Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schaf de NPO maar af. Niemand kijkt meer

npoafschaffen.pngCijfers bewijzen het. Er keek gisteravond helemaal niemand naar de Publieke Omroep. Niet naar Nieuwsuur, niet naar Jinek's Poes, niet naar de Tour de Flets en niet naar de NOS Staatsjournaals. Daarom dient de NPO per direct afgeschaft te worden. Kunnen we de belastingcentjes (1 miljard, per jaar) gebruiken om onderwijzers, verpleegsters, politie-agenten aan te nemen, en dingen voor defensie te kopen.

Reaguursels

Inloggen

Dat er in deze tijd van het jaar niemand naar NPO kijkt is niet verwonderlijk: ze liggen allemaal van een welverdiende (ahum) vakantie te genieten. En om de een of andere bezopen reden doen ze daar net of heel Nederland in de zomer het land uit is. Ochtendprogramma's vervallen, goede series etc. etc. etc. Ook is er ineens geen nieuws meer (want nieuws schijn je te moeten "maken"). Het geeft te denken dat die commerciële bagger de lijst mag aanvoeren. Kijk NOOIT commercieel. Is echt verschrikkelijk. Om nog maar te zwijgen van de "kopstukken" Gordon en consorten. NPO verbeteren heeft mijn voorkeur. Een beetje veel ander geluid toevoegen

joost3001 | 23-07-17 | 17:17

-weggejorist-

harrypater1962 | 23-07-17 | 12:53

Ik heb wel The A Team gekeken !

harrypater1962 | 23-07-17 | 12:53

Hoe dom ven je als je niet doorhebt dat er iets niet klopt aan deze cijfers als het 8-uur journaal niet in de top-25 staat en zelfs The A-team meer kijkers trekt?

Pff, afvoeren die hap.

Hetvolkspreekt! | 23-07-17 | 11:54

Als wat op tv te zien is een afspiegeling is van wat in maatschappij leeft, kunnen we beter de samenleving uit zetten.

president osama | 23-07-17 | 11:32

Begin eerst maar met radio3 en NPO3 af te schaffen.Er zijn genoeg commerciele plaatjes draaiers.Ook de meeste sport kan naar de commerciele.

rosher | 23-07-17 | 07:55

1200 kastjes representatief voor de Nederlandse kijkers? Via de kabelexploitanten is toch wel te achterhalen waarnaar de NL-kijker kijkt? Ik denk dat je dan heel andere cijfers krijgt en zal waarschijnlijk ook blijken dat een porno-kanaaltje in de biblebelt gretig aftrek vindt.

NeedIsaymore? | 23-07-17 | 07:54

Ik kijk naar Baardmannetjes, Vroege Vogels en Vrije Geluiden.

De rest => drekbak.

EefjeWentelteefje | 23-07-17 | 03:14

Het zou GeenStijl sieren om een bericht terug te trekken of te rectificeren als het aantoonbaar onjuist is. Op kijkonderzoek.nl zijn de dagcijfers van 21 juli te vinden; NPO 1 komt 8 keer in de Top 10 voor.

GeenStijl is er als de kippen bij om bijvoorbeeld NU.nl en andere media de maat te nemen als ze iets rectificeren. Fijn, maar doe het dan zelf ook netjes.

stefanboy78 | 23-07-17 | 02:32

En RUR , speciale serie met prof filososfie "Iedereen is ongelijk ! " , dat was mooi !

Kim-Jung-Un | 23-07-17 | 01:18

-weggejorist-

Kim-Jung-Un | 23-07-17 | 01:15

Hoho, wel eerlijk blijven. Het NOS 8 uur journaal stond fier op 1 qua kijkcijfers.

Marral | 23-07-17 | 00:22

Inderdaad, Wim Kayzer met een Schitterend Ongeluk, dat was nog eens een schitterende uitzending! Geen irritant flitsende beelden voor imbeciele tokkies die niet langer dan 30 seconden ergens naar kunnen kijken zonder verveeld weg te zappen, maar urenlange discussies met wetenschappers en filosofen, heerlijk statische beelden, waarbij Kayzer niet eens in beeld kwam, behalve bij de slotuitzending met de hele groep. Gelukkig is de serie nog op dvd te bekijken.

Van nog langer geleden dateert de serie The Ascent of Man, van Bronowski, ook grandioze televisie.

Das war einmal. Als ik dan bovenstaande lijst zie, wat een armzalig gedoe... Koning Onbenul heerst hier.

Argyronauta | 23-07-17 | 00:06

Nederland Kijkt Meuk. Uit die lijst zijn alleen BBT en NCIS nog enigszins aan te zien.

KenJijDeSwaffelman | 22-07-17 | 23:43

Zijn er hier nog lui die wel een tv abo hebben, en dat ook nog wel eens aanzetten?
kan het me moeilijk meer voorstellen.

hakbarry | 22-07-17 | 22:13

Nibdib Niddib | 22-07-17 | 08:56

Joh, echt? Fakenieuws op geenstijl omdat er een storing was? Je.verwacht.het.niet.

neemjemoederindemali | 22-07-17 | 19:39

Jinek's poes klinkt wel veelbelovend, kun je dat ergens online in de krochten van het internet ofzo bekijken? Via X-Hamster, youporn, pornhub en fpo.xxx enz. is er niks te vinden.

neemjemoederindemali | 22-07-17 | 19:34

-weggejorist-

echt_links | 22-07-17 | 19:31

Afschaffen deze troep.

echt_links | 22-07-17 | 19:31

@McMarx 12:08
Ik zal binnenkort eens een cameraploeg langs sturen.
Misschien wel een leuk item voor in "Showroom revisited".
Zonderling.

D-Fens_1963 | 22-07-17 | 18:06

Of: Door de NPO stemmen veel Tokkies nog steeds op de PvdA/D66/GL.

Onderbuik2 | 22-07-17 | 17:48

"Schaf de NPO maar af. Niemand kijkt meer"

een andere valide titel is:

"Schaf stemrecht maar af. Nederland is zwakzinnig"

of:

"Alleen tokkies kijken nog TV anno 2017"

Dawwwg | 22-07-17 | 17:23

**Kuch**
suqmadic | 22-07-17 | 15:32
harde_keutel | 22-07-17 | 15:20
Mannes | 22-07-17 | 14:48
kijk mijn comment ff van
Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 10:29

Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 17:06

Waarom staat Russia Today, de zender met minder nepnieuws dan de NPO er niet tussen?

accijnstoerist | 22-07-17 | 17:00

Eigenlijk is dit best ernstig. Als het nou duidelijk grappig bedoeld was maar nee. Velen lezen vandaag Geenstijl door en nemen dit voor waar aan. Jullie kijken echt teveel naar Infowars jongens, dit artikel is sneuer dan het foutje van nu laatst.

suqmadic | 22-07-17 | 15:32

Oh grappig trouwens.. na 1 google search al een link gevonden naar de meest recente kijkcijfers van gisteren:
NPO grote winnaar (nogmaals geen NPO fan).

kijkonderzoek.nl/component/com_kijkci...

Geenstijl fakenews. Stop met deze onzin. Slechter dan Joop redacteuren qua onderzoek.

harde_keutel | 22-07-17 | 15:20

Wat een lul statistieken. Duidelijk is dat de NPO niet in deze cijfers zijn meegenomen (nee, ben geen npo fan en ook ik heb geen TV meer.. hell ik woon niet eens meer in NL). Wat ik wel kan, is bullshit van feiten onderscheiden, en dit is duidelijk bullshit/fake nieuws. Net als dat jullie paar weken terug om nu.nl zaten te huilen om een misquote van Baudet.

Iedereen weet dat er ondanks alle tegenstand tegen de NOS/MSM, nog steeds zo'n 650k-1.200k naar het 8u journaal kijken. Waarom weet ik niet, maar zo is het nou eenmaal.

Beetje zwak dat geenstijl deze non-info de wereld in singert zonder besef van bron-checking.

harde_keutel | 22-07-17 | 15:16

@Mannes

Idd, snap er ook niets van... kijkonderzoek.nl/

Doet geenstijl nu ook aan fakenews?

suqmadic | 22-07-17 | 15:14

Ja nu iedereen vakantie heeft is dat logisch. Ik hoorde al klagen op YouTube over instortende views van kanalen en de bezoekers van mijn website zijn ook vertrokken.

Simon_GS | 22-07-17 | 15:09

@Lupuslupus | 22-07-17 | 10:03
Ik heb een KPN-digitennekastje voor 20 euro op Marktplaats gekocht. NPO 1, 2 en 3 zijn zonder smartcard te ontvangen, dus gratis. Dit voor Tour de France, soms voetbal en - als ik mij weer eens lekker wil ergeren- af en toe het Journaal
Ik heb een prepaid mobiel voor noodgevallen. Internet en de vaste telefoonlijn via Telfort. Maandelijks 27,50 kwijt voor internet en gebeld kunnen worden.

Reviaan | 22-07-17 | 14:58

Is het overzicht door GS zelf in elkaar geflanst? De echte cijfers op de SKO-site laten wel degelijk de interesse voor de NPO zien. Ruim 1 miljoen kijkers voor Jinek. Dus wat is dit voor gezeik?

Mannes | 22-07-17 | 14:48

Zou twan Huys er al over heen zijn dat hij helemaal fout zat tijdens de verkiezingen in de usa. Of heeft dat soort types geen schuldgevoel of geweten?

Misschien kan er een Trump battle komen tegen de NPO, zou leuk zijn.

Onderbuik2 | 22-07-17 | 14:44

Dat er nog belangstelling blijkt te zijn voor Hart van Nederland. Van de commerciële zenders is SBS 6 wel een van de irritantste als het gaat om het promoten van een multiculturele samenleving. In bijna elke reportage wordt er gelijk naar de etnische afwijkeling gezocht om hem of haar het woord te geven.

Willibald von Klúúúk | 22-07-17 | 14:33

Haha nieuwsuur, als je daar nog naar kijkt ben je hersendood. Tump framing en Trump framing en Trump framing. Verder nog PVV is slecht EU is goed.

doskabouter | 22-07-17 | 14:32

Tja, kijkcijfers. Afgaande op de top 3 zou je denken dat Nederland èèn grote psychiatrische inrichting is. Cijfers zeggen me niks. Celine Dion verkoopt ook tien keer beter dan Bob Dylan; So what?

canis lupus | 22-07-17 | 14:12

Kazango | 22-07-17 | 10:09
Vraag me alleen wel af wie van al die jonge gasten het beter zou kunnen? Zou zo gauw niemand weten. Iemand met een prettige stem en veel kennis. Ideetje?

Wachtmaar! | 22-07-17 | 14:08

Mesmer | 22-07-17 | 08:39
Same here.
De NPO app en website zijn ook niet meer te pruimen; even snel doorprikken naar iets dat je nog wel zou willen zien kan niet meer. NPO kan gewoon weg. In z'n geheel.

Zoetwaterpanharing | 22-07-17 | 13:48

Reden dat niemand meer NPO kijkt is dat er NIETS te zien is. Eindeloos herhaald en stokoud nieuws en human interest-programma's die vrijwel zonder uitzondering nauwelijks verkapte propaganda-items zijn om ons de falende EU, de falende regering, het koningshuis of de zegeningen van de Islam en haar volgelingen door de strot te duwen. Dat alles tot diep in de nacht gelardeerd met lange, lange reclames van steeds dezelfde grote ketens.
.
Gunstige uitzondering is ZML, maar hoe vaak is dat nou helemaal? En o ja, de VPRO (alweer) met heel af en toe een wetenschapsprogramma waar zelfs de meest doorgewinterde intellectueel hoofdpijn van krijgt o.l.v. Robert Dijkgraaf, die blijkbaar de enige wetenschapper is die we hier hebben, want hij is verbonden aan Princeton dus dan kun je alles.
.
Afschaffen die hap dus. Besteedt het geld maar aan kogels en oefenruimte voor de mariniers, of nieuwe typemachines voor de politie want met die ICT van hun wordt het toch nooit wat.

Brou Is Back | 22-07-17 | 13:37

Even los van mijn eigen gedachten over de NPO: zou de stagiaire van Geen Stijl niet weten (en niet kunnen lezen, staat er dagelijks vrij duidelijk bij) dat de cijfers dagelijks pas rond 10 uur beschikbaar zijn? Hier de juiste, met op 1, 2 en 3 NPO programma's: www.kijkonderzoek.nl. Misschien ook leuk voor degenen die dit soort baggerjournalistiek voor waar aannemen: de bron even checken is geen hersenchirurgie.

JE-Amsterdam | 22-07-17 | 13:37

Gisteren werd ik nog gebeld door Telfort. Of ze me een glasvezel abo konden aansmeren. Ik heb gezegd dat als ze iets zonder TV hebben, ik het overweeg. De callagent begreep het meteen.
Yamapama | 22-07-17 | 08:44
Ik heb het bij Ziggo geprobeerd en hebben niet eens internet abo zonder TV, je betaalt daar effectief minimaal €50,- per maand voor 150mb internet en die kabel TV moet je erbij nemen. Zo kan ik ook 2 sportzenders in de lucht houden zoals Ziggo... als je alle klanten er verplicht aan mee laat betalen. Ik ga ook maar eens bij de concurrenten rondneuzen.

XaleX_2 | 22-07-17 | 13:34

De Staatsomroep mag van mij nog 1 zender houden hoor, maar niet voor 1 miljard maar 1 miljoen. Dan NPO afschaffen en Staatszender noemen, dan is gelijk voor iedereen duidelijk wie er achter zit. Met Koningsdag, Prinsjesdag, Kersttoespraak etc. kan dat op deze zender.

Upharsin | 22-07-17 | 12:34

Had Johan Derksen bij Jinek toch nog gelijk toen hij op het einde zei dat er geen hond meer keek.

Homefront | 22-07-17 | 12:21

@Brainder
Waarom moet mijn belastinggeld worden gebruikt voor jouw televisieverslaving?

Stijlloze nick | 22-07-17 | 12:16

@stijlloze nick. dank daar was ik al bang voor.

superjan | 22-07-17 | 12:16

@Van Duyvenbode | 22-07-17 | 10:24
Idem dito hier. Na 23 jaar geen tv toch eens eentje van de straat geplukt met een twee losse draden als antenne. duurde maar kort en dat is inmiddels al weer 17 jaar geleden.

McMarx | 22-07-17 | 12:08

Dat kan nooit kloppen. En wat een niveau zeg. Hebben ze een kastje op de camping?
De cijfers zijn trouwens niet meer te zien ivm storing..

Mayer001 | 22-07-17 | 12:05

1 zender is genoeg. Wat overheidsaankondigingen, nieuwsticker onderin beeld. Kosten... Weinig

Admiraal Balthasar | 22-07-17 | 12:01

Hart van Nederland op 1....hahahaha!

De titel is wat verwarrend, beter zou zijn:

"Op de camping wordt gekeken naar:"

litebyte | 22-07-17 | 11:59

"Wim Kayzer, that is.
Carmelita | 22-07-17 | 09:12 "

Tja, das war damals.
Snifs, Evocatus

Evocatus | 22-07-17 | 11:51

Ik heb sinds 2010 geen kabel meer.

nStilgar | 22-07-17 | 11:48

Maar al die andere shitzooi wordt niet met ons geld gefinancierd. Wat een verschil! Geld terug naar de burger en opheffen die handel. Programma's even waardeloos en inhoudsloos als die commerciëlen, maar die houden hun broek tenminste zelf op. Of NPO gaat door maar zonder publieke middelen. Zal niet lang duren met hun volgens zichzelf uitstekende programmering.

SlimmeBelg | 22-07-17 | 11:46

Rheia | 22-07-17 | 08:51
Ik ben het helemaal met je eens. Er zijn interviews met astronauten die uitleggen wat voor een spirituele ervaring het voor hen was toen ze voor de eerste keer de aarde vanuit de ruimte zagen. In die interviews leggen zij uit dat zij ook hetzelfde beeld over de mensheid ,zoals jij dat ook zegt, ervaarden. Dat een zeer groot deel van de wereldbevolking compleet de essentie en puurheid van het leven uit het oog is verloren. Ik heb dat gevoel ook wel eens.

Barry Balzak | 22-07-17 | 11:39

Kijk natuurlijk wel wielrennen, maar dat zou ook beter via de Belg kunnen.
Als ik naar RT kijk vraagt de Gravin wat dat nou weer is. Noodzakelijk tegengas tegen de NPO leg ik haar dan uit.

Graaf van Egmont | 22-07-17 | 11:39

Met uitzondering van het journaal zie ik wel hele domme programma's boven.

Doe mij maar twee ! | 22-07-17 | 11:33

NPO kijk ik nooit live, maar wel altijd terug via de site.

Doe mij maar twee ! | 22-07-17 | 11:30

Liever de NPO 32423423% dan al die bagger op de commerciële tv. Jezus, wie de NPO weg wil hebben moet zich laten nakijken. De hele dag dance dance dit, en zing zing dat, contest contest etc etc. Flikker verdomme even een kut eind op.

Brainder | 22-07-17 | 11:21

De NPO is toch de club die er alles aan doet om Trump weg te sturen? Moeten ze natuurlijk zelf weten. Ik heb ook niets met Trump. Maar ik heb ook niets met Rutte. Dus als het effe kan NPO?

double punch | 22-07-17 | 11:16

@superjan
Is tegenwoordig verwerkt in de belastingen dus nee..Dat is natuurlijk het toppunt van links deugen: je laten betalen uit de taxpoet..

Stijlloze nick | 22-07-17 | 11:10

Ik kijk niet meer. Gewoon 0 uur per week. Kun je je kijk en luistergeld eigenlijk nog weigeren te betalen?

superjan | 22-07-17 | 11:07

Hart van Nederland... Hoe waterdicht zijn deze cijfers?

Dirk III | 22-07-17 | 11:06

Hier in de stad kijkt het meerendeel sowieso geen Nederlandse TV.

Ramsesz | 22-07-17 | 11:03

De npo is niet meer voor de autochtone Nederlander.

De npo is in handen van een stelletje deugmensen, die de publieke omroep kapot maakt.
Kappen met die hap en geen cent belasting geld meer naar die rotzooi.

K.Zak. | 22-07-17 | 10:59

@Lupuslupus | 22-07-17 | 10:03
Ik heb internet + bellen van KPN, niets geen gezeur over tv.
necrosis | 22-07-17 | 10:18
.
Mooi. Dank u wel. Ik ga het vergelijken. Zou toch mooi zijn als ik hetzelfde bedrag p.m. kwijt ben en dus Netflix gratis kijk. (Nu voor 7€ maar alle beetjes helpen) :-)

Lupuslupus | 22-07-17 | 10:59

@Van Duyvenbode 10:42
Ik ben vd lieve kijkbuiskinderengeneratie en in tegenstelling tot bv diverse medereaguurders heb ik aan de fabeltjeskrant wél een goed gevoel over gehouden.
En aangezien gedurende die tijd het medialandschap er nog wat anders uitzag hoorde de tv zeker tot één vd "informatiebronnen"; ter lering en vermaak.
Heb er voor zover ik weet geen blijvende schade aan overgehouden.

D-Fens_1963 | 22-07-17 | 10:58

Ben al een hele tijd op zoek naar pownewsflits, maar kan het niet meer vinden. Het enige leuke, informatieve programma. Die rose microfoon, het wapen tegen fascistisch links. Dus helemaal mee eens, al jaren trouwens, afschaffen die handel.

SlimmeBelg | 22-07-17 | 10:58

@Lupuslupus | 22-07-17 | 10:03
Uit de losse pols zo op de vroege ochtend,
KPN, Telfort en XS4all.
en définitive | 22-07-17 | 10:08
.
Hartelijk dank!

Lupuslupus | 22-07-17 | 10:55

Martinspire | 22-07-17 | 10:45
Vero ?

Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 10:48

Ik kijk bijna nooit TV meer, en dat is niet eens een bewuste keuze geweest.

Net als vele andere mensen keek ik 10+ jaar terug voornamelijk naar discovery en nat. geographic, maar daar kreeg je ook steeds meer "reality"-achtige programma's en ander amusement. Dat trekt mij gewoon niet. Het nieuws evenmin, in 20 minuten meerdere items -zoals journalisten dat plegen te noemen- en dan zitten er wel interessante onderwerpen tussen, maar de tijd is er niet voor om dat goed te belichten.

Er zijn ook nog wel mooie en interessante programma's, maar ja, in een hooiberg aan oninteressante programmering.

nikolaos | 22-07-17 | 10:48

Het echte nieuws is eerder de vraag waarom Veronica met "Ver" wordt afgekort, terwijl SBS 6 maarliefst 5 karakters mag gebruiken.

Martinspire | 22-07-17 | 10:45

@necro 10:36
Tijd voor een nieuw toetsenbord?
Of moet dat ook retro blijven?

D-Fens_1963 | 22-07-17 | 10:45

Geleuter Heer Pritt Sift! Onze liefde voor de NPO is ook bekoeld, doch ten tijde van het plaatsen van uw plempsel waren de NPO-kijkcijfers i.v.m. een technische storing nog niet voor handen. Nu wel! En wat blijkt,o.a. Jinek goed voor 1.094.000 miljoen kijkers om over het NPO 20.00 uur journaal maar te zwijgen. Check, recheck and dubbel check! Dus nooit meer leuteren over "fake news". Valt ons tegen van GS, maar het zij je vergeven, want het wordt een mooie dag en de lunch komt in zicht. Vandaag maar eens een biertje. Cheers alvast! P.S. Niet meer doen.

Een vrije paling | 22-07-17 | 10:43

D-Fens_1963 | 22-07-17 | 10:37
U hebt duidelijk teveel tv gekeken.

Van Duyvenbode | 22-07-17 | 10:42

Waarom staat mijn favoriete Tour de Jour niet in de Top 25... Maarre, is SKO niet hetzelfde als STER?

pissebed | 22-07-17 | 10:41

Het ergste van de NPO vind ik de eenzijdigheid in informatievoorziening.
Buitenhof, Nieuwsuur, Jinek/Pauw, NOS-Journaal, enz, enz. Altijd zie je dezelfde fatsoenlijke linksmensen.
Neem nu eens Paul Witteman, dit is gewoon een VARA/PvdA man, waarschijnlijk geintroduceerd door Marcel van Dam(!) Hij is al zo'n 30 jaar op de TV om Nederland te vertellen wat we moeten vinden en uit te leggen hoe het zit. En dit allemaal verplicht betaald door de belastingbetalen. Hij heeft nu zelfs een eigen muziekprogramma aan overgehouden), ik houd van muziek maar ik boycot die vara-clowns.

Onderbuik2 | 22-07-17 | 10:41

Überhaupt zou je kunnen zeggen dat het consumeren van media-inhoud duidt op een diepe verveling, en zodoende begaat men de eeuwige zonde het eigen leven, dat schrikbarend kort is, onopgemerkt te zien voorbijgaan. En dat allemaal vanwege de illusie iets in de wereld te missen, of de nog veel grotere illusie op één of andere manier inspraak in de gebeurtenissen te hebben middels verkiezingen.

Van Duyvenbode | 22-07-17 | 10:40

@Van Duyvenbode 10:24
Leeft U in de biblebelt?
Daar maakt men wel vaker van de nood een deugd.
Anders;sneuneus zonder kinderen?

D-Fens_1963 | 22-07-17 | 10:37

De echte vraag is:
Waarom wordt A-team nog steeds uitgezonden?
Hoezo kijken er nog steeds mensen naar A-team?
Waarom heeft BA Barrakus zo'n vliegangst?
Kun je zien aan col. Hannibal dat hij normaalgesproken dronken over de set liep?
#dtv

Barre_de_k | 22-07-17 | 10:37

Of gewoon 1miljard minder belasting! We betalen al genoeg en vooral krijgen te weinig! Slecht onderwijs, geen leger, slechte televee, gezondheidszorg waar we 'zorgen' maken, onvoldoende politiecapaciteit, slecht werkend justitie apparaat. Ik zie enkel legers ambtenaren die enkel kunnen zorgen voor hun eigen baan en de banen die daarna komen.

Libertarianism | 22-07-17 | 10:37

@Van Duyvenbode | 22-07-17 | 10:24
Ik heb in de kelderberging nog een hele oude Philips kleurentelevee staan.
Een 4:3 beeldbuis, AB en houten behuizing met een donkerbruin fineerlaagje erop.
Als dergelijke tv's weer helemaal 'retro' zijn, verpats ik hem voor een hoop poen.

necrosis | 22-07-17 | 10:36

@Van Duyvenbode | 22-07-17 | 10:24
Ik heb in de kelderberging nog een hele oude Philips kleurentelevee staan.
Een 4:3 beeldbuis, AB en houten behuizing met een donkerbruin fineerlaagje erop.
Als dergelijke tv's weer helemaal 'retro' zijn, verpats ik hem voor een hoop poen.

necrosis | 22-07-17 | 10:36

Als types als De Leeuw, Nieuwenhuize en Beelen zo in de kas graaien blijft is er geen geld om leuke programma's te maken als ze op vakantie zijn. VARA is een schande voor links Nederland, dus opdoeken. Een zender voor VPRO, NTR en Human, de rest kan gemist worden.

Hues | 22-07-17 | 10:36

@Botte Hork | 22-07-17 | 10:33
8,- euro extra that is.

Botte Hork | 22-07-17 | 10:35

@necrosis | 22-07-17 | 10:18
Wij zijn onlangs verhuisd, weg uit 020-gaza, (hoera!) en wonen nu ergens in een bos met in de buurt alleen maar blanke boeren enzo. Heerlijk.
MAAR. Qua internet was de enige mogelijkheid Ziggo. Na eerst een verkeerde mediabox te hebben ontvangen, nu een Horizon box van ze die wel Netflix ondersteund. Voor 8,- e extra per maand, bijna de prijs van het Netflix abonnement zelf.

Botte Hork | 22-07-17 | 10:33

Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 10:29
Dank.
Duidelijk dus, frauderen is simpel.

Ongeruste vader | 22-07-17 | 10:32

@Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 10:25
U wellicht niet. Ik daarentegen wel, omdat,
Met de laatste update van de npo app blijken allerlei programma's worden voorzien van die koppelverkoopadvertentie. Zodoende de eerdere versie weer teruggehaald. De 6.***
Ben je gelijk van dit euvel verlost.

en définitive | 22-07-17 | 10:30

Ik kijk ook nooit naar de NPO. Maar als ik naar de supermarkt ga of de slijter, zet ik vaak de tv aan met de NPO erop.
Je betaalt er toch voor?

Ongeblustekalk | 22-07-17 | 10:28

Ongeruste vader | 22-07-17 | 09:54

Hmmm, ik lees dat een kijkpanellid zich alleen maar hoeft aan te melden en dat de zenderregistratie dan automatisch gaat.
Blijft dan merkwaardig dat er alleen bij de NPO die storing was.

Ben verder benieuwd of een kijkpanellid de resultaten ook terugkrijgt ter info. Zou wel interessant zijn om die resultaten eens te checken.
Mag toch hopen dat dat wel eens gecontroleerd wordt.

Ongeruste vader | 22-07-17 | 10:27

Noordkoreaanse Programma Omroep (NPO) is toch alleen maar propaganda voor PvdA over hun Drama,s .
Totaal naar de kalote geholpen dit Land door Ze .

liegende lippen | 22-07-17 | 10:27

en définitive | 22-07-17 | 10:12
Huh? Ik heb het niet over advertenties...

Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 10:25

Helaas kijken hele hordes nog 'boer zoekt hoer', ook 20+. Vooral vrouwen. En 'heel holland kakt'. Wat ouder publiek maar toch. Verder zit 50+ om 20:00 naar Hilversum I te koekeloeren.

Dat zal die miljard en de topsalarissen van Paul de Geeuw, van Oudkerk en Flauw wel rechtvaardigen. Maar de jeugd bereik je er al lang niet meer mee.

Maar daar heeft de overheid in samenspraak met straks Google (jijbuis) en Feestboek wel een oplossing voor: censuur (D666 rechtspraak is al begonnen met veroordelingen, de wijkagent komt al langs bij ouwelgevallen meningen) en met algoritmes bepalen wat jeugd te zien krijgt.

Graaf_van_Hogendorp | 22-07-17 | 10:25

Wat een onzin. NOS - Journaal heeft grote schare trouwe volgers. Nepnieuws.

Boer in 020 | 22-07-17 | 10:25

@Ir. Wilhelmus | 22-07-17 | 10:12
De meeste moslims kijken geen NPO, die hebben hun schotel afgesteld op Marokkaanse of Turkse staatstv.

necrosis | 22-07-17 | 10:25

Kaas de Vies en Duitse herder pochen erop dat zij al 10 jaar geen tv meer kijken. Voor mij staat de teller echter al op 23 jaar zonder tv. Aanvankelijk deed ik dat alleen uit snobisme en vanuit een romantisch levensidee. Maar na de moord op Fortuyn kwam daar de politieke dimensie bij. De beelden van de aanslag op de Twin Towers zag ik eerst 4 maanden na dato op een camping bij een vriend. Dat was trouwens mijn grootste wapenfeit op het terrein van tv geheelonthouding.
Maar ik heb kennissen en vrienden die nog veel langer geen tv kijken, en die niet eens een tv zullen herkennen.

Van Duyvenbode | 22-07-17 | 10:24

Nooit schaft de politiek de NPO af.
Wat is nu 1 miljard, wanneer je met zo'n corrupt zooitje om de vier jaar de verkiezingen kunt winnen.

bolletje kaas. | 22-07-17 | 10:21

De top 25 is een en al bagger zonder inhoud.

von Amsberg | 22-07-17 | 10:21

Vroegah..sportreportage's met één commentator. Miste ik iets ? Nee natuurlijk niet. ..tegenwoordig is het feest van de belastingcenten :een hele zwik moet mee .. studio gevuld met blablabla oftewel voor- tussen- en nabeschouwingen ..lolbroeken ( bij de Tour)en de Vierdaagse ..en maar lullen en lullen en niemand kijkt :))
Geef het volk brood en spelen.

daytripper | 22-07-17 | 10:21

Ik kijk alleen bijbel tv

Stijlicoon | 22-07-17 | 10:20

Dit mag een storing zijn maar dit beeld is iedere dag realiteit voor 3fm. Volslagen irrelevant geworden voor de doelgroep.

RRMerlin | 22-07-17 | 10:19

@Lupuslupus | 22-07-17 | 10:03
Ik heb internet + bellen van KPN, niets geen gezeur over tv.

necrosis | 22-07-17 | 10:18

De propaganda zender van het vierde rijk te Brussel zal tot de laatste snik blijven uitzenden.
En ook al heb je geen abbo bij een of andere kabelboer,dan nog moet je elk jaar via de belasting verplicht betalen voor die rotzooi waar je nooit naar kijkt.

komtdatschot | 22-07-17 | 10:17

Soms... heeel soms .. zijn er interessante programma's maar dan moet je bij de VPRO zijn zoals gisteren Louis Theroux.. "under the knife" over de liposuctie madness..

daytripper | 22-07-17 | 10:16

wtf?? ff nagekeken. inderdaad tegen de 1 miljard.

over.npo.nl/uploads/media_item/media_...

ter vergelijk, de omzet van RTL nederland is 236 miljoen. www.rtlz.nl/business/bedrijven/omzet-...
en dat voor programma's waar wel iemand naar kijkt. en waar wel winst wordt gemaakt.

echt. afschaffen.

Ook leuk artikel uit 2016:
www.nrc.nl/nieuws/2016/02/02/hoe-duur...
van Nieuwkerk verdient zo veel maar dat mag want het verschil met de norm wordt begelegd door de Vara. Dat ook met belastingcenten wordt betaald.

1 ding is wel zo, de NPO is niet de enige die pro-EU pro-moslim propaganda maakt, maar ze zijn er wel ster in.

Ir. Wilhelmus | 22-07-17 | 10:12

@Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 10:09
Ha, icm 'Weblock' én de 6.*** app van de npo; geen ads te zien.

en définitive | 22-07-17 | 10:12

Dat de Tour de France (NPO) er niet op staat verbaast me niks, tenenkrommend commentaar! Qua programma's via de drie zenders zijn het op één hand te tellen die het kijken waard zijn.
Op de commerciële zender is het ook niet veel beter gesteld, veelal herhalingen, herhaling van de herhaling en mocht je deze gemist hebben. Dan kan je de aflevering alsnog bekijken op de nevenzenders. Tv is gewoon K'T. Daarvoor hebben we nu internet, die vernieuwd op de seconde.
Ze laten niet voor niets de leuke filmpjes zien die ze van internet af graaien.

Kazango | 22-07-17 | 10:09

@Lupuslupus | 22-07-17 | 10:03
Uit de losse pols zo op de vroege ochtend,
KPN, Telfort en XS4all.

en définitive | 22-07-17 | 10:08

Politieke correctheid is tirannie met goede manieren, las ik gisteren. NPO is daar zo van doordrongen dat het als zelfstandig denkende toeschouwer niet meer mogelijk om hier zonder constante ergernis naar te kijken. NPO toont een wereld die helemaal niet bestaat. Zij leggen alleen de rest van Nederland op hoe zij vinden dat het zou moeten zijn.
Je ziet het pas als je het doorhebt, maar eenmaal daar aangekomen lijkt NPO op wat het eigenlijk gewoon is: Een onvrije staatszender. Zo plaatst zij zichzelf buiten de markt.
Een voorbeeldfunctie willen vervullen is verworden tot een Noordkoreaanse neprealiteit te tonen en hier heel dik aan te verdienen.
Met als klap op de vuurpijl de nietszeggende policor programmering van zomergasten. Een zomer lang niet over de islamisering van het westen praten. Niet over de agressie van de politieke islam en niet over de naïviteit van de faciliterende groen links Westerlingen.
Niet naar kijken!

Peniskokertje | 22-07-17 | 10:05

Zolang er programma's als Boer Zoekt Vrouw en Ranking The Stars bestaan, kun je die hele NPO niet serieus nemen. Saneren maar!

dakarswordfish | 22-07-17 | 10:04

@ TheBigKirth | 22-07-17 | 09:58

Snap ik, wil alleen aangeven dat het echt zo op hun site staat.

Die koppelverkoop van Ziggo (TV/telefoon/Internet) is me een doorn in het oog!
vanBarchum | 22-07-17 | 09:55
.
Helaas niet alleen bij Ziggo. Ik kijk al 10 jaar geen t.v. meer maar heb nog geen enkele aanbieder gevonden waar je alleen telefoon en internet kunt afnemen.

Lupuslupus | 22-07-17 | 10:03

Niet even rectificeren? O nee, nu is het zeker een grap.

oran | 22-07-17 | 10:03

@D-Fens_1963 | 22-07-17 | 09:11
Over verleden gesproken; ken ik jou niet onder een andere nick?

necrosis | 22-07-17 | 10:02

1 miljard???

Ir. Wilhelmus | 22-07-17 | 10:00

Jeez Joris. Hij ondertekent zelf met Duitse Herder

Sgt. Pepper Spray | 22-07-17 | 10:00

@LK1964 | 22-07-17 | 09:11
Iemand reageert op Joop onder de nick 'necrosis', iets waar ik niets mee te maken heb.
Hetgeen ik doorgaans schrijf zal nooit worden geplaatst op Joop.
Nog even los van het feit dat die nep-necrosis ineens niet meer reageert.
Ik heb er met een paar muisklikken trouwens een naam uit weten te slepen, maar of die naam echt is.......kan, hoeft niet.

necrosis | 22-07-17 | 10:00

@ @[email protected] | 22-07-17 | 09:57
Lees de voorpagina, storing.

TheBigKirth | 22-07-17 | 09:58

Zolang: keuringsdienst van Waarde, Rambam, ik vertrek, b&b
Naar de commerciële gaat mag het van mij afgeschaft worden. (Ik vertrek en b&b uiteraard gecombineerd met twitter)

Clubber | 22-07-17 | 09:57

-weggejorist-

Sgt. Pepper Spray | 22-07-17 | 09:56

@KapiteinClaus | 22-07-17 | 09:32
Het is inderdaad waanzin: films kijken op commerciële tv. Wie dit nog van A tot Z doet (incl reclames uitzitten) zit tegen het zwakzinnige aan. Ooit komt het uit: kijkcijfers zijn een hoax op zichzelf en de adverteerders hebben jarenlang teveel betaald.
.
Hoedanook: blijkbaar is een paar honderd duizend zwakzinnige kijkers genoeg om een zender rendabel te houden. Bij de NPO is er gelukkig nog een zwik gratis geld om de vliegtickets voor complete crew, gasten en begeleidende externe partijen blijvend te financieren. Lekker op een autorit sjezen in Zimbabwe of zingen op Ibiza. Lekker vakantie vieren op Cuba of gewoon feestend de wereld rond met BNN-Vara. Omdat het kan.

de Voorzittert | 22-07-17 | 09:56

Die koppelverkoop van Ziggo (TV/telefoon/Internet) is me een doorn in het oog!

vanBarchum | 22-07-17 | 09:55

Sorry, een is genoeg.

twasniks | 22-07-17 | 09:55

-weggejorist-

twasniks | 22-07-17 | 09:54

Beetje zuur schrijfseltje dit. Heel Nederland vakantie, vrijdagavond, mooi weer en tientallen feesten en festivals. Goedkoop scoren!

twasniks | 22-07-17 | 09:54

Ik lees hier en daar iets over een storing bij de NPO.
Dus de NPO levert z'n eigen kijkcijfers aan?
Lekkere WC-eend constructie zo.

Ongeruste vader | 22-07-17 | 09:54

Laatste keer TV gekeken in oktober 2014. De laatste 10 jaar geen Neederlandsche programma's gezien.

duitse herder | 22-07-17 | 09:53

850 000 kijkers naar Hart van Nederland. Dat betekent dus dat 85 van 1200 kijkcijferkastjes in de huiskamers van zorgvuldig geselecteerde zombiebelastingslaven en/of linksdragende deugmenschen kanaal 6 hebben geregistreerd om 18 uur. Laat even op u inwerken dat met deze DDR praktijk de jaarlijkse besteding van 1 miljard van uw zure belastingcenten wordt verdeeld onder linkse deugreutel en saaie graaiers Matthijs van Linkskerk e.a.

Sgt. Pepper Spray | 22-07-17 | 09:53

Een week eerder vult de npo wel de top 5, maar kan nu niet zeggen dat ze serieuze concurrentie lijken te hebben.. hart van nederland, boulevard, geer en goor zoeken een hobby (..), wie doet de afwas (..). En ik begrijp dat Utopia nog steeds bestaat? Wat een droevige bende.

noerg | 22-07-17 | 09:50

Ben meer benieuwd hoeveel mensen Netflix keken gisteren, zet dat maar eens af tegen de oude media.

* | 22-07-17 | 09:49

Zal wel een foutje zijn in die kijkwijzer. Op alle andere dagen staat het 20.00 journaal veruit op 1 met ongeveer 1,8 miljoen kijkers. 1,8 miljoen dagelijkse brainwashes...

Banana008 | 22-07-17 | 09:48

Voor economische, politieke en sociale duiding is RTL-Z duizend keer objectiever en onafhankelijker dan die hele NPO-poppekast, met gedeformeerde beroepsleugenaars en mooi/Gutmenschpraters als Twan Huys, Marielle "wat kijkt u vals" Tweebeeke, Matthijs van Nieuwkerk, Maarten van Rossum, etc. Trek de stekker er uit (en bouw hem daarna van nul af aan hem weer op met een compleet nieuwe garde) met een Berufsverbot 4ever voor bovengenoemden.

ad melkert | 22-07-17 | 09:47

Schrikbarend dat zoveel mensen naar rtl summer (late) night kijken. Links fapkanaal met hoog gehalte indoctrinatie en ontzettend eenzijdig gekeurde meningen

Dikkerd108kg | 22-07-17 | 09:46

Ik schrik echt van de top 10 programma's, met name die van SBS6. Voor mij zijn dat soort programma's juist een reden om snel weg te zappen.

Akiron | 22-07-17 | 09:45

Wie kijkt er nog naar zenders in dienst van het "Nep Parlement" als op het Internet nog wel de waarheid valt te vinden. Er mogen geen programma's meer worden gemaakt met een entertainment karakter, nee er moet ruimte zijn voor documentaires over de Islam en ramadan. Maar wij zijn toch niet allemaal gek geworden, in ieder geval de kiezers van de PVV niet, die snappen allang waar de "Staats Omroep" zenders op aan sturen. Want ook zij vinden dat Nederland moet en zal Islamiseren, punt!

FreeVogelaar | 22-07-17 | 09:45

Dus aan kijkcijfers meten we het succes van de NPO? Dan zouden ze vast meer amusement moeten maken! Wacht nee, dat mag ook niet van staatssecretaris Dekker....

Fervent | 22-07-17 | 09:42

De kinderen kijken YouTube, zelf kijken we series en films via streaming en download. Geen idee wat er verder op tv is want ik kijk nooit.

TheOneWhoKnocks | 22-07-17 | 09:42

Gewoon afschaffen die zooi. Als mensen die azijn willen kunnen ze toch gewoon een volkskrant abbo nemen?

Blasfemie | 22-07-17 | 09:40

tv abo nu al 3 jaar de deur uit, het aantal keren dat ik GEEN stream kon vinden van iets wat ik toch wilde zien zijn op 1 hand te tellen.

noerg | 22-07-17 | 09:40

@Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 09:00
Er valt makkelijk te frauderen met die kijkkastjes.
Je moet namelijk zelf intoetsen hoeveel mensen er op dat moment in je huis naar programma x kijken.
Als jij 10 mensen intoetst krijgt het programma 10 stemmen, ook als e in je eentje kijkt.
Volgens mij staan al die kijkkastjes bij het personeel van de NPO om de kijkcijfers kunstmatig op te krikken en hun baantjes veilig te stellen.

necrosis | 22-07-17 | 09:37

Ze moeten naar een soort netflix model voor de npo, wie er behoefte aan heeft mag er zelf voor betalen. Maar ja dat gaat natuurlijk niet gebeuren..

Stijlloze nick | 22-07-17 | 09:35

Ja: wat is dat, NPO?

Steinway | 22-07-17 | 09:34

Nepnieuws. Next!

Maxwell Dent | 22-07-17 | 09:33

24Kitchen takelt ook enigszins af. Tegenwoordig veel spelletjes, kinderen die moeten leren eten en andere ongein.
Doe gewoon koken!

Carmelita | 22-07-17 | 09:33

Wie kan er zeggen dat ze in het afgelopen jaar een gehele film hebben uitgekeken op tv? Bij de NPO worden zelden films vertoond en bij de commerciëlen heb je om de 20 minuten reclame. Een film van 2 uur duurt dan opeens meer dan 2,5 uur. Alsof je één of ander mongool bent.

KapiteinClaus | 22-07-17 | 09:32

Ik kijk alleen nog Duitse tv - 50 zenders gratis via de schotel. Betere series, echte journalistiek en weinig links gedram. Echt een verademing. In Nederland zit de NPO op de schotel achter een decoder. Je moet dus nog extra betalen om de programma's te kunnen zien die met jouw belastingeld gemaakt werden. Nou, toedeledokie dan maar.

Trekhaas | 22-07-17 | 09:32

In 2013 is er een onderzoek geweest naar de gemiddelde leeftijd van de tv-kijker:
www.televizier.nl/categorie/overig-tv...

Ned 1 - 55 jaar
Ned 2 - 60 jaar
Ned 3 - 47 jaar
En bij de commerciëlen is het al niet veel beter.
We zijn nu bijna 5 jaar verder dus dus tel bij bovenstaande cijfers er maar 5 jaar bij op. Want nieuwe aanwas is er toch niet.
Dus het sterft vanzelf uit.

leo de pejo | 22-07-17 | 09:29

@thekolere | 22-07-17 | 08:46

Je hoeft je geen zorgen te maken. De NPO kijker is op vakantie. Je zou bijna gaan denken dat de NPO daarmee de omroep is voor werkende mensen met kinderen.

DebraCadabra | 22-07-17 | 09:29

Ik vraag me toch af waarom GeenStijl zo'n moeite heeft met de publieke omroepen?

teevee | 22-07-17 | 09:28

zo te zien is iedereen op vakantie en staat de tv alleen op de camping aan.

Satria | 22-07-17 | 09:28

Wanneer 'komt een Belg bij de dokter' in de top 25 staat dan is dat toch wel een teken dat het erg triest gesteld is met het TV aanbod hier.

XverderNix | 22-07-17 | 09:27

@bisbisbis | 22-07-17 | 08:52
Ik steek dat geld liever in brand dan het aan van Nieuwkerk of de Leeuw te geven.

necrosis | 22-07-17 | 09:26

-weggejorist-

ceadomile | 22-07-17 | 09:20

Enigste wat ik nog op de reguliere kijkbuis kijk is, zo nu en dan F1 en de altijd vrolijke Dr. Pol. De rest kan me gestolen worden. Mocht ik in één of andere opleving komen dat ik wel zinloos begin te zappen start ik altijd op kanaal 4... Die hele NPO verdient mijn aandacht niet.

grhd | 22-07-17 | 09:20

@oranjerood | 22-07-17 | 08:50
Het wordt nog mooier met die kijkkastjes.
Als jij minimaal 10 minuten van een serie of talkshow bekijkt, telt dat gewoon als een volledige stem op het programma.
Bovendien lopen actualiteitenprogramma's hopeloos achter op internet.
Gooi heel Hilversum (commercieel/ NPO) maar op zwart.

necrosis | 22-07-17 | 09:16

Carmelita | 22-07-17 | 09:10

'Een schitterend ongeluk' van Wim. Prachtig!

kwark001 | 22-07-17 | 09:16

@Mesmer, heb nu al zo'n tien jaar geen tv, bevalt prima.

Bokito ergo sum | 22-07-17 | 09:15

Geer en Goor zoeken een hobby. En 498.000 andere mensen.

Harry Turtle | 22-07-17 | 09:14

Elke mongool die begrijpend kan lezen, ziet ernaast staan dat er een storing was..overigens ben ik het eens met de stelling. Op naar een bbc model.

Be de Laer | 22-07-17 | 09:14

Op welke camping staan die kijkcijferkastjes?

Harry Turtle | 22-07-17 | 09:13

Voor hen die het niet begrepen hadden: het weglaten van de storingsmelding is onderdeel van de satire.

En het blijft een feit: staatsomroepen horen in landen als Noord-Korea thuis, niet in een democratie als de onze. Neem de VS: geen staatsomroep nodig. En wij ook niet. NPO verdient genoeg centen met reclame en lidmaatschappen om 100% commercieel te gaan.

Professor Superhirn | 22-07-17 | 09:13

Wim Kayzer, that is.

Carmelita | 22-07-17 | 09:12

De treurigheid van de programma's die het best bekeken worden spat er vanaf. Dit terwijl er gisteravond op NPO 2 een hele mooie docu te zien was over een man die zijn eigen trompet bouwt. En daarvoor Koken met van Boven.

Roger Kaputnik | 22-07-17 | 09:12

@kwark001 09:02
En welke serie heeft U het dan over?
Want dat zou zomaar kunnen betekenen dat U een paar decennia achterloopt.
Of nochtans een beetje in het verleden bent blijven hangen.
Trouwens ook niet ongebruikelijk hier in de panelen ;-)

D-Fens_1963 | 22-07-17 | 09:11

Ach,ja, de TV hier dient in huize Onderbuik voor achtergrond geruis en licht vermaak.
Zelfs de kleinste Onderbuik zegt als ik de TV voor 'r aan zet; Pap doe maar Youtube.

Soms kijken we gezellig samen een echte film. Maar dat gaat van schijfje of via een streaming service.

En dan zijn er TV-zenders/aanbieders die je blij denken te maken met "uitzending gemist".
Als jaren niets gemist, op een enkele achtergrond documentaire na.

Hele NPO terug naar objectieve verslaggeving en onderzoeksjournalistiek. Voor het salaris van kwijlebollen als van Nieuwkerk of pretentieuze kletsmeisjes als Jinek heb je zo 10 goede onderzoeksjournalisten.

Rommelende Onderbuik | 22-07-17 | 09:11

Trek dan gelijk de stekker uit Joop, tenslotte is dat een door VARA/ PvdA betaalde hobby van Jolo!
necrosis | 22-07-17 | 08:47

Er wordt anders bij de joop wel aandacht aan jou geschonken :)

Bert Woltjes 22 juli 2017 at 08:06
Bij Geenstijl is niemand degene die hij/zij/het volgens hun nickname is. Want wie reaguren daar? Nacho Vidal, necrosis, goktrommel, geflipte vlaflap, Teun van het Tuinpad, klinisch dood en ga zo maar door. Allemaal gefingeerde namen

LK1964 | 22-07-17 | 09:11

Max op de Duitser
Tour op de Belg
Mrs Brown op BBC

De rest op WDR3 en NDR3

Op die Nederlandse open anus, drugs , gekrijs en gemompel zenders een Noord Koreaanse bom gooien!

joppo0 | 22-07-17 | 09:10

Wat ik vroeger leuk vond waren de programma's van Wim Keizer. Dat je vijf min. keek naar iemand die een boek in de boekenkast zocht..uren durende interviews met bv Márquez enz.

Carmelita | 22-07-17 | 09:10

Geeft ook gewoon een heerlijk voldaan gevoel, deze lijst. Dat je geen enkel programma gezien hebt uit de top-25. Een blik op de unieke leegte van de parallelle tokkie-samenleving.

de Voorzittert | 22-07-17 | 09:09

Shit, nu begrijp ik waarom die inbrekers de vorige maand m'n tv lieten staan.

pa_niek | 22-07-17 | 09:08

Al die rijke mensen die nr de NPO kijken zijn op vakansie.. Tokkies kijken nr de rest

miknic | 22-07-17 | 09:06

Het failliet van het intellect van Nederland in één lijstje. En niet omdat de NPO er niet in staat maar om de treurigheid van programma's waar blijkbaar het hele land naar kijkt.
En dat terwijl het internet zoveel mooie films en documentaires te bieden heeft.

sinar2 | 22-07-17 | 09:04

Vroeger was de NPO nog mooi, met Van Kooten en De Bie, de Pinup Club, Pipi Langkous, Catweazle en natuurlijk Loekie de Leeuw.

Maar als we het toch gaan afschaffen dan zal het in fases gaan, dan gaan we maar beginnen met de vara en in het verlengde daarvan de joop.

LK1964 | 22-07-17 | 09:04

@de Voorzittert | 22-07-17 | 09:01
Bedoel verdorie natuurlijk gratis op VAKANTIE ipv op televisie.

de Voorzittert | 22-07-17 | 09:02

Nog kenmerkender voor de staat van Nederland is wat er wél gekeken wordt door die anderhalve paardenkop.

D-Fens_1963 | 22-07-17 | 09:02

Ik kijk al jaren naar de Fabeltjeskrant. Kom ik er vorige week achter dat dit het Journaal is geworden.

kwark001 | 22-07-17 | 09:02

Kaas de Vies | 22-07-17 | 08:42
De vraag is wie er nu eigenlijk in een gelosten inrichting zit opgesloten. De tv kijkert of de mensen zonder TV. Als ik zo nu en dan mensen om me heen hoor praten die TV kijken, laat staan de NPO, dan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat het de eerste groep is.

a1a2a3 | 22-07-17 | 09:01

Het ging mis bij NPO Reisbureau. Iedereen en zijn moeder gratis op televisie op kosten u en mij. Het volk trekt dat niet meer. Dieptepunt is natuurlijk de jaarlijkse vakantie van Jan Smit, Nick en Simon en hun vrienden.

de Voorzittert | 22-07-17 | 09:01

Ik heb het al jaren geleden afgeschaft.
Men begrijpt niet dat de overlevingskans 0,0 is. De jeugd groeit op met internet en zorgt wel voor de eigen opinievorming en nieuwsgaring. Jammer voor degene die aan de touwtjes van de NPO trekpop trekt, maar dat propaganda-instrument heeft haar langste tijd gehad. Draai de kraan nu alvast maar dicht, dat scheelt de hardwerkende Nederlander weer wat centjes.

Mark_Pugner | 22-07-17 | 09:01

Lol. Hoax. Goed gedaan Pritt.

ristretto | 22-07-17 | 09:01

Hoelang moeten we de linkse doctrines die dagelijks gekker worden, nog accepteren, als de meerderheid buiten de politiek, "journalistiek" en de zelfbenoemde "Intellectuelen" , allemaal wakker zijn ?

GerMonster | 22-07-17 | 09:00

Als je al die kijkcijfers bij elkaar optelt kom je om een hoger aantal mensen dan in NL woont.
Stelletje pollfuckers die die kastjes hebben. Als er wordt gekeken naar de werkelijke cijfers, blijkt dat de verhoudingen ineens heel anders liggen. Maar ja, vreten uit de staatsruif he die publieke omroep, dus oh, oh wat zijn de programma's populair.

Is dit nog nieuws? | 22-07-17 | 09:00

Nepnieuws alert.
Top 25 klopt niet

KIJKCIJFERS 21 JULI
Door een storing zijn niet alle kijkcijfers van vrijdag 21 juli 2017 beschikbaar. Op dit moment is er nog geen verwacht publicatiemoment bekend. Onze excuses voor het ongemak.

whitechocolateface | 22-07-17 | 08:58

Met programma's zoals Koot en Bie kan de publieke omroep toch best aardig zijn?

Dr.Dushkind | 22-07-17 | 08:58

Sinds 2000 geen TV meer, en ik heb niet het idee dat ik iets mis. NPO mag wel blijven bestaan, kwartiertje per dag, voor Sesamstraat

wild geraas | 22-07-17 | 08:56

Ja lekker Fake News promoten GS! Hoe graag ik de NPO zou willen afschaffen zijn er helaas teveel mensen die dagelijks op NPO123 afstemmen.
.
"KIJKCIJFERS 21 JULI
Door een storing zijn niet alle kijkcijfers van vrijdag 21 juli 2017 beschikbaar. Op dit moment is er nog geen verwacht publicatiemoment bekend. Onze excuses voor het ongemak."
.
kijkonderzoek.nl

Nibdib Niddib | 22-07-17 | 08:56

Mijn advies aan mensen: kijk helemaal geen tv meer of heel selectief alleen de educatieve documentaires en natuur documentaires. Ga lezen, spelletjes doen, naar buiten de natuur in. Ga werken aan jezelf en terug naar de essentie van wie en wat je bent.

Rheia | 22-07-17 | 08:55

Storing bij NPO dus.
Meh. Next.

Stijl-vol | 22-07-17 | 08:55

Dat klopt wel mbt die cijfers, je ziet het ook bij FB en stand.nl, waarbij luisteraars kunnen reageren. Marginale cijfers, die worden opgepompt. Die vinden vooral zichzelf belangrijk.

cor123 | 22-07-17 | 08:54

zal wel een storing zijn, want er zijn genoeg bejaarden die dagelijks het journaal bekijken op npo1.

sennholz | 22-07-17 | 08:54

Misschien dat 1 keer in de 3 maand hier de televisie aan gaat. Er komt werkelijk niks boeiends voorbij.

Oeloeboeloe | 22-07-17 | 08:53

eerst die commercielen die leven van het niet belasting betalen eruit.en veel beter dan de npo van de kijkgeld bijdrage

pedro300 | 22-07-17 | 08:52

Eén miljard maar? Joh, waar hebben wij het over? -dat is één ochtendje uitkeringen in Nederland! Dat zijn negen extra JSF's, één kwartaal troepen in Mali, drie nieuwe onderzeeboten of tien middelgrote bejaardentehuizen.
-
Je kunt er ook precies één maand gelukszoekers van opvangen.
Nou, geef het dan maar liever aan de Leeuw en van Nieuwkerk.

bisbisbis | 22-07-17 | 08:52

Nederlanders worden dom gehouden. Al deze programma's gaan nergens over. We zien altijd dezelfde bn'ers die geen intelligentie of inhoud bieden maar oppervlakkig en leeg "amusement". Mensen zijn het beu om onzin voorgeschoteld te krijgen, we willen echt nieuws en geen nep nieuws en propaganda en leugens. Mensen snakken naar inhoud, naar waarheid! Naar echte mensen, naar educatie, diepgang, zelfontplooiing, de dingen waar het leven echt om draait. Laat ons zien dat we in een snelle maatschappij leven waarin de meesten van ons ver af staan van zichzelf en de essentie en puurheid van het leven. Misschien dat er dan weer een weg zich opent naar collectief bewustzijn en geluk en we met zijn alle de leugens waar we nu in leven kunnen ontmaskeren en verwerpen.

Rheia | 22-07-17 | 08:51

Ook nog eens Fake aantallen gebaseerd op 1200 kastjes.

oranjerood | 22-07-17 | 08:50

Kijken er nog mensen naar Utopia?? En zo veel?? Ik voel nattigheid.

TheseDays00 | 22-07-17 | 08:50

Dat er nog steeds zoveel mensen naar Utopia kijken!

Julia | 22-07-17 | 08:49

De cijfers van de NPO zijn wegens een storing niet beschikbaar. Neemt niet weg dat VARA/BNN en JOOP op zwart kunnen.

treurtniet | 22-07-17 | 08:49

Nou als dit de top25 is ben ik blij dat ik geen tv abbo heb. Kan alleen maar npo kijken, maar gisteren had ik het ff wat druk met sociale dingen. Misschien dat dis de reden dat de commerciëlen het zo goed doen dat er alleen nolives kijken

Continuum | 22-07-17 | 08:49

Om populair te zijn en kuddegedrag te vertonen zou ik nu iets moeten zeggen over de tv de deur uit doen denk ik.

Kapitein Stijlvol | 22-07-17 | 08:49

Precies! Weg met de linkse staats-tv! Ik kan niet wachten. Laat omroep max lekker ook commercieel gaan, dan gaan de oudjes niet klagen.

Bali Lovert | 22-07-17 | 08:48

Trek dan gelijk de stekker uit Joop, tenslotte is dat een door VARA/ PvdA betaalde hobby van Jolo!

necrosis | 22-07-17 | 08:47

Tering, Boulevard, shownieuws, Geer en Goor etc etc... Daarom juist de publieke omroep in stand laten!

bvdbos | 22-07-17 | 08:47

Okidoki, doe maar !

Vesta | 22-07-17 | 08:47

Tja, waar moet ik mij meer zorgen om maken? Dat niemand meer na de NPO kijkt of dat " hart van Nederland " op de eerste plek staat? Zeg het maar?

thekolere | 22-07-17 | 08:46

@Plaatpaal
Maar niet via de NPO. Kan me nog herinneren hoe Studio Sport dictator Mart de dino denigrerend deed over 'de auto'tjes' en daarna rustig wereldsport korfbal (ja echt) uitzond. Dat laatste vrijwel wekelijks.

Wekkertje | 22-07-17 | 08:46

Gisteren werd ik nog gebeld door Telfort. Of ze me een glasvezel abo konden aansmeren. Ik heb gezegd dat als ze iets zonder TV hebben, ik het overweeg. De callagent begreep het meteen.

Yamapama | 22-07-17 | 08:44

Ik kijk alleen naar Max op zondagmiddag.

plaatpaal | 22-07-17 | 08:43

Wat is dat, NPO?

Yamapama | 22-07-17 | 08:42

Wij hebben al 10 jaar geen tv aansluiting! Ons op laten sluiten in een gesloten inrichting is onze beste beslissing tot nu toe.

Kaas de Vies | 22-07-17 | 08:42

Die top25 is ook best beroerd. Hier gaat binnenkort het tv abonnement de deur uit en volgens mij doen meer mensen dat.

Mesmer | 22-07-17 | 08:39

REAGEER OOK