Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Institutioneel racistisch Nederland vergeet racisme

Heel even is Nederland vergeten dat het volgens velen eigenlijk institutioneel, fundamenteel en onherstelbetalingsbaar racistisch is. Heel even heeft iedereen zijn racismeknop op 'uit' gezet, en heel even leeft iedereen mee met (de familie van) Ajacied Nouri, met wie het niet meer goed komt. Heel even zijn we een inclusieve samenleving. Morgen weer normaal doen. Vandaag treuren we om Nouri, het Ajax-talent waarvan we nooit zullen weten "hoe ver zijn ster gereikt zou hebben".

Reaguursels

Inloggen

stertke appie

borus | 14-07-17 | 07:47

Lewis | 13-07-17 | 22:56
Dit is echt triest, een film met een slecht einde.

Patje2011 | 14-07-17 | 04:56

Misschien toch mooiste. Echt erg voor dat joch en zijn familie. Soms zie je onverwacht toch nog enig herstel, daar maar op hopen.

Watching the Wheels | 14-07-17 | 01:30

"indrukwekkendste", maar toch niet "mooiste".

Watching the Wheels | 14-07-17 | 01:14

Zo'n AD is ook compleet wappie, ze bundelen "de mooiste reacties" www.ad.nl/nederlands-voetbal/voetbalwe... dacht dat ze een hoofdredacteur van Mediahuis hadden gekregen?

Watching the Wheels | 14-07-17 | 01:10

Jolo heeft een nieuw artikel:

joop.vara.nl/nieuws/poltie-onderzoekt...

Blijkbaar was hij niet al te nuchter bij het inkloppen, Aalbersberg heet blijkbaar:
Pieter-Jaap Aalsberg

Enfin:

'Politiecommissaris Pieter-Jaap Aalsberg noemt de racistische comments in een gesprek met AT5 ‘fors grensoverschrijdend’ en wil samen met het Openbaar Ministerie onderzoeken hoe strafbaar de opmerkingen zijn. Aalsberg wil ook vooral een signaal afgeven: ‘Dit soort anonieme opmerkingen willen we uit de anonimiteit halen. Ook op internet ben je niet anoniem. Wij willen zo laten zien dat wij in onze stad geen racisme en discriminatie tolereren.’

toetssteen | 14-07-17 | 00:38

Lullig voor die jongen. Beterschap voor zover mogelijk.

Watching the Wheels | 14-07-17 | 00:20

Gravin v Kippenbouth | 14-07-17 | 00:11

Ik hoop dat u ons punt begrijpt na het zien van kotsjinek. Wat een zielig mediacircus weer. Kreeg er gewoon kotsneigingen van.

tweetybird | 14-07-17 | 00:19

tweetybird | 13-07-17 | 22:22 en Luisterdantoch | 13-07-17 | 22:44

OK, jullie hebben zeker een punt. Helemaal duidelijk!

Gravin v Kippenbouth | 14-07-17 | 00:11

@ Patje2011 | 13-07-17 | 21:05
Nee, niet het grootste talent. Wel een van de grotere.

Ik ben echt verslagen door het nieuws. Mooi mannetje.
Onwerkelijk dit.

Lewis | 13-07-17 | 22:56

Gravin v Kippenbouth | 13-07-17 | 22:08

Ben blij dat je het begrijpt en dat ook kenbaar maakt.
Natuurlijk vind ik het erg wat hem overkomen is. Maar nu weer bij Jinek weer een special met allemaal "deskundigen". Als voetballer moest hij nog alles waarmaken. Nota bene nog niet eens vaste eerste elftal speler. Alles in proporties graag

Luisterdantoch | 13-07-17 | 22:44

Gravin v Kippenbouth | 13-07-17 | 22:08

Hmmm ik kan niet ontkennen dat ik luisterdantoch wel gelijk geef.Ze doen ineens of ze jaren met die gozer geknikkerd hebben.Zeg maar de overdrevenheid van de gaande media hype.Denk dat luisterdantoch het ook klote vind voor die nouri en zijn familie. Maar het is het te inderdaad.En dat geeft hij aan. En ben het met hem eens.

tweetybird | 13-07-17 | 22:22

-weggejorist en opgerot-

Masteryu | 13-07-17 | 22:18

@ Luisterdantoch | 13-07-17 | 20:57
Jammer dat jij je aan een bepaald soort berichten stoort. Richt je liever op de ernst van dit topic en wees eens wat toleranter jegens je mede-reaguurders die het gewoon goed bedoelen.

Gravin v Kippenbouth | 13-07-17 | 22:08

Maar ja waar je soms een enkel artikel over die jongen zag zijn er nu zat artikelen. De telegraaf. Van de 30 artikelen die er op de voorpagina staan gaan er 20 over die nouri. Ergens daartussen bijvoorbeeld drie zinnen over de chinese dissident die overleden is. Ik zeg hypocrieten.Heb zelfs al heilige voorbij zien komen.Nee het was gewoon een leuke voetballer met talent. En het is vreselijk voor hem en zijn familie. Klaar.En laat die mensen verder lekker met rust.Het lijkt verdomme wel een media evenement.

tweetybird | 13-07-17 | 21:28

Luisterdantoch | 13-07-17 | 20:57
Ik snap je reactie, maar ik volg die jongen al jaren daar hij het grootste talent van ajax was. Waarschijnlijk moet ik beter zwijgen.

Patje2011 | 13-07-17 | 21:05

Dat dit vaker gebeurt maakt het niet minder triest. Het zorgt hooguit voor meer erkenning en herkenbaarheid van het leed.

Giraf01 | 13-07-17 | 20:58

Ik word een beetje onpasselijk van al die reaguurders die Nouri niet persoonlijk kennen maar hem toch de hemel in prijzen. Zo'n lieve sociale jongen, zo gewoon, zo Ajax en dat zeggen ze dan over iemand die ze niet persoonlijk kennen. Zwijg liever.

Luisterdantoch | 13-07-17 | 20:57

Marie Curieux | 13-07-17 | 18:11

Zeg dat wel . Landelijk nieuws. Het is een mediahype. Vind het rot voor die gozer. En sterkte voor zijn ouders en familie. Maar begrijp zelf wel een beetje wat er bedoelt wordt met de kop van dit artikel. Het is een held en noem maar op.Het wordt steeds maffer. Hij wordt al vergeleken met cruyf. Te overated. Dat ik dit zeg zal mij wel weer de kop kosten en zal als harteloos bestempelt worden maar heb ik niks van. Zeg liever de waarheid. De media kauwen dit weer helemaal uit en ik durf zelfs te zeggen misbruiken het.Alsof het allemaal ineens peace en vree is.Want ook hier zeg ik weer. Hypocrieten.

tweetybird | 13-07-17 | 20:51

EefjeWentelteefje | 13-07-17 | 19:26
Het is een geweldig ventje, lief, sympathiek,vrolijk, kon ook incasseren, zijn beste vriend was een witte aardappelkop. Zijn ouders hebben hem goed opgevoed, hij had respect en dankbaarheid en wilde dit overdragen aan andere Marokkaantjes. Ook was hij een fantastische voetballer maar dat telt niet eens.

Patje2011 | 13-07-17 | 20:46

Heel triest allemaal maar dit gebeurde vaker: denk aan David di Tommaso (FC Utrecht) in 2005.

Luisterdantoch | 13-07-17 | 20:34

janmetdepet | 13-07-17 | 18:27
Er is verschil, bij wat men noemt een flatline (lees; er geen enkele activiteit van het hart meer) dan gaat reanimatie in de regel gewoon niet werken. Bij defibrillatie (lees; stoornissen in het hartritme) is bij reanimatie en als de sodemieter een AED erop knallen, de kans dat reanimatie wel werkt. Het gaat om de tijd die het duurt, des te langer hersenen van zuurstof verstokt blijven en dat doen ze als het hart niet werkt, des de erger en groter de schade. Alles moet nu eenmaal uit dat computertje uit je hoofd komen.

Claudia M. | 13-07-17 | 19:40

Spijtig om dit te vernemen. Ik wil hierbij allereerst mijn deelneming betuigen aan de familie van Nouri, mochten ze dit lezen. Tevens wil ik iedereen vriendelijk verzoeken hun ongepaste meningen voor zich te houden.

XXXVII_Zeitgeist | 13-07-17 | 19:31

Heb niks met Ajax, heb niks met voetbal, maar dit is natuurlijk vreselijk. Schijnt ook nog eens een heel aardige knul te zijn... / geweest?

Triest. Veel sterkte aan familie, vrienden en fans.

EefjeWentelteefje | 13-07-17 | 19:26

-weggejorist-

landman | 13-07-17 | 19:11

Triest. Bijna even triest is het dat er reaguurders zijn die discussies proberen uit te lokken bij dit topic....

dooschboener | 13-07-17 | 18:58

@Ron van Zon3948 | 13-07-17 | 18:28
20 jaar, en tijdens het voetballen ineens, practisch, dood neervallen.
Dat is gewoon nieuws, en extra heftig omdat je het op tv ziet gebeuren en zoiets bijna nooit voorkomt.
Bijna niet mogelijk om er dan niet veel aandacht aan te geven. Wie het ook is.

laatmaargaan | 13-07-17 | 18:56

Heel verdrietig:

De broer van Abdelhak Nouri, Abderrahim, heeft tegenover het Algemeen Dagblad meer tekst en uitleg gegeven over de situatie van de middenvelder van Ajax. Ondanks de slechte berichten blijft de familie bidden en hopen voor zijn herstel.

'De doktoren zagen het op de scan en ook toen ze hem probeerden wakker te maken ging het niet goed. Dat was ontzettend zwaar', vertelt de broer van Nouri. 'De doktoren zijn vrij zeker van hun zaak dat het niet goed komt. Als hij bijkomt zou hij niet meer kunnen denken, eten, praten, lopen, zelfs waarschijnlijk niet eens iemand herkennen. Niet meer functioneren gewoon. Maar wij geven het niet op, wij geloven dat God bepaalt', klinkt Abderrahim dramatisch, maar toch ook hoopvol.

In het huis van de familie Nouri is het een komen en gaan van vrienden en familie. Eerder op de dag brachten ook Ajacieden Donny van de Beek en Hakim Ziyech een bezoek. 'Dat leert dit ons ook, dat het door god wordt bepaald. Het geloof leert ons ook te accepteren en we bidden voor zijn herstel. Daar houden wij ons nu aan vast. We geloven sowieso dat dit leven tijdelijk is en dat het eeuwige hierna komt maar ja, iedereen had hem eerst nog doelpunten willen zien maken.'

Patje2011 | 13-07-17 | 18:51

Sterkte gozer uit amsterdam. Ik vraag mij toch af of de Ramadan hier iets mee te maken had. Dehidratatie is niet goed voor het hart wat pas geleden nog was gecheckt

Moeimaker | 13-07-17 | 18:41

Een zeldzame vorm van hartfalen is de vergroeiing van de hartspier bij sporters die groeihormoon en anabolen gebruiken.

lady blabla | 13-07-17 | 18:41

Ja hoor ook bij die feeks Jinek wordt dit weer uitgebuit, evajinek.kro-ncrv.nl/ M.a.w. alsof alle Marokkanen zulke knuffelberen als Nouri zijn. Walgelijke emoporn!

ThePeet | 13-07-17 | 18:34

Dit wens je niemand toe, behalve die loser die meent 'n glas te moeten stukslaan in iemands gezicht.

Maar eerlijk, zou al deze media-aandacht er ook zijn als het om 'n blanke voetballer zou gaan ... ?

Wordt het door vooral de linkse media niet aangegrepen om de Marokanen 'op te waarderen?'

Ron van Zon3948 | 13-07-17 | 18:28

Heel heel droevig zo'n leuk ventje, dat hij maar een menswaardig leven hieraan mag overhouden. Maar zelfs daar vrees ik voor.
* tranen laat *

sterrefleur | 13-07-17 | 18:28

Er zijn sinds de hartstilstand van Nouri al vele andere mensen doodgegaan aan een hartstilstand, vertel mij wat het verschil is.

janmetdepet | 13-07-17 | 18:27

arlen | 13-07-17 | 18:08
Dat komt omdat weinig mensen van mevrouw Nooij hebben gehoord.

Dinand | 13-07-17 | 18:16

TDB | 13-07-17 | 18:05
Ik denk dat uw ouders een fout gemaakt hebben ze hadden meer energie in uw opvoeding moeten steken.

botbot | 13-07-17 | 18:12

TDB | 13-07-17 | 17:34
Wat een domme en boze reactie. Waarom dit landelijk nieuws is?
Omdat het hier om een talentvolle jonge voetballer gaat, een publiekslieveling van een grote voetbalclub, die van het ene op het andere moment is verworden tot een kasplantje. Zie MC 17:59.

En ja, dat overkomt meerdere mensen en daar hoor je nooit iets over. Maar die voetballen nou eenmaal niet bij Ajax.

Marie Curieux | 13-07-17 | 18:11

Ik vind het verschil tussen aandacht voor voetbalster en oud-international Nooij en Nouri pijnlijk. De een van alles gepresteerd en de ander niets .Word er cynisch van.020 en zijn afkomst verklaren veel wat mij betreft.Beiden even tragisch namelijk .

arlen | 13-07-17 | 18:08

botbot | 13-07-17 | 17:56
Het is inderdaad een mens zo'n dier waarvan er iedere dag een hele hoop dood neer vallen

TDB | 13-07-17 | 18:05

@Melchett

Precies..
Je kon ook duidelijk zien dat er veel te afwachtend werd gereageerd.
Die medische staf is een aanfluiting.

cheese | 13-07-17 | 18:04

Graaisnaaiert | 13-07-17 | 17:32

Dat zit er helaas niet in.
Appie's oudste broer heeft gereageerd:
"De doktoren zijn vrij zeker van hun zaak dat het niet goed komt. Als hij bijkomt zou hij niet meer kunnen denken, eten, praten, lopen, zelfs waarschijnlijk niemand meer kunnen herkennen. Niet meer kunnen functioneren gewoon."

twitter.com/ItsJustTim_

Marie Curieux | 13-07-17 | 17:59

Verschrikkelijk voor die jongen maar ja hoor.... Alle hotemetoten en halfzachte opiniemakers schrijven weer tranentrekkende stukjes vol met vals sentiment over onze Nouri. Toch maar even je kop in de kijker schrijven over het verschrikkelijke leed van die arme jongen terwijl je schijt op je overbuurman die terminaal ligt weg te teren.
Rot op stelletje hypocriete zwamkoppen.

bakoenin | 13-07-17 | 17:58

TDB | 13-07-17 | 17:34
Het is wel een mens vergeet dat niet, hoe hoog dan ook op de maatschappelijke ladder.
Met verslagenheid neem ik kennis van dit bericht ongeacht zijn bekendheid.

botbot | 13-07-17 | 17:56

Meest schandalige tweet komt toevallig van een anti-PVV'er. Kennen we Jeroen van Baardwijk nog? De man die alle PVV'ers naar een gaskamer wilde begeleiden. twitter.com/JvanBaardwijk/status/8855...

Dinand | 13-07-17 | 17:44

Ach tyf toch een end op, waarom is het in Godens naam landelijk nieuws dat een of ander voetballertje moet stoppen met voetbal vanwegen een zwak hart... Er zijn een hoop mensen die een stuk meer hebben bereikt voor de maatschappij dan een paar rellen en een paar avonden tenenkrommende televisie en daar hoor je nooit wat over als ze dood neer vallen

TDB | 13-07-17 | 17:34

Waardeloos, dit. Hopen dat de uiteindelijke definitieve schade toch nog meevalt dat hij in ieder geval nog een bepaalde kwaliteit van leven kan leiden.

Graaisnaaiert | 13-07-17 | 17:32

Wens 'm evenveel goeds als hij mij..

Affirmativeaction | 13-07-17 | 17:20

Wat vreselijk. Sterkte voor hemzelf en zijn familie.

Bata4 | 13-07-17 | 17:17

-weggejorist-

R.B.Scott | 13-07-17 | 17:17

Bijna heel Nederland mag deze Marokkaan om zijn lieve en sympathieke persoonlijkheid, en dan gebeurt er dit.

Patje2011 | 13-07-17 | 17:01

Dat begrijp ik ook niet. Van zijn familie uiteraard wel; het is lastig om het onvermijdelijke te accepteren maar Ajax heeft onnodig de indruk gewekt dat het allemaal meeviel en goed zou komen. Ook vond ik het klakkeloos overnemen dat het om een hartritmestoornis zou gaan, door de gehele media en nogal wat zelfrespecterende journalisten terwijl Nouri duidelijk een hartstilstand had, bijzonder storend en kwalijk.
Desmoulins | 13-07-17 | 15:59

Aan een plotselinge hartstilstand gaat meestal een ernstige ritmestoornis vooraf, dat klopt dus wel.
Vermoedelijk kwam hulp voor Nouri toch te laat, je moet echt heel snel beginnen met hartmassage en beademing.

Gravin v Kippenbouth | 13-07-17 | 17:01

-weggejorist-

Steggelaer | 13-07-17 | 16:58

Lijkt er op dat de hersenen veel te lang zonder zuurstof zijn geweest. Het reanimeren ging niet of was te laat ingezet. Triest.

Als het mij zou gebeuren zou ik liever hebben dat ze me lieten sterven, ipv als kasplantje verder te moeten.

Jos9595 | 13-07-17 | 16:54

Voor mensen die kritiek hebben op de kop boven dit artikel: die is inderdaad behoorlijk cynisch.
VanRossem doelt hierbij waarschijnlijk op de discussie die op twitter ontstond over de hashtag #StayStrongAppie.
Die discussie werd begonnen door mafklapper @ArzuAslan die vond dat het gebruik van 'Appie' whitewashing van zijn voornaam Abdelhak was en vanzelfsprekend bijval kreeg van al die overige types die hun bek vol hebben over racisme bij Nederlanders terwijl ze zelf niet anders doen dan op kleur letten.
Het mooie was wel dat even de mond van Arzu en haar medestanders werd gesnoerd omdat Nouri zichzelf Appie noemde.

Maarja, als je niet op twitter zit, weet je dat natuurlijk niet.

Marie Curieux | 13-07-17 | 16:51

Dat #staystrongappie is wel het meest ongepaste dat je nu kan schrijven lijkt mij. Als het om 'cruciale hersenfuncties' gaat dan vraag ik mij af hoe lang hij nog heeft.

Simon_GS | 13-07-17 | 16:48

Ik blijf het bijzonder vinden, zoveel aandacht enkel omdat hij iets bekender was dan bijvoorbeeld mijn buurjongen.

MarcS | 13-07-17 | 16:48

Allahu Akbar

bergsbeklimmer | 13-07-17 | 16:47

@Marie Curieux | 13-07-17 | 16:29

U is medisch onderlegd?

MarcS | 13-07-17 | 16:46

@fredflange | 13-07-17 | 16:35

Natuurlijk, bijnamen zijn altijd racistisch, kneus.

MarcS | 13-07-17 | 16:43

Vraag me af wat de moslimnaam voor "zeurkous" is.

ikkewa | 13-07-17 | 16:43

JI-HAAT | 13-07-17 | 15:55
Dat gaat helaas niet gebeuren omdat een groot deel van zijn hersenen niet meer functioneert en de kans op herstel van deze cruciale hersenfuncties nihil is.

Marie Curieux | 13-07-17 | 16:34

"Op de intensive care van het ziekenhuis in Innsbruck zijn de afgelopen dagen de hersenfuncties van Nouri verder onderzocht. De diagnose die nadien werd gesteld, is dat een groot deel van zijn hersenen niet meer functioneert en dat de kans op herstel van deze cruciale hersenfuncties nihil is."

Wat een intens verdrietig bericht. In de eerste plaats voor de ouders en familie van Appie. En natuurlijk ook voor Ajax en het elftal.

Tragisch dat dit zo'n jonge talentvolle en sympathieke gast moest overkomen maar gezien de situatie zal hij daar zelf gelukkig geen weet meer van hebben.

Had er toen het gebeurde al een hard hoofd in. Zuurstofgebrek, volgens mij als gevolg van een hartstilstand en NIET van hartritmestoornissen, en het feit dat ze zolang bezig zijn geweest om zijn hart weer op gang te krijgen, is nou eenmaal funest voor de hersenen.

Ik wens zijn ouders, familie en overige betrokkenen veel sterkte toe.

Marie Curieux | 13-07-17 | 16:29

Altijd weer de rassenkaart weten te spelen ten behoeve van het clickvee. Treurig

Ravissant | 13-07-17 | 16:25

Duetjes met Rolling Koos, misschien is dat wat.

Hatröss | 13-07-17 | 16:18

kweethetooknietbeter | 13-07-17

ik dacht 2 jaar geleden is in Engeland een speler 2 uur gereanimeerd ! en ja, die heeft het gewoon goed overleefd.
Normaal gesproken is iets van 6 minuten zuurstofgebrek dodelijk, maar ik denk dat ze hier toch wel sneller begonnen zijn met reanimeren. Maar aan de andere kant: een paar minuten zijn zo voorbij, ook voordat je misschien doorhebt wat er precies aan de hand is...

FW Ta-183 Huckebein | 13-07-17 | 16:14

@Melchett | 13-07-17 | 15:50
Zover als ik begrepen heb, is men heel lang aan het reanimeren geweest. En dat wil mijns inziens zeggen dat het hart niet functioneert en dat er dus geen bloed en dus geen zuurstof door het lichaam wordt gepompt. En doordat er geen zuurstof in de hersenen komt, sterven hersenen af. Maar net als jij ben ook ik geen arts. Maar dit zo mijn theorie.

kweethetooknietbeter | 13-07-17 | 16:05

Desmoulins | 13-07-17 | 15:59
Ajax bracht het nieuws een paar dagen geleden zo naar buiten alsof het leek dat hij over een paar maanden weer op het veld zou staan. De vraag is nu wat kan hij nog allemaal wel en wat allemaal niet? Of is het vergelijkbaar met Prins Friso?

Dinand | 13-07-17 | 16:03

@Dinand | 13-07-17 | 15:49

Dat begrijp ik ook niet. Van zijn familie uiteraard wel; het is lastig om het onvermijdelijke te accepteren maar Ajax heeft onnodig de indruk gewekt dat het allemaal meeviel en goed zou komen. Ook vond ik het klakkeloos overnemen dat het om een hartritmestoornis zou gaan, door de gehele media en nogal wat zelfrespecterende journalisten terwijl Nouri duidelijk een hartstilstand had, bijzonder storend en kwalijk.

Desmoulins | 13-07-17 | 15:59

New Quacka | 13-07-17 | 15:34
Alsof jij wel een groot gedeelte van je hersenen gebruikt?
.
Ik hoop dat de schade bij deze jongeman beperkt is, en dat hij toch nog een acceptabel leven zal kunnen leiden!

JI-HAAT | 13-07-17 | 15:55

Sterkte, jongen. Moest inderdaad ook meteen aan Robbie de Wit denken.

Ad Hominem | 13-07-17 | 15:52

osolemio | 13-07-17 | 15:46
Oei, ben ik nu nodeloos kwetsend? Misschien moet je even checken op welke website je zit. Zwaai zwaai.
En misschien mijn eerdere bericht van 15:25 checken

New Quacka | 13-07-17 | 15:51

Ik ben geen arts, maar eerste prioriteit is ademhaling en hartslag. Hoe kan iemand *onder de ogen van de medische staf* ernstig zuurstofgebrek oplopen? De ernst van de situatie is nmm. verkeerd ingeschat. Ze zijn minuten te laat begonnen met reanimeren, kan bijna niet anders.
Sterkte aan alle betrokkenen.

Melchett | 13-07-17 | 15:50

Desmoulins | 13-07-17 | 15:40
Wat ik niet snap zijn al die berichten die Ajax naar buiten liet komen van hij is stabiel, gaat de goede kant op, geen schade aan zijn hart, hersenscan zou ook goed zien etc. Hadden ze gewoon hun mond niet kunnen houden tot dat alles duidelijk was hoe het echt zit.

Dinand | 13-07-17 | 15:49

Zoveel mogelijk beterschap!
Heel triest voor zo'n jong knaapje om al zo zwaar door een hartaandoening getroffen te worden.

Aristotalloss | 13-07-17 | 15:47

New Quacka | 13-07-17 | 15:34
Deze opmerking is walgelijk.

osolemio | 13-07-17 | 15:46

Niet eens too soon, gewoon ontzettend ongepast.
Begrijp de strekking van dit stukje niet helemaal, maar mijn onderbuik zegt hubris.
Ieder beschaafd mens is hier van geschrokken.
Stond voor zijn grote doorbraak en nu is het nog maar de vraag of hij überhaupt een menswaardig bestaan kan leiden, al lag dit helaas wel in de lijn der verwachting. Bijna een uur reanimeren na een hartstilstand heeft altijd ernstige gevolgen.

#StayStrongAppie

Desmoulins | 13-07-17 | 15:40

New Quacka | 13-07-17 | 15:34
Zelfs ik als hardcore PVV'er vind je bericht zeer ongepast! Als het rapper Boef was geweest dan had ik je misschien gelijk gegeven maar nu niet.

Dinand | 13-07-17 | 15:37

-weggejorist-

New Quacka | 13-07-17 | 15:34

Voetbal is natuurlijk een oude-wijven-sport, desalniettemin gun je dit niemand.

Sterkte voor alle betrokkenen.

Hopelijk zullen de nabestaanden een wijs besluit nemen, zodat D66 zijn organen kan oogsten voor het goede doel.

Peter_K | 13-07-17 | 15:28

Sterkte Nouri. Heel veel sterkte. Spijtig dat de kop hierboven een punt moet maken van 't feit dat er geen punt gemaakt hoeft te worden.

klamme.vla | 13-07-17 | 15:26

Ik hoop in zo'n situatie gewoon te overlijden ipv als kasplantje verder te leven.
Maar ja, ik begrijp ook wel dat zijn familie daar nu anders over denkt. Triest, ongeacht of het nu een voetbaltalent is, of gewoon een willekeurig mens.

New Quacka | 13-07-17 | 15:25

Typisch dat ze alhier over de rug van een ernstig zieke twintiger hun gram proberen te halen. Er wordt nog net niet het vermoeden geuit dat zijn ziekte een inside job van de antidiscriminatie-industrie is. Chapeau.

dexter_morgan | 13-07-17 | 15:23

ThePeet | 13-07-17 | 14:35
Al koos ie voor Pakistan

Ardbeg | 13-07-17 | 15:17

Een misplaatste kop boven een zeer triest onderwerp

priwax | 13-07-17 | 15:13

Laatst was er een discussie of je de vreselijke foto van het reanimeren wel mocht laten zien. Toen ik die had gezien wist ik genoeg.
@ristretto | 13-07-17 | 14:52
Ik had in het topic van zaterdag gezet dat ik wel eens te snel hoop putte uit 'stabiel' (ook een beetje door eerder gebruik van het woord in dit soort context wijs geworden). Maar toch geloofde ik wel in dus de goede afloop (ook off topic gereaguurd later in het topic - doe je ook niet als het zo ernstig is.. ). Toch dus heel slecht nieuws.. shit, fk, echt heel wrang.. filmpje net gezien - dat ziet er echt uit als een groot verlies inderdaad.. altijd een drama als zoiets gebeurt, maar die vlog komt wel binnen zoals het nu lijkt te lopen.

nickolaas | 13-07-17 | 15:08

Tjsa, triest, kan gebeuren. D66 noemt dit "voltooid leven" en zou nu graag aansturen op orgaandonatie...

mrXL | 13-07-17 | 15:05

Verschrikkelijk nieuws natuurlijk als je al op zo'n jonge leeftijd dit moet meemaken. Dit gun je gewoon niemand. Als ik zelf de keuze had tussen de dood of verder leven als eventueel kasplantje, dan geef mij de dood maar. Want het telt tenslotte om kwaliteit van leven en is die er wel als je zoveel dingen ineens niet meer kunt en 24 uur per dag afhankelijk bent van anderen.

Dinand | 13-07-17 | 15:04

Ja ik leef mee met de familie.
Het gebeurt echter heel vaak dat Afrikanen een bloed en/of hartprobleem hebben (40 tot 50 procent). En nee ik bedoel dit absoluut niet discriminerend maar de Afrikaan is daardoor heel kwetsbaar.
Regelmatig storten er Afrikanen in elkaar op de sportvelden... bezint eer gij begint.

oh nee niet weer | 13-07-17 | 15:02

Hmm, moet die titel nou?

KutFilosoof | 13-07-17 | 15:00

Ik zag de tweet in vorig kuttopic voorbijkomen.

Wat erg :'-(

hallevvezool | 13-07-17 | 14:57

Nietvoordekat | 13-07-17 |

dan had je iets beter moeten lezen, en nadenken. En misschien had ik het nog iets uitgebreider moeten neerpennen. Daarom speciaal voor jou een uitvoerige uitleg. ps: rare snuiter? ken je mij dan? en ben je zelf donor?
Wat ik neerpende kwam hier op neer:
Ik wil alleen mogelijk mijn organen doneren aan mensen die zelf ook geregistreerd staan om eventueel te doneren. Donatie is nl. gebaseerd op solidariteit en solidariteit is 2-wegverkeer. Ik heb nl. een ongelooflijke hekel aan mensen die wel organen willen hebben als ze ze nodig hebben maar zelf te laf/beroerd zijn om anderen daarmee te helpen. Zie ook Friso: de dag voor zijn ongeluk twitterde Mabel nog heel leuk iets over hoe belangrijk orgaandonatie is, en toen puntje bij paaltje kwam bij haar eigen echtgenoot hoorde je niets meer over Friso z'n mogelijke donatie. En zeer recent dan inderdaad nog het bericht dat onder niet-westerse allochtonen in Nederland (m.n. moslims uit Turkije en Marokko) het percentage mensen dat zich als donor heeft laten registreren rond de 1% is. Dus ja, dan wil ik niet doneren, niet aan die 99% allochtonen en niet aan Mabel.
Mijn antipathie qua donatie is dus gericht tegen iedereen die niet is aangemeld als potentiële donor, ongeacht kleur, sexe, sexualiteit etc. En statistisch gezien betreft dat inderdaad dan bijna allochtonen. Niet omdat ze een kleurtje hebben maar om voornoemde reden.
En for your information: ben zelf al 40+ jaar als donor geregistreerd. En vorig jaar, op weg naar huis vanuit A'dam waar mijn moeder net was overleden; werd ik gebeld door het ziekenhuis; men had nl. in het donorregister gezien dat ze donor was. Ondanks haar leeftijd en slechte ogen vroegen ze (onsmakelijk!) of ze haar ogen eruit mochten lepelen, die zoudend an vervangen worden door bollen. Meteen ja gezegd, en later bericht gekregen dat ze goed genoeg waren om met het geoogste materiaal 2 mensen weer goed te kunnen laten zien.

FW Ta-183 Huckebein | 13-07-17 | 14:55

Had geen idee wie deze jongen was tot de aandacht hier op zijn ras/afkomst wordt gevestigd. Begrijp de relevantie daar niet van. In de gevallen dat het iets wezenlijks toevoegt aan een context (islamitisch geweld etc) is dat wenselijk. In dit geval eigenlijk alleen maar verwerpelijk.

A.S. Perien | 13-07-17 | 14:54

Als Rotterdammer, niet-feyenoorder (wat een kutsport, Allez Brive!) en notoir racist door huidskleur, wens ik hem en de zijne kracht en veel gezondheid toe. Het is namelijk een mens wat niet meer menselijk kan zijn en dat is al verschrikkelijk genoeg. Het kinderachtige 010-020 spelletje laat ik over aan de geestelijk gemankeerden van dit land.

Acar_ketimun | 13-07-17 | 14:54

Laatst was er een discussie of je de vreselijke foto van het reanimeren wel mocht laten zien. Toen ik die had gezien wist ik genoeg. Een collega had een jaar geleden hetzelfde. Ik heb de hele week gehoopt dat mijn negatieve gedachte niet waar werd.

Sterkte voor de familie. Nouri komt terug als mens. Wel een ander mens. Waarschijnlijk nooit meer als voetballer.
Verlies van een fantastisch talent.

ristretto | 13-07-17 | 14:52

Hadden we maar meer zoals hem. ipv die rel jeugd dat deze kant opkomt.

Eeuwig zonde dit. :(

Brainder | 13-07-17 | 14:52

@Nietvoordekat | 13-07-17 | 14:37
Het is maar goed dat we racisme zoekers zoals jij hier hebben. Binnenkort weer ergens politie agenten stenigen?

Acar_ketimun | 13-07-17 | 14:50

@Mocro070 | 13-07-17 | 14:31

Als de artsen zeggen 'permanente hersenschade, kans op herstel is nul' kun je net zo goed hopen op een wederopstanding in het mortuarium.

raskol | 13-07-17 | 14:49

Zo'n aardige jongen, altijd lief voor z'n moeder.

3*links=rechts | 13-07-17 | 14:39

FW Ta-183 Huckebein | 13-07-17 | 14:11
Was jij niet die rare snuiter die laatst zei dat hij zijn organen niet aan allochtonen wilde doneren omdat die vaak zelf ook geen donor zijn? Dus niet "ik wil niet doneren aan mensen die geen donor zijn" maar gewoon "ik wil gewoon niet doneren aan mensen met een andere kleur"?

Just checking hoor! Zou het namelijk vervelend vinden om de verkeerde racist op zijn racistische racisme aan te spreken.

Nietvoordekat | 13-07-17 | 14:37

@van Oeffelen | 13-07-17 | 14:34
Hersendood = orgaandonor. Daar zijn de meeste reaguurders het mee eens, toch...?

kapotte_stofzuiger | 13-07-17 | 14:36

@ardbeg, we zullen nooit weten of Nouri net als vele dubbele paspoortiërs na de opleiding in Nederland vriendelijk bedanken voor het nationaal elftal en voor Marokko uitkomen. Ondanks alles sterkte, het lijkt me een oprechte gast die zijn kans niet mag benutten.

ThePeet | 13-07-17 | 14:35

De leugenachtige communicatie, stabiel dit en geen schade dat, deed sterk denken aan de huichelachtige communicatie rond Prins Friso, ook in Oostenrijk. Zeg gewoon wat er aan de hand is, in plaats van op deze manier. Hij is al dagen hersendood.

van Oeffelen | 13-07-17 | 14:34

De vraag is nu in hoeverre hij als persoon weer een beetje kan herstellen, en misschien beperkt z'n mobiliteit terug kan krijgen. Als je dit leest dan moet je meteen aan Schumacher denken die bijna een kasplantje moet zijn.

Akiron | 13-07-17 | 14:32

-weggejorist-

Mocro070 | 13-07-17 | 14:31

:'( Er is altijd hoop... Hoop dat hij er bovenop komt.

Mocro070 | 13-07-17 | 14:31

-weggejorist-

Kapitein Stijlvol | 13-07-17 | 14:30

Schokkend nieuws.. (Ajax-website kan het verkeer niet aan geloof ik - maar ik kreeg het bericht uiteindelijk toch te lezen, goed verwoord door Van der Sar).

nickolaas | 13-07-17 | 14:30

gedachten gaan meteen weer naar Robbie de Wit

Willy Keutel | 13-07-17 | 14:28

Gruwelijk.
Dit gaat dus nog veel verder dan "nooit meer kunnen voetballen".
Zal al een wonder zijn als hij straks zelf kan eten.

datzouzomaarkunnen | 13-07-17 | 14:27

Hopelijk blijft het allemaal fatsoenlijk leefbaar maar ziet er weinig florissant uit. De Robbie de Wit van deze generatie. Dieptriest. Goddomme.

de Voorzittert | 13-07-17 | 14:27

@Prof. D.A.H. Vintik | 13-07-17 | 14:14
Alweer 6 jaar geleden, tijd gaat snel.

kapotte_stofzuiger | 13-07-17 | 14:25

Ontzettend sneu nieuws, raar dat dit weer op zo'n polariserende toon op het net gekwakt moet worden. Alles met mate, waaronder mate...

aniki56 | 13-07-17 | 14:25

In en in triest dit.

Synthese | 13-07-17 | 14:24

Zag Nouri voor het eerst bij Tikkie Takkie Touzani. Super sympathieke vent. Zwaar, zwaar klote.

balustrade | 13-07-17 | 14:23

Tja, is gewoon kut. Wie het ook treft, maar zeker voor een talentvolle jongen op het punt van doorbreken.

Stormageddon | 13-07-17 | 14:19

Dieptriest voor die jongen en zijn familie, en hoe verknipt moet je zijn om hierop een politiek punt te willen scoren.

bintang | 13-07-17 | 14:19

Ff lekker een beetje virtuesignallen op de Donderdagmiddag, waarom niet.

Panos88 | 13-07-17 | 14:16

@kapotte_stofzuiger | 13-07-17 | 14:03
Goudvissen daarentegen...

Prof. D.A.H. Vintik | 13-07-17 | 14:14

Wat een triest en verdrietig nieuws is dit.
Ik wens Nouri en zijn familie, vrienden en clubgenoten heel veel sterkte toe.

Gravin v Kippenbouth | 13-07-17 | 14:12

"groot deel hersen functioneert niet meer zonder kans op herstel, a.g.v. te lang zuurstoftekort"; dus zeg maar net niet hersendood?

Da's gewoon köt. Leek me een symphatieke toffe kerel, enthousiast vanwege het spelletje, niet over het paard getild maar gewoon iemand die voetballen gewoon zo fijn vindt. En dan ben je net 20..... wake-up call dat je leven niet te plannen is, dat morgen voorbij kan zijn wat je vandaag nog zo vanzelfsprekend lijkt.

Zou zijn familie hem nu in comatueuze toestand laten liggen, zoals Friso? Kan ie misschien ooit nog iets, bij bewustzijn komen b.v.?
Vraag me af of er een donor-codicil is, dat percentage ligt bij dubbelpaspoortiërs nl. slechts rond de 1%.
Nou ja, je wordt er niet vrolijk van.....

FW Ta-183 Huckebein | 13-07-17 | 14:11

Veel sterkte voor hem en zijn familie. Verschrikkelijk triest.

osolemio | 13-07-17 | 14:10

Godverdomme.

thijs4419 | 13-07-17 | 14:08

-weggejorist-

Alquest | 13-07-17 | 14:08

Godverdomme.

thijs4419 | 13-07-17 | 14:08

@kapotte_stofzuiger | 13-07-17 | 14:03

Too soon...

raskol | 13-07-17 | 14:05

Ken je de uitdrukking: De goeden worden altijd gestraft. Dat dus. Sterkte kerel!

Marcel7690 | 13-07-17 | 14:05

Ik verbaas mij altijd dat voorafgaand aan een Europese wedstrijd, de UEFA verplicht dat er anti-racisme spotjes worden vertoond. In Amsterdam heb ik dat namelijk nog nooit meegemaakt. Appie, of wie dan ook anders, wordt net zoals in Rotterdam en Eindhoven, gewoon beoordeeld op hoe hij speelt en niet hoe hij eruit ziet. Ik snap dat statement over rascisme dan ook niet helemaal. Zeker niet nu.

Dat voor Appie het nu allemaal al voorbij is, is verschrikkelijk. Het is een enorm talent en een hele aardige en goeie jongen. Bijzonder, maar dan ook bijzonder triest deze hele situatie.

RenHoek | 13-07-17 | 14:04

Van Rossem. Mensen die altijd maar hun drammerige gelijk willen halen, ongeacht of het gespreksonderwerp daar aanleiding toe geeft, zijn doorgaans nogal vermoeiende personen. Niet leuk om mee in de kroeg te zitten zeg maar.

wattan!! | 13-07-17 | 14:03

-weggejorist-

kapotte_stofzuiger | 13-07-17 | 14:03

Verschrikkelijk nieuws voor die jongen en zijn familie .

Castor12 | 13-07-17 | 14:01

Verschrikkelijk voor die jongen, zijn familie en vrienden. Echt een sympathieke jongen.

Patje2011 | 13-07-17 | 14:01

Blijf hopen. Wonderen gebeuren soms.

McSnor | 13-07-17 | 14:00

Wat verschrikkelijk. Zo'n mooi kereltje.

très cool | 13-07-17 | 13:59

Sinds die vlog over zijn debuut best wel fan van hem. Hoop hem ooit nog in het shirt van Ajax1 op het veld te zien, maar die kans lijkt steeds kleiner te worden.

je_schoonvader | 13-07-17 | 13:59

Niet over de rug van nr 34 iig

merel veld | 13-07-17 | 13:59

Ah kak... Sterkte jongen

Arietjuh | 13-07-17 | 13:59

Ik hou het gewoon bij sterkte. Geen trek om deze gebeurtenis aan te grijpen om een of ander politiek statement te maken of discussie uit te lokken.

Ardbeg | 13-07-17 | 13:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken