Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlandse agente schrijft @MinPres vanaf camping Cambrils na aanslag: 'Slaap zacht'

Opgedoken op Facebook. Een vakantie vierende Nederlandse agente zet de islamitische terreur in Spanje in een context van Nederlandse veiligheid en gevaarlijk, ondergewaardeerd politiewerk.

Hier een linkje naar de bron. Elders op haar Facebook vinden we nog een goede vraag aan Rutte: "Zou u ook eens de moeite willen nemen met surveillanten te praten? Jonge collega's die wij inzetten in een herkenbaar uniform op risico locaties, zonder vuurwapen! Een uniform waarvan de burger verwacht dat de persoon erin een stap vooruit zet als anderen terug stappen. Zou u het doen? Zonder wapen? In deze tijd?" Hier de link, maar daar ook een mirror. Want zoals ze hierboven zelf al schrijft: agenten moeten tegenwoordig bang zijn om te worden afgerekend door hun eigen leidinggevenden. Bedankt voor het delen mevrouw Nuij. En hou je veilig, in Spanje en in Nederland.

Reaguursels

Inloggen

Tja ik werkte 33 j bij de politie Amsterdam. Onze agente heeft niet de tijd meegemaakt, dat de agent nog de baas was op straat. Ik wel, In 1967 was je nog een agent, waar men u tegen zei. Respect was wederzijds. Toen kwam kwal Den UIL aan de macht. Gevangenissen werden gesloten, tegen de schoolmeester zei je niet meer meneer of mevrouw, Piet en Charlotte. Vrije seks en drugs gedogen. Dankzij links PVDA duikelde het respect voor de medemens in Nederland.

Ongelovige Jonas | 21-08-17 | 16:40

Update inmiddels staat alles er weer op.

Rajode | 21-08-17 | 13:12

Betreffend bericht is na duizenden likes ineens verdwenen de censuur is al begonnen. Nederland is een heel eg land geworden.

Rajode | 21-08-17 | 11:37

Ik hoop niet dat zij haar baan verliest met het juist publiceren van de waarheid. Of dat ze een nepbaan krijgt in het archief of zo.

Moestuinier | 21-08-17 | 10:13

Ik denk dat dat al gebeurd is, bericht is verdwenen van haar facebook de censuur is al begonnen.....

Rajode | 21-08-17 | 11:35

Die klootzakken luisteren toch niet. Ze zijn te druk met zichzelf in de spotlights te zetten en zakken vullen. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt tot de maatschappij er helemaal klaar mee is.......

chrisjuh | 21-08-17 | 09:40

Volgens mij krijgt deze dame na terugkomst van haar vakantie weer vakantie.

Louise-in-de-pels | 21-08-17 | 08:52

Iedereen spreekt hier impliciet of expliciet over het "verlamde" gezag. Dat is een goed punt. Maar erger vind ik dat wij als burgers lang geleden al verlamd zijn door onze roverheid. Zoals overal in de EU afgezien van Tsjechië: we hebben namelijk niet meer het meest basale primaire mensenrecht om onszelf te mogen verdedigen en worden gedwongen (verlamd) om voor ons eigen overleven afhankelijk te zijn van een telefoontje plus wachttijd.

mygfisbrazilian | 21-08-17 | 08:48

en ondertussen is Barcelona 'ramp' weer naar pagina 3 verhuist.. MP gaat vandaag weer rond de tafel met het motorblok om te praten over het Wilhemus of over de leerkrachten die wel/niet meer salaris gaan krijgen. Overigens PVDA praat alweer een toontje lager nu ze zien dat ze opnieuw met de VVD het beleid moeten gaan maken..

Ik zie het verlamde volk ook weer over gaan 'tot de orde van de dag'.. zo nu eerst koffie uit de automaat, mijn pauze is voorbij. Werken deze komende maanden voor mezelf. De afgelopen maanden waren voor de staatskas.

fikkieblijf! | 21-08-17 | 10:07

Elisa de agente heeft in alle opzichten gelijk!

MoonBeebe | 21-08-17 | 08:44

100 % waar. 25 jaar gewerkt bij die club.

Ron101 | 21-08-17 | 10:35

En Brussel zag dat het goed was... Alweer een stapje dichter bij een EU popo-macht (en EU leger)
De megalomane Bende-Van-Brussel kwijlt van plezier.

telelezer | 21-08-17 | 00:13

Don't rock the boat. Behoud onze bestuurdersbaantjes. Hoofd tussen de schouders trekken. De andere kant op kijken. Hand voor de bilspleet. Die onderste steen lekker daar laten liggen, waar hij ligt. Volkswil negeren. Want het pluche voelt zo goed. En na het pluche is er wachtgeld - je wacht gewoon totdat er weer iets anders leuks voorbij komt. En wie de vinger publiekelijk op de zere plek legt, die bránden wij tot de grond toe af. Don't rock the boat.

bisbisbis | 20-08-17 | 23:34

De Spaanse politie is volop aan het ethnisch profileren.
Op zoek naar een terror-mocro.
In NL zou de Erdoganpartij vragen stellen in de 2-de kamer en zeggen dat dit niet mag.

Jan Dribbel | 20-08-17 | 23:14

Je bent als Minister President zo sterk als de medewerkers die je hebt, en je hebt gezag zolang je het respect van je medewerkers hebt.
Als een lachende kruidenier op de EU-winkel passen is toch niet het zelfde als Minister President van een Natie zijn, he Mark ?

De Briemusketier | 20-08-17 | 22:37

@Bakito | 20-08-17 | 13:21
<3 Welkom terug!

Tommygunner | 20-08-17 | 22:19

Heeft Georgina Cerbaan hier al op gereageerd?
Maar iets serieuzer; hoe zou meester Hiddema / FvD hier in staan? Dat is de partij die, door (ook) hier een duidelijk standpunt over in te nemen, hoge ogen kan gaan gooien in de gemeenteraadverkiezingen ...

EEnzame SchizofrEEN | 20-08-17 | 21:28

Hard optreden tegen iemand die zegt dat hij een eapen heeft: [x]geschikt.
Liegen dat niet-gewapende maar wel liegende meneer pas niet goed werd in de politiebus terwijl bewijs anders laat zien: [x] ongeschikt

skoennie | 20-08-17 | 21:26

Dat was de strekking van mijn plemp inderdaad.

Pierre Tombal | 21-08-17 | 09:37

-rust is teruggekeerd*

hamstr | 20-08-17 | 20:58

Degen die bang is voor een aanslag in Amsterdam of een andere stad, en of de politie er op kunt reageren, u heeft gelijk en bent terecht, en het is nergens anders.

-mensen sneuvelen
-'gewone' politie arriveert en moet handelen met flauw gereedschap (meer niet nodig voor Twitteren en boetes uittikken)
-rust is gaan liggen, en met veel bombarie volgen de AT's met in hun kielzog de DSI. (de 'stoere' pliesie met ' echte wapons')

Die laatste groep manifesteert zich de dagen erna als duur afzetlint en verkeersregelaars. Of men op dezelfde locatie nog een aanslag verwacht.

Maak je geen illusies over parate politie; ieder slachtoffer dat niet valt is pure mazzel. Tot die tijd is het pappen, nathouden en hopen. Doe je dat goed, valt er veel te voorkomen. En dan nog het voordeel van het klein landje zijn.

hamstr | 20-08-17 | 20:57

Mevrouw zoetewittewijn op dr camping in Spanje is het probleem van de huidige Politie. Janken en zemelen, terugvallen op een vervelend incident, terwijl ze zich optrekt aan het optreden van een Spaanse colegae. Bahbah.
Ondertussem vergetend dat Nederlandse agenten en agentes hun dagen mogen slijten met het maken van twittertjes en Instagram piccas terwijl men medelanders pest met het uitschrijven van lullige boetes voor snelheidsovertredingen en Bello die op de stoep heeft gekleid.

Dat is andere koek dan rondstekende terroristen kapot moeten schieten of letterlijk lijken schrapen in een winkelstraat.

Wees gvd blij dat je in de Spaanse zon zit (wat die 5km er toe doet ontgaat mij even) en blijf aub doorgaan met waar je op je werk zoal mee bezig bent, het kan alleen maar slechter worden.

Vraag dat maar aan uw Spaanse en Franse collega's die u zo mooi heroïsch neerzet.

hamstr | 20-08-17 | 20:45

Jij snapt er echt geen kut van hè!? Alsof de agent op straat het beleid maakt... Prutser!

dB79 | 20-08-17 | 21:05

@dB79 ik denk dat je fout zit met je conclusie. Punt twee is een mooie toevoeging, bedankt.

hamstr | 20-08-17 | 21:07

Ik snap wat mevrouw probeert te zeggen, maar ik vind het flauw om Mitch op deze wijze in de discussie te betrekken. Mitch maakte een opmerking richting schijnbaar zichzelf erg stoer vindende en voordoende agentjes die op een verzetje uit waren. Het verschil tussen deze kneuzen en de Spaanse politie is dat die laatste de naam heeft sowieso niet van grapjes te houden en hem dus hoe dan ook een knuppel in z'n nek hadden gelegd, en dat ze een knuppel in zijn nek zouden hebben gelegd in plaats van proberen hem rustig te krijgen door hem te vermoorden. Als derde zouden Spaanse agenten Mitch gewoon ter plaatse de nodige medische hulp laten ontvangen in plaats van proberen het bewijs van hun actie te verdoezelen.

Pierre Tombal | 20-08-17 | 20:21

Met een nekklem en zes man werd een 'verdachte' onschadelijk gemaakt. Waarbij duidelijk te zien was dat de bewuste verdachte geen direct gevaar vormde. Het wordt door deze mevrouw afgedaan als 'gezag afdwingend'. Dat is flauwekul. Geef deze incompetente agenten meer wapens en er vallen nog meer doden... Gezag dwing je zelden af met geweld.

Fervent | 20-08-17 | 19:40

Goed verhaal, helemaal mee eens. Alleen is de politie zelf, of in ieder geval een grote groep agenten, ook voor een deel verantwoordelijk voor dit probleem. Als ik politieagenten leuk zie doen op instagram met #coplife #instacops of zich "mengen" en gaan staan dansen op een festival, dan werkt dat uiteindelijk tegen. Ja politieagenten zijn mensen en ja mogen lol hebben op t werk. Maar als je zo opzichtig jezelf plaatst op t niveau van de gewone burger dan vinden mensen je misschien wel leuk en grappig maar is de broodnodige gezagsverhouding, die agenten in veel andere landen wel hebben, erg ver te zoeken.

Arijane | 20-08-17 | 19:14

De politie waant zich nog in de jaren 60 , Voorbeeld wegmisbruikers auto negeert stopteken van de politie er volgt een wilde achtervolging bestuurder wordt klem gereden politie tikt op het zij ruitje en blijft ook nog beleefd de bestuurder heeft ook nog een grote bek ,en dit is politie uit de jaren 60 , ik kijk niet meer naar die programma's is slecht voor de bloeddruk , tijd om alles te resetten dat door modderen komt mijn neus uit .

Jetstream | 20-08-17 | 19:04

Niets dan respect. En als onverhoopt mocht blijken dat deze mevrouw bij thuiskomst wordt afgerekend op haar realisme, dan ga ik desnoods in mijn eentje protesteren op het Binnenhof.

MickeyGouda | 20-08-17 | 19:03

geen promotie!

ger1306 | 20-08-17 | 23:36

Als ik al ergens een politieagent zie, dan zit hij in het struweel te kijken of ik niet te snel rij. Tot zover de prioriteiten van de korpsleiding.

Bakkeleures | 20-08-17 | 18:51

Rutte; ha, ha, ha, mevrouwtje Het waren ook maar schoftn daar in Barcelona. Geen moordenaars, geen terroristen, geen reli-fanaten, geen extremisten. Kom, kom we gaan de waarheid toch niet verdraaien.

ad melkert | 20-08-17 | 18:28
-weggejorist-
ad melkert | 20-08-17 | 18:27

Ze zouden gewoon met zijn allen moeten gaan staken, maar die kans krijgen ze niet. En het merendeel denkt aan zijn/haar baantje, wat ook wel begrijpelijk is. Maar zolang mensen gaan bezuinigen op veiligheid, dan krijg en hou je dit. Het is dweilen met de kraan open. Deze regering is hier verantwoordelijk voor, voor dit beleid, Soldaten zonder kogels, minder blauw op straat.. etc. Regeren is vooruitzien zeggen ze wel eens., Maar deze regering blijft doof en blind.

mynameistrouble2 | 20-08-17 | 18:02

U had mijn tegel op FB gelezen ?
Dat is nl wat ik daar zei wel dit : Ze willen wel altijd staken voor 0,5% loon (terecht btw) maar je over deze veel belangrijkere shit hoor je ze niet en gaan ze lopen klagen op FB. Eis 1 regering/wetgeving/corpsleiding onvoorwaardelijk achter ons staan. Met harde hand (mogen) regeren zie Spanje/VS dus niet wat hier algemeen geaccepteerd is de agent in kwestie beledigen/uitdagen/slaan enz enz. Hier (VS) mag je de eerste 15 bminuten na een verkeersovertreding gewoon lekker je mond houden en alleen antwoord geven op gestelde vragen KLAAR ! Niet van... hep jij problem miet mei ofso..

prof Nice | 20-08-17 | 18:51

Ach beste Agente en dochter. Stop er toch mee en waag niet langer je leven voor dit zootje ongeregeld. Met zon salaris en zulke mensen als een Rutte om je te beschermen kun je beter van een uitkering gaan leven met alle bonussen en toelagen kom je ongeveer op het zelfde inkomen uit. Laat die gehele zooi in de Haag in de stront zakken. Jullie twee kunnen er nog wel bij als hier honderden per dag binnen gelaten worden die het zelfde doen.

Therapietje | 20-08-17 | 17:57

Tevens: geldlopers zijn ook onbewapend, lijkt me ook niet echt handig.

Wienerschnitzel mit | 20-08-17 | 17:41

Niet in Spanje. Handvuurwapens en grote shotguns bij de geldtransporten.

odulat | 20-08-17 | 18:29

Ik begrijp het verhaal volkomen, maar die zwaarbewapende mannen die respect afdwingen kunnen net zo min een aanslag voorkomen, blijkt.

Wienerschnitzel mit | 20-08-17 | 17:29

Zo treffend wat heeeeeeeel veel mensen denken. Helaas is dit wat de wortels van onze maatschappij aantast.
Kon niet beter verwoord worden !!!!!!!

hansvanvoren | 20-08-17 | 17:16

Jaren 60, dát was nog eens Spaanse politie.

Koonkluk Huis | 20-08-17 | 16:46

Dit vraagt om een nieuwe versie van Lennaert Nijgh/Boudewijn de Groot's 'Welterusten, meneer de president'.

Minister-president, welterusten.

Droom maar niet te veel van al die dode mensen,
droom maar fijn van overwinning en van macht.
Denk maar niet aan al die vredeswensen.
Meneer de president, slaap zacht.

Voorgeenchanterikpeu | 20-08-17 | 16:28

Rutte is met een slappe lul geboren dat is nu toch wel alom bekend.....

puntjeopdei | 20-08-17 | 16:25

Top verhaal van iemand met ervaring en echt weer wat er speelt op straat.
Wachten is nu een een echte wetenschapper met jaren toetsenboord ervaring die dit verhaal gaat onderschijten omdat deze genderneutrale droplul/kut het veel beter weet ivm VU diploma

Jacktheflipper | 20-08-17 | 16:22

OMG... Julian is dood!..,vermoordt door gematigde Moslim tieners..
2016 was het jaar van Alain dat Syrische kind dat voor vaders gebit in een lekkende boot was gezet, gevlucht voor Turks mededogen en gevlucht voor IS.
2017 gaat het jaar van Julian worden een gewone jongen die met zijn moeder gewoon over straat liep in het ooit ooit vrije westen, toen zijn pad ook het pad bleek te zijn van een moordMoslim. RIP vrije westen RIP Julian

fikkieblijf! | 20-08-17 | 16:18
-weggejorist-
bisbisbis | 20-08-17 | 21:24

Ze zal nu al wel geschorst zijn...

Loebas | 20-08-17 | 16:18

Zoveel eerlijkheid en realisme gaan deze dame haar carrièrekansen wel dwarszitten, dat moge duidelijk zijn.

Goldfinger | 20-08-17 | 16:03

"Rappend stuk uitschot"??
Mooi creatief staaltje vingerwijzen naar de soort mens die hier bedoeld wordt. Deze mevrouw is goed diplomatisch bezig. Anders gejorist door de leidinggevenden.
Verder: breng rubberen kogels terug. Je gaat er nauwelijks dood van en het is hilarisch!

Accident_Prone | 20-08-17 | 15:59

Rubberen kogels?

Een vrije paling | 20-08-17 | 16:12

Als er op een zonnige zondagnamiddag een vrachtwagen vanaf de Dam door de Kalverstraat richting Munt ploegt, dan hebben wij daar geen enkel antwoord op. Niets. Zilch. Nada. Niet eens een paaltje. De tijd waarin ze in Londen een terrorist doodschieten vanaf het moment dat de eerste melding van een incident binnen komt (acht minuten) is korter dan de tijd die een meldkamer hier nodig heeft om vast te stellen of het wel om een 'echte'melding gaat.
-
En dan nóg: een grootschalige respons zoals de Parijse of Londense politie aan de dag kan leggen, is in Nederland ondenkbaar: er zijn te weinig dienders voorhanden en zelfs als die er wél zouden zijn: de politie in Nederland is zeer slecht getraind en er wordt nauwelijks geoefend. De benodigde aantallen mensen en materieel kunnen simpelweg niet opgebracht worden, om over de benodigde vuurkracht maar niet te spreken: de gemiddelde diender in Nederland kan z'n wapens nauwelijks gebruiken en het woord 'pistoolmitrailleur' kan íe niet eens spellen - laat staan dat hij zou weten hoe zo'n ding werkt. Voor die dingen hebben wij namelijk 'speciale' dienders - maar voordat die op een zonnige zondagmiddag allemaal verzameld zijn op het Rokin, zijn wij nog wel even een uurtje verder. Wél jammer als je als passant net ligt leeg te bloeden: de ambulances komen ook niet en de brandweer al helemaal niet. God verhoede dat er ambtenbaren gewond zouden raken.
-
Wij blijven het ontkennen. Wij blijven de andere kant op kijken. En wie er iets over durft te zeggen, krijgt de fatsoenswind van voren. Want :stel je voor dat wij.... Wilders in de kaart spelen.

bisbisbis | 20-08-17 | 15:57

Niet vergetenvergeten, eerst vergaderen en een projectteam samenstellen, externe adviseurs inschakelen.

Jacktheflipper | 20-08-17 | 16:27

Gemeente Amsterdam gaat niks beveiligen want er is geen beginnen aan. Ook de drukke Kalverstraat krijgt niet eens paaltjes. www.parool.nl/amsterdam/amsterdam-gee... absolute kulargumentatie. Amsterdamse binnenstad is klein en daarom te beveiligen. Lijkt wel of ze willens en wetens bloed aan hun handen willen. Mocht er wat gebeuren daar, dan zijn ze verwijtbaar nalatig geweest. En dus aansprakelijk. Niet dat je er wat mee opschiet...

medusa324 | 20-08-17 | 16:37

A: als er een aanslag zoals op de Londense bruggen of de Berlijnse kerstmarkt gepleegd zou worden (vrachtauto scheurt op een zondagmiddag vanaf de Dam door de Kalverstraat naar de Munt) dan zouden wij daar geen enkel antwoord opp hebben. Niets. Nada. Zilch.

bisbisbis | 20-08-17 | 15:36

als je op zoek gaat vind je daar nog verrassende reportages op utube van .;-)
onder false flag wel te verstaan.

medelmo | 20-08-17 | 15:41

En dan nog te krenterig zijn om daar goede palen neer te zetten. En dan heb ik het over palen die echt een vrachtwagen kunnen stoppen. En die zijn er. Het lijkt idd wel of ze het uitlokken. Straks gaan ze (de personen die hier verantwoordelijk voor zijn)krokodillen tranen huilen. Ik hoop dat het nooit zover hoeft te komen en dat de ogen op tijd open zullen gaan. Wat is een mensenleven nog waard in Amsterdam en/of in Nederland. Tel uit je winst.

mynameistrouble2 | 20-08-17 | 17:53

Nederland is inderdaad volledig naar de klote maar je kunt niet de politici daarvan de schuld geven. Elke 4 jaar mag men aangeven of het gevoerde beleid goed was of niet en keer op keer is gebleken dat de meerderheid het prima vond. Uiteindelijk is er maar een oplossing en dat is vertrekken. Ik zeg altijd: voor deze hardwerkende Nederlander zijn 3 afgestudeerden uit Marokko gekomen. De Nederlanders blij, de Marokkanen blij en ons gezin blij. Nou, 3 maal win, fantastisch toch?

Sofa1 | 20-08-17 | 15:34

Met een niet zo eenzijdige nieuws brenging en iets meer waarheid over links ,zou het stemgedrag wel eens heel anders kunnen zijn .
nog maar niet te spreken over ,soros en het poetin bash verhaal.
helaas kiezen nl ers er en masse voor om liever peterrrr en co te zien of het zoveelste spelprogramma.
zucht.

medelmo | 20-08-17 | 15:39

Dit is een zeer, zeer theoretische vraag, want in Nederland hebben we geen terroristen. We verstoppen ze.
Geniale oplossing, he?
Volgens de gewenste ethische richtlijnen van de pers zijn terroristen nu zelfmoordenaars die naar glamour streven en daarom in de krant willen.
Daarnaast heb je nog verwarde mensen en misleide pubers en u als politie moet daar niet op schieten, maar het beste in de mens naar boven halen. Door ze psychologisch te martelen met begrijp--confetti en reddingspogingen.
De terrorist overhandigd u dan met en glimlach zijn bomgordel, de verwarde mens zijn mes en de misleide puber zal zeggen: sorry ik zal het nooit meer doen, waar moet ik het gras gaan maaien.
Echt waar.
Dus het terroristen-schieten op u bucket-list kunt u echt wel afvinken en helaas valt het kippetje grillen ook nog tegen.
Het is wachten op betere tijden.

MistaRazista | 20-08-17 | 15:20

Wat is het punt van deze agente? Zwaarbewapende commando's die je op bijna elke straathoek ziet staan in Parijs en Brussel zijn geen garantie voor het voorkomen van een aanslag, waarschijnlijk zelfs contraproductief.

Canalcruiser | 20-08-17 | 15:19

Als je niet snapt wat mevrouw hier bedoeld ben je waarschijnlijk de afgelopen 20 jaar in Nederland niet buiten geweest.

tsjajaja | 20-08-17 | 15:54

Eens Canalcruiser !!

][e||fire | 20-08-17 | 16:47

Ik woon in centrum Amsterdam, griezelig om te zien dat Franse en Belgische coffeeshoptoeristen tot diep in de oude binnenstad kunnen komen met hun auto's zonder enig probleem.

Canalcruiser | 20-08-17 | 19:36

Nu niet direct op ons mondje gevallen, worden wij van zoveel moed toch wel even stil. Chapeau voor deze vrouw, maar wachten haar nu ook de in dit land zo gebruikelijke disciplinaire maatregelen? Mark my words! Yes! Gelukkig voor haar zijn er in dit land ook (nog) genoeg nuchtere en helder en vrij denkenden die hun maatregelen nemen of reeds genomen hebben. Zij zien ook hoe verkleefd en vastgeroest in hun stramme denkraam de "zichzelf verheven voelenden" gewoon "nuttige onnozelen" zijn die zich laten gebruiken. Inderdaad een "elite", Maar dan wel in negatieve zin en niet een om trots op te zijn. Wij nemen zo dadelijk een Nexitje en toosten op deze dappere politieagente. Het ga u goed. Cheers!

Een vrije paling | 20-08-17 | 15:12

Het binnenhof voelt zich veilig met goed getrainde en redelijk bewapende marechaussees. De burger boeit ze niet, behalve als er een verkiezing is en er valse beloftes gedaan moeten worden.

Ik landen als Spanje en Frankrijk haal je het niet zo snel in je hoofd om een grote bek tegen een agent te geven, want dan krijg je gewoon een paar klappen met een stok om je terug op je plaats te zetten. Hier in Nederland is dat totaal anders. Daar moet een agent nog oppassen als hij een relschopper met de lange lat mept. De leidinggevende zijn tegenwoordig meer rampachtig politiekcorrecte politici dan een agent in hart en nieren. Het rechtssysteem functioneert al helemaal niet.

Frits_v_Schuttingen | 20-08-17 | 15:08

Zoals hier al boven gemeld, deze mevrouw kan per direkt haar biezen pakken want dit soort ondermijnend gedrag kan natuurlijk Niet geaccepteerd worden
door de policor pliesieleiding en politiek
Wat we al van mijlen af aan konden zien komen, want critici of klokkenluiders laten we in dit fantastische, volstrekt Niet hypocriete, land stelselmatig als bakstenen vallen, liever nog vervolgt de staat ze nog

Tobi | 20-08-17 | 15:06

Volgens mij heeft Nederland hier voor gekozen, als er morgen verkiezingen zijn gebeurt er gewoon weer hetzelfde je krijgt wat je verdient

Hallo-32 | 20-08-17 | 15:06

De uitverkoop van de "niet"maakbare samenleving. Nederland is al jaren opgeheven. Het is nu een samenraapsel van ellende wat bij elkaar gehouden word met lijm en touw. Het enige dat nog belangrijk is is zo veel mogelijk geld verdienen over de rug van een ander. En dat "wij" gevoel dat je echt nodig hebt om het te redden als natie is er al lang niet meer.
Dus waarom zou Rutte of wie dan ook een fuck geven om de politie? Het is een schijn. Ze wachten met z'n allen in Den haag tot het doek valt waarna ze aanschuiven in Brussel om daar pluche te bezetten.

Ca12ny | 20-08-17 | 15:03

Dit verhaal kost de dame haar baan wegens in diskrediet brengen van haar werkgever. Ze past niet meer in de bij de politie aanwezige sfeer. Bezit niet de vereiste competenties en is niet flexibel genoeg en meer van die onzin. Binnenkort exit-gesprek. Gebeurt vaker als je de waarheid spreekt, worden mensen kwaad.

Stratum | 20-08-17 | 14:57

Zal wel meevallen. Ontslag gaat aangevochten worden bij de bestuursrechter en die houdt niet zo van opperbaasjes bij de politie. Wordt het ontslag niet aangevochten, gaat de kassa voor haar rinkelen. 30 jaar politiedienst is niet niks.

Graaf van Egmont | 20-08-17 | 15:13

Hero Brinkman

Watching the Wheels | 20-08-17 | 14:54

Oh wacht ... agente.

Watching the Wheels | 20-08-17 | 14:54

Deze mevrouw wordt, bij aankomst in Nederland gearresteerd en de rest van haar leven gewaterboard in een verder leegstaande gevangenis.

netniet | 20-08-17 | 14:51

Ik kan mij goed vinden in deze brief, herkenbaar voor mij.
Het beschrijft prima hoe de situatie anno 2017 is met onze politici, en in het verlengde daarvan, de politie.
Het geeft een bijzonder onmachtig gevoel dat politie en andere veiligheidsdiensten niet kunnen doen wat ze nodig achten, want de media, hoewel broodnodig, en politici in ivoren torens maken te vaak uit in hoeverre dit dan oorbaar is. De balans hierin is volkomen zoek. De omgekeerde wereld, lijkt het?
Ik vind het ook goed, dat mevrouw Nuij dit op 'papier' durft te zetten, hulde.

Bernhard de II | 20-08-17 | 14:47

Zo onbewapend is onze politiemacht echt niet.
Ik zie ze om de paar kilometer met zware laser kanonnen langs de wegen staan, terroristen jagen.

Oepsie1234 | 20-08-17 | 14:45

Minister president, welterusten,
droom maar lekker in je mooie Haagse huis,
droom maar niet te veel van al die ongerusten,
die bang zijn voor bommen bui hun thuis.
Denk vooral niet aan die 46 knallen,
op iedere straathoek ligt er weer een krans,
Denk vooral maar dat het mee zal vallen,
hebt u als onze leider weer een kans.

Denk maar niet aan al mensen die daar stonden,
eeuwig angstig in de lange donkere nacht,
door wat wat jou mensen niet voorkomen konden,
Minister President, slaap zacht.

frank87 | 20-08-17 | 14:45

shit, toch nog een typefout: bui -> bij

frank87 | 20-08-17 | 14:47

@lingo star | 20-08-17 | 14:05
Ik had al een linkje gepost over die 'dappere' Rutte die met zijn handen in zijn zakken stond toe te kijken hoe agenten het echte werk uitvoeren ONDANKS (dus niet 'dankzij') het zogenaamde beste kabinet.... blablabla.
Ter compensatie een linkje naar agenten die niet alleen maar bonnen uitdelen : www.youtube.com/watch?v=HIiKX-sOjnY

necrosis | 20-08-17 | 14:43

++

medelmo | 20-08-17 | 15:04

Als ik dit lees kan ik alleen maar huilen. Wat ooit een gezaghebbend overheidsorganisatie was is veranderd in een zelfpijpende typhusbende, incluis het OM, met uitzondering van de keihardwerkende agent die tot aan zijn middel in de shit staat tegen beter weten in.

Eppo | 20-08-17 | 14:42

De afstand tussen de regenten en het volk is onnoemelijk groot.

A.Men | 20-08-17 | 14:42

Gesprek met de korpsleiding in 3, 2, 1...

WernerT | 20-08-17 | 14:38

Gelukkig heb ik alleen maar kogelvrije vesten. En kogelvrije broeken, sokken en schoenen. Snel nog een slokje koffie uit mijn kogelvrije mok.

WernerT | 20-08-17 | 14:41

Die korpsleiding die figuren zoals Elitak anstellen, tsja. Dat is geen leiding, dat zijn slaven van hun lage IQ, wat bloedgeld, hoertjes, de EU en wat dom aanzien.

Mark_D_NL | 20-08-17 | 14:42

In het meest positieve geval zal het gesprek de volgende kern hebben: "Beste Elisa Nuij, fijn dat je er weer bent van vakantie. We hebben je bericht via Facebook gelezen. Er zijn mogelijk meer collega's die er zo over denken en we zijn er mee bezig. Voor nu is het beter om dit niet meer openlijk te bespreken, omdat dit de mogelijke onrust versterkt, waar niemand bij gebaat zal zijn. Laten we afspreken dat we dit onderwerp over een jaartje nog eens terug laten komen bij je beoordelingsgesprek om te bezien wat er verder nog moet gebeuren en om te beoordelen of er al zaken veranderd zijn. We willen immers toch als groep verder? Tot ziens Elisa."

Usuc | 20-08-17 | 14:54
▼ 1 antwoord verborgen

We weten inmiddels toch allemaal dat de politie in west Europa (Rotheram, Hannover, Amsterdam) liever uit politiek correctheid zaken de doofpot instopt dan dat het publiek er mee geconfronteerd wordt? Kijk naar Finland. NOS teletekst had eerst een bericht staan waarop de video met dader 'allahu akbar' gillend vermeld werd. Later die middag was dat bericht al aangepast en was nergens meer vermelding van die video of allahu Akbar te vinden. Dan WEET je (omdat het wél zo was, twittergebruikers toonden die video) dat er een redacteur heeft gepoogd uit politiek correctheid dat te verhullen voor de lezers. Kwaadwillendheid noemen we dat.

Adversary | 20-08-17 | 14:36

Nederlandse politieagenten(-es) dienen zich ongewapend als schietschijf in het gewoel te mengen.
Mochten ze zich toch verdedigen op de een of andere manier, worden ze van racisme en discriminatie ofwel etnisch profileren beschuldigd.
Want onze lichtgetinte broeders zijn altijd het slachtoffer, een rol waarop ze al vanaf hun geboorte hebben geoefend.

mallekater | 20-08-17 | 14:33

Yep en Spaanse knallen eigenhandig 4 van die mafklappers dood... dezelfde functie,maar een wereld van verschil..

Streamertje | 20-08-17 | 16:10

Na veel topics hetzelfde te lezen is er 1 ding wat nog rest.
Beste geen stijl ;wordt het niet tijd voor een referendum over het aanblijven van
M.rutte..?
daar de luis in de pels ,onnodig kwetsend en nodeloos ongefundeerd al eerder een reactie heeft losgemaakt , kan het bij geen reactie van hem op deze oproep van een van zijn geüniformeerde onderdanen wat mij betreft losgaan.
Rutte naar huis sturen!
Het geheel in te vullen door U en indien nodig gesteund door Uw reaguurders .
Ps de rest van het land zal snel volgen ... anders eet ik een hoed( geen aluhoed) en ja dat zal ik dan openbaar doen.

medelmo | 20-08-17 | 14:31

Is er geen werkeloze Sniper die werk zoekt? Misschien even bij dat d66 clubje navragen? Het is maar een idee hoor...

Mark_D_NL | 20-08-17 | 14:59

@ slipsnfter ; met 29 zetels heb je geen meerderheid , toch ?

medelmo | 20-08-17 | 15:09

@medelmo | 20-08-17 | 15:09
Dat niet, maar tel daar de pvda/d66/groenlinks stemmers bij op en je hebt een zeer grote meerderheid.
Vandaar: het volk wil dit allemaal zelf.

Slipsnifter | 20-08-17 | 15:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een jankkramp waarin deze politievrouw geschoten is.
Deze vrouwelijke agente had/moet haar dochter(s) adviseren niet te kiezen voor een carriere bij de Nederlandse politie.
Toen D-Fens 20 jaar geleden nog gewoon William Foster was trok hij na het zien en horen van 15 miljoen mensen van Fluitsma en van Thijn al de conclusie: geen carriere(s) voor onze kids bij een Nederlandse overheidsdienst.

D-Fens_1963 | 20-08-17 | 14:31

Zo heb ik mijn zoon ook geadviseerd om niet bij de politie te gaan. Het was toen al een klerezooi. Een collega van me, ging als kruiwagen voor zijn zoon aan de gang om hem de politie binnen te loodsen. Is gelukt, maar die zoon is nog nooit één dag gelukkig geweest in zijn beroep. De politie is niet meer voor vrije geesten die zich willen inzetten voor de maatschappij. Ze zitten in een keurslijf van do's en don'ts, zonder er nog voor de burger te mogen zijn.

Graaf van Egmont | 20-08-17 | 14:44

Same here,
O.a.toen onze oudste BBT'-er was in 1993 hebben we hem net voor het verlengen van zijn dienstverband uit de klauwen van Joris (LOL!) kunnen redden.
Ik bedoel, in voormalig Joegoslavie zijn we daarna nog wel eens op vakantie geweest.......
En de rest is geschiedenis en , ik ga het nog eens herhalen; ik hoop niet dat ze in voormalig Joegoslavie zo'n 25 jaar voorlopen/liepen.

D-Fens_1963 | 20-08-17 | 15:07

Deze brief zou voor lange tijd bovenaan GS frontpage moeten staan. Onze politie is verlamd door het gezag. Als bij ons een aanslag zou plaatsvinden ben ik bang voor een grote chaos. Daarna dagen misschien weken om de hete brij heen draaien door justitie en media. Wij kunnen dit niet meer aan.

Ik zat net een artikel te lezen over het goede optreden van de Spaanse politie. Binnen no-time ter plaatse. Daders neergeknald. Zelfde dag nog juiste feiten naar buiten toe. Zo moet het. twitter.com/DreigingNL/status/899015109510606849

doskabouter | 20-08-17 | 14:31

Enig idee waarom die zogenaamde tough politieagenten waar je klaarblijkelijk als rappend uitschot niets mee moet uithalen het dan toch niet kunnen voorkomen dat dit geweld plaatsvindt?
Repressie is wat mij betreft een stuk slechter dan een open samenleving waar je naar elkaar wilt luisteren en ruimte geeft, wellicht dat het juist daarom is dat dot bij ons nog niet heeft plaatsgevonden.
Het is een kritisch evenwicht en dat realiseer ik mij ook, maar politieagenten op elke hoek van de straat, keihard straffen en angst inboezemen heeft nog nooit iets opgeleverd, behalve in een dictatuur.....

][e||fire | 20-08-17 | 14:30

De repressie van het probleem niet mogen benoemen bijvoorbeeld?

Usuc | 20-08-17 | 14:45

Waar doen ze het volgens jou dan wel goed Graaf ? USA ? tougher kan het niet worden toch ? zegt 911 je iets. Rusland, waar je al vastzit als je in je broek pist ? Ooit van Bataclan gehoord? Gelul van gasten die ontevreden zijn over hun eigen kut leventje en het niet kunnen hebben als het anderen beter gaat.... ja dan zoek je een zondaar want daar voel je je goed bij...

][e||fire | 20-08-17 | 14:46

@][e||fire | 20-08-17 | 14:30 |
Ja, dat heeft tot nu toe ook zo lekker gewerkt niet? Dat praten, thee drinken etc. Ze lachen je recht in je bek uit. Nee, de volgende keer gewoon gelijk met die lange lat er over. Dan laten ze het na een paar keer wel uit hun hoofd.

Sjefke7807 | 20-08-17 | 19:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Politie is voornamelijk om belasting the heffen en het volk onder de duim te houden. Bizar die liefde voor 'onze' politie.

JensDensen | 20-08-17 | 14:30

Moet je op Dumpert eens kritiek hebben op de politie.... je krijgt meteen een stel schuimbekkende reaguurders op je nek die je nog net niet met de dood bedreigen en hebt binnen de korste keren 40 minnetjes te pakken.
Ik begrijp die discrepantie met GS niet helemaal.

Slipsnifter | 20-08-17 | 14:47

En zolang hier (gelukkig) nog geen aanslag heeft plaats gevonden, veegt lachen bekje zijn kont af aan dit soort van brieven.

FreeVogelaar | 20-08-17 | 14:23

Mevrouw heeft gewoon gelijk. Een agent(e) die in NL 4 terroristen doodschiet met een nep bomgordel, zal helemaal door de mangel worden gedraaid. Zonder enige ruggesteun van leidinggevenden. Het OM zal hem/haar vervolgen wanneer de MSM dat eisen, En dat zullen ze, want dode moslims. En de rechters gaan zich daar eens maandenlang over buigen en elke regel uit de geweldsinstructie onder een vergrootglas leggen.
Wie weet wat Erik O heeft moeten ondergaan in nota bene oorlogsgebied, weet wat een agent(e) hier te wachten staat.

Graaf van Egmont | 20-08-17 | 14:22

Rutte wederom diep geschokt en verbijsterend, maar blijft door dutten tot de volgende aanslag, een schrale troost formatiepunt van formaat op scholen gaat men het Wilhemus uit het hoofd leren. Enne die politievrouw moet direct geridderd worden voor haar helderheid en moed.

Goedverdoemme | 20-08-17 | 14:21

Dat "linkje naar de bron" brengt mij naar ene Joshua Witt, met ook een best apart verhaal.
Ben ik de enige?

SaintNick | 20-08-17 | 14:20

Hier ook

namensmijnhond | 20-08-17 | 14:55

Daarom een advies aan Wilders, trek geen grote bek meer open over een bepaalde bevolkingsgroep, maar doe een voorstel voor een betere betaling voor de straatagent. Daar kan je onder de bestaande omstandigheden óók mee scoren.
Sorry als iemand anders dit in dit topic heeft voorgesteld, zelf heb ik het al eens eerder geroepen.

hotnot | 20-08-17 | 14:20

De sluiting van politiebureaus levert fors meer geld op dan verwacht. Toch gebruikt de korpsleiding de opbrengst niet om vestigingen open te houden. De toekomst is aan het 'pop-upbureau' in een café of tent. Dus binnen kort kun je dronken aangifte doen of op de camping.

FreeVogelaar | 20-08-17 | 14:30

Of een politieagent die niks mag van het rechterlijke macht nou veel of weinig verdient, het maakt geen verschil. Wetten moeten aangepast worden (strenger), rechters vervangen, en de agent moet beter beschermd worden. Als agenten massaal vinden dat ze te weinig betaald werden, dan waren ze geen agent geworden in de eerste plaats. Tuurlijk mag het altijd meer, maar dat geldt voor elke werknemer/belastingbetaler.

Usuc | 20-08-17 | 14:42

Boudewijn de Groot kan zo zijn jaren 60 hit Welterusten Mijnheer De President afstoffen, tekstueel hier en daar wat aanpassen en weer uitbrengen.

Zenzeo | 20-08-17 | 14:20

Volgens mij een bezoek ward aan Elisa voor een GeenStijl item.
Ik hoop dat de plaatselijke politieleiding daar ook bij betrokken kan worden, want voor je het weet heeft zoiets vervelende consequenties voor zo'n assertieve, toegewijde politiebeambte.

Gerf | 20-08-17 | 14:18

Lees vooral niet heen over de rol van de media zoals de agente aangeeft. Ook hierin heeft ze volkomen gelijk. Doordat we geen onafhankelijke media meer hebben maar slechts opinie-vormers (ten gunste van links-gedachtengoed) halen de feiten tegenwoordig allang niet meer het nieuws.Het weglaten van immigratie-komaf wordt als eerste verzwegen, en inderdaad de rest wordt ook rooskleurig verdraaid om maar vooral niet slecht te denken over bepaalde bevolkingsgroepen.

Het is walgelijk allemaal maar het is 2017. We hebben het allemaal samen zover laten komen.
Stem wijzer!

Bali Lovert | 20-08-17 | 14:15

Heeft niets met propaganda te maken. De media zijn compleet uitgehold waardoor er vrijwel geen geld meer is om eigen onderzoek te doen. Bovendien is het een feit dat de meeste journalisten links van D66 zitten. Heeft alles te maken met de afkeer van politiek rechts tegenover de 'linkse' media. Dit effect versterkt zichzelf zo. Daarnaast hebben wij maar weinig uitgesproken linkse media hoor. Alleen de Volkskrant en Vara-BNN zou ik een socialistisch signatuur geven. Rechtse media daarentegen, zoals de Telegraaf en WNL doen het goed.
Inhakend op uw immigratie achtergrond opmerking. Ik werk in de media en kan enkel uit eigen ervaring spreken: je vermeldt eigenlijk nooit de achtergrond van daders omdat je anders bij iedere crimineel de nationaliteit zou moeten vermelden om een 'eerlijk' beeld te geven. Dat is bijzonder onpraktisch, zo niet onmogelijk. Daarnaast, als je het enkel vermeldt bij niet Nederlandse etniciteiten bevestig je constant vooroordelen van je lezer terwijl die niet geheel terecht zijn. De meeste criminelen komen (percentuele gezien) uit ons eigen koninkrijk: de Nederlandse Antillen.

Koning_poephoofd | 20-08-17 | 14:30

Ik vraag me vaak af of de media nog in vrijheid zijn werk kan doen. Wat die soms uitkramen of krampachtig verdoezelen maakt mij ongerust. Is er geen vertrouwelijk document met wat ze wel en niet moeten zeggen.

doskabouter | 20-08-17 | 14:37

Duidelijke taal, daar zou je niets tegen in moeten kunnen brengen, maar onze politici kennende zullen ze er vast wel weer een rotsmoes op kunnen verzinnen.

kanon0503 | 20-08-17 | 14:13

Deze mevrouw heeft heel wat meer ballen dan Markie! Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en het begint in politiek correct Europa danig te meuren....

benjeallanggek | 20-08-17 | 14:11

Overigens is het betoog van deze persoon in het artikel aan dove mans oren gericht. Een MP die nog steeds over zijn geaardheid twijfelt/er niet voor uit de kast durft te komen, ongehuwd is en als die lachende meeloper van vroeger uit je klas overkomt. En de hoogste baas van het leger is een omhooggevallen secretaresse die zichzelf tijdens een 2 daagse trip naar Ibiza compleet verloor en ongediciplineerd zichzelf samen met Rutger Castricum in coma dronk.

Spaanse Peetvader | 20-08-17 | 14:11

Je Bedoelt dat meisje Hennis? Die heeft toch wel een paar jaar Schoevers gehad hoor. Je wordt niet zomaar minister. In een nieuw kabinet wil ze graag minister Buza worden lees ik vaak. God behoede ons voor dit soort nitwitten met die botox look.

hans6100 | 20-08-17 | 14:21

Jij bent ook zo'n simpele ziel die denkt dat alle vrijgezelle mannen altijd homo zijn en alle getrouwde mannen altijd hetero? Ik zou graag een euro krijgen voor elke man die met de eerste de beste vrouw getrouwd is, alleen maar om zijn ware geaardheid te verbergen, en ook een euro voor elke vrijgezelle hetero-man die gewoon geen zin heeft in het gezeik van een relatie...

Brou Is Back | 20-08-17 | 17:01

De Marechaussee die op wacht staat bij het Tweede Kamergebouw en enkele ministeries moeten hun geweer in de afgesloten auto laten liggen. Bron TV West www.omroepwest.nl/nieuws/3012386/We-z...

Citaat: ''[..]Opvallend is dat de marechaussee deze machinegeweren wel heeft, maar ze liggen in de auto's die verderop geparkeerd staan. 'Als er echt stront aan de knikker is, kun je daar natuurlijk nooit op tijd bij', lacht Jurriëns. Debie denkt dat de wapens niet zichtbaar gedragen worden, omdat de geweren er nogal bedreigend uitzien.

'Grote geweren passen niet in straatbeeld'

Volgens de vakbond heeft burgemeester Van Aartsen van Den Haag hier een rol in gehad. 'Hij zou de grote geweren niet in het straatbeeld vinden passen,' zegt Jurriëns.[..]"

theo-is-dood | 20-08-17 | 14:11

Het is als de drie aapjes Mizaru, die zijn oogjes bedekt en geen kwaad ziet; Kikazaru, die zijn oortjes dichthoudt en van geen kwaad wil horen en tenslotte Iwazaru, die zijn bekkie stijf dichthoudt en om niet kwaad te spreken.

squadra | 20-08-17 | 14:18

Toen ik nog koeriersdienst deed en elke nacht de Franse grens overstak toen deze nog niet echt open was (Schengen was er al een paar jaar, maar de Gendarmerie stond nog steeds aan de grens), had ik echt wel respect voor die dubbelloopsgeweren aan hun broekspijp.
Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om met een bloedgang door dat poortje te scheuren.
Gewoon vriendelijk bonjour zeggen deed wonderen.

Bijtendehond | 20-08-17 | 14:52

Hardrijders hebben uiteraard een hogere prioriteit in Nederland.

24^7 | 20-08-17 | 14:08

Doet me denken aan een gesprek op cafeweltschmertz; Joost Niemoller met Peter Siebelt over wie er achter Klaver aan de touwtjes trekt. Heel interessant. De politie passeert ook in dat gesprek. Hangt aan dezelfde touwtjes.
Overigens alle respect voor de politiemannen en vrouwen. Hoe er met hen en hun taak wordt omgegaan is vaak ronduit schandalig.

Lotus15 | 20-08-17 | 14:08

De NL politietop is volledig geinfiltreerd door het partijkartel. allerelei PVDA pf D66 georienteerde bestuurders(geen dienders) die geobsedeerd zijn met deugen, slachtofferschap, verbinden, inclusiviteit. we zijn niet ver meer verwijderd van de jaren 30, toen zowel communisten als fascisten doken in de morele, culturele leemte die ontstond daar waar de overheid faalde of zich terugtrok.

Progresievelng | 20-08-17 | 14:07

Dames en heren, niet zo zeuren hier in de comments. Nederland is veilig; elke jager en sportschutter wordt tenslotte een maal per jaar onaangekondigd door de politie thuis gecontroleerd.

theo-is-dood | 20-08-17 | 14:06

Bij mij wandelen ze ook wel eens binnen als sportschutter zijnde. Geen enkel probleem mee. Wel fijn om te weten dat als de pleuris hier uitbreekt, ik nog wel iets achter de hand heb.........

Ommezwaai | 20-08-17 | 14:19

Rutte was onlangs nog op visite bij de politie in Rotterdam. Niet op bureau maar ter plekke bij de actie, hopelijk leert hij er wat van.

lingo star | 20-08-17 | 14:05

Is het ook de schuld van links dat de helft van de agenten obees is? Lastig rennen hoor met een bierbuik.

Rubberfetisj | 20-08-17 | 14:04

Ze gaan eten uit frustratie denk ik.

hans6100 | 20-08-17 | 14:12

Als je mag schieten, hoef je niet te rennen.

Ab_de_Slam | 20-08-17 | 14:18

Het valt me de laatste jaren trouwens wel op, dat ik steeds minder politiewagens zie rijden, en wanneer ik er een zie staat hij meestal stil bij een of andere shoarmatent of supermarkt waar ze dan even later met een tas vol vreten uit vandaan komen.
En als je ze belt met een probleem komen ze gewoon niet opdagen, wegens "onderbezetting" of "drukte".
Ik heb er al jaren geen vertrouwen meer in.

Slipsnifter | 20-08-17 | 14:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Mark de Hyena zal wel weer gaan hinniken als een lam paard na het lezen van het verhaal van deze agent.
Ik moet zeggen, je moet wel knettergek of suïcidaal zijn als je in een politie-uniform zonder vuurwapen de straat op gaat dezer dagen.
Zonder uniform zou ik het trouwens ook niet aanraden.
Zou zo'n Rutte zich niet kapot schamen voor de ellende die hij aanricht met zijn politieke medeplichtigen?

kempenaer | 20-08-17 | 14:04

Nee hij geniet van landje slopen.
lachend naar de afgrond leiden , minerva doelstelling nr 1

medelmo | 20-08-17 | 14:19

Zolang een agent zich laat uitschelden door een groepje medelanders en het door de politiek onmogelijk wordt gemaakt om ongestraft met de harde hand op te treden, krijgen ze nooit het respect dat ze verdienen.

je suis bier | 20-08-17 | 14:01

Wedden dat ie moet lachen hierom?
Hij kan namelijk niet anders.....

En áls het dan misgaat ooit komt hij met onderste steen vacuumbom theorien en daarna is iedereen weer vrolijk en stemt op hem..... zodat ie verder kan met .... lachen

Bali Lovert | 20-08-17 | 13:58

Het lijkt me inmiddels wel duidelijjk (referendum etc.) dat Rutte niet zo heel veel op heeft met het "gewone volk".
Ieder brief/mail aan hem gericht lijkt me dan ook verspilde moeite.
Dit geldt trouwens niet alleen voor Rutte, maar voor 99% van "onze" politici.

Slipsnifter | 20-08-17 | 13:58

Tja ... ik weet nog, we willen meer blauw op straat ...
Wat krijg je van de (r)overheid, incompetente BOA's en ander soort flits figuren welk het doel hebben de burger het leven zuur te maken.
Nee, je bent hier beter af als crimineel ...
Maar stem rustig verder op dit incompetente zooitje ...
.
Minister President, slaap zacht.

FapMaster | 20-08-17 | 13:58

Zelfs dat zachte slapen zou je hem toch niet meer toewensen.

watmagjenogwel | 20-08-17 | 16:26

Sinds de jaren 80 is de politie in fte-load toegenomen van 25.000 naar 60.000 man met omgekeerd evenredig effect op de opsporingsresultaten. Alleen statistische manipulaties laten dat er een beetje anders uitzien.
Tien miljoen bonnen voor een paar kilometer te hard enerzijds en een totale uitlevering aan de drugsmaffia in Brabant en Limburg en de mocro- en albanezen in de grote steden. Alleen in schijn is dit nog een rechtsstaat.
De politie is de grootste werkgever van Nederland en in constante reorganisatie. Na de invoering van de nationale politie zijn er 12.000 man die bezwaar hebben ingediend naar de toegewezen functie, die vaak op tientallen kilometers van huis en oude dienstkring af ligt.
Het platteland, dat is alles buiten de vesting Holland, ligt helemaal onbeschermd. Op bestelling wordt opgehaald door oostblokbendes, terwijl in het bos de chemicalien van de xtcfabrieken worden geloosd.
Een volk dat kiest voor de partijen die goed zijn voor het verraad van Kunduz en het negeerakkoord krijgt wat het verdient. Ook in politiezorg.

Glasgow Argus | 20-08-17 | 13:58

Helaas is het een feit. Deze regering is een grote poppenkast en vertoont de symptomen van PTTS:

Vermijden van plaatsen, mensen, situaties, gevoelens, activiteiten en gedachten die herinneren aan het trauma.

Verlies van interesse in het leven en activiteiten.

Emotioneel afgevlakt.

Onvermogen om belangrijke trauma gerelateerde informatie te herinneren.

Moeite met toekomst perspectief

Viva_La_Revolucion | 20-08-17 | 13:57

Allemaal het gevolg van 40 jaar links beleid waar onder Rutte maar ook al eerder de VVD haar roots heeft verlaten. Duizenden militairen - w.o. mijn echtgenoot - stemden jaren lang op de VVD vanwege het feit dat de VVD hart had voor Defensie. Ons leger is door de kabinetten Rutte (verder) tot tot op de grond toe afgebroken.

En wat dat 'geen respect hebben' betreft: allemaal eigen schuld van de bevolking. Alles wat goed was werd overboord gegooid, fatsoen hoefde niet meer, de vuile was werd op straat gegooid i.p.v. binnengehouden, de leraar werd 'Kees of Jan', (niet eens *meneer* Kees) genoemd. Wanneer kinderen geen enkel respect meer hebben voor ouderen, leraren, politie enz. (want dat is ze nooit geleerd) is het toch volkomen logisch dat ze ook tijdens hun volwassen leven niet weten wat respect is? De leraren/politie en noem maar op hebben daar zelf 100% aan meegewerkt dus nu jammeren? Kom op zeg.

Dit is NIET meer terug te draaien. Dus hoeveel respect ik ook voor deze agente heb, ze speelt een op voorhand verloren wedstrijd. De politietop buigt en knielt voor de maangod en zijn aanhangers en kan dus niet meer serieus worden genomen. Een volk dat voor tirannen (en vul voor tirannen maar gewoon de islam in) zwicht, ZAL meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Nog even wat de politie betreft: als ik de filmpjes zie waarin agenten zwaar voor schut worden gezet door (meestal) islamieten en daar nog dom bij staan te lachen ook i.p.v. ze achterin de politieauto te sleuren en in de cel te gooien - vanwege belediging van een ambtenaar in functie - dan heb ik geen teiltje nodig om te kotsen maar een badkuip.

Lupuslupus | 20-08-17 | 13:57

Zo is het. Strijd is allang verloren. Maar ik moet de opmerking plaatsen dat iedere agent altijd nog een eigen eer en geweten zou moeten hebben. Als hij niet serieus wordt genomen door tuig kan hij zelf bepalen hoe zwaar hij ingrijpt. Dat hij daar later door de linkse korpsleiding voor gestraft wordt is misschien onvermijdelijk, maar het schept wel een voorbeeld voor andere agenten.
Ik heb het al jaren gezegd als ik in Nederland ben merk ik het verschil ook tussen Nl en Spanje, maar de agent zelf is de uitvoerende niet die slappe korpsleiding. Moet jij eens zien hoe snel we er versndering optreed als lager in rang uit zichzelf harder gaan optreden en er georganiseerd verzet komt tegen de slappe politiek/wetgevers/rechters.
Daarom vind ik de op straat lopende agenten ook zelf deels verantwoordelijk voor deze ontstane situatie.

Spaanse Peetvader | 20-08-17 | 14:06

Herkenbaar verhaal.

kempenaer | 20-08-17 | 14:07

"Politie en justitie in Amsterdam zien een visumplicht voor Albanezen als een mogelijkheid om de snelle opmars van criminele Albanezen in Nederland tegen te gaan. Uit een analyse van de criminaliteitscijfers blijkt dat het aantal Albanese verdachten afgelopen jaar is verdubbeld. Albanese criminelen houden zich vooral bezig met drugshandel en witwassen. Sinds 2016 zijn 36 onderzoeken gestart (..)."
bron: www.ad.nl/amsterdam/visumplicht-tegen-...

Alleen is de vraag wat de mensenrechtenorganisaties hier van vinden en hoe het Europese Hof voor de Rechten van de Mens hier tegenover staat. Want dit is natuurlijk pure racisme en pure discriminatie!

En verder vind ik dat schrijver (g) en haar collega's (g) dan ook maar eens moeten stoppen met zich voor dat karretje te laten spannen van de (falende) overhead en (dito) overheid. Ga staken, houdt stiptheidsacties, hang spandoeken op aan de gevel van je politiebureau. En als dat niet mag van de wet, begin dan eens met die wet aan je laars te lappen, zeker als de veiligheid van de diender (g) en burger (g) in het gedrang dreigt te komen. Nood breekt wet. Maar dat is maar mijn mening.

kweethetooknietbeter | 20-08-17 | 13:56

Het is niet alleen het terrorisme maar ook gewoon de kleine criminaliteit waar de pliesie geen deuk in een pak boter slaat en dat heeft niets te maken met de vrees voor represailles. De wet moet worden aangepast en agenten moeten zelf ook gewoon meer kordaat optreden. Zo lang inbrekers bijvoorbeeld toestemming moeten verlenen om gestolen goederen terug te geven en proportioneel geweld betekent dat je een inbreker je huis mag uit duwen als je hem maar geen pijn doet dan moet er iets gebeuren met de wetgeving. Als de norm is dat er maar zoveel mogelijk boetes worden uitgeschreven maar diefstal en inbraakzaken blijven liggen dan moet de politiek de juiste prio's definiëren. Als je ziet dat agenten niets durven te doen als een tokkie een grote bek op zet maar zelf gewoon zijn auto dubbel parkeert als hij even Chinees gaat halen voor zichzelf en zijn collega's dan ligt er ook nog een grote verantwoordelijkheid bij de agent zelf om respect af te dwingen.

Claude Jacque | 20-08-17 | 13:55

Dit dus. Er wordt hier nog gewerkt met een wetboek uit het jaar Kruik terwijl de wereld heden ten dage lichtjaren verschilt met toen. Daar zal dus, net als bij de politie, eens heel flink de bezem door moeten. En het ligt niet aan de agent op straat. Die krijgt van hogerhand te horen wat hij wel, en vooral níet mag doen. Doet hij dat toch...

Sjefke7807 | 20-08-17 | 19:04
-weggejorist-
BMW320 | 20-08-17 | 13:55

Spijt me zeer voor deze ongetwijfeld goed-bedoelende agente, maar de politie straalt geen gezag uit, heeft veel te lang naar de linkse PvdA/Groenlinks/D'66 grachtengordel-elite geluisterd en nu "plukken we daar de vruchten van". Meneer en mevrouw Moslim was jarenlang zielig, achtergesteld, kansloos, gediscrimineerd volk dat je met veel theedrinken meer bij de (ongelovige) maatschappij moest betrekken (die zij juist verachten), terwijl de ogen heel lang gesloten werden voor het doorgroeien van de Mocro-maffia, de tuig-koters die op straat rondhangen en wat geld bijverdienen door witte koters vol te douwen met drugs, overvalletjes te plegen op blanke rijke middenstanders of gewoon op een negatieve wijze hun onderdrukte gevoelentjes te uiten met hun minderwaardigheidsgevoel waar 90% last van heeft. De verziekte maatschappij waar meneer en mevrouw agent zich geen raad weet met alle aangiftes, maar tegelijkertijd loopt te juichen dat zogenaamd de misdaadcijfers en het aantal gedetineerden dalen. Hoe blind dacht de politie dat Nederlanders zijn? Hoe lang denkt de politie het gewone volk voor de gek te houden? Hoeveel kneuzen moeten er nog aan het roer gezet worden om de Islamisering erdoor te drukken? www.parool.nl/amsterdam/politie-amste...

Jan Gordelroos | 20-08-17 | 13:55

niet klagen maar... die dame die de (beste en nu ook langst zittende).. recordje Mark!.. minister president Rutte II via social media wat vraagt kan maandag als 1e werk na haar verkansie zich melden bij den chef!

fikkieblijf! | 20-08-17 | 13:50

de promotie van de chef's staat op het spel.
klimmen over de rug van je collega's .
politiek bedrijven over ruggen van burgers,s gevoel van veiligheid .
Touwtje uit de deur =aanleiding geven tot diefstal.
dief vrij ,bestolene gestraft.

medelmo | 20-08-17 | 13:50

Hoezo onbewapend? Agenten zijn uitgerust met een lasergun zodat ze iedere wegpiraat die wel 4 km/u te hard rijdt eens even kunnen aanpakken. Daar gaat het mis. Hou je als agent eens bezig met echte politiezaken in plaats van de collectezak voor de roverheid te willen spelen.

kommabijmebinnen | 20-08-17 | 13:48

Er is iemand die na haar vakantie op " gesprek " mag komen!

thekolere | 20-08-17 | 13:46

En bij Dwdd enzo ....

medelmo | 20-08-17 | 13:51

Vooral niet bij DWDD!! Daar geldt:
Multikul = heilig
Politie = r/f acistich
Criminelen zijn eigenlijk onbegrepen lieverds
de rechtse blanke man = fout.

klimgek | 20-08-17 | 14:35

Respect voor het verhaal van de agente. Maar respect voor onze agenten is er al jaren niet meer. ''De politie is je beste vriend'' daar is het toen misgegaan. Wellicht hielp die softe aanpak destijds nog in een meer homogene samenleving. Bepaalde groepen hebben gewoon een Martin Gaus hondentraining nodig, korthouden en luisteren naar de baas want anders. Kan me nog een discussie herinneren zo'n 20 jaar gelden op tv bij Catharine ofzo, die Marrokaantjes gaven dat zelf ook aan, in Marokko krijg je een pak slaag als je niet luistert, de agent kreeg een rode kop, begreep het niet. Wilde niet door angst respect afdwingen, nee, dat is inderdaad gelukt om geen respect meer af te dwingen.

Verwarde_man | 20-08-17 | 13:43

Agent met wapen = mbo 4 en 3 jaar opleiding. Agent/Surveillant zonder wapen = mbo 2 en 1,5 jaar opleiding. Houden zo zou ik zeggen gezien de beschikbare tijdsbesteding en aandacht voor schietvaardigheid of meer agenten op straat ipv surveillanten

HetOorAakel | 20-08-17 | 13:43

Een sportschutter (eventueel zonder scholing) kan kopen wat die wil.

Usuc | 20-08-17 | 14:19
-weggejorist-
Ommezwaai | 20-08-17 | 14:25

Maar wat heeft de opleiding nu met tijd reserveren of trainen met vuurwapens te maken? @Usuc, ik zou als verlofhouder wel een volautomatische AR15 of AK47 willen hebben... Maar dat is voor ons niet te koop, deze wapens zijn alleen in grote getalen verkrijgbaar voor kansenparels en Albanezen...

Ommezwaai | 20-08-17 | 14:25
▼ 2 antwoorden verborgen

*Traantje wegpinkt*
Als vijftiger heb ik aardig kunnen zien hoe onze politie verworden is tot een hoopje graaiers in dienst van de (r)overheid. Bonnen uitschrijven, bureauwerk en auto's flitsen zijn zo'n beetje de belangrijkste taken volgens de dames en heren in Den Haag.
Ik geloof oprecht dat de meerderheid van de agenten dit helemaal niets vindt, maar orders zijn orders...
En pak je iemand een keer een beetje (te) hard aan, dan sta je onmiddellijk voor het gerecht.
.
Begin jaren tachtig, toen Ommezwaai nog vrolijk puberde, heb ik een ongelofelijk pak slaag gehad van oom agent. U raadt het al, daarna nooit meer zo'n dergelijke streek uitgehaald. "Wie niet luistern wil, moet maar voelen" was in die tijd de regel. Ik geloof absoluut dat harder optreden tegen allerlei raddraaiers en kansenparels nodig is.

Ommezwaai | 20-08-17 | 13:42

Hulde!

Kokhalsreflex | 20-08-17 | 13:42

Mark Rutte die zegt: we moeten gewoon verder leven.....
Het is maar een aanslag. Vertel dat de nabestaanden van de slachtoffers maar..... Mark Rutte!! De politie in Nederland mag zich, wat mij betreft, tot op de tanden bewapenen. De politiek is hier zo naïef, daar word je gewoon moedeloos van.
En daarna volgt de rechterlijke macht ook nog, die vindt dat je terroristen die terugkomen niet mag vastzetten. We worden er voor gestraft dat is mijn verwachting.... En dan horen we dit soort commentaar van die pluche-zitters !!!!!!!!
De politie agente zal heus weten waar ze het over heeft.
Beter dan Mark

AnnaJL | 20-08-17 | 13:41

Ze zijn écht niet naief hoor Het enige wat belangrijk is is hun carriere, Op de gewone paupers kijken we neer vanuit ons high tech beveiligde 2e kamer! Het vullis op straat zoekt het maar uit. Als er een aanslag komt doen ze huilie huilie en zijn "verbijsterd en geschokt!"

hans6100 | 20-08-17 | 14:10

Smekend: Er moeten meer moslims komen bij de politie. Hoofddoek ? Graag !
Want dan zijn we lief en geen nazi.
We leven in angst. En als het moeilijk wordt gaan we maar snel op Trump beginnen. Leidt zo lekker af voor het gepeupel.

Kamervraag | 20-08-17 | 13:40

Hoezo "onbewapend de straat op?" Nederlandse agenten zijn toch zwaar bewapend met een bonnenboekje?

Xirdalan | 20-08-17 | 13:39

je kan beter een brief naar sinterklaas schrijven

eriksweet | 20-08-17 | 13:38

Een lintje voor deze vrouw ! Een haarscherpe weergave van wat er in Nederland mis is in het politieapparaat als rechtstreeks gevolg van de heersende politiekcorrecte waanzin.

krelus | 20-08-17 | 13:37

Werken bij de politie in een opkomende dictatuur en je dan afvragen waarom de politie praktisch ongewapend rondloopt.
Iemand bekent met de term "usefull idiot" van Yuri Bezmenof.
Mocht iemand zijn oplossing willen horen,
www.youtube.com/watch?v=kDKGvg6HeyY&a...

MogeWijEveOvergeve | 20-08-17 | 13:36

Mevrouw schrijft precies zoals het is, de politie dwingt geen respect meer af, is vleugellam, afgezakt tot een een soort padvinderij ! moslim terreur gaat u gang, vrij spel! Ondertussen is de Min Pres niet weg te krijgen! Defensie idem, ook zo'n voorbeeld hoe het niet moet! Nederland kan geen vuist meer maken, niet eens meer behoorlijk aan haar NATO verplichting voldoen! Wat er nog niet kapot was, is onder deze langst zittende Min Pres van na WO II grondig gesloopt! Min Pres niet gestoord door enige schaamte ging vorige week de soldaten bezoeken aan de Baltisch grens!

Lexus01 | 20-08-17 | 13:35

Ja, want Rusland is de bedreiging volgens deze malloten. Ondertussen gaan de moslimterroristen vrolijk verder met aanslagen op onschuldige mensen. Want dat zijn het: onschuldige mensen.
Voor de oorlog (Syrië, Afghanistan, Irak, etc etc. moeten ze bij de politiek zijn! en niet bij de burgers waarvan de meerderheid TEGEN oorlog is

AnnaJL | 20-08-17 | 13:45

van waarvandaan ik een inwoner sprak die glimlachend riep "niets aan de hand , allemaal politiek ,we zijn nog steeds de beste vrienden met onze buren de russen en werken beiden over beide grenzen.
Nato speelt een spel , omdat poetin niet mee wil doen aan NWO enzo .
aldus sprak een Letse .

medelmo | 20-08-17 | 13:46

Wij worden beschermd door militairen die "pang pang" roepen en agenten die dit met een vingerpistool doen. Gelukkig heeft de staat hier een geweldsmonopolie.

DodoVanNooitgedacht | 20-08-17 | 13:33

Ik ben het niet vaak 100% eens met iemand maar in dit geval van de agente dus wel. Want dat het gezag van de politie de laatste jaren tot een dieptepunt is gedaald, geldt ook voor docenten in het onderwijs waar je vervelende leerlingen niet vervelend mag noemen en waar het not done is om strafwerk uit te delen of etters uit de klas te verwijderen uit angst voor reprimandes van leidinggevenden of toenemende e-mailterreur van zeikende ouders.
Daarom van mijn kant veel respect voor de Spaanse agente die eigenhandig vier terroristen naar het hiernamaals bracht. Want in Zuid-Europese landen heeft men nog wel respect voor agenten en docenten die dagelijks tot hun knieën in de stront staan.

mohammmedtriplem | 20-08-17 | 13:32

Juist. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat de-escaleren als de zaak al lang en breed geëscaleerd is. Door-escaleren, en laten zijn dat het gezag de langste adem heeft. Vervelend in de klas? Strafwerk. Doe je dat niet en blijf je vervelend? Naar de rector. Nog steeds lastig? Schorsen. Hetzelfde voor lui die lastig zijn op straat. En ik ben absoluut geen fan van Amerikaanse toestanden waar men soms uit angst hyperbeleefd is tegen agenten die als een soort machtswellustelingen met de burgers die zij horen te beschermen sollen. Maar als zo'n burger vervelend wordt, mag je daar best wat van zeggen. En wordt hij hinderlijk, dan grijp je in, pak je hem op, neem je hem even mee. Wordt zo'n straatjoch of kutleerling daar beter van? Nee, daar maak ik mij geen enkele illusie over. Maar wellicht bedenkt de volgende geinponem zich wel 2x voordat ook hij vervelend doet. Voorbeelden stellen.

Muxje | 20-08-17 | 13:51

Niet alleen de politie maar vooral de burger wil een politiemacht of ander bevoegd gezag zoals leger, speciale eenheden die de burgers beschermen en ook de ruimte hebben om hun taak te doen zonder bang te hoeven zijn zelf aangeklaagd te worden. We leven in een land dat wordt geregeerd door watjes die criminelen beschermen en hun (potentiële) slachtoffers niet.

Rheia | 20-08-17 | 13:30

Je moest eens weten. Die speciale eenheden zijn er echt wel. Meestal lig je dan in je rem- slaap en word je wakker met een laars in je nek. Als het goed is lees je er over wanneer ze het verkeerde adres hebben bezocht.

Teleo | 20-08-17 | 13:53

Van betrouwbare bronnen gehoord hoe het gaat als er weer een memo op de bureaus neerdaalt van hogerhand, altijd weer een restrictie, stap voor stap minder autonomie, de bewuste memo gaat ongelezen de papier versnipperaar in wegens volslagen idiotie van die welzijnswerkers die commissaris of hoger heten!

lanexx | 20-08-17 | 13:30

Wat een lef om in de huidige policore maatschappij je nek publiekelijk enigszins uit te steken. kudo.

BP Richfield | 20-08-17 | 13:29

Nederland is te klein als doortastend politieoptreden neigt naar etnisch profileren en een snel getrokken racismekaart wordt door de politiek - én door te veel politiechefjes - gezien als de boer bij klaverjassen. Bijzonder dapper dat mevrouw Nuij e.e.a. durft te verwoorden, al vrees is dat haar carrièrekansen inmiddels tot nul gereduceerd zijn.

DasNouJammer | 20-08-17 | 13:29

Als de politie niet langer kan, mag, wil instaan voor de veiligheid van burgers, dan is het logische gevolg dat burgers het zelf gaan organiseren. Ik denk te weten wat volgens de politiek de voorkeur verdient. Maar ze handelen tegengesteld. Onbegrijpelijk.

squadra | 20-08-17 | 13:29

Even terzijde. Weet iemand hoe je een werkend linkje in je comment geplaatst krijgt?

Ichneumonidae | 20-08-17 | 13:29

Linkje direct achter je tekst plakken, dus geen nieuwe regel.

Dandruff | 20-08-17 | 13:36

of spatie voorvoegen aan nieuwe regel.

medelmo | 20-08-17 | 13:42

Het stuk klopt als een bus. Maar NL wil het zo, helaas, anders was er in maart 2017 voor de 2e kamer wel een andere uitslag geweest.

IkBetaalNixMeer | 20-08-17 | 13:28

Helemaal mee eens, lees het boek Judas maar even om te weten te komen waar onze criminelen nou echt respect voor hebben, en dat is in de laatste plaats de politie.

Kees_Pieter | 20-08-17 | 13:28

Naast zwaar ondergewaardeerd ook onderbetaald. Net als haar surveillerende dochter, onderwijzers, zorgenden etc etc. Mensen die de mouwen opstropen voor de maatschappij. Die mocro adviseur in Adam pakt wel 16pm. Prioriteiten iemand?

deNettobetaler | 20-08-17 | 13:28

Niet overdrijven hoor! Kopvod Elatik doet het "slechts"voor 12.500 per maand.

hans6100 | 20-08-17 | 14:19

Rutte gaat natuurlijk roepen dat "onze" aanpak succes heeft daar er hier, in tegenstelling tot de meeste andere EU landen, nog geen aanslag is gepleegd.

Moet zeggen dat dat mij ook verbaasd maar dat ik niet het gevoel heb dat het komt door de aanpak van politie met fluwelen handschoentjes. Maar zou het verkeerd kunnen hebben. Meebuigen zou kunnen helpen, maar als dat al zo is dan is dat slechts uitstel ben ik bang.

Mr Ker | 20-08-17 | 13:26

Mr. Ker, zoals hierboven reeds is vermeld, er is reeds een aanslag gepleegd in A'dam.
Als iedereen nou maar naar de MSM blijft kijken en luisteren, komt het niet goed.

watmagjenogwel | 20-08-17 | 16:09

Helemaal waar. Maar Rubberen Rutte kijkt weg of lacht weg. Dus er gebeurt niets.

matatwork | 20-08-17 | 13:25

CoJoNes | 20-08-17 | 13:19
Met jouw nick ben je wel de aangewezen persoon om over Barcelona etc. te ouwehoeren;).

Ichneumonidae | 20-08-17 | 13:24

De politie in Nederland is slechts een verlengstuk van de belastingdienst.
Met dank aan "onze" roverheid.
Echt optreden mogen ze al lang niet meer.
De wapenstok, voor zover nog aanwezig, gebruikt men nog zelden.
De roverheid blijft nieuwe fratsen verzinnen voor onze politie.
Ver, ver verwijdert van kerntaken.
Zullen we ooit terugkeren naar de tijd dat agenten weer respect krijgen van ons?
Misschien na de onvermijdelijke burgeropstand, als alles weer kan worden bijgesteld naar een nieuw nulpunt?

Tilburgse bluf | 20-08-17 | 13:22

Precies, bij de NL politie draait alles om 'geld verdienen' d.m.v. onzinboetes en flitsen. Een aangifte opnemen? Oei oei, da's moeilijk! Misdaden oplossen? "Te weinig personeel." Nee, vind je het gek, dat personeel loopt allemaal op straat boetes uit te delen i.p.v. criminelen achter de tralies te krijgen.

Xirdalan | 20-08-17 | 13:46

Ja belachelijk dat onze leiders er zo laks onder blijven.

Ze zouden ook Irak kunnen binnenvallen. Voor de derde keer.

Bakito | 20-08-17 | 13:21

Altijd weer een leuke link, die met Wesley Clark (klik op meer weergeven als je Engels wat minder is)https://www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

Ichneumonidae | 20-08-17 | 13:26

Mevrouw heeft helemaal gelijk. Helaas geldt hetzelfde voor andere beroepsgroepen.

Gravin v Kippenbouth | 20-08-17 | 13:19
-weggejorist-
JBKiller | 20-08-17 | 13:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Denk dat er ook vooral iets niet klopt in de mentaliteit van de politie. Ik heb zelf ook al regelmatig buitensporig politiegeweld meegemaakt. Het type geweld waarbij je met een agent te maken hebt die het gevoel heeft eindelijk eens kan laten zien wie de baas is. Dit geldt zeker voor de agenten die niet uit de stad komen maar wel fijn de regels tot uitvoering mogen brengen in de stad, zoals mijn stad, Amsterdam.
Gezag krijg je niet alleen door met een automatisch geweer en kogelvrij vest op straat te lopen, dit dwing je ook af door respect vol met de samenleving om te gaan. En dit gebeurt gewoon aantoonbaar niet. Beetje simpel om het bij de politiek te leggen, denk dat er wat moet veranderen binnen het politiesysteem.

Straatsoldaat | 20-08-17 | 13:19

Straatsoldaat. Antifa en kraker?

Reviaan | 20-08-17 | 13:55

Reviaan | 20-08-17 | 13:55
Vind het toch wel erg als je alleen maar mensen / meningen in hokjes kan plaatsen. Het feit dat ik een teringhekel heb aan de gemiddelde boerenlul die hier als agent komt werken heeft niets met rechts / links te maken.
En om het toch maar even te zeggen: als ik ergens een steeds grotere hekel aan begin te krijgen zijn het de huilers uit links. Ik zie mijzelf meer als een kapitalistische socialist. Een kapitalist met socialistische idealen. Fijne zondag nog!

Straatsoldaat | 20-08-17 | 15:36

Als jij al geen normaal respect opbrengt voor een agent omdat het een boerenlul uit de provincie is, dan zegt dit meer over wat voor figuur jij bent. Geen wonder dat jij dan *kuch* buitensporig politiegeweld meemaakt.

SDI | 20-08-17 | 16:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Intussen moet er in Barcelona gedemonstreerd worden tegen extremisme en terrorisme (die allebei niks met Islam te maken hebben). Het motto: No Tinc Por. Wij zijn niet bang. Toch benieuwd wat er zou gebeuren als iemand heel hard Alahu Akbar gaat gillen tijdens deze demonstratie.
Wat is 'Wij zijn niet slim' in het Catalaans?

CoJoNes | 20-08-17 | 13:19

no som intel·ligents

Fatwabuster | 20-08-17 | 13:25

Goed geschreven door deze agent.

franck7020 | 20-08-17 | 13:19
-weggejorist-
GroenGrasBijBuren | 20-08-17 | 13:19

Hulde voor deze agente, zeker omdat ze, zoals hierboven aangehaald vast 'weggepromoveerd' wordt naar Rottumerplaat oid. Faalhazen worden commissaris, dienders die het wel begrijpen worden genaaid.

Zelf nadenken en kritisch zijn is kennelijk ongewenst. Stel je voor dat het gepeupel begrijpt wat er gebeurd. Wanneer is het dit volk te veel en laten zij zich horen?

Rooddraakje | 20-08-17 | 13:18

ACAH: all cops are heroes!

jan7672 | 20-08-17 | 13:18

Nee, een hoop cops (met geweldmonopolie) zijn luie ambtenaren die als het er op aan komt het liefst met de staart tussen de benen weglopen voor zware criminelen en het geweld wat er eventueel bij komt om ze aan te pakken. De domme ongewapende kutburger zonder geweldmonopolie (en die door een D66/GL rechter kei.hard zal worden aangepakt als hij/zij zichzelf verdedigd) mag de klappen opvangen.

Xirdalan | 20-08-17 | 13:57

Beste mevr. de agente, een werelds stuk, goed verwoord waar het om gaat, niets te veel, niet te weinig echt een geweldig stuk. Mag en kan gaan dienen als een ijkpunt van de veranderingsbeweging.

DerkArie-ut-de-Achte | 20-08-17 | 13:14

Ik vrees dat de netto tijdsbesteding van een Nederlandse politieman of - vrouw overwegend zal bestaan uit: het zich indekken tegen sluimerende interne sancties van de corps leiding, het politie(k) correct zijn en elke vorm van kritiek vermijden, de bescherming van burgers ondergeschikt maken aan het eigen vege lijf redden en verder emmers vol met onmacht en onkunde.

Memek | 20-08-17 | 13:13

"Wij zijn niet bang!" Is een uiting van angst......

Schijngestalte | 20-08-17 | 13:13

De politiekasten liggen vol met onopgeloste zaken én lijken.

Mr_Natural | 20-08-17 | 13:12

100% mee eens! Poelenburg, Zaandam. Weet u nog waar agenten werden geschoffeerd en geminacht werden en voor paal gezet door Marokkaans tuig! Dat is het gevolg van het wanbeleid van de Nederlandse overheid! Moet je eens proberen bij de Catalaanse politie de Mossos d'Esquadra! Ik ben zeer benieuwd na de afhandeling van de aanslag hier in Nederland, want het is niet de vraag of, maar wanneer dat gaat gebeuren!

Lexus01 | 20-08-17 | 13:12

Aanslag was er al hoor! Enige weken geleden op het CS in Amsterdam. Maar de camerabeelden zijn snel verdonkeremaand, en de terrorist had last van zijn bloedsuikerspiegel. Verder nooit meer iets over vernomen van het crapuul wat ons regeert uiteraard.

hans6100 | 20-08-17 | 13:19

Ik heb sympathie voor de vrouw en vind dat de politie ondergewaardeerd wordt in Nederland, maar ik vind dit niet een erg sterk stuk.

Panos88 | 20-08-17 | 13:11

Mooie brief mevrouw de politieagent, u heeft gelijk en ik heb met u te doen, maar accepteer maar gewoon dat het BELEID van uw top is om niets te doen. De hele top van de politie is immers doordrenkt met mensen uit de linkse kerk (veelal pvda) en dat zijn absoluut geen politieagenten, maar politici. Dat zijn opportunisten die door hun lidmaatschap willens en wetens carrière konden maken in de organisatie zolang ze maar uitvoerden wat hun puppet-meesters vroegen. De laatste samenvoeging is niet voor niets een ramp (dat was namelijk zo bedoeld). Dus daar heeft u niets van te verwachten (en wij ook niet)...

kunnenzedanniks | 20-08-17 | 13:10

Helemaal waar! Er is totaal geen respect meer voor alles wat een uniform aan heeft. De zwakzinnigen in deze regering laten zelfs toe dat een deel van de agenten ongewapend de straat op moeten. Rutte heeft het over "duizenden bewakers"die waken over uw en mijn veiligheid. Hoeveel zijn het er nu écht rubberen Rutte? Een stuk of 10?? Want te duur. Afgelopen week is de tweede kamer zwaar beveiligd met electronische systemen, want stel je voor dat daar een gek met een AK naar binnen wandelt. En de burger? Rutte heeft waarachtig schijt aan de burger en lacht je midden in je smoel uit. Pinokkio Rutte is druk aan het likken bij die moffin Merkel voor een baantje binnen de E.U. Het is niet voor niets dat partijen als PVV en FvD groeien als kool.
Ik vraag me af waar we deze regering van zakkenvullers en hypocrieten aan hebben verdiend, we hadden het niet slechter kunnen treffen met dit vuilnis in Den Haag.

hans6100 | 20-08-17 | 13:10

Waar we dit aan verdiend hebben? Volgens mij zijn er in maart 2e-kamer verkiezingen geweest. Daar ligt de oorzaak als ik de uitslag zou mogen geloven...

kunnenzedanniks | 20-08-17 | 13:21

Het deel van de agenten die ongewapend 'de straat op moeten' zijn doorgaans betrokken bij sporenonderzoek NA een misdaad of ongeval, pistool waarschijnlijk niet nodig.
Maar ik vind wel dat agenten op straat een betere training verdienen en niet bang voor vervolging moeten of hoeven zijn als ze hun werk doen.
Kijk naar Rusland waar een 'verwarde man/ diabeet' ineens met een mes om zich heen gaat lopen steken en vakkundig en permanent wordt uitgeschakeld.
Of die Spaanse agent die vier (!) terroristen voorgoed het zwijgen oplegde.
Doe je dat als agent in Nederland, dan kan je, hangende het onderzoek, bureauwerk gaan doen.

necrosis | 20-08-17 | 13:29

Ja maar necrosis, agenten zijn toch zwaar bewapend met een bonnenboekje?

Xirdalan | 20-08-17 | 13:59

Ja maar Rutte heeft wel een nachtje meegelopen met de politie. Wel compleet voor de goede sier en de bühne, maar hij doet het maar wel ff he. Erg daadkrachtig, en verder veranderd er, zoals gewoonlijk, precies niets. Slaap lekker Mark, heb je wel verdient hoor. Lul.

Acar_ketimun | 20-08-17 | 13:10

Wat moest hij anders doen s'nachts? Gordon en Jort waren ongesteld, en je moet toch wat. Dus dan de paupers maar eens opzoeken.

hans6100 | 20-08-17 | 13:17

Deze politie-mevrouw wordt binnenkort overgeplaatst naar Rottummeroog om daar het verkeer te regelen.

King of the Oneliner | 20-08-17 | 13:09

Maar Rutte, de beste MinPres sinds de oertijd *kuch* liep een avondje mee met echte agenten in Rotterdam : www.ad.nl/binnenland/mark-rutte-in-pol...
Wat een held, die Rutte......
*teiltje*

necrosis | 20-08-17 | 13:09

De camera moest er natuurlijk wel bij zijn anders had hij het niet gedaan

Man.man.man | 20-08-17 | 18:36

We hebben het aan ons zelf te danken never forget maart 2017!

riesepies | 20-08-17 | 13:09

Spot on! Allemaal die naïeve sufkutten die weer braafjes op het Partijkartel stemmen want "tja, wat moet je anders hè?" SUKKELS!

Xirdalan | 20-08-17 | 13:11

Het heeft niet aan mij gelegen. Dus laat mij erbuiten. Mijn "landgenoten" hebben zichzelf bewust de armoede en islam ingestemd. Ikkke niet.. aantoonbaar.

Mark_D_NL | 20-08-17 | 14:40

Ja mooi, die agente kan een schorsing verwachten of minstens een pittig gesprek als ze terug komt van vakantie.

bergsbeklimmer | 20-08-17 | 13:09

Geluk is het enige wat Nederland onderscheid aan de landen waar wel grootschalige aanslagen zijn gepleegd...... zolang het geluk niet op zal er ook niets veranderen, buigen voor de islam blijft dus gewoon doorgaan..... tot dat.... *boem*

Fatwabuster | 20-08-17 | 13:08

Edit: zolang het geluk niet is op zal er ook niets veranderen...

scuzi!

Fatwabuster | 20-08-17 | 13:10

Als er hier een aanslag wordt gepleegd kijken alle camera's toevallig de andere kant uit en ligt het aan de suikerspiegel. Sterker ze laten de aanslag gewoon plegen.

voldemort | 20-08-17 | 13:54

De politie is je beste vriend. Zeker als je crimineel bent. Dat ze er überhaupt een reclamecampagne van hebben dúrven maken.

RigouReus | 20-08-17 | 13:06

Die kan op vakantie blijven. Dit wordt niet getolereerd binnen de Nederlandse politie organisatie.

overVecht | 20-08-17 | 13:05

Nietszeggende prietpraat ook, die reactie van dat minister=president account op het laatste linkje van @Van Rossem.
Nederland kennende zal deze mevrouw haar promotie wel mislopen en uiteindelijk worden weggereorganiseerd want kritiek, nee, daar moet je niets mee doen, je moet de criticasters de mond snoeren, want lastig, niet politiek correct, eigen initiatief en natuurlijk racistische PVV-tokkie.
Bah.

Graaisnaaiert | 20-08-17 | 13:04

Ja, zo ervoer ik het ook, de dropl*l die zich weer zonodig moet manifesteren tijdens de formatie, wie had anders verwacht?

watmagjenogwel | 20-08-17 | 15:28

Amen. Puur uit het hart. En het klopt als een bus.

ploert | 20-08-17 | 13:04

Tja, het moest allemaal anders. De politie (lees: korpsleiding) werd geïnfiltreerd door linkse softe types en flitsen + bonnenschrijven (lees: belasting innen voor de PvdA) werd het hoofddoel. Criminelen waren immer 'slachtoffer' van de kapitalistische maatschappij.

Xirdalan | 20-08-17 | 13:03

Klopt als een bus. Dat is precies wat er gebeurde vanaf de jaren '90.

vanBarchum | 20-08-17 | 14:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken