Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwe MinBiZa plaatst overal gezellige grijze betonblokken, maar weigert te vertellen waarom

Sorry nog een Amsterdamtopic maar niet echt, want het gaat over het bizarre beleid van de nieuwe minister van Binnenlandse Zaken, Kasja Ollongren. Die legt overal Merkellego neer in 020 maar WEIGERT te vertellen waar die dingen voor zijn.

Natuurlijk zijn wij ook niet gek, die dingen zijn om voertuig-aangedreven rampogingen door de radicale islam tegen te gaan. Dus komen die blokken op drukke plekken zoals de Dam en bij de Heineken Experience. En bij het Centraal Station ligt sinds vrijdagavond ook een rijtje hyporemmers, als betonnen suikerklontjes tegen spontane onwelwordingen. In hoofdstedelijke whatsappgroepen laait de angstcultuur al op: 'Wat doen die dingen daar? Moeten we ons zorgen maken? Is er een concrete dreiging? Door wie dan? Wat weet de gemeente dat wij niet weten?' Vragen genoeg, maar geen antwoorden: de volgende D66-minister van Binnenlandse Dijken, nu nog wethouder in 020, WEIGERT doodleuk om toelichting te geven. Regentenkwoot du Jour: Ollongren vertikt het om "uitputtend in te gaan op de precieze maatregelen per locatie. Immers, een uitputtende bespreking doet afbreuk aan de maatregelen zelf." Nog gekker: de gemeente die twee maanden geleden geen extra veiligheidsmaatregelen wilde nemen, wil niet eens zeggen of het om een veiligheidsmaatregel gaat. Nee, die prachtige DDR-grijze betonblokken liggen daar natuurlijk voor de sier en de open uitstraling van een Westerse stad waarin iedereen gewoon lekker door gaat met leven. Niks aan de hand jongens, gewoon doorlopen - maar struikel niet over de theatraal door de stad gedrapeerde, zeer uitnodigende inclusiviteitsblokken van zacht knuffelbaar verbindingsbeton. Met de hartelijke groetjes van Kasja Struisvollongren.

Reaguursels

Inloggen

Snap die ophef niet, je bent betondorp of niet.

drs. P | 23-10-17 | 16:45

Vreemd. 'Verkeersmaatregelen'. Waarom dan twee keer zo dikke betonblokken neerzetten dan nodig voor gewone verkeersmaatregelen? Waanzinnige verspilling van beton en kosten voor de belastingbetaler, dunkt mij. Of zou het toch anders liggen? Jazeker: de overheid lacht je in je gezicht uit. En geen journalist graaft door.

Rest In Privacy | 23-10-17 | 14:50 | 1

Een betonblok om wie dan ook tegen te houden op de weg is ook een verkeersmaatregel.

je_batsklare_moeder | 23-10-17 | 15:10

"een rijtje hyporemmers, als betonnen suikerklontjes tegen spontane onwelwordingen."

HEEL hard gelachen. Nu al de quote van de week, wat mij betreft.

Kameroudste | 23-10-17 | 12:59

Ik denk dat de overheid veel meer weet dan ons, en met de nadernde kerst en al die gezellige markten, we het wel eens heel nasty kunnen gaan krijgen, op europese schaal zelfs. De VK klaagt stee en wee over dat aanslagen niet te voorkomen zijn, de AIVD overuren draait. Het is allang half 1 geweest.

Klutskwijt | 23-10-17 | 01:06
-weggejorist-
Hetvolkspreekt! | 22-10-17 | 23:42 | 1

Die betonblokken zijn vooral voor hen zelf als het volk hun verraad zat is. Ik ben benieuwd wat eerder is het bewustzijn van het volk als geheel dat ze genaaid wordt en samen sterk staan tegen de elite die hen onderdrukt of het uit lichaam treden van deze zieke spirits.

Meneer_de_uil_13 | 22-10-17 | 21:20

Een Zweedse muts die er het zwijgen toe doet aangaande de geneugten van de multiculturele verrijking van Nederland, dat verwacht je niet.
Wat een kans laat deze Zweedse dubbele paspoort-excuustruus liggen om ook in Nederland het multicul-evangelie nog eens flink vet aan te zetten: "ja mensen, deze sierbestrating heeft u toch maar weer mooi aan de arabische medemens te danken, zeg maar even dankuwel!"
.
On topic: wat een ramp is één zo'n Zweeds wijf in je land, laat staan een heel land vol van dergelijke wijven. The horror !

De Briemusketier | 22-10-17 | 21:07 | 1

Dubbele nationaliteit: dus niet in het parlement wegjorissen en oprotten

12pints | 23-10-17 | 00:05

Ik denk dat die betonblokken zijn neer gezet om blanke rasistische terroristen tegen te houden.
Isamistische terroristen kan het noooooit zijn, want de Islam is de religi van vrede en tollerantie

Jacktheflipper | 22-10-17 | 19:24

we wisten maanden geleden al dat die er zouden komen,natuurlijk.
En mezelf verplaatsend in de intelligentie van d66 ,zal men wel geen uitleg geven om ''de terroristen niet slimmer te maken''.

p17266141 | 22-10-17 | 19:20

straks ligt heel dit land vol met Merkel lego en verzinnen die geloofs gestoorden weer iets anders. misschien moeten we het hele land onder water zetten, ze kunnen niet zwemmen.

ILF2 | 22-10-17 | 19:00 | 2

overal varkens los laten lopen.

p17266141 | 22-10-17 | 19:21

Breng ze niet op ideeën. Straks blazen ze nog onze dijken op.

Dutch_Holland | 22-10-17 | 19:24

Als ze moeten uitleggen waarom die dingen er liggen, moeten ze ook uitleggen waarom die dingen niet voor mijn deur worden gelegd.

Mr. Happy | 22-10-17 | 18:20

Beetje laat! .... het Paard van Troje is al binnen!

benjeallanggek | 22-10-17 | 18:09

Zo lang ik er met mijn bomvest nog langs kan, vind ik het prima

Abu Bachouca | 22-10-17 | 17:39 | 1

Zeker als de boa's en agenten hoofddoekjes dragen, veel beter dan legoblokjes

am*dam | 22-10-17 | 17:50

@Harry Turtle | 22-10-17 | 16:44
Ik ben meer voor de aanduiding "sharia vrije zone".

Rheia | 22-10-17 | 17:03

@Graaisnaaiert | 22-10-17 | 14:11
Ze verdommen vooral om het tuig af te schieten en de grenzen te sluiten. Ik noem het verwijtbaar wanbestuur en snap echt totaal niet waarom onze politici niet al lang zijn aangeklaagd, vervolgd en opgesloten.

Rheia | 22-10-17 | 17:00 | 1

Zweedse wijven en islamterreur gaan samen als patat met mayonaise.

De Briemusketier | 22-10-17 | 21:11

Gelukkig heb ik vernomen dat wij niet bang hoeven te zijn en die betonblokken kunnen negeren. Het is namelijk zo dat moslims de echte slachtoffers zijn. Het woord op de straat is dat moslims de nieuwe Joden zijn. Wat zullen ze dan een hekel aan zichzelf hebben zeg. Ik wil ze verder bij deze bedanken voor hun inzet in onze maatschappij en hun enorme tolerantie die het al gezellige Nederland op weg heeft geholpen naar nog meer gezelligheid. Bedankt voor de afgelopen 50 jaar en dat er nog maar vele mogen volgen. Nee, dan bedoel ik niet vele aanslagen, daar hebben jullie en de islam helemaal niks mee te maken. Hoe? Oh ja, je hebt gelijk. Allemaal opgezet door de CIA, een Zionistisch complot en Carnavalsvereniging de Zot.

Dagdief | 22-10-17 | 16:54

Haha symbool politiek.
De volgende set van terroristen zijn de Drones
Hoe die tegen worden gehouden,ha weet het al de hele stad vol van antidrone havikken.
Succes

Rudolfalex | 22-10-17 | 16:52

Racistisch! Betonblokken zijn er tegen Moslims die een aanslag willen plegen. Dus alleen tegen moslims. En dat is racistisch, dat moet hard aangepakt worden! Wie dient een aanklacht in?

Rest In Privacy | 22-10-17 | 16:48

Misschien leuk om er wat posters op te plakken met de tweets van Judith Sargentini.

Harry Turtle | 22-10-17 | 16:44 | 1

180!

De Briemusketier | 22-10-17 | 21:12

Is puur decoratief hoor. Als ze er dan werkelijk voertuigen mee tegen willen houden, dan moet je ze overdwars plaatsen. Anders dender je er met een beetje vrachtwagen nog doorheen.

GormSuil | 22-10-17 | 16:43

Probleem opgelost, over tot de orde van de dag en hopen dat het daar nu 4 jaar rustig blijft. De rest van Nederland kan gewoon doodvallen.

SlimmeBelg | 22-10-17 | 16:22

Vanmorgen bij WNL: De regentesse Jorritsma ziet kans om zichzelf in 10 minuten tegen te spreken door te beweren:
a. De nieuwe ministers hoeven geen vakkennis van hun departement te hebben, sterker nog dat is een handicap.
b. Het referendum tegen de sleepwet is onzin, want de burger heeft geen enkele vakkennis over de finesses van die wet, en daarom is onze kleurrijke regentesse uberhaupt tegen referenda.

Roadblock | 22-10-17 | 16:07 | 2

+1

Baski | 22-10-17 | 16:24

Net zoals dat volgens pechtold referenda overbodig zijn ,want de materie is te moeilijk voor de nederlandse burger om over te beslissen.

p17266141 | 22-10-17 | 19:51

Aandelen in de betonindustrie. Booming!!

Koos Knak | 22-10-17 | 16:02

Voor iedereen hierboven die zich niet zo druk maakt en waarom de gemeente het niet zou hoeven uitleggen;
Het is niet zo dat ze weigert te antwoorden, het gaat er om dat ze liegt.
Ze vertelt dat het laad en los verkeersmaatregelen zijn, maar dat is klinkklare onzin, omdat men dan paaltjes gebruikt.
De pure minachting en gelieg zijn het probleem.

Baski | 22-10-17 | 15:58

Die betonblokken zijn juist een extra signaal dat het de verkeerde kant op gaat met het politiek beleid. Antireclame voor hen dus.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 15:49

Je kan die blokken ook als een soort reclame zien. Je kan er bijvoorbeeld ook iets op zetten. Drie betalen vier aanslagen b.v?

rattenvanger XL | 22-10-17 | 15:24

Rob Hoogland noemt ze hypoblokken, ook leuk.

osolemio | 22-10-17 | 15:18 | 2

Grote betonnen suikerklonten voor glucoseterroristen.

Gravin v Kippenbouth | 22-10-17 | 19:27

Rutteblokken.

ben kokhals | 23-10-17 | 12:32

Islam is vrede.

HoogToontje | 22-10-17 | 15:15 | 3

De geschiedenis herhaalt zich; maar deze keer is het onze eigen schuld i.imgur.com/O5UslFT.png

telelezer | 22-10-17 | 15:32

@telelezer
Ja, die op die zwartwit foto zien er uit of zij een vrachtwagen kunnen tegenhouden. Die Merkel-lego kan dat helaas niet- symboolpolitiek en vals gevoel voor veiligheid wat creeren.
www.youtube.com/watch?v=V33fbfmAgTo&a...

Roadblock | 22-10-17 | 15:58

@roadblock

Dubbelpost (filmpje in dit topic) - en wat is nu precies je probleem? Die dingen zijn relatief goedkoop (dus worden ze ook makkelijk neergelegd - in risicomanagement weeg je de kosten van maatregelen mee tov alternatieven) en vergeet het maar dat je vervolgens nog slingerend van links naar rechts slachtoffers kan maken. Ook kan je alleen maar op snelheid er langs komen (vergeet het maar om met een bocht een winkelstraat in te rijden). En al zou je eerst met een ander voertuig dat blok proberen weg te halen, dan nog hebben mensen tijd om weg te komen. En in Europa was een lijst van iets van 80 plaatsen (waar de Ramblas ook bijstonden), die echt high profile en kwetsbaar zijn.. daarna wordt het ook voor terroristen ingewikkelder om zoiets te doen, zeker als je daarnaast ook nog heel veel kan doen (jah - als mensen dat dan proberen te gebruiken om munt te slaan in termen van publieke opinie.. stel je voor dat dat een afweging gaat worden, maar je kan het ook niet uitsluiten).
Ik ken persoonlijk racisten die zeggen dat mensen dat niet zeggen uit racistische overwegingen (of voor mij part onmacht.. maar jah, je ouders dachten tot de jaren '80 dat de Russen zouden komen en je opa en oma hadden de Duitsers over de vloer - jah, het is altijd wat - iedere generatie heeft zo zijn uitdagingen.. lekker lopen meehuilen met de wolven in het bos is niet echt een oplossing toch? ) Maar die racisten ( ;) ) hebben me tot nog toe dus niet erg weten te overtuigen..

nickolaas | 22-10-17 | 16:58

www.parlement.com/id/vhe8aqfav3x2/k_h... Alleen dat hoofd al, je ziet er aan dat ze door pappie verwend is geweest en haar hele leven zo alles normaal heeft gevonden. En ze heet Karin Hildur, heeft om een of andere reden een roepnaam aangenomen "Kasja" ( een keer goed in de ster geprik door een oostblokker ? ") . En ze is opgenomen in de adellijke stand in NL. Alleen het feit al dat je dat wilt . Als "onafhankelijk" politicus. Enz. Lees zelf maar en trek eigen conclusies .

Kim-Jung-Un | 22-10-17 | 15:07

Zijn ze wel door de welstandscommissie gekomen en is er een vergunning voor afgegeven, of hoort dit bij het nieuwe industriële design van Amsterdam?

FapMaster | 22-10-17 | 14:58

Ik krijg kippevel van deze mevrouw Olongren. Ik vind haar eng. Later zal blijken waarom. Dan kom ik er op terug.

lightpole | 22-10-17 | 14:55 | 1

Ik ook Ik denk dat ze omgebouwd is in een schimmige Thaise kliniek

Jacktheflipper | 22-10-17 | 19:27

Je kan ook gewoon alle blanke mannen verwijderen ben je ook van het probleem af toch..........

Hallo-32 | 22-10-17 | 14:54 | 1

Je zou eens op de joop ! proberen te zeggen dat alle moslims ofzo, verwijdert moeten worden. Doe maar eens, voor de lol.

Kim-Jung-Un | 22-10-17 | 15:12

Nederlanders zijn overgeleverd aan criminelen en importterrorisme maar de overheid graaft zich steeds meer en dieper onschendbaar in, ter beveiliging tegen de grootste staatvijand, de bevolking, en multi-culti-onenigheden. Voor den burger de sleepwet, repressie en ambtelijke onschendbaarheid, en voor hun importvrindjes lego-beton.

pivo1 | 22-10-17 | 14:48

Prima, al de lego-blokken. Mits volledig opgehoest door de Mohammedaanse gemeenschap.

obominotie | 22-10-17 | 14:47 | 5
-weggejorist-
Gags Beasley | 22-10-17 | 16:00
-weggejorist-
Gags Beasley | 22-10-17 | 16:04

Baal van die dubbelposts, hoe voorkom ik dat?

Gags Beasley | 22-10-17 | 16:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Inmiddels is uitgelekt waarom Kasja Ollongren die betonblokken heeft laten plaatsen. Een persoon bekend onder de naam Halsema, is in het buitenland druk doende een konvooi samen te stellen van grote en zware vrachtwagens. Hiermee moet een groep van 2800 vluchtelingen, desnoods met geweld, Amsterdam binnen gereden worden. Als groot fan van J.Klaver moet hiermee een daad worden gesteld. De naam van 'het lek' schijnt bekend te zijn onder de naam Joop.

gratias | 22-10-17 | 14:41

Je kunt wel blijven kijken en met symptoom oplossingen komen..... je kunt ook het echte probleem gaan benoemen en preventief actie gaan ondernemen.

Oepsie1234 | 22-10-17 | 14:40 | 3

Gave cartoon Telelezer !

Roadblock | 22-10-17 | 16:46

Deze is top " telelezer"

Jacktheflipper | 22-10-17 | 19:29

Wederom de afkeer en minachting van bestuurders richting het volk. D66 dus wat dacht je dan.
Terwijl iedereen weet waarom die blokken er komen,eea is overduidelijk minacht deze tuthola de bevolking door te verzwijgen wat de werkelijke reden is. Met prietpraat praat men eromheen.

een uitputtende bespreking doet afbreuk .........
Sinds wanneer is een korte op feiten gebaseerde toelichting een bespreking, hoezo uitputtend. Dan ben je NIET geschikt en dat wordt nog minister ook. Drie werf bah, terug.

Moneytron | 22-10-17 | 14:39

Tussen het busstation en Leiden c.s. is men met (verroest) stalen bakken bezig. Juist op de plaats waar eerst glimmende metalen bankjes stonden. Het oud roest ligt nu echt in de rijrichting van c.s. Kom maar op zullen ze zeggen. Wij hebben meer beton en staal.

gnor | 22-10-17 | 14:39

Dat wordt dus een wob-verzoekje voor Brenno of de televaag.

deluiegriek | 22-10-17 | 14:38

...'Uitputtend'...?? Alsof ze zélf met die betonblokken heeft lopen sjouwen... Typisch déézzèzzùzèzztùg: maatregelen tegen terrorisme nemen en dan net doen als je aan het 'verbinden' bent...

Zenzeo | 22-10-17 | 14:35

Net op Schiphol lange rijen vanwege sterk opgeschaald lijkende veiligheidscontroles

de drijfsijs | 22-10-17 | 14:31 | 1

Ja. En kansparels maar zeuren dat ze wegens etnisch profileren gefouilleerd worden.
En al die duizenden blanke niet moslims op vliegvelden dan?
Uren kwijt met vervelende controles en privacy schending, alleen omdat er ook aanhangers van de profeet mee mogen vliegen met die mooie westerse haram vliegmachines.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 16:02

Je kan er ook gewoon, net als the A-team, een soort sneeuwschuiver constructie op maken.

Opco Engering. | 22-10-17 | 14:32

Je moet ze ook wel aan de grond verankeren.
Maar mobiele jersybarriers(die driehoekachtige muurtjes) zijn veel beter ja. Als je de volledige test bekijkt bijv bij MDR zie je dat die wel stoppen.

Shoarmamasutra | 22-10-17 | 20:43

Ze moeten die betonblokken bij de grenzen neerzetten en eerst eens goed kijken welke ellende er al binnen is gekomen.

xiuxiu | 22-10-17 | 14:15 | 1

Mag niet van Brussel; want "de wereld (lees=Nederland) is van iedereen"

telelezer | 22-10-17 | 15:15

Tja, gewoon tramspoor volgen om op het plein te komen?
of is dat te simpel

Mathijs2017 | 22-10-17 | 14:14 | 2

Da's te simpel

Oepsie1234 | 22-10-17 | 14:35

Je kan als moslimterrorist natuurlijk ook een tram kapen om op de menigte op het troittoir in te rijden. Oh, wacht..

Roadblock | 22-10-17 | 16:49

Tja, gewoon tramspoor volgen om op het plein te komen?
of is dat te simpel

Mathijs2017 | 22-10-17 | 14:14

Mooi stuk, Van Rossem! 'als betonnen suikerklontjes tegen spontane onwelwordingen', ha ha, prachtig! En die 'theatraal door de stad gedrapeerde, zeer uitnodigende inclusiviteitsblokken van zacht knuffelbaar verbindingsbeton' mogen er ook zijn! Van Rossem, je bent een dichter! Jammer dat de aanleiding voor je stuk zo in- en intriest is.

Edelschweiss | 22-10-17 | 14:13

Het is toch wel duidelijk waar ze voor staan? Tegen terroristen. Willen we potentiële terroristen wijzer maken dan ze zijn (ook over bv de onzichtbare veiligheidsmaatregelen)? Nee toch? Kortom: prima struisvogelpolitiek - soms vind ik ons grenzeloos naïef over transparantie.

HypodePipo | 22-10-17 | 14:07 | 4

@Moneytron Nog even doorstudere, uw taalgebruik is, naast oubollig, doorspekt van grammaticale fouten.

bxrb | 22-10-17 | 17:43

+n @ mezelf

bxrb | 22-10-17 | 17:46

klopt, soms tik ik rap door en onderwijl, nou wat later verandert Android nog eea want autospelling. En ja in de zogenaamde snelheid is ook wel eens de verkeerde hand sneller dan de andere en staat het er andersom etc.
Klopt allemaal, en soms ga ik het echt niet nakijken.
Oubollig = perceptie : )

Moneytron | 23-10-17 | 01:12
▼ 1 antwoord verborgen

Het leven hier in de provincie is dus kennelijk zo slecht nog niet. Is het in Amsterdam zonder de obstakels ook al niet gevaarlijk? Ach, en wat mooie bloembakken op de betonblokken en de Dam ziet er een stuk vrolijker uit.

Mannes | 22-10-17 | 14:05

Als de gemeente Amserdam mee leest: haal maar weer weg en verzin iets beters want een paar losse Lego blokjes werken niet: youtu.be/V33fbfmAgTo

W_F | 22-10-17 | 14:03 | 5

Die vrachtwagen kan nergens meer heen.. zo'n relatief klein blok weegt meer al dan 1200kg - dat is meer dan veel auto's doen.. (en als je alleen vrachtwagens en grotere auto's moet gaan beveiligen met technische middelen uiteindelijk, dan is dat heel goed te doen op niet eens zo lange termijn).

nickolaas | 22-10-17 | 14:32

en wat ik zich, die blokken zijn een tijdelijke relatief eenvoudige goedkope oplossing en waar nodig kan je altijd een groter blok neerleggen of nog zwaarder materiaal gebruiken.. maar dat neem je mee in een risico-analyse en daar baseer je maatregelen op en verdeel je op zich schaarse middelen zo effectief mogelijk.

nickolaas | 22-10-17 | 14:35

@nickolaas
U zegt dat zo mooi, risico-analyse, maatregelen, verdelen schaarse middelen. Ik word er bijna ontroert door. Mooi dat er nog mensen zijn, die er van uitgaan, dat onze overheid planmatig, aan de hand van analyses bezig is.
Als ik dan weer lees dat Rotterdam wel iets doet, en Amsterdam eerst niet, dan wel, dan bekruipt mij toch weer het gevoel, dat onze overheid in deze maar wat aanrotzooit.

Roadblock | 22-10-17 | 16:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Alles, alles om ook maar niet te hoeven vertellen dat het om het voorkomen van ISlamitische aanslagen gaat, want vrijheid van godsdienst, immigratieland, ISlam is vrede, we moeten ons niet uit elkaar laten drijven enzovoorts enzovoorts.
Bah.

Graaisnaaiert | 22-10-17 | 13:58 | 2

ISlam is vrede
____
'It's a religion of peace.
There is a piece over here, there is a piece over there.'

Kijkeensaan | 22-10-17 | 14:01

*grinnik*

Graaisnaaiert | 22-10-17 | 14:07

#zucht

Rico den Hollander | 22-10-17 | 13:56

Leuke graffiti-objecten: 'Eat My Concrete, Bitch'.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 13:53

Ik weet niet wat zo'n blok weegt maar de enige manier waarop die het beoogde effect zouden kunnen hebben is om er per blok een paar terugkeerders aan de binden en ze dan in het IJ te flikkeren.

Petrus Poortwachter | 22-10-17 | 13:50

Als er paniek uitbreekt gaan er nog doden en veel gewondenvallen door die "obstakels"...
De paniek en gewonden toen op de Dam door die dranghekken is er een mooi voorbeeld van...

A333aan | 22-10-17 | 13:50

Uiteindelijk moet je al die plaatsen gewoon structureel veiliger maken als de gelegenheid zich voordoet (inrichting van die tereinen op de schop gaat bijvoorbeeld). Zo is Canaray Warf in London ook gebouwd (allemaal bomproof ivm met de IRA in de jaren '80). Geen ruimten met veel mensen op de begane grond en als er al glas in zit, dan kan men dat heel snel door aluminium panelen vervangen op de lagere verdiepingen. Zelfde met de metro in parijs, daar is in de jaren '90 een reeks bomaanslagen geweest - die vuilnisbakken zijn nog steeds aangepost aan die dreiging (kan je geen grote dingen in gooien, etc). Luchtvaart veiligheid komt ook voor een groot deel voort uit de jaren '70 en '80, toen er veel kapingen en vliegtuigbommen waren (Lockerbie is nog steeds heel bekend - maar het rond/tot die tijd vaker voorgekomen).

nickolaas | 22-10-17 | 13:49 | 3

Of je schopt de veroorzakers eruit. Goedkoper en in dit geval vrij eenvoudig.

Mark_D_NL | 22-10-17 | 13:53

Ik ga toch voor zo'n betonblok en wat relatief eenvoudige aanpassingen (hogere stoepranden, grindbedden waar je niet doorheenkomt met een voertuig en ook nog kunnen dienen als waterberging - Museumpark is dat toevallig al zo gemaakt, net als dat het Schouwburgplein verhoogd is aangelegd en daarmee dus ook veel veiliger zonder dat dit het oorspronkelijke doel ervan was). "Goedkoper en in dit geval vrij eenvoudig." dus.

nickolaas | 22-10-17 | 14:26

lokaties die ik noem zijn in Rotterdam overigens..

nickolaas | 22-10-17 | 14:27

Als het betonnen beelden van varkens waren dan zou het best een hype kunnen worden.

the Jackdawn | 22-10-17 | 13:48 | 1

varkensruggen

Kijkeensaan | 22-10-17 | 13:51

Nou dat geeft in ieder geval aan wat voor halal-naïef stuk vlees we in de regering krijgen.
Ze denkt vast (net als Alexander de grote veilingmeester) dat ze ongelooflijk intelligent is en dat ieder1 die niet één of andere wazige nietszeggende UvA opleiding heeft gevolgd, net zo stom is als de omgeving waarin ze opereert.
-
Zullen we haar vast geruststellen? Misschien heeft ze zelf het 367 pagina's dikke rapport nog niet gelezen, maar zonder zo'n nutteloos rapport kunnen we haar vast verklappen waarom dat is.
-
Die Merkel legoblokken zijn er om de Russische tanks tegen te houden. Zo dat is ook weer uitgelekt.

bananabanana | 22-10-17 | 13:48 | 1

Straks komt er nog één of andere verdwaasde aan de UvA gestudeerde kunstenaar en die maakt er mooie gekleurde Merkel lego blokken van. Dan is het kunst en past het en in het straatbeeld, dus beeldbepalend en een toevoeging aan de geest van Amsterdam.

bananabanana | 22-10-17 | 13:52

Natuurlijk is er een concrete dreiging als ze betonblokken plaatsen.

Halal gehaktbal | 22-10-17 | 13:47

En dat alles dankzij de islam. Binnen 5 jaar slokt de verdediging tegen deze religie ons het grootste deel van het BNP.

2voor12 | 22-10-17 | 13:46 | 1

Zoals nu hun uitkeringen

telelezer | 22-10-17 | 15:25

Het is een statement namens Greenpeace: als wij de visjes in de Waddenzee c.s. niet meer mogen beschermen, beschermen we Amsterdam wel tegen de toeristen. Ergens in de verste verten is daar milieuspintechnisch wel een mouw aan te passen lijkt me. Bijvoorbeeld Schiphol: letterlijk illegaal groeien door de volledige onderkant van de vliegindustrie ruim polderbaan te bieden. Alsof de hoofdstad nog niet genoeg fraais van eigen kweek te bieden heeft. Qua volk dan. En dan moeten ze daaro die Ollongren straks ook nog eens gaan missen. Altijd hetzelfde met die Finnen: een muil van hier tot daar, maar als puntje bij paaltje komt, heb je er gewoon geen flikker aan.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 13:44

Ach, het blijft dweilen met de kraan open zo lang de PoliCor elite weigert naar de werkelijke oorzaken te kijken. Symptoombestrijding waarmee de linkse Lügenpresse het domme klootjesvolk in slaap mee sust.

Als die betonblokken een te grote hindernis voor aanslagen gaan vormen, dan schakelt de Godsdienst van de Vrede gewoon over naar softere doelwitten zoals aanvallen met messen en zwaarden (Kunming, China), het gijzelen van een basisschool (Beslan), het willekeurig ontvoeren van burgers (Colombia, Syrië, Irak), gijzelingen in supermarkten (Parijs) enz enz.

Allemaal relatief low-tech, net zoals een keukentrapje.

Azubi | 22-10-17 | 13:41 | 2

En (auto)brandstichtingen. Makkelijk en leuk om te doen. Goedkoop en het heeft het beoogde effect.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 13:48


'It's a religion of peace.
There is a piece over here, there is a piece over there.'

Kijkeensaan | 22-10-17 | 13:52

Het lijkt mij een afscheidscadeaukunstwerk van mw. Ruf.

TralalaPompompom | 22-10-17 | 13:37

Nu nog een paar politieke blokken om de aanstormende jihad te stoppen.
Anders is het mosterd.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 13:30

Het hoeft niet perse een directe aanleiding te hebben, meer om te kunnen zeggen dat je iets hebt gedaan als er toch wat gebeurt. Er zijn wel 1000 plekken in Nederland waar je makkelijk veel mensen aan kunt rijden, kun je toch niet allemaal beveiligen.

Panos88 | 22-10-17 | 13:30

Als je ze dan toch wilt neerleggen maak ze dan in een wat aantrekkelijkere kleur. Je kunt het hele beton een rode/ rose steen kleur geven, prutsers. Of zorg er voor dat er planten op gezet kunnen worden.

Zwizalletju | 22-10-17 | 13:30

Er zitten natuurlijk allerlei microfoons en camera's en andere meet-apparatuur in verstopt. Dan kunnen ze achteraf de route bepalen die de Marokkanen op de scooters hebben genomen.
En dat is weer handig bij 't achteraf kunnen verklaren, of iemands suikerspiegel plotseling gedaald is.
Maar omdat ze niet mogen zeggen, 'hoe' ze aan deze informatie zijn gekomen (bronnen moeten beschermd worden, dat weet je toch wel), nou, daarom kunnen ze ook niet zeggen dat die blokken er zijn voor de preventie van 't ene, of voor de detectie van 't andere.
Zelfs in het overzicht van wat al deze importmensen Nederland nou kosten, moeten 'dus' een aantal kostenposten eh, onder de pet gehouden worden.
Denk maar aan die Fatima Elatic of zo.
Je verwacht 't niet, maar kan de echte informatie over de echte waarheid beter vrezen; want meestal is die 't ergst.

Der Paulie | 22-10-17 | 13:28 | 1

Waarschijnlijk zitten er geïntegreerde flitspalen in. Nu ik erover nadenk, misschien niet zon slecht idee, want dat is de best werkende overheidsdienst die we hebben. Die speuren een terreurverdachte binnen no time op, slaan hem in de boeien en rekenen daar 7 euro administratiekosten voor.

Harry Turtle | 22-10-17 | 14:05

Is dat wat ze doen met de opbrengst van Jantje Beton of zo?
Maar nu serieus.
We hebben de Berlijnse muur zien vallen en het Ijzeren Gordijn zien verdwijnen, nadat we gedurende decennia miljarden maal miljarden hebben uigegeven om onze vrijheid te beschermen tegen het communisme.
War voelde men zich toen "verlost", een nieuwe era kon beginnen.
En thans hebben we in Europese steden lage suikerspiegel remmende middelen zoals Merkellego geplaatst, mede dankzij dat krankzinnige Oostduitse mens. Wir stapeln dass. Onze vrijheid en veligheid is thans in beton gegoten en beton kan niet praten. Intussen blijft de achterdeur wijd open en trekken we nog meer jihadistische Grapperluizen binnen.

Memek | 22-10-17 | 13:26 | 1

war=wat

Memek | 22-10-17 | 13:27

Crematoriumkabinet geeft alleen uitleg via onderste stenen.

napels | 22-10-17 | 13:25

De vraag is wel of Amsterdam ook Mexico ervoor wil laten betalen.

Stormageddon | 22-10-17 | 13:23 | 1

Eerder Marokko.

VeelTeSteil | 22-10-17 | 13:26

Wel mooi dat de kleur van beton aansluit bij de kleur van de verantwoordelijke politiek.... grijs. Iedere keer als je die betonnen afsluitingen ziet wordt je er dan automatisch aan herinnert.

litebyte | 22-10-17 | 13:23

Oeehhh, heel treffend dit. En als je er goed over gaat nadenken in- en intriest dat men het wéér zo ver laat komen.

Sjefke7807 | 22-10-17 | 14:08

Hey Sjefke. Bij mij sprongen spontaan de tranen in m'n ogen toen ik die foto's onder elkaar zag. En was er de vorige keer misschien wat onduidelijk, zo hier en daar, ditmaal is er geen enkel excuus. Triest en hallucinant.

Poesmobiel | 22-10-17 | 14:21

En helaas is het geen naiviteit maar pure kwaadaardigheid, ingegegevn door een geopolitieke agenda. En u en ik zien dagelijks de gevolgen, maar voor dit Unilever/Shellkabinet is het slechts collateral damage.

Graaisnaaiert | 22-10-17 | 15:42

Moet het niet Struisvogelvolongein zijn?

Watching the Wheels | 22-10-17 | 13:17 | 1

Overigens respect voor de veerkracht, het doorzettingsvermogen, van haar vader en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Ollon...
.
"He also developed a new version of Lincos, a universally comprehensible language based on logic for the purpose of communication with extraterrestrial intelligence." ... sounds cool.

Watching the Wheels | 22-10-17 | 13:24

Symptomatisch voor de huidige wegkijkpolitiek: het publiek is de vijand en achter de feiten aanlopen door maatregelen te treffen die enkel één aspect van de terreur het iets moeilijker gaat maken.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 13:14

Betonblokken tegen terreuraanvallen. Zo, dat is gezegd...

BozePaarseMan | 22-10-17 | 13:14 | 2

... of, betonblokken om de stabiliteit in het land te bewaren. Zo dat is er uit.

litebyte | 22-10-17 | 13:15

Soort Oosterscheldekering, alleen kan hij niet dicht.

Watching the Wheels | 22-10-17 | 13:26

Brandweer en andere hulpdiensten kunnen waarschijnlijk nu moeilijker overal bij en zo zal de islam indirect mogelijk toch nog slachtoffers maken onder de onschuldige burgers.

B0bBer | 22-10-17 | 13:14

een hek om de thee knuffelende republiek 020 zou de rest van Nederland ook kunnen beschermen

Rest In Privacy | 22-10-17 | 13:11

Ideale dingen voor Banksy om eens maatschappij kritisch op los te graffiti-en.

Harry Turtle | 22-10-17 | 13:11 | 2

100% Halal -lol-

theo-is-dood | 22-10-17 | 13:17

theo-is-dood | 22-10-17 | 13:17
Mooi!

Poesmobiel | 22-10-17 | 13:23

Knap bestuur! Eerst de Islam en dus moslims massaal binnen halen en dan vervolgens klauwen met geld uitgeven om terreur en aanslagen buiten de deur te houden!

Lexus01 | 22-10-17 | 13:10 | 5

Knap bestuur! Eerst de Islam en dus moslims massaal binnen halen en dan vervolgens klauwen met geld uitgeven om terreur en aanslagen buiten de deur te houden!
Lexus01 | 22-10-17 | 13:10

Vergeet de baantjescarroussel niet! Veel innig met de politiek verstrengelde aannemers, wegenbouwbedrijven, en betonblokfabrikanten gaan er veel geld aan verdienen, en dat biedt natuurlijk legio mogelijkheden voor baantjes voor uitgerangeerde politici in Raden van Commissarissen.

Follow the money...

Azubi | 22-10-17 | 13:48

Mastermattie | 22-10-17 | 13:22
Dat wordt de prijsknaller van de week, zeker met al die gesloten poortjes die je alleen nog met je ov chip kunt openmaken.

JdelaT | 22-10-17 | 13:55

@Mastermattie zag onlangs op Schiphol nog extra marechaussee rondlopen in de hal die voor iedereen toegankelijk is. Dacht al is weer iets gaande, aangezien het maanden geleden was dat ik dit zag.
@JdelaT Schiphol heeft geen poortjes en op Amsterdam CS zijn er nog open, zeer waarschijnlijk blijven die ook open. Daarnaast hebben die poortjes werkelijk geen enkele zin, één grote ondoordachte faal van de NS.
Behalve dan inderdaad dat bij paniek het mensenlevens gaat kosten, door verdrukking.

Boris die Sauertopf | 22-10-17 | 14:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Zet Tante Bel neer, daar komen ze ook niet langs.

Mastermattie | 22-10-17 | 13:10

Ik mag hopen dat burgers en buitenlui in den lande er fier op uittrekken met een spuitbus om "DANKZIJ ISLAM" op die blokken te spuiten.
Zodat iedereen er dagelijks van doordrongen wordt wat een ellende we binnen hebben gehaald.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 13:07 | 4

Ik stel voor: " Voor de Vrede"

theo-is-dood | 22-10-17 | 13:13

Graag ook even een leuk olifantje er op.

Al-Dente | 22-10-17 | 13:19

Ja. Het gezegde "Olifant in de kamer" kan vervangen worden door "Betonblok in de straat"

Rest In Privacy | 22-10-17 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

noem het een muur en de lefties will freak out

Tohuwabohu | 22-10-17 | 13:06 | 1

LOL

lanexx | 22-10-17 | 13:20

Blijkbaar komt ze niet uit haar eigen narigheid en heeft moeite het beestje bij de naam te noemen.
Slappe hap dus en geen minister post waardig.
Om je ogen uit je kop te schamen.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 13:06

Ze anticipeert vast op het voornemen van ónze nieuwe minister van Justitie, die heeft het voornemen om het e.e.a. terug te halen.
Uit humaniteit, vertrouwen en toekomstperspectief is het nodig om koppensnellers en sadisten van het ergste soort liefdevol weer een nieuwe kans te geven...

fikkieblijf! | 22-10-17 | 13:06

Een D66'er gaat zich niet verlagen om het het volk in te lichten? De tendens is toch duidelijk. Zij laten burgers niets beslissen, ze laten hen geen raad uitbrengen en nu worden ze zelfs niet meer ingelicht. Burgers zijn eigenlijk een noodzakelijk kwaad, wat een D66'er moet ondergaan als onderdeel van zijn werk.

"Een volk besturen zou zoveel makkelijker gaan zonder volk." Zo mijmert Dijken.

Statler en Waldorf | 22-10-17 | 13:06

Uiteraard verscherpen ze het beleid tegen fietsers in de winkelstraat.

GroetenVanUrk | 22-10-17 | 13:05 | 1

Inderdaad. Hebben ze al nagedacht over het horrorscenario van de bakfietsbom?

Jostifiel | 22-10-17 | 14:51

Jammer genoeg zijn er vele manieren om Westerse Beschavingen lam te leggen en te beschadigen; dit is een schijn-veiligheid.

meneer Q | 22-10-17 | 13:05

Amsterdammers krijgen steeds meer mogelijkheden om een blokje om te gaan zonder het hoekje om te gaan.

Mr_Natural | 22-10-17 | 13:04

Iets met onwelwordende diabetici. Denk ik.

Stormageddon | 22-10-17 | 13:04 | 3

Zou verstandiger zijn om gigantische suikerklontjes neer te leggen.

Mr_Natural | 22-10-17 | 13:39

@Mr_Natural | 22-10-17 | 13:39
Verstandiger? Ja als het nooit zou regenen...

Mocro070 | 22-10-17 | 13:43

Onwelworden is een keuze.

Is dit nog nieuws? | 22-10-17 | 19:09

Zal wel zijn ter voorbereiding van kerstmis. Immers dat is flink haram bij de jihadisten.

Gemeen Mosje | 22-10-17 | 13:03

Pervers type, maar ze heeft gewoon gelijk. Over veiligheidsmaatregelen wordt niet gesproken. dat is beleid. Ik denk dat Van der Laan opdracht heeft gegeven die blokken te plaatsen. Beter iets doen dan niets, het is ook nooit goed.

Ongeblustekalk | 22-10-17 | 13:03 | 1

Ik denk 't juist niet. Zou me geen reet verbazen als v/d Laan het niet wilde maar dat Kajsa de Struisvogel als afscheidscadeautje van die onzinnige blokkies heeft laten neerzetten.

VeelTeSteil | 22-10-17 | 13:23

Behoord zeker bij haar Fins-adellijke slag, ze heeft reeds jaren ervaring met D66 slinks wegkijken. Daar hoef je volgens mij niet veel Politieke openheid van te verwachten.

FreeVogelaar | 22-10-17 | 13:03

Waarom geen mooie standbeelden geplaatst?
Voorbeelden: Piet Heijn, Michiel de Ruyter, Jan Pieterszoon Coen, Tromp, Eisenhower, Roosevelt, Marshall, Mc Arthur enz.

meneer Q | 22-10-17 | 13:02 | 3

Uitstekend idee! Jacob van Heemskerk, Siebren Erik Hazelhoff Roelfzema, Karel Doorman, Jan van Speijk, Hugo de Groot, en Hannie Schaft.

theo-is-dood | 22-10-17 | 13:12

+ veel....

A333aan | 22-10-17 | 13:55

Dat zijn allemaal racisten volgens Antifa. Dan hebben ze juist een reden om er met trucks kamikazeacties te gaan voeren.

Jostifiel | 22-10-17 | 14:50

Dus de ene Minister moet Nederlanders beschermen tegen de vrienden van de andere Minister.

Mark_D_NL | 22-10-17 | 13:02
-weggejorist-
TheseDays00 | 22-10-17 | 13:02

Gewoon mooie Arabische spreuken, is-vlaggen en de vlag van SA op grafitti-en. Duidelijk maken van onderaf.

TheseDays00 | 22-10-17 | 13:02

Ik heb het al eerder geroepen, leuk al die Merkellegoblokken maar die gaan drones echt niet tegenhouden.

Mastermattie | 22-10-17 | 13:02

Aanslagen zijn uit de tijd. Tegenwoordig ga je in debat met gabberhouse.

RickTheDick | 22-10-17 | 13:01 | 2

Muziek is haram....

Is dit nog nieuws? | 22-10-17 | 19:06

Debat met ongelovigen ook.

Is dit nog nieuws? | 22-10-17 | 19:06

Ach enigzins wel verklaarbaar den Fransoos georiënteerde z.g. Verlichte D66 medemens heeft nu eenmaal in relatie tot religie gebrouilleerdé relatie tot. Lol

william7055 | 22-10-17 | 13:01

Alst hier in 070 was, waren het gewoon wegwerkzaamheden van 25 meter per keer...

F. von Zeikhoven | 22-10-17 | 13:01

Wel jammer als je een ambulance of brandweer nodig hebt. Of is dit weer zo'n theater maatregel waar auto's gewoon tussendoor passen? Iedereen met een beetje Lego ervaring weet dat je een muurtje moet maken, met elke laag steeds een half blokje verschoven. Los wat blokjes neerzetten werkt niet: youtu.be/V33fbfmAgTo

W_F | 22-10-17 | 13:00 | 1

Wel handig voor de brandweer. Ambulance zal net niet lukken denk ik. Zal afhangen van het soort beton.

SlimmeBelg | 22-10-17 | 16:15

Ze gaan proberen ons voedsel en water te vergiftigen, ze houden ons in spanning maar het is niet hun bedoeling ons nu al uit te roeien, ze gebruiken zwakke ministers en hoge ambtenaren om aan een baan te komen en zullen onze cultuur van binnenuit vernietigen. Kijk Tariq ramadan, kijk een elatik huppeldepup en nu een getrouwde met een terreur pallestijn. Waar zijn jullie mee bezig domme nederlanders.

LifeCatcher | 22-10-17 | 12:59

Wees blij dat ze in die linkse wegkijk stad iets doen, in navolging van Rotterdam, ahahaa.
Het vragen waarom is mijns inziens achterhaald, daar we allemaal (nou, bijna dan hé) weten waarom, dus laat het gebeuren en richt je op zaken waar nog niets mee gedaan wordt.

BadLieutenant | 22-10-17 | 12:59 | 1

Het centrum van Den Haag is inmiddels voorzien van pollers. Elektrisch uitschuifbare stalen palen die op knopdruk de belangrijkste ministeries afschermen.

theo-is-dood | 22-10-17 | 13:20

Die blokken zijn heeeeeeeeel handig. Bij een gif/spijkerbom-aanval kunnen die hulpdiensten minder snel ter plekken zijn zodat het terreur-effect groter is.

Premier Trutte | 22-10-17 | 12:58

Een olifant? Welke olifant!

Jan Passant mk2 | 22-10-17 | 12:58

dom volk, nou nog 1 x dan; Rutte III..'met vertrouwen de toekomst tegemoet'...

fikkieblijf! | 22-10-17 | 12:55
-weggejorist-
Premier Trutte | 22-10-17 | 12:55 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is niet de minister die ze plaatst maar de loco burgemeester. En die is aanstaand minister, maar in die functie legt ze die blokken niet. Waarom ze er liggen? Domme vragen bestaan niet, maar je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te beantwoorden. Anders ga je ook even per paaltje vragen waarom die precies daar staat, en per verkeerslicht. Waarom staat het beeld van Rembrandt eigenlijk op het Rembrandtplein?

John McClane | 22-10-17 | 12:54

Uitgerekend een Fin:
Ollongren is een lid van het van origine Fins-adellijke geslacht Ollongren en dochter van Alexander Ollongren en Gunvor Lundgren.

Kijkeensaan | 22-10-17 | 12:54 | 1

Twee belangrijke begrippen, werken adelt niet, en de adel werkt niet.

FreeVogelaar | 22-10-17 | 13:06

Handig die betonblokken! Vanaf een motor op een menigte schieten is natuurlijk niet mogelijk!

Ok. Nu wil ik ze niet op ideeën brengen... maar aanslagen kun je niet bestrijden. De kern van het probleem moet je bestrijden. De radicale islam. Dát is het probleem.

overVecht | 22-10-17 | 12:53 | 2

Óók de oorzaak los je op geen enkele manier op. Vrije mensen doen vreemde dingen, onderdrukte mensen doen vreemde dingen.
Dialoog helpt niet, zolang 1 partij het *kuch* heilige gelijk aan hun zijde hebben.
Ik weet het ook ff niet meer, ga leuke dingen doen.

MarcS | 22-10-17 | 13:28

Nee, u denkt veel te oplossingsgericht. In Nederland investeren we in dweilen, ipv de kraan die lekt af te sluiten om hem vervolgens te fixen.

Graaisnaaiert | 22-10-17 | 14:13

Wel goed dat het naïeve en wereldvreemde Amsterdamse gemeentebestuur tot enig realiteitszin is gekomen.

Roy020 | 22-10-17 | 12:51

"Met de hartelijke groetjes van Kasja Struisvollongren"

Naja, je kan zeggen wat je wilt. Nog niet beëdigd en nu al aan de slag.

Mark van Leeuwen | 22-10-17 | 12:51 | 1

Of zou haar PLO-mannetje haar hebben ingefluisterd dat hij via zijn netwerkje heeft vernomen dat...

Graaisnaaiert | 22-10-17 | 14:12

"Moeten we ons zorgen maken? Is er een concrete dreiging? Door wie dan?" OMG. Hipsters. Verdwaasden. Slapenden. We zijn verloren met zoveel onbenullen. En allemaal stemmen ze GroenLinks, PvdA en SP dit soort onbenullen. En dan vraag je je af waarom er nu legostenen liggen? Slaap maar lekker verdere tot je de volgende wagen recht in je bakkes krijgt. Je hebt het verdiend.

Rheia | 22-10-17 | 12:49 | 1

Het gaat er niet om dat je niet weet waarom ze geplaatst worden. Het gaat erom dat de boven ons gestelden verdommen om hom en kuit te noemen, dus dat het gaat om aanslagen van ISlamitische terroristen te voorkomen. Diezelfde terroristen dus, die in de officiele Newspeak worden aangeduid met "strijders van Islamitische staat."

Graaisnaaiert | 22-10-17 | 14:11

Ze wil een muur bouwen net als trump, ze weet het alleen nog niet.

stunter | 22-10-17 | 12:49

Overigens hoop ik niet, dat als er door het hele land genoeg van die Merkellegoblokken liggen, dat men ze dan op een dag naar één plek gaat brengen om er een 'Berlijnse' muur van te gaan bouwen.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 12:49 | 1

Ik hoop dat wel. Zolang het maar langs de Nederlandse grenzen is.

Leffe Blonde | 22-10-17 | 13:23

Betonblokken zijn alleen aan de oostzijde van het CS geplaatst. Dus of de heren en dames-terroristen svp de westzijde aan zouden willen houden.

dysdiadochokinese | 22-10-17 | 12:49 | 4

+1

vluchtelingallergie | 22-10-17 | 12:51

Een aanslag op het vrije westen, dus.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 12:52

Het zou natuurlijk wel fijn zijn als de hulpdiensten er in geval van nood nog bij kunnen

Panos88 | 22-10-17 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Als Grapperhaus eenmaal als minister zijn dialoog weapon of mass destruction in kan zetten, kunenn de Merkelblokken weer weg.

Bigi Bana Boy | 22-10-17 | 12:48

Wie verdient er aan al die rond gestrooide betonblokken?

Radagast | 22-10-17 | 12:48

We leven in een driedimensionaal universum, maar veel mensen blijven steken in een tweedimensionaal denkpatroon.

watazooi | 22-10-17 | 12:47 | 2

Zodra het vierdimensionaal wordt, krijgen ze het helemaal lastig.

Watching the Wheels | 22-10-17 | 12:49

Is om verwarde wezens in voertuigen tegen te houden!

vluchtelingallergie | 22-10-17 | 12:44

Nu maar wachten tot Vincent Bijlo erop klapt.

Watching the Wheels | 22-10-17 | 12:44

Ik denk dat we deze betonblokken moeten zien als een handreiking tot dialoog richting de terugkerende jihadstrijders.

Schoorsteenveger | 22-10-17 | 12:42 | 1
-weggejorist-
Bigi Bana Boy | 22-10-17 | 12:49

Nou, zo gek is het niet, om per locatie apart toe te lichten waarom. Tijdrovende stompzinnigheid. Doorwerken en niet zeiken.

MagIkAlWeer | 22-10-17 | 12:42

Als de betonblokken van de zelfde kwaliteit zijn als de betonvloer van die parkeergarage bij de luchthaven van Eindhoven dan houd ik mijn hart vast.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 12:42

Binnenkort de bulldozer die ze eerst opzij schuift of de gaatjesboorder en dynamietvuller. Gemeenteoverall aan en je kunt los.

Nichtsneues | 22-10-17 | 12:40 | 1

Of een drone, waarbij de betonblokken voorkomen dat mensen weg kunnen vluchten.

Watching the Wheels | 22-10-17 | 12:45

Omdat de nieuwe MiNuZa getrouwd is met een Palestein en een hoofddoekje draagt? Of misschien houdt de nieuwe MiNiZa wel heel erg van MerkelLego?

Osdorpertje | 22-10-17 | 12:39 | 1

kaag met el kak

Centauri3 | 22-10-17 | 14:03

Zit net even naar buitenhof te kijken. Wat is dat een inhoudsloos zwetsprogramma geworden met die arrogante Witteman. Je kunt nog beter naar koffietijd kijken. Gaat nergens meer over.

beau van rtl | 22-10-17 | 12:37 | 1

Een uur lang keloel de huiskamers in slingeren is beter dan een uur de natie juist informeren, zie de NPO-statuten.

De Briemusketier | 22-10-17 | 21:19

Het is al bijna standaard om bij evenementen beton blokken neer te leggen. Ze hoeven het toch niet uit te leggen iedereen weet waarom ze er liggen. IslamLego.

voldemort | 22-10-17 | 12:36 | 1

Maar dat bestaat toch niet? Islam is vrede toch? Waarom die blokken dan? Anti-zwartekousen-geweld? Boeren-stoppers? Camera toezicht grens markeerders? Suikerspiegel controleurs? In ieder geval geen Islamlego...... toch?

InAnumPerRegimine | 22-10-17 | 15:10

Drone's worden niet tegen gehouden door Merkel Lego.

Mark_D_NL | 22-10-17 | 12:36 | 2

Ook kunnen ze gewoon uitstappen. Een paar handgranaten, een Kalashnikov en een bomgordel zijn ook behoorlijk effectief. Dus Merkellego is gewoon voor de show.

Leffe Blonde | 22-10-17 | 13:26

Of in plaats van 020 vol Merkellego kiest "men" voor Schubbekutterveen...
Net zolang tot iedereen (veilig) in een bunker woont / werkt / winkelt. Maar gelukkig zijn wij (nog) met meer....

Is dit nog nieuws? | 22-10-17 | 19:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl