Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Graaier Matthijs van Nieuwkerk vindt het 'half crimineel' dat hij graaier wordt genoemd

ja op zich denken wij ook als ze je het bieden en je kunt het pakken dan moet je pakken wat je pakken kan maar ja niet zeiken dat je dan graaier wordt genoemd he pik

Leuk nieuws in de helemaal criminele Volkskrant vandaag. Matthijs van Halfmiljoenperjaarkerk komt minder met zijn kop op tv omdat het seizoen van DWDD wordt ingekort en gaat naar eigen zeggen minder verdienen. Een win-win voor de NPO-kijkende belastingbetaler. Er wordt geen concreet bedrag genoemd, dus Matthijs zal wel van 580.000 euro (3,7 keer zoveel als Rutte) naar 579.000 euro per jaar gaan. Arme Matthijs. En dan wordt hij ook nog 'op allerlei internetfora' (dixit Antoinette Scheulderman, DWDD-tafeldame die namens de Volkskrant de DWDD-presentator interviewt) een graaier genoemd. Terwijl die man gewoon braaf belastinggeld graait. Half crimineel hoor zo'n aantijging. Komt Matthijs even met een kneiter van een verdediging. Hij kan ook naar de commerciëlen. Over half crimineel gesproken. Deze redenering is een beetje als een iemand die zijn vrouw heeft mishandeld en dan tegen de rechter zegt 'ik had haar ook kunnen vermoorden'. En dan eigenlijk nog erger want als hij naar de commerciëlen gaat dan kost hij ons NIKS. Dus Matthijs. Ga dan. Half criminele groetjes van allerlei internetfora!

ER STAAT WEL MEER RAARS OP ALLERLEI INTERNETFORA

ja bitches de alt text is terugggg

Reaguursels

Inloggen

Waarom kijken die graaiers zoals Matthijs zo neer op de commerciëlen, ik denk dat hij daar niet zoveel geld zou krijgen als bij de publieke omroep.

Onderbuik2 | 18-08-17 | 08:56
-weggejorist-
DodoVanNooitgedacht | 18-08-17 | 00:10

De houdbaarheidsdatum van Matthijs van Graaikerk is ruimschoots verlopen. Hoog tijd dat hij met pensioen gaat.

prakkie | 17-08-17 | 22:59

Als ik die graaikop op tv zie zap ik altijd snel weg. Liever vandaag dan morgen naar de commerciele zenders! Naast dat er dan geen belastinggeld verspild wordt, hoef ik 'm dan ook nooit meer te zien want de commerciele zenders ontvang ik niet.

cabbit | 17-08-17 | 22:42

Goh, vandaag bekend geworden dat Matthijs minder gaat werken, want hij wil ook andere dingen doen.... m.a.w. zijn salaris is gekort, dus ook zijn aantal werkuren waardoor hij onder de streep net zo'n idioot hoge subsidie (bij de NPO noemen ze dat salaris) krijgt. Boerenbedrog en gewoon schandalig dat dit kan en mag bij een publieke omroep. Commerciële zenders is een totaal ander verhaal.

salsaparilla | 17-08-17 | 22:05

Heeft ie zo'n dure levensstijl dan? Tweede huisje in Almen, volgens mij doet ie niet veel meer dan wat rondrijden in zijn open auto en op terrassen zitten. Hele onopvallende man in Almen.

Poes Fiep | 17-08-17 | 21:30
-weggejorist-
Rest In Privacy | 17-08-17 | 20:55

Deze graaier graait ongelooflijke hoeveelheden belastinggeld. Normale fatsoenlijke mensen zouden dat nooit of niet doen maar goed we hebben het hier nu over de PVDA en de VARA dus dat staat los van fatsoen en socialisme. Laat alle PVDA- & VARA-corifeen miljonair zijn. Multimiljonair zelfs. Voor mij totaal geen enkel probleem. Maar: dan met het wijzend vingertje naar de miljoenen mensen die WEL onrecht, overlast, terreur, dreiging en verrotting ondervinden....................... DAAR gaat alles mis. En daarom zullen de linkse wegkijkers en miljonairs nog heel veel kritiek krijgen. Fatsoen veinzen maar ondertussen jezelf uitkopen en ver weg blijven van de ellende die je veroorzaakt maar waar je vanwege je centen zelf geen last van hebt of krijgt. Hallo Peter R de Vries, Hallo Wim Kok, Hallo Wouter Bos, Hallo Femke, Hallo Marcel van Dam, Hallo Paul de Leeuw, Hallo Kees Driehuis, Hallo Freek de Jonge, Hallo Hanneke Groenteman, hallo Eveline Herfkens, Hallo Jan Pronk, hallo Diederik Samson, Hallo Hans Spekman, hallo Francisco van Jole.......... zoals we nooit WOII moeten en mogen vergeten, horen ook bovengenoemde namen bij een wereld vol horror en onrecht. Ze veinsden fatsoen maar veroorzaken en veroorzaakten verrotting en [email protected] Jaar na jaar naar jaar. Egoïsten pur sang. En laat nu net dat soort "mensen" geen enkele zelfreflectie hebben. Voor zichzelf hebben ze het supergoed op een rijtje maar ze hebben geen idee wat miljoenen mensen van hen vinden. Als ze het niet weten zijn ze vreselijk en wereldvreemd. Als ze het wel weten en negeren zijn ze vreselijk en wereldvreemd. Driewerf kots.

Rest In Privacy | 17-08-17 | 20:55

Wie slaat die arme man toch steeds met een woordenboek?
Of kun je de redactiestagiaire tegenwoordig inpakken met drie 'moeilijke woorden'?

pietvanvliet | 17-08-17 | 20:15

Lucratieve overstap naar de commerciëlen? Ik denk niet dat daar iemand op zijn praatjes zit te wachten. Aangezien ik verplicht meebetaal aan deze onzin mag ik er ook wat van vinden. Overbetaalde eikels allemaal.

voldemort | 17-08-17 | 17:08

Freudiaanse verspreking van Thijsemannetje, typisch gevalletje projectie. Wat hij eigenlijk bedoelt is dat hij het opstrijken van dat exorbitante salaris zélf half crimineel vindt. Die gedachte heeft hij verdrongen naar zijn onderbewustzijn. Maar iedere keer dat het over zijn salaris gaat, komt die gedachte in één of andere vorm naar boven, en wordt (onbewust) geprojecteerd op zijn critici. Elementary, my dear Watson. Freud zag het zo gek nog niet.

Zenzeo | 17-08-17 | 17:00

Deze ambtenaar is zo over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen dat hij bij de commerciëlen na max 3 maanden van de buis zou worden gehaald wegens zwaar tegenvallende kijkcijfers. Wellicht waren ze 10 jaar geleden in "the boy with the golden locks" geïnteresseerd maar nu echt niet meer. Ik kijk zelf al 2 jaar niet meer omdat ik walg van die zelfingenomen kop en dat kleine kliekje likkende tafelgasten met hun politiek correct gezwam. Touwtje uit de brievenbuis, zum kotschen. Wat heeft dat snoepreisje naar Japan om een paar halve gare Elvis fans te filmen wel niet gekost ? Was het dat waard voor een kwartier belabberde tv die het opleverde ? Nee ik wil niet bijdragen aan zulke graaiers, opdoeken die NPO.

legerdesheilszwerver | 17-08-17 | 16:37

Enge slissende kraai die klauwd uit de staatsruif, samen met die vreemde pratende Cabaretier op vrijdagavond en de de rest van de vaste tafelplakkers kost dit onzinnige programma inclusief camera voering en redactie ruim 7.5 miljoen. Voor vergaande glorie net zo als Giel Beelen en griezel Paul van Leeuwen, opzouten met dit soort misselijkmakende beeldvervuilingen.

Goedverdoemme | 17-08-17 | 16:19

Bij de commerciele omroepen zou deze heer zich echt moeten bewijzen. Een goede kapitalist geeft niet teveel geld uit aan iets dat hij ook goedkoop kan krijgen. Ik geloof niet dat de commerciele omroepen meer zouden bieden dan de socialisten die zwemmen in andermans geld.

Jezus_Boeddha | 17-08-17 | 14:54

Mensen bij de Vereniging van Arbeiders Radio-Amateurs verdienen toch niet teveel? Gewoon een socialistisch salaris zoals destijds Ceausescu ook verdiende. Heel gewoon en heel eerlijk. Als je rijk wilt worden moet je bij de socialisten zijn.

Jezus_Boeddha | 17-08-17 | 14:47

ieder jaar weer hetzelfde geleuter over 'presentatoren' met 'bijzondere talenten' die boven de balkenendenorm vangen. Ieder jaar weer hetzelfde geleuter over de staatssecretaris, die er voor gaat zorgen dat dat spoedig tot het verleden behoort. Welnu: als je een heel land kunt besturen voor 179.000,= Euro (wat je van de kwaliteit van die sturing ook moge vinden, maar het houdt je wél zo'n negentig uur per week van de straat), dan kun je ook vást wel een redelijk televisiegebeuren presenteren voor datzelfde bedrag (en het houdt je zeker geen negentig uur aan de gang).
=
HOE moeilijk kan het zijn voor een staatssecretaris om een al jaren geleden genomen besluit te implementeren? Zó bijzonder zijn die Beelen, van Nieuwkerk, de Leeuw en nog wat van dat spul nu ook weer niet en je kunt op één ding gif nemen: voor dat salaris wordt er niets vernieuwends gedaan. Dit zweemt naar een merkwaardige vorm van handjeklap tussen 's lands bestuur en NPO.

bisbisbis | 17-08-17 | 14:42

Vergeet niet de vaste kliek die deze kwal mee laat graaien: Halina, Peter R, Marc-Marie. Nico etc

De finale eindbaas | 17-08-17 | 14:16

GeenStijl rukt zaken uit de context. Matthijs heeft het erover dat mensen hem voor 'half crimineel' uitmaken, niet over dat die mensen 'half crimineel' zijn. Jullie hebben het verhaal niet goed gelezen. Verder vind ik hem een kwal en prima dat DWDD wat minder op tv komt. Het geeft rechts alleen maar argumenten om op de 'linkse' kliek' te vitten en, afgaande op de weinig verrassende onderwerpen en tafelgasten, is dat nog terecht ook.

Koning_poephoofd | 17-08-17 | 13:20

Zeg gewoon de kabel op en dit soort graaicriminelen verdwijnt vanzelf!

Gags Beasley | 17-08-17 | 13:16

Volgens mij begrijpt die graaier de betekenis van het woord crimineel simpelweg niet.

maaktgeenbaluit | 17-08-17 | 13:09

Roept die Scheulderman nu op tot moord op een bevriend staatshoofd? Het lijkt wel alsof we de hetze tegen Fortuijn opnieuw beleven.

JoopRe | 17-08-17 | 13:04

Jaarlijkt 600.000 euro (ex bonussen en toeslagen) aan belastinggeld incasseren, terwijl een groot deel van de bevolking helemaal niet mee WIL betalen aan dat megasalaris, DAT is pas "half crimineel"!

Slipsnifter | 17-08-17 | 13:04

Grappig dat er door hem geroepen wordt hij zou bij de commercielen meer geld verdienen.

Vraag het maar aan Jack Spijkerman wat er gebeurt als er geen hond meer naar je kijkt. Dan is het snel afgelopen met de inkomsten. En dat weet van Graaikerk ook.

hangtiet met knoop | 17-08-17 | 12:45 | 2

Hahaha! Inderdaad die sneuneus Jack met zijn patatje met in Amsterdam destijds...

Matwetwe | 17-08-17 | 13:15

Wie gelooft de kijkcijfers nog? In mijn omgeving kijkt niemand naar dwdd.

voldemort | 17-08-17 | 17:14

"Wie vindt geld wel belangrijk?", zo vraagt Thijsje zich af.
Ehn... wellicht de lui die amper rond kunnen komen omdat ze onder meer belastinggeld moeten afdragen aan grootgraaiers zoals u?

Morris Stockwood | 17-08-17 | 12:35 | 1

ONbelangrijk. Wel effe goed lezen....

Godnondejusdorange | 17-08-17 | 12:43

Goed dat DWDD minder op het scherm is. De vernieuwing is er al lang niet meer. Wel jammer voor heel wat reaguurders, want dan valt er ook minder te zeuren. Natuurlijk zal de beste man wat minder salaris moeten krijgen, maar ja, in het kader van de door de VVD gepropageerde marktwerking ontkomt de publieke omroep er ook niet aan soms wat meer te betalen. En het zijn wel programma's waar massaal naar gekeken wordt.

Mannes | 17-08-17 | 12:33

links lullen links graaien

MichelDenHaag | 17-08-17 | 12:32

Half crimineel bestaat niet. Het is OF crimineel, en vastgelegd in de wet, OF de wet staat het toe wegens er staat nergens dat het niet mag danwel VvMU is nog steeds gewoon onderdeel van de Nederlandse Grondwet en daarmee heeft eenieder dus het recht de mening te uiten dat Matthijs van Nieuwkerk een ordinaire, zelfingenomen, en over het paard getilde graaier is.

Hij blijft het argument aanhalen dat hij "anders wel commercieel" zou zijn gegaan, maar dat hij dit bewust niet doet omdat geld niet zo heel belangrijk voor hem is ("ik blijf uit de goedheid van mijn hart de publieke omroep dienen", subtext, braak), maar als dat ECHT zo was dan zou hij niet ieder jaar meer geld vragen en zonder te zeuren genoegen nemen met een heel stuk minder- dan nog is de in de wet vastgelegde max een kleine twee ton en zit hij dusdanig ver boven een modaal salaris dat er echt prima van te leven valt.

Ergo, een hoop autofellatio waarmee hij QED onder de stelling "Matthijs van Nieuwkerk is een [bijvoeglijk naamwoord naar keuze invullen] graaier" schrijft, in plaats van deze te ontkrachten.

Matthijs, ouwe graaier, als je zo graag 6 ton per jaar ontvangt en dat bij een RTL of SBS kan krijgen... GA DAN. Dan hoef je niet meer te graaien, hoeft de belastingbetaler je idiote salaris niet meer te betalen, krijg je toch de centen die je voor je lifestyle nodig denkt te hebben en die kijkcijfers hoef je je niet druk om te maken want die kijkers gaan toch wel met je mee vanwege je unieke talent. Toch?

Van Nieuwkerk, ouwe staatsruifparasiet, je vertrekt maar niet. I call BS.

IntegereVoorzitter | 17-08-17 | 12:26

Omdat ik je een geen gewone maar een super graaier vindt mag je mij een hele crimineel vinden ,deal Mathijs ?

blauwe zander | 17-08-17 | 12:23

non-news, minder dan 13 bitcon per maand. Laat dat jong er gewoon blij mee zijn. Als er iemand crimineel is dan zijn het de mensen bij de omroepen die met geld van een ander dergelijke salarissen aanbieden.

W_F | 17-08-17 | 12:18

Over hele en halve criminelen gesproken, what about het feit dat het lichaam van Nathalie Holloway zou zijn gevonden?
Volgens mij kan dat nog een leuk staartje krijgen voor Peter, ik heb Joran's verklaring op camera, de Vries omdat de vader het lichaam zelf heeft opgegraven zonder dat hier politie bij is geweest.

Johanvb | 17-08-17 | 12:14 | 3

Hmmm pappa paul al gevlucht??

medelmo | 17-08-17 | 12:36

U heeft over het hoofd gezien dat er een nieuwe serie over de verdwijning van Nathalie Holloway aankomt; dit is dus een pure loze plug. Wat echt erg is, is dat pa Holloway hier aan meewerkt.

Goldfinger | 17-08-17 | 13:19

Ik volg deze zaak al vanaf het begin en Peter de Vries heeft schandalige sensatiejournalistiek bedreven destijds met die arme moeder uit Amerika laten overvliegen en Joran onder druk van een Drugsbaas waar die naar opkeek hele oneerbare dingen over dat meisje op camera laten zeggen. 'Alles voor de kijkers de Vries.' Hij heeft zn euros en zn verschijningen daarna in USA talkshows er mee verdient dus wat interesseert het de Vries nog...

Spaanse Peetvader | 17-08-17 | 14:49

Als die vent een half millioen per jaar binnenharkt, zou je toch verwachten dat er wel een keertje knippen en scheren bij de kapper af zou kunnen.

zeur | 17-08-17 | 12:09

Ik lees wel meer bijtende, half criminele kwalificaties, Matthijs, maar daar zit jij weer met een scheef en instemmend lachje om te hinniken. Zie je dat zelf niet?
Ik bedoel, hoeveel duistere plekjes moeten er zijn om opeens zoveel 'nazi's en fascisten' op de aardbol rond te zien huppen? De aantallen die onder beschuldiging hiervan staan, plotseling in een jaartje of tien tijd, waar komen die allemaal vandaan gekropen? Of, en dit is even denken Matthijs, worden normale mensen te pas en te onpas onterecht bestookt en beschuldigd van weerzinwekkende praktijken, puur omdat ze de mores van de SJW's als een doodlopende weg zien. Oneens = ziejeweljijbentookzo'nnazi.
Neemt niet weg dat de extreme andere kant ook continue loopt te koketteren met 'landverraders' en wraakwensen.
Elkaar de hersens inslaan en doodwensen, yup dat gaat het helemaal oplossen. En jij Matthijs, met je kliekje ja-knikkers, doet hier vrolijk aan mee. Nog een houtblokje op het vuur, jongen. What a time to be alive!

Kouwe Kees | 17-08-17 | 12:09

Als ik tijdens dat programma door mijn burgerlijke buurtje loop, zie ik in de helft van de huiskamers zijn hoofd. Dat is kennelijk wat waard.

JTKDM | 17-08-17 | 12:09

je moet boos zijn op de NPO.
die geeft het salaris,het is niet zo dat Mattijs dat eist.
daabij,wie weigert een mooi salaris?
van mij mag de NPO 1 tv en 1 radiozender hebben en een bestuur met mensen van de 3 grootste partijen,dat wisselt met verkiezingen.

pejoar | 17-08-17 | 12:07

Opdoeken dit flutprogram en de (denkt hij zelf) ster mee van de buis en waar hij dan ook naar toe vliegt zal mij een rotzorg wezen! De meerderheid kijkt nog steeds niet naar (de nooit stralende) de ster!We hebben genoeg van zijn grachtengordel onderonsje/geneuzel met al zijn rare vrinden!

Pempy Boludo | 17-08-17 | 12:06

Indien een graaier van belastinggeld of een met veel belastinggeld bekostigde graaiers-omroep ontkennen dat zij graaien, dan noem ik dat op zijn minst gewetenloos. Tweede Kamer, doe hier 's wat aan!

krelus | 17-08-17 | 12:03

Die 'zeer lucratieve overstap naar de commerciëlen' durft-ie volgens mij niet aan. Zo lang hij bij de Staatsomroep blijft plakken en die Staatsomroep bereid is om hem crimineel goed te betalen, zal hij blijven plakken. Hij heeft ook vast gezien hoe het met die brillemans Spijkerman is afgelopen. Je kunt half crimineel een 'format' dat groot geworden is met behulp van belasting- en/of lidmaatschapsgelden meejatten en de oversteek naar het commerciële maken, maar dat is nog geen garantie dat je daarmee de hele sfeer als vanzelf meekrijgt. Het is een wankele balans, dat succes dat je tot graaier maakt, dat kan-ie eveneens aan Paul de Leeuw vragen, de meest arrogante opportunistische graaier van allemaal.

Schoorsteenveger | 17-08-17 | 12:00

om jong te blijven crawlt mathijs dagelijks rondjes in zijn geldzwembad

eriksweet | 17-08-17 | 11:59

@medelmo | 17-08-17 | 11:18
In dat geval ben ik water supply manager, ik heb kortgeleden namelijk een nieuwe mengkraan met thermisch beveiliging geïnstalleerd in mijn badkamer.
Uiteraard heb ik jou nodig om het water te managen en eventuele lekkages te melden.
Geld is geen probleem, dat trekken we van het salaris van die bolle af......

necrosis | 17-08-17 | 11:59 | 1

En dan ook een beetje van de Goldm.sachs vergoeding van haar voor het afzetten van de armsten der armen met de mikrokredietjes . kan de kraan blijven lopen en een klein bootje blijven drijven in de badkamer.

medelmo | 17-08-17 | 12:22

Beetje een vreemd stukje van Matthijs, maar ik moet heel eerlijk zeggen als ik een half miljoen belastinggeld zou krijgen voor mijn werk had ik het ook aangenomen (ja dan was ik ook een graaier). Het echte defect zit natuurlijk in het systeem dat NPO heet.

Bertie Wooster | 17-08-17 | 11:56

Ik kan DWDD al jaren niet meer verdragen, met het pseudo intellectuele gezever van linksche Deugmensen. Met Matthijs als voorganger in de Linksche Kerk der Geveinsde Verontwaardiging. Anderen de maat nemen, maar als Matthijs zelf onderwerp van discussie is dan wordt er wild om zich heen geslagen en sentimenteel gedaan over wat voor iedereen kristalhelder is: Matthijs is een hypocriete graaier. Punt. Nuff said.

Sgnietzel | 17-08-17 | 11:55 | 1

De vraag is dan. Waarom krijgt hij dat salaris?

Omdat hij de linkse zeden bewaakt. Dát is zijn talent. Tijdens redactievergaderingen feilloos aanvoelen wat 'goed' en 'fout' is en sturend kan handelen.
In ons aller belang, dat wel!!11!

Teleo | 17-08-17 | 12:02

Is da nie de presentator van de Dumpert-filmpjes ?

boccelullus | 17-08-17 | 11:53

Toch intrigeert die tweet mij nog het meest... De kans dat je daarvoor 8 jaar eerder van je bed zou zijn gelicht zal de 100% denk wel benaderen.

Lood om oud ijzer | 17-08-17 | 11:51

"ik kan ook naar de commerciëlen"
Wow, hele nacht niet geslapen.

TB2318 | 17-08-17 | 11:50

Ja Matthijs. Iedereen die in de publieke sector denkt een half miljoen per jaar te moeten verdienen noem ik een graaier. Je had het ook voor, zeg, een ton per jaar kunnen doen. En als dat te weinig is, had je op kunnen rotten naar de commerciëlen. Maar dat doe je niet. Kwal. Oetlul. Graaier.

Enter Yeti | 17-08-17 | 11:49

Enge narcist is het ook, beetje het linkse equivalent van Donald Trump.

Panos88 | 17-08-17 | 11:49 | 1

Al hoewel Donald de helft van de tijd nog 'in character' is.

Panos88 | 17-08-17 | 11:50

Toch is het een goede investering geweest, vd linkse kerk, met rechtsen hun belastinggeld.

Er zijn meer useful idiots dan ooit, mede dankzij Matthijs.

Poekieman | 17-08-17 | 11:48 | 1

De rechtsen hun belastinggeld... het grootste deel van het belastinggeld van deze rechtse marktwerkinggeilen ontbreekt nog aangezien er voor elk multinationaltje een rechtse belasting pijpbeurt te wachten staat.
Willen de andere landjes veel belastingcentjes van je, bedrijfje? Laat de VVD maar even op je schootje zitten en je eens goed verwennen met wat tips en truuks zodat je je centjes lekker zelf mag houden.

__underscore | 17-08-17 | 15:40

Matthijs is net een bankdirecteur die roept dat hij zichzelf een bonus moet geven, omdat hij anders naar elders vertrekt. Daarbij ziet hij over het hoofd dat bijna niemand het een probleem vindt dat hij weggaat.

bintang | 17-08-17 | 11:48

Matthijs en giel doen niets verkeerd, het is niet alsof die hun eigen salaris vaststellen. De mensen die het ze, eventueel buiten de regels om, toesteken wel.

noerg | 17-08-17 | 11:46

Als ik dat sisserstemmetje van die vent hoor, weet ik niet hoe snel ik de AB moet pakken om 'm weg te zappen. Ik kan er niets aan doen, maar wat vind ik dit een verschrikkelijke man en het feit dat ik hieraan moet meebetalen maakt het er ook niet echt beter op!

Claudia M. | 17-08-17 | 11:45

Ga alsjeblieft naar de commerciëlen! Een toptalent hoort dat te doen.
Wat hij nu doet is net zoiets als pretenderen een "veelbelovende student" te zijn terwijl hij op zijn 35ste nog niet is afgestudeerd, thuis bij paps en mams woont en wordt onderhouden.

Dirk III | 17-08-17 | 11:45

Ben wel jaloers op dat half miljoen ,maar kan 't 'm niet aanrekenen dat ie zoveel verdient ........ wel de debiel die hem dat salaris heeft toegezegd . Van Nieuwkerk weet kennelijk iets belastends van die man anders is dat salaris niet te verklaren.

Koning BongoBongo | 17-08-17 | 11:44

Toch leuk, DWDD bestaat dit jaar 12 jaar. De eerste 5 jaar werd het afwisselend gepresenteerd door Fascisco Jolie en Van Graaikerk.
Dus naar schatting is er al een miljoen of 5 aan salaris aan Van Graaikerk uitgekeerd. Maar Fascisco heeft er vast ook een leuke zakcent aan overgehouden. Links lullen etc.

Nuchternederland | 17-08-17 | 11:44

Nou, knullie, dan GA je toch naar RTL.
Je past daar waarschijnlijk naadloos in de loze geldgraaierij die dat is.

mallekater | 17-08-17 | 11:44 | 1

Is nog een witte Nederlandse man ook. Ook dat nog. Weg ermee!

Ongeblustekalk | 17-08-17 | 12:23

Ik zal het maar eerlijk zeggen... IK BEN JALOERS!!
Ja, zo banaal is het. Ik ben jaloers op Mathijs dat ik niet zoveel geld kan verdienen met zo'n kut klusje. Ik heb diverse diploma's, werk me het schompus, en dat voor een paar rot centen. Mathijs heeft waarschijnlijk een pret studie gedaan, heeft veel ge-net-werkt, en daarbij de juiste mensen leren kennen, en verdient nu een vermogen bij elkaar voor een hele mooie oude dag. Ja... ik ben jaloers!!!!
Goed gedaan Mathijs. (Ik krijg het bijna niet uit mijn bek)

Herr Zimmermann | 17-08-17 | 11:43

@Watching the Wheels | 17-08-17 | 11:22 |
Ik stel voor om zijn autocue te saboteren bij elke uitzending van DWDD.
Als hij dan ook nog recalcitrante gasten aan tafel heeft, zit hij binnenkort overspannen en met een maagzweer thuis.

necrosis | 17-08-17 | 11:42

Matthijske, jongen, wanneer je niet in held geïnteresseerd bent, zoals je beweert, waarom STA je dan op dat bezopen inkomen van je dat door belastingbetalers moet worden opgebracht terwijl mensen die quasi-jeugdige uitstraling van jou als ouwe lul al lang spuugzat zijn?
Semileuke presentatoren zonder al te veel intellectuele bagage worden al snel uitgekotst door de kijker, maar sommigen blijven -omwille van de centen-ijskoud witten en bedingen de prime-time zodat mensen bijna noodgedwongen naar ze moeten kijken.
Wat een weerzinwekkende droefneus ben je.

mallekater | 17-08-17 | 11:41 | 1

Uit met die TV, lekker stukkie wandelen. Meer entertaining dan DWDD.

__underscore | 17-08-17 | 15:44

Het kost ons wél wat als Matthijs bij RTL Unilever gaat graaien. Een opslag op de Magnums, cupasoepjes, ranzige pastasauzen, shampoos enz enz. Gelukkig ben ik kaal en kan ik zelf koken.

Guido | 17-08-17 | 11:41

Heb nog nooit een rijk persoon horen zeggen dat geld belangrijk is.

Heb ze wel horen zeggen dat arme mensen tuig zijn.. maar alleen in hun cirkeltje.

Fukallahalholland | 17-08-17 | 11:40 | 1

lol
Heb een heel rijk iemand weleens 'pauper-miljonair' horen zeggen tegen iemand met maar 20 miljoen ;-) No shit.

Teleo | 17-08-17 | 11:44

Typisch VARA/PvdA/links; iedereen gelijk, maar sommigen (aan de "top") een beetje (veul) meer gelijk dan anderen! 1984 all over!

benjeallanggek | 17-08-17 | 11:39

Ik snap M wel. nog even lekker pakken wat er te pakken valt, voordat het doek valt. En hij heeft natuurlijk de les van Jack Spijkerman geleerd, die ging ook naar de commerciële.

Fotzenhammer | 17-08-17 | 11:36

Dat onze Minister President zo'n laag salaris heeft is omdat het zo'n prutser is.

Gags Beasley | 17-08-17 | 11:35

Stoom komt uit mijn oren *pfff* *pfff* heb net nog net genoeg over om vreten te kunnen komen totdat mijn salaris volgende week overgemaakt is. En ik durf te stellen dat ik minstens zo hard werk als die graaier *plas* *wa* *gaap* NL is kudt.

Matwetwe | 17-08-17 | 11:34

@Two ball cane 11.19
begrijpend lezen is moeilijk maar het trucje van Matthijs doorzien is voor jou blijkbaar nog veel moeilijker.
Dat jij het voor die lamzak opneemt is toch om te gieren.
Ten eerste hebben ze het plegen van karaktermoord zo'n beetje uitgevonden bij zijn VARA clubje Maar alsof dat nog niet naar genoeg is doen ze het ook nog eens van mijn geld.
Hypocrieten ontmaskeren altijd goed Ronaldo

Cousin Eddie | 17-08-17 | 11:34 | 3

wel op de goede manier ontmaskeren graag

eriksweet | 17-08-17 | 11:39

Ik neem het in zoverre voor die vent op dat ik reaguurders er op wijs dat deze zin ambigu is. Niet voor niets herschrijft @Ronaldo hem zodat 'ie dat niet meer is.
Ik vind dit buitengewoon sneue journalistiek maar ben me er heel goed van bewust dat matthijs niet 'zielig' is of een slachtoffer. Zoals je zegt, hij doet het zelf ook. En zoals ik al zei, van mij mag ie gister ontslagen worden. En dwdd stoppen.
Als er iemand is die in een trucje trapt ben jij het. Geenstijl is al een paar jaar opzoek naar verontwaardiging, soit, dat is het businessmodel, maar nu er niets is om je over te verontwaardigen dan maar dingen gaan verdraaien en verzinnen.. Dat riekt naar npo-niveau van ethisch besef. En jij klapt er voor.

two ball cane | 17-08-17 | 11:48

@ two ball cane,
Heb je nog iets anders in je vocabulaire dan "ambigu"

watmagjenogwel | 17-08-17 | 15:24

Ehm.... zal ik het dan maar zeggen?

Ik zou haar doen.

DrCreep | 17-08-17 | 11:34

Waar blijft die sniepper?
Ken je niet gewoon Nederlands praeten en gewoon sluipschutter zeggen.
Praat eens Nederlands kut.

IndoFortuyn | 17-08-17 | 11:30 | 1

talk Dutch pussy.

IndoFortuyn | 17-08-17 | 11:57

ga nou niet de woorden van een graaier verdraaien

eriksweet | 17-08-17 | 11:29

Matthijs van Nieuwkerk is over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen, op het hoogtepunt stoppen kan al niet meer dus krijg je dit geblaat.

Watching the Wheels | 17-08-17 | 11:22

Hahaha, denkt die oetlul echt dat hij het zou redden in de echte wereld buiten de NPO? They expect results, Mathijs

Wachtmeester R | 17-08-17 | 11:20

Hij en Giel van Beelen zijn twee grote profiteurs van onze belastingcentjes niet dat zij er wat aan kunnen doen Ik zou het zelf ook graag willen maar de Nederlandse omroepen zijn niet goed bij hun hoofd om zoveel te betalen

Jowy13 | 17-08-17 | 11:20

Aan de andere kant, hoeveel topics zijn er de laatse jaren niet over die graaier en zijn programma gegaan op Geenstijl? Geen aandacht aan besteden en dat unieke talent is zo van de buis af.

Bennie Boos | 17-08-17 | 11:19

De commerciëlen zijn inderdaad een uitkomst voor Matthijs want hij heeft zijn salarisonderhandelingen naar wens afgerond door te dreigen naar de commerciëlen te vertrekken. Hier past echter maar één antwoord: "Ga maar!"

Simon_GS | 17-08-17 | 11:19 | 3

Ik ben blij dat Mathijs niet naar de commerciëlen gaat, de publieke omroep is een groot goed en als er (Veel) geld moet worden neer gelegd om mensen van zijn kaliber te behouden dan moet dat maar. Wat je ook van die man en zijn programma vindt, ze doen hun uiterste best om iets van nuance en diepgang binnen popcultuur in Nederland aan te brengen.

Ik zapte vorige week perrongeluk langs de commerciële zenders, godverdomme wat een treurnis is dat zeg.

TehNearz | 17-08-17 | 11:32

TehNearz | 17-08-17 | 11:32
En dan te bedenken dat deze zenders een bestaansrecht hebben, want er wordt naar gekeken. Dat laat heel goed zien hoe het gesteld is met de geestelijke gezondheid van heel veel Nederlanders. Wat op de commerciëlen te zien is, is bijna mooi van plat- en domheid.

Herr Zimmermann | 17-08-17 | 11:47

TehNearz | 17-08-17 | 11:32 Ik deel uw mening over de commerciëlen maar om DWDD diepgang toe te kennen doet uw geloofwaardigheid weinig goeds. In 4 minuten 'n complex thema bespreken met 'n tafel vol bevooroordeelden en de enige niet-bevooroordeelde niet één zin laten afmaken is voor mij alles behalve diepgang noch nuance.

Witlofmaffia | 17-08-17 | 12:49

Begrijpend lezen is moeilijk, @Ronaldo?!?
Je kan hier net zo makkelijk in lezen dat Matthijs iemand die graaier is, half crimineel vindt.
Lijkt me een stuk logischer alhoewel ik niet in Mat's hoofd kan kijken.
Het feit alleen al dat het ambigu is maakt het erg sneu om dan de minst persoonsvriendelijke uitleg te kiezen om karaktermoord te kunnen plegen.
En dat weet je, @Ronaldo. Of niet, maar wat voor stukjestyper ben je dan.
Verder vind ik Matthijs en dwdd helemaal kudt, maar laten we wel even normaal blijven doen.

two ball cane | 17-08-17 | 11:19 | 3

Ik heb je tegel 2 keer gelezen, of je dit echt zo schrijft. Dat blijkt wel zo te zijn.
In dat geval raad ik Specsavers aan.

Nuchternederland | 17-08-17 | 11:47

@Nuchterenederland
Waarom?
"Criminele kwalificatie" is ambigu. Dat zien vergt geen hogere wiskunde.
Toegegeven, het is aan de verteller om te zorgen dat er geen twijfel kan ontstaan, en dat wordt hier achterwege gelaten, maar het punt staat als een paal boven water. Geen bril voor nodig hoor.
Waarom denk je trouwens dat de titel van dit stukkie een herschreven versie is van de quote?

two ball cane | 17-08-17 | 11:55

Ik ben het met u eens. Het is een sterk staaltje van het zoeken naar bevestiging van (voor)oordelen.

drk_flow | 17-08-17 | 12:04

Je kan je ook afvragen waarom de Minister President van een land zo'n laag salaris krijgt... Behalve de bak stront die een MP over zich heen krijgt is hij/zij ook nog niet financieel onafhankelijk en daarmee te paaien voor een mooi baantje na de politiek.

poepkop | 17-08-17 | 11:18

Welke imbeciel bij een commercieel tv netwerk gaat deze clown een half miljoen per jaar betalen, dat kan je alleen doen als je het zo uit de staatskas krijgt ,zou iemand wel weten in Hilversum wat je moet doen om 200 euro over te houden na een week werken . En daar klotst het tegen de plinten ,opheffen die roversbende ,bezuinigen doe je zo ,Rutte .
In de zorg kan niks meer , jullie hozen het de verkeerde kant op .

fleurtje | 17-08-17 | 11:18

@sinar2
maar vergis je niet: als er een paar donkere/zwarte/gekleurde mensen bij dwdd aan tafel zouden zitten vind ie Elvis net zo makkelijk weer een ordinaire dief van de zwarte muziek.
heerlijk toch?

Cousin Eddie | 17-08-17 | 11:16 | 1

Hypocrisie doet het goed in linkse hoek

sinar2 | 17-08-17 | 11:58

Het beste nieuws uit dit bericht, qua glimlach-toverend vermogen, is dat de Alt-text weer terugggg *gag* is.

De_ontwarrende_man | 17-08-17 | 11:15

Heeft de Volkskrant nou echt niemand anders in dienst om dit interview te doen? Pretendeer alsjeblieft dat het niet één grote bij elkaar op schoot zittende inteeltbende is. Hoe kun je nou een parttime DWDD-medewerker het DWDD opperhoofd laten interviewen? Of wil Mathijs niet met iemand die wellicht een semi-kritische vraag gaat stellen?

Sjors W. | 17-08-17 | 11:14

Hij graait niet, hij ontvangt. En wij zouden dat allemaal doen, lul niet. De enige "halve crimineel" is degene die hem dat contract heeft gegeven.
Lekker hoor, salarisstrookje van 48.000...

John McClane | 17-08-17 | 11:13 | 1

Voor wat ie kan is het belachelijk veel , een duizendje voor iedere angstaanval per maand.
Peanuts vergeleken bij de echte graaiers die niks kunnen, die met 3 dochters en wat miljoenen per jaar en een boot en een nieuw vliegtuig enzo.
Water managen ....doe ik al jaren ..kraan open en kraan dicht.

medelmo | 17-08-17 | 11:18

Het goede nieuws is dat als Van Nieuwkerk uiteindelijk op de balkendenorm zit hij nog maar één maand per jaar op tv is. Hoera!

Cheeky Bastard | 17-08-17 | 11:12

En de hobbies van zijn dochter moeten ook nog gefinancierd worden. Die kan echt niks...

Bezorgde vader | 17-08-17 | 11:12 | 1

Hit them where it really hurts ,++

medelmo | 17-08-17 | 11:15

Wanneer ik die bedragen kreeg aangeboden voor mijn werk zou ik ook niet nee zeggen.Eerlijk is eerlijk.

xiuxiu | 17-08-17 | 11:11 | 1

Jij bent geen toptalent die zo in het buitenland Nederlandse programma's kan presenteren. Matthijs wel, die kan zo naar Amerika !!!111!
Ik zou weleens willen weten hoeveel de HR-manager aan kick-backs krijgt van Matthijs voor het geven van een dergelijk salaris.

Teleo | 17-08-17 | 11:17

Anders gaat dit talent in het buitenland werken, voor een buitenlandse firma werken. Daar hebben ze niet zulke talenten, niemand kan daar een boek-plug programma presenteren.

Zijn ego is 'm meer waard dan zijn salaris.
Bied 'm de helft.

Teleo | 17-08-17 | 11:10 | 1

Gezien zijn lachwekkend slechte engels zijn er weinig opties in het buitenland voor hem

sinar2 | 17-08-17 | 11:24

Denk dat ze het bij de vara straks omdraaien. Verdient de nederlandse minister president wel genoeg? Hop die naar 5.8 ton en probleem opgelost. Zo doen we dat tegenwoordig

deNettobetaler | 17-08-17 | 11:10 | 1

Nu vind ik inderdaad dat de premier chantabel weinig verdient. Daar moet zeker een miljoen bruto bij.

Teleo | 17-08-17 | 11:12

Troost uzelf. NPO kijkertjes en luisteraars zijn gemiddeld! 60-65 jaar. Over 30 jaar is het bestaansrecht geheel verdwenen.

Fappelmoes | 17-08-17 | 11:10 | 1

Net als die verschrikkelijke dode bomen links subjectieve onzinkranten als Trouw NrC en de Linksvolkkrant. Ik troost me elke keer als ik online weer zo'n tenenkrommend subjectief gekleurd troep lees dat al die schrijvers binnen nu en 20 jaar werkloos geworden zijn daar hun werkgever is heengegaan.

Spaanse Peetvader | 17-08-17 | 14:43

En naast dat graaisalaris onder andere een snoepreisje naar Japan op onze kosten om iets te blaten over Elvis. Dus kom je met alles er op en er aan wel op een miljoen per jaar uit.

sinar2 | 17-08-17 | 11:06 | 1

Nee, dat is extra. Gaat via de productie BV van GraaiJaarKerk. Dat is een tonnetje plus in de bonus.

Bezorgde vader | 17-08-17 | 11:13

hij gaat niet minder verdienen... hij gaat minder uren werken... dus hoeft er minder betaald te worden... maar minder verdienen gaat hij echt niet hoor... de andere programma;s die hij maakt worden ook door de VARA betaald.. hij heeft gewoon een doorlopend contract bij de VARA... en krijgt gewoon hetzelfde maandsalaris ah eind vd maand!

bArAbAts | 17-08-17 | 11:05 | 6

Barabats en borklay, een programma gefinancierd met nL belastingggeld met moeite opgebracht door hard werkende Hollanders die vaak helemaal niets met links of de goedmens praktijken te maken willen hebben. Dat maakt de Nederlands PO zo ongelofelijk wrang en kwalijk.

Spaanse Peetvader | 17-08-17 | 14:40

@Spaanse Peetvader, als je niks hiermee te maken wil hebben.... kan je dus nergens ter wereld meer wonen... publieke zenders welke door overheidsgeld worden gefinancierd... zullen altijd een bepaalde kleur hebben... In Nederland hebben alle omroepen een verschillende kleur! maar de VARA is well erg rood/links ja dat klopt.. maar je hebt daarentegen ook Powned.. wat weer rechts is! zo is er diversiteit binnen de NPO!

bArAbAts | 17-08-17 | 15:06

en volgens mij is het nog steeds zo dat de grootverdieners niet betaald mogen worden van de centen die ze vanuit de overheid krijgen! Matthijs en Paul vangen vooral ledengeld van de omroepen waarvoor ze werken! er veranderd dus niets aan de pot geld die de overheid geeft als deze heren stoppen!

bArAbAts | 17-08-17 | 15:07
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken