Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Muziek! Punker bezingt geweld tegen rechtsmensen

Call and response is een muziekterm die beschrijft hoe de ene muzikant een direct commentaar geeft op een andere muzikant, om zo een muzikaal gesprek aan te gaan. Heeft z'n oorsprong in de oercommunicatie tussen mensen, en komt in zo'n beetje alle populaire muziekstromen voor. En kijk nou. Het werkt ook in de taalstrijd van de social justice war! Bovenstaand: een call in de vorm van een schreeuwerig punkrockliedje door thuiswonende millennials uit Manhattan, waarin geweld tegen Trumpaloompa's (die met nazi's worden gelijkgeschakeld) wordt aangemoedigd én uitgebeeld. Onder: de response van Paul Joseph Prisonplanet, die het liedje retorisch stuktrekt omdat de beide uiteinden van het hoefijzer elkaar nou eenmaal nodig hebben om ketelmuziek te blijven maken. Voor neutrale toeschouwer zoals wij is het weer een feestje op de fringes om naar te kijken & luisteren. Enjoy!

Reaguursels

Inloggen

@Der Paulie | 20-07-17 | 02:15
Mooie tegel!

ZegMaar | 20-07-17 | 10:07

Jammer is dat zeg, luisterde voorheen best veel naar Stray From The Path.
Ook al een aantal keer live gezien en het zijn goede shows.
Kan echter niet genieten van muziek als er belachelijke teksten in voorkomen dus wellicht houdt het hier op.
Daarom luister ik ook niet naar Nederhiphop en wat al die andere galbakken maken.

Draak uit Brabant | 20-07-17 | 07:51

Voor iedereen met vertrouwen in begrijpen wat er gebeurt.
Zodra jong-jeugdige engerdjes gaan lopen schreeuwen, stampvoeten, de meest onzinnige dingen aan elkaar plakken, dan wéét je, overduidelijk, dat er kennelijk iets erg knel zit in de hoofden van die toneelspelende, over-gedramatiseerde aanstellers.
Dat is heel goed.
We onderscheiden de SJW's; de feministische seksime-roepers. de antifascistische nieuwe fascisten; de primitieve woestijncultuurbrengers; de jankeballen en de al jong verzuurde zeik-frusto's. Dat leger van nog niet in 't gareel lopenden is ongetwijfeld rijker met andere compagnies net andere namen en andere programma's om voor te strijden. In 'n bepaalde levensfase lopen de meeste mensen nog 'n beetje los rond. Ze horen niet meer bij waar ze vandaan komen, ze weten nog niet waar ze gaan uitkomen. En ondertussen sluiten ze gelegenheidscoalities met wie ze maar 'n beetje op pad kunnen. Sommigen blijven oeverloos dwarrelen en aanspoelen waar 't getij hen heen voert.
Maar we zien vooral de dronke dans van neerstortende illusies.
Wij zien 't neerstorten van puberaal opgeblazen wens-ego's.
Wij zien 't moment van met veel geruis afscheid nemen van links gelul (en van eigen zwakzinnigheid).
Dat de wereld niet draait zoals zij willen.
En dat hersens er zijn, ook om te gebruiken bij 't verwerken van mislukkende sprookjes.
De eerste schaafwonden liepen ze op bij 't leren fietsen zonder zijwieltjes; en nu lopen de groot geworden kindjes in de eerste fuiken; raken ze gefnuikt en wordt hun zelfvertrouwen vergruisd.
Logisch dat 't onder protest gaat, met veel kabaal, geschreeuw en scheldende verwensingen. Dat mag.
Want de landing in de echte wereld 'moet' pijn doen.
Bij sommigen alleen maar wat butsen en blauwe plekken.
Bij de ander liggen de voortanden eruit. Ai, die is er niet mooier op geworden.
En bij de stijfkoppige volhoudertjes zien we hun val eindigen met gebroken botten.
Maar vallen zullen ze. Is de zwaartekracht van 't echte leven. Ik hou van de zwaartekracht en 't leven.
Ookal kijk ik af en toe naar mooie doodsmakken.
Een mooie dood op je 27e is best wel dramatisch, maar hoort er kennelijk bij, als je de volgende horde niet wilt nemen.
Tegen de overlevenden zeg ik; 'zo, en gaan we dan nu eindelijk weer eens even normaal doen?'
(die tatoeage op je voorhoofd is er wel weer vanaf te laseren; ookal heb je dan 'n verhoogde kans op kanker door rondzwervende inkten in je lijf; en dat kapotte gebitje is ook wel weer op te lappen; weet je dat ze tegenwoordig in Amsterdam ook hele goede methoden hebben om van je angsten en je PTSS af te komen (?); dat heet officieel 'reconsolidatieblokkering van het angstgeheugen' en werkt heel goed voor de korte en de langere termijn)

Der Paulie | 20-07-17 | 02:15

Ja, die herrie is inderdaad als geweld tegen de oren te omschrijven.

harstef | 19-07-17 | 23:31

Dit is geen punk, eerder rapcore oid. Zanger is Zack de la Rocha wannabe.

KenJijDeSwaffelman | 19-07-17 | 21:41

Graag even de clip melden bij youtube als haatdragend en oproepen tot geweld tegen eenieder die anders denkt dan deze kutlui.

NiCeY | 19-07-17 | 20:00

Waarom moet ik ze kennen? Deze linkse en ook die extreemrechtse kut bandjes mogen best anoniem/underground blijven.

Itastijl | 19-07-17 | 19:45

me,myself and IK | 19-07-17 | 18:25

Ik moet je even corrigeren. Dat is niet het verschil, dat is de overeenkomst. Het verschil is het ontbreken van een sprookjesfiguur om e.e.a. te rechtvaardigen.

Prof. v.d. Neuq | 19-07-17 | 19:22

Het hele punt van punkrock, of in dit geval meer hardcore punk/metalcore, is toch juist om een uitgesproken mening te hebben?
Daar staat deze band ook wel bekend om, zie hun andere nummers. Dat deze clip zulk buitensporig geweld bevat wil nog niet zeggen dat de band zelf nazi's in elkaar zou slaan, naar mijn idee is dit gewoon een rauwe uiting van hun frustraties. De band neemt met dit nummer een flink risico om een deel van hun fans te verliezen maar in mijn ogen getuigt het wel van lef dat ze op zo'n manier hun ongezoute mening durven te geven. Mensen stellen zich weer veel te veel aan.

Zoethart | 19-07-17 | 19:22

Toch ben ik stiekem wel benieuwd hoe de recensenten van Oor over dit nummer en deze band gaan schrijven.

Sadomassochristus | 19-07-17 | 19:20

@me,myself and IK

Het hele religie / ideologie verhaal is niet meer en niet mindr dan een haast biologische drang naar macht, wellust en geld. En religie is het perfecte instrument om daar te geraken. Houdt mensen dom. Voed hen met verhalen, angst en beloften en in tijd van financiele / economische armoede- die je uiteraard zelf creeert) en je volgersschare zal enorm groeien. En de ironie: Nederland is hard op weg naar dat systeem.
.
Iemand reageerde in de comments dat we het straks moeten hebben van de religieuze partijen. En dat klopt. Om die reden.
Wanneer angst / financiele misere prevaleert klonten de angstigen samen.
.
Mag je zelf bepalen of ik een aluhoedje ben wanneer de financiele crisis en de asielstroom elkaar in rap tempo opvolgden.
.
Demense zijn te mondig geworden. Dat kunnen de regenten niet gebruiken ten einde hun eigen bestaan te blijven faciliteren.
.
Maar nogmaals: u mag me wegschrijven als aluhoedje.
.
Ps: Vrij naar Adam Curry: spellchecken is voor mietjes.

Rollins | 19-07-17 | 19:13

@ Rollins | 19-07-17 | 16:20
Tel daar ideologie meteen maar bij op, want dat is ook religie. Het verschil dat de schepper een mens is.

me,myself and IK | 19-07-17 | 18:25

Die band en haar boodschap is niks anders dan een business model om de SJW's geld uit de zak te kloppen bij de concertjes van ze.

hStripe | 19-07-17 | 18:03

@Marie als er al op universiteiten gebedsruimten worden ingericht, wat volgens mij volstrekte waanzin is. Dan zijn we heel erg ver van huis wat betreft die vrije samenleving die we bijna hadden opgebouwd en als jij het daar niet mee eens bent, dan ben je wat mij betreft onderdeel van het probleem om het tij te keren en niet onderdeel van de oplossing. En dat begint met het benoemen.

Datkanjenietmenen | 19-07-17 | 17:50

@Marie turkije is al hier ;-) islamscholen zijn al hier, waarover denk jij dat die les geven?

Datkanjenietmenen | 19-07-17 | 17:41

LOL video @Paul Watson.

Datkanjenietmenen | 19-07-17 | 16:12
"Misschien moeten we ook ff naar ons eigen land kijken, wat minister van onderwijs in de ban doet. www.rtlnieuws.nl...
Datkanjenietmenen | 19-07-17 | 16:12"

Misschien moet jij ff dat artikel nog eens lezen.
Het gaat over Turkije.

Marie Curieux | 19-07-17 | 17:40

@mqdv je hebt gelijk. Alleen al het toestaan van islamscholen in Nederland, die we hebben en onlangs dat turken kleur bekennen voorstander van het erdoplan te zijn. Tja het baart mij meer dan zorgen.

Datkanjenietmenen | 19-07-17 | 17:32

@Rollins Tell em!

Pindakaas Piet | 19-07-17 | 17:22

Ahja Stray From The Path. Een van de meest kutte bands in het genre van (post-)hardcore. Een band die graag in het zelfde straatje gezien wil worden als Wolf Down, die overigens support voor ze staan in Nederland binnenkort.
.
Het linkse gedachtegoed is sowieso rampant in deze scene en elke andere 'afvallige' mening wordt de kiem in gesmoord. Een beetje zoals het huidige academische milieu. Deze video is een product van dat milieu. Een milieu van geen discussie maar "steen voor steen" de straat 'reclaimen'. Eerst zag je dit alleen maar bij bands waar je het zou verwachten dus de bands die al erg anti-kapitalistisch/anti-fascistisch ingesteld zijn maar sijpelt nu door bij de populairdere acts. Een mening hoort er altijd bij maar wanneer jouw hele discours politiek betreft dan haak ik af. En de Nederlanders zijn er over het algemeen nog te nuchter voor gelukkig. Toen Frank Carter (& The Rattlesnakes) vorig jaar optrad en een klein speechje hield over hoe kut Brexit wel niet was kreeg deze man nul komma nul mensen mee.
.
Ik vind het prima als jij jouw muziek laat beïnvloeden door bijvoorbeeld politieke gebeurtenissen, maar zorg ervoor dat je mensen er zelf over laat nadenken in plaats van een gebruiksaanwijzing meegeeft over hoe jouw luisteraars volgens jou moet reageren. Als ik dan naar een show van jou kom kijken heb ik geen zin in een partijbijeenkomst van een politieke partij of opvatting.
Dit gezegd hebbende is deze video onconstitutioneel en gewoon pure aanzet tot haat/geweld tegen een bepaalde groep en zou niet op Youtube moeten staan.

Jeong-aeg | 19-07-17 | 17:19

Links, geweld en pokke herrie van een stelletje wereldvreemde met ontwikkelingsachterstand.

Broekpaling_bezitter | 19-07-17 | 17:18

@Rollins 16:34: Maar ook: "Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is." Dat verzin je zelf niet zo snel.

Maar evengoed: ik ben de religieuzen die claimen dat religie ons goede regels gebracht heeft ook meer dan zat. Het is andersom: religies legden al bestaande mores vast in regels.

Muxje | 19-07-17 | 17:18

ikbenerweer! | 19-07-17 | 16:23
weer zo'n youtube vid die me thumbs down heeft dan up zegt dus wel iets dat dit genere niet echt populair is bij youtubers.

cocktailsmaak | 19-07-17 | 17:16

@Rollins | 19-07-17 | 16:20

Nou nou, wat hebben die gleuvigen (vrouwen) jou misdaan dat jij vol op het orgel gaat?

MarcS | 19-07-17 | 17:15

EN nu gaan we alleen maar harder op millennials alleen vanwege het woordje "millennials" Er is namelijk weer een groepje bedacht om over een kam te scheren.

Zouden er nog mensen straks na deze millennials zijn die tegen hun kleinkinderen vertellen over een jaar of 40....

Luister Serenity-Haze Lakeisha Badalandabad:
Vroegah toen we nog de babyboomers hadden was alles beter?
Toen hadden we enkel last van prijzen oorlogen en HRA.

Millennials deden toen ook al niks nuttigs volgens deze babyboomers.

Maar iedereen had wel te freten en te zuipen.
Nu heeft niemand iets. Zelfs geen wapens laat staan een defensie om zich achter te kunnen verdedigen. En de voedselbonnen app kan nog steeds geen bestellingen uitprinten vanwege een zonnestorm sinds 2020.

Het enige wat we vandaag de dag nog hebben is kutmuziek en een Brusselse knokploeg vol met zatte Oekraïners.

Een portemonnee heb je niet. Een RFID chip is immers genoeg om je cryptocurrency op te bewaren en je excelsheet van je kasstroom voor Brussel.

En ik krijg nu net een sms van je moeder binnen in de nieuwe Cornhole app dat de alimentatie binnen 24 uur moet worden betaald als je nu niet op tijd gaat slapen.

Morgen komt de belastingdienst ook al controleren of je billen wel netjes genoeg zijn afgeveegd en of er geen remsporen meer in de waterloze plonspot zijn achter gebleven voor je levenslange wcpapiersubsidie voor goudgeranderubbertegeldoeleinden.

Rest In Privacy | 19-07-17 | 17:14

De aarde is plat tog.......?

Kanarie_Geil | 19-07-17 | 17:14

Datkanjenietmenen | 19-07-17 | 16:12

'ons eigen land' is bij mij niet Turkije hoor. Gaat daar toch echt over Turkijke.

Rest In Privacy | 19-07-17 | 17:11

Rollins | 19-07-17 | 16:34
Ik ben helemaal ermee eens dat religie zinloos is geweest. Het is, in ieder geval voor het Westen, een enorme springplank geweest. En dit realiseer ik mij meer en meer nu we multiculti hebben, dat dat wat bij ons is ontstaan geen toeval is geweest met ons Christendom. Ik bash het Christendom niet meer, het kan weleens onze enige hoop in bange dagen zijn in de toekomst want ons atheisten zijn geen blok tegen het islamofacisme.

Lyin Ted | 19-07-17 | 17:01

Tja. Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk. Deze keer.

bbbachstra | 19-07-17 | 16:59

Ach vroeger wilde ik ook de wereld verbeteren. Voelt zich opa.

lingo star | 19-07-17 | 16:57

Zodra genres zijn uitgekauwd duiken de (pseudo) religeuzen erop en dat zijn in dit geval de SJW-ers. En met in het achterhoofd dat anti-Trump sells kan je als SJW-ers band wellicht toch nog een extra zakcentje verdienen.
Toelichting er bestaan bv talloze streng christelijk hardcore punk en speed/ trash metal bands. Maar misschien zijn die toch net wat gedurfder met hun boodschap dan deze groep. Wat er is toch moed voor nodig om op demonische muziek pro-life teksten te laten klinken.
.
vb-tje: www.youtube.com/watch?v=elNDCAf71rk

cocktailsmaak | 19-07-17 | 16:53

necrosis | 19-07-17 | 16:39
Hear hear!

Cobalt bomb | 19-07-17 | 16:52

Is nie punk, is nu-metal.

metalj | 19-07-17 | 16:43

Linksmensen betichten rechtsmensen altijd dat zij Nazis/fascistisch zijn, terwijl het de linksmensen zijn (met behulpt van social media en google) die fascistische nazi tactieken gebruiken om rechtsmensen proberen hun mond te snoeren. Hypocretie ten top!

Usefullidiot | 19-07-17 | 16:42

@geenspam | 19-07-17 | 16:32
Noem het wat je wil; het is gewoon kudT!
En met punk heeft dit geen zak te maken.

necrosis | 19-07-17 | 16:39

@Acar_ketimun
Ik houd het bij metalcore..
Grindcore zit toch wat meer tempo, minder beat-down in

eekeek | 19-07-17 | 16:38

een punker die al zijn tanden nog heeft is geen echte punker...
.
Daarnaast maken deze sjw´s in de usa een grove fout te denken dat ze op kunnen tegen ee substantiële groep mensen die w´el geloofd in zelfverdediging én de bijbehorende wapens en traing heeft... dat zal ze nog flink opbreken.. zoals men zegt: don´t bring a knife to a gunfight...
.
dit doen 2nd amendment lui in hun weekend...
.
www.youtube.com/watch?v=2iLMn5RYHig
.
en dit kun je met technologie uit ca. 1890..
.
www.youtube.com/watch?v=Q3iX9xSdyzI

zattekater | 19-07-17 | 16:37

@Datkanjenietmenen
De tragiek van dit tijdvak. Helaas.

Rollins | 19-07-17 | 16:35

@Pindakaas Piet
.
Daar heb je geen religie voor nodig. Enkel gezond verstand.
.
Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.
Gij zult niet doodslaan.
Gij zult niet echtbreken.
Gij zult niet stelen.
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
.
Echt!?
Iemand moet wel bizar gehandicapt zijn dat niet zelf te kunnen bedenken.

Rollins | 19-07-17 | 16:34

@geenspam | 19-07-17 | 16:32
Klopt. Grindcore.

Acar_ketimun | 19-07-17 | 16:33

Misschien moeten ze zich dan maar bezig houden met het stenigen van politie agenten of wat voor nobels dat tuig voor de wereld in petto heeft... Jankballen zonder testikels en een ruggegraat van gom.

Acar_ketimun | 19-07-17 | 16:33

punk is 't niet, wat het dan wel is weet ik niet, maar het zal wel een muziekstijl zijn die op "core" eindigt.

geenspam | 19-07-17 | 16:32

@Rollins had het zelf kunnen schrijven ;-) en geheel eens. Het tij zal toch gekeerd moeten worden, maar als het op school al wordt weggebonjourd, tja dan zijn we nog verder van huis.

Datkanjenietmenen | 19-07-17 | 16:31

Rollins | 19-07-17 | 16:20

Hear,Hear! De man achter de wolken heeft zuurstofgebrek

rattenvanger XL | 19-07-17 | 16:26

@Rollins Ja eens, alleen de 10 geboden blijven overeind in mijn wereld...

Pindakaas Piet | 19-07-17 | 16:25

Heb eigenlijk nooit echt een fatsoenlijk antwoord gezien van linkschmensen op het feit dat ze beticht worden van: mensen kwalijk nemen dat cq bevechten omdat ze er een andere mening op nahouden. Iemand?

de Voorzittert | 19-07-17 | 16:22

Datkanjenietmenen | 19-07-17 | 16:12
GS, volgende post please

Cobalt bomb | 19-07-17 | 16:20

@Datkanjenietmenen

Lijkt me evident. Wanneer je een geloof aanhangt any fucking religion is Darwin te hoog gegrepen. Sterker: er zijn studies die aantonen dat gleuvigen verstandelijk gehandicapt danwel -beperkt zijn. Echter: wanneer er heel veel minder behepten zijn vormen zij de maatstaf. En de pijnlijke ironie is dat dit de geme deler van elke religie is. En dat zijn er nog heul heul, heul erg very veul.
.
Zie het als een ENORME lichting stadswachten die allemaal hun 'studie' hebben afgerond. Mensen die niet vooraan stonden toen de hersenen werden uitgedeeld, maar slim genoeg om het kleine beetje macht dat ze hebben ten volle uit te smeren.
.
Maar onthoud:
.
Religie is het allerslechtste product van de mens, ooit. Religie is kilometers ver voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum. Niets van wat een maatschappij zorgvuldig kan opbouwen wordt door religie naar de tering geholpen. Religie is misplaatste pikdrift gebezigd op een vrijplaats voor parasieten die weigeren onder hun steen vandaan te komen, die weigeren na te denken, die weigeren zich in de werkelijkheid te begeven. Religie is voor hen die onbaatzuchtigheid maar wat graag verwarren met hun eigen tekortkomingen. Religie is onder de mantel der liefde jezelf beroepen op achterhaalde ideeën ver voor de steentijd en vertikken dat toe te geven. Religie is een vuig masker met daarop een vieze tronie van waarachter men enkel op zoek is naar macht, rijkdom en wellust. Religie is voor bange mensen die te laf zijn hun eigen onzekerheid onder ogen te zien, een karakterloze sekte die zonder enige vorm van empirisch bewijs zichzelf de ultieme waarheid toedicht en daarmee elke actie tegen de mensheid weet te billijken. Religie is het rot dat de aarde uitholt. Religie is het schuim der aarde, de as van al het kwade.

Rollins | 19-07-17 | 16:20

Alles best zolang je het maar geen "battle" noemt...

Muxje | 19-07-17 | 16:19

Hehe, amusante video van Watson.

Cobalt bomb | 19-07-17 | 16:18

En dan te bedenken dat millenials ook kinderen mogen krijgen.

Rollins | 19-07-17 | 16:13

Misschien moeten we ook ff naar ons eigen land kijken, wat minister van onderwijs in de ban doet. https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/evolutieleer-uit-turkse-schoolboeken-darwin-te-hoog-gegrepen-voor-scholieren

Datkanjenietmenen | 19-07-17 | 16:12

Ik zag deze all. 4chan zegt ook dat deze zanger bij ma in de kelder woont.

Mali | 19-07-17 | 16:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken