn vraag is of dit wel toelaatbaar is volgens de mediacode/NPO reglementen.

Panos88 | 12-12-17 | 08:48 | 1

Nee maar het Commissariaat voor de Media is al jarenlang in gebreke. Als je daar te hard tegen protesteert veranderen ze gewoon de mediawet.

keestelpro | 12-12-17 | 08:57

Je als blanke doen alsof je negert bent heet racial appropriation. En je als blanke jezelf rasta-haar aanmeten is cultural appropriation.
Ik neem aan dat de rest van de SJW-wereld haar nu uitkotst?

2voor12 | 12-12-17 | 08:47 | 2

Ach weet je, @redlightvoices op Twitter (Flavia Dzodan, Argentijnse van Balkan afkomst) heeft een hele cultus rond haar zelf gebouwd door te doen alsof ze van kleur is. En het wordt door de interactionele club rond haar nog geslikt ook.

fredflange | 12-12-17 | 10:39

Wat nu Fred?
"van kleur is"
Wilt u zo vriendelijk zijn dit soort taalgebruik hier op GeenStijl te mijden?
Dit is afkomstig uit het Stijlboek van de deugschrijvers.
Bij voorbaat dank, Evocatus

Evocatus | 12-12-17 | 11:07

Elkaars rug krabben

Nacho_Vidal | 12-12-17 | 08:46

Veel zwarte mensen hebben het anders ook niet zo op mevrouw Wekker. Ze zijn bang dat ze heel vroeg afgaat en ze moeten gaan werken.

blisterverpakking | 12-12-17 | 08:45 | 4

doe er de volgende keer wel de ouwbollige-rassies-grap-alert bijsluiten.

kaasfondue | 12-12-17 | 08:57

LOL. Foei! Rassies! Ja gewoon lachen mag ook niet meer tegenwoordig. Vandaar.

Nivelleermarionet | 12-12-17 | 09:05

kaasfondue | 12-12-17 | 08:57
Dat wordt nog wat als het programma "Dit was het nieuws" ooit nog terugkomt op TV. Dat zat een aantal jaar gelden helemaal vol met dit soort grappen. Maar tegenwoordig is alles kwetsend bij het Sylvana gilde.

blisterverpakking | 12-12-17 | 09:09
▼ 1 antwoord verborgen

En toch... ik denk dat deze mevrouw Wekker niet in de gaten heeft dat steeds meer mensen de witte puntmutsenbrigade in het leven willen gaan roepen bij het horen van dit soort geleuter. Ik vraag me af of de dames excuses gaan aanbieden voor de rampspoed die de donkergepigmenteerden gaat overkomen. (Leo lucassenmodus 0ff)

memyzelfandai | 12-12-17 | 08:44

Ik snap het wel; De publieke omroep moet bezuinigen. Vrouwen hoef je minder te betalen.

fail | 12-12-17 | 08:39 | 2

Wilt u zoiets nooit meer zeggen als ik nét een slok koffie in m'n mond heb? Nu moet ik m'n toetsenbord reinigen...

bisbisbis | 12-12-17 | 08:50

@fail
zo'n goeie hebben wij nog niet gehad!

kindapaas | 12-12-17 | 09:16

Ze is helemaal niet zwart! We zijn genept! Dan is ze vast ook helemaal geen professor!

LibertasSimplex | 12-12-17 | 08:38

Hoogleraar in gender & etniciteit, ik krijg elke keer als ik dat lees een conflict in mijn academische brein.

Dude heb je eten | 12-12-17 | 08:38 | 1

Die titel kan alleen maar verzonnen zijn ; bestaat alleen in linkse contreien dus negeren.Oeps ,sorry voor dit laatste woord dat enigszins riekt naar racisme ; volgens de linksmensch dan....

Koning BongoBongo | 12-12-17 | 08:59

* vingers in oren stoppen doet *
Lalalalala!

marcoplarco | 12-12-17 | 08:37

Ach trek het je niet aan. Bas sjoemelde een beetje qua woorden.

Sjors W. | 12-12-17 | 08:37

Bla, bla bla, en verder gaat het incestueuze clubje, deugers. Niet relevant. Small talk in de marge. Fijne dag.

De Evangelist | 12-12-17 | 08:35

Zwarte vrouw? Mijn blonde vrouw is na twee dagen zon gekleurder.
Toch een raar dingetje, vrijwel blanke vrouwen die zichzelf zo graag in de zwarte slachtofferrol willen drukken. Colour appropriation.

spanarchist | 12-12-17 | 08:35 | 3

Ik zie haar nu inderdaad ook voor het eerst en dacht 'die vrouw is toch niet zwart?'

Doet me aan die Dolezal denken, in de States. Ook een activistisch typje.

Sjors W. | 12-12-17 | 08:38

Bedrijfsmodel noemen ze dat

Glasgow Argus | 12-12-17 | 08:59

Ik heb een rassen analyse tool op een foto van haar losgelaten, Sjors. Wat blijkt? Dolezal is 98% blank en 2% "hispanic".

spamtarget | 12-12-17 | 10:51

Zo, Eva is definitief ongeloofwaardig. Kan de rest van haar carrière semi-intellectuele reisdocu's over de VS maken, maar is als journalist af.

Zo is het maar net! | 12-12-17 | 08:35 | 1

En mee-huilen natuurlijk met haar 'onderwerpen'. Alles voor de kijkcijfers.

dorpsmarinier | 12-12-17 | 08:50

Ik ken die mensen niet en dat wil ik zo houden. NEXT!

kwark001 | 12-12-17 | 08:32 | 1

Precies. Wie is die mijnheer uit Benidorm met dat rasta haar? Wat is een Jinek en waarom is er geen transgender in het spel? Die zijn zeker te min? Bah (x3).

Pedronegro | 12-12-17 | 09:33

Dat heeft dus niets meer met journalistiek te maken.
Zelfs in de DDR deden ze dit niet zo opzichtig.

keestelpro | 12-12-17 | 08:32
-weggejorist-
Zum_Fotzen | 12-12-17 | 08:32 | 2

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken