Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Als ik Beatrice zie krijg ik altijd een beetje de kriebels. Ik weet haar niet zo goed te plaatsen zeg maar. Een type al Beatrice verkoopt mij normaliter brood bij de refo bakker in het dorp. Maar zelden zie je een look-a-like van jw schoonmoeder in verjongde vorm als expert bij een talkshow. Maar op de één of andere manier is Beatrice erdoorheen gesneakt en vervuild ze sindsdien mijn beeldbuis met schoolboek wijsheden die we allemaal al weten. En daarnaast, een grevo die over moslim terrorisme oreert is niet meer als objectief te beschouwen. Ik ga verder met mjjn BBQ. De moeder allemaal!

Rest In Privacy | 25-08-17 | 19:23

"Op dat punt is zij het helemaal eens met de woorden van Volkskrant-columnist Arnon Grunberg, die in zijn krant schrijft dat terrorisme profiteert van alle aandacht die wij eraan geven."

Beatrice...
-Ja Nikolaos?
Je weet toch dat die meneer, niet helemaal goed is, he?

nikolaos | 25-08-17 | 19:01

Moeilijkheden ontkennen/ c.q. verdoezelen (oftewel mis-informatie) is OOK hersenspoelen beste mevr. De Graaf!

telelezer | 25-08-17 | 18:54

Ik vind dat ze een punt heeft. Wegwezen met die haatbaarden van de voorpagina! Die is voor dronken Polen, taakstrafjes en weg met Trump.

Sliptong | 25-08-17 | 17:46

Hey Beatrice, dont shoot the messenger

Ben Hetzat | 25-08-17 | 16:51

"Dat soort landen zijn eraan gewend, aanslagen hebben daar geen groot effect meer."

Dat ene zinnetje "Dat soort landen zijn eraan gewend". Laat dat even op je inwerken. We moeten er dus aan gaan wennen.

Explosie, doden... tja, hoort erbij. Dit is het Nieuwe Europa.

Draaideurcrimineel | 25-08-17 | 15:47

Wat is dat toch met die linkse gekkies? Als haar moeder wordt platgereden door Ali Bombali dan hoeft er wat haar betreft geen aandacht aan besteed te worden?

Prima, doen we dat toch?

Draaideurcrimineel | 25-08-17 | 15:41

Ik dacht er in kwaliteitskranten op pagina 3 altijd foto's van lekkere halfnaakte wijven staan. Wat krijg je bij GS: Beatrice De Graaf.
(Ik zou haar wel doen hoor, daar niet van. Even met de kitspuit over de brillenglazen.)

Stormageddon | 25-08-17 | 13:30

Zozo mevrouw de Graaf wenst dat we gewend raken aan terreur en geweld, dat het net zoiets wordt als de uitslag van de postduivenvereniging? Zodat zij, de terroristen denken dat het ons niet raakt.
Sorry, mevrouw de Graaf dat willen we niet, en het is ons land, wij betalen de hele teringzooi dus ook uw brainfarts, en als het moet worden we allemaal weer zeer historisch christelijk, dus ipv de andere wang toekeren, oog om oog enz. .
Iets anders verzinnen dus mevrouw de Graaf, hier worden mensen woest van.. althans ik.

corbiere | 25-08-17 | 13:28

Ik vind dat links gedachtegoed wel voortaan op pagina 10 in de krant mag komen, maar het is altijd nieuws op iedere pagina.

XaleX_2 | 25-08-17 | 13:23

Waarom mogen vredesuitingen van islam niet meer op de voorpagina ?

netniet | 25-08-17 | 12:55

Na 20-30 jaar ontkennen, ignoreren en krampachtig wegkijken snapt mevrouw nog steeds niet dat dit ervoor gezorgd heeft dat we nu met zoveel aanslagen zitten. Wat wil ze nu doen om die aanslagen aan te pakken? .... Precies!... Ontkennen, ignoreren en wegkijken.
-
Mevrouw de Graaf, intelligente mensen leren (!) van hun fouten, domme mensen blijven hun fouten herhalen.

moitambien | 25-08-17 | 12:42

Beatrice heeft zich de titel terrorisme expert lekker laten aanleunen door de MSM. Waar is ze dan expert in? Hoe vaak heeft ze tot haar enkels in het bloed gestaan? Beatrice is een theoretica, die veel over terrorisme heeft gelezen. Zij heeft dus dezelfde status van expert als wij, reaguurders.

Graaf van Egmont | 25-08-17 | 12:36 | 2

Maar als groep hebben wij, de reaguurders, zelfs een hogere status.

squadra | 25-08-17 | 12:45

enneh... vergeet niet: wij reaguurders "zijn met meer"

telelezer | 25-08-17 | 18:48

Slaat Beatrice niet een beetje door in deugen? Is er niet iemand die Beatrice tegen zichzelf in bescherming kan nemen?

Veni_Vidi_Vici | 25-08-17 | 12:09

Dit is hoe kleutertjes verstoppertje spelen. Ze slaan de handen voor de eigen ogen of verstoppen alleen hun hoofd. Als zij het kwaad niet kunnen zien, ziet het kwaad hen ook niet en verdwijnt het vast vanzelf. Let wel; we hebben het hier over kleutertjes.

LaPetite | 25-08-17 | 12:04

Ziet geen kwaad, hoort geen kwaad, spreekt geen kwaad.
En zo´n tutje wordt DE terreurdeskundige van Nederland... HELP!
1) Aanstellerig type 2) Boerentrien 3) Fopspeen 4) Houterig meisje 5) Houterig stijf meisje 6) Houterig, stijf meisje 7) Kalm 8) Minder leuk meisje 9) Plant 10) Rustig 11) Slome vrouw 12) Stijf meisje 13) Stil 14) Soort radijs 15) Talmer 16) Talmster 17) Teut 18) Troela 19) Tussenwerpsel 20) Vervelend vrouwspersoon 21) Zeur 22) Zeurderige vrouw

squadra | 25-08-17 | 12:02

Ach, leeghoofdig Gutmensch pronkertje die denkt nu iedereen vol bewondering is over zoveel "weldenkendheid".

moitambien | 25-08-17 | 11:51

dat er nog steeds geluisterd wordt naar die gedegenereerde kwijlebabbel. onbegrijpelijk.

win | 25-08-17 | 11:48

En natuurlijk flink bidden

rexmundi666 | 25-08-17 | 11:37

Het punt is niet zozeer wat we op dit moment aan terrorisme hebben .. maar datgene wat ons nog staat te wachten.

daytripper | 25-08-17 | 11:10

Het is de leer van Jezus. Alles over je heen laten gaan en jezelf wegcijferen totdat de vijand uiteindelijk spijt krijgt van zijn daden en tot inkeer komt. Alleen kun je dat van gewone mensen die willen leven niet verwachten, heeft Jezus zelf ook aangegeven. Daarom is Jezus ook Jezus, een 'heilig' persoon en bovenal referentiekader.

Reaganmania | 25-08-17 | 10:54 | 1

'Alles over je heen laten gaan en jezelf wegcijferen totdat de vijand uiteindelijk spijt krijgt van zijn daden en tot inkeer komt'. Wáár staat dat in de bijbel? Helemaal nèrgens dus wat u plempt is gewoon de grootst mogelijke onzin.

Ja, er staat 'over de andere wang toekeren' (dat voor mensen **onderling** geldt !!!) maar er staat óók dat 'de OVERHEID het zwaard NIET tevergeefs draagt!'

Lupuslupus | 25-08-17 | 11:28

We moeten de verloren zonen omarmen en begrip geven, vooral veel geld. Een soort indirecte kufar-belasting om zijn superioriteit t.a.v visie, mensenrechten, juiste god etc etc et g.v.d cetera te bevestigen. En vooral geen negatieve reaguursels in de krant.

rattenvanger XL | 25-08-17 | 10:37

Ik zit altijd in dubio bij deze vrouw; ik vind haar erg aantrekkelijk, inclusief de belerende toon waarop ze praat, maar aan de andere kant ben ik het meestal totaal niet met haar eens. Ach, kon ik haar maar níet verstaan, dan kon ik er meer van genieten..

Boentegroer | 25-08-17 | 10:36

Typisch een zakkenwasser, die te hoog geklommen is.

topsporter | 25-08-17 | 10:24

Typisch een zakkenwasser, die te hoog geklommen is.

topsporter | 25-08-17 | 10:24

Ik begrijp wel dat veel aandacht schenken aan terroriste daden, terrorisme in de kaart zou kunnen spelen. Maar het is helaas noodzakelijk omdat het duidelijk maakt wat voor gevaar Europa bedreigt.
Dit is ook de reden dat mensen als Grunberg het willen stilzwijgen. Niet omdat het de terroristen in de kaart zou spelen, maar omdat het duidelijk maakt dat de multi-cultuur samenleving niet goed lijkt te werken.
Je ziet overigens vaak dat creatieve argumenten verzonnen worden om het werkelijke probleem te kunnen negeren.

frank123 | 25-08-17 | 10:18

het is een domme reli-muts maar ik zou haar wel kei-hard aandouwen. En daarna nog een keer.

1nfidel | 25-08-17 | 10:13 | 2

Waarschijnlijk zou zij daarvoor uw ballen al onder uw lijf uitgedraaid hebben, zo u daar al over beschikt. Sukkel.

HertoginHoezoda | 25-08-17 | 10:15

Het is een linkse!!! relimuts. Geen woord over de intussen miljoenen christenen die door de islam zijn vermoord. (In de afgelopen 10 jaar). Het laatste bijbelboek 'Openbaringen' heeft ze ook blijkbaar nog nooit gelezen. En dan specifiek de brieven aan de 7 gemeenten: Efeze, Smyrna, Pergamum, Tyatira, Sardes, Philadelfia, Laodicea.
En waar liggen deze - eens Christelijke - gemeenten? In wat nu Turkije heet! Ook dáár heeft de islam het christendom / en deze eens bloeiende steden! vernietigd!
Lieden zoals deze de Graaf zijn een regelrechte schande voor het christendom en kotsen op de miljoenen christelijke slachtoffers van de haatidiologie Islam.

Lupuslupus | 25-08-17 | 10:54

De Israelische aanpak , lijkt me de juiste aanpak: pak de families aan van de terroristen, niet alleen de terroristen, maar hun hele familie: allemaal deporteren, huizen platbuldozeren. Doe je dat een paar keer, dan is het wel rap afgelopen denk ik. Het nieuwe normaal is dus dat we er maar mee moeten leren leven als er weer eens Europese burgers worden geslachtofferd door de waanideeën van Merkel en consorten. Ik weiger dat te aanvaarden. We moeten politici hebben die uitvoeren wat het volk wil en dat is vrij simpel: rust en veiligheid, zodat we ons bezig kunnen houden met ons eigen leventje, huisje, boompje beestje. Streng maar rechtvaardig straffen, potentiële terroristen oppakken, terroristen geef je de hoogst mogelijke straf en je zet hun familie er uit. Grenzen op slot en werken aan een veilig Europa zonder massale toestroom van Midden-Oosten figuren en Afrikanen. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Kwestie van willen. Maar ja, we worden geregeerd door feministische leiders zoals Merkel, Rutte en Macron en de media bestaat ook voor een groot deel uit mensen van een zekere sexuele voorkeur en feministiche mannetjes. "Journalisten" die van Inholland afkomen, wat kan je daarvan verwachten? Reportages van Jesse Klaver bijvoorbeeld. Alsof iemand daarop zit te wachten

hekkendonder | 25-08-17 | 10:09 | 2

inderdaad, ze neuken elkaar in de reet, doe je niet mee dan is er weinig toekomst binnen die club.

topsporter | 25-08-17 | 10:27

inderdaad, ze neuken elkaar in de reet, doe je niet mee dan is er weinig toekomst binnen die club.

topsporter | 25-08-17 | 10:27

Dit is het gevolg van de Nederlandse praatcultuur. Er zijn zoveel praatprogramma´s op radio en tv, en het vijvertje ´deskundigen´ waaruit gevist wordt is zó klein, dat je steeds weer dezelfde figuren ziet / hoort. En die ´deskundigen´ moeten steeds weer met een nieuwe one-liner komen om de aandacht op zich gevestigd te houden en zodoende hun winkeltje draaiende te houden. Want dat zijn het: kleine zelfstandigen die leven van media-aandacht. En als je het minder aardig omschrijft: parasieten met als natuurlijke habitat de subsidiekraan.

Zenzeo | 25-08-17 | 10:09

Zoek alsjeblieft een andere hobby, wat meer bij je past, kantklossen of iets dergelijks, Beatrice!

BadLieutenant | 25-08-17 | 10:07

Het wegkijken van links heeft inmiddels misdadige vormen aangenomen en dat geldt zeker ook voor het consequent in de doofpot stoppen van alle misdragingen door moslims, asielzoekers en bepaalde groepen allochtonen.

wooky | 25-08-17 | 10:07

Laten we dat gedram en eeuwige slachtofferrol van moslims en sjw's maar eens gaan negeren en hardop weglachen...

number668 | 25-08-17 | 10:05

Ze heeft natuurlijk gewoon een punt. Niets is zo aantrekkelijk voor terroristen-to-be om postuum wereldwijde aandacht te vergaren voor de idiote efteling-zaak waarvoor ze zich 'inzetten'. Stop met aandacht geven, malloten rijden toch wel in op mensen, schieten geweren leeg op onschuldigen en wat dan ook. Door 't marginaal te maken, ontneem je alweer een middel tot aandacht voor die kutgod van ze.

klamme.vla | 25-08-17 | 10:04 | 2

Hey er is er weer zo één die denkt dat men het doet voor de aandacht IPV vanuit geloofsovertuiging.

niemand specifiek | 25-08-17 | 10:07

Nee, dat staat er niet. Laatste zin niet gehaald bij het lispelen van bovenstaande lettergrepen?

klamme.vla | 25-08-17 | 10:09

"En als de NPO al 'te links' is, heeft vooral de PVV dat aan zichzelf te danken. Waar de Jessias laat zich graag filmen en interviewen hier in Hilversum, geeft de PVV in 90% van de gevallen niet thuis. Wilders zelf maakt er grapjes over met cartoons op Twitter, dat hij de media gewoon kan negeren omdat hij Twitter heeft en iedereen zijn boodschap op die manier toch wel hoort. Als je dan vervolgens de NPO verwijt een linkse bende te zijn, klopt er natuurlijk ergens iets niet. Wilders maakt er zelf een linkse bende van door te sieren in afwezigheid."
Tekst van Renze Klamer. Logica? iemand?

Witje64 | 25-08-17 | 10:03 | 1

Vraag maar aan Pim wat er gebeurd als je naar Hilversum gaat voor een interview....

Zoon van Boer | 25-08-17 | 10:57

Beatrice de zelfbenoemde terror-Milf
driewerf Bah
Houd die kleertjes maar lekker aan, meid

Tobi | 25-08-17 | 10:01

Godallemachtig wat een huilie huilie hier. Aan het gehalte aan regelrechte hysterie in de reacties valt wel af te lezen wat een eeuw feminisme onder het mannelijk deel der natie heeft aangericht zeg. Kom op mannen, verman jullie eens een beetje. Mevrouw weet verdomd goed waar ze het over heeft en stelt alleen voor terroristen eens wat minder in de kaart te spelen. Dus stop eens met janken, schud die paniek van je af, haal diep adem en denk eens rustig na..

HertoginHoezoda | 25-08-17 | 10:01 | 4

Adem in..... adem uit.....

HertoginHoezoda | 25-08-17 | 10:13

Natuurlijk is het de schuld van de man. Laat me raden, jij hebt een vriendin? En is dat een beter alternatief? Die janken tien keer harder.
Waar is die paniek dan, stoere zelfstandige vrouw? Ik zie het niet.

Ongeblustekalk | 25-08-17 | 10:19

Mevrouw weet helemaal niet waar ze het over heeft maar is goed getraind in het Gutmensch pronken. De "grote denker" spelen, liefst nog met een hand onder de kin en dan wijsgerig politiek correcte nonsens uitkramen. Teleurstellend hoeveel mensen daar nog in trappen. Dit is een van de hoofdredenen waarom we nu met al die aanslagen zitten. Dit soort veelal Linkse nullen die met hun hordes domme na-praters het aanpakken van het probleem in de weg zitten.

moitambien | 25-08-17 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen

Deze biblebelt hipster met de intelligente bril, wordt anders door het hele NPO naar voren gegooid als uiterst deskundig! Ze komt niet verder dan een soort pacifistische welzijnswerker, ergens in de verte ziet ze defensie, ze is gewoon een excuus Truus/Teun/X van de niet competente overheid.

lanexx | 25-08-17 | 10:00

En buig.. En buk... En buig... En buk... Kijk naar links.... Kijk naar rechts... Kijk omhoog... Kijk omlaag...

Ochtendgymnastiek met mevrouw de Graaf.

marcoplarco | 25-08-17 | 09:54 | 1

Hahaha. Prachtig! You made my day!

Lupuslupus | 25-08-17 | 10:40

Natuurlijk.... als je de aanslagen lekker wegmoffelt naar pagina 3 (wie leest er overigens nog 'dode bomen') en er verder ook niet al teveel over hebt op de tv (kijkt ook nauwelijks meer een hond na) dan hoef je de rol van de islam ook niet continue te ontkennen..... wordt het allemaal wat makkelijker van voor de wegkijkers van de wereld.

Fatwabuster | 25-08-17 | 09:49

Hysterische wijven die de kinderen van anderen op het altaar van de diversiteit offeren. Wat een waardeloos stuk vreten ben je dan.

Wachtmeester R | 25-08-17 | 09:46 | 1

Amen.

Lupuslupus | 25-08-17 | 10:36

Kop in het zand, kont omhoog naar het noordwesten: wij gaan er aan wennen.
-
Niet goedschiks, dan kwaadschiks. Want islam hoort bij Europa.

bisbisbis | 25-08-17 | 09:42

Precies. Naar pagina 3. Of pagina 7. Of er helemaal niet over berichten. Tenslotte krijgen de mensen alleen maar nieuws tot zich via de kranten, er bestaat niet zoiets als internet en social media waar ontwikkelingen bijna in real time meegedeeld worden.

spanarchist | 25-08-17 | 09:41

Zij heeft zelf ook een religieuze aandoening.

Libertinowitz | 25-08-17 | 09:40 | 2

daarmee blust zij haar geweten.

topsporter | 25-08-17 | 10:29

daarmee blust zij haar geweten.

topsporter | 25-08-17 | 10:29

Deze dame wordt elke keer opgevoerd als zijnde een terroristen deskundige, ik zou zeggen voorkom de aanslagen maar koele dame. Enkele jaren geleden toen ik nog DWDD keek werd ze ook al uitgenodigd om haar onmetelijke wijsheid over dit onderwerp betaald te mogen delen met ons dommeriken. Het lag toen allemaal aan de sociale omstandigheden van de aanslagplegers, scholing enz. Dit is door de harde feiten inmiddels achterhaald en zelfs onjuist gebleken. (wist iedereen al sinds 11 september 2001). Nu heeft ze weer een nieuwe, nooit bewezen theorie: Geen aandacht aan schenken en dan houdt het op, vertel dat maar aan de omgekomen Israeli. De haat tegen het Westen zal nooit ophouden Beatrice.

Roze_bril_drager | 25-08-17 | 09:38

Sterker nog, er helemaal niets over berichten. Of gewoon schrijven dat het een ongeluk was op basis van heren met een te lage suikerspiegel.

Pimol | 25-08-17 | 09:37

Verbied iedere vorm van religie (vrijheid van religie werkt twee kanten op!) en we zijn van het probleem af.
Geen haat-imams meer, geen pedo-priesters, geen sekte-rabijnen etc..
Iedereen mag 'geloven' wat hij/zij/het zelf wil, maar dan zonder daar een ander mee lastig te vallen, en zonder dat het gesponsord wordt door belastinggeld..
Religie is een keuze - geen speciale rechten/verworvenheden zouden daar van afgeleid moeten worden..

MaximusAurelius | 25-08-17 | 09:36 | 3

En verbied vooral ook de propaganda voor verknipte ideologieën zoals de verknipte Gender-staatsideologie die ons door de strot gestouwd wordt.

HertoginHoezoda | 25-08-17 | 09:49

In Nederland was de meerderheid ooit Christelijk en toen ging het ons goed. In de oorlog en vlak daarna zaten de kerken vol. De mensen stonden langs de muren en in de gangpaden en de kinderen zaten op de trappen van de kansels. Pas toen ons volk de Schepper bij het grof vuil gooide zijn de enorme problemen begonnen omdat waar God verdwijnt in het dagelijkse leven, Satan: "de vorst der duisternis, de mensenmoordenaar vanaf het begin", verschijnt. Deze keer in de gedaante van de islam. En de uitwerking daarvan zien we dagelijks in het nieuws en om ons heen.

Al in de jaren '70 zei onze dominee: 'er groeit een hele generatie van pure heidenen onder ons op'. In totaal zijn het heden ten dage dus al 3 generaties geworden.

De islam is een totalitaire ideologie, net zoals het Nazisme. Het nazisme is - terecht - verboden maar de islam (al 1400 jaar ellende veroorzakend op de hele wereld !) worden de poorten wijd opengezet. Lees eens een geschiedenisboek over de islam en hou eens op met alle gelovigen over één kam te scheren. Dat laatste is niet alleen in hoge mate ergerlijk maar vooral oerstom en levensgevaarlijk.

Lupuslupus | 25-08-17 | 10:04

@lupus..
jij bent al net zo'n gevaarlijke fanatists als de aanslagplegers.
zoals gezegd, ik heb geen probleem met geloof.
ik heb een probleem met religie.
wordt gebruikt om mensen tegen elkaar op te zetten (zie woorden van jouw haatzaaiende dominee), en creert altijd problemen.
wanneer geloof wordt 'geordend' door andere mensen en zo dus religie wordt, is het dadelijk een probleem.
mensen die een religie aanhangen vertonen neurologische symptomen van mentale ziekte..

MaximusAurelius | 25-08-17 | 10:27

Het feit dat Parsons niet reaguurt zegt mij genoeg.
Volgende onderwerp.

Nuchternederland | 25-08-17 | 09:33

Eigenlijk moeten we jihadisten zo belachelijk maken. Dat niemand meer een jihadist wil zijn. De media moet daarmee beginnen...........

chrisjuh | 25-08-17 | 09:33

Dus eigenlijk gewoon net doen alsof het niet bestaat, briljant!

MaxiCosi24 | 25-08-17 | 09:30

vanaf de eerste keer dat ik haar op TV zag was ik onder de indruk. Lijkt me een dame met kennis van zaken. Niet paniekerig. En weet dingen ook goed te verwoorden en uit te leggen.
Deze dame is van de buitencategorie. En is ook niet echt te betrappen op links rechts geouwehoer.

Big Lebowski | 25-08-17 | 09:29 | 3

Een soort tweedehandsauto verkoopster dus.
Steek nog een jointje op joh!

Petrus Poortwachter | 25-08-17 | 09:33

Ben benieuwd of je het nog zo met haar eens bent wanneer het je eigen moeder, vrouw of kind is die je mag komen identificeren in het mortuarium na een aanslag.

Professor Superhirn | 25-08-17 | 09:33

Ze is sinds juni 2014 lid van de European Council on Foreign Relations. Je kunt haar optredens sinds die tijd zien in het licht van de opvattingen van deze club.

VictorF | 25-08-17 | 09:36

Ben benieuwd of mevrouw de Graaf net zo stellig het probleem blijft ontkennen wanneer er bij haar in de omgeving een haatbaard dood en verderf zaait.

Tietmier | 25-08-17 | 09:28

Net als pluimvee misschien allemaal preventief ruimen. Is wellicht een betere optie. Oh, dat mag ik niet zeggen natuurlijk... Trouwens de veroorzakers, hallo EU en VVD-PVDA-CDA-D66, voor het tribunaal graag.

gepast_betalen | 25-08-17 | 09:28

Hèh? Zegt ze nu werkelijk dat wij op dezelfde wijze met terrorisme moeten omgaan als dat ze in Israël doen?

... sabbelt op ijsblokje en veegt koffie van beeldscherm...

Pierre Tombal | 25-08-17 | 09:27

De terreurdeskundige die vindt dat bidden de beste oplossing voor de toenemende terreur is. dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/3...
Ik dacht echt dat ze na deze kul ooit nog terreurdeskundige genoemd zou worden. Of ergens in beeld zou komen. Maar nee, het zwatelt maar door.

Poesmobiel | 25-08-17 | 09:26

Aan haar accent te horen komt ze ergens uit de zuid-hollandse biblebelt en blijkens haar gedachtenvoering is ze aan deze benepen ge,eenschap nog lang niet ontsnapt.
Achter de glasgordijnen misbruikt vader een van zijn tien kinderen terwijl moeder haar vasthoudt, maar voor de buurt en voor de kerk doen we net alsof we een diep gelovig modelgezin zijn. Oudste zoon laat zich afwerken in de schuur door de knecht van de buren en later wordt hij ouderling. En dochter beatrice, die kan zo goed leren. Die wordt later misschien wel lerares op de zondagsschool. Want wegkijken is haar natuur.

Glasgow Argus | 25-08-17 | 09:24 | 2

Mevrouw komt uit Ermelo. 100% biblebelt.

Tietmier | 25-08-17 | 09:30

Kennelijk heeft het bijbelse "de andere wang toekeren" zich vertaald in complete acceptatie van ontwrichting van de samenleving door haatbaarden.

Tietmier | 25-08-17 | 09:34

Wat is er toch mis de laatste jaren met roomblanke meisjes, willen we zo graag verkracht worden door een moslim ? Doe dat dan lekker prive en laat de rest erbuiten.

Ik krijg als blanke man zo langzamerhand het idee dat ze graag een stupide haatbaard tussen de benen willen. Laten we naar Azië gaan waar we met open armen (en meer) worden ontvangen.

GerMonster | 25-08-17 | 09:23

Tuurlijk. Vooral mensen die zich in de buurt van een aanslag bevinden moet je 24 uur lang niet alarmeren. En al helemaal niet als er na de aanslag nog met messen, vuurwapens en bomgordel bewapende voortvluchtigen door de straten zwerven. Prima idee als je wilt dat zo'n aanslag een andere in gruwelijkheid en aantal slachtoffers overtreft.

goedverstaander | 25-08-17 | 09:23

Symptoombestrijding noemen we dat. Om professor De Graaf in te laten zien hoe effectief dat is, stel ik voor dat de behandelend arts van Beatrice dezelfde aanpak hanteert wanneer zij zich met een potentieel levensbedreigende ziekte in het hospitaal meldt.

Professor Superhirn | 25-08-17 | 09:23

En toch heeft ze een punt.. Ik kom voor mijn werk geregeld in Egypte en daar had ik de eerste keer een gesprek over veiligheid, omdat ik het toch wel spannend vond in een hotel vlak bij het Tahrirplein in een hotel waar doden waren gevallen.
Maar in Egypte hebben ze al tientallen jaren last van aanslagen door terroristen. Voorkomen kun je het haast niet, je ertegen wapenen wel. Dus wordt het straatbeeld er niet gezelliger op met veel militairen en betonblokken. En er ook rekening mee houden dat je altijd op het verkeerde moment op de verkeerde plek kunt zijn.
Ik moet geregeld aan deze nuchtere constatering denken als er weer eens wat gebeurt in Europa.
Ik zat er ook toen de aanslag in Londen was met 1 dode. Tegelijk vielen er 8 doden in de Sinai door een terroristische aanslag. Maar daar hoor je dan weer niets over in de westerse media..

enternaar | 25-08-17 | 09:22 | 3

Punt is inderdaad dat mensen het dan gaan negeren omdat het gewoon wordt. Dan leg je je erbij neer dat we voor de rest van ons leven militairen op straat zien en overal betonblokken geplaatst moeten worden. Laten we ons daar aub nog niet bij neerleggen.

Weroldverbeteraar | 25-08-17 | 09:29

Waarom zouden we het niet kunnen voorkomen? Mensen als Beatrice de Graaf hebben nou eenmaal liever dat honderd onschuldige mensen in stilte worden platgereden, doodgeschoten of opgeblazen, dan dat er één potentiële terrorist wordt opgesloten of uitgezet, laat staan dat een veroordeeld terrorist krijgt wat hij (en de samenleving verdient): zijn doodstraf. Hun priiriteit ligt duidelijk bij het welzijn van de (potentiële) daders, niet bij de (potentiële) slachtoffers. Een ernstige vorm van laakbaar handelen.

Dat is het werkelijke probleem. En dan heb ik het i-woord (ook van toepassing op jouw Egyptische voorbeeld) nog niet eens genoemd.

Professor Superhirn | 25-08-17 | 09:31

Het hemd is nader dan de rok. Die rottende appels en peren van in de fruitmand denkende specialisten hadden daarvoor geselecteerd kunnen worden.

Teleo | 25-08-17 | 09:32

"Dat soort landen zijn aanslagen gewend". Wen er dus maar aan en nog wordt het daardoor niet minder.....

Schijngestalte | 25-08-17 | 09:17 | 1

Ze zijn er aan gewend dankzij de IRA. Duitsland is gewend aan de RAF. Spanje aan de ETA. Italië aan de Rode Brigade. België aan de bande van Nijvel en de CCC. Nederland aan de Molukkers (maar dat was natuurlijk heel wat anders, zoals altijd alles anders is, waardoor het qua gelijke mate van heterogeniteit ook eigenlijk weer allemaal hetzelfde is).

TB2318 | 25-08-17 | 09:21

Heeft er nog iemand een krant dan?

knutsel_ | 25-08-17 | 09:17 | 1

Dat dacht ik ook al, waar zit pagina drie van het internet.

Earl_of_Doncaster | 25-08-17 | 09:29

Zij probeert minimaal 24 uur te wachten om informatie en context te verzamelen. De context is een constante. Een of andere door de religie van de vrede gemotiveerde mafklapper kreeg de indruk dat zijn opperbaas het wel een prima plan vond om zoveel mogelijk kuffars over de kling te jagen.

Smept | 25-08-17 | 09:15

Terrorisme kan naar pagina 3, als het niet meer gebeurd. Nu voelt het alleen alsof ik eerst de vis uit de papieren krant moet halen om dit te lezen.

Eigenlijk heeft ze gelijk: zolang Grunberg en veel reclame op de voorpagina staan kun je beter de buitenkant weggooien en met pagina 3 beginnen.

TheseDays00 | 25-08-17 | 09:14

Ach, dat is zo'n wijf die in de regen loopt en denkt: "Goh, ik ben toch al nat, kan ik net zo goed in de regen blijven lopen". Onderwerping noemen ze dat.

Geef mij maar een paraplu.

Jos Tiebent | 25-08-17 | 09:14 | 1

Zoiets noemt men 'voorbereide boerkagewenning '.

Notenkraker | 25-08-17 | 09:17

Och, ieder links/ gutmensch is slechts 1 aanslag op hun kinderen verwijderd van rechts conservatisme.

Teleo | 25-08-17 | 09:12

Context:

De Graaf voegt daaraan toe dat terroristen altijd de gruwelijkheid van hun vorige aanslag moeten overtreffen om dezelfde mate van aandacht te bereiken. Volgens haar laten landen als Groot-Brittannië en Israël zien hoe je beter om kunt gaan met aanslagen. "Dat soort landen zijn eraan gewend, aanslagen hebben daar geen groot effect meer."

Ik denk dat ze een punt heeft. Aandacht geeft ook voeding. En Nieuws is het toch al.

MagIkAlWeer | 25-08-17 | 09:11 | 1

Aanslagen hebben in het VK geen groot effect meer? Nou ik val van mijn stoel bij het lezen van zoveel nonsens. In het VK wordt bijna alle islam-terreur onder het tapijt geveegd. Zoals het gruwelijke misbruik van honderden Engelse meisjes door Pakistanen. Een fundamentalistische moslim als burgemeester van Londen! Log eens in op de website van Britain First! Kortom, ook u bent een wegkijker en die zijn in mijn opinie nog veel erger dan de islamitsche monsters. Die monsters grijpen hun kans omdat er veel te veel *wegkijkers* zijn!

Lupuslupus | 25-08-17 | 09:42

Kom eenvoudigen van geest, misschien zouden jullie voor 1 keertje eens met die grijze cellen in die kop daarboven kunnen lezen in plaats van met dat frummelig onwelriekend kopje daar beneden? Deze mevrouw heeft namelijk gewoon een punt.
Tsja. Schokkend, niet?

HertoginHoezoda | 25-08-17 | 09:11 | 6

Uiteraard heeft ze een punt, maar wat zetten we dan nog wel op pagina 1?
Politicus dood? Gaan dagelijks mensen dood. Zelfs mensen met meer impact dan politici.
Iemand wk gewonnen, nou en?
Zwarte zaterdag? Wie dat nu nog niet weet is idioot

MarcS | 25-08-17 | 09:40

Je kunt, naast allerhande andere straffe maatregelen om de kans op terrorisme te verkleinen, er om te beginnen eens mee stoppen om de angst ervoor zo op te kloten door elk 'verdacht' busje op te blazen tot een regelrechte mediahype. De media hebben wel degelijk een aandeel in het direct in de kaart spelen van terroristen, al sinds Charlie Hebdo vraagt men zich in het NOS-journaal gretig af wanneer Nederland aan de beurt zal zijn. Daarmee schep je exact het klimaat waar terroristen op uit zijn en gezien de reacties hier niet zonder succes.

HertoginHoezoda | 25-08-17 | 09:47

Dat klopt. Maar is het uitvoerbaar? Neen.
Hou dan op met onzinnige hersenfrutsels, het heeft geen zin.
Doe iets nuttigs, bak een lekkere appeltaart :)

Ongeblustekalk | 25-08-17 | 10:16
▼ 3 antwoorden verborgen

De Kamer.
Voor veel mensen is de Kamer het enige wat ze hebben of waar ze naartoe kunnen,
In die Kamer staat een hele grote olifant.
De oplossing die steeds door onze intelligentsia geboden word is de Kamer verbouwen.
Grote betonblokken in de straten, veel beveiliging bij alles wat we leuk vinden en nu dus ook belangrijk nieuws niet meer doorgeven.
Olifanten horen in hun natuurlijke habitat of in een dierentuin. Niet in een Kamer.

Petrus Poortwachter | 25-08-17 | 09:11

En op pagina 1 dan diepe rouw en selectieve verontwaardiging om bijvoorbeeld een AFA die overlijdt bij het botsen tegen een auto/bus/tram tijdens het rellen. Met een extra oproep tot lagere carbon footprint.

Rest In Privacy | 25-08-17 | 09:10

Ja goed idee, nadat het op de voorpagina geweest is gewoon doorgaan op pagina 3.

tata1981 | 25-08-17 | 09:09

Misschien moet die wegkijkert eens een andere bril opzetten? Eentje met rechtsdraaiende glazen? Haar klep helemaal dichthouden zou natuurlijk nog veel beter zijn. Want wie is die Beatrice de Graaf eigenlijk?? Nog nooit van gehoord.

Lupuslupus | 25-08-17 | 09:09

Deze zelfbenoemde 'terreur-deskundige' krijgt maar al te graag een plekje bij de NPO met dit soort downplayende onzin. Laat maar weer zien aan welke kant zij staan. Walgelijk!

Roy020 | 25-08-17 | 09:07

Ik weet niet, voelt zo dubbel. Natuurlijk moet je e.a. niet als reclame laten opvoeren. Want angst is wat men wilt bereiken. Maar zolang de media en de politiek terreur niet als side-effect van de islam erkennen, kan diezelfde terreur niet te vaak als nieuws opgevoerd worden.

Isnogaanhettype..... | 25-08-17 | 09:07

Nou misschien kan ze die 24 uur dan eens gebruiken om naar de plek van een aanslag te gaan en te bekijken wat daar gebeurt. Weet je wat ik help je wel op weg, klikken op eigen verantwoordelijkheid want de beelden zijn aangrijpend. Aanslag in Barcelona op de Ramblas, misschien kan ze een zooitje stills afdrukken op pagina 3: m.youtube.com/watch?sts=17399&utc...

netniet | 25-08-17 | 09:06

Kortom: Wen er maar aan want we gaan stug aan ons wensdenken vast houden.

P-unit | 25-08-17 | 09:06

Oké, willen we die selectief verontwaardigde smoel van haar ook niet meer op tv of in de kranten zien. Als we ons collectieve hoofd maar diep genoeg in het zand steken, gaan het islamitische monster vanzelf weg...

Desmoulins | 25-08-17 | 09:06 | 1

Gaat*

Desmoulins | 25-08-17 | 09:06

Of lees alleen nog maar de goednieuwskrant.

nemeton | 25-08-17 | 09:05

Och dat mens. Vult haar zakken om egotripperig een voorgekookt verhaal te houden bij de NPO en dan met een pak geld naar huis te gaan. Van generlei importantie.

doskabouter | 25-08-17 | 09:04

Dus als ik haar goed begrijp zijn aanslagen doodnormaal, onderdeel van onze samenleving en moeten we dat gewoon accepteren. Vraag ik me toch af wat ze in 1940 zou hebben gedaan? Gewoon de nieuwe situatie accepeteren en "incidenten" / aanslagen op mensen ook accepteren?

1977 | 25-08-17 | 09:04 | 1

In 1940 zou ze een NSB-ert zijn. Waaraan ik het volgende wil toevoegen: in die tijd waren er werkelijk NSB-ers die Hitler's *economische* plan een goed idee vonden maar dat was vóór zijn genocide op de Joden. Dat laatste was jaren-lang ècht *niet* bekend onder demense in Nederland. En toen het wèl mondjesmaat bekend werd - vergeet niet dat er toen alleen maar de radio en de kranten waren - durfde de.man.in.de.straat - er alleen fluisterend en in eigen kring over te praten want 'der Feind hört mit' , je kon niemand vertrouwen. Soms waren er zelfs verraders in de eigen familie.

Mijn vader zat ondergedoken en mocht af en toe het uniform van zijn NSB-buurman lenen zodat hij *s nachts* mijn moeder en kleine zusje kon bezoeken. Waarmee ik slechts wil zeggen dat het allemaal niet zo zwart wit was als ons wordt voorgespiegeld.

Tegenwoordig met internet en alle informatie over de huidige wereld is fout ook ècht fout. Zoals àlle wegkijkers die de weg plaveien voor de islamisering van ons land. Zij zijn *10x erger* dan de NSB van vroeger. Deze mevrouw is 1 van hen.

Lupuslupus | 25-08-17 | 09:25

Dat voelde qua klikken niet heel anders...

vanBarchum | 25-08-17 | 09:04

Ik vind eigenlijk dat ze groot gelijk heeft. Op deze manier tackle je een essentieel doel van terrorisme en dat is het aanjagen van angst

Cinemaniak | 25-08-17 | 09:03 | 3

Gewoon net doen of er niets gebeurd is of te wel kop in het zand steken is ook niet de oplossing.

obzzcure | 25-08-17 | 09:20

Het zou helemaal niet nodig zijn om 'angst' te hebben voor terrorisme als we onze overheid zouden kunnen vertrouwen. Maar ik zie de overheid als deel van het islamitische monster omdat zij vergoelijkt, 99% van islamitsche terreur wegmoffelt en constant liegt en draait zodra iets met de islam te maken heeft.
'Angst aanjagen' wordt veroorzaakt door de islam en de duizenden islamlikkers. NIET door degenen die daarop wijzen.

Lupuslupus | 25-08-17 | 09:32

"Ignoreren" is het laffe advies dat laffe ouders aan hun laffe kinderen geven als die op het schoolplein door schoolbullies geplaagd worden. Gevolg, deze kinderen worden hun hele schooltijd steeds vaker en steeds erger geplaagd.
Zo zullen bij ignoreren ook de terroristische aanslagen steeds heviger worden.
-
Er is maar één antwoord op terrorisme en dat is de daders keihard aanpakken. Als blijkt dat 99% van het terrorisme uit één bevolkingsgroep komt dan heb je geluk.
Je kunt dan namelijk die bevolkingsgroep aanpakken. Ook als er een paar tussen zitten wel normaal zijn Het is onzin de grote meerderheid te laten lijden om een paar "goede" te sparen.

moitambien | 25-08-17 | 12:01

Too soon!

Teen | 25-08-17 | 09:01

Wat een Gra(a)fporum, druk die Wegkijktrut du Jour maar helemaal niet af in de krant.

Kapitein Stijlvol | 25-08-17 | 09:01

Mens ga toch koken!

Petrus Poortwachter | 25-08-17 | 08:59

Laat Beatrice de Graaf maar een keer naar de centerfold gaan

huisstofgeit | 25-08-17 | 08:58 | 1

Qua terrorisme kan dit ook tellen. Ik doe effe alsof ik dit niet gelezen heb...

Notenkraker | 25-08-17 | 09:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken