Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoofddoekagente in Volkskrant wil uiteindelijk de eerste HOOFDDOEKRECHTER worden

Tijdje terug vernamen wij dat een Rotterdamse moslima die bij de politie werkt, naar het College voor de Rechten van de Mens stapte om het Recht op Hoofddoek Onder Werktijd af te dwingen. Vandaag maakt ze zich bekend.

Een shariarechter dus

De moslima die bij de politie werkt en graag in die volgorde gezien wil worden, heet Sarah Izat, is bezig aan een master European Union and International Law and Philosophy en heeft life goals: ze wil de eerste rechter met een hoofddoek worden. Kennelijk loopt die route via een functie bij de politie, want ze is bij het Rotterdamse korps in dienst om aangiften op te nemen, maar ze wordt binnenkort tot bijzondere opsporingsambtenaar gepromoveerd. Een geüniformeerde functie, dus dan moet de hoofddoek af. Wil ze niet. En daar strijdt ze voor. Ze klinkt echt alleszins redelijk in het interview, zegt allemaal hele rationele dingen, en de liefde voor haar werk klinkt er in door. Maar die hoofddoek, die moet opblijven dus in ultimo is ze tóch onredelijk. De voorschriften bij de politie zijn immers duidelijk: geen religieuze uitingen. Wat opvalt, is dat ze met blote enkels op de Volkskrantfoto's staat. Dus zo streng zit ze niet in haar leer, want anders had ze die ook wel bedekt. Dan kan ze ook wel tussen 9 en 5 haar hoofddoek afzetten, en na werktijd weer ombinden. Zou je denken. Maar ja, ze heeft een agenda en een einddoel. Dus er moet gedramd worden. En waar beter, dan in de Omvolkskrant.

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Een Volk binnenhalen wat niet trouw uit liefde,die kinderen opvoed zonder westerse Waarden.
Dan is het wachten op Ellende....
Die Vrouwen zijn zwaar gebrainwashed,weten dat hun soort genoten dagelijks opgesloten zit als Slaaf thuis,onderdanig als een Labrador.
Maar daar maken ze zich TOTAAL niet druk om,nee die Hoofddoek... das belangrijker

Torquemada | 10-11-17 | 01:14
-weggejorist-
Torquemada | 10-11-17 | 01:12

Een Volk binnenhalen wat niet trouw uit liefde,die kinderen opvoed zonder westerse Waarden.
Dan is het wachten op Ellende....
Die Vrouwen zijn zwaar gebrainwashed,weten dat hun soort genoten dagelijks opgesloten zit als Slaaf thuis,onderdanig als een Labrador.
Maar daar maken ze zich TOTAAL niet druk om,nee die Hoofddoek... das belangrijker

Torquemada | 10-11-17 | 01:12

Toch mooi dat een moslim gebruik maakt van onze principe van gelijkheid om te drammen om ongelijkheid te bevorderen. En dan janken dat zij anders worden behandelt.

loser | 09-11-17 | 22:58

Iedere rechter draagt een toga, net als iedere advocaat in de rechtbank.. vroeger droegen ze zelfs nog een pruik erbij.. werkkledij! lijkt mij sterk dat een rechter nu gaat vorderen dat er 1 in het hele continent voortaan zich mag uitzonderen van onafhankelijkheid en gelijkheid principes door het dragen van een symbool van afhankelijkheid en ongelijkheid..

fikkieblijf! | 09-11-17 | 21:05 | 1

HoofdDoekSletten en D66-Rechters
Ik ben er helemaal klaar mee!

Ella | 10-11-17 | 10:21

Ik zie kansen voor Nederland met deze rechter, het wordt een stuk beter zij kent tenslotte haar pappenheimers als geen ander en kan het tuig van de andere kan van de middellandse zee volgens de erdolandische met een hollandistans sausje rechtspraak veroordelen.. en daar kom je niet weg met een "foei, dat was stout en niet meer doen hoor"

gummetjes | 09-11-17 | 20:35

Ze moet niet het lef hebben mij aan te houden.
Ze gaat maar missie werk doen in zandbak land naar keuze.

henk vintage | 09-11-17 | 19:32

Het lukt moslims overal om oorlog te veroorzaken. Daar werkt izat willens en wetens naartoe.
Dan ook keppeltjes bij de politie natuurlijk. Ik roep mijn Joodse vrienden allen op bij de politie te gaan.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 19:16

Nooit zal ik een politieagente of rechter met een hoofddoek respecteren!

Eddy67 | 09-11-17 | 18:00
-weggejorist-
Mastermattie | 09-11-17 | 17:58

Opvallend dat deze mensen altijd machtsposities claimen en dat dit een afspiegeling van de maatschappij dient te zijn. Bij vrijwilligerswerk e.d hoeft er dan weer geen weerspiegeling van de maatschappij te zijn. Dan zie je nagenoeg alleen maar autochtonen. De balans is een beetje zoek.

Vout | 09-11-17 | 17:50

Intergreren is te moeilijk

GetOffMyWify | 09-11-17 | 17:28 | 1

Schrijven ook zo te zien.

Vout | 09-11-17 | 17:52

Prima, maar dan wil ik de eerste rechter worden met een vergiet op mijn hoofd. En dat het liefst in blote tokus.

Gaat ook niet gebeuren. Alleen worden er over mij niet 100-en nieuwsartikelen gemaakt. Mss moeten we dit soort aandachtshoeren wat minder aandacht geven, dan krijgen hun waanideeen ook minder tractie.

KermitDeSticker | 09-11-17 | 17:26

Doe maar! Dan kan ik beter zien welke agenten ik moet ontwijken en niet binnenlaten in mijn huis.

je_batsklare_moeder | 09-11-17 | 17:23

Zij is gewoon aan het treiteren. Zo ken ik de moslims weer. Sneu volk.

Bergbloempje | 09-11-17 | 16:35

Uit het Volkskrantartikel:
In juni 2016 kreeg Izat, die naast haar baan bij Eenheid Rotterdam ook afstudeert voor haar.... (tromgeroffel)
"master European Union and International Law and Philosophy", een vaste aanstelling bij de politie.

Master European Union.
International Law and Phylosophy.

We've.been.fucked.

Mike2054 | 09-11-17 | 16:20
-weggejorist-
Hensmunter69 | 09-11-17 | 15:15

Scheiding van kerk & staat. Is het nou echt zo moeilijk ???

Rammstein | 09-11-17 | 15:03 | 1

Zou ook niets liever willen ...

Ron van Zon3948 | 09-11-17 | 17:18

Een rechter met hoofddoek die recht moet spreken over moslim mannen? Dat wordt een fatwah..... en wordt dus gestenigd.

Go_Vegan2.0 | 09-11-17 | 14:39

Ik hou (een beetje) van de dorpsgek.
De dwaas die door iedereen meewarig wordt behandeld, 'omdat ie nu eenmaal de plaatselijke idioot is (die ook nog denkt, dat 't allemaal aan de anderen ligt)'.
Dat doe je vanuit de vertrouwde leefsfeer, dat die buffer sterk genoeg is om absurdo's op te vangen zonder dat 't verdere invloed heeft op de normaal gezonde gedachten.
Tot zover gaat alles goed. We lachen de dwazen uit, ook als ze van ver komen, en zich irritant beginnen in te vechten met rare beschuldigingen.
Want de debielen willen af en toe serieus genomen worden.
Dat mogen ze wel proberen. Dat mogen ze wel als wenssprookjes aan anderen vertellen. Daar mogen geestelijk gestoorden zich aan vastklampen voor hun persoonlijke genezing; te menen, dat ze met hun wereld-verbeterende jezus-complex van plan zijn, 'alle anderen te bekeren', terwijl het natuurlijk allemaal niets te maken zou hebben met hun psychiatrische persoonlijkheidsstoornis.
Tot zover alles overzichtelijk.
Het wordt pas link, als normale mensen die kneiters als normalen behandelen.
Van zo'n agente-met-hoofddoekjes-missie hoeft niemand wakker te liggen.
We moeten slechts op elkaar letten, zo'n geestelijk dakloze niet gelijk te geven.
Er lopen nu eenmaal meer gekken 'los' rond buiten het gekkenhuis, dan dat er gekken in opgesloten zitten.
Geloven, dat moet je vooral privé lekker thuis doen. (dáár is er vrijheid van godsdienst); en in de publieke ruimte heeft iedereen die publiekelijke gezag representeert, zich in een neutrale rol te onthouden van geloofsuitingen.
Waarom is dat nodig?
Omdat de vrijheid van godsdienst oorspronkelijk Romeins was en tolerant tegenover alle tolerante godsdiensten.
Maar toen begonnen de intolerante (monotheïstische) godsdiensten zich onhebbelijk te gedragen.
Daarom, uit naam van de tolerantie, moeten wij intolerant zijn tegenover de intolerante godsdiensten.

Der Paulie | 09-11-17 | 14:39 | 1

Zo is het

Moeimaker | 09-11-17 | 20:20

De rechterlijke macht moet Nederland weerspiegelen. Huh? Waar staat dat?

Stijlicoon | 09-11-17 | 14:32 | 1

Vrouwe Justitia is blind en weegt, op een neutrale manier.
Waarom denken moslims toch altijd onze wetten om te kunnen buigen naar hun eigen religieuze beleving.
Bovendien: eerst hier al je kennis vergaren om t vervolgens naar je eigen belang proberen toe te passen. Lijkt mij een kansloze zaak.
Als je ambitie is rechter te worden is dat mooi, als je als eerste een gehoofddoekte rechter wilt worden is dat egoïsme. Probeer t in Mekka zou ik zeggen. Veel succes!

Ruimedenker | 09-11-17 | 14:44

In mijn kringen worden gehoofddoekte moslimse vrouwen of meiden al lang niet meer omschreven als 'vrouw', 'meid' of 'meisje', maar als 'hoofddoek'.

Gehoofddoekte moslima's verdienen het om niet langer met 'vrouw' of 'meisje' te worden omschreven, omdat ze al dan niet vrijwillig het belangrijkste menen te moeten verbergen dat ze zijn: vrouw of meisje. En dat alles vanwege een voor-middeleeuwse, archaïsche woestijnreligie die bedacht en bij elkaar gefantaseerd is door mannen als ene Mohammed, en vervolgens verkocht als "Het Woord Van God".

Als je jezelf als vrouw zo nodig wilt degraderen tot een wandelend stuk textiel, zul je het óók moeten accepteren dat je niet langer al 'vrouw' of 'meisje' wordt gezien maar als 'hoofddoek'. Of als 'kopvod'. zoals:

"Er zat een hoofddoek naast me in de tram".
"Er liep vanmiddag een hoofddoek door onze straat. Begint het hier nu óók al?"
"Er zat een hoofddoek achter de kassa waarvoor ik in de rij stond. Ik ben in een andere rij gaan staan".
"Die in die auto vóór ons kan niet rijden. Oh, ik zie het al; er zit een hoofddoek achter het stuur".

Enzovoort.

Peter Emile | 09-11-17 | 14:15 | 4

Dat klopt helemaal.

Bergbloempje | 09-11-17 | 16:37

Oeps. Gebeurt in mijn omgeving ook.

Braboblanke | 09-11-17 | 17:45

Haatvod.

henk vintage | 09-11-17 | 19:36
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn kruisje zit in het onderbroekje, dus niet zichtbaar en toch aanwezig.

Bill Cosby | 09-11-17 | 14:00 | 1

Een witte ?

Bergbloempje | 09-11-17 | 16:37

Vrouwen met een hoofddoek staan diametraal tegenover andere vrouwen en de nl vrouwen geschiedenis in dit land. Ze zijn bovendien met dat symbool een diepe belediging voor deze samenleving waarin vrouwen en mannen niet verdacht worden van oncontroleerbare geilheid en zelfbeheersing maar normaal met elkaar omgaan. Een rechter met een hoofddoek op, hoe verzint die onnozele doos het. Een politievrouw met een hoofddoek op wekt al argwaan en terecht, blijkt nu maar weer ( voor de zoveelste keer)

eastender | 09-11-17 | 13:53

De rechterlijke macht moet helemaal niet een afspiegeling van de maatschappij zijn. De rechterlijke macht koppelt juist zoveel mogelijke individuele kenmerken van een persoon los van het ambt. De rechterlijke nacht is neutraal en iedere schijn van vooringenomenheid of partijdigheid moet vermeden worden. Waar denk je dat die toga's voor zijn?? Die vrouw moet eens iets worden bijgebracht over de scheiding tussen kerk en staat. En eerlijk gezegd dacht ik dat dat ook onderdeel was van de politie-opleiding. En anders zeker wel van de opleiding die ze nu aan heg volgen is.

Braboblanke | 09-11-17 | 13:53

Sodemieter eens op met je middeleeuwse bagger geloof arrogant stom kutwijf,zie eerst eens uit je moslimse 2000 jarige baggersloot te kruipen voor je hier recht wil gaan spreken , wijf met hoofddoek op.

gelukzoeker | 09-11-17 | 13:43

Hoofddoek boerenbont en daarbij op klompen lopen.
Stuk doek of hout bepaalt toch je identiteit niet en het is een mooi compromis.

MistaRazista | 09-11-17 | 13:36

Een hoofddoek rechter zou niet misstaan in het huidige circus wat zich rechtspraak noemt.

drs. P | 09-11-17 | 13:35

Wil ze dan alleen sharia rechtszaken behandelen: prima, een rechtbank alleen voor moslims en de daarbij horende straffen, bij diefstal hand eraf, bij overspel steniging. Dus een geen zoete broodjes bakken rechter.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 13:34

De wal keert het schip. Moslims passen zich niet aan aan Nederland, dus moet Nederland zich maar aanpassen aan Moslims. We zijn niet bezig met upgraden, maar met downgraden.

Zeddegeizot | 09-11-17 | 13:33

Onze deugnederlanders zijn niet te belazerd om mensen zonder enige vorm van bewijs publiekelijk te schande te maken.
Wanneer een van hen al even weerzinwekkend bezig is
( Van Jole) geweest ligt dat natuurlijk even anders.

mallekater | 09-11-17 | 13:24

Hoe het ook zij.. mocht ik ooit voor een rechter moeten verschijnen en dat wijf heeft een hoofddoek om ga ik haar wraken, evenals ik dat zal doen bij de haatbaarden die van die schaamharen aan hun kop hebben hangen.

Een beetje fatsoenlijk uiterlijk mag ik toch wel verwachten van ONZE rechterlijke macht.

mallekater | 09-11-17 | 13:20

Hoe halen die achterlijke veelal lelijke moslima s het in hun arrogante kop dat zij aangerand zullen worden door een gezonde vent zonder kopvod op ,werkelijk te achterlijk voor woorden.

gelukzoeker | 09-11-17 | 13:16

Persoonlijk heb ik er nog niet mee te maken gehad, maar mijn gevoel zegt me dat ik niet zomaar het 'gezag' van zo'n buitenlander zal accepteren. Ja, buitenlander. Met 2 paspoorten hoor je geen overheids-/gezagsfunctie te bekleden. En eigenlijk ook niet als je een ideologie aanhangt die onze staatsinrichting afwijst. Dus haal maar een echte agent, want met jou praat ik niet.

Wachtmeester R | 09-11-17 | 13:15

Op het moment dat je dit soort geestelijke afwijkingen toestaat wanneer iemand bij de politie of justitie wil ben je als overheid niet meer geloofwaardig.
Ik zou het klotenklapperswijf op voorhand WRAKEN.

mallekater | 09-11-17 | 13:06

Je mag toch ook geen piercings of andere hebben bij de politie? Los van dat het ook tegen je gebruikt man worden, het is representatief, uniform en voor iedereen 'benaderbaar'

boerk | 09-11-17 | 13:02

En als de rechtelijke macht werkelijk de maatschappij zou weerspiegelen, hetgeen ze absoluut niet doet, dan was het allang afgelopen met schoffelstrafjes voor alles, zouden criminele marokkanen niet een zoveelste kans krijgen totdat er uiteindelijk echt slachtoffers vallen en zouden criminelen met dubbele paspoorten allang het land uitgestuurd zijn. Onder andere.

Wekkertje | 09-11-17 | 13:01

Gelijkwaardigheid is een bitch als je edn vrijzinnige feministische hoofddoek moslima bent. Geen religieuze uitingen of voor iedereen.
Het gaat me vooral om wat er niet wordt gezegd. Namelijk; in onze diverse samenleving is het niet uiten van religieuze symbolen ouderwets. Mijn joodse en christelijke collega’s zijn daarom van mening dat het verbod op religieuze uitingen in combinatie met de functie van opsporingsambtenaar gedateerd is.
Nee, het gaat mevrouw om de islam die wereldwijd en dus ook in Nederland verschrikkelijk wordt onderdrukt. In zoveel worden wordt het niet gezegd, maar het verhaal blijft hetzelfde.
Ik ben modern en mijn identiteit staat los van de islam, ik wil alleen wel dat de islam overal zichtbaar is! Ik wil ook zichtbaar zijn als moslim. Maar verder staat het los van mijn identiteit.
Pleur op met je kut-geloof de discussie en intworsteling aan religieuze machtswellustelingen hebben we al gevoerd. Een hoofddoek in het straatbeeld is in die context regressief in mijn ogen (ironisch genoeg een heel progressief standpunt om voor hoofddoeken te zijn). Ik ben dus tegen meer religieuze uitingen. Opbokken met je sprookjes.

ratelaar | 09-11-17 | 12:59

Taxi!! | 09-11-17 | 11:11
ik ben het zo eens met dat stap voor stap, beetje off topic maar ik geen enkele zwarte piet meer in de winkels ziezo denken ze dat ik voor elkaar en dus op naar het volgende item

weetjenog | 09-11-17 | 12:55

Alles altijd maar in de schoot geworpen gekregen, niets bereikt op eigen kracht en geen enkele eigen verdienste. Alles door de belastingdienst betaald gekregen, een voorkeursbehandeling genoten, omdat ze tot een minderheidsgroep behoren die als een niet-zelfredzame wordt gezien. Nee, dan wordt je inderdaad nooit zelfredzaam.
Maar wel altijd klagen. En drammen als je je zin niet krijgt. Geen enkele introspectie over of je eisen nou wel zo redelijk zijn. Geen wederkerigheid. Altijd maar nemen, en alleen maar nemen. Nooit geven. Nooit bijdragen aan de maatschappij die jou het drammen mogelijk maakt.
Altijd verongelijkt. Altijd vuile, brutale, loerende, minachtende blikken. Nooit een vriendelijke lach, of een groet, of gewoon maar even de deur openhouden voor degene achter je. Het blijkt uit alles: Deze mensen haten ons. Diep.
En die haat is geworteld in de combinatie van een misplaatst superieuriteitsgevoel en afgunst. Frustratie, dat de vermeende superieuriteit niet geleid heeft tot vergelijkbaar of meer succes en welvaart dan de rest van de bevolking. In tegendeel: Zij bevolken de onderkant van de samenleving. Zich niet realiserend dat de oorzaak daarvan niet ligt in wat ze zijn, maar in wie ze zijn en wat ze doen of laten. Geen inzet. Geen mentaliteit om zelf verantwoordelijkheid te nemen en er zelf wat van te maken. Niet zelfredzaam.
En de politiek? Daar hoef je niets van de verwachten. Die probeert nog steeds bruggen te bouwen, naar mensen die zelf helemaal geen bruggen willen. Verbinding zoeken, met mensen die voorlopig liever een parallelle samenleving hebben, als alternatief over de overheersing die ze voor ogen hebben. Diversiteit propageren, voor een groep die alleen hun eigen monocultuur wil.
Nee, ik ben zeer pessimistisch over de toekomst. Tegen de tijd dat ik bejaard, kwetsbaar en afhankelijk ben, zal het allemaal nog veel erger zijn. Maar waar kan ik heen vluchten? In Europa is het overal het zelfde. En daarbuiten zijn wij hardwerkende, niet-zeurende en belastingbetalende blanke autochtonen nergens welkom. Terwijl de hele wereld hier welkom is om op onze zak te teren en ons te beschimpen...

Chuck the plant | 09-11-17 | 12:54 | 3

Het is zo klaar als een klontje. Maar door mensen die het bewust niet WILLEN zien wordt je voor gek versleten.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 13:09

Zeau, en daar is geen woord Spaans bij. Hear, hear!

Sjefke7807 | 09-11-17 | 14:53

S.v.p. naar alle politieke partijen sturen.

henk vintage | 09-11-17 | 19:40

Dat gaat haar zeker lukken in dit land van deugdzaamheid. Wedje leggen?

BozePaarseMan | 09-11-17 | 12:53 | 1

Nee dank u. Want dan ben ik straks mijn geld kwijt....

Sjefke7807 | 09-11-17 | 14:48

Stel een blonde politicus moet zich voor de rechtbank verantwoorden voor uitspraken over moslims.
En er zit een rechter met een hoofddoek tegenover hem.

Dat kan toch niet als je onafhankelijke rechtspraak pretendeer?
Deze mevrouw moet dat zelf toch ook snappen.
Als ze het niet snapt en haar persoonlijke gedram belangrijker vindt, is ze ongeschikt als rechter

Rest In Privacy | 09-11-17 | 12:51

Alsjeblieft mens. Je ouders zijn niet voor niets hierheen gevlucht. Al zou het alleen maar zijn voor de uitkeringen. Maar als het straks hier dankzij jouw medewerking net zo'n puinhoop wordt als daarginder, inclusief corrupte rechters die clan en geloof en ik weet niet wat meer belangrijker vinden recht dan heb je er niet veel meer aan.

Wekkertje | 09-11-17 | 12:50

Compleet ongeschikt voor de funkties die mevrouw ambieert. Haar gedram bewijst dat ze er geen jota van heeft begrepen.

Pierre Lebon | 09-11-17 | 12:49

Weer wat nieuws, " Bovendien moet de rechterlijke macht de samenleving weerspiegelen", aldus het hypocriete varkentje met een hersencel meer als een koe, anders zou ze haar eigen keuken ook nog onder schijten !

surfingbilly | 09-11-17 | 12:49 | 1

Het heet: één hersencel minder en ze poept in de keuken.

Wekkertje | 09-11-17 | 12:51

Ehh.. nee mevrouwtje. De rechterlijke macht hoeft de maatschappij niet te 'weerspiegelen'. De rechterlijke macht moet wel neutraliteit uitstralen.

letopuwzaak | 09-11-17 | 12:47

College voor de Rechten van de Mens:
Discrimineren van vrouwen is van ondergeschikt belang aan het discrimineren op basis van geloof.
Een echt mens is dus ondergeschikt aan 'Geloof'? Die vrouw met theedoek gaat het redden om rechter met theedoek te worden.

Zoltan | 09-11-17 | 12:46

Mij best. Maar dan wil ik ook een paar Schulten brau lurpende PVV-stemmers als rechter. Qua afspiegeling van de maatschappij en zo.

His Lordship | 09-11-17 | 12:45 | 1

Niet generaliseren: als PVV-er houd ik het vooral bij Hertog Jan en Barefoot Merlot.

Wekkertje | 09-11-17 | 12:53

Ze zal wel gesponsord worden door het moslimbroederschap.
Die zitten vuistdiep in onze samenleving.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 12:43

De grondwet van ISIS, de koran, staat nog steeds op de tafel van de voorzitter in onze tweede kamer.
Zolang deze foute herschrijving van de Bijbel daar blijft staan, zijn we totaal op de verkeerde weg hier in Nederland.
Ook wanneer hij achter een knoppenpaneel zit op die tafel.

Gags Beasley | 09-11-17 | 12:41

Pffffrrrt.... met mensen die daar 'kracht uit halen' heb ik steeds een tegenovergestelde reflex waarbij ik anaal en urinair incontinent wordt. Sluitspiertechnisch.

GormSuil | 09-11-17 | 12:38 | 1

Je moet dan ook een behoorlijke sadomasochist zijn om jezelf moslim en feminist te noemen, das net zoiets als een xenofiele nazi.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 13:29

Het is dat je geen geweld mag oproepen ,dus doe ik dat niet als rechtgeaarde gutmensch aller gutmenschen ,maar jezus mina wat word het mij moeilijk gemaakt. kan niet beloven dat ik het ga volhouden als ik steeds meer middeleeuwse waanzin te verstouwen krijg.

gelukzoeker | 09-11-17 | 12:34

Opvallend dat telkens als er een zienswijze van een minderheid of soms een eenling doorgedramd moet worden, de linkse drogreden (leugen), in dit geval de rechterlijke macht, vaker krijgsmacht of politie, dat die of die club een afspiegeling van de maatschappij moet zijn, er weer bijgehaald wordt. Helemaal fout dus, maar ja daar heeft links sowieso het octrooi op. Nee juffie organisaties aan wie wij, de maatschappij, het geweld monopolie delegeren. moeten zich daarvan juist in hoge mate positief onderscheiden.

Terecht merkt zij op dat dit niet het geval is. Gelukkig maar ben je dan geneigd te denken, maar de huidige situatie waarbij de magistratuur stelselmatig blijkt geeft van linkse vooringenomenheid, is nog minder wenselijk, realiseer je, je dan bij nader inzien.

Toch wel "sterk" van ons vrije bestel dat een hoofddoek verheerlijkend juffie, hier wel de kans krijgt om haar neurose te koesteren en anderen daarmee lastig te vallen als je bedenkt dat zij blijkt geeft een ideologie aan te hangen die geen middel onverlet laat, dat vrije bestel om zeep te helpen. In de "cultuur" die zij wenst op te dringen had zij daarvoor waarschijnlijk, geen schijn van kans gehad vanwege de daar gepredikte inferioriteit van de soort.

Ik wens haar niks toe wat ik mijzelf of een ander ook niet toewens, maar ik sluit niet uit dat als zij bij de uniform dienst, dan toch tegen alle regels in, een hoofddoek om zou doen er een of ander figuur rondloopt dat denkt, kop dat vod.
Je zin krijgen, het is soms zo relatief, zeker als de motivering niet deugt.

h.a.k. blok | 09-11-17 | 12:29 | 1

Hair Hair , volkomen spijker kop hamer en klap.

gelukzoeker | 09-11-17 | 12:38

In de Islam heeft een vrouw te luisteren naar de man, dus wat doet ze daar? Hoe kan ze over mannen vonnissen?

Carmelita | 09-11-17 | 12:27 | 1

Hebben ze niet over nagedacht.

Is dit nog nieuws? | 09-11-17 | 12:29

Wat ze niet vertelt is dat ze actief betrokken is bij de Rotterdamse islamitische partij NIDA

Abu Bachouca | 09-11-17 | 12:25 | 1

Uiterst opvallend en tekenend voor de onkritische nepjournalist dat ze niet uitgebreid wordt bevraagd over contacten, steun en achtergrond van deze drammerij. Dat is nou juist cruciaal bij dit soort propagandistisch activisme: wie zit erachter?

sockpuppet | 09-11-17 | 16:18

Dit achterlijke religieuze mokkel is te dom om te schijten. Met d'r gedram gaat ze helemaal niks bereiken. Wat een verstand, een rechter met een hoofddoek. Hoelang is ze al in Nederland. Als iets onafhankelijk moet zijn , is het wel de rechterlijke macht. En natuurlijk is het de anti-zwarte-piet-dram-krant van NL die dit provocatieve stukje plaatst. Kan Erdogan niet die krant verbieden? Hij heeft immers meer macht in NL dan die graatloze Rutte.

Willemdrie33 | 09-11-17 | 12:23

en altijd valse vergelijkingen: nonnen lopen ook met hoofddoek. MAAR die zijn nooit agent of rechter !

selectief verontwaar | 09-11-17 | 12:20

Ataturk had de politieke Islam door: geen enkel hoofddoekje in overheidsgebouwen, en dat was al 'n eeuw geleden

selectief verontwaar | 09-11-17 | 12:17

mogen vrouwen wel mannen berechten in de slaam?

geenspam | 09-11-17 | 12:11 | 1

Nope.

Is dit nog nieuws? | 09-11-17 | 12:28

Welke sukkel heeft haar aangenomen ?

niks mis mee | 09-11-17 | 12:10

Makkelijk hoor, om in een westers land op te komen voor islamitische ideeen. Probeer maar eens al christen,jood,homo, ongelovige of vrouw op te komen voor jouw recht in islamitische landen... o wacht.. dan kan je het niet meer navertellen!
Men heeft als moslim een grote bek over vrijheden en democratie in een westers land en eist meer aandacht en ruimte voor zijn islamitisch geloof.. om dan vervolgens diezelfde vrijheden en democratie om zeep te helpen wanneer ze hun doel hebben bereikt, want dat schrijft de islam voor. Verder, wat wil ze nou? Wil ze vrijheid en democratie of wil ze islam? Want wat ze nou probeert is van 2 walletjes proberen te eten... ze neemt enkel alleen onze vrijheden (wanneer het hun uitkomt) om de islam door te drukken. Maar wanneer er genoeg islam zal zijn dan zal zij heus geen rechter mogen worden! Want dat is dan enkel en alleen voor mannen bedoeld..... als zij de islam wil volgen dan hoort zij helemaal geen rechter te zijn... maar dat is dan natuurlijk niet leuk en dan behoort ze wel opeens tot een inwoner van een vrij en democratisch westers land.
Zie hier de hypocrisie van moslims en islam....

Julia | 09-11-17 | 12:01 | 3

Uitstekend verwoord!

Flip468 | 09-11-17 | 12:07

Is er verschil tussen de obsessie van GeenStijl met de Islam en uiterlijke kenmerken en deze mevrouw? Zelfde laken een pak, bijzaken verheffen tot gewichtige symbolen. Doe eens wat journalistiek onderzoek zoals vroeger ipv voortdurend andere media overschrijven en er een flauw plasje over doen.

ZonderOnderbuik | 09-11-17 | 12:13

@ZonderOnderbuik | 09-11-17 | 12:13
Wel Zwitsal, de reden van de "obsessie met de islam" van GS is het feit dat diezelfde opdringerige Islam met zijn onhebbelijke Herrenras mentaliteit constant met die "bijzaken" (die ondertussen hoofdzaken zijn geworden) in uw en mijn gezicht staat te wapperen. En vaak ook nog op de meest ongewenste plekken of momenten. Zie het maar als het hebben van een penis. Niks mis mee en de halve wereldbevolking heeft zo'n ding. Het is prima als men daar in de privésfeer plezier aan beleeft. De problemen ontstaan echter op het moment dat men met dat ding ongevraagd in het openbaar bij u en mij in het gezicht gaat staan te wapperen. En het ons ook nog verplicht leuk te vinden op straffe van uitsluiting omdat we leiden aan fallofobie. Ondertussen hebben we overal Merkel lego staan vanwege de "religie van de wrede" en kunt u hele wijken zó transplanteren naar het M.O.. Ik weet niet hoe het met u is maar van mij hoeft dat niet zo nodig. Anders raad ik u aan dáár eens om uw rechten te gaan zeuren. U komt nog van een hele koude, en vooral dode kermis thuis...

Sjefke7807 | 09-11-17 | 14:44

Ben heel benieuwd hoe het College voor de Rechten van de Mens gaat reageren. Toen een buschauffeur aangaf vrouwen geen hand te willen geven, gaf het College hem daartoe het volste recht. De uitspraak was: 'Discrimineren van vrouwen is van ondergeschikt belang aan het discrimineren op basis van geloof (...)'
Overigens kun je tegen uitspraken van het College niet in beroep. www.telegraaf.nl/financieel/40433/geh...

Poesmobiel | 09-11-17 | 11:57 | 3

discriminatiewetgeving is idioot en de basis van willekeur. Voor de wet is iedereen gelijk, extra regels daarop geeft alleen maar verwarring. Laat iedereen lekker discrimineren.

Tronald_dump | 09-11-17 | 12:12

We moeten af van al die ondemocratische supranationale instanties die keer op keer menen democratisch tot stand gekomen wetgeving te moeten overrulen. We zijn bezig met de overdracht van soevereiniteit en iedereen slaapt door. Onze democratie is stuk.

Joostmochtnietsweten | 09-11-17 | 12:47

De uitspraak van dat college heeft geen enkele rechtskracht en kan je gewoon naast je neerleggen.

henk vintage | 09-11-17 | 19:45

Waarom vindt men het supermooi en moedig als iemand dat doet 'ondanks tegenwerking' maar als je streeft om de eerste rechter te worden met een hakenkruis op je gezicht niet?

Gehaktbalmetketjap | 09-11-17 | 11:57 | 1

Ik dacht ook al: aangiftes opnemen met een KKK kapje op moet dus ook gewoon kunnen. Zo lang je maar zegt dat je iedereen gelijk behandeld.

Joostmochtnietsweten | 09-11-17 | 12:49

Dat wijf is niet meer dan een parasiet in de samenleving. Moeten we niet willen. Doodzwijgen. Verdwijnt wel weer.

brofistbox | 09-11-17 | 11:54

maar hebben alle reaguurders in dit topic de petitie tegen de hoofddoek bij de politie al ondertekend? Ik heb er al een half dozijn verzameld en verstuurd.

Ben Hetzat | 09-11-17 | 11:49 | 3

Link?

Joostmochtnietsweten | 09-11-17 | 12:49

Ja heb m ondertekend... Cultuur onder vuur, prima wat die doen!!

Hemarlinpsv | 09-11-17 | 14:09

Vandeweek al op de post gedaan.

Sjefke7807 | 09-11-17 | 14:34

ze studeert rechten? Nee dat kan niet, een van de eerste zaken om de onafhankelijkheid van rechters concreet te maken was de toga en uniforme pruik.

IkhoorhetUzeggen | 09-11-17 | 11:41 | 2

Misschien zijn de opleidingsinstituten inmiddels wel al zó ver van de pot gerukt dat het omhebben van een hoofddoek er toe leidt dat dat de evidente fouten in je tentamens en papers niet zo hard meer meetellen als bij de witmans-dhimmie's. Ik sluit deze mogelijkheid niet uit.

Met zoveel onbenulligheid zou je niet eens een vmbo-diploma op zak moeten kunnen hebben.

EefjeWentelteefje | 09-11-17 | 11:53

Een van de redenen dat rechten nog steeds een universitaire studie is is dat geen hond be- en veroordeeld wil worden door een VMBOer. Kwestie van regeltjes uit je kop leren en toepassen ( en weten waar je ze moet zoeken ). Om dezelfde reden is tandheelkunde ook nog steeds universitair, terwijl het niets anders dan een beroepsopleiding is.

Graaisnaaiert | 09-11-17 | 12:21

"Daar haal ik mijn kracht uit."
Bewaar je kracht maar voor het baren van de zonen die je familie van je eist, losgeslagen kip.

dedeurs | 09-11-17 | 11:41

Trias Politica kent ze zeker niet? Scheiding van kerk en staat is niet voor niets bedacht. Je eigen identiteit doet er niet toe als je voor de politie (of welke andere ambtenaars functie dan ook) werkt. Je dient de staat; dus neutraal. Elke invloed die vanuit de privesfeer in je werksfeer (ambtelijke) op duikt, hoort daar niet te zijn. Géén enkel religeuze uiting hoort ruimte te krijgen.

Ongehoord dat deze moslim(a) zo enorm aan het doordrammen is. Dit doordrammen is precies waarom mannen als Geert en Thierry voet aan de grond krijgen. En terecht, het gaat om een stukje cultuur. Als de moslim cultuur er mag zijn, dan is er ook zeker ruimte voor onze NL cultuur. Die verandering/versmelting van cultuur gaat vanzelf, daar hoef je niets voor door te drammen. Ik vind het vooral respectloos hoe deze moslima haar geloof iedereen door de strot wil duwen. Dat accepteer ik ook van een Jehova getuige niet.

Libertarianism | 09-11-17 | 11:41 | 2

@Libertarianism Als de trias politica bij jou de scheiding van kerk en staat is, heb je een goede grond om je schoolgeld terug te eisen.

Koos Knak | 09-11-17 | 11:59

Wat Libertarianism bedoelt is dat binnen de islam de die facetten van de trias politica allen worden vervuld door religie. Dat er dus én geen trias politica én geen scheiding tussen kerk en staat bestaat binnen de Islam.

De politie is één van die drie (de uitvoerende macht) en je zou op grond hiervan kunnen verdedigen dat aanhangers van de islam (met hun schending van de trias politica) per definitie ongeschikt zijn voor de functie. En daarmee dus ook ong schikt voor de functie van rechter of politicus. Je kunt de trias politica immers niet in stand houden met mensen die deze willen opheffen.

Joostmochtnietsweten | 09-11-17 | 12:57

Ieder keer een klein beetje, stapje voor stapje, wordt langzaam maar zeker de Nederlandse samenlevening verder geislamiseerd.
Vergelijk Nederland anno 1970 een met Nederland anno 2017, en zie de verschillen.
En dat houd niet op, dat gaat steeds verder, dankzij dat ozo deugende linksche kerk.

Kanarie_Geil | 09-11-17 | 11:40

Doodmoe word ik van dat volk..
Ga weg. Snel.
Met je drammerige gezeik.
Klein kudtkind dat z’n zin niet krijgt is misschien wel de beste vergelijking...

Hollander01 | 09-11-17 | 11:38

Waar staat dat de rechterlijke macht de maatschappij moet weerspiegelen?
ALS dat al ergens staat, dan betekent dat logischerwijs toch meer dat "een rechter" de maatschappij moet weerspiegelen. En niet dat je een heel palet aan rechters hebt met allemaal andere overtuigingen?
Of moet je als verdachte een soort Russische Roulette doen en hopen op de rechter die qua maatschappelijke overtuiging het meest op jou lijkt?

ZegMaar | 09-11-17 | 11:36 | 2

De rechterlijke macht moet niks weerspiegelen. De rechtelijke macht moet los staan van alles. Huidskleur, gedachtegoed, geloofsovertuiging, sexuele geaardheid, noem het maar op... De rechterlijke macht moet juist zo neutraal mogelijk zijn.

davimore | 09-11-17 | 11:40

Haha ja we hebben meer rechters nodig met een IQ onder de 90 om een betere afspiegeling van de maatschappij te realiseren. Niet boos worden als die IVBO-Zwakstroom Rechter dan gekke uitspraken doet...

Joostmochtnietsweten | 09-11-17 | 13:43

Ondenkbaar. Als je zó gevormd bent door je religie dat je meent om er coûte-que-coûte religieuze symbolen (en dan nog wel één van de meest omstreden religieuze symbolen) door te mogen drammen in de omgeving waar ze bij uitstek, met name en met nadruk NIET thuis horen, dan heb je met je 23 jaar iets niet helemaal begrepen.
-
Er zit ófwel een hiaat in het onderwijs, ófwel er zit een hiaat tussen je oren. Maar het kan natuurlijk aan de geluiddempende eigenschappen van je hoofddoek liggen.

bisbisbis | 09-11-17 | 11:33 | 1

Er zit geen hiaat. Ze weet dondersgoed dat het rationeel geen enkel hout snijdt. Maar dat is haar probleem niet (en ze mag liegen tegen 'ongelovigen'). Haar missie is het verspreiden van de Islam. Het is een expliciete tactiek om de zwakheden van ons rechtssysteem tegen ons te gebruiken ter uitbreiding van de politieke islam. Door onze tradities met het Christendom en Jodendom heeft 'religie' van oudsher een (te) sterke positie verworven in de westerse wetgeving. Dit spoort de politieke islam aan om zich als een religie te profileren, in plaats van de totalitaire ideologie die het is.
Zo kunnen Anti-Discriminatie wetten worden misbruikt om deze ideologie aan het vrije westen op te leggen. Totdat natuurlijk het omslag punt bereikt is, dan wordt het stokje over genomen en worden al onze wetten en vrijheden afgeschaft.

Joostmochtnietsweten | 09-11-17 | 13:52

"De rechterlijke macht moet de maatschappij weerspiegelen".

Ook al een foute gedachte. Het moet idealiter het beste, meest rechtvaardige, evenwichtige en wenselijke in de maatschappij weerspiegelen opdat de wetten op de beste, meest rechtvaardige en evenwichtige manier toegepast blijven worden.

Zolang hoofddoekjes door zeer veel burgers gezien blijven worden als een privézaak maar ook verbonden met allerlei niet al te beste, onrechtvaardige en onevenwichtige zaken, vertegenwoordigt het geen kandidaat voor weerspiegeling. Absoluut niet. Net als zeg een type Patricia Paay (okay, nogal random) niet afgespiegeld hoeft te worden in de rechterlijke macht maar ze mag toch blijven doen wat ze doet binnen de wet. Dat heet verdraagzaamheid. Iets heel anders dan omarmen als over het algemeen goed.

GeenAccount | 09-11-17 | 11:33

Met haar opvatting dat de rechterlijke macht de maatschappij momenteel niet weerspiegelt, heeft ze dan wel weer gelijk. Bedoel maar, als dat wel zo zou zijn zouden er zo ongeveer wekelijks pedofielen en andere waardeloze verkniptelingen op de Dam geexecuteerd worden, illegalen linea recta buitengeflikkerd, Jihadi's overgeleverd aan de Yezidi's en Koerden en krakers kaltgestellt!

Tollebol | 09-11-17 | 11:33

Als ik in mijn korte rokje en met een drankje op word aangerand dan weet ik zeker dat ik geen aangifte wil laten opnemen door een agente met hoofddoek. Ben ik nu een racist?

Rest In Privacy | 09-11-17 | 11:32 | 3

Als het een Marokkaanse agente met een hoofddoekje is, waarschijnlijk wel...

bisbisbis | 09-11-17 | 11:35

Nee, maar gaat u mee stappen?
*disclaimer: dit is een joke, ik ben niet serieus en heb - zelfs al zouden we gaan stappen - geen enkele bijbedoeling en zal u ook niet bepotelen.

Graaisnaaiert | 09-11-17 | 11:53

Als u een rokje draagt dan is het geen aanranding maar uitlokking. Tien stokslagen vieze hoer. De politie is uw beste vriend.

Joostmochtnietsweten | 09-11-17 | 13:57

Laten we het omdraaien. Moet ik op straat of in de rechtbank überhaupt de autoriteit erkennen van iemand die haar geloof boven alles stelt en dat in een officiële functie mag uitdragen? Ik denk niet dat ik het gezag van zo iemand zou accepteren. Mag ik die vrijheid dan ook nemen?

Erlembaldo | 09-11-17 | 11:30 | 2

Van mij wel, ik doe dat namelijk ook!

MooseNL | 09-11-17 | 11:36

Iemand die een totalitaire ideologie aan hangt die niet compatibel is met het vrije moderne westen zou überhaupt niet als ambtenaar, rechter of politicus mogen werken. Het wordt tijd dat we de islam gaan zien voor wat het is: een staatsgevaarlijke ideologie.

Joostmochtnietsweten | 09-11-17 | 14:00

Ik hoef in geen enkele openbare functie een persoon met een uitrusting van welke soort godsdienst dan ook. Nu is het een persoon met een kopvod straks is het een figuur in een soepjurk.

Boy Cot | 09-11-17 | 11:29 | 1

KKk-puntmuts

Joostmochtnietsweten | 09-11-17 | 14:31

Mogen wij van haar dan ook met schoenen aan en in onze korte broek de moskee in? Nee, dat weer niet, alleen uitzonderingen voor de moslims.

Ko Ranzig | 09-11-17 | 11:28

Einddoel is natuurlijk werelddominantie...

Rico Tampeloerus | 09-11-17 | 11:26

Het is helemaal niet de bedoeling dat de rechtelijke macht de maatschappij moet weerspiegelen. De rechtelijke macht moet neutraliteit waarborgen, en de toga (het 'afdekken' van kledij, religieuze kenmerken, et.) maakt daar onlosmakelijk onderdeel van uit. Het is niet de bedoeling dat je davidssterren, keppeltjes, kruisjes, rozenkransen, kruisjes of hoofddoeken aantreft. De toga, en dus de afwezigheid van religieuze symbolen in de rechtszaal zorgt er voor dat alle deelnemers van het rechtelijk proces hun bijdrage niet laten beïnvloeden door het uiterlijk van de opponent en dat zij het uitstralen van neutraliteit boven hun achtergrond stellen - een rechter draagt de toga om te laten zien dat hij onbevooroordeeld te werk zal gaan en zich niet laat leiden door persoonlijke voorkeuren.

Hetzelfde geldt uiteraard voor de politie. Zij dragen een uniform waarmee ze laten zien aan de burger dat zij geen voorkeuren hebben en niet bevooroordeeld of willekeurig te werk gaan. Anderzijds, als een politieagent het waard vindt zijn kruisje of hoofddoek af te doen omwille van neutraliteit - dus de waarde die het uniform uitstraalt belangrijker vindt - kun jij er als burger vanuit gaan dat jij door die agent eerlijk behandeld zal worden.

Overigens is het niet zo dat iemand die een religieus symbool draagt niet neutraal kan oordelen, het zou best kunnen dat de mevrouw in kwestie prima als rechter kan oordelen met een hoofddoek op, maar de verdachte of burger op straat kan daar niet a priori op vertrouwen. Er zal altijd een zeker wantrouwen bestaan.

Dat gezegd hebbende, aangezien deze dame haar hoofddoek klaarblijkelijk als neutraal beschouwd, neem ik aan dat zij dat alles behalve is. Het lijkt mij zeer onverstandig om de hoofddoek bij de politie of rechtelijke macht toe te laten. Doen wij dat wel, dan vrees ik dat we echt de afgrond induiken. Dan is het echt klaar.

Gualtiero | 09-11-17 | 11:25 | 5

* veel plusjes *

EefjeWentelteefje | 09-11-17 | 11:28

Let niet op spel- en grammaticafoutjes. Zit slechts met een half oog te reaguren en met de rest in de boeken (oh, ironie).

Gualtiero | 09-11-17 | 11:58

Het is al een tijd klaar, aangezien dit soort mensen met hun waanideeën een podium krijgen.

Nuchternederland | 09-11-17 | 11:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Uit naam van tolerantie moeten wij een cultuur accepteren en omarmen die volstrekt intolerant staat tegenover onze cultuur. En als je het daar niet mee eens bent kwalificeer je als intolerante xenofobenazivrouwenhomohater. Snapt u het nog? Ik niet.

HaatbaardKnipper | 09-11-17 | 11:25

En het gaat maar door, in het verleden bedongen moslims steeds weer uitzonderingen in het maatschappelijke verkeer, of het nu om hallal voedsel ging of gebedsruimtes, ontheffingen voor normale kledingvoorschriften, of het preken op locaties die daar niet voor bestemd zijn, de lijst is eindeloos.
Het gaat er gewoon om de islam doctrine door te drukken, het wordt tijd een bikkelharde grens te trekken, gewoon alert blijven, niet meer water bij de wijn, het stopt hier en nu.

fred upstairs | 09-11-17 | 11:24 | 1

U snapt het als één van de weinigen. Wanneer je ze een vinger geeft, nemen ze niet alleen je hand maar later ook je arm en tenslotte je hele land. Want volgens de Koran, Hadith en Sira behoort de gehele wereld toe aan de Islam. De rest van de wereld weet dit alleen nog niet.

Sjefke7807 | 09-11-17 | 14:19

Benieuwd trouwens hoe dat rare mens gevalletjes van eerwraak gaat berechten. Of hoe ze een vrome Moslim die een homo van een gebouw afflikkert - zoals hij volgens dat boekje moet doen - behandelt. Houdt ze zich aan onze wet of houdt ze zich aan het feit dat deze Moslim alleen maar deed wat dat rotboekie van ze zei. M.a.w., grasduint ze dan wel uit de ISlam. En zo ja, waarom kan dat dan niet met die hoofddoek? En weet ze al dat wanneer ze die Moslim veroordeelt zij ongetwijfeld bedreigd etc. gaat worden? Beetje dom naief kipje, eigenlijk, of ze doet het alleen maar voor de aandacht. We kunnen er eigenlijk heel eenvoudig achterkomen: laat deze mevrouw maar eens een zaak voorzitten waarin een ISlamiet zijn vrouw mept, want ze is ongehoorzaam. En daarna die van een Nederlander die hetzelfde doet. Ben heel benieuwd.

Graaisnaaiert | 09-11-17 | 11:20 | 1

Ze is niet naïef, wij zijn naïef. Althans, sommige van ons. Ik ben inmiddels wakker.

Joostmochtnietsweten | 09-11-17 | 14:33

Ze is er dom genoeg voor!!

joppo0 | 09-11-17 | 11:20

En weet u wat het grappige is?
Het hele opleidingstraject wordt waarschijnlijk gewoon betaald uit het scholingsbudget van polisie en justiesie.
M.a.w. de belastingbetaler van welke dus eigenlijk kan worden gezegd dat die de eigen *kuch* ondergang financiert.

D-Fens_1963 | 09-11-17 | 11:19 | 1

Ze is nu al geslaagd en begint volgende week als RAIO. Er zijn zat linkse/rooie rechtertjes die haar graag in hun corrupte team hebben. Als het onverhoopt gebeurt zal toch echt de pleuris wel uitbreken

beau van rtl | 09-11-17 | 11:27

het meest kwalijke in het interview, en zeker voor iemand die rechter wil worden is het idee": er wordt niet gehandhaafd, dus dan mag ik het ook!

Mag echt hopen dat zij nooit rechter gaat worden.

trottle | 09-11-17 | 11:17 | 1

HOPEN?? U moet uit alle macht zien te voorkomen dat de muts Sarah Izot, de kans krijg om rechter te worden. Hoe dat te bereiken? Door met de verkiezingen op de juiste partijen te stemmen, die dat ook niet willen!! Dat geldt natuurlijk ook voor alle andere reaguurders.

gratias | 09-11-17 | 14:56

Nu heb ik al geen hoge pet op voor de rechterlijke macht in Nederland en eigenlijk in Europa.Ik weet een beetje via bevriende advocaten dat sommige advocaten en rechters soms nog ergere criminelen zijn dan hun cliënten. Maar wanneer een rechter met een hoofddoekje voor mij zou komen te zitten zou ik het helemaal niet meer au serieux kunnen nemen.

xiuxiu | 09-11-17 | 11:16 | 2

Metoo

ViaNova | 09-11-17 | 11:18

Meneither

Rest In Privacy | 09-11-17 | 11:24

Kunnen we dan gewoon niet een paar stapjes overslaan met dat invoeren van islamitische denkwijzen in de rechtbank en dezelfde leer aanhangen als ze daar in die zandbak hebben: de plek van een vrouw is thuis achter het aanrecht.

Dan hoeven we geen discussie te voeren die kopvodden...

Snoorderlag | 09-11-17 | 11:13

Als die deus niet wil snappen, dat Vrouwe Justitia hier geen hoofddoek maar een blinddoek draagt, heeft ze hier niks te zoeken.

hoochee | 09-11-17 | 11:13
-weggejorist-
Taxi!! | 09-11-17 | 11:11

Je word politieagente om je kracht... je kennis.... dit is weer zon tipisch drammoesliema met een boodschapje...... ontslaan die trut

arunt_da_beftekkol | 09-11-17 | 11:11

Hoofddoekplicht staat - voor die paar die het niet weten - niet in dat rotboekje van ze. Er staat letterlijk dat ze zich bedekt moeten kleden om de man niet in verleiding te brengen ( want de man is goed en wordt verleidt door de duivel ion de vorm van de vrouw, ff simpel samengevat ), dus niet alleen is alleen zo'n hoofddoek onzin ( er hoort een heel gewaad bij ), maar de combo hoofddoek/make-up - zoals ze bijna allemaal doen - is letterlijk tegenstrijdig met dat "bedekt gekleed"-gebod. Waarom wordt dat nou niet eens gewoon in de discussie naar voren gebracht?
Moet je horen, ISlam is niet moeilijk te begrijpen. Het is een ideologie die bijna 1400 jaar terug werd bijeengeknipplakt door een roverhoofdman uit het huidige Saoedi-Arabie die zijn machtsbasis wilde legitimeren. Het is een vrij eenvoudig te begrijpen ideologie want zoveel mogelijk mensen moeten zich eraan kunnen onderwerpen, en we weten allemaal dat de ISlam voorkomt en vooral wordt uitgeoefend in streken waar het gemiddeld iq minimaal 20 punten beneden dat van de rest van de wereld ligt. Het is heel duidelijk te begrijpen, het is letterlijk wat op het etiket staat, hoef je geen uren over na te denken of te debatteren, het zijn letterlijk leefregels, gevolgd door straffen. Zo simpel is het en iedereen die er meer van wil maken spoort niet wmb.

Graaisnaaiert | 09-11-17 | 11:10 | 2

Inderdaad, mooi gezegd. En ze hebben een lager iq omdat ze allemaal binnen dezelfde club huwen. Het zou al een stuk schelen als een moslim met een christen of een atheist zou trouwen, dat brengt tenminste wat nieuw bloed en is voor iedereen beter.

quigg | 09-11-17 | 11:32

@quigg | 09-11-17 | 11:32
Niet echt want dan worden de inteelt genen gemengd in gezonde genen. Voor de groep met gezonde genen niet echt een vooruitgang denk ik zo maar. Zij komen dan met de genetische defecten van de andere groep te zitten en dat haalt het geheel dus naar beneden in plaats van dat het een verbetering brengt.

Sjefke7807 | 09-11-17 | 14:09

Hmm, dubbel post.
Blijkbaar heb ik met deze computer hetzelfde probleem als Eefje.
Opvolger van Joris; do your job.

D-Fens_1963 | 09-11-17 | 11:08 | 5
-weggejorist-
D-Fens_1963 | 09-11-17 | 11:44
-weggejorist-
D-Fens_1963 | 09-11-17 | 11:46

Ach laat ook maar, deze laatste was (natuurlijk) met muis.

D-Fens_1963 | 09-11-17 | 11:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Geef het geen podium - en blokkeer de Arabische sattelliet haatzenders.

bisbisbis | 09-11-17 | 11:07 | 1

socialist zeker. Iedereen verplicht naar de staatsomroep gluren.

Tronald_dump | 09-11-17 | 11:10

Een agent moet gezag uitstralen. Een hoofddoek doet daar imho afbreuk aan.

quigg | 09-11-17 | 11:07

Volgens mij is de koran er duidelijk in. Zolang een vrouw de leeftijd heeft om kinderen te baren, is zij uitgesloten van het vervullen van publieke taken....

F. von Zeikhoven | 09-11-17 | 11:07

Dit lijkt me toch volledig kansloos. Leuk geprobeerd, maar helaas, seculier land.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 11:07

"Bovendien moet de rechterlijke macht de maatschappij weerspiegelen"
Nee, kut, dat moet het dus expliciet niet. De rechterlijke macht moet NEUTRAAL zijn. Dus ook vanuit een religieus standpunt.

Nietvoordekat | 09-11-17 | 11:06

Vrouwe Justicia heeft toch een doek voor de ogen?

Sunir | 09-11-17 | 11:06 | 2

En dat is geen afgezakte hoofddoek.

D-Fens_1963 | 09-11-17 | 11:43

Dat is omdat ze onpartijdig moet zijn. Hoofddoek is tegenovergestelde.

Is dit nog nieuws? | 09-11-17 | 12:20

Ik word een beetje moe van de discussie over religieuze zaken.
Daar komen we tot aan oorlog niet uit, zo leert de geschiedenis ons.
Als "wij" (waar hebben we het dan over, het Nederlandse volk is tot op het bot verdeeld) ons, als heersende, op protestants christelijke leest geschoeide samenleving, zo superieur en voorlopend op "de moslims" achten, moeten we sterk en slim genoeg zijn om deze problemen te tackelen voordat ze ontstaan.
Maarja ach, over wat voor problemen hebben we het eigenlijk?

D-Fens_1963 | 09-11-17 | 11:06

Ik word een beetje moe van de discussie over religieuze zaken.
Daar komen we tot aan oorlog niet uit, zo leert de geschiedenis ons.
Als "wij" (waar hebben we het dan over, het Nederlandse volk is tot op het bot verdeeld) ons, als heersende, op protestants christelijke leest geschoeide samenleving, zo superieur en voorlopend op "de moslims" achten, moeten we sterk en slim genoeg zijn om deze problemen te tackelen voordat ze ontstaan.
Maarja ach, over wat voor problemen hebben we het eigenlijk?

D-Fens_1963 | 09-11-17 | 11:06 | 1

zie de landen waar de moslim regeert

Aboe la | 09-11-17 | 11:52

"Ik besef goed dat er veel mensen zijn die mij zullen tegenwerken, maar daar haal ik mijn kracht uit"

We noemen dat ook wel: Drammen.

Q-Bert | 09-11-17 | 11:05

Gevangenisdirecties bestaan nog teveel uit louter witte mensen. Dit weerspiegelt de gevangenispopulatie allang niet meer. Daar moet een eind aan komen.

J.Slavink | 09-11-17 | 11:05 | 1

die directeuren zouden dus allemaal crimineel moeten zijn (en marokkaan natuurlijk)

Ben Hetzat | 09-11-17 | 11:46

.. maar goed. In Nederland is het nu eenmaal ook mogelijk dat de meest bedreigde mensen van het land door een monsterverbond van islam, rechterlijke macht, regering, staatsmedia, universiteiten, anti-fascist fascisten dagelijks gedagvaard, bespogen en beschoten worden.

Anne Frank is dood, maar zou zij nog leven dan kon zij beter emigreren. Om te voorkomen gearresteerd te worden door iemand van de islamitische politie om zich te verantwoorden voor de islamitische rechter.

Jan Passant mk2 | 09-11-17 | 11:05

Wanneer uitgesproken domheid een voorwaarde is om rechter te kunnen worden in Nederland, zal het deze mevrouw zeker lukken.
Maar dat is niet zo.

BosrandDirk | 09-11-17 | 11:04 | 4

Zo zeker ben ik daar niet van

Cobalt bomb | 09-11-17 | 11:33

Tronald: er zijn capabele rechters en volidiote rechters. Het is niet altijd zwart wit toch?

HaatbaardKnipper | 09-11-17 | 11:56

Wellicht zijn die er. Mijn recente ervaring:
Situatieschets:
Man heeft geestelijke problemen en kan niet werken. Vrouw moet hard werken om financieel hoofd boven water te houden. Man slaat vrouw in elkaar. Vrouw belt politie. Man geeft politie een duw.

Rara wat geeft de rechter voor straf? 2000 euro boete! Wie moet dat betalen? De vrouw want die is de kostwinner. Het gevolg is dat die vrouw nooit meer de politie belt. (Mischien wel de bedoeling van die krommer)

Je moet toch wel een volidioot zijn om het slachtoffer zo een trap na te geven!

Tronald_dump | 09-11-17 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

Hoofddoekjes op doe je maar in de Sharia rechtbank. Onze rechters zijn neutraal (kuch D66 rechters) en religieuze uitingen horen daar niet bij. Als je dat al niet snapt is een rol als rechter niet voor je weggelegd, tenzij links mensen je dat baantje geven.

GroetenVanUrk | 09-11-17 | 11:04

Het zou het beste zijn als de rechters zouden worden gekozen. Dan zijn we al die slappe linkse rechters snel kwijt of ze gaan zich snel wat van het klootjesvolk aantrekken omdat hun schoorsteen ook moet roken.
Niemand gaat dan zo'n kopvod kiezen. Ook de mossels niet.

Tronald_dump | 09-11-17 | 11:03

Hoe meer van deze waanzin ik lees hoe xenofober en racistischer ik er van wordt, kan er niets aandoen komt door mijn onderbuik,en nou al die onzin het land uit allaverdomme ,sorry maar op dat punt ben ik aanbeland ,gelukkig nog zonder geweld maar er word aangewerkt als het zo doorgaat.

gelukzoeker | 09-11-17 | 11:00 | 1

wat stem je?

Tronald_dump | 09-11-17 | 11:04
-weggejorist-
Epicurius | 09-11-17 | 11:00

Ze mag geeneens een sharia-rechtbank voorzitten, want niet man.

ivanhoe bergs | 09-11-17 | 11:00

En het zal haar ook nog gaan lukken.. De islamisering is in volle gang! Dat kopvodje gaat in Nederland het straat beeld bepalen!! Wat een debiel land zijn we aan t worden.

Hemarlinpsv | 09-11-17 | 10:59 | 1

Die hoofddoek is op sommige plaatsen in Nederland al de norm, maar de moskee zal ze als vrouw zijnde altijd via de achteringang moeten blijven betreden.....

JI-HAAT | 09-11-17 | 11:08

Politiek gerichte campagne, ongeschikt als RAIO.

LibertasSimplex | 09-11-17 | 10:59

Kan iemand met een blowdart en wat tranquilizer even wat korte metten maken aub? Dank.
Dat wijf is knettergek en ondermijnt het hele rechtsysteem. Stinkende convert.

Cobalt bomb | 09-11-17 | 10:59

Thnx! Schokkend leesvoer!

Rest In Privacy | 09-11-17 | 11:37

Hoe kun je nou rechter worden als je het woordje neutraal niet eens snapt.

acess | 09-11-17 | 10:56
-weggejorist-
Omnisofos | 09-11-17 | 10:56 | 1

Dus de rechterlijke macht MOET de maatschappij weerspiegelen??
Maar als je PVV-er bent mag je geen rechter worden , dat heeft een rechter op TV gezegd indien ik mij goed herinner.

isotope 465 | 09-11-17 | 10:56
-weggejorist-
XIII-13 | 09-11-17 | 10:56

Een moslima recht laten spreken, dat is als van Jole uitnodigen voor een High Tea met je vriendinnen.

Kapitein Stijlvol | 09-11-17 | 10:55

Kan ze gelijk de sharia invoeren, makkelijk!

spuit-12 | 09-11-17 | 10:55

Ik zou een Nederlandse rechter met een hoofddoek, een tulband of een mijter onmiddellijk wraken. En als dat bij andere zaken al eens zou zijn afgewezen zou ik al lang uit Nederland zijn geëmigreerd. Zo simpel is dat.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 10:54

Goed, ik begrijp dat "onze" bovenmeesters van de EU en het voltallige Fatsoen in Hilversum en Den Haag byzonder in hun nopjes zijn met de islam, vanwege de warme culturele uitstraling van deze gesloten beweging.
Evengoed ben ik zo brutaal af en toe in het nieuws te kijken en daar te constateren dat de meest opvallende woordvoerders van deze beweging minder sympathie verdienen dan de ideologische beweging van die Socialistische heer waarover de linkse menschen nooit uitgepraat raken.
De islam zal niet snel een spoorboekje kunnen organiseren of zelfstandig een industrie opzetten, maar aan boze voormannen en wraakzuchtige plannentjes mankeert het niet.

Duss, mevrouw Sarah Izat, uw islamitische uniform zie ik niet graag in een positie van formele macht gehesen worden. Ik zal u den Godwins besparen waarom.

Jan Passant mk2 | 09-11-17 | 10:54

Ze blijven maar zeiken he, die schijtmoslims. Ga niet eens meer argumenten opnoemen waarom een hoofddoek ongewenst is in publieke functies. Al genoeg gedaan. Ga de plee maar boenen met dat rotvod van je ( waar overigens niks over in dat haatzaaiende rotboekje van je staat, als vaker vastgesteld - door mensen die er nog meer verstand van hebben dan ik -, het is een culturele uiting, geen religieuze ), daar kun je tenminste de rechtsstaat niet ondermijnen. Naar Shariahwijf.

Graaisnaaiert | 09-11-17 | 10:54

Nee, de rechterlijke macht weerspiegelt niet de maatschappij, meisje, deze is geheel neutraal en vrij van religieuze uitingen. Geen kruisjes, hoofddoeken, keppeltjes of tulbanden. Je bent niet zielig, je wordt niet gediscrimineerd, je wordt juist gelijk behandeld wanneer je géén rechtertje mag spelen met hoofddoek. Duidelijk? Zo niet, staat het jou vrij om rechter te worden in Saoedi Arabië, oh nee, wacht!!!

wazakzegguh | 09-11-17 | 10:54

Hoe kun je, vast gelovend in het beeld van de 'perfect mens' die moordend en plunderend door het leven ging en z'n poppenspelen bruid op haar negende consumeerde, hier een geloofwaardige wetshandhaver zijn? Jouw heilige boek verteld je dat niet-moslims minderwaardig zijn. Als je daar zo hard in geloofd, is jouw plek in onze samenleving al discutabel, laat staan een rol als rechter. Het gaat niet om het doek, het gaat om waar het voor staat.

chosenignorance | 09-11-17 | 10:52

ALS er ooit een rechter met hoofddoek komt, moet er ook eentje met een vergiet komen. FSM FTW!

h3* | 09-11-17 | 10:52 | 3

Als er ooit een rechter met hoofddoek komt?? Als dat zo is dan is die rechter wel het minste van onze problemen.

acess | 09-11-17 | 11:01

Dan ook maar eentje in een witte onderbroek.

Schoorsteenveger | 09-11-17 | 11:29

En glutenvrij, met een VOG en zwarte vegen graag.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 11:41

Haar argument is dat het voor haar persoonlijk “onnatuurlijk” voelt om geen hoofddoek te dragen en dat de maatschappij als geheel en het politieapparaat in het bijzonder haar alle ruimte moeten gunnen om hierin haar eigen weg te volgen. Ze zegt de dialoog aan te willen gaan met politie en samenleving, maar deze dialoog moet er wel bij voorbaat al toe leiden dat haar wens wordt ingewilligd. Wat ik wél interessant had gevonden is wanneer de interviewer haar de geschiedenis van en argumenten voor het verbod op religieuze uitingen bij geüniformeerde overheidsdiensten had voorgelegd en had gevraagd om daarop te reageren. Die argumenten zijn namelijk erg sterk en geworteld in een geschiedenis van bloedvergieten en strijd waar mevrouw Izat volledig aan voorbij gaat. Bij het afwegen van alle belangen zou dan m.i. duidelijk worden dat het individuele belang van mevrouw Izat om te allen tijde in het openbaar een hoofddoek te willen dragen, ondergeschikt is aan het algemene belang van een neutraal politieapparaat. Die uitgedragen neutraliteit is namelijk één van de pijlers waarop onze democratie en fijne rechtsstaat rusten. Ik stoor me eraan dat mevrouw Izat haar eigen belang boven dat van de samenleving stelt. Een andere reden voor mijn irritatie is dat zij het doet voorkomen alsof het feit dat ze geen hoofddoek mag dragen in functie voortkomt uit bekrompenheid of intolerantie. Wat mij betreft een blijk van weinig historisch besef en doorgeslagen individualisme.

jennejen | 09-11-17 | 10:52 | 1

Het is niet eens haar eigenbelang. Het wordt als zodanig gepresenteerd. De imam schreeuwt "moslima, maak gebruik van je rechten als individu om de hoofddoek te dragen, of bevecht die rechten, want je dient je te onderwerpen aan de Wil van de Verhevene". Individueel recht versus groepsmoraal. Steeds wordt in de discussie over het kopvod het argument van de individuele vrijheid van de moslima benadrukt, maar op de achtergrongd is er continu de druk of zelfs de dwang van de groep om zich te onderwerpen en alle individuele vrijheid op te geven. Onnatuurlijk? Onzin. Ongemakkelijk bedoelt ze. Ze wil niet breken met de groepsnorm, en, omgekeerd, als ze dat niet doet verstevigt ze haar positie binnen de groep, en verstevigt ze mutatis mutandis de positie van de groep als geheel. Dat is het probleem: geef als westerse samenleving de moslima meer individuele vrijheid, en je geeft impliciet de groep waartoe zij behoort méér macht om haar vrijheid te beknotten.
In de Bible Belt is het niet anders. Zwarte kousen kerk en zo. Klederdracht is leuk, ziet er schattig uit, zeker als je als toerist even een kleurrijke streek bezoekt, maar het zijn al te vaak uniformen die een verstikkende moraal representeren. Loop je in zo'n uniform rond, dan bevestig je daarmee het systeem.

Schoorsteenveger | 09-11-17 | 11:26

Zo, en dat studeert hoegenaamd rechten?
Heeft ze toch bij een aantal vakken niet goed opgelet.

EefjeWentelteefje | 09-11-17 | 10:51

Zo, en dat studeert hoegenaamd rechten?
Heeft ze toch bij een aantal vakken niet goed opgelet.

EefjeWentelteefje | 09-11-17 | 10:51

Moet ze dan niet eerst lid worden van d666?
Trouwens, er zit toch al een lapje stof om het hoofd van vrouwe Justitia?
Mag je zo een rechter gelijk wraken vanwege vooringenomenheid?
Hoe krom wordt het recht dan?
Vragen,vragen,vragen.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 10:51

Nee dame, de rechterlijke macht hoeft NIET een afspiegeling te zijn van de maatschappij. Tenzij je ook 15% PVV'ers erin wilt, 2% criminelen en ga zo maar door. De rechterlijke macht moet gewoon bestaan uit mensen die dit werk goed doen en daarbij absolute neutraliteit en gezag uitstralen.

paulvink | 09-11-17 | 10:50

Dus we hebben nu ook een rasechte jurist in maatpak nodig die ervoor strijdt dat we allemaal een petje op mogen zetten tijdens werk.

Dat zou namelijk van hetzelfde kaliber zijn maar dan omgekeerd ten opzichte van het verhaal van deze hoofddoek pleitster.
Zou een mooie bak zijn.

Ik zie mijn baas of ander serieus kantoorfiguur al met een Chicago Bulls petje, of eentje van Max Verstappen door het kantoor sjouwen. (Misschien enkel in de vrije tijd, maar dat mag iedereen hier al voor zichzelf bepalen in Nederland. Daar is oa. in de jaren 40 al hard voor gestreden en behoeft geen herhaling)

En dat is nu net de reden waarom Sarah Izat zich wellicht beter voor iets anders hard kan maken dan hoofddoekjes binnen de rechterlijke macht. Er zijn namelijk grotere problemen die eerst de aandacht behoeven.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 10:50

"De organisatie zegt dan eigenlijk: je hebt wel de talenten, maar je kop staat ons niet aan. Terwijl je weet dat je een geschikte kandidaat bent."

Nee meisje, niet weer direct de slachtofferkaart trekken! Het gaat niet om je kop, het gaat niet om je uiterlijk, het ging/gaat/zal gaan over religieuze symbolen in functies die neutraal moeten zijn van religie!!!!!

kieteljoris | 09-11-17 | 10:49

Dat zal toch wel kunnen in een arabisch land.

zwaanshals | 09-11-17 | 10:49 | 1

Zoals hier.

Is dit nog nieuws? | 09-11-17 | 12:18

En het zal haar ook nog gaan lukken.. De islamisering is in volle gang! Dat kopvodje gaat in Nederland het straat beeld bepalen!! Wat een debiel land zijn we aan t worden.

Hemarlinpsv | 09-11-17 | 10:48

Ik wil de eerste rechter met een Arnold Schwarzenegger accent worden.

En dan alleen maar one-liners uit films gebruiken.

Nacho_Vidal | 09-11-17 | 10:48

Tuurlijk. Geloof boven de wet stellen. Het levert bij mij geen weerstand maar weerzin op.
Dat is iets heel anders.

ristretto | 09-11-17 | 10:47

En dat mens zal, net als een aantal andere allochtonen, blijven etteren en dwarsliggen. Vooralsnog is ze nog niet eens BOA (bijzondere opsporings ambtenaar). Eenmaal getrouwd heeft ze binnen de kortste keren een rits koters en komt er van "werken" niets meer terecht. Het gaat, ook bij deze moslima enkel en alleen om aandacht en trappen tegen Nederland.

demaup | 09-11-17 | 10:47

En dat mens zal, net als een aantal andere allochtonen, blijven etteren en dwarsliggen. Vooralsnog is ze nog niet eens BOA (bijzondere opsporings ambtenaar). Eenmaal getrouwd heeft ze binnen de kortste keren een rits koters en komt er van "werken" niets meer terecht. Het gaat, ook bij deze moslima enkel en alleen om aandacht en trappen tegen Nederland.

demaup | 09-11-17 | 10:47

Heet ze Sarah?
Verder is het pure provocatie, ze hebben de wil om ons eronder te krijgen, en gefaciliteerd door het linkse brein gaat het lukken!

lanexx | 09-11-17 | 10:47 | 1

Lanexx.. Helemaal met je eens, pure provocatie!

Hemarlinpsv | 09-11-17 | 10:50

Lekker onafhankelijke rechter. Dat zal de rechtspraak in Nederland goed doen. Met haar International Law mag ze van mij lekker in de internationale zandbak van Syrie recht spreken. Hoezo is kan iemand rechter worden in Nederland met een Engelstalige studie?

van heinde en verre | 09-11-17 | 10:47 | 2

Master rechten doen aan nl universiteit en dan rechtersopleiding. Duurt nog ff.

HaatbaardKnipper | 09-11-17 | 10:53

Er is sinds ongeveer 2000 een totale gekte aan de gang op de uni's dat studies met alle geweld in het (steenkolen-) Engels gegeven moeten worden. Dat dat leidt tot hilarische situaties als die studie toevallig NEDERLANDS recht is, spreekt voor zich.
Overigens vermoed ik dat dit meiske gewoon een HBO-alfaatje is... te dom om te poepen, maar wel een enorm grote bek.

EefjeWentelteefje | 09-11-17 | 10:57

Ik denk dat dit eerder een slinkse truck is om makkelijker de racismekaart te kunnen spelen om haar carrièredoelen te bereiken.

Mr. Happy | 09-11-17 | 10:46

Zoals reeds gezegd, blote enkels én een hoofddoek. Kortom: een provoceertrutje. Moeilijk doen om het moeilijk doen en ervan genieten om dit breeduit in de media te verkondigen.

kieteljoris | 09-11-17 | 10:45

Wanneer gaan die moslima's eens begrijpen dat ze een negatieve uitstraling hebben?

Rheia | 09-11-17 | 10:44

Typisch weer zo een Marokkaanse kut die niks kan als provoceren.

mia | 09-11-17 | 10:44

Ah kijk, sharia.

Is dit nog nieuws? | 09-11-17 | 10:44

De islam past niet in onze cultuur. Niet in onze rechtstaat, niet in de politiek en niet bij de politie. Het wordt hoog tijd dat die drammers dat eens gaan begrijpen. Ik was gisteren in Utrecht op de Vredenburg en had als uitzicht een afschrikwekkend moskee met puntige torens. Een uiting van regelrechte bedreiging vormt zo'n afschuwelijk lelijk bouwwerk dat regelrechte intimidatie en wens tot overheersing uitstraalt. Echt heel erg naar en sinister.

Rheia | 09-11-17 | 10:43 | 3

En als mijn dakkapel de verkeerde kleur heeft komt die niet door de welstandscommissie. Het zal wel aan mij liggen

Rof-fel | 09-11-17 | 10:45

In duitsland worden kinder speeltuintjes ontworpen en gebouwd in islamitische stijl hebben we hier laatst nog kunnen zien op gs, West europa is hard op weg helemaal naar de klote te gaan! Ben beniewd hoe die linkse idioten dat later hun kinderen uit gaan leggen!!

Hemarlinpsv | 09-11-17 | 10:58

Je bedoelt dat oerlelijke kreng op de kop van Lombok neem ik aan, zichtbaar vanaf het Jaarbeursplein. Op het Vredenburg is géén moskee te zien.

EefjeWentelteefje | 09-11-17 | 10:59

een hoofddoek wat wil je daar mee laten zien?
religieus exhibionisme
of kijk mij eens, ik ben de volger van een warlord

Ollie B. Bommel | 09-11-17 | 10:43

"... dat ze met blote enkels op de Volkskrantfoto's staat. Dus zo streng zit ze niet in haar leer, want anders had ze die ook wel bedekt."
Dit dus...
Hoe kan het toch zijn dat niemand in de publieke discussie hier doorheen prikt. Dat religie-opportunisme "we volgen onze religeuze regels, maar alleen waar het uit komt"..

Ook Mocro-sissertjes die mooi geklede vrouwen hoeren vinden wegens onkuis, maar zelf wel blowen en zuipen wat verder wel gewoon mag.

eekeek | 09-11-17 | 10:42 | 1

haha, idd ik heb moslims gekend die de gordijnen dicht deden voordat ze gingen roken want dan zag de "almachtige" allah het niet

Ben Hetzat | 09-11-17 | 11:34

Ik zou gelijk de rechter wraken. Dat zal ze leren!

Simon_GS | 09-11-17 | 10:41

Word maar lekker de eerste hoofddoekrechter in Saoedi Arabië! Succes en tot ziens.

Bollezonderdolle | 09-11-17 | 10:41

Snapt mevrouw dat als ze een VMBO functie doet en een universitair beroep ambieert, ze 1) de hersencellen mist 2) geen financiele middelen c.q. tijd heeft om nog eerst 4 jaar HBO te doen, 3 jaar rechten bachelor op WO te moeten doen (inderdaad, HBO rechten telt niet), en daarna nog eens de rechteropleiding af te ronden?
Wat een achterlijk gezeik weer van dit soort mensen, maar omdat ze 'zielig' is, krijgt ze aandacht. Geef dit soort aandacht eens aan jonge ondernemers met innovatieve ideeen, die de wereld kunnen veranderen.

DeEchteReaguurder | 09-11-17 | 10:41 | 1

Politiewerk schijnt toch ook steeds veeleisender te worden. Toen ik de kop in de krant zag, wist ik niet helemaal of ik er voor was - maar toen ik het artikel las, zag ik het eigenlijk wel zitten. In het VK wil men alle agenten op academisch niveau gaan brengen (desnoods met een programma in deeltijd). Men creert in samenwerking met universiteiten daar dus speciale ' politie Masters'. "New police officers face degree requirement " www.theguardian.com/uk-news/2016/dec/... En dat programma is momenteel in volle gang (blijkt in praktijk dus wel kostbaar), maar het loopt dus nog steeds voor zover ik weet.

nickolaas | 09-11-17 | 10:47

Zij put kracht uit tegenwerking.
Dan is er dus een voor de handliggende manier om dat te ontkrachten.
Niet tegenwerken, gewoon afwachten en als ze denkt haar doel bereikt te hebben is het nee, dat gaan we dus niet doen, zo'n kopvod rechter.

Memek | 09-11-17 | 10:41

Tussen willen en zijn zit een gapend gat. Mevrouw vergeet een tweetal dingen. Haar voornaamste punt voor het rechterschap lijkt te zijn dat zij de eerste rechter met een hoofddoek wil worden. Dat duidt op een ander motief dan dat zij eerder aangaf, en in mijn ogen, is dit een abject motief aangezien rechters onbevooroordeeld en neutraal ten aanzien van zaken als geloof dienen te zijn.

Dat maakt haar meteen ook ongeschikt voor het vak. Ik wens niet, als dat voor zou komen, een rechter voor mij te zien die uiting geeft aan haar geloof. De rechterlijke macht dient kleurloos te zijn. Het doorbreken van dit uitgangspunt betekent mi het einde van de rechtstaat.

RenHoek | 09-11-17 | 10:40

Verschrikkelijk hypocriet wijf.

van Oeffelen | 09-11-17 | 10:39

Eerste hoofddoekrechter, prima. Maar dan wel in een sharia rechtbank in een woestijnland waar ze vrouwen, die weigeren om zich te laten verkrachten of die weigeren een hoofddoek te dragen, kan straffen met zweepslagen en gedwongen slavernij huwelijken want dat is meer iets dat past bij die hoofddoek van haar.

Rheia | 09-11-17 | 10:39 | 1

Geen idee of dat wel mogelijk is. Volgens het islamitisch recht is de getuigenis van een vrouw niet gelijkwaardig aan die van een man, meerdere vrouwen staan gelijk aan 1 man. Zo raar dat al die moslims niet weten wat er in hun geschriften staat.

tata1981 | 09-11-17 | 10:42

"Mensen zullen mij tegenwerken "? Deze vrouw werkt zelf tegen, tegen het rechtssysteem. Daar is hier geen plaats voor Islam/Koran. Weer de wereld op zijn kop..

VP732 | 09-11-17 | 10:38

"Bovendien moet de rechterlijke macht de samenleving weerspiegelen" 

Nee dit moet dus niet! De samenleving bestaat oa uit, zeer laag geschoolden, gehandicapten, TBS'ers, Sekteleden, en idd ook uit diverse mensen met een migranten achtergrond als Chinezen, Vietnamezen, Polen, Canadezen etc etc. Hoor je nooit iemand over.

deNettobetaler | 09-11-17 | 10:37

Nu ben ik ook tegen een een hoofddoek (keppeltje, kruis etc.) maar ik heb niet de illusie dat wanneer zij als agent/rechter de hoofddoek afdoet daarmee ook haar overtuigingen weg zijn...

Toeja | 09-11-17 | 10:35 | 1

dacht ik ook al aan. maar zelfde geldt voor een christelijke rechter.. Eigenlijk zouden rechters allemaal atheïsten moeten zijn of hooguit humanisten

Ben Hetzat | 09-11-17 | 11:28

Ammenooitniet! Dit heeft niks meer met geloof te maken, we zijn (waren) altijd progressief geweest en nu weer terug naar de middeleeuwen? Over mijn lijk!

L. Hannes | 09-11-17 | 10:35 | 1

letterlijk OVER MIJN LIJK

tata1981 | 09-11-17 | 10:37

Het is algemeen geweten dat moslims te allen tijde hun geloof boven de rechtstaat verkiezen. Ze zullen de koran altijd stellen boven het wetboek en hebben meer respect voor hun religie dan de regels in het land waar ze gebaard zijn.
Dit alleen al, zou een directe reden moeten zijn om religieuze symbolen, en dan met name voor moslims, te verbieden.

kieteljoris | 09-11-17 | 10:35

Zei het al eerder , ik ben al op hoge leeftijd maar denk dat ik de complete islamisering in Nederland nog zal meemaken.
Als een lawine komt het nu op ons afstormen
Bedankt linkse landverraders.

blauwe zander | 09-11-17 | 10:35

Als ze dan echt een statement wil maken moet ze veearts worden met een hoofddoek op in Brabant tussen de varkensstallen. Oh nee wacht, dat mag niet want Haram. Wacht, dus jij laat je geloof niet thuis in zo'n functie. Hoe ga jij dan als hoofddoekrechter om met een varkensboer die in conflict komt met de overheid? Of het bestuur van een Moskee die vindt dat ze vaker hun gebedsoproep mogen laten klinken en dit voor de rechter laat komen. Dit gaat de wrakingskamer lekker veel werk opleveren.

Montu | 09-11-17 | 10:34 | 1

Het lijkt me verstandig om een hoofddoek te dragen als je tegenover Francisco van Jole in zijn witte onderbroek staat. Ook als je al tien keer "nee" hebt gezegd. De man zal je, als je een kopvod draagt, meteen als slachtoffer zien en op tijd tot inkeer komen.

Schoorsteenveger | 09-11-17 | 11:11
-weggejorist-
Lefgozer | 09-11-17 | 10:34 | 2

Als ze opschiet kan ze nog mee Wilders veroordelen in zijn proces, daar zitten toch alleen bevooroordeelde rechters.

Roze_bril_drager | 09-11-17 | 10:34

Ach, iedereen snapt toch waar dit op uitdraait? Deze dame wil aandacht en gaat frustreren. Daardoor raakt ze zelf gefrustreerd en valt dus arbeidsongeschikt uit. Gaat naar de media om te klagen over racisme door boze blanke mannen.
Maar respect voor onze zorgvuldig opgebouwde en gereguleerde samenleving... ho maar.
Wedden?

Albert5000 | 09-11-17 | 10:33 | 1

En dan krijgt ze een column bij het AD.

Mark_D_NL | 09-11-17 | 10:34

Binnen orthodoxie in het jodendom kan een vrouw ook een sheitel dragen (pruik), niet dat daar niet soms discussie over is (als het haar waarvan de pruik gemaakt is uit India komt, kan daar ook weer een probleem over zijn schijnbaar forward.com/life/faith/382502/ultra-or... ). Maar het is wel praktische oplossing om je haar te bedekken (en er zal nooit een wet tegen komen die het kan verbieden - dat zou ook mensen treffen die ongewild kaal zijn, wat zelfs een oorzaak in de behandeling van ernstige aandoeningen als kanker kan hebben). Voor zover ik weet draagt bijvoorbeeld de Israëlische Onderminister van Buitenlandse Zaken (er is geen minister op die post trouwens) dus zo' n sheitel vanwege haar levensbeschouwing en.wikipedia.org/wiki/Tzipi_Hotovely www.collive.com/show_news.rtx?id=25510... In die functie had een hoofddoek misschien ook gekund (getrouwde orthodox joodse vrouwen bedekken ook hun haar - alhoewel ik niet helemaal zeker weet of dit in alle stromingen zo is).
Vrijheid van religie is iets voor te zeggen, maar niet al te dominantie religieuze uitingen in de functie van wetshandhaver of rechter ook. Het is geen islamitisch gebruik zo'n sheitel/ pruik, maar ik geloof ook niet dat een hoofddoek specifiek in de Koran staat beschreven. Misschien kan een schriftgeleerde er toch eens naar kijken - en misschien is het te preferen boven geen hoofddoek dragen als je toch zo' n functie wil beoefenen.

nickolaas | 09-11-17 | 10:33

"Bovendien moet de rechterlijke macht de maatschappij weerspiegelen"
Ja tuurlijk poppie.

atheïstisch stemvee | 09-11-17 | 10:33

Een rechter moet onafhankelijk zijn, dus wat mij betreft geen religieuze symbolen. Maar dit is Nederland en voor de islam zullen wel weer uitzonderingen zijn anders racisme/islamofobie.

Stijlloze nick | 09-11-17 | 10:32 | 1

dan hoop ik dat alle rechyers uit protest een vergiet opzetten

Ben Hetzat | 09-11-17 | 11:22

Ach, laat haar die strijd voren ze gaat hem toch verliezen en zal tot inkeer komen. Je moet mensen die opgeroeid zijn in die moslim achterlijkheid de tijd geven om weldenkende mensen te worden. Dus Mensen die zich niet laten sturen door een imaginaire profeet. En dat kost tijd.

Mark_D_NL | 09-11-17 | 10:31 | 2

Het werkt beide kanten op. De islam heeft zo om zich heen kunnen grijpen in gebieden als het Midden-Oosten en Afrika omdat daar het gemiddelde IQ laag tot zeer laag is. Het valt te betwijfelen of je daarvan ooit weldenkendheid kan verwachten.

Bytemaster | 09-11-17 | 10:35

Kan kloppen, waneer je ziet dat hier de 3e en 4e generatie Moslims nog steeds hetzelfde achterlijke gedrag vertonen.

Mark_D_NL | 09-11-17 | 10:46

Niets mis mee toch. Ik weet niet of in het Midden Oosten vrouwen rechter mogen zijn, maar mocht dat zo zijn kan rechter Sarah aldaar haar hoofddoek opdoen. Lijkt me helder.

HaatbaardKnipper | 09-11-17 | 10:31 | 1

Laat haar hoofddoek maar eens afdoen....

Is dit nog nieuws? | 09-11-17 | 12:13

Zou zij eerlijk antwoorden op de vraag of zij onder een direct leidinggevende wil werken met een keppeltje op!

thekolere | 09-11-17 | 10:30 | 1

Dat is een goeie !

Bergbloempje | 09-11-17 | 16:45

Dat deze dame de bezwaren niet inziet maakt haar per definitie ongeschikt als rechter.

Harry Turtle | 09-11-17 | 10:29

Ja en ik wil de eerste rechter worden met zo'n rabbi-pannenkoek op m'n hoofd. Ben ik nu ook supertof?

Makro777 | 09-11-17 | 10:29

Die meid heeft waarschijnlijk meer pit dan de meeste 'nee, nee, nee' krijsende reaguurders. Ze zal waarschijnlijk ook meer bereiken in haar leven. Of dat agent of rechter zal zijn zullen we maar even afwachten.

Koos Knak | 09-11-17 | 10:28 | 9

Nee, we gaan dat niet afwachten, we gaan voorkomen dat ze als agent een hoofddoek draagt, en we gaan helemaal voorkomen dat ze ooit als kopvodrechter de rechtszaal betreedt. Verder wens ik haar veel succes in haar carrière.

Schoorsteenveger | 09-11-17 | 11:09
-weggejorist-
SnartBlirdetRagnarok | 09-11-17 | 11:19

Het zal best een slimme samen zijn. Maar wat heeft dat ermee te maken? Een rechter hoort geen hoofddoek te dragen in de rechtszaal.

Dutch_Holland | 09-11-17 | 12:12
▼ 6 antwoorden verborgen

wil je wat op je hoofd? wordt rechter in Engeland , mooie pruiken

Drkildare | 09-11-17 | 10:28

Mag je een rechter weigeren? Ja toch? Vooral als de rechter onpartijdig LIJKT vanwege hoofddoek of religieuze symbolen? Dat was vroeger iig de hele reden waarom rechters pruiken droegen.

LangeTijdGeleden | 09-11-17 | 10:28 | 2

Je kunt een rechter wraken die blijk geeft van vooringenomenheid. Weigeren kan niet. Een uiting van geloof zou mi reden kunnen zijn tot het doen van een wrakingsverzoek.

RenHoek | 09-11-17 | 10:42

Wraking lijkt appeltje eitje ja.
Ik heb altijd geleerd dat een rechter onpartijdig zou moeten zijn en dat ook zou moeten uitstralen. Vandaar de toga. het is niet de rechter voor wie je opstaat als hij of zij de rechtszaal betreedt, nee, het is het rechtssysteem waarvoor je uit je luie stoel komt.
Ik kan me nog herinneren dat die vetklep-advocaat Enuit weigerde om voor een rechter op te staan,, maar dat hem er terecht op gewezen werd dat hij daarmee weigerde om te onderschrijven dat hij het systeem wenst te dienen.
Welnu, als er een rechter binnenkomt met een hoofddoek, waarvoor of voor wie sta ik dan op? Sorry, maar als ik ooit voor de rechter kom te staan en er komt een kopvod binnen, dan sta ik NIET op, met reden. Ik wens namelijk niet expliciet op te staan voor De Verhevene en zijn Profeet (de Duivel hale hem). Never, nooit. Een rechter met een keppel op, een rechter met een kruis om z'n nek, een rechter met een tulband op, een rechter met een vergiet op z'n harsens, zelfde laken een pak. Daar sta ik niet voor op.
Dit mens is zo ontzettend naïef, laat zich gebruiken door de Islamitische strategen, zoals Tariq Ramadan die, o hoe vals, niet scroomt om ons keer op keer in te peperen dat we moeite hebben met de "zichtbaarheid" van de Islam. Inderdaad, daar hebben we moeite mee, principieel. Een rechter die binnenkomt met een "hallo, ik ben moslim, dat je het weet!" diskwalificeert zich onmiddellijk als onpartijdig rechter.

Schoorsteenveger | 09-11-17 | 11:07

Ik zou me niet prettig voelen als ik als verdachte werd beschuldigd van iets wat in de islam verboden is. En dat gevoel moet je natuurlijk altijd vermijden. Een rechter moet zoveel mogelijk objectiviteit uitstralen, en met een hoofddoek lukt dat niet, simpel. (Zelfde verhaal voor politiemensen.)

Lewis | 09-11-17 | 10:28

De hoofddoek is de witte onderbroek van de moslima.

Schoorsteenveger | 09-11-17 | 10:27 | 2

LOL... +1

Paaldanseres | 09-11-17 | 10:33

En dat die maar dagelijks met pis bevlekt moge worden!

Worajai | 09-11-17 | 10:59

In een democratie hoort geen shariarechter thuis. Mevrouw, past u aan aan onze regels, onze wetten, onze cultuur. In deze wereld zjn al genoeg landen waar uw regels, uw cultuur en uw regels overheersen. Daar bent u thuis. Die landen zijn uw huis. Daar mag u naar toe en voor rechter spelen. Die wetten zijn al aan u aangepast. Die wetten mag u daar interpreteren. Zelfs de hoofddoek mag /moet daar gedragen worden.

onnosel | 09-11-17 | 10:27

Waar staat geschreven dat de rechterlijke macht de samenleving moet weerspiegelen?

Punksmurf | 09-11-17 | 10:25 | 3

Nergens, net zo goed als het waanbeeld dat de 2e kamer een afspiegeling moet zijn. De kamer is een volksvertegenwoordiging, en de rechterlijke macht spreekt recht zonder aanziens des persoons. Naja, volgens de boeken dan.

jack and friends | 09-11-17 | 10:28

Nergens, de brabbelt maar wat om de menigte te laten denken dat ze een punt heeft.

LangeTijdGeleden | 09-11-17 | 10:29

Helemaal nergens. Daarom ook mijn eerdere opmerking dat mevrouw bij een aantal vakken al niet helemaal goed heeft opgelet.

EefjeWentelteefje | 09-11-17 | 11:03

Met je hoofddoek denk je in de hemel te komen. Je hoofddoek is een symbool van superioriteit (ik kom in de hemel en jij in de hel, nahnahnah). De hele dag ben je er mee bezig en het is het belangrijkste in hje leven. Dat de politie neutraal dient te zijn en dit hoort uit te stralen maak je eraan ondergeschikt. Als je religie zo belangrijk is dat al het andere eraan ondergeschikt is, hoe kun je dan neutraal zijn en mij hetzelfde behandelen als een medegelovige (die met je mee gaat naar de hemel? Nee, dat gaat niet. Ik accepteer het gewoon niet en als zoiets ingevoerd gaat worden reken ik erop dat mensen gaan procederen dat ze wegens discriminatie zo behandelt worden. Echt onacceptabel.

TheseDays00 | 09-11-17 | 10:23 | 1

Raak. Punt. Klaar.

Nederlandser | 09-11-17 | 10:27

OT/ Francisco van Jole schijnt een meisje aangerand te hebben terwijl ze heel duidelijk nee zei. Raar dat jullie daar geen topic aan besteden.

spanarchist | 09-11-17 | 10:23 | 4

Ok, ik krijg een nieuwe koffie van u. De vorige drupt nu van het scherm af.

jack and friends | 09-11-17 | 10:25

Eigenlijk moet FvJ blij zijn dat hij eindelijk eens de aandacht krijgt die hij verdiend

tata1981 | 09-11-17 | 10:52

En hier ook nog een koffie graag!

J-van-de-Bontekoe | 09-11-17 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

Onbegrijpelijk in veel ontwikkelde landen dat overheidsmedewerkers zo hun religie er door kunnen en mogen drammen - uit zelfgeiling, aandachtstrekkerij en om verdeeldheid te zaaien.

Maar niet in Nederland...

litebyte | 09-11-17 | 10:22

De enige taak van de rechterlijke macht is recht te spreken zonder aanziens des persoon. Vrouwe Justitia is blind. De rechterlijke macht heeft niets met diversiteit te maken, recht is voor iedereen gelijk. Diversiteit kan geen doelstelling zijn, goede rechters wel. Als die een hoofddoek hebben: de rechterlijke macht heeft niets met religie te maken. Een rechter die een hoofddoek draagt en daarmee uitdraagt de wetten in een sprookjesboek te prefereren boven democratisch vastgesteld recht, grotendeels geboren uit een periode van verlichting, met als kern de rechten van de mens, en niet de wetten van een God, zo'n rechter zou ik ten diepste wantrouwen.

Ook als hij een keppeltje draagt, ook als zij een groot kruis draagt.

Alexis de T. | 09-11-17 | 10:22 | 6

Alexis: You the man (or woman).

Worajai | 09-11-17 | 10:57

ZO is het dus, en ZO moet het ook blijven.

Serieus, als er ooit rechters met religieuze uitingen in dit land worden toegestaan, dan ben ik per direct pleite.

EefjeWentelteefje | 09-11-17 | 11:05

ZO is het dus, en ZO moet het ook blijven.

Serieus, als er ooit rechters met religieuze uitingen in dit land worden toegestaan, dan ben ik per direct pleite.

EefjeWentelteefje | 09-11-17 | 11:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je een hoofddoekrechter worden wil, ga je toch lekker sharia uitspreken in Saudi Arabië of zo? Oh wacht... daar zijn vrouwen derderangs burgers.

EllaRouvoet | 09-11-17 | 10:20

De politie werkt altijd graag samen met de indringers

tata1981 | 09-11-17 | 10:19

En ik wil de eerste rechter worden met een Vikinghelm op.

Conan de Rabarber | 09-11-17 | 10:19 | 1

En ik met een Volendamse muts.

Bergbloempje | 09-11-17 | 16:46

Dit zijn de infiltranten die ons systeem verder willen ondermijnen. Terugtrappen in het paard van Troje gaarne. Dat blief ik.

Pedronegro | 09-11-17 | 10:19

Met D66 in de regering moet dat wel lukken.

jochum1980 | 09-11-17 | 10:19

"ik Besef heel goed dat mensen mij zullen tegenwerken, maar daar haal ik mijn kracht uit"
Wat is dat nou voor rare houding? Dat je graag tegen lekker veel mensen in gaat, je geeft daarmee dus toe dat het je om dwarsliggen bedoeld is. Lekker reacties uitlokken en dingen lastig maken geeft je energie, blijkbaar? En dan net doen alsof dat iets lekkers positiefs en strijdbaars is? Blijkbaar vind je dat er dan een vijand is die je moet verslaan.

"Bovendien moet de rechterlijke macht de samenleving weerspiegelen"
Als er een functie is waarin objectiviteit het allerbelangrijkste is, en afspiegeling van wat dan ook onwenselijk is, is het dan van rechter. Anders krijg je bij elke rechtszaak wrakingspogingen van de advocaten danwel het OM om de rechter vanwege mogelijke partijdigheid te laten vervangen, dat wordt dan onwerkbaar.

een_mike | 09-11-17 | 10:18

Rot eens op met die besneden inteelt kolonisatie

tata1981 | 09-11-17 | 10:17

Ze zit in haar opleidingsperiode voor Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA met generieke taakstelling ), omdat ze aangiftes op gaat nemen. Dat doen de politieboa's (niet te verwarren met de gemeente BOA's en OV BOA's die een specifieke taakstelling en bevoegdheid hebben) in uniform.

Flounder | 09-11-17 | 10:17

Mijn islamofascistische buren discrimineren/intimideren mij. Madame de Hoofddoekrechter: u ben kafir, u bent schuldig, u moet vertrekken, na betaling van dzjizah uiteraard...

afikoman | 09-11-17 | 10:17

Ze heeft gelijk, binnen 10 jaar zijn we een moslimland aan de Noordzee.
Daar zal zij aan het werk gaan als sharia rechter.
Fijne toekomst allemaal.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 10:17 | 2

idioot

tata1981 | 09-11-17 | 10:18

Binnen tien jaar? Zijn we allang, man!

halfvolle glas | 09-11-17 | 10:45

Deze in dwangtextiel gestoken dame zal nooit enige wettelijke poot aan de grond krijgen bij mij.
Ze zal volledig genegeerd worden en aldus haar plaats kennen.
Ik hoop ernstig voor haar dat ze nooit iets tegen mij behoeft te gaan ondernemen.

pennestront | 09-11-17 | 10:17 | 1

Voorlopig krijgt zij een platform in de volkskrant en moeten jij en ik ons anoniem opdringen op geenstijl.

TheseDays00 | 09-11-17 | 10:27

'je kracht' halen uit vechten tegen de meerderheid laat heel erg zien wat je motieven zijn, mevrouw Izat.

Nederlandser | 09-11-17 | 10:16

* Sinds 2013 werkt ze op de service-afdeling waar ze meldingen als inbraak, overvallen en suïcide opneemt. *
.
Suïcide opnemen, hoe doe je dat?
En doe je dat ervoor of erna?

Maya de Blij | 09-11-17 | 10:16 | 3

En het bedrijven van de euthanasie dan?

Nuchternederland | 09-11-17 | 10:17

0900-8844. Callcenter van de politie.

Flounder | 09-11-17 | 10:18

Waarschijnlijk kun je online je zelfmoord aangeven.

Elmer Fudd | 09-11-17 | 10:18

"Bovendien moet de rechterlijke macht de maatschappij weerspiegelen".
Is dat wat nieuws? Waarom moet de rechterlijke macht de maatschappij weerspiegelen. De rechterlijke macht moet toch uitsluitend recht spreken op basis van de wetgeving? Of snap ik iets niet? En als dat toch zo is, waar zijn dan de PVV-rechters?

FrankVeer | 09-11-17 | 10:15 | 1

De politiek weerspiegelt de maatschappij wel. Veel criminelen.

Leffe Blonde | 09-11-17 | 11:25

Ik wordt toch ook niet eerst badmeester en dan lopen lanken dat ik op slippers moet lopen. Dat weet je toch van te voren.

boerk | 09-11-17 | 10:15

Ik accepteer een uitspraak van een hoofddoekrechter niet. NOOIT.

Nuchternederland | 09-11-17 | 10:15 | 3

Toen niet! Nu niet! Nooit niet! heb ik geleerd om te zeggen (met overslaande, krijsende stem)

Nuchternederland | 09-11-17 | 10:16
-weggejorist-
Nuchternederland | 09-11-17 | 10:16

Dito voor een smeris met theedoek op. Allah verdedigen en lekker religieus onderdanig doen doet ze maar in Mekka

jack and friends | 09-11-17 | 10:17

Hoppa! Open deuren dag en moslimgedram.

kwark001 | 09-11-17 | 10:14

Een hoofddoek is inherent een zeer bepalend symbool van een Religie en (totalitaire) ideologie die heel erg veel ellende en achterlijkheid met zich mee brengt in onze tijd. Dus nee, niet gewenst. Neutrale overheid, politie en recherlijke macht is bepalend voor gevoel van vrijheid.

Nederlandser | 09-11-17 | 10:14 | 1

En ik zie ook geen joodse agenten met een keppeltje, of christelijke agenten met een gigantisch kruisbeeld om hun nek.
De politie moet neutraal overkomen, en zo'n theedoek op je harses werkt daar niet aan mee.
Sowieso lijkt het me niet echt bevorderlijk voor je denkvermogen.

little C | 09-11-17 | 10:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl