Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oh. 55% van alle aangiftes wordt niet behandeld

thelawxxxxz.jpgGoedemorgen rechtsstaat! Laat die zwartkijkers maar praten hoor. Want 45% wordt dus gewoon wel behandeld, maar daar hoor je weer niemand over. "De politie heeft vorig jaar zo’n 511.000 zaken na een interne screening afgewezen, omdat er onvoldoende opsporingsindicatie was. Op een totaal van 930.000 geregistreerde misdrijven is daarmee 55 procent van de zaken ongemoeid gebleven. (...) Uit politiecijfers over 2016 blijkt dat nog eens 16.500 zaken vroegtijdig werden beëindigd omdat er te weinig mankracht voor was. In die zaken zijn er wél sporen die naar een dader wijzen, maar ontbreekt het de politie simpelweg aan capaciteit om de zaak verder uit te zoeken." Voor de overheid wel ideaal natuurlijk. De volgende keer laten die genegeerde gedupeerden hun aangifte natuurlijk gewoon achterwege omdat ze weten dat het geen zin heeft, en voila: de misdaadcijfers dalen en het touwtje kan weer uit de brievenbus. Speaking of which, vandaag Tante Bel versus Opa Terlouw in de Volkskrant, waar de laatstgenoemde zich bekeert tot de islamofobie door terreur "islamitisch staatsdictatuur" te noemen. terlouwlebel.jpg

Reaguursels

Inloggen

Titia Heidekonijn | 23-07-17 | 11:50
Ja het was gezellig op die parkeerplaats. Ik weet nu weer waarom ik zo ver mogelijk bij de randstad vandaan blijf (wat mij betreft begint de randstad na Lelystad.)

W_F | 23-07-17 | 17:22

Gisteren een ongewenst gesprek met een agent moeten hebben bij Almere. Stonden te laseren net na het bord 100 (vanuit lelystad ri A'dam). Uiteraard niet bij de wegwerkzaamheden, want dan misten zij het deel dat ri Stichtsebrug rijdt. Staan daar lekker met zo'n 10 agenten mensen de eerste vakantiedag te verpesten. Maar geen tijd voor verwerken aangiftes. Raar dat draagvlak voor de platte pet wegvalt.

Titia Heidekonijn | 23-07-17 | 11:50

Dus doe officiele misdaadcijfers *2 ? Dus GEEN werkelijke daling ? goh, wie had dat nou verwacht ... Erg eigenlijk he, dat dit geen verassing is ? Maar dat interesseert die idioten niets, beseffen het niet eens.

Kim-Jung-Un | 23-07-17 | 10:57

-weggejorist-

EefjeWentelteefje | 23-07-17 | 03:32

Pakje melk is geen misdrijf, feitenkunstelaar dat jij er bent. Misschien eens lezen?
MarcS | 22-07-17 | 15:19

Je link vertelt alleen dat er misdrijven (zwaar) en overtredingen (lichter) zijn. Pak het wetboek er eens bij. Diefstal van willekeurig wat is een misdrijf. Ook een pak melk.

Dan kan er gezeken worden dat er geen politie moet komen voor het stelen van een pak koffie, 'dat lost de winkel zelf maar op'. Hoe dan? De beveiliger mag de verdachte in elkaar slaan of zo? Of mag de verdachte gewoon weglopen en zeggen 'zoek het maar uit.'

Bruine Beer | 23-07-17 | 00:28

@Tutanchamon | 22-07-17 | 21:15
Helemaal mee eens, demense kiezen er zelf voor.
Iedere verkiezingen weer.

Slipsnifter | 22-07-17 | 22:30

Gezien het stemgedrag: dit land verdient geen HAAR beter. De gemiddelde NLer krijgt MEER dan die verdient. PRO-EU PRO-GL, PRO-D66; dan is de wereld van iedereen, nivelleren we geld, criminaliteit, misbruik, geweld en banen en heb je verder geen enkel recht op een mening. Want je koos al. Dit land verdient NIETS beter dan dit. Met dit stemgedrag dient geen enkele aangifte serieus genomen te worden. De meerderheid bepaalt ! DAT is socialisme en democratie. Daar bij hoort dat alle overheidsorganen in dienst staan van wegkijken, massa-immigratie en wegnivelleren van miljarden naar kansarme lidstaten. Terrorisme en parasitteren is van ons iedereen. En de geitenwollensok keek weg en zag dat........... hun dochter misbruikt werd en zoon zwaar mishandeld en beroofd werd. Tja, DAT zagen ze niet aan komen. Wegkijken is een keuze.

Tutanchamon | 22-07-17 | 21:15

Ze kunnen in deze narcotica staat ook geen ene ruk meer!!

Kreeg van de week 5 belastingaanslagen van 2006 en 2007
Waren ze ""vergeten"'

Leuker kunnen we het niet maken..

joppo0 | 22-07-17 | 21:04

NL is kapodt ende stuck.

Alleen een aantal doodseskaders (man of 500) met carte blanche en voldoende middelen kan dit repareren.

Poekieman | 22-07-17 | 20:25

Slechts 2% van alle faillissementsfraude strafrechtelijk vervolgd.
Uit recent onderzoek (Dr. mr Tineke Hilverda, hoogleraar Faillissementsfraude, Radboud Universiteit Nijmegen en Hugo Sinzheimer Instituut van de Universiteit van Amsterdam) blijkt dat bij faillissementen waarbij aantoonbaar fraude is gepleegd, slechts een zeer klein deel (minder dan 2%) van de plegers daadwerkelijk strafrechtelijk vervolgd wordt. Voor de schuldeisers in kwestie betekent dit een jaarlijkse schadepost van ca. 1,7 miljard euro. Dit is op zichzelf bijzonder schadelijk voor het bedrijfsleven en de werkgelegenheid in het algemeen. Met name kleinere toeleverende bedrijven kunnen door dit soort zaken als dominostenen omvallen.

Sinds ruim een jaar is er de mogelijkheid voor het Openbaar Ministerie om katvangers via een zogenaamd Civielrechtelijk Bestuursverbod de pas af te snijden. Dus het frauderen met bv's onmogelijk te maken. Wat blijkt? Het Openbaar Ministerie heeft nog geen enkele keer een Civielrechtelijk Bestuursverbod gevorderd.
Het is niet alleen de politie die zo nu en dan miskleunt. De problemen zitten van hoog tot laag in de gehele strafrechtsketen.

theo-is-dood | 22-07-17 | 20:25

Vrijwel alle economische delicten, behalve die van de Einkommenssteuersicherheitseinsatz polizei, blijft op de plank liggen. Alles van neergestoken tot doodgeschoten wordt een soort van onderzocht. Oh ja! En flitsen. Dat gaat gewoon door.

Sliptong | 22-07-17 | 19:58

Laten we er nog een paar miljoen tegrnaan gooien zodat er nog meer managers en externe deskundigen aangenomen worden die zich over het probleem gaan buigen...
Air van Boven Dorens | 22-07-17 | 14:31
Inderdaad, dat is nou precies de manier waarop de overheid de problemen in de samenleving oppakt. Als je een middagje voor die torens van VenJ gaat zitten en ziet wat er aan arrogant volk en en uit loopt, snap je hoe het rolt in dit land.

HijgentHert | 22-07-17 | 19:20

...en maar flitsen...!

Xirdalan | 22-07-17 | 18:46

Namens de overheid: u bent niet belangrijk. Wij zijn druk bezig met andere dingen.

Manneke Pislam | 22-07-17 | 18:19

@De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 16:25

Jij bent degene die zegt dat pakje melk stelen een misdrijf is, werkelijk niemand anders in dit draadje.

Uiteraard zie jij dat zelf niet. Nee ipv even teruglezen, grijp jij weer naar het beproefde ridiculiseren van degene die jou op feitenloisheid wijst.

Maar men heeft jou wel door hier, jij hebt niet door dat dit zo is. Wie is hier de simpelmans?

MarcS | 22-07-17 | 17:55

www.osac.gov/pages/ContentReportDetai...
*kuch*
data.gov.sg/dataset/overall-crime-cas...
*kuchekuche*
statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...
Totaal geregistreerde misdrijven 2016
928870 -> Totaal opgehelderde misdrijven 210815 ( 22,7 procent)
In 2016 werd 77,3 procent van alle geregistreerde misdrijven dus niet opgelost.
www.businessinsider.nl/zorgelijk-de-n...
Zorgelijk: de Nationale Politie heeft een tekort van 72 miljoen euro
Ach...
Volgens de huistroll De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:49 valt het wel wat mee...
*gelukkig*

Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 17:31

En dan moeten de daders nog veroordeeld worden en dan nog gestraft worden met een enkelband die af mag als ze op vakantie willen.
Of gewoon bij verstek veroordelen want niet op komen dagen. Gaat goed hier.
Echt, wat zijn we toch een fijn land.
Just... WOW...

Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 17:10

We zitten nu in een vicieuze cirkel naar beneden. Doordat de pakkans extreem laag is, net als de eventuele straf, is het lonend om crimineel te worden.
Zo worden criminelen gekweekt en de pakkans wordt weer lager.
De politiek zou kunnen kiezen om de cirkel om te draaien.
Zorgen dat criminaliteit serieus bestraft wordt;
Pakkans vergroten en minder mensen zullen kiezen voor een carrière als crimineel. Daardoor stijgt de pakkans en wordt de samenleving een stuk prettiger.
Dit vergt nu een extra investering maar verdient zichzelf terug. Mensen gaan geen fiets stelen als ze weten dat er meteen 5 rechercheurs aan gaan werken.
Mensen stelen wel een fiets als de samenleving/overheid aangeeft dat dat geen enkele prioriteit heeft.

arbeid_loutert | 22-07-17 | 17:09

Zouden ze ook 55% van de snelheidsbekeuringen niet behandelen of gaat dat wel goed?
Steevast laat deze club zien waar de prioriteiten liggen en helaas heb ik dat inmiddels zelf meerdere malen mogen meemaken.
Zorg in Nederland dat je je eigen boontjes kan doppen, niemand zal het voor je doen als dat nodig is.

Koos8173 | 22-07-17 | 17:08

55% word niet behandeld, van de 45% dat wel word behandeld wordt maar 10% opgelost. Van die 10% komen de meeste er met een taakstrafje vanaf door de slappe d66 rechters.

En maar afvragen waarom mensen steeds vaker het recht in eigen handen nemen.

Deviant | 22-07-17 | 16:42

Ai, verkeerde topic, sorry!!

watmagjenogwel | 22-07-17 | 16:34

-weggejorist-

watmagjenogwel | 22-07-17 | 16:33

Nehemia | 22-07-17 | 16:23

Voor zover ik weet is algemeen onderwijs bedoelt zodat je later in de mate van je capaciteiten een nuttig onderdeel kan zijn van de samenleving. Doorgaans is dit met de beste intenties. Maar het gaat niet altijd goed met iedereen. Sommigen vallen buiten de boot. Dat is jammer maar het is niet anders. Niet iedereen kan functioneren in een samenleving.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 16:28

Terlouw ? Tsjaa 't is nie alles, maar stel je toch 's voor dattie in '64 niet de politiek in was gegaan en gewoon doorgehobbied had met kernfusie etc. Wie weet hadden dit stukkie nooit kunnen lezen ...

Vesta | 22-07-17 | 16:26

MarcS | 22-07-17 | 16:10

Als dat je een beter gevoel geeft. Prima. Maar je kan niet een fietsdiefstal in hetzelfde rijtje pleuren als een moord of zware mishandeling. En dat doen ze hier. Jij mag lekker doen en denken wat je wilt. Maar simplisme leidt nimmer tot iets goeds.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 16:25

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:49
Meer onderwijs. Zeker. Dat is zeer belangrijk. Ik vraag me alleen wel eens af in hoeverre de overheid bepaalt wat de kinderen/jeugd allemaal moeten leren en aan de andere kant wat ze juist niet moeten leren.

Nehemia | 22-07-17 | 16:23

Steeds weer nieuwe smoesjes van een politie apparaat dat ondanks 55000 politie ambtenaren niets presteert.
Vergelijk Nederland eens met NRW in Duitsland. Zelfde aantal inwoners. Alle aangiften in D worden opgevolgd, alle zaken komen voor de rechter. Oplossingspercentage 15% in NL 2%

Nederlandse politie moedigt het doen van aangifte aan. "Dan kunnen we soortgelijke misdrijven koppelen aan verdachten"
Ook met een daderprofiel zoals een kenteken van een auto op video wordt het niets.
Gelukkig is er toch een sector waar de politie in uitblinkt:
Misdadigers in het verkeer op kenteken bekeuren. Dat gaat ze goed af. Mensen geld afpersen middels CJIB lukt ook aardig.

Aangifte doen? alleen op afspraak, te zot voor woorden.
De vrouw die werd aangerand en verkracht deed zelf het opsporingswerk. Toch duurde het nog twee maanden voor de politie de verdachte oppakte.

Nietsnutten in blauw, daar moten Nederlanders het mee doen.

paulk | 22-07-17 | 16:19

@De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:35

Nee, weer sla jij de plank mis. Je bent normaal niet zo doorzichtig. Jij komt met stellingen, ik sabel doe feitelijk neer, waardoor jouw stellingen niets meer blijken dan onzin.

MarcS | 22-07-17 | 16:10

Maar het goede nieuws is dat hierdoor er veel minder gevangenen komen en het met de criminaliteit dus de goede kant uitgaat.

Patatter | 22-07-17 | 16:07

www.emma.nl/artikelen/criminele-famili...
''Hoe ver valt de appel van de boom? Rechercheurs die met zware en georganiseerde criminaliteit van doen hebben, wijzen er dikwijls op dat bepaalde families al decennialang bij hen bekend zijn. Klopt dat beeld? En zo ja, hoe moet dat dan worden verklaard? EMMA-partner Hans Moors en Toine Spapens (hoogleraar Tilburg University) schreven, in opdracht van het Onderzoeksprogramma Politie & Wetenschap, een ontluisterend boek over zeven criminele familienetwerken in Noord-Brabant.''
-->Gratis downloaden achter de link.

theo-is-dood | 22-07-17 | 16:03

necrosis | 22-07-17 | 15:46

Hoe is het met jouw gezondheid?

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:50

Nehemia | 22-07-17 | 15:42

Onze overheid geeft teveel geld uit aan zaken die ik persoonlijk minder prioriteit zou geven. Hint. Dood gaan we allemaal. Ik zie liever meer werk en meer veiligheid. Minder zorg. Meer onderwijs. Maar helaas het gros gaat naar zorg en sociale zekerheid. Welkom in Nederland.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:49

@Lupuslupus | 22-07-17 | 15:30
Dat opnemen van aangiftes is een mooi klusje voor Schoeversmiepje Hennis.
Ik neem tenminste aan dat ze foutloos en razend snel kan typen.
Hoeft ze straks ook niet aan de wachtgeldtiet.

necrosis | 22-07-17 | 15:46

Het is heel simpel. Gedegen onderzoek kost centjes en onze overheid wil zo min mogelijk centjes uitgeven.

Nehemia | 22-07-17 | 15:42

Vaak blijven moorden ook onder de radar. Ik kan me een artikel heugen (way back) dat Duitsland een schreeuwend tekort aan pathaloog anatomen had/heeft.
.
"Forensisch experts: huidig systeem faalt, dus onderzoeken we zelf onbekende doodsoorzaken."
'Volgens Van de Goot wordt te vaak uitgegaan van een natuurlijke doodsoorzaak. 'Per jaar gaan er 145 duizend mensen dood. Daarvan worden er maar 285 forensisch onderzocht. Een doodsoorzaak is meestal niet van de buitenkant zichtbaar, dus wordt die erbij gefantaseerd.'
.
www.volkskrant.nl/binnenland/forensis...

Nehemia | 22-07-17 | 15:37

MarcS | 22-07-17 | 15:22

Nee. Je leest niet goed. Ik leg uit waarom het oplossingspercentage van 2% en sowieso het hysterisch gezeik onzin is.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:35

Lupuslupus | 22-07-17 | 15:30

Dat stel ik de hele tijd.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:33

Usuc | 22-07-17 | 15:15

Zie die 55% zo. 'Mijn phone is gejat, Okay waar, Ja in de Gym, door wie? Weet ik niet, heb je de codes? Nee heb doosje weggemieterd, geblokkeerd? Ja zeker. Okay nou als we het vinden laten we het weten, er is gisteren een brute moord gepleegd dus daar gaan we eerst naar kijken, maar mij phone? Heb je verzekering? Nee. Okay hier is je aangifte, zucht'

Dan de rest. En vergelijk dat met het oplossingspercentage van echte zware misdrijven?

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:32

Het enige wat wel zorgwekkend is, althans een beetje, zijn de 16,500 zaken die wel eventueel oplosbaar zijn maar waar geen mankracht voor is.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:19
.
De politie moet gewoon andere *prioriteiten* stellen! Heeft helemaal NIETS met 'extra geld hier en dus minder geld daar' te maken!
Weleens van gehoord; *prioriteiten* ?!

Als ze denken te weten dat die 16.500 zaken eventueel oplosbaar zijn, moeten ze dáár in.de.1e.plaats. hun mankracht aan besteden. Moeilijk hè?

Stel 2 of 3 agentjes per woonplaats aan die alle flutaangiftes opnemen - die dan in één vergadering van een uurtje besproken kunnen worden (er iets aan doen of seponeren)-, dan kan de rest van het 'corps' op boevenjacht.

Lupuslupus | 22-07-17 | 15:30

Usuc | 22-07-17 | 15:15

Als jij verwacht dat de casus inzake je verloren/gestolen fiets wordt opgelost wel ja. Normale mensen weten dat veel zaken niet op te lossen zijn. Daarbij zijn zo'n 85% van dit soort delicten een gelegenheidsdelict waarbij de dader gewoon een portemonnee of een telefoon of een losstaande fiets pikte omdat het kon. En je zal je verbazen over de daders. Vaak gewoon doodnormale mensen die denken 'waarom' niet. Vaak krijgen ze later berouwing en dumpen ze de 'buit'. Het is allemaal niet prettig maar de illusie dat de politie dat kan oplossen is banaal.

Zo werkt het niet. Heeft het ook nooit gedaan.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:27

Gelukkig heeft de pliesie nog voldoende flitskastjes en flitsguns om de staatskas jaarlijks te spekken.

komtdatschot | 22-07-17 | 15:24

Alleen voor verzekering ......
De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:19

Nee! Echter is het dat verworden omdat politie er niets mee doet. Er is een overtreding gepleegd, waarvoor dader aansprakelijk is.

Man man man, nu snap ik jou beter dan ooit! Jij verward oorzaken met gevolgen.

MarcS | 22-07-17 | 15:22

@Lupuslupus | 22-07-17 | 15:17
Akerboom zou van mij de straat nog niet zonder toezicht mogen schoon bezemen. Wat een faal haas is dat zeg! Man, man, man....

Sjefke7807 | 22-07-17 | 15:21

En mocht jij nog een keer na willen denken over de misdrijven:
www.mijnrecht.net/politie-justitie/mis...

Pakje melk is geen misdrijf, feitenkunstelaar dat jij er bent. Misschien eens lezen?

MarcS | 22-07-17 | 15:19

miko | 22-07-17 | 14:57

De meeste aangiftes zijn puur voor verzekeringszaken of verloren goederen of diefstal. Veruit het gros daarvan is onoplosbaar. Dan kan je wel met een verdraaid nepcijfertje komen waarin je stelt dat de politie zuigt want 2%. Maar dat is nepnieuws. Wat veel interessanter is het aantal zware misdaden wat wel opgelost word.

Wat het irrealistische volk hier werkelijk zegt is dat we dus de politie macht met een paar miljoen diender moeten verhogen zodat alle nutteloze zaken ook wat aandacht krijgen.

Het enige wat wel zorgwekkend is, althans een beetje, zijn de 16,500 zaken die wel eventueel oplosbaar zijn maar waar geen mankracht voor is.

Maar ja. Meer mankracht is meer geld. Is meer belasting. Is meer bekeuringen. Of minder naar andere potjes. Kies maar? Mij dunkt dat dit wederom zaken zijn die ellendig zijn maar waar je liever niet teveel in investeert.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:19

Ik zie het probleem niet. We weten allemaal dat 50% van alle aangiftes gedaan zijn door De-rijdende-rechter-achtige zeikmensen die toch geen gelijk hebben in hun "onrecht".
harde_keutel | 22-07-17 | 15:04
.
Als het 'zeik-aangiftes' zijn moet de politie die ter plekke seponeren en op naar de volgende zaak. Maar nee, ze sturen 2 politie-auto's naar een supermarkt alwaar iemand een pak koffie (van 4 euro) heeft gestolen. Laat de supermarkt dat gewoon zelf oplossen!

En laat de politie eens op typecursus gaan i.p.v. rapportjes met 2 vingertjes typen. Scheelt zeeën van tijd! Een paar typistes het werk laten doen kan natuurlijk ook: de agent schrijft héél summier een rapportje dat door de typiste wordt uitgewerkt en daarna door de agent, de volgende dag - na goedkeuring - wordt ondertekend. Dan kan meneer de agent in de tijd dat zijn rapport wordt getikt, weer achter de boeven aan.

Zie je, het is allemaal niet zo moeilijk maar de wil ontbreekt.

O ja en trap eerst de politie-top er maar eens uit. Om te beginnen met Akerboom.

Lupuslupus | 22-07-17 | 15:17

Zie je... nu wordt het lastiger om te zeuren.
De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:49

Wauw, echt Wauw!

Ik kijk altijd alleen naar de opgeloste zaken. Echt je gelooft het niet, 100% score. Volgens mij kan er wel minder geld naar die club.

MarcS | 22-07-17 | 15:17

de politie bekeurd liever nederlanders maar mensen met een wit kenteken absoluut niet
nederlands zijn nog zo lekker te plukken

coolgen | 22-07-17 | 15:16

(ai,... herstel...)

De Droit | 22-07-17 | 14:23
.
Sjefke7807 | 22-07-17 | 14:37
Uiteraard. Het leven staat bol van zaken die misgaan. Soms gigantisch. Maar dat is niet de norm. Dat is dus mijn hele punt.
De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:45
.
98,02% van de misdaden die NIET op wordt gelost (nog afgezien van mensen die bij voorbaat al geen aangifte doen), betekent toch echt dat het de norm is om misdaden toe te staan.

Usuc | 22-07-17 | 15:15

De Droit | 22-07-17 | 14:23
.
Sjefke7807 | 22-07-17 | 14:37

Uiteraard. Het leven staat bol van zaken die misgaan. Soms gigantisch. Maar dat is niet de norm. Dat is dus mijn hele punt.
De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:45
.
98,02% van de misdaden die op wordt gelost (nog afgezien van mensen die bij voorbaat al geen aangifte doen), betekent toch echt dat het de norm is om misdaden toe te staan.

Usuc | 22-07-17 | 15:14

@Slipsnifter | 22-07-17 | 15:11
Die lag idd eerder in de bus dan mijn scooter weer voor de deur stond.

wiedergutmachsnikkel | 22-07-17 | 15:13

keestelpro | 22-07-17 | 14:54
Grappig dat de eerste Duitsers gewoon gearresteerd werden.
.
Ze waren wel weer heel rap vrij, maar grappig blijft het. Wel een memorabele site over Helmond die je linkte. Er is van alles over deze specifieke periode te vinden.

Nehemia | 22-07-17 | 15:13

Het probleem ligt zoals bij vrijwel alles niet bij de overheid maar bij de bevolking zelf. De burgers zijn zelf van God los en doen maar wat.
De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:07
Hahaha, Hilarisch. +1

Mark_D_NL | 22-07-17 | 15:13

@wiedergutmachsnikkel | 22-07-17 | 15:09
Je kreeg toch wel een flinke boete wegens het illegaal dumpen van afval?

Slipsnifter | 22-07-17 | 15:11

De politie heeft mijn scooter terug gevonden,weliswaar zonder motorblok en wielen.
45% opgelost,dat dan weer wel.

wiedergutmachsnikkel | 22-07-17 | 15:09

@De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:07
Ah, daar hebben we onze 24/7 reaguurder weer.

Slipsnifter | 22-07-17 | 15:09

De politie is je beste vriend.
Mits je Mo of Achmed heet.

Slipsnifter | 22-07-17 | 15:08

kortebroek | 22-07-17 | 14:53

Och. Diversiteit. Met veel Marokkaanse straatcriminaliteit denk dat het wel handig is om Marokkaanse agenten te hebben. Die zijn misschien minder lievvv maar hebben wel betere impact.

Dan zijn er ook nog heel veel zaken gewoonweg niet op te lossen. Daar wil je als politie geen tijd aan verspillen en zeker niet als ze minimaal zijn. Mijn vrouw heeft nu een nieuwe telefoon want de laatste liet ze op de bar liggen toen ze ging dansen met vriendinnen. Die is dus gepikt. Wel aangifte gedaan maar ik denk serieus niet voor een seconde dat die zaak ooit opgelost gaat worden.

Er zijn wellicht teveel bestuurslagen in veel overheidsorganisaties maar zonder al deze managers word het meestal veel erger. En dit heeft verder hier weinig mee te maken.

We hebben het meer over onfatsoenlijk volk dat simpelweg steelt, schade veroorzaakt of anderzijds de grenzen van goed fatsoen overtreedt en daardoor krijg je ook veel aangiftes waar de politie doorgaans niets mee kan.

Dit is een realiteit. Het probleem ligt zoals bij vrijwel alles niet bij de overheid maar bij de bevolking zelf. De burgers zijn zelf van God los en doen maar wat.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 15:07

@Lupuslupus | 22-07-17 | 15:03
Misschien had er wel iemand "viezzz" gekeken naar een asielzoeker, dan kun je natuurlijk niet hard genoeg ingrijpen.

Slipsnifter | 22-07-17 | 15:06

Ik zie het probleem niet. We weten allemaal dat 50% van alle aangiftes gedaan zijn door De-rijdende-rechter-achtige zeikmensen die toch geen gelijk hebben in hun "onrecht".

De sterksten (verstandige rechtsvechtende medemensch) vechten het vuist op vuist uit en hebben geen pijn van beledigingen.
De zwakke linkschmens moet papa erbij halen om het voor hun op te lossen.

harde_keutel | 22-07-17 | 15:04

@Mannes | 22-07-17 | 14:42
2%, als ik me niet vergis.
Zou me niet eens verbazen als dat in werkelijkheid nog lager is, want je hebt echt niks aan de politie.

Slipsnifter | 22-07-17 | 15:04

Vorig jaar bij het AZC in Almelo: TIEN politieauto's (zijn foto's van hoor!). Nemen we maar even aan dat er per auto 2 agenten kwamen, dat is 20 agenten. Die auto's hebben er uren(!) gestaan.

Maar goed, 1 berichtje op pagina 20 dus allemaal doorlopen.

Het is niet mogelijk om de politie-inzet voor AZC's over het hele land te becijferen want dat wordt allemaal onder de pet gehouden!!

Tja geen wonder dus dat de politie 'geen mankracht' heeft om de misdaad op te lossen. Plus dat een deel van hen natuurlijk enorme losers zijn met hun landverradersmaaltijdjes.

De politie 'je beste vriend'? Haha. Nou blijf als het even kan héél ver uit hun buurt en los je problemen zoveel mogelijk zelf op. OF voorkom ze.

Lupuslupus | 22-07-17 | 15:03

Nederland...het land met zo ongeveer de hoogste belangstingdruk ter wereld.
En van al dat belastinggeld wordt zo'n beetje 99% gebruikt om dezelfde burger tegen te werken.

Slipsnifter | 22-07-17 | 15:03

www.kiesraad.nl/actueel/nieuws/2017/0...
-
Nul medelijden met Nederland. Als je op baantjes clubs stemt met een decennia lang trackrecord van burgerhaat, nepotisme, en incompetentie is dit een totaal voorspelbaar resultaat.

a1a2a3 | 22-07-17 | 15:02

Regeringen waaronder zulke cijfers worden geboekt dienen te worden afgezet.
.
Verzaken op de primaire taken van een overheid is landverraad.

Parel van het Zuiden | 22-07-17 | 15:01

@De Droit | 22-07-17 | 14:23
Axh, de meeste misdrijven zijn vandalisme en diefstal uit tuinen etc.
Gebeurt voor het overgrote deel in de kansenwijken. Gewoon zorgen dat je wat beter verdient en een huis in een rustige wijk of beter nog in een dorp kunt wonen.
Eigenlijk is het nog simpeler ga vooral niet in het westen wonen of het diepe zuiden.
cbsnl.maps.arcgis.com/apps/webappviewe...

miko | 22-07-17 | 14:57

@Sjefke7807 | 22-07-17 | 13:55
@Joris

Hee Joris, geef deze reaguurder een biertje van me.

Tipped Relic | 22-07-17 | 14:56

@Nehemia | 22-07-17 | 13:59
Terlouw heeft de oorlog meegemaakt. Vreselijk zeg.
Mijn vader ook. De oorlog kwam en in Helmond was het 'hallo Duitsers' Een keer of twee in de schuilkelder. Wat peuken jatten en 5 jaar later was het 'hallo Engelsen'.
www.tracesofwar.nl/themes/4222/Helmon...
Grappig dat de eerste Duitsers gewoon gearresteerd werden.

keestelpro | 22-07-17 | 14:54

@ De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:31

Probleem is niet te weinig politie, maar een organisatie met een waterhoofd en de hele dag op kantoor zitten te vergaderen. Diversiteit hoeft geen doel te zijn voor de politie, neutraliteit wel. En efficiëntie, maar niet om te dienen als een tweede belastingdienst.

kortebroek | 22-07-17 | 14:53

Rekent u even mee?

De aangiftebereidheid in Nederland is (dankzij het lakse politiewerk - snelheden flitsen is veel lucratiever voor de plucheplakkers in Den Haag) 20% (dus 0,2).

Daarvan wordt dus maar 45% (0,45) van in behandeling genomen. De rest - in de prullebak.

Van de in behandeling genomen aangiftes wordt 22% opgelost.

Dus is het oplossingspercentage van ALLE misdrijven in Nederland:

0,2 x 0,45 x 0,22 = 0,0198 oftewel 1,98 procent.

MISDAAD LOONT! Voor iedere twee opgeloste misdrijven mogen er 98 door voor de koelkast!
De Droit | 22-07-17 | 14:23

Mooi verhaal. Maar er klopt geen reet van. Een gestolen pak melk is een misdrijf. Een spuug ik je gezicht is een misdrijf. De politie focust zich op relatief makkelijk op te lossen misdrijven en zware misdrijven. De minimale aandacht gaat naar makkelijke misdrijven en het gros naar zware misdrijven.

Dus doe je cijfertjes nog een keertje maar weeg het nu aan zware misdrijven en niet aan die gestolen telefoon e.d.

Zie je... nu wordt het lastiger om te zeuren.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:49

@Oepsie1234 | 22-07-17 | 13:58
Je hebt waarschijnlijk nog nooit de geur opgesnoven van wat een dictatuur inhoud. Je bent waarschijnlijk niet eens in een land geweest dat de veiligheid van de meeste burgers niet kon garanderen.

miko | 22-07-17 | 14:45

Sjefke7807 | 22-07-17 | 14:37

Uiteraard. Het leven staat bol van zaken die misgaan. Soms gigantisch. Maar dat is niet de norm. Dat is dus mijn hele punt.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:45

Ach ja. Als politici en hoge ambtenaren zich al niet aan de wet houden. Dan zijn deze cijfers heel begrijpelijk. Er komt een tijd dat mensen hetzelf oplossen of beter dit gebeurt al.

franck7020 | 22-07-17 | 14:43

45% wordt dus dus wel in behandeling genomen en wat is daarvan dan het oplossingspercentage?

Mannes | 22-07-17 | 14:42

@Vieze_Henkie | 22-07-17 | 14:32
Hier het zelfde verhaal hoor, dader rijd met haar auto tot 3 keer tegen onze nieuwe auto aan, en rijd daarna gewoon weer weg. Dat zou een misdrijf zijn volgens de wegenverkeerswet, maar de luie Politie seponeert de zaak. En dat terwijl de lak van de auto aan de bumper van de dader zat. Maar wij mogen voor de schade (2500euro) zelf opdraaien.

FreeVogelaar | 22-07-17 | 14:41

@De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:31
Serieus??? Het nieuws heeft de laatste tijd bol gestaan van de falende politie en justitie zaken! U hoeft er slechts bij Geen Stijl een search op te doen om er in te verzuipen. Verder raad ik u de tegel van @De Droit | 22-07-17 | 14:23 te lezen. Daar staat een nogal beschamende berekening over hoe erg het werkelijk is. En dat is alles dat u aan trollenvoer gaat krijgen vandaag.

Sjefke7807 | 22-07-17 | 14:37

kweethetooknietbeter | 22-07-17 | 13:56
Als we 55% van de tussenlagen en idem bullshitfunctie bekledende managers de laan uit trappen dan hoeft er geen geld bij en kan er in capaciteit geïnvesteerd worden.

normanius | 22-07-17 | 14:37

van Oeffelen | 22-07-17 | 14:30

'Getinte figuren' gelukkig maar. Maar DKS heeft enkele jaren geleden ook zulks gezien. Deze waren niet getint maar desalniettemin. Ik vind dit altijd een beetje zinloos gejank. De politie doet, als het goed is, wat het kan om het leven zo veilig mogelijk te maken/houden. Niet allemaal want ook daar zitten natuurlijk prutsers tussen. Dat is de realiteit van het leven.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:37

boccelullus | 22-07-17 | 14:10
Nee. Voor hen zijn feiten niet belangrijk. Daar had de PvdA ook een handje van en waarschijnlijk nog steeds. Ik kan me het debat nog herinneren waar Ad Melkert met totaal verzonnen cijfers aan kwam draven toen die met Pim in gesprek was.

Nehemia | 22-07-17 | 14:36

In landen als Italie en Zwitserland merk je gewoon dat de Stapo en de carabinieri er gewoon zin an hebben de boel even flink aan te pakken. Even laten zien wie de baas is.

van Oeffelen | 22-07-17 | 14:33

Risingson | 22-07-17 | 14:04
Hier ook. Bij vriend ingebroken, buurman betrapt dader op heterdaad. Herkend de dader. Vriend doet aangifte, geeft naam en adres van dader. Politie seponeert de zaak ivm te weinig bewijs. Moeten burgers naast opsporen nu zelf daders gaan arresteren? Waar is de politie nog voor?

Vieze_Henkie | 22-07-17 | 14:32

Laten we er nog een paar miljoen tegrnaan gooien zodat er nog meer managers en externe deskundigen aangenomen worden die zich over het probleem gaan buigen...

Air van Boven Dorens | 22-07-17 | 14:31

Sjefke7807 | 22-07-17 | 14:16

Jij neemt een incident waarin overduidelijk door dienders is geblunderd en noemt dan dat de norm op 930,000 geregistreerde misdrijven. Nou lieve schat ik kan je op je hart drukken dat op die resterende misdrijven die wel onderzocht worden er een fiks percentage misgaat. Het blijft een beetje droevig hoe mensen niet willen snappen dat er gewoon altijd zaken fout gaan en dat zal altijd zo blijven. Dat is niet de norm. Gelukkig maar.

Als je meer politie wil dan zul je meer moeten betalen. Je zal moeten korten op andere zaken. Je zal meer moeten bekeuren. Het moet allemaal wel betaald worden.

Persoonlijk neem ik genoegen met een relatief veilig bestaan en ben ik blij dat de politie er is.

Maar kom maar met die lijst. Ik ben benieuwd wat het percentage is.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:31

Er zijn genoeg landen waar wel wordt ingegrepen. Van Oef liep een aantal jaren geleden in de dorpsstad Fribourg toen er opeens vanuit het niets een grote politiemacht aan kwam zetten die een hele groep getinte figuren opjoeg en vastzette. 30 man konden de busjes in. Ook in Italie is de carabinieri regelmatig op pad voor een razzia en arrestaties.

van Oeffelen | 22-07-17 | 14:30

Gelukkig wordt 100% van de flitsboetes voor 5 km per uur te hard wél in behandeling genomen... Er worden zelfs krachtige systemen ontwikkeld om er nóg meer uit te schrijven. In het licht van deze glorieuze overwinning op de marginaal te hard rijdende automobilist moeten we eigenlijk niet zeuren over die andere onbenulligheden waar de politie dan weer géén tijd voor over heeft.

Zoiets | 22-07-17 | 14:29

@Cervantes2 | 22-07-17 | 14:13
Mijn dank is groot

salonsocialist | 22-07-17 | 14:28

Terlouw zegt heel vreemde dingen. Die man is niet goed meer in 't hoofd!

demaup | 22-07-17 | 14:28

Daarom krijgt dat Nederlandse dievengilde nog nauwelijks belasting van mij. Ik betaal voor services die ik niet meer krijg. Dus waarom nog betalen.... Doei. Stik maar in je nep landje.

Mark_D_NL | 22-07-17 | 14:24

Rekent u even mee?

De aangiftebereidheid in Nederland is (dankzij het lakse politiewerk - snelheden flitsen is veel lucratiever voor de plucheplakkers in Den Haag) 20% (dus 0,2).

Daarvan wordt dus maar 45% (0,45) van in behandeling genomen. De rest - in de prullebak.

Van de in behandeling genomen aangiftes wordt 22% opgelost.

Dus is het oplossingspercentage van ALLE misdrijven in Nederland:

0,2 x 0,45 x 0,22 = 0,0198 oftewel 1,98 procent.

MISDAAD LOONT! Voor iedere twee opgeloste misdrijven mogen er 98 door voor de koelkast!

De Droit | 22-07-17 | 14:23

Meer opsporing gewenst, alleen al om Nederland leefbaarder te maken, in de meeste gevallen wordt hier een dadersprofiel met Noord Afrikaans uiterlijk het leven moeilijk gemaakt en gecorrigeerd.

Diminutive | 22-07-17 | 14:22

@kweethetooknietbeter | 22-07-17 | 13:56
Als de rechters eindelijk zullen rechteren de gevangenisbewakers eindelijk zullen gaan bewaken en de Nederlandse kiezer eindelijk eens goed gaat kiezen zullen er ook minder aangiftes noodzakelijk zijn.

BBmetR | 22-07-17 | 14:16

@De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:10
U weet héél goed dat het hier niet alleen over "een kras op uw auto of een gestolen fiets" gaat! Moet ik hier nu echt alle links gaan plempen van recente ernstige zaken zoals de door mij al eerder genoemde verkrachting(!) waar ook niets mee gedaan werd??? Fort, en nu terug naar uw trollenhol...

Sjefke7807 | 22-07-17 | 14:16

Aangifte doen is voor sukkels. Zelf oplossen is beter.

Leptob | 22-07-17 | 14:14

boccelullus | 22-07-17 | 14:10
Spelling is wel belanGrijk.

boccelullus | 22-07-17 | 14:11

Toch vrij normaal dat men niet alles kan oplossen? Dat een kras op jouw auto of een gestolen fiets minder of zelfs geen prioriteit heeft?

Ik begrijp de frustratie niet? Wat willen jullie dan? Meer belastingen? Minder zorg en onderwijs? Meer bekeuringen? Dit gaat gewoon nergens over. Natuurlijk worden de meeste misdrijven niet opgelost. Daar is geen mankracht voor.

De Koreaanse Slet | 22-07-17 | 14:10

Nehemia | 22-07-17 | 13:59
Komt dus neer op zo'n 2.700.000. Veel teveel voor Nederland en veel te weinig voor de wereld. Maar ach, zoals ik iemand laatst in een discussie hoerde posteren: Feiten zijn niet belanrijk.

boccelullus | 22-07-17 | 14:10

"Dat slachtoffers aangifte of melding doen van strafbare feiten is van groot belang. Om het recht te doen zegevieren, maar ook voor de informatiepositie van politie. Samen met de politie blijf ik mij inzetten om de aangifte- en meldingsbereidheid van slachtoffers te stimuleren" volgens minister van der Steur. Tel de niet gedane aangiftes op bij de niet behandelde, kijken hoe hetplaatje er dan uitziet.

Diminutive | 22-07-17 | 14:08

dat Volkskrant artikel zit achter de betaalmuur?
salonsocialist | 22-07-17 | 14:01

Yes sir.

daytripper | 22-07-17 | 14:06

Dus de vol-idioot/dementie patient gaat het vergelijken met een oorlogssituatie ...
Naar het tehuis ermee, zou ik zeggen.

daytripper | 22-07-17 | 14:05

jaren geleden aangifte gedaan van een stalker. Email bewijs geleverd, persoon verhoord die toegaf schuldig te zijn. Na een jaar geseponeerd (!) want 'er was geen bewijs' Fucking unbelievable....(al weet ik niet wie echt de schuldige is hier: Politie of OM). Aangifte doen is alleen voor je verzekering......

Risingson | 22-07-17 | 14:04

Het voorbeeld dat ze in het artikel geven over dat een fontijntje stuk is en de wijkagent even gaat kijken en er verder niets mee doet valt dus onder de 45% waar wel actie wordt genomen?

Blasfemie | 22-07-17 | 14:04

@kweethetooknietbeter | 22-07-17 | 13:56
De gehele Gerechtelijke Macht moet hoognodig op de schop! Wat er nu zit is van zo'n treurig en wereldvreemd niveau dat je ze gerust als gevaar voor de Samenleving mag aanmerken. Als we alleen maar kijken naar recentelijke strafzaken, en dan met name de ernst ervan, en wat dan de straffen (en ik gebruik die term hier héél erg los!) waren die werden opgelegd. Dan sta je toch van woede, wanhoop en ongeloof de hele dag met je hoofd tegen de dichtstbijzijnde muur te bonken??? Het is aan geen enkel rationeel denkend mens nog uit te leggen.

Sjefke7807 | 22-07-17 | 14:03

dat Volkskrant artikel zit achter de betaalmuur?

salonsocialist | 22-07-17 | 14:01

Hoe komt Terlouw aan het getal 1500 mensen per dag en over welke tijdspanne is dat gemeten? Heeft die het over de joden die werden afgevoerd? Gold dat specifiek voor Nederland? Waar zijn die cijfers op gebaseerd? Iedereen kan maar wat roeptoeteren om het debat te winnen. Dan moet je doorvragen Annabel.

Nehemia | 22-07-17 | 13:59

@Mr. Happy | 22-07-17 | 13:46
Hetzelfde met Dries van Agt. Mensen die tegen de dementie aanlopen moet je als media niet meer op de voorgrond willen plaatsen.

Tis nie waar! | 22-07-17 | 13:59

De overheid voldoet niet meer in zijn meest primaire taak....het beschermen van zijn bevolking. Nu leven we toch al meer in een dictatuur dan een democratie....dus past het plaatje wel.

Oepsie1234 | 22-07-17 | 13:58

@Sjefke7807 | 22-07-17 | 13:55
Amen.

Maria.1 | 22-07-17 | 13:57

Als 55% blijft liggen, dan moet er dus 55% meer agenten/rechercheurs bij en moet er 110% meer geld worden vrij gemaakt. Of, de politie kan ik overleg met de rechter(s) bepalen welke zaken überhaupt een straf van tenminste 3 maanden effectief zullen gaan opleveren en enkel die zaken gaan behandelen.

kweethetooknietbeter | 22-07-17 | 13:56

Apart, nog snel even flink deugen voor magere hein je wegens ouderdom komt collecteren. En de jongere generaties mogen dealen met de consequenties.
Das makkelijk.

MaxiCosi24 | 22-07-17 | 13:56

Zelfs al krijgen ze de dader op een presenteerblaadje aangereikt (het recente topic over die vrouw die door een asielzoeker verkracht werd en de politie zelfs voorzag van video, naam, adres etc.?) wordt er NIETS mee gedaan! Mensen hebben geen idee hóe erg het er voor staat, op allerlei gebied. Mensen als Terlouw zitten nog steeds met de kop in de kont en de vingers in de oren heel hard Lalalalalala! te zingen. Want dan gaat het vanzelf wel weg toch? Tóch???

Maar als mensen het uiteindelijk zó zat worden dat ze het recht in eigen hand gaan nemen, dan kan de Wet ineens wél met volle kracht op u neerdalen. Dan zal de gehele Goegemeente er schande! van spreken en roepen om allerhande zware maatregelen die uw en mijn vrijheid nog verder inperken. Maar als de Overheid haar taak zo verzaakt dat de burger zich gedwongen voelt het recht in eigen hand te nemen dan heeft wat mij betreft diezelfde burger dat volste recht! Dan had de Overheid haar taak maar naar behoren moeten vervullen en haar afspraken moeten na komen. Dat was namelijk de afspraak toen de Nederlandse bevolking omtrent 1919 haar wapens massaal moest inleveren van de Overheid.

Sjefke7807 | 22-07-17 | 13:55

En dan te bedenken dat het tegenwoordig alleen onder de hele echte doorzettertjes nog maar tot een heuse aangifte komt!

Wering | 22-07-17 | 13:54

-weggejorist-

zattekater | 22-07-17 | 13:52

Bij 55% niet opgevolgde aangiften heb je de facto geen veiligheidsapparaat meer.

van heinde en verre | 22-07-17 | 13:51

Deze man dient opgesloten te worden. Staatsgevaarlijk zo iemand. Op deze leeftijd en al heel veel gezien en toch met zulke wegkijk-antwoorden komen. Staatsgevaarlijke gek.

F1802 | 22-07-17 | 13:48

Ik vind dat als iemand dement begint te worden, hij/zij door de media moet worden beschermd.
Kortom, laat Jan Terlouw lekker van zijn oude dag genieten.

Mr. Happy | 22-07-17 | 13:46

Het aantal niet gedane aangiftes door het afpoeieren of weigeren zit natuurlijk nog niet bij de cijfers.....

Frits_v_Schuttingen | 22-07-17 | 13:44

Jan Terlouw, de man die een seriemoordenaar (Hans van Zon) onderdak bood en niet in de gaten had dat hij een totale gek in huis haalde. En jaren later op de beeldbuis treurde dat hij geen aangifte had gedaan tegen Van Zon vanwege diefstal, zichzelf voor houdende dat hij Terlouw dan die moorden misschien had kunnen voorkomen. Die lijdt aan een ernstige vorm van Utopia in zijn hersenpan.

Nanker Phelge | 22-07-17 | 13:41

Ja maar daar zitten al 400.000 voorgedrukte aangiften tegen wilders bij natuurlijk. Voor de rest wordt bijna geen aangifte meer gedaan. Al kom je met videobeelden waar de dader met zijn kop vol op staat en weer je waar hij woont...

Behangdelul | 22-07-17 | 13:39

Wegkijken en deugen daar zijn ze goed in

Generatie_1984 | 22-07-17 | 13:38

Leuke uitspraak van Terlouw.

keestelpro | 22-07-17 | 13:36

REAGEER OOK